Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Liverpool-ster heeft bizarre anti-Arsenal-clausule in zijn contract staan’

Laatste update:

Arsenal dacht in 2013 een mooie slag te kunnen slaan door Luis Suárez over te nemen van Liverpool. The Gunners legden een bod van bijna 47,5 miljoen euro, volgens een clausule in het contract van de Uruguayaan het bedrag waarbij Liverpool met een geïnteresseerde club moest gaan praten, neer op Anfield en deden daar één symbolische pond bij.

/

The Reds weigerden echter mee te werken aan een transfer en eigenaar John W. Henry uitte publiekelijk zijn onvrede. “Wat denk je dat ze daar in het Emirates aan het roken zijn”, meldde hij op zijn Twitter-account. Die poging irriteerde Liverpool zodanig dat het volgens Le Soir maatregelen heeft genomen in het contract van Roberto Firmino.

Volgens documenten van Football Leaks die de krant in handen kreeg, heeft de Braziliaan namelijk een gelimiteerde transfersom van 98 miljoen euro in zijn contract staan. Die som geldt voor elke club ter wereld, behalve Arsenal. Mochten de Londenaren Firmino over willen nemen van Liverpool, dan is er geen limiet aan de transfersom die de club kan vragen aan Arsenal.

Vind jij dat Roberto Firmino 98 miljoen euro waard is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan iemand mij uitleggen waarom Liverpool precies zo gepikeerd is?

6 december 2016 om 09:05

Echt geen idee. Als dat de daadwerkelijke clausule was in Suarez zijn contract, dan is het toch normaal dat Arsenal niet meer gaat betalen. Rare club

6 december 2016 om 09:11

Hooguit dat die ene pond tegen het zere been was maar als dat het geval is vind ik dit toch wel het toppunt van zieligheid

6 december 2016 om 09:12

Omdat de clausule was om met elkaar te gaan praten. Maar met dit soort kansloze bedragen is het gesprek snel klaar.

6 december 2016 om 09:57

Nee. De clausule was dat Liverpool Suarez op de hoogte moest brengen en als hij dan zou toestemmen zou hij voor dat bedrag overstappen, mits hij een akkoord met de geïnteresseerde club zou sluiten. Alleen wist Gerrard hem ervan te overtuigen om te blijven en te wachten op een grotere club, die uiteindelijk dus ook kwam. Dat van die voorzitter vind ik nog steeds het meest kwalijk, wat maakte die zich belachelijk zeg.

9 december 2016 om 22:17

Hahaha, jammer dat zo'n mooie club als Arsenal altijd van die bittere fans heeft.

Arsenal had toen met Suarez een cynisch pond over het clausule bedrag geboden, dat is pas kinderachtig en raar. Liverpool reageert op een actie, en terecht ook.

6 december 2016 om 13:17

Omdat ze eeuwige slachtoffers zijn.

Kids with toys... heerlijk flauw dit wel, al zie ik toch geen ploeg in de wereld dat bedrag voor hem neerleggen. Het is een goede speler, maar in dat team al niet de beste. Voor 98 miljoen moet je echt een heel anderkaliber zijn.

6 december 2016 om 09:26

Suarez was in zijn eerste jaren ook niet de Suarez van nu.

6 december 2016 om 09:45

Ik zie niet heel goed wat Suarez te maken heeft met mijn stuk tekst.

Firmino is nu 25, dan kan je wel iets zien over iemand potentie en klasse. Suarez is nu niet ineens een voetballer geworden met een gouden inzicht en een fluwelen techniek. Het is dezelfde onvoorspelbare doordouwer die het bij groningen al was. Hij krijgt alleen een stuk meer ballen in de buurt van de goal nu.

Daarnaast is Suarez cijfermatig vele malen beter dan Firmino en dat is ook niet iets dat de laatste jaren ineens is ontstaan.

6 december 2016 om 10:52

@jdg84

Ik ben eigenlijk wel geã¯nteresseerd in die cijfers waar je het over hebt in je laatste alinea. Firmino speelde in de Bundesliga voor Hoffenheim, terwijl Suarez voor Groningen en vooral Ajax speelde in de Eredivisie. Daarna stapten ze beide over naar Liverpool. Zie jij zo'n groot verschil in het eerste jaar van Suarez met Firmino?

6 december 2016 om 11:18

Suarez was de eerste 1,5 jaar bij Liverpool net zo productief als dat Firmino nu is hoor. En dan komt daar nog eens het feit bij dat Firmino heel vaak niet eens in de spits speelt. Ik zal niet zeggen dat hem zo een toekomst te wachten staat als Suarez, maar jij schrijft hem nu af voor de top, terwijl Suarez net zo ver was als Firmino op zijn 25e.

Voor een grote club als Liverpool toch wel een hele kleinzielige actie. Je laat je wel kennen dan. Los van het feit dat ik nog moet zien dat juridisch houdbaar is.

6 december 2016 om 10:08

Dat het kleinzielig is ben ik compleet met je eens

Maar waarom zou dit juridisch niet houdbaar zijn?

Clubs en spelers nemen ook in contracten op dat een speler duurder is bij een binnenlandse transfer dan bij een buitenlandse transfer.
Of als de club zich niet plaatst voor Europees voetbal dat de speler weg mag.
Of een speler niet naar een bepaalde club mag of juist wel weg mag als een bepaalde club zich meld.

Komt volgens mij allemaal zowat op hetzelfde neer.

Het (juridische?) verschil zit hem erin of het een buy-out of een release clausule is
Op deze website,danielgeey.com/buy-out-release-clauses-in-... wordt het goed uitgelegd ,de clausule van Suarez bij Liverpool word daarin als voorbeeld genomen

6 december 2016 om 13:53

Nee, het gaat helemaal niet of het een 'buy-out' of een release clausule is, het punt is dat je niet mag discrimineren onder marktdeelnemers. Je zou zelfs nog kunnen stellen dat men zich schuldig maakt aan competitievervalsing, indien dit echt zo is.

7 december 2016 om 20:53

Zware woorden die je gebruikt hiervoor (discriminatie en competitievervalsing)

Kun je me een link geven van een uitspraak van een rechter of het cas waarin gesteld word dat dit discriminerend is of competitevervalsing?

Ik denk niet dat Arsenal van plan was om de transferlimiet (98 miljoen) die voor alle andere clubs gelden voor Firmino op tafel te leggen dus het komt allemaal wel goed.

Jezus wat kinderachtig. Net alsof iemand uberhaupt gek genoeg is om 98 miljoen te betalen voor Firmino. Maak dan een clausule voor alle clubs in Engeland ofzo. Alleen tegen Arsenal is echt ontzettend kinderachtig.

6 december 2016 om 09:07

In Barcelona en Madrid lopen dacht ik ook een paar spelers met een hogere clausule voor de andere club.

6 december 2016 om 09:55

Inderdaad erg vreemd. Bovendien vind ik het al raar dat men het blijkbaar schandalig vindt dat Arsenal een poging deed. Als het nou een duidelijk te laag bedrag is kan ik het me voorstellen, maar dit is gewoon het bedrag waar Liverpool zich bij het opstellen van het contract blijkbaar genoegen mee had genomen. En als je dan als club alsnog weigert, vind ik het eerder apart van Liverpool. Zet dan geen clausule in het contract.

6 december 2016 om 10:24

Precies. Het is niet zo dat Arsenal maar 20 miljoen bood. Er werd gewoon een marktconform bedrag geboden voor Suarez.

6 december 2016 om 11:22

Marktconform? Hij is een jaar later voor het dubbele weg gegaan als wat jullie boden.... Dus zo marktconform was het duidelijk niet.

Ik ben zo blij dat hij inzag dat Arsenal geen echte stap vooruit zou zijn voor hem, want wat erger ik me toch kapot aan jullie supporters af en toe.

6 december 2016 om 11:35

Oxxis, Barca betaalde uiteindelijk 30 miljoen meer dat klopt. Vergeet echter niet dat Arsenal dit bedrag bood op het moment dat het bijtincident redelijk recent gebeurd was, en Suarez zijn topseizoen bij Liverpool nog moest hebben. Dat is nogal een verschil. Beide bedragen zijn naar mijn idee naar de situatie toe marktconform.

6 december 2016 om 11:41

En Barca bood dat dubbele bedrag nadat Suarez op het WK Chiellini had gebeten en een schorsing tot eind oktober had ontvangen. Dat was nog even iets zwaarder dan dat gedoe met Ivanovic lijkt me, dus dat kan je wegstrepen. 40 miljoen euro was duidelijk niet marktconform, anders was het wel rondgekomen he.

6 december 2016 om 12:29

Jij laat je hierin meer leiden door je afkeer jegens Arsenal supporters dan gezond verstand. Als er 40 als clausule in het contract staat kan jij zo hoog springen als je wilt, maar dan is 40 het bedrag waarvoor hij over mag stappen. Dat er door Liverpool een naar spelletje gespeeld is, is duidelijk. Dat Suarez er goed aan gedaan heeft om te wachten is ook duidelijk. Net zoals het duidelijk is dat jij als een stier op een rode lap reageert als het Arsenal vs Liverpool betreft.

6 december 2016 om 12:30

Trouwens, Suarez zag Arsenal wel als een stap omhoog (wat het destijds ook zeker was) maar door het nare spelletje van Liverpool en de woorden van Gerrard koos hij ervoor om nog een jaar te wachten. Jij legt het dan uit als dat hij de stap niet zag, maar zo zat het echt niet.

6 december 2016 om 14:22

@oxxis

Suarez is op dit moment waard wat er voor hem betaald is. Hij heeft zich bij Barca ontwikkeld tot de beste spits op aarde, maar dit was hij in zijn liverpool tijd echt nog niet hoor. Daar deed hij het goed, en toonde hij al van wereldklasse te zijn, maar het was echt niet een spits waar 98 miljoen voor neergeteld moest worden. Dat Barca dwaze bedragen neertelt kunnen wij verder ook niks aan doen. 47,5 miljoen was destijds (lees andere markt dan nu) echt wel een goed bedraag voor Suarez..

Je laat je verblinden door clubliefde als je daar anders over denkt.

6 december 2016 om 10:34

Niet meer dan normaal, dergelijke dingen gebeuren ook in Dortmund. Zelfde zou Southampton kunnen doen bij ons, maar die zijn blij met de marktcomforme prijzen die wij bieden. Wij waren niet blij met die symbolische biedingen op suarez die totaal niet marktconform waren. Wie kinderachtig begint kan de bal terug verwachten. Suarez is misschien wel de beste speler van europa op dit moment en toen 1 van de beste vijf.

6 december 2016 om 10:44

@Schop. Dat kan wel zo zijn, maar als dat bedrag in zijn contract stond (wat blijkbaar zo was) dan is er niks symbolisch aan toch? Waarom zou Arsenal überhaupt dan meer gaan betalen als Liverpool zelf bij het opstellen van het contract klaarblijkelijk genoegen nam met dat bedrag? Je kunt die symbolische pond kinderachtig noemen, maar Liverpool heeft zich hierin toch echt wel schandalig gerepresenteerd. Weigeren om de speler met de club te laten praten terwijl dat volgens zijn contract daardoor juist mocht en een eigenaar die zich zo te kijk zet op Twitter.. dat vind ik eerder kinderachtig dan het feit dat Arsenal gewoon precies doet wat er in het contract van Suarez stond.. Dan kan het wel zijn dat het bedrag totaal niet marktconform was (dat ben ik ook met jou eens), maar is dat de schuld van Arsenal? Nee, dat is de schuld van je eigen club die zo'n contract opstelt met dat bedrag erin..

6 december 2016 om 13:19

Wat is er kinderachtig aan voldoen aan een transferclausule. Jullie waren gewoon verplicht om ons te laten praten met Suarez, jullie deden dat niet en als Arsenal daar juridisch gezien een punt van had gemaakt, dan hadden jullie een probleem.

6 december 2016 om 14:46

Nee nee, het schijnt de transferclausule 1 pond geweest te zijn. Dat was tegen het zere been van een hele rijke man, wat wel eens respectloos kan zijn in die sferen kan ik me zo voorstellen.

Schandalig? Suarez wist ervan, maar samen met het advies van Liverpool is hij niet in gesprek gegaan met Arsenal hij heeft gewacht op een betere club.

Liverpool heeft hierin juist gehandeld.

zoveel is hij niet waard joh, coutinho komt naar mijn mening wel dicht in de buurt

6 december 2016 om 09:06

Is in jouw ogen Coutinho 98 miljoen waard? Het is een geweldige speler, maar 98 miljoen. Nee nooit. Het lijkt me, dat als er een club komt voor Coutinho dat Liverpool wel genoegen neemt met 50 of 60 miljoen (als ze hem ooit willen verkopen.)

6 december 2016 om 09:12

hallo...ik zeg toch komt dicht in de buurt. val alle spelers in de selectie is hij naar mn mening de duurste. en jah wat is dicht in de buurt...ik dacht idd iets van 60mio.

6 december 2016 om 09:12

50, 60 miljoen? Nee nooit Coutinho is pas 24 en behoort naar mijn mening gewoon tot de top 3 middenvelders van de BPL samen met Ozil en de Bruyne

Als Arsenal de geclausuleerde transfersom voor Suarez op tafel legde, hoe kon Liverpool dan nog weigeren mee te werken?

6 december 2016 om 09:11

Het was een clausule vanaf wanneer Liverpool moest gaan praten met een club bleek. Een wassen neus dus.

6 december 2016 om 09:15

Nee het was een clausule waarna Arsenal met Suarez mocht praten, alleen Gerrard vertelde Suarez dat ie moest blijven en moest wachten op een echte topclub van het kaliber Barcelona

6 december 2016 om 10:01

Ah vandaar. Dan is het wellicht niet heel slim geweest om die ene extra pond mee te bieden. Leuk voor de symboliek, maar denk niet dat je Liverpool daarmee positief stemt om mee te werken.

Als dit waar is, zijn ze wel snel op hun teentjes getrapt daar zeg.

6 december 2016 om 10:36

Nee steeds maar zielige biedingen doen is niet triest? Jullie zijn hierdoor al heel wat toptransfers mis gelopen. Ik snap de anti Arsenal regeling wel een beetje, dat het nu zo word beschreven is overdreven.

6 december 2016 om 10:46

@Schop. Again, waarom stelt Liverpool dat contract dan zo op? Allemaal leuk en aardig dat je jouw club verdedigd, maar wat doet Arsenal hier fout? Ja het bedrag was te laag voor Suarez, natuurlijk ben ik dat met je eens, maar het is jouw eigen club die zo dom is geweest om dat in zijn contract te zetten. Dan kun je wel afgeven op Arsenal, maar dan mag je in mijn ogen eerder kijken naar je eigen club die zo'n ridicuul contract opstelt...

6 december 2016 om 11:32

Zielige biedingen? lol...ridicuul.

Als ze geen dergelijk bod willen, moeten die pipo's geen clausule in het contract plaatsen.

6 december 2016 om 15:00

Die ene pond was de fout die ze gemaakt hebben volgens het bestuur van Liverpool zo werd het verteld. Woorden zoals respectloos en cynisch kwamen ook wel eens voorbij. Ik kan het daar wel mee eens zijn.

En het spijt me, maar Wenger/arsenal staat zelfs bij de Arsenal supporters bekend om zijn/hun krenterig gedrag, dat helpt er dan toch ook wel aan mee denk ik.

Ridicuul, mooi woord

Wat is de nieuwswaarde hiervan? Ik vind het goed als er misstanden worden gelekt en openbaar worden gemaakt, maar waarom moeten de contracten van voetballer ineens openbaar worden gemaakt? Niemand zet zijn salaris toch online.

6 december 2016 om 09:50

Ach, het is opmerkelijk om te lezen dus ik snap wel dat het gepubliceerd wordt en voer voor discussies is. Wel ben ik het met je eens dat het hele gebeuren rondom Football Leaks allemaal erg opgeklopt wordt. Dit weekend ook weer twee heren van het NRC gezien die hun best deden om de wereld te overtuigen dat het een groots onderwerp is dat spelers beloond worden voor doelpunten en speelminuten. Wanneer iemand wetten overtreedt of omzeilt heb ik er geen probleem mee dat (tot op zekere hoogte) de inhoud van contracten kenbaar gemaakt wordt maar dit neigt gewoon naar sensatie zoeken. Wat iemand verdient en hoe het salaris is opgebouwd is primair een zaak tussen speler en club. Net als het tussen mij en mijn werkgever is wat ik voor salaris en beloning krijg en dat hoeft echt niet exact hetzelfde te zijn als hetgeen mijn directe collega, die misschien nagenoeg hetzelfde werk doet, verdient.

6 december 2016 om 10:20

Ja nee precies. NRC publiceerde net ook weer een artikel over Brenet met een sensationele kop, maar het meest schokkende dat er in staat is dat PSV de reiskosten van de moeder van Brenet betaald. Ik snap niet waarom dat openbaar wordt gemaakt en waarom een krang als NRC zich daarmee bezig houdt.

6 december 2016 om 11:21

Het heeft allemaal een hoog RTL Boulevard gehalte en als dat soort zaken het belangrijkste is dat men (nu nog) uit Football Leaks haalt dan snap ik niet dat je je als kwaliteitskrant mengt in dit soort discussies. Ik heb ook leuke dingen uit onderhandeld met mijn werkgever voor dat ik mijn huidige baan kreeg maar dat is ook gewoon onderdeel van de salarisonderhandelingen. Iedereen heeft zo zijn belangen en voorkeuren en als Brenet dit belangrijk vindt, niemand beschadigd wordt en PSV gaat ermee akkoord dan is er toch geen probleem?

Ik denk dat het gaat om die ene pond meer.

Haha! Nou ja zeg wat een flauw gedoe, Firmino blijft lekker spelen voor Liverpool een club en trainer die hem op het lijf zijn geschreven als je het mij vraagt.

Liverpool je mag hem houden.
Zie toch veel liever alexis ozil
Xhaka cazorla dan deze doorsnee voetballer

6 december 2016 om 10:07

Firmino doorsnee noemen maar wel met namen als Xhaka en Cazorla komen. Die doorsnee voetballer doet het anders prima tot op heden en hij is bij meer PL doelpunten betrokken per wedstrijd dan Ozil en Cazorla zijn sinds hun komst bij Arsenal. Makkelijk praten natuurlijk op deze manier.

Ozil is een betere voetballer, maar die zou dolblij zijn met een speler als Firmino voor hem. Alexis staat boven alle hier genoemde, dat zonder twijfel.

6 december 2016 om 11:00

@JDG84. Een beetje een scheve vergelijking he. Özil en Cazorla zitten al lang bij Arsenal en hebben dus al veel meer wedstrijden gespeeld dan Firmino bij Liverpool. Dan is het er dus een grote kans dat het % doelpunten betrokken per wedstrijd lager kan zijn. En als je naar de harde cijfers kijkt dan is Ozil in de periode dat Firmino bij Liverpool speelt alsnog betrokken bij meer doelpunten. Als je alleen de PL telt dan staat Ozil op 6 doelpunten meer waarbij hij betrokken is dan Firmino. Als je de CL mee telt dan staat Ozil op 40, en Firmino op 28. Met betrekking tot Cazorla heb je wel gelijk, alleen is de vergelijking niet helemaal eerlijk. Firmino die of als spits of als 10/heel soms winger speelt en een Cazorla die op cm als spelverdeler speelt. Die komt dan natuurlijk minder voor de goal dan Firmino.. Ozil is trouwens sinds zijn komst bij Arsenal bij meer dan 60 goals betrokken geweest via doelpunt/assists..

6 december 2016 om 11:35

Wat waren Ozil zijn statistieken het eerste anderhalf seizoen bij Arsenal dan? Die waren een stuk minder dan nu en ook een stuk minder dan Firmino van zijn eerste anderhalf seizoen bij Liverpool nu. Dat is wat je moet vergelijken.

6 december 2016 om 11:44

Een scheve vergelijking? Ik maak hem niet hoor, ik analyseer hem. De vergelijking wordt in de reactie daarvoor al gemaakt.

Hoezo is de kans groter? Je hebt ook meer kansen op uitschieters toch als je meer wedstrijden hebt gespeeld. Ozil zijn productiefste seizoen was zijn 3de jaar bij Arsenal. Niet zijn eerste 2. firmino zit nu in zijn 2de jaar, dus zou volgend jaar productiever kunnen zijn dan nu, net zoals Ozil.

Als je naar harde cijfers kijkt sinds het moment dat Firmino bij Liverpool zit, dan is Ozil elke 133 minuten en Firmino elke 136 minuten betrokken bij een doelpunt. Ja, dan is Ozil daarin wat beter.

Dat Ozil sinds zijn komst bij meer dan 60 doelpunten is betrokken klopt ook. 76 doelpunten om precies te zijn, in 11396 minuten. Dat is 1 per 149 minuten. Firmino 1 per 136 minuten sinds zijn komst bij Liverpool.

Ik reken trouwens liever per minuut omdat wedstrijden een heel vertekend beeld geven. Firmino speelde 64 wedstrijden, maar gemiddeld 50 minuten per wedstrijd.

Ik zeg ook gewoon dat Ozil een betere voetballer is, maar dat Firmino een speler is die echt niet zou misstaan bij Arsenal erbij.

Enige waar ik het niet mee eens was, is dat Firmino doorsnee wordt genoemd, maar Xhaka en Cazorla soort van onder het kopje bovengemiddeld zouden moeten vallen. Zeker het spel van Arsenal, wat veelal zonder echter spits acteert, zou een speler als Firmino als valse spits prima inpassen. Het zegt denk ik ook wel wat dat hij in de buurt komt van de cijfers van Ozil, wat een van de betere aanvallende middenvelders ter wereld is.

6 december 2016 om 13:17

@JdG84. Ah, dan ben ik het zeker met je eens . Het is veel koffiedik kijken natuurlijk met wat we beide zeggen over meer wedstrijden en bijvoorbeeld Firmino's derde seizoen die nog productiever kan zijn. Ik had er denk ik een beetje te veel in gelezen, in jouw post (qua insinuatie). De post van J.Wilshere sloeg ook nergens op. Firmino is absoluut geen doorsnee voetballer. Maar dat zijn met name Cazorla en Xhaka ook echt niet. Jij bent hierin nog genuanceerd, maar mensen zoals Oxxis hieronder gaan gelijk in de aanval en gaan dan spelers van Arsenal doorsnee noemen als comeback.. Dit terwijl iemand als Cazorla ook absoluut geen doorsnee voetballer is, net zo min als Firmino dat is.

6 december 2016 om 18:08

Jdg84

Haha. Cazorla en Özil zijn dan ook een stuk minder doelgericht ingesteld en spelen lager op het veld, vooral Cazorla.

Is Iniesta een dikke sukkelaar omdat hij per seizoen aan misschien 2-3 doelpunten komt? Case closed.

Ozil is absolute wereldtop, Coutinho zit daar dicht bij, maar Firmino zit er nog een eindje af.

6 december 2016 om 23:29

Jackieboy ik reageer net zo flauw als wat liverpool doet.

Tuurlijk is mijn reactie sarcastish en legd firminho geweldige statistieken weg.
Maar als liverpool zo kinderachtig doet door een arsenal clausule op te stellen...
Dan voelt liverpool zich toch minder dan arsenal want anders zouden ze niet bang zijn dat een speler van hun weg gaat om bij arsenal te spelen.

En dat voor een na utd recordkampioen jammer zeg.

Alleen dan liverpool fans firminho beter vinden dan cazorla??? Dat vind ik best lachwekkend cazorla is een van de meest onderschate voetballers van deze eeuw.

Statistieken wijzen niet voor niets uit dat arsenal 60% wint met cazorla tegen over 40% als hij niet speelt.

7 december 2016 om 08:40

Bedankt voor je toevoeging en het volledig lezen van het verhaal. Noem ik iemand een dikke sukkelaar? Zeg ik dat iemand van de bovengenoemde slecht is of iets dergelijks. Zeg ik dat Firmino hetzelfde niveau is als Coutinho of Ozil?
Zeg ik niet ook dat Ozil een van de betere aanvallende middenvelders ter wereld is? Coutinho komt in het hele stuk niet voor volgens mij.

Er wordt een vergelijking gemaakt tussen Firmino en bepaalde spelers van Arsenal. "zie toch veel liever alexis ozil Xhaka cazorla dan deze doorsnee voetballer".

Als je leest wat ik schrijf, dan zie je dat ik een vergelijking maak met spelers en daarbij aangeef dat bijvoorbeeld Ozil dolblij zou zijn met een speler als Firmino, omdat hij juist veel doelgerichter is.

6 december 2016 om 11:32

Firmino doorsnee? Wat moet jij dan zware tijden hebben met je cluppie zeg, over doorsnee voetballers gesproken..... Ozil en Alexis zijn de enigen die daar bij jullie nog iets leuks laten zien, tussen al die eenheidsworsten in.

Dat Liverpool je club niet is prima, maar blijf een beetje reeel vent. Firmino is niet de absolute top van de Premier League (niveau Coutinho, Ozil), maar zeker geen doorsnee voetballer. Cazorla, Xhaka, Ramsey en die renpaarden op de flank van jullie, dat zijn doorsnee voetballers.

6 december 2016 om 13:12

Oxxis. Jij reageert net zo gefrustreerd als hij dat doet.. Firmino is absoluut geen doorsnee voetballer, maar dat zijn Cazorla en Xhaka ook zeker niet. Dat je hen nu doorsnee gaat noemen omdat iemand een speler van jouw club doorsnee noemt die dat niet is vind ik een beetje jezelf verlagen tot het niveau van zijn post.. Je zegt zelf: "dat Liverpool je club niet is prima, maar blijf een beetje reeel vent". Dit geldt dan ook voor jou: Als Arsenal je club niet is prima, maar blijf een beetje reeel. Wees dan zelf ook zo reeel om gewoon te zeggen dat hij iets zegt wat niet klopt, in plaats van gelijk de halve selectie van Arsenal af te kraken en eenheidsworsten te noemen (wat ook absoluut niet reeel is)..

6 december 2016 om 13:26

Of Jordan Henderson. Die hebben jullie ook de hemel in geprezen, werd afgemaakt in 20 minuten tegen een middenveld van Wilshere en Arter.

6 december 2016 om 15:12

Firminho is de meest overschatte speler in de PL. Tuurlijk doet die het aardig in een in vorm Liverpool met spelers als Mane en Coutinho om hem heen.

7 december 2016 om 08:42

Grappig dat je Mane dan wel noemt als reden van het goede acteren van Firmino. Mane was de eerste 6 wedstrijden goed, daarna nog 1 keer een leuke wedstrijd gespeeld. Verder was het veruit de minste man uit de voorhoede van Liverpool.

Lekker flauw inderdaad, maar Arsenal was toch niet 98 miljoen gaan bieden voor Firmino, dus who cares.

Hahaha net of Arsenal 98 miljoen voor Firmino gaat inleggen...... Ozil wordt met moeite voor 50m gehaald en had tot dan toe aantoonbaar meer bereikt dan Firmino. Daarnaast heb ik nog nooit een artikel gelezen dat Arsenal Ãâ¼berhaupt interesse heeft/had in Firmino (al kan ik dat natuurlijk ook gewoon gemist hebben haha)

6 december 2016 om 11:59

Ozil is dan ook al 3-4 seizoenen geleden gehaald.. de markt is nu compleet veranderd

6 december 2016 om 14:27

De markt is inderdaad verandert, en je zou een Özil nu niet meer voof 50 miljoen kunnen halen, maar de markt is echt niet zo extreem verandert dat een speler als Firmino nu ineens 98 miljoen waard is.

Echter is een clausule natuurlijk ook niet een representatie van de marktwaarde die een club aan een speler hecht.

Mooi voer voor de Arsenal noobjes onder ons om weer lekker te roepen dat Liverpool zielig is en dat firmino geen 90 miljoen waard is.

Als die symbolische pond van wenger de druppel was voor de eigenaren van Liverpool, dan is dit een normale reactie en meer eigen schuld dikke bult. Firmino is geen 90 miljoen waard, maar is die 30 miljoen al lang waard geworden en is 10 miljoen gestegen afgelopen jaar. Dan zit je al op 40 en hij zijn in een opwaartse lijn dus wie kan dan iets zeggen over de komende jaren. Liverpool's vooruitziende blik is beter dan een clausule van 25 miljoen voor een kroos bijvoorbeeld, dus ik snap het gezeur niet echt.

6 december 2016 om 12:38

Liverpools vooruitziende blik is er 1 van 'door schade en schande wijzer geworden'. Vraag me af hoe hoog die clausule bij Coutinho is. Enig idee?

6 december 2016 om 13:27

Wij van WC-eend zijn het eens met WC-eend. Enige club in de wereld die een probleem heeft met het activeren van een transferclausule.

6 december 2016 om 14:53

Oef wat een haat, maar waar heb ik me over te frusteren dan? Over een veilige clausule bij Firmino in het contract of dat Liverpool succesvol Suarez weg heeft gehouden bij Arsenal?

Transferclausule 1 pond, wie verzint dat dan? Arsenal toch?

Waar zou de schaamte vandaan moeten komen als je iets zegt over de talloze lege "liverpool is zielig" en "firmino is geen 90 mil waard" comments?

Daar heb je eigenlijk niet op gereageerd behalve dan dat je zegt dat Arsenal niets fout heeft gedaan.

Je hatelijke reactie is eigenlijk wel grappig, want volgens mij was je even opgewonden van mijn reactie :D

Wacht even, dus Arsenal voldeed aan een contractueel vastgestelde afkoopsom maar Liverpool weigerde te praten? Daar hebben ze toch helemaal geen recht toe? Wat een zielig gedoe zeg, als je geen bod op je spelers wil dan zorg je dat die afkoopsom niet in dat contract staat, simpel toch?

6 december 2016 om 11:37

Arsenal voldeed aan de som waarop ze met Suarez mochten gaan praten. Dat is wat anders dan een vastgestelde afkoopsom. Daarnaast wilde Suarez uiteindelijk zelfs niet eens, omdat Gerrard hem overtuigde te blijven en te wachten op een grotere club dan Arsenal, omdat dat geen echte stap vooruit zou zijn.

6 december 2016 om 12:37

Bijna goed, Suarez wilde naar Arsenal maar Liverpool verbood hem met Arsenal te praten. In plaats daarvan werd Gerrard ingeschakeld om Suarez te overtuigen nog een jaar op zijn droomclub te wachten.

6 december 2016 om 18:58

En hier werd niet tegen opgetreden? Eigenlijk komt dit neer op contractbreuk toch?

Niet alleen spelers, maar ook technisch directeurs en besturen blijken lange tenen te hebben. Wat maakt die ene pond extra nou uit?

Ik vind het bedrag voor Firmino wel erg aan de hoge kant, maar goed in Engeland gelden andere regels qua spelersfinanciën en clubbudgetten.

Wat voor een onzekere club ben je dan? Arsenal een beetje buitenspel zetten als het gaat om clausules bij je beste spelers, je geeft dan in feite toe dat Arsenal een grotere club is. Hou deze L vast. Liverpool-fans kunnen beter ook kappen met grootspraak na dit, je eigen club vreest dat spelers vertrekken naar Arsenal omdat je een club van niks bent met een Calimero-complex. Het is niet eens Manchester United. Het is Arsenal. Gevoelige mensen daar, alles en iedereen is tegen hun.

6 december 2016 om 15:04

Zo laat ik me in mijn donkerste momenten niet eens uit over een concurrent. Niet echt gentlemen like, maar uiteindelijk je goed recht. Wacht, maar waar zijn je statistieken?

6 december 2016 om 16:36

Ik heb een leuk statistiek: Arsene Wenger heeft een volledige voetbalclub pissig gemaakt met éã©n pond, man verdient een standbeeld.

6 december 2016 om 17:57

Volgens mij alleen de eigenaar, maar dat was wel 31 doelpunten waard dat seizoen

9 december 2016 om 22:20

Alleen de eigenaar, die hem hier even terug pakt.
En zoveel Arsenal fans (inclusief jou) die er niet tegen kan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren