Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV-iconen woest: ‘De kliko wordt vandaag geleegd, we doen de scheids erbij’

Laatste update:

PSV ging dinsdagavond in eigen huis met 1-0 onderuit tegen Atlético Madrid en na afloop van de wedstrijd was er veel te doen om arbiter Martin Atkinson. De Engelse scheidsrechter keurde een doelpunt van Luuk de Jong af, terwijl Andrés Guardado een wel heel makkelijk gegeven penalty gekeerd zag worden door Jan Oblak. Willy en René van de Kerkhof weten in ieder geval wel aan wie het puntverlies is te wijten.

/

“Het was jammer. Het was een geweldige wedstrijd van PSV en dan beloon je jezelf niet. Er werd onterecht een doelpunt afgekeurd, penalty’s krijg je niet en Andrés Guardado miste een penalty. Dat wordt wel een obsessie. Je verdient een punt, maar je krijgt niets. Helaas”, vertelt Willy van de Kerkhof aan Omroep Brabant. Hij krijgt bijval van zijn broer: “De kliko wordt vandaag opgehaald. We zetten de scheidsrechter erbij. Dan zijn we daar vanaf en dan is iedereen er vanaf. Het is een schande wat hij presteerde. PSV heeft een heerlijke wedstrijd gespeeld en had een resultaat verdiend. Hij moet ook nog naar Specsavers.”

Volgens Willy van de Kerkhof had dit hele debacle voorkomen kunnen worden als de UEFA eerder begonnen was met het invoeren van videoscheidsrechters. De voormalig middenvelder denkt dat het nu vooral zaak is voor PSV om over twee weken een goed resultaat te behalen tegen FK Rostov, wat hij ziet als de zwakste tegenstander in de poule.

Ben jij het eens met René en Willy van de Kerkhof?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kan ook het puntverlies weiden aan Guardado die een penalty mist, of Pereiro die ontzettend zwak in kopt. Je krijgt in zo'n wedstrijd niet veel kansen, maar het kansje wat je dan krijgt moet je dan wel benutten.

Natuurlijk, de arbiter heeft fouten gemaakt. Maar dit gebeurde voor beide kanten. Laat wel meteen de noodzaak van een videoarbiter zien.

14 september 2016 om 10:42

Precies, die afgekeurde goal van Griezmann is ook nog echt een twijfelgevalletje. In mijn ogen was dat, net als de Jong zijn goal, een terechte goal.

14 september 2016 om 11:28

De handsbal van Godin gaat 9 van de 10 keer niet op de stip? Dan denk ik dat je dat moment nog maar eens terug moet kijken. Hij tikt te bal bewust met zijn hand terug naar de keeper omdat hij er met het hoofd niet bij kan. Zo voorkomt hij dat de Jong een poging kan wagen om te scoren. Sorry, maar een duidelijkere penalty bestaat bijna niet.

14 september 2016 om 11:44

Kenny tete jou kan toch niemand serieus nemen. 9 van de 10 keer geen penalty? Zuiverder krijg je ze niet man

14 september 2016 om 12:36

Nouja, puur regeltechnisch is het gewoon een overduidelijke handsbal en dus een strafschop. Maar je ziet het toch vaker voorkomen dat in dit soort situaties niet gefloten wordt voor een penalty.

14 september 2016 om 10:52

PSV heeft terecht verloren omdat het zijn kansen niet benutte, de scheidsrechter heeft uiteindelijk totaal geen negatieve invloed gehad! Goal van de jong is terecht afgekeurd, die van griezmann niet. De penalty was onterecht, en bij goal van Saul kan een scheidsrechter toch niet affluiten dat roept iedereen omdat er wat bloed is te zien!!

14 september 2016 om 15:39

Goal van de jong terecht afgekeurd? En Godin raakte zeker dan de bal ook niet met de hand maar met zn hoofd? Of Godin die zeker ook met zn schouder in kwam op het gezicht van de Jong ipv met zijn elkeboog. Lekker objectieve kijk heb jij er op.

14 september 2016 om 11:00

2x terecht doelpunt afgekeurt,1ste helft stafschop niet geven daarna voor het doelpunt staat er een pipo op de achterlijn die iets had moeten doen voor het doelpunt viel, daarna een onterechte strafschop als goedmakertje guardado had moeten scoren maar niet deed,2de helft strafschop niet geven na hands van godin allemaal fouten van het arbitrale 5tal, al met al ik geef deze 2 muppets geen gelijk maar deze atkinson moet nooit meer een wedstrijd fluiten en met de uitslag kan ik leven

14 september 2016 om 11:14

Een geweldige wedstrijd van PSV??? Handbalverdediging, met als resultaat na 1 helft voetbal; 0 schoten om 8 voor Atletico, die vanaf minuut 60 gas terugnamen. Penalty van PSV ging nergens over; Narsingh valt over de bal, en buitenspeldoelpunt Griezmann was geen buitenspel! Dat hoor je de PSVers niet over. Wat voor bril hebben ze sinds vorig jaar op in Eindhoven. Wordt een beetje triest dit. Denken echt dat ze bij de Europese top horen, hoe ze daar allemaal praten haha. PSV gaat kansloos ten onder dit jaar. Die pot 1 loting van vorig jaar was een experiment van de UEFA, anders had je ook niet overwinterd. Dat vergeten ze allemaal in Eindhoven. En alle voorgaande jaren heeft PSV amper tot niks gepresteerd! Wees realistisch en blij met et geluk van vorig seizoen, maar ga niet lopen doen alsof PSV een rol van betekenis speelt in Europa.

14 september 2016 om 11:37

Ik vind dat je volledig gelijk hebt maar nederland stelt al 15 jaar niks voor

14 september 2016 om 11:40

Pot 1 loting bestaat nog steeds. Alleen zat er dit jaar geen Nederlandse club in. Over het algemeen is iedereen vrij realistisch en dat is dat in principe de 3de plaats het hoogst haalbare was/is. Alleen je hebt natuurlijk wel altijd een kans. Atletico is in feite beter, dus moet PSV daar verdedigend voetbal tegenover stellen. Kleine kansjes gehad, maar helaas niet afgemaakt. Scheidsrechters vijftal was wel echt dramatisch.

14 september 2016 om 11:40

Ja want ze hadden zeker vol op de aanval moeten gaan. Dan hadden ze Atletico zeker afgemaakt.

14 september 2016 om 12:00

Johhh doe eens kalm. Je leest een interview met de minst objectieve PSV-supporters ter wereld: de gebroeders vd Kerkhof. Natuurlijk roepen zij dit. En natuurlijk ziet het gros van de lezers ook wel in dat de kansen voor Atlético waren, feit blijft gewoon dat je met deze uitslag wel het gevoel blijft houden dat er meer in had gezeten.

14 september 2016 om 12:58

En toch blijft staan dat PSV een geldig doelpunt is ontnomen, maar daar ga je heel makkelijk aan voorbij.

14 september 2016 om 13:49

Jaa maar atletico ook he

14 september 2016 om 12:56

PSV heeft toch een van zijn kansen benut? Linksom of rechtsom, maar PSV wordt een geldig doelpunt ontnomen.

Club iconen sporen meestal niet, maar deze 2 spannen wel de kroon!

Ipv dat deze broeders op dit medium worden gegooid, stop ze lekker bij shownieuws of bij nu entertainment. Maar vrees niet, volgens de gebroeders kan psv de champions league winnen, en er is nog niks gespeeld na 1 wedstrijd. Scheids was wel echt waardeloos btw

14 september 2016 om 10:43

Ach, er zijn weinig objectieve clubiconen. Bij PSV heb je Rene en Willy van de Kerkhof, bij Feyenoord heb je van Hanegem en bij Ajax hebben ze Sjaak Swart.

14 september 2016 om 11:19

Swart is kritisch zat op Ajax hoor, wat dat betreft passen deze twee clowns in geen enkel rijtje. Ik kan me de wedstrijd tegen Fenerbahce vorig jaar nog herinneren waarna hij zeer kritisch was op het spel en of ze wel goed genoeg waren voor Europa, en dat is slechts 1 voorbeeld. Voordat je De Graafschap aanhaalt, dat was natuurlijk pure emotie, dezelfde die Van Hanegem had gehad in die situatie.

Welkom in de hedendaagse CL, bij Ajax ook al jaren zelfde verhaal.. die scheidsrechters verpesten te vaak een wedstrijd voor de Nederlandse clubs en zo raken we de punten ook wel hard kwijt.. zonde want word wel weer is tijd dat er meerdere clubs punten gaan scoren voor het Nederlandse voetbal

14 september 2016 om 10:48

Tja, het is niet zo dat meerdere clubs punten moeten gaan scoren. Maar dat de Knvb er iets aan moet doen dat er niet zoveel clubs de EL ingaan.

Geweldig voor een Heracles of een GAE etc dat ze de voorronde van de EL in gaan. Prachtige ervaring voor club en supporters. Maar wel funest voor het aantal punten. Reken daarbij nog eens de slechte prestaties van Feyenoord in Europa de laatste jaren (op 1 jaar na).

De enige die de punten sprokkelen de laatste jaren zijn AZ, PSV en Ajax. Toevallig Feyenoord in een jaar ook, maar de jaren daarvoor was het ook niks.

14 september 2016 om 11:22

Bij Ajax is het vele malen erger hoe wij zijn genaaid. 2 glaszuivere goals thuis tegen RM afgekeurd, hoeveel van RM? Nul.

Thuis tegen AC een volkomen onverdiende pingel tegen. En wij? Geen pingel voor hoor.

Om nog maar niet te spreken over die matchfixing in Zagreb.

14 september 2016 om 13:07

Sterker nog, als die 2 onterecht afgekeurde goals tegen Real goedgekeurd waren, dan was Ajax destijds door naar de volgende ronde.
Mensen die roepen dat het Ajax's eigen fout is snappen er niks van, want tegen knipoogkroaten doe je niks.

14 september 2016 om 13:13

Dan had Ajax er maar 2 extra in moeten schieten!

Onbegrijpelijk die situatie. Hoe kan daar geen matchfixing in zitten? Dat zaakje met RM en de Kroaten klopt van geen kant..

14 september 2016 om 13:30

Eens, het allerergste is dat als die arbiter normaal had gefloten in de Arena, we door waren gegaan, ondanks die knipoog Kroaat.

En maar zeuren over de scheidsrechter. Als je de kansen niet maakt dan verdien je niks. Je verdient een onterechte penalty ja maar daar hoor je niemand over of een onterecht afgekeurde doelpunt van Atletico

14 september 2016 om 11:12

Die goal van atletico was onterecht afgekeurd, maar als de scheids niet had gefloten had Zoet ook nog wel z'n best gedaan. Nu liet hij hem al lopen omdat de scheids al had gefloten. Dus een zekere goal was het ook niet.

14 september 2016 om 11:15

Alleen worden de kansen gemaakt, maar dan wordt het afgekeurd

Ik word er echt een beetje moe van. PSV speelde behoorlijk maar de gebroeders overdrijven. Aan beide kanten zijn fouten gemaakt, het heft elkaar wel op. AM had meer balbezit, meer passes, en met name meer dreiging en kansen. Ze hebben over de hele linie toch verdiend gewonnen.

Willy en René kunnen beter op balkon gaan zitten in de muppet show. Ze zien er ook uit als poppen, dus dat is mooi mee genomen. Hup PSVeu

De scheidsrechter was naar twee kanten toe dramatisch, dus dat heeft elkaar toch wel aardig opgeheven. Dan blijft over dat je een penalty hebt gehad en niet benut. Daar is het vooral misgegaan. Anders sta je gewoon op 1-1 bij rust en heb je nog een goed resultaat in handen.

14 september 2016 om 11:40

MasterD een aardige samenvatting. Echte topsporters steken de hand ook in eigen boezem en proberen hiervan te leren en beter te worden. Exteene omstandigheden heb je niet in eigen hand en kan je niets aan doen en is de excuusknuppel van losers.
Eerste helft stond psv verdedigend sterk maar aan vallend totaal machteloos. Aan het eind probeerde psv wel maar als je heel verdedien met 5-3-2 start is het bijna niet mogelijk om over te schakelen op aanvallend pressievoetbal.

Wat een droeftoeters zijn deze twee. Die zetten zichzelf en elkaar zo vaak voor schut tegenwoordig, ik snap niet dat die nog niet tegen hun eigen in bescherming worden genomen. Voor ons is t vermakelijk natuurlijk om hun onzin uit te zien kramen natuurlijk, maar zo zou je jezelf toch niet terug willen zien.

Wat een kwatsch! Maar liefde maakt blind en dat zal dus wel de reden zijn voor het feit dat ze zich "bestolen" voelen.

Heel gemakkelijk om te blijven wijzen naar de scheidsrechter + assistenten. Die waren zeker niet goed, maar ze blunderden allebei de kanten op. Voor het gemak gaan hier de gebroeders en veel supporters aan voorbij.

Maar goed, de vijand is gevonden en ze kunnen verder uithuilen en hun wonden likken.

Haha, meer van dit soort huilie huilie reacties ajb. Deze twee zetten zich constant voor schut. De scheidsrechter was een drama, maar wel een drama beide kanten op. Wordt voor het gemak maar even vergeten.

14 september 2016 om 11:43

Provoceren??????
Wat heeft Ajax hiermee te maken?
OH wacht, het was de Schuld van Ajax dat die ervaren speler van PSV die penalty mistte. Toch?

14 september 2016 om 11:44

@huubkee,

Pak anders nog even de krantenartikels erbij met de keiharde statistieken dat van de "traditionele top 3" Ajax toch nog steeds het meest benadeeld is en daarmee de meeste punten is misgelopen door arbitrale dwalingen. Iedereen snapt dat je een vervelende avond hebt gehad, maar als je met zulke argumenten komt zet dan wel even je brilletje af.

14 september 2016 om 11:54

Grappig wat voor frustratie er uitkomt. Wat ik bedoelde was dat de topclubs in Nederland vaak het voordeel van de twijfel krijgen (dus ook "020". In de CL krijgen de topclubs juist vaak het voordeel en daar moet PSV duidelijk aan wennen. Verder viel het gisteravond nog wel mee als je ziet hoe die schwalbe beloond werd.

Wat een verschrikkelijk vervelend stel is dit zeg, bah. Alles maar door hun eigen bril bekijken.

Dit kost PSV de overwintering. Vorig jaar tegen Man Utd had PSV de scheids mee en ze bereiken de kwartfinale. Nu hebben ze de scheids tegen en kunnen ze inpakken voor de winterstop. Zuur en triest dat scheidsrechters op dit niveau zoveel invloed hebben op het verloop van het tournooi. Video-ref is echt noodzaak anders gaat het spel kapot.

Een excuus van Atkinson is op zijn plaats, 1x goal onterecht afgekeurd 4e min. (krijg je een hele andere wedstrijd). Vervolgens elleboog gemist Altetico (geel/rood), vervolgens 1x penalty gemist 20e min. duwen (wel 10x zo hard als Moreno zijn zogenaamde 'duw' in de 4e min.). Vervolgens bloedende speler gemist (spel direct stoppen), dan een onterechte penalty gegeven. Om in de tweede helft weederom een penalty te missen, overduidelijk hands. Groot excuus van Atkinson + pleidooi voor Video-ref. Dit kan niet op CL-niveau!

14 september 2016 om 11:22

Vergeet het volledig ten onrechte afgekeurde doelpunt van Griezman niet te vermelden dat was weer in het voordeel van PSV net als de absurde strafschop die PSV mee kreeg. Atkinson was van een bedroevend niveau maar niet alleen in het nadeel van Psv.

14 september 2016 om 11:29

Ja, dat ook, voor of tegen PSV maakt niet uit. Video-ref en klaar. Atkinson moet excuus aanbieden aan PSV én Atletico. Hij heeft met zijn team een mooie CL-avond naar de knoppen geholpen!

14 september 2016 om 13:09

Mwa, gewoon je best blijven doen en hopen op minimaal 2 clubs die overwinteren in de EL.

De scheidsrechter was erg zwak maar niet perse het nadeel van Psv. De gebroeders van der Kerkhof vergeten voor het gemak het ten onrechte afkeurde doelpunt van Griezman en de volledig belachelijke strafschop die PSV mee kreeg.

Zulke wedstrijden zijn gewoon heel erg frustrerend. En dat zeg ik niet eens zozeer als PSV-supporter, maar vooral als voetballiefhebber.

In de basis is de taak van de scheidsrechter heel eenvoudig: hij moet op de rem trappen als de regels overtreden worden. Meer is het in principe niet.

Atkinson is er gisteren in geslaagd om in één wedstrijd twee zuivere goals af te keuren, een onterechte penalty te geven, de beoogde penaltynemer onnodig buiten het veld te laten, een goal goed te keuren terwijl er een speler op de grond lag met een hoofdblessure en een cruciale handsbal en elleboogstoot over het hoofd te zien. Dan kun je wel concluderen dat niemand anders dan de scheidsrechter de eindstand bepaald heeft. De man die als taak heeft om een wedstrijd niet te laten ontsporen heeft ‘m zelf totaal om zeep geholpen.

En wat het extra frustrerend maakt: er wordt nog een dagje over gemopperd, maar daarna gaat er gewoon weer zand over deze hele kwestie en hoor je er nooit meer iets over. Atkinson krijgt hooguit een keertje "foei" te horen van de Uefa, mag in de volgende speelronde gewoon weer een wedstrijdje fluiten en wat die videoreferee betreft? Daar blijven we lekker nog een jaartje of vijf testjes mee uitvoeren op onbenullige jeugdtoernooitjes voordat we gaan kijken of die misschien niet eens ingevoerd moet worden...

14 september 2016 om 11:42

Op deze manier kan ik een tafelpoot ook nog lekker maken. Je doet het nu overkomen alsof PSV eigenlijk met 6-0 had moeten winnen. Griezmann stond geen buitenspel en was een zuivere goal. Toegegeven: zoiets blijft onwijs moeilijk te zien voor een lijnrechter, maar hetzelfde kan wellicht gezegd worden van de kopstoot met Propper. Een scheids/lijnrechter moet snel beslissen en dat is niet even makkelijk.

Ik kan me daarnaast ook moeilijk inbeelden dat de scheidsrechter zou zeggen: "oh, die gozer buiten het veld wil de penalty nemen? Laten we daar eens mooi een stokje voor steken".
Hoe lullig het misschien ook is: regels zijn regels, en je mag niet met bloed op je shirt spelen. Dat scheidsrechter A misschien niet moeilijk doet over 1 druppeltje betekend niet dat scheidsrechter B het wel door moet laten gaan.

De scheidsrechter was slecht, maar PSV heeft toch echt zelf verzuimd om in die 93 minuten een goal te maken. Zeker in de laatste 15-20 minuten hadden ze kansen zat.

Maar wees gerust, Atkinson zal echt geen wedstrijd krijgen in de volgende ronde. Daarna zal hij vermoedelijk gewoon weer vrolijk meefluiten.

14 september 2016 om 11:52

"op deze manier kan ik een tafelpoot ook nog lekker maken. Je doet het nu overkomen alsof PSV eigenlijk met 6-0 had moeten winnen."

Dat doe ik helemaal niet. Lees nog eens wat ik schreef:

"atkinson is er gisteren in geslaagd om in één wedstrijd twee zuivere goals af te keuren, een onterechte penalty te geven."

Ik zeg hier toch dat die goal van Griezmann niet afgekeurd had moeten worden en dat PSV die penalty niet had moeten krijgen?

14 september 2016 om 12:23

De taakstelling van de scheidsrechter is duidelijk. Maar er zijn toch wel wat factoren die het werk van de man moeilijker maken. Zo doen de spelers er van alles aan om de scheidsrechters op het verkeerde been te zetten. Schwalbes zijn niet van de lucht, bij iedere uit- of achterbal wordt voordeel geclaimd, men probeert de tegenspeler kaarten aan te naaien en noem maar op. Ik ben het volledig met je eens dat de man gisteren beneden peil floot, maar ik denk ook dat hij niet uit Engeland is vertrokken met het idee "ik ga eens lekker de avond voor iedereen verzieken". Ook het commentaar van Luuk de Jong op de scheidsrechter irriteert me, Diverse malen is hij er niet in geslaagd een strafschop achter een keeper te krijgen en juist hij meent een ander te moeten bekritiseren. Was hij een goed aanvoerder geweest dan had hij er voor gezorgd wel een strafschop fatsoenlijk te kunnen nemen en niet aan een ander hoeven overlaten en was het nog voor rust 1-1 geweest en had je wellicht een andere wedstrijd gekregen. Maar ja door de balk in zijn eigen oog ziet hij de splinter in die van een ander niet.

14 september 2016 om 13:17

@nico50,

Exact hoe ik er over denk. Nogmaals: we zijn er allemaal over eens dat de scheidsrechter dramatisch was, maar dat gold ook voor Atletico. Misschien dat ik het verkeerd heb, maar ik krijg een beetje het idee dat dat ook komt door de prestatie van vorig seizoen in de Champions League, en misschien zijn de verwachtingen gewoon net iets te hoog.

Zo voelt het als je als kleinere club word benadeeld. Waardeloos natuurlijk wat er gisteren werd gepresteerd door deze doedelzak.

Grappig, jaren lang mochten wij Ajacieden niet op de scheids zeiken als er 2 zuivere goals van Ajax onterecht afgekeurd werden maar vervolgens wel een doelpunt van Real Madrid onterecht goedgekeurd wordt. Of als Balotelli in de laatste minuut vervolgens onterecht een allesbeslissende penalty mee krijgt. Want ja, "je hebt het toch echt zelf laten liggen" hoor je dan.

Maar goed, we zijn het er allemaal over eens dat de scheids heel slecht was, maar laten we niet vergeten dat het mes in dit geval 2 kanten op snijd. Of PSV of Atletico nou één keer meer benadeeld is of niet laat ik in het midden, maar je hebt nog steeds 90 minuten waarin je zelf ook e.e.a. had kunnen veranderen.

En met een videoscheidsrechter had Ajax misschien ook 2 jaar de groepsfase overleeft, maar met dezelfde videoscheidsrechter zouden er wellicht ook hele andere zaken aan het licht komen.

ja dat zijn ze niet gewend natuurlijk. in de eredivisie tegen excelsior, go ahead, en sparta krijgen ze weer alles mee. mooi dat ze zelf ook eens in die positie staan nu. toen cambuur vorig jaar tegen psv na 8 minuten rood en een penalty tegen kreeg voor een bal op de borst, hoorde ik ze ook niet.

Ik vind het dan weer zo jammer dat, wanneer coach en spelers van PSV na de wedstrijden lopen te klagen, dat de interviewer niet even meedeelt dat de goal van Griezmann òòk onterecht werd afgekeurd... De scheids was bezig aan beide kanten.

Het was een interessante pot, maar 0-1 voor Atletico is mijn inziens helemaal geen rare uitslag.

Echt sommige mensen zijn echt ongeloofelijk, zeggen dat psv belabberd speelde. Wees blij dat er nog 1 team zo speelt in europa. Prima om alles af te schuiven op de scheids, tuurlijk had hij zo zijn momenten maar goed als je het als psv zijnde zelf niet afmaakt krijg je de deksel op je neus

Ben ik het helemaal mee eens. PSV speelde een geweldige pot en Atletico had bij vlagen echt weinig te vertellen. Als die goal in de 5e minuut had geteld, had PSV deze pot sowieso gewonnen. Dan was het zeker bij 1-0 gebleven en had je Atletico echt met een rotgevoel achter gelaten. Nu is het precies andersom en dat komt omdat je genaaid wordt door de scheids.

Het is iets wat op alle niveau's gebeurd. In de Eredivisie zie je het ook, dat Psv, Ajax en Feyenoord makkelijker penalty's krijgen. En dat slaat natuurlijk nergens op. Het wordt dringend nodig dat er een videoscheids komt. Want als je thuis op de bank tv kijkt, zie je meteen of er een overtreding gemaakt wordt. En wat nog het grappige is: zo'n videoscheids is helemaal niet duur. Als je een van die zinloze mannetjes op de achterlijn achter een tv zet en hem advies laat geven over de situatie, ben je van al dit gezeik af.

Overtrokken reactie van deze twee heren, maar kijken ook door een gekleurde bril. Voor Nederlandse begrippen vond ik de pot van gisteren uitstekend, meer zit er gewoon niet in en dat is de realiteit van het hedendaagse Nederlandse voetbal. Wat dat betreft is Cocu gewoon realistisch met zijn tactiek om niet oldschool Hollandse school in een scherp mes te lopen. In dit geval zit het niet mee maar laat PSV het ook zelf liggen, een puntje had er namelijk in gezeten. En laten we nou eerlijk zijn dat broodnodige puntje hebben WIJ Nederlanders hard nodig om niet nog verder af te glijden van de maffia ladder genaamd Uefa.

Willy en Rene vd Kerkhof, Willem van Hanegem, Sjaak Swart. Allemaal van die oude club iconen die je niet serieus moet nemen. Die gasten zijn echt supporter van hun club en niet echt objectief.
Niets mis mee, maar neem ze niet serieus.

Het hele arbitrageteam leverde een wanprestatie. De hulpsheriff die de eerste
helft achter het doel van Atletico stond, gaf aan dat het doelpunt van PSV moest
worden afgekeurd en dat na een schwalbe van Narsingh de bal op de stip moest.
Atkinson had een rode kaart moeten geven aan Godin, vanwege bewuste elleboogstoot
op het hoofd van de Jong, in de tweede helft had PSV een penalty verdiend vanwege
bewust hands van, jaja, alweer Godin. Deze fout komt rechtstreeks op het conto van
de hulparbiter achter het doel van Atletico. Tja, neutraal zijn behoeft een rechte rug.
Dan maakt Atletico nog een waarschijnlijk zuiver doelpunt dat op aanwijzing van de
grens wordt afgekeurd. Dit vind ik een twijfelgeval en gevolg van dat de bal sneller
gaat dan het oog. Logisch dat hiervoor de vlag wordt gehesen. Al met al 4 grove
fouten die rechtstreeks het wedstrijdverloop hebben beïnvloed. Te beginnen bij
1-0 voor Psv. Wel is het zo dat dan de wedstrijd nooit zo verloopt als gisteravond
na het afkeuren van dat doelpunt. Maar 1-0 voor of 0-1 achter is in deze soort
wedstrijden wel een verschil van 2 doelpunten. Zelf reken ik 3 tot 6 punten onderling....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren