Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Halst: 'Bazoer en hij ontlopen elkaar niet veel'

Laatste update:
/

Het uitstekende optreden van Jorrit Hendrix tijdens de topper tussen Ajax en PSV deed de vraag rijzen waarom niet de middenvelder van PSV maar Ajacied Riechedly Bazoer door bondscoach Danny Blind werd opgeroepen als vervanger van Davy Klaassen. Jan van Halst ziet toekomst in de 'stofzuiger' van de Eindhovense club.

"Dit zijn spelers die we in Nederland hard nodig hebben. Dienende spelers die goed vanuit hun taak spelen en zorgen dat de creatievelingen hun ding kunnen doen", zo stelt de analyticus in gesprek met De Telegraaf. Volgens de oud-middenvelder had Blind net zo goed Hendrix als vervanger van Klaassen kunnen oproepen, voor de komende interlands tegen Kazachstan en Tsjechië. "Bazoer en hij ontlopen elkaar niet veel en Hendrix heeft wat meer ervaring, onder meer in de Champions League.”

Volgens Van Halst mag Hendrix wel wat meer gif in de strijd gooien, zonder zijn ’ideale schoonzoon-imago’ kwijt te raken. "Dat hadden vroeger Van Basten en Bosman ook. Die zagen eruit als de ideale schoonzonen, maar konden in het veld keihard en zelfs gemeen zijn.”

Nou Danny Blind, waar wacht je op! (Via Dumpert) #winkeldief

Posted by voetbalzone on maandag 5 oktober 2015

Wie vind jij beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tegenwoordig hoef je echt maar 2 goede wedstrijden te spelen om in het Nederlands elftal te spelen. Deze jongens zullen beide talent hebben maar spelers als De Guzman, Nigel enz zullen in deze cruciale wedstrijden toch meer inbreng hebben dan jongens voor wie alles nieuw is?!

6 oktober 2015 om 07:50

De guzman en de jong...
We moeten verder kijken en nieuwe jongens de kans geven en bouwen aan een nieuw elftal voor de komende jaren...
Het ek halen is een fabeltje.

6 oktober 2015 om 07:50

De guzman en de jong...
We moeten verder kijken en nieuwe jongens de kans geven en bouwen aan een nieuw elftal voor de komende jaren...
Het ek halen is een fabeltje.

6 oktober 2015 om 07:52

Blijkbaar niet want mede door die ervaren krachten staan we op een schandalige vierde plek. Ach mochten we niet kwalificeren, dan wordt oranje heel wat gezeur bespaard van mensen die voorafgaand van een eindtoernooi al weten dat het Nederlands elftal 0 punten zal behalen.

6 oktober 2015 om 07:58

Voor mijn gevoel komt het meer door de coach hoor die jongene spelers selecteert die het niet waar maken. We hebben matige verdedigers daarom speelden van Marwijk met 2 Cvm's voor de 4mans verdediging en van Gaal met 5 verdedigers. Je ziet nu wat er gebeurt wanneer je hiervan afwijkt. Bovendien een speler als Narsingh die bij psv er niet bovenuit steekt en zoveel wedstrijden heeft gespeeld dat zegt ook genoeg

6 oktober 2015 om 08:13

Deze genoemde ervaren krachten zijn al tijden niet opgeroepen.
Verder het gegeven, dat mensen als Robben en Willemse een aantal wedstrijden hebben gemist.
Het Clasie niet mee zat gedurende zijn selecties,
Met het gegeven, dat je met Blind moest spelen op meerdere plekken.
Blind is een goede voetballer, goede allrounder, maar net niet.
Ik ben benieuwd of spelers als Strootman en Vlaar nog op niveau terug komen.
Je moet een mix hebben.
Spelers als Riedewald en Tete en Bazoer zouden nog niet opgeroepen moeten worden.
Een Pieters, of een Dijks zou beter zijn voor LB bij ontbreken van Willems..
Komen BMI en Janmaat weer op niveau terug?
Wie wordt de opvolger van van Persie als hij zou stoppen na een eventuele EK, kwalificatie ronde Wk/wk?
Dost/de Jong?
Als je de oorlog moet winnen met El Ghazi, dan gaat het niet gebeuren.
Leuke zaalvoetballer op kunstgras en tegen minder tegenstanders, zo ook een Kishna bijv, maar meerdere spelers.
Voor een el Ghazi, kan je ook Locadia opstellen.
Back up voor de spits bij veel afzeggingen Kramer.
Hopelijk gaat een kwalificatie nog lukken en dat belangrijke spelers terug komen, zodat we niet met teveel jonkies spelen, want een mix is wel belangrijk in het elftal.

6 oktober 2015 om 08:38

Ik denk dat het gewoon n fase is van dat de ervaren spelers te oud worden en de talentvolle spelers nog te jong. Er zit een hoop potentie in elke speler die nu geselecteerd is, maar ze zijn er gewoon nog niet rijp voor. Dat in combinatie met blessures maakt het voor n trainer niet al te makkelijk. Ben geen fan van Blind als bondscoach maar ik meer hem ook al snel met van Gaal, aangezien ik er zoals elke nederlander maar moeilijk mee om kan gaan dat we na zo'n wk zo'n kwalificatie spelen.
Ik hoop dat we het ek gewoon halen en daar n keer goed op ons bek gaan. Elke ervaring is er een en op n hoofdtoernooi leer je toxh het meest.

Ik hoop op de toekomst

6 oktober 2015 om 09:42

Haha, kunnen we je nog serieus nemen? Oranje mist Willems en Clasie? Hou op, middelmatige spelers die in de Eredivisie goede dingen lieten zien, maar daarnaast nog niks. Afwachten dus maar.

En BMI en Janmaat terug op niveau? Die jongens zijn altijd al onder het niveau Oranje geweest. Niet voor niks dat BMI niet speelt bij Porto, en dat Janmaat voor de vorige interlands niet eens werd opgeroepen.

Vervanging van Persie heeft Oranje voorlopig niet, Dost en de Jong zijn goede spitsen, maar niet de spitsen die in staat zijn om Oranje aan de hand te nemen.

En hoezo ga je de oorlog niet winnen met El Ghazi? De beste spelers zijn het meest kritisch op zichzelf, trainen het meest en investeren het meest in zichzelf. Dat zie ik alleen terug bij Depay en El Ghazi. En Locadia voor hem opstellen gaat natuurlijk niet op, speelt alleen omdat de Jong geblesseerd is, en is een spits.

En Kramer erbij is natuurlijk een wanhoopskreet, zelfs als al je spitsen hopeloos uit vorm zijn, roep je hem er nog niet bij.

6 oktober 2015 om 10:50

Clasie en Willems middelmatige spelers noemen die alleen in de Eredivisie presteren en dan wel El Ghazi prijzen? Clasie en Willems hebben zich al veel meer bewezen dan El Ghazi. Paar goaltjes meepakken tegen het rechterrijtje maar Brenet is al te veel gevraagd. Rapid Wien, Jablonec, Celtic en Molde zijn nou ook niet bepaald Europese grootmachten en ook in die wedstrijden was het niet veel.

6 oktober 2015 om 11:24

Je noemt Clasie en Willems middelmatige spelers, die het leuk doen in de eredivisie. Maar El Ghazi en Depay wel oke omdat ze kritisch op zichzelf zijn en het meest trainen en investeren in zichzelf? Wat een vergelijking zeg.

Ik vind El Ghazi, bij wijze van spreken, dan net zo middelmatig als Willems. Heeft het ook alleen maar in de eredivisie laten zien. En dan nog niet eens constant.

En als we dan spelers moeten gaan oproepen die kritisch zijn op zichzelf, dan is er nog veel meer keus. Hahaha.

6 oktober 2015 om 12:20

Locadia is een spits die moet de concurrentie aangaan met Huntelaar, de Jong en Dost.

6 oktober 2015 om 14:05

Of misschien heb je nu gewoon een mindere generatie. Elke jonge speler die nu even goed speelt bij Ajax, PSV of Feyenoord is ineens een groot talent. Er gaat nu al bijna 5 jaar structureel iets mis binnen de Nederlandse voetbalschool en dat effect werkt zich nu echt door in de Eredivisie en naar het Nederlands Elftal.

Opeens besloten clubs om niet 2 a 3 jeugdspelers op te stellen, maar gelijk een volledige selectie jeugdspelers. Talenten staan op een gegeven moment stil in hun ontwikkeling, omdat de trainer ze alles al heeft bijgebracht en dan op naar het volgende talent op die positie. Dat terwijl talenten juist beter worden als de balans in het elftal goed is (ervaren spelers).

Wij mogen van geluk spelen dat we nog een paar van die ervaren spelers hebben. Dat die spelers dan niet geselecteerd worden is ronduit dramatisch, aangezien talenten juist moeten leren om met die spelers te spelen. Nu worden ze voor de leeuwen gegooid en blijven telkens onconstant presteren.

Dat wij het dan gaan zoeken bij de bondscoach of de Knvb is achteraf best vreemd (ook al ben ik zelf ook geen fan van Hiddink, en nu Blind). Feyenoord deed het uit pure noodzaak, vanwege de schulden. Ajax leefde in een bubbel door te denken dat ze met hun jeugdopleiding weer konden aanhaken bij de Europese top, terwijl grote clubs makkelijk 50 miljoen kunnen uitgeven voor een speler.

Uiteindelijk kan je beter geld uitgeven aan bepaalde spelers en dat opvullen met 3 a 4 talenten. Dat heeft Nederland meer opgeleverd dan hoe het nu gaat.

6 oktober 2015 om 09:06

Haha De Guzman, die speelt toch ergens op een bijveld in Napels?

Heeft Bazoer niet al meer CL wedstrijden gespeeld dan Hendrix!? :/

6 oktober 2015 om 07:44

Nee, hij heeft vorig jaar niet in de CL gespeeld, maar wel 3 wedstrijden in de Europa League.

6 oktober 2015 om 07:48

Thnx!

6 oktober 2015 om 09:55

Bazoer heeft dit seizoen net zoveel wedstrijden gespeeld in de CL als Hendrix, met een veel hogere druk! Hendrix is niet eens een vaste basiskracht bij Psv. speelde slechts de helft van de minuten. PSV verloor met Hendrix in de basis van Heracles en hij heeft 2 kaarten meer gepakt in de eredivisie als Bazoer. Begrijp die commotie na 1 wedstrijd tegen Ajax maar hij moet veel constanter worden. Liefst had ik de ervaring van De jong gezien maar ik vind Bazoer een logische keuze. speelt nu bijna een seizoen lang uitstekend.

6 oktober 2015 om 10:10

Hendrix is onder de psv'ers altijd gezien als groot talent hoor. Ondanks zijn leeftijd haalt hij nagenoeg altijd een voldoende. Dat je basis staat in een wedstrijd tegen heracles zegt natuurlijk helemaal niks, stond bazoer er ook niet in tegen molde? Ben blij dat er twee grote talenten voor het middenveld rondlopen waarvan bazoer wat creatiever is en hendrix een bikkelaar.

6 oktober 2015 om 11:37

Badoer dit seizoen wedstrijden gespeeld in de Cl?? Ze zijn de kwalificatie niet eens doorgekomen man! en met een veel hogere druk noem jij dat! Grapjas. PSV speelt de echte wedstrijden CL, en winnen van Manu thuis. Kijk eens wat Ajax dit seizoen presteert in Europa. En als Ajax onder zoveel hoge druk speelt, en toch alle belangrijke wedstrijden gelijkspeelt of verliest, dan wil ik geen enkele Ajacied mee in Oranje. Die kunnen dan klaarblijkelijk niet tegen de druk.

Ik wil trouwens zowel Bazoer als Hendrix niet in de basis bij Oranje. Voor allebei te vroeg. Laat ze een andere keer maar ruiken aan het grote werk, wanneer er niet zoiets belangrijks als kwalificatie op het spel staat.

6 oktober 2015 om 08:18

Nee, maar of die twee wedstrijden nou get grote verschil maken...

6 oktober 2015 om 09:22

Zondag was dat wel goed te zien dat het verschil maakte. Ik was er voor de wedstrijd echt niet gerust op, maar je zag echt dat psv spelers hun hoofd heel koel hielden in het veld en ze leken veel situaties beter in te schatten dan ik ze voorheen heb zien doen.

6 oktober 2015 om 09:45

Ja, maar als een jonge jongen in een team speelt wat goed draait, gaat die jonge jongen natuurlijk ook mee in dat niveau, helemaal als het een groot talent is. Maar als het team niet totaal niet lekker loopt, dan kan je niet verwachten dat een jonge jongen het hoofd koel houdt en z'n team op sleeptouw neemt.

6 oktober 2015 om 10:33

Wat een onzin, voor de wedstrijd zat Ajax juist in een flow (competitie) en PSV juist in een negatieve spiraal al enkele weken (vanaf Manchester United).

Mede door het sterke optreden van Hendrix heeft PSV dit juist om weten te buigen in de wedstrijd tegen Ajax. Heeft dus helemaal niets te maken met een lekker draaiend team en een minder draaiend team, dat was voor de wedstrijd juist anders. Daar is Hendrix een van de redenen van.

Hendrix heeft echt veel meer ervaring, onder meer in de Champions League. Welgeteld 2 wedstrijden gespeeld!

6 oktober 2015 om 07:45

1 wedstrijd tegen Manchester United , waar het OM gaat, is al meer waard dan 25 wedstrijden tegen de graafschap...

6 oktober 2015 om 07:54

Ooo waarom is Veltman dan volgend velen hiero onervaren? Heeft zat CL wedstrijden gespeeld wat volgens jouw theorie gelijk staat aan meer dan 150 ED wedstrijden vs de graafschap.

6 oktober 2015 om 08:02

Veltman is niet onervaren, maar gewoon te slecht.
Punt

6 oktober 2015 om 08:07

Ik vind hem ook niet goed genoeg, maar velen hiero zeiden dat hij dus onervaren was in tijden dat hij het prima deed op CL niveau. Smoesjes dus.

6 oktober 2015 om 09:14

Je moet wel ook talent hebben en dat mist veltman, sowieso blind roept vanochtend dat er bij ajax meer nl waardige spelers rond lopen dan bij psv en feyenoord, das natuurlijk onzin aangezien feyenoord net zoveel punten heeft als ajax en dat psv eigenlijk met 5-1 van ajax had moeten winnen, blind zijn opmerking is daarmee volkomen onzin...

6 oktober 2015 om 09:27

Was een domme opmerking van Blind, maar psv heeft natuurlijk 2 internationals in de lappenmand zitten (willems en de jong). Narsingh hoort zelfs bij psv niet in de basis en Bruma maakt opzich wel stappen, maar is dat genoeg? Hendrix is nog te groen, maar als je Bazoer selecteert dan kan je beter Hendrix nemen.

6 oktober 2015 om 09:46

Haha, en van Persie heeft al 2x punten laten liggen met Fener in Europa, ook in de competitie niet goed begonnen, dus van Persie ook maar thuislaten dan he...

6 oktober 2015 om 10:12

Van mij mag blind van persie wel thuis laten hoor! Die raakt al tijden helemaal niks meer!

6 oktober 2015 om 10:27

Ik vind Bruma momenteel beter dan Riedewald en Veltman, Veltman mis kwaliteit en Riedewald vind ik te jong/onervaren voor een cv plek, als linksback kan hij misschien wel uit te voeten. Uiteindelijk gaat hij uitgroeien tot mis de beste maar hij maakt nog teveel foutjes waar je dus ziet dat Bruma echt stappen heeft gemaakt.

6 oktober 2015 om 11:42

Waarom moet jij meteen over van Persie beginnen? die man heeft zich al lang en breed bewezen. Jouw trots op Ajax maakt jou echt stekeblind.. je vraagt je zelfs af waarom we de oorlog niet zouden winnen met El Ghazi. Misschien over 5 of 6 jaar, maar nu zeker nog niet. En ga nu niet Narsingh erbij halen, en zeggen dat we de oorlog met hem ook niet winnen. Want dat is goedkoop scoren, iedereen weet dit.

onzin
Bazoer is veel beter dan Hendrix.
Net zoals Tete beter is dan Arias.
Cillessen beter dan zoet ( dus Cillessen in oranje)
Veltman en Riedewald beter dan Bruma en rekik.
Dijks is beter dan Willems
Bazoer is de beste eredivisievoetballer en dus beter dan hendrix of Guardado.
Klaassen is beter dan wijnaldum.
Sinkgraven is beter dan Maher ooit is geweest.
El Ghazi is ook beter dan Narsigh.
Milik is potentiele topspits en al beter dan de jong.
Alleen op recht was Depay beter...

Nu vraag ik me af.
Als Ajax vorig seizoen en dit seizoen zoveel betere spelers heeft dan PSV ( want je komt in oranje op basis van indivuelke kwaliteiten neem ik aan..
Waar werd ajax met 17 punten verschil achter psv de nummer 2 en werd ajax gisteren overgeklast.
Ligt het dus aan de boer ?????

Of zijn de Ajax spelers toch niet zo goed als we denken en worden ze opgehemeld?

Of is bazoer helemaal niet zo goed.en Hendrix minimaal evenwaardig...

Dan is de vraag, waarom niet hendrix metmeer ervaring op eredivisie en europees niveau, ipv van de grooste talent sinds dennis bergkamp, mr bazoer?

6 oktober 2015 om 07:46

Volgens mij zegt hij ook dat ze evenwaardig zijn?

6 oktober 2015 om 07:46

Serieus? Dijks beter dan Willems? Milik beter dan de Jong? Tete beter dan Arias? Klaassen beter dan Wijnaldum?
Zet even je Ajaxbril af joh.

En als al die ajacieden die jij noemt zoveel beter zijn, waarom kregen ze dan zondag klop van PSV op hun eigen veld?

6 oktober 2015 om 07:51

Wat jij in je laatste stukje zet is ook wat hij bedoelt. Al die dingen die hij noemt is niet wat hij vindt maar wat er gezegd wordt en hoe er wordt geselecteerd bij oranje.

6 oktober 2015 om 07:55

Voetbalwedstrijden zijn moment opnames. Kijk maar naar Heracles - PSV...
Zo heeft elke club wel eens een slechte wedstrijd. Dat de spelers individuele kwaliteiten hebben staat vast. Anders spelen ze niet bij Ajax of PSV.
Zet jezelf maar eens in de schoenen van Blind..nu is het makkelijk roepen wie wel en wie niet..maar als je op zijn plek zit is het allemaal niet zo makkelijk aangezien de vijver waar je uit moet vissen uit middelmaat bestaat momenteel.

6 oktober 2015 om 07:55

En dit was de dag dat steven de term 'saracasme' ontdekte

6 oktober 2015 om 07:57

Goh en vooral dan buitenlanders opnoemen ook. Dijks heeft ook echt bij oranje gezeten trouwens en Veltman, Maher en Sinkgraven ook onder blind...

6 oktober 2015 om 11:03

Waarom wordt een team falen in 1 adem genoemd met de individuele kwaliteiten van een speler? Als we zo gaan redeneren houden we natuurlijk niemand meer over.

6 oktober 2015 om 08:28

Logische redeneringen allemaal...

Tete beter dan Arias, maakt voor het Nederlands elftal niks uit. Arias is geen Nederlander.
Dijks is niet opgeroepen
Veltman niet opgeroepen (en Rekik en Bruma wel)
Bazoer kan je vergelijken met Hendrix of Guardado, maar voetbalde vorig jaar niet in het Nederlands elftal. Guardado is trouwens nogsteeds een Mexicaan en ook hij heeft dus niks met het Nl's elftal te maken.
Klaassen zat vorig jaar op de bank of niet bij de selectie waarbij Wijnaldum op de bank zat of basis speelde.
Sinkgraven en Maher zitten beiden niet bij het Nl's elftal
El Ghazi maakt zijn debuut, Narsingh speelde regelmatig en zat vaak bij selectie Nl's elftal.
Milik is een Pool en kan je dus niet vergelijken met De Jong.

Daar gaat je hele onsamenhangende stuk. Ik snap dat het sarcasme is, maar je haalt 3 of 4 dingen door elkaar.

Feit is gewoon dat de bondscoach zijn keuzes maakt. Ik ben het ook niet met alles eens, maar ik zie niet in wie er nog meer van PSV opgeroepen had moeten worden. De twee beste Nl'ers van PSV zijn geblesseerd (De Jong en Willems) en Zoet en Bruma zijn al opgeroepen. Hendrix speelde goed zondag (tegen Manutd heb ik niet gezien) en zou ik zelf kiezen boven Anita. Dat Bazoer als vervanger van Klaassen komt snap ik nog wel. Speelt (al tijden) sterk bij Ajax en is aanvallender ingesteld dan Hendrix. Propper en Maher zijn naar mijn idee langer niet goed genoeg voor het Nl's eltal (op dit moment). Dan heb je nog Narsingh die afgelopen twee wedstrijden bij het Nl's elftal bagger speelde (en dus krijgt een ander de kans) en Brenet (daar zal iedereen het mee eens zijn).

Ook ik verbaas me bijv over het selecteren van Riedewald, maar hij deedhet goed in de laatste interland als linksback. v Beek en ook Karsdorp hadden van mij wel geselecteerd mogen worden, maar hebben pijntjes (gehad) en wat betreft v Beek kiest Blind voor v Dijk en Bruma waar op zich ook wel wat voor te zeggen valt.

6 oktober 2015 om 08:58

Als je in augustus een speler als Tete mee neemt die eigenlijk bij jong Ajax speelde en geen ervaring heeft, dan had Blind nu ook wel een Locadia kunnen uitnodigen. Heeft dit jaar al vaker in de eredivisie gescoord als Elia.

6 oktober 2015 om 09:14

Nou dat had hij idd kunnen doen, toch een van de kanshebbers op een vaste basisplaats over een paar jaar.

6 oktober 2015 om 09:22

In Augustus zat Tete niet bij de selectie van Oranje volgens mij. Wel zat hij dit seizoen voor het eerst vanaf het begin bij Ajax 1.

6 oktober 2015 om 10:00

Zowel Riedewald als Tete zaten bij de definitieve wedstrijd selectie in augustus En Riedewald heeft zijn debuut gemaakt tegen Turkije. De keuzes van Blind vind ik sportief gezien raadselachtig en puur gericht op publieke steun uit de twee grootste steden. Dat is ook de reden waarom hij een Ziyech niet uitnodigde maar Klaassen.

6 oktober 2015 om 12:48

Locadia is geen buitenspeler. Elia heeft pas 3 wedstrijden in de eredivisie gespeeld en 3 keer gescoord.

6 oktober 2015 om 15:23

Een knetter slechte wedstrijd tegen de Graafschap met een blunder van de doelman? Het draait daar voor geen meter en spelen als amateurs.
Feyenoord speelt zo slecht dat 1 oog koning is der blinden en van Blind een uitnodiging krijgt.

6 oktober 2015 om 08:51

@rentree. Vanaf het moment dat je Bazoer beter noemde dan Guardado ben ik gestopt met lezen. Wat een onzin schrijf je. Willems is de beste linksback die we hebben met super voorzetten, terwijl Dijks aanvallend en verdedigend weinig brengt. Heb je Dijks zijn voorzetten tegen PSV gezien? Allemaal slecht! Ook Arias is beter dan Tete en Bruma is veel beter dan Veltman. Milik komt niet eens in de buurt van de Jong. PSV overklaste Ajax en dat lag niet aan de Boer maar aan de kwaliteiten van PSV die Ajax op ieder front aftroefde. Get over it en kom niet met onzin.

6 oktober 2015 om 09:36

Wie er beter is blijf subjectief. Persoonlijk vind ik Tete wel beter dan Arias en Bruma en Veltman zijn allebei even slecht. Daarnaast is Dijks een prima verdediger maar jij baseert je mening op één slechte wedstrijd.

6 oktober 2015 om 09:50

Inderdaad, met Bruma en Veltman hebben we niet echt de nieuwe topverdediging in huis. En ook wat Dijks betreft, baseert hij z'n mening op 1 wedstrijd. Dijks heeft een sterk seizoen op Eredivisie niveau achter de rug, wel moet ik nog maar zien op hij het in de EL verdedigend nog gaat laten zien.

6 oktober 2015 om 16:39

Wat vind jij wat Arias beter kan dan Tete? Aanvallend nee! verdedigend nee! tackels of sprint nee! zeg het maar voorzetten van Dijks tegen psv waren niet hoe hij ze normaal ggeeft spelers beoordelen op 1 wedstrijd slaat nergens op en kom niet met onzin

6 oktober 2015 om 09:38

Rentree idd laat ze lekker denken dat ze de top van de wereld hebben dat denken ze nog steeds terwijl ze alleen maar verder weg zakken

Als Psv'er heb ik liever dat hij gewoon in Eindhoven blijft en lekker daar traint. Hij is nog veel te jong om in Oranje te spelen. Laat hem eerst maar eens een constante serie neerzetten en lekker spelen bij Jong Oranje. Daarna zien we wel of hij echt doorbreekt en bij Oranje kan komen.

6 oktober 2015 om 07:56

Precies ook mijn gedachte. Laat die jonge gasten eerst maar eens rustig groeien in de relatieve luwte ipv dat hun hoofd op hol wordt gebracht doordat ze nu al in het grote oranje staan. Alleen maar beter voor psv zo.

6 oktober 2015 om 08:14

als bazoer door gaat zoals die al een heel jaar doet kan hendrix fluiten naar een toekomstig basisplaatsje in oranje (op zijn positie). kom op toch, bazoer is op alle fronten beter en heel nederland/europa weet dat, behalve de gene die een clubvoorkeur hebben voor psv.

6 oktober 2015 om 08:45

Volgens mij kunnem die jongens prima naast elkaar staan op het middenveld. Bazoer is meer een box to box speler waar hendrix echt een verdedigende middenvelder is. En dan moet er nog een nummer 10 voor staan. Clasie zal wel een concurent voor henderix zijn. Als strootman zijn oude niveau weer haald moet bazoer ook zijn best gaan doen. Zijn dus 2 verschillende spelers dus je kan ze ook niet exht vergelijken vind ik

6 oktober 2015 om 08:57

@eriksen88 volgens mij heeft van Halst geen club voorkeur dus beetje krormme redenatie van halst is een prima analyst dus die weet wel waar die het over heeft. Alleen gaat dat bij sommige mensen er niet in

6 oktober 2015 om 09:16

Nee idd geen voorkeur wel een afkeur.

6 oktober 2015 om 09:52

Bazoer en Strootman zijn naar mijn mening heel verschillende voetballers. Strootman zal dan concurrentie aan gaan met en Hendrix en Clasie. Bazoer moet zijn best gaan doen op het middenveld, want de beste Nederlandse talenten lopen op het middenveld.

6 oktober 2015 om 10:42

Strootman is absoluut geen cvm maar een Box-to-Box speler, doe eerst je huiswerk alsjeblieft. Wat een hoop onzin in twee zinnen, ongelooflijk!

Clasie kan inderdaad ook box-to-box maar Hendrix is toch absoluut een cvm en Bazoer is ook een box-to-box, of cvm, voor cam zal hij nooit in aanmerking komen.

6 oktober 2015 om 11:17

@robins

een prima analyst als het in jou voordeel is misschien wel ja, vast en zeker dat jij voor psv bent. hoor en lees toch vaak genoeg dat mensen het niet eens zijn met zijn meningen en verhalen.
wie zegt dat ik het over van halst heb? bedoel in het algemeen, en dat ter zijde, iedereen heeft een clubvoorkeur als je fan van voetbal bent.

6 oktober 2015 om 08:57

WAt maakt het voor PSV uit of hij bij Jong Oranje of het grote Oranje speelt? Kwijt ben je hem sowieso. Dan kan je beter hebben dat hij bij het "grote" Oranje zit. Daar zou je meer leren. Al vraag ik me dat momenteel af met de keuzes die worden gemaakt.

Zijn niet eens dezelfde type spelers en alsnog vergelijkt men ze met mekaar. Bazoer is veel meer een loper en Hendrix heeft zo nu en dan een prachtige pass in huis. De 1 is fysieker de ander wat verfijnder.
Is alsof je gini en propper met mekaar vergelijkt. Totaal andere types.

6 oktober 2015 om 08:12

Idd je zou ze naast elkaar moeten zetten als blok! Werken aan de toekomst. Zelfde geld voor tete en van dijk. Nieuw elftal bouwen. Oudere spelers alleen selecteren als je er niet om heen kan zoals Robben mits hij fit is. Luuk de jong een kans geven. Ik wist t wel

6 oktober 2015 om 12:01

Precies dat, er moet nu 2x gewonnen worden en dus moet er aanvallend gespeeld worden. Bazoer is wat aanvallender dan Hendrix, dus dan is de keuze snel gemaakt. Als Nederland voor controle moest gaan was Hendrix misschien wel opgeroepen, maar dat is nu dus niet het geval. Logische keuze volgens mij. Ik zie ze over een paar jaar wel samen op het middenveld staan. Natuurlijk hebben ze nog veel spelers voor zich en komen ze nu alleen in beeld door blessures van Strootman, Clasie enzovoorts, maar over een paar jaar kunnen ze zich daar allebei wel vast tussen spelen.

De guzman en de jong...
We moeten verder kijken en nieuwe jongens de kans geven en bouwen aan een nieuw elftal voor de komende jaren...
Het ek halen is een fabeltje.

Bazoer vind ik maar zwaar overhypt. Het supertalent wat iedereen denkt dat ie is heb ik nog niet van hem gezien. Alsof die gast zo bijzonder is. Ik had liever gehad dat Ajax wat routine in het veld had gehad in plaats van Bazoer die afgelopen zondag niets maar dan ook niets heeft laten zien. nauwelijks gevaarlijk voor de goal an nauwelijks belangrijk geweest voor ons Ajax. En dan gaat die pannekoek naar Oranje? Echt een belediging voor de andere spelers van het Nederlands Elftal.

6 oktober 2015 om 08:15

Jij kan beter weer gaan slapen! Spat er vanaf het talent maar is gewoon heel jong! Neemt Ajax regelmatig bij de hand. Een x een slechte of wat mindere pot spelen is helemaal niet raar. Jij bent waarschijnlijk ook zo'n uitfluiter

6 oktober 2015 om 09:53

Snap nou toch eens een keer dat een jonge jongen geen team op sleeptouw kan nemen. Als je dat niet kan snappen, zit er iets niet goed bij je.

6 oktober 2015 om 11:09

Je kunt niet ontkennen dat hij talent heeft, maar hij word zeker overhyped en Hendrix ook. Duurt nog wel even voordat oranje baat heeft van deze jongens. Ervaring is noodzakelijk in oranje, vooral op het middenveld. En ervaring komt met de jaren, dat kun je niet verwachten op hun leeftijd. Ook denk ik dat het niet goed is voor hun ontwikkeling als er zoveel druk op hen staat wanneer ze weten dat ze bv. Nigel de Jong uit de basis van Oranje spelen. Op die leeftijd hebben ze al moeite genoeg met hun taken uitvoeren, laat staan daarbij creatief te ontwikkelen. Verder is het natuurlijk ook een gemis voor jong oranje waar nu vanzelfsprekend ook de kwaliteit van achteruit gaat, nieuwen talenten kunnen zich dan ook moeilijker optrekken aan gevestigde talenten. Maar nee hier in Nederland zien wij liever potentie spelen, wat zou kunnen zijn, ooit, misschien..

Vind Bazoer nou alles behalve een stofzuiger die 'in dienst speelt' van het team. Zag die jongen zondag weer een paar keer flink wat steken laten vallen in defensief opzicht. Bazoer is een box to box middenvelder, maar tegelijkertijd ook een speler die zijn defensieve taken nog wel eens 'vergeet'.

6 oktober 2015 om 09:58

Klopt, en daar wordt aan gewerkt door Ajax. Ze spelen heel precies in op wat de speler tekort komt, en daar gaan ze hard mee aan de slag. Snap alleen niet dat van Halst deze 2 vergelijkt.

Een ding weet ik nu wel, het niveau van Nederland gaat er niet op vooruit op deze manier. Deze jonge jongens mogen allemaal nog helemaal niet worden opgeroepen voor het grote Oranje.

Laat Blind het maar proberen met een elftal vol routiniers, en laat al die jonge jongens eerst even tot hun 21/22e goed spelen in de Eredivisie. Als ze dan op een constant niveau zitten, dan moeten we ze maar weer oproepen voor Oranje. Op deze manier leren die jongens niks. Ze komen binnen in een selectie die zo goed als geen ervaring heeft, en dat merk je gewoon. Maar goed, weet toch eigenlijk al dat het niet gaat gebeuren, en dat we over 4/5 jaar niks meer te vertellen hebben. Ook in clubverband, Europese tickets behouden is tegenwoordig al een uitdaging voor onze clubs. Er gaat iets compleet verkeerd...

6 oktober 2015 om 10:28

Nou ja, het zijn de routiniers die toch wel wat steken hebben laten vallen vind ik. Dan zie ik liever een stel jonge honden die zich ten koste van alles willen bewijzen. Zo'n Van Persie bijvoorbeeld heb je in feite geen *** meer aan, is al een jaar of 2 totaal niet fit. De vorige generatie internationals brokkelt af, laten we ons dan richten op een nieuwe generatie richting 2018, dan nemen we een minder EK of zelfs het helemaal niet bereiken van het EK maar voor lief.

En tuurlijk, een fitte Robben staat zonder enige twijfel altijd in de basis, maar de rest mag van mij lekker genieten van hun dikke contracten in Milaan, Gelsenkirchen en Istanboel.

6 oktober 2015 om 10:48

Ja, maar wat ik dan liever zie, is dat we al die jonge talenten nog maar even laten rijpen bij hun clubs. Het niet halen van het EK moeten we inderdaad maar voor lief nemen, dus waarom dan toch al die jonge jongens meteen al voor de leeuwen gooien, geef ze dan die rust maar in de interland periode of naar Jong Oranje. En ik ben het ook met je eens, dat de oude generatie aan het afbrokkelen is, maar laat ze dat dan wel doen terwijl ze nog hun best doen, om nog 1 keer een eindtoernooi te spelen, want dat gun ik ze zeker!

Ach, typisch weer een voorbeeld van een analist / zogenaamde kenner die iets roept en half nederland papagaait hem na. Als guardado weer helemaal fit is zit hendrix weer keurig op de bank want Cocu gaat in de eredivisie niet met zowel hendrix en guardado spelen. Straks staat maher gewoon in de basis en vormen guardado, maher en proper het middenveld.

6 oktober 2015 om 08:48

dat betwijfel ik...wat heeft maher nou laten zien in ruim 2 jaar psv?
Hendrix laat zn team in ieder geval veel minder in de steek.

6 oktober 2015 om 08:59

wat grappig volgens mij speelde cocu in de topper nog wel met hendrix en guardao 70 minuten lang dus waar haal je die kennis vandaan? En volgens mij deden ze het aardig goed want heb het hele ajax middenveld de hele wedstrijd niet gezien......

6 oktober 2015 om 09:20

Zo dat kunnen komen door dat de tegenstander Ajax was en niet een de graafschap of NEC ?

6 oktober 2015 om 10:01

geen idee zou kunnen maar zegt genoeg dat die dat al wel doet in de belangrijke wedstrijden

6 oktober 2015 om 12:19

Of Guardado, Propper en op 10 Pereiro. Die heeft toch wel heel veel indruk gemaakt tegen Ajax, al vond ik Maher de tweede helft tegen CSKA ook geweldig. Hendrix is een speler die je wil opstellen, maar je hebt gewoon een betere optie met Guardado. Hij heeft gewoon de pech dat Guardado misschien wel de beste in de eredivisie is.

Feit is dat Nederland eigenlijk niet zo heel goede voetballers heeft momenteel, dus wie je uiteindelijk ook selecteert...het is lood om oud ijzer.

Als kanttekening wil ik wel even kwijt, dat als je selecteert op alleen op ervaring dat je dan niet ver genoeg kijkt....ik denk dat er ook moet worden gekeken op welk niveau de spelers spelen, en dan kom je al gauw bij de Nederlanders die week in week uit in Engeland of Duitsland en eventueel Italie en Spanje spelen. (al kan ik niet snel verzinnen of er idd een nederlander in Spanje speelt). Deze jongens spelen sowieso al op hoger niveau. Die spelers selecteer je en stel je ook op. Buiten de "buitenlanders" die er al bij zitten, denk ik onder andere aan Pieters, Verhaegh, de Roon,...aangevuld met het beste uit de eredivisie....waar dus duidelijk van Beek bij hoort en ook Bazoer en Hendrix...als de geblesseerde spelers weer fit zijn, Strootman, de Vrij, Robben...nemen die weer plaatsen in van "het beste van de eredivisie"....deze spelers in de buitenlandse competities moeten wel spelen en niet op de bank zitten, zoals Martins Indi of zo.

Dat is mijn mening...doe er mee wat je wilt

6 oktober 2015 om 12:06

Jij bent het dus met mij eens dat Krul momenteel de eerste keeper dient te worden van Oranje?

Zondag is en blijft een momentopname waarin psv beter was. Misschien kiest hij voor Bazoer omdat hij basisspeler is en Hendrikx niet....

Opmerkelijk dat ze met elkaar worden vergeleken aangezien het hele andere types zijn. Hendrix moet concurreren met spelers als Anita, Clasie, De Jong. Bazoer met lopers als Wijnaldum, Klaassen, Van Ginkel, Fer. En derde positie is normaal gesproken voor creativiteit maar voetballen is aan het veranderen, of eigenlijk al veranderd. Ik denk dat tegenwoordig 2 allround middenvelders met creativiteit en voldoende loopvermogen moet hebben. Types als Sneijder die alleen aanvallend van waarde zijn komen niet zo vaak meer voor.

Ik vind Bazoer en Hendrikx geweldige talenten. Maar ik denk dat in dit geval Bazoer een betere vervanger is aangezien hij voetballend meer kan dan Hendrikx en dat ook het geval is bij Klaassen. Maar ben het er ook mee eens dat je gwn de Jong en de Guzman moet oproepen ipv dat stomme geneuzel met 10 debutantjes per maand. Resultaat is nu even het belangrijkste!

Zo zou ik spelen op dit moment met Oranje. Natuurlijk liever Robben maar dat kan niet. Riedewald blijf ik alle vertrouwen en hebben en eigenlijk vind ik Tete ook niet veel onder doen voor Janmaat, maar dan kies ik toch voor ervaring.

Hendrix speelt volgens velen pas een paar wedstrijd goed, maar ik was vorig seizoen ook al onder de indruk van hem.

Cilissen
Janmaat
Van Dijk
Riedewald
Pieters
Bazoer
Sneijder
Hendrix
Promes
Dost
Depay

Ik vind Hendrix en Bazoer beide geweldige talenten om te kijken. Ze doen ook weinig voor elkaar onder, ik
vind het wel raar om ze te vergelijken. Ik zie namelijk in Hendrix een CVM en in Bazoer een box-to-box middenvelder. Ik denk dat beide spelers het ver gaan schoppen indien ze veel blijven spelen en geen nare blessures krijgen. Het is wel te hopen dat ze nog een aantal seizoen in de Eredivisie en op EL/CL niveau voetballen alvorens ze de stap naar het buitenland maken.

Ik denk dat het allebei goede spelers zijn en elkaar niet veel ontlopen, zoals Mossou laatst zei bij Studio Voetbal, ''lood om oud ijzer''. Maar wat ik voor Bazoer vind pleiten is dat hij nu al bijna een jaar een basisplaats heeft bij Ajax. Als ik me niet vergis heeft Hendrix pas sinds kort een basisplaats veroverd bij PSV en speelde PSV vorig jaar met een middenveld Maher-Guardado-Wijnaldum, dit jaar was Cocu's favoriete middenveld heel lang Maher-Propper-Guardado.

Hendrix is dus goed op weg maar laat hem eerst eens gedurende een aantal maanden constant in de basis presteren bij een topclub, wat Bazoer al heeft gedaan, dan komt zijn kans wel.

En ja, dan kun je wijzen op PSV dat vorig jaar hoger eindigde dan Ajax en afgelopen zondag won van Ajax, maar als je zo redeneert verdient Thomas Bruns meer een kans dan Hendrix, die speelt namelijk in de basis bij Heracles en dat won onlangs van PSV en staat boven PSV in de competitie.

Kom op zeg, knappe overwinning van PSV hoor en volkomen verdiend, maar we moeten ons niet laten leiden door scorebordjournalistiek. Datzelfde PSV verloor van Heracles, speelde gelijk tegen ADO en won onverdiend van NEC thuis.

Wel grappig dat Bazoer volgens alle 'kenners' vorige week nog goed genoeg was om uiteindelijk in de Europese top te spelen. Nu speelt hij een wedstrijd slecht tegen PSV en is het weer vreemd dat hij wordt opgeroepen. Hendrix speelt de helft van de tijd niet eens in de basis als ik mij niet vergis.

Ik ben het er verder mee eens dat het elkaar niet zoveel ontloopt, maar wordt een beetje moe van dat opportunistisch gezeik over spelers. Vooral van die wispelturige meningen over Riedewald en Bazoer word ik moe. Beide talenten, maar nog heel veel te bewijzen.

De waan van de dag viert hoogtij hier zeg, sjonge jonge. Waar was Hendrix tegen Heracles? Of tegen Ado? Stond hij er überhaupt wel in?
Ik vind het volkomen terecht dat Bazoer erbij zit, hij speelt al sinds zijn debuut ongelooflijk volwassen en is meestal een van de besten op het veld, en dat voor een 18-jarige jongen.

Hij verdient het het meest van alle Ajacieden. Daarom vind ik het jammer dat er juist rondom zijn uitverkiezing zo een heisa om wordt gemaakt.

Jan van Halst moet even kappen met vergelijkingen trekken. Het is voor heel Nederland duidelijk dat Bazoer een exceptioneel talent is vooral gezien zijn leeftijd. Hendrix daarin tegen maakt een stabiele indruk momenteel en is zeker een groottalent maar komt zeker niet in de buurt van de kwaliteiten die Bazoer nu al heeft. Bazoer is een complete middenvelder. Passing, Flair, Fysiek, Uithoudingsvermogen, Snelheid, Scorend vermogen. Nederland mag in zijn handen knijpen met deze jongen dit een na jaren weer een buitencategorie speler vergelijkbaar met Tielemans in België. Hun mentale ontwikkeling gaat bepalen hoe ver ze uiteindelijk komen.

6 oktober 2015 om 11:09

Mee eens. Hendrix is gewoon het type speler waar van Halst van houdt. Nuttige werker op het middenveld. Daarbij kwam Hendrix vooral goed uit de verf doordat de Boer de geblesseerde Klaassen en Fischer door liet spelen. Hierdoor verloor Ajax de slag op het middenveld. De Boer heeft gewoon een aantal tactische missers gemaakt in de afgelopen wedstrijden. Hij experimenteert in topwedstrijden, een niet helemaal fitte Fischer met een niet helemaal fitte Younes in de aanval was ook vragen om moeilijkheden. Daarbij wachtte hij in de wedstrijd tegen Molde veel te lang met wisselen, waardoor een aantal spelers er fysiek helemaal door heen kwamen te zitten. Deze spelers waren niet voldoende hersteld om tegen PSV 90 minuten voluit te spelen. Daarbij komt nog dat el Ghazi en Riedewald even de vorm niet hebben...

Het gaat echt te ver dit allemaal, er moeten gewoon dingen gebeuren en niet zoveel onzin buiten het veld. Zoals v/d Sar zou zeggen, Kappen met deze shit!

Man man man wat een reactie weer van van Halst. Die man heeft serieus geen bal verstand van voetbal. Overal waar hij kwam is hij weggegaan door zijn gebrek aan kennis. Elke week maar weer wedstrijden analyseren en vertellen wat beter moet en kan. Het ergste is nog dat hij zichzelf geweldig vindt. Ach ja, ieder zijn ding maar wat een kwalletje is het toch

Hahaha, al die reacties hier. Als een Ajacied een paar wedstrijden goed speelt, is hij gehyped. Nu een speler van PSV letterlijk pas een paar wedstrijden een goed niveau heeft gehaald, is hij meteen de beste middenvelder van Nederland. Typisch weer. En Van Halst? Die vent is net als Van Hanegem als het over voetbal gaat. Niet serieus te nemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren