Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mislukt experiment breekt PSV niet op dankzij Malen en Götze

Laatste update:

PSV heeft zondag op de valreep drie punten overgehouden aan de competitiewedstrijd tegen Vitesse. De Eindhovenaren kwamen in een nieuwe formatie en met veel nieuwe spelers vroeg op achterstand, maar wisten de rug te rechten in de tweede helft, toen trainer Roger Schmidt teruggreep naar de bekende 4-2-2-2-formatie: 3-1. Invaller Mario Götze zorgde in de slotfase voor de beslissende doelpunten. PSV nadert Ajax tot drie punten, maar de koploper heeft twee duels tegoed, waaronder de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam van zondagavond. Vitesse blijft op de vijfde plek staan en pakte slechts één punt in de laatste vijf duels.

PSV startte met zes nieuwe spelers ten opzichte van het Europa League-duel met Olympiacos van donderdag, dat met 4-2 werd verloren. Alleen Yvon Mvogo, Denzel Dumfries, Pablo Rosario, Ibrahim Sangaré en Eran Zahavi behielden hun basisplek. Bovendien stapte Schmidt af van het 4-2-2-2-systeem en opteerde hij voor een 5-3-2-variant, met verrassende namen in de verdediging. Mauro Júnior speelde als linksback en Pablo Rosario stond centraal in de verdediging. PSV stond bij rust met 0-1 achter en het was een klein wonder dat er niet vaker werd gescoord in de eerste helft. Door veel fouten aan beide kanten ontstond immers een spectaculaire wedstrijd, waarin de kansen elkaar in rap tempo opvolgden.

Het openingsdoelpunt ontstond wél uit een goed uitgespeelde aanval. In de vierde minuut combineerde Vitesse vlot op de helft van PSV. Vanaf de rechterflank gaf Eli Dasa een lage voorzet op aanvaller Armando Broja, die niet voldoende werd gehinderd door de defensie en de linkerhoek vond. Een van de nieuwkomers bij PSV, Yorbe Vertessen, liet na om er al gauw 1-1 van te maken. De aanvaller zette druk op Remko Pasveer, die de bal van de voet liet stuiten, maar in een poging om te profiteren van de misser, raakte Vertessen de bal verkeerd. Aan de overzijde leidde een blunder van Rosario bijna tot de 0-2. De verdediger liet zich van de bal zetten door Broja, die op het doel afstormde en Mvogo omspeelde. Van net buiten het strafschopgebied schoot hij vervolgens op de paal.

Na een halfuur stuitte Zahavi uit kansrijke positie op Pasveer. Even daana leek de schade voor PSV groter te worden. Arbiter Björn Kuipers wees immers naar de strafschopstip, maar bedacht zich na het bekijken van de camerabeelden. Na een lange bal van Riechedly Bazoer van achteruit constateerde Kuipers een overtreding van Érick Gutiérrez op de doorgebroken Broja. De middenvelder van PSV trok aan zijn arm en kwam daarna in contact met zijn kuit. Na het bekijken van de beelden oordeelde Kuipers dat de overtreding werd begaan buiten het strafschopgebied en koos hij ervoor om een gele kaart toe te kennen. De vrije trap van Oussama Tannane werd door Mvogo uit de hoek gehouden; in de herkansing schoot de creatieveling van Vitesse op de paal.

Daarmee kwam een veelbewogen eerste helft ten einde. In de pauze greep Schmidt in, door Adrian Fein en Gutiérrez te vervangen door respectievelijk Philipp Max en Donyell Malen en terug te keren naar een 4-2-2-2-systeem, met Mauro als rechtsbuiten en Rosario op het middenveld. In het 'vertrouwde' systeem wist PSV de wedstrijd toch nog te kantelen. Halverwege de tweede helft werd Zahavi in het strafschopgebied bediend door Götze, waarna de aanvaller ploeggenoot Malen in staat stelde om er 1-1 van te maken. In de jacht op de winnende treffer stuitte Malen op Pasveer, alvorens Götze de 2-1 en 3-1 voor zijn rekening nam. In eerste instantie tikte hij een pass van Malen van dichtbij binnen, waarna hij ook voorbereidend werk van Ryan Thomas bekroonde.

Verdiende PSV de overwinning op Vitesse?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

2e helft stukken beter. Is er een tacticus in de zaal die uit kan leggen waarom?

21 februari 2021 om 18:44

Malen, Gotze, Max?

21 februari 2021 om 18:52

Bedankt voor het inkoppen est 😉 mijn excuses voor mijn cynisme, ik dacht het er erg dik bovenop te hebben gelegd.

21 februari 2021 om 18:53

@est-1913 vergeet Rosario niet die gewoon beter rendeert als hij richting de oost tribune voetbalt. Nee even zonder gekheid. Rosario was vandaag met afstand de slechtste en het wordt ook eens tijd dat die gewisseld wordt. Rest redelijk tot goed en Baumgartl had ik vandaag niet echt iets op aan te merken, maar zoals ik al zei Rosario viel gewoon uit de toon vandaag. Ik zei het overigens bij de 0-1 als psv dit nog weet om te draaien, zie ik ze donderdag ook gewoon winnen/doorgaan. Ik vind PSV namelijk met Götze 2 klassen beter voetballen. Ik weet Vitesse zit niet in de beste flow, maar ik vond een Olympiakos niet echt heel geweldig eerlijk gezegd en zie zeker nog kansen, mits Schmidt met zijn beste 11 speelt.

21 februari 2021 om 18:57

Om sarcasme te kunnen onderscheiden lading slechte takes die hier onder elk draadje staat moet je toch nog iets duidelijker zijn ;-)

21 februari 2021 om 18:44

Omdat Vitesse gewoon echt slecht is deze seizoenshelft. Doe maar niet shocked.

21 februari 2021 om 18:47

Omdat je met je beste spelers speelt en in het systeem waar ze wel aan gewend zijn.

21 februari 2021 om 18:49

2e helft inderdaad beter maar, zonder Götze speel je hier waarschijnlijk alsnog gelijk. Goed spel en meerdere 100% kansen blijken bij dit PSV niet garant te staan voor een aantal doelpunten

21 februari 2021 om 18:51

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat spelers van PSV met kramp op het veld liggen? Dumfries stond er ook weer bij alsof die zijn 3e wedstrijd van de dag had gespeeld. Ik dacht dat Schmidt zoveel wisselt om dit te voorkomen? Het pakt niet echt goed uit.

21 februari 2021 om 18:54

@puntnaarachter:

Dumfries heeft sinds half september al 36 officiele wedstrijden gespeeld en tussendoor ook nog even corona gehad.

21 februari 2021 om 18:59

@puntnaarachter, ik kan je wel proberen uit te leggen dat wanneer hij niet zou rouleren het allemaal nog veel erger zou zijn? Maar het lijkt mij dat, dat geen uitleg behoeft? Iedereen doet net alsof die spelers machines zijn die zonder problemen week in week out 2 wedstrijden kunnen spelen. Nou dat is blijkbaar niet zo, dan moet je dus spelers rust geven. Logisch toch? Dan kun je zeggen dat spelers dat wel horen te kunnen, maar dan nog. Blijkbaar is dat niet zo, moet je dan toch blijven opstellen omdat Jan en Piet vinden dat ze het moeten kunnen? Zo klaar mee. Net ook in de nabeschouwing. Dumfries loopt moeilijk van het veld en zij beweren dat het een act is. Doe eens normaal zeg...

21 februari 2021 om 19:14

Of de spelers worden sterker als zij gewoon meer wedstrijden spelen? Ik bedoel. Dumfries kan geen hele wedstrijd spelen, Mo kan geen hele westrijd spelen, sangare krijgt kramp, Malen (volgens Schmidt) kan geen heel wedstrijd spelen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vind het gewoon frappant dat schijnbaar de spelers van PSV gewoon niet fit zijn. 2 wedstrijden in de week moet toch wel lukken? Kunnen de spelers dat niet? Dan moeten zij hun ambities maar parkeren om ooit in de top te gaan voetballen. 6 spelers wisselingen vandaag, dat is toch gewoon vreemd? Automatismes creëren vindt Schmidt van ondergeschikt belang, zolang zijn spelers maar fit zijn. Beetje jammer dat de fitheid er nou niet bepaald afstraalt.

21 februari 2021 om 18:51

Schmidt deed het vandaag eens andersom. Normaal eindigt PSV met een fantasieopstelling. Vandaag begonnen ze met een fantasieopstelling en wisselden ze juist naar het basiselftal toe.

21 februari 2021 om 18:52

Terug geschakeld naar het bekende 4-2-2-2 systeem waar ze aan gewend zijn met een sterker elftal.

21 februari 2021 om 21:32

Wat denk je van spelers die non stop spelen rust geven voor aankomende week? Het is niet heel vreemd. Daarnaast is de bank bank vanwege alle blessures en corona verleden niet heel breed

Terechte overwinning na een dominate tweede helft. Met als kanttekening wel dat curieuze VAR-moment. Op naar donderdag.

21 februari 2021 om 18:45

Vitesse bestolen. Belachelijke beslissing van Kuipers. Of Guti moet rood krijgen, of Vitesse een penalty.

21 februari 2021 om 18:48

Of het binnen of buiten de 16 gebeurd veranderd in dit geval niets aan de kleur van de kaart. Baumgartl kan nog ingrijpen daarom vindt Kuipers het kennelijk geel. Je zou best kunnen zeggen dat Baumgartl nog in kan grijpen omdat Guti vasthoud, dan is het rood - ongeacht of het binnen of buiten de 16 is.

21 februari 2021 om 18:52

Huh? Het was geen penalty want het was buiten de 16. Maar, omdat het geen rood was (want niet doorgebroken, want Baumgartl) vind jij dat het toch een penalty had moeten zijn? Ondanks dat het buiten de 16 was? Raar...

21 februari 2021 om 18:56

"of Guti moet rood krijgen, of Vitesse een penalty."

Geen rood, want geen doorgebroken speler (baumgartl zit er ook nog bij) en geen penalty, want de overtreding wordt buiten de 16 ingezet. Zo zijn de regels gewoon.

21 februari 2021 om 19:04

Het moment dat Guti begint met vasthouden is Borja gewoon doorgebroken en was Baumgartl niet in staat om te herstellen. Guti gaat niet voor de bal, dus is het wel degelijk rood dan. Ik ben echter van mening dat het vasthouden stopt in de 16 en dan is het een penalty volgens de regels. Op het moment van stoppen van de overtreding is Baumgartl erbij en dus is Borja niet meer doorgebroken en dus geen rode kaart.

21 februari 2021 om 22:21

@est 1913, Dat maakt alles uit voor de kleur van de kaart. Met zijn overtreding belet hij een overduidelijke scoringskans. Als hij dat binnen de 16 doet, wordt dit bestraft met een gele kaart (om niet dubbel te straffen). Gebeurt dit buiten de 16 geldt dat er een rode kaart gegeven moet worden.

Sterker nog, als hij hem niet vast houdt, komt Baumgartl nooit meer op tijd en heeft hij een vrij schot. Dus dat Baumgartl in de buurt is (en nu na de overtreding een goede sliding kan maken) doet daar niks aan af. Vitesse is hier flink benadeeld door de scheidsrechter, bestolen vind ik persoonlijk wel heel zwaar.

Een gelijkspel zou een eerlijke uitslag zijn geweest op basis van het spelbeeld. De eerste helft werd PSV weggespeeld, de 2e helft was PSV heer en meester.

ik ben in ieder geval blij dat PSV hier gelukkig heeft gewonnen. Dit houdt de competitie nog een beetje spannend.

Wat is die Schmidt trouwens een waardeloze trainer. Die haalt echt het slechtste rendement uit deze ploeg. PSV heeft ongeveer een gelijkwaardige kwaliteit in de selectie als Ajax, maar het komt er totaal niet uit. Spelers als Malen, Ihattaren, Gotze, Dumfries en Max zijn zeker niet minder dan de spelers op hun positie bij Ajax en toch falen ze in zowel de competitie als in Europa. Dan heb je het als trainer gewoon waardeloos gedaan.

21 februari 2021 om 18:47

Ik weet niet of ik het terecht vind. Wanneer je wederom zo arrogant begint met een veredeld elftal en heel erg goed wegkomt, dan wil ik dit niet terecht noemen.

21 februari 2021 om 18:58

Los gezien van de keuzes van Schmidt heeft PSV gewoon betere kansen gecreëerd dan Vitesse. 2.93xg v 0.77xg.

21 februari 2021 om 19:14

True, maar een 0-3 bij rust was ook niet vreemd geweest. Schmidt neemt, al dan niet bewust, weer eens een enorm risico.

21 februari 2021 om 19:29

Vind het toch wel raar dat Vitesse een xG van 0.77 heeft moet ik zeggen. Voor de 1-0 ook al een dot van een kans en dan voor rust nogmaals een bal op de paal van een volledig open goal en nogmaals een bal op de paal vlak na de gekeerde vrije trap van Tannane. PSV uiteindelijk wel terecht gewonnen maar die xG onder de 1 van Vitesse kan ik echt niet begrijpen, ik had 2 goals van hun echt totaal niks geks gevonden.

22 februari 2021 om 09:45

Psvcham pos. Inderdaad had het bij rust al 0-3 kunnen ( moeten) staan. En dan moet je nog maar zien of PSV kan terugkomen. Het is inderdaad een vreemde begin opstelling geweest met risico's

Zonder geluk vaart niemand wel... gelukkig de 3 punten en voor de verandering sterke wissels

Schmidt is gehaald om leuker en aantrekkelijker voetbal te spelen. Wat doet hij de eerste helft? 5-3-2 spelen met Baumgartl, Mauro, Rosario, Viergever en Guti allen in de basis. Mijn god zeg. Doet je bijna verlangen naar Mark van Bommel. Schandalig. Nou komt het de tweede helft goed omdat er gewoon met Malen, Götze en Max kwaliteit op het veld staat. Maar kom je er op zo’n slecht elftal het veld op te sturen de eerste helft? Slechtste PSV elftal dat ik in mijn leven heb gezien de eerste helft. Schmidt is de weg kwijt, hele rare man. Overigens wil ik nooit meer horen dat Sangare een matige speler is, wat een pot speelde hij vandaag maar was ook donderdag echt goed.

21 februari 2021 om 19:06

Sangare is een matige speler

21 februari 2021 om 19:16

Niet mee eens geweldige speler haalt er echt heel veel uit op het middenveld.

21 februari 2021 om 19:51

En was vandaag prima tot goed aan de bal. Geen geweldenaar aan de bal natuurlijk, maar wel heel degelijk.

21 februari 2021 om 19:10

Hij is primair gehaald om resultaten te boeken. Als hij er in de Europa League uitvliegt is er (mits Ajax het zelf niet verpest) niets meer te bereiken dit seizoen. Het is dus niet meer dan logisch dat hij zijn beste spelers in optimale conditie aan de wedstrijd van donderdag wil laten beginnen.

21 februari 2021 om 19:15

Wat een onzin, kampioen word je niet meer maar de tweede plek halen en enigszins zicht te hebben op Champions League voetbal is voor PSV misschien van levensbelang.

21 februari 2021 om 19:26

Dat niet eens. hij is primair gehaald om na een dramatische periode een nieuw PSV op te bouwen. Sterker nog.. De ambitie bij PSV is natuurlijk altijd om kampioen te worden, maar dit seizoen is dat nooit een vereiste geweest.

21 februari 2021 om 19:45

Dit soort duels zijn juist belangrijker. De EL ga je toch niet winnen met deze belabberde verdediging en kampioen worden heb je niet meer in eigen hand. Daarnaast bied een 2e plek uitzicht op CL voetbal en levert het meer op dan een ronde of 2 overleven in de EL.

21 februari 2021 om 19:53

Je kan de Europa League wel gebruiken om je spelers eens goed in the picture te zetten én hun transferwaarde flink te verhogen. Ook dat zou PSV wel eens goed kunnen doen.

23 februari 2021 om 08:23

Precies. Neem een Malen. Die schiet bij wijze van spreken per Europees doelpunt 1,5m omhoog in marktwaarde. En zo heb je er natuurlijk nog een paar rondlopen. En kom op zeg, PSV wordt echt wel 2e.. er zit een gat tussen Ajax en PSV (au!) maar ook nog steeds tussen PSV en de rest. Al wordt dat de afgelopen jaren we steeds minder..

Wat een pot. 1e helft te slordig voor woorden. 2 wissels en Vitesse heeft niets meer te zeggen. 1e helft té veel spelers die het niveau van psv niet aankunnen. Opgelucht toch wel want dit had zomaar anders kunnen aflopen. Donderdag gas erop!

Waar je eigenlijk de rust in kon gaan met een 0-2 achterstand win je met 3-1. Tja wat kun je ervan zeggen? Best case scenario voor PSV kwam er uit dat VAR moment. Maar wat was het barslecht. Waarom niet gewoon beginnen met je sterkste 11? zo onnodig dit. En wat is Götze toch een fenomeen. 2 goals en 1 assist, blij dat hij weer fit is.

21 februari 2021 om 18:49

Zeker een fenomeen zeg. Die assist komt volgens mij op naam van Zahavi, maar Gotze was er ook bij betrokken.

21 februari 2021 om 19:43

Het is voor Psv te hopen dat hij de komende weken fit blijft. Komen een paar cruciale duels aan. Mocht je die winnen, dan is de kans groot dat je 2e wordt.

Je komt vandaag heel goed weg zeg. Vitesse had ons er voor rust gewoon af kunnen spelen en dan mazzelen we ook nog dat die penalty niet gegeven wordt.
Ik word nu wel erg moe van al die rare opstellingen en wissels heel het seizoen, puur om je spelers blijkbaar rust te geven.....
Maar snel vergeten en door naar Ajax. Zal nog een hele kluif worden, met doordeweeks een zware EL wedstrijd. Ik zou bijna zeggen, laat die maar lekker lopen....

21 februari 2021 om 19:41

De 2e plek levert meer op dan een ronde overleven. Ik denk dat de taak in Europa gewoon een zware klus wordt voor Psv. Zelfs als je doorgaat naar de volgende ronde wachten er betere tegenstanders. Met deze verdediging is dat wachten op een afstraffing.

21 februari 2021 om 21:01

Euh ja. Dat is het doel toch, verder komen in Europa? Ik snap de belangen voor de 2e plek maar ik mag toch hopen dat PSV er niet hetzelfde over denkt..

21 februari 2021 om 21:30

Ik denk dat je met de huidige vorm en resultaten gewoon realistisch moet zijn. Dit team gaat niet en 2e worden en erg ver komen in de EL. Denk dat de 2e plek primair de prioriteit moet krijgen, daar voorronde CL van belang is. Of we die dan weer doorkomen is een tweede. Hadden we meer uit Europa willen halen, dan hadden we eerder beter moeten spelen in de competitie, maar dat zat er duidelijk niet in.

21 februari 2021 om 22:04

Houd gewoon de hoop erin. Ze kunnen thuis gewoon van Olympiakos winnen en misschien ook nog een ronde overleven. Het is het enige bekertoernooi wat ze naast de competitie nog hebben. De EL blijft een mooi podium voor de club vooral nu in de KO fase.

Ongelofelijk, deze man weet het gewoon niet. PSV het wordt tijd voor continuïteit en rust zodat de focus weer op Europees voetbal met perspectief en mogelijk een titel kan komen te liggen. Schmidt mag echt gaan

Gelukkig, dit is nog de redding van de competitie. En bedankt Kuipers dat je de ballen had om dit te doen. Volgende week gaat het erom spannen !!

21 februari 2021 om 19:01

Want? Jij denkt dat psv ook naar enige kans maakt tegen Ajax? Ja sorry, maar de berichtjes onder psv topics staan zo vol sarcastische opmerkingen dat het kan zijn dat ik er nu ook met twee voeten in trap. Als je niet sarcastisch bent, dan heb je weinig kijk op de zaak vrees ik. PSV is mijlen ver van het niveau van Ajax. Met hun sterkste opstelling zijn ze dat, laat staan als ook nog sangare ontbreekt

21 februari 2021 om 19:28

Je trapt er inderdaad met beide voeten in vrees ik Yoda. Bogarde moet je vooral negeren in PSV topics, dit is een met haatgevoelens gevulde Ajacied die, zo is mijn indruk, nooit heeft kunnen verkroppen dat PSV ze nog wel eens heeft dwarsgezeten in een titelstrijd, en is vaker bij de topics van PSV te vinden dan zich met zijn eigen club bezig te houden. Helaas maar waar. Zondag kan alle kanten op, en beide moeten nog Europees spelen, dus ik ga vooral geen voorspelling doen. Los van de uitslag zie ik PSV niet meer aanhaken in de titelstrijd overigens, want dat lukt PSV alleen als iedereen fit is, en dat lijkt dit seizoen een utopie (wat overigens voor veel clubs geldt dit seizoen).

21 februari 2021 om 22:08

Yoda
"jij denkt dat psv ook naar enige kans maakt tegen Ajax?
Als je niet sarcastisch bent, dan heb je weinig kijk op de zaak vrees ik. PSV is mijlen ver van het niveau van Ajax. "
"psv was behoorlijk kansloos vanaf de start in het bekerduel. De eerste helft leken ze wel amateurs. "

Klopt allemaal, wat je zegt, behalve de allereerste zin. Uiteraard maakt PSV namelijk kans tegen Ajax. De kans dat Ajax wint is groter, maar de kans dat PSV wint is toch geen 0 of zoiets? Sterker, ik heb in het verleden heel vaak meegemaakt dat juist wanneer de ene ploeg op dat moment veel sterker en dominanter was, maar de andere toch gewoon won. Ik zie niet heel erg in waarom dat komend weekeinde anders zou kunnen zijn. Het is toch gewoon voetbal?

21 februari 2021 om 23:31

We zullen het zien. Maar als je het mij vraagt wordt het gewoon een nederlaag waar niks op af te dingen gaat worden. Eerst nog uitgeschakeld worden door Olympiakos en dan zijn we na komende zondag niet veel wijzer geworden van het afscheid van van Bommel.

21 februari 2021 om 19:31

De uitwedstrijd was 2-2 en in de beker wordt het met een beetje geluk in de laatste minuut ook nog 2-2-? Weinig kijk op de zaak? Onzin. Ik zou er deze keer geen geld op zetten, maar bij een wedstrijd tussen Ajax en PSV is er nooit een team bij voorbaat kansloos. Ja, Ajax speelt beter voetbal (zeg ik met pijn in mijn hart), maar PSV is alles behalve kansloos natuurlijk..

21 februari 2021 om 21:17

PSV was behoorlijk kansloos vanaf de start in het bekerduel. De eerste helft leken ze wel amateurs. In de tweede helft had Ajax niet meer zo de overhand, maar om nou te zeggen dat we ook maar echt in de buurt van een gelijkspel moesten komen? Nee. Psv laat al het hele seizoen zien compleet uit balans te zijn. Met hier en daar een moment waar het lijkt te kloppen. We winnen geen enkel topduel en ook duels tegen rkc, Emmen, Den Haag, untrecht, Volendam...noem maar op zijn geen abc’tjes. Dus het is echt een enorm gat dat bestaat tussen psv en Ajax. En dan doet de enige middenvelder die zo nu en dan nog een duel wint ook niet mee tegen Ajax.

Malen en Gotze en een redelijke Zahavi zijn de redenen dat dit PSV om plek 2 vecht. Wat een eerste helft joh. Schrikbarend maar dan ook schrikbarend slecht. Hoe is Rosario profvoetballer geworden en wat zien trainers in hem die niemand ziet? Sjezus wat slecht. Puur door het inbrengen van Malen en Gotze en met de nodige geluk win je alsnog. Maar hier wordt niemand blij van, echt niet. Nu gaat Schmidt denken dat die dit wel vaker kan doen en met de basisspelers in de tweede helft alsnog goed weg kan komen. Bah. Ik wordt hier echt niet blij van.

21 februari 2021 om 18:49

@Real Madrid. Die Rosario moet belastende informatie hebben over de algemeen directeur. Kan niet anders. Deze man zou zelfs bij clubs als Heerenveen, Twente op de bank zitten. Denk nog zelfs niveau lager.

21 februari 2021 om 18:52

Tja, die Rosario is, direct of indirect, bij bijna elke tegengoal betrokken.... En opbouwend kan ie geen pass geven. Wat doet die man op een voetbalveld en hebben we echt niks beters?

Cancel the VAR was het toch? Maar ff serieus met een rode kaart wordt het een totaal andere wedstrijd idem voor een eventuele penal.

21 februari 2021 om 19:34

Als Vitesse met 9 man aan de wedstrijd was begonnen en PSV met 15 was het ook een totaal andere wedstrijd. Wat is je punt?

21 februari 2021 om 19:57

Volgens mij is het vrij duidelijk? Als die rode kaart wordt gegeven, wordt het vanzelfsprekend lastiger voor psv om terug te komen [btw knap hoe je 15 man kan opstellen, zeker team zeist meegerekend ]

23 februari 2021 om 08:18

Het is mij nog steeds onduidelijk wat je bedoelt want het was hoe dan ook geen rode kaart?

Eens kijken of Schmidt nog achter zijn "cancel the var" uitspraak staat. Tevens benieuwd welke rare fratsen Schmidt de komende weken nog meer voor ons in petto heeft. De belachelijke startopstelling van vandaag deed mij niet eens meer verbazen. Eén ding is zeker: met Schmidt aan het roer zal het nooit saai zijn in Eindhoven. In mijn ogen is er genoeg aanleiding om de samenwerking met deze man te verbreken, maar momenteel moeten we er het beste maar gewoon van maken. Hopen op een wonder donderdag tegen Olympiakos. Overigens complimenten aan Zahavi. Eén van de weinigen bij wie de gretigheid er iedere week afspat. Schitterende voorassist bij de 3-1.

Schandalige vertoning van Roger Schmidt. Belachelijk om zo te beginnen. Je hebt al het geluk van de wereld dat je hier niet verliest want Vitesse had al op 4-0 moeten staan voordat hij besluit de sterkhouders erin te gooien. Maar Schmidt zal wel weer tevreden zijn. Helemaal klaar met die gast.

21 februari 2021 om 18:54

Ja precies. Wanneer Vitesse scherper was en die penal wel gegeven werd, dan waren we er weer eens flink afgevlogen. Je wint puur op basis van alle geluk van de wereld.

21 februari 2021 om 19:33

Deels mee eens. Psv had namelijk ook 2 grote kansen die er wel in mochten. Daarnaast is het de vraag of het rood was. Denk echter dat Psv een 2-0 achterstand niet had omgebuigd tot een overwinning.

Schmidt moet hier echt mee kappen. Starten met een team van het niveau Heracles... Op het moment dat Götze erin komt ging alles zoveel sneller. Gelukkig dat Vitesse het de 1ste helft niet heeft afgemaakt.

21 februari 2021 om 19:35

Ik ergerde me wel aan Malen die Gotze telkens over het hoofd zag. Op een gegeven moment ging alles via de rechterkant of door het midden terwijl Gotze er beter voor stond. Wel tekenend dat hij dan de beslissende goal maakt, zonder hem is Psv echt een niveautje minder.

Eerste helft mag je blij zijn dat Vitesse het niet afmaakt.
2e helft win je door de klasse van Malen en Götze.

Rosario grossierde weer in balverlies. Ik vond Sangare een stuk beter spelen, en kon zowaar zijn medespelers goed aanspelen.. blijft een beer van een vent in de duels.

21 februari 2021 om 21:08

Het kan niet anders of Rosario heeft sekstapes van Roger Schmidt; een volledig autonome, zichzelf respecterende toptrainer zou die faalhaas echt gelijk uit het elftal halen. En ondanks zijn voortdurende balverlies zet Schmidt hem zelfs nog dichter bij eigen doel, in de verdediging!

Een blik op de schandalige B-opstelling waar Schmidt vriend en vijand vandaag mee verraste (en ergerde) liet trouwens feilloos het treurige resultaat van Psv's zwakke technisch beleid zien: een B-garnituur die een Nederlandse topclub gewoonweg niet waard is.

Yvon Mvogo is een middelmatige keeper die negen van de tien keer geen punten voor je pakt. Eerder verliest. Denzel Dumfries heeft zijn waarde als back in de top bewezen, maar ik voorspel dat zijn matige basistechniek hem bij een stap hogerop op de bank brengt bij zijn volgende club. Ik vind Baumgarl ternauwernood een speler voor de Nederlandse middenmoot en ook Rosario, Viergever en Mauro zouden zich bij een subtopper nooit in de kijker hebben gespeeld van Ajax, PSV of Feyenoord. Eentempovoetballer Gutierrez kan ondanks drie jaar PSV nog steeds de dynamiek van het middenveld in de Eredivisie niet aan, Fein weet met zijn bijna constante balverlies totaal niet duidelijk te maken waarom hij als groot talent wordt bestempeld bij Bayern en Sangaré is fysiek bruikbaar, maar technisch te gemankeerd om de vormgevende rol die hij nu krijgt te kunnen invullen. Intussen is Zahavi waanzinnig overschat. Zwakke techniek en vooral een enorm gebrek aan koelbloedigheid. Let vooral eens op de lichaamstaal na elke gemiste kans; als enige kan hij telkens niet geloven dat zijn inzet weer niet tot een goal leidt en maakt dat met een overkill aan theater duidelijk.

Enig lichtpuntje in de basis vond ik de jonge Vertessen. Daar gaan we nog lol van hebben. Joch is pijlsnel en heeft een prima techniek. Jammer dat hij faalde in de afronding, maar als PSV hem de komende jaren brengt zoals het in het verleden Depay, Bergwijn en Malen heeft gebracht denk ik dat de Belg zou kunnen uitgroeien tot een nieuwe klapper voorin. Eerlijk gezegd zou ik hem nu al de voorkeur boven Zahavi geven.

21 februari 2021 om 22:18

"het kan niet anders of Rosario heeft sekstapes van Roger Schmidt"
Nou, kudus dan voor Rosario, want dan heeft hij dus kennelijk tapes van Schmidt, Van Bommel, Faber én Cocu. Die stelden hem allemaal op, ondanks dit soort rampzalige optredens zoals in de eerste helft. En bleven hem opstellen.

Maar met je eens. Zelfs ik snap niet meer waarom hij nog opgesteld wordt. En ik kan ook nergens meer zien waar het nut van zijn aanwezigheid in de basis precies zit. Mijn krediet heeft hij inmiddels ook opgebruikt.

Meer geluk dan wijsheid, maar zeg dat maar tegen Schmidt. PSV komt echt heel goed weg na de eerste helft. Hoe dan ook moet dat verder niet uitmaken. De punten zijn binnen en er blijft nog wat druk op de koploper. Volgende week de kraker.

21 februari 2021 om 19:36

Ik denk dat Ajax momenteel de beste papieren heeft. Psv blijft in verdedigend opzicht gewoon een matige ploeg.

Alle lof gaat nu naar Malen en Gotze, maar Thomas (waar ik normaal geen fan van bent) verdient vandaag ook de credits. Gaf een prima pre-assist bij de 2-1 en Gotze kreeg de 3-1 van hem op een presenteerblaadje.

21 februari 2021 om 19:37

Thomas viel inderdaad ook positief op. Zou hem graag zien op de plek van Rosario. Daarnaast zie ik Mauro ook graag vaker invallen, voegt meer toe dan een Guti of Fein.

21 februari 2021 om 20:03

Vond Guti eigenlijk best wel oke vandaag. Had een aantal leuke passes, komt alleen verdedigend veel te kort maarja, dat komen Baumgartl en Rosario ook. Zie liever Sangare - Guti op het middenveld.

Dat wel/niet penalty/rood moment vlak voor rust was het cruciale moment van de wedstrijd. Zonder de VAR was het 0-2 en denk ik een heel stuk moeilijker om nog te winnen. #cancelthevar meneer Schmidt?

Vitesse bestolen, het vasthouden stopt dan misschien wel binnen of buiten de 16, daarbij wordt hij ook nog eens gehaakt binnen de 16. Dus penalty was beslissend geweest. dan had Vitesse 0-2 voorgestaan.
2e helft was PSV de betere zonder twijfel.

de regels
. De regels wijzen echter aan dat indien het vasthouden doorgaat in het strafschopgebied er sprake is van een penalty.

21 februari 2021 om 19:27

Het ging niet op het vasthouden maar om het contact met de voeten/benen.

21 februari 2021 om 19:31

dan had hij alsnog de bal op de stip kunnen leggen voor vasthouden

21 februari 2021 om 19:37

Nee, de overtreding waarvoor gefloten wordt is buiten de 16. Dit is het moment wat wordt beoordeeld. Wat daarna gebeurt is dus niet meer relevant. De eerste overtreding is erbuiten, dus een vrije trap. Zo moeilijk is het toch niet?

Wel of geen penalty broja is doorgebroken met twee man achter zich.

21 februari 2021 om 19:27

Spelers liepen naast hem en niet achter hem, deze beslissing kan ik prima begrijpen.

21 februari 2021 om 19:39

Bovendien was in de herhaling heel goed te zien dat Baumgartl ongeveer 2x zo snel was

Wat een puinhoop dit bij Psv. ongelofelijk dat niemand nog heeft ingegrepen. Zowel de clubleiding als de PSV fans laten het allemaal geburen. Ik wil niet stoken, maar volgens mij is dit toch wel het verschil tussen Ajax en Psv. Als zoiets bij Ajax gebuurt gaan de Amsterdammers rellen. De fans zouden in grijpen, of er nou Corona is of niet. PSV moet niet wachten tot dat deze trainer nog een grotere blunder gaat maken (dat heeft hij nog zeker in zich). Als dit zo doorgaat is PSV zelfs niet meer zeker van de 2e plek. Zet de Duitser op straat en door!

21 februari 2021 om 20:52

De fans? Wat moeten die doen dan, de boel afbreken? Als je de reacties hier en op social media een beetje volgt is het sentiment onder supporters juist bijzonder kritisch. En de reden waarom Gerbrands en De Jong niet ingrijpen heeft er alles mee te maken dat beide heren impliciet verbonden zijn aan het lot van hun trainer en het ontslag van Schmidt de aandacht naar hen verlegt. En niet onterecht. Ik vind de club er onder Gerbrands per saldo weinig op vooruit gegaan sinds zijn aanstelling in 2014. Loze kreten als 'in topsport bestaan geen excuses' en ' niemand is groter dan de club' halen bij PSV de praktijksituatie niet bepaald, terwijl de ambitie om structureel bij de beste 32 clubs van Europa te horen onderhand lachwekkend wordt. Natuurlijk kun je hem niet alles aanwrijven, maar wat ik wel kwalijk vind is dat PSV niet langer 'het allerbeste voor de club' als norm aanhoudt, maar PSV vooral een opleidingsclub moet worden wat alles binnen eigen kring houdt. De overtuiging om John de Jong en Jan Vennegoor of Hesselink, zonder aantoonbaar tracking record in de functies TD en Hoofd Scouting te maken, vind ik eigenlijk onvergeeflijk; zeker omdat beide het niveau van de scouting niet bepaald omhoog hebben geholpen.

Integendeel. Ik kan wel janken als ik vandaag zie dat Baumgarl, Rosario en Viergever het hart van een vijfmansverdediging vormen waar uit armoede ook Mauro Junior als linksback moet worden toegevoegd. Dat is niet eens subtopwaardig! Als je TD er drie jaar op rij niet in slaagt om een verdedigend centrum op te tuigen dat voldoet aan de maatstaven van een Nederlandse topclub, laat staan enigszins in de buurt komt van die 'bij-de-beste-32-clubs-horen'-ambitiie, ben je ongeloofwaardig als je hem nog een vierde jaar je schamele miljoenen toevertrouwd. Nadat hij vorig jaar al 32 miljoen verkwiste aan Baumgartl, Bruma en Doan (toevallig hetzelfde bedrag als wat PSV in de afgelopen 10 jaar(!) aan centrumverdedigers uitgaf), werd hem geen strobreed in de weggelegd dit jaar 9 miljoen euro te prioriteren voor Sangaré, die precies het type middenvelder is dat de matige Pablo Rosario is. Hoe bestaat het dat zo'n man die keuze maakt en niets doet aan de breekbare situatie achterin, waar een onervaren jeugdspeler (teze) en speler die vorig jaar keihard door de mand viel (boscagli) het beste zijn waar Schmidt uit kan kiezen?

21 februari 2021 om 22:56

Eens met je relaas enkel betreffende Sangere. Als hij het balletje zoals vandaag naar de goede kleur speelt is ie naast z'n verdedigende werk best een goede speler. Zijn voortzetting moet beter structureel en ik denk gezien zn leeftijd dat wel lukken gaat. Nog jong. Nieuw land, nieuwe stijl.

21 februari 2021 om 22:58

Berata ik geloof in Schmidt en wil hem ver of beoordelen na dit a typische seizoen. Nieuwe trainer, nieuw land, nieuwe stijl, nieuwe spelers. Alles moet wennen. We zijn net een half jaar verder
Ajax is verder, wij staan 2e

Hoop dat dit experiment niet weer voorbij komt. Tja denk als het kan Baumgartel niet meer opstellen. Loopt raar achteruit, grijpt niet in.... Oogt sterk maar wint geen duels. Rosario kan gewoon niet zo goed voetballen. Als het tempo hoger wordt ziet hij het niet meer. Toch bijzonder hoe je in hemelsnaam zo'n Baumgartel kan scouten.

21 februari 2021 om 23:18

Het ergste is wel dat het niet eens impulsaankopen zijn. Baumgartl en vooral Bruma zijn heel intensief gescout, al jaren gevolgd. Dat maakt het ongelooflijk dat die scouting het uberhaupt eens wordt met elkaar dat hier bij elkaar zo'n 25 miljoen op los gelaten moet worden. En nog meer dat diezelfde scouts en TD onbedreigd in hun functie blijven. Ik zou Baumgartl geen verantwoordelijkheid binnen de lijnen meer toevertrouwen. Beter gaat ie in de keuken van de Herdgang helpen. En dan vooral broodjes smeren en drankjes inschenken, niets heets of scherps in ieder geval...

Ik vind het eigenlijk heel logisch wat Schmidt deed, had veel eerder gemoeten!
Structureel zijn er mensen geblesseerd en was de ploeg na 60 minuten op waarna het elke keer weer spannend werd. Zeker nu met 5 wissels, kan je beter beginnen met de mindere spelers om de wedstrijd vervolgens tot een goed eind te brengen. Voorzichtig beginnen met de mindere spelers, die als ze minder vermoeid zijn minder fouten maken kan tijdelijk een hele goede oplossing zijn wanneer het gewoon niet wil lopen voor de volle 90 minuten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren