Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

UEFA hakt knoop door: EK 2020 in meerdere landen

Laatste update:
/

De opzet van het Europees kampioenschap voetbal gaat per 2020 volledig op de schop. De UEFA maakte donderdag bekend dat het toernooi zal worden gehouden verspreid over het hele continent. Diverse grote steden dienen als decor voor de wedstrijden tussen Europa’s sterkste voetballanden. Daarmee is het EK van 2016 in Frankrijk waarschijnlijk de laatste editie die in één en hetzelfde land plaats zal hebben.

Secretaris-Generaal Gianni Infantino, die het nieuws naar buiten bracht, wilde nog niet kwijt in hoeveel verschillen landen/steden de wedstrijden zullen worden afgewerkt. Vorige maand werd geopperd dat het waarschijnlijk gaat om twaalf uiteenlopende locaties. Dat zouden de eerste twaalf landen op de Europese ranking moeten zijn, mits zij zich plaatsen voor de eindronde. In dat geval zou Nederland op dit moment ook in aanmerking komen.

“De respons van alle nationale bonden is tot nog toe uiterst positief”, aldus Infantino, die wel tegenwerking ondervond van de Turkse vice-president van de UEFA, Senes Erzik. Turkije wilde namelijk een gooi doen naar de organisatie van het betreffende eindtoernooi, maar ziet die plannen nu dus in rook opgaan. Binnenkort zal de Europese voetbalbond meer duidelijkheid verschaffen over de exacte plannen.

Wat vond jij van deze plannen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer, ik had het graag in een land gezien. Nu moet je ook verder reizen.
Aan de andere kant is het wel handig, want dan kunnen ze ook in NL spelen. Kan je dus gewoon naar een wedstrijd toe zonder ver te reizen.

6 december 2012 om 17:56

Geen Oranjelegioen meer waar iedereen vrolijk van wordt. Dat wordt weer gewoon thuis kijken op de pleinen.

6 december 2012 om 19:04

Nou dat weet nog zo net niet, stel oranje speelt de 3 poolwedstrijden in hetzelfde land/stadion bv. camp nou barcelona, zullen er vast hordes oranjefans feestje bouwen. Nog mooier is natuurlijk als je thuisvoordeel zou krijgen,wedstrijden in Amsterdam of Rotterdam á la Euro 2000

7 december 2012 om 00:11

Ja, maar zoals gezegd gaan alle wedstrijden in een ander land/stad. Dan krijg je gewoon een wedstrijd van NL in bv Berlijn, ééntje in Madrid en eentje in Rome. Dat betekent geen oranjecamping geen overvolle pleinen met oranjegekte. Waarschijnlijk ook een stuk minder mensen die een kaartje voor de wedstrijd willen kopen. Als er een buitenlands toernooi is waar je een kaartje voor koopt, koop je niet alleen een kaartje voor de wedstrijd maar de hele beleving vooraf. Een dag van te voren aankomen enorm gek doen met hordes andere nederlanders en flink feest vieren in de stad. Dat zal nu veel minder zijn omdat je steeds ergens anders speelt en ik denk niet dat er zo veel mensen zijn die het team achterna reizen. Ik vind het dan ook een slecht idee. Het ontneemt gewoon een deel van het Ek-gevoel

6 december 2012 om 18:16

Dag Europa League, dag EK / WK en wat een mafkees die Platini. Alles wilt hij zo nodig veranderen, terwijl het juist zo hoort zoals het is. Europa League moet meer geld in gestort worden en de EK en WK is juist 1 grote feest in een land.

6 december 2012 om 18:58

Dus eigenlijk moet er vooral niets veranderen en - ondanks een economische terugslag - vooral niet open staan voor vernieuwende ideeën? Jij zou goed vriendjes kunnen worden met die andere "mafkees" Sepp Blatter.

6 december 2012 om 19:31

inderdaad, niks moet veranderen het is prima zoals het gaat.
Misschien wel iets aan de Europa league doen..

6 december 2012 om 20:00

Prima Skes14. Laat de clubs zich vooral in torenhoge schulden steken, met geld smijten en als bedrijf zijnde de banken en het hele land duperen. De Uefa moet vooral niet anticiperen hierop en de eerlijke clubs benadelen. En laten we 1 land lekker laten opdraaien van de organisatiekosten en onkosten van een EK. Het maakt namelijk geen donder uit of een land failliet gaat of economische schade oploopt. Alles voor het volksvermaak dat voetbal heeft. Hulde!

6 december 2012 om 20:04

Verandering is niks mis mee maar laat het dan wel ten goede komen.
Dit is gewoon een waardeloos idee van die man.
Laat em liever gewoon iets verzinnen waardoor clubs meer verdienen aan de EL of iets van camera's op de doellijn. Goede ideeen zijn zeer welkom maar dan wel ten goede van de sport en niet omdat ie zo graag in het boekje wil komen als ' revolutionair van het voetbal '

6 december 2012 om 21:43

Mee eens, maar dan moet sowieso geregeld worden dat je dan minimaal 1 wedstrijd voor eigen publiek speelt en dat de overige wedstrijden in de buurt worden gespeeld.
Anders moet je misschien dan voor de groepswedstrijden naar Oekraine, Wit-rusland en Rusland zelf.

Edit; en wat ook aangegeven wordt, wat dacht je van de kosten die je moet maken met het vliegtuig en evt hotel....

6 december 2012 om 17:52

Platini denkt helemaal niet aan de fans maar enkel aan het geld dat dit zal opleveren.

Ga jij bv je eerste groepswedstrijd van je land in Frankrijk kijken, en 4 dagen later de 2de in Italië?

6 december 2012 om 18:00

denk eerder per land alle groepswedstrijd van 1 poule

6 december 2012 om 18:01

Dat is sowieso onmogelijk als ze het in 12 landen willen organiseren he

6 december 2012 om 18:10

4 poules 1 land per poul = 4 landen.
4 kwartfinales 1 land per kwartfinale = 4 landen.
2 halve finales 1 land per halve finale = 2 landen.
1 finale 1 land voor de finale = 1 land.

Kom je uit op 11 landen waarin ze het gaan doen. Ik denk dat ze het in deze trend zullen gaan doen ongeveer.

6 december 2012 om 18:19

@vedetterut

Denk niet dat t zo ingedeeld wordt. Het EK wordt dan door minimaal 24 landen (misschien 32) gespeeld. Hoe dan ook. In ieder geval 6 poules.

6 december 2012 om 18:26

Dan krijg je 2 poules erbij en kom je uit op 13 landen, ook goed. Ik denk eerlijk gezegd wel dat ze het zo willen doen hoor. Jij denkt dat ze random landen aanwijzen zo van de eerste wedstrijd speel je in Engeland, de tweede in de achterhoek van Rusland en de derde in Portugal?

6 december 2012 om 18:46

24 landen? hoe wil je dat gaan doen?
24 - 12 - 6 - 3, oftewel 3 finalisten :s
daar gaat de hele knockoutfase theorie :P

6 december 2012 om 18:57

simpel, 6 poules van 4, 1e 2 van elke poule gaan door net als de 4 beste nummers 3 van elke poule, te idioot voor woorden, zou haast betekenen dat je je basisspelers rust kunt geven in de poulewedstrijden. Wie dit heeft verzonnen mag een een slag voor zijn hersenen krijgen.

6 december 2012 om 19:01

@wazandi, haha dat zou wat zijn. 3 finalisten en 1 heel team kijkt vanaf de tribune toe. Nee bij 24 teams gaat het zo:
de 6 nummers 1 en 2 (12 teams) + de 4 beste nrs 3 van de poule gaan door. Dan heb je in totaal 16 teams die de 1/8e, 1/4e, 1/2e en finale spelen. Dit systeem wordt ook bv. gebruikt op wk onder 21

6 december 2012 om 19:05

Platini denkt enkel aan het geld dat het zal opleveren? Nee, laten we 1 land economisch naar de klote helpen voor een toernooitje van 1 maand! Het WK in Zuid-afrika of de Olympische Spelen in Griekenland brachten zeker een o zo grote economische voorspoed? Waarom 1 land laten opdraaien voor renovaties, nieuwbouw, organisatie, politie, etc..??

Dit systeem is niet meer dan logisch. Een EK in Nederland of België zou ook veel geld kosten, terwijl een Kuip, Gelredome of Arena prima kan fungeren in de nieuwe voorgestelde opzet. En elk land stelt zijn mooiste stadion beschikbaar. Dat is toch juist goedkoper in deze moeilijke economische tijden, want uiteindelijk zijn het de overheden die met onze belastingcentjes geld in zo'n toernooi pompen. Gewoon splitten tussen de lidstaten, is veel beter.

6 december 2012 om 19:33

dat zal wel meevallen jonge, anders stonden niet zoveel landen te trappelen voor de organisatie van eind toernooien

6 december 2012 om 20:07

Je krijgt een duimpje van me.

Zoiets betaalt zich op lange termijn uit. Net zoals de aanschaf van een huis. De landen willen eigenlijk vooral pronken en hun competenties laten zien aan de rest van de wereld, net zoals sommige artiesten een te groot huis kopen.

6 december 2012 om 20:55

@fr-4life

Zo was het ook op het wk tot 1998 ook. Dacht dat we daar wel van geleerd zouden hebben.

Idioot idee, de charme van een EK, kort achter elkaar in 1 land is volledig weg.

6 december 2012 om 18:48

Gelukkig is er nog een WK dan !

Maar goed, aan de andere kan wel leuk voor de mensen die een verre reis naar Italië of Spanje niet kunnen betalen (zoals ik), maar gewoon lekker naar de Arena of Kuip kunnen gaan.

6 december 2012 om 19:31

@ Wazandi

Lekker naar de Arena of de Kuip naar Cyprus-ierland, volop genieten.
Terwijl Nederland bijvoorbeeld in Roemenië speelt, goed plan!

6 december 2012 om 20:56

ah kom,
Wie weet hoe ze dit nog allemaal gaan plannen, misschien is het per poule in 1 land. of dat ze mischien wel thuis en uit doen? Wie weet.
En ik zeg niet dat ik het er mee eens ben. Maar wat wil je er tegen doen.

Laten we gaan staken

6 december 2012 om 18:50

Ben het helemaal met je eens! Ik zeg: Boycotten !!

Eindelijk, hoop dat een topduel wordt gespeeld in de Arena dan ga ik zowieso kijken.

Nee dit vind ik niet goed, het haalt zo een hele sfeer weg bij het toernooi!

6 december 2012 om 18:54

Wat nog erger is, lege stadions, wie zit er nou te wachten op een wedstrijd als kroatie- servie bijvoorbeeld die wordt gespeeld in Engeland. Het is toch te zot voor woorden dat het geld het alweer wint van het voetbal. Er moet hier echt wat aan gedaan worden. Ook al duurt dit nog 7,5 jaar we moeten hier echt wat aan doen, Weg sfeer, hallo geld, dag mensen.
Ik had het al niet op de Fifa/uefa maar dit is de druppel die de emmer doet overlopen, bah, wie heeft geld ooit verzonnen....

6 december 2012 om 21:00

Ik denk dat ze die wedstrijden heus wel wat beter indelen.
voor hetzelfde geld spelen we dadelijk in alle 16 landen en dan uit en thuis ofzo.
is toch ook leuk? (behalve de finale natuurlijk

6 december 2012 om 19:10

@ Mourinho123; Het haalt de hele sfeer weg? Alsof de café's, kroegen, supermarkten of straten hierdoor niet meer met oranje vlaggetjes zullen worden versiert?!? Wat herinner jij je van de o zo prachtige voetbalsfeer tijdens het EK in het grijze Polen en Oekraine? Zou Polen dat geld wellicht niet beter in de eigen welvaart gestoken hebben?

@ Fr-4life; Hoe kan hiermee in godsnaam het geld winnen van het voetbal? Het organiseren van een toernooi kost juist bakken vol geld voor het desbetreffende land. Zo'n toernooi wordt gerealiseerd van belastingsgeld, voor 1 maand voetbal. Het land, de EU en iedereen verliest er geld op in de huidige opzet. Gewoon spreiden over Europese steden en wellicht wordt Europa tijdens zo'n EK juist solidairder.

6 december 2012 om 20:38

volgens mij begrijp je me niet zo...

6 december 2012 om 20:45

Wellicht niet. Verklaar je dan nader aub.

Interessant. Ik ben wel benieuwd hoe dit allemaal in zijn werking gaat met de fans en transport etc. Waar zou de finale zijn, in Spanje?

6 december 2012 om 17:52

Ik dacht een keer te hebben gelezen dat ze aan Istanbul zaten te denken.

6 december 2012 om 18:42

In de Turkse krant zeker? Of ben je in de war met FM? Is al tijden bekend dat Wembley veruit de favoriet is...

6 december 2012 om 17:53

Dat is nu moeilijk te zeggen, want als ze 12 landen kiezen waar de wedstrijden moeten gespeeld worden. Dan is de nummer 1. automatisch de finale, so i think! Wie weet wordt het wel Nederland, Rotterdam?

6 december 2012 om 17:55

Daar had ik eigenlijk niet aan gedacht. Ik denk dat ze dit misschien nog wel een beter idee vinden, of Dortmund. Tegen die tijd hebben ze dan beiden rond de 80000 toeschouwers(de Kuip kreeg dat toch ongeveer, of was het 65000?). Ze liggen ongeveer in het midden van Europa en de infrastructuur is goed.

6 december 2012 om 20:56

Het Signal Udina-park zal bij internationale wedstrijden nooit 80.000 mensen herbergen. Reden daarvoor is het feit dat staanplaatsen uit den boze zijn binnen de Uefa reglementen. In de Champions League moest Dortmund ook al de zuidelijke tribune sluiten (plek van de beroemde gele muur) vanwege deze regels.

Europa doorvliegen of rijden kan nog wel, maar straks komen ze (fifa) nog op het idee om een WK te organiseren in meerdere continenten! Je weet het namelijk nooit met Uefa of Fifa.

We leven nu in een technologische wereld die alsmaar automatischer en sneller wordt. Ik vind het een mooi project. We leven niet meer in de '60 of '70!

6 december 2012 om 18:31

Klopt, maar veel mensen kijken niet verder dan stadions en infrastructuur en vergeten dat dit soort evenementen aantrekkelijk zijn om te organiseren voor bestemmingen om zichzelf zo te promoten. Steden hebben bij lange na niet de budgetten die nodig zijn, en nationale investeringen voor 1 of 2 wedstrijden in 1 stad lijkt me zeer onverstandig.

6 december 2012 om 18:35

Ik vindt het niet best wat de Uefa nou weer doet want ze hadden eerst een EK aan Turkije belooft maar willen het maar niet geven. Met name Platini is zeer corrupt en wilt altijd zijn eigen vriendjes en landgenoten beschermen en zelf evenementen laten organiseren aan Frankrijk.

6 december 2012 om 19:00

Belachelijk idee. Hoe ze het ook gaan opzetten, dit zorgt voor moeilijkheden voor de fans en dus lege stadions, lange reistijden in korte tijd voor de teams, het is gewoon niet te doen zonder problemen. Had het gewoon lekker in één land gedaan. Waarom moet men toch telkens nieuwe dingen proberen als de oude opzet prima is...

Uefa en Fifa moeten niet zoveel dingen veranderen, gewoon laten zoals het altijd al is geweest.

6 december 2012 om 18:39

door de jaren heen is alles veranderd aan voetbal.

- vroeger waren er maar 2 wissels ipv 3
- Nederland in '88 en eerder speelde toen nog maar met 8 landen ipv 16.
- vroeger betaalde je nog maar 5 miljoen voor een speler als Maradona, tegenwoordig 90 miljoen (ronaldo)

6 december 2012 om 19:27

Sepp Blatter van de Fifa werd juist verweten helemaal niets te veranderen. We kunnen in ddeze tijden moeilijk doorgaan met onverantwoord geld smijten en tevens alle kosten op 1 land verhalen. Daar zijn de belastingbetalers vervolgens de dupe van. Gewoon verspreiden over meerdere lidstaten en iedereen een paar Ek-wedstrijden gunnen. Zo hou je de kosten laag en profiteert heel een groot deel van Europa mee aan het EK.

6 december 2012 om 19:34

De opbrengsten van een waar volksfeest in een enkel of twee landen zullen altijd hoger blijven dan de opbrengsten van een paar sfeerloze wedstrijden in willekeurige Europese landen.

Waar het Platini juist om gaat is dat hij geen boodschap heeft aan de economie van een bepaald land(en) en zijn eigen kosten zo laag mogelijk wilt houden waardoor de sponsorinkomsten voor extra winst zorgt.

6 december 2012 om 19:54

Onjuist. Alsof de Olypische Spelen van 2004 Griekenland zoveel opgebracht heeft, of het WK 2010 voor Zuid-afrika? De kosten worden over tientallen jaren afbetaald, met de uiteindelijke opbrengst dat bijv. infrastructuur erop vooruitgegaan is. Als jij een mooi huis koopt, betaal je dat ook over meerdere jaren (of decenia) uit.

Nu worden de kosten verdeeld en laaggehouden, want aan een Arena of nieuwe Wembley hoeft weinig meer te gebeuren. Minder kosten, maar wel opbrengsten. Dat is een extra winst voor de Uefa, de Eu-lidstaten en het voetbal dat dan (eindelijk) het goede voorbeeld geeft in tijden van crisis.

Het was juist de Fifa die geen boodschap had aan de economie van Zuid-afrika, puur voor de eigen winst. Laten we niet doen alsof het tegenovergestelde waar is.

6 december 2012 om 20:13

Ik weet zeker dat al die mensen die elke keer naar één of twee landen gaan meer consumeren dan wanneer mensen een avondje naar een wedstrijd in het stadion gaan.

Jij hebt het over de kosten voor stadions. Die worden uiteraard laag gehouden, maar je doet alsof de Uefa daarmee meedenkt in tijden van crisis, terwijl dit voor hun de goedkoopste optie is, zonder dat ze daarmee iemand op kosten jagen. Consequentie ervan is dat het mij in ieder geval niet meer boeit en ze dat toernooi op voorhand al kunnen aflasten. Ongetwijfeld zullen er marketingbudgetten tegenaan gegooid worden om het interessant te maken, maar ze maken het de supporters schier onmogelijk om te genieten van het spel zoals ze dat al decennia lang doen.

Maar jij vind het allemaal prachtig, ik ben blij voor je dat je zo scheef kunt kijken.

6 december 2012 om 20:34

Scheef? Je bedoelt progressief. Niet alleen ik vind het prachtig. Vraag het straks maar aan de ondernemingen van de speelsteden, de reisbrache of de Europese Unie. Meer mensen zullen hier van profiteren over meerdere Europese lidstaten, maar minder kosten. Het EK is niet langer een "van van je bed-show". Ik vind het jammer dat jij dit het continent niet gunt, voor conservatieve overtuigingen. Maakt mij niet uit, even goede vrienden Setto.

Echt heel jammer.
Het haalt de hele sfeer weg.
Zou kunnen ze toch helemaal niet meer het EK in 1 teken zetten?
Zonde

Verschrikkelijk.
Een EK in meerdere landen zal nooit hetzelfde voetbalfeest worden als dat het is als het in één land gehouden word.
Wat was het geweldig in Oostenrijk en Zwitserland. Zoiets gaat dus nooit meer gebeuren.

wat jammer zeg, hele charme van zo'n EK is nu verpest..

6 december 2012 om 18:11

(2) landen hadden het moeten doen. Bijvoorbeeld: Nederland vs België / Spanje vs Frankrijk en ga zo maar door.

Dit vind ik overigens raar bedacht om zoveel landen voor een WK te kiezen.

Ik vind dit een slecht idee. Zo'n toernooi in één of twee landen houden had juist zijn charmes.

Mijn Oranje-tent kan ik nu beter inruilen voor een Oranje-camper. :-(

6 december 2012 om 18:45

Of voor een Oranje-privejet!

6 december 2012 om 19:01

Succes om met je camper in 2/3 dagen tijd van bv Rusland naar Spanje te rijden....

6 december 2012 om 19:32

Wat een overdreven onzinargument. Voor het EK 2016 in Frankrijk ga je toch ook niet met je tent van Lille naar Marseille en vervolgens naar Bordeaux? Dan heb je zowieso een camper nodig, een trein, of een vliegtuig. Je blijft op 1 locatie. Dat doe je waarschijnlijk ook als de nieuwe opzet van het EK ingaat.

Zo niet.. dan moet je niet klagen als je straks van Londen naar Brussel moet, daarna naar Rotterdam en vervolgens Parijs. Is allemaal te overzien als je het er voor over hebt.

6 december 2012 om 19:39

Ja wat een onzin, wat maakt het nou uit dat 80% van alle mensen die het graag willen zien niet meer de kans krijgen. Als de skyboxen maar vol zitten, dat is waar het om draait in het voetbal. De 'gewone supporter' kan het heen en weer krijgen.

6 december 2012 om 20:12

Setto, dat geldt ook voor de Eredivisie of andere competities. En onder de huidige EK opzet kon ik persoonlijk ook geen vliegticket en wedstrijdkaartjes naar Oekraine veroorloven (of eigenlijk had ik het er niet voor over). Wat wil je precies op aansturen met jouw bericht?

6 december 2012 om 20:16

En juist daarom leven de Ek's en Wk's meer. In mijn beleving in ieder geval wel.

Wat je nu krijgt is een soort Champions League, vind je dat sfeervol? Ik niet.

Waar ik op aan wil sturen met mijn post is dat de Uefa prioriteit legt bij geld incasseren en een zo goedkoop mogelijk EK te organiseren, in plaats van dat die prioriteit ligt bij een zo'n groot mogelijk voetbalfeest verzorgen. Of dacht je dat al die evenementenbedrijven non-profit zijn en voor het goede doel organiseren?

6 december 2012 om 20:43

Vind ik dat sfeervol? De Champions League is niet leuk als het mijn club niet meespeelt en er geen wedstrijden in m'n omgeving gespeeld worden. Dus ja, het lijkt mij wel sfeervol als er Ek-wedstrijden in de buurt gespeeld worden, vooral als ons land er speelt. Dan leeft het wat meer.

Juist. Elk bedrijf gaat voor lage kosten en zoveel mogelijk winst. Is toch een gezonde ambitie in het bedrijfsleven? Of dacht je dat al die evenementenbedrijven non-profit zijn en voor het goede doel organiseren? Ik begrijp nog steeds niet waarom je dit aankaart en waar je op aanstuurt.

6 december 2012 om 21:40

@ Tresor

Maar een treinkaartje van een Lille naar Marseille zal geen honderden euro's kosten, zoals je benzine en overnachtingen zullen kosten om alleen maar van A naar B te komen.....

Heerlijk van de Uefa , corrupte zooi. Platini heeft zijn stinkende best gedaan om de kampioensschap niet aan Turkije te geven waar ze eigenlijk in 2016 al recht op hadden! Turkije een beetje bedreigen met ; Trek je bod in voor het Olympische spelen ( Waar heel toevallig de enige concurrent Frankrijk is ...) Puur om Turkije te treiteren gaan ze nu de kampioensschap die al tig jaar met deze opzet wordt gedaan , veranderen.

Sterk van Erdogan (premier Turkije ) om niet te verzwakken tegen deze corrupte machtsorgaan. Lekker voor de OS gaan dan maar. Onder leiding van Erdogan heeft de Ministerie van Sport 30 stadions tentoongesteld die nu gebouwd gaan worden voor de moderne sport in Turkije.

Platini je bent een misbaksel!

Dit idee heeft zijn voor en zijn nadelen.

Voordelen;
- Er hoeven minder nieuwe stadions te worden gebouwd (die daarna vaak nutteloos zijn), want ieder land heeft sowieso wel een stadion dat voldoet aan de eisen die worden gesteld door de Eufa.
- Kosten en opbrengsten kunnen gedeeld worden over vele landen.

Nadelen;
- Hoe zit het met vervoer van supporters en spelers, als er vaak maar 4 dagen tussen een wedstrijd zitten. Betekent dat een extra belasting voor de spelers doordat ze de ene keer in Nederland spelen en daarna weer moeten reizen naar bv Oostenrijk.
- De kenmerkende gezelligheid van een EK zullen denk ik afnemen, omdat dingen zoals een oranjecamping dan waarschijnlijk verdwijnen.
- Waarschijnlijk steeds dezelfde landen die het mogen organiseren, want de kleiner Europese landen gaan zo buiten de boot vallen.

Voor mij hoeft het in ieder geval niet, dingen die goed zijn moet je niet willen 'verbeteren'

6 december 2012 om 17:58

En waar moet ik nu mijn Oranje-tent op gaan zetten?

Transport en reizen worden nu praktisch onmogelijk voor de gewone burger.

6 december 2012 om 18:01

Het is pas over 10 jaar, wie weet wat er dan allemaal uitgevonden is..

6 december 2012 om 18:13

Met dit idee vermoed ik in je eigen achtertuin, de oranjecamping zal helaas verdwijnen.

6 december 2012 om 18:22

Je gaat mee met de Oranje stoet...

6 december 2012 om 18:23

Echt zonde man.. Eens in de 4 jaar neem ik lekker 3 weken vrij en ga ik totaal kapot ergens in Europa.. Oekraine was echt fantastisch, ondanks het verliezen.. maarja in 2020 ben ik waarschijnlijk toch te oud voor die grapjes.. Over 4 jaar in Frankrijk maar extra genieten dan!

6 december 2012 om 18:43

Dan kan je nu kapot gaan door heel Europa, wat verschilt daar aan dan? Na een week ben je toch wel uitgekeken in een Oekraïne. Nu kan je 3 weken lang naar alle Europese wereldsteden.

6 december 2012 om 19:02

Wordt een duur grapje dat heen en weer gereis....

6 december 2012 om 19:39

@ Peetvader; Dat heen-en-weer gereis zal minder kosten dan die miljoenen tot miljarden euros voor volledige nieuwe stadions, renovaties, politiekosten, enzovoorts.

6 december 2012 om 19:49

Verschil is wel dat dat heen-en-weer gereis door Henk en Ingrid betaald moet worden.

Je predikt dat het veel geld kost om alles te regelen, maar toch weet de Fifa elke keer weer een land zover te krijgen, om vervolgens zonder kosten en met alle opbrengsten weer huiswaarts te keren.

6 december 2012 om 20:16

Klopt Setto, en wie betaalt er uiteindelijk voor de onkosten van zo'n toernooi dmv belasting? Henk en Ingrid!

Dan heb ik liever dat Henk en Ingrid zelf naar zo'n wedstrijd afreizen. Dan hoeven de buren daar niet voor op te draaien.

Het is wel een oplossing op al het gezeik dat ze krijgen wanneer ze een 1 land aanwijzen voor het toernooi.
Net zoals toen Qatar en Rusland aangewezen werden als gastlanden..iedereen had het over Mafifa..nu hebben ze eindelijk een goed plan en is het al weer niet goed...

6 december 2012 om 19:42

Nogal wiedes, welk Europees land heeft er nou genoeg geld om de Fifa om te kopen?
Duitsland misschien, maar die hebben kort geleden nog een toernooi gehad.

Nu hebben ze eindelijk een goed plan? Goed plan joh, iedereen dwingen thuis te laten kijken omdat heen en weer reizen onbetaalbaar of qua tijd onhaalbaar is.

Ik vind het geen goed idee, haalt de hele beleving uit het toernooi. Het is juist mooi om het in 1 land te hebben. Nu wordt het een soort Champions League voor landen..

Hoe kom je erbij. En de fans dan!

6 december 2012 om 19:42

Hoe komen ze erbij inderdaad! Nee, de fans zullen nu niet meer naar de lokale kroeg gaan en de vlaggetjes buiten hangen. Als een paar Ek-wedstrijden in de buurt gespeeld worden, zal dat ook zeker niet gewaardeerd worden door de fans.

Ik vind het wel een goed idee, maar het moet wel een pilot blijven. Als 't niet blijkt te werken, moet t wel mogelijk zijn de boel voor Ek'24 weer terug te draaien naar het 'oude' concept.

Dan hebben we met de nieuwe Kuip waarschijnlijk wel een mooi representatief stadion. Ik vind het ook jammer, het neemt de charme van een EK totaal weg. Hoe mooi is het als duizenden voetbalfans in 1 land bijeen komen..

Nee he dit slaat gewoon helemaal nergens op dan is alles gewoon weg. Lekker mag je straks heel Europa doorgaan reizen wil je een wedstrijdje zien. Heb je straks ik noem maar wat een Letland tegen Oostenrijk dat in Engeland gespeeld word. Waarna je de volgende dag Engeland tegen spanje heb wat zich dan in Rusland afspeelt. Hou het dan gewoon lekker in een land kunnen de fans ook gewoon naar een land komen. Want kan me niet voorstellen dat mensen hier zin in hebben om de ene dag in Rusland te spelen en dan de volgende wedstrijd in Engeland meest onzinnige idee ooit

Dit haalt de schoonheid weg naar mijn mening. Het was iets bijzonders in één land, je kon je er, voor zolang als het toernooi duurde, settelen en genieten van wat het land/landen je te bieden had. Nu moet je mogelijk van Turkije naar Italië en dan naar Zweden ofzo.

Nee, geen leuk idee naar mijn mening, die trollface foto van Platini bij dit artikel past mooi bij wat ie vast dacht.

Off-topic: Het schijnt dat Platini ook serieus werk wil maken van een Champions League met 64 teams, hoe gestoord is dat?!

6 december 2012 om 18:04

Ja gaat allemaal om geld, want zo krijg je dus teams uit slechte competities wat nu al gebeurd. Dan gaat de hele glans van de Champions league weg. Erg jammer maar ja er valt weinig te doen. Want boycotten betekent geen inkomsten.

6 december 2012 om 18:11

Ja waar die vent mee bezig is slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ook dat CL gebeuren slaat ook weer nergens op die vent kan ook beter gelijk weer zijn biezen pakken. Dit kan je toch ook niet maken naar de mensen die er heen gaan maar wat denk je van hoe die spelers moeten reizen. Lekker ene dag speel je met 10 graden ergens om vervolgens naar Spanje te gaan waar het 35+ is. Dat gaat ook niet echt mee werken voor de spelers+ al dat gereis dan gaat sowieso van invloed zijn op de prestaties. Maar misschien moeten we nu gewoon eens met zijn alle weigeren te kijken en erna toe te gaan kijken of ze het nog zo leuk vinden

Nu hebben de kleine landen ook geen kans meer van slagen of verassen

6 december 2012 om 19:46

Want? De bal blijft anders gewoon rond lijkt me..

6 december 2012 om 21:29

Niet door de hoogteverschillen moeten de spelers zich sneller aanpassen aan het balgevoel

Het is al vaker in meerdere landen geweest, namelijk 2!!
Zul je zien dat het nu weer 2 landen zijn. LOL

Het is een goed idee alleen word onmogelijk om alle wedstrijden te kunnen zien overal. Hopelijk speelt Nederland wel gewoon in Nederland. Dit zou wel kunnen als er geen crisis zou zijn geweest alleen niet iedereen zal geld genoeg hebben om dit mee te maken. Plus landen zullen ruzie krijgen om de finale.

juist minder vind ik beter er zijn landen die nog nooit de groepsfase hebben gehaald.
wat voor zin heeft om nog meer erbij te halen.

Ik vind het wel wat hebben eigenlijk, maar ik vind de opzet zoals hij nu is ook wel wat hebben. Het is me om het even en bovendien gaat dit pas vanaf 2020 in, dus we gaan het wel zien hoe het dan bevalt.

Lijkt mij geweldig evenement kan ik elk geval Duitsland Nederland en hopelijk België bezoeken afstanden vallen wel mee in europa.

Geen Ek-sfeer meer en geen Ieren die een land 'onveilig' maken, zo jammer. Dit is het slechtste idee van de Uefa sinds de oprichting.

"vorige maand werd geopperd dat het waarschijnlijk gaat om twaalf uiteenlopende locaties. Dat zouden de eerste twaalf landen op de Europese ranking moeten zijn, mits zij zich plaatsen voor de eindronde."

En dan? Krijgen we dan dat we bijna ieder keer in dezelfde landen deze toernooien krijgen, want zo vaak veranderen de landen in de eerste 12 rankingen niet (de landen zelf, dus niet de plaatsen)

Voetbal was eens een leuke sport, nu proberen ze er alleen maar geld uit te melken...

7 december 2012 om 00:51

Wat je zegt.
Landen als Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje, Nederland, Portugal, Italië behoren al jaren tot de beste twaalf van Europa.

Verder zijn Turkije, Rusland, Tsjechië, Zwitserland, Kroatië, Oekraine, Denemakren, Zweden en Polen al jaren lang Europese subtop. Dus ik verwacht ook weinig verloop.

Meest belachelijke idee ooit, wat zijn hier de voordelen aan??? Behalve het geld voor de uefa natuurlijk

6 december 2012 om 18:20

Landen als Polen hoeven niet 10 stadions te gaan bouwen voor 60.000 man waarvan ze er later maar één misschien 2 nog gebruiken en de rest laten wegrotten.

6 december 2012 om 18:24

Waarom laat je dan het EK organiseren in landen als Polen?

6 december 2012 om 18:35

die stadions worden weer gesloopt, en het materiaal wordt weer hergebruikt!

6 december 2012 om 18:38

Omdat zij het meeste geld bieden voor een EK? Je kan ook niet elk EK in Frankrijk, Italie, Spanje of Engeland laten spelen.
Een Nederland zou eigenlijk ook al moeite hebben met een Wk/ek organiseren, want de eisen zijn heel streng. Bij een WK moet elk stadion moet namelijk minimaal 40.000 zitplaatsen hebben, de stadions van de halve finales minimaal 60.000 en de finale 80.000. Bij het EK zal het waarschijnlijk allemaal iets lager zijn (van de (halve) finale), maar ook niet veel verschillen. Nederland gaat namelijk ook geen 10 clubs krijgen die minimaal 40.000 supporters kunnen herbergen. Ajax en Feyenoord uiteraard en wellicht dat PSV en Twente naar de 40.000+ kunnen gaan stijgen in de toekomst, maar meer ook niet. Dan zou je 3 stadions van boven de 40.000 plaatsen hebben (arena, Kuip en Nieuwe Kuip).

Oranje camping; R.i.p.
Oranje plein; R.i.p.
Oranje legioen die 1 stad totaal overneemt; R.i.p.

R.i.p. de magische Oranje sfeer op de plaats van bestemming.

6 december 2012 om 18:18

Oranje camping wordt de Oranje stoet die van plaats tot plaats trekt.
Oranje plein blijft gewoon alleen gaat steeds naar een ander land.
Oranje Legioen verdwijnt nooit en gaat gewoon 1 dag voor de wedstrijd naar de stad toe, verovert te stad, op de dag van de wedstrijd wordt de dag gesloopt en 1 dag na de wedstrijd wordt de stad weer keurig teruggegeven en gaan we door naar het volgende land/stad.

6 december 2012 om 21:26

Geloof je toch zelf niet, die mensen komen daar om op een plein te kijken naar de wedstrijd over het algemeen en voornamelijk voor de sfeer. Denk jij nou echt dat die zelfde mensen eventjes heel Europa door gaan ? mag wat kosten.

6 december 2012 om 20:28

Ik zal er geen traan om laten. De meeste van die "oranjefans" op die campings en pleintjes zijn clowns en creëren een kunstmatige sfeer (carnaval en vrouwen die ineens geïnteresseerd zijn in voetbal). Die kunnen niet hangen met echte voetbalsupporters van bijvoorbeeld clubs als Liverpool, Boca Juniors, Fenerbahce, Feyenoord of Dortmund. Maar echter denk ik dat die voorbeelden gewoon zullen blijven bestaan op een andere manier.

6 december 2012 om 21:29

Nee ook zo lekker boeiend, het gaat mij om de sfeer. Ik vind het bloed irritant als mensen zich met voetbal gaan bemoeien die er geen klote verstand van hebben, maar met een EK en een WK vind ik die saamhorigheid met ze allen achter Oranje staan, erg leuk. Dat er dan mensen bij zijn die niet geinteresseerd zijn in voetbal maakt mij even niet uit.

Iedereen zijn ding, ik vind dat voor een paar avonden/middagen best leuk en gezellig. Maar jij zal waarschijnlijk ook niet het type zijn dat carnaval viert.

Ik vind het wel een leuk ideetje
Het zijn juist die vervelende landen als Polen die het niet verdienen om een EK te organiseren met al hun reltuig

De Uefa probeert de luchtvervuiling nog een graadje erger te maken dan het nu al is? Fijn..

Nee, hou het gewoon in een of twee landen. Heb je ook meer sfeer tussen supporters van verschillende landen.

Wat een vreselijke beslissing van de Uefa om hiermee door te zetten, Daar kan je toch echt helemaal niks mee, want het verpest de sfeer in een bepaald land, waar de EK altijd zo mooi om is.

Alleen vanuit commercieel oogpunt is het natuurlijk handig voor de Uefa, omdat je met een paar wedstrijden in elk land meer bezoekers trekt dan alle wedstrijden in hetzelfde land.

Leuk idee! Nu hebben kleinere landen ook de kans enkele matchen te organiseren! En uiteindelijk is de afstand totaal niet verder dan als het EK in Polen-oekraine bijvoorbeeld, laat staan het WK in Rusland.

En de poules kunnen in hetzelfde land worden afgewerkt natuurlijk.

Inderdaad, het EK is nu officieel verpest..

Er zullen dus nooit meer steden zijn waar 16 verschillende nationaliteiten elkaar zullen treffen en samen een feestje bouwen.

Ik zie het als de Champions League. Daar wordt er ook gevoetbald op verschrikkelijk hoog niveau maar er is totaal geen sfeer en helemaal geen sprake van een toernooi....
Balen dit, had in 2028 ofzoiets graag Nederland als Ek-land willen zien met de finale in de nieuwe kuip

6 december 2012 om 19:28

Meneer Platini ziet het organiseren van een EK als een last. Door enkel de organisatie tot de stadions te beperken hoeft hij een hoop minder uit te geven. De sponsoren zullen hetzelfde of meer willen betalen dus toen had Platini opeens nog meer geld. En het circus kostte niet eens zoveel als de vorige keer. Wat een genie is het ook!

Schraler is het plan om het EK uit te breiden. Meer landen wil niet zeggen meer kwaliteit. Kijk maar naar de Uefa cup..

Ik weet eigenlijk niet echt wat ik hiervan moet denken...aan de ene kant lijkt het me wel een mooi en leuk idee, omdat de Uefa in 2020 60 jaar bestaat, om dan daarom veel Europese landen te laten meegenieten. Want nu krijg je waarschijnlijk gewoon de kans om naar ploegen van wereldformaat te kijken in eigen land...maar aan de andere kant neemt dit ontzettend de sfeer van een 'echt' EK weg. Ik vind het namelijk altijd erg leuk om reportages te zien bijv. in het gastland, een beetje de cultuur leren kennen en hoe voetbal nou een deel speelt in hen leven. Maar ook de 'oranje Camping' bijvoorbeeld, die zal waarschijnlijk nu wel stoppen of ze moeten nu het 'oranje Vliegtuig' introduceren waarmee ze de ploeg achterna vliegen. Dit neemt uiteindelijk dus gewoon de sfeer van zo'n heel EK weg!...jammer dat de Uefa tegenwoordig alles voor een zak geld doet.

En laat ik nou bijna de resultaten en de spelers vergeten, de spelers zullen nu veel meer gaan reizen waardoor dit ten koste kan gaan van de resultaten op het veld...dit hebben we afgelopen zomer gezien bij Oranje dat denk ik mede door de lange vliegreis(zen) van Warschau naar Kharkiv. Ik hoop dan maar voor zowel de spelers als de fans, want die willen toch ook leuk voetbal willen zien, dat er meer rustdagen tussen de wedstrijden in zitten dan dat het geval was afgelopen EK.

Ik roep iedereen op om over 4 jaar naar Frankrijk te komen waar we nog 1 maal een stad (welke dan ook) voor langere tijd kunnen bezetten! Lekker het beest uit kunnen hangen en achteraf kunnen horen hoe leuk ze ons vinden!

Dit is echt doodzonde.. De hele sfeer van het EK is juist dat er 1 (of 2) organiserend land is...
Die bobo's veranderen alle goede dingen, maar weigeren gewoon de slechte dingen aan te pakken.. geld, cash, money zal de drijfveer zijn...

Zeer jammer dit. Het vergroot natuurlijk de kans dat er in Nederland of België wedstrijden gespeeld gaan worden, maar er wordt gewoon te veel veranderd aan al het voetbalgebeuren. Een EK hoort gewoon in één land te zijn. Bovendien lijkt me het op deze manier qua afstanden echt waardeloos voor de spelers zelf.

Lekker lang reizen!!! voor de spelers

In eerste instantie zou ik zeggen dat het een schraal idee is, maar ik wil het eerst zien en dan pas écht oordelen. Misschien maakt dit het juist leuker. Ik denk dat iedereen te snel conclusies trekt.

Bovendien is dit ook pas over 8 jaar, je weet nooit wat er in de tussentijd kan gebeuren.

Kan mooi gespeeld worden in de nieuwe kuip dus.

Hij begint steeds meer op Blatter te lijken, zucht.

6 december 2012 om 18:42

Blatter wil/wou alleen maar geld, hij kwam niet met zulke domme ideeën

6 december 2012 om 19:17

Nieuwe goede ideeën negeren vind ik net zo erg als zelf met domme ideeën komen.

Ergens vind ik het wel iets hebben, maar ik hoop de wedstrijden bezoeken kan ik dus vanaf nu wel vergeten. Daarom vind ik het bij nader inzien eigenlijk jammer

Ik ben erg benieuwd naar de uitwerking van dit idee. Puur afgaand op wat ik nu weet vind ik het een slecht idee, en haalt het de charme van het EK weg.

Dit gaat vooral lastig worden voor de spelers ze moeten namelijk paar keer van land veranderen in paar dagen tijd

Ik ben er eerlijk gezegd niet tegen, maar het was ook zeker niet noodzakelijk. Dit is eigenlijk wat er gebeurt in de kwalificatiefase, alleen gaat het nu over een dikke 2 weken gespreid worden.
Laat ze maar lekker doen, want als het EK in Turkije wordt georganiseerd is dat weer een hele hoop kilometers reizen, terwijl Nederland zo dichtbij is.

Voor de mensen die positief reageren omdat ze zo wedstrijden kunnen zien in Nl.

Ga je er lekker voor zitten in het stadion als Slovenie tegen Roemenie speelt?

Senes Erzik mag ook zijn ontslag aanbieden, wat een joker is dat. Ben je daar de vice-president en laat je nu al twee keer Turkije het toernooi mislopen. Eerst met de beslissende stem van Platini voor het EK 2016, waar even Sarkozy op het allerlaatste moment werd ingezet om te "lobbyen", om vervolgens doodleuk nadat de deadline voor de aanmelding van de kandidatuur voor het EK 2020 was gepasseerd deze zomaar te verlengen. En als kers op de taart jouw kandidatuurschap negeren en de gehele opzet veranderen, zodat het toernooi niet aan Turkije hoeft te worden vergeven.

Simpele hint vanuit de Uefa hoor... Nederland/belgie gaan dus samen het EK organiseren in 2020!

Misschien denk Blatter nu ook aan een WK over heel de wereld.
Lijkt mij ook wel een leuk plan

Maar zonder gekheid, dit gaat puur om geld.
En mensen zijn dan ook nog zo dom om erin mee te gaan en die reizen te maken.
Ik kijk het allemaal mooi vanaf de bank.

Als dit het einde betekent van het Oranje legioen dan ben ik zeer positief gestemd. Wat is dat een drama zeg elke keer weer!

Gedurende 3 weken heel voetbalfeest door heel Europa heen, prachtige wedstrijden in mooie stadions. Heerlijk!

Tot zover de charme van het voetbal en de sfeer van een eindtoernooi.

Het voetbal is nu enkel nog voor de elite, geniet ervan!

12 landen??? Beetje veel.. Als ze nou zeggen 4 landen die aan elkaar grenzen oké, dan kan ik er nog begrip voor hebben (ookal ben ik het er niet mee eens), maar de top 12 is gewoon onzin. Dat zijn waarschijnlijk een aantal landen die ver uit elkaar liggen dus meer dan een handvol wedstrijden kijken zal niet gaan voor de bovengemiddelde supporter.

6 december 2012 om 19:24

Waarom zouden de supporters het voetbal mee mogen maken. Liever de mannen en vrouwen die zich in G4's in een mum van tijd van de ene kant naar de andere kant van Europa kunnen laten vervoeren. Scheelt ook weer een hoop geregel en gedoe voor het voetvolk. Wel de lusten niet de lasten, Platini heeft een voor hem mooi plan.

Slecht idee, zo gaat de charme van het voetbal weg. De sfeer en de saamhorigheid in het organiserende land is nu weg, nu krijg je gewoon elke 4 jaar waarschijnlijk ong. dezelfde steden en de eerste keer zal het vast wel helemaal geweldig zijn, maar op een gegeven moment wordt het niet meer dan een gewoonte en is heel de entourage rond de wedstrijden weg.

Daarnaast is het ook gewoon veel te ver reizen. Je moet dan je poulewedstrijden bijvoorbeeld in Amsterdam afwerken, om vervolgens voor de 8ste finale naar Griekenland te vliegen, paar dagen later de kwartfinale in Duitsland, halve finale in Portugal om dan de finale in Moskou te spelen, om maar wat te zeggen, nou, alsof zoveel wedstrijden in al niet vermoeiend genoeg is krijg je al dat gereis er ook nog bij.

Waaaaaat? Hohoho, met alle respect, maar ik dacht dat dit een eenmalig idee zou zijn en niet permanent? Hier is toch niks aan? Niet alleen zullen de stadions bij mindere wedstrijden of grotere afstanden leger zijn, maar dat betekent dat de top 12 eigenlijk de grootste kansen heeft.. Die spelen de thuis-wedstrijden zeg maar.. Kans op een verrassende winnaar gaat alleen maar omlaag.. Één keertje zou leuk zijn, maar elke 4 jaar weer..?

Dit is wel echt kut, wat een grap.. Ik ben benieuwd of de Ek/wk feeling er dan nog is voor de fans!

Ik heb geen idee hoe de Uefa dit ziet, maar ik denk niet dat dit ten goede komt aan de kwaliteit van het totale toernooi. Als je bewijze van spreke de kwartfinale in de Oekraine of nog erger in Rusland moet spelen en de halve finale in Portugal dan lijkt me dat erg zwaar qua reizen en acclimatiseren in een korte periode. Dit lijkt me niet ten goed komen van een topprestatie.

Als de Uefa zich echt bekommert om voetbal en om topprestaties, dan gaan ze de finale van de CL op zaterdag om 16:00 uur spelen ipv 20:30 uur, net als de finale van het EK (en WK, maar dat ligt bij de Fifa).

Het gaat om een eenmalige wijziging (inv 60 jarig bestaan Uefa?). Het is geen verandering in de opzet; vanaf 2024 wordt het gewoon weer 'normaal' georganiseerd. Althans, dat is het idee.

Ik ben geen voorstander van dit plan.
Het is geen doen om in zo'n korte tijd waarin het EK plaatsvindt zulke afstanden af te leggen. Zowel voor supporters als voor de sporters.
Door deze keuze kan het voorkomen dat je op dinsdag een groepswedstrijd in Griekenland bekijkt en vervolgens op zaterdag naar de volgende wedstrijd in Rusland zit te kijken. Naast de organisatorische problemen moet Blatter zich ook beseffen wat dat allemaal moet kosten. Wat mij niet duidelijk is, is of dit een blijvend idee is, dus ook voor het ek van 2024 en 2028 etc.? Want ik hoorde op het nieuws dat dit in 2020 werd gedaan voor het 60-jarige bestaan, maar uit het artikel blijkt dat het een plan voor lange termijn in.... Iemand die hier meer over weer?

We zijn wel een stel zeikerds hier hoor. Alles bekijken we vanuit een negatieve bril! Het is ook nooit goed hier in Nederland

6 december 2012 om 20:49

Klopt Gtennekes. Spijtig dat ik jou geen groen randje kan geven, want je slaat de spijker op z'n kop. Het zijn dan ook vooral primaire, conservatieve en emotionele reacties.

USA wedstrijden reist elke supporter van een basketballteam/footballteam of baseballteam ook van Vancouver naar Miami! Moet men één keer te ver reizen is het niet goed! Vonden jullie Oekraine zo'n leuk voetballand? Of Oostenrijk/zwitserland? Gaan Barcelona supporters ook niet helemaal naar Engeland voor een wedstrijd tegen Chelsea?

Stelletje azijnpissers hier zeg. Het is ook nooit goed!

6 december 2012 om 21:09

Onzin, er reizen in de VS amper fans mee. Hoe je daar bij komt...... Er reizen ook meer supporters met college teams mee als bij de pro teams (goh hoe zou dat toch komen....)

En het gaat niet om een keer ver reizen, het gaat om meerdere keren ver reizen wat bijna niemand gaat doen plus er blijft niks van de sfeer over als je alles spreid.

Dit is gewoon het zoveelste onzin idee wat ze uit de hoge hoed toveren.

Ik voel me als Turk zijnde echt opgelicht op dit moment. Platini is een smerig achterbaks ventje gebleken, maar dat soort trekken toonde hij al bij zijn ideeën over de Financial Fair-play en de Europa League.

De regeling van het Financial Fair-play is nog steeds niet van start kunnen gaan, het gat tussen groot en klein wordt alsmaar groter. Maar Besiktas (ook een Turkse club verbazingwekkend genoeg) is al om deze redenen uit de Europa League gegooid.

Nu weer worden we genaaid met het EK. Om even een korte samenvatting te geven voor een ieder die zich er niet in heeft verdiepd:
Voor het EK van 2016 waren Italië, Frankrijk en Turkije de overgebleven drie kandidaten. De race ging tussen Frankrijk en Turkije. Frankrijk won op miraculeuze wijze, want Turkije werd door iedereen als winnaar getipt. Dit kwam door de grote economische groei, de opkomst van Turkije in infrastructurele zin en doordat er enorme investeringen zouden komen in de sport.

Frankrijk won met één stem verschil en achteraf kwam Platini met uitspraken als: 'hadden jullie maar de Uefa voorzitter moeten afleveren, hadden jullie ook kunnen winnen'. Ook bleek dat hij stemmen won van de kleinere landen, door het dubieuze plan van de Financial Fair Play in te stellen, zodat kleinere landen gemakkelijker mee kunnen doen aan de hoofdtoernooien. Deze regeling is echter nog steeds niet ingegaan!
Turkije heeft echter wel al het geld dat ze hadden gereserveerd voor de sport tak geïnvesteerd in de sport, ook al is het EK niet toegewezen.

Vervolgens kreeg Turkije hoogstpersoonlijk toegezegd dat het EK van 2020 voor Turkije zou zijn en dit is ook al een aantal maanden geleden in het nieuws geweest. Meneer Platini vond echter wel dat Turkije zich moest terugtrekken voor de Olympische Spelen van 2020. Immers, Frankrijk was de concurrent en Turkije lijkt ook dit toernooi favoriet te zijn.

En nu na zoveel maanden getreuzel, komt de hoogst persoonlijke maffia secretaris even melden dat Turkije ook dit EK door de neus geboord zal krijgen! Het is niet te geloven wat een vieze spelletjes er zijn gespeeld. Teleurstellend en bedroevend!

..dit is een desastreus bericht..

Waar is het verstand van die Platini gebleven ..??

Dus als je Spanje of Portugal bent
moet je dus voor de kwart halve en finale
voor elke wedstrijd een paar uur vliegen naar een ander land..

sjonge jonge waar is die gast toch mee bezig !!

Zidane for President !!!

..efsane je hebt wel degelijk een punt
en ik begrijp de frustratie die daaruit vloeit..

..als we bijvoorbeeld Marokko pakken
die hadden 1 dag voor de wk 2010 verkiezing
een voorsprong van 9 stemmen voor
en 4 stemmen voor zuid-afrika

Wat gebeurt er tijdens de beslissende dag ?

Mandela komt 15 minuten te laat
en iedereen moet voor hem opstaan (hij is geen god dus ik zou dat nooit doen)
en opeens wint zuid afrika met een grote voorsprong..

En nu mag zuid-afrika zelfs de afrika cup 2013 organiseren
en Marokko pas in 2015...

Een land dat vol zit met criminelen en aidspatienten
krijgt voorsprong op een land dat maar 11 km van europa verwijderd is
en de beste locatie heeft van Afrika..

7 december 2012 om 00:20

Het is veel vriendjespolitiek en lobbyen. In het geval van Turkije heeft men alleen verloren, omdat meneer Platini aan het roer stond en hij zegt het zelf ook. Helaas...

Poule A: Wedstrijden gehouden in Nederland. De Kuip, Amsterdam Arena en het Philips Stadion fungeren als stadions.

Poule B: Wedstrijden gehouden in Belgie. Constant Vanden Stock, Sclessin, nieuwe Voetbalstadion Antwerpen.

Poule C: Wedstrijden gehouden in Frankrijk: stadions Paris Saint Germain, Lyon, Marseille

Poule D: Wedstrijden gehouden in Oekraine: Kiev, Donetsk en Charkov zijn de speelsteden.

Poule E: Wedstrijden gehouden in Kroatie: Maksmirstadion, Poljudstadion, stadion van NK Osnijek

Poule F: Wedstrijden gehouden in Portugal: Estadio da Luz, Estadio da Dragao, Jose Alvalade.

Achtste finales: Rusland, Luzhnki Stadion, Krasnodar, stadion Spartak Moskou, stadion Sint Petersburg, stadion Wolgograd, Kazan

Kwartfinales: Italie, Stadio Olympico, San Siro, stadion van Juventus, stadion van Napoli

Halve finales: Camp Nou, Bernabeu

Troostfinale: Old Trafford

Finale: Wembley Stadium

Het zijn niet altijd de grootste stadions in de groepsfase, maar de vraag naar kaarten is dan niet geweldig hoog en dus zullen de stadia volzitten en zal de sfeer goed zijn. Dit is een voorbeeld van hoe het kan. In de groepsfase word in elke stadion twee wedstrijden gespeeld.

..goed..laten we het WK 2018 als voorbeeld nemen
dat in Rusland bezorgd zal worden...

Als je dus de 1e ronde in Sint Petersburg speelt
en de achtste finales in Moskou
en de kwartfinale in Sint Petersburg

dan vlieg je dus eerst van Nederland naar Sint Petersburg
dat is zeker wel meer dan 14000 kilometer
en dan naar Moskou dat is ongeveer 8700 kilometer
en dan weer naar Sint Petersburg 8700 kilometer

Dan heb je er dus al na 4 WK wedstrijden

14.000 + 8700 + 8700 = 31400 kilometer opzitten..

6 december 2012 om 22:15

14000km? Dat is van hier naar Sydney. Ik vermoed dat je een nulletje te veel hebt.

Waar je je druk over kan maken zeg! Het duurt nog 8 jaar (!) voordat het EK gaat beginnen. De voorzieningen zullen dan zodanig ontwikkelt zijn dat zo'n EK doorgang kan bieden.

Amerika en brazilie zijn net zo groot of groter als europa dus het argument wat veel mensen geven over ver reizen is onzin.
Ik vind het een mooi idee dat er alleen maar wedstrijden in mooie stadions gehouden worden. Ik ga er van uit dat de wedstrijden in de poulefase geen honderden km uit elkaar liggen.
Ik geef het wel een kans.

..ik weet gewoon 200% zeker dat de tegenvallende prestaties van Oranje
op het afgelopen EK wel degelijk in verhouding staan
met de kwaliteit van het onderkomen in Polen..
en het constant heen en weer reizen..

Erg jammer. Het duurt nog een tijd voor het zover is en ik hoop dan ook dat er nog iets gaat veranderen.

Bij een groot evenement als een EK, WK of Olympische spelen krijgt een dergelijk land ook de kans haar cultuur te laten zien aan de hele wereld. De sfeer in zo'n land is ook altijd fantastisch, dat zal nu door deze regel verdwijnen. Ik snap hier totaal de meerwaarde niet van. Die bonden gaan er maar allemaal in mee in de hoop ook een wedstrijd te krijgen. Dat de gemiddelde voetballiefhebber er voor een groot deel niets in ziet is van ondergeschikt belang, als de grote heren het willen gebeurt het.

Ik vind het tot nu toe maar een trieste zaak.

och mensen toch ik hoop dat ik niet de enige ben die inziet dat dit een F I N A N C I E E L spelletje is.

Nu spelen ze bijvoorbeeld per land en niet alle stadions zijn altijd uitverkocht waarom? De thuis spelende ploeg(en) zitten vol en dan hier en daar voor clubs die meegereisde supporters hebben ook maar lang niet altijd. Nu zul je situaties krijgen dat velen ploegen in eigen land een wedstrijd afspelen waardoor de stadions zeker procentueel voller zullen zitten als voor een lange reis van west naar oost of andersom.

Zo kun je ook veel meer sponsoren trekken die de wedstrijden in het eigen land nu onder het dak van een EK nog meer als kans zullen zien voor promotie.

Er zit naar maar mijn mening totaal niets sportiefs aan dit plaatje. Money money money it's so funny!

Wat een onzin. Voor het 60-jarig jubileum van de EK. Deden ze zoiets ook bij het 40-jarig jubileum? Of het 20-jarig jubileum? Nee. Het was al bijna zeker dat Turkije dit EK zou mogen organiseren, maar meneertje Platini komt opeens met iets 'vernieuwends'. Doe eerst iets tegen al die grote clubs die honderden miljoenen schulden hebben. Je kan wel lekker Besiktas uit de Europa League gooien, kijken of je dat ook durft bij pak em beet Manchester City of Real Madrid. Kijken of je daar ook de ballen voor hebt.

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Misschien een goed idee, misschien ook niet. Meestal met dit soort rigoureuze beslissingen, moet je eigelijk wachten tot je eenmaal zo'n EK hebt meegemaakt, alvorens je er een oordeel over kunt geven. Ja, één ding staat vast: de oranjecamping wordt opgedoekt.

Wat ik mij afvraag is of Zeki Müren die wedstrijden ook gaat zien...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren