Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV heeft schaduwlijst klaarliggen; landgenoten Guardado serieus in beeld

Laatste update:

PSV zal bij een vertrek van Georginio Wijnaldum en/of Memphis Depay niet te lang blijven treuren. De Eindhovenaren hebben reeds een schaduwlijst opgesteld en kan bij een transfer direct werk gaan maken van de komst van een vervanger. "En mocht nummer één op de lijst niet willen, dan gaan we voor nummer twee", zegt algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV.

/

Gerbrands vertelt aan NU.nl dat de schaduwlijst 'voor meerdere posities' klaarligt. "We moeten er dan nog wel uitkomen met een club en de spelers moeten willen, maar technisch manager Marcel Brands weet wat dit elftal nodig heeft", zegt de bestuurder, die niet op namen wil ingaan. De Telegraaf heeft begrepen dat er in ieder geval twee Mexicanen in beeld zijn: verdediger Diego Reyes van FC Porto en aanvaller Jesús Manuel Corona van FC Twente.

Gerbrands zegt in De Telegraaf dat hij erg onder de indruk was van de huldiging van zondag: "Het is wel duidelijk dat Phillip Cocu de spelers niet meer hoeft te motiveren voor volgend jaar. Het is voor die jongens wel duidelijk waar ze volgend jaar voor spelen. Je hoeft hier maar één keer een filmpje van te laten zien en dan weten de jongens waar ze het voor doen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima spelers! !!Mexicanen zijn over het algemeen spelers die met volle overgave spelen en niet verzaken. Corona zie ik binnen Nederland ook als enige fatsoenlijke optie om Depay op te volgen.

20 april 2015 om 09:28

prima spelers maar ik denk toch dat psv zijn eigen jeugd meer moet blijven inpassen...als nederlandse clubs kunnen we toch niet mee met de europese (sub)top

het proberen kost alleen maar geld, nu krijg je dadelijk bij psv weer een heel vreemdelingenlegioen en ik weet zeker dat de prestaties niet beter gaan worden.

gewoon mooi met veel jeugdspelers spelen en af en toe een gerichte aankoop, corona bijvoorbeeld snap ik wel

20 april 2015 om 09:40

Volgens Langeler, verantwoordelijk voor de PSV opleiding, is het niveau in de opleiding nog niet echt waar het moet zijn en in tegenstelling tot de andere clubs in de top 5 kan PSV niet zomaar even allerlei jeugd door schuiven. Ze moeten wel kopen.

Als er af en toe eentje doorbreekt doen ze het heel aardig.

20 april 2015 om 10:00

Je kunt niet uit het niets ineens jeugd in gaan passen. Daar moet je aan bouwen en dat begint bij de wat jongere leeftijden, wat je later aanvult met talenten uit andere regio's en eventueel andere landen. De opleiding van PSV wordt aangepakt, maar is pas over een jaar of 5 op het niveau waar Feyenoord en Ajax op zitten.

20 april 2015 om 10:17

PSV gaat Champions league spelen en krijgt flink wat te besteden. Dan ga je toch geen onbewezen tiener als basisspeler voor de leeuwen gooien.

20 april 2015 om 10:41

As Roma

psv is bijna failliet geweest, ik zou het rustig aan doen ja...denk je dat je de CL groep overleefd met allemaal vreemdelingen van 5-10 miljoen euro? gaat er gewoon om wie je loot

ik denk dat wanneer psv corona en propper haalt en misschien een verdediger dat ze in nederland nog steeds de beste selectie hebben met ajax en feyenoord en dan hou je mooi een hoop geld in je zak

Abe84 en lazylen

waarom kan dat niet? ze hebben sowieso nog ritzmaier en schaars komt weer terug, en ze hebben hiljemark nog. Middenveld is dus als ruim voldoende, zoals ik al boven schreef met een propper ofzo erbij. Verdediging is ook zeker goed genoeg daar zal niet veel in veranderen.voorin gewoon creatief zijn dat moet makkelijk lukken. En ze hebben toch enkele talenten lopen zoals Koch, hendrix en vloet? als ze zo blijven redeneren wordt de jeugd nooit wat

20 april 2015 om 10:55

Denk je dat Langeler het niveau van de jeugd van PSV niet goed in kan schatten wanneer hij stelt dat er pas over 5-6 jaar echt resultaten mogen worden verwacht?
PSV is geen RKC waar weinig druk is. Spelers moeten er direct staan. En ja, natuurlijk heeft PSV wel een paar talenten die door kunnen breken. Maar niet bakken vol.

20 april 2015 om 11:45

nee dat zeg ik ook...ze hebben wanneer depay, wijnaldum en willems vertrekken met misschien 2 of 3 spelers erbij toch een goede selectie?

achterin hebben ze mirin, bruma, arias, brennet , Hendrix,koch en tahamata

middenveld vloet ritzmaier hiljemark maher schaars en guardado

aanval narsingh jozefzoon de jong en locadia

als je dan propper haalt en 2 aanvallers (corona en boetius ofzo) is het toch voldoende? dan pak je voor de breedte een paar jeugdspelers erbij die af en toe wat speeltijd krijgen...als je jeugdspelers nooit mee laat doen wordt het ook niks

ze kunnen ook wel weer met allemaal zuid amerikanen aan de gang gaan maar dat is niet meer zoals vroeger, voor de middelmatige talenten worden gewoon bedragen van 15-20 miljoen betaald, nog niet te spreken over de toppers die dik over de 30 miljoen euro gaan...

overigens buiten dit vind ik het halen van guardado echt een compliment waard voor degene die hier verantwoordelijk voor is, super sympathieke gast en voor mij de belangrijkste schakel in dit Psv..eindelijk een jongen uit het buitenland die gewaardeerd wordt door de supporters maar ook zelf echt gemeend dankbaar is hiervoor

20 april 2015 om 16:34

Tamata gaat weg, zou toch graag ook een backup hebben op links, en nog een cv achter de hand aangezien Hendrix vaak als middenvelder wordt opgesteld. En in de jeugd loopt nou niet echt een linksback die goed is..

Zou overigens wel graag Boljevic erbij zien komen achter een nieuwe linksbuiten.

20 april 2015 om 09:42

Corona speelt nooit op de positie van Depay.

20 april 2015 om 09:51

Sinds wanneer is Corona een prima speler? Vlieg gewicht van 59 kg die in 24 wedstrijden , in de toch matige Nederlandse competitie tot 7 goals komt en 3 assist. En daar wil jij wel de CL mee in. Als ik PSV was zou ik even verder gaan kijken, er lopen nog genoeg goede spelers rond lijkt me.

20 april 2015 om 10:12

Vergeet niet dat De Jong voor de goal en in de box veel beter is dan de spitsen van Twente, die een legioen aan kansen nodig hebben om eens tot scoren te komen. Daarnaast zal hij zich aanpassen aan het niveau van PSV. Als dat gebeurt, zie ik hem gewoon 10 goals maken en 10 assists geven. Dat is echt niet slecht. Ook kan je hem laten zwerven vanaf links zodat Willems weer alle ruimte krijgt.

Ik vind Corona toch absoluut nog niet van het niveau dat PSV moet nastreven. Of hij dat gaat worden is ook nog maar zeer de vraag.

20 april 2015 om 09:18

Daar heb je gelijk in maar hij heeft talent genoeg om er wel naartoe te groeien. PSV gaat nooit een speler kunnen halen die even goed is als Depay nu is. Nadeel van Corona is wel dat hij beter op rechts speelt dan op links.

20 april 2015 om 14:35

Ja, dus daarom moet je Tighadouni kopen. Die is volgens mij veel goedkoper dan Corona. Twente gaat zeker voor 2-3 miljoen vragen voor hem. Voor Tighadouni ben je de helft om minder zelfs kwijt. En die haalt veel rendement uit, 11 doelpunten en 4 assists bij een flut spelende Nac.

haha hoeft Guardado ook niet meer op Engels les. alleen maar goed nieuws op het moment, hoop dat er i.i.g. wat continuïteit komt, waarbij we een jaar als vorig jaar de komende tien jaar niet meer meemaken.

Corona is niet een typevdat psv nodig heeft . Geweldig voetballer wel maar heeft geen fysiek en is te afhankelijk van zijn medespelers . Ook als hij wel gehaald word moet hij een beslissende rol spelen en dan kan niet zonder nederlands te leren vind ik . Reyes vind ik wel een goede optie , veel talent en heeft ook al ervaring op hoge niveau heeft ook de finale tegen brazilie gespeeld toch ? (olympisch spelen)

20 april 2015 om 10:41

Hij heeft niet veel fysiek inderdaad, maar is niet per se afhankelijk van zijn medespelers. Hij is juist de man die de actie kan maken en zelf zijn mannetjes voorbij kan komen.

In plaats van de Braziliaanse connectie straks de Mexicaanse. Het Eindhovense kartel. Misschien kunnen ze ook nog wat uit de Mexicaanse competitie strikken al is de tijd van aanpassen vaak wel nodig.

En wat betreft Corona: meteen doen natuurlijk, brengt gewoon veel voetbaltechnische bagage mee. Met een redelijk beperkte hardloper op de andere kant is het wel lekker als je wat brille hebt.

20 april 2015 om 09:28

Op basis van FIFA statistieken (die geloof ik vrij betrouwbaar zijn) kan ik zeggen dat er in de Mexicaanse competitie best veel talentjes rondlopen. Ook spelers uit Zuid Amerika. Helemaal geen gek idee. Denk dat PSV in Mexico ook wel een goede naam heeft na Salcido, Maza en Guardado.

20 april 2015 om 09:38

Welke talenten zouden dat kunnen zijn ? Parelta is ook een leuke spits voetbalt ook nog in eigen land maar we hebben Luuk al voor in de spits.

20 april 2015 om 09:47

Peralta is qua leeftijd niet meer een talent hoor... Wel een heel goede speler.

20 april 2015 om 10:41

PSV werd ook in verband gebracht met Carlos Salcedo, net als Carlos Salcido een centrumverdediger.

20 april 2015 om 10:46

Ik als Tukker vind het erg spannend wat Corona zou kunnen opbrengen. Enerzijds is 70% in handen van investeerders die er weinig aan gelegen zijn dat hij voor ongeveer 5 miljoen zou vertrekken. Anderszijds drukt zijn salaris op de begroting van Twente.
Ik ben benieuwd op welke transfersom de investeerders uiteindelijk toe willen happen (en hoeveel er tegen elkaar op wordt geboden). Uiteraard is de clausule in zijn contract geen richtlijn.

(twente zelf zou het met name gaan om het salaris omdat er gesneden moet worden in de begroting, het gaat Twente in mindere mate om de transfersom)

Ik roep dit altijden en als Reyes niet lukt dan Moreno.
Corona zou ook wel een leuke optie zijn als opvolger van Depay.
Psv Mexico Armada !

20 april 2015 om 09:25

Welke Moreno? Hector die nu dicht bij een transfer staat naar Arsenal of the Spurs voor twintig miljoen of een jong kanon die ik nog niet ken ;-)

20 april 2015 om 09:28

Wist echt niet dat Hector in belangstelling stond van Arsenal en spurs hea hahah.

20 april 2015 om 09:31

Afgelopen winter ketste een transfer al net af, komt nu wel rond denk ik. Hij is echt een beest bij Espanyol.

20 april 2015 om 10:50

Doe Juventus er ook maar bij en eens in de jaar het bericht dat stadsgenoot Fc Barcelona Moreno wilt.

20 april 2015 om 10:56

Las in de Engelse Metro en bij Espn Mexico dat Moreno voor Arsenal gaat kiezen. 15 miljoen pond. We zullen wel zien wat er waar van is.

lijken mij uitstekende versterkingen voor PSV aankomend seizoen.
Hopelijk kunnen ze de deals rondkrijgen.
Als ze toch op de mexicaanse toer gaan.
Misschien kunnen ze Erwtje van Man Utd huren

20 april 2015 om 10:43

Ja, als backup voor Luuk. Haha.

Alleen als ze Castaignos erbij nemen. Denk dat Psv dan alsnog 5 miljoen moet betalen voor maar 30 procent van de transferrechten.

Zou het niet kunnen dat Psv alleen het Twente deel van spelers overneemt. Voor de investeerdersgroep zal de waardeontwikkeling in CL toch ook veel sneller gaan dan bij Twente.

Reyes moet dan op de positie van rekik komen te spelen als ik het goed begrijp?

Kan iemand mij wat vertellen over die Reyes, wat voor speler het is en zo.
Corona heeft wel potentie om door te groeien. Maar ik zou toch ook zeker verder rondkijken wat er rondloopt.
PSV heeft ook een naam in Mexico misschien loopt daar nog wat leuks rond. Mexico stikt van de spelers die niet zouden misstaan in Europa namelijk

Corona ligt tot 2019 vast , en heeft een minimale opbrengstclausule in zijn contract staan voor 20 miljoen euro , erg lastig voor psv om die te halen wanneer je opbrengst van depay bijna gelijkwaardig is aan de kostprijs van corona.

Corona is niet veel meer waard dan 5 of 6 miljoen die gaan we echt niet halen voor 20 hoor hoe kom je daar nou bij dat het in zijn contract staat?

20 april 2015 om 13:28

Verkoopclausule van 30miljoen zelfs. Maar denk als je 5 bied je hem ook hebt.

20 april 2015 om 13:45

@jopie88
En waarom denk je dat? En als ik nu 4 bied, wat dan? Het zijn bedragen die nergens op gebaseerd zijn.

Situatie is dat Corona voor 70 eigendom van zijn zaakwaarnemer is, verder is er geld ingestoken door Munsterman en Van der Laan. Zijn zaakwaarnemer zal een doorslaggevende stem hebben in wat goed is voor de carrière van Corona en wat goed is voor zijn eigen portemonnee. Twente zal i.v.m. zijn salaris Corona best van de loonlijst af willen hebben, maar de houders van de transferrechten zullen ook hun zakken wel willen vullen. Op te halen voor een goed bedrag dus (geen belachelijk laag bedrag, corona kostte Twente al 3,5 mln), eventueel met een enorm doorverkooppercentage.

21 april 2015 om 10:48

ik weet wat voor situatie er geldt voor corona. jij weet ook in wat voor situatie twente zit. als twente 5 miljoen krijgt voor hun 30 mogen ze hun handen dichtkniipen.

Reyes is volgens mij een groot talent die goed bij PSV lijkt te passen. Maar Corana is zelfs echt fantastisch. Heeft slechte periodes gekend maar is de laatste 15 wedstrijden veruit de beste van Twente en hij creëert bijna alles alleen op eigen kracht. Dat is echt knap in zo'n slecht draaiend elftal als Twente.

Mexicaanse enclave bij PSV zou mooi zijn, maar meer dan 3 moet het echt niet worden.

Corona is grotendeels eigendom van zijn zaakwaarnemer. Die hebben eerder al een verstandige keuze gemaakt om Corona speelminuten op te laten doen in de eredivisie. Ik kan me heel goed voorstellen dat diezelfde zaakwaarnemer Corona graag in de CL ziet om zijn waarde verder op te krikken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren