Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ruud Gullit adviseert vertrek bij Ajax: ‘Die trein komt maar één keer langs’

Laatste update:

Ruud Gullit verwacht niet dat Erik ten Hag Ajax trouw zou blijven, mocht de trainer de kans krijgen om aan de slag te gaan bij Bayern München. Ten Hag geldt naar verluidt als een serieuze kandidaat om de onlangs vertrokken Niko Kovac op de volgen bij de Duitse grootmacht, maar sloot maandag een tussentijds vertrek bij Ajax dit seizoen uit.

Ten Hag had in het verleden het tweede team van Bayern onder zijn hoede en staat er nog altijd goed op bij de Duitse recordkampioen. Gullit adviseert de oefenmeester woensdag een vertrek bij Ajax, mocht Bayern inderdaad zijn droomclub zijn. "Als Bayern München je droom is, dan moet je wel beseffen: die trein komt maar één keer langs", vertelt de oud-voetballer annex analist bij beIN Sports.

"Als die club zich meldt voor je, zeg je dan: nee, ik wil eerst mijn werk hier afmaken? Ik verwacht dat hij naar Bayern zal gaan, als hij de kans krijgt. Bovendien zei hij een week geleden nog dat Bayern zijn droomclub is. Eén plus één is twee", concludeert Gullit, die wel benadrukt dat Ten Hag bij Ajax dit seizoen zijn CV nog verder kan verfraaien. "Als hij ingaat op de aanbieding van Bayern, geeft hij een aantal zekere prijzen uit handen. Ze staan in de Nederlandse competitie al zes punten los aan kop, dus de kans is groot dat hij landskampioen zal worden. Dat staat natuurlijk mooi op je CV. En daarnaast maakt hij ook nog kans op de beker."

Behalve Ten Hag zou ook Arsène Wenger een optie zijn voor Bayern. De ervaren Fransman zit nog altijd zonder club na zijn vertrek in 2017 bij Arsenal, maar volgens Gullit staat Wenger te trappelen om weer aan de slag te gaan als coach. "Een man als Wenger is nooit klaar. Hij is nog zó gemotiveerd als we met elkaar praten. Hij houdt van zijn werk en begrijpt hoe hij een voetbalclub moet managen. Daarnaast heeft hij behoefte aan uitdagingen. Hij zit maar thuis en vraagt zich af wat hij moet doen. Hij lijkt ontstresst en ik zou hem graag weer als trainer zien. Bayern zou een goede club voor hem kunnen zijn, want hij spreekt ook nog eens perfect Duits."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het lijkt me niet dat Bayern nu opeens een trainer voor de komende 10 jaar gaat krijgen, dus die trein gaat, mits Ten Hag blijft presteren, echt wel nog een keer langskomen. Als hij er nu in zou stappen en de resultaten blijven uit, zou hij ook altijd spijt blijven houden over die beslissing. Maar goed, hij heeft al heel duidelijk gemaakt dat hij niet voor het einde van dit seizoen weggaat.

6 november 2019 om 21:46

Precies, zie wat er met Bosz gebeurd is. Het afbreukrisico is heel groot. Ten Hag kan beter gewoon een hele voorbereiding draaien met Bayern, dan zo halverwege instappen. Hij is echt een man van het proces, niet van de korte termijn oplossingen. Dat zag je eigenlijk ook toen hij bij Ajax instapte. Het duurde even voordat zijn manier van trainen en coachen resultaat begon op te leveren en die tijd krijg je gewoon niet in Bayern. Voor een toptrainer als Erik ten Hag komt at treintje altijd nog een keer langs en gelukkig weet hij dat zelf ook wel.

6 november 2019 om 21:59

Wat bedoel je nou precies? Bosz had ook gewoon een hele voorbereiding bij Dortmund? Hij krijgt bij Bayern volgen jou dus geen tijd? Maar dan kan die dus nooit naar een topclub, want die verwachten meteen resultaten en blijkbaar kan die dat dus niet? Want je maakt nu de vergelijking met bosz bij Dortmund, en die was daar gewoon de hele voorbereiding.

6 november 2019 om 22:30

Misschien mijn reactie beter lezen? Het gaat over Ten Hag. Die stroomde halverwege het seizoen in bij Ajax en had het de eerste weken hartstikke zwaar. Klagende spelers, klagende pers en matige resultaten. Kan me nog goed herinneren dat Gijp zoiets zei van "deze man is nu al klaar, afgeschreven, etc". Mijn vergelijking met Bosz gaat over het afbreukrisico. Die man heeft de Kerst nog niet gehaald toen omdat de resultaten uitbleven.

6 november 2019 om 22:35

Ergo: je kunt zeker de overstap naar een topclub maken, maar het afbreukrisico is enorm, en bij een man als Ten Hag die echt van het proces is en niet van de korte termijn, moet je niet het risico nemen om halverwege het seizoen in te stappen.

7 november 2019 om 10:37

Inderdaad, voor mensen als Gullit was het een kans en daarna voorbij. Maar als je een trainers carriere bouwt, stap voor stap dan is opbouw van je CV belangrijker dan op het eerste beste treintje springen. Ten Hag maakt naam in Europa, elke wedstrijd van Ajax wordt die naam groter. Hoe meer prestaties met Ajax, des te langer het CV. Dan krijg je vanzelf kansen, meerdere kansen om naar grote clubs te gaan.

Lekker zeg, hebben we eindelijk een trainer die Ajax en het hele Nederlandse weer internationale uitstraling kan geven, praten mensen hem naar het buitenland.. Laten we hopen dat Bayern München voor een andere trainer gaat en wij bij Ajax nog lang van hem mogen genieten. Ten Hag en Ajax is een match. Ook voor Ten Hag is Ajax nu gewoon een perfecte club. Hij wordt door directie gesteund, spelers dragen hem op handen en supporters hebben hem ook hoog zitten. Daarbij is nationaal presteren relatief makkelijk en kunnen we daarom Europees knallen. Bij geen andere ploeg zou het zo lekker werken voor hem zijn.

6 november 2019 om 21:36

Het lijkt erop dat Wenger tot de zomer eencontract gaat tekenen en volgend jaar gaat Bayern waarschijnlijk bij Ajax aankloppen, de enige die Bayern op andere gedachte kan brengen is Tuchel aangezien Rummenigge een grote fan van hem is.

6 november 2019 om 21:41

Laten we dan hopen dat Wenger gaat imponeren of Tuchel ontslagen wordt.

6 november 2019 om 22:11

Of we wisselen Ten Hag in 2020 in voor Wenger... Leuke connectie met Overmars, enorm goed met talent, aanvallende speelstijl, houdt graag samen met het bestuur een filosofie aan. Ik zou het prachtig vinden 😄

6 november 2019 om 22:18

Zou wat zijn, zo een grootheid langs de Nederlandse velden! Ik hoop het met je mee!

6 november 2019 om 22:41

Tja, ik erger me dan weer dood als er een speler bij AZ of PSV goed speelt die door de Nederlandse pers meteen naar Ajax geschreven wordt. Bergwijn deze zomer, bij Stengs zie ik het ook nog wel gebeuren. Bayern is gewoon een veel grotere club, logisch als ten Hag daarheen wil.

Geld doet alles in de voetballerij, zal mij niet verbazen als hij eerdaags vertrekt. Praatjes vullen geen gaatjes gaatjes 😉

6 november 2019 om 21:18

Ajax heeft vast ook nog wel ergens wat centen liggen om hem eventueel een verbeterd contract aan te bieden.

Ten Hag is niet een trainer die een team gelijk in gang trekt , die heeft tijd nodig voor zijn proces. Bayern zoekt nu een trainer die meteen presteert en de zaak op de rails krijgt. Nu op die trein springen zal Ten Hag meer kunnen schaden dan goed doen

6 november 2019 om 21:19

Copy-paste deze reactie, vervang Bayern voor Ajax, stel je intussen voor dat Ten Hag nog met 'een proces' bezig is bij FC Utrecht en vraag dan eens aan Frans van Seumeren of dit relaas Ten Hag er inderdaad van weerhoudt om een voor hem droomstap te maken.

6 november 2019 om 21:31

Klopt, maar nu zegt hij zelf ook dat hij blijft. Dat was bij Utrecht niet zo volgens mij.

6 november 2019 om 21:31

Droom lekker verder over je voorstelling. Wat een slecht vergelijk! Van een middenmoter naar destijds Nationale top met ambitie is toch echt iets anders dan van Europese top (wat Ajax nu gewoon is) naar Europese top. En ja, Bayern heeft veel meer status en is een veel grotere club.

6 november 2019 om 21:32

Ik vind het heel bijzonder dat je het verschil tussen Utrecht en Ajax een op een gaat kopieren op Ajax met Bayern daar waar Ajax iedere CL wedstrijd weer bewijst absolute top van Europa te zijn met deze selectie. Ik denk dat Ten Hag zonder problemen Bayern kan laten wachten tot komende zomer.

6 november 2019 om 21:33

In Amsterdam hadden we het geduld gehad het eerste half jaar. Ik betwijfel of hij in München die tijd krijgt. Kovac had zelfs na het winnen van alle nationale prijzen niet het krediet, Ancelotti hetzelfde verhaal. Ze hebben geen geduld momenteel in Munchen. Als je er dan in stapt kun je het beter doen op een moment dat je de maximale kans van slagen hebt : in de zomer.

6 november 2019 om 23:44

@crema: Tjonge wat kortzichtig zeg! Momenteel kan Ajax inderdaad goed mee met de Europese top ja. Maar om een voorbeeld te geven: de opvolgers van Frenkie de Jong en Mathijs de Ligt heten vooralsnog Donny van der Beek en Joel Veltman. Per saldo is dat een verzwakking, maar ondanks Veltman gaat het niet onverdienstelijk. Wat het wel zegt is dat hoewel het geld tegen de plinten klotst, Ajax er niet eenvoudig in slaagt om directe vervangers aan te trekken; kennelijk zijn Marin, Alvarez, Pierie en ook Schuurs niet in staat het gewenste niveau te halen. Het is een meesterzet van Overmars om de contracten van overgebleven sterkhouders op te waarderen, maar Ziyech, Van de Beek en misschien Onana zullen volgend jaar toch ook hun ambities over de grens in vervulling willen zien gaan. Bij een mooie campagne van Ajax dit jaar is dat onvermijdelijk. Met opnieuw veel geld gaat Ajax dan op zoek naar vervangers, maar bij een club uit Nederland hou je altijd de onzekerheid of de spelers die je aantrekt er direct staan. Bij Bayern heb je voor langere tijd beschikking over sterren die zich al hebben bewezen op het hoogste niveau, dus natuurlijk gaat Ten Hag daar graag aan het werk! Die krijgt maar een keer de kans om andere kandidaten als Wenger of Mourinho de loef af te steken. Maar geloof je het niet, ook prima. Trek lekker je Ajax-pyama aan een droom lekker verder over je voorstelling.

6 november 2019 om 23:49

@De Toekomst: niet letterlijk. Maar hij was wel zo expressief met 'een proces' bezig waar hij vol in zou zitten, dat het Van Seumeren nogal verbolgen achterliet toen hij de A2 richting Amsterdam opreed. Niet dat ik dat niet onbegrijpelijk vindt, maar als Bayern Munchen werkelijk het Walhalla is voor Ten Hag en hij krijgt de kans, kun je met dezelfde redenatie niet uitsluiten dat hij alsnog de wijk neemt. Als pakweg Wenger overtuigd raakt en er de komende vijf jaar de dienst uitmaakt, kan de wereld en status van Ten Hag er heel anders uitzien. Bovendien: wat is de belofte van een trainer waard? Nota bene onze eigen bondscoach laat zien dat een belofte vandaag, morgen een leugen kan blijken...

7 november 2019 om 02:43

Het verschil met de situatie in Utrecht is dat Ajax op goede weg is om de titel te prolongeren (hoe voorbarig dit ook klinkt) en Ajax nog altijd kans maakt op de volgende ronde van de Champions League. Nu naar Bayern gaan zou niet heel logisch zijn als je nog in de race bent voor meerdere prijzen.

7 november 2019 om 10:45

Wat je zegt klopt niet, ja Frenkie en de Ligt zijn vertrokken en de vervangers zijn van een iets lager niveau. Maar tergelijker tijd heeft Ajax geld uitgegeven in de breedte, zoals de aankoop Promes en Alvares zodat er meer op de bank zit. En dat kwam afgelopen week goed van pas, twee goede centrale verdedigers op de bank. En de impact van Promes is ook enorm. Als geheel is Ajax niet minder geworden, ik vind Ajax juist sterker.de talenten die klaargestoomd worden hoeven er pas te staan als er weer nieuwe mensen vertrekken. Ajax anticipeert vroegtijdig zodat het inpassen makkelijker gaat en je geen opbouw jaren krijgt.natuurlijk is het iets makkelijker om bij Bayern spelers langer vast te houden. Alhoewel dat ook beperkt is, qua salaris doen ze onder voor de Italiaanse, Spaanse en Engelse top. Tergerlijker tijd wordt er meer van je geeist, hoe snel stond Bosz bij Dordmundt weer op straat?op dit moment instappen in Bayern geeft enorme risico's. Het elftal is te laat doorgeselecteerd en nu moet er een inhaal slag gemaakt worden. Stap je erin dan neem je een behoorlijk risico dat het fout gaat, dat de prestaties niet op de korte termijn verbeteren en dat je straks weer op straat staat. Tijd om de eigen visie erin te slijpen is er niet, dat kan alleen in de seizoens voorbereiding. Dus komende zomer beginnen aan een nieuw avontuur is veel verstandiger. Daarnaast zal Ajax nu ook niet meewerken dus ligt er helemaal geen optie.

7 november 2019 om 11:47

@ Gomes1psvik denk niet dat hij bij Bayern de tijd en steun krijgt die hij bij ajax heeft gehad. Die willen meteen resultaat zien , om dit seizoen nog te redden. Bij Ajax was er al iets van een tussen jaar met een nieuwe coach en kreeg Ten Hag de tijd en steun van het bestuur.daar komt bij dat je bij Ajax om de prijzen speelt , wat bij Utrecht normaal gesproken niet het geval is . Ook waren er afspraken tussen Utrecht en Ten Hag en die zal Ajax ook nu hebben met Ten Hag.dus dat kopie paste verhaal gaat toch niet helemaal op .

Als ten hag vertrekt mag wenger wel naar ajax komen, er zullen genoeg mensen zijn die m geen goede trainer vinden dat laat ik nu in t midden; maar je zal de eredivisie er wel mee verdraaien;

6 november 2019 om 21:27

De mensen die Wenger geeen goede trainer vinden kunnen niet ouder dan 12 zijn, er zijn weinig coaches zo goed als Wenger. Heeft toch altijd de CL gehaald en was de enige topclub die geen zomerse en wintersee top versterkingen kreeg.arsenal zou willen dat ze hem als trainer hebben nu ze wel geld uit geven.arsene Wenger bij Ajax zou ik prachtig vinden hoewel ik ETH heel graag wil behouden.

6 november 2019 om 21:36

Ik ben 26 jaar en heb ook geen geweldige indruk van Wenger. Ik kan mij zijn beste Arsenal niet erg goed voor de geest halen, maar vond het spel en de aankopen onder hem de laatste 8 jaar of zo gewoon niet super. Het was allemaal ok, maar vaak niet meer dan dat. Natuurlijk, ze gaven minder uit dan concurrenten en dan zijn zijn prestaties uitstekend te noemen, maar zijn aankopen waren ook niet goed, selecties niet in balans en spel was niet hoogstaand.

6 november 2019 om 21:52

Nou ja, je hebt wel een punt, maar dat ligt echt niet alleen maar aan Wenger. Hij moest roeien met de riemen die hij kreeg. Verder Alezis Sanchez en Ozil bijvoorbeeld deden het geweldig onder hem. Sorry

6 november 2019 om 21:58

Klopt, maar hij heeft Suárez links laten liggen toen die nog bij Ajax speelde, haalde wel spelers als Walcott en Welbeck die zeer beperkt zijn, defensie voldeed op slot niet. Jarenlang geen goede optie als defensieve middenvelder etc.. Je kan natuurlijk niet altijd 6 gooien, maar hij was vooral goed in het gooien van 3 of 4tjes. Dat is althans de Wenger die ik mij herinner.

6 november 2019 om 22:31

Ik Denk dat je het aankoopbeleid net zo min op zijn conto kan afschrijven, als dat je dat bij Ten Hag zou doen. Overmars krijgt daar de credits voor.
Wenger is toch de man die jonge talenten tot wereldtoppers heeft doen groeien: Thierry Henry, RvP, Cesc Fabregas. Ik denk met de jong aanstormende talenten die Ajax eraan heeft zitten komen.....ik als Feyenoorder zou mijn hart vasthouden als dat zou gebeuren. Zou het wel geweldig vinden om hem elke week langs de Nederlandse velden te zien.

Nederlandse media en analisten: " We moeten onze talenten en vakmanneen in de Eredivisie houden"nederlandse media en analisten: "je moet naat het buitenland, die kans krijg je maar een keer".ja okeeee

6 november 2019 om 23:26

Sinds wanneer hebben alle analisten dezelfde mening?

6 november 2019 om 23:46

"vakmanneen"????? Je bent een spatie vergeten tussen vakman en neen om Ten Hag op de juiste wijze te typeren. En wat een generalisrerend postje... pffff

Het zijn die analisten die altijd wel wat te zeuren hebben over de prestaties van Nederlandse clubs op topniveau graag ook de wapens die Ajax heeft om nu op dat topniveau te kunnen acteren zo snel mogelijk het buitenland in praten. Zo'n onzin natuurlijk. Nu instappen bij het onzekere Bayern terwijl Ajax continu de CL domineert door toedoen van Ten Hag die dit zelf heeft opgebouwd, zou superdom zijn. Eerst Perez en nu Gullit, de mannen die altijd zo graag "realistisch" willen zijn. Het gras is bij de buren niet altijd groener en ik kan je sterker vertellen: Bayern is een klasse minder dan Ajax momenteel.

6 november 2019 om 21:42

Op basis van wat is Ajax momenteel beter? Ajax had het moeilijk met een Bayern die eerder 3-0 van Hertha had verloren. Bayern is in alles groter dan Ajax. Juist moet Ten Hag nu instappen omdat hij het elftal naar zijn hand kan zetten.

6 november 2019 om 21:47

Haha, hoe erg spreek jij jezelf tegen? Momenteel heeft dus niks te maken met die wedstrijden die Ajax een jaar geleden tegen Bayern speelde. Ajax speelt iedere grote club van de mat sinds Bayern. Qua spel, tempo, wedstrijdopvatting was Ajax sterker dan Real, Juve, Spurs, Valencia, Chelsea. Dat gaat heus we weer eens veranderen, maar ik zou als ik Ten Hag het momentum nog maar even meenemen bij Ajax. Bij Bayern moet hij van scratch beginnen en dat kan je beter in de zomer doen.

6 november 2019 om 22:01

Jezus ahah totaal niet terug gelezen wat ik typte en grote stukken weggelaten. Ach opnieuw, ik doelde met "nu" dat Ten Hag vanaf komende zomer moet instappen omdat Bayern "nu" in een wederopbouw zit wat waarschijnlijk 2 a 3 jaar duurt. Als hij vanaf komende zomer instapt kan hij het elftal naar zijn hand zetten. Het zou zeker inderdaad heel dom zijn om nu naar Bayern te gaan.

6 november 2019 om 22:18

Dan zijn we het helemaal eens en ik zie dat ook wel gebeuren. Nu nog genieten van Ten Hag bij Ajax en Ajax weet dat het nu ook al een lijstje met trainers kan opstellen. Overmars en Sar kennende, komt dat wel goed.

6 november 2019 om 23:26

Spurs had een sterkere en betere spelopvatting dan Ajax. Ze hebben het 1 helft moeilijk gehad tegen Ajax.

Ik word langzamerhand een beetje simpel van dat denigrerende toontje van al deze betweters richting Ajax! Maar over treinen gesproken: Ajax word of is bezig ook zo’n trein te worden hoezo? Over 4 jaar is de europaleague een feit (of hoe hij mag heten) en stapt Ajax uit de Nederlandse competitie zoals bayern uit de Duitse en noem ze maar op wordt ook Ajax overgoten met geld en iedere week een Europees top duel!! Geen fietsenstallingen meer die dienst doen als stadion met kunstgras maar bernabeau,old-Trafford-Allianz arena en noem maar op! Je ziet aan het ophogen van het salaris plafond dat Ajax al stilletjes hier naar toe werkt!

Nu lekker bij Ajax blijven en weer proberen wat te presteren in de CL en dan de sprong wagen en hem met Bayern proberen te winnen. Leuk doel.

Wat een hoop misgunners mbt Ten Hag terwijl ze er zelf hoogstwaarschijnlijk geen seconde over hoeven na te denken. Bayern is in alles groter dan Ajax en bovendien - uitgaande van het salaris wat een Ancelotti opstreek - gaat Ten Hag daar factoren meer verdienen. Maar er zit ook een keerzijde aan deze medaille. Puur op basis van de kwaliteiten van Ten Hag zou het wel eens een kortstondig verblijf voor hem kunnen zijn in het zuiden van Duitsland. Zijn basis- en wisselbeleid is van dien aard dat binnen de kortst mogelijke tijd de 5de colonne in Munchen haar opwachting maakt. Kortom Ten Hag mist de taktisch/tecnische en management kwaliteiten plus de uitstraling om leiding te geven aan een dergelijke grootmacht.

Uiteraard zou ik graag zien dat Ten Hag blijft, maar kom op; als zijn Bayern langs komt neem ik het hem niet kwalijk. Wat dat betreft ben ik het ook niet met de mensen eens die zeggen dat hij naar het buitenland geschreven word. Daarnaast kan ik mij voorstellen dat hij op een gegeven moment een nieuwe uitdaging wilt voordat de onvermijdelijke klat erin komt. Hetzelfde geldt voor een aantal spelers, waarbij het een wonder is dat zovelen nog besloten om nog even te blijven, want ondanks de goede prestaties zijn we helaas geen eind station. Wat dat betreft ga ik er dus ook vanuit dat Ajax al een tijdje bezig is om de onvermijdelijke leegloop aan het einde van het seizoen op te vangen.

Net als die Valencia trein waar Koeman ooit opsprong toen hij bij PSV zat. Dat liep ook zo lekker af voor hem. Maar Ten Hag is een bouwer, die is lekker bezig met Ajax en blijft dit seizoen gewoon. Hij heeft net alle spelers (helpen) over te halen om te blijven en dan zou hij zelf in November vertrekken? Not gonna happen.

Bayern heeft in de persoon van Wenger een tijdelijke machinist aangesteld dus die trein zal met enige vertraging toch wel komen.😊

Dit zegt veel over Ruud Gullit zelf. Andere clubs zullen dit altijd in hun achterhoofd houden bij een volgende stap. "Tussentijds vertrekgevaar" geval.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren