Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars: 'De grootste talenten moeten bij Ajax spelen'

Laatste update:

Marc Overmars is erg blij met de komst van Daley Sinkgraven naar Ajax. De landskampioen bereikte deze week een akkoord met sc Heerenveen over een transfersom en zaterdag zette Sinkgraven zijn handtekening onder een contract van vierenhalf jaar. Dit is nog wel onder voorbehoud van de medische keuring, die maandag pas wordt afgerond.

/

Overmars noemt de negentienjarige Sinkgraven 'een van de grootste talenten van Nederland': "En ik vind dat de grootste talenten bij Ajax moeten spelen", zegt de directeur voetbalzaken van Ajax op de website van zijn club. "Wij wilden hem al een tijd hebben en hij wilde graag hier naartoe. Als spelers met zoveel potentie bij een andere club zitten en door ons aangetrokken moeten worden dan is dat geen probleem. Zolang ze de doorstroming van andere talenten maar niet in de weg staan."

Dat is volgens Overmars bij deze transfer niet het geval, omdat er op het middenveld nog wel wat ruimte was en Sinkgraven bovendien op meerdere posities uit de voeten kan. "We zijn blij dat hij nu al kon komen, want hoe eerder hij gewend raakt aan onze manier van trainen en spelen, hoe beter. Hij kan dus vanaf nu alvast een voorsprong nemen op volgend seizoen", aldus Overmars.

Daley Sinkgraven past goed bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoor ik hier nou een ego uit Eindhoven? De beste talenten moesten toch daarheen?

On: Maar even afwachten of dit een goede deal is, Maher is een prima voorbeeld dat het niet altijd te voorzien is.

31 januari 2015 om 17:41

PSV is niet hetzelfde als Ajax

31 januari 2015 om 17:57

Goed gezien

1 februari 2015 om 09:23

No shit sherlock

1 februari 2015 om 01:52

Ego/echo

Maar er moet ook ervaring bij Marc

31 januari 2015 om 18:05

en heb je de talenten niet, dan koop je alles bij elkaar bij heerenveen, denenmarken etc. en dat vertel je dat alles dankzij de eigen jeugdopleiding van ajax is gelopen hahaha.
wat een cruyf visie weer haha

31 januari 2015 om 18:26

Graag nog iets meer frustratie.

31 januari 2015 om 20:20

Alles? Er staat wel geteld nu een oud speler van Heerenveen onder contract bij Ajax, lachwekkend. Er lopen vier deense talenten bij ajax incl, jeugdopleiding, ook lachwekkend.

Er wordt enorm veel opleid, het elftal staat er vol mee en af en toe worden er toptalenten van buiten aangetrokken. Jij bent gewoon gefrusteerd dat ajax de beste is.

31 januari 2015 om 21:05

haha het is geen frustratie kerel. Het is grappig om te zien hoe cruyff roept dat er geen externe spelers aangetrokken hoeven te worden en dat de club self supporting moet zijn met talenten uit de jeugd. 4/5 jaar na de bloederige revolutie is daar niks van te zien. Dat geeft ook niet en het is ook prima als je te dure spelers koop, maar zeg dan niet dan je alleen stuurt op de jeugdopleiding. Dat maakt ajax het lachertje van de eredivisie.

1 februari 2015 om 01:17

6,5 miljoen is een hoop geld voor een speler met net een seizoen aan eredivisieervaring (37 wedstrijden) en 4 goals. Maar geld speelt geen rol bij Ajax.

1 februari 2015 om 12:13

Bean77

Dat heeft hij nooit gezegd. Jeugdopleiding moet de levensader zijn, maar er mag ook wat van buiten aangetrokken worden.

@henkytenk

Eerste aankoop van dit boekjaar, 6 miljoen uitgaven tegen 26 miljoen aan inkomsten. Aardig te verantwoorden en fijn im wat minder winst belasting te betalen.

1 februari 2015 om 12:22

afcanats
weinig levensader als je maar externe blijft kopen en spelers als zimling de voorkeur geeft boven bazoer bijvoorbeeld.
De talenten breken niet meer door bij ajax. De talenten breken door bij feyenoord en PSV en dat zijn de feiten.

31 januari 2015 om 18:52

@ hansje1969

Ervaring, body en lengte heeft Overmars helaas nog nooit van gehoord, zolang de selectie niet in balans is zullen we nooit die stappen maken waarvoor die revolutie ooit is ingezet. Ik vind het toch elke keer weer frappant dat er steeds weer een bestuur komt die het plan niet volledig uitvoert en op een aantal onderdelen compleet doorslaan.

31 januari 2015 om 19:31

Helemaal met Afca_leeds eens.

Mooi dat dat we allemaal iele, frele technische voetballers hebben. Maar een paar spelers met een over-mijn-lijk-mentaliteit met fit en body is ook nodig. Het gaat niet om de beste 11 voetballers, maar om het beste team. En dan moet je een goede mix hebben.

En daarbij lijkt mij dat Sinkgraven Nouri in de weg gaat zitten. Want het duurt niet lang meer voordat hij aan het echte werk mag ruiken !

31 januari 2015 om 20:21

Voor de AM positie niet van belang. Plus Bazoer, Riedewald, van der Hoorn, Milik hebben dat wel degelijk.

31 januari 2015 om 21:17

De powervan Gudelj zou niet misstaan

Laten wennen aan hoe we spelen... Ajb niet, laat hem niet meegaan in het stramien van oeverloos getik en weinig diepgang. Je moet hem juist zijn eigen spel laten spelen want juist dat spel missen we bij Ajax!
Of het 1 van de grootste talenten is zal nog moeten blijken, dus Overmars is hier een beetje zijn straatje aan het schoon vegen. Qua scouting is dit ook niet een moeilijke case geweest, daar heb je niet eens scouting voor nodig dus ik vraag me af wat die aan het doen zijn.. Ik verwacht nog steeds een ervaren en kwalitatief goede speler, deze hebben we keihard nodig.

31 januari 2015 om 17:49

Oh ja, nee sorry dan heb ik niets gezegd... net als Duarte, van de Hoorn en Sana zeker...

31 januari 2015 om 18:03

Ajaxwastop, ja, maar van der Hoorn is dan ook geen miskoop! Begint nu juist een beetje op te bloeien, ik begrijp je oordeel wel, maar stel dat nog even uit!

31 januari 2015 om 18:09

En Milik, Andersen, Eriksen, Fischer, Cherny, Meleg.

31 januari 2015 om 18:43

@ Steef71

Ik durf te wedden dat de scouts "zimling" helemaal niet gescout hebben, die is puur alleen uit de koker van Overmars gekomen. Wat overigens een paniek aankoop was, iets waar het nu ook naar riekt. Immers Ajax is er onlangs achter gekomen dat de selectie niet in balans is; dan halen ze prompt weer een licht gewicht die zich nog volledig moet bewijzen en die we eigenlijk op het moment niet echt nodig hebben. Daarnaast vind ik 6,5 miljoen plus bonussen wat waarschijnlijk nog zal oplopen tot een miljoen erg veel voor een rookie.

1 februari 2015 om 16:57

@lennonturbo; Andersen? laatste weken goed gekeken naar hem? Superslecht! En Fischer was al slecht voor zijn blessure en blijkt nu ook fysiek zwak.. De rest die je opnoemt zal nog moeten blijken of ze het redden. Kijk nu naar Kishna en El Ghazi...die doen er nl. ook een paar jaar over voordat ze stabiel worden en daar gaf iedereen ook heel hoog van op... En zeker nu ik net Vitesse-Ajax heb gezien kan ik alleen maar doodziek van het spel worden..

1 februari 2015 om 17:24

Volgens Frank de Boer hielden ze (incl hijzelf) Zimling al anderhalf jaar in de gaten en zijn tot de conclusie gekomen dat het de ervaren verterking was die ze nodig hadden. Bijkomend voordeel was dat het een voetballer was die perfect bij Ajax pastte. Zogezegd een echte Ajaxvoetballer. Dus is hij wel degelijkl gescout, of het moet zijn dat De Boer een leugenaar is en dat geloof ik niet. Denk jij van wel dan Afca_leeds?

De echte grote talenten spelen op dit moment niet bij Ajax, maar bij Feyenoord en Psv.

31 januari 2015 om 17:44

Waarop baseer je dat? Nouri en vd Beek vind ik op dit moment twee van de grootste talenten van Nederland, en dan met name vd Beek. Bij Feyenoord speelt ene Nieuwkoop, die zou ik op drie zetten.

31 januari 2015 om 17:48

Dat zijn niet de talenten van nu maar van de toekomst..talenten zijn eerder kongolo van beek etc etc

31 januari 2015 om 17:54

En waar is het op gebaseerd dat die 2 zo goed zijn? Laat ze het eerst maar eens wat laten zien in het eerste van Ajax, wat die talenten van PSV en Feyenoord wel met enige regelmaat doen. Net zoals bijvoorbeeld Klaassen dat ook doet. Die Nouri en v.d. Beek zijn jeugdspelers, kunnen net zo goed bij NAC eindigen zoals het ooit zo grote talent van PSV; Dirk Marcellis.

31 januari 2015 om 17:59

Nu zijn het Nouri en vd Beek, paar jaar geleden waren het Sarpong en Mitchell Donald. Eerst zien, dan geloven.

31 januari 2015 om 18:05

Kongolo, van Beek. Sorry hoor, maar elke club heeft talenten. Ajax heeft Andersen, Kishna, El Ghazi, Klaassen en Sinkgraven dus. Om Fischer en van der Hoorn nog maar niet te noemen. Maar ja, ook Willem II heeft talenten!

31 januari 2015 om 18:06

@psv31813
Donald en Sarpong vergelijken met vd Beek en Nouri getuigd vooral van weinig voetbalverstand.

31 januari 2015 om 18:12

Ik vergelijk niks, ben alleen sceptisch over hoe groot die talenten in werkelijkheid zijn, aangezien het verleden uit wijst dat veel van deze spelers niet het niveau hebben.

31 januari 2015 om 18:20

Als je geen flauw benul hebt van de kwaliteiten van de jeugdspelers van Ajax, kun je beter niet reageren op de manier die jij doet. Komt dom over, ik ga me ook niet uitlaten over jeugdspelers van PSV en die vergelijken met spelers die in het verleden uit de opleiding kwamen. Slaat natuurlijk nergens op

31 januari 2015 om 18:29

Ach dan kom ik toch dom over, het is een duidelijk patroon bij Ajax. Veel geschreeuw, weinig wol. Als je spelers die nog niks hebben bereikt gaat vergelijken met basisspelers in de eredivisie, maak je een argument dat A) niet te controleren valt, en B) niet te vergelijken valt omdat de tegenstand in de jeugd veel minder is, en de atmosfeer (druk, publiek, tv) heel anders is.

31 januari 2015 om 18:29

Psv31813 komt helemaal niet dom over maar juist realistisch. Wat hij aangeeft is dat een paar jaar geleden door iedereen geroepen werd dat Sarpong en Donald de grote talenten waren en kijk waar die nu staan. Door er kwakkeloos vanuit te gaan dat Nouri het gaat redden is juist dom. Kijk naar Bakalli. Dit is het grootste talent wat PSV de afgelopen jaren gehad heeft, maar kijk maar een hoe deze jongen zijn carrière aan het vergooien is.

31 januari 2015 om 18:33

@brabants

En dan geen Bilal Ould-Chik noemen? Die jongen is 17 en maakt voor zijn leeftijd al veel minuten in Twente1 en laat prachtige dingen zien.

31 januari 2015 om 19:25

@talentvol07, het feit dat jij van der Hoorn bij de talenten van Ajax schaart, zegt mij al genoeg over jouw voetbalkennis. Niet serieus nemen dus.

31 januari 2015 om 19:30

Schuurman is ook een heel grootvtalent net zoals Ould-Chikh

31 januari 2015 om 19:36

@merijnAFCA nouri en vd beek moeten zich nog bewijzen zelfde geld voor bij PSV Bergwijn, Scamacca en Paal zo heeft elke club zijn talenten maar of het wat word moeten we nog zien

1 februari 2015 om 08:43

Ajax heeft geen talenten in opleiding, maar koopt talenten.
Dit is bij Feyenoord en PSV anders, zij hebben talenten uit eigen jeugd.
Dat is het verschil.

31 januari 2015 om 17:47

Kom met namen dan met je echte grote talenten...
Daarnaast zegt Marc dat ze bij Ajax moeten spelen,, niet dat ze er al zijn...

PS: Geen 1 Feyenoord talent is van het niveau Jetro of Depay. Tsja.
Clasie beschouw ik niet meer als talent. Gewoon een goede speler.

31 januari 2015 om 17:55

Kongolo vind ik toch wel een echt groot talent hoor, Boetius heeft een mindere fase maar daar verwacht ik ook veel van. Kan van Ajax niet echt zo een speler opnoemen.

31 januari 2015 om 17:58

Van beek, kongolo. En als je clasie niet meer telt waarom dan wel willems en depay

31 januari 2015 om 17:58

Het draait op dit moment heel erg lekker bij Psv maar Boetius en Kongolo zijn zeker grote talenten hoor. Vorig seizoen was een Willems ook heel erg matig.

31 januari 2015 om 17:59

Kishna, el ghazi, klaassen, riedewald

31 januari 2015 om 18:00

Andersen, Klaassen, El Ghazi, Kishna... Lijkt me heel sterk dat je van Boetius meer verwacht dan van hun. En we hebben het hier over potentie he, niet het feit dat ze slecht speelden tegen Feyenoord.

31 januari 2015 om 18:04

El Ghazi is nou niet minder dan Jpb. Klaassen is een groter talent dan beiden Feyenoorders, maar goed daar zijn de meningen over verdeeld.

Kongolo is indd een groot talent maar waren van Rhijn en Veltman dat ook niet na hun basisseizoen ?
Kortom we zullen zien wanneer hij vroeg of laat wordt afgekraakt.

31 januari 2015 om 18:05

Andersen, Kishna.. Dan zijn er bij Feyenoord ook de Manu's en Vilhena's..Klaassen is op dit moment het grote talent bij Ajax.

31 januari 2015 om 18:07

bij ajax moeten spelen en vervolgens koop je alle talenten. wat een visie van cruyff weer haha zeker met zijn mastercard pasje lol

31 januari 2015 om 18:22

Alsof jpb significant meer talent heeft dan kishna? Depay is de enige talent op de vleugel die boven de rest staat. Dan volgt er een groot groepje met namen als el ghazi, kishna, jpb, mahi of zo van Groningen, narsingh en ga zo maar door.

31 januari 2015 om 18:31

Klaassen misschien de rest zal nooit Europese top worden.

31 januari 2015 om 18:31

@ handdoek, omdat ik clasie meer vind dan een talent. Ik vind hem de beste ED speler, maar voor jouw tel ik hem dan wel...

31 januari 2015 om 19:19

Nouri en vd beek spelen over een jaar iedereen zoek op het middenveld in de eredivisie .... Daar heb je geen voetbal verstand voor te hebben omdat te zien...daarnaast heb je Cerny ..Muric... El Azzouzi...Meleg... Dat zijn een paar spelers uit de eerste jaars A junioren waar de revolutie mee begonnen is. Ik zou zeggen kijk naar wedstrijden van die jongens dan weet je dat Ajax de goede weg is ingeslagen. Ze lopen over iedereen heen te walsen op nationaal en internationaal niveau, daardoor kweken ze vanaf nu al die beroemde Ajax zelfvertrouwen ( haters noemen dit arrogantie ), waarmee je al gelijk op 1-0 staat zonder nog een bal te hebben geraakt. Voor iedereen die loopt te zeiken dat de cruyff revolutie niet werkt, reken Ajax daar op af!!! Maar op de juiste manier wil je de revolutie nu al na 4 jaar beoordelen ok is goed: het product van van 4 jaar opleiden op de cruyff visie is de A1 op dit moment. Punt.

31 januari 2015 om 19:39

@roelreusel en Jetro Willems, Depay en Kongolo dan?

31 januari 2015 om 20:03

Depay en jetro zijn grote talenten, beide door psv weggekocht

31 januari 2015 om 20:05

Wauw jullie vinden willempie wel een groot talent maar andersen, bazoer, zivkovic, kishna, el ghazi, Fischer, Klaassen, nouri, van de beek, onana, Veltman, van de hoorn, van rhijn, boilesen, milik, en Sinkgraven niet.

Haters gonna hate...


Trouwens ben ik het er wel mee eens dat fey en psv meer ervaring hebben maar dat Ajax geen talenten heeft slaat op een zwijn met vleugels...

31 januari 2015 om 20:06

Plus cerny meleg en el azzouzi die ook nog ergens rondlopen op de toekomst.

31 januari 2015 om 21:00

Ook van deze spelers kun je dit nog niet met zekerheid zeggen. Komen meerdere factoren bij kijken zoals, blijven ze fit, maken ze de juiste volgende stap en worden ze nog beter dan dat ze nu zijn.

In potentie zijn dit 3 spelers die de top kunnen halen maar of ze dit daadwerkelijk gaan doen kun je nooit zeggen.

1 februari 2015 om 17:43

@lektami76, jongen doe toch eens rustig. Toen Cruijff in de jeugd speelde scoorde een ploegmaat net zoveel als hij, ene Gerrie Splinter. Die heeft het geschopt tot trainer van Purmerend.

Recenter hebben we Pascal Heije gehad, won de prijs van meest talentvolle jeugdspeler in de A1 van Ajax. Is niet verder gekomen dan Rbc, NEC en Go Ahead.

Gewoon effe drie keer ademhalen graag.

31 januari 2015 om 17:48

Denk dat bij alledrie wel grote talenten spelen. niet specifiek alleen bij PSV en Feyenoord

31 januari 2015 om 18:04

Fischer, El Ghazi, Kishna, Klaassen, Riedewald, Bazoer, Zivkovic, Andersen zijn geen echt grote talenten? Feyenoord en PSV hebben juist meer ervaren spelers, waardoor de selectie veel beter is uitgebalanceerd. Maar de grootste talenten spelen echt wel bij Ajax.

31 januari 2015 om 18:12

Are you mad? About the ranking?

31 januari 2015 om 20:21

Nee bij ajax.

De grootste talenten moeten juist niet alleen bij Ajax spelen! Ze moeten overal spelen. Sowieso spelen niet alle talenten bij Ajax, maar ook bij Feyenoord

31 januari 2015 om 17:50

En psv

31 januari 2015 om 17:51

Psv hebt volgens mij het grootste talent van Nederland namelijk: MEMPHIS DEPAY

31 januari 2015 om 17:55

haha meest overschatte voetballer van Nederland. Wat heeft die vent nou gepresteerd op de eerste twee maanden van dit seizoen na

31 januari 2015 om 18:00

Kijk zn statestieken even na gimmert_5421, en ga je dan schamen.

31 januari 2015 om 18:02

Blijkbaar genoeg aangezien tottenham 20 mil biedt.

31 januari 2015 om 21:04

statistieke zeggen niks. Met de kwaliteiten die depay zo genaamd zou hebben zou hij veel beslissender moeten zijn. Ook vanavond was hij het grootste gedeelte van de wedstrijd weer nergens te bekennen

1 februari 2015 om 05:18

@gimmert_5421

Maar hij maakt wel de winnende treffer, en dat is niet de eerste keer dit seizoen.

Wat is in jou ogen dan een talent ? Iemand die passeert met een panna maar geen rendement heeft (kishna) ?

Zijn uitspraak dat de grootste talenten bij Ajax moeten voetballen sluit niet echt aan bij de aankopen Van der Hoorn, Zimling en Viergever...

31 januari 2015 om 17:44

zo lang hun 6+ betalen voor talenten dan weet ik er nog wel een paar

31 januari 2015 om 17:51

@janneutraal

VD Hoorn was toendertijd 1 van de grootste verdedigende talenten op de Nederlandse velden. Ik snapte zijn aankoop ook niet helemaal, omdat hij maar 1 seizoen sterkhouder was bij Utrecht, maar hij had wel de kenmerken voor een topverdediger. Nogsteeds had ik eerder voor Van Dijk gekozen.

Zimling heb ik nooit echt gesnapt en Viergever is een prima wissel voor in de Eredivisie met redelijk wat ervaring, maar niet de ervaring die Ajax Europees nodig heeft (poulsen - winnaar Uefa Cup - Sevilla, Liverpool, Juventus).
Ervaring heeft iedereen wel, maar je moet de juiste hebben, anders kan Ajax net zo goed Platje kopen. Ervaring hoe het is om een Europese beker te winnen en te spelen bij grotere clubs dan Ajax.

31 januari 2015 om 18:30

Talent in eigen goals maken en Jong Oranje uit laten schakelen misschien... Ja, die was die vier miljoen toen wel waard!

31 januari 2015 om 20:23

Van Dijk was al verkocht voor dat Alderweirld vertrok, oftewel geen optie!

31 januari 2015 om 20:22

Van der Hoorn is wel degelijk een talent, Viergever brengt wat ervaring en linkspoten zijn schaars. Zimling is misschien wel een miskoop, geen man overboord, is gehuurd en is bankzitter.

Schandalige reactie.
Ze kopen alle talenten maar op. Waardoor de talenten letterlijk van de velden verdwijnen en op de bijvelden komen. En vaak ook nog eens plaats moeten maken voor buitenlandse talenten. Een ramp voor het Nederlands voetbal en de Nederlandse talenten.
Ook Sinkgraven zullen we veel minder gaan zien. Weinig ED wedstrijden verwacht ik, wat niet goed is voor zijn ontwikkeling.

31 januari 2015 om 17:50

@j.staatsen, dit is een beetje wat Chelsea en Manchester City doen, maar dan in het klein. Ajax zorgt er gewoon voor dat de concurrentie die talenten niet binnenhaalt. Is een manier van beleid voeren die toch best wel slim is. Je biedt de spelers meer salaris als de concurrent en hengelt ze binnen. Dan mogen ze de onderlinge strijd aan gaan en vallen er een aantal af. Je houdt de beste over. Dan praat je dus over de beste van de grootste talenten, dus echt topklasse en je verkoopt die voor een goed bedrag.

31 januari 2015 om 18:05

Inderdaad. Daarom hebben veel mensen een hekel aan die club,door zulke uitspraken. Koop de eredivisie maar leeg en laat ze maar lekker ballen op De Toekomst. Goed voor de eredivisie.

31 januari 2015 om 18:06

Mijn reactie was op J.Staatsen.

31 januari 2015 om 18:39

Sorry hoor maar wat een geroeptoeter zeg. Alles wat het 1e toch niet haalt gaat toch gewoon naar een andere club toe? Ajax zit echt niet te wachten op spelers met salarissen die nooit spelen. Alsof een opleiding bij Ajax ineens slecht is voor het Nederlands voetbal.

Goede aankoop van Ajax had hem ook graag gezien bij PSV maar we hebben op dit moment genoeg middenvelders.

Wat een onzin zeg!
Alle grote talenten moeten hier spelen?!dus dit moet en kosten nog moeiten worden gespaard.
Met als gevolg dat de seizoenskaart weer duurder wordt?
Veel en veelste veel betaald en zo'n uitspraak is natuurlijk een beleid van niks!

Dan is Marc de komende tijd wel even zoet met Feyenoord en PSV leeg kopen.

Ik heb hem hoog zitten die mark uit Vaassen. Prima visie.

Overmars doet voor de toekomst zeer goede zaken voor ajax.
Als je het lijstje aanstormende talenten ziet is zeer indrukwekkend. Een paar zijn al doorgebroken.
Onana, groothuizen, leeuwenburgh, van bladeren.
Tete, sanniez, el mahdaoui, mirani, leyder, riedewald, savastano.
Nouri, vd.beek, sinkgraven, eiting, bazoer, andersen, dekker.
El ghazi, muric, el idrissi, milik, zivkovic, el azzouzi, dolberg, kishna, fischer, cerny

31 januari 2015 om 17:59

Het talent is er wel en de potentie dus ook. De kwaliteit moet echter veel meer naar gekeken worden. Net als Basel een team met talenten en een aantal ervaren spelers. Anders kom je nooit verder in Europa, er moet kwaliteit komen en ervaring.

31 januari 2015 om 18:02

En hoeveel zullen er daadwerkelijk doorbreken? 2 misschien 3. Je kunt over de jeugd zo weinig zeggen.

31 januari 2015 om 18:30

Onana, tete, sanniez, nouri, vd.beek, bazoer, sinkgraven, muric, zivkovic, cerny zullen sowieso met zekerheid doorbreken bij ajax.

31 januari 2015 om 19:21

Ja lekker veel....8 van de 28!

31 januari 2015 om 19:31

En 6 zijn al min of meer doorgebroken. Dat maakt dus 50% met zekerheid. De rest is aankijken of het wat wordt.

31 januari 2015 om 23:07

door gebroken al? of mogen snuffelen? als er 2 a 3 over blijven is nog niet eens heel slecht, maar geloof mij maar er is nog nooit ergens meer dan 50% van de jeugd doorgebroken.

1 februari 2015 om 00:14

Riedewald, andersen, el ghazi, milik, kishna, fischer zijn toch al redelijk doorgebroken bij ajax.

1 februari 2015 om 05:38

Ja joh noem spelers die gekocht en gehuurd zijn door Ajax doorgebroken.

1 februari 2015 om 10:10

een paar goeie wedstrijden ben je nog niet door gebroken, dan begint het pas. en idd er zijn er wat door gebroken, maar zijn dat ook echt toppertjes? misschien 1

1 februari 2015 om 11:37

Ik zie ze in ieder geval niet meer afvallen bij ajax. Voor de eredivisie gaan het zeker toppertjes worden.

31 januari 2015 om 18:10

heel lijstje maar de meeste zijn niet eens in beeld bij ajax 1 en die het wel zijn schoppen niet verder dan bankzitters bij frank de boer.
Kan ook wle de jeugdopleiding van feyenoord, psv of vitesse op gaan noemen en de indruk geven dat er zoveel talenten zijn.
Als je kijkt op basis van echte feiten dan spelen de echte NL talenten gewoon bij Feyenoord en PSV en zeker niet bij ajax met import denen etc.

31 januari 2015 om 18:18

Ajax heeft een spelersbank van 40 meter breed in de Arena voor al die spelers?

31 januari 2015 om 18:27

Noem je nu de volledige selectie van jong ajax en de A en claim je daarvan dat het allemaal fantastische talenten zijn? Dat er enkele potentiële toppers bij zitten geloof ik best, maar echt niet alle 35 die jij opnoemt...

31 januari 2015 om 20:25

Dat zijn het ook brunschot, ajax heeft ontzettend veel talent binnenboord, zijn allemaal toptalenten. Ja ik weet het, het is ziek.

31 januari 2015 om 20:25

Indeed Heerlijk! van Bruggen zie ik het ook wel maken net als Owusu trouwens

"de beste talenten moeten bij Ajax spelen", roeptoetert ene Marc Overmars zonder enig respect voor andere clubs uit de Eredivisie. Ik begin langzaam maar zeker te begrijpen waarom steeds meer voetballiefhebbers zich afkeren van de club uit Amsterdam. Als je al geen afkeer van de zgn godenzonen had dan krijg je het met dit soort respectloze oneliners wel. Hopelijk straft Vitesse Arnhem morgenmiddag dit voorbeeld van misplaatst meerderwaardigheidsgevoel meedogenloos af.

31 januari 2015 om 18:01

Marc Overmars moet roepen dat alle troep bij Ajax moet komen spelen?
Dat het cliche's en dooddoeners zijn oke, maar wat moet hij anders zeggen?
Dat we als Ajax geen enkele belangstelling hebben voor talent wat dan ook?

Kijk eens door je Ajax haat heen en reageer normaal.

31 januari 2015 om 18:14

Als je mijn regels goed leest dan zeg ik nergens dat ik Ajax haat. Alleen zorgt het bij monde van Marc Overmars verspreide superioriteitsgevoel er gemakkelijk voor dat voetballiefhebbers wel een hekel aan de club uit Amsterdam krijgen. Er spelen, of Overmars dat nou leuk vindt of niet, nog 17 andere clubs in de Eredivisie die ook graag talenten willen aantrekken en opleiden. Gelukkig maar!

31 januari 2015 om 18:20

Overmars hoeft niet te roepen dat ze troep willen hebben maar deze uitspraken hoeft hij ook niet te doen. Is niet goed voor de beeldvorming van Ajax want dat Ajax een opleidingsclub is wordt steeds moeilijker te geloven.

31 januari 2015 om 18:44

Het zijn gewoon normale dingen die hij zegt hoor. Jij kan er alleen niet tegen omdat je een kinderachtige hekel hebt aan Ajax. Ajax die koopt een veelbelovend talent nou hehe. Dat doen ze al jaren hoor. En Ajax is al decennia een opleidingsclub alleen van die figuren zoals jij die gewoon heel duidelijk een hekel hebben aan Ajax gaan van elk normaal dingetje iets negatiefs maken omdat Ajax het doet. Tis alleen dat Feyenoord het sinds een paar jaar ook gedwongen werd te doen wat goed heeft uitgepakt dat alle Ajax-haters nu met deze stok kunnen gaan slaan.

31 januari 2015 om 19:43

Palko, zo een trieste reactie weer! Wat is er mis met ambities, en dat je streeft naar de beste talenten. Overmars zegt niks verkeerd, daar streeft iedere club naar!

31 januari 2015 om 20:39

@sulejmanii, 'het streven naar de beste talenten', zoals jij dat zegt, klinkt anders dan 'de beste talenten moeten bij Ajax spelen. Punt uit!'. Oftewel, het is de toon die de muziek maakt.

31 januari 2015 om 21:20

Palko je praat op het niveau van een kleuter net als veel anderen trouwens.
Ipv constructief mee te praten zoek je alleen het negatieve ergens in.
Gevolg mensen die wel op een normaal niveau mee willen praten, hebben daar wegens kleuterschoolleerlingen als jij weinig zin meer in.

31 januari 2015 om 21:42

Uit respect voor jou zal ik niet roepen van welk niveau ik jouw bijdrage vind. Blijkbaar betekent constructief meepraten in jouw optiek dat iedereen in polonaise achter Ajax aan moet lopen. En alle berichten over die club met gejuich en instemming moet begroeten. Als je het niet erg vindt doe ik daar niet aan mee. En als je het wel erg vindt, ook niet

1 februari 2015 om 12:17

Het ergens niet mee eens zijn of alles in het negatieve trekken is iets heel verschillends, jouw blinde Ajax hekel maakt dat je dat kennelijk niet meer ziet.
Pas maar 1 woord bij:

Triest.

31 januari 2015 om 18:04

Ajax is de grootste club, dan vind ik dit vrij logisch. Wat moet hij dan zeggen? wij hoeven niet de beste talenten? Ajax is een opleidingsclub en wil vanzelfsprekend de beste talenten opleiden. Vrij normale uitspraak, maar voor droeftoeters als jij geeft het wel een reden om weer eens af te geven op Ajax.

31 januari 2015 om 18:11

als niet ajax en niet feyenoord fan is feyenoord toch echt wel de grootste hoor.
En daar spelen ook de echte talenten, dat heeft zich ook al bewezen.
Ajax praat veel over de jeugdopleiding, maar ze komen denk ik na feyenoord, psv, vitesse en heerenveen een beetje rond plaats 5 kijken.

31 januari 2015 om 18:20

De grootste waarmee?

Het grootste stadion? Nee
De meeste prijzen? Nee
De hoogste begroting? Nee
De meeste supporters? Nee

Dus in wat opzicht is Feyenoord de grootste club?

En grappig dat je beweert dat Psv, Vitesse en Heerenveen een betere jeugdopleiding hebben. Over Feyenoord kun je discussiëren, maar die andere clubs niet. Ajax is de club die de meeste profvoetballers heeft voortgebracht. In de huidige selectie zitten ook genoeg spelers uit de eigen jeugd, zelfde geldt voor Feyenoord. Bij Psv, Vitesse en Heerenveen is dat toch wat minder.

Maar goed, je zegt geen Ajax- en Feyenoordfan te zijn, aan je reacties te zien ben je wel behoorlijk anti-Ajax dus deze discussie is verder zinloos.

31 januari 2015 om 18:22

Voor een opleidingsclub wordt er aardig gekocht. Ze zouden ook eens talenten bij de eigen club kunnen laten spelen in plaats van alles maar op te kopen en dan hopen dat je er goed aan kunt verdienen. Zivkovic had nog heel goed een jaar in de eredivisie kunnen spelen in plaats van in de JL. Alsof ie een jaar moet wennen aan het balletje breed en terug.

31 januari 2015 om 18:49

Weet je hoeveel jeugdspelers uit de eigen jeugd Ajax heeft gecontracteerd de laatste maanden? Of verlengd? Zoveel dat de Ajax-haters hier beginnen te huilen om hun moeder omdat voetbalzone ineens Ajax-zone is geworden. Huilie huilie huilie. Dan worden dat soort berichten ineens weer vergeten he? Nee we moeten natuurlijk wel een hekel aan Ajax blijven houden dus gewoon de boel zo verdraaien dat ons hatelijke Ajax-beeld weer enigszins klopt.

31 januari 2015 om 18:53

Mwa het is meer de woordkeuze. Hij mag best wat roepen, maar had ook kunnen zeggen dat hij grote talenten graag bij Ajax ziet spelen, aangezien veel talenten daar in het verleden al geslaagd zijn en de club er beter van wordt.

Nu komt het toch wat arroganter over, zo van, als je jezelf dan echt zo goed vindt, dan moet je bij Ajax zijn. Terwijl er toch echt meer clubs zijn waar grote talenten spelen en van daaruit direct een mooie stap naar het buitenland maken. Zeker tegenwoordig. En dat is alleen maar goed voor onze competitie in de breedte.

31 januari 2015 om 20:21

@ Deneutralekijk

Tja, maar werkt het zo überhaupt niet in deze wereld? Universiteiten zeggen ook dat de slimsten, meest getalenteerde bij hun moeten komen want dat is het beste voor hun. Bij PSV zullen ze tegen talenten zeggen dat ze bij PSV de meeste kans hebben en bij Feyenoord is dat weer bij hun. Elke club wil de beste talenten, net zoals elke universiteit de beste studenten wil.

@ Kohaku

PSV koopt net zo veel en Feyenoord zou willen dat ze konden kopen, maar hebben simpelweg het geld er niet voor. Een tijd terug hadden ze dat wel en hebben ze aardig wat spelers gehaald, onder Gullit hadden ze iets van 40 contractspelers er lopen. Daarna had je de tijd met aankopen als Makaay, Hofland en dergelijke.

En in feite leidt Ajax de spelers nog steeds op. Ze worden gekocht, beter gemaakt en daarna weer verkocht. Je kan ze niet allemaal eigen jeugd noemen, maar worden wel deels gevormd door Ajax. Ajax leidt ze wel degelijk op. Maar ik vind deze discussie helemaal niet zo boeiend. Het maakt mij weinig uit of een club een koopclub is of een opleidingsclub. Ik veracht wel clubs als City die kopen om het kopen, maar PSV is van oudsher een koopclub, en ik heb dan gewoon bewondering voor hun handelsgeest en manier van scouten. Het is niet zo dat 1 manier de betere is. Beide clubs zijn succesvol geweest met hun eigen manier.

31 januari 2015 om 20:28

Gekochte spelers worden ook opgeleid, zoals Zivkovic.

31 januari 2015 om 20:27

Nobody likes us and we don't care, de wraak is alleen maar zoeter als we weer eens kampioen worden! Die haters lopen al vier jaar dag in, dag uit gefrustreerd rond, vooral omdat we het tijdens een revolutie doen zonder veel geld uit te geven. Hahaha, lachen

Ik blijf het een redelijk onzinnige transfer vinden. En buiten dat is het verder een transfer die tegen het beleid van Ajax is. Niet (teveel) betalen voor spelers die je zelf kan opleiden en eerst binnenhuis kijken was het toch? Sinkgraven is een talentvolle jongen maar laten we even reëel wezen. Is hij zo een gigantisch talent? En 6,5 miljoen plus bijkomende betalingen bij prestaties en een doorverkooppercentage? Terwijl je Andersen hebt die nog volop in ontwikkeling is en die we niet moeten afkraken op basis van de klassieker. Verder heb je Bazoer die eraan komt, Riedewald, Serero, Klaassen, Fischer, jong talent dat op doorbreken staat en zo kunnen we nog wel doorgaan. Dit is in mijn ogen een paniekaankoop op een positie waar je niet perse een aankoop voor hoeft te doen. En verder hoort en kan "het grote Ajax" dit soort jongens gewoon op te leiden. De mensen die massaal PSV hebben uitgelachen toen ze Maher gingen aanschaffen en blij waren dat Ajax niet meegaat in dit idiote beleid moeten nou ook voet bij stuk houden en kritiek op deze transfer hebben.

Ik meld er verder nog even bij dat Yassin Ayoub van FC Utrecht, in mijn ogen, een minimaal gelijkwaardige speler is. Zeer ondergewaardeerd maar die jongen heeft een goede schop, goed loopvermogen, goede dribbel, goed karakter, even jong en is nog eens een stuk goedkoper ook.

31 januari 2015 om 18:19

Als je het verschil niet ziet tussen Ayoub en Sinkgraven weet ik niet wat ik moet zeggen eigenlijk.

31 januari 2015 om 18:35

Geen enkele speler is een kopie van een andere. Daley Sinkgraven en Yassin Ayoub zijn twee verschillende type spelers. Die beide hun sterke en minder sterke kanten hebben. Maar allebei gezegend zijn met voetbaltalent en -gogme. Hetgeen, daar zijn voorbeelden genoeg van, uiteindelijk nog niet voldoende hoeft te zijn om in de vaderlandse top of internationaal door te breken.

31 januari 2015 om 19:05

Lijkt me logisch dat geen enkele speler een kopie is van een ander maar een blinde kan zien dat Sinkgraven technisch meer talent heeft dan Ayoub. Hoe je die dan ook gelijkwaardige kan noemen is me een raadsel.

31 januari 2015 om 21:48

@freshzone, ik neem aan dat jouw laatste opmerking gericht is aan het adres van Storing? Ik beweer nergens dat beide spelers gelijkwaardig zijn. Ik zeg alleen dat zowel Daley Sinkgraven als Yassin Ayoub talentvolle middenvelders zijn. Die het beiden nog ver in de voetballerij kunnen schoppen.

31 januari 2015 om 22:18

Nouja was meer een verklaring van mijn eerdere post, meer niet. Snapte verder niet helemaal wat ik met je reactie moest aangezien Storing het heeft over gelijkwaardige spelers en ze alles behalve gelijkwaardig zijn en dat is waar ik opmerking op plaats.

Dat ze allebei sterke en mindere kanten en talent hebben en het afwachten is of ze doorbreken is allemaal niet zo relevant in deze discussie want dat is allemaal vrij logisch.

31 januari 2015 om 18:57

Nou Sinkgraven dat vind ik wel echt een groot talent hoor. Ze hadden hem alleen van de zomer al moeten halen dan was de prijs waarschijnlijk wat minder hoog geweest. Kan je wel leuk vinden dat het een paniek aankoop is maar er was afgelopen zomer al sprake van deze transfer.

Schone die gaat binnenkort weg en of Andersen het echt gaat redden weet ook niemand. Zelfde geld voor Serero. Klaassen kan ook zomaar ineens weg zijn volgende zomer. Bazoer en Riedewald zijn meer verdedigers.

En wat Maher betreft, ik kan me herinneren dat de meerderheid het toch jammer vond dat hij naar PSV ging en niet naar Ajax. Volgens mij werd daarvoor ongeveer hetzelfde geboden als voor Sinkgraven. Zelfde geldt voor van Ginkel. Hadden ze het geld ook voor over maar hij wilde zelf niet.

Dus ja ik vind dat je verhaal voor geen kant klopt. Ayoub erbij halen slaat ook nergens op. Dat is meer een Davids. Niet dat we zo iemand niet nodig hebben..

De toekomst van Ajax ziet er zeer goed uit met al die talenten die heel lang zijn vast gelegd. 4 keer op rij kampioen en mochten we het dit jaar niet worden, geen paniek want dan worden we het volgend jaar wel weer. Marc je bent goed bezig man.

Er komt misschien wat jeugd aan bij Ajax, maar voorlopig halen ze alleen maar jonge spelers, die talenten zijn, maar nog moeten doorbreken.
Beste huur van dit jaar bij Ajax is de spits, daar doen ze goed aan om hem te kopen.
Maar wat een bedrag voor Sinkgraven, zeg, dan doet Feyenoord het toch minder met hun verkopen.

Ah, eerst even 2 jaar in het 2e net zoals vd Hoorn. Het spel van ajax is namelijk hogere wiskunde. Dat leer je niet zomaar.

31 januari 2015 om 18:06

Het spel, de druk, alles er om heen is een hele verandering. Genoeg spelers die in de subtop uitblinker waren maar het bij Ajax niet hebben gered. Kijk maar naar de spelers die van Twente naar Ajax gingen zoals Wielaert.

31 januari 2015 om 18:23

Maar waarom de een wel in de JL en de ander niet? Zivkovic is mentaal zwak?

1 februari 2015 om 05:46

Ik heb psv gister het ajax-systeem zien spelen tegen willem II, nou daar werd ik niet vrolijk van. Tikkie breed en dan weer een Tikkie terug, daar hoef je echt niet naar de JL voor.

31 januari 2015 om 20:29

Nee even wat wedstrijden pakken om het spelletje te snappen, dat jij er van alles bij haalt is jouw probleem. Het gaat gewoon om looplijnen, positie en andere taken.

Die Overmars begint een aardige karikatuur van zich zelf te worden.
Zoveel terechte kritiek gekregen en dan nu zo'n uitspraak alsof er buiten Ajax niets bestaat.
Zonder de rest kun je de Arena op slot doen.
Waar blijven alle beloofde doorstromingen,een goed funcionerende scouting enz.
Het ophalen van de spelers van Heerenveen is geweldig,maar wel door finaciele mogelijkheden.
Iedereen kon zien at dat geweldige talenten zijn,maar Mark doe nou niet of je een geweldige prestatie hebt geleverd.

31 januari 2015 om 20:31

Dat zegt hij niet, hij zegt dat alle grote talenten naar Ajax moeten, dat snap ik vanuit zijn oogpunt. Doorstroming etc. zit hartstikke goed. Financiele mogelijkheden dwingen we ook af, niemand had verwacht dat we onze hoofdsponsor zouden overtreffen, we hebben goed verkocht en ook goed gespresteerd door CL te halen.

Marc! doet het prima, vooral verlengen en aantrekken van toptalent gaat erg lekker.

31 januari 2015 om 19:13

Overmars doet goede zaken.

Pffff, wat een gezeur allemaal hier.
Koopt Ajax een Nederlandse speler, is het niet.
Kopen ze een buitenlandse speler, is het niet goed.
Met alleen jeugdige spelers, is niet goed.

Wat willen jullie dan????
Dat ALLE clubs met alleen spelers voetballen die op de vereniging zijn geboren?????? Jammer voor jullie, maar er is geen enkele club, die met alleen spelers voetballen, die allemaal daar zijn begonnen.


Mijn club dwaalt steeds verder af. Kan me niet voorstellen dat dit de JC route is. We zijn nu net psv. Niets meer zelf opleiden, maar alles kopen. Feyenoord staat helaas steeds meer waarvoor wij ooit stonden. Atractief voetballen met zelf opgeleide spelers

31 januari 2015 om 20:31

Pak je telraam! En tel de gekochte spelers ten opzichte van het totaal die niet zijn opgeleid.

Feyenoord in de basis: Vermeer (ajax opgeleid), Wilkshere, El-ahmadi, Immers, Kazim, Toornstra (6 van de 11) niet door hun zelfopgeleid.

Ajax: Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Serero (ajax Ct), Klaassen, Andersen, El-ghazi, Fischer/kishna (9 van de 11 uit de opleiding).

Dus... conclusie, je praat bullshit!

31 januari 2015 om 20:49

Met alle respect, maar je kan toch niet met droge ogen volhouden dat b.v. spelers als Niklas Moisander (tps Turku), Nikolai Boilesen (brondby If), Lucas Andersen (aalborg BK, Anwar El Ghazi (sparta Rotterdam), Ricardo Kishna (ado Den Haag) en Viktor Fischer (aarhus GF) door Ajax zelf zijn opgeleid?

31 januari 2015 om 21:10

Je gaat toch zeker niet beweren dat Moisander, Boilesen, Serero, Andersen, El-Ghazi, Fischer en Kishna zelf zijn opgeleid.

Zijn allemaal spelers die gehaald zijn na hun 16de dus de opleiding hebben ze bij een andere club gehad. Ander kun je Willems ook zelf opgeleid gaan noemen (wat hij niet is)

Dus...... conclusie, je praat bullshit

1 februari 2015 om 12:08

Ja! Ze komen uit de opleiding, dus ze zijn er opgeleid! Willems stond meteen in het eerste zonder in bv. de a jeugd te voetballen, dan ben je daar niet opgeleid. Zelf opgeleid zeg ik niet, ze zijn er opgeleid.

Kan iemand uitleg geven over deze uitspraak van Overmars:
. "we zijn blij dat hij nu al kon komen, want hoe eerder hij gewend raakt aan onze manier van trainen en spelen, hoe beter. Hij kan dus vanaf nu alvast een voorsprong nemen op volgend seizoen", aldus Overmars.

Spelen ze bij Ajax dan een ander soort voetbal dan in de rest van Nederland. En zo ja, wat is dat verschil? Vierkante bal? 3d speelveld? Spelen ze met twaalf spelers?

Over een paar jaar gaan we het merken wat de Cruyff revolutie nu werkelijk heeft opgebracht. De A1 is in ieder geval al zeer veelbelovend. Ik hoop dat ajax nu voor ervaren spelers gaat om die tijd te overbruggen. En die de jonkies wat bij kunnen brengen.

Hij zegt dus eigenlijk, er loopt nu geen talent bij ons, dus dan kopen we maar een talent van 6 Miljoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren