Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ron Jans doet voorstel voor nieuwe spelregel na tijdrekken van Ajax

Laatste update:

Ron Jans en Robin Pröpper zijn niet blij met de wijze waarop Ajax zondag een 0-1 voorsprong probeerde te verdedigen tegen FC Twente. De Amsterdammers rekten de nodige tijd in de tweede helft, maar konden puntenverlies daarmee niet voorkomen: Ajax en FC Twente remiseerden met 1-1 in De Grolsch Veste, door doelpunten van Sébastien Haller en Robin Pröpper.

Bij een 0-1 voorsprong nam Ajax ruimschoots de tijd voor ingooien en doeltrappen. Met name Maarten Stekelenburg, Daley Blind en Noussair Mazraoui maakten zich schuldig aan tijdrekken. Vier minuten voor tijd kwam FC Twente op gelijke hoogte via Pröpper, waarna arbiter Dennis Higler vijf minuten toevoegde aan blessuretijd, vermoedelijk mede door het tijdrekken. Ajax zocht vervolgens in de blessuretijd naar het winnende doelpunt, maar dat kwam er niet.

Op de persconferentie na afloop reageert Pröpper op de beslissing om vijf minuten blessuretijd toe te kennen. Dat besluit was 'het enige wat hij niet helemaal begreep'. "Waar kwamen die vandaan? Na het tijdrekken van Ajax volgt de 1-1. Dan denk ik niet dat er vijf minuten bijgetrokken hoeven te worden, maar dat was het enige. Voor de rest was de arbitrage prima." Jans stelt zelfs een nieuwe spelregel voor: "Het zou een mooie spelregelwijziging zijn: als je zelf tijdrekt, wordt die tijd er later niet bijgetrokken, als je die later weer nodig hebt."

Jans vond de arbitrage 'uitstekend, op een paar momenten na'. Hij zag enkele tackles van Ajax die in zijn ogen wel een 'kaartje' hadden kunnen opleveren. "Het ging om twee tackles van Ajax. Hij liet doorvoetballen, maar ik vind Dennis Higler sowieso een van de betere scheidsrechters." Op welke tackles hij doelt, geeft Jans niet aan. Davy Klaassen en Edson Álvarez ontsnapten in de eerste helft aan een rode kaart. Laatstgenoemde kreeg geel voor een tik in het gezicht van Giovanni Troupée, terwijl een tik van Álvarez op het achterhoofd van Michal Sadílek onbestraft bleef. Jans geeft echter aan dat hij de tik bij Sadílek niet heeft gezien.

"Een vechtwedstrijd", zo bestempelt Jans het duel van zondagmiddag. "We hebben in de kleedkamer gezegd: we hebben nu echt een probleem, want dit moeten we nu iedere week bieden, niet alleen tegen Ajax. We moeten hoog druk zetten of diep verdedigen en counteren. Op basis daarvan, en op basis van de kansen, vind ik dat er een terecht gelijkspel uit de bus komt. Ik heb enorme waardering voor de intensiteit, strijd, passie en mentale weerbaarheid. Dat is de basis geweest van dit punt. Het voelt bijna als een overwinning."


Kalum van Oudheusden is fulltime videojournalist, presentator en programmamaker bij Voetbalzone en maakt onder meer exclusieve interviews en verschillende programma’s.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties
22 augustus 2021 om 16:23

Nee slaat nergens op natuurlijk maar dat Ajax voordeel heeft van de extra tijd door haar eigen tijdrekken is wel vreemd natuurlijk. Eerst stel je daarmee een gelijkmaker uit en later biedt het nog ruimte voor een treffer. Gewoon harder optreden tegen tijdrekken, dat lijkt me het beste. Bestaande spelregels bieden voldoende houvast, begin gewon eens tijd te tellen bij de keeper en wanneer dit te lang duurt, indirecte vrije trap, moet je eens kijken hoe snel het ophoudt,

22 augustus 2021 om 16:26

Vaak zijn het de kleinere clubs die daar hun voordeel mee doen. Lang
proberen 0-0 te houden met tijdrekken en als de grotere club dan vlak voor tijd toch op voorsprong komt, heb je je eigen verdiende tijdrek minuten om nog paar minuutjes te stormen.
Overigens begreep ik dat Twente zelf ook genoeg tijd had gerekt, dus beetje kinderachtig dit.

22 augustus 2021 om 17:18

In theorie heeft niemand voordeel of nadeel van tijdrekken. Zonder tijdrekken was de goal eerder geval en had Ajax alsnog dezelfde tijd gehad om te proberen te scoren. Echter vind ik het voorstel wel leuk, maar dan moet je er wel iedere wedstrijd iemand op zetten.

22 augustus 2021 om 20:03

Gewoon geel geven ook als ze niet meteen het spel kunnen hervatten omdat ze geen 9 meter van de bal maar voor de bal gaan staan .Dat is nou echt spelbederf.Bij een uitbraak maken ze een overtreding en proberen ze de voortgang te beletten

22 augustus 2021 om 21:03

Exact, zuivere speeltijd invoeren en een maximale tijd voor een uittrap, vrije trap en ingooi. Niet binnen de tijd...bal voor de tegenstander. Of gewoon meteen geel als er iemand tijd aan het rekken is ipv dat eeuwige gewija op de horloge

22 augustus 2021 om 22:24

Gewoon abs speeltijd als in het hockey al 23 jaar...

22 augustus 2021 om 22:35

Blijft toch bizar hoe voetbal niet kijkt naar andere sporten die perfecte spelaanpassingen hebben voor buitenspel, speeltijd, VAR, tijdstraffen etc ?

23 augustus 2021 om 09:16

@Nijogeth, een baan als toekomstvoorspeller zou je goed staan. Tuurlijk had dat doelpunt niet op deze manier gevallen zonder het tijdrekken van Ajax. Als jij vanochtend bij je ontbijt ook maar de vork had laten vallen was heel je dag anders gelopen. Het voorstel vind ik wel origineel van Jans, maar het is weer achteraf repareren. Gewoon naar zuivere speeltijd toewerken.

23 augustus 2021 om 09:46

@Spijkenisser in jouw redenering mag Twente Ajax dan wel een bloemetje sturen. Zonder tijdrekken was het doelpunt dus niet gevallen.

23 augustus 2021 om 13:16

Zelfde optreden als bij hockey. Ben je niet binnen zoveel seconde op voldoende afstand, volgt een gele kaart. Voor een gele kaart zou een tijdstraf ingevoerd moeten worden. De vrijetrappennemer heeft ook maar bepaalde tijd. Indien niet binnen die tijd, dan gaat de vrije trap naar de tegenpartij.

24 augustus 2021 om 21:56

Dan had Twente de 1e helft al met 8 man gestaan

23 augustus 2021 om 09:37

Het voorstel slaat natuurlijk nergens op, maar een zuivere speeltijd van bijvoorbeeld 2x30min lijkt me een geweldige vervanging van de huidige 2x45min. Buiten dit alles laat het getreuzel van Ajax zien dat ze onzeker zijn. Daar staan we dan als miljoenenclaim en dan doen we dit. Schamen moeten we ons!

Dat slaat natuurlijk nergens op, die tijd is er gewoon niet gevoetbald dus extra tijd. Maar k vind het zelf ook heel hinderlijk, dat tijdrekken altijd van Ajax. Je haalt jezelf alleen maar uit het spel, en daardoor krijg je vaker nog de deksel op de neus.

22 augustus 2021 om 16:38

gewoon zuivere speeltijd... nooit gezeik.

23 augustus 2021 om 09:56

Dat zal er niet snel komen. Dus maar harder optreden met kaarten.

23 augustus 2021 om 21:27

Irritante club is twente,ze kunnen zelf niet voetballen en maken het de tegen stander onmogelijk om te voetballen.

Ja als t andersom was gebeurt t natuurlijk ook, Ajax zou dat niet nodig moeten hebben maar toch. Beste lijkt mij gewoon 2x zuiver 30 min met een 4e official die de klok bij houdt heeft die ook nog is wat te doen.

23 augustus 2021 om 12:15

Voor de miljoenen die ze krijgen + de 5 wissels iedere wedstrijd mag die 30 minuten best verhoogd worden naar 40 minuten

23 augustus 2021 om 16:06

Zuivere speeltijd is rond de 60 min per wedstrijd, dus 2x30 zou helemaal perfect zijn.

Twente heeft weinig recht van spreken. Tot de 0-1 hebben ze zelf constant geprobeerd het spel dood te maken.

22 augustus 2021 om 16:13

Is hun goed recht toch of niet als zwakkere tegenstander maar als het Ajax doet dan is het niet erg zeker.

22 augustus 2021 om 16:16

Draai het maar weer om. Het gaat er om dat Twente het zelf doet en dan vervolgens naar Ajax gaat wijzen. Hoezo hypocriet. Ze moeten het beide niet doen. Punt.

22 augustus 2021 om 16:23

Zeker hun goed recht maar als de tegenstander dan ook gaat tijdrekken als ze voor staan moet je niet gaan huilen. Terwijl je eigen team het vanaf minuut 1 doet. Neemt niet weg dat ik dat hele tijdrekken ook zo nutteloos vind, speel de bal gewoon rond is veel effectiever of ga gewoon zorgen voor meer duels zodat er continue gefloten wordt.

22 augustus 2021 om 16:50

Gaat ie het weer omdraaien, wat ben je ook een zielepiet. Twente doet het en klaagt, daar gaat het hier om

22 augustus 2021 om 18:53

Van Twente kun je het verwachten maar van een topploeg niet.

Wel jammer dat je geen discussie aan kunt gaan maar wel beledigen.

Slechte dag gehad vandaag?

23 augustus 2021 om 09:33

Er valt geen discussie aan te gaan met iemand die de feiten omdraait. Daar hebben we genoeg van hebben we het afgelopen jaar kunnen zien en daar valt niet mee te praten

23 augustus 2021 om 12:27

Als het Twente zijn goed recht is om dat te doen, waarom is het dan niet Ajax zijn goed recht om dat bij een voorsprong ook te doen?
Of moeten we volgens jou een regel invoeren dat de club die lager staat op de ranglijst wel mag tijdrekken, en de hoger genoteerde club meteen geel krijgt?

23 augustus 2021 om 12:29

@thegreenwave, wat een onzin.
Dus een scheids moet het bij de zwakkere ploegen wel toelaten?
Dus Ajax mag in de CL tegen Manchester City wel gaan tijdrekken volgens jou?
Dit is echt de grootste onzin die ik in dit topic heb gelezen.

23 augustus 2021 om 15:46

Oké dus het was krom en je hebt het zojuist recht geluld. Of je hebt er beiden recht toe of niemand zo simpel is het.

Voetbal is en blijft een spel dat we het je de ene keer mee zit en de andere keer tegen. Het zal vast nog wel gebeuren dat Twente tijd zal rekken dit seizoen en andere clubs tegen Twente gaan tijdrekken. Helaas hoort het erbij.

22 augustus 2021 om 17:38

jij hebt ergens anders na gekeken

22 augustus 2021 om 18:25

Boeit niets, die van Klaassen was sowieso een rode!
Desalniettemin heerlijke middag gehad, gvd wat fijn om weer in het stadion te zijn!

23 augustus 2021 om 09:33

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit of de kleinere of grotere club tijd rekt, het zou eerlijker zijn als de club die verantwoordelijk is voor het tijd rekken deze er later niet bij krijgen als ze nodig zijn. Echter is dit natuurlijk nooit te meten want wat is precies tijd rekken? Lang doen over een ingooi kan ook als je achter staat maar de tegenstander een mannetje op iedere medespeler heeft staan? Wat nou als je echt op dat moment geblesseerd raakt of de keeper kan de bal niet kwijt? In theorie een leuk idee, maar in praktijk heel moeilijk te handhaven .

23 augustus 2021 om 09:41

Ga ergens anders lekker lopen janken want fc twente heeft helemaal geprobeerd om het spel dood te maken ajax heeft zowat de hele wedstrijd tijd te rekken

23 augustus 2021 om 10:14

Ik proef hier enige ergernis op de tactiek van Jans waar Ajax geen grip op kreeg. Vervelend he, als je dan niet aan voetballen toe komt?
Twente is voetballend de mindere ploeg, dus is het vrij logisch dat je wil dat de tegenstander niet aan het voetballen komt. Daarin is Twente prima geslaagd. Ajax heeft vrijwel geen kans gehad en is enkel door een frommelgoal en de scheids op de been gebleven.

23 augustus 2021 om 10:58

Hij mag dit toch gewoon benoemen? Hij geeft het in het algemeen aan, niet zozeer tegen Ajax. Ik vond het nog wel meevallen hoe Twente de wedstrijd dood probeerde te maken, Ajax ging ook gewoon mee met Twente door overtredingen te maken e.d.

23 augustus 2021 om 13:17

Welke wedstrijd heb jij dan gezien?

23 augustus 2021 om 15:55

Hebben mensen wel de wedstrijd gekeken? Of zegt iedereen maar wat? Twente heeft er alles aan gedaan om Ajax het voetballen onmogelijk te maken, heel hoog druk zetten, veel duels en eigenlijk Ajax nergens de ruimte geven om het spel te maken. Maar Twente heeft absoluut nergens tijd loop rekken? Hoe komen jullie daarbij? Het spel dood maken, jazeker maar dat heeft niks met zuivere speeltijd te maken hoor...na de 0-1 begonnen de Ajaxieden tijd te rekken, tot vervelends toe en Higler had Stekelenburg allang een gele kaart moeten geven. Dat ze daarna de deksel op de neus krijgen was meer dan terecht en een goede scheids had eerder afgefloten, want alleen Ajax heeft onrechtmatig veel tijd gewonnen door telkens tijd te rekken.

24 augustus 2021 om 22:01

Moet je toch eens de 1e helft opnieuw bekijken.... daar wordt over een inworp oa enorm lamgeslagen gedaan... geen of nauwelijks afstand houden bij nemen vrije trap e.d.

De pot verwijt de ketel.



Hahahahaha, tot aan de 0-1 doet Twente zelf niks anders dan tijdrekken en zuigen, maar als Ajax het doet nadat ze 0-1 maken is het ineens niet toegestaan volgens Ron Jans, echt de meest zielige reactie die im tot nu toe heb gezien

22 augustus 2021 om 21:27

Dat je met veruit de duurste en beste selectie aan het tijdrekken slaat tegen een middenmoter is anders ook best zielig...

23 augustus 2021 om 14:22

Zielig nog wel. Dus een club met een duren selectie kan niet een slechte wedstrijd/dag hebben? Om kampioen te worden zou je bij een voorsprong die je net kan binnen slepen er toch alles aan moeten doen? Dat het je dan niet lukt is een stuk zieliger.

Dat Jans een goede maar allom bekende tacktiek gebruikt is echt prima en logisch dat hij daarna weer een voorbeeld geeft die kant noch wal slaat na juist zo n tacktiek er zelf op los te laten is wel erg kinderachtig.

Kinderachtig, Twente probeerde vanaf het begin de wedstrijd te doden. Geeft niks hoort erbij

22 augustus 2021 om 16:14

Dus beide clubs kinderachtig dan?

Voor Ajax nog het ergste hoor met breedste en beste selectie en dan tegen Twente.

22 augustus 2021 om 16:20

Dat van breedste en beste selectie durf ik heel erg te betwijfelen. Om over de coach maar te zwijgen...

22 augustus 2021 om 16:22

Ik snap nooit zo goed waarom tijdrekken in Nederland altijd zo wordt benaderd. Iedereen rekt tijd. Twente deed het vandaag, Ajax deed het vandaag en ook Feyenoord en PSV rekken tijd als daar aanleiding voor is. Lekker belangrijk. Zolang de Eufa en de KNVB hier regeltechnisch niets aan doen zou ik het ook lekker uitbuiten. Ik vind het vooral professioneel. Als Ajax hier met 1-0 wint heeft het gewoon resultaat.

Omgekeerde wereld dit.. Twente heeft er alles maar dan ook alles aan gedaan de wedstrijd kapot te maken. Meneer Zerrouki voorop die van minuut 1 tot 95 op de grond heeft gelegen. Koester het punt wat je hebt gepakt, Ron.

22 augustus 2021 om 18:27

Beide ploegen hebben gekregen wat ze verdienen, namelijk een heel puntje!
Waar Zerrouki tijd pakte deed de Steek niets voor hem onder...
Lekkere middag gehad met een ouderwets sfeertje!

23 augustus 2021 om 08:54

Precies, beide verdiend wat ze kregen.
Eigenlijk verdiende ze beide niks met dit spel maar dat is lastig

Dat gezeur om dat tijd rekken.. Twente was tot de 0-1 aan het rekken waar het kon, wat logische is want een punt tegen Ajax is gewoon een top resultaat.
Vervolgens valt de 0-1 en is het begrijpelijk dat Ajax het tempo er uit probeerde te halen, als je in zo een waardeloze wedstrijd de 3 punten er uit kan halen dan moet je dat doen..

Beide verschrikkelijk gespeeld, en gerekt waar mogelijk het gezeur van Jans is dus lichtelijk kinderachtig en een beetje hypocriet.

Wat Roks Zegt, geniet van je resultaat en koester je punt!

Jongens laten we ons allemaal niet aanstellen. Kleinere teams doen dit al tientallen jaren tegen Ajax, doet Ajax het een keer zelf om de punten proberen binnen te harken op een offday, is de wereld weer te klein.

22 augustus 2021 om 16:09

Een keer? Alle wedstrijden met Onana vergeten? :D Maar verder heb je gelijk, tijdrekken hoort er bij, winst is het belangrijkste. Wel ironisch hoe verongelijkt de Blind’s van deze wereld zijn als het hén overkomt.

22 augustus 2021 om 16:09

Net zo ironisch eigenlijk als Ron Jans die dit staat te verkondigen na zo’n wedstrijd.

22 augustus 2021 om 16:11

Hij maakt het punt van het wel of niet bijtrekken van gerekte tijd, hij ageert niet tegen het tijdrekken an sich..

22 augustus 2021 om 17:24

Nou, hij vindt niet dat Ajax er uiteindelijk voordeel van mocht hebben, door extra tijd bij te tellen. Maar als je de hele wedstrijd 7 of 8 minuten er weet af te trekken door tijd te rekken, dan stoppen we ook niet in minuut 82 of 83, omdat Twente dan nog achterstaat en zelf tijd heeft zitten rekken.

22 augustus 2021 om 16:59

Het is toch bijzonder sneu als je met zo'n selectie tegen dit Twente tijd moet rekken? Dan snap ik de kritiek wel. Een aanval met Haller en Tadic zou toch wel iets productiever kunnen zijn dan dit.

Het zal de euforie wel zijn maar als je de arbitrage een uitstekende wedstrijd hebt zien fluiten vraag ik me wel af of Jans niet even z'n ogen moet laten testen. Higler was dramatisch aan beide kanten. Over het tijdrekken, je ziet het elke ploeg op elk niveau doen het is vervelend maar er valt niets tegen te doen tenzij de scheids snel ingrijpt.

23 augustus 2021 om 16:11

Vind het wel een punt van aandacht, grote clubs hebben zoveel meer voordeel van het scheidsrechterskorps dat was deze wedstrijd ook weer goed te zien. Twente kreeg de eerste gele kaart voor vasthouden van Menig, de overtreding daarvoor van Ajax was vele malen eerder een gele kaart, maar word niet gegeven? 2keer een potentiele rode kaart situatie word weer niet gegeven. Ik ben heel benieuwd wat er was gebeurd als bijvoorbeeld Menig in de Arena een zelfde soort actie had uitgevoerd als Alvarez. Wat had Menig dan gekregen denk je? Higler was echt verschrikkelijk, elke keer floot hij bijna verkeerd, duidelijke cornerballen werden niet gegeven, swalbes werden beloond en zware overtredingen toegelaten etc. etc.

Het ergste is dan, dat bijvoorbeeld een Jans dit niet benoemd, maar dan denkt die komen we dit jaar nog een paar keer tegen, dus dan kunnen we het beste maar zeggen dat hij redelijk heeft gefloten. En zo krijg je telkens dat niemand durft te zeggen wat er eigenlijk aan de hand is, die Higler heeft echt heel slecht gefloten! Totaal niet in de geest van de wedstrijd en alleen maar hinderlijk irritant van beide kanten. Maar zolang we daar niks van zeggen....

Onzinnig voorstel, want als de een vierentwintig seconden heeft tijdgerekt en de ander drie munten en veertig seconden, wie gaat dat bijhouden en is het dan wel tijdrekken geweest of had dit een andere reden? Wie moet dit dan gaan beoordelen? De scheidsrechter of de VAR? Als de VAR dit moet gaan doen tel er dan nog maar tien minuten bij op want zo snel is die VAR minpool niet echt.

Neem aan dat het met een ‘knipoog’ gezegd is? Had verwacht dat Ajax zonder Onana hier minder ‘last’ van zou hebben, maar Blind kan dat ook prima blijkt! Ach, zo werkt het toch, alles voor de winst, dat hoort er dan ook bij.

Jans moet lekker z'n waffel houden elk team doet aan tijdrekken.

22 augustus 2021 om 18:38

Wel mooi om te zien.. daley blind doet er alles aan om tot de 1-1 alles bij elkaar te rekken om na de 1-1 plots max haast te maken..

23 augustus 2021 om 08:56

En dat is onlogische ?
Als je zo een verschrikkelijke pot speelt waarin niemand een voldoende haalt dan mag je er op ze minst alles aan doen om die wedstrijd over de streep te trekken.

zoals het ook volkomen logische was dat Twente tot de 0-1 tijd rekte en het tempo eruit probeerde te halen.

Voor Stekelenburg wil ik een uitzondering maken. Hij kan echt niet sneller. Zelfs de zwaartekracht heeft geen vat op hem. Kijk maar naar de terugspeelbal van Pröpper. Vraag aan "topcoach" van Hag: welke bejaarde verdedigt volgende week tegen Vitesse het doel? Prima ingekocht, Marc!

22 augustus 2021 om 18:00

Heb je eindelijk weer eens de kans om Ten Hag af te zeiken? Ze spelen een keertje gelijk en je hebt je stok al weer klaar om mee te slaan. Je zou zo bij de Telegraaf kunnen gaan werken.

22 augustus 2021 om 18:52

Vraagje: wanneer komt Ajax uit de voorbereidingsperiode? Net als vorig seizoen tijdens de winterstop? Ten Hag moet het team klaar hebben staan bij het begin van de competitie. Opzouten met die smoesjes. En geen zin - pas de tweede wedstrijd - dan direct wisselen in plaats van alles maar op het beloop te laten. Was Slot maar naar Ajax gekomen. Maar helaas, we zitten nog wel even vast aan deze zelf benoemde topcoach. En dat gaat dit seizoen niet goed komen...

Waarom het fenomeen 'blessuretijd' uberhaupt nog bestaat is me een raadsel. Hoe moeilijk is het om bij elk moment dat het spel stilligt je stopwatch even in te drukken en de tijd stil te zetten? Dan kan je gewoon na 45 en 90 minuten affluiten. Blessure? Tijd stil. Duurt het te lang voordat een keeper uittrapt? Tijd stil. Kaart en vrije trap? Tijd stil. Ben je van een hoop gezeur af lijkt me.

22 augustus 2021 om 16:22

Precies, dan is het snel afgelopen met al die trucjes

22 augustus 2021 om 22:40

Oei. Dan gaan spelers kapot op de echt zuivere speeltijd.
En dan zou ik ook pleitten voor een schotklok, 1 poging binnen 3 minuten balbezit, voorkomt rondspelen en maakt het spel nóg sneller...

23 augustus 2021 om 08:58

Haha dan sla ik de wedstrijden van Atletico Madrid voortaan over haha.. die wedstrijden beginnen dan om 12:00 om 20:00 het eindsignaal te horen

Wat een onzin zeg. Alsof Twente niet hetzelfde zou doen. Ja ik spuug ook op tijdrekken. Daarom ben ik ook nog steeds zo pissed op Onana in die CL wedstrijd tegen Tottenham. Dat irritante tijdrekken kost je continu je eigen kop. Maar ga niet hypocriet doen. Elke club doet dit.

Zegt de trainer van waarvan zijn team hard speelde en voor elke aanraking meteen ging liggen en huilen alsof ze een been gebroken hadden. Dit is al tijden zo en tuurlijk was het tijdrekken van Ajax echt irritant. Maar Jans dit tijdrekken gaan jullie als club ook nog wel doen deze competitie en dan eens kijken hoe je reageert. Zolang er niet gespeeld wordt met zuivere speeltijd hou je dit tijdrekken en het zit hem in alles want kijk maar terug ook Twente deed er vrolijk aan mee in de eerste helft.

Gewoon dezelfde regels die hockey, basketbal en zaalvoetbal gebruiken, is de bal niet in het spel, tijd op pauze, ben je meteen af van het gezeik over tijdrekken.

Het aantal wedstrijden dat tijdrekken tegen Ajax werkt in plaats van in het voordeel in de Eredivisie is vele malen groter. Dus zo’n ramp zou zo’n regel niet zijn. Wel heel toevallig dat Jans juist vandaag met dit voorstel komt

Het is zo'n moment die door de VAR niet teruggedraaid gaat worden, omdat je zowel geel als rood kunt uitleggen en het dus geen "grote" fout is.

Ik vind dat bij dit soort gedrag overigens rood hoort, slaan (want het was slaan en geen duwen) is ontoelaatbaar gedrag, zelfs als het niet hard is.

Dat van dat tijdrekken is natuurlijk onzin en dat zal hij ook met een knipoog bedoeld hebben, neem ik aan. Ik ben en blijf voorstander van zuivere speeltijd, dan help je een heel groot deel van het tijdrekken en de bijbehorende frustratie de wereld uit. Maar goed, dat zal nog wel even duren.

Het idee van Jans slaat echt helemaal nergens op. Gewoon onuitvoerbaar. Dan moet er dus per ploeg bijgehouden worden hoeveel tijd er is gerekt, wat al ontzettend lastig te bepalen is (hoeveel tijd staat er voor een doeltrap/inworp, wat als iemand echt kramp heeft etc.) en dan moet na 90 minuten de arbitrage ook nog eens beoordelen of de extra tijd in het voordeel van de tijdrekkende ploeg kan zijn... En dat zou al erg discutabel zijn, want wat als Twente die laatste minuten aan een offensief bezig was? Ga je dan ook eerder stoppen? En nu was Ajax bezig aan een offensief, maar Twente had net zo goed met één counter de winst binnen kunnen halen... Hoe dan ook, onuitvoerbaar. Verder hetzelfde over Propper. Als de stand nog 0-1 voor Ajax was na 90 minuten en de scheids had afgefloten, begreep hij het ook niet, want dan had hij waarschijnlijk alle extra tijd willen hebben om eventueel een gelijkmaker te maken....

23 augustus 2021 om 11:34

Natuurlijk weet Jans ook wel dat die regel er niet komt. Het is humor een sneer richting de tegenpartij. Waarom gaat iedereen hier nou zo ernstig op in. Dat het misschien niet het beste grapje is, nou ja niet elke grap hoeft gelijk een dijenkletser te zijn.

Ik snap dat zoiets moeilijk uitvoerbaar is, maar ik ben zelf een groot voorstander van deze regeling. Lekker in minuut 60 tijd gaan lopen rekken, dan gun je de tijdrekkende partij enkel een verlies toe.

Tijd rekken? Gewoon zuivere speeltijd en een 5-secondenregel om de bal in het spel te brengen. Niet opvolgen daarvan betekent balverlies (vrije trap of inworp) op de plek waar de bal in het spel gebracht moest worden. En gele kaarten erbij wanneer het herhaaldelijk gebeurd. It's not rocket science.

Als hij had gewonnen doormiddel van tijdrekken had je hem niet gehoord.

22 augustus 2021 om 18:32

En zo zijn we met zijn allen lekker hypocriet! Niets mis mee maar wat verlang ik naar de tijd zonder VAR...
Dan had je er vrede mee dat er een foute beslissing weds gemaakt, paar keer schelden en aan het einde van het seizoen werden we allemaal evenveel benadeeld...

Tuurlijk 1e helft elk tikje lag er een twente speler op de grond om het tempo er uit te halen r. jans krijgt nare trekjes

Bestraffen we dat theater van die Tukkers dan ook met gele kaarten, GTST was er niks bij met die schwalbes..

22 augustus 2021 om 18:33

Andere wedstrijd gekeken??

Beter geven ze die kerel waarvan ze het niet gezien hebben dan alsnog rood op camerabeelden. Of doen ze dat niet meer sinds de VAR? Feynoord bovenaan trouwens 🤌🏻

Haha typisch clubs doen dit al jaren tegen ajax waarbij de keeper 42x een waarschuwing krijgt en dan eindelijk rond minuutje 88 zijn 1e geel pakt.

Nu doet ajax het, wat ik ook niet goed vind maarja, koekje van eigen deeg zullen we maar zeggen.. dan komen we opeens met gezeik erover.. juist

Wat zou het heerlijk zijn als er een coach was die zijn spelers opdroeg om geen tijd te rekken. We zijn gelukkig van de schwalbes af nu de VAR er is, wat mij betreft is tijdrekken nu met afstand het lelijkste spelelement (voor zover je dat zo kunt noemen). Zwaardere sancties op zetten aub!

Hahaha dit meen je niet man. Zeroukhi heeft meer op de grond gelegen dan meters gemaakt.

23 augustus 2021 om 10:22

Waarom wordt hij dan de hele tijd naar de grond gewerkt door gefrustreerde Ajacieden?
Ze kregen geen vat op hem :D

Heb gisteren bij Groningen ook gezien.zogenaamd blessure .kon buis ze mensen instrueren.zelfde deed bij Cambuur uit

23 augustus 2021 om 09:05

het hoort er helaas bij, gisteren ook met Troupee.
Die lag geblesseerd op het veld verrekte van de pijn, de dokter bewoog zijn knie en vervolgens rent hij volle bak naar de middenlijn om het veld weer in te rennen.

23 augustus 2021 om 10:23

Haha Groningen was niet aan het tijdrekken en waarom zouden we? Utrecht kwam er niet aan te pas. Niet 1 uitgespeelde aanval gezien van Utrecht.

Dit is toch schrijnend om te zien dat ajax het nodig heeft om tijd te rekken tegen FC Twente…

23 augustus 2021 om 09:00

Ajax heeft het altijd lastig bij Twente uit, of ze nou spelen om degradatie of boven in.

Lijkt me een uitstekend voorstel. Dit is in mijn omgeving al jaren een onderwerp van discussie. Eerst iedereen het bloed onder de nagels vandaan halen met irritant gerek om er vervolgens voordeel uit te halen. Lijkt mij heel gezond om hier wat onderzoek naar te doen ipv het direct van tafel te vegen zoals sommigen onder dit draadje doen. Of het een grote of kleine club betreft is een non-discissie.

Heel Nederland wordt een beetje moe van Jans met zijn prethoofd. Iedereen die zich ergert aan tijdrekken roept al jaren om zuivere speeltijd. Gewoon zoals bij het zaalvoetbal en hockey. Dan ben je meteen van al die onzin af en heb je dit soort omslachtige regels niet nodig, werkt perfect!

23 augustus 2021 om 10:27

Spreek lekker voor jezelf, in plaats voor dan voor heel Nederland. Ik vond Jans voordat hij bij Twente kwam al een trainer met een fantastische uitstraling. Ik kijk en luister liever naar hem dan naar Ten Hag of Schmidt.

24 augustus 2021 om 09:53

Dan noem je er ook twee op, Ten Hag komt niet uit zijn woorden en Schmidt is een doorgedraaide Duitser.. Jans valt voor mij in diezelfde categorie; altijd die blije kop, dat prethoofd en dan die betweterige gezichtsuitdrukking als ze een keer een doelpuntje maken. Het is niet mijn kopje thee.

Ik kan als Feyenoord supporter niet ontkennen dat ik blij ben met het puntverlies van Ajax maar Jans en Twente hebben toch totaal geen recht van spreken?
Volgens mij begon Twente de wedstrijd juist te ontregelen bij een tussenstand van 0-0. Niet zeuren Jans en gewoon blij zijn met een puntje die jullie overigens terecht hebben gepakt in mijn ogen.

Leuk om te zien dat de Ajacieden zich weer lekker druk maken om onze Fc.
Dit was voor ons het maximaal haalbare en dat hebben we gekregen, vandaag gewoon weer door naar de volgende wedstrijd die belangrijker is en 3 punten moet gaan opleveren!!

Dit is echt zo'n idee dat in theorie super logisch lijkt maar in praktijk niet uit te voeren is. Of iemand de gerekte tijd wel of niet nodig heeft is volledig subjectief dus wie gaat dan bepalen of die tijd er wel of niet bijkomt? Met dit soort ideeën krijg je eerder een column bij de telegraaf dan een baan als spelregel verbeteraar bij de Fifa.

23 augustus 2021 om 09:34

Het zal niet gaan gebeuren, maar op zich zou je deze vraag makkelijk bij de aanvoerder van een team kunnen neerleggen of zij de extra tijd wel of niet nodig zijn. Als team zelf voel je vaak het beste aan of er nog iets meer in zit of dat het maximale behaald is.

En sowieso wat sneller geel gaan geven bij tijdrekken.

Nu de vraag: hoe smaakten dr broodjes beenham weer??

Heerlijk die karma voor Ajax. Als Spaanse clubs de wedstrijd dood maken en gaan tijd rekken zijn de (vermeer) poppen aan het dansen bij al die Ajacieden.

Hier ben ik het wel mee eens. Het is Ajax al wel wat vaker overkomen. Iedereen weet de wedstrijd tegen Tottenham nog. Eigen schuld, dikke bult!

Oh Ron Jans toch, staat je niet om zo te miepen. Ik kan mij nog een tijd herinneren dat er zoiets was als "fergie Time" of de blauwe muur van Mourinho's Chelsea. Het spel word gespeeld zoals de coach dat instrueert en het is als tegenpartij de taak om daar een antwoord op te vinden. Als we voor elke wissewasje het spel gaan veranderen stop ik met voetbal kijken.

Dat wordt natte vingerwerk Ron. Wat mij betreft mag de kaart wel eerder getrokken worden voor opzichtig tijdrekken. En bij herhaling of al een gele kaart mag rood ook gewoon ivm spelbederf.

23 augustus 2021 om 10:42

Kan me maar 1 x herinneren dat er in de Ned competitie rood is getrokken voor tijdrekken

23 augustus 2021 om 11:21

Ik heb het ook ooit eens gezien, maar vrijwel geen scheids durft er aan. Als er vrijwel nooit voor gestraft wordt, zal het tijdrekken nog wel blijven.

Lekker hypocriet ook. Twente scoort in de laatste minuten de gelijkmaker en direct wordt er geopperd om het tijdrekken af te straffen, om straks zelf bij, pak hem beet, NEC uit vanaf minuut 20 te gaan tijdrekken. Niet zeiken nu, tijdrekken is iets wat elk team op een bepaald moment een keer doet. Keur ik het goed? Zeker niet, maar het is volkomen logisch dat Ajax het deed want zij wisten dondersgoed dat het voor geen meter liep.

23 augustus 2021 om 15:43

Aantal winnende goals in blessuretijd sinds seizoen 2010/11:

Op 1. PSV met 12 winnende goals in blessuretijd.
Op 2. FC Twente met 10 winnende goals in blessuretijd.
Dan een hele lijst met allerlei andere clubs.
Op 14!!! Ajax met slechts 2 winnende goals in blessuretijd.

23 augustus 2021 om 16:20

En toen? Dat zegt precies helemaal niks over tijdrekken. Het is algemeen bekend dat PSV een hele tijd vrij afwachtend voetbal heeft gespeeld en inderdaad veel scoorde in de blessuretijd. Ajax voetbalt vrijwel altijd aanvallend en wint gewoonweg veel wedstrijden. Niet heel gek dat ze dan weinig goals scoren in de blessuretijd. Maar goed, je mag hypocriet blijven. Elke club rekt op z'n moment tijd, en ook elke club krijgt de deksel dan eens op de neus. Jans moet niet zeiken, want binnen nu en 3 wedstrijden doet zijn team precies hetzelfde.

Al dit gezeik hebben we helemaal aan onszelf te danken..terecht of niet, we hadden het nooit zo ver moeten laten komen. Beetje tijd lopen rekken in een competitiepotje. Schaam me kapot!!

Beetje rare regel ook.
Moeten ze aan de tegenstander van de tijdrekkende club gaan vragen of ze extra tijd willen of niet?
Want wie weet voelde Twente gisteren nog wel meer dan een gelijkspel. En dan had de scheids na 90 minuten afgefloten en had Jans daar weer over zitten huilen.

Wat dacht je van de wissels 30 sec per wissel x 8 = 4 minuten ook daar wordt tijd voor bij geteld.

Toch mooi dat ajax na al dat tijdgerek de deksel op hen hoofd hebben gehad. Ik snap niet waarom die Higler niet ingreep. Die uitrappen duurde maar en duurde maar.

Dus als een ploeg die op gelijke hoogte komt nog graag wil winnen, dan moet de blessuretijd maar niet bijgetrokken worden? Dat krijg je er natuurlijk nooit doorheen, al begrijp ik zijn frustratie.

Ron Jans moet beter weten, hij speelt altijd de onderdog en is het dan niet eens met de extra tijd, kom op zeg. zijn team deed minstena net zoveel om tijd te rekken

Slaat natuurlijk nergens op. Zou betekenen als een sterkere ploeg terugkomt tot 1-1 de scheids geen tijd bij moet trekken. Zou competitievervalsing zijn.
Gewoon 6 secondenregeling bij keepers streng handhaven en ingooi moet dichtsbijzijnde speler binnen bepaalde tijd doen.

23 augustus 2021 om 23:55

Dit zou idd de maatstaaf moeten zijn.
Ben je van heel het gezeik af..
maar goed dat is mijn mening.

Wat kan Jans zeuren. 1e helft deed Twente niets anders dan rustig aan bij spelhervattingen om Ajax uit ritme te houden.
Ga eens voetballen, daar betalen mensen duur geld voor, jankepot......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren