Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ADO - PSV en PEC - Vitesse vinden doorgang ondanks staking

Laatste update:

Een aantal Eredivisie-wedstrijden kan komend weekeinde mogelijk geen doorgang vinden. Indien de geplande stakingen van de politie doorgaan, bestaat volgens de KNVB de mogelijkheid dat enkele duels uit veiligheidsoverwegingen moeten worden afgelast. Volgens de voetbalbond wordt er momenteel ‘keihard gewerkt’ om alternatieven te vinden.

De politievakbond heeft agenten opgeroepen om vanaf vrijdagavond 18.00 uur tot en met zondag het werk neer te leggen. Alleen in noodgevallen zou de politie wel in actie komen, maar daar vallen evenementen als festivals en voetbalwedstrijden niet onder. Indien er geen politie aanwezig is, kunnen burgemeesters het uit veiligheidsoverwegingen niet verstandig achten om wedstrijden door te laten gaan.

“De afgelopen week verschenen er berichten in de media over een op handen zijnde politiestaking. Als dit doorgaat, is er een mogelijkheid dat komende speelronde (14, 15 en 16 september) vanuit veiligheidsoverwegingen niet alle geplande wedstrijden in het betaald voetbal (Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie) door kunnen gaan”, laat de KNVB weten op zijn website.

“Hierover onderhouden we nauw contact met de clubs en gemeentes”, stelt de voetbalbond. "Zij werken momenteel al keihard aan alternatieven om dit weekend zoveel mogelijk wedstrijden te kunnen laten spelen, mocht de staking doorgaan en mochten de betreffende burgemeesters het doorgaan van de duels verantwoord vinden. Zodra er meer bekend is, laten wij dat direct weten.”

Update 13 september 12.25 uur - Vier wedstrijden in Eredivisie vinden sowieso doorgang
Ondanks de geplande stakingen van politiepersoneel zullen vier duels in de Eredivisie zeker doorgang vinden. De KNVB maakte woensdag al bekend dat De Graafschap - VVV-Venlo, Willem II - Excelsior en NAC Breda – Fortuna Sittard doorgaan; een dag later meldt sc Heerenveen dat de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo ook 'gewoon' doorgaat. In de Keuken Kampioen Divisie gaan FC Dordrecht - FC Twente en SC Cambuur - Telstar sowieso door. Het lot van de overige duels in beide competities is nog onzeker.

Update 13 september 17.24 uur - ADO - PSV en PEC - Vitesse vinden doorgang ondanks staking
ADO Den Haag en PEC Zwolle hebben donderdagmiddag bevestigd dat, respectievelijk, ADO - PSV en PEC - Vitesse ondanks de dreigende politiestaking gewoon door zullen gaan. Doordat burgemeester Femke Halsema van Amsterdam eerder al liet weten dat Ajax - FC Groningen naar alle waarschijnlijkheid gewoon gespeeld kan worden en de KNVB heeft bevestigd dat FC Utrecht - FC Emmen ook volgens planning gespeeld zal worden, komt het aantal duels dat dit Eredivisie-weekend sowieso doorgaat op acht. De verwachting is dat vrijdag pas duidelijk zal worden of AZ - Feyenoord ook doorgang kan vinden.

Snap jij dat er eventueel wedstrijden afgelast moeten worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zonde dat het publiek hier weer de dupe van moet worden. Wordt dan maar massaal naar wedstrijden van de Keuken Kampioen divisie gaan.

12 september 2018 om 11:04

Logisch. Als je staakt moeten er wel mensen ''geraakt'' worden, anders heeft het weinig zin. Daarbij is het hun goed recht om te staken.

12 september 2018 om 11:14

Laat ze dan lekker met koningsdag of prinsjes dag staken...

12 september 2018 om 11:21

Natuurlijk niet, dat zou idioot zijn op zulke drukke dagen. Totaal onverantwoord wat een stupide idee.

12 september 2018 om 11:27

Net als bij de voetbal... een feestje zou zonder politie moeten kunnen door gaan, en bij dit soort dagen voelen de gene die het moeten voelen en dat zijn de bobo's uit den Haag en niet de voetbal supporters

12 september 2018 om 12:10

Dat is ons mentaliteit toekijken wel klagen maar niks doen niet staken terwijl alkea omhoog gaat btw suoermarkten ziekenfonds eigen risico de regering doet wat het wilt wij soen tich niks laf vanaf de zijlijn toekijken.

12 september 2018 om 13:41

Dat snap ik, maar daarbij worden altijd de verkeerde mensen geraakt die er geen invloed op hebben.

12 september 2018 om 13:44

Inderdaad, een feestje zou zonder politie door moeten kunnen gaan. Laat dat nou net niet het geval zijn. En dat komt puur door die zogenaamde voetbalsupporters.

12 september 2018 om 13:46

Het is een recht, maar of het goed is dat is een tweede.

Ik vind staken enorm ouderwets en vakbonden realiseren zich niet dat ze in sommige gevallen spelen met het financieel inkomen van een hoop gezinnen.

Mijn werkgever heeft een fabriek waarbij er slechts 1 klant is. Deze fabriek maakt op een dag gigantisch veel producten en als deze een dag stil staat (laat staan 2 of 3) dan is de achterstand niet meer in te halen en kunnen de beloofde aantallen niet meer gehaald worden.

Deze klant heeft inmiddels al aangegeven als dit zo door gaat er niet al worden ingegaan op de optionele verlenging van het contract en er uit zal worden geweken naar een land waar mensen wel willen werken.

Even voor de duidelijkheid, als dit contract niet wordt verlengd dan komen er 7000 mensen op straat te staan en deze kans is op het moment zeer reeel. Daarnaast heeft deze fabriek al een keer op omvallen gestaan (bij een vorige eigenaar) en heeft mijn werkgever toen der t ijd zijn nek uit gestoken om te zorgen dat deze mensen niet op straat komen te staan. En nee dat heeft hij niet gedaan om nog rijker te worden want deze man hoefde al lang niet meer te werken en de winsten van de bedrijven gaan al jaren lang weer terug het bedrijf in om te investeren en de werkgelegenheid in Nederland te behouden.

En dat allemaal voor (omgerekend) bruto 80 euro per jaar want dat is het verschil tussen wat de werkgever kan bieden en wat er geeist wordt.

De vakbonden dwingen op deze manier bedrijven productie naar het buitenland te verplaatsen, er zijn genoeg landen in oost europa die een veel lager uurloon hebben en waarbij mensen niet klagen maar werken. Maar als dat gebeurd en er 7000 mensen op straat komen te staan dan zijn de rapen pas echt gaar!

En ik snap dat dit niks met de politiestakingen temaken hebben maar staken is dus niet altijd goed en /of verstandig.

12 september 2018 om 14:18

Echt Panerai? En zo'n bedreiging (dan gaan we wel ergens anders heen) maakt dan indruk ofzo?

In mijn ogen hebben werknemers, vooral de mensen onderaan de chain het volste recht om aan de bel te trekken als er bovenin de top ook flink gegraaid/winst behaald wordt. Nederlanders zijn wat dat betreft nog makjes, te makjes in mijn ogen. We accepteren alles maar onder het mom van de ontwikkelingen (premie van de zorg bijvoorbeeld). In Frankrijk of Griekenland gaan ze voor elke poep of schreet de straat op. En als je niet uitkijkt zetten ze de boel nog in de hens ook. Ik zeg niet dat we dat hier moeten doen, maar een actie vanuit de politie op deze manier afkeuren is in mijn ogen wel heel makkelijk. Een maatschappelijke functie mag op zijn minst marktconform betaald worden!

12 september 2018 om 14:23

Wellicht dat jouw werkgever zijn bedrijfsvoering dan eens onder de loep moet nemen. Want als je voor 7000 mensen afhankelijk bent van 1 afnemer dan speel je uberhaupt al met je werknemers. Wat een opmerklijke risico.

12 september 2018 om 14:51

@ Aqua1

Mee eens,als je ziet dat Nederland om "kleine" dingen ontploft (vaak afleid onderwerpen), maar niet wanneer de samenleving weer eens echt bedonderd en berooft word.

De grondwet door de jaren heen veranderd is in een papieren tijger.

Burger, consumenten, arbeid, privacy rechten etc etc ernstig verzwakt zijn door de jaren heen.

Door die zogenaamde democratische Eerste, Tweede Kamer en dat Brusselse gedrocht (laat ik vooral de multinationals, banken en de zogenaamde objectieve wetenschap niet vergeten) vraag ik mij echt af hoe vaak er nog moet worden bewezen dat het hele systeem door en door verrot is. En dat al die schandalen geen incidenten zijn, maar de standaard is (al denk ik ook dat het nooit anders is geweest).

En de maatschappij (dit gaat zo´n beetje op voor elk land in de wereld) dit systeem eens te verantwoording roept, helaas is het nep politieke spelletje van "links vs rechts (inclusief het populisme)", gecombineerd met de calvinistische inborst om vooral niet aan autoriteit te twijfelen in Nederland nog uiterst effectief. Daar komt nog bij dat de meeste mensen ook te weinig inhoudelijk oog hebben voor (veranderde) wet en regelgeving. Dan met name wanneer het internationale verdragen betreft. Waarin de oorsprong ligt van het merendeel van de serieuze problemen waar Nederland vandaag de dag mee te maken heeft.

12 september 2018 om 15:11

@technobasterd.

Dit is geen bedreiging, dit zijn kei harde feiten. in andere landen kunnen ze goedkoper produceren en willen mensen werken, we mogen van geluk spreken dat dit soort bedrijven nog zaken willen doen in Nederland.

Daarnaast is het in Nederland (helaas) zo dat dit een recht is. Echter ben ik benieuwd hoe deze 7000 gezinnen gaan reageren als onze opdrachtgever er daadwerkelijk de stekker uit gaat trekken. Dan wordt het weer massaal handjes ophouden bij het UWV van onze belasting centen! Maar ach dat is het allemaal waard voor een paaar tientjes bruto per jaar extra toch?

Dit heeft verder niks met de politiestakingen te maken maar ook daar vind ik dat mensen niet zo moeten zeuren. Als je salaris niet bevalt dan had je maar een ander vak moeten kiezen of langer naar school moeten gaan. Wel Frapant dat voornamelijk mensen uit de lagere inkomensklasses die vaak laaggsschoolt zijn mee doen aan dit soort stakingen.

En laten we even eerlijk zijn, de salarissen in Nederland zijn echt wel prima in vergelijking tot andere landen.

12 september 2018 om 15:13

@JK-Ajax

Makkelijk praten. Wij maken Bmw's en Mini's voor de BMW groep. Daar ga je niet even Mercedessen of Audi's tussendoor bouwen .

12 september 2018 om 15:44

@Panerai, en wat gaan we doen als niemand meer bij de politie wil werken omdat het loon, de werkdruk en de omstandigheden niet voldoende zijn? Wat dan? Ik heb familie die wel heeft gestudeerd en bij de politie werkt. Dus die opmerking over laaggeschoold (juist, met een 'd' en niet met een 't', ironisch dat jij een taalfout maakt bij een opmerking over opleidingsniveau) raakt kant noch wal.

12 september 2018 om 21:57

Ach ik bouw trucks en ik geef om het bedrijf maar ook om mijn portomonee. Alles word duurder maar mijn loon blijft gelijk al flink wat jaren. Mijn werkgever maakt een winst van 1.1 miljard en heel de metaal/elektro sector maakt een enorme groei door maar willen niet meer betalen ja dan moet je staken om toch jou deel te kunnen eisen. Doe je dat niet dan vind de branche wel prima zo. Zoals de laatste 3 jaren.

13 september 2018 om 12:45

@panerai

Haha, jij snapt er oprecht heel weinig van. Jij zou volgens mij hard mee moeten staken, want het ziet er ook niet echt naar uit dat jij veel tijd in de schoolbanken hebt gespendeerd.

Iedereen heeft het recht te staken als hij of zij daar noodzaak toe ziet, ongeacht of jij dat 'zeuren' vindt of niet. Jij hebt geen idee wat voor rotzooi de politie allemaal over zich heenkrijgt, je kan het nooit goed doen. En dan komt mannetje Panerai even vertellen dat ze niet zo moeten zeuren, wat ongelooflijk dom. Feit is dat ze niet perse klagen over hun loon, maar over de lange dagen en de bijbehorende werkdruk. Wat snap jij daar niet aan?

12 september 2018 om 11:06

Ja, want die voetvalwedstrijd is zo belangrijk in vergelijking met de juiste arbeidsvoorwaarden voor de hulpdiensten? Dan maar een weekend geen voetbal 😉

12 september 2018 om 11:36

Voor mij wel ja.. Kan niet wachten om Guti te zien vlammen!!

12 september 2018 om 11:45

Als dit serieuze reactie is, ben je of een kind, of een bepaalde beperking of probeer je je gewoon stoer te profileren. Het is voor alle inwoners van Nederland belangrijk dat er een goede beloning tegenover de prestaties van de hulpdiensten staat. So grow up and quit whining.

12 september 2018 om 12:04

Of het boeit me gewoon echt niet, mede door aversie tegen bepaalde hulpdiensten die mij vaak benadeeld hebben. Sterker nog kijk is ff naar het VN rapport over onze politieapparaat dat het niet helemaal deugd daar. Nee t kan mij aan mn kont verroesten als zij meer geld krijgen, alsof ze het gaan delen met mij. Doe mij maar een potje voetbal van mijn cluppie na die oersaaie interlandweek..

12 september 2018 om 12:13

@ewazibbb Je zal dan wel vaker met politie in aanraking zijn geweest en/of een gebrek aan empathie hebben voor deze dienders? Ooit zal je ze nodig hebben en sla je een andere toon aan.

12 september 2018 om 12:27

Dan ben je waarschijnlijk een puber en misschien ook wat actief geweest in het criminele circuit ofzo? Ik neem aan de je het over de politie (lees: popo) hebt want ambulance personeel of brandweerlieden benadelen sowieso niemand. Hulpdiensten die jou vaak benadeeld hebben, ik vraag me echt af in welke zin.. Mij, en nagenoeg alle andere beschaafde personen, is dat nou nog nooit overkomen. Ra, ra, hoe kan dat?

12 september 2018 om 12:31

@elmundo Klopt helemaal heb ze helaas vaker op mn pad gekregen dan mij lief is. Maar ik kan je verzekeren dat ik geen crimineel ben. Heb gewoon het "verkeerde profiel" en dat merk je dan ook. Is dat irritant? Jazeker. Kweekt dat symphatie? Nee.

En nodig hebben.. zou kunnen, maar in theorie zou ik jou ook ooit in mn leven nodig kunnen hebben. Dus dat is een drogreden. Het is niet zo dat we het over een stel supermen of God hebben. Als je iets overkomt dan gebeurd dat gewoon..

12 september 2018 om 12:48

@sanderkoevoets Hoe dat kan? Ze doen en voelen zich exact hoe jij jezelf profileert...Ten eerste maak je aannames. En je denkt superieur te zijn door jezelf als mijn tegenpool te gebruiken, waarbij je "alle" andere beschaafde personen op de wereld bij jezelf schaart. Want jij en "alle" andere beschaafde personen (hoe zo een "beschaafd persoon" eruit ziet laat ik dan ff in het midden)

Politie agenten die voelen zich vaak (zeker niet altijd) een "super" beschaafd persoon die beschermer is van "alle" andere beschaafde personen. En blijkbaar behoor ik niet tot #teamallebeschaafdepersonen die het voorrecht hebben nooit lastig te zijn gevallen door de "popo". Ondanks dat ik geen crimineel verleden heb..

Dus ik blijf erbij, doe mij maar eredivisie dit weekend. En voor de rest doen ze maar lekker wat ze willen..



12 september 2018 om 13:37

Als je de arbeidsvoorwaarden niet aanstaan dan staat het je vrij ergens anders te gaan werken. Als je dan toch wil gaan staken dan zorg dat de mensen waar je het niet mee eens bent raakt, maar dit raakt de normale ook hardwerkende man of vrouw die gewoon van een potje voetbal wil genieten in zijn of haar vrije tijd. Tijd die zij of hij heeft verdiend door hard te werken. Nogmaals staan de voorwaarden je niet aan, zoek dan gewoon een andere baan!

12 september 2018 om 13:58

Als je het debuteren van een spelertje bij je favoriete voetbalclubje belangrijker vindt dan het feit dat mensen die meer toevoegen aan de samenleving dan jij en ik bij elkaar ooit zullen doen goede arbeidsvoorwaarden hebben, zegt dat meer over jou dan over die politieagenten.

@ Rochus. Als jij een potje voetbal wil kijken, dan ga je maar naar een veld waar wel gevoetbald wordt. Staat dat je niet aan, zoek dan naar een ander soort van tijdverdrijf (waar jij heel erg hard voor werkt).

12 september 2018 om 14:18

Dat is een drogreden. De politie wordt betaald om te werken, ze willen meer geld verdienen en willen aandacht hiervoor van de overheid (hun baas). Deze krijgen ze niet of onvoldoende en nu gaan ze over de rug van de gewone man hun gelijk proberen te krijgen. Dit verdient in mijn ogen 0,0 respect. Als je meer wilt verdienen ga je toch iets anders doen wat meer verdiend, vindt je die baan niet, dan ben je schijnbaar niet meer waard.
Het is bijzonder flauw om te staken en dit over de rug van de gewone man te doen. Dit is puur machtsmisbruik vanuit de vakbonden/politie en toont maar weer eens aan dat de politie de burger ziet als een middel om hun gelijk te krijgen. Zwakke actie van de politie die er alleen maar toe leidt dat de politie minder in plaats van meer draagvlak krijgt.

12 september 2018 om 14:32

Dan hoop ik maar dat jij heel breed opgeleid bent en direct als verpleger aan de slag kunt als je het salaris als onderwijzer niet goed genoeg vindt... Of als je gevaarlijk werk moet doen en de veiligheid kan niet gewaarborgd worden, hoop ik dat jouw baas maar naar je hoofd smijt dat je moet werken en niet moet zeiken. Daar word je immers voor betaald.

Zullen we het dan meteen even hebben over het feit dat diezelfde 'gewone man' er in de afgelopen decennia zo'n t***zooi van gemaakt heeft in en rond het stadion, dat de 'andere gewone man' een godsvermogen moet betalen om ervoor te zorgen dat de 'gewone man' zich gewoon kan misdragen in een voetbalstadion, zonder dat er ernstige delicten plaatsvinden en daarbij zijn of haar eigen veiligheid in gevaar brengt.

12 september 2018 om 11:41

Als datzelfde publiek (of in ieder geval een deel van) zich gewoon had kunnen gedragen dan was er uberhaupt geen politie nodig geweest en was dit ook geen probleem geweest.
Bij hockey wedstrijden heb ik in ieder geval nog nooit een heel peleton politie zien staan.

Als AZ Ajax paar jaar geleden al goed ging zonder politie?

12 september 2018 om 11:00

Hoort normaalste zaak van de wereld te zijn. Helaas denk ik dat AZ Ajax goed ging doordat de rivaliteit daar tussen niet zo erg is..

12 september 2018 om 11:05

Deze speelronde wel rivaliteit dan tussen verschillende clubs?

12 september 2018 om 11:07

Niet zover ik weet, maar ongeluk kan in een klein hoekje zitten helaas..

12 september 2018 om 11:09

Voor AZ is het de wedstrijd van het jaar.

12 september 2018 om 11:26

Ajax groningen best wel hoor. Ik ben een keer uit naar groningen geweest en dat koste een paar ramen van onze bus.
Was nog wel in het oosterpark en dit in de arena en zal vast rustig verlopen zoals alle wedstrijden bijna in de arena.

12 september 2018 om 12:13

Als voormalig inwoner van Groningen kan ik bevestigen dat veel mensen daar het niet zo hebben met Ajax en Amsterdam inderdaad.

In mijn ervaring is de politie een rode lap voor een paar losgeslagen stieren op de tribune. Mis je niks aan, laat de clubs maar extra stewards inhuren als ze graag willen spelen.

12 september 2018 om 11:05

ben het hierin zeker met je eens tot een zeker punt. Risicowedstrijden zoals ajax-feyenoord is de aanwezigheid van de politie natuurlijk wel van belang.

12 september 2018 om 11:17

Ook eens, maar de desbetreffende wedstrijd die jij noemt of andere risicovolle duels vinden niet plaats dit weekend. Goed, er is natuurlijk altijd een kleine risicofactor, maar ik denk dat je dat met begeleiding van extra stewards en vrijwilligers genoeg kunt inperken.

12 september 2018 om 11:18

Daar heb je absoluut gelijk in. Als ik vlug naar het schema van dit weekend kijk lijkt me daar op het oog geen risicowedstrijd tussen te zitten, dus laten we hopen dat alles gewoon doorgaat!

12 september 2018 om 11:19

Deels mee eens. Maar stel dat het uit de hand loopt hé, want je weet het maar nooit. Dan heb je een groot probleem als er geen politie is. En dan zijn clubs of gemeentes toch aansprakelijk. Het gaat hier meer om de edge cases denk ik.

12 september 2018 om 12:29

Eens, al vind ik het festival Decibel wat afgelopen augustus heeft plaatsgevonden ook een mooi voorbeeld. 50000-60000 man en geen politie manschappen aanwezig door de staking. Geen vechtpartijen of iets dergelijks geweest, wel extra beveiligers ingehuurd en de sfeer leek daadwerkelijk beter. Al zeg ik niet dat de politie niet misbaar is, want ze zijn natuurlijk gewoon ontzettend nodig. Maar het lijkt mij een goede test case om het uit te voeren zonder politie of met de politie ver op de achtergrond. Indien dit lukt kun je dus veel meer politie kosten besparen door de veel minder aanwezig te laten zijn.

12 september 2018 om 12:41

Erwiet, hoe vaak zie jij daadwerkelijk politie op een festival? Ik zie bij houseparties (techno in mijn geval) natuurlijk wel beveiliging en af en toe een stille, maar nooit veel politie op of rond het terrein..

12 september 2018 om 13:01

Laatst bij PSV-BATE ook stakingen, hele stadion nokkie vol. Geen problemen gezien, ja van de politieagenten zelf die op het kruispunt zaten te flyeren waardoor er een opstopping was..

12 september 2018 om 13:52

Op het festival niet, bij de ingang en om het terrein heen wel veel politie aanwezig. Ook vooral om al het verkeer te reguleren. Ligt er natuurlijk wel aan welk festival en hoe groot het is.

12 september 2018 om 13:27

Op de tribunes misshien wel maar daarbuiten horen egwoon agenten te staan. Stewards hebben geen bevoegdheden. (En hoe vaak hoor je wel niet dat een steward klappen heeft gehad)

Daarbuiten krijgen stewards bij veel clubs weinig tot niks betaald en word dit aangevuld met stagaires en vrijwilligers... Hier mag ook wel eens wat aan gedaan worden

Prima gelegenheid voor alle supporters om aan te tonen dat het zonder politie kan.

12 september 2018 om 11:19

Inderdaad. Als clubs en supporters heb je kans om nu te laten zien dat het met alleen stewards ook kan. Er staat geen fc utrecht-ajax of ADO-Feyenoord op het programma.

12 september 2018 om 12:09

Wel Grappig om te zien welke supporters dat zeggen en vooral je kijkt welke supporters dan zich vaak niet gedragen..

Groninger en 020.. Sorry hoor, maar die 2 clubs zijn juist een voorbeeld dat het niet zonder politie kan..

12 september 2018 om 12:31

Vergeet Utrecht, Feyenoord, Den Haag, Nac niet, deze clubs kunnen ook niet zonder politie.

12 september 2018 om 13:34

Bij NAC zie ik zelden politie. Gebeurt ook nooit wat.

Als we allemaal netjes opgevoed waren, had je nu geen politie nodig bij voetbalwedstrijden.

Helaas een utopie.

Ohnee, vorige week al door die interland periode Feyenoord niet gezien. Laat staan dat ik zondag Feyenoord weer niet kan zien. Als die politie zo graag wilt staken huur maar meer stewards in want dit is natuurlijk belachelijk dat een voetbalsupporter hier de dupe van is.

12 september 2018 om 11:15

De politie doet dit natuurlijk niet om supportertje te pesten hè. Denk dat we allereerst bij onszelf te rade moeten gaan waarom we überhaupt voor een sportevenement politie nodig hebben op deze schaal. Daarbij staat de politie gewoon volledig in haar recht om dergelijke acties uit te voeren.

12 september 2018 om 11:22

Niet helemaal mee eens, vaak staat de politie aan de basis van de ongeregeldheden bij een voetbalwedstrijd zo ver die er nog zijn. Met het provocerende gedrag richting supporters toe. Ik noem het altijd kat en muis want de politie lijkt er soms ook van te genieten, hoe gek het ook klinkt. Iedereen spreek zich uit tegen hooliganisme maar de rappers of de "bekende" hooligans zitten allemaal op de skybox/eretribune?

12 september 2018 om 12:12

Ja man, want als politieagent met een loon van 2000 euro in de maand zit je er echt op te wachten om voetbalsupporters uit te dagen...

Dat jij dit denkt zegt al meer dan genoeg. En daarom is er dus politie nodig, mensen snappen het niet!

12 september 2018 om 12:23

Nou ik kan dit wel beaamen hoor. Heb het zelf meegemaakt na een verloren wedstrijd tegen Ajax het stadion uit lopen en dan een stel Me'ers je gewoon uitlachen en ook nog eens vragen of we van de wedstrijd hebben genoten.

Of een busje van de ME die over een plein rijd voor voetgangers en mensen expres van achter even aantikt. Me'ers die ik in een busje gewoon heb zien snuiven. Het gaat wel altijd om Me'ers en weinig over de politie zelf.

Natuurlijk lokken ze het niet altijd uit maar heb genoeg meegemaakt om te weten dat het wel gebeurd.

12 september 2018 om 12:46

PSV Ajax een jaar of vier vijf geleden zeker? Schandelijk optreden van de ME, de stillen en de bereden politie toen. Een stille die in de Aftrap 'J*den' roept; ME en bereden politie die mensen de tunnel in dirigeren en dan charges te paard uitvoeren op een massa mensen; een kind van een jaar of acht zijn been gebroken. Was echt ongelooflijk die avond

12 september 2018 om 13:10

Klopt frietmet. Dat ging echt nergens over! Ben toen zelf over een hekje geklommen en bovenop de helling gaan zitten bij het spoor. Best vermakelijk om te zien, dat wel..

12 september 2018 om 13:13

Mwah, de agenten op straat niet Keeper. Maar de gemiddelde ME'er zit in de kracht van zijn leven en kan best een verzetje gebruiken hoor. Actie en reactie, van beide kanten..

12 september 2018 om 13:55

Het gaat inderdaad vaak om de ME, je moet volgens mij behoorlijk opgefokt zijn als je als ME'er wil kunnen werken. Wat in sommige situaties ook gewoon nodig is natuurlijk.

12 september 2018 om 16:17

Was niet PSV-Ajax maar Feyenoord-Ajax. Je ziet dan ook ME busjes met Ajax stickers, die gasten veroorzaken wel vaak gezeik. Ook bij feyenoord idd een kind van 10 omver gereden door de bereden politie en ze vader flink klappen gehad op het hoofd (wat niet mag). Ze kwamen een hoek omgelopen en werden gelijk geslagen is zelfs nog op het nieuws geweest omdat de vader de politie heeft aangeklaagd. Maar er gebeurt meer hoor, helaas hoor je daar te weinig over

Voetbalwedstrijden kunnen natuurlijk gewoon zonder politie gespeeld worden.
Agenten worden geacht boeven te vangen; er zou wat gedaan moeten worden aan de enorme papierwinkel waar men steeds mee geconfronteerd wordt.
Verder is het normaal als mensen in de publieke sector fatsoenlijk betaald krijgen.

Helaas kunnen sommige mensen zich nog steeds niet gedragen bij voetbalwedstrijden en kan ik het me goed voorstellen dat er burgemeesters zijn die wedstrijden verbieden. Ik zou het graag anders zien, maar door een minderheid word de grote menigte die goedwillend zijn helaas de dupe, zoals meestal in onze samenleving. Enige oplossing is naar mijn idee een strenge voetbalwet, waarin iedere idioot die in of rondom een stadion heibel veroorzaakt, nooit van zijn leven meer in de buurt van een stadion kan en mag komen.

Ze kunnen beter gaan staken door die gasten in Den Haag minder te beveiligen dan boeken ze wellicht eerder resultaat want wat geeft de politiek nou om voetbalsupporters, die zijn ze vaak liever kwijt dan rijk.

Dit kan zelfs averechts gaan werken als supportersgroepen nu zelf af gaan spreken omdat ze toch tijd over hebben als hun club niet speelt.

12 september 2018 om 11:17

Dat dacht ik dus ook. Ze hebben hier alleen de burger / voetballiefhebber mee. Maar intussen staat t binnenhof vol. Als ze gewoon stoppen met politie escorts verschaffen aan politici e.d. dan geef je toch n beter signaal

12 september 2018 om 11:24

Dan breng je levens in gevaar, lijkt me niet helemaal de bedoeling.

12 september 2018 om 16:17

Want? Dan lassen ze hun vergadering toch maar af? Als de wedstrijden die nu gepland staan, geeoon doorgaan, kun je dat ook zien als onnodig mensenlevens in gevaar brengen. Staken vind ik anzich prima, maar pak dan de mensen die er wat aan kunnen doen, ipv onschuldige mensen die hun wekelijkse vertier willen bezoeken. En dan klagen over gebrek aan empathie naar de politie. Vreemd.....

Wij geen voetbal, zij geen staking!! Waarom moet de politie zonodig de normale burger pakken? Ze hebben het probleem toch met de overheid wat kunnen wij er aan doen. We betalen in principe hun salaris al. Als ze boetes moeten uitschrijven voor 6 km/h te hard dan staan ze er wel.

12 september 2018 om 11:23

Dat laatste doen ze dus al een tijdje niet meer. Wel blijven opletten he.

12 september 2018 om 11:33

Wist dat deze opmerking ging komen, ik heb gister een boete gekregen voor te hard rijden dus niet alle agenten houden zich eraan. Of die ook op de deurmat komt weet ik nietzz

12 september 2018 om 11:36

Heb je de boete van.een agent gekregen of ben je geflitst?

12 september 2018 om 11:38

Niet alle agenten houden zich daaraan inderdaad. Bij ons in de buurt ken ik minimaal 5 mensen die afgelopen week een boete hebben gehad voor een snelheidsovertreding van een paar kilometers.

12 september 2018 om 12:49

Wat de beste man hierboven ook aangeeft. Leuk dat jullie allemaal mensen kennen die een boete hebben gehad, maar izjn zij allemaal staande gehouden door een agent of gewoon ordinair langs een flitspaal gereden? Feit blijft, dat kleine vergrijpen niet hard aangepakt worden maar veelal door de vingers worden gezien.

Zonder politie die eventueel inzetbaar is begrijp ik dat burgermeesters het niet vertrouwen.
Je kunt er namelijk gif op innemen dat er een aantal van die idioten zijn die dit aangrijpen om juist relletjes te organiseren.. Er is immers toch geen politie..

12 september 2018 om 11:44

Ik vermoed het tegenover gestelde. Dat de meeste supporters denken "nu gaan we even laten zien dat het zonder politie kan".

12 september 2018 om 12:52

Ja, maar doorgesnoven idioten die al 3 dagen wakker zijn niet.

Ik redeneer even als Ajacied. Maar als Ajax-Groningen als een risico wedstrijd wordt gezien is het gewoon bijna grappig. Ik snap die politie aanwezigheid sowieso niet bij dat type wedstrijd. Bij Ajax- Heracles stonden ook allemaal busjes buiten. Het enige wat ik dacht was.... Heracles..... Wat kan er nu gebeuren dan?

12 september 2018 om 12:15

Misschien ligt het dan wel aan je medesupporters? Heracles, tjah wat kan er gebeuren, nou om eerlijk te zijn weet je het maar nooit als Ajax bij je club op bezoek komt.

Mocht ajax namelijk verliezen dan willen supporters nog wel eens raar gaan doen en vooral bij ajax waar ze denken de beste te zijn.

Zelfs bij kampioenschappen is er politie nodig en gaan supporters rellen terwijl ze kampioen zijn....

En dan vinden mensen het gek dat er politie nodig is... Man man man...

12 september 2018 om 14:06

Goh, nu doe je alsof er alleen bij Ajax dingen gebeuren. Vergeten hoe het vorig jaar bij Feyenoord ging?

Begin die ‘staking’ nou toch wel zat te worden! Laatst op Utrecht CS ook van de tram naar de trein (5 minuten lopen max) door zeker 6 verschillende agenten aangesproken en alle 6 liepen ze flyers in mn handen te duwen. Ga aan het werk en laat het voetbal met rust!

12 september 2018 om 12:51

Ze willen ook graag aan het werk, echter wel onder de juiste voorwaarden en met de volledige steun van bovenaf. Dit ontbreekt nu allemaal. Dat mensen dat niet begrijpen kan ik niet bij met m'n hoofd, zijn we allemaal simpele tokkies geworden hier? Ik zie de meest kansloze dingen voorbij komen "ga werken " "burgertje pesten". Mijn hemel, moet men hier allemaal overcompenseren en willen we 'stoer' overkomen? Waar komt die stupide beredenatie vandaan?

12 september 2018 om 12:55

Dat is behoorlijk kort door de bocht hoor, maat. 'ga aan het werk?' Wat dacht je dat die lui permanent, meer dan gevraagd en zwaar onderbetaald de hele dag (en nacht) doen? Als je in Utrecht woont, weet je waarschijnlijk best dat elk weekend de politie-achtervolgingen in Kanaleneiland, Lombok en Overvecht niet van de lucht zijn. En als je ziet wat die jongens en meisjes van de wet daarmee verdienen is het contrast met de stress en het risico wel wat groter dan het belang van jouw voetbalwedstrijdje en de vijf minuten die deze mensen van je vragen om begrip voor hun zaak te krijgen.

Niettemin begrijp ik echter niet waarom 'de gewone man' hier de dupe van moet worden. Waarom raak je het openbare leven op die manier, terwijl je Den Haag het hardst raakt in de geldbuidel. Zet een week lang de trajectcontroles op de A2 en de A4 uit en ze zweten peentjes, terwijl autorijdend Nederland begripvol en juichend snel en boetevrij huiswaarts rijdt.

Een maand lang geen boetes uitdelen lijkt mij voor de politie veel effectiever om de mensen te raken die uiteindelijk beslissen of dat ze wel of geen aangepaste CAO krijgen. De politie in ons land krijgt al veel kritiek over zich heen (naar mijn mening niet terecht overigens). Dit soort acties komt het imago niet ten goede.

12 september 2018 om 14:07

Er worden al geen boetes uitgedeeld. Alleen als je geflitst wordt door een vaste camera.

Gewoon zonder publiek. Paar speakers ophangen waar je wat geschreeuw uit laat komen, lijkt het net alsof er publiek is. Kijken kun je op Fox en Studio sport.

Een weekendje geen Eredivisie is niet het ergste wat Nederland zou overkomen. Kun je een keer naar echt voetbal kijken: Engeland/spanje.

Er zijn ook wel belangrijkere dingen in de wereld, zoals mensen met zulke banen goed betalen en goede arbeidsvoorwaarden geven.

Ik steun de politie volledig. Die mensen zijn qua werk en salaris volledig uitgeknepen.
En mogen ze als bonus ook nog even het schuim der natie (doorgesnoven voetbalidioten) in bedwang houden.

Het voetbal moet naar zichzelf kijken. Ruim je rommel (doorgesnoven voetbalidioten) op en ga nogmaals met de overheid in gesprek over iets van een meldingsplicht voor mensen met een stadionverbod.
Dat zou de overheid ook nog aardig wat geld schelen doordat minder inzet nodig is.

Het enige dat ik de politie kwalijk neem is dat ze zo over zich heen laten lopen waardoor er nog minder respect voor ze is. Als je in sommige tv programma's toch ziet hoe schofterig de man in de straat of betrapte overtreders tekeer mag gaan tegen de politie... Ik zou zeker niet geschikt zijn, op een gegeven moment zou ik denk ik flink uithalen met de politieknuppel. Gajes.

12 september 2018 om 13:29

Leuk dat je in de laatste zin zegt dat je geweld zou gebruiken/ misschien wel goedkeuren als ze geen respect zouden hebben. Dat maakt jou geen haar beter dan vermeende hooligans. Kom ook eens met feiten ipv je onderbuik te laten spreken, Hoeveel incidenten vinden er plaatst? Hoeveel bezoekers zijn er wekelijks, zet alles even op een rijtje en dan zal je zien dat het allemaal wel meevalt. Ik ga je de feiten ook niet geven je doet er maar een beetje werk voor met je bevooroordeelde attitude.

12 september 2018 om 14:24

Zijn punt is de maatschappelijke verloedering, niet het goedkeuren van geweld. Een agent in het buitenland dwingt respect af door in te grijpen als je een grote bek hebt. Hier is het stoer om zelfs als je aangesproken wordt toch nog even een bijdehante opmerking te maken en het liefst als je vriend het nog even filmt. Stoer hoor! Mijn beroep zal het nooit worden, maar als ze me aanspreken heb ik wel het fatsoen om normaal in gesprek te gaan..

13 september 2018 om 17:46

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg juist dat ik zelf dus niet geschikt zou zijn. Met al dat geëtter en gezuig zou ik minder geduld hebben dat een professionele agent. Aan de ene kant snap ik dat, aan de andere kant vind ik dat ze veel te veel pikken. Zou jij pikken wat zij allemaal over zich heen krijgen? En let op he? Het gaat vaak om overtreders. Ze doen zelf van alles fout, maar als ze gepakt worden zijn de rapen gaar.
En ik ben wel een dikke bos haren beter dan hooligans. Het feit dat iemand anders voor een club is die niet de mijne is en ik geen neigingen krijg om die gast te gaan slaan geeft mij al een dikke voorsprong.
Welke feiten zoek je? Het is een feit dat er zonder politie-inzet geen wedstrijden worden gespeeld en dat komt doordat wij nog steeds doorgesnoven idioten hebben die er wel op los willen timmeren of particuliere of publieke spullen willen slopen.
En waar ben ik bevooroordeeld? De dingen die ik noem kun je zo uit programma's halen die rondom handhavers worden gemaakt en de verhalen uit de krant en nieuwssites. Dat je dat niet weet, tja.

13 september 2018 om 17:50

@technobastard

Dat is idd wat ik bedoel. Teveel grote bekken accepteren = geen gezag en respect meer.
In de VS, Frankrijk of Australië om zomaar wat te noemen laat je het wel uit je kop om dat te doen.
Voor de zekerheid maar even: voor een opmerking hoef je iemand niet op te pakken of te taseren, maar als ze doorgaan, pak ze dan maar flink aan, dan is de kans groter dat je het de volgende keer maar niet doet.

13 september 2018 om 13:05

het proberen is niet de politie maar de overheid want de politie mag niets 2 weken geleden is een man neergeschoten op het station in Amsterdam omdat hij 2 mensen had verwond met een mes het zou mij niet verbazen als er niet grondig wordt uitgezocht of hij wel terecht heeft geschoten , zo gaat dat in ons land in andere landen schieten ze je hartstikke dood en met zulke mafkezen op straat zou de politie meer moeten kunnen doen nu moet zo'n agent zich nog gaan verantwoorden , de wereld op zijn kop .
Maar ik vind staken nooit een goed middel want daar zijn altijd de verkeerde mensen de dupe van geef de politie meer bevoegdheden daar, los je een hoop problemen mee op want het gaat ze echt niet alleen om de paar euro's maar om meer aanzien en respect maar dat is in ons land een vergeten woord lijkt wel .

13 september 2018 om 17:52

Ook dat zie je vaak idd.
Grijpt de politie eens in en dan zitten zij in de beklaagdenbank ipv de overtreders.

De politie komt alsnog, mochten er dingen uit de hand lopen. Prima om eens te kijken of die politie echt zo hard nodig is als ze altijd zeggen!

Clubs willen een feestje, laat ze maar betalen voor hun eigen veiligheid.

Een aantal jaar geleden was dit ook het geval meen ik. Ik heb een ssc van Willem II en tijdens dat duel (weet zo even de club niet meer) gebeurde er helemaal niets. Geloof dat dit ook bij meerdere duels was, maar daar kan ik niet over oordelen.

Het is belachelijk dat er (overal) politie aanwezig moet zijn. Naar mijn ervaring zorgt de aanwezigheid van politie voor spanningen en ontstaat er makkelijker een omgeving voor de paar gekken om los te gaan. Niet dat dat de enige reden is natuurlijk (deze gekken trekken toch hun eigen plannen), maar het zorgt er wel voor dat ze gevoed worden door de spanning.

Zo slecht komt dit voor ajax en psv niet uit. Nog wat extra rust na de interlands voor de sommige spelers en hetstel van blessures (Bergwijn)😉

De politie staakt niet. Dat is een misverstand. Men rijdt alleen spoedmeldingen, de zgn prio 1. Veiligheid voor burgers wordt gewaarborgd. Voetbalwedstrijden zijn voor de politie geen prio 1 maar alleen lastig........ Kost heel veel manuren en waarvoor?? Het zou gewoon zonder politie moeten kunnen met alleen een paar verkeersregelaars.

Blijkbaar verwart men tegenwoordig staken steeds vaker met chantage....want dit is geen staken maar chanteren! Het is overduidelijk dat de politie meer verdient en minder druk hoort te ervaren.

Maar actie voeren met 'nou dan schrijven we geen bonnen meer' en 'we rijden alleen op spoed' helt meer tegen werkweigering aan dan tegen staken. Het is zelf chanteren want als je niet geeft wat we willen dan gaan we je pijn doen! (namelijk minder inkomen). Ik weet waar dat nog meer voorkomt, namelijk op Sicilië bij de maffia.

Staken? Ja dat is wat ze hebben gedaan in Eindhoven en het blokkeren van een treinstation. Staken? Dat is de straat opgaan. Wanneer staken geen middel meer is om voor je rechten te gaan maar overslaat in het genadeloos iemand in diskrediet brengen is het geen staken meer.

Staken is ouderwets. Ik kan geen ander synoniem bedenken dan chantage.

Wat verschrikkelijk weer... Dan maar bier drinken bij de plaatselijke voetbalclub!

Gewoon geen toeschouwers toelaten van de tegenpartij en de clubs van die respectievelijke fans hun het geld teruggeven.

13 september 2018 om 12:33

Juist ja, dus je wilt de uitspelende ploeg straffen zonder dat ze iets fout hebben gedaan. Lijkt mij niet correct..

13 september 2018 om 12:45

De Telstar supporter die al een kaartje hebben mogen bij Cambuur op de hoofdtribune komen zitten. Maar dit zijn een beperkt aantal.

13 september 2018 om 14:43

Netjes! Nu bijt Cambuur en Telstar elkaar ook niet zo natuurlijk, maar mooi opgelost..

13 september 2018 om 15:27

Klopt, daarom zou het ook onzin zijn om de wedstrijd af te lasten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren