Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

UEFA schorst Ibrahimovic, Fenerbahçe moet zonder publiek spelen

Laatste update:

De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond UEFA heeft besloten om Zlatan Ibrahimovic voor twee Europese wedstrijden te schorsen. De sterspeler van Paris Saint-Germain kreeg in het met 1-2 gewonnen Champions League-duel met Valencia een rode kaart na een charge op Andrés Guardado.

/

Via de officiële kanalen maakt de UEFA melding van de schorsing voor Ibrahimovic. De 31-jarige Zweed mist dus sowieso de terugwedstrijd tegen Valencia, een wedstrijd die op 6 maart gespeeld zal worden. Mocht Paris Saint-Germain de kwartfinale bereiken, dan zal de spits ook de eerste wedstrijd van dat tweeluik moeten missen.

Wie de tegenstander is van de Fransen in de eventuele kwartfinale is nog niet bekend; de loting voor de volgende fase van het kampioenenbal vindt plaats op 15 maart. Overigens zou Ibrahimovic de terugwedstrijd tegen Valencia door zijn directe rode kaart sowieso al missen.

De UEFA maakt ook bekend dat Fenerbahçe het Europa League-duel met Viktoria Plzen van 14 maart zonder publiek moet spelen. De fans maakten zich tijdens het duel met BATE Borisov in de vorige ronde schuldig aan het afsteken en gooien van vuurwerk. De Turkse club moet bovendien een boete van 60.000 euro betalen en als er nog een keer een soortgelijk incident plaatsvindt, zal de UEFA de verenging de eerstvolgende keer niet toelaten tot een Europees toernooi.

Twee wedstrijden schorsing is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oef, domper voor Psg! Hopelijk kunnen ze de volgende ronde ook 'gewoon' zonder Zlatan halen!

27 februari 2013 om 21:28

Gezien de selectie mag het eigenlijk ook niet anders maarja... bal is rond etc etc

27 februari 2013 om 21:32

Ze hebben 2 uit goals ik zie ze gewoon doorgaan zelfs zonder Ibrahimovic die trouwens een beetje rust nodig heeft omdat hij alles speelt.

27 februari 2013 om 21:43

Domper? Zeker, maar Ibra speelt erg matig in de CL, dus ja ik weet niet.
Maar jammer dat hij voor 2 wedstrijden geschorst wordt. Zo erg vond ik het ook weer niet.

Dit is zo onterecht en vals.. Als er een dader is dan is het de linksback van Valencia wel voor zijn overdreven theater ook de scheidsrechter liet zich kinderlijk eenvoudig manipuleren door het publiek, een paar vette drollen die stonden te intimideren was voor de leidsman voldoende om Ibra onterecht rood te geven. Als je de beelden goed bekijkt, dan zie je dat Ibra voor de bal gaat en geen kwade intenties heeft.

27 februari 2013 om 21:44

haha ik snap wel dat je niet al te slim bent, maar dit commentaar kun je toch niet menen.
als je de bal wilt spelen maak je niet zo'n beweging met je benen...en al helemaal niet tot 2x toe.

Zlatan had zichzelf weer eens niet in bedwang en daarmee benadeelt hij zn club en zichzelf.
Eeuwig zonde van zo'n geweldige voetballer.

Hopen dat PSG uitgeschakeld wordt, paar jaar terug kende niemand PSG dus ik zie ook geen redenen om ze te verdedigen wel jammer voor Ibra.

27 februari 2013 om 21:58

PSG is degelijk een goede club geweest in Frankrijk, al was het in jaren 90. Dat jij hoopt dat PSG uitgeschakeld wordt zegt meer over jouw kennis van voetbal dan over het 'onbekende' Psg.
Met dat team wat ze nu hebben kunnen ze makkelijk binnen paar jaar Champions Leauge winnen, mits het allemaal bij elkaar blijft en 2 á 3 spelers worden gekocht.

27 februari 2013 om 22:07

Dan ben je de enige die PSG niet kende , Paris Saint Germain , die club kent iedereen in Europa , trouwe supporters , Parc de prince prachtige stadion. Ronaldinho speelde daar nog voor hij vertrok naar Barcelona.

Zegt meteen hoe serieus we jou moeten nemen als het over voetbal gaat

27 februari 2013 om 22:17

Ik kende PSG wel, maar hoop dat ze worden uitgeschakeld om de simpele reden dat de sjeik alles koopt. De supporters zijn totale idioten die alleen maar vechten in de stad met wapens en die met elkaar vechten waarbij 1 dode viel. Verder is het alles behalve een mooi stadion. De supporters zitten ver van het veld en er komt nu ook nog een schuifbaardak op. Overal in het stadion staan hekken om te voorkomen dat de supporters van PSG weer met elkaar op de vuist gaan.

28 februari 2013 om 20:17

Alsof je dat alleen daar hebt??

Wel dom van Ibra, maar twee wedstrijden vind ik toch een beetje overdreven. Gewoon een standaard schorsing voor een rode kaart zou op z'n plaats zijn.

Veel te zware straf voor Fenerbahçe! Hoe kan je supporters straffen die niet eens in het stadium waren. Tuurlijk is het niet slim wat de fans hebben gedaan (parachute fakkels in het stadion gooien), maar in mijn ogen verdient dit geen straf.
Nu wordt het echt een moeilijke opgave tegen Plzen, makkelijk scorende ploeg en wij hebben juist onze supporters keihard nodig.

27 februari 2013 om 22:14

Standaard procedure, fakkel = wedstrijd zonder supporters. Dus omdat jij voor Fenerbache ben mag het wel?

27 februari 2013 om 22:20

Hahah wat praat jij onzin. Ajax en Feyenoord mochten dit seizoen ook Europees spelen. Fakkels gebeurd in zoveel stadions en levert alleen een boete op. vechten is wedstrijd zonder publiek en fascisme.nu bij Fenerbache is het omdat ze ondanks de straf fakkels op het veld neer lieten dalen.

27 februari 2013 om 22:22

Nee, fakkel kwam van buiten het stadion, het kan iedereen zijn geweest niet alleen fener supporters dus is dit zeker een zware straf, en zoals jij zegt "standaard procedure fakkel = wedstrijd zonder supporters" ik ken genoeg teams die geen straf hebben gekregen van uefa door fakkel.

Haha prachtig hoe stom de Fenerbahçe fans kunnen zijn. In een duel zonder toeschouwers alsnog een straf krijgen? Ja dan ben je wel erg dom! Jammer dat Fenerbahçe en de rest van de supporters hier de dupe van worden, maar kom ook niet zo vaak voor dat een parachute fakkel van buiten de stadion in het veld valt.

27 februari 2013 om 22:40

Als ze verliezen komen ze weer allemaal: We hadden geen toeschouwers enz enz. Ik gun het ze maar hoe dom ben je als je word geschorst in een wedstrijd zonder toeschouwers -.-

28 februari 2013 om 11:52

Ze hebben eigenlijk geen bewijs, fener kan eigenlijk wel aanklagen, maar hier hebben ze weinig tijd voor...

Jammer dat Ibra 2 wedstrijden krijgt, vond het redelijk zwaar bestraft de rode kaart en vind 1 wedstrijd meer op z'n plaats.
Terechte beslissing voor Fenerbahce het Turkse publiek is erg fanatiek maar helaas komen ze daardoor nog wel eens negatief in het nieuws

27 februari 2013 om 22:12

Haha bij de betreffende wedstrijd was er niet eens publiek ? Daarom is dit ook erg belachelijk

Dit is gewoon heel dom want dit kan je gewoon de volgende ronde in de EL kosten. Het is toch wel een groot verschil met supporters dan zonder en als ze het weer doen dan zie je ze voorlopig niet in europa.

En die Uefa probeert de Turkse ploegen gewoon hard aan te pakken en hadden al Besiktas uitgesloten dit seizoen voor de EL, terwijl de spaanse ploegen als Valencia, Amadrid en Malaga wel allemaal mochten deelnemen. Het zijn gewoon nare mannetjes daar bij de Uefa met Platini voorop.

Wat is de Uefa toch belachelijk bezig , hoe the fuck kan je Fenerbahce verantwoordelijk houden voor dingen die er buiten de stadion gebeuren ? Wat kan Fenerbahce hier als club zijnde aan doen ? We spelen tegen Bate al zonder publiek , en nu krijgen we weer zo een onterechte straf.

Corrupte Uefa

27 februari 2013 om 21:56

Het kan eigenlijk ook door andere mensen gegooid zijn en de Uefa wilt alleen maar Turkse ploegen kapotmaken in Europa en het is gewoon duidelijk dat die Platini een zeer corrupte mannetje is en beschermt zijn eigen ploegjes.

27 februari 2013 om 22:00

De Uefa spoort niet... Er is vuurwerk binnen het stadion gekomen, maar het kan door iedereen gegooid zijn? Wie zegt dat het een supporter van Fener is geweest?

Fenerbahçe moet niet verantwoordelijk kunnen zijn. Geef dan alleen een geld boete, maar waarom moeten ze dit nou weer doen?

Platini is corrupt en wilt alleen maar geld hebben.

27 februari 2013 om 22:01

Klootzakken allemaal bij de Uefa , je kan Fenerbahce hier niet verantwoordelijk voor houden. Dingen gebeuren buiten de stadion , Fenerbahce hoeft zich niet te verantwoorden voor wat er buiten zijn grond gebeurd.

Lazio die tig mensen neersteken en elke thuiswedstrijd problemen opleveren , tegen Tottenham worden Engelse supporters de schedels ingeslagen , neergestoken , tegen de Duitsers weer , mensen worden neergestoken. Lazio krijgt nu pas 1 wedstrijdje schorsing.

Fenerbahce dat zonder publiek speelt (!) krijgt een straf van de Uefa voor ongeregeldheden buiten het stadion (!!!) Haha echt zeer triest.

Maar we gaan Plzen ook voorbij Platini , jij gaat die beker overhandigen aan de club waar je waarschijnlijk rare gevoelens voor koestert , tering misbaksel dat je bent. Ek2016 en 20 heeft hij ook al verneukt voor ons, en nu probeert hij de clubs aan te pakken. Belachelijke vent

27 februari 2013 om 22:07

League

Maar dit zal Turkije de punten gaan kosten op de coefficienten want met publiek zijn Turkse ploegen ijzer sterk en ze winnen meestal wel, maar ze willen gewoon de Turkse voetbal kapot maken en als Besiktas dit jaar ook had deelgenomen dan we nu veel meer punten, dit is gewoon zeer vies van dat Uefa.

27 februari 2013 om 22:12

En als er nog een keer een soortgelijk incident plaatsvindt, zal de Uefa de verenging de eerstvolgende keer niet toelaten tot een Europees toernooi.

Niet te geloven dit! Platini is zo corrupt!

Heeft Fenerbahçe iemand vermoord? Waar slaat dit weer op? Ze gunnen Turkije helemaal niets en pakken nu hun kans. Ze kunnen allemaal de pot op daar!

27 februari 2013 om 22:17

Wat verwacht je eigenlijk met Popescu ( oud Galatasaray voetballer ) en Ilhan Helvaci die deze beslissingen neemt in de disiplinaire staff van Uefa ?

Alles wordt met de dag duidelijker..

Lobby Lobby Lobby Lobby

27 februari 2013 om 22:41

Er is al geconstateerd dat het vuurwerk vanuit een parkeergarage tegenover het stadion kwam. Onze "kaldirim tribun" heeft er niets mee te maken. UEFA met hun regeltjes he. Maar wat verwacht je van mensen die voor financial fairplay zijn, maar zelf Gazprom als sponsor hebben. Kromme organisatie.

27 februari 2013 om 22:47

@belhanda8

Jij hebt een Galatasaray complex. Je liegt wel vaker of geeft de feiten anders weer dan ze zijn. Hiermee benadruk je weer eens hoe ongeloofwaardig je bent. De namen die je noemt maken niet eens deel uit van de Uefa commissie die deze beslissing neemt.

Wanneer gaan we ooit eens zien dat mensen zoals jij de schuld bij je zelf gaan zoeken?

27 februari 2013 om 23:02

Popescu maakt wel degelijk uit van die bestuur , dus wie praat hier uit zijn nek ?

'Je liegt wel vaker' kom met voorbeelden , waarover lieg ik ? Km maar op

27 februari 2013 om 23:07

Popescu, helvaci en bicakci (advocaat van trabzon) zijn lid van UEFA "disiplin kurulu"

27 februari 2013 om 23:11

Nee dat waren ze. Alleen Bicakci (voormalig bondsvoorzitter en advocaat) is in functie.

Maar jullie fout toegeven kunnen jullie niet, wel minnen, zonder argumenten en bronnen.

bron: http://www.uefa.com/multimediafiles/ Download/uefaorg/bodies/ 01/74/52/71/1745271_download.pdf

27 februari 2013 om 23:33

Wat verwacht je van een club waarvan de voorzitter 1 jaar in voorarrest heeft gezeten en de voorzitter van de TFF artikel 58 oid heeft aangepast zodat Fenerbahce zijn straf gedeeltelijk zou ontlopen voor matchfixing?

De pot verwijdert de ketel dat hij zwart is. Beetje ironisch, als je de beelden hebt gezien dan zou je zien dat het niet zomaar vuurwerk is geweest en gewoon georganiseerd is door Fenerbahce om van buiten uit toch een steentje (in dit geval vuurpijl) mee te dragen. Zeer terechte straf!

27 februari 2013 om 23:59

Blackeagles,

De Uefa wil het Turkse voetbal niet kapot maken, het Turkse voetbal is al kapot. Sterker nog, jou clubje heeft daar aan bijgedragen met onder andere Demiroren. Bekijk de zaken nou eens objectief, zet eens een stapje uit dat fictieve cirkeltje waarin iedereen Turkije haat en Platini Turks voetbal kapotmaakt en dat ze niet willen dat we winnen.

Als de beslissing zo erg onterecht is dan kan Fenerbahce altijd nog in beroep gaan toch? Maar door de uitspraken van Uefa te betwisten haal je geen wit voetje.

28 februari 2013 om 08:19

Voor zover ik weet zijn ze lid van 2011-2015.

28 februari 2013 om 10:51

"wat is de Uefa toch belachelijk bezig , hoe the fuck kan je Fenerbahce verantwoordelijk houden voor dingen die er buiten de stadion gebeuren ?"

Normaliter heb je helemaal gelijk blauw geel fanatieke Belhanda8, echter wordt er even vergeten wat er allemaal vooraf gegaan is en de reden van deze zware straf en waarschuwing.

Dit is een cumulatieve straf waardoor het zo hoog uitvalt. Keer op keer is er vuurwerk afgestoken waarbij de geld boete elke keer omhoog geschroefd is waardoor er op een gegeven moment geen keuze meer overblijft blijkbaar en vandaar deze straf. Ugur Demirkol heeft het heel mooi omschreven wat ik nu hier herhaal van zijn woorden.

Er komt bij kijken dat de club buiten het stadion een groot scherm heeft neergezet waardoor de supporters bij het stadion aanwezig waren en vandaar dat de club verantwoordelijk wordt gehouden.

en voor de mensen die zich afvragen of uberhaupt gelijk aan complot theorien denken omdat ze te graag naar kurtlar vadisi kijken. . de GFB supporters hebben zelfs een filmpje geupload op youtube waarin te zien is dat het weldegelijk de FB supporters zijn die dit doen. (simpel youtube GFB Mesale zoeken )

28 februari 2013 om 14:29

De 12 duizend supporters waren te ver weg om dit te doen , dit is -zoals jij ook zegt- gedaan door de Gfb. Echter mijn punt is niet dat Fener supporters dit niet hebben gedaan ,maant het is overduidelijk dat een Fenerbahçe fan dit op zijn stokje heeft.

Maar de Uefa mag niet zo denken , stel Serhatgs1 , jij was de gene met die fakkel van buiten het stadion , waarom wordt Fener hier dan gestraft ? Hoe weet de Uefa zeker dat dit door een Fener fan is gedaan .. De 12 duizend supporters die o grote schermen gingen kijken Walin Sali pazari , en dat is veelste ver , 50 GFB leden hebben die fakkels van tegenover de stadion de lucht gegooid. En dan valt er 1 binnen een stadion tja.
Heel raar wat de Uefa nu doet serieus

28 februari 2013 om 15:33

ok zonder een eindeloze discussie met je aan te gaan...

wat ik aangeef het is een cumulatieve straf. En met jouw logica zou het land gestraft moeten worden dus de Overheid is verantwoordelijk ?

ook gewoon in de competitie is de club verantwoordelijk voor het welzijn in het stadion dus als er vanaf buiten het stadion blijkbaar het stadion in vliegt is N O G S T E E D S de club verantwoordelijk voor de veiligheid van de mensen in het stadion. Is Fenerbahce als club hier aansprakelijk voor? ja, is het volledig hun schuld ? nee.

Nogmaals zonder een eindeloze discussie aan te gaan met jou. Fenerbahce is de dupe van hun eigen supporters (gfb) en ja had dit niet kunnen voorkomen. De U E F A zegt heel simpel, beste vriend je hebt nu de ene boete na de andere gehad je moet als club zijnde de veiligheid en orde van de wedstrijd waarborgen en hier heeft Fenerbahce in gefaald (ondanks dat ze dit moeilijk hadden kunnen voorkomen.)

Dus als FB zul je dit moeten duidelijk maken bij de Uefa in je bezwaarschrift. Toegeven dat het weer mis gegaan is maar hierbij ook aangeven wat jouw stand punt is dat het heel moeilijk is om mensen buiten het stadion aan te houden. (hier zul je speciale bevoegdheden voor nodig hebben als club omdat het uiteindelijk een politie taak betreft) echter nog steeds is de club verantwoordelijk omdat de orde handhaving door de club samen met de lokale autoriteiten uitgevoerd moet worden.

nu krijgt gameiro misschien wat speeltijd in de CL, erg zonde dat hij naar psg is gegaan.
dat vond ik nou wel een spits die in de toekomst in engeland ergens kon gaan voetballen bij een grote club.

Pfff echt onterecht dat hij 2 wedstrijden geschorst is het is niet eens geel waard die actie slaat nergens op ze gunnen ibra geen CL hebik al eerder gemerkt ! ze willen geen badboys ik zweer het je ik word hier echt boos om man wejo als ik dit zie dat ze zo arme man schorsen wat heeft hij gedaan zeg me nu dan wat een mietje die van valencia platini heb je nu je zin gekke fransman ga croisantje eten

Het is toch erg hypocriet dat de Uefa vuurwerk afsteken veel harder straft dan racisme? Tegen racisme wordt nauwelijks wat gedaan terwijl ze blijven hammeren op het "say no to racism" motto maar qua sancties valt het echt tegen op dat gebied. Maar vuurwerk afsteken beboeten ze gelijk met wellichte buitensluiting uit Europese toernooien?! Fener kan toch niks doen aan het feit dat iemand buiten het stadion vuurwerk gooit in het stadion.

27 februari 2013 om 22:33

Precies , Fenerbahce kan hier niks tegen doen. De Uefa maakt zich keer op keer belachelijk met zulke praktijken.

27 februari 2013 om 23:38

Fenerbahce kan hier wel degelijk het een en ander aan doen. Het gebied rondom de stadion vrij proberen te houden. Via de media aangeven dat ze geen chaos en of vuurwerk willen. Desnoods verbieden om naar het stadion te komen.

Neem een voorbeeld aan Ali Durust die na de wedstrijd vorige week aller eerst via de media de toeschouwers bedankte dat zij ondanks de "foute" beslissingen van de scheidsrechter zo rustig bleven en niets op het veld hebben gegooid. Op deze manier motiveer je je toeschouwers en die voelen zich weer vereerd.

28 februari 2013 om 01:45

Normaal gesproken zou ik ook vinden dat de Uefa hard en onnodig heeft bestraft. Fenerbahce supporters en de supportersvereniging waren trots en hebben foto's gedeeld waarin ze vermeldden dat ze trots zijn op de vuurwerkshow en dat ze Fenerbahce altijd steunen. Nu de Uefa deze straf heeft gelegd, zeggen de Fenerbahce supporters dat deze vuurwerk misschien door andere supporters gegooid zou kunnen worden.
Eerst trots zijn over vuurwerkshow, maar na de straf beweren dat het geen Fenerbahce supporters waren en dat de supporters van andere clubs dat gedaann zouden kunnen hebben

27 februari 2013 om 22:34

Ik heb een vermoeden dat dit meer te maken heeft met het omkoopschandaal van het seizoen 2010-11 waarbij bestuurders en de voorzitter van Fenerbahce schuldig zijn bevonden door de rechter. De Uefa werd tegengewerkt door een traag werkend Turkse voetbalbond, die hoewel het grondwettelijk in staat is om zelf de beslissingen te nemen, de bal aan de rechters kaatste.

Dat dit een buitensporige straf is lijkt mij geen discussiepunt.

27 februari 2013 om 22:45

Onzin, fenerbahce was dat seizoen uitgesloten voor de CL, Platini heeft gewoon iets tegen het Turkse voetbal en laat dit keer op keer merken. Bjk uitgesloten, maar de Spaanse clubs niet, om maar een vb te geven buiten fenerbahce.

27 februari 2013 om 22:54

De eerste uitsluiting van Fenerbahce is een voorzorgsmaatregel, als de Uefa wilt kunnen ze Fenerbahce weer uitsluiten vanwege de omkoopaffaire (staat in de statuten/reglementen), maar de rechtszaak loopt nog, dus willen ze er voorlopig hun vingers niet aan branden. De van omkoping veroordeelde Aziz Yildirim staat nog altijd aan het hoofd van Fenerbahce.

De reden dat Besiktas is uitgesloten van Europa heeft te maken met valsheid in geschrifte van voormalig Besiktas en huidig bondsvoorzitter Yildirim Demirören.

27 februari 2013 om 23:04

Dat is niet de enige reden, want ik meen me te herinneren dat ook eskisehir en bursa(?) waren uitgesloten.

Dat van fb laat nogmaals zien hoe onzinnig het is. Als er vorig seizoen een voorzorgsmaatregel is, waarom dit seizoen dan niet? En zouden ze dit ook durven met een Real of barca? Nee, kijk maar naar Milan.

27 februari 2013 om 23:04

Fenerbahce is vrijgesproken van omkoping , die periode is voorbij. Fenerbahce kan niet meer gestraft worden , Uefa heeft zijn fout erkend door Fenerbahçe 1 jaar later meteen te laten deelnemen aan een Europese competitie.

Kom je nog eens met iets nieuws ?

27 februari 2013 om 23:15

Weer kom je met leugens, maar iedereen weet wel hoe jij bent.

6 jaar 3 maanden, nuff said.

27 februari 2013 om 23:28

Niet door de sporttribunaal , maar door een rechtbank die niks met sport heeft te maken.

Mehmet berk de aanklager : Als Fenerbahçe geen kampioen was geworden hadden we deze zaak nooit geopend.

Nuff said pik , ga maar weer je nest in

27 februari 2013 om 23:30

@ Belhanda8

Als je me bronnen kunt overleggen, van het feit dat Fenerbahçe daadwerkelijk is vrij gesprokken zal ik voortaan lobby'en voor Fener!
Want de enige uitspraak die ik heb gezien over dit onderwerp is afkomstig van de Turkse rechtbank en die oordeelde dat Fener heeft omgekocht, maar zelf geen straffen kon uitdelen. Die uitspraak is nu in beroep en daarom is Aziz Yildirim ook op vrije voeten.

De TFF heeft tegen dit rapport in (en tevens ook tegen het rapport in dat de Etik Kurulu als eerste had opgesteld) allemaal onzinnige eigen verklaringen gemaakt (een jaar na dato), waarin het te kennen gaf Fener onschuldig te achten. Terwijl twee onafhankelijke instanties in eerste instantie anders concluderen.

Zoals gezegd, als je met betrouwbare bronnen komt, hoor je mij niet meer.

27 februari 2013 om 23:37

@belhanda8

Je begint zielige vormen aan te nemen, je bent in staat van totale ontkenning.

De Tahkim Kurulu (arbitrage commissie) heeft twee bestuurders veroordeelt. Ilhan Eksioglu en Sekip Mostoroglu.

Vooral door blijven liegen, ik zal lekker slapen, maar ik betwijfel of jij dat zal doen. Ik hoef ook verder geen reactie van jou, aangezien ik meerdere malen heb aangetoond dat je stelselmatig feiten verdraait of moedwillig liegt.

27 februari 2013 om 23:43

Fenerbahce is niet vrijgesproken van omkoping. De nieuwe voorzitter van de TFF Demiroren heeft de wet zodanig aangepast dat ze niet gestraft kunnen worden. Dat is een heel groot verschil. En dat is het verhaal in Turkije.
Buiten Turkije is de zaak nog steeds in onderzoek door de Uefa die van tevoren al duidelijk heeft aangegeven Fenerbahce te verbannen in elke fase van de Europa League.

Jammer dat het huidige bestuur van Fenerbahce elke keer wordt gestraft, maar ze doen het toch iedere keer zelf. Ik vind de straf gewoon zeer terecht.

28 februari 2013 om 00:18

Efsane ik zal jou via privé op de hoogte stellen als je dat goed vindt ? Maar vandaag niet meer , tomorrow work

28 februari 2013 om 01:38

Vrijgesproken?
Aziz Yildirim heeft 6 jaar en 3 maanden straf gekregen die nog door de Yargitay goedgekeurd moet worden. Tff heeft Fenerbahce niet gestraft, omdat ze in één nacht de wet hebben veranderd.

28 februari 2013 om 10:54

nee, heeft te maken met herhaaldelijk vuurwerk afsteken waarbij er voor de zoveelste keer al een geld boet is opgelegd en alsnog zijn er weer "ongeregeldheden"

1 maart 2013 om 10:18

Ik zou deze straf niet erg vinden, als de Uefa ook consequent was in het behandelen van haar regels. Racisme wordt standaard beboet met een magere 10.000 euro, fakkels in wedstrijden eindigen 9 van de 10 keer ook met een miezerige geldboete. Maar wanneer er een fakkel van buiten (!) het stadion, naar binnen valt is het direct een wedstrijd zonder publiek en dreigen met een ban op het Europese platform. Nou kunnen mensen zeggen dat het een opstapeling is van vorige incidenten, maar Fenerbahçe kan moeilijk mensen tegenhouden van buiten het stadion. Er kunnen provocateurs tussen zitten, hoe onwaarschijnlijk het natuurlijk allemaal ook is. Je kunt tegen mensen zeggen dat ze dit soort dingen niet moeten doen, maar rivalen in Fenerbahçe-shirts hebben daar maling aan. Of gewoon kortgezegd; alle gekken hebben daar maling aan. Die zullen doen wat zij willen doen. Uefa moet een beetje met de situatie kunnen meeleven. Daarnaast stond het spel maar voor één minuut stil, no worries.

Buiten dit, de Uefa kan beter haar regels verscherpen op racisme en geweld dan dit soort dingen. Het is net de politie, wanneer er twee bestuurders te hard rijden, pakken ze altijd de ene en de andere gaat zijn gangetje. Of wanneer je langs de politie scheurt, niets wordt gedaan, maar de eerstvolgende gozer die langsrijdt op hetzelfde manier wordt dan wel aangehouden. Je voelt je genaaid.

Fenerbahçe gaat hier werk van maken, ook op de 3 wedstrijden schorsing van Meireles (wat ik meer 2 vond), maar ik vraag me af of het nut gaat hebben…..denk het niet…

Haha sorry hoor, maar hebben we hier niet te maken met een unicum? Een wedstrijd spelen zonder publiek en daarin nog een wedstrijd zonder publiek als straf krijgen.

Belhanda8

Dit noemen ze beleid is beleid. Wetten toepassen en niet aanpassen voor overtreders. Respect voor Uefa.

Fenerbahce is hier terecht gestraft. Door dit soort domme acties loopt de club nu weer een hoop geld mis en dat kunnen ze zeker in deze tijden niet erbij hebben.
De geweldige voorzitter Aziz Yildirim die tijdens de rust de microfoon van de stadion speakers pakt en zijn team motiveert, terwijl zijn vrijheid slechts is gegarandeerd tot zijn zaak voorkomt. Een paar weken geleden staat een groep van enkele honderden fans te demonstreren en eisen dat Aziz Yildirim vertrekt, maar meneer rijdt langs met de auto en stopt even om vervolgens zijn raam naar beneden te doen en " ik ben de baas, er gebeurt enkel wat ik wil" te roepen. Dan hebben we het nog niet over de fantastische coach Aykut Kocaman die meerdere malen zijn ontslag heeft aangeboden, maar Aziz Yildirim die dat weigert. En dan heb ik nog niet gesproken over het Alex schandaal of Emre schandaal. Iets met je spuug likken ( Turkse gezegde).

Het is een ramp bij Fenerbahce en de fans verdienen echt beter.

Uefa weet dat Fenerbahce d.m.v. omkoperij kampioen is geworden ten koste van Trabzonspor en hanteert de zero-tolerance beleid. Dit is de reden waarom Fenerbahce 2 seizoenen geleden niet mee mocht doen in de Champions League terwijl ze kampioen waren, maar Trabzonspor die 2e was werd toegelaten in de Champions League en Fenerbahce mocht niet eens in de Europa League meedoen tewijl ze kampioen waren. De Uefa heeft inzage in alle dossiers.

Yildirim Demiroren; de voorzitter van de turkse voetbalbond heeft de Uefa persoonlijk bezocht en vriendelijk gevraagd of ze willen wachten tot de rechterlijke uitspraak. Ook heeft hij de Uefa een voorstel gedaan: straf Fenerbahce zo mild mogelijk en meneer Koc betaalt een hoop miloenen. Dit kunnen we kwalificeren als een sponsor voor de uefa champions league. Zodoende is Yapi Kredi sponsor van de uefa champions league geworden. Meneer Koc zat destijds in het bestuur van Fenerbahce, maar nu niet meer.

Een rechter wiens uitspraak tot op heden nog nooit in hoger beroep is verworpen of vermindert heeft uitspraak gedaan. De vonnis is al herzien en ze wachten daar tot meneer Yildirim draagvlak verliest en dan wordt zijn uitspraak definitief uitgesproken. Na deze vonnis van de turkse Hoge Raad zal Fenerbahce 3 tot 5 jaar worden uitgesloten van Europese deelname en zal meneer Yildirim nog minimaal 5 jaren en 3 maanden vast moeten zitten, omdat hij al een jaar heeft gezeten.

En de reden waarom Aziz Yildirim keihard aangepakt wordt: hij heeft connecties met ergenekon figuren. Dit zijn hoge pieten die vroeger de turkse leger bestuurden en Erdogan niet mogen en een militaire coup wilden plegen. Dit is de reden waarom bepaalde artikelen zijn aangepast en voor het eerst in de geschiedenis in Turkije worden toegepast.

Kan Ibrahimovic nog in hoger beroep voor deze straf? 2 wedstrijden vind ik aan de hoge kant voor z'n 'overtreding'.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren