Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars onderhandelt over Ziyech: ‘Er gaan gekke dingen gebeuren’

Laatste update:

Marc Overmars heeft bevestigd dat hij met FC Twente onderhandelt over Hakim Ziyech. De directeur spelersbeleid van Ajax vertelt in gesprek met de NOS dat de middenvelder zelf graag naar Amsterdam wil komen.

/

“De wil is er en we hebben keurig toestemming gevraagd om met hem te mogen praten”, aldus Overmars, die aanvankelijk aangaf geen interesse te hebben in Ziyech. “Deze week gaan er op de transfermarkt nog gekke dingen gebeuren die wij niet hadden verwacht. Misschien gaan er meerdere middenvelders weg. Zodoende is alles in een stroomversnelling gekomen.”

Overmars zegt bereid te zijn om de knip te trekken voor de 23-jarige Ziyech: “Zeker, maar van die naam die ik heb gekregen (Marc Netto, red.), kom ik niet meer af. Het wordt in ieder geval een spannende week en daarna moeten we er staan. Dan zijn er geen excuses meer.” Twente wees een eerste bod van acht miljoen euro af en zou mikken op veertien miljoen.

Trainer Peter Bosz noemde Ziyech voor de aftrap tegen Go Ahead Eagles ‘een uitstekende speler’ en hoopt dat de Marokkaans international wordt vastgelegd: “Dat soort spelers wil je er graag bij hebben. We hebben nooit gezegd dat hij een slechte speler is of een speler die niet bij Ajax past, maar het beleid is zo dat er eerst spelers weg moeten. Nu zijn er aanwijzigingen dat dat kan gebeuren”, aldus Bosz tegen FOX Sports.

Denk jij dat de transfer van Hakim Ziyech naar Ajax doorgaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En aub je portemonnee opentrekken en geen lullige biedingen doen meneer knip...

28 augustus 2016 om 15:03

Wat ik niet snap is dat hij zo lang heeft gewacht met deze onzin.

Hij wil bijna 15 mil spenderen aan een speler van RKC Genk, die volgens mij pas 44 wedstrijden heeft gespeeld waarvan 7 doelpunten en 10 assists, terwijl Ziyech bij een ingestorte club in 2 seizoenen gewoon 30 doelpunten maakt en nog 30 assists....

en dan komt die aan met een aanbod van 8 mil en een uitspraak over "gekke dingen doen" en dat terwijl Twente toch gewoon weet wat Ajax verdiend heeft aan Milik. die zijn toch niet achterlijk in Twente?!?

pleur toch op man. met een paar gerichte aankopen en wat ballen had Ajax nu gewoon CL gespeeld....

28 augustus 2016 om 15:24

Tuurlijk je moet laag beginnen maar wat Overmars doet is in mijn ogen pijnlijk.

Het is een belachelijk bod voor een speler die ongelooflijk veel heeft opgeleverd in 2 jaar. Dat is niet zomaar even een oprisping van een speler. Hij is bijna wekelijks van heel groot belang voor Twente. Ongelooflijk dat je daar als Ajax nog over twijfelt én nog eens met een gewoonweg denigrerend bod aan komt zetten.

In zijn 103 wedstrijden die Ziyech gespeeld heeft in de eredivisie betrokken bij 77 goals! En dat zijn niet eens intikkers maar goals die hij zelf heeft gecreëerd door techniek en inzicht.
En dan 8 miljoen durven bieden. Eigenlijk moet je als Twente zijnde de deur gewoon keihard in Overmars zijn gezicht dichtgooien!

28 augustus 2016 om 15:37

Dat blijf ik ook gestoord vinden die jongen van Genk. Ziyech heeft zich al bewezen (en hopelijk past hij ook bij Ajax) en die Bailey is gewoon een opkomend talent.

Ik vraag me ook af of Bazoer nu gaat vertrekken. Na Kishna zou ik dat ook weer zo doodzonde vinden.

28 augustus 2016 om 15:56

@jeronsaik

Het is toch duidelijk waarom er nu pas sprake is van onderhandelingen om Ziyech. Zo moeilijk is het toch niet te snappen? Het staat ook nog eens duidelijk in het artikel beschreven....

Er kunnen in de laatste dagen nog onvoorziene spelers weggaan, waardoor er gaten in dr selectie opgevuld moeten worden. Er staat ook duidelijk dat Bosz zegt dat er eerst spelers moesten vertrekken voordat er sprake kon zijn van Ziyech. Gekke dingen ja. Niemand zou ook jou vorige week kunnen zeggen dat er spelers gaan vertrekken.
Ik heb het idee dat Schöne gaat vertrekken, of Sinkgraven tijdelijk verhuurd wordt als onderdeel in de deal met Ziyech en dat er flink geboden is op Bazoer.

Hoezo is het onzin. Ik vind het op mijn beurt onzinnig dat je zo met zekerheid zit te beweren, dat Ajax een gebrek aan ballen heeft en met paar gerichte aankopen, gewoon wel de CL zou hebben bereikt, die zekerheid is nergens op gebaseerd.

28 augustus 2016 om 17:03

Protukker, hij is bijna wekelijks van groot belang voor Twente? Qua goals/statistieken ja. Maar hij speelt ook vaak zeer matig.
En lijdt ongelofelijk veel balverlies. Uiteraard als je erg veel risico in je spel legt, dan gaat ie ook wel een aantal keer scoren natuurlijk. Maar het gaat ook heel vaak fout. Bij Ajax kan je je dat veel minder veroorloven, omdat ze hoog staan te verdedigen, en counters dus veel gevaarlijker zijn. Bij Twente is het geen probleem dat ie balverlies lijdt, aangezien zij toch vaak de 'verdedigende' ploeg zijn.
En dat ie veel balverlies lijdt wordt in de samenvattingen natuurlijk niet laten zien (waardoor de standaard gebruiker daar waarschijnlijk overheen kijkt. die kijkt doorgaans erg kortzichtig naar mooie acties en goals)
Maar als ie bij Ajax komt, waar zijn spel veel meer onder de loep komt te liggen omdat meer mensen echt 90 min kijken, ipv samenvattingen en statistieken, zal dat anders zijn.
Neem bijv Klaassen die ook vaak scoort/beslissende momenten heeft maar tegelijkertijd ook matig speelt; hij krijgt bakken kritiek. In tegenstelling tot Ziyech; hij scoort ook vaak/is beslissend maar speelt ook vaak matig, maar hij krijgt daarvoor geen kritiek. Dat is toch een beetje scheef.

En zijn goals zijn allemaal zo knap volgens jou? Veel wel ja, maar soms zit er ook wel onkunde aan. Blunders van keepers op makkelijk houdbare vrije ballen, maar nee hoor, men vindt Ziyech direct weer geweldig.
Neem zijn goals van gister. Prima goals hoor, maar heb je gezien hoeveel ruimte ie nodig heeft en hoever ie de bal voor zich uit speelt bij die bewegingen. Zoveel ruimte krijg je niet als je bij Ajax speelt en dan is het balverlies.
Of bijv die pass die die gaf toen ie Unal vrij zette voor de keeper. Of de voorzet van vorige week. leuk allemaal, maar denk je echt dat zo'n pass mogelijk was als ie bij Ajax tegen een geparkeerde bus moest spelen? Natuurlijk niet.

Want dat is dus nog zoiets. Men roemt hem om zijn creativiteit ed, maar dat is gebaseerd op potjes bij Twente, waar je de ruimte krijgt om die creativiteit te tonen.
Tegen geparkeerde bussen is het veel moeilijker om van die steekpasses te geven omdat er simpelweg nauwelijks ruimte is. En ook moeilijker om ruimte te creëren voor zijn schot
Iedereen bestempeld een Bazoer nu bijv als niet creatief, maar als hij destijds bij Twente had gezeten ben ik ervan overtuigd dat ook hij creatief zou zijn gevonden, omdat je dan veel meer ruimte krijgt om te doen wat je wilt. En je het dus ook kan veroorloven om met meer risico te spelen.

Daarnaast is Ziyech niet echt een speler waar je op het middenveld mee de baas bent. Dan bedoel ik niet een leuke steekpass geven af en toe, maar echt het middenveld in handen hebben. Dat was geen probleem bij Twente want daar ben je toch niet de 'dominerende' ploeg, maar bij Ajax wel. Hij zal werk moeten verzetten, loopacties maken, en druk moeten zetten. En dat zijn niet zijn sterkste punten volgens mij.
Neem bijv de eerste goal van Ajax vandaag. Die kwam tot stand door dat vroege storen van Gudelj die de bal afpakt. Dat zal je met Ziyech een stuk minder zien.

Het is voor een technische speler gewoon ideaal om bij een zwakker team je ding te mogen doen, alles wordt bij jou ingeleverd, je hebt ruimte zat om acties te maken, mag gaan en staan waar je wil, hebt geen verplichtingen, ligt zat ruimte achter de verdediging om passes te geven, is geen probleem om balverlies te lijden want je team speelt toch verdedigend dus je kan lekker risico in je spel leggen.
Dat is bij een club als Ajax echt totaal anders, ongelooflijk dat mensen er zeker van zijn dat ie wel even makkelijk mee zal kunnen, laat staan uitblinken. Kan je echt onmogelijk zeker van zijn. Zijn al genoeg voorbeelden van technische spelers geweest die moeite hadden met zo'n stap.

28 augustus 2016 om 17:23

Ga er maar niet van uit dat mensen dit verhaal lezen..

28 augustus 2016 om 18:00

@buitenspelval,

Onvoorzien spelers weggaan,( daar ben je zelf bij) is natuurlijk grote onzin, dat is juist een excuus van niks, en onzin is natuurlijk ook als je voor milik zoveel geld hebt gebeurt, en al 100 miljoen op de bank had, dat je dan zo veel wilt betalen voor die Belg, dat je dan met zo'n J....bod op Ziyech komt, als Marc netto iets eerder had geschakeld en gericht had aangekocht dan kun je toch met enige zekerheid stellen dat Rostov geen onoverkombaar obstakel was geweest,
tis zoals vaak bij ajax, net niet, omdat de beleids bepalers met meer dan 130 miljoen euri's op de bank geen enkel aanvaardbaar risico durven te nemen.

28 augustus 2016 om 18:54

@fctexper

Als je al 9 middenvelders hebt, er nog een tiende bijhalen, noem jij dat gericht aankopen?

Ajax is beursgenoteerde NV met een directie. Daar is de directie gezamenlijk verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid en worden besluiten in gezamenlijkheid genomen. Een aankoop is daar een directiebesluit, dat pas rechtsgeldig is als de handtekening van alle directeuren er onderstaat. De veronderstelling dat Marc Overmars zomaar naar eigen goeddunken een miljoenenbedrag op tafel kan leggen, terwijl dat geld niet van hem maar van zijn club is, is kinderlijk naïef. Bij Ajax zit de RvC er bovenop het is een publiek geheim dat hij de commissarissen toestemming moet vragen voor hij een dergelijk bedrag mag uitgeven en met argumenten moet onderbouwen waarom dat noodzakelijk is. Je kritiek op Overmars is derhalve nergens op gebaseerd.

28 augustus 2016 om 20:40

Wat een onzin, Dus je gaat mij vertellen dat vorige week of de weken daarvoor de directie niet te overtuigen was want er waren middenvelders genoeg en iedereen die ze al hadden was het beste wat er maar rond kon lopen en dus hoefde er niemand bij te komen.

nu is er een "gerucht" dat er een speler vertrekt, en ineens is Ziyech de man die Ajax nodig heeft!!

Dan doe je toch gewoon je werk niet? Tenzij Marc tegen de directie zei, We hebben Ziyech nodig voor Rostov want anders gaat het fout met als gevolg dat ze nee zeiden en nu lacht Marc zich dubbel want hij heeft gelijk gekregen?!?

Die directie zit daar toch om centen te verdienen? Dat doe je toch door kapitaal op het veld neer te zetten met een paar gerichte aankopen zodat de spelers die inderdaad 400.000 euro waren door CL ervaring en een kampioenschap 12 mil waard worden? Of doe je dat door 400.000 euro aankopen te doen om vervolgens beetje EL te spelen, lantefanten, tweede worden in de eredivisie en zo'n speler vervolgens voor 2.5 mil te verkopen?!?

Als ze Ziyech eerder hadden gekocht met een transfervrije Huntelaar als pinchhitter hadden ze toch die centen gewoon terug verdiend alleen al aan CL voetbal en kaart verkoop? Wellicht zelfs nog met T-shirt verkoop van Ziyech en Huntelaar.

kom op he, kleindenkkend bestuur dan.

28 augustus 2016 om 15:25

Precies, gewoon 14M en klaar. Maar wat erg toch: "dan moeten we er daarna staan". Dit al al voor aanvang van de competitie moeten gebeuren Marc! Dan stond Ajax er al tijdens de voorronde CL. Wat een wanbeleid, maar dat wisten we al. Wel uiteindelijk blij met Ziyech, maar niet met de domme manier waarop.

28 augustus 2016 om 16:21

Ik zou heel graag butner bij ajax willen zien.. zal in de ed weer echt een "mannetje" kunnen zijn.. power en snelheid..

28 augustus 2016 om 16:25

'Gekke dingen' als ik zo vrij mag zijn gok ik dat depay gehuurd wordt

28 augustus 2016 om 19:49

Ik zou eerder denken dat er bij Ajax nog twee a drie spelers vertrekken.

28 augustus 2016 om 19:48

Ajax is de enige club die Ziyech wil, Ziyech wil naar Ajax en Twente wil verkopen. Ik snap dus wel dat ze laag inzetten.

Tot wanneer is de transfer deadline?

28 augustus 2016 om 14:58

1 september 0:00

28 augustus 2016 om 15:01

5 minuten nadat Overmars rond is met Twente.

28 augustus 2016 om 15:04

Zolang de deadline niet 5 vóórdat Overmars rond is is het prima

28 augustus 2016 om 15:04

5 minuten

28 augustus 2016 om 15:16

Dat had Tottenham een keer met de transfer van Moutinho. Ze waren dacht ik een paar minuten te laat en toen kwam hij niet meer. Sinds dien is er nog steeds geen vervanger voor modric ;

28 augustus 2016 om 16:22

Toch ook met bas dost naar Ajax in jan 2011. Na een arbitragezaak werd als nog een akkoord beklonken vlak voor 1 feb, maarja ajax had het kantoor al afgesloten en er was geen tijd meer om de administratie af te handelen.

Geweldige speler, 15 neerleggen en klaar Overmars. Dubbeltje eerste rij gaat niet werken.

28 augustus 2016 om 15:00

Hoezo 15 neerleggen als FC Twente 14 vraagt?

28 augustus 2016 om 15:07

kadootje , good will , maak er maar wat van
Van Halst gaf aan 15 miljoen, maar als ze al naar 14 gezakt zijn kan het nog wel minder worden.

28 augustus 2016 om 15:47

Hahaha ;-)

28 augustus 2016 om 18:03

Good Will? Komop zeg het is een professionele sport wat gewoon serieus bedreven wordt. Jij gaat toch ook geen 14.000 voor een nieuwe auto betalen als je hem voor 13.000 mee kan krijgen alleen maar omdat je de merk dealer maar even wat extra wilt geven. Wat een onzin.
14 miljoen is te hoog maar ik denk nog steeds dat je de prijs flink kan laten zakken als je er speler bij betrekt en/of huurdeals voor een jaar gratis erbij doet.

28 augustus 2016 om 18:21

Het is ook In het belang van Ajax dat Twente er weer zo snel mogelijk bovenop komt. Een eredivisie met aansprekende en goede clubs die de topclubs weerstand kunnen bieden is in het belang van ons voetbal, dat hebben we afgelopen woensdag wel gezien. Dus ja, wat is er mis mee om elkaar zo nu en dan te helpen?

29 augustus 2016 om 04:40

Precies, elkaar helpen.

Ajax geeft FC Twente 10 miljoen en FC Twente geeft Ajax Ziyech. Allebei geholpen.

28 augustus 2016 om 21:40

Word denk ik 11 met variabelen tot 13, wat een mooie prijs is denk ik.

Afgaande op de woorden van Overmars verwacht ik dat Bazoer, Schone en Serrero wellicht nog wel vertrekken bij Ajax.
Verder moet Ajax naast Ziyech ook nog een nieuwe buitenspeler kopen dus Overmars krijgt het nog druk de komende dagen.

28 augustus 2016 om 15:49

Waar maak jij uit op dat het om die drie gaat? We hebben nog een heel korps middenvelders. Wie weet is Hakim wel een goedmaker voor het vertrek van Davy (jaja heeft gezegd dat hij niet weg gaat, maar dat hebben we vaker gehoord).

28 augustus 2016 om 15:53

Omdat er aanwijzingen zijn dat er interesse is voor die spelers.

28 augustus 2016 om 21:58

Zou mooi zijn. Alles mag weg, slappe hap. Geef anderen maar een kans

gekke dingen? gaat hij geld uitgeven?

28 augustus 2016 om 14:58

Hij gaat weer meer geld krijgen op de bankrekening. Maar ook nog wel wat uitgeven.

28 augustus 2016 om 15:02

Als je de tekst leest dan weet je wat er bedoeld wordt met gekke dingen.

28 augustus 2016 om 16:28

Hij neemt ontslag haha! Maar dat zal wel niet

28 augustus 2016 om 16:46

Misschien vertrekt hij wel zelf!

Ja moet ook wel he. Klaassen is echt de slechtste aanvallende middenvelder die ik ooit bij een zogenaamde topclub gezien heb. Wat kan hij nou precies? Kan hij een man pal voor de keeper zetten met een goede pass? Kan hij een man uitspelen en zelf zijn kans creeeren?? Ziyech is iniedergeval een grote stap vooruit

28 augustus 2016 om 15:04

hij maakt wel de doelpunten op dit moment bij ajax

28 augustus 2016 om 15:05

Scoren?!

28 augustus 2016 om 15:10

Die penaltys kon iemand anders ook wel scoren denk ik

28 augustus 2016 om 15:12

Niet alleen penaltys

28 augustus 2016 om 15:16

Luuk de Jong niet in ieder geval

28 augustus 2016 om 15:23

En wederom heeft Klaasen er weer twee gescoord. Dit seizoen alweer zijn achtste goal in zijn achtste officiële wedstrijd. En dat als middenvelder, gewoon 1 op 1 lopen.

28 augustus 2016 om 15:47

Haller wel. Maar dan wordt er weer gezegd dat dat niet telt.

28 augustus 2016 om 15:17

Klaassen scoort maar dat is dan ook het enige positieve aan deze jongen die helaas onze nummer tien is. Ik vind Klaassen werkelijk waar een waardeloze voetballer. Een middenvelder die geen man kan passeren, die geen beslissende pas in de benen heeft, die alle ruimtes dichtloopt voor de spitsen, die de techniek heeft van een gemiddelde amateurvoetballer. Oh wat hoop ik dat hij verkocht wordt en dat Ziyech komt. Klaassen zou twintig jaar terug nooit in Ajax 1 hebben gestaan. Wat zeg ik niet eens in Jong Ajax of in Ajax A1. Ik erger mezelf dood aan deze jongen die ook nog eens de aanvoerdersband draagt en daarom vaak voor interviews gevraagd wordt. Wat een onzin en clichébullshit er dan uit zijn mond komt is voor mij elke keer weer het moment dat ik diep moet zuchten en met welgepaste weemoed mijmer over het rijke verleden van ons Aller Ajax. Een verleden dat nooit meer overtroffen zal worden en nooit meer zal herleven. Feit is dat we onder ogen moeten gaan zien, moeten gaan beseffen dat Ajax Amsterdam er niet meer is, zoals zijn grootste zoon Johan Cruijff.

28 augustus 2016 om 15:25

@bassie1967

Ach ja, en inmiddels heeft hij zijn achtste goal gemaakt in zijn achtste wedstrijd van het seizoen... moet ik nog meer zeggen?

28 augustus 2016 om 15:47

Jah en omdat hij bijna spits speelt hebben we het constante probleem dat je met een man minder op het middenveld speelt in balbezit, nou zijn onze andere middenveld ook niet goed in balbezit en heb je dus een ernstig probleem.

28 augustus 2016 om 16:06

Bassie noem eens 1 speler op die beter is dan Klaassen. Ben blij dat je hem hebt anders stonden jullie onderaan in het rechterrijtje

28 augustus 2016 om 16:27

Klaassen is geen creatieve middenvelder, maar een loper. Het is dat hij op tien staat dat zijn gebreken meer zichtbaar worden. Als je met Ziyech Klaassen en Riedewald/gudelj/bazoer speelt, worden zijn sterke kanten veel meer benadrukt en heb je een ijzersterke middenvelder. Hij is iemand die de bal liever in goede posities ontvangt dan dat hij de bal naar een goede positie brengt, en daar heb je Ziyech voor nodig.

28 augustus 2016 om 15:21

Zonder Klaassen was Ajax niet afgedroogd door Rostov, die wedstrijden waren dan nooit gespeeld.

28 augustus 2016 om 16:50

Wat een onzin. Hij kan wel als enige van de Selectie op dit moment scoren. En vorig seizoen had hij wel 13 goals en 8 assists dus hij is ook vaak betrokken bij goals. Veder heeft hij een enorm loopvermogen en de enige die een nog zijn bek opentrekt naar andere spelers als ze iets verkeerd doen. Ik weet niet of jij de wedstrijden van Ajax vorig seizoen heb gezien waar Klaassen er niet bij was, maar daar zag je wel dat het team hem nodig had.

Mocht Ajax nog een middenvelder verkopen dan zal de prijs van Ziyech wel rond de 12 miljoen uitkomen. Hopen dat Twente goed onderhandelt over een verkoopercentage van minimaal 10 procent.
Ik ben er namelijk van overtuigt dat Ziyech gaat slagen bij Ajax en over 1 a 2 jaar voor minimaal 20 miljoen verkocht gaat worden.
Mocht hij de cijfers halen die hij bij Twente haalde dan zie ik hem voor meer dan 30 miljoen verkocht worden.

Kassa voor Ajax en kassa voor Twente. Win-win situatie voor beide clubs. En voor het Europees clubvoetbal voor Nederland.

28 augustus 2016 om 15:18

Zou de beste aankop zijn van Ajax dit seizoen. En zoals ja al zegt een win win situatie voor beide clubs

Er zijn "aanwijzingen dat er spelers gaan vertrekken". Ik mag dan aannemen dat het middenvelders betreft want eerst werd gezegd dat men al genoeg middenvelders had en daarom Zyech niet aan wilde trekken. Nu is men in onderhandeling met Twente maar wat nu als dat rond komt en er uiteindelijk geen middenvelders zullen vertrekken of misschien slechts 1 of 2?

28 augustus 2016 om 15:22

Er is belangstelling voor Sinkgraven en Bazoer.

28 augustus 2016 om 17:27

Sinkgraven, Bazoer, maar ook Serero en Schöne.

Zelf gecreëerde interesse?

Je moet Ziyech nu halen en je wil geen gezichtsverlies lijden mbt gedane uitspraken. Dus verzin je een situatie waarin hem halen niet in tegenspraak is met die uitspraken. Nu verhaal zien te verkopen.

Ziyech is Ajax-waardig, de meeste middenvelders die er nu zitten niet.

28 augustus 2016 om 17:06

#Calm, jij moet een boek gaan schrijven. Overmars heeft zich nog nooit van iets of iemand aangetrokken en dat mag je positief of negatief opvatten maar ga geen loze teksten schrijven op niets gebaseerd. Als straks 2 of3 middenvelders op de laatste dag vertrekken was Overmars weer slecht voorbereid en kon je daar weer over klagen. Jij weet totaal niet wat er speelt mbt spelers van Ajax.

Hopelijk nouri of sinkgra verhuren. Die twee hebben zoveel gevoel in hun voeten. Die horen ieder week in de eredivisie te spelen. Waar maakt niet uit

Wat een lul smoes v Overmars. Er gaat nog veel gebeuren, hij heeft gewoon de verkeerde mensen al binnen gehaald. De nog net niet bejaarde Westerman die het tempo, ook al ligt het niet hoog bij Ajax, niet kan bijhouden. Snap Ziyech ook niet, had bedankt voor Ajax net zoals voor het NL elftal. NL voetbal stelt weinig meer voor in Europa.

28 augustus 2016 om 15:35

Het nl'se voetbal stelt inderdaad niet veel meer voor.
Maar snap Ziyech wel als hij voor Ajax kiest: grote Europese clubs staan nu ( nog ) niet voor hem in de rij. Maar als hij bij Ajax de statistieken haalt die hij bij Twente wekelijks (en dat al 2 jaar!) haalt dan denk ik dat Europese (sub)top clubs bij Ajax in de rij staan.
En ik zou niet weten waarom hij die statistieken niet zou kunnen halen. Hij is het eredivisie niveau ontstegen maar met nog een jaar bij Ajax zo spelen kan hij wellicht de Europese top halen.
Dus ik denk een weloverwogen besluit van ziyech

28 augustus 2016 om 17:08

FC Ton, van alle transfers noem jij alleen Westermann en noem je Overmars gelul? Juist je vergeet Sanchez, Cassierra en Traore even voor het gemak en Milik als uitgaande transfer?? Ja Overmars kan er niets van zucht

Met Ziyech erbij lijkt mij Ajax een geduchtere concurrent voor Feyenoord en PSV zoals de competitie zich momenteel laat zien. Hoop dat Overmars zijn naam als jood hoog houdt en krenterig onderhandelt

Overmars had gewoon eerlijk moeten zijn, en zeggen dat hij dacht dat Ajax over meer creativiteit beschikt. Ajax heeft namelijk nooit een vervanger gehaald voor eens speler die nog niet is vertrokken. Dit is gewoon een manier om zijn eigen uitspraak, dat Ziyech niet zal worden gehaald, tegen te spreken.

Ik kijk nu naar Ajax en ze staan 0-2 voor en doen het prima, met Ziyech en Krul in de basis zijn ze echt een titelkandidaat. En misschien zelfs titelfavoriet

28 augustus 2016 om 15:14

Twee keer Klaassen! Scoort best vaak als nummer 10 haha.

28 augustus 2016 om 15:16

Het live meepraten doet het niet he? Ajax staat wel al 5 punten achter natuurlijk dus favoriet voorlopig nog niet.

28 augustus 2016 om 15:21

3 punten op Psv als Ajax wint.

28 augustus 2016 om 15:31

Ja klopt bij mij doet live meepraten het ook niet

28 augustus 2016 om 15:18

Nou nou nou, het is maar Gae.
Verrweg de makkelijkste programma tot nu toe en nog 5 punten achterstand, titelkandidaat ja, favoriet? Nee.

28 augustus 2016 om 15:22

3 punten achter op Psv als Ajax vandaag wint. Toch de belangrijkste concurrent.

28 augustus 2016 om 15:35

Klopt maar nu mensen zoals Bazoer en El Ghazi gepasseerd zijn, gaat het stukken beter. En met Ziyech kan het alleen beter gaan, ook schat ik een Ajax dat zo blijft spelen met Ziyech erbij hoger in dan Feyenoord. Misschien niet hoger dan Psv, maar dat kan nog gebeuren. Het zijn maar 3 punten

Serero in de deal betrekken en Singraven 2 jaar verhuren aan Twente kan Ziyech over 2 jaar een stap maken en heb je Singraven genoeg aAn het werk gezien om te oordelen of die wel of niet genoeg is !!

28 augustus 2016 om 15:20

Wie moet er dan concurreren met Younes voor de linksbuiten positie? Cassierra is meer een spits dan een linksbuiten.

28 augustus 2016 om 15:25

Waarom zou Twente dolgraag die spelers willen hebben dan? Het middenveld is net versterkt met Celina en Klich.

wat een dom gelul, er moet eerst iemand weg en dat gaat gebeuren komende week. Man man man, hoelang is milik al wel niet weg? en cillesen ondertussen ook al paar dagen

28 augustus 2016 om 15:27

Waar heb je het over? Cilessen is allang vervangen door Krul en Milik door het aantrekken van Casierra en het doorschuiven van Dolberg plus het huren van Traore!

Als je Ajax niet volgt, heeft het niet zoveel zin om te reageren.

28 augustus 2016 om 15:35

was in gedachten met het vele geld wat ze voor milik hebben gekregen, ze hebben geen creatieve middenvelder dus hadden naar mijn mening gewoon gelijk voor ziyech moeten gaan.

28 augustus 2016 om 15:55

Tja, nu speelt Klaassen als aanvallende middenvelder in die heeft er in acht wedstrijden acht gescoord. Daar lag minder urgentie, al ben ik met je eens dat creativiteit broodnodig is. Maar ik verwacht dat als Ziyech komt, hij als valse rechtsbuiten gaat spelen tenzij Klaassen wordt verkocht.

28 augustus 2016 om 15:28

Ik denk dat dat om het salarishuis gaat. Daarbij zijn Milik en Cillessen voorlopig al vervangen. Het wordt gewoon onderhandelen over de prijs. Ikschat 12 miljoen plus bonus of doorverkooppercentage. Daarbij eventueel gratis huurspeler.

Ik snap de kritiek op Overmars niet. Wat Ziyech betreft heeft hij werkelijk niks verkeerd gedaan tot nu toe. Eerst gaf hij aan dat Ziyech niet ging komen omdat er al genoeg middenvelders rondlopen bij Ajax. 8 stuks, 9 als je Riedewald als middenvelder telt. Dan heeft hij toch niks vreemds gezegd?

Nu er alsnog uitgaande transfers bij Ajax lijken te gaan gebeuren (bazoer, Sinkgraven, Schöne worden genoemd) komt er een plekje vrij in de selectie. Logisch dan dat hij voor Ziyech gaat, of moet hij soms doorschakelen naar iemand anders omdat hij eerder zei dat Ziyech op dat moment niet nodig was?

En wat die 8 miljoen betreft. Prima. Twente zou volgens de geruchten 12 miljoen verlangen, en zoals het een goede onderhandelaar betaamt ga je daar ruim onder zitten in de hoop de prijs wat te drukken.

28 augustus 2016 om 15:32

niemand van die 8 is creatief, dus dan kijkt hij naar kwantiteit ipv kwaliteit en dat is wel een probleem. Maar ach kan mij het schelen,

28 augustus 2016 om 16:51

@twente199

Ajax heeft met Sinkgraven, Nouri en Frenkie de Jong drie creatieve middenvelders onder contract staan, van wie de laatste twee op dit moment in hele goede vorm steken. Schöne is van origine ook een nummer 10. Dus je uitspraak komt niet overeen met de feiten. Ze zijn er wel maar worden om onduidelijke redenen niet door PB gebruikt of in het geval van Sinkgraven op een andere positie gebruikt. De kritiek op Sinkgraven is deels onterecht omdat hij nauwelijks speelt en dus wedstrijdritme ontbeert. Toen Van der Hoorn een aantal wedstrijden mocht blijven staan, is ook gebleken dat hij lang niet zo slecht was als iedereen maar riep. Ik ben er van overtuigd dat Sinkgraven tien twaalf wedstrijden achter elkaar kan spelen, hij iedereen zal verbazen. Hij heeft bij Heerenveen laten zien over veel talent te beschikken en dat is hij natuurlijk niet ineens kwijt.

28 augustus 2016 om 15:51

Volgens mij rond de 14 miljoen. Maar dan nog... voor een speler met die statistieken (en dat in 2 jaar lang, geen oprisping van een paar weken) 8 miljoen euro bieden vind ik een schandalig bod.
Laag beginnen prima maar dit vind ik een klap in het gezicht voor Twente en Ziyech.

Wil overmars hem eigenlijk wel graag hebben? Volgens mij niet.
Eerst was hij niet nodig, na 2 slechte resultaten in een week is hij wel nodig. En dan met zo'n bod aankomen, wetende wat Ziyech waard is (zowel sportief als financieel). Ik geloof dat Overmars de Ajax-fans probeert te sussen om vervolgens te zeggen dat hij/ajax geprobeerd hebben om hem te halen.

Kom op Overmars, doe dit nu een keer, de knip wat meer open, hij is goed en fit genoeg.

Gek in de zin: er komen nog 5 spelers bij en 4 gaan weg of Ziyech komt en bazoer gaat weg en dat in 4 dagen. Ik ben benieuwd.

Is dit een mosterd na de maaltijd actie van Overmars?

28 augustus 2016 om 16:09

@ Treblex

Dat is het naar mijn mening ookl, want zoals alle voorgaande seizoenen zie je steeds hetzelfde patroon. Pas wanneer het goed fout gaat is hij opeens bereid om te betalen voor kwaliteit, en daarnaast is het ook een opzichtige "zoethouder"/paniek aankoop om de terechte kritiek en onvrede onder controle te houden. It´s the oldest trick in the book, die helaas heel effectief is. Goed, hij en zijn maatjes hebben al hun geloofwaardigheid allang al verloren, maar zolang ze elkaar dekken zullen we helaas met dit soort incapabele gasten blijven zitten. Het is allemaal "god zegene de greep", en zo word de grootste club van Nederland gerund, het is om te janken.

Overmars is bereid de knip te trekken!!!!!!!
Waarom komt hij dan met zo'n gigantisch onacceptabel openingsbod van 8 miljoen. Hij wil weer op de eerste rang zitten maar het mag niets kosten. Ja, beurs genoteerd bedrijf he.

28 augustus 2016 om 16:20

Nogmaals, dat is een openingsbod. Ajax weet drommels goed dat ze de vraagprijs van 12 miljoen moeten betalen maar ze weten ook dat als ze direct 12 miljoen euro bieden, Twente direct een paar miljoen meer vraagt. Het gerucht gaat dat Twente dat inmiddels al gedaan heeft en aan Ajax vraagt om 14 miljoen te bieden.

Geldt voor alle clubs, transfers zijn een spel van bieden en vragen om uiteindelijk in het midden uit te komen. direct hoog bieden betekend dat je uiteindelijk teveel betaald.

28 augustus 2016 om 16:56

Hoe kom je bij die 12m als ik vragen mag? Bij mijn weten wil Twente al vanaf het begin 15m zien. Neem aan dat Twente niet opeens minder wil zien? Maar in de media worden veel dingen natuurlijk verdraaid en veranderd.

28 augustus 2016 om 21:21

Interview met Jan van Halst:

Jan van Halst, technisch directeur van de Tukkers, heeft in gesprek met BNR Nieuwsradio laten weten dat de club een bedrag van tussen de tien en vijftien miljoen euro moet opbrengen.

Wel komisch eerst past ie niet bij ajax en moeten we lezen dat ajax hem niet gaat halen en dat het de ontwikkeling van ene nouri belemmert. Nu roert het publiek zich en het bestuur is om. Dan laat je je ook wel kennen zeg. Wat een soap. Twente doet er verstandig aan niet lager te gaan dan 15 miljoen. Lijkt me toch erg marktconform gezien de bedragen voor Milik, Fischer en Cillessen.
Heeft Ziyech Ajax niet zien spelen van de week? Hij kan beter wachten tot een last minute transfer naar een mooie subtopper uit Duitsland of Engeland of zich een half jaar lang verder in de kijker spelen. Ajax is een mooie club nationaal, maar hij is echt klaar voor een mooie subtopper in het buitenland. Er zijn maar heel weinig spelers die geslaagd zijn in Amsterdam die bij Twente speelden.

28 augustus 2016 om 15:50

Zag Ludo net zitten op de tribune van GA. Die komt zijn acteerkunsten wat oppoetsen en bij Ajax kijken

Nu maar hopen dat Ziyech niet verkeerd gebruikt gaat worden of niet de ruimte krijgt om zijn eigen spel te krijgen. Iets wat wel vaker gebeurt bij Ajax.

Nu is De Boer in ieder geval er niet meer. Volgens mij stelt Bosz spelers niet zo vaak op de verkeerde plaats dus misschien heeft Ziyech daar geluk mee. Alsnog vind ik het wel een risico voor zijn carrière om naar Ajax te gaan. Als het even niet goed zal lopen zal hij kapot worden gemaakt.

10 miljoen plus een jaar Sinkgraven gratis huren lijkt mij een goede oplossing

28 augustus 2016 om 16:07

Sinkgraven kan prima als linksbuiten spelen.

28 augustus 2016 om 16:14

Mwha zie liever Cerny als backup voor linksbuiten (en ook rechtsbuiten trouwens). Vind Sinkgraven te weinig diepgang hebben voor linksbuiten.

28 augustus 2016 om 16:18

Cerny is beter als rechtsbuiten.

28 augustus 2016 om 16:26

Traoré zou daar moeten spelen.

28 augustus 2016 om 17:12

Heb je gelijk in maar hij is voor beide posities stand in. Younes eerste keus op links en Traore op rechts.

28 augustus 2016 om 16:18

Nee. Wij hebben middenvelders zat. Als er iets bij moet komen dan is het een buitenspeler of een linksback. Dan denk ik dus aan Cerny of Viergever. Overigens acht ik de kans klein dat beide naar Twente willen hoor. Maar om maar aan te geven dat wij voor de rest redelijk goed bezet zijn.

Echt jammer dit. Ik had zo erg gehoopt dat hij naar Fener zou komen. Ik denk dat als de FFP regel er niet was dit jaar, dat wij hem al een paar weken terug hadden binnengehaald.

Schone en Serero mogen vertrekken wat mij betreft. Maar de rest van de spelers zou ik alleen voor de hoofdprijs laten gaan (>20mlm). En nog proberen een linksbenige verdediger te halen.

28 augustus 2016 om 16:12

Haps is die linksbenige verdediger als Ajax slim is. Inderdaad Schone en Serero weg en misschien nog één middenvelder verhuren (vd Beek, Nouri of Sinkgraven)

Er vertrekt helemaal niemand. Overmars probeert de boel nog te redden en dan met name zn eigen hachje.........

28 augustus 2016 om 16:22

Welk hachje? Overmars heeft het dit jaar prima gedaan. Uitstekend ingekocht en belachelijk veel gevangen voor een spits waarin de meeste supporters het geeneens zagen zitten.

Je vergeet dat niet Overmars het beleid bepaald maar de kaders door directie en RvC zijn gezet conform plan Cruyff.

28 augustus 2016 om 16:33

Los van het beleid komt dit op mij over als een paniekaankoop. Het zal mij benieuwen wie er vertrekt maar ik denk helemaal niemand. Toch geen basisspeler denk ik en die koop je vervolgens wel. Terwijl je hem 2 maanden geleden ook al kon kopen voor misschien wel dezelfde prijs of minder...

28 augustus 2016 om 16:36

Nee hoor je kon hem niet voor minder krijgen, Twente wilde na de competitie gewoon 15 miljoen euro hebben. Ajax heeft hem ook nog helemaal niet binnen, voor hetzelfde geldt komt er een club die wel 15 miljoen plus wil aftikken.

Ajax heeft nu acht miljoen geboden en zal wellicht nog wel wat omhoog gaan maar vijftien miljoen plus zal het nooit worden.

Ziyech kopen, Nouri uitlenen naar Twente, Bazoer verkopen en spelen met Klaassen en Ziyech op amc en Riedewalt op vmc. Heb je gudelj en Donny nog achter de hand

"Er gaan gekke dingen gebeuren". Dat klinkt zo vaag als hij eruit ziet! Ik verwacht dan ook nog een verkoop. Anders zegt hij dit niet.

Wat nou als er toch geen spelers (middenvelders) worden verkocht door Ajax?
Zal Overmars het dan toch nog durven om Ziyech te kopen, of komt die dan toch met de melding we hebben er alles aan gedaan maar we hebben op dit moment toch genoeg middenvelders en geen ruimte voor Ziyech.

28 augustus 2016 om 16:30

Overmars kan het niet maken richting Ziyech toe om het niet meer door te laten gaan nu Ajax een persoonlijk akkoord met hem heeft bereikt.

Eindelijk Ziyech komt naar Ajax. En ja de onderhandelingen zijn in volle gang, maar ik heb alle vertrouwen dat alles goed komt.

Ziyech moet je elke Afrikacup missen en daarna krijg je m geblesseerd terug. Moet je niet willen als NL topclub.

28 augustus 2016 om 17:14

A. moet Marokko zich plaatsen en B. wie zegt dat hij geblesseerd terug komt.

29 augustus 2016 om 10:08

en C. Misschien wint hij met Marokko wel de Afrika cup, en wordt hij mvp én topscorer. Moet je toch wel willen als NL topclub

"het beleid is zo dat er eerst spelers weg moeten. Nu zijn er aanwijzigingen dat dat kan gebeuren”

Wanneer gaan ze eens inzien dat de huidige spelers geen kwaliteiten voor de top hebben? Ze kunnen het best zo 5 a 6 spelers vervangen.

28 augustus 2016 om 17:15

@skila87

Welke top heb je het over? Ajax is geen top (meer) en zal het ook nooit (meer) worden. Daarvoor ontbreekt het de club aan middelen. Om in de top mee te kunnen draaien, heb je topspelers nodig en die kan een modale club als Ajax zich niet veroorloven. Goede spelers aantrekken is nauwelijks mogelijk omdat zelfs subtoppers hun neus al ophalen voor de Nederlandse competitie. En een speler met bovenmodale kwaliteiten, die je zelf hebt opgeleid (christian Eriksen), wordt al voor zijn 21e weg gekocht, waardoor je er nauwelijks van kunt profiteren. En ook bij Ajax worden nu al spelers weggekaapt voor ze hun eerste contract hebben getekend. Ajax kan niet concurreren met clubs uit het buitenland en is daarom volstrekt ongeschikt als topclub.

Het probleem is niet het beleid, want als je de jaarcijfers van Ajax bestudeert, die gewoon voor iedereen toegankelijk zijn, kun je daaruit distelleren dat de club gewoon naar de mogelijkheden wordt bestuurd. Als Ajax werkelijk zo krenterig zou zijn als er wordt beweerd, zou de club een enorm begrotingsoverschot moeten hebben, terwijl de waarheid is dat de club dit jaar zelfs nog een winstwaarschuwing heeft afgegeven omdat de mogelijkheid bestond dat er rode cijfers zouden worden geschreven. Het probleem dat veel supporters hebben, wordt hen zelf gecreëerd en komt omdat ze in het verleden zijn blijven hangen en zichzelf nog steeds wijsmaken dat Ajax een topclub is. Ze zijn gewoon behept met een gebrek aan realiteitsbesef. Ajax is dankzij resultaten uit het verleden alleen in naam nog een topclub, maar zelfs een modale club als Paok ligt er nog nauwelijks wakker van als er tegen tegen Ajax wordt geloot.

Marc Overmars, het gezicht van de onkunde bij Ajax......
Voor hem een geluk, AD en RVC zijn van hetzelfde niveau.
Hoe zou het toch kunnen dat Ajax voor de titelstrijd zo terug
is gevallen en geen CL haalt? Zou dat iets te maken kunnen
hebben met de sterkte van de selectie?
En, Meneer Overmars, vandaag je defensie weer aan het werk
gezien? Haal die Vlaar maar van AZ, nog iemand met dezelfde
kwaliteit en 2 backs. Veltman en Dijks bij Oranje. Je moet wel
blind zijn om die 2 te selecteren. Liever Tete op de rechtsback
die kan niet aanvallen, maar wel verdedigen. Veltman kan en
niet aanvallen en vooral niet verdedigen. Geldt ook voor Dijks
overigens. Buttner?

Hoop dan dat Schone weg gaat. Ziyech is dan een enorme verbetering (niets ten nadele van Schone want die ben ik zeer dankbaar!). Hoop ook nog dat Ajax Haps contracteert dan zijn alle posities goed bezet.

G: 1 Krul 2 Boer 3 Onana (gewoon lekker keepen bij jong Ajax)
RV: 1 Tete 2 Veltman 3 Westerman
Rcv: 1 Sanchez 2 Veltman 3 Westerman
Lcv: 1 Riedewald 2 Viergever 3 Westerman
LV: 1 Haps 2 Dijks 3 Riedewald

VM: 1 Guldelj 2 Bazoer 3 Riedewald
CM: 1 Klaassen 2 vd Beek 3 Bazoer
AM: 1 Ziyech 2 Sinkgraven 3 Klaassen

RA: 1 Traore 2 El Gazi 3 Cerny
CA: 1 Dolberg 2 Traore 3 Cassierra
LA: 1 Younes 2 Cerny 3 Cassierra

Er is voor ongeveer 55 miljoen verkocht: Milik 32 mln, Cillissen 13 mln, Fischer 5 mln, vd Hoorn 2,5 mln, van Rhijn 1,8 mln, Anderson 1,5 mln

Er is voor ongeveer 15 miljoen ingekocht: Casierra 5,5 mln, Sanchez 5 mln, Westermann 1,5 mln (tekengeld), Krul 1,5 mln (huursom), Traore 1,5 mln (huursom)

Dit betekent een positief transferresultaat van ongeveer 40 miljoen euro. Geef 14 miljoen uit aan Ziyech en 6 miljoen aan Haps en je hebt een betere selectie dan vorig jaar, plus 20 miljoen euro op de bank.

Ajax kan Ziyech ophalen voor 15 miljoen euro. Een schijntje vergeleken wat er is binnen gekomen bij Ajax met verkopen van spelers en die 100+ miljoen die ze op de bank hebben staan. Er is 1 voorwaarde naar mij mening aan de transfer gesteld. Dat is dat Ajax keeper Marsman gratis er bij moet nemen naar Amsterdam. Anders gaat het feest niet door. Heeft Ajax er een keeper bij en Fc Twente een grabbelaar minder. Een win - win situatie!!!!

Het zal wel komen omdat hij het zegt, maar met gekke dingen denk aan:
8mil voor Ziyech
Tweede bod van 10mil (dat ook afgewezen wordt.
Dan maar 15 miljoen voor Maher.

We kunnen nu wel zeggen dat er gewoon te lang is gewacht om een "zekere" goede speler binnen te halen. Er is niks terug gekomen voor wat er weggegaan is.

Zeker niet meer ziyech halen, maar ineens weer vertrouwen op jeugd.

Ik verwacht dat dit het einde betekent voor Schone en misschien ook Sinkgraven.
Bazoer zullen ze echt niet verkopen, met zijn potentie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren