Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pover Feyenoord komt eigen goal Sven van Beek niet meer te boven

Laatste update:

Feyenoord heeft zondagmiddag zijn derde uitwedstrijd op rij verloren. Na nederlagen tegen PEC Zwolle en Excelsior was nu FC Groningen met 1-0 te sterk voor de nummer drie van de Eredivisie. De enige doelpuntenmaker speelde echter niet in het shirt van de Trots van het Noorden, daar Sven van Beek met zijn zesde eigen goal in de Eredivisie (een gedeeld record) de gehele productie voor zijn rekening nam. De Rotterdammers houden een voorsprong van slechts twee punten op nummer vier AZ, dat ook over een iets beter doelsaldo beschikt.

Van Beeks eigen doelpunt viel uiteindelijk pas in de 26e minuut, maar het had ook al eerder mis kunnen gaan voor de verdediger. Een misverstand met Kenneth Vermeer bij een terugspeelbal leidde na drie minuten spelen al voor een penibel moment voor het doel van de bezoekers en de keeper kon maar net voorkomen dat het leer in de lege goal hobbelde. Dit incident schudde de bezoekers echter niet wakker en FC Groningen was in de eerste helft duidelijk de bovenliggende partij. De eerste goede kans kwam voor Ritsu Doan na een een-tweetje met Kaj Sierhuis, maar de Japanner zag zijn inzet gekeerd worden door Vermeer.

Dubieuze records voor Sven van Beek na vijfde eigen goal bij Kenneth Vermeer

Sven van Beek is nu gedeeld recordhouder op het gebied van eigen doelpunten in de Eredivisie.Lees artikel

Na een kopbal over het doel van Sierhuis was het na bijna een halfuur spelen wel raak door Van Beek, die een voorzet van Thomas Bruns achter zijn eigen doelman werkte. Feyenoord stelde daar in het eerste bedrijf enkel een kopbal van Nicolai Jörgensen tegenover en ontsnapte op slag van rust aan een grotere achterstand toen Samir Memisevic uit kansrijke positie over knalde. Het spelbeeld veranderde nauwelijks in de tweede helft en Groningen liet al snel een aantal kansen om de voorsprong verder uit te breiden onbenut aan zich voorbijgaan.

Bruns kreeg nadat Jeremiah St. Juste de bal verspeelde een schietkans, maar hij stuurde de bal over het doel van Vermeer. De doelman zag vervolgens tot zijn opluchting hoe de na dit seizoen naar FC Zürich vertrekkende Mimoun Mahi eveneens over zijn doel schoot, terwijl Van Beek met een uiterste inspanning een poging van Sierhuis tot een corner kon verwerken. Trainer Giovanni van Bronckhorst trachtte met het inbrengen van Sam Larsson en Yassin Ayoub voor respectievelijk Jens Toornstra en Calvin Verdonk meer grip te krijgen op de wedstrijd, maar ook de twee invallers wisten zich niet te ontworstelen aan de malaise aan Rotterdamse kant.

Tien minuten voor tijd zorgde Steven Berghuis nog voor enig gevaar voor het doel van Sergio Padt door naar binnen te trekken en uit te halen. Zijn schot smoorde echter in de Groningse defensie en meteen daarop was Mahi aan de overkant met een door St. Juste geblokt schot dicht bij de 2-0. Met nog slechts een paar minuten te gaan leek de thuisploeg het duel definitief in het slot te gooien middels een kansrijke uitbraak, maar Vermeer wist knap te redden op een schot van invaller Iliass Bel Hassani. De drie punten waren echter hoe dan ook voor FC Groningen, dat door de overwinning naar de negende plaats in de Eredivisie stijgt.

Vind jij dat FC Groningen het verdiende om te winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het wordt wel erg armoedig nu allemaal bij Feyenoord. Op deze manier wordt je gewoon treurig 4e achter AZ. Toch knap, want met deze selectie hoor je gewoon onbedreigd 3e te worden. Als tegenstander is het toch ook wel een fijn gevoel als je Van Beek op het wedstrijdformulier ziet staan, dan weet je dat je er gratis een extra spits bij krijgt.

Het wordt wel heel duidelijk dat GvB gewoon een matige trainer is, de bevestiging dat het kampioenschap gewoon een incident is geweest onder aanvoering van Kuyt. Een volgende club zal zich wel dood staren op de prijzenkast van Gvb, om daarna van een koude kermis thuis te komen. Tactisch zwak, en ook geen personality om de boel is goed wakker te schudden wanneer het niet loopt. Spelers die zich alleen interesseren in potjes tegen PSV of Ajax, ongelooflijk. Dat begint bij de spelers, maar als je als trainer er niet in slaagt dat eruit te krijgen dan faal je gewoon in een belangrijke taak als trainer.

17 februari 2019 om 16:27

De selectie is ook gewoon slecht. Gio maakt van water geen wijn hoor. Geen enkele coach die het beter zal doen

17 februari 2019 om 16:29

Qua prestaties mss niet, maar het voetbal is echt bedroevend. Ook geen speler die zich binnen dit systeem door kan ontwikkelen. 3e of 4e word je normaal gesproken toch wel, ook met een andere coach. Dan maar met een coach die individuele spelers beter kan maken.

17 februari 2019 om 16:29

De selectie is misschien niet top (op Van Persie en een in topvorm zijnde Berghuis) maar dan nog zou Feyenoord moeten kunnen winnen van de kleinere clubs, zoals Fortuna, Groningen, etc.

17 februari 2019 om 16:30

Edit: achter Berghuis nog het woordje 'na'

17 februari 2019 om 16:32

Vind ik een ongelooflijke dooddoener, het steeds maar weer gooien op de kwaliteit in de selectie. In de thuiswedstrijden tegen PSV en Ajax zie je dat er echt veel meer in dit team zit dan we over het algemeen zien. Dat maakt het wel erg treurig.

Jorgensen, Larson, Rvp, Berghuis en Vilhena zijn geen wereldtoppers (meer), maar spelers die menig andere eredivisionist wel zou willen hebben. Deze selectie is kwalitatief gewoon de 3e van de Eredivisie, AZ heeft absoluut geen betere selectie. Dat is echter wel een veel beter team op het moment.

17 februari 2019 om 16:33

Zeker van Fortuna thuis ja, maar dan mag je als speler extra lang in de spiegel kijken hoe je als Feyenoorder daarvan verliest met alle respect

17 februari 2019 om 16:35

Vandaar dat je de spelers erop moet aanspreken. Het is niet zo dat de coach ze laat banken net als ten hag met neres. De zogenaamde toppers bij Feyenoord presteren never als ze kunnen toeslaan

17 februari 2019 om 16:37

Dat je tegen die 2 teams meer kon brengen komt doordat die teams meer ruimte geven en je niet het spel tegen ze hoeft te maken. Tegen andere teams is die ruimte er niet en moet je het spel zelf maken en dan komt het gebruik aan kwaliteit en vooral creativiteit naar boven. Feyenoord heeft gwn te veel dezelfde type spelers. Zoals oranje eerst ook had

17 februari 2019 om 16:43

In het kampioensjaar had feyenoord minder creativiteit (voorin) rondlopen en werden dit soort teams prima stuk gespeeld. Nu er meer creativiteit is, lukt het juist niet.

17 februari 2019 om 16:52

Maar toen had je wel een betere voorhoede. Toen had je een Jorgensen in vorm, met op de flanken elia en berghuis. Nu ben je afhankelijk van v. Persie en speelt berghuis 1op de 5 wedstrijden goed. Verder had je el ahmadi die een geweldig seizoen had, en met karsdorp een back die super veel aanvallende dreiging had. Tot slot een centrum wat bijna niks tegen kreeg, waardoor ze vaak aan 1 doelpunt genoeg hadden

17 februari 2019 om 16:53

Het gaat mis bij Feyenoord zodra het vergeet als collectief te werken/ strijden. Alleen Berghuis is imo de enige die een wedstrijd individueel kan beslissen. Heeft hij ze dag niet dan zie je hoe beperkt ze zijn in het creëren van kansen.

17 februari 2019 om 17:17

@justpsv; berghuis deed eigenlijk maar een half seizoen mee dat jaar. De andere periode stond toornstra of kuyt rechtsbuiten.

17 februari 2019 om 17:31

Daar heb je gelijk in, Gio heeft er meer dan het maximale uit gehaald. De selectie is gewoon vrij matig, een speler als Sven van Beek komt gewoon zwaar te kort.

17 februari 2019 om 17:58

Gio heeft helemaal het Maximale er niet uitgehaald. Jorgensen, Berghuis, v Beek, Toornstra, Villhena zijn allemaal niet beter geworden. Een opleving tegen PSV en Ajax waarin je laat zien een goede selectie te hebben is niet het maximale.

17 februari 2019 om 16:28

Het materiaal van Feyenoord is ook gewoon armoedig niemand die opstaat niemand die het laat zien. Jorgensen, Vilhena en Berghuis zo dan wat zijn die slecht.
Feyenoord gaat zware jaren tegemoet, niemand in de selectie die enige waarde vertegenwoordigd en zelf ook weinig geld om te investeren. Wordt weer een tijd voor doorstroming uit de jeugd met parels als v/d Beek.

17 februari 2019 om 16:31

Het halve kampioenselftal loopt er nog rond. Zo armoedig zou het niet moeten zijn (ook al ik het kampioensjaar niet per se de geschikte meetlat). Spelers worden eerder slechter dan beter, dat is een kwalijke zaak.

17 februari 2019 om 16:42

Dat ligt bij de staf. Die krijgen de spelers niet gefocust tegen clubs buiten Ajax en PSV. Tel daarbij 0 mentaliteit op en dit is wat er overblijft.

17 februari 2019 om 21:21

Dat niet kunnen focussen en mentaliteit schaar ik onder dezelfde noemer.

17 februari 2019 om 16:33

Waarom is dit de bevestiging dat het kampioenschap een incident was? De opstelling van vandaag komt maar op een paar plekken overeen met die van het kampioensjaar. Ik snap deze redenatie dan ook niet.

17 februari 2019 om 16:43

Snap je deze redenatie?

Seizoen 2015/2016: 21 punten achter kampioen
Seizoen 2016/2017: Kampioen
Seizoen 2017/2018: 17 punten achter kampioen
Seizoen 2018/2019: 15 punten achter koploper momenteel

Met ''de bevestiging'' doel ik meer op dit seizoen, niet enkel deze wedstrijd uiteraard.

17 februari 2019 om 16:39

Onbedreigd 3e? Daar heeft dit team helemaal het materiaal niet voor... Het is aan AZ te wijten dat er zoveel punten tussen de nr 3 en 4 zaten... Die komen nu wel langzaamaan dichterbij.

17 februari 2019 om 17:31

Het scheelt nog maar twee punten dus zal Feyenoord volgende week van PSV moeten winnen om AZ van het lijf te houden.

17 februari 2019 om 16:44

Die Chabot, heeft om de hoek gespeeld in Rotterdam....waarom heeft Feyenoord die niet gehaald.... haalde haast alles weg... de kansjes die er waren...

17 februari 2019 om 19:29

Klopt, hij was bij Sparta echt geweldig. Vond het echt jammer dat hij zo snel wegging. Zo'n verdediger kunnen we nu goed gebruiken.

17 februari 2019 om 16:50

zeker als je team zo slecht speelt,moet je ze motiveren,oppeppen,maar wat doet gio,zit gewoon rustig te chillen in zijn stoel,was volgens mij ook zijn laatste wedstrijd toch? who cares heeft ie vast gedacht,maar een trainer,hoort zijn ploeg te motiveren,ga schreeuwen ga veld op,doe is wat mang,neehoor,gewoon lekker rustig chillen daar.

17 februari 2019 om 16:57

Goed geschreven!

Een van de grootste problemen bij Feyenoord is dat er te veel spelers op het veld staan die denken dat ze goed kunnen voetballen. Dat ze even een strakke bal over 20 meter kunnen geven of een speler van Groningen in de vierkante meter kunnen uitspelen. Een voorbeeld hiervan is Tonny Vilhena. Hij loopt met de bal als of hij het wel zeker weet: het enige verschil hem en Depay is geluk. Voor de rest is hij gewoon net zo goed. De zelfoverschatting is echt van een ongekend hoog niveau.

17 februari 2019 om 16:25

Ik zie geen speler met kwaliteit rondlopen! Matige selectie heeft Feyenoord

17 februari 2019 om 16:27

Berghuis kan een hoog niveau halen, maar is een mooiweer voetballer. Daarmee is het wel op idd.

17 februari 2019 om 16:27

Het weer was prima!

17 februari 2019 om 16:28

Zei je dat ook na die 6-2?

Er zit voldoende kwaliteit in de selectie. Met Berghuis, Larsson, Jorgensen, Vilhena en RVP hoor je gewoon veel beter voetbal op de mat te leggen. En dat kunnen ze ook, getuige de wedstrijden tegen Ajax en PSV thuis.

17 februari 2019 om 16:39

Tegen de top 2 kun je omschakelen in de ruimte na een gewonnen duel. Tegen een kleinere ploeg staan dr nog 2 a 3 spelers klaar om je op te vangen

17 februari 2019 om 16:42

Tekenend dat je terugvalt op de 6-2 Blindevogel, zelfs Willem 2 deed dat vorig jaar niet na de 5-0 winst op psv. Kijken naar alleen de dingen die goedgaan en dingen afdoen met "ze kunnen beter" toont 0,00 van ambitie.

17 februari 2019 om 17:57

@thugvz

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Ik reageer op iemand die stelt dat er bij Feyenoord niemand zit met kwaliteit, dat het een matige selectie zou zijn. Daarna haal ik de 6-2 aan, uiteraard doelend op het feit dat je met alleen maar matige spelers in je selectie niet met 6-2 van Ajax wint.

Joost mag weten tegen wie je het hebt met je tweede zin.

17 februari 2019 om 18:08

Vorig seizoen verloor PSV met hele dikke cijfers van Willem 2, heeft Willem 2 dan ineens niet alleen maar matige spelers? Wat een geluk zeg, in jou redenatie is Trencin dus ook een topploeg omdat ze een x met 4-0 van Feyenoord wonnen? De selectie is gewoon matig, het is niet zomaar dat je uit bijna niks wint

17 februari 2019 om 18:17

@kokkieafca0341

Man man man, wat een redenatie-niveau weer.

Moet ik hier nou echt gaan uitleggen waarom Willem II en Feyenoord niet van hetzelfde niveau zijn?

Weet je wat, ik doe gewoon lekker mee. Trencin won met 4-0 van Feyenoord, en Feyenoord met 6-2 van Ajax. Ajax verloor met 1-2 van Real Madrid. Trencin is beter dan Real Madrid.

17 februari 2019 om 18:58

Een mooiweer voetballer? Hij speelde meer dan prima in de stromende regen tegen Ajax!

17 februari 2019 om 19:58

Berghuis bah voor de wedstrijd bus komt eraan van Persie blijft bij kinderen en gehandicapten staan voor een foto en Berghuis word gevraagd en zegd ik moet me omkleden en voorbereiden. En wat doet ie tijdens de wedstrijd? Niks. 1-0 mag Feyenoord handen dicht knijpen.

17 februari 2019 om 20:20

Klopt, Vilhena denkt dat ‘ie Messi is. Vilhena loopt zich onnodig vaak vast, geldt ook voor Berghuis. Larsson vind ik dan nog down to earth in z’n keuzes, wel of geen actie.

Gefeliciteerd Groningen. Dik verdiende overwinning.

17 februari 2019 om 17:04

Zonde dat zij zichzelf niet belonen met wat goals. Ondanks dat was het een heerlijke pot van Groningen. Gestreden voor wat ze waard zijn ook huurlingen als Sierhuis. Zeefuik ook weer beestachtig, gooit er gewoon nog wat pushups uit. Doan weer paar mooie dribbels alleen jammer van het vervolg. De laatste tackle, weet niet meer van wie, op Berghuis was allesomvattend hoe Groningen er vandaag voor ging.

17 februari 2019 om 18:59

Chabot inderdaad. Goede meedogenloze verdediger. Zolang we niet van hem gaan verwachten dat hij gaat voetballen. Gewoon bal afpakken en inleveren bij iemand met hetzelfde shirt, dan is hij echt een sloper.

Feyenoord heeft nu niet meer de luxe van een veilige derde plek. Volgende week zal er gewoon gewonnen moeten worden tegen Psv, anders is die derde plek weg. De kortste weg naar Europees voetbal is nog altijd derde worden in de competitie.

17 februari 2019 om 16:29

Precies de reden dat ik er niet in geloof dat Feyenoord '' rustig aan gaat doen voor de klassieker '', die zullen er gewoon vol voor gaan. Al zijn de statistieken niet echt in het voordeel. PSV won elk thuisduel, Feyenoord amper een uitduel.

17 februari 2019 om 16:38

Inderdaad. Feyenoord heeft ook niet de kwaliteit om zelfs maar een beetje minder te geven. Dan lopen ze het gevaar om tegen een beschamende nederlaag aan te lopen in Eindhoven. De thuisbalans van PSV en uitbalans Feyenoord stellen mij wel gerust. PSV is ook gewoon verplicht om van een scherp Feyenoord te winnen, zeker in eigen huis.

17 februari 2019 om 16:40

Geloof ik oprecht ook niet in. Al zal zo'n prestatie als vanmiddag al snel worden neergezet als '' laten lopen ''. Feyenoord is zo enorm wisselvallig dat er geen pijl op te trekken valt. Ik zie ze ondanks de slechte uitreeks volgende week met strijd en passie weer gewoon een goed resultaat boeken.

17 februari 2019 om 16:41

Daarnaast heeft PSV ook nog wat goed te maken na de wedstrijden in Utrecht en Heerenveen

17 februari 2019 om 16:33

Ik denk ook niet dat Feyenoord het volgende week rustig aan zal doen ivm de beker. Ze zullen wel moeten vechten voor de punten als ze niet gepasseerd willen worden door AZ.

Toch knap van Groningen om nu gewoon 9e te staan na de eerste seizoenshelft
Karakter getoond!

17 februari 2019 om 16:47

Het verschil is wel erg klein hoor, maar desondanks is het wel knap. Zitten wat leuke voetballers tussen zoals die Doan bijvoorbeeld. Goudmijntje

Groningen speelde sterk. Als ze voorin elkaar wat meer gunde, hadden ze allang tweede goal gemaakt., Nu bleef het nog spannend tot op het einde maar dat was niet nodig geweest. Ze waren gewoon sterker dan Feyenoord.

Als Groningen zijn kansen uitspeelde was het hier 4-0

Wat was Feyenoord slecht. Gio mag blij zijn als hij tot eind seizoen mag blijven, wat een drama!

Jørgensen zou niet misstaan bij FC Emmen!

17 februari 2019 om 16:25

Waarom Emmen. NAC of De Graafschap heeft harder een spits nodig

17 februari 2019 om 17:32

Is natuurlijk ook gruwelijk overdreven. Desalniettemin is de man echt verschrikkelijk uit vorm.

Stuur maar lege spelersbus terug naar Rotterdam! laat die lamzakken maar terug lopen

Helemaal niks weer. AZ gaat er nog wel overheen. Wat een trieste bedoeling alweer..

Feyenoord was zo slecht, geen kans gehad! Groningen zeer goed, had 5-0 kunnen en moeten worden

Heel lekker dit. In de winterstop nog 11 punten achter op Feyenoord, nu 2. Dat gaat nog heel spannend worden. Ook mooi voor Groningen, die hebben zichzelf echt tekort gedaan in de eerste seizoenshelft en laten zien echt wel te kunnen voetballen. Met spelers als Bruns, Mahi, Padt, Reis, Sierhuis een Doan zitten er nu ook echt goede spelers. Ik zie ze nog wel play offs halen. Groningen was vandaag ook een stuk feller en dreigender dan Feyenoord, die hebben bar weinig laten zien.

17 februari 2019 om 16:27

Jullie gaan ons gewoon nog voorbij. Let maar op. Het is bij ons gewoon een zooitje. Met een elftal vol zoutzakken.

17 februari 2019 om 16:36

Zoals ik al zei in t meepraten: AZ gaat er nog overheen en is dat dan ook dikverdiend. Armoe troef vandaag, alweer.

17 februari 2019 om 16:45

Het is zuur voor jullie dat het lijkt alsof de spelers zich alleen volle bak kunnen opladen voor de grote wedstrijden. Tegen de kleinere teams is de instelling geen schim van wat het tegen Ajax en psv is.

17 februari 2019 om 16:51

Klopt in geheel wat je schrijft. Het is daarom duidelijk dat het tussen de oren zit. Maar dat je nog niet één kans creëert is toch om je kapot te schamen als speler en om je kapot te ergeren als supporter.

17 februari 2019 om 17:35

@azchelsea

Dat is kennelijk het hele punt. Thuis tegen een sterker geachte tegenstander werken de speler zich helemaal kapot, sneuvelt het ene na het andere record kilometers afleggen. maar uit bij Groningen staan ze allemaal stil.

Volgende week kan Feyenoord het laten zien tegen Psv. Is weliswaar uit maar ze zijn dan wel de underdog, bijna iedereen verwacht een nederlaag.

WoW van plek 7 naar 16 verschil van 5 puntjes

Kan iemand mij vertellen waar ik 90 minuten lang naar heb zitten kijken??
Gio, dit gunt niemand je! Je kan beter opstappen, want straks krijg jij hier de schuld van. Het ligt hier niet aan de trainer, maar de inzet van de spelers.. Ze willen, durven en kunnen gewoon niet..

17 februari 2019 om 16:39

Toch ergens wel. Gio moet ze mentaal klaar stomen en de taktiek uitstippelen. Het was weer erbarmelijk. Geen woorden voor.

Bizar dit, zo veeg je Ajax volledig van de mat en zo heb je nauwelijks kansen tegen Groningen. Zo komt die derde plek nog echt in gevaar met de opmars van AZ.

17 februari 2019 om 16:43

Niks bizars aan, de top 2 hebben tov de kleinere ploegen gwn een andere spelvatting tov feyenoord

Denk niet dat ik Feyenoord slechter heb zien spelen dan dit. Nee, niet in de 10-0 tegen psv en ook niet tegen Trencin. Ze hebben bij een achterstand de gehele tweede helft nul schoten gehad, niet op goal en zelfs niet een schot naast/over.

Maar ja hoe dat gaat bij Feyenoord dit seizoen, volgende week in Eindhoven zijn ze dus weer top.

Vraag me af of Feyenoord wel verder moet gaan met Van bronckhorst. Zit totaal geen beleving in het spel. Hij is wel de succesvolste coach van Feyenoord die prijzen heeft gepakt echter het spel is dramatisch. Hij is een type Frank de Boer en Cocu met saai spel toch prijzen pakken.

17 februari 2019 om 16:28

Onder welke steen heb je gezeten de afgelopen periode? Van Bronckhorst heeft al enkele weken geleden aangegeven dat dit zijn laatste seizoen als trainer van Feyenoord is en dat hij niet gaat verlengen.

17 februari 2019 om 18:09

Bedoelde verder gaan om het seizoen af te maken. Ik weet ook wel dat hij gaat stoppen na dit seizoen. Kennelijk kunnen de spelers gewoon niet meer opladen onder GvB.

Ik heb het al eens eerder gezegd. Feyenoord is gewoon totaal geen topclub. Hoe kan je nou met dit spelersmateriaal voor de titel willen gaan? Dat is toch ronduit belachelijk! Ja, ze wonnen van Ajax 6-2 so what? Er zijn wel meerdere ploegen die eens van Ajax winnen hoor. Er is geen enkele speler buiten van Persie om die bij Ajax/PSV basis zouden staan. En nee, het is totaal geen mentaliteits questie, maar dit heeft puur en alleen met kwaliteit te maken.

17 februari 2019 om 16:30

Dat een Feyenoord geen topteam heeft, ben ik zeker met je eens, alleen dat maakt je niet per definitie geen topclub meer.

Het is zeker zo dat feyenoord aantal serieuze problemen heeft momenteel alleen er zijn nog meer dan genoeg aspecten dat feyenoord een topclub maken.

17 februari 2019 om 16:35

Zelfs met dit team hoor je te winnen van Groningen. Waar komt het door, denk jij, als Feyenoord-supporter?

17 februari 2019 om 16:41

Instelling. Spelers doen niet normaal. simpel positiespel is al de helft van het werk. Dat gebeurt niet. spelers zijn niet meer gemotiveerd en geconcentreerd. Ze krijgen teveel vertrouwen. Ze weten dat ze volgende week toch wel weer spelen als ze nu een fout maken.

17 februari 2019 om 16:48

Geen aandacht geven aan Malapas. Is een bijzonder biasede Ajax supporter die elke week opnieuw probeert reacties uit te lokken.

17 februari 2019 om 22:00

@malapasqua86

het vervelende is dat Feyenoord weer een topclub zou kunnen zijn met een beter beleid. zo een Van Geel zijn aankoopbeleid is dramatisch en de directeur heeft niet het charisma om grote sponsors binnen te halen uit de regio. wat je zelf al zegt, het spelersmateriaal is toch om te huilen? wie verzint het nou om een Clasie en een tijdje terug Boetius terug te halen. op wat voor basis worden dat soort gasten terug gehaald? puur op nostalgie in de hoop dat ze in een Feyenoord shirt opeens wel weer de sterren van de hemel gaan spelen maar met beleid voeren heeft het echt niks meer te maken

Wat een onherkenbaar Feyenoord tegen middenmoot ploegen. Dat dit Feyenoord de enige ed ploeg is dat van PSV heeft weten te winnen zeg. Ajax 6-2 gewonnen ook nog. Onbegrijpelijk

17 februari 2019 om 16:30

2 keer per seizoen tot het gaatje gaan is makkelijker dan elke week een consistent niveau halen.

17 februari 2019 om 16:44

Ze kunnen goed spelen met ruimte, maar zijn niet in staat een verdedigende ploeg kapot te spelen

17 februari 2019 om 16:49

Dat is natuurlijk niet het enige probleem, uit laten bijvoorbeeld ploegen meer ruimte liggen dan thuis in De Kuip. Toch is het vooral dit jaar bij uitwedstrijden werkelijk dramatisch.

17 februari 2019 om 16:58

Mensen hebben het steeds over het kampioensjaar, maar toen was het spel ook vaak niet goed. Ze kregen alleen bijna niks tegen, waardoor ze niet veel gials nodig hadden. Die verdediging is nu juist kwetsbaar

17 februari 2019 om 19:46

@Frtorres, daar heb jij gewoon gelijk in hoor. Maar waar ligt het aan? Veel dezelfde spelers die geen schim zijn van dat jaar. Kuyt was bizar belangrijk maar er miet toch meer aan de hand zijn? Ze kunnen echt wel goed voetballen. Spelers als Berghuis, v Persie, Vilhena, St.Juste moeten toch een veel hoger niveau halen. Ik zie het zelf ook niet. Toch Gio die ze niet meer kan inspireren?

17 februari 2019 om 22:22

Hoezo onzinnig? Heb het toch niet over aantal doelpunten. Het enige wat ik heb gezegd is dat ze vaak de wedstrijd in de tas hadden bij een 1-0 voorsprong, aangezien ze bijna niks tegen kregen. Terwijl de verdediging juist een probleem is dit seizoen.

Dik en dik verdiend,jammer dat je het jezelf nog zo moeilijk maakt. Chabot en Reis waren zo goed vandaag.

Feyenoord is in uitwedstrijden gewoon dramatisch en dan kun je in Groningen verliezen. Echter was het vandaag wel heel dramatisch wat ze in aanvallend opzicht lieten zien. Na volgende week kunnen ze zomaar de 3e plaats kwijt zijn. In Eindhoven haal je immers niet zomaar een resultaat.

Ik vind het raar om te zeggen, maar ik hoop dat het echt een keer los gaat in Rotterdam. Verliezen kan altijd, maar niet op deze manier. Gio vanavond nog ontslaan is een optie. 11 nieuwe spelers opstellen volgende keer kan ook. Er moet een punt gemaakt worden!

als ajax supporter ben ik blij te zien dat feyenoord verliest.dat betekend dat ze van psv gaan winnen volgende week .teminste...als ze doortrekken waar ze het hele seizoen al mee bezig zijn.grote wedstrijden winnen kleine verliezen.

17 februari 2019 om 16:28

Haha zo kun je 't ook zien. Maar ik als Feyenoorder zie ons liever hier winnen en volgende week verliezen.. Is tenminste niet zo'n schande!

Mooi om te zien dat Groningen weer te vinden is in het linkerrijtje. Zou toch wel knap zijn als ze uiteindelijk de playoffs voor Europees voetbal halen!

Feyenoord speelde zo dramatisch weer.
De terugspeelbal van van Beek in de eerste minuut was tekenend voor de rest van de middag..
Groningen terechte winnaar, van harte Groningers

Doan heeft niet veel te zoeken in de Eredivisie. Hij gaat niet beter worden door straks nog 2 keer tegen De Graafschap, NAC of Feyenoord te spelen. Hij moet echt snel een stap maken naar de sub top van Spanje of Duitsland.

17 februari 2019 om 17:36

'De Graafschap, NAC of Feyenoord' -_-

Een lastige uitwedstrijd 1-0 verliezen door eigen klungeligheid en een lamlendige instelling kan de beste overkomen. Feyenoord kan het volgende week tegen PSV niet laten lopen als ze AZ niet aan zich voorbij willen zien gaan.

Dit is zo typisch feyenoord. Qua selectie ben je slechter dan Ajax en PSV maar zeker beter dan de rest van Nederland. Alleen ze spelen alsof ze helemaal geen zin hebben om te voetballen. Alsof de wedstrijd een verplicht nummer is voordat ze weer op de bank mogen ploffen.

Feyenoord zou er goed aan doen om eens flink door te gaan selecteren en vooral geen geld gaan uitgeven aan nutteloze aankopen uit Nederland.

Enige oude speler die ik graag terug zie komen is Elia. Hij heeft karakter en klasse. Laat hem de jonkies maar op sleeptouw nemen.

18 februari 2019 om 00:08

Elia is voor Feyenoord een uitstekende speler, maar het lijkt me nou niet echt het type dat de ploeg op sleeptouw gaat nemen. Ik denk dat Feyenoord gewoon eens moet investeren in kwaliteit. Haal Elia, Fer, wellicht Martins Indi terug en je bent al een heel eind.

Verdiende overwinning voor FC Groningen.

Groningen had gedurende de wedstrijd een aantal prima kansen, die helaas niet benut werden en daardoor bleef Feyenoord eigenlijk in leven. Maar ondanks dat Feyenoord in leven bleef, konden ze vrijwel niets creëren.

AZ is tot dusver dit kalenderjaar in bloedvorm en de voorsprong van Feyenoord op AZ is nog maar 2 punten, dus dat zal nog een hels karwei voor Feyenoord worden om te strijden voor de derde plek.

Overigens vind ik van Beek echt een lachwekkende verdediger. Heb het al regelmatig aangegeven, maar soms kan je ook gewoon lachen om hem. Vandaag bijna twee eigen goals gemaakt, want volgens mij al na 2 minuten passeerde van Beek Vermeer bijna en uiteindelijk passeerde van Beek Vermeer alsnog en maakte hij zijn 6de eigen doelpunt in z'n carrière.

Van die 6 eigen doelpunten, heeft van Beek 5 eigen goals gemaakt met Vermeer op doel. Daaruit kan je wel concluderen dat die twee elkaar wel goed liggen en goed op elkaar afgestemd zijn .

Tja...
kansloos weer, Groningen was veel gretiger.
Dik verdiende overwinning

Het lijkt echt alsof de rest er niet meer toe doet nu ze van Ajax gewonnen hebben. Nog even hopen dat Ajax de landstitel misgrijpt en het is een prima seizoen.

17 februari 2019 om 16:31

Mijn manager is die-hard Feyenoorder en dit waren zijn exacte woorden na de 6-2.

17 februari 2019 om 16:43

Tegen PSV geven ze ook altijd alles. Het lijkt wel alsof de spelers alleen gemotiveerd zijn voor de grote wedstrijden

17 februari 2019 om 17:02

Vind dat je ze daarmee te veel credits geeft, aangezien ze nu voor de 2e keer in 13 jaar(?) van Ajax in de competitie hebben gewonnen. Dat zijn 26(!) wedstrijden.

17 februari 2019 om 18:57

Vaak waren ze in de Kuip wel beter maar wonnen ze alleen niet

Ik denk dat ik nog liever de 10-0 tegen PSV voor een tweede keer kijk, dan de uitzending van Studio Sport van vanavond.

Zeer zeer slecht feyenoord. Kwamen niet eens in de buurt van het vijandelijke doel. Om te beginnen de formatie, je speelt al met 10 man als je Toornstra op links opstelt. Hij laat larsson banken om Jorgensen geforceerd te laten spelen terwijl hij hopeloos uit vorm is.

Verdediging was ongelooflijk dramatisch weer. Heel het seizoen laten ze bij dit soort wedstrijden zien dat we volgend seizoen een cv nodig hebben. Terugspeelballen die bijna in een eigen goal resulteerde of over die achterlijn. En van beek... ik ben helemaal klaar die gast wat is hij toch ongelooflijk slecht echt ongekend.

Over Groningen... waren op alle fronten beter en feyenoord mocht blij zijn dat het bij 1-0 bleef. Zetten goed druk op het zwakke defensie van feyenoord en tikken zich goed richting het goal van feyenoord.

Groningen gefeliciteerd met de dikverdiende winst.

Feyenoord was bar slecht, zal nog genoeg over gezegd worden. Maar Groningen uitstekend gespeeld. Heerlijke strijdlust, verdedigend gewoon echt perfect. Groningen verdient echt een enorm compliment. Had eigenlijk ook 2 of 3-0 moeten zijn, misschien wel meer zelfs. Ze hadden de kans om Feyenoord vandaag helemaal af te drogen.
Bij Feyenoord moeten ze eens goed gaan kijken wat daar mis is. Hoe kan je zo goed tegen Ajax en Psv spelen en zo belabberd tegen Excelsior en Groningen. Feyenoord kan echt wel beter als wat ze vandaag hebben laten zien.

Echt schandalig dit resultaat. Maar het seizoen al goed daar in Rotterdam. Die dansen en feesten nog steeds omdat er gewonnen is van Ajax.

17 februari 2019 om 16:45

Daarom moeten we zorgen dat we daar winnen voor de beker! Al heb ik daar een hard hoofd in, waarschijnlijk kunnen ze het dan wel opbrengen....

Wat zal Feyenoord balen dat ze die Jorgensen toen niet verkocht hebben voor bijna 20 miljoen. Die is nu nog 6 waard.

17 februari 2019 om 16:35

Frenkie De Jong is al het driedubbele waard van de hele Feyenoord selectie. Dat zegt wel wat over de pure middelmaat kwaliteit van de Feyenoord spelers.

Hebben ze bij Feyenoord echt geen alternatief (jeugd) voor Clasie? Op incidentele wedstrijden na voegt hij echt niets toe maar kost redelijk wat geld

Hoop dat Vilhena na vandaag wakker geschud is. Die is helemaal zoek gespeeld door Doan.

Toornstra hangend op links? Van beek weer de basis in? Wie heeft Martina gehaald? Ongelofelijk dat zelfs in zo'n slechte wedstrijd Gio niet al zijn wissels gebruikt. Heb het idee dat hij de selectie te graag te vriend houdt. Als het mogelijk is zou ik van gaal geweldig vinden voor deze groep. Zolang het geen advocaat of Fraser wordt. Want Gio heeft genoeg prijzen gepakt maar goed voetbal is er buiten het kampioensjaar niet gespeeld

Feyenoorders, wat is er nu toch aan de hand?

Na de 6-2 zou je verwachten dat je er elke wedstrijd keihard tegen aan gaat en dat je iedereen kan verslaan ook omdat Psv al 2x verslagen is. Waarom kunnen ze het niet opbrengen? Voetballen kunnen ze wel, dat hebben we met zijn allen gezien.

Moet frustrerend zijn om te zien aangezien Ajax en Psv ook aardig wat punten verspelen.

17 februari 2019 om 20:16

Slecht spel door gebrek aan creativiteit bij Feyenoord, dat komt door dezelfde fouten in de opstellingen en wisselbeleid. Eigenlijk zijn PSV en Ajax de ‘beste vrienden’ van dit Feyenoord geworden op voetbalgebied, omdat er nou eenmaal meer ruimte is om te poetsen/beuken en vandaar uit een tegenaanval/halve counter te creëeren. Met Toornstra, Vilhena, Clasie hebben we meer een ‘rugbyachtig’ middenveld, dat goed is in topwedstrijden, maar te weinig creativiteit kunnen brengen tegen ‘kleinere ploegen’. Daarbij komt dat Larsson zich niet kan handhaven tegen een muur of back dat druk zet, ditzelfde geldt voor Berghuis. Een balletje breed, terug of voorzet kunnen deze buitenspelers wel, maar een actie is ver te zoeken tegen een ‘kleine’ ploeg. Dan hebben we nog Sinisterra, buitenspeler, die wel een actie heeft, maar op de bank zit. Ayoub en Kökcü, 2 creatieve middenvelders, krijgen ook nauwelijks een kans. Het had inderdaad nog een spannende titelstrijd kunnen worden tussen de top 3, maar dat blijft vooralsnog tussen PSV en Ajax, want Feyenoord brengt te weinig op tegen het rechterrijtje en deel v/d middenmoot, met name in uitwedstrijden. Gio zal het met zijn technische staf toch per wedstrijd moeten bekijken voor wie hij opstelt op het middenveld en de flanken.

Volgende week kan/gaat Az Gewoon die derde plek pakken.
Feyenoord moet uit naar PSV en Az uit naar WillemII.
Mits er geen gekke dingen gebeuren nemen we die momenteel verdiende derde plek over.

Van Bronckhorst met zijn standaard wissels. 2 eruit die toch geen commentaar geven. Had beter Jorgensen kunnen wisselen en dan van Persie naar de spits. Larsson op links en Toornstra op 10. En Ayoub gewoon voor Vilhena erin.

17 februari 2019 om 17:10

Amen

17 februari 2019 om 19:56

Klopt. Hij moet Vilhena en Clasie gewoon een keer deruit halen, vooral tegen dit soort ‘kleine’ ploegen. Ayoub, Kökcü en dan Toornstra achter van Persie zou prima zijn tegen de ploegen uit het rechterrijtje en deel van de middenmoot.

Haha die Van Beek op fox,tegen een betere tegenstander zijn wij ook beter. Dan begrijp je er echt helemaal niets van.

Dit maakt de schande eigenlijk alleen maar groter dat Ajax van dit lamlendige zooitje met 6-2 van heeft verloren. Dit Feyenoord zal ook nog worden ingehaald door AZ als ze zo door blijven gaan.

groningen was overal,feyenoord vond het prima.doan wat een geweldenaar,maakte ff 3,4 spelers kapot.
overigens nog bedankt voor de poen groningen,ben jullie zeer dankbaar!

Verrassing/stunt? Nee het is gewoon jammer dat spelers denken kampioen te worden in de KUIP of tegen PSV of Ajax. Verder als de tegenstander een slechte dag heeft wint Feyenoord wel eens. Maar Fortuna, Zwolle, Groningen, de Graafschap, Excelsior hebben aangetoond dat buiten de KUIP Feyenoord niks kan/wil. De trainer weet het ook niet. Tegen Ajax en PSV is een middenveld met Toornstra, Vilhena en Clasie prima. Dit omdat je zelf het spel niet hoeft te maken. Maar tegen de rest moet je wel zelf iets gaan ondernemen en dan is een middeveld in deze samenstelling kansloos. Geen enkele creativiteit en van van Persie mag je veel verwachten, maar met zo weinig voetbal om hem heen is ook hij vrij kansloos. Ik zie nooit een tactische hand van de trainer in dit soort wedstrijden. De standaard 11 staan aan de aftrap en mogen ook elke keer niet thuis geven. Ze zullen vast lekker trainen, maar een trainer zou eens in kunnen grijpen door een paar die structureel niet presteren te passeren. Wat voegt Clasie nou toe? Niks in mijn ogen. Wordt gehuurd en zit alleen maar eigen spelers in de weg. Als je er nou met kop en schouders bovenuit steekt, is het logisch maar dat is nu echt niet zo. Toornstra wordt maar opgehemeld. Werkt idd hard. Maar voetbaltechnisch en creatief, komt hij zwaar te kort. Ayoub kan veel meer met een bal maar krijgt geen kans. Achterin is lachwekkend. Van Beek valt echt niet als enige alles te verwijten, maar standaard een paar fouten. De backs ook niet goed en dan staat er iemand rechtsback, die prima centraal kan spelen met Martina bijvoorbeeld. Is die Nieuwkoop nu zo slecht dat hij niet op ED niveau mee kan? Misschien niet in de top wedstrijden, maar tegen de rest moet gewoon kunnen. Voorin hebben we naar v Persie 1 topper. Rest heeft potentie, maar komt er totaal niet uit. Maar andere spelers dan Larsson en Berghuis hebben we niet kennelijk. Die Sinesterra heeft het dus ook niet en el hankouri heb je verhuurd. Armoede, je geeft gewoon een zekere derde plek straks gewoon nog weg, want helaas speel je niet alles meer in de Kuip.

17 februari 2019 om 19:53

Heb je helemaal gelijk in, gebrek aan creativiteit. En het lijkt erop dat Gio en die technische staf dat niet willen inzien. Met Vilhena, Toornstra en Clasie heb je 3 poetsers/stofzuigers. Berghuis heeft geen actie in huis tegen een muur, alleen een balletje breed. Sinisterra heeft wel een actie, maar krijgt nauwelijks een kans om te spelen. Larsson is wisselvallig en Mo El Hankouri heeft een actie, maar hebben we niet meer. Gio zal met zijn technische staf goed moeten gaan kijken hoe ze creativiteit kunnen brengen tegen ‘kleinere ploegen’, anders geef je inderdaad die 3e plek zo weg, terwijl er juist aansluiting op de bovenste 2 plekken allang mogelijk was!

Wat een verschrikkelijke wedstrijd, waarom Toornsta wisselen? Die moet je achter van Persie zetten , Jorgie op de bank raakt geen pepernoot laatste tijd. Centraal duo was belachelijk ook, blij dat GVB na dit seizoen weg gaat... ongelofelijk dat we elke uitwedstrijd zo dramatisch zijn

Seizoen is toch al geslaagd.
Gewonnen van ajax.
Wat wil je nog meer als Feyenoord supporter

Zou mooi zijn als AZ ze nog in gaat halen op de ranglijst. Wij weten allemaal dat Feyenoord kan voetballen. Maar dat komt er nu alleen maar uit tegen Ajax en PSV

Doan speelde bij vlagen weer erg goed en passeerde geniaal tegenstanders. Ik zou Buijs aanraden om hem echter niet op rechts-mid te zetten. Doordat hij zo stijf links is kan hij vanaf rechts niet goed passes geven. Centraal of op een 10 positie kan hij meer uit de verf komen denk ik.

Maar ze hebben wel van ajax gewonnen met 6-2 😉

Het wordt week op week minder. Er is helemaal geen inzet, geen pit, geen vechtlust, geen creativiteit, er zit momenteel veel te weinig in deze selectie.

Ik schaam me momenteel kapot dat ik zo negatief moet zijn, maar het ziet er echt niet uit....

Wij Rotterdammers zijn opgevoed om hard te werken, altijd te blijven gaan. Werkelijk niemand in deze selectie stelt dat momenteel tentoon.

Ik blijf het maar vreemd vinden. Feyenoord is heer en meester tegen Ajax, speelt ons gewoon van de mat. Feyenoord verliest van Excelsior en nu van Groningen. Nou wil ik de prestaties van elke winnaar niet omlaag praten, maar ik snap het gewoon niet. Hetzelfde met elke andere ploeg. PSV tikt Ajax scheel, maar speelt gelijk tegen Utrecht. Ja.. welkom in het voetbal.

Dit toont wel weer de dominante mentaliteit bij Feyenoord... Ze willen liever dat Ajax verliest dan dat ze zelf winnen. Winnen van Ajax en Psv, en daarmee kan het seizoen al niet meer stuk. Ze moeten zich eens richten op hun eigen cluppie en zorgen dat ze zelf gaan winnen.

Feyenoord gewoon nul uitgespeelde kansen. Ik hoorde dat het sinds de invoering van het balcontactmeetsysteem nog nooit zo weinig balbehandelingen in de 16 meter van de tegenstander heeft gehad

Gebrek aan creatief spel bij Feyenoord en dat moet vooral van het middenveld en buitenspelers komen. Heel het middenveld en buitenspelers lopen zich vast, tegen een muur. Ayoub en Kökcü kunnen die creativiteit op het middenveld brengen, maar worden nauwelijks ingebracht. Sinisterra krijgt nauwelijks een kans. Van Persie en Jørgensen worden amper bereikt. Dan krijg je een gemopper en is er geen een Feyenoord-speler die de rest op sleeptouw neemt. Als er geen veranderingen komen in opstellingen en tactiek tegen ‘kleinere’ ploegen komt die 3e plaats in gevaar en kun je aansluit op de bovenste 2 plaatsen wel vergeten.

Het enige wat Gio te verwijten valt is dat hij de groep niet iedere week weet te motiveren. Tegen Ajax en PSV zijn er 22 man bereid om iedere meter gras die er voor ze klaar ligt op te vreten, maar tegen andere clubs is het eigenlijk een “moetje”. Verder is het natuurlijk doodzonde dat van Geel na het kampioensjaar niet op kritische posities heeft doorgeselecteerd. Je kon toen al zien dat je met van der Heijden en Botteghin de komende jaren centraal achterin een probleem zou hebben wat je niet kon oplossen met Svennie. Verder zit er in Newcastle denk nu iemand heel opgelucht adem te halen, want waar is die Jörgensen van 2 jaar geleden?!

Iedereen praat over dat het team te slecht is, en dat niemand het beter zou doen als GvB.
Dikke onzin, de eredivisie moet je met 2 vingers in de neus als Feyenoord zijnde in de top 3 kunnen komen.

Probleem bij Feyenoord is van Geel met ze matige inkopen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren