Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal niet onwelwillend tegenover derde termijn als bondscoach

Laatste update:

Nu Frank de Boer zijn ontslag bekend heeft gemaakt als bondscoach van het Nederlands elftal, kan het speculeren over zijn opvolger beginnen. De naam van Louis van Gaal wordt veelvuldig genoemd, net als Joachim Löw. Laatstgenoemde heeft woensdag tijdens een speciale persconferentie aangegeven niet open te staan voor de vacante trainersfunctie. Van Gaal zou daarentegen wel oren hebben naar een derde termijn als bondscoach van Oranje, weet De Volkskrant te melden.

Het is niet voor het eerst dat de naam van Van Gaal in verband wordt gebracht met het bondscoachschap. Vorig jaar, toen de KNVB noodgedwongen op zoek moest naar een opvolger voor de naar Barcelona vertrokken Ronald Koeman, werd zijn naam eveneens genoemd. "Hij zat naast de telefoon, maar wie ook belde, geen KNVB", schrijft De Volkskrant. "Nu staat Van Gaal opnieuw niet onwelwillend tegenover een derde dienstverband als bondscoach." De KNVB gaf vorig jaar de voorkeur aan De Boer, die dinsdag na een uiterst teleurstellend verlopen EK na negen maanden de handdoek in de ring gooide.

Mocht de KNVB dit keer wel bij Van Gaal uitkomen, dan wordt het voor de oefenmeester zijn derde termijn bij de Nederlandse bond. Eerder slaagde Van Gaal er vanaf 2000 niet in om Oranje naar het WK van 2002 in Japan en Zuid-Korea te loodsen. Kwalificatie bleek een te grote horde, daar Nederland als derde eindigde achter Portugal en Ierland. Tijdens zijn tweede termijn was Van Gaal een stuk succesvoller en loodste hij Nederland naar de bronzen plak tijdens het WK van 2014 in Brazilië.

Met de komst van een nieuwe bondscoach is enige haast geboden, aangezien Oranje op 1 september de WK-kwalificatiereeks voortzet met de wedstrijd tegen Noorwegen. Door de nederlaag tegen Turkije kan Oranje zich geen misstappen meer veroorloven. "We gaan nu verder evalueren, breder dan de coach alleen, het profiel aanscherpen, het werk doen wat van ons hier verwacht mag worden", aldus directeur topvoetbal Nico-Jan Hoogma. De bond hoopt voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Noorwegen een opvolger te presenteren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelijk doen. Is het voor iedereen duidelijk. Geen gezeur meer. En het is wel goed voor het team om van gaal als coach te hebben!

30 juni 2021 om 14:58

Idd, dat hele gedoe over profiel verscherpen enz bla bla. Als je van Gaal neer kan zetten moet je het gewoon doen.

30 juni 2021 om 15:10

Profielen zijn kansloos als je 9 maanden later (na het aanstellen van De Boer) het profiel verandert. Toen was Van Gaal zogenaamd niet geschikt, maar nu opeens wel? Dat toont een zwalkende KNVB-organisatie zonder duidelijke visie.

30 juni 2021 om 15:44

Profielen zijn kansloos als je lijst met potentiële kandidaten niet meer dan 5 reële namen is. Gelukkig helpen de analisten (derksen, vdvaart etc etc) nu de knvb aan een goede bondscoach, al is 't maar tijdelijk. Eindelijk luisteren ze naar mensen met verstand. Die hoogma of gudde zijn toch gewoon lachertjes. Hoezo kunnen wij daar geen oud voetballers met status hebben op die posities?

30 juni 2021 om 15:55

Van Gaal gaat weer 532 spelen en daar zit geen een voetbal liefhebber op te wachten.

30 juni 2021 om 16:26

In tegenstelling tot de Boer heeft van Gaal zich gedurende de wedstrijden zich flexibel opgesteld. Wat mij betreft lag de kracht van Oranje onder van Gaal juist daarin. Met 1 simpele wissel switchen van het behoudende 532 naar 433. De tegenstanders wisten zich geen raad.

30 juni 2021 om 16:59

Ik vind van Gaal ook een goede kandidaat. De Knvb laat hier echter wel mee zien dat ze de koers constant veranderen en indirect ook dat ze hiervoor een fout zijn begaan door de spelers een grote stem te geven. Als van Gaal komt helemaal prima hoor, maar hoop ook dat er binnen de organisatie schoon schip gemaakt wordt.

30 juni 2021 om 17:12

Indd GluubsterTJ ik blijf erbij dat de KNVB de grootste probleem is, niet De Boer en niet Blind, zij hadden hen immers aangesteld.

30 juni 2021 om 14:58

Ben er blij en niet blij mee. Zorgt altijd voor bizarre mediataferelen in binnen en buitenland. Kan zelfs ons landje in diepe recessie brengen. Ben ook bang dat deze generatie spelermiljonairs hem zien als een soort clown met een rare maniertjes ,die altijd z'n zin wilt doordrijven. Werkt dat anno 2022 nog wel ?

30 juni 2021 om 15:05

Die nare maniertjes hebben voor vele grote successen gezorgd, waaronder de 3e plaats op een WK waar we nog niet eens door de poule zouden komen. Zowat alle spelers die er toen bij waren spreken alle lof over hem. Juist goed zo'n man voor sommige grote ego's. Hij heeft z'n nukken, maar iets meer respect voor van Gaal is wel op z'n plaats!

30 juni 2021 om 15:08

Weet de jongere generatie dat nog wel?

30 juni 2021 om 15:09

Dat is 7 jaar geleden, geen 70!

30 juni 2021 om 15:12

Als deze spelers hem niet mogen, dan gewoon die spelers niet meer oproepen. Genoeg andere spelers die maar wat graag willen. Voor Oranje spelen is een voorrecht, dan heb je echt niet te kiezen of je de coach wel of niet mag.

30 juni 2021 om 15:18

Voor iemand van 20 is dat lang terug. Laatste keer dat Van Gaal actief was is 5 jaar terug.

Kan goed uitpakken als ze hem een beetje zien als een (groot)vader figuur, of je hebt een enorme generatiekloof.

30 juni 2021 om 15:20

Voor die generatie kloof zou ik theo Jansen of wesley sneijder in de staf toevoegen. Puur op de achtergrond dan. Die hebben wel invloed op jonge spelers die net komen kijken.

30 juni 2021 om 15:31

@makallelle
Precies dat als je hem niet mag dan blijf je maar weg.
Hij is de "baas" wil je niet onder hem spelen prima toch dan kiezen we iemand dat wel wilt om het maar zo te zeggen. Het maakt het makkelijker als je iemand voor je hebt staan die je mag, maar het is en blijft je werk.
Anders loop ik nu ook binnen bij mijn directeur en zeg dat ik niet met mijn toekomstige manager wil werken lekker makkelijk.

30 juni 2021 om 15:37

@leonfcdh Volgens mij hebben zowel Sneijder als Jansen pas geleden nog gezegd dat ze nooit als assistent van Van Gaal zouden willen werken.

30 juni 2021 om 15:45

Heb je daar eem bron van? Ik vind trouwens van nistelrooy of v persie of stam ook wel goede kandidaten voor die rol. En wie weet schuilt er in een v persie of nistelrooy welke een goede coach over 1,5jr?

30 juni 2021 om 16:37

@maradungatje Dat zeiden Sneijder en Jansen volgens mij tijdens een voorbeschouwing op een EK wedstrijd.

30 juni 2021 om 16:48

Als je wat gewicht op de bank erbij wil hebben idd wel handig.

30 juni 2021 om 17:02

@maradungatje:

In van Persie zie ik zeker een goede potentiële coach. Is van straatschoffie echt ontwikkeld tot gerespecteerd voetballer en persoon. Maar dat lijkt mij wel wat vroeg, met zo weinig ervaring. Evenals v. Nistelrooy eigenlijk, die zal toch ook een keer eerst zelf met de scepter moeten zwaaien om hier voor in aanmerking te komen.

30 juni 2021 om 17:26

Van Gaal zorgt voor duidelijkheid. Is naar zn spelers (die willen) altijd een warme persoonlijkheid.

Hij zet spelers op scherp, maakt ze beter en is tactisch gewoon enorm sterk. Ook heeft hij vertrouwen in de jeugd.

Gewoon doen dus.

30 juni 2021 om 17:38

Lijkt me nu wel duidelijk wie de nieuwe bondscoach wordt.

30 juni 2021 om 15:17

Mee eens. Een groot deel van deze groep heeft gewoon een coach met autoriteit nodig. Weg met die telefoons tijdens trainingen.

30 juni 2021 om 15:18

Helemaal mee eens. Zou van bronckhorst graag als assistent zien om na het wk het stokje over te nemen. Wesley snijder en of theo jansen erbij nemen om die jonge gastjes op te vangen. Puur op de achtergrond. Van nistelrooy en van persie misschien als spitsen trainers. Denk dat sneijder en jansen echt invloed hebben op jonge spelers.

30 juni 2021 om 17:28

Ik zou Robben meenemen. Die gaf bij Bayern ook spelers op hun flikker en was in 2014 ook aanvoerder (al was hij dat niet op papier).

Ik denk dat Robben dit ook wel zou willen.

30 juni 2021 om 15:24

Die man is bijna 70 jaar. Ik denk echt Van Gaal en de huidige generatie een mismatch zou kunnen zijn.

30 juni 2021 om 15:47

Ik denk dat zij juist zo iemand nodig hebben. Hoe die depay erbij loopt is toch schandalig. Hoe de Jong 90min loopt te mekkeren tegen de scheids is toch verschrikkelijk. Ze hebben iemand met een ijzeren, harde hand nodig! Geen nobody die net komt kijken.

30 juni 2021 om 15:52

En flikker die hoogma er ook maar gelijk uit als die niet van gaal neemt. Werkelijk geen andere betere beschikbare NLse trainer. Of je moet met een mooie buitenlander aan komen zetten dat kan ook goed werken. Eigenlijk moet hoogma en gudde sws hun zelf in de spiegel kijken en opstappen

30 juni 2021 om 16:00

Denk je dat hoogma en gudde de connecties voor in het buitenland hebben? Denk 't niet.

30 juni 2021 om 16:50

Die ijzeren hand kan ook averechts werken. Autoriteit kan ook door middel van respect en vakmanschap afgedwongen worden. Ten Hag is bij Ajax duidelijk de baas maar hij lijkt me nou niet iemand die als een gek tegen iedereen loopt te schreeuwen. De meeste mensen die nu om Van Gaal roepen doen dat denk ik echt op basis van hun emotie in plaats van verstand. Teleurgesteld in de spelers en het resultaat is denk ik de enige reden dat je dit nu zegt. Daarnaast is Van Gaal zoals ik eerder al zei al bijna 70 jaar en ik denk dat hij als gevolg daarvan gewoon niet meer klikt met de huidige generatie. De harde hand is leuk en aardig maar als je als gevolg daarvan je beste spelers tegen je in het harnas jaagt dan schiet dat ook niet op.

30 juni 2021 om 17:02

We hebben gezien wat er gebeurd als er iemand met een zachte hand voor de groep staat. Spelers met hun mobieltje op het trainingsveld, spelers die verdwijnen na wedstrijden. Probeer dat maar bij l van Gaal. Ik ben voor l van gaal voor de komende 1,5jr tot het WK!

30 juni 2021 om 17:04

Ik kies met verstand voor de Nederlandse trainer die het meeste prijzen heeft gewonnen. Nationaal en internationaal. Met vaak goed en aanvallend voetbal. Is die generatiekloof in 7 jaar tijd zoveel groter geworden dan?

30 juni 2021 om 17:28

@maradungatje Dat is te makkelijk. Ik vind Frank ook geen goede coach en was zelfs tegen zijn komst maar je gaat me niet wijs maken dat Nederland dramatisch speelde omdat Depay z'n mobiel bij zich had of dat Malen spoorloos was. Begrijp me niet verkeerd, ik zou bepaalde dingen ook niet toe laten maar het is belachelijk om te suggereren dat je alleen met een soort van dictator aan het roer regels kan opstellen. Ik blijf er bij, je reageert denk ik op basis van onderbuikgevoelens en de voorbeelden die je gebruikte zijn daar denk ik het bewijs van.

30 juni 2021 om 17:31

Van Gaal is streng, eist alles van zn spelers. Maar doe je mee, is er geen fijnere coach om te hebben. Fantastische lieve man.

Hij heeft zn streken, maar ik denk dat hij dit ook deels doet om de aandacht op hem te richten en niet op individuele spelers.

30 juni 2021 om 17:35

@Lemet 7 jaar geleden had hij een vallende Robben nodig om Mexico te verslaan en penalties tegen Costa Rica. Bij Manchester was het een drama. Ik zeg niet dat Van Gaal geen goede trainer was maar we moeten nu niet doen alsof hij het voetbal uitgevonden heeft.

30 juni 2021 om 17:40

Bij United is het nog steeds drama en bij een WK moet je soms mazzel hebben.

In 2010 wonnen we ook moeizaam van Japan. Pas na de winst op Brazilië ging het lopen.

30 juni 2021 om 18:09

@ 2e en 3e in de laatste 2 jaar n de Europa League finale gehaald dus zo'n drama is het ook weer niet. En natuurlijk moet je op het WK een beetje geluk hebben En natuurlijk moet je op het WK een beetje geluk hebben, daarom moeten we het werk van Van Gaal nou niet gaan romantiseren. Nogmaals hij was/is een goede trainer maar ik blijf m'n twijfels hebben over zijn aanpak in combinatie met de huidige generatie.

30 juni 2021 om 16:06

1 ding is zeker! we moeten Juichen!!! voor de beste van Europa, de beste van Azie en Afrika en de beste van de wereld!!!

Contract tot aan de dood meegeven, en dan nu heel gauw een jonge gozer (die asst coach van Liverpool?) naast hem zetten, die kan dan over 5/6 jaar het stokje overnemen.

30 juni 2021 om 14:45

De korte tijd trainer was bij nec? Alsjeblieft niet zeg

30 juni 2021 om 14:51

ja - hem ja. Jaren laten rijpen onder Klopp en Van Gaal en dan over 5/6 jaar nog eens proberen bij het NL elftal waar hij meer kwaliteit onder z'n hoede heeft dan dat 'ie bij NEC had. Het gaat bij het NL elftal meer over de processen en management dan specifiek een elftal naar je hand zetten- zou zo'n idee wel zien zitten.

30 juni 2021 om 15:01

Achja laten we hem dan maar "even" proberen bij het Nederlands Elftal. Laat hem maar eerst ergens bewijzen dat hij als eindverantwoordelijke ook geschikt is, dan komt hij vanzelf in aanmerking voor de functie. Het was natuurlijk niet voor niets dat hij bij NEC niet slaagde als hoofdtrainer.

30 juni 2021 om 15:11

Ach kom op, bij NEC was het toen een grote puinhoop! Hij is niet voor niets meteen terug gehaald door Klopp. Echt niet omdat het zo'n lieve jongen is die verder niks kan.

30 juni 2021 om 15:13

Prima als assistent maar zeker niet op voorhand het hoofdtrainerschap beloven. Dat deden we ook met Danny Blind en we zien hoe dat is afgelopen...

30 juni 2021 om 15:15

We hebben toen van Basten en Rijkaard ook maar gewoon geprobeerd terwijl hun als trainer op dat moment ook niks hebben klaar gespeeld dus dat maakt niet zoveel uit, het is toch triest dat je zometeen voor de 3e keer dezelfde bondscoach moet gaan smeken om terug te komen? Ondanks dat hij het goed kan is het wel armoe troef dat er tegenwoordig niks beters loopt

30 juni 2021 om 15:17

Aan de andere kant: we hebben Blind en De Boer ook maar geprobeerd terwijl ze ook (recentelijk) niks noemenswaardig hebben gepresteerd. Kortom, het kan beide kanten op.Van Gaal is bij uitstek de beste, beschikbare coach. WK is al over een jaar dus we hebben iemand nodig die er NU staat.

30 juni 2021 om 16:30

want onze aanpak bij andere coaches is anders? FdB heeft al sinds 2015 niets laten zien, Danny Blind? Ik geef aan dat Pepijn gewoon 5/6 jaar kan laten rijpen onder Lvg, oefenpotjes over laten nemen, etc... hem opleiden tot de functie.

30 juni 2021 om 16:54

Maar waarom dat vooraf al toezeggen? Tegen die tijd zijn er vast wel andere coaches opgestaan. En Blind en De Boer zijn juist voorbeelden van hoe het niet moet. Vreemd om dat nu te willen herhalen.

30 juni 2021 om 16:57

Moet wel eerlijk zeggen dat Klopp echt fan van hem is.. zo ook de spelers van Liverpool heb ik vernomen

Legendarische vent, kijk er nu al naar uit. Moet 'ie wel wat jonkies meenemen om te leren, zoals Gio, Ruud, misschien Sneijdertje wel.

Ik heb van Gaal bij Humberto gezien en dat was echt verschrikkelijk. Die man is echt niet helemaal goed bij zijn hoofd. Dat is niet zo erg, maar ik denk niet meer dat hij geschikt is als bondscoach.

Laten we gewoon voor Van Bronckhorst gaan.

30 juni 2021 om 14:46

Maar dat was toch altijd al het geval? Dan is het ook geen reden om hem niet aan te stellen

30 juni 2021 om 14:48

Met Gio ga je van de regen in de drup. Als er perse een Nederlandse coach moet komen dan is Van Gaal in mijn ogen veruit de beste (en realistische) kandidaat.

30 juni 2021 om 14:51

Inderdaad. Alle andere opties zijn bezet of komen tekort.

30 juni 2021 om 14:55

Gio is denk ik perfect. Jonge trainer, beetje de visie van Koeman en heeft uitstraling. Nog niet zo veel ervaring maar daarom juist wel leuk om de gok te nemen (ala Nagelsmann)

30 juni 2021 om 15:01

En dan weer een WK missen?? De coach moet er nu staan wk is al over 1,5 jaar,neem dan gio als assistent dat zou een optie kunnen zijn

30 juni 2021 om 15:09

De vergelijking met Nagelsmann gaat ook compleet aan mij voorbij. Wat is er precies 'ala Nagelsmann'?

30 juni 2021 om 15:15

Jermiah: Hoezo zouden we een gok moeten nemen met een bondscoach? Kies gewoon de beste die zich bewezen heeft. Het is geen stageplaats

30 juni 2021 om 14:49

Ik zie eigenlijk geen Nederlandse TV meer, woon in het buitenland, wat was daar toen zo noemenswaardig precies dan?

30 juni 2021 om 15:07

@ayrshire: Er was een discussie over Willem-Alexander, die een bezoek had gebracht aan een volksbuurt en daar niet al te veel rekening had gehouden met de anderhalve meter afstand. Een politiek verslaggeefster van RTL wilde daar iets over zeggen, maar Van Gaal snoerde haar meteen de mond. Want zij wist immers niet hoe het is om zo ongelooflijk beroemd te zijn als de koning en Louis van Gaal.

30 juni 2021 om 15:28

Hij zei het wat arrogant of ongelukkig, maar hij had daar wel degelijk gewoon een punt. Hij leek vooral een beetje geirriteerd dat zij even haar moment pakte om iemand op zijn plek te zetten.

Was eigenlijk helemaal niets speciaals aan, maar Derksen en Gijp pakken alles van Lvg, want dat levert leuke beelden op.

Ontopic. Louis is gewoon een prima optie, je moet direct presteren, hij kan die druk wel aan. Daarbij kan deze lichting over 1,5 jaar of 3 jaar wel eens echt wereldtop zijn. Ik denk dat Louis dat ook wel inziet

30 juni 2021 om 14:50

Hij is echt wel geestelijk gezond hoor. Hij denkt alleen heel anders dan de meeste andere mensen. Ik vind het persoonlijk geweldig om te zien. Maar ik snap wel dat hij irritatie kan opwekken. Het is niet anders, hij is een geniale coach.

30 juni 2021 om 14:52

Ook tijdens z'n succcessen leek hij bij vlagen niet goed bij z'n hoofd. Kulargument dus. Blijkbaar heeft Van Gaal gewoon de kwaliteiten om de ideeen in z'n hoofd subliem over te brengen op z'n spelers. Van Gaal is gewoon een zekerheidje als bondscoach, mijn inziens. Kwalitatief gezien.

Verder is het gezeur om een buitenlander - of nouja, tegen een buitenlander - lachwekkend. We haalden een WK finale onder Ernst Happel, een Oostenrijker. We hadden een Duitser ten tijde dat dit allemaal nog veel gevoeliger lag. Belgie heeft Martinez.

Misschien is Oranje voor Xavi wel een een subliem 'opstapje' naar Barcelona.

Zonder dollen; er moet gewoon iemand staan die communicatief goed genoeg is om z'n ideeen over te brengen op een complete spelersgroep. En deze voor zich kan winnen.

30 juni 2021 om 15:22

En zeg eerlijk, De Boer was ook nauwelijks te verstaan. Grapje 😉

On topic: eens dat een buitenlander prima moet kunnem, zeker als de binnenlandse spoeling dun is. Al hoop ik op Van Gaal

30 juni 2021 om 14:56

Zijn andere manier van denken valt volledig in het niet als je ziet wat hij de laatste paar decennia gepresteerd heeft als coach. Bovendien is het voor deze groep echt nodig om een coach a la van Gaal te hebben, die ze flink op de vingers tikt als het nodig is.

30 juni 2021 om 15:07

EENS! Ze mogen echt stuk voor stuk op hun donder krijgen als ze het laten afweten

30 juni 2021 om 15:33

Van Gaal is bijzonder vol van zichzelf en heeft wat eigenaardigheden over zich (wat overigens kostelijke televisie oplevert) maar kom op he... we gaan toch niet aan zijn trainers capaciteiten twijfelen?! Op dit moment is er echt geen betere Nederlandse kandidaat beschikbaar dan Louis. Bronckhorst heeft het alleen goed gedaan bij Feyenoord en Cocu heeft het alleen goed gedaan bij Psv. Wellicht dat 1 van hun 2 kan functioneren als assistent van Louis om het stokje na het WK 2022 over te nemen

LvG weet in ieder geval het beste uit een selectie te halen en heeft ook voldoende tactische kennis om ook een klote wedstrijd in winst om te zetten. Alleen.... die interviews he?!!

Eigenlijk kunnen we niet meer om Van gaal heen dit keer, de vorige keer werd Van gaal teleurgesteld om dat Frank de boer boven hem gekozen werd, nu bied hij zich een tweede keer aan, het zou dan onbeschoft zijn als er dan weer iemand anders gekozen gaat worden.

30 juni 2021 om 14:47

Nouja, ik stuur maandelijks open sollicitaties voor desbetreffende functie, maar ik krijg elke keer nul op het rekest. Heb dus niet te hoge verwachtingen van de Knvb

30 juni 2021 om 14:48

De Knvb heeft er helaas geen moeite mee om mensen te schofferen. Als ze Van Gaal niet willen, dan gaan ze gewoon niet voor hem. Dat zou een enorme fout zijn, maar ook daar heeft de Knvb helaas geen moeite mee.

Het is natuurlijk heerlijk instappen voor een coach. Je kan het alleen maar beter doen dan je voorganger. Het is maar beperkt tijd tot het volgende eindtoernooi dus je zit er niet erg lang aan vast en als jij je niet kwalificeert kan je altijd naar De Boer wijzen die verloren heeft van Turkije.

Mooi begin maar gelijk, als we perse een Nederlandse coach moeten neerzetten dan blijft hij de beste optie op dit moment.

Direct doen, kan de beste man ook zelf weer een bus gaan bouwen.
De vorige zal nu wel sterk verouderd zijn

Ben ik de enige die dit niet zit gebeuren? Van Gaal heeft zijn gram gehaald in 2014, is volgens hem genegeerd toen Koeman wegging. Ik denk dat van Gaal dit project gaat laten schieten. Maar ik laat me graag verrassen. Ik denk alleen dat dit niet de Match gaat zijn die iedereen voor zich ziet.

30 juni 2021 om 14:46

Van Gaal is zelfs teruggekeerd bij Barcelona. De man is gewoon niet bang om op zijn bek te gaan. Dus ik geloof echt niet dat het succes van 2014 voor hem reden is om nu niet terug te keren.

30 juni 2021 om 15:04

Ik ben ook geen fan van het idee om Van Gaal weer als bondscoach aan te stellen. Mensen staren zich blind op de derde plek op het WK van 2014. Ja dat was knap, maar dat schuif ik volledig in de schoenen van Arjen Robben die ons toen heeft gedragen. De wedstrijden onder Van Gaal zagen er niet uit (op de wedstrijden tegen Spanje na). We moesten telkens maar hopen op een opleving van Robben. Daarnaast is hij voor mij al te lang uit het vak.

Ik zou persoonlijk toch echt gaan kijken wat er in het buitenland rond loopt, want als wij met Van Gaal aankomen dan is het wel heel triest gesteld met de Nederlandse coaches. Ten Hag, Bosz en Koeman zijn de enige coaches van een acceptabel niveau, maar alle drie zitten nog goed bij hun clubs.

Ik zit niet te wachten op trainers a la Fraser, Cocu, Bronckhorst, Ten Cate, etc. en ook niet op Van Gaal.

30 juni 2021 om 15:14

Van Gaal heeft met een half Eredivisie team de halve finale verloren na penalty's en dat wil jij puur en alleen aan Robben danken? Van Gaal was degene die het systeem bedacht. Kuyt op de wingback, de Vrij en Martins Indi het vertrouwen geven, Sneijder fit krijgen door de band af te pakken.. Depay en Wijnaldum braken toen ook pas echt door als international.. Ik sta ook open voor een buitenlandse kandidaat maar van Gaal is een uitstekende optie die zijn sporen al verdiend heeft in de voetballerij, daar doet jouw mening niets aan af.

Nou, dan zijn we er uit. Van Gaal direct aanstellen. De spelers zullen eraan moeten geloven. Hoogma kan zijn tijd dan in andere belangrijke zaken gaan steken.

Was het niet zo dat de diva's van Oranje geen trek hadden in Van Gaal? Wordt wel leuk zo. Maar ja. Kan me eigenlijk weinig schelen wat er gebeurt. WK2022 sla ik lekker over.

30 juni 2021 om 14:51

Wacht maar, als NL zich plaatst ga je echt wel kijken hoor. Zeker als Van Gaal coach is.

30 juni 2021 om 14:56

Hoop wel dat Van gaal voor 4-3-3 gaat, zit niet weer op 5-3-2 te wachten ik wil mooi aanvallend voetbal zien.

30 juni 2021 om 15:17

Daar durf ik gewoon geld op te zetten hoor. Dat hele toernooi hoef ik niet te zien met alle toestanden die eromheen zijn gebeurd en nog gebeuren.

30 juni 2021 om 15:04

Juist daarom moeten ze hem al nemen, het is toch te gek voor woorden dat deze diva's zouden bepalen wie de trainer gaat worden. Dat recht hebben ze wel verspeeld zondag.

30 juni 2021 om 15:19

Zeker. Een Van Gaal zou een falende Memphis wel op de bank durven gooien. De KNVB heeft hun oren te veel laten hangen naar deze selectie met pseudo vedettes. Iemand als Van Gaal zet die ego's wel even op hun plek.

30 juni 2021 om 15:38

Supernico31, precies niemand is groter dan Van Gaal zelf en heel eerlijk denk ik dat deze spelers zo'n type coach nodig zijn.

Hij kan op een ideaal moment instromen, heeft beter materiaal dan in 2013-2014 en volgend jaar staat er al een WK voor de deur! Eigenlijk is v.Gaal (wederom) de enige juiste man voor deze positie. Het elftal bestaat nog altijd uit grotendeels jongere spelers met veel potentie. Nu moet er nog een team van gesmeed worden met een visie waar iedereen achter staat. Dat kan Louis natuurlijk als geen ander.

DOEN! Gisteren zei ik voor de grap Löw, al was het maar omdat we dan 'Laat die Löw niet in zijn hempie staan' konden zingen, maar dan wordt het bij dezen 'Laat die Lowie niet in zijn hempie staan'!

Goed nieuws. En die slappe spelers die eerst niet met van Gaal wilde werken nooit meer oproepen. Einde interlant carriere van Dijk, Menphis. Wijndalem en nog een aantal van die heldere lichten. Denk dat van Gaal ook wel duidelijk zal maken dat politiek en sport twee verschillende werelden zijn. Geen vlaggen meer geen rare acties 100% focus voetbal

30 juni 2021 om 15:05

Van dijk was de beste verdediger van de wereld was een echte leider. Toen hij wegviel ging het minder met oranje. Maar toevallig noem je alleen donkere spelers he?

30 juni 2021 om 15:24

@manufc. Wat ben jij een sneue jongen....

30 juni 2021 om 17:30

Geel, groen, blank, gekleurd maakt mij niet uit. Kijk naar de persoon en de instelling. Dat is het enige belangrijke. 100% voetbal

1 juli 2021 om 13:40

Vind ik wel eens beetje rare suggestie. De spelers die worden genoemd hebben zich ook opgeworpen als echte diva's. Dat heeft niks met huidskleur te maken. Ik vind het ook niet erg netjes om hier racisme in te suggereren...

30 juni 2021 om 15:10

Einde interland carrière Van Dijk??? We hebben het hier wel over de beste verdediger van de wereld, laten we die niet al te makkelijk aan de kant schuiven. Virgil gaat echt niet bedanken voor oranje, als Van Gaal bondscoach wordt.

30 juni 2021 om 17:27

Kunnen er natuurlijk ook voor kiezen hem domweg niet meer op te roepen

1 juli 2021 om 23:17

Dat zou inderdaad heel dom zijn. Echt, als je als land de beste verdediger van de wereld bij het oud vuil wil gooien omdat hij een keer gezegd heeft dat hij liever geen Van Gaal wil, dan blijft er niks van je elftal over.

30 juni 2021 om 18:01

Hebben die drie spelers jou verteld dat ze niet met van Gaal willen werken? Of is dat "nieuws" wat je voor zoete koek aanneemt?
Wijnaldum en Depay hebben trouwens hun echte begin en tot nu toe beste momenten als international onder van Gaal beleeft. Of past dat dan weer niet in je verhaaltje?

Die drie spelers hebben trouwens een hele grote bijdrage geleverd aan de kwalificatie voor dit EK. Misschien moet je er toch even over nadenken als je überhaupt kwalificatie wilt behalen voor het komende WK.

1 juli 2021 om 15:43

Deze spelers waren alleen maar met randzakem bezig en met zichzelf. Zou er geen traan om laten als ze nooit meer voor Nederland spelen. Elke speler meer die denkt dat hij met een flag moet lopen, moet knielen of wat dan ook voir onzin direct weg en blijf weg

Groot fan van Van Gaal. Als er 1 iemand is die het maximale uit deze groep weet te persen voor Qatar is hij het wel, kan de Knvb in de tussentijd rustig een langetermijn opvolger vinden.

Nadat Koeman opstapte is er een spelersberaad geweest, en daaruit kwam de roep: " Niet Van Gaal." Dat heeft zeker meegewogen. Maar daarbij wilde de Knvb iemand die niet zijn eigen staf meenam, waardoor je alleen maar in de kneusjes vijver vist qua kandidaten. Als laatste moesten ze via commissie Mijnals eerst een donkere trainer polsen. Dat was ook zo'n farce. Frank Rijkaard vroegen ze toen, die al lang en breed afscheid van het voetbal genomen heeft.

Ik hoop dat ze hiervan geleerd hebben en dit keer 1) niet naar de spelers luisteren, want die hebben vooral bewezen niet zonder een harde hand en tactisch sterke coach te kunnen; die ze nog net niet de veters strikt... ze hebben zoveel sturing nodig, 2) geen restricties qua staf opleggen, en 3) zich niet laten binden door commissies en idealen. Gewoon de beste halen.

Ben ik nu de enige, die gaat opmerken, dat het artikel een heel belangrijk woordje mist?
Hij slaagde er nl niet in, om de eindronde te halen in 2002.

30 juni 2021 om 15:01

Dat klopt, alleen dat had een reden. vGaal kan als de allerbeste ter wereld over weg met een jonge, leergierige groep, die nog veel moet leren en nog veel te winnen heeft. Daar tegenover staat dat Louis minder goed uit de voeten kan met een groep die barst van de ervaring en de vedetten, die reeds door de wol geverfd zijn en de prijzen aan elkaar geregen hebben. De groep in 2002 bestond uit veel vedetten, die grotendeels zelfs al bij Ajax in 1995-1996 onder hem gewerkt hadden. Toen was Louis dus simpelweg de verkeerde keuze.

30 juni 2021 om 15:31

Gelukkig is onze huidige selectie dat alles behalve, dus dat komt mooi uit.

Waarom niet, als hij wil. Niet alleen is van Gaal een goede coach, het is ook nog eens vermakelijk om naar hem te luisteren. Als ik zou mogen kiezen tussen een kwartfinale halen met van Gaal, of met een willekeurige andere coach, dan van Gaal. Dan kunnen ze gedurende zijn periode eens een keer daadwerkelijk een adequaat profiel van de volgende coach opstellen, nu waren de coaches op het lijstje qua speelstijl compleet willekeurig gekozen, leek het.

Die Hoogma lult zich er weer uit. In de pers roepen dat hij (ook) niet tevreden is met het resultaat op het EK. Terwijl hij had moeten zeggen dat hij (mede) verantwoordelijk was voor dit debacle. En nu doodleuk zeggen dat hij " het profiel gaat aanscherpen" en dat dat " zijn werk" is. Ik vind zijn aanblijven nog erger dan het ontslag van FdB.

30 juni 2021 om 15:14

Hij heeft ook gezegd dat hij daar medeverantwoordelijk voor is. Gisteren nog gezien en gehoord in een interview, voor de camera.

@voetbalzone... Van Gaal haalde het WK juist niet in 2001-2002 door verlies tegen Ierland in de playoffs.

Zelf denk ik trouwens dat het de beste keuze zou zijn, gezien wat er beschikbaar is. Wenger vind ik zelf ook interessante optie maar dat zie ik niet snel gebeuren.

30 juni 2021 om 15:13

Ja en v Marwijk kwam niet eens door de poule fase in 2012 terwijl hij 2 jaar eerder in de finale van het WK stond. Iedereen heeft wel eens een mindere periode maar Frank ging wel erg uit de bocht met alles.

30 juni 2021 om 16:07

@soccerfan_1 Volgens mij snap je niet waarom hij dit benoemt. Hij zegt dit, omdat het verkeerd staat vermeld. Er staat: "eerder slaagde Van Gaal er tussen 2000 en 2001 in om Oranje naar het WK van 2002 in Japan en Zuid-Korea te loodsen. De groepsfase bleek echter een te grote horde, daar Nederland als derde eindigde achter Portugal en Ierland." Dat klopt gewoon voor geen meter. Zoals Midow dit al benoemd. Oranje kwalificeerde zich geeneens voor dat WK. Je weet wel, die wedstrijd tegen Ierland met de bekende goal van Mcateer die ons de das om deed.

Doen! Ik denk dat hij de perfecte coach zou zijn voor de huidige selectie. Een echte persoonlijkheid die duidelijk weet wat hij wil.

Ik zou het geweldig vinden omdat ik het een geweldige coach vind en een prachtige vent, maar ik vraag mij af of hij het zelf nog moet willen. De verwachtingen zijn steeds zo hoog bij het Nederlands elftal, zeker als hij de boel gaat leiden (mensen zullen stiekem toch hopen op een stunt zoals die derde plek tijdens het laatste eindtoernooi onder zijn leiding). Dan kun je bijna alleen maar falen. Als je het iets minder doet maakt de media en het publiek je af, als je de doelstelling haalt met saai voetbal krijg je daar gezeik mee...

30 juni 2021 om 15:16

Van Gaal is niet bang om op zijn bek te gaan, dat is het voordeel. Hij is zelfs teruggekeerd bij Barcelona. Ik denk dat hij het echt wel aandurft.

"eerder slaagde Van Gaal er tussen 2000 en 2001 in om Oranje naar het WK van 2002 in Japan en Zuid-Korea te loodsen. De groepsfase bleek echter een te grote horde, daar Nederland als derde eindigde achter Portugal en Ierland." Wie schrijft dit? Zoals het hier staat, lijkt het alsof het wk 2002 is gehaald en dat we daar zijn uitgeschakeld door Portugal en Ieralnd.

On-topic: Van Gaal staat al vijf jaar stil. Ten Cate heeft al 10 jaar geen topvoetbal meer gezien. Die mensen lijken me niet meer van deze tijd. Wenger, met Van Bronckhorst en Bergkamp: een Arsenal-trio? Gullit, met Rijkaard en Van Basten; een Milan-trio? Gullit is een icoon, beschikbaar en welwillend. En die andere twee willen de eindverantwoording niet, maar zijn misschien te porren voor het assistentschap?

Als je iemand met ervaring en een krachtige hand zoekt, zeg ik: Henk Fraser. Prima ervaren coach, klaar voor een stap omhoog. Tactisch sterk en een echte chef.

Letterlijk geen 1 speler van Oranje zit op Louie van Gaal te wachten, alleen de publieke opinie wilt hem en media want dan hebben ze weer kranten koppen om van te smullen. Van Gaal is net als Mourinho of je loopt weg met hem of je wordt helemaal gek van hem. De selectie van nu wordt gek van Louie en dat gaat botsen, let maar op. Als Bondcoach is het allerbelangrijkste om de eigenschap people management te beheersen en de rust te bewaken dat laatste gaat niet lukken met Louie van Gaal. Ik pleit echt voor een trainer als Seedorf, Wim Jonk of Henk ten Cate. Dat zijn trainers waar de jongens tegen opkijken vanwege staat en dienst en beheersen dat people management en tactisch inzicht wat echt nodig is voor oranje. Het moet gewoon weer een heel sterke selectie worden wat voor elkaar vecht voor elke meter zoals al die ‘zwakke’ landen nu doen tijdens EK en de kwartfinale hebben bereikt. Van Gaal gaat er weer de Van Gaal show van maken en dat zorgt voor enorm veel fricties binnen de selectie.

30 juni 2021 om 15:11

ja en waarom worden ze gek? Omdat ze liever een coach hebben die ze hun gang laten gaan. Lekker instagrammen op trainingen, lekker hun ego gedrag in het veld laten gaan. Natuurlijk worden die gek van van Gaal. Maar dat is juist net wat ze nodig hebben. Iemand die ze aanpakt. En dan met Seedorf aan komen. Dat is toch geen trainer man. Wat heeft die gepresteerd? Helemaal niks. Wim jonk? Hou op zeg. En Ten cate is net als van Gaal hoor. Die zit er bovenop.

30 juni 2021 om 16:00

ze worden misschien gek omdat Van Gaal communiceert met volwassen mensen of het kinderen van 6 jaar oud zijn. niet iedereen accepteert dat natuurlijk

30 juni 2021 om 17:23

Precies dat Japie_krekel! het blijven voetballers geen soldaten en Van Gaal slaat in veel te veel dingen door wat vroeger misschien werkte maar niet met de huidige groep. F. de Boer had totaal geen autoriteit over de spelers maar de genoemde trainers die ik opnoem hebben dat wel. Frank rijkaard had ook niks gepresteerd maar hij liet Oranje ongelofelijk goed voetballen vanwege zijn people management met de spelers tactisch inzicht ( als voetballer) en dat zo beetje de hele selectie tegen hem opkeek in 2000. Dat heb je ook met een type als Seedorf daarom noem ik hem op Soccerfan hij blijft een geweldige voetballer van staat en dienst en de huidige internationals kijken tegen hem op. Dat die niet geliefd is bij de Nederlandse bevolking en media is weer wat anders.

30 juni 2021 om 18:40

Ik ben zelf niet zo bekend met Seedorf zijn trainerscapaciteiten maar ik opteerde voor Gio gisteren. Ook een uitstekende peoplesmanager die zelden tot nooit problemen heeft met spelers en goed met mensen overweg kan

Ik snap niet dat we steeds in eigen vijver blijven vissen. Wordt het niet eens tijd voor een buitenlandse (top) coach? Louis van Gaal, Hiddink etc. waren allemaal prima keuzes 10 jaar geleden maar we kunnen toch niet steeds op hun blijven teren. Niets ten nadele van Louis van Gaal. Hij heeft het tenslotte in zijn periode uitstekend werk geleverd maar het lijkt alsof we steeds hetzelfde boekje met dezelfde namen open doen als het aankomt op het Nederlands elftal. En met alle respect, wat heeft Van Bronckhorst tot nu toe bereikt? Laat onze jongere trainers eerst eens een aantal jaar ervaring opdoen voordat ze aan het roer komen te staan voor Oranje.

De enige coach op dit moment die oranje aan het praten kan krijgen, we hebben weliswaar geen absolute wereldtoppers maar Louis is zeker in staat om van dit materiaal een gele goede team te vormen!

30 juni 2021 om 15:04

Alsof er wereld toppers nodig zijn om een EK te winnen. Kijk ff welke ploegen er allemaal in de kwartfinale staan. Het gaat om team management je moet de jongens allemaal motiveren en het team een geheel maken die voor elkaar vecht. Iets wat De Boer compleet heeft verpest door zo kort voor een EK een hele andere koers te gaan varen met een nieuw selectiebeleid en tactiek. Ik weet niet of Van Gaal de juiste man is omdat het meerdere malen ook niet heeft gewerkt en deze selectie ook niet op hem zitten te wachten.

Als Van Gaal zijn mooie preatatie van 2014 wil verbeteren en Iets groters wil neerzetten dan Michels, dan gaat Van Gaal deze uitdaging aan: toplichting met Van Dijk, De Ligt, De Vrij, Dumfries, Ake, Blind, Van de Beek, Wijnaldum, De Jong, Depay, El Ghazi, Gakpo, Unuvar, Malen en Brobbey...

Kunnen we alsjeblieft van Bronckhorst van de lijst met mogelijke bondscoaches schrappen? nu en in de toekomst. Die gaat toch helemaal niemand in toom houden? deze jongens hebben meer wat aan de harde hand. Kom maar door met Louis.

30 juni 2021 om 15:08

Echt he. Ik begrijp ook totaal niet waarom Derksen met hem kwam. Die jongen is veel te zacht en heeft nog niks gepresteerd op niveau

Louis is een apart figuur. Sommigen zouden hem niet geheel onterecht als lul bestempelen

Maar mijn God die man heeft verstand van voetbal en staat garant voor geweldige TV. Alsjeblieft KNVB bel hem. Moet Truus maar even water bij de wijn doen

Het moet in ieder geval iemand zijn die net als van Gaal die spelers een draai om de oren durft te geven. Ook een Depay en Wijnaldum. Ook een Frenkie die ook wat nare trekjes in het veld begint te krijgen. Laten we aub niet aankomen zetten met namen als Gio....we hebben geen slappe dweilen nodig.

" Eerder slaagde Van Gaal er tussen 2000 en 2001 in om Oranje naar het WK van 2002 in Japan en Zuid-Korea te loodsen. De groepsfase bleek echter een te grote horde, daar Nederland als derde eindigde achter Portugal en Ierland "

Sorry maar ik vind dit echt om te schamen hoor. Ik weet niet wie dit stukje geschreven heeft maar als die bij mij zou werken en dit zou schrijven....doei, ik neem wel iemand anders.

30 juni 2021 om 16:03

ik zie tien keer liever Gio dan de totale malloot (qua gedrag) Van Gaal maar we zullen zien hoe het uitpakt. of hij matcht met de spelersgroep en het wordt een succes of ze trekken zijn afwijkende gedrag niet en het loopt uit op een totale deceptie

Zoals ze zeiden een trainer met natuurlijke leiderschap en overwicht. In mijn optiek zijn er vanuit Nederland dan 3 opties

Van gaal, advocaat en ten Cate.

Ja ten Cate ik weet hij is voornamelijk assistent geweest maar is een geweldige veld trainer en heeft de cl gewonnen, volgens mij met Ajax ook tegen de 100 punten aan.. de trainer moet er nu staan wk is over 1,5 jaar we staan al 3 punten achter in de poule, je kan altijd een Gio of Cocu meenemen als assistent maar we moeten NU leveren, bij verlies tegen Noorwegen is denk ik het WK ook al passé, dus pak iemand met ervaring met tactisch vernuft en iemand met ballen.

Gewoon direct aanstellen. De man is gepokt en gemazeld, en in staat jongens als Depay in het gareel te houden. Dus niet langer zoeken, want Noorwegen wacht al op ons in Viking uitrusting;-)

Ik heb geen idee of je dit moet willen. Voorheen wilde de spelers het blijkbaar niet, waardoor het de Boer is geworden...

Nu lijkt van Gaal mij voor de korte termijn ideaal.

Idealiter zie ik een jonge Nederlandse coach (zoals een van Bronckhorst) samen met een van Gaal, maar helaas zie ik dat niet gebeuren!

30 juni 2021 om 16:10

Denk dat het wel even goed dat Van Gaal voor een korte termijn is, misschien dat Koeman dan na dit seizoen weg is bij Barca dan kan Koeman het weer overnemen van, Van Gaal.

1 juli 2021 om 12:30

Ik snap ook de geilheid op Koeman niet zo.
Onder Koeman zijn een aantal goede potten gespeeld (frankrijk en Duitsland bijvoorbeeld), maar ook draken van wedstrijden.

Men doet nu net of Koeman de verlosser is, maar ik denk dat dat allemaal wel reuze meevalt.

Ik zou als Knvb zijnde eventueel inzetten op een duo op dit moment. Een Van Gaal die het overneemt en zich Moet plaatsen voor het WK (en dat WK dan ook doet) en dat hij iemand als assistent neemt, die het na het WK van hem overneemt en daarop kan voortborduren. Eentje in de lichting van Giovanni van Bronckhorst (qua leeftijd).

Eventueel met een goede veldtrainer ala Schreuder/ten Cate er bij voor Gio. En een goede staf erom heen met voldoende ervaring.

Overigens blijf ik het jammer vinden dat Kees Jansma bij Oranje gestopt is. Was voor mij echt één van de beste in zijn vak.

Geen van gaal aub. is toch diep triest dat je steeds weer bij hem uitkomt.

Haha, ja top dit! Louis zal zijn manschappen even flink hard laten werken. Wil je presteren dan moet je door het vuur gaan voor elkaar. Het afgelopen EK is een voorbeeld zoals het dus niet moet. Die snaar zal Louis vast wel weten te raken bij de spelers. Presteer je niet, dan wordt je direct eruit gehaald. Hilarisch en realistisch tegelijk! Altijd welkom Louis!

Voor deze korte termijn ideaal. Maar de knvb moet dan nu alvast op zoek naar zijn opvolger. Wellicht dat deze dan op termijn kan aansluiten in de staf

De Knvb heeft wel fouten gemaakt in het verleden, door oa Blind als opvolger te nomen, toen hij assistent was van Hiddink.
Met de Boer nam je een gok, die minder heeft uitgepakt.
Iedereen zal me wel voor gek verklaren, maar ik zou toch van Bronkhorst nemen met Gullit/bogarde en Grim als assistent erbij nemen.
Schone lei, maar kort dag, ook een gok, de huidige assistenten kent het team, maar dragen ook de resultaten mee.
De oudere garde, zoals Advocaat, van Gaal, Hiddink, van Marwijk hebben hun laatste jaren in de luwte gewerkt of al een tijd niet.
Advocaat, is gestopt, die gaat niets meer doen, de anderen hoeven voor mij niet.
Koeman vraag je niet, maar als hij het niet redt, bij Barca, wat ik niet hoop, is dat de beste coach, die NL heeft op dit moment.
Misschien van Marwijk als tussenpaus, voor Koeman? Die dan gaan assisteren op het eventuele Wk.
In 1978 kwam Happel, er dacht ik ook pas op het laatst bij, zo ook met Michels in 1974.

Aangezien de spoeling dun is en aangezien hij zich verveelt zal men wel bij hem terecht komen.
Hij zal dan vast enz eker roepen dat hij weer wordt gevraagd, dat dit wel iets zegt over zijn kwaliteit en capaciteit en dit en dat enz.
Overal ter wereld wordt verjongd, maar wij blijven verouderen.
Hanegem zal wel schrijven dat hij een Ajax verleden heeft enz, maar hij stookt niet
Zal de Knvb doen wat men roept of gaan ze zelfstandig een keuze maken.
Het zal er wel op uit draaien dat ze zelfstandig gekozen hebben voor van Gaal

Dan wordt het Van Gaal. Als de man wil, wordt het heel moeilijk voor nobody's Gudde, Hoogma en Berger om niet al zijn eisen in te willigen. Als een deal met Van Gaal klapt, komt hun positie definitief onder druk te staan. Zeker als daar alsnog een buitenlandse coach voor in de plaats komt (wat ik niet erg zou vinden).

30 juni 2021 om 16:23

In principe hebben ze geen andere keuze. Ze kunnen absoluut niet de gok gaan nemen om überhaupt een trainer voor de groep te zetten die geen of nauwelijks ervaring heeft. Dus Giovanni van Bronckhorst zou normaliter nooit een overweging mogen zijn, naar mijn inziens. Ook al wordt hij meermaals hier en in de media genoemd. Doen ze dat wel, dan tonen ze aan dat ze niet geschikt zijn voor die functie. Dat op basis van de mislukte gok om de Boer een kans te geven. Het risico is simpelweg te groot om zo iemand nu voor deze groep te zetten. Dus dan ga je nu voor zekerheid, ervaring en iemand die deze jongens kan wakker schudden na zo'n wanprestatie tegen Tsjechië. Persoonlijk had een buitenlandse trainer ook wel mijn voorkeur, maar ik kan goed leven met Louis als bondscoach.

30 juni 2021 om 16:30

Van Marwijk met als assistent gio ..
Van marwijk heeft het geweldig gedaan met een finale plek op het wk in 2010. Bij van marwijk is het ook altijd rust in de tent

Goed idee, van Gaal is simpelweg onze beste coach.
Maar dan wel met een jonge Nederlandse assistent coach die na het wk het stokje kan overnemen.
Graag een assistent met een ook een autoritair karakter.

"de bond hoopt voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Noorwegen een opvolger te presenteren."

Je moet gewoon de trainer die ook het WK gaat leiden hebben staan dan, niet weer met een Lodeweges aan het roer voor de kwalificaties. Doen, nu happen, klaar punt uit!

LvG is geen garantie voor succes. Is beetje alles of niets. Hij is nog koppiger dan Fdb. Hij heeft grote successen geboekt maar ook grote mislukte projecten zoals het mislopen van WK 2002 en Manu. Hij kan ruzie met spelers maken dat het nooit meer goed komt. Hij kan grote gokken nemen als vlak voor penalty shootout keeper vervangen met een andere keeper die ook geen goede track record heeft met penalty's.

Is Arsène Wenger een optie? Lijkt me net als Zidane een prima keus. Heeft eerder al eens aangegeven gecharmeerd te zijn van het Nederlandse voetbal.
Een man met een voetbalvisie en liefhebber van aanvallend voetbal.

30 juni 2021 om 23:00

Lijkt echt een keer goed een buitenlandse trainer aan te stellen. Een aantal jaren los van allerlei heilige huisjes kan vgm verhelderend en verfrissend werken.

Imo de beste optie om deze overschatte spelers te kunnen aanpakken. Die fratsen die ze nu uithalen daar komen ze bij van Gaal echt niet mee weg.

Ik zou toch eerder voor van marwijk gaan. Onder hem een geweldig wk gehad met een finale plek. En dan met van Bronkhorst als zijn eerste assistent. Die heeft hij nog als speler meegemaakt en als aanvoerder.

30 juni 2021 om 16:41

Nee, deze groep heeft een harde hand nodig.
Geen warme en zachte opa.
Maar dan wel met een jongere Nederlandse assistent coach die na het wk het stokje kan overnemen.

Louis van Gaal is een geschikte coach voor het NL Elftal streng dat hebben we nodig.

30 juni 2021 om 16:44

Precies, de ZDF toonde het verschil tussen het Nederlandse elftal en de Duitse manshaft.
De Nederlanders waren op de training druk met hun telefoons en de manshaft was keihard aan het trainen.

Geef hem dan direct een contract voor de komende 10 jaar of voor onbepaalde tijd...
Er liggen niet bepaald veel goede (nederlandse) trainers voor het oprapen, dus met van Gaal ben je voor de komende tig jaar dan verzekerd van de beste keuze.

30 juni 2021 om 16:45

Louis is een beetje oud, laat hem een jongere coach opleiden.

Graag heel graag, kan die gelijk die opgeblazen vedettes als zij klote spelen gewoon wisselen want dat durft hij tenminste

De harde hand en staat geen kliekjesvorming tegen. Maar ik denk dat de knvb er tegen op zal zien

Van gaal had al voor deze ek voor deze groep moeten staan snap niet dat ze de boer hebben genomen na ajax is ie overal mislukt en dan toch doen gudde en hoogma moeten ook eruit gegooit worden als je zo een keuze maakt terwijl je een zeer ervaren man heb deze groep moet juist een ijzeren hand hebben een baas en dat is van gaal zeker ik zeg zekers doen back to the basics en ik denk dat van gaal zekers wel nog 1 keer zou willen vlammen

Ik zou graag weer een een frisse wind zien. Een trainer met een mooie filosofie ik zou Wim Jonk een mooie optie vinden.

Van Gaal is mijn inziens de enige optie als Nederlander. Anders moet het wat mij betreft een buitenlander zijn die een paar zeer zwakke plekken binnen het NL voetbal er voor eens en eeuwig uit ramt, gewoon niet constant presteren, inzet, grinta, veel mentale issues.

Kan je doen. Wel lood om oud ijzer en ik verwacht dat hij veel minder succesvol zal zijn dit keer. De WK van 2014 werd verbloemd door de uitzonderlijke kwaliteiten van Robben en Van Persie.

Knvb kom uit je amateuristische bubbel en haal van Gaal, de enige die de verwende jongetjes keihard kan aanpakken en eventueel een aantal voorgoed eruit kan gooien. Behalve talent heeft Oranje niets... geen karakter, teamgeest, passie, trots op het shirt .... helemaal niets.

Volgens mij vindt iedereen in NL Van Gaal de beste keuze. De KNVB moet dus niet zo moeilijk doen en hem gewoon direct bellen.

Verreweg de meest geschikte man. Maar vergeet niet, Frank de Boer heeft voor het EK advies gevraagt aan zijn leermeester Louis(heeft hij in een interview verteld) en toen besloot Frank met 5 verdedigers te spelen zoals Louis eerder deed. Het zou mij niet verbazen als Louis ook zo gaat spelen..

Jaartje van Gaal, koeman ondertusaen weg bij barcelona. Ideaal om dan koeman aan te stellen voor een lange termijn van minimaal 5 jaar.

Hier kan toch geen enkele andere kandidaat tegen op. Louis van Gaal, door hem gaan we weer JUICHEN!

Waarom Bert van Marwijk niet terug halen. Hij heeft Nederland in 2010 naar de finale geloodst.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren