Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem walgt van charge Labyad: ‘Nijhuis van de lijst afhalen’

Laatste update:
/

Een mogelijk breekpunt bij de krachtmeting tussen Vitesse en sc Heerenveen was de niet gegeven rode kaart voor Zakaria Labyad. De aanvallende middenvelder zette zondagmiddag zijn noppen in het bovenbeen van Mark Uth. Scheidsrechter Bas Nijhuis floot niet eens voor een vrije trap, terwijl een rode kaart zeker op zijn plaats was geweest.

“Ik weet zeker dat Nijhuis die vreselijke schop van Labyad tegen Heerenveen heeft gezien”, zo verzekert Willem van Hanegem maandag in het Algemeen Dagblad. “Hij deed wel ineens alsof hij om een speler heen moest kijken, maar dat was gespeeld. Kijk de beelden er nog maar eens op na. Labyad hoorde natuurlijk maar één straf te krijgen: wegwezen!”

“Dit kan toch niet?”, zo vraagt Van Hanegem zich af. "Dan ben je misschien best een goede scheidsrechter, maar als je zo'n actie niet bestraft, dan moeten ze je van de lijst afhalen.” De kans bestaat dat de aanklager betaald voetbal er alsnog een zaak van maakt. Dat hangt af van de verklaringen van Nijhuis en zijn assistenten: die moeten aangeven of ze de situatie wel of niet hebben beoordeeld.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Stel dat Labyad geschorst gaat worden hoe zit dat dan als hij weer terug gaat naar Sporting? Schorsing alleen in Eredivisie toch?

1 juni 2015 om 07:48

Nee schorsingen worden gewoon meegenomen. Maar ik ben bang dat Van Hanegem gelijk heeft, Nijhuis heeft zelf al toe gegeven dat hij het zag tegen over Labyad. Dan kan de KNVB niet meer op beelden schorsen. Maar ze moeten dan in iedergeval Nijhuis op non-actief stellen, als je dit ziet en niet bestraft dan ben je gewoon een ongelooflijk matige scheids. Ik vind hem sowieso maar niets, de ene wedstrijd fluit hij alles af en de ander laat hij weer alles doorspelen. Dan weet je als speler ook niet wat je aanmoet met hem.

1 juni 2015 om 08:01

En laten we niet vergeten dat die pingel (2-2) eigenlijk ook een schwalbe was.

1 juni 2015 om 08:11

inderdaad, nijhuis moet on non-actief...de wedstrijd had hierdoor heel anders kunnen gaan lopen, een gemeen stiekem mannetje die labyad

voor de heereveen supporters is dit echt kl*te, maar voor het nederlands voetbal zie ik liever vitesse in europa dan heereveen

1 juni 2015 om 08:19

De pingel was een schwalbe maar ook super dom van de verdediger. Hij vraagt gewoon om zo'n resultaat

1 juni 2015 om 08:46

Pingel was een optelsom van 2 halve ben ik bang.

1 juni 2015 om 11:11

klopt. Die pingel was helemaal te danken aan die opgewonden verdediger van Heerenveen.
Eerste helft blokte hij Traore al een aantal keer zonder dat de bal in de buurt was. Hier werd hij ook meerdere keren op aangesproken. Daarnaast was er eind eerste helft ook een twijfelgeval over een pingel.
2e helft pakte deze verdediger ook geel omdat hij Traore blokte zonder een bal in de buurt, en dan krijg je dit. Tuurlijk was het niet veel, maar zo gaat dat in het voetballerij! Als je solliciteert na iets dan kan je het vaak krijgen.

1 juni 2015 om 11:49

Nou, volgens mij maakt het niet zoveel uit wie Europa in gaat want Vitesse verliest sowieso Traore weer aan Chelsea en zullen Propper en Vejinovic zo goed als zeker Vitesse verlaten, Heerenveen zal waarschijnlijk Larsson kwijtraken en Uth zo goed als zeker.

1 juni 2015 om 13:30

klopt maar bij vitesse zullen er weer wat bankzitters van chelsea bijkomen, dat is altijd beter dan de selectie van heereveen denk ik

1 juni 2015 om 15:36

Maar Heerenveen heeft een geweldige scouting, die hebben na een week al een goede vervanger. Vitesse krijgt op het laatste moment de afdankertjes van Chelsea.. dan heb je alweer verloren van Petrolul.

Helemaal eens. Zes arbiters en niemand die dit ziet. Bovendien geeft Labyad in het interview achteraf nog eens aan dat de scheidsrechter tegen hem zei: Ik kan hem geven.

Hij heeft het dus gezien en elke capabele scheidsrechter moet dan rood trekken voor deze smerige overtreding. Megablunder van Nijhuis en zijn assistenten wat mij betreft.

1 juni 2015 om 17:42

Ik denk dat dit de eerste keer is dat ik het eens ben met Wvh, wat een wanprestatie van de arbitrage. Hij trok nota bene ook nog eens zijn shirt uit na de goal, en daar heeft hij ook geen geel voor gekregen. Ik weet niet volgens mij zag Nijhuis een beetje geelzwart.

Ik ben het er mee eens dat zaka tood had moeten krijgen. Maar die weet natuurlijk precies wat de scheids zag.

Volgens mij kon Nijhuis hem niet eens zien. Want het spel ging verder en hij moest echt 2 stappen opzij zetten om te kijken waarom een speler op de grond lach.

Daarintegen hadden of de grens of de 4 de man hem wel kunnen zien. Ik neem ook aan dat deze Pussy nog wel geschorst gaat worden voor een wedstrijd of 6.

1 juni 2015 om 15:37

Maar de vierde man schijnt meestal rood of penalty te roepen, dus of je daar vanuit moet gaan..

Wij zijn wel echt genaaid hoor. Als zo'n rode kaart wel wordt gegeven is de wedstrijd waarschijnlijk heel anders...

1 juni 2015 om 08:06

Mee eens. Ben geen Heerenveen supporter en heb niets tegen Vitesse, maar deze niet gegeven rode kaart en wel gegeven schwalbe pingel bij 2-2 hebben de wedstrijd in het voordeel van Vitesse beslist. Helaas is matig fluiten nog steeds de norm in Nederland, want ook in de andere playoff wedstrijden heb ik tegenstrijdige en rare beslissingen gezien.

1 juni 2015 om 15:39

Ja, bij VVV of Almere ofzo was er een bal onterecht afgekeurd voor buitenspel volgens mij en een doelpunt was afgekeurd, terwijl ie over de lijn was. Gisteren wordt een bal die waarschijnlijk niet helemaal (nadruk op helemaal) over de lijn was, wel goed gekeurd.

1 juni 2015 om 08:45

De ene wedstrijd zit het mee, de andere tegen. Het is toch jammer dat in deze cruciale wedstrijden grote fouten worden gemaakt door de arbiters.

1 juni 2015 om 08:48

Klopt, zie Nac Roda gisteren. Een wedstrijd van levensbelang voor beide teams werd bijna beslist door een dubieus doelpunt. Die beslissing was van grotere invloed geweest, maar het blijft voetbal.

1 juni 2015 om 09:05

Het is rot voor Heerenveen maar ze zijn zelf weer in de finale van deze playoffs gekomen door een doelpunt wat buitenspel was.

Soms zit t mee soms zit het tegen.

1 juni 2015 om 09:47

Ja, maar die goal van Vitesse in de eerste wedstrijd waarbij er een bal in het veld lag (voor de goal!) was ook al een dubieuze beslissing. Om nu in de tweede wedstrijd weer te worden genaaid met de niet gegeven rode kaart en wel gegeven penalty is wel heel erg slecht van de arbitrage.

1 juni 2015 om 09:58

Zoals Kuipers zei, hij lag niet in de weg. Zonder die tweede bal had Vitesse ook gescoord. Het was toen gewoon een terecht doelpunt.

1 juni 2015 om 10:41

vitessekoen heeft gelijk en besides. achteraf kun je nu de scheidsrechter de schuld geven maar als heerenveen er in de eerste 20 minuten gewoon 2 a 3 ingeschoten had dan hadden we het nu hier niet over. mensen maken fouten, mensen als nijhuis zien dingen in 1 keer waar wij 4 herhalingen nodig voor hebben, uit 3 verschillende hoeken met slow motion beelden. vergeet dan niet dat er wordt ingezoomt zodat het beeld zo goed mogelijk is. overal maken scheidsrechters fouten. maar jij of ik had het veel slechter gedaan.

1 juni 2015 om 15:41

De keeper was wel degelijk afgeleid. In de herhaling is dat duidelijk te zien.

2 juni 2015 om 10:20

Vond het alle Friezen (spelers, staff, supporters) juist sieren dat ze niet over die bal gingen zeiken, omdat het feitelijk geen hinder gaf. Begin je er nu, nadat je uitgeschakeld bent, nog over...

De spelers die klungelden hebben die bal überhaupt niet gezien. Als iemand er last van zou hebben was het een Vitessespeler.

Keeper zag m, maar werd niet echt afgeleid want stond ruim op tijd overduidelijk klaar voor het schot. Dat stilzetten van het beeld waar hij kijkt door Fox is dan ook onzin. Ja hij zag m, nee hij had er geen last van. Zou het zelfde zijn als een ballon of vogel oid.

1 juni 2015 om 10:34

Daarom ben ik ook altijd tegen play-offs geweest.

2 juni 2015 om 10:23

Tja i het geval van Heerenveen zou dat nog ongunstiger zijn geweest...
(en nee, in het geval van Feyenoord niet)

1 juni 2015 om 11:14

Snap je reactie wel. Tuurlijk was het rood. Maar er gebeuren wel meer dingen ( kleinere dingen) die voorbij gaan.
Vd Berg schopt in de 2e helft gewoon Veijnovic na. Niet hard, maar trapt wel na.

Maar dat dit rood had moeten zijn is duidelijk.

1 juni 2015 om 18:16

Misschien hadden jullie wel met 7-2 verloren als Labyad rood had gehad, altijd als dit als dat en maar blijven zeuren jullie hebben terecht verloren!

Nijhuis kan het oprecht toch niet gezien hebben, wij zagen het allemaal van uit een hele andere hoek. Is het beoordeeld door Nijhuis? Anders kan de Knvb hem alsnog schorsen toch?

De reden die Labyad hier ook voor op af: ik wil geen lieverdje zijn. Als je een signaal wil afgeven als speler en de ploeg op scherp wil zetten kan er best een overtreding gemaakt worden. Maar dit is gewoon smerig en heeft er niks mee te maken of je een lieverdje wil zijn of niet.

1 juni 2015 om 08:07

Als je Labyad mag geloven, heeft Nijhuis de overtreding dus gezien en besloten dat het niet voldoende was voor een kaart........ (van welke kleur dan ook)

1 juni 2015 om 08:13

Als je Labyad mag geloven ja. Dat doen we dus maar niet

1 juni 2015 om 08:17

Labyad, zegt dit gewoon, om een schorsing te voorkomen, maar die zou er natuurlijk wel moeten komen.
Het lijkt me sterk, dat de scheidsrechter dit zo beoordeeld heeft.
Zo ja, dan kan hij zelf een schorsing verwachten.

1 juni 2015 om 09:12

Natuurlijk zag Nijhuis er een overtreding in, hij floot niet voor niets. Maar dat zegt niets over het feit of hij de mate van hardheid kon beoordelen in het zicht vanaf zijn positie.
Het is makkelijk Nijhuis te veroordelen na het zien van de beelden vanuit verschillende cameraposities in de herhalingen.

Het zou Vitesse erg sieren als ze Labyad zelf alsnog schorsen om een statement af te geven dat dergelijke acties echt niet kunnen.

Edit: typo

1 juni 2015 om 08:10

Hij is gehuurd van Sporting.
Dus hij gaat denk ik terug, dus wat heeft het zin om als Vitesse hem te schorsen.

Geef hem liever een beste boete

Heeft natuurlijk wel het verloop van de wedstrijd bepaald.
Hij had rood moeten krijgen bij een stand van 1-2.
Weet niet als Heerenveen het dan nog had weggegeven.

Het aller ergste is nog dat ze gewoon door spelen! Labyad de boef weet gewoon dat hij Uth ongelooflijk naar raakt, voor hetzelfde een dikke blessure. Dan moet hij zijn teamgenoten vragen om het spel stil te leggen. Wek je ook nog de illusie dat het perongeluk ginh. Maar nee hoor, met nog dik 65 min te spelen voelden de mannen van Vite$ al druk. Matige ploeg hoor. Bah.

1 juni 2015 om 08:55

Labyad had ook rood moeten hebben, maar dan nog Heerenveen had toch geen stand gehouden tegen het veel betere Vitesse.

1 juni 2015 om 09:02

Dat laatste is echt een onzinnige opmerking. Vanzelfsprekend voel je druk bij 1-2 achterstand in een play off finale! En een club die die achterstand onder druk ombuigt en jouw ploeg wegzet met 5-2 is niet bepaald een matige ploeg te noemen denk ik.

1 juni 2015 om 11:18

Hey Friesje,

Nog niet over de klap heen? Vitesse was in alle opzichten veel te sterk voor dit tijdrekkende nep-nederlands ploegje.

5-2 had ook makkelijk 10-3 kunnen worden.

1 juni 2015 om 11:51

Lol, volgensmij zeg ik al meerdere keren dat vite$$e beter was. Ik snap best dat je blij bent (terecht ook) maar als je wilt reageren op mij reageer dan ook op wat ik zeg

1 juni 2015 om 11:53

Pipo de Clown reageert ook, wat leuk! Nep Nederlands ploegje? Er liepen bij Vitesse meer buitenlanders dan bij Heerenveen. Labyad had donker rood moeten hebben. Met een 1-2 voorsprong en tegen 10 man was het een hele andere wedstrijd geweest.

1 juni 2015 om 14:20

Ik reageer ook op dingen die jij zegt. En tuurlijk ben ik blij. Al helemaal de manier hoe jij Vitesse schrijft. Dat verheerlijkt mijn vreugde nog meer.

1 juni 2015 om 14:32

Dat snap ik ook helemaal. Anders was jou clubje, vite$$e, er allang niet meer!

1 juni 2015 om 16:20

Cammie, ik roep fake Nederlanders omdat jullie je eigen afzonderen van Nederland. Eigen volkslied enz. Voor elke thuispot doen jullie alsof je europees speelt. Snap niet dat clubs nog netjes op een rijtje blijven staan.

En ja, Labyad had rood moeten hebben. Maarja, als dit als dat. Als Traore in goede doen was dan hadden we er 10 gemaakt. ook zo als.

1 juni 2015 om 16:21

Idd Danielbokma,

Wij waren er dan niet meer geweest. Maar gelukkig zijn we er nog en kunnen we jouw clubje een voetballesje geven. Zo is t maar net.

1 juni 2015 om 16:56

Als dat maar duidelijk is vriend. Geniet er van

1 juni 2015 om 18:42

Maar @cammie... Wij hadden 6nederlanders in het veld staan... Jullie 5.

2 juni 2015 om 10:14

Haha goed opgemerkt!

1 juni 2015 om 11:59

Je hent over Labyad gelijk, maar.over het doorspelen niet. onze competitie is te pussy voor woorden, ook door gasten zoals jij. De regels zijn zo, dat je door mag/moet spelen zolang de scheids het toelaat. Zijn genoeg momenten geweest dat er niks aan dr hand was,zoals met vd berg. Dit is precies waarom dit zon zachte competitie is, kijk naar Engeland. Het gaat ergens om, het is geen liefdadigheidswedstrijd . Het spel ligt al zo vaak stil, en Heerenveen deed er alles aan om het spel te vertragen. Vitesse was voetballend heer en meester. Mooi ook dat Heerenveen klaagt over de scheids, tegen feyenoord hoorde ik jullie niet na dat buitenspel doelpunt.

1 juni 2015 om 12:46

Als er inderdaad niks aan de hand was dan mag je doorspelen. Wat ik zeg is dat Labyad donders goed wist dat dit ook een hele erge blessure had kunnen zijn! Dan had hij zijn teamgenoten moeten aansporen om het spel stil te leggen. Kom op man, we voetballen niet om spelers te blesseren. Als er niks aan de hand is, ja speel dan door. Maar Labyad wist beter. Dan had hij ook de illusie gewekt dat het perongeluk ging en maakten we hem nu niet allemaal uit voor boef.

Helemaal mee eens. Dat respectloze gelul na afloop met die verslaggeefster en dan ook nog in je blote body, is helemaal verschrikkelijk. Met een glimlach op je gezicht zeggen dat het per ongeluk ging. Bah, walgelijke gast.
Die scheidsrechter heeft dus weer eens zo'n wedstrijd dusdanig beinvloed en deze zware overtreding gemist, dat het klaar is met dergelijke klungels. Niet geschikt dus, en ben het helemaal met Van Hanegem eens. Ook die Blom was weer top als ,,lijnrechter''. Een doelpunt toekennen wat geen doelpunt is. Ik geloof al lang niet meer in toeval, die blunders volgen elkaar net iets te vaak op en begint op manipulatie te lijken. 6 scheidsrechters en dan nog zulke missers!

PS Waarom zijn er bij deze belangrijke wedstrijden geen doeltechnologioe toegepast. Of is dat alleen voor onbeduidende wedstrijdjes van Ajax, Feijenoord en Psv.

Dat dit zwaar nadelig voor Heerenveen is geweest is een feit. Maar terugdraaien kan niet meer. Heb de wedstrijd helaas niet gezien en ben daar geloof ik ook maar blij om.

Nijhuis en zijn 5(!!) geweldige collega's, hoop dat jullie de beslissingen eens goed gaan analyseren. Alles bij elkaar een ongelukkige tweekamg tegen Vitesse met m.i wel belangrijke arbitrale missers van de scheidsrechters(ook de twee ballen in het veld bij de 0-1 thuis tegen Vitesse is killing).

Desondanks vind ik wel dat Vitesse het verdiend. Zijn het hoogste geëindigd en spelen goed voetbal. Succes in de EL Arnhemmers!

Het gaat niet alleen om Nijhuis. Er staan 6 (!) mensen in en rond het veld en die zien het allemaal niet. Dan kun je er wel 20 neerzetten maar als ze toch allemaal blind zijn maakt dat weinig uit. Nu heeft Vitesse dat ticket wel verdiend op basis van het hele seizoen maar Heerenveen is gewoon keihard Europees voetbal door de neus geboord.

1 juni 2015 om 09:58

Ja en volgens mij greep wel één van de "achterlijn" scheidsrechters in bij de penalty.
Extra scheidsrechters prima, maar dan niet willekeurig ingrijpen. Het ene zie je niet en het andere pik je er uit.
Dit zie je ook wel eens bij de vierde man. Op een keiharde overtreding vlak voor hun neus reageren ze niet. En dan ineens zien ze in iets heel kleins een rode kaart. En de scheidsrechter neemt altijd de beoordeling van de 2e t/m 6e man langs de lijn over.

Ze zouden alle arbiters hier moeten vervangen. Als er geen geschikte Nederlander is dan maar buitenlandse scheidsrechter inhuren. Dit stelletje amateurs brengt alleen maar het niveau omlaag en fluiten voor elke (lichte) overtreding, of ze fluiten juist niet. Ik vind het maar een aanfluiting

1 juni 2015 om 09:13

*Scheidsrechters

1 juni 2015 om 10:01

Helemaal mee eens. Nijhuis bijvoorbeeld laat vrij veel doorgaan. Maar de man langs de lijn reageert op elk wisse wasje. Daar wordt een speler klinkklaar gek van.

1 juni 2015 om 11:25

In het buitenland zijn ze net zo slecht hoor. Wij denken altijd van niet maar als je ziet welke beslissingen ze daar soms nemen... Het systeem is gewoon verkeerd. Een persoon mag nooit verantwoordelijk zijn voor cruciale beslissingen als je hulpmiddelen kunt inzetten. Even de beelden terug kijken en Labyad had rood gekregen. Nu heeft Nijhuis persoonlijk beslist over de verdeling van een Europees ticket. Ik was helemaal gek geworden als het mijn club was.

Ik praat maar niet over het feit dat als...... maar dat Labyad een zware rode kaart had moeten hebben is wel heel erg duidelijk. En je mag ook best wel eens goed kijken naar de arbitrage want ook die moet een schorsing kunnen krijgen voor dit wangedrag.

Eens met Willem. Behalve Nijhuis en zijn assistenten van de lijst, graag ook voor Labyad een verbod om een voetbalveld te betreden. Ga maar lekker ergens in een ring laten zien dat je geen lieverdje bent. Mafkees.

Wat een verschrikkelijk man die van hanegem hij denkt altijd maar iedereen te kunnen schofferen .... Nu is de scheidsrechter dus een toneel speler en heeft die bewust geen kaart gegeven .... Jaren geleden heeft willem van hanegem een rechtzaak aangespannen tegen marga van Praag !!! Inderdaad wie ??? Marga van Praag omdat zij in een intervieuw had gezegd dat van hanegem onbetrouwbaar overkwam ... Toen zat willem huilend in de rechtzaak en zei : ze mogen alles over me zeggen maar niet dat ik onbetrouwbaar ben !!!
Maar zelf iedereen overal voor uit maken wat een vreselijke man is dit

1 juni 2015 om 10:09

Dit was in 1995!! Ze zei toen: "zo onbetrouwbaar als de neten". Ze werkte toen als nieuwslezeres bij het NOS journaal.
Lijkt me wel wat anders dan iets in een column schrijven.
De rechter gaf Willem trouwens gelijk.
Maar chapeau voor je geheugen want je was toen 7 jaar.
De haat tegen van Hanegem zit wel erg diep.

Ben benieuwd wat Derks vanavond zegt en je reactie daar op is.

1 juni 2015 om 10:15

Dat jij Marga van Praag niet kent, betekent niet dat ze zomaar iemand was. Zeer schandalige reactie was dat en terecht dat Van Hanegem dat niet zomaar pikte.

van Hanegem; die heeft er zelf tig overhoop geschopt........ hypocrisie?

1 juni 2015 om 10:11

En er heel veel kaarten, rode en gele voor gehad. Hij was volgens mij de eerste in het Nederlands voetbal die een kaart kreeg. Dus weet hij precies wat hij bedoelt.

Tja, smerige overtreding en wat dat betreft zijn we genaaid door de scheids. Ik moet echter ook wel zeggen dat wij de 1-3 hadden moeten maken en de pot op slot moeten gooien. Dat we het de tweede helft conditioneel niet meer konden houden had ik al wel voorspeld. Een viertal spelers liep vooraf al op zijn laatste benen. Dan speelt Vitesse het vakkundig uit met het voetballende vermogen dat ze hebben. Wij hebben toch wat meer honkebonk-voetballers met de Roon en vd Berg. Dat is gewoon vrij matig aan de bal.

Ach Willem, vroeger was je ook zon speler die dit soort tikken uitdeelde. En nu doe je alsof je neus bloed.

Ik ben volgens mij een van de weinige die het wel rood vond, maar ook weer niet zo erg vond als heel Nederland het vind.
Daarnaast verdiende Uth het wel. Lag meer op de grond tijd te rekken dan dat hij zijn talenten liet zien ( op de goals na).

1 juni 2015 om 11:55

Niet een speler verdient z'on misselijkmakend rotschop. Schaam je diep voor deze hersenloze uitspraak.

2 juni 2015 om 09:26

Ik schaam me niet hoor. Ik vind dat als je de tegenstander bewust irriteert, je een schop kan verwachten.
Elke keer liggen, doen alsof je van alles mankeert om maar tijd te rekken. Daar wek je agressie mee op.

En dan kan je er een krijgen. Zo gaat dat .

Labyad kan soms inderdaad vervelend zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren