Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rio Ferdinand: ‘Hij is op dit moment de beste speler in de Premier League’

Laatste update:

Rio Ferdinand is lovend over Jack Grealish. De oud-voetballer van onder meer Manchester United vindt de 25-jarige aanvoerder van Aston Villa momenteel de beste speler in de Premier League. Volgens Ferdinand steekt Grealish al het hele seizoen er met kop en schouders bovenuit in de Engelse competitie, zo heeft hij zondagavond laten weten bij BT Sport.

Door zijn goede vorm is Grealish in de wandelgangen al in verband gebracht met een transfer naar Manchester United, terwijl hij ook een goede kans lijkt te maken op een plek in de EK-selectie van de nationale ploeg van Engeland. Volgens Ferdinand is Grealish dit seizoen dé speler om in de gaten te houden. “Ik kijk ontzettend graag naar hem”, aldus de oud-international. Grealish vult zijn rol als nummer tien bij Aston Villa volgens Ferdinand uitstekend in.

Grealish was in de Premier League dit seizoen goed voor zes doelpunten en tien assists. “Van een nummer tien wil ik zien dat hij tegenstanders passeert, ruimte creëert voor ploeggenoten en doelpunten en assists levert”, zei Ferdinand, die Grealish op zijn positie vindt uitblinken. “Grealish is de beste speler van de Premier League op dit moment, in deze vorm. Hij is het hele seizoen al de beste speler.”

Grealish is zelf tevreden over zijn vorm dit seizoen en hoopt dat het leidt tot een plek in de EK-selectie. “Aan het begin van het seizoen stelde ik als doel om meer betrokken te zijn bij doelpunten dan vorig seizoen, toen ik bij veertien goals betrokken was. Halverwege het seizoen ben ik dat aantal al voorbij”, zei Grealish onlangs tegen BT Sport. Hij hoopt echter op meer: “Ik wil niet alleen tien doelpunten en tien assists. Ik wil over dat aantal heen. Maar het belangrijkste is dat ik in de nationale ploeg kom. Daar denk ik constant aan.”

De vijfvoudig international van the Three Lions beseft dat hij nog geen zekerheidje is in de selectie van bondscoach Gareth Southgate. “De laatste paar keer zat ik erbij, maar er zijn zo ontzettend veel goede aanvallers in de Premier League en in het buitenland, zoals Jadon Sancho (Borussia Dortmund, red.). Ik wil dolgraag naar het EK. Ik hoop dat ik op deze manier kan blijven presteren en de bondscoach kan overtuigen. Ik ga er alles aan doen om erbij te zijn op het EK.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat zou ik hem graag bij ons zien spelen volgend seizoen.. Al zou het betekenen dat we maar 1 transfer kunnen doen.

15 februari 2021 om 13:19

Arsenal is ook de enige club waar hij naar toe kan gaan. Bij de andere clubs zie ik geen plek voor hem.

15 februari 2021 om 13:20

Helemaal prima, laat maar komen

15 februari 2021 om 14:20

Bij United zou hij ook starten. Daarnaast moet United ook een overvloed aan topspelers hebben zoals City of het zal niet lukken om met hun te concurreren. City heeft zoveel spelers dat ze elke blessure en spelers uit vorm kunnen opvangen. Of je moet een uitzonderlijke seizoen als Liverpool hebben maar dan nog is dat niet vol te houden.

15 februari 2021 om 14:28

Zou geweldig zijn bij Arsenal. Zie Arsenal in de zomer ook echt interesse tonen in de middenvelder. De vraag is nu natuurlijk of hij zelf interesse heeft in Arsenal en/of Arsenal wel het geld heeft om hem te halen... Op de eerste vraag zou ik neigen naar een positief antwoord, op de tweede vraag eerder naar een negatief antwoord. Zou wel het Bruno-effect hebben bij Arsenal, dus ik zal er blijven over dromen

15 februari 2021 om 16:32

Bij Liverpool. Daar hebben ze extreem veel behoefte aan creativiteit. Graelish is de meest getackelde speler vd PL. Hij lijkt het meest op Prime Hazard. Ook Graelish passeert spelers alsof ze er niet staan. Hij zou ook niet mis staan op het nieuwe middenveld van Real nu Barca ook al aan het vernieuwen is.

15 februari 2021 om 16:34

Warabe, bij Liverpool hebben ze geen positie voor iemand als Grealish. Als Klopp van plan is om van zijn tactiek af te stappen, akkoord. Dan zou hij geweldig zijn. Maar ze spelen niet echt met een 10. Ook, en dat klinkt vreemd uit de mond van een Arsenal-supporter, maar Liverpool blijkt op de een of andere manier daar het geld niet voor te hebben? Als Ozan Kabak het niet redt, gaan ze flink moeten uitgeven aan een centrale verdediger. En dan zou de prioriteit toch eerder een vervanger van Firmino zijn?

15 februari 2021 om 13:27

Ik denk dat een hoop spelers tegenwoordig nog wel een paar keer goed nadenken voordat ze zouden tekenen bij Arsenal helaas. Ik ging er vroeger echt voor zitten maar de laatste jaren lijkt het toch wel behoorlijk op een gevallen topclub...

Neemt niet weg dat ik ze graag weer de stijgende lijn zou zien inzetten. Maar ik denk dat je meer dan 1 topspeler voor nodig hebt.

Engelse staan er bekend om Engelse spelers lekker te hypen en Ferdinand staat er bekend om niet de meest intelligente uitspraken te hebben en dit onderstreept het maar weer. Fernandes is bijvoorbeeld al iemand die beter is dan Grealish.

15 februari 2021 om 13:20

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het klopt dat ze graag Engelse spelers willen hypen. Maar met grealish is dat gewoon echt terecht want dat is een geweldige speler. Ferdinand vind grealish de beste dit seizoen. Dat kan toch? Een mening geven is subjectief en voor iedereen weer anders.

15 februari 2021 om 13:51

Arsenal890 / Daar heb je gelijk in. Ik moet het nog maar zien met Grealish. Laat sinds vorig en met name dit seizoen leuke dingen maar wel bij met alle respect A Villa. Ben benieuwd of hij ook zo z'n stempel kan drukken bij een topclub waar het merendeel van het elftal bestaat uit topspelers en de teams anders tegen je spelen en je minder ruimtes hebt. Dat is waar de echte topspelers zich onderscheiden van de rest naar mijn mening.

15 februari 2021 om 14:17

@joe rogan klopt aan de ene kant, aan de andere kant zijn alle ogen van de tegenstander op grealish gericht omdat hij toch matige ploeggenoten heeft.

Als je bij Man utd teveel man op Fernandes zet, weet bijvoorbeeld Rashford ook wel raad met de ruimte.
Plus dat het makkelijker voetbalt met betere spelers om je heen.

Maar dat Fernandes een topper is lijkt me duidelijk. Een Gundogan doet het ook wel aardig op het middenveld dit jaar.

15 februari 2021 om 14:19

Grealish bracht bijna op zijn eentje de ploeg terug naar de Premier League paar jaar geleden. Dan was hij de belangrijskte speler voor het behoud. En nu brengt hij met zijn klasse de ploeg terug naar de Engelse subtop. Er zijn weinig middenvelders ter wereld die doen wat hij kan doen. Stel u voor dat hij zich zou omringen met spelers van zijn klasse? Hij is samen met Bruno de best presterende middenvelder van de competitie, met direct erachter Gundogan. Het feit dat hij Engels is, zal wel doorslaggevend geweest zijn waarom Ferdinand hem verkiest boven Bruno maar in mijn ogen is het verschil in kwaliteit miniem. Bruno heeft 24 g/a in 24 matchen (48 procent doelpuntenaandeel, waarvan 6 penalty's), Grealish 18 g/a in 22 matchen (50 procent doelpuntenaandeel, waarvan 0 penalty's).

15 februari 2021 om 14:56

Buiten dat is Grealish ook een dribbelaar. Meeste progressive carriers in de PL dit seizoen Grealish met 276 stuks. Ietsje meer dan nummer 2 Pedro Neto met 208.

Carries into penalty area:
1. Grealish 75.
2. Rashford 45.

Shot creating actions:
1. Grealish 134
2. Fernandes 115
3. De Bruyne 101

Grealish scoort top in een heleboel belangrijke statistieken en is daarin wat diverser dan de Bruyne en Fernandes, die op een paar key statistieken wat beter scoren.

Als je dan meeneemt dat Grealish bij een veel minder club speelt en De Bruyne sowieso al even geblesseerd is, dan is de opmerking van Ferdinand toch niet gek.

Verder altijd wel grappig dat menigeen altijd roept dat die Engelsen hun talenten hypen. Buiten dat je daar veel meer pundits hebt die wat roepen, zijn we hier in Nederland echt niet anders. Met regelmaat worden onze talenten na 3 goede potjes ook naar de Europese top geschreven. Andere landen zullen het ook vast zo doen, maar hoeveel van ons kunnen Spaans en krijgen alles wat daar gezegd en geschreven wordt mee?

15 februari 2021 om 15:21

Sammerens, thanks voor deze uitgebreide stats, leuk om te lezen Mag ik je vragen op welke site jij zulke stats kunt vinden (progressive carries, carries into box, etc.), dit zijn nou echt interessante stats die een gedetailleerder profiel van een speler laten zien!

15 februari 2021 om 16:43

Ik heb je een pm gestuurd met de link.

15 februari 2021 om 13:22

Ik vind het ook apart dat hij niet eerder Fernandes noemt, notabene spelende bij de club waar Ferdinand zowat zijn hele carrière heeft gespeeld.

15 februari 2021 om 13:26

Mwa vind ik wel meevallen hoor Joe. Vergeet niet dat Grealish bij Villa speelt. Tuurlijk heeft Fernandes een groot aandeel in de wederopstanding van United, maar alsnog is United een veel beter team dat vrijwel elk seizoen hoger eindigt en meer goals + penalties scoort en veel meer kansen creëert dan Villa.
Zonder de penalty's van Fernandes zou hij ook op 8 goals staan en 9 assists. En Grealish momenteel op 6 goals en 10 assists. Bij villa neemt el Ghazi namelijk de penalty's. Ik vind Grealish zeker gelijkwaardig aan Bruno Fernades en misschien zelfs iets beter.

15 februari 2021 om 14:10

Iso24 / I know maar ik denk dus dat het feit dat hij bij Villa speelt in z'n voordeel werkt. Verschil maken bij een middenmotor en de absolute ster zijn is makkelijker dan het verschil te maken en de absolute ster te zijn bij een elftal dat al met name bestaat uit kwalitatief goede spelers. Daar onderscheiden de beste zich van de rest. Genoeg spelers die de absolute ster waren bij hun voorgaande club en na een transfer niet meer zo dominant waren als eerst. Niet omdat ze minder goed werden maar meer omdat ze een ander rol en taak toegediend kregen en minder vrijheid.

15 februari 2021 om 15:19

Nah, met alle respect voor Rio, maar geef mij maar de Bruyne.Ik wil die Grealish bij een topclub zien, en dan kunnen we pas concluderen of hij de next best thing is of niet. Shinen voor een “kleine” club waar alles om je draait is niet heel bijzonder. Shinen tussen andere supersterren wel. Bij een topclub moet je je “shine” met andere toppers delen. Zelfs Coutinho, Griezmann en Hazard is het niet gelukt. Cijfers etc gaan automatisch omlaag als je met toppers speelt. Zo niet, danben je niveau Neymar Messi Ronaldo Mbappe de Bruyne. En dat zie ik gewoon niet in Grealish. Goeie speler maar niet de beste van de BPL imo.

15 februari 2021 om 21:23

Griezmann en Hazard speelden al bij topploegen toch? Griezmann was de man bij Atletico (scoorde dan ook al in een Champions League finale) en is ook vaak de man geweest bij Frankrijk. Hazard was de man bij Chelsea en dat is voor een aantal jaar toch hetzelfde niveau geweest als het City van nu. Real en Barcelona zijn natuurlijk een niveau hoger maar dat zou dan ook bij De Bruyne moeten gelden. Zou Kevin dan wel de man zijn bij Messi's Barcelona? Of bij Real Madrid? Bij Real zou je nu denken: ja. Maar dat dachten velen ook bij Eden toen hij naar Real vertrok. Je hebt natuurlijk wel een punt met betrekking tot Grealish maar ik vond die vergelijking met Hazard, Griezmann en De Bruyne dan wel niet opgaan.

15 februari 2021 om 13:29

Vind je? Bruno heeft bizarre cijfers maar speelt ook in een veel beter team. Grealish is echt weergaloos dit seizoen, en meer een genot om naar te kijken. Hij is ook wat completer dan Bruno denk ik.

15 februari 2021 om 14:03

sniewaar / Voetballen met topspelers maakt voetballen makkelijk maar ik denk dat het moeilijker is om je stempel te drukken en de absolute uitblinker te zijn bij een team dat met name bestaat uit topspelers bestaat dan bij een middenmotor als Villa. Ook de manier waarop andere teams tegen je spelen zorgt voor minder ruimtes op het moment dat je bij een traditionele topclub speelt dan bij een Villa. Verder ben ik het met je eens dat Grealish echt een leuke speler is om naar te kijken.(buiten z'n maniertjes en privileges om maar dat terzijde)

15 februari 2021 om 13:31

Vergeet ook niet dat Gundogan het seizoen van zijn leven ervaart. Is in mijn optiek dit seizoen de beste speler op de Engelse velden. Hij neemt City op sleeptouw wanneer sterkhouders zoals KDB en Aguero er niet zijn.

15 februari 2021 om 14:00

Klopt. Bewijst ook maar weer hoe belangrijke de rol / taak is die je als speler krijgt bij een team als City. Door het wegvallen van de Bruyne heeft Gundogan een andere rol en taak gekregen in het team en kijk naar het resultaat, hij scoort de ene na de ander. Kon hij dit 2 jaar geleden ook? Ik denk het wel, maar door de aanwezigheid van De Bruyne werd dit nooit van hem gevraagd en werd hem een andere rol toegediend waar hij (statistisch) minder z'n stempel kon drukken.

15 februari 2021 om 14:27

Gundogan is laatste 2 maanden op dreef. De 2-3 maanden ervoor was dat Fernandes.

15 februari 2021 om 13:35

Niet vergeten dat Grealish bij een veel zwakker team speelt dan Fernandes. Daarnaast zie ik Fernandes vaak genoeg een onzichtbare pot spelen. Het voordeel aan hem is dat hij gewoon heel productief is, zelfs wanneer hij voor de rest onzichtbaar is. Al moet er wel bij gezegd dat dat vaak ook uit strafschoppen en andere dode bal momenten is

15 februari 2021 om 13:57

real8madrid / Hij doet het goed, dit seizoen nog een stuk beter dan vorig seizoen maar dit komt mede door de vrijheid die hij krijgt bij Villa. Kwalitatief vind ik hem bijv niet beter dan een Bernardo Silva om iemand te noemen maar statistisch gezien doet hij t wel beter. Waarom? Naar mijn mening omdat hij bij Villa ontzettend veel vrijheid heeft en de main man is waar het team om draait. Voor bijv B Silva is het minder makkelijk om zulke cijfers te weerleggen en z'n stempel te drukken omdat er meer spelers zijn bij City die het verschil kunnen maken en waarvan ieder hun bijdrage wilt leveren. Ik ben heel benieuwd naar Grealish's bijdrage bij het nationale elftal en op het moment dat hij naar een topclub in England zal vertrekken of hij dan nog steeds zo dominant kan zijn als nu. De sterspeler zijn en je stempel drukken bij een middenmotor is naar mijn mening makkelijker dan de absolute sterspeler te zijn bij een team dat met name uit spelers bestaat die ook van een hoog niveau zijn en het verschil kunnen en daarom willen maken. Daar onderscheiden de echt allergrootste zich van de rest van de clique. Of dat ook voor Grealish gaat gelden moet ik nog zien. Daarom vind ik het zelf te vroeg om te zeggen dat hij de beste (presterende) speler van de competitie is zeker met de spelers die er rond lopen. Uiteindelijk zal het ook afhangen van waar Villa zal eindigen. Mochten ze op de 10e plek eindigen dat heeft hij goed seizoen gedraaid maar ook niet meer dan dat. Eindigen ze top 5 bijv en mede door zijn prestaties boven hun kunnen en gaan ze Europees spelen dan word het al een ander verhaal.

15 februari 2021 om 13:53

Fernandes speelt leuk tegen de kleinere clubs. Tegen de top 6 heeft hij letterlijk geen enkel aandeel. Grealish is juist een speler die non-English speelt en meest consistente speler in de Premier League op het moment.

15 februari 2021 om 14:33

Ik heb al genoeg van Fernandes gezien om hem een klasbak te noemen. En dat komt uit de mond van een City volger. Zet Fernandes bij City neer en je zal nog meer heerlijke acties zien ook in top duels.

15 februari 2021 om 14:58

Fernandes zeker een goeie speler. Grealish dit seizoen wel meer consistent. Fernandes bij City zou overigens wel overkill zijn😂.

15 februari 2021 om 17:32

Sinds zijn komst goals of assists tegen City, Leicester, Tottenham, Liverpool en Chelsea. Wat is daar mis mee? Ook goals en assists tegen PSG en Leipzig.

Je bewering houdt niet echt stand.

Dat wordt volle bak voorin hij Engeland. Grealish-Maddison-Sancho en dan in de spits Kane is echt geweldig. Dan heb je ook nog rashford en Sterling. Lastige keuze voor southgate.

15 februari 2021 om 13:55

Zo lastig zou het voor Southgate niet zijn, of we nu tegen Frankrijk of San-Marino spelen, hij speelt altijd met 6 verdedigende spelers.
Met de huidige generatie spelers kun je erg leuk aanvallend voetbal spelen.

15 februari 2021 om 14:49

Southgate zal niet met 4 aanvallende spelers spelen, het is een lafaard die deze gouden generatie van de Engelsen geheid zal verpesten.

15 februari 2021 om 16:21

Daarnaast zou Maddison of Grealish 100% op de bank terechtkomen voor Mason Mount.

Ferdinand noemt alle argumenten waarom Grealish 1 van de trekpleisters is dit seizoen, maar de conclusie vind ik incorrect. Hij als verdediger zou toch ook wat andere namen kunnen noemen in een niet-aanvallende rol. Dias, Eze, Bramford, Robertson, Wan-Bissaka zijn voor mij ook spelers die bijna elke wedstrijd een dikke 8 halen, verassen of talentvol zijn en dan vergeet ik er nog wel een paar. Wel heel raar dat Grealish vorig seizoen verlegde bij Aston Villa, nu is hij onhaalbaar voor andere clubs of een extreem grote investering/gok

15 februari 2021 om 13:26

Eigenlijk heeft iedereen de neiging om louter aanvallers en een incidentele middenvelder als beste speler te bestempelen. Enerzijds door (ook voor leken) te meten statistieken in de vorm van goals en assists. Anderzijds komt het ook dat over het algemeen aanvallende acties meer aandacht krijgen, uitgelicht worden, meer schermtijd krijgen in de vorm van herhalingen, samenvattingen en media aandacht.

Uiteindelijk zal de gemiddelde voetbalkijker sneller refereren naar een goal, assist, panna of actie dan naar een sliding, redding of geslaagde buitenspelval. Overigens worden verdedigende acties natuurlijk ook vaak teniet gedaan door één seconde van concentratieverlies, terwijl een aanvallende speler 12 kansen kan missen en als Matchwinner naar huis gaat als hij de 13e intikt.

Neemt niet weg dat ik inderdaad ook kan genieten van verdedigers en dat zij gerust meer erkenning mogen krijgen. Ik had Dias zo ontzettend graag bij Spurs gezien, dat is misschien wel de beste aankoop in de Premier League geweest deze zomer.

15 februari 2021 om 13:44

Ja, eens. Dias is echt een geweldenaar en waar ik me pas het meest over verbaasde was dat hij nog maar 23 (!) is. Die gaat met City nog een geweldige toekomst tegemoet als je ziet wat zijn impact nú al is. Voor mij ook absoluut een kandidaat om te bestempelen als beste speler momenteel. Hij is in elk geval de beste verdediger voor mij.

15 februari 2021 om 14:22

Niet iedereen kijkt alle wedstrijden live. In de samenvattingen zie je vaak alleen de goals voorbij komen. Maar als je de hele wedstrijden hebt gekeken zie je bijvoorbeeld hoeveel wereld intercepties Ruben Dias al heeft gemaakt. Dat is echt een geweldenaar hoor. Nu speelt City goed voetbal en lijkt het allemaal koek en ei. Maar ze hebben een hele lange periode geteerd op hun sublieme defensie waardoor ze met 1-0 konden blijven winnen. Dat komt door Dias en zijn klik met Stones. Graelish is Engels en heeft mooie stats bij Villa. Denk dat hij het wel een stuk zwaarder zou krijgen als hij bij een team als United zou gaan spelen. Villa krijgt ook meer ruimte dan teams als City en United.

15 februari 2021 om 14:25

Logisch inderdaad, maar voor liefhebbers van verdedigende spelers, waaronder ikzelf, had ik verwacht dat Ferdinand ook wel wat minder aanvaller georiã«nteerd zou zijn Dias corrigeert stilletjes de fouten van zijn medespeler door enorm goed inzicht. Ik zeg stilletjes, omdat het geen leider is of een aanwezige persoonlijkheid. Vind het best bijzonder dat hij dat zo 'stilletjes doet'. Chiellini en v Dijk kunnen dit ook en zijn toch wel veel meer aanwezig. Wel weer typisch City dat zo'n speler qua individuele kwaliteiten enorm goed is, maar dat ze toch nog steeds op zoek moeten naar leiderschap. De persoonlijkheid van een leider a la Kompany is nog niet gevonden en dat was weer extra duidelijk toen je Sterling met die band zag lopen

15 februari 2021 om 14:27

@schop Dias is juist wel de leider van Manchester City. Ik zie hem juist wel zijn medespelers coachen en de spelers zeggen zelf ook dat hij een leider is in de kleedkamer. Stones geeft zelf ook aan dat Dias heb continu aanstuurt en dat Dias de leiding heeft van de achterhoede. Nu al! Je moet zijn eerste interview maar eens zien nadat hij was aangekomen in Manchester. Wat een attitude heeft die kerel! Overigens heeft Pep de gewoonte om de aanvoerdersband te geven aan de langst dienende speler op het veld. Ik zou hem direct aan De Bruyne of Dias geven. Fernandinho wellicht als back-up. Ik zie Zinchenko al met de aanvoerdersband lopen straks!

15 februari 2021 om 14:32

Ga ik doen, wie weet kom ik over een paar weken terug met een andere mening

15 februari 2021 om 15:38

Haha ja, het is wel echt een leider daar achterin. Vooral daardoor was ik zo verbaasd dat hij nog zo jong is.

Rio de populist. Zolang de beste middenvelder ter wereld in de PL speelt (lees:De Bruyne) kan je dit soort uitspraken meteen opzij schuiven. Typisch Engels om landgenoten gigantisch omhoog te praten. Iets wat in Nederland nu ook volop gedaan word. Verder is Grealish wel een geweldige speler hoor. Die was voor de degradatie van Aston Villa al goed. Maar een Gundogan, Dias of Fernandes doen het ook uitstekend.

15 februari 2021 om 14:25

Graelish presteert als 1 van de beste spelers van de PL. Dat is wat anders dan echt de beste zijn. Want dan kijk je ook naar pure klasse. Om daarvoor in aanmerking te komen zal Graelish nog meer moeten laten zien en ik denk ook bij een top club. Hij zou het bij United, vermoed ik, een stuk zwaarder krijgen. Bij Villa is hij het mannetje en bij Villa krijg je ook meer ruimte. Die spelen vaak op de counter.

15 februari 2021 om 14:27

Maar De Bruyne is dit seizoen tot dusver minder dan vorig seizoen. Is ook geblesseerd nu

15 februari 2021 om 14:31

Dias, Grealish en Fernandes laten tot dusver wekelijks zien dat ze de beste van de PL zijn. We weten allemaal dat de Bruyne goed is, maar hij valt mij dit seizoen veel minder op. Om top of mind te zijn en te blijven moet je dingen doen die opvallen. Gewoon goed spelen doen wel meer spelers momenteel. Op Fifa de beste spelers zijn vs op het veld laten zien dat je de beste bent. Momenteel zit hij daar niet bij.

De beste weet ik niet, wel één van de beste op dit moment

Maguire was ook zogenaamd de beste verdediger in de PL, maar bij United is hij geen schim van wat hij bij Leicester was.

15 februari 2021 om 15:14

Volgens mij waren er weinig die beweerden dat hij de beste verdediger van de PL was. Wel 1 van de beste en door zijn overstap wordt hij in ieder geval hier sterk ondergewaardeerd. Zeer belangrijk voor United en doet het gewoon prima.

Zo is hij met 45 interceptions de hoogst genoteerde CV en na Declan Rice de nimmer 2 van de PL in totaal. Op bvb progressive passes into Final Thirth staat hij het hoogst genoteerde van alle verdedigers. Hij doet het op heel veel aspecten enorm sterk en/of belangrijk maar het is populairder om alleen te kijken naar de momenten waarop hij gepakt wordt op zijn wendbaarheid.

15 februari 2021 om 16:07

Het is inderdaad populairder om te kijken op zijn wendbaarheid, want dat zijn precies de momenten waar United punten verliest. Je kan nog 100 goede verdedigende acties hebben, met 1 blunder die je de wedstrijd kost koop je van die 100 goede acties niets voor terug. En ja, helaas heeft Maguire voor zijn prijs/status te veel van deze acties.

Dus ja, ben nogal terughoudend wat betreft Engelse spelers die van de subtop afkomen. Doen het goed bij subtop van de PL, maar zodra ze in de top zijn blijken ze toch een tikkeltje tegen te vallen.

15 februari 2021 om 16:39

Noem eens een aantal van die recente momenten dan?

15 februari 2021 om 19:25

Nee nee, Maguire is de beste verdediger van de wereld he. Grealisch beste speler in de PL. Southgate beste coach van de wereld. En oh de PL is de beste comp van de wereld. Jep.

15 februari 2021 om 20:24

Vindt je het zelf inmiddels ook niet een beetje triest worden hoe jij iedere keer zo als een klein kind loopt te miepen op de PL? Niemand noemt Maguire de beste verdediger van de wereld. Men kotst van de spelopvatting van Southgate, dus dat ze hem als beste coach zien is helemaal een lachwekkende bewering. En dat iemand Grealish als best presterende speler in de PL ziet is gewoon prima te billijken. Man, na zo'n lange tijd moet je het toch wel een keer kunnen verduren dat jouw favoriete competitie nu eenmaal niet de populairste ter wereld is. Wat is nu het grote probleem dat je iedere keer zoveel tijd steekt in het afkraken van de boel terwijl je zelf ook gewoon constant aan het kijken bent.

15 februari 2021 om 21:48

Je houdt me blijkbaar goed innde gaten, dan vraag ik me toch af wie dan triest is maar goed. Ik geef gewoon mijn mening prima toch. Bedoel als men de PL als de beste ziet, dan is het allemaal goed en wel maar die meningen neer halen of het tegendeel beweren is opeens not done. Agh! En Grealish de beste te billijken? Agh, wat een onzin. Gundogan, KdB, Sterling, Salah, Mane, Kane, Son allen beter dan. Het zegt genoeg dat dit beweert wordt over Grealish en we gaan het nog bevestigen ook. Alles wat Engels is daar wordt enorm bewierookt als het een goed niveau aantikt. Dat kaart ik graag aan! Maar hey blijf me vooral in de gaten houden hoor.

15 februari 2021 om 23:37

Heeft niets met in de gaten gehouden. Ik hou van Engels voetbal en zit derhalve vaak in live meepraten en andere topics. Als iemand zich daar constant laat zien om te roepen dat het allemaal overgewaardeerd is en allemaal zo slecht is dan valt die persoon vanzelf op.

Onderbouw eens waarom iemand Grealish in zijn huidige vorm op dit moment niet de beste speler zou kunnen vinden. Er zijn prima anderen te noemen, maar zoals gezegd is het toch prima te billijken als iemand Grealish noemt. Whoscored heeft hem qua cijfer ook op plek 2 van dit PL seizoen. Er zijn 99 overtredingen op hem nodig geweest. Bijna dubbel zoveel als op de nummer 2. Meest schot kansen gecreëerd van de PL en zo zijn er nog meer zaken waarin Grealish bovenaan staat. Vertel mij eens waarom het dan belachelijk is als iemand hem de beste van de PL vindt op dit moment. De cijfers onderbouwen namelijk dat hij duidelijk top de beste spelers behoort momenteel.

Misschien Cruijffiaans, maar 'omdat hij speelt met nummer 10 is het nog geen nummer 10' . Hij speelt 75% van de tijd als linksbuiten/hangend op links, en presteert daar in mijn ogen ook het best. Dus de hele redenatie van Ferdinand in dit artikel kan in wezen de prullenbak in. Echter blijft hij ook in mijn ogen een versterking voor iedere (engelse) topclub, want hij heeft met z'n dribbels en overzicht echt iets extra's ten opzichte van vele andere middenvelders/buitenspelers en doet me qua spel het meest denken aan Iniesta en Coutinho. Vooral momenteel voor United, waar ik hem heel graag zou willen zien en zoals afgelopen wedstrijd ook weer het chronisch tekort aan creativiteit aantoonde, zou hij hangend op links en/of wanneer Solskjaer het eindelijk aandurft op een middenveld met 1 controleur met Fernandes en Mctominay (dan ga ik er vanuit dat Pogba vertrekt) naar mijn idee een briljante versterking zijn die echt iets extra's toevoegt. En daar zit wat mij betreft ook de crux voor Engeland. Durf. Als Southgate het aandurft in een 4-3-3 systeem te spelen met een aanval bestaande uit Sterling/rashford/barnes, Kane/Calvert-Lewin/Vardy en Sancho/Saka/Hudson-Odoi, maar dan ook een middenlinie met Grealish/foden/eze, Henderson/rice/phillips en Maddison/mount/dele, zijn ze een gevaarlijke outsider voor de titel. Echter presteert hij het weer vanwege een negatieve opvatting met 3 rechtsbacks en 4 controlerende middenvelders te beginnen ter 'compensatie' voor die aanvallende linie, zal het weer niks worden en een enorme teleurstelling voor alle fans en creatieve spelers waar Engeland uit kan kiezen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren