Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ontwikkelingen in Barcelona maken nieuwe kopman in race om De Ligt’

Laatste update:

Chelsea leidt de race om de handtekening van Matthijs de Ligt, aldus La Gazzetta dello Sport. De 22-jarige verdediger van Juventus wordt door tal van Europese grootmachten begeerd, maar the Blues hebben door recente ontwikkelingen extra reden om vaart achter zijn komst te zetten. Jules Koundé was aanvankelijk defensieve target nummer één voor Chelsea, maar volgens Esport3 heeft Barcelona de beste papieren om laatstgenoemde binnen te halen.

La Gazzetta dello Sport schreef vorige week dat Liverpool, Manchester United, Paris Saint-Germain en Barcelona allen strijden om de krabbel van De Ligt. De mandekker heeft in Turijn nog een contract tot medio 2024 en wordt gezien als een van de leiders van de toekomst, maar twijfelt vooralsnog om zijn verbintenis te verlengen. Transfermarktexpert Fabrizio Romano schreef begin juni dat De Ligt dat alleen wil doen als zijn afkoopclausule, die 120 miljoen euro bedraagt, wordt verlaagd.

Diezelfde clausule maakt ook dat de 38-voudig Oranje-international te duur is bevonden voor Barcelona, dat kampt met financiële problemen. Chelsea zou wel bereid zijn aan de afkoopsom te voldoen. De nummer drie van het afgelopen Premier League-seizoen ziet Andreas Christensen sowieso vertrekken (waarschijnlijk naar Barcelona), terwijl César Azpilicueta en Marcos Alonso ook bovenaan het lijstje prijken in Catalonië. De Ligt zou het dreigende gat in de Londense defensie gedeeltelijk kunnen vullen.

De Ligt, afgelopen dinsdag nog aanvoerder van het Nederlands elftal in het Nations League-duel met Wales (3-2 winst), is doorgaans basisspeler bij Juventus. Afgelopen seizoen kwam hij tot 42 duels, waarvan hij er 40 vanaf het startsignaal meemaakte. In totaal staat de teller sinds zijn overstap van Ajax in 2019 op 117 wedstrijden. De Ligt gaf de voorbije interlandperiode aan tegenover de NOS aan 'dat het een speerpunt is dat hij zich kan blijven ontwikkelen'. Dat zal ook zijn met het oog op het WK in Qatar, waar hij Jurriën Timber, Virgil van Dijk en Nathan Aké voor zich in de pikorde lijkt te moeten dulden.

Zou jij Matthijs de Ligt een overstap naar Chelsea aanraden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik moet eerst nog maar zien dat Barcelona ook echt in de markt is voor Kounde. De Spaanse kranten zijn net zo betrouwbaar over transfers naar de Spaanse topclubs als Thierry Baudet is over klimaatverandering, dus ik moet het eerst nog maar zien en dan geloven. Als Kounde inderdaad gaat zal De Ligt in beeld komen, maar ik begrijp niet waarom we niet voor bijvoorbeeld een Skriniar gaan (die volgens bronnen overal in Europa aangeboden wordt voor een slordige 46 miljoen). Skriniar lijkt me voor Chelsea een veel betere optie.

16 juni 2022 om 11:07

Skriniar zelf heeft al duidelijk aangegeven te willen blijven en hij wilt ook graag bijtekenen.

16 juni 2022 om 11:31

Als Inter van hem af wil, en daar lijkt het best wel op, dan betwijfel ik of hij na deze transferperiode nog bij Inter speelt. Ik ben benieuwd, Skriniar is voor iedere club een aanwinst en 1 van de beste verdedigers in Europa imo

16 juni 2022 om 11:36

Tegenwoordig zegt dit niet zo veel Nkunku. Als inter een goed bod krijgt & skriniar een beter salaris krijgt, zal skriniar vandaag nog de vliegtuig pakken naar zijn nieuwe club. Inter heeft het geld nodig overigens, dus het zal ofwel skriniar zijn of een dumfries.

16 juni 2022 om 11:41

Als ik een verdediger moest weghalen bij Internazionale haalde ik Bastoni het liefst weg, maar die krijg je daar niet weg denk ik.

Skriniar zou voor Chelsea een topversterking zijn. Kent een driemansdefensie, haalt al voor langere tijd een hoog niveau en lijkt me wel een type voor het spel van Chelsea. De Ligt zie ik echter opzich ook wel slagen bij Chelsea, mits hij in het midden geposteerd wordt. Als rechter centrale verdediger in een driemansdefensie vind ik hem bij het Nederlands elftal voetballend eigenlijk niet goed genoeg.

16 juni 2022 om 11:07

Zie bij de Spaanse kranten en de transfers meer overeenkomst met de klimaatpolitiek van Rutte en Kaag, een financiële strop en totaal onrealistisch On topic: snap sowieso niet waarom iedereen de Ligt zo graag wilt voor een absolute hoofdprijs. Denk dat je aan een Timber of Skriniar een goedkopere en betere optie hebt

16 juni 2022 om 12:08

Ja want Timber is al zo’n bewezen speler. De Ligt is momenteel gewoon nog veel beter dan Timber..

16 juni 2022 om 12:15

Niet bewezen, maar op het moment dat De Ligt de transfer naar Juve maakte was die ook nog niet bewezen op top niveau. De Ligt oogt onzeker, log en maakt veel onnodige fouten waar Timber een baken van rust is. Daarnaast gaat De Ligt je minimaal 2x zoveel kosten als Timber, ik zou het dan wel weten

16 juni 2022 om 12:38

De Ligt is koppend echter vele malen sterker. Bovendien kun je niet stellen dat De ligt het slecht heeft gedaan bij Juve. Oftewel, een vele grotere zekerheid dan Timber. Natuurlijk, hebben beide nog ontzettend veel potentie en zijn nog erg jong. Maar op dit moment is De Ligt wel een grotere zekerheid.

16 juni 2022 om 12:48

Hoezo niet bewezen op topniveau? Speelde geweldig tegen Bayern, Juve en Real Madrid, had al een EL finale gespeeld en best wat potten voor het Nederland Elftal. Timber heeft nog geen enkele wedstrijd op echt topniveau gespeeld.. Daarnaast is Timber 21 en de Ligt bijna 23. Kijk ff het verschil in ervaring. Stond ook gewoon te schutteren tegen Benfica en vorige keer in het Nederlands Elftal was hij ook een dissonant.

16 juni 2022 om 13:08

De ligt heeft echt 10x meer bewezen dan Timber. Zoals hier al wordt gezegd heeft hij al tegen topclubs gespeeld en speelt die al jaren in een topcompetitie. Timber heeft nog niets bewezen behalve dat die heel potentie heeft. Is zeker een groter risico dan de ligt.

16 juni 2022 om 13:18

Ik vraag me altijd af of iedereen die vindt dat De Ligt veel fouten maakt dan echt zo goed de Serie A kijkt om tot die conclusie te komen.

16 juni 2022 om 13:19

Er staat dat Chelsea wel wil voldoen aan de afkoopsom. Dus die willen 120 mil betalen? Geloof er helemaal niks van..

16 juni 2022 om 13:29

De beste verdediger ter wereld misschien op dat moment. Lef, kracht snelheid, power alles heeft ie. Allemaal verdwenen????

16 juni 2022 om 13:31

Ze praten allemaal Rene van de Gijp na. Die kijkt geen wedstrijden in Italië net als die napraters hier.. Chelsea, City Liverpool en PSG hebben niet zomaar interesse

16 juni 2022 om 14:17

De Ligt heeft wel wat fouten gemaakt maar dat gebeurt wel meer centrale verdedigers die zijn speelstijl hebben. Van Dijk grijpt nooit in, tja dan maak je ook amper fouten. Kijk de CL finale bijvoorbeeld

16 juni 2022 om 11:18

Klopt Skriniar vind ik ook echt wel en topper.
Maar De Ligt zou ook zeker goed zijn.
Hopelijk kijken we ook naar en aanvaller, als Lukaku weg gaat.

16 juni 2022 om 13:25

Als opvolger van Thiago heeft De Ligt een uitstekend profiel. Met zijn leiderschapskwaliteiten en manier van verdedigen. Ik denk dat hij onder de vleugels van Silva en Tuchel echt kan groeien. Ik ben benieuwd!

16 juni 2022 om 14:34

Oh nou in dat geval zie ik het wel gebeuren dat Kounde komt. Normaal vind ik die Spaanse kranten niet betrouwbaar maar als ze daar ook inzien dat het waanzin is om duizenden miljarden euro’s uit te geven aan een probleem waar we als een van de kleinste landen op de wereld sowieso niet of nauwelijks invloed op hebben dan zouden ze ook wel eens gelijk kunnen hebben met betrekking tot de transfer van Kounde.

16 juni 2022 om 18:15

In het geval van Baudet denk je dus dat ze wel betrouwbaar zijn? Of geloof je in de klimaathoax?

16 juni 2022 om 18:47

Ik zal niet doen alsof het me ook maar een heel klein beetje verbaast dat uitgerekend jij het een “hoax” noemt..

16 juni 2022 om 19:29

Was het maar waar dat het een hoax is. Het is namelijk echt zo dat het kleinste land van de wereld miljarden gaat kwijtraken aan deze lariekoek. En dat jij en ik daarvoor gaan opdraaien met allerlei maatregelen die vrijwel geen invloed hebben zoals elektrisch rijden of stoppen met kolencentrales. Ondertussen worden er in China nog weet ik hoeveel van die dingen draaiende gehouden, rijden onze oude diesels lekker verder in Afrika en moeten onze eigen boeren hier stoppen want ‘stikstof’. Conclusie: Baudet heeft gelijk en Kounde tekent bij Barca

17 juni 2022 om 11:25

@YoeriCFC Zo typisch, jou beperkte kennis van wereldpolitiek als metafoor gebruiken om “Spaanse kranten” af te doen als “fake news”. De wereld op z’n kop! Maar dan wel geloven dat de sestainable development goals er zijn om het klimaat te beïnvloeden?! Dude, ga aub je mondspoelen of kijk eens verder dan je neus lang is. Alles is te vinden, maar daadwerkelijk informatie vergaren zit er niet in voor jou! Blijf vooral je mening geven wat betreft voetbal, maar houd die metaforen achterwegen!

Mensen die vinden dat de Ligt een zwak seizoen gedraaid heeft kijken geen serie A en alleen sporadisch CL, waar hij inderdaad tegen Villarreal misschien niet gelukkig speelde. Maar als jij als buitenlander bijna 120 wedstrijden in Juventus 1 hebt gespeeld en je moet nog 23 jaar worden. Dan ben je wat mij betreft al een wereldtopper.

Moet je even de vergelijking maken dat Van Dijk op 22 jarige leeftijd de transfer maakte naar Celtic en kijk waar die nu staat. Ik zie dat ook sowieso gebeuren met de Ligt. Chelsea zou echt een mooie stap voor hem zijn

16 juni 2022 om 11:04

Dat zegt niet altijd wat. Boadu brak op veel jongere leeftijd door dan Hasselbaink, maar denk je dat Boadu in de toekomst net als Hasselbaink het verschil gaat maken in de Europese top?

16 juni 2022 om 11:05

Boadu had de eredivisie niet eens is uitgespeeld, was niet de beste speler. Bij de Ligt kon je vanaf zijn 16de toen die debuteerde al zien dat het wereldklasse kan worden.

16 juni 2022 om 11:12

Klopt, maar de laatste drie jaar heeft hij zich imo niet echt doorontwikkeld. Ik vind hem eigenlijk minder geworden dan in zijn Ajax tijd. Dat zegt nog niet veel aangezien hij nog jong is, maar op een gegeven moment moet je wel stappen gaan maken en die slordigheden en individuele fouten uit je spel zien te krijgen

16 juni 2022 om 11:14

Maar de ligt is er meer op achteruit gegaan dan vooruit sinds hij Ajax heeft verlaten.toch geen goede ontwikkeling want hij is nu extreem log maar wel beresterk.

16 juni 2022 om 11:16

Hij heeft een topseizoen achter de rug volgens mij. Ik heb alleen maar lovende commentaren gelezen en uitstekende statistieken. Zoals de statistiek dat ruim tien wedstrijden niemand langs hem gedribbeld was.

16 juni 2022 om 11:21

Heeft ie ook, maar het is voor sommige leden een sport geworden om De Ligt oa naar beneden te blijven praten.

Lijkt me stug dat De Ligt zich niet verder ontwikkeld heeft sinds hij Ajax verlaten heeft. Hoeveel beter was hij geworden als hij nog een paar jaar tegen Heracles en consorten had moeten spelen met 1 hand op zijn rug en 2 vingers in zijn neus? Hij heeft in een beter competitie gespeeld met ervaren wereldspelers om hem heen en daar ook mee getraind. Hoe je dan kunt zeggen dat hij geen ontwikkeling heeft doorgemaakt gaat mijn pet echt te boven.

16 juni 2022 om 11:25

Ik snap niet waarom jij het ziet als naar beneden praten. Het is toch gewoon waar dat De Ligt nog te veel cruciale fouten maakt waar goals uit komen? Ik ben er niet heel gerust op als hij bij het Nederlands elftal in de verdediging staat hoor. Ik zal de laatste zijn die geen potentie ziet in hem, dat ziet iedereen wel, maar op dit moment is het nog geen betrouwbare speler en daarvoor mag hij net zoveel bekritiseerd worden als ieder ander.

16 juni 2022 om 11:27

@Suarez Ik hoorde van Serie A volgers hier een paar keer dat hij dit seizoen niet eens in de top 50 was opgenomen van beste spelers in de Serie A. Als dat echt waar is, dan worden de goede prestaties van De Ligt wel enigszins overdreven

16 juni 2022 om 11:30

@Messi_PSG Ik ben het met je eens. Van Dijk werd ook aangepakt na die persoonlijke fout tegen Villareal. Bij De Ligt zal dat dus vaker voorkomen omdat hij meer persoonlijke fouten maakt dan Van Dijk. De Ligt gaf tegen datzelfde Villareal in het tweeluik met Juventus drie goals weg. Dan is het logisch dat je nog zwaardere kritiek krijgt na die matches dan een Van Dijk

16 juni 2022 om 11:31

Japie de de ligt liefhebber,jongens hij heeft een zwaar leven zijn vriendje is voor de ligt en de jong kan die niet handelen

16 juni 2022 om 11:33

@Samcro Maar je ziet toch zelf ook dat hij in Oranje ook veel minder is geworden dan in zijn beginperiode. Sinds dat Koeman bondscoach is geworden al eigenlijk heeft De Ligt in Oranje gegrossierd in individuele cruciale fouten. Onder Koeman bv tegen Frankrijk, Duitsland, Engelamd en Portugal

16 juni 2022 om 11:35

@robmaas Precies. Eigenlijk moet ik alleen kritiek hebben op Memphis en Wijnaldum als ze minder presteren en dat bij onze golden boys Frenkie en De Ligt allemaal door de vingers zien want het zijn zulke lekkere nuchtere knullen

16 juni 2022 om 11:35

En daar heb je de voetbalkennis van Japie. Baseert ie op een beetje horen zeggen en lezen hier op VZ.

16 juni 2022 om 11:40

Dat baseer ik voornamelijk op wedstrijden die ik van hem zie, maar net zoals ik volgens mensen als jij die niet tegen terechte kritiek op De Ligt kunnen helemaalnooit wedstrijden uit de Serie A kijk, zullen jullie het tweeluik tegen Villareal en vele Oranje interlands van De Ligt wel gemist hebben dan

16 juni 2022 om 11:43

@ Japie ik vond hem anders tegen Wales erg sterk spelen

16 juni 2022 om 11:43

Japie, ik heb het nergens over Oranje toch? Als je daar op doelde moet je dat duidelijk aangeven en niet daarna pas als argument toe gaan voegen.

Die reactie over Memphis en Wijnaldum vs De Ligt en De Jong geeft meteen alweer aan op wat voor manier jij erin staat. Ik heb weer spijt dat ik uberhaupt op je gereageerd heb. Veel plezier verder.

16 juni 2022 om 11:44

Je moet je niet baseren op lijstjes Japie maar baseren op kijken naar een speler. Hoe kan je nu in hemelsnaam een goede mening vormen over spelers die je niet zelf aanschouwt?

16 juni 2022 om 11:49

In de meeste lijstjes die ik kan vinden staat hij na Kalidou Koulibaly, Fikayo Tomori, Alessandro Bastoni en uiteraard Gleison Bremer toch wel tegen de top-5 beste Cv's van Italie dit jaar. Zo'n top-50 lijstje slaat natuurlijk nergens op voor een centrale verdediger, dat staat (zoals gewoonlijk) tjokvol met aanvallende middenvelders en aanvallers. Al met al gewoon een heel degelijk seizoen van Matthijs de Ligt en als je de intensieve Juventus volgers mag geloven ook gewoon hun beste verdediger afgelopen jaar. Dat is toch een vrij goede prestatie lijkt me, snap niet zo goed wat daar overdreven aan is?

16 juni 2022 om 11:54

Lierse1997. Onderschat Japie niet. Hij kijkt samenvattingen en kan op basis daarvan een oordeel geven over 90 minuten. Geweldige eigenschap waar hij eigenlijk iets mee zou moeten doen

16 juni 2022 om 12:08

@Pieterpost Ik juist niet. Hij werd constant voorbij gelopen door die Johnson omdat hij halfslachtig de duels aanging

16 juni 2022 om 12:10

@Lierse1997 Ik geef constant de wedstrijden er nog bij aan dus wat is nou je punt precies? Ik onderbouw alles tot en met

16 juni 2022 om 12:12

@Sanderk91 Die mening kan ik respecteren. Een degelijk seizoen in de Serie A en daar kan ik me ook in vinden. Let wel in de Serie A. Sommige mebsen doen hier echter net of hij fenomenaal was afgelopen seizoen en dat vond ik niet. In Oranje en in de CL vond ik hem overigens niet goed, maar dat staat los van zijn seizoen in de Serie A

16 juni 2022 om 12:15

@Ducktaildo Prima als jij wil beweren dat ik alleen samenvattingen kijk. Bizar ook dan dat ik zowat al zijn fouten zo kan benoemen. Blijkbaar ben ik een soort van Jomanda. Ik merk dat terechte kritiek op De Ligt hier zwaar valt bij mensen

16 juni 2022 om 12:17

@Samcro Je beoordeeld een speler toch over de hele linie en niet over slechts 1 competitie? Die Frenkie en De Ligt opmerking was niet eens gericht op jou. Dat was van iemand die wilde beweren dat ik geen kritiek mag hebben op Frenkie en De Ligt. Dat zegt idd ook meteen hoe ik erin sta. Ik kijk niet naar namen of een ik mag je gehalte. Ik kijk naar prestaties en dan moet je iederwwn gewoon langs dezelfde meetlat leggen en niet anderenbanders beoordelen omdat je ze niet zo sympathiek vind

16 juni 2022 om 12:18

@Samcro

Ik denk dat De Ligt gewoon beter is geworden, maar jouw laatste argument gaat volgens mij niet op. Dat je met betere spelers speelt is geen garantie op progressie.

16 juni 2022 om 12:19

Leef en laat leven enzo. Vind het prima dat Japie en ik vaak van mening verschillen. Dat is ook wel fijner dan het alleen maar met elkaar eens zijn.

Dat gezegd hebbende vind ik het wel zwak dat je je verschilt achter een paar anonieme serie A volgers die hier schijnbaar weleens iets over gezegd hebben. In plaats daarvan had je natuurlijk ook je mening kunnen veranderen en toe kunnen geven dat de Ligt het stukken beter doet dan zijn eerste seizoen en momenteel tot de beste verdedigers van de serie A behoort.

Het lijkt een beetje alsof je je mening niet kunt veranderen wanneer je eenmaal een standpunt in hebt genomen en dat is erg jammer. Zo veranderen leuke discussies namelijk in ietwat vervelende en herhalende monologen.

16 juni 2022 om 12:21

Heb net even opgezocht op whoscored die cijfers geven op basis van statistieken. Er zijn slechts 4 centrale verdedigers die dit seizoen in de serie A hoger scoorden en dat waren Bremer, Koulibaly, Bastoni en Tomori. Dat lijkt me toch bevestiging genoeg dat hij een meer dan prima seizoen gespeeld heeft.

16 juni 2022 om 12:21

@origineel Hij doet het in de Serie A idd beter dan in zijn eerste twee seizoenen, maar in de CL en in Oranje schrik ik af en toe gewoon van zijn niveau en niet in positieve zin. In zijn Ajax tijd vond ik dat wel anders. Toen maakte hij daarin wel een goede indruk op mij

16 juni 2022 om 12:24

Japie. Je hebt het zelf een keer toegegeven toen je weer een hele tirade hield hoe dramatisch De Ligt in de wedstrijd was. Sindsdien neem je kritieken op spelers wat minder serieus ja. Elke keer als ik weet een tirade zie over je paradepaardjes hoe slecht zij waren is mijn eerste gedachte 'die heeft weer een samenvatting gezien'. Overigens mag je best wel kritisch zijn op De Ligt, want ook ik vind dat die niet zover is als ik had gedacht en inderdaad zijn fouten maakt, maar jij hebt een bepaalde obsessie gecreëerd. Hierboven je vergelijking die je maakt met De Ligt, De Jong, Depay en Wijnaldum (totaal niet relevant) zegt daarin al genoeg. Je bent niet meer objectief maar voelt jezelf een soort van beschermhoeder.

16 juni 2022 om 12:33

Nee want je haalt er nooit/amper een serie A pot bij aangezien je dat niet tot amper volgt. En dan kom je aanzetten met “enkele serie A-volgers hier…”.

16 juni 2022 om 12:33

@Ducktaildo Iemand (robmaas) valt me hoogst persoonlijk aan omdat ik wat kritiek heb op Frenkie en De Ligt. Iemand die zelf constabt Winbaldum en Memphis bekritiseerd. Waarom mogen we dan geen kritiek hebben op een De Ligt als hij minder presteert? Ik kan dat nooit zo goed snappen. Verder ben ik het met je eebs. De Ligt is in potentie een goede verdediger, maar op dit moment is hij nog lang niet waar we hem verwacht hadden na zijn prestaties bij Ajax

16 juni 2022 om 12:38

@Lierse1997 Die hebben dat gemeld en die volgen die competitie wel. Bovendien zet ik er nog duidelijk bij mocht dat waar zijn, dus ik breng het niet eens als een feit. Hoe duidelijk moet ik voor je zijn? Duidelijker kan ik het niet brengen. Bovendien kijk ik gewoon naar de Serie A hoor. Juventus tegen AS Roma, Napoli, AC Milan, Sassuolo, Lazio, Atalanta heb ik allemaal gezien. Een Juventus tegen Bologna ga ik idd niet zitten kijken. Ik kijk voornelijk de topwedstrijden en dat zijn ook de wedstrijden waarop ik spelers beoordeel. Dat doe ik ook in de Eredivisie. Excelleer je tegen een PEC of NEC vind ik dat niet zo boeiend. Excelleer je tegen een Ajax, PSV, Feyenoord of AZ vind ik dat wel een hele goede prestatie

16 juni 2022 om 12:51

Als je genoeg potjes van Juventus gekeken hebt dan weet je dat het ronduit belachelijk is dat lijstje van 50 spelers aan te halen. Hoe duidelijk moet ik het voor je maken?

16 juni 2022 om 13:03

Niet lullen, Japie. Ik weet dat dat moeilijk is voor je, maar probeer het toch maar nie tte doen. Je mag alle kritiek geven die je wil op iedere speler, inclusief Frenkie en de Ligt, natuurlijk. En ik mag je zoveelste ongelijk gewoon aahalen en je "punten" neersabelen.

16 juni 2022 om 13:08

Mensen vergeten dat de Ligt pas 22 is en meer topervaring heeft dan spelers van 30+.. verdedigen is ook echt een ervaringsvak. Kijk zo’n Virgil op z’n 22ste..

16 juni 2022 om 13:12

Lierse1997

"hoe duidelijk moet ik het voor je maken?"

Hahah gaat je niet lukken. Onze Japie wist dat FdJ zeer slecht gespeeld heeft, terwijl hij niet eens de wedstrijd had gezien... Las wat comments en wist gelijk hoe en wat

Beetje van zag het op Feesboek...

16 juni 2022 om 13:26

Jij praat altijd de heren van VI Inside na.. als je denkt dat De Ligt een mindere verdediger is geworden in Italië dan heb je er echt geen kijk op..

Je vergelijkt appels met peren. Ajax in de Mickey Mouse competitie. Ajax die 2 top jaren had in Europa met aanvallend spel. Dat kun je niet vergelijken met Juventus die net op het moment dat hij kwam een enorme terugval hadden. Je speelt ij Italië tegen Inter, AC, Napoli, AS Roma en Lazio. Daarnaast is de manier van spelen en verdedigen totaal anders in Italië.

Het feit dat hij alles speelt zegt genoeg. Demiral was ook een toptalent maar die heeft het niet gered. Als De Ligt naar de PL is het de perfecte opleiding. Van Ajax opleiding naar Italiaanse opleiding onder Bonucci en Chellieni, naar PL de zwaarste competitie die er is.

Daarna als hij 26 of 27 hoop ik op een transfer naar Barca.

16 juni 2022 om 14:01

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat jij dan echt een goeie verdediger vind Japie. Wie is volgens jou de beste verdediger ter wereld momenteel?

16 juni 2022 om 15:22

@MrKrillin Daarom had ik al kritiek op Frenkie zijn spel natuurlijk voordat Gullit en de media ermee begonnen en heel toevallig hadden die exact dezelfde kritiekpunten als die ik had op zijn spel. Blijkbaar ben ik echt een Jomanda dan dat ik dat als een van de eerste constateerde zonder wedstrijden te kijken

16 juni 2022 om 15:24

@RFledderus Van Dijk vind ik een kei van een verdediger, Dias vind ik goed, Matip vond ik vorig jaar vooral erg goed, Ramos natuurlijk, Chiellini, Jaap Stam in het verleden, de jonge Bremer vind ik goed, Bastoni vind ik goed

16 juni 2022 om 15:27

@Lionaldinho VI Inside napraten? Derksen vind De Ligt beter dan Van Dijk. Ik zeg dus het tegenovergestelde van VI

17 juni 2022 om 00:12

Ach net als hoe jij het gemunt hebt op frenkie en De ligt hebben sommige het gemunt op depay en Wijnaldum

17 juni 2022 om 03:18

Ik heb het niet gemunt op De Ligt. Ik ben terecht kritisch. Iedereen hier durft ook niet te reageren op mijn opmerkingen over het tweeluik tegen Villareal waarin hij drie goals weg geeft. Om die opmerking te omzeilen reageren ze dan op 1 of 2 van mijn reacties maar nergens op mijn tetechte kritiek op De Ligt. Niet erg verder want ik vind het wel komisch hoe mensen zogenaamd mijn punten onderuit halen maar niet ingaan op zijn fouten die ik noem met naam en toenaam en die feitelijk zijn gebeurd, want die kunnen ze echt allemaal heel makkelijk zelf terug vinden. Dat komt ze alleen niet zo lelker uit in deze discussie

16 juni 2022 om 11:48

Het enige verschil dat is dat Van Dijk elk jaar monster stappen zette en dat De Ligt nog steeds praktisch net zo goed is als bij zijn debuut maar dan met meer hands ballen.

16 juni 2022 om 12:18

Volgens mij is er ook nog een verschil in leeftijd...

16 juni 2022 om 12:20

Dat is toch allemaal niet te voorspellen. De een is een laatbloeier, de ander niet. Freddy Adu was op zijn 14e een wereldtalent, heeft nooit iets gepresteerd als prof. Van Dijk het omgekeerde. Je weet het gewoon niet.

16 juni 2022 om 12:25

Caine maakt de vergelijking tussen een jonge Van Dijk en De Ligt. Ik geef aan dat Van Dijk op die leeftijd elk jaar monster stappen zette en dat De Ligt dat sinds zijn debuut niet doet. Dat er een verschil in leeftijd is lijkt me duidelijk, anders vergelijk je niet een jonge Van Dijk met huidige De Ligt haha.

16 juni 2022 om 13:05

Kluivert is van exact dezelfde dag als RVN. De een zette in het begin monsterstappen en zat al supersnel op wereldniveau te ballen, terwijl de ander op dat moment net bij FC Den Bosch kwam kijken en daar amper tot scoren kwam.

16 juni 2022 om 13:09

SSBlue. Van Dijk maakte op die leeftijd natuurlijk niet alleen maar monster stappen. Bij FC Groningen was het vooral een speler die nogal nonchalant/dromerig kon overkomen en daardoor ook gewoon zijn fouten maakte. De Ligt heeft vooral vanaf zijn 16e monsterstappen gemaakt (jongste aanvoerder Europa league finale, halve finale CL bereikt, international geworden, golden boy award gewonnen, stap naar een Europese topclub). Van Dijk op zijn leeftijd speelde in de Schotse competitie. Zo kan je zien aan Van Dijk dat De Ligt nog genoeg tijd heeft om verder te groeien en zijn basis is zacht gezegd toch wel een stuk beter dan die van Van Dijk. Laten wij het hopen dat De Ligt zich gewoon verder gaat ontwikkelen en ik zie dat gewoon gebeuren. Heeft alles om het te halen. Een Van Dijk had ook zijn mindere kanten op zo'n leeftijd, en kijk waar die nu staat. Van Dijk hadden wij toen ook makelijk kunnen afschrijven?

16 juni 2022 om 13:11

Van Dijk speelde bij Celtic toen hij 22 was en maakte z’n debuut voor het Nederlands Elftal toen hij 24 was. De Ligt is 22 en heeft bijna net zoveel interlands als Virgil in z’n carrière. Heeft ongeveer 250 wedstrijden gespeeld voor Ajax en Juventus, EL finale, CL halve finale, EK gespeeld. Echt enorm knap voor iemand van pas 22..

16 juni 2022 om 13:18

Het staat als een paal boven water dat De Ligt op dezelfde leeftijd als Van Dijk beter was. Dat ontken ik nergens en zal ik nergens ooit ontkennen. Nogmaals; Van Dijk is continu beter blijven worden en De Ligt is nu nog net zo goed als hij was bij zijn debuut.Onpopulaire mening zal het wel zijn maar ik denk niet dat De Ligt nog veel beter gaat worden als hij nu is. Ik zie de progressie simpelweg niet.

16 juni 2022 om 12:18

De Ligt heeft een prima seizoen gedraaid, maar hoort ook niet bij de top 5 beste verdedigers van de Serie A dit seizoen zoals sommige beweren. Hij zal zeker die fouten uit zijn spel moeten halen. Desondanks prima speler voor zijn leeftijd.

Hoop dat hij naar Chealsea gaat voor 120 miljoen. Pakt Ajax heerlijk veel geld mee. En dan een jaar later naar Barcelona.

16 juni 2022 om 19:38

Met een goed doorverkooppercentage voor Ajax zeker. Het is wel mooi om soms te dromen.

Hij heeft een beter seizoen dan Koundé gedraaid vind ik persoonlijk, dus zeker geen slechte optie. Verder weet Tuchel wel hoe hij van degelijke verdedigers uitstekende verdedigers kan maken.

16 juni 2022 om 11:09

Precies dit, Rudiger was uitmuntend in het systeem van Tuchel dus dan wordt De Ligt dat zeker.

16 juni 2022 om 11:33

Alleen heeft Chelsea meer een RCV nodig en is de ligt eerder de meest centrale in de lijn van 3. Vind hem bij Nederlands elftal aan de rechterkant tot nu toe niet overtuigen. Als hij als vervanger voor Thiago Silva wordt gehaald dan juich ik het zeker toe, maar ik denk dat daar niet de focus moet liggen.

Chelsea heeft minimaal 2 goede Cb's nodig door het vertrek van Rudiger en Christensen. De Ligt is zó duur dat je daar ook een Timber én Gvardiol van kan kopen. Dan heb ik dat liever, keer je volgend jaar terug voor de Ligt.

16 juni 2022 om 11:46

Die drie achterin zou wel echt een mooi trio vormen.

Zou zeggen dat ik hem echt iemand vind voor Bayern of Liverpool. Daar zou het iemand met status kunne zijn.

16 juni 2022 om 11:08

Drie jaar terug hoopte ik dat Bayern voor hem zou langs komen. Vind zijn speelstijl meer passen bij die van Bayern dan die van Juve. Liverpool ook mee eens, maar ik denk dat die nu wel verzadigd zijn met VVD en Konate.

De Ligt is natuurlijk iemand waar mening topclubs de komende 10 jaar op kunnen bouwen toch vraag ik mezelf af hoe hij zou gaan renderen in de 3-5-2 van Tuchel. En zeker voor 120 miljoen, dat is die niet waard imo. Hoop toch dat ze meer alternatieve achter de hand hebben.

Voor de Ligt zelf, is het wel een mooi moment om een andere club te vinden. Bij Juventus nauwelijks beter geworden in het geheel.

Kounde zakte door het ijs toen Diego Carlos plotseling niet meer naast hem stond door die blessure. Toen zag je dat het eigenlijk helemaal niet zo geweldig is als men dacht. Sevilla heeft Carlos aan Aston Villa verkocht voor ik dacht 30 miljoen? Dat had eerder de prijs van Kounde moeten zijn.

16 juni 2022 om 11:37

Ik ben ook echt heel blij dat United niet voor Koundé lijkt te gaan, terwijl ik dat gerucht eerder nog wel eens een paar keer gehoord heb.

Het is geen Ard van Peppen, maar hij moet enorm veel geld kosten en dan zul je zien dat we ons budget weer opmaken aan een verdediger die niet kan verdedigen. Ik kijk niet zoveel Sevilla, maar ik vind hem bij Frankrijk ook steevast de zwakste van de achterste drie. Stoomt gigantisch veel op (heeft daar opzich zijn bijdrage wel), loopt daardoor verdedigend supervaak uit positie en heeft alleen al afgelopen seizoen al twee momenten gehad waarbij hij totaal á la Pepe zijn hoofd verloor. Nee dankjewel.

"liverpool, Manchester United, Paris Saint-Germain en Barcelona"

Als ik dit lijstje zie dan zou ik Liverpool toch wel heel vet vinden hoor. De Ligt naast Van Dijk, wat een verdediging.

Manchester United of Barcelona zou ook zeker niet verkeerd zijn. Een stap naar PSG zou ik persoonlijk niet toejuichen, want dan zet je een stap terug qua competitie. Dit terwijl een Spanje en Engeland toch weer een kleine stap vooruit zijn qua competitie.

Barcelona lijkt mij alleen geen realistische optie aangezien De Ligt minimaal 120 miljoen moet opleveren, en ik vraag mij eerlijk gezegt af of Liverpool dit ook zal neerleggen aangezien ze nu al 100 miljoen hebben betaald voor die nieuwe spits.

Zou zeer goede aankoop zijn.
Weet er iemand of Chelsea serieus in de markt is voor Jesus & Sterling?
Dacht dat Jesus eerder naar Arsenal zou gaan.
Word er nog gesproken over Rice?

Ik zie Mathijs graag in de Premier League aan het werk. Met zijn fysiek moet dat geen probleem zijn lijkt me.

Als Barca serieus in de markt is voor Kounde dan is de voetbalwereld nog veel verrotter dan ik dacht..

16 juni 2022 om 13:16

Denk dat Barcelona Frenkie de Jong gaat verkopen en van dat geld Kounde en Lewandowski gaat halen. In principe hebben ze dan weer een Europees topelftal met Ter Stegen, Dest, Araujo, Kounde, Alba, Busquets, Pedri, Gavi, Ferran, Lewandowski, Fati. Met een bank met Kessie, Christensen, Pique, Roberto, Nico, Depay en Aubameyang. Waar ook een aantal Europese subtopspelers op zitten vindt ik met Nico, Depay, Auba, Kessie en Christensen.

Hoe kan Barcelona nu in de race zijn voor Kounde.
Geen knaak in de zak , maar volgens de media in Spanje ?
Doen ze bijna op elke fatsoenlijke speler mee ??.
Ik geloof overigens niet , dat als jij een goede speler bent ..
Jij op dit moment gaat kiezen voor Barcelona.
Kan elk moment financieel ontploffen.
Je zult maar schuldeiser zijn ,
En dan elke dag moeten lezen dat ze weer voor een top voetballer willen gaan .
Erg verdrietig dit , Barcelona was echt mijn club .. niks meer van over .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren