Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez betrekt ‘falende’ Blind in discussie over ‘vormcrisis’ bij Tagliafico

Laatste update:

Na afloop van het uitduel van Ajax met sc Heerenveen van zaterdag ging het voornamelijk over het akkefietje tussen Dusan Tadic en Sergiño Dest in de eerste helft. In Voetbalpraat van FOX Sports ligt de focus echter op het optreden van Nicolás Tagliafico. De linksback is behoorlijk uit vorm dit seizoen, zo luidt het gezamenlijke oordeel van de analisten.

"Die Tagliafico is zo'n ervaren speler", verklaart Sjoerd Mossou, verslaggever van het Algemeen Dagblad. "Hij had er drie wedstrijden voor nodig om te zien dat iedere keer als hij naar voren rende, dat ze aan de andere kant alleen voor de keeper stonden. Dat is dan een Argentijns international.." Mossou vindt dat Dest gezien zijn leeftijd nog fouten mag maken in al zijn onervarenheid. "Dest is een hele jonge jongen, is druistig en rent af en toe zichzelf voorbij."

Erik ten Hag zelfkritisch: 'Ik ben ook niet onfeilbaar'

Volgens voetbalcommentator Arno Vermeulen is Tagliafico aan een ‘heel slechte periode’ bezig bij Ajax. "Bij elke wedstrijd van Ajax zit hij verdedigend in de problemen en aanvallend zie ik ook geen bijzondere dingen, zoals vorig jaar wel het geval was", zo krijgt de Argentijnse vleugelverdediger de nodige kritiek te verwerken. "Hij is gewoon twee klassen minder dan een jaar geleden."

Kenneth Perez vindt dat de verdediging van Ajax leiderschap mist en wijst daarbij specifiek naar Daley Blind. "Blind staat op die positie om spelers goed neer te zetten en hij heeft daarnaast ontzettend veel inzicht", aldus de oud-middenvelder. "Maar dat hij dan geen verantwoordelijkheid neemt en tegen Tagliafico zegt: ‘Zou je niet eens ergens anders gaan staan, je ziet toch wel dat ik iedere keer in de problemen kom bij dat sprinten van jou?' Volgens Perez moet Blind zoiets ook aan de andere kant van de Ajax-verdediging doen. "Hetzelfde met Dest, het is geen rocket science."

Ben jij het eens met Kenneth Perez over Daley Blind?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal eens met de heren, het is zo pijnlijk om te zien dat iedere keer balverlies een 100% doelpoging/kans is voor de tegenpartij. Het ligt er ook aan dat Ten Hag veel te koppig is, ik heb er geen problemen mee als we even On-Ajax spelen. Dus niet met hoge backs, maar om de punten veilig te stellen we zijn verd*mme niet in vorm... 🤦🏾‍♂️

10 maart 2020 om 09:40

Hoe zou jij nu spelen met Ajax? Moeten ze niet gewoon meer op de counter gaan voetballen vind je om de ruimte te beperken in de rug?

10 maart 2020 om 09:43

Puur op de counter hoeft niet. Maar het mag wel wat meer a la Bosz.

10 maart 2020 om 09:52

Net als wat Jorn zegt, op de counter hoeft echt niet. Maar laten we beginnen dat de gehele achterhoede gewoon achterin blijft! Het is belachelijk dat we eigenijk in deze moeilijke fase, met backs spelen die continu onderweg zijn en ergens voor in. Ze kunnen beter de huidige zwakke uit vorm achterhoede ondersteunen lijkt mij.

10 maart 2020 om 09:57

Als er iemand was die naief aanvallend en onder restverdediging bleef voetballen dan was het Bosz wel!

10 maart 2020 om 11:24

@gaalmeister hij haalde er anders wel de EL finale mee met echt een veel minder elftal dan wat Ajax nu heeft staan

10 maart 2020 om 12:02

Daar kun je over discuseren of dit een beter elftal is. Betere spelers misschien wel maar wel een minder team. Ten Hag haalde volgende mij de halve finale cl wat ik een knappere prestatie vind dan de europa league. Ajax heeft de nodige wedstrijden flinke mazzel gehad met dat kamikaze voetbal van Bosz

10 maart 2020 om 12:34

Precies. In het jaar van Bosz kwamen we haast elke ronde goed weg. Vorig jaar in de CL zijn we elke ronde terecht doorgegaan, en hadden we zelfs de finale verdiend als je het mij vraagt. Bosz vond ik toendertijd tactisch zeker minder dan Ten Hag, die de restverdediging wél op orde had. Ondertussen zou je misschien kunnen zeggen dat Bosz bijgeleerd heeft na zijn avonturen in Dortmund en Leverkusen. Bij laatstgenoemde loopt het momenteel als een trein.

10 maart 2020 om 13:25

A la bosz is nog meer risico nemen. Onder ten hag waren we blij dat het defensief beter stond. Maar als die backs niet continu maar blind naar voren vliegen dan staat het al een stuk beter. Wat moeten tagliafico en dest toch continu op de strafschopstip van de tegenstander? Het slaat helemaal nergens op waar die mee bezig zijn. Tagliafico heeft dan nog wel de vechtlust om verdedigend alles te geven maar Dest die denkt dat een een been uitsteken al te veel werk is. Als die 2 weer een beetje normaal gaan doen dan staat het al een stuk beter

10 maart 2020 om 09:51

He Sule, pas op je woorden hè 😉. Ben het helemaal met je eens hoor. Leek echter tegen Heerenveen dat de tweede helft wel wat aanpassingen werden gedaan. Dus wie weet. Ik verwacht toch ook dat de ogen geopend zijn bij de staf en spelers.

10 maart 2020 om 09:54

Formus haha, soort van vloeken in de kerk. We moeten ons zelf nooit verloochenen, maar ik wil de titel binnen slepen en dan zullen echt concessies nodig zijn maar dan vanaf minuut 1...😅

10 maart 2020 om 10:20

Als je tegen stander met 9-10 man zich ingraaft dan moet je wel met zulke hoge backs spelen, anders zou je slechts 5-6 man voorin hebben.. tenzij je Messi heet kom je er dan niet doorheen. De vraag is als je wat verdedigender gaat spelen, gaat je tegenstander dan ook wat meer naar voren spelen? Ik denk dat 9 vd 10 teams dat niet gaat doen en gewoon door blijven gaan met ingraven om de 0 proberen vast te houden.. iedereen praat maar mijn mening een beetje te makkelijk over de positie van Nico en Dest. Ajax heeft die aanvallende backs gewoon nodig om niet continue dubbel gedekt te staan voorin.

10 maart 2020 om 10:55

Als een tegenstander met 10 man ingraaft moeten de backs juist steeds niet naar voren rennen. Dan is er toch geen ruimte en lopen ze alle ruimtes dicht voor de aanvallende spelers. Juist in zon situatie moeten de buitenspelers een individuele actie maken en de spits vrijspelen. Of de middenvelders moeten met creatieve oplossingen komen.bovendien als de rechtsback opkomt en aanspeelbaar is kan de linksback prima achterblijven en vice versa. De concessies hoeven niet zo groot te zijn, maar een beetje aanpassen is prima.

10 maart 2020 om 11:01

Precies, Ajax speelt altijd met balbezit voor de combinatie en doen ze meestal aan 1 kant dan hoeft de andere back niet mee en is ook niet de bedoeling. Als tempo bij Ajax langzamer wordt is het 30 meter gebied ook veel te vol om goed te blijven combineren. Gaat om timing en doseren en Ajax uit vorm moet al helemaal doseren.

10 maart 2020 om 10:28

Die aanpassing is in de tweede helft tegen Heerenveen al gemaakt. Tadic was ook vrij duidelijk tegen Dest toen die weer naar voren wilde wandelen.

10 maart 2020 om 10:37

Dit is echt een kleuter analyse van deze heren. Nico speelt niet anders qua bezetting dan vorig jaar toen ging hij als 1e back het meest mee naar voren. Ajax speelde bewust vanuit de linkerkant vanwege de betere voetballers en om zo Ziyech vanaf recht ruimte te flyeren voor de lange voorzet of eigen actie. Dat Nico minder speelt is helemaal waar maar niet zo gek als iedereen als team minder speelt. Dat zie je als eerste terug in de verdediging. Blind niet in vorm en maakt teveel fouten waardoor Nico veel eerder weer moet zakken. Hij moet daarnaast ook vaker de counterende spitsen oppakken aangezien ook Blind vaak weg is en te laat terug. Je ziet gewoon dat er teveelmspelers uit vorm zijn dat de rest daar in meegaat net zoals dit gebeurt wanneer alles bijbel meeste goed gaat dan gaan de mindere ook beter spelen.

Hij wordt nu ook gewoon minder geholpen door het middenveld en een goede verdediger als de Ligt. Dan komt het meer alleen op hem aan en zie je dat hij gewoon zwaar te kort komt op top niveau met ruimte in de rug. Ik hoop dan ook echt niet dat hij speelt op het eventuele EK. Zet Ake maar linksback.

Blind is nooit een leider geweest , en heeft het in zijn huidige vorm en conditie al lastig genoeg met zichzelf.

10 maart 2020 om 13:52

En dan toch de beste Ajacied van de eerste seizoenshelft zijn. Mooi man.

Jammer toch dat al die analisten van al die praatprogrammaas het nooit hebben hoe foutloos zij zelf speelden
Ik heb Perez nooit kunnen betrappen op fouten ,maakte niet uit waar hij speelde en lasten we eerlijk zijn...bij het samenstellen van een wereldelftal worden al die analisten als eersten gekozen,al deze mannen behoorden tot de wereldtop
Ziekelijk hoe ze een kick krijgen van al die aandacht
En dan gaat een site als deze het nog es uitgebreid vemelden

10 maart 2020 om 10:03

Analisten worden betaald om analyses te geven zodat er een debat ontstaat. Veel voetballiefhebbers vinden dat leuk en kijken daar graag naar, zodat ze ook weer mee kunnen praten op websites als Voetbalzone. Of analisten zelf ooit fouten maakten is daarvoor helemaal niet relevant. Het gaat erom dat ze een bepaald spelinzicht hebben en de vinger op de zere plek kunnen leggen. Het doel van analisten is niet primair om aandacht te krijgen of om zichzelf boven spelers te verheffen; dat je dat denkt zegt meer over jezelf dan over de analisten. Je hoeft het niet te lezen en je hoeft al helemaal niet te reageren als het je niet interesseert.

10 maart 2020 om 10:04

Wat is dit nu voor een onnozele reactie. Die mannen zijn analytici.. Als Ajax zo enorm veel kansen tegen krijgt en Blind speelt daarin een aanmerkelijke rol, dan wordt dat belicht. Logisch en opbouwend.

Zie een trainer al zeggen “He Blind, zonde dat je man er 4x vandoor ging en dat we 3-0 achterstaan met de rust, maar no worries mate of goed gedaan! Ik maakte vroeger nog meer fouten”..

10 maart 2020 om 12:31

Het is jammer dat Blind echt nodig was de afgelopen weken, eigenlijk had hij nog meer rust moeten krijgen. De afgelopen anderhalf jaar was hij zo belangrijk en speelde hij ijzersterk. Je ziet elke wedstrijd na zijn terugkomst dat hij het moeilijk heeft. Na Heracles liep hij huilend van het veld. De ontsteking mag dan wel over zijn, maar gezondheidsproblemen met het hart brengen vaak psychische klachten met zich mee. Ik hoop dat hij snel weer de echte oude wordt.

10 maart 2020 om 10:27

Maar als ze een Ajacied positieve feedback geven, dan zijn het zeker goede analysten? Dit is hun werk, en ik vind Perez toevallig één van de betere daar. Ze zitten er nu eenmaal niet om het iedereen naar de zin te maken, maar hun gefundeerde mening te geven. En dat doet hij hier prima.

De spelers van Ajax zijn lekker bezig om volgend jaar nog steeds het rood wit te dragen. Wat dat betreft vind ik het wel prima eigenlijk dit dipje. Ik hoop natuurlijk wel dat ze kampioen worden maar ik denk dat er wel wat absolute topclubs hun bedenkingen hebben over bepaalde spelers die vorig jaar nog zo populair waren. Gelukkig is Ziyech net op tijd verkocht maar spelers als VdBeek,Tagliafico,Dest,Mazraoui,Blind zullen gewoon blijven verwacht ik. Misschien dat een club het nog durft met Donny maar ook hij is niet meer de Donny van vorig jaar. Zo heb je al een mooie kern voor het elftal voor volgend jaar. Promes en Tadic blijven ook nog wel

10 maart 2020 om 13:57

Donnie speelt juist als één van de weinige sterk. Weinig balverlies, laat mooie functionele hoogstandjes zien en probeert nog iets de forceren. Tagliaficio gaat ook vertrekken, evenals Onana die wekelijks uitblinkt. Hopelijk is Bayern dan nog zo gek om 20 miljoen + voor Dest neer te leggen. Voor de rest zie ik iedereen wel blijven. (mischien dat Veltman nog het buitenland opzoekt)

10 maart 2020 om 14:38

Onana is duidelijk maar Donny en Nico ben ik nog niet zo zeker van. Donny speelt helemaal niet sterk. Het is matig. Veel te matig voor Real Madrid in ieder geval. Nico in deze vorm? Wie gaat hem halen dan? Dat van Dest is ook bullshit. Hij stond op een lijstje nou daar is hij nu wel vanaf gehaald hoor.

10 maart 2020 om 15:16

Donnie komt toch nog tot 10 doelpunten en 11 assists, terwijl hij vaker op 6 staat, dan op 10. Modric komt tot 5 doelpunten en 5 assists, Kroos 5 doelpunten en 9 assist en de bewierookte Valverde staat op 2 doelpunten en 4 assists. Nou snap ik ook wel dat Madrid in een (veel) zwaardere competitie speelt, maar zo matig is de vorm van Donnie niet dit seizoen. Of het genoeg is voor Madrid betwijfel ik ook, maar het is niet zo dat hij ineens van alle lijstjes is verdwenen. Tagliaficio is iets minder dan vorig seizoen, maar er zijn maar weinig backs die beter zijn dan hem. Genoeg (sub)topclubs die een goede linksback kunnen gebruiken.

Blind is gewoon een stuk minder dan vorig jaar. Ejuke was hem zaterdag steeds te slim en te snel af en waardoor een aantal grote kansen ontstonden. Ook tagliafico vond ik erg tegenvallen en lijkt inderdaad totaal niet op de speler van vorig jaar. Wat men in Dest ziet is voor mij sowieso een grote vraag.

10 maart 2020 om 10:08

Tja.. als Mazraoui fit was geweest had Dest ook niet gespeeld

Heb Blind in de Galgenwaard zien spelen tegen Utrecht en dat deed werkelijk waar gewoon pijn aan je ogen. Hij is altijd al langzaam geweest maar dit sloeg echt alles. Denk in principe dat de medische staf van Ajax ook de plank faliekant heeft misgeslagen en Blind na een heftige periode te snel in het elftal hebben gezet. Desalniettemin vind ik dat Blind in deze vorm werkelijk waar niks te zoeken heeft op het EK. Helaas zal Koeman daar anders over denken

10 maart 2020 om 12:37

In deze vorm wellicht niet. Maar in de 1e seizoenshelft was hij in mijn ogen de beste man aan Ajax kant, veruit zelfs. Nu mist hij gewoon ritme en vertrouwen, en draait heel de ploeg sowieso al niet lekker sinds zijn terugkomst. Vorig jaar werkte Blind naast De Ligt ook zo goed omdat zij complementair aan elkaar waren. Eigenschappen zoals snelheid en kracht die Blind mist, werden gecompenseerd door De Ligt. En positionering, inzicht en slimmigheid was dan weer meer in Blind zijn kracht.

Blind komt te vaak in situaties terecht waar zijn zwakt ligt oftewel zijn snelheid. Hierbij zou hij meer ondersteuning moeten krijgen, maar Tagliafico is altijd weg net als Dest en Martinez kan het zelf ook niet belopen. De keuze met Timber als cv vond ik geen rare keuze gezien zijn snelheid. Ajax zou met de backs toch iets anders moetem spelen. Laat de backs er ten eerste over heen gaan in plaats van al op links of rechtsbuiten te staan ten tweede als de ene back naar voren gaat moet de ander achterin blijven. Dan houd je 4 man sowieso achter de bal (2 CV, 1 back en CVM) en kom je al iets minder snel in de problemen bij balverlies.

als Blind faalt is het de fout van Schuurs en niet van Blind. Dat is een stuk makkelijker dan Blind de schuld geven.

10 maart 2020 om 11:27

precies! spelers als Dest, Noa Lang en Schuurs zijn makkelijkere slachtoffers als bv een Blind, Veltman en Babel gebleken heb ik gemerkt. als de jonge talenten falen krijgen ze de volle laag maar als de ervaren spelers die juist de kar horen te trekken met hun ervaring falen, dan word dat bedekt met de mantel der liefde

10 maart 2020 om 11:38

Wat een grote onzin weer Japie. Jij lijkt wel verschillende topics bij elkaar willen voegen om je gelijkt te bewijzen zodat het weer over Veltman gaat die al weken geblesseerd is. De meeste kritiek gaat naar de ervaren jongens als Tadic, Ziyech, Promes en Blind. Afgelopen weken is terecht kritiek geweest op Blind en Tadic en na de blessure ook weer Ziyech. Jij hebt gewoon een selectief geheugen. Dat Dest en Lang een akkefietje hebben gehad betekend niet dat ze meer kritiek krijgen. Iedereen weet dat ze jong zijn en moeten leren. De kritiek zoals een Ziyech en Blind jaren hebben gehad is niet eens te vergelijken man.

10 maart 2020 om 12:00

Ben ik niet helemaal met je eens Japie Krekel.. Een dergelijke luxepositie moet je jezelf wel verschaffen. Die jongens zijn zelf ook jong geweest en kregen toen ook sneller kritiek. Zou het eerder krediet noemen wat je hebt opgebouwd ipv verschillende maten waarmee gemeten wordt.Daarbij krijgt Blind over het algemeen genoeg terechte kritiek de laatste tijd hoor. Enigen die heilig verklaard zijn De Ligt en De Jong. Alleen bij hen ligt het vaak aan alles behalve henzelf aldus de media.

10 maart 2020 om 14:42

Gewoon links laten liggen en totaal negeren dan gaat de lol er snel vanaf om op een voetbalforempje te zitten. Helaas reageert er altijd wel iemand op Japie. Voetbalzone is er ook maar wat blij mee. Hij genereert discussies en clicks

Tsja, Ten Hag spreekt zichzelf ook tegen. " Ik moet mijn ploeg nu de handvatten geven om beter te presteren. Het moet beter en snel, maar dat besef is er ook bij iedereen." vertelde hij in de persco voor Heerenveen. en ""we hebben veel problemen gehad dit seizoen, veel spelers zijn weggevallen waardoor het spel niet loopt. Hij heeft nu eenmaal een iets andere samenstelling op het middenveld, waardoor de verdediging extra belast wordt. De Jong en ook Schone zorgden voor ontlasting van de verdediging, door het veelvuldig inzakken van die twee konden de backs ook hoog staan. Nu het middenveld niet loopt, moet je eerst defensief de zaken op orde hebben zodat de middenvelders in hun kracht komen. Van de Beek is geen 6, Ziyech ook niet en Martínez kan niet de rol van Frenkie overnemen. Als dan ook nog Tagliafico en Dest blijven gaan, verzuipen de middenvelders omdat ze alle gaten proberen dicht te lopen. Dit was ook tegen Heerenveen en Utrecht zeer zichtbaar.

10 maart 2020 om 14:01

Beter kan je het niet verwoorden. Schone bleef steevast voor de 2 centrale lopen en Frenkie was veelal op linksback te vinden, waardoor Tagliaficio diep kon blijven staan. Toch zou Martinez de rol van Frenkie wel in kunnen vullen, maar dan zal hij wel zijn spel aan moeten passen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren