Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rutten: ‘Een speler ken ik wel, Ba is voor een paar centen getransfereerd’

Laatste update:

Feyenoord wacht een zware dobber in de derde voorronde van de Champions League. De Rotterdammers werden vrijdagmiddag gekoppeld aan Besiktas, de nummer drie van het voorbije seizoen in de Süper Lig. Fred Rutten kon tijdens de persconferentie nog niet veel zeggen over de Turkse tegenstander.

/

“Het is een mooie club en niets is onmogelijk. En als ik een beeld van ze heb, dan kan ik waarschijnlijk ook zeggen: we gaan voor de winst. Een speler weet ik wel, want Demba Ba is volgens mij voor een paar centen getransfereerd.” Feyenoord begint met een thuiswedstrijd en daarin moet de ploeg volgens de trainer ‘een signaal’ afgeven: “We hebben vorig jaar laten zien dat we thuis een grote macht kunnen zijn.”

Rutten verwacht in het tweeluik met Besiktas te kunnen beschikken over Jordy Clasie, Stefan de Vrij en Terence Kongolo. Het WK-drietal sluit op 23 juli aan bij de selectie; op 29 of 30 juli wordt de eerste wedstrijd gespeeld. “Die drie spelers zijn fit, dat is geen probleem. Al gaan we geen risico’s nemen.” Rutten hoopt er op korte termijn nog enkele spelers bij te krijgen, maar weet dat de kans dat dit lukt niet bijzonder groot is.

“Als coach heb ik mijn wensen, maar er is altijd een gezond spanningsveld tussen club en coach”, zegt Rutten tegen RTV Rijnmond. “Een coach wil liever vandaag dan morgen nieuwe spelers hebben. Je hoopt erop, maar als het niet kan, dan is dat maar zo.” Erwin Mulder verwacht een ‘heksenketel’ in het stadion van De Zwarte Adelaars: “Dat heeft de trainer ons ook verteld.”

“Ik ben nu twee keer dicht bij de volgende ronde in de Champions League geweest, maar toen is het niet gelukt. Dus dan moet het nu maar gebeuren”, vertelt de doelman tegen de regionale radio- en televisiezender. “We moeten het tegen Besiktas laten zien, het is financieel ook belangrijk voor de club. Misschien kopen we er nog wel wat bij, al heb ik daar geen invloed op”, aldus Mulder.

Welke club heeft een betere selectie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop echt voor Feyenoord dat ik het mis heb, maar ik heb het gevoel dat Fred Rutten meer kwaad dan goed gaat doen.. Volgens mij is hij in alles de tegenpool van Koeman, die juist zo goed als het maximale uit de ploeg heeft weten te halen de afgelopen jaren. Verder denk ik dat Besiktas net iets sterker is, maar dat Feyenoord met mentaliteit een heleboel goed kan maken. Het zal hoe dan ook spannend worden voor de Rotterdammers!

18 juli 2014 om 19:12

Rutten is net zoals koeman erg goed met jeugd. Ook tactisch is hij sterk. Ik denk dat dit wel een goede match is

18 juli 2014 om 19:14

Ik snap zeker wat je bedoelt maar, toen Koeman instapte was het Feyenoord van toen ook heel anders dan nu. Ik kan er een moeilijk oordeel over hebben aangezien de selectie voor volgend seizoen niet tot nauwelijks is te voorspellen. Ik moet je gelijk geven over de CL. Besiktas heeft veel meer financiële middelen, zie trasnfer Ba, en het helpt ook niet bepaald mee dat onze sterkhouders vertrekken, wat er natuurlijk dik zat aan te komen.

18 juli 2014 om 19:16

@ Teedee,

Op dit moment ben ik ook niet helemaal overtuigd van Fred Rutten als opvolger van Ronald Koeman en ik heb er eerlijk gezegd ook een hard hoofd erbij dat hij het net zo goed als Koeman zal doen, aangezien Rutten met Bruno Martins Indi, Daryl Janmaat, Graziano Pellé en zo goed als zeker Stefan de Vrij al een aantal erg belangrijke krachten is verloren.

Ik ben op de een of andere manier ook niet helemaal overtuigd van de transferactiviteiten van clubs als Rutten daar coach is en nee, dit doe ik niet omdat hij bij PSV een aantal slechte aankopen had, maar ik ben nooit echt onder de indruk van het aankoopbeleid van Rutten geweest.

In mijn ogen moet Feyenoord dan ook aankopen gaan doen, mits ze nog kans willen maken tegen Beşiktaş. Want Feyenoord speelt 29 of 30 juli tegen Beşiktaş, dus dat is over ongeveer anderhalve week en als je dan bijvoorbeeld naar de spitspositie kijkt, dan vind ik het erg matig eruitzien, na het vertrek van Pellé.

Want met bijvoorbeeld Mitchell te Vrede kan je toch niet echt aankomen zetten in de voorronde van de Champions League tegen Beşiktaş. En Bas Dost alsnog proberen te halen heeft ook geen zin, want die zal die wedstrijd ook niet meekunnen spelen, aangezien hij er nog een tijdje uit zal liggen met een enkelblessure.

Ik weet niet aan wie Feyenoord dan zit te denken, maar met te Vrede kan je dus niet tegen Beşiktaş spelen, vind ik, en als Dost gehaald wordt vóór de wedstrijd tegen Beşiktaş, dan heb je niets aan hem, aangezien hij dan geblesseerd is of anders niet wedstrijdfit zal zijn.

Verder heeft, zoals Fred Rutten al aangeeft, Beşiktaş met Demba Ba vandaag al een uitstekende spits binnengehaald en andere bekende spelers, voor mij bij Beşiktaş, zijn Filip Hološko, Necip Uysal, Kerim Frei, Oğuzhan Özyakup (is in Zaandam geboren, heeft drie jaar in de jeugdopleiding van AZ gezeten en vier jaar in de jeugdopleiding van Arsenal), Atiba Hutchinson (oud-speler van Psv), Tomáš Sivok en Cenk Gönen.

Op zich zitten er dan wel een paar goede spelers tussen, zoals Ba en Özyakup, maar de rest van de spelers die ik hierboven heb opgenoemd, zijn redelijk goede spelers. Ikzelf vond Özyakup het afgelopen seizoen erg opvallen en van Ba ga ik er ook vanuit dat hij een van de sterspelers zal worden.

18 juli 2014 om 19:43

Veel mensen doen negatief over Te Vrede maar hij heeft zich goed ontwikkeld. Vorig seizoen verving hij een paar keer Pelle en dat deed hij uitstekend terwijl de spelers gewend waren aan de speelstijl en looplijnen van Pelle. Ik denk dat wij met Te Vrede in de spits, één van onze betere wedstrijden hebben gespeeld (AZ thuis).

Ik heb vertrouwen in Te Vrede, ik denk dat hij met de juiste aanvoer minimaal 20 goals in de Eredivisie zou maken.

18 juli 2014 om 21:20

Supergoede spelers bij Besiktas? Er was er geen één bij op het WK! En dankzij malafide gokpraktijken zitten ze nu in de vCL! Dit wordt een 50/50!

19 juli 2014 om 17:38

Jermaine Jones

18 juli 2014 om 22:27

Ik denk best dat het kan werken met Rutten zo lang er geen kampioenschap van hem verwacht wordt en er niet teveel druk op hem wordt gelegd.

Hij is vooral in staat spelers beter te maken en met lastige spelers om te gaan (bijv Lazovic). Dus voor een nieuwe lichting talenten misschien wel een ideale trainer.


Maar nogmaals. Verwacht geen titel. Das niet reëel.

19 juli 2014 om 11:26

Goeie analyse ben het wel met je eens. Snap de kritiek op Rutte niet zo. Hij was gewoon de beste keuze met wie er voor handen waren. Hij is goed met talent en iedereen praat goed over hem die met hem gewerkt heeft. Komt allemaal wel goed met Feyenoord. Pelle en guidetti kwamen ook later in de transfer periode dus je moet daar niet mee willen haasten als dat je 2 miljoen extra gaat kosten.

Besiktas speelt niet in eigen stadion, dus maak je maar niet druk. Spelen hoogstwaarschijnlijk in het olympisch stadion in Istanbul waar de supporters ver van het veld afzitten.

18 juli 2014 om 18:48

Het zal waarschijnlijk propvol zijn aangezien de e-bilet regeling niet geld voor cl voorronde wedstrijden

18 juli 2014 om 19:00

Als het goed is, is die e-ticket regeling afgeschaft.

18 juli 2014 om 19:01

Serieus ? heb er niks van meegekregen. Denk van niet hoor

18 juli 2014 om 20:31

Volgens mij gaan ze het stadion van Basaksehir gebruiken wat mij ook een verstandige keuze lijkt. Anders mogen ze altijd in het Sukru Sarac Oglu tegen de Nederlands

18 juli 2014 om 20:53

Idd, hoop dat Aziz baskan gewoon het stadion aan Besiktas uitleent. Maar ik had inderdaad begrepen dat ze in het stadion van Basaksehir gaan spelen. Erg leuk stadionnetje, maar wat aan de kleine kant.

18 juli 2014 om 22:54

Wordt gewoon weer Atatürk Olimpiyat dit seizoen, dus geen Basaksehir.

Als de Vrij ook nog wordt weggekaapt zie ik het vrij somber in voor Feyenoord.

18 juli 2014 om 18:59

De vrij zou ik ook liever willen houden, denk dat hij het meeste zal worden gemist. Clasie blijft gewoon, hoe doet achabar het trouwens?

18 juli 2014 om 20:02

Je bent voor Feyenoord en je weet niet eens hoe je eigen spelers het doen.

18 juli 2014 om 20:09

@julfeyenoord

Best slecht, in de oefenpotjes heeft ie er niet veel van gebakken…

Besiktas heeft de betere selectie (ook maar geld dus dat is logisch), maar Feyenoord heeft in mijn ogen het tactisch beter voor elkaar in het algemeen. Zou mijn geld op geen van beide durven zetten.

Hutchinson zal hij ook nog wel kennen zeker

18 juli 2014 om 20:55

Als hij een beetje fatsoenlijke trainer is zou hij inderdaad meer spelers dan alleen Ba moeten kennen. Ik bedoel, je bent elke dag met voetbal bezig. Dan mag je denk ik verwachten dat hij wat kennis van de markt heeft, toch?

Demba Ba is maar voor 5mil gehaald, zéér goedkoop en ik vind hem echt een goeie spits hoor. Kan zo in de BPL aan de slag bij iedere club die een spits nodig heeft.

18 juli 2014 om 18:57

ja, maar omdat hij naar Turkije is vertrokken word hij zeker weer als een veteraan gezien die even komt cashen/

18 juli 2014 om 18:57

Waarschijnlijk niet, anders was hij wel voor meer verkocht.

18 juli 2014 om 19:00

vraagpijs voor Ba was op het begin 13 mil. Na anderhalf maand onderhandelen is hij voor 6 miljoen gekocht. Dat is gwn goed gedaan door het bestuur van Besiktas

18 juli 2014 om 19:26

Ja iedere speler is 20+ mil in Engeland. Ba zat op de bank was niet nodig, maar leuke speler inderdaad maar geen super speler denk dat Clasie bijvoorbeeld beter is andere positie maar als je een sterke speler aanwijst kan dat ook bij Feyenoord.

18 juli 2014 om 19:41

Ik zeg ook niet dat het een superspeler is, maar het is wel een versterking voor Besiktas. Clasie moet je ook niet zo overdrijven het is gwn een harde werker die aardig kan voetballen.

18 juli 2014 om 20:01

Goh, Demba Ba is ook een spits en geen middenvelder zoals Clasie.

Ik heb er een goed gevoel over, heb Feyenoord tegen turkse clubs zien spelen en het ziet er altijd beter uit dan tegen een stug midden of oost europese ploeg die liggen ons gewoon een stuk minder. Turkse clubs hebben meestal meer dure spelers dan ons. Laten we hopen dat we winnen ik heb er wel vertrouwen in deze keer, veel meer dan tegen bijvoorbeeld tegen praag of een oost europese club.

18 juli 2014 om 19:00

Hoe wil je je goed gevoel argumeren dan? Wie hebben jullie nog over Feyenoord loopt leeg kwaliteit is er uit gezogen.

18 juli 2014 om 19:04

Kongolo, Clasie, Vilhena en Boëtius zijn zeer getalenteerd.

18 juli 2014 om 19:12

Oguzhan Ozyakup(ex-Arsenal), Tore (ex-Chelsea) en Kerim Frei (ex-Fulham) zijn net zo getalenteerd en misschien zelfs getalenteerder. Feyenoord en Besiktas moeten zich zsm versterken, Feye met een spits en rechtsbuiten. Besiktas met een rechtsback en rechtsbuiten (Tore is al bijna binnen, traint zelfs mee).

18 juli 2014 om 19:14

'wat hebben jullie nog over'

Ik gaf aan wie we qua talent over hebben. Net als De Vrij trouwens. Spits is prioriteit nummer 1. Rechtsbuiten kan Schaken spelen en anders Manu.

18 juli 2014 om 19:18

Gebaseerd op wat ik van Feyenoord heb gezien afgelopen jaar, kan ik nog 5-0 overwinningen herinneren zonder pelle, daarnaast denk ik dat boullarous bmi gewoon kan vervangen heeft minder restwaarde maar is gewoon een sterke verdediging. Pelle moeilijk te zeggen wat de impact hiervan is al doet lex het goed ook zonder pelle. Clasie is nog beter dan afgelopen seizoen en de Vrij is nog niet weg, ik hoop ook dat hij blijft maar dat weet ik niet Nelom was gewoon goed als lings achter en naar mijn mening kan hij bmi opvangen kongolo is ook beter geworden en tja de rest is afwachten maar het team is niet zo slecht als vele denken.

18 juli 2014 om 20:11

rbn_ Maar je hebt ook nog een verboek, goossens, woudenberg etc..

18 juli 2014 om 20:31

Klopt, Woudenberg is een getalenteerde back. Verhoek zal ongetwijfeld niet eens bij de eerste 23 zitten en Goossens is een wisselspeler.

19 juli 2014 om 00:12

nou je weet maar nooit, krijgt behoorlijk wat speelminuten in de oefenwedstrijden iets wat ik niet had verwacht.. maarja het zijn ook maar oefenwedstrijden...

Feyenoord heeft nog kans om zich te versterken als ze dit niet doen gaat het makkelijk worden voor Besiktas.

18 juli 2014 om 19:03

Waarom denk je dat?

19 juli 2014 om 00:23

Met twee spelers die kunnen voetballen kom je niet ver kwaliteit is verkocht.

19 juli 2014 om 11:11

Kongolo, Clasie, Vilhena en Boetius hebben wij zeer getalenteerde spelers in huis. Verder is De Vrij nog niet verkocht. Paar ervaren spelers zoals Boulahrouz, Mathijsen en Immers. Zo slecht is het niet.

18 juli 2014 om 19:05

Denk niet dat het makkelijk wordt voor hun, heb eigenlijk nog geen enkele ploeg het makkelijk zien hebben tegen een nederlandse ploeg, behalve real Madrid en Napoli de laatste jaren. Kijk naar ajax doen het gewoon goed tegen andere clubs winnen niet altijd maar worden wel elke keer 3e in de groep. Dat domme gelul van mensen dat nederlandse clubs geen kans hebben terwijl ik maar 2 dingen zie of we onderschatten de tegenstander of de grote club is net iets beter. En besiktas is niet in de category grote clubs, dus kan alle kanten op al geef ik Feyenoord meer kans.

Ik denk dat het vechtvoetbal gaat worden met feyenoord op de 532, en besiktas met zoals gewoonlijk de brekers op het middenveld. Ik denk dan dat besiktas gaat winnen want vechtvoetbal is toch iets meer voor de turken neergelegd.

18 juli 2014 om 19:23

Haha, ik denk dat het positie spel voetbal gaat worden, hier hebben we in Nederland meer ervaring mee dus denk dat Feyenoord gaat winnen. Sjonge jonge, man je kan alles verdraaien dat Besiktas gaat winnen, maar ook Feyenoord weet waar turkse kwaliteiten liggen maar ook die van ons. Besiktas speelt vecht voetbal krijgt een rode kaart en feyenoord wint, allemaal onzin. Denk dat feyenoord wint omdat ze fey nu al onderschatten

Besiktas moet zeer zeer zeer snel een rechtsback en rechtsbuiten halen. Anders kan zelfs een blinde zien welke taktiek Feyenoord gaat hanteren, volop druk zetten op de rechterkant van Besiktas. Wanneer er niet snel transfers worden gedaan zie ik Feyenoord winnen, ook speelt Besiktas niet in hun eigen stadion, maar in het afschuwelijk Olympische stadion. Ik zou een buitenlandse rechtsback halen en Tore voor de rechtsbuiten positie.

18 juli 2014 om 20:58

Waarschijnlijk spelen ze in het stadion van Basaksehir, maar ik hoop dat de voorzitters van FB en GS hun stadions ook aanbieden. We zijn eerst Turken, daarna pas voetbalfans.

19 juli 2014 om 16:33

Dat gaat het dus niet worden, weet je nog hoe de fans van GS reageerden op Fatih Terim die zei dat als BJK in hun stadion zou spelen hij erg blij zou zijn? Dat durven de bestuursleden van beiden clubs niet aan. Ik zie liever als BJK fan ook dat wij gewoon Olympische stadion gebruiken, anders heb je dat gezeik weer van: Heej wij hebben jullie ons stadion geleend.

Koeman was altijd erg goed in domme uitspraken doen voor een wedstrijd. Uitspraken die hij altijd terug om zijn oren kreeg.dat heeft Rutten denk ik wel wat minder. Verder schat ik de trainer Rutten toch wat hoger in dan Koeman. Weet niet waarom, maar dat idee heb ik gewoon na Rutten bij Twente.

het lijkt mij duidelijk dat feyenoord zich nog moet gaan versterken willen ze van de turken gaan winnen..

Feyenoord heeft geen kans. Nederlandse clubs hebben altijd al weinig kans gehad in EU tegen Turksetoppers. Word een leuk match

18 juli 2014 om 19:51

Besiktas heeft in 6 wedstrijden nog niet van een Nederlandse club gewonnen.

18 juli 2014 om 20:00

:D Wanneer heeft Besiktas EU gespeeld ? Over welke 6 wedstrijden heb je het? Je praat alsof ze om de aantal wedstrijden tegen een NL club spelen :D , algemeen hebben Nederlandse clubs minder kans gehad tegen Trtoppers.

18 juli 2014 om 20:56

Besiktas heeft nog nooit gewonnen van een Nederlandse club , 6 ontmoetingen 5 keer verloren 1 keer gelijk gespeeld.

18 juli 2014 om 20:51

Ik kan me Fenerbahce nog wel herinneren.

Nederlandse clubs zijn echt kansloos tegen Portugese toppers.

18 juli 2014 om 21:01

Je bedoelt Fener-Feyenoord in 2002? Toen waren de Turkse topclubs niet eens de helft van wat ze nu waard zijn. Fenerbahce doet het doorgaans goed tegen Nederlandse clubs. De afgelopen 5 a 6 jaar had alleen AZ ons uitgeschakeld in de voorrondes (op wat geluk, laatste minuten gescoord etc.) maar Fenerbahce is 2x boven PSV geëindigd in de CL (in 2006 en in 2008 volgens mij) en 1x liefst 7 punten boven Twente (in 2010).

18 juli 2014 om 21:12

Tijden zijn nu inderdaad anders maar in dat bericht staat dat Nederlandse altijd al weinig kans hebben gehad en dat is onzin.

Trouwens waren in 2002 de verhalen over de hel van Istanbul ook niet van de lucht.

19 juli 2014 om 17:11

Ging niks mis in 2002. In de Kuip niet en in Istanbul niet. De Fenerbahce fans applaudiseerden zelfs voor Feyenoord na de wedstrijd. Ik vind het ook zo een onzin dat iedereen denkt dat het in Rotterdam uit de hand gaat lopen, alleen maar door een paar Besiktas fans.

Het zijn weer de bekende uitspraken van Fred. Open deuren intrappen maar geen woord liegen

Nou meneer Rutten je gaat de rest van de selectie wel ontmoeten dan. Besiktas heeft ook Gokhan Tore gekocht. Ze hebben toch een aardig jonge team bij elkaar gekocht. die het Feneyenoord zeker moeilijk gaat maken.

Hij kent maar 1 speler van besiktas. Kijkt fred wel eens voetbal. Man, man, man wat een armoedige opmerking zeg.

19 juli 2014 om 16:36

Haha inderdaad. Als coach moet je wel meer kennis hebben van de market neem ik aan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren