Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV maakt ondanks magere vertoning geen fout in Waalwijk

Laatste update:

PSV gaat met een positief gevoel de interlandperiode in. Op bezoek bij RKC Waalwijk boekte de ploeg van Mark van Bommel zondagavond een 1-3 overwinning, al ging het allesbehalve eenvoudig. PSV speelde pover, kwam voor rust op achterstand tegen de competitiegenoot en moest die marge na de rust wegpoetsen. Dat lukte met de nodige moeite; na de rust werd het veldspel wat beter na de nodige tactische omzettingen. PSV staat derde, met tien punten uit vier duels.

Steven Bergwijn begon in het Mandemakers Stadion aan zijn honderdste Eredivisie-duel voor PSV. De aanvaller, slechts 21 jaar en 328 dagen oud, werd na Willy van der Kuijlen (20 jaar, 313 dagen), Jetro Willems (21 jaar, 11 dagen), Adrie van Kraay (21 jaar, 171 dagen) en Boudewijn Zenden (21 jaar, 177 dagen) de jongste PSV’er die de barrière van honderd competitieduels doorbrak. Een prominente rol kon Bergwijn niet spelen, mede omdat PSV het moeilijk had in aanvallend opzicht. De worsteling van de bezoekers werd zorgelijker toen RKC vlak voor rust op voorsprong kwam.

Een afgeslagen aanval werd nieuw leven ingeblazen door Anas Tahiri; Stanley Elbers sprintte richting de achterlijn, hield de bal net binnen en vond Melle Meulensteen. De verdediger opende de score: 1-0. RKC had daarvoor al wat speldenprikjes uitgedeeld, terwijl PSV er nauwelijks uitkwam. Ook in het tweede bedrijf was het zwoegen voor PSV, dat na 64 minuten werd geholpen door Paul Quasten van RKC. Mohamed Ihattaren passeerde Meulensteen kinderlijk eenvoudig en gaf een strakke voorzet richting Donyell Malen. Quasten wilde de bal weghalen, maar passeerde daarmee zijn eigen doelman.

Het doelpunt diende voor PSV niet als bron van inspiratie. Het spel bleef niet erg indrukwekkend, maar toch slaagden de bezoekers erin om het duel naar zich toe te trekken. De 1-2 kwam op naam van Timo Baumgartl, die knap binnenschoot uit de draai. Denzel Dumfries won een kopduel van Henrico Drost en kreeg de bal bij Baumgartl, die snel handelde en zijn ploeg op voorsprong schoot. Een counteraanval leidde vervolgens tot de definitieve beslissing. Invallers Bruma en Kostas Mitroglou staken gezamenlijk het hele veld over en kwamen voor het doel van Etienne Vaessen. Bruma bediende Mitroglou, die eenvoudigerwijs zijn eerste Eredivisie-treffer maakte.

Verdiende PSV de overwinning op RKC Waalwijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begin me steeds meer af te vragen of Van Bommel wel 100 procent is. Dat gejank bij dat blessuregeval van Bergwijn dat die bal per se terug moest naar Psv, terwijl de bal uit ging na een duel. Die man maakt zich om zoveel randzaken druk, behalve zijn elftal die 75minuten lang moeite had met een degradatiekandidaat.

1 september 2019 om 21:56

Ondertussen ben je fan van een team waar de coach en spelers alleen maar bezig zijn met het ontkrachten van geruchten die blijkbaar nergens op gebaseerd zijn...
Verder kan iedereen zien dat PSV het zwaar had, maar RKC is een angstgegner, na Ajax en Feyenoord het team waar we het vaakst van hebben verloren sinds 2012.
Ik ben dus al lang blij dat de punten binnen zijn.

1 september 2019 om 21:59

Haha, dat is toch niet te vergelijken man.. Een terugspeelbal wel of niet in de 90ste minuut, terwijl je 2 doelpunten voor staat en je nog enkele minuutjes hebt tegen een degradatiekandidaat versus een krant die al ruim anderhalf jaar Ten Hag in alles ondermijnd en leugens de wereld in werkt... Ja, dan weet ik wel waar ik mij drukker over zou maken.

1 september 2019 om 22:00

Ondertussen gaat dit topic over Psv, waarom moet het altijd over Ajax gaan? Daarbij is inderdaad het geroddel rondom Ten Hag, daar waar ik gewoon commentaar heb op een moment op waar ik op TV zie hoe Van Bommel zich weer zeer 'professioneel' opstelt.

Natuurlijk snap ik dat je blij bent met de overwinning. Dat heeft niks met mn kritiekpunt te maken.

1 september 2019 om 22:02

Maak dan een statement door het gewoon te negeren? Wat maakt het uit wat de buitenwacht denkt? Daarnaast stoer zeggen dat je niet naar het gala gaat, terwijl er niet eens naar gevraagd wordt.
Als je als club echt een statement naar die krant wil maken dan negeer je het, ga je als complete club niet naar het gala en breek je banden met die krant.
Ondertussen gaan spelers er waarschijnlijk gewoon heen, heb je een bestuur dat verder niets doet en een coach die zelf niet gaat.
Als dat niet verdeeldheid is dan weet ik het ook niet en juist daarom denk ik dat er stiekem wel eens iets aan de hand kan zijn.

1 september 2019 om 22:04

Dus omdat jij kritiek op de coach van het team waar ik voor sta mag ik niet zeggen dat je eens naar je eigen club moet kijken?
We weten op dit moment niet hoe goed PSV daadwerkelijk is, afgelopen drie wedstrijden drie keer aangezet tussen minuut 70 en minuut 80 en daarin 10 goals gemaakt.
Wie weet is dat het echte PSV wel...
Tijd zal het leren

1 september 2019 om 22:04

Ik snap niet zo goed waarom je offtopic aan het jijbakken bent, gezien dit topic over PSV gaat. Die discussie over Ten Hag hebben we andere topics over, heeft helemaal niets met deze wedstrijd te maken en ook het geroddel over Ten Hag heeft niets te maken met wat we feitelijk zonet konden waarnemen van Van Bommel.

1 september 2019 om 22:07

Hij trekt toch alleen maar een vergelijk met een andere trainer. Volgens mij zit daar toch geen kwaad bij? Je probeert nu juist een reactie uit te lokken die er niet toe doet volgens mij

1 september 2019 om 22:12

Myvision : Hulde voor je reactie kerel, een Ajacied die het snap

1 september 2019 om 22:15

Haha Mattias, dank! Ben jij nog blij met Van Bommel, heb wat PSV-vrienden (ja, die heb ik) die zich ook wat beginnen te ergeren aan die man.

1 september 2019 om 22:26

dat gaat wat worden dan.
in ongeveer elke topic wat niet over ajax gaat, gaat het in de reacties over ajax.
neemt niet weg dat ik me ontzettend kan irriteren aan v bommel

1 september 2019 om 23:19

Jij bent een echte psv-er altijd maar bezig met de club uit Amsterdam. Waarom hebben psv-ers zo'n minderwaardigscomplex t.o.v ajax. Zelfs de trainer van psv haalt steeds maar ajax erbij

1 september 2019 om 23:33

Juist omdat dit topic over PSV gaat en jij er onmiddelijk weer invliegt met een anti Mark van Bommel statement. Let it go man. Haal die man uit je hoofd en laten we over voetbal praten.

1 september 2019 om 21:57

Dit dus... PSV was gewoon lange tijd baggerslecht. Natuurlijk wint PSV uiteindelijk terecht, maar gezien het kwaliteitsverschil had dit veel makkelijker moeten gaan.

1 september 2019 om 22:06

De toekomst: ajax won bij vergelijkbare tegenstander (beiden zullen onderaan eindigen namelijk) met 1-4. En dat met uitstekend spel. PSV wint met bagger spel met 1-3. Ik teken ervoor hoor. Als ze straks maar een keer beginnnen te draaien. En dat is kwestie van tijd.

1 september 2019 om 22:23

Van Ajax was het vandaag ook alles behalve uitstekend spel. Alleen tussen de 15e en 60e minuut werd er redelijk voetbal gespeeld, de rest was niet om aan te zien. Na een nonchalant begint zetten ze even flink aan en komen ze op 0-4. Daarna worden ze gemakzuchtig. PSV worstelt daarentegen 75e minuut met RKC en zichzelf. Ik weet wel waar ik voor zou tekenen...

1 september 2019 om 22:40

Haha Martina wat heb jij een afgunst op Ajax zeg. Omdat het je nu uit komt speelde Ajax zogenaamd geweldig om jezelf te verheerlijken op iets wat misschien nog maanden lang kan duren of gewoon helemaal niet komt. Lachwekkend ben je. Door mensen zoals jij is het toch net iets leuker om Ajacied te zijn, overwinningen en prestaties waar jij je schoen aan op eet terwijl wij we een extra biertje op drinken. Goed weekend hater!

1 september 2019 om 23:03

Ik hoorde je het vanmiddag nog zeggen althans ik las het dat Ajax het wel moeilijk zou krijgen met dat matige achterhoede van ze en dat als Sparta Ajax even ja even dat doet en deed sosrts wel even dat Ajax wel zou verliezen of gelijk spelen.
Wees gewoon is eerlijk en realistisch en zeik Ajax niet altijd af want doe je ook als ze redelijk tot goed spelen.
Ik merk dat nu haat hoog zit tov Ajax kijk gewoon is een x naar het spelletje en geniet dat doe ik ook en werkt wat rustgevende dan elke x te lopen azijn zeiken

1 september 2019 om 23:06

Ajax even onder druk zetten ja even Sparta wel even zou gelijk spelen of winnen

2 september 2019 om 00:29

Dus?

1 september 2019 om 21:57

waar maak jij je druk om.....

1 september 2019 om 22:01

Na een duel? Viergever schiet in alle vrijheid de bal over de zijlijn. Objectiviteit blijkt lastig.

1 september 2019 om 22:45

toejam, klopt helemaal, maar waarom maakte Van Bommel zich er nou zo druk over? Vond zijn interview bij Fox na de wedstrijd ook alles ontwijkend en hij beantwoordde vragen gewoon volledig verkeerd. Lijkt alsof hij in een eigen wereld leeft, heel apart. Even nog wat anders, al vaker gezegd, maar wat een speler is die Ihattaran. Daar gaat PSV heel veel lol aan beleven. Zo'n fijne techniek en goed overzicht. Tuurlijk, nog niet constant, inherent aan zijn leeftijd, maar wat een talent.

1 september 2019 om 22:04

Myvison: eerder riep je nog dat ik beter alleen bij duels van psv mocht reageren. Dus mijn vraag aan jou: wat doe je hier dan? Twijfel hebben aan verstandelijk vermogen van van bommel kan hier echt niet. Gedraag je een keer. Ik weet dat het moeilijk is voor je, maar probeer het aub en anders gewoon niet reageren. Van bommel maakte daar terecht een punt van. En fox commentator begreep het ook niet. Hoe kan het in godsnaam zo zijn dat fox commentoren hun afgunst voor psv niet onder stoelen of banken kunnen verstoppen? Dat noemen we gewoon fair play. Hoe kan het dat zo'n figuur dat anti fair play gedrag gaat goed praten? Wat zal de jeugd in amateur voetbal dit opvatten op zaterdagen? Man man man. En RKC dat ineens dan doet alsof ze door de bal niet terug te spelen 1-3 achterstand gaan goed maken oid? Zucht. Verder is geen enkele psv'er blij met dit spel, maar je blijft gewoon winnen en sta je gelijk met jouw club. Genoeg goede spelers bij psv, alleen puzzelen duurt te lang bij van bommel. Daar mogen wel kritisch op zijn.

1 september 2019 om 22:09

Ter verdediging van Van Bommel, de meeste nieuwe spelers kwamen wel relatief laat... Dat maakt ook dat dat puzzelen later klaar is.

1 september 2019 om 22:13

Gedraag je een keer? Waarom maak je het persoonlijk? Ik heb nergens geroepen dat je alleen bij PSV mocht reageren. Als het aan mij ligt krijg jij een ban, dus dan kan je nergens meer reageren. Lees eens wat beter.

1 september 2019 om 22:14

En toch vind ik zijn keuzes niet logisch. Hij werkt de hele week met ze en dan kan ie echt wel zien dat opstellen van een rosario betekent dat je met een man minder speelt. De opdracht geven aan dumfries om aan te vallen betekent dat hij creatieve geest van ihattaran en co doodt. Etc meer. Bergwijn op 10...ik zei eerder dat van bommel moet aantonen dat hij een snelle leerling, en doet ie niet. Ook in de lichtstad kan het onweren. en dat is kwestie van tijd.

1 september 2019 om 22:16

Myvision: pardon? je hebt over dat van bommel niet 100 is dan begin je over persoonlijk maken?! Hoezo roep je bij ieder comment van mij dat ik een ban moet krijgen? Maak je jezelf niet zo belachelijk. Reageer inhoudelijk en anders niet.

1 september 2019 om 22:36

Als jij nu is ophoudt met negatief te reageren als Ajax speelt want daar begint het probleem mee

1 september 2019 om 22:36

Als jij nu is ophoudt met negatief te reageren als Ajax speelt want daar begint het probleem mee

1 september 2019 om 22:52

Martina, misschien kon men het in het stadion wel zien, maar op tv was het niet te zien dat RKC dat deed. Maar de wedstrijd werd nog lang niet hervat wegens de behandeling en Van Bommel was de hele tijd bezig met evt vals spel van RKC, waar op dat moment nog lang geen sprake van kon zijn omdát de behandeling nog vol bezig was in het veld (misschien zoals de waard is....). Dat vond ik raar en met mij ook de commentator die wel in het stadion zat. Had het btw nog best kunnen begrijpen van RKC, want Bergwijn lag wel heel vaak aan het eind. Haal hem dan er gewoon uit, ook al speel je dan met 10

2 september 2019 om 03:13

Ik ben een ras Ajacied en ik kan de tegendraadse mening van Martina wel waarderen. Daarbij vind hij het leuk om reacties uit te lokken vermoed en hoop ik. PSV speelt overigens slecht. De coach is irritant net als hij als speler was. Maar de punten komen weer makkelijk binnen. Ben bang dat het weer spannend gaat worden. Zoveel talent in dit team.

1 september 2019 om 22:07

Je wil hier serieus de verstandelijke vermogens van iemand (niet geheel toevallig de coach van de rivaal, of wel soms?) in twijfel trekken? Moderators, kan dat zomaar door de beugel?

1 september 2019 om 22:19

En waarom zou dat niet mogen? Ik vind zijn gedrag niet altijd heel sympathiek overkomen, vraag me weleens af of of Van Bommel zijn positie niet onderschat. Er kijken jongetjes van 6-10 jaar naar zulke volwassen mannen die elkaar van alles en nog wat proberen aan te naaien. Dan ben je toch geen voorbeeld meer voor de sport.

1 september 2019 om 22:23

Haha, tsja er wordt wel graag over ajax gepraat hier, maar deze keer was het toch echt een psv-er die over ajax begon.
Matige pot verder... Voor het eerst weinig inzet gezien bij psv (in de 1e helft dan) Er waren een aantal spelers niet bij de les, zelfs viergever was er niet helemaal bij. Gelukkig maar voor rkc ander wordt het gewoon 1-6 of zo

1 september 2019 om 22:32

Je kan er ook gewoon voor kiezen om iets over de wedstrijd te schrijven (ik zal je een geheim verklappen: dat is best gebruikelijk in een topic over een wedstrijd) ipv iemand op persoonlijk vlak aan te vallen, enkel gestaafd op jouw persoonlijke afkeer. Je was er als de kippen bij om deze reactie als eerste te kunnen plaatsen. Maar goed, dat is helaas de teneur ik topics over PSV dan wel Feyenoord: er hoeft niet inhoudelijk, met feiten of steekhoudende argumenten gereageerd te worden, in deze topics kan je naar hartelust je gal spuwen over de rivalen.

Ik vind het niet normaal om zonder enige redelijke argumentatie te roepen dat iemand niet 100 % is, maar goed, iedereen heeft natuurlijk anders normen en waarden.

1 september 2019 om 22:34

Dit ging over de wedstrijd en hoe Van Bommel langs de kant stond. Hij wilde een rode kaart en hij maakt zich druk om de bal teruggooien op het moment dat de wedstrijd in de tas is. Ik kan me er aan ergeren als ik gewoon een leuk potje wil zien, dus zou niet weten waarom ik daar niet op mag reageren.

1 september 2019 om 23:55

Omdat jij biased kijkt en alles wat Van Bommel doet afkeurt. Als je niet ziet dat PSV in beide gevallen die bal zelf uitschiet voor de blessurebehandeling van Bergwijn heb je niet goed gekeken of je wil het niet zien. Ik zou je adviseren het lekker bij je eigen team te houden, dat doe ik zelf ook en scheelt je weer wat ergernissen.

2 september 2019 om 06:59

Ik herken die twijfels wel; ik vraag me echt af of die gast niet een psychopaat is. Zijn aggressie en manier van handelen duiden daar absoluut op. Ik zou me daar als fan van PSV best zorgen over maken, van Bommel maakt rare sprongen en PSV speelt zeer vreemd. Nou ben ik inderdaad geen PSV fan, sterker ik vind PSV echt verschrikkelijk maar dat was uit concurrentie overwegingen op dit moment vind ik de spelers juist vaak wel prima maar walg ik echt van de coach.
Ik gun PSV een prettige persoonlijkheid als coach; zoals in de tijd van Hiddink en Cocu

2 september 2019 om 12:21

Haha, je walgt van de coach? Hoe dan? Als ik van iets walg, ga ik het niet zelf opzoeken. Iets wat jij schijnbaar wel doet.... Ik walg bijvoorbeeld van hondenpoep onder mijn schoen. Dan ga ik toch zeker niet heel mijn schoenen vol stront lopen, en dan op internet gaan zeuren over de hondenpoep onder mijn schoen?

1 september 2019 om 22:24

Ze schoten em toch gewoon uit?

Terechte overwinning na een hele slechte 1e helft. Net als tegen Limmasol was er niet meer nodig dan 15 minuten flink aanzetten. Hopelijk valt de blessure van Bergwijn mee en kan hij mee met Oranje.

Wel (weer) complimenten voor Rkc, maar daar kopen ze natuurlijk niks voor. Achterin ook teveel fouten om een resultaat te kunnen halen tegen Psv.


Edit: Viergever werd dus aanvoerder, oeps. Ihattaren speelde wel uitstekend. Aanvoerderschap is iets voor de toekomst .

Tip voor de liefhebbers, na de twee mooiste Europese derby's vandaag (old Firm en Nld) is nu Boca - River Plate bezig (net begonnen).

1 september 2019 om 21:59

Viergever kreeg toch gewoon de aanvoerdersband of heb ik dat verkeerd gezien? Verder moet Bergwijn gewoon thuisblijven, zonder hem gaat er ook wel gewonnen worden van Estland en gelijkgespeeld tegen Duitsland.

1 september 2019 om 22:05

Aangezien je niet de enige bent die mij verbeterd zul je gelijk hebben .

Als Bergwijn nu rust nodig heeft om fit te worden kan hij beter in Eindhoven blijven. Als het meevalt is spelen bij Oranje ook een waardevolle ervaring voor hem.

1 september 2019 om 22:00

Werd de band niet na viergever gebracht?

1 september 2019 om 22:00

Huh Viergever werd toch aanvoerder na de wissel van Rosario?

1 september 2019 om 22:05

Eens, eerste helft was echt verschrikkelijk. De tweede helft was toch best prima. Hoop Rosario nu mag blijven banken.

Man wat was PSV slecht totdat er gewisseld werd, ben totaal geen fan van Hendriks maar deed het echt 10x beter dan Rosario. Onbegrijpelijk hoe je van super talent en NL elftal naar de slechtste speler van PSV kan gaan

1 september 2019 om 21:56

Rosario is volgens mij met een blessure eruit gegaan anders stond hij tot de 90e minuut nog steeds op het veld. Ziet Van Bommel niet dat Rosario matige speler is?

1 september 2019 om 21:59

Blijkbaar niet, ik heb vorig jaar Rosario niet heel veel zien spelen maar kan jij me miss vertellen wat nou zijn kwaliteiten waren toen die zo gehyped werdt en ook bij het NL elftal zat? Serieuze vraag.

1 september 2019 om 23:00

TrebleX - Dan had Rosario er tot de 90e min in gestaan en vanavond weer tegen Mark aangelegen*

1 september 2019 om 21:59

Maar dan wel slechtste speler OOIT!! Of in ieder geval de slechtste aanvoerder ooit.
Ik mag toch hopen (tegen beter weten in) dat dit de laatste wedstrijd was voor Rosario. Shirtje inleveren en met een handdrukje wegsturen. Zelfs voor de training is hij niet goed genoeg. Hij brengt zijn werkgever in diskrediet.

2 september 2019 om 09:08

Rosario moet de k o mende weken uit de wind gehouden worden door de technische staf. Als van Bommel hem laat staan maakt hij deze jongen kapot, als hij dat al niet is. Rust in lichaam en hoofd zal hem.goed doen en er voor zorgen dat hij sterker terug kan komen.

Man, wat is het heerlijk om die Mitrogol in de selectie te hebben. Er leeft ineens van alles zodra hij het veld betreedt. Heerlijk. Voor de rest echt heeeeeel matig.

1 september 2019 om 21:57

Alleen jammer dat hij niet in de basis start. Denk met hem in de basis dat het beter loopt bij PSV.

1 september 2019 om 22:07

Ik vraag me niet sterk af of dat uiteindelijk een stap terug is. Spelers als Lammers, Bergwijn, Ihattaren en Malen zijn echte combinatievoetballers. Moet je dan weer terugschakelen naar alle ballen hoog op de spits mikken en dan zien we wel weer? Ik dacht toch dat het idee was dat PSV zich meer op het combinatie voetbal ging spelen.

1 september 2019 om 22:22

Mitro is een balvaste spits. Denk dat hij de andere spelers beter kan bedienen.

1 september 2019 om 22:48

Ja dat was Luuk de Jong ook en ook die leverde zo een bijdrage. Maar dat was ook vorig jaar een beetje de zwakte van Psv. Het was alle balen op Luuk en als dat niet werkte dan hopen op een bevlieging van Lozano of Bergwijn of op een beetje oppertunistische slotfase. Dat heeft in een aantal gevallen goed uitgepakt, maar toch vaak genoeg niet (gezien het puntverlies in de wat moeilijkere uitwedstrijden).

1 september 2019 om 23:58

Mitroglu en de Jong zijn wel totaal andere voetballers. Mitroglu is geen typische kopper, maar juist met zijn voeten zeer vaardig. Ik heb hem in die 3 invalbeurten heel wat balletjes subtiel weg zien liggen wat Luuk absoluut niet in zijn arsenaal had. Met Mitroglu kun je nog steeds prima het combinatievoetbal spelen dat PSV beoogt (maar nog niet klaar krijgt gespeeld).

1 september 2019 om 21:58

Die mitroglu gaat malen naar de bank spelen denk ik. Huntelaar-Dolberg scenario incoming.

1 september 2019 om 22:13

Dan komt Malen toch van de vleugel. Die Mitroglu is juist gruwelijk met lopende mensen om hem heen.

1 september 2019 om 22:15

Hoeft niet persé. Mitroglu idd in de spits en dan Bergwijn en Malen/Bruma op de flanken. Malen mist tor-instinct. Is beter in het voorbereidende werk.

1 september 2019 om 22:26

Op dit moment zijn bruma en bergwijn beter dan malen op de flank. Of malen moet op 10 komen, maar denk dat doan/ihattaren daar beter is.

2 september 2019 om 00:01

De beste opstelling voor na de interlandperiode lijkt mij Mitroglu spits, Malen en Bergwijn op de flanken en Ihattaren op 10. Bruma en Doan mogen via invalbeurten bewijzen dat zij beter zijn.

De wissel van Rosario is voor mij nu al het hoogtepunt van het seizoen. Laat dit alsjeblieft het einde zijn van zijn tijd als basisspeler en (reserve-)aanvoerder van Psv.

Wat heb ik mij mateloos geirriteerd aan de anti-psv commentator, werkelijkwaar niks positiefs gezegd over vandaag. Misschien kunnen ze iemand uit het mediateam van psv regelen, dan hebben we nog objectiever commentaar dan dit...

1 september 2019 om 21:56

Het was natuurlijk ook verschrikkelijk slecht. Terwijl die 3 van RKC eigenlijk een Psv shirtje aan had.

1 september 2019 om 22:00

Er was ook werkelijkwaar niks positief te zeggen over dit PSV

1 september 2019 om 22:02

Als het belabberd slecht is kun je ook weinig positief commentaar verwachten natuurlijk. Of zag jij wel positieve punten? RKC heeft nog een paar cadeautjes gegeven niet normaal.

1 september 2019 om 22:46

Ik heb eerlijk geen idee waar je het over hebt, heb je misschien wat voorbeelden? Ik had Engels commentaar dus ik had er geen last van.

Iemand uit het mediateam van PSV lijkt me een buitengewoon slecht idee, daar zit de rest van Nederland niet op te wachten.

Goeie invalbeurt Hendrix.

Vraag me af hoe Van Bommel zijn tegenstanders analyseert. RKC leek de betere ploeg.

Gaat het weer zo’n seizoen worden, waar PSV en Ajax nek aan nek aan kop gaan, waar PSV met slaapverwekkend voetbal toch iedere keer weet te winnen?

2 september 2019 om 00:03

Selectief geheugen. Ik heb PSV vorig jaar eerste seizoenshelft hele vermakelijke potten zien spelen. Uiteindelijk gaat dit heus lopen, daarvoor is genoeg talent aanwezig. Het is te hopen dat het gat met Ajax tegen die tijd niet te groot is.

2 september 2019 om 08:47

Echt niet selectief geheugen. Een periode van hooguit 2 maanden tot de winterstop vermakelijke potten ja. Anders mag je best wat inhoudelijker erop ingaan welke wedstrijden je bedoelt.
PSV gewoon verreweg de club met de meeste goals in blessuretijd. Vaak ook terwijl de tegenstander beter was.

Ik wil innemen wat van Bommel inneemt. Deze beste man leeft echt in zijn eigen wereldje. Heb weinig trainers meegemaakt die het zo bond kunnen maken. Dat gezegd hebbende. Wat een waardeloos spel zeg. Gelukkig drie punten gepakt en daarmee is ook alles gezegd.

1 september 2019 om 21:58

God? Nou, nou dan is het wel heel erg met PSV gesteld.

Het zag er uiteindelijk toch beter uit zonder Rosario op het middenveld. Ik hoop dat van Bommel gewoon Bergwijn en Malen op de flanken zet, Mitroglou in de spits en Ihattaren erachter vanaf nu.

Benieuwd of Van Bommel weer gaat roepen dat ze prima spelen. Waarschijnlijk wel en zo sukkelen ze maar door...

Matige pot, gelukkig wel de punten. Gakpo heeft talent maar is er nog niet klaar voor. Ik zie liever Bruma. Mitroglou is ook aan het solliciteren naar een basisplaats.

2e helft was niks mis mee...1e helft was wel echt slecht. maargoed 3 puntjes, dat is het enige wat telt!

Heel moeizaam. Kappen met Bergwijn op 10 aub. Ihattaren op 10. Rosario eruit, Hendricx erin. En Van Bommel we hebben je als PSV-ers hoog zitten, maar gedraag je eens, kom op man.

2de helft gezien en op basis daarvan verdiend. Begreep dat er voor rust afgezien van de goal niet zoveel gebeurde dus ik durf me er wel aan te branden dat PSV waarschijnlijk op basis van 90 minuten de terechte winnaar is.

Voorin loopt een boel creativiteit bij Psv, maar RKC heeft uiteindelijk PSV zelf in het zadel geholpen. De eerste goal komt voort uit een slechte uittrap van die doelman en ook bij de 1-2 van Baumgartl (die hij overigens knap inschoot) vond ik dat hij er niet helemaal goed uit zag. De 1-3 dat spreekt voor zich, als je als je als laatste man met 60 meter in je rug zo knullig de bal verliest.

Ik ben heel benieuwd waar PSV nou werkelijk staat. 10 punten opgehaald in wedstrijden bij RKC uit, Heracles uit, Twente uit en ADO thuis. Sterker dan een een club uit Noorwegen en Cyprus die beide niet vreselijk veel voorstellen. Het is plichtmatig, maar ik weet nog steeds niet hoe ik PSV moet inschaten. Of ze nou gegroeid zijn ten opzichte van de eerste drie wedstrijden (tegen Ajax en 2x tegen Basel) of dat ze nog steeds op een vergelijkbaar niveau zitten.

1 september 2019 om 22:41

Dat team uit cyprus heeft de afgelopen jaren wel resultaten gehaald tegen clubs als lazio. Je ziet bij fases de potentie echter is de basisopstelling steeds verantwoordelijk voor een drama 1e helft.

1 september 2019 om 23:07

Ja ze hebben wel eens wat leuke resultaten gehaald, hoewel tegen Lazio een wedstrijd voor des keizers zijn baard was omdat Lazio al door was en Apollon al uitgeschakeld. Hoewel nog maar de vraag is hoe relevant die resultaten van vorig jaar voor dit seizoen zijn.

Ik vond die Cyprioten in ieder geval niet heel erg goed. Dat PSV uitstekend zijn plicht daar tegen doet (hoewel ze slechts met fases goed speelde) dat is echt prima te noemen. Alleen we willen weten hoe het zit met PSV in grote en belangrijke duels. Zoals tegen Ajax, Feyenoord, Sporting Lissabon, Basel of Club Brugge bijvoorbeeld. Een Apollon Limasol moet je ten alle tijden verslaan (eigenlijk 2x en het liefst eenvoudig).

1 september 2019 om 23:14

Denk juist dat ze dan beter voor de dag komen, aangezien dst soort ploegen meer ruimte geven.

Nu hopen dat van Bommel niet wacht tot het er niet om doet met wisselen. Mitroglou basis, Rosario out. Dat zijn de belangrijkste punten voor nu. En die instelling aan het begin van de wedstrijd veranderen. 100% gemotiveerd de wedstrijd in gaan!

Toch wel heel triest als je PSV ziet spelen. Zoveel kapitaal op het veld, enkele investeringen maar het spel ziet er werkelijk niet uit. Je kijkt zo'n wedstrijd, maar je vraagt na 15 minuten af waar je in ***snaam naar zit te kijken. Er zit zo weinig voetbal in, ze winnen door individuele kwaliteit en verder is er geen reet aan.

Dit gaat een zwaar seizoen worden voor deze club.

1 september 2019 om 22:39

Het voetbal zit er echt wel in, alleen komt het maar korte fases eruit. Dat is gwn de schuld van v bommel die spelers op de verkeerde plek zet of de slechtste speler steeds in de basis zet (rosario)

Die van Bommel wordt steeds meer een misselijk ventje.....
Dat geaai en dat geslijm naar z'n spelers als ze ff 20 min van de 90 min redelijk hebben gevoetbald en voor staan.. Het team vertoond zoveel gaten op t veld dat een middenmooter straks met dikke cijfers gaan winnen. Bahbah....

1 september 2019 om 22:15

Jij hebt Van Bommel dit seizoen voor het eerst aan het werk gezien? Of blijft je langspeelplaat hangen? Spel was inderdaad niet best vanavond.

1 september 2019 om 22:32

Oh nee! Een positieve coach, nee gatver. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Tjonge, het zit weer diep bij je he?

Na het lezen van alle reacties lijkt het erop dat PSV heeft verloren....

Het seizoen is net een maand oud. Alle ploegen hebben ff tijd nodig om aan de samenstelling te wennen. Voor de topploegen is het belangrijkste zonder al te veel problemen door de problematische maand Augustus te komen. Zover lukt het de traditionele top drie

Probeer een beetje het van een positieve kant te bekijken...

1 september 2019 om 22:34

Ik heb het geprobeerd, maar helaas..... het is niet gelukt. Mooi voor jou dat je het positieve inziet, maar het is al maandenlang hemeltergend slecht.

1 september 2019 om 22:37

Dat valt ook wel mee, voornamelijk de 1e helft is steeds afschuwelijk. Maar elke wedstrijd is er ook een fase (15 tot 30 minuten) waarin het wel draaid en het verschil wordt gemaakt. Nu moet dat 2 helften een keer gaan gebeuren.

Ihattaren 17 jaar en nu al de beste speler van Psv. Heb een opstelling bij m'n post gevoegd, Van Bommel zou hier ala Guardiola een vloeiend geheel van moeten maken maar dat is een lastige opgave. Het is echter wel de beste manier om de kwaliteiten binnen de selectie te benutten (die nogal uit balans is).

Zoet
Dumfries
Baumgartl
Viergever
Doan
Bruma
Ihatarren
Guti
Malen
Mitroglou
Bergwijn

Uiteindelijk geen misstap gemaakt, en denk je als je alleen de eindstand ziet het weinig moeite heeft gekost.
Maar even serieus, je komt als Psv zijnde naar Waalwijk tegen een ploeg die laatste staat en net gepromoveerd is, en je gaat op de counter spelen.
Je moet je toch kapot schamen of niet dan.

1 september 2019 om 22:35

En elke keer gaat het pas draaien nadat er gewisseld is ipv met die spelers te beginnen...

1 september 2019 om 23:05

Aah de 'psv countert alleen' Ajax-fan van de avond is ook gevonden. Volgens mij heeft PSV de 2e helft gedomineerd en niet gecounterd. Dat de 3-1 uit een counter valt betekent niet dat PSV bewust 'counterde'

on: Ik snap werkelijk waar alle negativiteit om het spel van PSV niet. PSV speelt met een hele jonge en talentvolle voorhoede. Deze spelers hebben nog maar een paar wedstrijden samen gespeeld. Daarvan kan je niet verwachten dat ze spelen als een geoliede machine. Zoals je bij de eigen goal van RKC ziet, zie je af en toe wat voor potentie in deze aanval zit. Dat gaat helemaal goed komen en ik maak me dan ook totaal geen zorgen. Het enige wat mij zorgen baart is Rosario, die kan echt niet meer. Ik hoop dat er snel een hemels geschenk de lucht uit komt vallen die hem naar de bank stuurt (een fitte afellay zou top zijn ). Daarnaast staat de verdediging redelijk en bevalt Baumgartl me zeer!!
Even geduld lieve mensen, maar dit PSV gaat na een tijdje knallen, let maar op.

2 september 2019 om 03:49

Oh, onze 'calimerotje' heeft ook gereageerd, en laat nog even weten dat de 2de helft gedomineerd werd door psv.
En dat het net toeval was dat hij uit een counter viel, hou op hoor.
Ze reageren pas de 2 helft nadat ze 1-0 achterkwamen.
Ik zeg dat psv begint met counter voetbal, wat heeft dat te maken dat dat een ajax feactie is haha.

Ik snap van Bommel niet, keer op keer speelt PSV de eerste helft als een natte krant, balletje breed-balletje terug zéér afwachtend en dan krijgen ze de goal tegen, gaan ze druk zetten en dat gaat het ineens lopen. Het lijkt mij dat de spelers slechts de instructies opvolgen die van Bommel ze geeft. Ik snap ook niet waarom Rosario nog steeds in het veld staat, elke wedstrijd bijna de slechtste van het veld en wanneer hij niet wordt overgeslagen (wat vaak wel gebeurd) speelt ie hem breed of terug maar de keren dat hij daadwerkelijk iets goeds doet met de bal zijn op 1 hand te tellen. Daarnaast vind ik het ook onbegrijpelijk dat je je beste vleugelspeler op 10 zet en de enige speler (ihattaren) die in aanmerking komt voor de 10 positie zet je op de flank. In malen zie ik ook helemaal geen spits, er wordt wel vaak geroepen dat de aanvallers van PSV zo goed zijn maar ik vind het vooralsnog behoorlijk tegenvallen. Malen is een slechte afmaker en mist in mijn ogen gewoon het neusje voor de goal, ik zou hem liever op links zien en dan Bergwijn op rechts. Mitrogol kan wat mij betreft gewoon lekker in de spits staan in plaats van Malen.

1 september 2019 om 22:34

Malen zou een hele goede spits voor een 442 systeem kunnen worden.

2 september 2019 om 02:35

@justpsv95 ja inderdaad voor 442 wel. Beetje om de “echte spits” heen.

2 september 2019 om 03:20

Dat denk ik ook maar zo speelt PSV helaas niet

Wat moet je er van vinden. RKC voetbalt leuk mee, maar je krijgt er wederom 3 om de oren. Het begint een lastig verhaal te worden, voor zover het dat al niet was, al kun je het elftal weinig kwalijk nemen

PSV matig, wel drie punten, maar dat zal toch beter moeten tegen een Vitesse, Utrecht of AZ.

Uithuilen en opnieuw beginnen!

'Gewoon' prima overwinning in een uitwedstrijd. Begin me hoe langer hoe meer te ergeren aan de kritiek op van Bommel. Natuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar dat is normaal met zo'n jong team en het vertrek van de beste spelers.

1 september 2019 om 22:15

Prima overwinning? Wat heb jij gesnoven?

1 september 2019 om 22:20

Wat is er niet prima dan? Kansen benut, weinig weg gegeven.

1 september 2019 om 22:26

Tja als je een dergelijke wedstrijd als prima wegschrijft is dat natuurlijk je goed recht. Maar wellicht is dat ook het probleem van PSV: als we winnen is het goed, de manier waarop maakt niet uit.

1 september 2019 om 22:43

Ik snap je punt, maar is in mijn ogen niet realistisch. De drie beste spelers (De Jong, Lozano en Angelino) zijn vertrokken. Het team wat er nu staat heeft veel potentie en gaat het nog veel beter doen dit seizoen dan nu. Als je dan relatief makkelijk drie punten behaalt in een uitwedstrijd tegen een prima spelend Rkc, dan moet je daar tevreden mee zijn vind ik. Of zie jij liever fantastisch positiespel, maar 3-2 nederlaag?

1 september 2019 om 22:33

Wat is er mis met de kritiek op Van Bommel dan? Je kunt toch moeilijk gaan beweren dat het goed loopt met Bergwijn op 10 bijvoorbeeld. Uiteindelijk is het na rust weer beter en pakt psv wel gewoon de punten maar PSV mag van mij echt wel wat meer van zichzelf eisen dan winnen met redelijk spel. Het is dus zeker niet zo slecht dat Van Bommel weg moet maar ik denk dat het met een paar kleine aanpassingen veel beter kan.

1 september 2019 om 23:08

Een redelijke overwinning kan ik zeker nog wel in mee gaan, maar dat voortdurend erbij halen hoe jong PSV is dat is echt op voorhand excuses verzinnen voor als het niet loopt. '

De meeste spelers zijn trouwens ook niet zo extreem jong meer, al helemaal niet voor Eredivisie begrippen. Vanaf je 22ste is het wel een beetje klaar met het verschuilen achter de leeftijd. De meeste op die leeftijd hebben vaak al 3/4 seizoenen ervaring. Europees kun je dat misschien nog aanvoeren wanneer je tegen een geslepen Basel speelt. Maar nationaal kom je daar niet mee weg tegen clubs die een begroting hebben van 1/10de van die van Psv.

1 september 2019 om 23:56

Tegen Basel werd er verloren, maar 'gewoon' uit tegen RKC met 1-3 winnen is niet voldoende? Er moet gewonnen worden en fantastisch voetbal? Hou toch op, wees blij dat dit jonge en wisselvallige team wint. Heeft niks te maken met excuses zoeken, gewoon realistisch bekijken.

Heerlijk weer al dat 'gejank' over Van Bommel. Je kan de klok erop gelijk zetten: Na een pot van PSV vallen de niet PSV fans over elkaar heen om te spuien over Mark, behalve als PSV verliest natuurlijk. Dan kan er gelachen worden om Van Bommel.

Mensen, zet eens een andere plaat op. Ik heb het ook niet elke week over Ten Hag dat hij eruit ziet als Paulus de boskabouter en dat hij amper uit zijn woorden komt.

Verder was het een drama-pot. Hopelijk ziet Mark in dat Rosario gewoon niet meer moet spelen. Zelfs Hendrix is beter op die plek. Wat was het positiespel dramatisch vanavond. Opgelucht dat we de 3 punten pakken, maar zo duurt het niet lang voordat we eens hard op onze muil gaan.

1 september 2019 om 22:30

Je hebt helemaal gelijk Psver4ever.
Onze ajax vrienden spelen zo graag de Calimerokaart als wij ergens commentaar op hebben of tegen de stroom in positief over onze club zijn.
Maar het doorlopende gezeik op Mark van Bommel is gewoon het werkelijke Calimerogedrag.
Als je al helemaal overstuur raakt als ie langs de lijn staat te coachen, wordt geïnterviewd of wat dan ook, dan zit MvB gewoon in hun hoofden en dan laten mensen zich wel heel erg kinderachtig gaan.
Ze zouden ook eens kunnen zeggen dat ie ballen heeft omdat hij er gerust een stuk of wat jonge gasten ingooit en op een enkele uitzondering na vrijwel altijd aanvallend wisselt. Vanavond ook weer. Hadden we een stuk of zes aanvallers saan? Lekker hoor.

1 september 2019 om 22:52

Heb je ooit een trainer meegemaakt die zoveel los brengt bij de concurrentie? Het begint komische vormen aan te nemen. Ik vraag me af waar het op gebaseerd is. Immers, wij psvers hebben veel eerder redenen om ons te ergeren; Bergwijn op 10, Rosario die mag blijven aankloten... achja

1 september 2019 om 23:06

Volgens mij niet.
Kijk, ik vind b.v. Erik ten Hag een hele vage droevige figuur, maar dat heb ik voor deze keer denk ik pas een keer hier op VZ ergens genoemd.
Het is niet de moeite waard om zoveel aandacht te besteden aan iemand die je niet ligt of waar je zelfs een hekel aan hebt.
Ik snap heus wel dat MvB niet heel popi is bij vooral ajax aanhang, maar moet je dat letterlijk in elk PSV item melden? Dat vind ik dus Calimerogedrag.
Maar goed, daar kom je nooit helemaal uit vrees ik.

2 september 2019 om 00:36

Mourinho

2 september 2019 om 03:24

Dat komt omdat MVB zich werkelijk elke wedstrijd misdraagt. Zich als een idioot gedraagt. Daarom wordt het elke keer aangevoerd. Dat snap jezelf toch ook. Zelfs de coach van de tegenstander meld dat. Ik zou als speler ook tegen een coach of als club zijnde zeggen doe eens normaal. De trainer is toch het uithangbord van een club. Het valt me op dat de supporters van PSV dit gedrag prima vinden.

Wat een verassing... Het gaat pas draaien wanneer ihataren op 10 komt te staan en rosario eruit is.

V bommel zie je het niet of doe je het expres?

PSV moet vanaf na de interlandbreek maar gewoon beginnen met Mitroglou in de basis. Ook psv moet niet meer spelen met het middenveld Guti, Rosario, Bergwijn. Mitroglou is een geweldig aanspeelpunt om aan het voetballen te komen en toen Ihattaren meer in het centrum ging lopen zag je ook meer voetbal vanuit het midden. Dit PSV is extreem getalenteerd en heeft veel kwaliteit maar als je het zo neerzet zoals in de eerste helft dan komt het er niet uit. Hoop trouwens ook dat PSV komende wedstrijden in de eerste helft al druk gaat zetten. Nu doet PSV het alleen als ze achter staan maar het moet vanaf het begin. Dan kun je tegen een team dat kwalitatief zoveel minder is het al in het eerste halfuur afmaken. Nu heb je RKC een helft lang laten voetballen en zelf niks gecreëerd. Dan wil ik nog even afsluiten met een positieve noot: de momenten dat het liep waren deze wedstrijd schaars maar als het loopt dan geniet ik wel echt van dit PSV. Er zit voldoende kwaliteit in maar het moet er wat vaker uit komen!

Ik ga natuurlijk niet zeggen dat alles zo geweldig is, maar toch geniet ik wel van Psv.
Of het nu loopt of niet, ze geven niet op en gaan er vol voor.
Mark van Bommel wisselt brutaal; hoe jong je ook bent, hij gooit je er gewoon in en zijn er nog meer aanvallers nodig, dan wissel je toch gewoon aanvallend? Heerlijk hoor.
En ook onze prachtige aanvallers doen lang niet alles goed, maar ze proberen het gewoon. Lekker pingelen, eigen actie, combinaties, lekker.

Het kan nog steeds een stuk beter en juist dat geeft hoop. Als het gewoon niet beter kan dan het nu gaat, dan zou ik 'm gaan knijpen.
Maar voor mijn hart zou het wel lekker zijn als het allemaal wat makkelijker gaat.

1 september 2019 om 22:30

Inderdaad, als het gaat lopen met dit team kunnen we echt gaan genieten. Er zit vreselijk veel voetbal in.

1 september 2019 om 22:36

Mee eens, je ziet bij vlagen echt de kwaliteit er vanaf spatten in dit team. Hoop dat t niet al te lang duurt voordat die kwaliteit het merendeel van de wedstrijd te zien is

1 september 2019 om 23:30

Inderdaad, dit psv is gewoon een genot om naar te kijken als t draait. Heb in geen jaren zoveel kwaliteit aan de bal gezien. Het moet gewoon wat meer constanter worden en dan krijg je gwn 5/6-0 uitslagen

1 september 2019 om 23:30

Inderdaad, dit psv is gewoon een genot om naar te kijken als t draait. Heb in geen jaren zoveel kwaliteit aan de bal gezien. Het moet gewoon wat meer constanter worden en dan krijg je gwn 5/6-0 uitslagen

2 september 2019 om 02:44

Van Bommel wisselt niet brutaal. Hij heeft altijd vaste mensen die hij wisselt. Je ziet het al sinds vorig jaar aankomen. Heb je hem ooit verdedigend zien wisselen? Ooit een aanvaller voor een verdediger of omgekeerd? Vandaag zag ik voor het eerst dat hij een middenvelder (guti) voor een aanvaller wisselde (mitroglu).

Het seizoen is pas net begonne, dus gwn doorzetten dit dan komt die vorm terug als de spelers gewend zijn aan elkaar. Mitroglou en Bruma waren iniedergeval top!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren