Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Topaankoop Real valt tegen: ‘Hij is te vaak geblesseerd en te zwaar’

Laatste update:

Frenkie de Jong krijgt nog weleens kritiek op zijn spel bij Barcelona, maar Sierd de Vos denkt nog steeds dat de koploper in Laliga er goed aan heeft gedaan om de middenvelder naar Spanje te halen. De bekende voetbalcommentator praat in onderstaand interview met DAZN tevens over de band tussen De Jong en Lionel Messi en de situatie van Eden Hazard bij Real Madrid.

Verwacht jij dat Frenkie de Jong met Barcelona kampioen wordt dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

kritiek is er niet voor niks natuurlijk, dat betekend meestal dat de prestaties tegenvallen. Frenkie wordt alleen vaak niet goed gebruikt bij Barca dus daar zal het ook mee te maken hebben. hij kan zijn stempel daar nog niet drukken zoals hij dat wel bij Ajax en in Oranje kon

16 juni 2020 om 11:17

Klopt, des te knapper vind ik het als hij zo tegen valt volgens de Spaanse media etc dat hij wel elke week speelt.

Het blijft lastig. Bij Ajax kon, en bij Oranje kan hij excelleren omdat de trainer de strategie zo neerzet dat Frenkie zijn talent daar vele malen beter uit de verf komt. Puur voetballend gezien kan hij prima mee met Barcelona, maar merk je aan hem dat hij simpelweg niet 100% lijkt te gaan omdat hij persoonlijk niet op zijn favoriete positie speelt. Dus de kritiek is zowel terecht als onterecht.

15 juni 2020 om 14:57

Die keren dat hij op de positie van busquets heeft gespeeld deed die het nooit beter dan busquets. 1 goede wedstrijd op die positie en dat was in de voorbereiding in een vriendschappelijke wedstrijd. Ik hbe hem niet beter zien spelen op cdm dan op rm. zelf claimt ook dat cdm niet zn beste positie is.

15 juni 2020 om 15:08

Eens inderdaad! Maar zoals ik Frenkie heb zien spelen bij Ajax en Oranje, speelde hij een beetje zoals Sergio bij Barcelona doet. Voor de defensie de bal ontvangen, de ruimte in duiken, zo niet twee man passerend om vervolgens altijd een man-meer-situatie te creeren. Ik denk dat Frenkie zich ook wel inhoudt omdat je daar nog altijd de grote kleine man Lionel hebt zwerven. Elkaar voor de voeten gaan lopen is dan ook niet handig.

15 juni 2020 om 15:08

Dat is ook helemaal niet zijn positie. Hij is ook een rm zoals je al zegt . Al die mensen die hem op cdm willen echt pff😴

15 juni 2020 om 16:27

Een rm? Hij speelde bij Ajax vrijwel altijd als linker middenvelder hoor, Schöne rechts naast hem. Bij Oranje ook eigenlijk. Het enige wat wel is is dat hij bij Ajax en Oranje met 2 controleurs speelt/speelde, bij Barca spelen ze maar met 1 controleur (Busquets normaliter). Frenkie zal op den duur wel op die plek van Sergio terecht komen maar voorlopig zal hij zich gewoon moeten focussen op zijn plek als linker centale middenvelder, ietsje verder naar voren. Het is niet zijn beste plek maar hij is een intelligente speler en ik ben dan ook vrij zeker dat hij gewoon stappen kan en zal maken en zijn spel, ook op die meer vooruitgeschoven positie, zal verbeteren. En laten we wel wezen, hij doet het natuurlijk gewoon prima. Hij speelt niet vaak subliem, maar hij houdt zich wel makkelijk staande bij Barca in zijn debuutseizoen en mist eigenlijk amper minuten omdat hij werkelijk altijd speelt in La Liga en in de CL. Niks te klagen zo denk ik toch! Die Frenkie komt er wel hoor

16 juni 2020 om 07:25

Hij speelde bij ons 1 seizoen als lcv!!!

16 juni 2020 om 08:39

@DeVisser, ja in 17/18 speelde hij (noodgedwongen) 13 duels op LCV inderdaad, maar dat is uiteraard niet zijn positie. In 18/19 speelde hij daar 3 keer, maar de overige 49 duels (en ook het restant van 17/18) speelde hij 'gewoon' alles links controlerend op het middenveld.

Apart dat iedereen altijd maar excuses zoekt waarom Frenkie zijn prestaties tegenvallen. Hij staat niet op de juiste positie, zijn medespelers spelen hem niet op de juiste manier aan, hij word overgeslagen, het systeem van de trainer klopt niet etc etc etc... Frenkie is een stijlvolle speler met een prachtige dribbel , maar echte wapens heeft hij niet. Niet bijster creatief , geen geweldige passing , geen bijzondere traptechniek , en weinig scorend vermogen. Met andere woorden hij is zelden doorslaggevend , en als je €86 miljoen uitgeeft mag je meer verwachten.

15 juni 2020 om 18:15

Je kan aan hem zien dat die ontzettend goed is in het positiespel. Passen en doorlopen in de kleine ruimte (niet per se naar voren richting doel) dit kan opzich een wapen zijn alleen komt het er nog niet zo spetterend vanaf. Dat heeft deels wel te maken met barca die weinig spelers heeft dir diepgang zoeken. Braithwate kan daar verandering in brengen of ansu fatti. Maar frenkie moet ook initiatief tonen.

16 juni 2020 om 10:52

Ze hebben voor 86 miljoen een waanzinnig controleur gekocht. Echter hebben ze die al rondlopen met Busquets. Dat je meer mag verwachten; ja en nee... Hij speelt bijna alle wedstrijden op een nieuwe plek. Hij is nooit een speler geweest met diepgang en creativiteit. Wel iemand zoals Busquets of Pirlo. Een dirigent, maar nooit beslissend qua assists of goals. Je vraagt dus iets aan een speler wat hij niet is simpelweg vanwege het prijskaartje. Ze zochten een Iniesta, maar kochten een Xavi. Beide uitstekende spelers, maar komen op bepaalde plekken het beste tot hun recht. Net als dat ze Griezmann vanuit links laten komen. Het is meer een nr 9 of beter nog een "valse 9". Daar loopt echter Messi al vaak. Kortom, hun scouting en aankoopbeleid halen wel toppers binnen, maar voor plekken waar ze al topvoetballers hebben lopen.

16 juni 2020 om 11:58

Ten eerste is Frenkie nog niet eens 1/5e van Iniesta of Xavi en ten tweede verwar je Iniesta en Xavi aangezien Xavi meer goals en assists had terwijl Iniesta onmisbaar was in de opbouw en bekend stond om zijn vele voorassists.
Frenkie heeft beiden niet.
Wat zijn positie is mag Joost weten want iedereen die hem wanhopig en obsessief verdedigt beweert weer iets anders.
Denk eerder een controlerende middenvelder aangezien zijn assists of voorassists letterlijk op 1 hand zijn te tellen.
Maar eigen schuldb hij wist dat Busquets daar speelde en dat hij bij lange na niet goed genoeg is om Busquets uit de basis te spelen.

16 juni 2020 om 15:30

Xavi speelde op 6 en Iniesta op 8.laatste jaren speelde Xavi veel meer vanuit centrale middenveld als controleur en zorgde Iniesta voor de creativiteit rond de 16.desalniettemin, speelt de Jong nog niet eens een volledig seizoen bij Barca en is de rol van het middenveld ook flink veranderd tov Iniesta / Xavi tijdperk.hun inbreng in de wedstrijd was vele malen doorslaggevender dan het barca van nu waarin het vooral is afgestemd op Messi. Wat ook volkomen logisch is gezien zijn hoeveelheid aan goals en assists.het is echt geen miskoop, maar verwacht niet van een speler als de Jong alle assists en diepgang. Dat heeft hij nooit gehad.

16 juni 2020 om 11:00

Geen geweldige passing? De Jong heeft statistisch gezien één van allerhoogste passzuiverheid van de Europese velden, hij is sterk aan de bal en maakt ook enorm veel verdedigende meters. Nee het is geen creatieve middenvelder, met een goed schot en scorend vermogen. Dat is die ook nooit geweest, ook bij Ajax niet. Dat is ook niet waarvoor Barcelona hem heeft gekocht. Dat hij daar continu op wordt beoordeeld vind ik erg bijzonder. Het is dan ook geen speler die in aanvallend opzicht het verschil moet maken, maar die vanuit achteruit het tempo moet bepalen en de rust in het spel moet brengen. Daarin is hij één van de beste middenvelders ter wereld. En nee, hij zit nog niet op het niveau dat hij vorig jaar bij Ajax haalde. Maar vergeet niet dat hij 22 jaar oud is en nu zijn 1e seizoen voor Barcelona speelt. Ik vind het nog knap hoe hij zich vrijwel direct in de basis heeft gespeeld en tot de belangrijkste spelers hoort bij één van de grootste clubs ter wereld.

16 juni 2020 om 13:01

ik ben nu wel benieuwd naar die statistieken waar je het over hebt, ook in vergelijking met andere spelers

16 juni 2020 om 13:59

@29er ik zou zeggen check even who scored (mag hier geen link delen), die verzamelen alle statistieken van alle voetballers. Frenkie de Jong haalt een passzuiverheid van +/- 92% (vergelijkbaar met bijvoorbeeld Kroos bij Real Madrid), je kan het hier ook vergelijken met andere spelers, maar Kevin de Bruyne zit bijvoorbeeld op +/- 82% in de PL (legt natuurlijk ook meer risico in zijn spel). Maar om te zeggen dat De Jong een slechte passer is, lijkt mij onzin.

16 juni 2020 om 23:25

@lucas1234 maar die statistieken zeggen pas iets als je weet waar die bal naartoe gaat natuurlijk. iedereen kan een balletje over 5 meter terug of breed laten aankomen. dat is bv moeilijker dan een bal ala Ziyech 20 of 30 meter diep te spelen en die aan te laten komen. de vraag is dus welke kant gingen die ballen uit. waren het ballen in de diepte waar hij aanvallers mee in stelling bracht of waren het obligate tikjes breed en terug want in het geval van dat laatste is het niet meer als normaal dat je goede passstatistieken hebt

16 juni 2020 om 11:24

Men heeft het vooral over het feit dat hij niet op de juiste positie staat. Stel jij Ozil of Coutinho maar eens op als verdedigende middenvelder. Dan zijn ze plots niet eens meer 30 miljoen euro waard bij wijze van spreken. Doe dus niet alsof positie geen groot verschil maakt, want dat is natuurlijk wel het geval. Het feit dat jij al begint over z'n scorend vermogen en traptechniek laat al zien dat je 'm mede beoordeelt op het aanvallende aspect. Barcelona heeft gewoon de domme fout gemaakt om De Jong veel te vroeg te halen om de concurrentie maar af te kunnen troeven. Ik heb soms het idee dat je bewust spelers afbrandt om maar reacties uit te kunnen lokken, want je zit er wel extreem vaak naast met de meest rare argumenten als je het over spelers hebt. Je prijst een Koopmeiners helemaal de hemel in en komt met dit betoog over De Jong aanzetten. Sorry hoor, maar dan sla je de plank behoorlijk mis.

Hij, en met hem Ajax, missen Schöne. En het gebied van Frenkie is het gebied tussen de achterste en voorste middenvelder met een grote mate van vrijheid.

16 juni 2020 om 11:27

Dat is onzin. Schone is een goede speler, maar we hebben het niet over een geweldenaar. Ajax heeft gewoon veel kwaliteit ingeleverd omdat spelers niet meer te houden zijn en De Jong speelt niet in z'n kracht bij Barcelona op dit moment.

16 juni 2020 om 12:01

Ook toen Frenkie op zijn o zo favoriete positie speelde was het niet best.
Barcelona had zijn slechtste seizoenstart in 25 (!!) jaar toen Busquets op de bank zat en Frenkie op zijn positie speelde.
Uiteraard niet volledig aan frenkie te wijten maar het zeg veel over de impact van Busquets en hoe frenkie bij lange na niet goed genoeg is om zijn gemis op te vangen.

17 juni 2020 om 13:40

Als hij niet best speelt op z'n favoriete positie, is de kritiek al veel objectiever. Om echter te zeggen dat Schone de reden is dat De Jong bij Barcelona nog niet helemaal uit de verf komt, is gewoon de grootste onzin. Bij Ajax moest De Jong het hele verdedigende middenveld alleen bestrijken, want Schone had dat loopvermogen bij lange na niet eens. De Jong moet zijn plek letterlijk nog even vinden bij Barcelona en tot die tijd is elke speelminuut mooi meegenomen. In Oranje is De Jong in bijna elke wedstrijd erg goed, evenals bij Ajax vorig jaar. Dan kun je je afvragen waarom dat bij Barcelona nog niet het geval is. Nu heb je het over de impact van Busquets, maar zeg je inhoudelijk eigenlijk niet zoveel.

Nooit in mijn leven heb ik zoveel heisa rondom een speler gezien. Ik ga niet roepen dat Vz moet stoppen met Frenkie zo op te hemelen, want ik lees de artikels wel. Ik vind het gewoon spijtig dat een speler tegenwoordig niet meer een jaar of twee de krijgt om zich volledig aan de club aan te passen.

16 juni 2020 om 13:04

Je hebt helemaal gelijk Millonario. We willen alles en we willen het nu! Het lijkt mij ook lastig voor die jongens zelf; altijd maar die druk en die verwachtingen. Je moet er maar tegen kunnen.

16 juni 2020 om 13:13

Inderdaad, je moet er maar tegen kunnen. Een transfer als deze moet je altijd tijd geven. Mijn verwachtingen zijn niet zo dat ik meteen wil dat ie de belangrijkste speler wordt op het middenveld. Tot zover doet hij het goed en hij kan alleen maar groeien. Sowieso geef ik het altijd een 2-3 jaar, vooral jonge spelers. Dembele heeft die drie jaren gehad en nu durf ik stilaan te zeggen dat het voor mij duidelijk is dat hij nooit een belangrijke rol gaat vervullen. Al hoop ik dat hij mijn ongelijk bewijst.

Mij niet begrijpen deze steeds terugkomende discussie. Kan iemand het mij uitleggen ? Hij wordt elke wedstrijd opgesteld. Dan mag je toch aannemen dat zijn trainers tevreden zijn over zijn spel ? En wat ik zelf in al die wedstrijden zag: hij draait moeiteloos mee, maakt vrijwel nooit fouten, houdt zijn spel simpel zonder riskante avonturen, en dat oogt allemaal gemakkelijk maar is in werkelijkheid verdraaid moeilijk ! Ook gisteren op Mallorca is hij weer die onopvallende draaischijf. Als hij niet zou meespelen zou dat pas opvallen, alleen al door veel meer balverlies en daardoor meer riskante tegenstoten. Het kan altijd beter (en dat gaat zeker ook nog gebeuren !) maar dit is al dik voldoende !

15 juni 2020 om 23:37

Denk dat de reden van kritiek vrij eenvoudig is; op basis van zijn prestaties bij Ajax en in het voorseizoen bij Barcelona hadden we een meer prominente rol mogen verwachten binnen het systeem waarmee Sétien besluit aan te treden. Dat bleef achter onder Ernesto Valverde en lijkt ook onder Quiqué Sétien niet te gebeuren. Denk dat het vooral een probleem is dat de technische directie een middenveld heeft samengesteld waar veel dezelfde types rondlopen. Nu moeten spelers als Frenkie de Jong gedwongen in een meer offensieve rol worden gebruikt terwijl dat zijn spel duidelijk niet ten goede komt. Had het al aangegeven bij zijn komst... Een middenveld met Frenkie, Busquets en Arthur is in principe om te smullen, maar wie gaat er voor diepgang zorgen? Niemand. Tenminste, de aanval gaat het ook niet doen. Denk zelf nog altijd dat Bernardo Silva een geweldige toevoeging zou zijn aan het middenveld, maar in de huidige omstandigheden is dat misschien iets teveel gevraagd.

16 juni 2020 om 00:07

Persoonlijk denk ik dat je niet eens echt veel diepgang op het middenveld nodig om een wedstrijd te domineren. Maar wel diepgang op de vleugels dat is van vitaal belang, het is niet voor niets dat in het beste Barcelona ooit Pedro en Villa had die voor diepgang zorgde. Daarom zal Griezmann, Suarez en Messi nooit werken imo.

Ik denk nog steeds dat hij te vroeg is weg gegaan bij Ajax. Hij heeft pas 1 volledig seizoen ervaring op het hoogste niveau. Het is een speler met veel kwaliteiten en potentie, maar er zijn gewoon nog veel verbeterpunten in z'n spel. Dit had hij bij Ajax in alle rust kunnen ontwikkelen. Denk aan zijn passing, schot en scorend vermogen. Nu moet hij er eigenlijk direct staan en zijn alle ogen op hem gericht.

16 juni 2020 om 08:45

Maar hij staat er toch eigenlijk ook gewoon direct? Hij heeft 38 van de mogelijke 39 wedstrijden gespeeld (1 duel geschorst) waarvan 34 keer in de basis en het merendeel daarvan 90 minuten. Ik had het niet eens durven verwachten dat hij zó veel zou spelen vanaf de eerste minuut dat hij bij Barca zat, enkel Pique (scheelt slechts enkele minuten) en Ter Stegen hebben meer minuten gemaakt dan Frenkie dit jaar. Hij speelt nog niet zo extreem goed als bij Ajax en in sommige wedstrijden van Oranje, maar hij valt ook nooit door de mand; draait gewoon moeiteloos mee bij Barcelona. Twee trainers stellen hem nu al 100 procent van de wedstrijden op terwijl er voldoende alternatieven voor handen zijn, dus hij toch wel iets goed doen blijkbaar he. Natuurlijk moet hij nog aspecten van zijn spel verbeteren, maar dat kan hij bij Barca natuurlijk evengoed leren, wellicht zelfs beter.

16 juni 2020 om 19:54

Kan het zijn dat hij gewoon heel erg gehyped is in de voetbalwereld en dat beide coaches erop hopen dat hij het straks echt gaat waarmaken? Speeltijd zegt me niet veel. Ik kijk meer wat naar wat hij laat zien op het veld.hij heeft zeker een paar aardige wedstrijden gespeeld, maar ik ben niet geweldig onder de indruk eerlijk gezegd. Nee, hij verliest weinig ballen, heeft een goede actie in huis en doet verdedigend zijn werk. Maar laten we eerlijk zijn, hij staat ook op een positie waar er doorgaans veel ruimte is. Slecht is het niet, maar daar blijft het ook bij wat mij betreft. Ik denk dat hij bij Ajax de ruimte en tijd had gekregen om de andere facetten ook te ontwikkelen. Dat kan bij Barcelona niet, want als het daar mislukt dan wordt je vervangen door het volgende toptalent dat klaar staat.laten we eerlijk zijn, hij hoeft maar één keer weg te draaien bij een tegenstander of één goede pass te geven en de superlatieven vliegen in het rond. Ik kijk al jaren voetbal en ik vind het allemaal erg overtrokken. Geef mij maar vd Beek.

In twijfel om een andere app te nemen. Of hij loopt vast, of een Frenkie error. Wat voor toiletpapier gebruikt hij?

Ik snap dat er soms kritiek is op De Jong, hij haalt simpelweg nog niet het niveau van Ajax vorig jaar. Maar laten we niet vergeten, het is nog steeds een jonge speler, speelt bij een nieuwe club, met nieuwe ploeggenoten en op een andere positie. Hoeveel spelers zijn bij hun eerste jaar in de absolute top direct een belangrijke basisspeler geworden en tot de belangrijkste spelers behoren. Het is geen speler die aanvallend het verschil moet maken, maar die vanuit achteruit het tempo moet bepalen. Hij heeft echter wel creativiteit en diepgang nodig voorin waar hij de bal kan inleveren. Ik hoop dat Setien dat met het oog op het nieuwe seizoen erin kan brengen. Ik denk dat De Jong volgend seizoen dan ook een veel hoger niveau kan aantikken.

16 juni 2020 om 12:14

Genoeg spelers die in hun eerste seizoen gelijk bewezen waarom ze verdiende om bij een topclub te spelen (Salah, Ronaldo, Benzema, Neymar, Lukaku, Haaland, Martinez, Suarez, Hakimi, Kroos, De Bruyne, Ozil etc)Helaas valt frenkie niet in deze categorie van spelers van dit kaliber. Altijd maar weer lachwekkende excuses verzinnen terwijl zat spelers er in hun eerste seizoen indruk maakte. Bij frenkie is het niet veel bijzonders allemaal.

16 juni 2020 om 12:35

Het enige lachwekkende hier is jou reactie... Kijk nou nog eens heel kritisch naar alle namen die nu net opnoemt en naar hun eerste jaar in de 'absolute top' als je daar tegenwoordig ook Dortmund en Inter bij schaart. Salah, De Bruyne, Lukaku konden niet doorbreken bij Chelsea, Ronaldo werd als talent gebracht bij United en is daar uitgegroeid tot wereldster, Benzema en ook Neymar kende een teleurstellend debuutseizoen, Haaland Martinez en Hakimi spelen momenteel gewoon niet in de absolute top. Suarez heeft zich bij Liverpool (destijds geen absolute top) opgewerkt tot topspeler en kwam bij Barca als gearriveerde speler. Enkel Ozil liet zich direct gelden in de absolute top. En ook Frenkie doet het zeker niet slecht, heeft van alle spelers zo ongeveer de meeste minuten gemaakt onder twee verschillende trainers, en is spelers als Rakitic, Vidal en Arthur al voorbij in de pikorde en dragende speler bij zowel Barcalona als Oranje. Het is prima om kritiek op zijn spel te hebben maar dit afbranden wat je overal doet is gewoon onzin

16 juni 2020 om 12:45

Knap hoe je zoveel leugens en foute aannames in slechts enkele zinnen weet te proppen.Ik zie dat ik een gevoelige snaar heb geraakt. Ten eerste zijn Salah en de Bruyne niet geflopt bij Chelsea, nee ze kregen nauwelijks kansen terwijl Salah doodleuk bijna elke 90 minuten een goal of assist maakte. (in zijn invalbeurten) Benzema liep bijna 1 op 1 qua goals/assists in zijn eerste seizoen bij Real, dus waarom jij nu beweert dat je dit "floppen" vindt is tamelijk bizar. Neymar een teleurstellend debuutseizoen?Hahahahaha, Neymar had tig goals/assists dat seizoen.Rakatic voorbij streven is niet moeilijk aangezien hij wisselvallig is. Vidal is een totaal andere speler dan Frenkie dus hij is hem niet voorbij gestreefd omdat dit simpelweg niet kan als andere type speler. En Arthur was zeer lange tijd geblesseerd. Frenkie is simpelweg matig en voegt nauwelijks iets toe. Toen Frenkie op zijn o zo favoriete positie speelde en Busquets daardoor op de bank, had Barcelona zijn slechtste seizoenstart in 25 (!!) jaar.Oftewel frenkie is niet in staat om Busquets zijn impact te vervangen. En Hakimi is een van de beste rechtsback op dit moment met je "geen topc, en Haaland breekt record na record.Iemand die mooi weer mee voetballer frenkie serieus een " dragende speler" noemt van Barcelona terwijl dit seizoen een van Barcelona slechtste seizoens is in jaren, is nauwelijks nog serieus te nemen verder.

16 juni 2020 om 13:51

Bij wie is hier nou een gevoelige snaar geraakt? Mijn hemel... Waar heb ik het woord geflopt gebruikt? Salah, De Bruyne en Lukaku zijn niet doorgebroken bij Chelsea, is toch niks aan gelogen? Benzema en Neymar hebben veel kritiek gekregen in hun eerste jaar. Neymar was pas zijn 2e seizoen echt in vorm, en Benzema heeft nog jaren moeten strijden met Higuain om de plek van eerste spits. En Frenkie is gewoon een dragende speler, heeft samen met Pique, Griezman en Ter Stegen de meeste minuten gespeeld dit seizoen. Ik vind het prima om een discussie te voeren over de prestaties van Frenkie de Jong, want ik vind ook dat hij nog veel beter moet gaan spelen om zijn transfersom te rechtvaarden, maar je slaat er gewoon in door. Ik citeer 'matig en voegt niks toe', afgelopen jaar nog gekozen door de Uefa als beste middenvelder van Europa.

16 juni 2020 om 15:03

Heel frappant dat je zelf aangeeft spelers niet te vergelijken omdat ze op andere positivisme spelen en dat zelf exact wel doet in je eigen betoog. Je lult uit je nek gozer en hebt volgens mij iets tegen gefundeerde meningen die afwijken van jou eigen.

17 juni 2020 om 12:07

Ja, want de corrupte UEFA heeft natuurlijk de waarheid in pacht, wat hun beweren is blijkbaar automatisch waar, net zoals ze speciaal hun team of the season aanpaste zodat ze Ronaldo, die beschamend 4e eindige als topscorer in Serie A, erin konden proppen.De UEFA die frenkie WANT TRANSFER DUS VEEL MEDIA AANDACHT, boven De Bruyne, Busquets, Kante, en Kroos (meest gecreëerde kansen CL 2019) is simpelweg niet serieus te nemen.Frenkie is geen dragende speler, gisteren won Barcelona makkelijk zonder frenkie. Hij heeft simpelweg nauwelijks impact bij Barca, en voegt simpelweg niks toe. De mediahype in Spanje is nu gaan liggen en men komt tot de conclusie dat het allemaal niet echt indrukwekkend is. Maar goed, de club die Boateng kocht ipv Haaland, was te verwachten.De tijd dat een speler wereldklasse moest zijn om te worden gekocht door Barcelona is al lang voorbij. Frenkie bewijst dit maar weer. Leuk voor Arsenal, maar simpelweg niet goed genoeg voor de absolute wereldtop. Ziyech en De Ligt (Mischien Onana) zijn de enige 2 Ajacieden van vorig seizoen die dat niveau aan kunnen.

17 juni 2020 om 12:15

Ga jou nou maar eerst een cursus begrijpend lezen volgen voordat je wartaal uit gaat slaan.Iemand die serieus beweert dat Busquets en Frenkie die beiden als controleur spelen niet te vergelijken zijn qua positie, snapt er niet veel van en is overduidelijk aan het liegen.

17 juni 2020 om 15:09

Je weet dat het gewoon een verkiezing was waar elke voetbalkijker op kan stemmen, je kon de resultaten ook gewoon terugzien met de hoeveelheid stemmen. Heb je het overigens over Kevin Prince Boateng? Die werd vorig jaar winter gekocht, toen speelde Haaland nog bij Molde en had niemand van ons ooit van hem gehoord, dat kan je niemand toch kwalijk nemen. Overigens hoeven we het zeker niet eens te worden wat betreft Frenkie de Jong, jij bent niet onder de indruk van zijn kwaliteiten, dat is prima! Ik vind het gewoon een goede middenvelder, die het zeker niet slecht doet in zijn eerste jaar bij Barcelona. Ik gok dat de toekomst zal uitwijzen of hij op de lange termijn het niveau heeft om voor Barcelona te spelen. Uiteindelijk zijn spelers op hun 26-28e op hun top. Ziyech mag komend seizoen laten zien of hij het op een hoger niveau kan laten zien, en De Ligt heeft toch (helaas) ook wel de nodige kritiek gekregen dit seizoen.

16 juni 2020 om 12:49

Jij moet eens stoppen met iedereen die gefundeerde kritiek geeft op je idool gelijk te beschuldigen van "afbranden.Moest ik dan gaan liegen en beweren dat frenkie een impact heeft bij Barca?Als je de #frenkiedejong tijdens een wedstrijd op Twitter typt, kijk maar hoeveel Barcelona fans teleurgesteld zijn en meer eisen van een speler van 80 miljoen. Alleen hier in Nederland zijn de extreem chauvinistische fans die Frenkie onvoorwaardelijk verdedigen en hypen als het 8e wereldwonder. Terwijl buiten Nederland, op de grote sportaccounts op sociale media, veel fans frenkie overrated noemen.Ajax ZONDER frenkie, had zijn beste seizoenstart sinds 1995 (!!) dit seizoen, tot Willem II en de vele blessures was Ajax nòg beter dan vorig jaar, ja Mathijs werd gemist aangezien Veltman de Champions League weggaf. Maar zo'n grote impact had frenkie simpelweg niet.De absolute sterspelers van vorig seizoen waren overduidelijk Ziyech uiteraard, De Ligt en Tadic. 1 leuke dribbel tegen Modric verandert daar niks aan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren