Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van de Beek kan droomtransfer vergeten: ‘De situatie is heel slecht’

Laatste update:

Donny van de Beek lijkt er niet langer op te hoeven rekenen dat Real Madrid hem deze zomer voor tientallen miljoenen overneemt van Ajax. Voorzitter Florentino Pérez was donderdag namelijk zeer duidelijk na het veroveren van de 34ste landstitel in de clubgeschiedenis: vanwege de aanhoudende coronacrisis zullen er geen topaankopen worden gepresenteerd in het Santiago Bernabéu.

"De situatie is heel slecht", verklaart Pérez zonder omhalen na de 2-1 overwinning van Real op Villarreal in een onderhoud met El Transistor. "Het is moeilijk om aan de spelers te vragen om in te stemmen met een salarisverlaging zodat we de huidige crisis doorkomen en tegelijkertijd grote aankopen te doen. Dat kan wel even wachten. Real Madrid zal straks weer de beste spelers vastleggen, zodra de situatie is veranderd."

Kan het ONGEMAKKELIJKER dan Gareth Bale die hier het kampioenschap met Real Madrid viert? ??????

Geplaatst door voetbalzone op Donderdag 16 juli 2020

Pérez kijkt ondanks het succes op sportief gebied terug op een moeizaam seizoen, met name vanwege de uitbraak van het coronavirus. "Dit is zeker het moeilijkste seizoen geweest voor me als voorzitter. We zijn belangrijke inkomsten misgelopen. We hebben de spelersgroep verzocht om hun bijdrage te leveren (salarisverlaging van tussen de tien en twintig procent, red.). Als ze niet vrijwillig hadden ingestemd met het aanpassen van hun salaris, dan had deze club grote verliezen geleden. Het is een uitzonderlijke situatie."

In verschillende Spaanse media verschenen de afgelopen maanden berichten dat Real circa vijftig miljoen euro overhad voor Van de Beek, terwijl ook Kylian Mbappé, Erling Braut Haaland en Paul Pogba werden genoemd als mogelijke aanwinsten. Door de duidelijke woorden van Pérez is het aannemelijk dat de kampioen uit Madrid pas in de volgende transferperiode weer grote bedragen gaat uitgaven aan topspelers.

Zie jij Donny van de Beek in 2021 alsnog naar Real Madrid vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gunstig voor Donny. Was daar never nooit aan de bak gekomen. Hopen dat er nu een club komt wat meer het niveau van Donny vd Beek is!

17 juli 2020 om 13:40

Klopt, komt te kort voor de wereldtop, maar subtopje moet kunnen als in een Dortmund,Atalanta,leicester City

17 juli 2020 om 14:00

Of Ajax

17 juli 2020 om 14:10

@siepie Ajax is nooit een optie voor spelers met ambitie of wat kunnen; niemand wil in het grauwe Nederland wonen met een flut competitie, enige wat je bij Ajax hebt als ambitite is de CL, maar mocht Ajax er al snel uit zijn heb je gewoon een jaar verspild, bij de bovende genoemde clubs heb je nog de competitie en spelen tegen de tegenstanders als Ronaldo,lewa en De Bruyne ect

17 juli 2020 om 14:10

Atalanta vind ik anders op dit moment zoals ze nu spelen zeker een topclub en wel even ietsjes sterker dan Dortmund en al helemaal sterker dan Leicester als ik eerlijk moet zijn maar het is wel zeker dat van de Beek wel makkelijk een versterking kan zijn voor deze 3 clubs maar ook bij clubs als Juventus of Atlético zou hij er zeker gelijk staan om maar wat voorbeelden te noemen en dan mag die inderdaad een iets minder seizoen gedraaid hebben vergeleken met het seizoen daarvoor maar dat kwam doordat het hele elftal van Ajax ook iets minder was en bij een team dat er gelijk staat zal hij er ook wel gelijk staan.

17 juli 2020 om 14:50

Spanje en Italië zijn ook flut competitie. Italië heeft na Atalanta geen aantrekkelijke clubs en in Spanje weten we al... De scheidsrechters daar zijn voor Barca of Real.

17 juli 2020 om 14:58

@PeterVermeulen, jij kijkt duidelijk geen voetbal. De top 10 van Italië speelt gewoon prima voetbal. Behalve juve dit jaar. Maar oplevingen van Dybala en Ronaldo zijn het wel waard

17 juli 2020 om 13:50

Real en eigenlijk alle top en subtop clubs in de grote competities zijn te hoog gegrepen voor deze speler die belangrijke kwaliteiten mist om op dat niveau te spelen. Ook bij Ajax en Jong Ajax zijn er al genoeg middenvelders (inclusief Kudus van wat ik op Youtube heb gezien) die aanzienlijk getalenteerder zijn dan Donny. Als Donny blijft gaat hij de ontwikkeling van die jongens alleen maar in de weg zitten. Ik zou zeggen probeer Donny te ruilen voor Propper maar vrees dat ook Brighton niet op Donny zit te wachten. Misschien dat een club als Wolfsburg of Bremen geinteresseerd is. Maar ik vrees dat hij het ook daar moeilijk gaat krijgen. Voor Ajax en de ontwikkeling van het elftal is het te hopen dat zich een club meldt voor deze speler anders wordt het zomaar een Veltman de tweede. Zogenaamde jongens van de club wiens marketing ego veel groter is dan hun werkelijke kwaliteiten op het veld waardoor coaches dit soort middelmaat blijven opstellen. Terwijl het team daar niet beter van wordt, integendeel. Nieuw middenveld: Propper/hojberg - Kudus, Gravenberch/lang. Veel en veel meer kwaliteit dan wat we dit jaar hebben gezien (donny - Eiting - Gravenberch is een lachwekkend middenveld). Er moet dus nog wel een middenvelder bijkomen. Wat eventueel ook kan is het latino blok van Martinez/alvares in ere herstellen want wat speelde Ajax goed met die twee krijgers als blok voor de verdediging.

17 juli 2020 om 13:56

Ben het deels met je eens dat Donny te hoog wordt ingeschat. Maar een prima club uit de subtop van Europa moet wel lukken. Om Noa Lang in het rijtje Gravenberch te zetten vind ik ook nogal ambitieus. Zelden z'n misselijk mannetje gezien die denkt dat hij de nieuwe Cristiano Ronaldo is terwijl hij in werkelijk de kwaliteiten heeft van de plaatselijke linksbuiten van FC Bal op 't dak

17 juli 2020 om 14:04

Ach dit zeiden ze ook toen Blind naar United kon... Iedereen die dat een beetje heeft gevolgd weet ook dat Blind het zeker niet slecht heeft gedaan bij United. Bij een kwakkelende club toch nog 3 prijzen weten te pakken, alle finales in de basis begonnen. Donny is allround gewoon een hele goede, precies het type dat van Zidane wel de kans krijgt, mits je ook meeverdedigd.

17 juli 2020 om 14:07

Hollandje toch, wat ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij Ajax. Een verdedigend blok bij een club als Ajax?!? In de Eredivisie?!? Dan heb je er echt helemaal niets van begrepen. Ajax wordt geroemd om de jeugdopleiding en van de Beek heeft die helemaal doorlopen, terwijl er zoveel spelers sneuvelen. Ook in het eerste elftal een absolute basisspeler, maar jij weet hier wel even te zeggen dat hij er geen pepernoot van kan. Meerdere (top)clubs aan hem gelinkt, al die scouts en trainers hebben allemaal ongelijk toch? Holland8 weet immers zijn kwaliteiten op waarde te schatten....hou je maar gewoon bezig met roeien, wellicht dat je daar nog iets zinvols over te melden hebt.

17 juli 2020 om 19:26

Ik heb altijd wel respect voor posters met een duidelijke missie. Al vind ik vd Beek wel een apart doelwit.

17 juli 2020 om 18:03

Inderdaad gunstig voor Donny. Als ze niet voor topaankopen gaan komen ze misschien juist bij hem uit!

Misschien dat ze nou weer normale bedragen gaan vragen voor normale spelers.
Zou wel tijd worden.

17 juli 2020 om 14:11

Of gewoon een zomer niet verkopen. Tenzij je als club in zwaar weer komt, is er geen noodzaak om voor lagere bedragen te verkopen.

Mag van mij Barcelona versterken. Een type middenvelder dat we missen: box-to-box, veelzijdig, veel loopvermogen, passie en scorend vermogen.

17 juli 2020 om 12:26

Met alle respext Wagwan, maar Donny komt kwalitatief te kort voor Barcelona. Zie veel liever de Bruyne komen, ook al is hij onhaalbaar.

17 juli 2020 om 12:31

Ik denk dat iedere club liever De Bruyne ziet komen afgezet tegen iedere mogelijk middenvelder

17 juli 2020 om 14:38

Zeker waar Zouzi, maar zie liever een middenvelder komen met veel meer creativiteit dan Donny. De bruyne was de eerste en beste die in mij opkwam

17 juli 2020 om 18:05

Eriksen, als die daadwerkelijk weer weg mag. Zeker als Conte zo graag Vidal wil hebben.

17 juli 2020 om 12:27

Als je Barcelona nou laat spelen in de "Ajax"-stijl dan is hij de ideale versterking. Kies voor een 4-3-3 met een 10 en zet Frenkie in als een vrije linkermiddenvelder waardoor zijn kwaliteiten het best tot zijn recht komen. Busquets dekt de rechterruimte af in een "Schone-rol" en zet Messi in als valse negen. Met een diepgaande Van de Beek blijft de bezetting voor de goal zo goed en het voordeel van Messi als valse negen is dat Barca zo defensief beter staat. Dembele zou een goede rechtsbuiten zijn in dit systeem, op de linksbuitenpositie zou Neymar ervoor zorgen dat Barcelona weer top is. Anders zou een Coman op links ook goed zijn. Tegen de mindere goden zou je Suarez kunnen opstellen en Messi op 10 kunnen zetten of naar de rechterkant halen. Ter Stegen, Roberto, Pique, Lenglet, Alba, Busquets, De Jong, Van de Beek, Dembele, Messi, Coman. Een elftal met diepgang, voetbal en defensieve stabiliteit.

17 juli 2020 om 13:23

Defensieve stabiliteit met Roberto? Die is juist in de opbouw alleen een toegevoegde waarde als back. Verdedigend totaal niet. Alba en Lenglet(ondanks ik hem als wisselspeler zie) zijn het meest betrouwbaar in deze defensie. Piqué is oud en sloom geworden. Tijd om door te selecteren. Umtiti wil ik het niet eens over hebben. Neymar lijkt mij onmogelijk en volgend jaar is de beste man alweer 29. Neymar naar Barca gaat niet meer gebeuren.

17 juli 2020 om 13:49

Busquets in het centrum zoals Blind en daar een sterke verdediger naast. Frenkie dan ervoor met Puig ernaast en vd Beek ervoor.

17 juli 2020 om 18:06

Als men Pique al oud en traag noemt, gaat Busquets hem al helemaal niet worden als verdediger...

17 juli 2020 om 13:27

Sorry maar dat is toch niet het niveau wat barca wilt nastreven. Ik bedoel eriksen ligt voor het oprapen. Snap niet dat daar geen werk van wordt gemaakt.

17 juli 2020 om 13:33

Eriksen speelt al een tijdje niet goed en hij komt niet voor niets niet aan de bak bij Internazionale. Als je het daar niet waar kunt maken, ga je ook geen potten breken in Barcelona.

17 juli 2020 om 13:39

Ben ik het niet mee eens. Dit zijn verschillende speelstylen. Het klopt dat je zegt dat hij niet in vorm is mja dat kan verschillende factoren hebben. Een eriksen in vorm is bij elke club een toegevoegde waarde.

17 juli 2020 om 13:55

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Een speler als Eriksen met een goede trap, een goede passing en een uitstekend overzicht moet in elke speelstijl iets toe kunnen voegen. Die kwaliteiten zijn namelijk zeldzaam in elke tactiek. Eriksen heeft het nu gewoon al twee jaar niet. Ik heb geen idee waar dat aan ligt, maar vorig jaar bij Tottenham speelde hij ook zeer matig. Misschien zit er mentaal iets niet goed, maar in deze vorm komt hij bij Barcelona ook niet aan de bak. Daar ga je (zeker niet nu) veel geld voor betalen, terwijl je met Pjanic al een vergelijkbare speler hebt die beter in vorm is.

Beter voor Ajax. Wie weet blijven Onana, Dest, Veltman, Tagliafico, Vd.Beek en Neres nog wel een jaartje langer bij Ajax. Heeft Ajax toch een ervaren kern langer weten te behouden. Op die manier kan Ajax het vertrek van Ziyech wel goed opvangen nu ook Antony, Giovanni en Kudus zijn aangetrokken.

17 juli 2020 om 13:36

Afgelopen jaar zijn Frenkie en Schone vertrokken. Nu weer Ziyech. Ik wil best geloven dat ajax potentieel goede spelers heeft gehaald, maar ik zie geen van deze spelers de rollen van deze 3 spelers opvangen. Het zijn eerder vervangers voor Neres en vd Beek.

17 juli 2020 om 14:49

@Brocklesmills We moeten ook wat geld binnenhalen en soms beetje doorselecteren. Een Dest kan hoop geld opleveren (rond de 23 miljoen) en zijn plek kan overgenomen worden door al aanwezige spelers. Een Veltman moet stap nu gegund worden. Ook zijn plek kan overgenomen worden door aanwezige spelers. Samen moeten ze wel iets meer dan 30 mil opleveren. Samen met transfer van Ziyech en nog wat andere spelers (Botman) tikken we gewoon weer rond de 80 miljoen aan transfers. Verder zou het een droom zijn als Onana, Nico, Neres (die blijft sws) en vd Beek blijven. Donny moet dan aankomend seizoen gewoon echt laten zien dat hij de leider is en team kan slepen. Pff kern van Onana, Blind, Nico, vd Beek, Neres, Promes en Tadic als leiders. Wat een luxe! Aangevuld met goede spelers als Martinez, Mazzroui (op rb) en talenten als Schuurs, Gravenberch, Mohammed, Anthony en Traore. Intussen ervaren mentors als Huntelaar en Stekelenburg. Laat maar komen het seizoen!

Donny valt toch niet onder de noemer Top aankoop ? Er is geen club ter Wereld die + 40 miljoen betaald voor deze huis , tuin en keuken voetballer.

17 juli 2020 om 12:31

Dat klopt. Had weinig gescheeld en er was 55 miljoen voor hem betaald door Real.

17 juli 2020 om 12:57

Hoe weinig had het gescheeld dan Brocklesmills?

17 juli 2020 om 12:59

Mondeling akkoord over een transfersom van 55 miljoen.

17 juli 2020 om 13:08

Welk mondeling akkoord?

17 juli 2020 om 13:12

als het mondeling akkoord was, zou ik als ik Ajax was er achteraan gaan. Akkoord is akkoord en 55 miljoen krijg je er niet meer voor

17 juli 2020 om 13:12

Waar oa de Telegraaf melding van maakte. En ook VZ en Spaanse media gaven meermaals aan dat de clubs akkoord waren over een transfer van Donny naar Real voor circa 50 miljoen.

17 juli 2020 om 13:16

De tegegraaf die iedereen hier wantrouwt, er niks van bakt en vol met leugens staat (tot er een berichtje tussen staat wat je wel uitkomt).bedoel je die telegraaf?

17 juli 2020 om 13:17

Als de Telegraaf jouw bron is dan stop ze maar met volgen. Van de 10 verhalen in de Telegraaf zijn er 11 gelogen.

17 juli 2020 om 13:21

Dan snap je volgens mij niet wat een mondeling akkoord inhoudt..

17 juli 2020 om 12:55

Hiermee doe je hem echt te kort, geen wereldtopper, maar ook niet gelijk zo negatief als jij zegt. Zit nog een heleboel tussen wereldtoppen en huis,tuin en keuken voetballer

17 juli 2020 om 13:49

Inderdaad. Donny is gewoon een zeer goede voetballer. Ik hoop dat hij blijft. Dat neemt een beetje druk weg bij de nieuwelingen.

17 juli 2020 om 13:49

Hou toch op man, mensen onderschatten dit super talent. Donny is gewoon een fantastische voetballer, en speelt niet altijd even goed nee, maar in het seizoen dat hij juist werd gebruikt was hij een wereldspeler op 20 jarige leeftijd. Hij heeft alles wat je in een middenvelder kan zoeken, en bij elk top team dag hem juist gebruikt kan hij makkelijk mee. Heeft overigens ook gewoon een marktwaarde van 44 miljoen, waarbij spelers vaak nog voor meer weg gaan dan hun marktwaarde.

17 juli 2020 om 13:57

Een top aankoop is het misschien niet, maar een huis-tuin-en-keukenvoetballer is het zeker ook niet. Ze zijn hier in Engeland behoorlijk enthousiast over hem en mocht er een club als Tottenham, Chelsea, Arsenal of zelfs United komen dan kijkt niemand daar raar van op. En waarschijnlijk vinden ze alles onder de 40 miljoen nog een koopje ook.

17 juli 2020 om 15:19

je doet hem tekort. Oke Madrid ziet er nu vanaf. Heb ook liever dat hij gewoon bij Ajaz blijft dan kan hij volgens seizoen mooi scoren tegen clubs als Madrid. How rustig hij voor de goal kan blijven is maar voor weinig weg gelegd. Alleen jammer dat de Nederlandse competitie zo zwak is. kan mij voorstellen dat topspelers hier gaan verslappen.

17 juli 2020 om 15:24

Grapjas! Ajax dat zo’n 10 miljoen krijgt voor Botman of bijna 30 miljoen voor Milik of Klaassen, en jij denk dat Donny voor minder dan 40 miljoen vertrekt? Je kan lang en kort lullen, een huis tuin en keuken voetballer is het simpelweg niet.

Ik zoi eerder zeggen spelers asl Pogba, Camavinga of Kante hoeven niet langer te rekenen op een transfer naar Real. Donnnie van de Beek is nooit in aanmerking gekomen voor een transfer. Je gaat me niet wijsmaken dat Donnie beter is dan James, Isco, Odegaard. Die komen niet eens aan de bak. Je gaat niet van formule 1 naar kart kom op zeg. Misschien dat Leipzig of Arsenal wat in deze jongen ziet. Sterker nog hij past heel goed bij Ajax. Hij kan mister Ajax worden. Hij zit daar goed op zijn plek.

17 juli 2020 om 12:34

Hij en vooral zijn nieuwe vriendin willen naar het buitenland. Net als zijn vrienden MDL en FDJ. Italië en Spanje zijn mooiere en betere competenties dan de eredivisie en ook het salaris telt mee. En het aanzien natuurlijk.

17 juli 2020 om 13:40

Hij is misschien niet beter, maar Odegaard wordt ook wel enorm gehyped. Die jongen deed het redelijk bij Heerenveen, leuk bij Vitesse en nu leuk bij Sociedad. Het is niet zo dat die jongen ineens alles stuk speelt. Dat is ook lastig als je pas 21 jaar bent, maar men doet alsof die jongen er al is. Dat is simpelweg niet het geval. Ik vind Van De Beek ook zeker geen geweldenaar overigens, maar sommigen slaan wel erg ver door met termen als 'huis-tuin-en-keuken-voetballer', 'pure middelmaat' en dat soort vergelijkingen. Hij is voor de meeste Europese subtoppers gewoon een prima speler en kan gezien z'n leeftijd ook nog beter worden.

Geweldig gezegd van perez en simpelweg terecht. Je gaat toch geen verlaging vragen om vervolgens miljoenen doorheen te gaan jagen? Aan spelers niet tekort, al vertrokken 3/4 spelers. Genoeg talenten die kloppen aan onze voordeur en het is tijd om die volledig te openen!

17 juli 2020 om 13:08

Het lijkt me ook helemaal niet nodig. Er lopen wel de nodige oudere spelers rond bij Real, maar ook veel goede talenten die op de deur kloppen met Militao, Mendy, Valverde, Odegaard, Kubo, Vinicius, Rodrygo, Jovic, Brahim en Reinier. Zeker van Militao, Mendy en Valverde verwacht ik wel dat die op korte termijn een vaste basisplaats zouden kunnen veroveren en ook groot aantal van de andere talenten moeten toch wel die volgende stap kunnen zetten de komende jaren.

17 juli 2020 om 13:13

En toch gebeurt het bij heel veel clubs., Feyenoord en Ajax hebben al weer wat gespendeerd .mag je in dat kader best bijzonder noemen

17 juli 2020 om 13:26

Ajax heeft alweer minimaal 25 miljoen uitgegeven en dat kan nog oplopen. En die zijn nog niet klaar op de martkt. Overigens geen verwijt hoor voordat mensen hier weer geïrriteerd op reageren. Overigens wel opvallend om te zien dat zelfs na het succesvolle CL jaar en afgelopen seizoen er eigenlijk maar 3 spelers zijn vertrokken in die tijd (Ziyech, De Ligt en de Jong). Zie Donny en Onana nog wel een jaar blijven want heb nou niet het gevoel dat daar nou zoveel interesse in is. Rondom Nico vind ik het ook maar stilletjes. Feyenoord heeft 1,6 miljoen uitgegeven, dat is toch wel een ander verhaal.

17 juli 2020 om 13:36

Dat er andere grootheden spelen bij Ajax dan Feyenoord ben ik wel met je eens, maar als je spelers aan de ene kant vraagt in te leveren en aan de andere kant weer investeert, dat is toch vreemd.en dat geldt niet alleen voor Feyenoord en Ajax; die had ik alleen ter illustratie.

17 juli 2020 om 13:46

Ja snap ik. Ben ik het ook wel mee eens. Valt natuurlijk wel wat voor te zeggen maar zie bijvoorbeeld Twente, die krijgen nu weer dikke steun en zijn al in leven gehouden door de belastingbetaler. En die halen de ene speler na de andere binnen. Lijkt wel of clubs met slecht beleid nu beloond worden uit de zak van de belastingbetaler. Daarom is het aan de andere kant ook niet gek dat een club als Ajax steunt krijgt, anders zouden dus alleen de clubs met slecht beleid geholpen worden. Het is of niemand of iedereen in dit geval..

17 juli 2020 om 13:48

Klopt, alleen Antony was al rond voor dat de Corona Nederland bereikte. Dus misschien was het anders gelopen als ze hem nu nog hadden moeten kopen. Maar goed het huidige vermogen, de verkoop van Ziyech en de transferwaarde van de selectie staan ze er voorlopig nog steeds goed voor natuurlijk.

17 juli 2020 om 13:52

Ajax staat er nog steeds prima voor, maar ik had in een financiele analyse gelezen wat de impact van Corona was op de cijfers.. die was fors.het gaat om de paradox -en niet alleen bij Ajax- enerzijds spelers korten en aan de andere kant weer vrolijk uitgeven.

17 juli 2020 om 15:09

@tilburg013 "feyenoord heeft 1.6 mil uitgegeven, dat is toch wel een ander verhaal" Ik neem aan itt tot Ajax die meer dan 20 mil al heeft uitgegeven. Maar het verhaal is, Ajax betaalt de aankopen uit eigen zak die groot is, dankzij goed beleid. Laatste jaren onwijs veel verkocht en zitten oppotten. Intussen gaan ze een Botman verkopen voor 9 mil die geen eerste selectie speler was. Staat Dest in belangstelling voor 23 miljoen. Feyenoord geeft 1.6 uit, terwijl ze amper geld hebben in hun oude sok onder matras. Transferrecord staat al jaren op 18 mil voor Kuyt. Staat niet heel veel kapitaal op nominatie verkocht te worden, weten niet hoe toekomst is (stadion) en welke kosten nog mee gemoeid zijn. Dus het bedrag 1.6 tov 20 mil of meer zegt niets, als je niet gehele context laat zien.

17 juli 2020 om 15:24

Maar daar gaat het hier toch niet om? Ik zeg nog express het is geen verwijt. Ajax voert natuurlijk goed beleid en kunnen daarom veel uitgeven. Prima, maar bedoelde meer dat die 1,6 miljoen geen dergelijk hoog bedrag is, dat je dan geen steun meer nodig zou hebben. Daar ging het namelijk over. Dat is bij 25 miljoen toch anders. En daarna zeg ik ook dat Ajax net zoals andere clubs terecht steun krijgt, want anders zouden clubs met slecht beleid wel beloond worden en clubs met goed beleid gestraft.. het is dus helemaal geen waardeoordeel over het uitgeven van geld of niet..

17 juli 2020 om 15:53

@tilburg013, je vergeet Schone, en ook Dolberg kwam dat seizoen gewoon tot 40 wedstrijden. We staan nog maar aan het begin van de transfer window die dit jaar tot begin oktober gaat duren. In de meeste landen is de window zelfs nog niet eens open dus er zullen nog wel een paar spelers vertrekken.gezien de bedragen die er nu al rondgaan, voordat de window open is, denk ik dat alle verhalen over een rustige transferzomer en lagere prijzen zo de prullenbak in kunnen. En Ajax heeft misschien al wel 25 miljoen uitgegeven maar met Ziyech en Botman (er van uitgaande dat dat rondkomt) ook al weer voor bijna 50m verkocht.

17 juli 2020 om 15:03

@bpreal het is zeker terecht, maar kan ook politiek zijn. Mediadruk weghalen om fans verwachtingen te managen. Zie nog wel iets gebeuren met Camannvinga. Verder als we James, Modric, Marcelo en Bale kwijtraken, er komt zoveel ruimte vrij in het salarishuis dat RM terecht van hun ingenomen principe kunnen afstappen.

Alleen is de vraag of vd Beek dan gehaald zou worden als topaankoop. Topaankopen zijn volgens mij spelers die een ek, wk, cl etc hebben gewonnen en/of in de grootste competities spelen. Vd Beek zou een topspeler bij Madrid kunnen worden maar is nog zeker geen speler die als grote meneer bij Real binnen zou komen.

17 juli 2020 om 13:01

Ik denk dat Van de Beek niet het talent heeft om een absolute topspeler te worden. Daarvoor is hij niet allround genoeg. Als je hem vergelijkt met andere spelers op zijn positie (De Bruyne, Pogba, Valverde, Goretzka om maar wat te noemen), die hebben allemaal iets extra's wat Van de Beek niet heeft, bijv. een veel betere dribbel, een betere pass, of ze zijn gewoon in alles beter dan Van de Beek. Van de Beek is absoluut een goede voetballer met een goed loopvermogen en een goed inzicht, maar heeft geen goede dribbel en/of heeft niet de finesse in zijn passing, en die extra kwaliteit bovenop loopvermogen is wel wat gevraagd wordt in de absolute top. Voor een club in de subtop kan hij goed genoeg worden, de absolute top niet.

17 juli 2020 om 13:31

Hij scoort meer? Ja in de eredivisie en heeft 1 leuk CL jaar gedraaid. Overigens zitten er altijd wel dat soort verassingen in de CL (Monaco halve finale, Roma halve finale, Ajax halve finale, Atalanta en Leipzig zitten er dit jaar nog in). Van de Beek heeft dat niveau natuurlijk niet doorgetrokken. En het is ook wel een verschil in rol. Waar Donny echt heel veel ballen afwacht in de 16, is dat bij die andere spelers toch minder.. en Pogba heeft ook gewoon seizoenen gehad waar hij er 13 maakte in de PL (18/19).. zie Donny dat sowieso niet doen. Leuke speler voor de subtop maar ook niet meer dan dat.. overigens speelt Donny ook veel verder naar voren dan spelers als de Bruyne, Valverde, Pogba etc. SNap niet waarom iedereen hem als een 8 ziet terwijl hij daar amper speelt. Bij het Nederlands elftal ook nog niks laten zien..

17 juli 2020 om 13:50

Ik ben sowieso geen voorstanders van het vergelijken van spelers met elkaar, iedere speler heeft zijn eigen kwaliteiten en statistieken. Vd Beek is ook een speler met kwaliteiten, zowel verdedigend als aanvallend. In de champions league heeft hij laten zien wedstrijden te kunnen beslissen, assists te kunnen geven en ook zijn inbreng had in het verdedigen. Wat dat vetreft vind ik vd Beek dan ook een allroundspeler die als hij deze kwaliteiten zou kunnen verder ontwikkelen bij een club als Real hij zeker een absolute topspeler kan worden.

17 juli 2020 om 14:48

@byrazz ik wil ze ook niet een op een vergelijken, maar het zijn wel spelers die vergelijkbaar zijn in speelstijl, namelijk allrounders die dynamisch zijn. Wat ik ermee wilde zeggen is dat spelers in de absolute top een extra kwaliteit hebben die hen top maakt, en dat is iets wat Van de Beek niet heeft. Daarom denk ik niet dat vdbeek het bij een absolute topclub gaat maken, maar voor alles daar onder kan het een goede speler worden

17 juli 2020 om 15:09

Daar zijn we het dan iig over eens ;-), maar ik denk dat we het pas kunnen beoordelen als vd Beek bij een grote club in een topcompetitie terecht komt. Bij Ajax heeft hij laten zien met het topniveau mee te kunnen (CL) en met name in een aanvallende rol was hij ijzersterk met een oog voor de ruimtes en scorend vermogen. Indien vd Beek naar een club als Real zou gaan dan verwacht ik niet dat hij er meteen staat, maar met zijn kwaliteiten en betere voetballers om hem heen zou het mij ook echt niet verbazen als hij het zou maken bij bv een Real. Ben het eens met je dat het nog geen uitgemaakte zaak is, maar ik sluit het ook zeker niet uit dat hij het zal redden bij een absolute topclub. Moet zeggen dat ik zijn speelstijl trouwens wel veel meer vindt passen bij bv een Duitsland/Bayern Munchen (tactisch en veel lopen) ipv Spanje/Madrid (tactisch en technisch).

17 juli 2020 om 15:26

Van de beek moet gewoon eenzelfde pad afleggen als Wijnaldum. Van de beek blinkt nergens echt in uit en met een tussenstap kan hij eerst laten zien dat hij het hogere niveau aan kan om vervolgens nog een stap te maken naar de top als stabiel lid van een selectie

17 juli 2020 om 15:49

Bij Real wordt er echt wel goed gescout. Als Real vd Beek wilt hebben, een plan heeft en kans op speelminuten heeft dan kan hij zich toch ook prima ontwikkelen bij Real?! Real heeft de afgelopen jaren wel vaker grote talenten gehaald die ze geleidelijk brengen. Als ze hem halen als nr1 op middenveld is dat mss te vroeg maar als ze hem de tijd geven om te ontwikkelen is met een stap naar Real niets mis mee.

17 juli 2020 om 16:06

@gloryunited ik denk dat elke voetballer uit de eredivisie eenzelfde pad moet afleggen als Wijnaldum. Die heeft zich namelijk eerst kunnen aanpassen aan het hogere niveau in Engeland en de grotere intensiteit. Ik denk dat dat al genoeg aanpassingsvermogen vraagt, laat staan dat je dan nog het veel hogere tempo aan moet kunnen bij een topclub. Er zullen altijd wel talenten zijn die wel de stap direct kunnen maken, maar voor 99% van de grote nederlandse talenten zou zo'n pad ideaal zijn. Kijk eens waar Gini nu staat, basisspeler bij de kampioen van Engeland en hij heeft een CL gewonnen.

Ik vind Donny nou geen topaankoop als ik eerlijk ben. Ik zie hem niet als directe versterking voor Real, al helemaal niet nu Valverde is doorgebroken. Een type Kante zou niet misstaan, maar dit seizoen is het sowieso niet haalbaar i.v.m. de crisis. Lekker met deze selectie verder gaan en hopen dat Hazard gaat vlammen. Vinicius en Rodrygo ontwikkelen zich ook goed en we hebben Asensio ook nog. Benzema doet het geweldig en kan mooi afwisselen met Jovic als hij wat meer speeltijd en vertrouwen krijgt. Volgend jaar alle peilen op Mbappe, dat is wel prioriteit. Donny daarentegen niet.

17 juli 2020 om 15:11

@xsmelissa Eens Donny is niet nodig. Maar Kante ook niet (vind hem super speler) want wat te doen met Casa?

Hilarisch om te lezen dat sommige mensen vd Beek afdoen als een simpele huis, tuin en keuken voetballer. Dan heb je gewoon echt Geen verstand van voetbal. Het kan je type voetballer niet zijn, maar hij kan gewoon heel erg goed voetballen. Heeft dat niet alleen in de Eredivisie, maar ook in de CL laten zien. Middenvelder met zeer veel scorend vermogen, diepgang, een hele goede en bovendien ook nog eens functionele techniek. Goede kopper, prima schot. Teamspeler ook. Heeft misschien niet de finesse die sommige andere middenvelders dan weer hebben, maar wie heeft dat wel? De Bruijne, wellicht nog iemand en dan houdt het op. Kortom, zeer nuttige speler voor zeer veel clubs. Spreekt echter niet zo tot de verbeelding, want doet geen gekke dingen, uitspraken en zit niet onder de plakplaatjes of heeft een baard. Oogt nog wat jongensachtig, maar dat doet niets af aan zijn kwaliteiten. Overigens, ik vind hem totaal niet passen bij een club als Real. Vooral niet als persoon.

17 juli 2020 om 13:43

Hilarisch om te lezen dat mensen denken dat donny 55 miljoen op ging brengen en de wereldtop zou gaan halen. Nuttige speler die het leuk heeft gedaan in de cl maar dit seizoen een stuk minder presteerde. Zijn top zal bij een tottenham, leister of valencia liggen en dat is geen schande.

17 juli 2020 om 13:46

Dat is inderdaad nogal triest. Ik vind Van De Beek zeker geen geweldenaar, maar huis-tuin-en-keuken-voetballers spelen geen goede wedstrijden in de Champions League en spelen uberhaupt niet bij Ajax. Van De Beek is naar mijn mening voor bijna alle Europese subtoppers een aanwinst, maar voor de top vind ik hem overigens wel tekort komen. Dat is ook geen schande, want ook Van De Beek is 'pas' 23 jaar. Dat scorende vermogen vind ik overigens nog wel meevallen, want hij heeft wel veel kansen nodig om tot scoren te komen. In de Eredivisie betaalt dat zich wel uit in rendement, maar in de top competities zie ik dat niet zo snel gebeuren. Ik vind 'm vooral compleet in de zin van: Zelfs als hij niet scoort of geen assist geeft, heeft hij wel z'n waarde in het positiespel. Hij heeft absoluut verbeterpunten, maar Van De Beek is wel gewoon een goede speler. Waar z'n plafond ligt, zal uiteindelijk in de toekomst wel blijken.

Eindelijk een voorzitter die duidelijk laat blijken hoe de zaken ervoor staan.
Daling in inkomsten, spelers die salaris verlagingen accepteren. In Spanje is Corona nog lang niet over.
Hand op de knip dus.
Dus geen gekke aankopen zoals Jovic vorig jaar. Goeie speler maar veel geschikter voor de Italiaanse competitie en veel te veel voor betaald.
Real en zeker Barca hebben penning 16 betaald in het verleden voor bepaalde spelers die het niet redden. Die moeten ze eerst kwijtraken met verlies natuurlijk. Dus Perez heeft het goed door.

Zelfs zonder corona zie ik Donny niet naar Madrid gaan. Komt toch echt tekort voor dat niveau. Vaak verbloemt hij zijn beroerde spel met een goal of assist zoals tegen Valencia. Bovendien is er totaal geen plek voor hem in Zindane's systeem.

17 juli 2020 om 13:51

Ik vind 'm juist niet vaak slecht spelen. "iedereen" heeft het altijd over z'n scorende vermogen, maar ik vind z'n afwerkende kwaliteiten juist een verbeterpunt. Het niveau van de Eredivisie verbloemt dat een beetje, omdat zo'n type speler er altijd wel minimaal 10 per seizoen maakt. Ik vind 'm allrounder worden. Eerder kon je 'm niet centraal op het middenveld posteren omdat hij altijd bij de spits liep. Dat is dit seizoen wel flink verbeterd. Verder vind ik 'm sterk in de combinatie. Hij heeft een uitstekend inzicht en weet daardoor exact waar hij moet lopen. Voor Real Madrid vind ik 'm ook niet goed genoeg, maar voor veel Europese subtoppers is Van De Beek een goede aanwinst. Bovendien is hij nog 23 jaar, dus er zit denk ik nog wel wat in het vat.

17 juli 2020 om 14:16

Donny is ook een matige afwerker. Mist heel vaak hele grote kansen. Maar mensen roemen hem omdat hij alsnog vaak scoort. Maar dat is meer zoals Wijnaldum ook altijd had. Vaak in de positie komen waardoor je uiteindelijk toch nog best veel scoort. Voor een Europese subtopper kan Donny een goede speler zijn.

VdB komt denk ik tekort voor Real. Een club als Tottenham, Atletico, Borussia of Napoli zou denk ik beter passen.

Mij best, nog een jaar Van de Beek in Ajax 1 is voor ons als Ajax supporters geen straf. Nu is het even afwachten of andere clubs concreet gaan worden. Blijft gewoon overeind staan dat de hoofdprijs betaald moet worden, dus als mensen aankomen dat hij naar Villarreal of Gladbach zou horen te gaan: wie niet de gewenste bedragen kan betalen valt sowieso af. Dat maakt de kans aanzienlijk dat hij nog een jaar langer blijft..

17 juli 2020 om 13:45

Met het gevaar dat wanneer hij eenzelfde seizoen speelt als dit seizoen zijn zogenaamde hoge waarde zienderogen af zal nemen.

17 juli 2020 om 13:52

Hij speelde een prima seizoen, dat is ook de reden dat die "zogenaamde hoge waarde" relevant is gebleven. Zal hij dan 50 miljoen of meer opleveren volgende zomer? Waarschijnlijk wel wat minder maar ook niet heel veel. Maar als je voor een zelfopgeleide spelers tussen de 35 en 45 miljoen vangt dan is dat ook prima.

17 juli 2020 om 14:22

Die hoge waarde heeft hij alleen aan vorig champions league seizoen te danken, dus neemt weldegelijk hard af. Aan de andere kant, volgend jaar weer bij dat niveau in de buurt komen en het stijgt ook weer snel

17 juli 2020 om 14:53

Hangt ervan af hoeveel je van van de hoge waarde koppelt aan het CL succes en hoeveel je aan zijn kwaliteiten toekent. Ik denk dat een boel mensen nog even moeten incalculeren dat Van de Beek gewoon rond de 40 miljoen gaat opleveren. Dat mogen ze allemaal teveel vinden, maar dat is tegenwoordig helemaal niet zo uitzonderlijk voor goede spelers in de Nederlandse top.

Zou toch fantastisch zijn als hij nog een jaar bij Ajax speelt, desnoods een half jaar. Hij is nog lekker jong joh, blijf nog een jaartje en maak volgend jaar, ná alle corona rommel afscheid.

Geluk bij een ongeluk, niemand gaat in deze markt de prijs betalen die Ajax voor vd Beek wil. Daarnaast zou hij bij clubs van dit formaat totaal ondergesneeuwd raken. Voor beide partijen beter dat deze transfer geen doorgang vindt, ik zie hem graag nog een jaar bij Ajax of anders bij een andere Europese subtopper.

Heel goed van Perez!mogelijk kunnen er nog wat spelers verkocht worden, zodat er alsnog inkomende transfers kunnen plaatsvinden op cruciale posities (zoals in de aanval).aan de andere kant is Real al best goed voorbereid op de toekomst. Zo hebben we nog de verhuurde spelers onder meer Odegaard, Kubo, Reguilon, Odriozola en Ceballos, die mogelijk ook weer aansluiten bij de selectie. James weg en Kubo in zijn plaats, lijkt mij bijvoorbeeld een heel mooie mutatie.en waar ik vrijwel niemand over hoor, is Reinier. Dat moet een gigantisch talent zijn, hij kan ook rustig minuten gaan maken. Stiekem hoop ik ook dat Jovic volgend seizoen meer kan gaan brengen. Zidane heeft voor een groot deel al een selectie met grote talenten en ervaren krachten. Het is een mooie mix. Overigens heb ik vaak Van De Beek zien spelen en ik kan maar tot éã©n conclusie komen: hij heeft helemaal niks bij Real Madrid te zoeken. Leuk dat hij veel diepgang heeft, maar bij 's werelds grootste club wordt er wel meer gevraagd. Mooi dat hij niet lijkt te komen, dus.

Ik zou het heel erg mooi vinden als Donny bij Ajax zou blijven. Het is belangrijk dat Ajax basisspelers meerdere jaren in de selectie houdt. Hierdoor weten trainers en spelers precies wat er van ze wordt verwacht en is de ploeg eerder op elkaar ingespeeld. Ik hoop dat alle spelers blijven die er nu zijn en er nog minimaal een centrale verdediger en middenvelder bij komt. Alleen Veltman mag van mij uitkijken naar een transfer. Zit al jaren bij Ajax en gaat niet beter worden al deed hij het afgelopen seizoen niet heel slecht.

Leuke voetballer, maar totaal geen enkele meerwaarde voor Real. Real heeft al betere spelers in haar team die ook weinig tot geen speelminuten krijgen. Ik denk zelf dat dit een broodje aap verhaal is, want Real moet echt gaan voor de topspelers en dat is van de Beek absoluut niet.

Perez is duidelijk. Echt een geweldige voorzitter.
Real Madrid is bezig met het verbouwen van het stadion. Iets wat heel wat kost. Daarnaast zal het eerst van een aantal spelers met dikke salarissen af moeten. ( bale James ceballos en diaz ) en misschien een modric ) . Het enige wat we echt nodig hebben is een bach up voor Casemiro. Dat is de enige positie die niet dubbel bezet is. Misschien een kante huren ?

Joh, Donny's kansen op een fraaie transfer komen echt nog wel. Stiekem ben ik heel blij dat hij -hopelijk- langer in Amsterdam blijft.

17 juli 2020 om 15:11

Ik denk dat je hoop nog weleens de waarheid kan gaan worden.manchester united zag ik hem ook nogwel heen gaan ,maar die gaan zo te lezen verlenbsn met Pogba en aangezien er geen enkele club de vraagprijs van ongeveer 30 à 40 miljoen gaat betalendenk ik voor een regular speler enk ik ook dat hij best nog weleens een jaartje in Amsterdam kan blijven spelen.dat zal denk ik de 2e of 3e worden die zijn zinnen wél op een transfer had gezet en in gedachtes misschien al weg was, kijken wat dat met de motivatie gaat doen en of het voetballen met frisse tegenzin word.

Dit vind ik super mooi van Perez. Ik val afgelopen tijd van verbazing in verbazing: hoe kan het dat clubs als Barca of Utd loonoffers vragen, om vervolgens 100 mil op Lautaro te bieden? Ik zou het ook raar vinden als ik wordt gevraagd 50% in te leveren en dat dan de club 100 mil gaat investeren in 1 speler..
Perez doet dit goed: we doen 1 transferperiode niks. Dat is veel beter te verantwoorden. Selectie is ook gewoon in balans. Max loodsen ze Bale en geven ze Jovic nog 1 kans tot aan de winter.

Mooi, wegblijven van Real, blijkt maar weer dat ze je niet heel graag willen hebben.Nog n jaartje Ajax doen met CL in het vooruitzicht.Anders naar Engeland toe, past bij je speelstijl.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren