Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Maher kiest opnieuw met zijn hart en blijft actief in Eredivisie

Laatste update:

De toekomst van Adam Maher ligt bij FC Utrecht, zo verzekert De Telegraaf in de nacht van zondag op maandag. Volgens de krant tekent de middenvelder op korte termijn een contract voor drie seizoenen in Stadion Galgenwaard. Hij komt transfervrij over van AZ en gaat zijn trainer John van den Brom achterna.

Maher stelde AZ vorige maand teleur met de mededeling dat hij zijn aflopende contract niet zou verlengen. De spelmaker keerde aan het begin van dit seizoen terug in Alkmaar en was nadien goed voor 2 doelpunten en 5 assists in totaal 29 officiële wedstrijden. Met zijn sterke spel zou Maher zich in de kijker hebben gespeeld bij meerdere clubs; volgens De Telegraaf waren Celtic, Blackburn Rovers en Vitesse daadwerkelijk concreet voor Maher.

Zijn naam werd ook gelinkt aan Feyenoord, maar Maher wilde eerst met Utrecht in gesprek, uit dankbaarheid voor het vertrouwen dat hij kreeg van Van den Brom bij AZ. Met zijn stap kiest de 25-jarige voormalig international van Oranje opnieuw met zijn hart, zo roept de krant in herinnering. "De middenvelder koos in 2018 al eens onverwacht voor FC Twente, omdat Gertjan Verbeek daar trainer was en toont nu zijn loyaliteit aan John van den Brom."

Maher werd opgeleid in Alkmaar, waarna PSV in 2013 vijf miljoen euro neertelde. Een doorslaand succes werd zijn dienstverband in Eindhoven niet en na een huurperiode bij het Turkse Osmanlispor vertrok hij in januari 2018 definitief naar Twente. Met de Tukkers degradeerde Maher uit de Eredivisie, waarna hij terugkeerde bij AZ. Met die club eindigde Maher afgelopen seizoen als vierde. Utrecht won de play-offs en plaatste zich net als AZ voor de tweede voorronde van de Europa League.

Maakt Adam Maher de juiste keuze?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eerste speler ooit die een stap omlaag gaat na een goed seizoen. Had in mijn ogen lekker bij Az moeten blijven die hij op zijn knieën mag bedanken voor het vertrouwen. Meneer zoekt het nou maar lekker uit erg jammer.

3 juni 2019 om 00:35

Snap jouw teleurstelling maar maher doet hier niets verkeerd. Hij is met az 1jarig contract overeengekomen. Daarnaast weet ik niet of van az naar Utrecht zo'n stap terug is.

3 juni 2019 om 08:43

Ik denk dat alle Utrechters zich hier ook wel in kunnen vinden hoor. Ik in ieder geval wel.
Zowel sportief als financieel gezien is Utrecht een stap terug. Echter wil hij blijkbaar graag met vd Brom werken en kan het hem niet veel uitmaken of hij bijvoorbeeld 180.000 of 150.000 per seizoen vangt.
Wat dat betreft is het te prijzen, dat hij niet voor het geld of de makkelijke weg kiest, maar met Utrecht probeert AZ van plek 4 af te halen en met vd Brom te werken.

Ik begrijp de teleurstelling, maar voor hem is het misschien een hele logische keuze.
Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met deze 'aankoop'. Laten we hopen op een mooie strijd voor plek 4 (en misschien wel 3 )

3 juni 2019 om 00:35

AZ heeft hem een 1jarig contract voorgeschoteld. Als ze echt zo veel vertrouwen hadden, hadden ze hem wel meer gegeven. Dan moet je ook niet gek opkijken als hij op interesse van anderen ingaat

3 juni 2019 om 00:40

Een speler die gefaald heeft bij PSV en FC Twente geef je geen contract voor 3 jaar. Daarvoor is het een te groot risico.

3 juni 2019 om 00:45

Ja want az is van hetzelfde niveau als PSV. Je had gewoon opties om te verlengen in moeten zetten. Nu Niet huilen

3 juni 2019 om 00:46

Maar als je hem wel ziet zitten, kun je er wel een verlengingsoptie opzetten van nog 2 jaar.. Ik betwijfel of AZ hier echt ‘fout’ zit, maar misschien kunnen ze er daar toch wel een beetje van leren?

3 juni 2019 om 00:47

Precies, dus was het vertrouwen ook weer niet heel groot. En dat is precies waarom het geen reden is om bij AZ te blijven. Van den Brom geloofde vermoedelijk meer in hem dan Huiberts, aangezien Maher hem nu naar Utrecht volgt. Hij is loyaal aan de man die in hem gelooft. Daarom vind ik het ook niet gepast dat dit hem verweten wordt

3 juni 2019 om 01:48

@AZ
Ik vind het nogal wat om te stellen dat Maher gefaald heeft bij PSV. Maher heeft gewoon nul vertrouwen gekregen van Cocu. Die heeft het nooit in hem zien zitten in het begin, en dat terwijl die jongen 4 jaar lang constant goed bleef trainen. Cocu heeft zelfs in het 4e jaar toegegeven dat hij eigeblijk beroep moet doen op Maher (vanwege zijn toewijding en inzet), maar dat niet meer doet omdat hij niet meer tot de spelers hoort die Cocu tot de selectie vond horen. Die jongen heeft 4 jaar zien opgaan in een trainer die hem ondanks zijn inzet nul kansen gaf en hem volledig negeerde. Ja, dan ga je trainers achterna die je wel echt zien zitten en die je wel waarderen. Dat zijn de Ruttens, Van den Broms, Ten Hags en de Verbeeks, de Adriaanses.. Geen dubbele moraal, altijd oprecht en hebben affiniteit in het omgaan met mensen met hele verschillende achtergronden en weten met deze mensen een band te bouwen. Ook Koeman behoort tot deze groep. Ook Hiddink en Van Marwijk behoren tot deze groep.

Winter, Blind, De Boer, Van Bronckhorst en de Cocu's hebben gewoon een blinde vlek en een allergie voor mensen die heel anders zijn en kunnen zich maar niet in die mensen verplaatsen. Was 20 jaar geleden zo toen ze bij het Nederlands elftal speelden, en dat is nog zo. Ze hebben op dit vlak gewoon onvoldoende culturele sensitiviteit.

Maar dat deze jongen na de nachtmerrie jaren nu even gewoon het plezier in het voetballen terug wil, is zijn goed recht.

Van Bommel kan ik nog niet inschatten. Maar met Van Marwijk heeft hij een goede mentor. Ik hoop dat hij iets van die interculturele sensitiviteit weet mee te nemen, want dat is het verschil tussen een Aissati die Pirlo alle hoeken van het veld laat zien, of een half dode speler die met zijn ziel onder zijn armen gaat voetballen. Dit is het verschil tussen een Bakkali die de sterren van de hemel speelt, en plezier uitstraalt, of een Bakkali die ongemotiveerd en ongedisciplineerd op het trainingsveld staat. Dit is het verschil tussen een Amrabat, Ziyech en Ayoub Die voor je willen strijden oo het veld, of tegen zichzelf zitten te voetballen. Want als je niet goed met deze situaties omgaat, komt het bij een groot deel van deze spelers niet binnen als een disciplinaire maatregel om er beter van te worden, maar als een onrecht / of een discriminerende maatregel. Of als 'geen respect'. Dit veroorzaakt een identiteitsprobleem en strijd die je je spelers niet moet aandoen. Het gaat veel dieper. Dus moet je dit goed kunnen motiveren en uitleggen, je moet er rechtlijnig in zijn, maar je moet ook rekening houden met de verschillen en de omstandigheden die er zijn. Het moet proportioneel zijn. De straffen moeten motiverend zijn. Er is een slag trainers die dat gewoon echt niet kunnen. En als jullie de reeks incidenten opzoeken tussen de spelers en de trainers, dan zien jullie een duidelijke lijn hierin.

3 juni 2019 om 02:11

Inderdaad diegopeladona. Het is geen toeval dat Rutten spelers als Aissati, Bakkal, Afellay, Achahbar en Manu weet te prikkelen. Zelfde geldt voor Ten Hag met Ziyech, Elia, Promes, Mazraoui, Ayoub, Barazite, Sofyan Amrabat en Labyad. Zij weten hoe ze die gasten moeten benaderen en dat is een grote kwaliteit. Onder Van Bronckhorst en Cocu gaan dit soort spelers structureel verloren en dat is zonde. Ik vind het ook leuk om te zien dat Advocaat Bazoer zo weet te prikkelen, dat is echt een kwaliteit. En het leuke is dat de sleutel tot die kwaliteit ´oprechtheidⴠis. Trotse jongens houden niet van spelletjes, dus zeg ze de waarheid. Wees eerlijk en ze respecteren je

3 juni 2019 om 03:46

@Bobiko
Je omschrijft het goed. Zij willen weten waarop ze worden beoordeeld. Wees duidelijk, kijk ze aan, spreek ze aan, en negeer of ontwijk ze niet. Laat ze weten wat ze moeten doen om er weer bij te horen.

3 juni 2019 om 04:03

Nou, als ze slim waren hadden ze ook een eenzijdige optie van een extra jaar in zijn contract kunnen zetten. Als Az zijnde is het extra vreemd dat ze dat niet hebben gedaan gezien ze weten wat voor kwaliteiten Maher heeft en dat er eens kans bestond dat hij het weer op zijn heupen zou krijgen. Ik had m liever bij Feyenoord gezien maat helaas. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen bij de Domstedelingen in de Europa League voorrondes. Wordt s tijd dat de subtop van de Eredivisie weer s punten binnen haalt voor Nederland ipv telkens kansloos onderuit te gaan tegen clubs uit landen als Azerbeidzjan. Kom op zeg!

3 juni 2019 om 06:00

diegopeladona, ik ben het volledig met je eens. En ook nog eens duidelijk en helder verwoord.

3 juni 2019 om 06:12

Azeverton

Het is precies zoals je stelt, AZ vond het risico te groot en wilde hem maar voor een jaar vastleggen. Had Maher minder gepresteerd, dan had AZ hem geen nieuw contract aangeboden en kon Maher het verder maar uitzoeken.

Nu presteerde Maher wel en is hij transfer om te gaan en staan waar hij wil. Dat was de keuze van AZ, die wilde geen risico nemen. Dan moet men nu ook niet zeuren dat hij elders tekent.

3 juni 2019 om 08:31

@diegopeladona

"winter, Blind, De Boer, Van Bronckhorst en de Cocu's hebben gewoon een blinde vlek en een allergie voor mensen die heel anders zijn en kunnen zich maar niet in die mensen verplaatsen. Was 20 jaar geleden zo toen ze bij het Nederlands elftal speelden, en dat is nog zo. Ze hebben op dit vlak gewoon onvoldoende culturele sensitiviteit'.

Psychologie van de koude grond. Je hebt kennelijk zoveel vertrouwen in je zelf dat je denkt dat je zonder daar een opleiding gevolgd te hebben, een analyse van iemands psyche kunt maken zonder ooit met hem gesproken te hebben. En dat kunnen afgestudeerde psychologen in het Pieter Baancentrum nog niet eens, als een TBS er niet meewerkt, is het onmogelijk om hem te analyseren en gaat het feest niet door en kan hem geen TBS worden opgelegd. Als jij denkt dat je dat wel kunt, overschat je jezelf een tikkeltje. Een trainer die met grote selecties werkt en trainingen moet voorbereiden, organiseren en uitvoeren, kan bovendien onmogelijk genoeg tijd vrij maken om iedere speler als individu te behandelen en de groepsdynamiek steekt zo in elkaar dat als een trainer dat bij bepaalde jongens wel doet, die spelers als zijn lievelingetjes worden aangemerkt. En dat is niet goed voor de trainer en niet goed voor zijn spelers. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Bij Ajax wordt Labyad als het lievelingethje van Ten Hag beschouwd omdat hij hem van Utrecht heeft gehaald. Dat gebeurt nog steeds terwijl hij amper speelt(!).

Je praat dan ook gewoon onzin. Het is niet de taak van de hoofdtrainer om de spelers mentaal te begeleiden, maar daar heeft een club vaak een teammanager voor in dienst of soms is het ook de assistent trainer die die taak op zich neemt. Bij Ajax was dat vroeger de taak van David Endt, tegenwoordig houden Jan Siemerink en Alfred Schreuder zich daarmee bezig. De hoofdtaak van een coach is trainingen te geven en zijn spelers beter te maken, het is natuurlijk niet de bedoeling dat zijn spelers na afloop van de training in zijn kantoortje bij hem op de bank komen liggen. Daar is hij ook niet voor opgeleid en heeft hij uitzonderingen daar gelaten, meestal ook niet de kennis voor. Het omgaan met mensen is een onderdeel van je persoonlijkheid, als je die gave niet of minder hebt, zal je die ook nooit aanleren. En het is ook nog zo dat er soms gewoon een klik is tussen mensen, terwijl het ook vaak voorkomt dat mensen gevoelsmatig een hekel aan elkaar hebben zonder dat daar een aanwijsbare reden voor is.

Een trainer moet een groep met 20 tot 30 verschillende karakters in goede banen leiden en dat gaat natuurlijk niet lukken als hij de bepaalde spelers voor gaat trekken en meer aandacht gaat geven. Dat krijgt hij op een gegeven moment als een boemerang terug. Topsport is hard en als je daar niet mee om kunt gaan, ben je daar gewoon niet geschikt voor. Het is niet voor niets dat spelers als Van der Gijp en El Hamdaoui ondanks dat ze overliepen van het talent een carriere hebben gemaakt die niet parallel liep met hun talent. En er lang niet alles uit hebben gehaald omdat ze niet over voldoende andere kwaliteiten beschikten om dat te doen. Dat ligt voor honderd procent aan die spelers zelf en dat jij de amateurpsycholoog uit hangt en de schuld daarvoor bij de coach legt, raakt kant noch wal. Je hebt duidelijk nog nooit van groepsdynamiek gehoord en het bewustzijn dat spelers die door de coach voorgetrokken worden, vaak door hun collegas met de nek worden aangekeken, waardoor die aandacht vooral een averechts effect sorteert.

Je hebt de klok horen luiden en weet duidelijk niet waar de klepel hangt. Peoplemanagers worden zo geboren, dat is een gave van Moeder Natuur. Mensen als Beenhakker en Hiddink hebben dat van nature, die behandelen iedere speler op dezelfde manier en behoefden geen rekening te houden met iemands afkomst om hun benadering daar op af te stellen. Dat zijn van nature warme persoonlijkheden en die zijn nu eenmaal makkelijker in de omgang en trekken andere mensen makkelijker aan. Met een warme persoonlijkheid ben je echter niet meteen een toptrainer en er is geen enkele topclub die een coach daarop selecteert. Gezelligheid kweken en bezigheidstherapien organiseren behoren tenslotte niet tot het takenpakket van een coach van een topsportclub, die worden beoordeeld op de resultaten die worden behaald en dan moet je ze daar ook op afrekenen. En niet of ze het goed kunnen vinden met individuele spelers. Als je dat belangrijk vindt als club, moet je daar een specialist voor aanstellen die dat goed beheerst en de verantwoordelijkheid daarvoor niet bij een trainer leggen. Dat doen, is volstrekt absurd.

3 juni 2019 om 09:13

@jaxiejuve nu roep je dit in een topic over Maher / FC Utrecht..

In 2017 uitgeschakeld door Zenit, is dat echt een schande?
Ja paar jaar daarvoor schandelijk eruit geknikkerd door een ploeg uit Luxemburg, maar ook daar staan 2 gelijke spelen tegen Liverpool en 2 gelijke spelen tegen Napoli tegen over..

Het is voor de teams als AZ en Utrecht ook niet makkelijk, zodra 1 speler zijn kop iets boven het gras uitsteekt worden ze meteen door Ajax of PSV weg gekocht (en regelmatig de vernieling in geholpen..)

3 juni 2019 om 09:41

Als Utrecht zoveel vertrouwen in hem had, dam hadden ze hem vorig seizoen een contract moeten aanbieden. Maher toont aan geen ziel en karakter te hebben en dus is Utrecht voor hem het plafond volgend jaar (strijden voor PO toegangsbewijs).

3 juni 2019 om 14:09

@Scepticus
Komisch dat jij mij allemaal labels toebedeelt, terwijl ik veel dichter tot de voornoemde casuistiek zit dan jij zou denken. Jij komt met een reeks ad-hominem argumenten en aannames die kant noch wal raken. Spijtig. Zo kan het geen inhoudelijke discussie worden.

Wel is duidelijk dat jij een eenzijdig beeld hebt van het vak.

En toch lijk je je zelf in de knoop te lullen, ergens erken je dus dat er trainers zijn die veel beter een peoplemanager zijn dan anderen, maar volgens jou worden dus een Beenhakker, Hiddink en Ancelotti niet vanwege deze specifieke competentie aangesteld. Chelsea en Rusland hebben heel bewust voor Hiddink gekozen vanwege zijn peoplemanagement kwaliteiten. Bij Chelsea omwille van damage control na het Mourinho tijdperk. Bij Rusland om de spelere meer uit hun schulp te laten kruipen.

Let op, ik zeg niet dat je alleen deze competentie moet hebben om te slagen. Ik geef aan dat dit een ongelofelijk belangrijke competentie is voor een ieder die voor een gemeleerde groep of individu staat.

De stelling dat topsport hard is, en dat je als professional daarmee dient mee leren om te gaan, staat los van het idee dat diegene die elke keer jou beoordeelt vanwege andere referentiekaders allergisch op je reageert en meestal het goed bedoelde niet ziet. Wanneer dit speelt heb je met een beoordelaar te maken die in zijn professionele benadering nog zijn gereedschapskist dient aan te vullen. Alleen mensen kunnen coachen die op je lijken of er hetzelfde in staan of waarmee je je kunt identificeren, maakt je niet per se een goede coach voor iedereen. Ook al ben je technisch of tactisch een vakman.

3 juni 2019 om 01:18

is geen stap terug want FC Utrecht gaat met vd brom en nieuwe spelers een stap omhoog doen en bij AZ is het maar afwachten hoe het wordt met nieuwe trainers Slot en Pusic en zonder Maher en kijken wie daar nog meer weggaan etc

3 juni 2019 om 01:38

Kom op man, doe nou niet of Utrecht op dit moment een stap omhoog is in vergelijking met az.... sportief gezien is az sowieso de laatste jaren een stap boven Utrecht en als je de publiekslieveling bent die een echte bonuskans heeft gekregen van az, wat bezielt je dan om voor zo’n stap te vertrekken? Ik snap er oprecht helemaal niets van.

3 juni 2019 om 08:19

Klot utregwatcher, Utrecht us minstens 3 stappen omhoog

3 juni 2019 om 08:25

Utrecht is geen stap omhoog, maar het is ook verre van een stap omlaag. Zo veel minder is het allemaal niet bij Utrecht.

Spelen ook gewoon voorrondes Europees voetbal. Leuk stadion, fanatieke aanhang en niet te vergeten de trainer die vertrouwen in hem toonde staat daar volgend seizoen gewoon aan het roer.

Zou je toch aan het denken moeten zetten dat eerst de trainer vertrekt en nu ook een speler. Misschien is het intern toch allemaal minder geweldig dan jij denkt.

Zelfde met de bonuskans die veel AZ supporters zien in het contracteren van Maher. Is dat wel een bonuskans??? Moest het eerst laten zien op trainingen. Toen bleek dat hij er toch wel iets van kon, kreeg hij een schamel contractje van een jaar aangeboden. Nou poeh, poeh. Zaten 0 garanties aan verbonden. Had gekund, bij zoveel wedstrijden automatisch een verlenging van 2 jaar bv, maar zelfs dat was te veel gevraagd. Dan krijg je de bal gewoon netjes terug gekaatst.

3 juni 2019 om 09:45

Az bood hem tenminste een contract, Utrecht niks van gezien....met jou opmerking in acht nemend is AZ de enige club met ballen vorig jaar. Vier jaar niks gepresteerd, weggehoond in Turkije, Twente en Psv....wat wil je dan? Lekker 4 jaar contract voor 5 ton per jaar?

3 juni 2019 om 10:40

@azchelsea klopt Utrecht is geen stap omhoog vergeleken met AZ, maar gezien de afgelopen jaren qua onderlinge resultaten en eindstand in de competitie wel gewoon gelijkwaardig.

3 juni 2019 om 02:17

Nou wat een vertrouwen sprak er uit dat 1-harige contract die ze na enige aarzeling maar hebben gegeven omdat Vejinovic zwaar geblesseerd raakte!

3 juni 2019 om 04:02

Anders om had het ook gekund , een club laat een speler ook gaan als ze het niet zien zitten. En hij volgt een trainer met wie hij het blijkbaar goed kan vinden
.

3 juni 2019 om 09:36

De prestaties van AZ de afgelopen jaren zorgen er zeker voor dat AZ groter is. Vergis je alleen niet in Utrecht, het is een stabiele subtopper die ook in een goed jaar zeker wel op plek 4 kan eindigen. Ook mooi dat de eredivisie in de breedte sterker wordt, hopelijk haalt Utrecht de poulefase met Maher

Een stap naar een grotere club had ik nog wel begrepen maar Utrecht? Hier stelt Adam mij en vele AZ'ers met mij enorm teleur. Ik wens hem het beste maar dit vind ik een pijnlijke en onlogische stap.

3 juni 2019 om 00:41

Utrecht is wel degelijk een grotere club dan az hoor: grotere aanhang, grotere stad, groter stadion (?), iig meer uitstraling dan az.

3 juni 2019 om 00:46

Maar toch minder prijzen en structueel onder AZ eindigen..

3 juni 2019 om 00:48

Minder vaak gedegradeerd en vaker europees spelen, een echte volksclub met een grote trouwe aanhang tegeover het klapvee van az

3 juni 2019 om 00:51

Doe nou niet alsof az een serieuze prijzenkast heeft haha, 2 titels. Als club Gelijkwaardig Aan utrecht

3 juni 2019 om 00:51

een aantal van jou beweringen kloppen enigszins, maar AZ is verder gewoon een veel betere voetbal club met betere spelers en een veel betere jeugdopleiding.

3 juni 2019 om 00:53

Ach hou toch op. AZ doet het gewoon veel beter de afgelopen 20 jaar. Veel meer goede spelers afgeleverd, meerdere keren meegedaan om het kampioenschap, in Europa leuke dingen laten zien etc.

3 juni 2019 om 00:54

Ah, dus de grootte van een stad bepaalt ook al hoe groot een club is. Misschien heeft Utrecht een iets grotere aanhang, maar gezien de bezetting van het stadion heb ik ook daar mijn twijfels. AZ heeft in de laatste 20 jaar veel meer laten zien dan Utrecht. Ik ben niet een supporter van AZ, maar qua prestaties in het recente verleden kun je toch moeilijk ontkennen dat AZ beter heeft gepresteerd dan Utrecht? De stap van Maher begrijp ik wel als het bij hem vooral om het vertrouwen van zijn trainer gaat. Maar qua club is het nou niet gelijk een stap omhoog.

3 juni 2019 om 01:10

Mrboity, AZ heeft in totaal 148 officiële internationale duels gespeeld. Utrecht 62 meen ik. Utrecht stond in 2018 op plek 177 van de UEFA ranking, AZ op plek 58.

3 juni 2019 om 01:12

Hahahaha Utrecht een grotere club dan AZ? AZ speelt bijna structureel Europees voetbal en heeft een veel hogere begroting. Om maar even twee belangrijke zaken te noemen, namelijk de sportieven prestaties en geld. Groter stadion is leuk, maar vol zit het er zelden. En wat voor uitstraling heeft Utrecht precies dan? Het is een volksclub waar men hard werkt en passie heeft, AZ is meer een gemoedelijke club.

3 juni 2019 om 01:18

verleden telt niet, gaat om toekomst, Utrecht wil omhoog, en AZ is een topcoach kwijt

3 juni 2019 om 01:36

Vdbrom is zeker een prima coach, maar zo heel goed is hij nou ook weer niet. Az heeft nu Slot en Pusic, moet goedkomen denk ik.

3 juni 2019 om 01:44

Een topcoach is overdreven. Als hij het echt goed had gedaan was hij ook wel weggeplukt bij az. Vd brom is nooit beschouwd als echt een onwijs goede coach en hij heeft veel kritiek gehad. Ik vond dat hij het prima deed maar er zijn genoeg wedstrijden geweest -bijvoorbeeld bekerfinale tegen Feyenoord- waarin je denkt; waar ben je nou mee bezig? Vd brom heeft het niet voor niets zo lang volgehouden bij az, maar de rek was eruit.

3 juni 2019 om 06:50

Grotere aanhang? Dat waag ik te betwijfelen, AZ heeft zo'n 10.000 seizoenskaarten verkocht afgelopen seizoen. Van Utrecht kan ik zo snel geen aantal vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat het meer dan dat is.

Grotere stad? Dat is evident, maar de FC is niet eens de populairste club in eigen stad. Ik woon er zelf, je ziet hier op straat zichtbaar meer fans van Ajax en ook Feyenoord dan van FC Utrecht - dat heeft in mijn optiek ook te maken met de universiteit en hogeschool, waardoor de stad bevolkt wordt door veel studenten 'van buiten'.

Groter stadion? Dat klopt, maar het zit nooit vol. Je laatste statement over een trouwe aanhang is wat mij betreft dus ook discutabel.

3 juni 2019 om 06:58

Maak daar maar van: nog nooit gedegradeerd.

3 juni 2019 om 08:25

Vind AZ toch wel een stapje hoger dan Utrecht. AZ vecht de afgelopen jaren eigenlijk altijd met Feyenoord om plek 3.

Je hebt in NL in principe een top 2 met Ajax & Psv, daarna de hoogste sub toppers Feyenoord & AZ en daarna de reguliere subtop zoals FC Utrecht & Vitesse.

Persoonlijk vind ik het argument van grotere van aanhang en stad maar onzin. Dan zou Feyenoord dus ook een grotere club zijn dan PSV of Roma groter dan Juventus...

3 juni 2019 om 09:07

Er zitten bij utrecht gemiddeld 19.000 mensen bij az 14.000 dus dat is wel degelijk een verschil

3 juni 2019 om 01:03

Hij kiest voor VdB, die hem uit het as deed herrijzen. Het is eerder een daad van loyaliteit. Spirtief onlogisch maar goed ik denk niet dat Adam de illusie heeft om nog de top te bereiken. Ik denk dat vertrouwen en zekerheid zijn drijfveer is in deze beslissing. Beetje verder kijken dan je neus lang is

3 juni 2019 om 01:23

Vertrouwen en zekerheid heeft Adam ook bij AZ, de club waar ie groot is geworden, afgelopen seizoen uit de as herrees en door de fans geadoreerd wordt. Ik kan moeilijk geloven dat vd Brom zoveel meer te bieden heeft dan dat.

Heel jammer. Zag hem echt heel graag op Clasie z'n plek.

Ik ben echt echt echt heel zwaar teleurgesteld in Maher... Vind het zo jammer dat hij weg gaat. Als hij naar een club in het buitenland of naar Ajax ging kon ik er nog wel mee leven, maar naar Utrecht?!? Huiberts had hem makkelijk een flinke salaris verhoging kunnen geven.

3 juni 2019 om 00:40

Ben je dan niet gewoon teleurgesteld in je club? Die had hem direct een langer contract moeten geven dan. Maher doet hier niets waar je teleurgesteld over kan zijn

3 juni 2019 om 00:48

Ook wel een beetje, maar Maher speelde pas echt goed na de winterstop dus ik snap wel een klein beetje waarom ze hem niet meteen hebben verlengd. Ik denk zeker dat Huiberts hem 2/3 maanden voor het einde van het seizoen heeft moeten verlengen. Ik durf wel te zeggen dat Maher niet voor het geld kiest, want voor meer salaris moet hij volgensmij toch echt bij AZ zijn. Dat maakt zijn keuze misschien nog gekker, bij AZ opgeleid en toen het slechter ging weer de kans gekregen.

3 juni 2019 om 00:49

Hij kan toch teleurgesteld zijn dat Maher vertrekt?

3 juni 2019 om 01:14

AZ heeft Maher de kans gegeven om weer te spelen, de supporters stonden achter hem en hij heeft een goed contract gekregen in maart. Dus ja, het is inderdaad een laffe streek.

3 juni 2019 om 01:27

Helemaal niet laf joh. VdBrom was degene die hem opstelde, niet het bestuur van AZ dat hem maar een 1-jarig contract gaven.

3 juni 2019 om 07:05

Ik las ergens dat ze bij AZ tot eind maart hebben gewacht om met Maher te praten over verlenging en opwaardering van zijn contract (wat als ik het goed begrijp dit jaar behoorlijk karig was). Dan snap ik wel dat je verder kijkt, zeker als je trainer weg gaat.

Top, de vervanger van bazoer is een feit. Wel een overvol middenveld nu met maher, overeem, gustafson, strieder, van de streek. En ook nog görtler die in de play off liet zien aardig te kunnen voetballen.

Wel fijn om dit soort spelers binnen te kunnen halen. Nu nog Cerny en een spits erbij. En een extra centrale verdediger en we zijn klaar voor volgend jaar

Hij toont overigens gewoon loyaliteit aan de trainer die hem al het vertrouwen gaf. Hij is AZ niks schuldig. vdBrom was degene die hem deed opbloeien.

3 juni 2019 om 00:46

Dit dus de AZ supporters kunnen wel gaan klagen maar sit is gewoon een bewuste keuze. Waarschijnlijk had hij bij Rovers en bij Celtic meer geld kunnen verdienen maar hij kiest voor Loyaliteit en een beetje voor zekerheid. Had zeker niet misstaan bij Feyenoord op het middenveld imo.

Wel grappig de manier waarop AZ fans over Utrecht spreken. Ik vind AZ helemaal geen grote club. Heerenveen, Twente en misschien Vitesse zijn clubs die buiten de top 3 groter zijn dan Utrecht. AZ doet het vanaf de DSB tijd heel goed met geweldig beleid, maar ik verwacht altijd dat ze vroeg of laat weer een keer zullen terugzakken tot hun eigen niveau (iets als de Graafschap). Maar goed ik had deze transfer ook niet verwacht, ik ken zijn band met die nieuwe trainer van AZ ook niet zo, maar hij lijkt er weinig vertrouwen in hebben. Had AZ hem eigenlijk een aanbod gedaan?

3 juni 2019 om 00:53

Twente een grotere club noemen en beweren dat AZ van het kaliber De Graafschap is.., wauw.. Zeker met je argument dat AZ het vanaf het DSB tijdperk goed doet met geweldig beleid is dit gewoon heel vreemd. Aangezien Twente “groot” werd met wanbeleid en daar voor op de blaren heeft moeten zitten.

3 juni 2019 om 10:55

Het heeft ook te maken met de waarin eenieder voetbal begon te volgen misschien. Toen ik voetbal begon te volgen was AZ jarenlang een doorsnee eerste divisie ploeg. Middels DSB is het een weer een succesvolle club geworden, zoals het eerder een grote club werd door Wastora. Misschien zitten er in supportersschare van AZ bovengemiddeld veel rijke ondernemers die graag geld steken in hun club. De laatste jaren hebben ze gewoon een geweldig bestuur, maar telkens als er iemand van het bestuur vertrekt, krijg ik een Djenga gevoel. Zou het nu gaan omvallen? Er is geen logische structurele reden waarom AZ boven Utrecht, Vitesse, Heerenveen, Groningen, Twente, Willem II, NAC of Roda JC zou hoeven staan. Ja ze hebben nu een hogere begroting door een aantal factoren, maar die kunnen veranderen. Niet van vandaag op morgen, maar vroeg of laat gaat het gebeuren. Tenzij er weer een Dirk Scheringa komt.

3 juni 2019 om 01:51

Och Peter waar hebben we het over? Az van niveau de graafschap? De graafschap is een Prachtige club, maar probeer jezelf alsjeblieft wel serieus te nemen, want dit gaat nergens over. En ik lees nu constant over het aanbod dat az maher had gedaan. Dat was meer een bonusaanbod, maher mocht ongelooflijk blij zijn dat hij nog bij een club als az aan de slag mocht (nadat hij al 3x op rij had gefaald). Dat het dan goed uitpakt en dat je elke week volledig wordt toegezongen is voor beiden mooi, maar betaal dat dan ook uit in een beetje loyaliteit. Ik kan zo’n stap echt totaal niet begrijpen.

3 juni 2019 om 09:18

Vind Utrecht echt een van de saaiste clubs van Nederland met een van de slechtste grasmatten van Nederland. Imago moeten ze aan werken, dat kan, hopelijk grasmat ook.

Overigens heeft AZ hem een dik aanbod gedaan, beter dan Utrecht, dus voor het geld doet hij het niet (tenzij van Seumeren onder de tafel nog wat betaald).

3 juni 2019 om 09:46

Ik snap dat je hier je mening verkondigt, maar wat betreft grasmat sla je de plank wel volledig mis.
Is al jaren in de top van de Eredivisie, volgens de spelers die erop voetballen. Dus hoe je daar bij komt, is mij wel een raadsel eigenlijk?

3 juni 2019 om 09:54

slechtste grasmat? grapjas.

3 juni 2019 om 10:00

van de grasvelden in de Eredivisie volgens de aanvoerders een van de slechtste matten....volgens mij is dat het criterium.en oh ja;az heeft samen met Feyenoord altijd de beste mat.

3 juni 2019 om 10:17

Maar je zit nu onzin te verkondigen.
Van de grasvelden in de Eredivisie staan ze al jaren in de top5. Ga anders even googelen en daarna je excuses aanbieden

Dit heeft AZ helemaal zelf gedaan. Zijn contract had je echt gelijk moeten opwaarderen en verlengen toen het duidelijk werd dat Adam voetballen niet is verleerd. aan de andere kant, snap ik niet helemaal hoe Maher zijn toekomst voor zich ziet.. Deze move getuigt niet van weinig ambitie, ik bedoe, van AZ naar Utrecht? Wat is zijn plan?

3 juni 2019 om 00:51

Zijn plan is volgend jaar gewoon een jaar lang lekker te gaan voetballen onder de trainer die hem het plezier in het spelletje heeft doen hervinden.

3 juni 2019 om 00:55

ligt dat nou echt aan de trainer? Dit soort jongens moeten toch echt een keer volwassen worden en het inzien dat ze geluk bij zichzelf moeten zoeken. Lijk me ook vermoeiend als iemand zo erg op je leunt. Kan me niet voorstellen dat John dit lang vol houd.

3 juni 2019 om 01:05

Je moet dan wel in je gedschten houden dat hij bij PSV een jaar of 2 (?) niet veel heeft gespeeld. Dit jaar bij AZ is het eerste volledige seizoen in een lange tijd voor hem. Nog een jaar in een vertrouwde situatie is dan niet gek.

3 juni 2019 om 11:58

Ja dat is ook zo. Heb je gelijk in.

3 juni 2019 om 00:52

Of heeft utrecht ambities 😉.
Utrecht heeft wel een plan en dat is groepsfase europa leauge, en de top 3 aanvallen. Vandaar dat ze dit soort jongens halen.

3 juni 2019 om 01:41

Az probeert dat altijd, en het lukt ook best regel matig.

3 juni 2019 om 07:34

Succes met je ambities, gaat m niet worden

3 juni 2019 om 09:10

Klopt, en utrecht wilt dat structureel gaan doen. Geld is der blijkbaar, en ze willen gewoon doorpakken.

3 juni 2019 om 09:23

De top 3 aanvallen? Met welk geld? Dat willen AZ en Vitesse ook en toch lukt het al jaren geen enkele club om ze echt te bedreigen. Dat terwijl zowel AZ als Vitesse heel wat meer te besteden hebben als Utrecht. Al moet ik zeggen, ik verwacht weinig van Feyenoord komend jaar dus wellicht zijn die te pakken?

Veel succes Adam, was alleen dan naar Feyenoord gegaan want Fc Utrecht vindt ik niet meer dan een stap opzij. Met Feyenoord had je weer de kans, om je te bewijzen bij een topclub in Nederland. Maar De Brom gaf hem het vertrouwen dus daar is ook veel voor te zeggen, al blijft het sneu en een klap in het gezicht voor Az.

3 juni 2019 om 01:23

Of je krijgt zo'n gevalletje als Ayoub waar het er niet uit komt en hij gefrustreerd raakt. Dat zou toch zonde zijn voor Maher na heel zijn avontuur bij Psv.

Beter dat Maher dit doet en zo er boven uit steekt. Feyenoord staat er niet zo goed voor dus dat is ook niet optimaal.

3 juni 2019 om 17:37

Medellin, daar heb je een punt. En voor hem is vd Brom erg belangrijk gebleken.

Dit is echt een hele goede zaak voor Utrecht. Gratis en een technische speler die wat kan creeren. Voor Utrecht een uitstekende speler waar ze veel lol aan gaan beleven, hopelijk ook in de EL kwalificaties.

Maher is natuurlijk een goede versterking voor Utrecht. Alleen vraag ik me af in hoeverre het verstandig is om nog een middenvelder te contracteren. Het wordt heel druk op het middenveld met vd Streek, Gustafson, van Overeem, Strieder en Gortler. Zeker als je weet dat vd Brom van plan is om 4-3-3 te gaan spelen.

En dan ben ik Urby trouwens nog vergeten,,,

3 juni 2019 om 01:03

Tja, als je Maher gratis kunt krijgen als Eredivisie subtopper doe je dat gewoon. Dat is een topdeal waar je anders een paar miljoen aan kwijt bent. Hij is creatief, goed in het nemen van vrije trappen en corners en inmiddels ook aardig ervaren. Die komt wel in de basis.

3 juni 2019 om 01:08

Maher is natuurlijk wel een klasse beter dan alle opgenoemde spelers.

3 juni 2019 om 01:11

Ik denk dat gustafson nog een stukje beter is. Als die de lijn van de play off doortrekt dan is het in mijn ogen 1 veel betere speler dan een amrabat, ayoub, labyad, ramselaar toen ze bij utrecht vertrokken. Ook had hij me dit niveau met twee vingers in zijn neus basis gestaan bij Feyenoord

3 juni 2019 om 01:42

Jij kraamt ook echt onzin uit

3 juni 2019 om 09:11

Tja ik kijk welke wedstrijd van utrecht en vind gustafson in zijn huidige vorm een stuk beter dan de boven genoemde spelers toen ze bij utrecht speelden.

3 juni 2019 om 01:22

er gaan spelers weg bij utrecht en Maher is nu al 1 van de betere

Bazoer is al weg

voor vd Streek, Gustafson is belangstelling en onder Advocaat werd ook veel 4 3 3 gespeeld met Kerk/tannane/bahebeck/boussaid op de vleugels

en brede selectie is nodig in de subtop, dat heeft Utrecht in de playoffs laten zien toen door veel blessures Strieder, Gortler, Dessers en Bergstrom met nog weinig wedstrijden gespeeld moesten spelen en zo fitter waren dan het vermoeide Vitesse

3 juni 2019 om 07:58

Er gaan amper spelers vertrekken bij Utrecht wat jij doet is louter speculatie. Er is in geen van de spelers die je noemt concrete belangstelling.

3 juni 2019 om 08:59

Gustafson blijft bij FCU, heeft dat zelf aangegeven

Nou ik zou zeggen veel succes in utrecht Adam. Prima hoor dat hij zijn hart volgt en loyaal is aan JvdB. Zal vast zijn redenen hebben die nog niet eerder genoemd zijn. Ik denk persoonlijk niet dat het alleen maar om de loyaliteit aan vd brom gaat en dat er meer speelt. We zullen het zien.

het is nooit goed, als ie naar buitenland of Feyenoord was gegaan hadden mensen weer geroepen hij is niet loyaal aan AZ of vd Brom en het is een geldwolf, nu kiest ie voor Utrecht en vd Brom en is het weer niet goed

beste stuurlui staan aan wal

toch mooi dat een speler zijn hart volgt?

3 juni 2019 om 09:26

Oh, leuk dat Maher dan al maanden roept dat hij zo blij is en dat hij zich zo thuisvoelt bij AZ. En dan gaat hij naar Utrecht....voor een coach, een kleine jongen die niet in de echte wereld kan leven. En ook de manier waarop; zijn zaakwaarnemer laten bellen.......wat een figuur Succes Utrecht, een schaap in wolfskleding.

Verstandige keuze . Moet blijven voetballen en niet weer op de bank belanden. Had gedacht misschien komt een PL club a la Wattford of zo bij hem of een championship team. Had hij kunnen cashen . Maar dit is een degelijke keuze

Twee dingen Maher gaat zeker een stap terug, denk dat hij zich de grote Meneer gaat voelen en wat van de Brom betreft als die echt groot zou zijn had hij zeker niet naar Utrecht moeten gaan.ik denk dat het merendeel van Alkmaar blij is dat hij weg is.

Ik vind het toch wel gek. Je speelt bij de nummer 4 van Nederland, de club waar je opgeleid bent en in totaal tien jaar gespeeld hebt, de club die je bovendien na een aantal slechte jaren een nieuwe kans heeft gegeven en je vervolgens graag wil houden... En dan stap je vrijwillig over naar de nummer 6?

3 juni 2019 om 08:56

Als we dan toch aan Teletekst-journalistiek doen.
Utrecht is de laatste jaren 5de, 4de, 5de en nu 6de geworden.
Dus in principe is het dan de nummer 5.
Maar hij kiest natuurlijk voor vd Brom en niet per se voor de club of het geld wat Utrecht biedt, want dat is nog steeds niet heel hoog.
Desalniettemin doet Utrecht het beter dan de begroting doet vermoeden, waar ze qua begroting 7de staan.

3 juni 2019 om 09:24

"utrecht is de laatste jaren 5de, 4de, 5de en nu 6de geworden."

En AZ. 4e, 6e, 3e en 4e. Kom op, we kunnen het er toch wel over eens zijn dat van AZ naar Utrecht een stapje omlaag is?

3 juni 2019 om 09:26

Dat is onjuist, Utrecht is 6e, 4e, 6e en 6e geworden. Vitesse is over de afgelopen jaren gemeten de nummer 5...

3 juni 2019 om 09:36

Nee Utrecht is toch echt 5,4,5 geworden onder ten had en dit seizoen 6.

3 juni 2019 om 09:38

Ik zeg nergens dat het geen stap omlaag is, maar je gaat nu uit van 1 seizoen terwijl Utrecht de nummer 5 van Nederland is, daar doet 1 minder seizoen niets aan af.

3 juni 2019 om 09:39

Yatsemata

Ik heb je net ook al een leugen zien typen (De laatste 10 jaar is Utrecht welgeteld 1 keer boven AZ en 2 keer boven Vitesse geeindigd.)..

Maar Utrecht is sinds 2008/2009 6x boven Vitesse geëindigd. Iets beter je best doen in Googelen en je komt er wel.

3 juni 2019 om 10:13

Yatsemata,

Utrecht is de afgelopen vier jaar 5e, 4e, 5e en 6e geworden, Vitesse in dezelfde periode 9e, 5e, 6e en 5e.

De belangrijkste verschillen tussen Utrecht en Vitesse zijn het feit dat Vitesse veel huurspelers heeft, waardoor het afwachten is welke spelers volgend jaar bij de club spelen en het feit dat Utrecht zich dit jaar wel voor Europees voetbal heeft geplaatst en Vitesse niet.

Vitesse had ook interesse in Maher. Utrecht had een streepje voor bij Maher vanwege vd Brom, maar als Vitesse Play Offs gewonnen had, zou Maher misschien wel voor Vitesse hebben gekozen.

3 juni 2019 om 10:32

Vandaar dat Utrecht vorig seizoen 5e is geworden?

Had Maher een mooie optie gevonden voor Feyenoord. Zorgt voor creativiteit op het middenveld en dat is juist iets wat Feyenoord mist. Daarnaast is hij tranfervrij en dus een gokje waard net al Ayoub. Met deze transfer laat Maher zien loyaal te zijn aan vd Brom. Utrecht en AZ zijn redelijk aan elkaar gewaagd dus is ook meer een stap opzij of een klein stapje terug maar het zijn beide teams die tot de subtop van Nederland behoren

Jammer maar helaas. Gek dat mensen klagen over zijn keuze. Maakt toch geen reet uit voor AZ waar hij naartoe gaat. Dat hij John volgt is begrijpelijk.

3 juni 2019 om 09:11

Van AZ naar Utrecht.....het is alsof je van Ajax naar Feyenoord gaat (niet qua gevoeligheid maar qua niveau)

3 juni 2019 om 10:35

Dat denk ik niet, het verschil tussen Ajax en Feyenoord is vele malen groter. Het verschil in punten tussen Ajax en Feyenoord was dit seizoen 21 punten. Tussen Utrecht en AZ was dat maar 5. Beetje een overdreven reactie.

Wat een kansloos figuur, hij moet alles lekker zelf weten maar dit is een zware minachting naar AZ toe. Zal lekker ontvangen worden in Alkmaar.

Ik vind az wel een klein stapje hoger als ons. Desondanks blij mee deze aankoop. Zie Utrecht met vd brom wel de aansluiting vinde met az. Op na een mooi seizoen met hopelijk leuke resultaten voor nl in Europees opzicht.

Dan kiest er een speler een keer niet voor het geld en is het weer niet goed. Men is nooit tevreden hier.

Als Maher deze keuze maakt omdat hij loyaal is aan Van den Brom kan ik het begrijpen. Elke andere reden is onzin.

Wat een loser. Van 4e plaats en je oude clun die je weer heeft opgevangen die streeft voor 3e plek, naar een subtopper. Als je nu niet presteert, dan is er geen club meer voor je he Adam. (En ja tekst zegt 'voor z'n hart'. Maar welke speler zegt dat nou niet)

Goede zet, Utrecht kan deze jongen goed gebruiken, en het is maar de vraag wat je een stap lager vindt.?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren