Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Letschert bezorgt Utrecht diep in blessuretijd zege op Feyenoord

Laatste update:

Feyenoord is zondagmiddag andermaal tegen een domper aangelopen. De Rotterdammers gingen op bezoek bij FC Utrecht met 3-2 onderuit, door een winnende treffer van Timo Letschert in de vierde minuut van de blessuretijd. De ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst blijft zo nog altijd zonder uitzege in de Eredivisie in 2019 en is de derde plaats definitief kwijt aan AZ, dat zaterdagavond met 1-0 won van FC Groningen.

Van Bronckhorst, trainer van Feyenoord, had voor het uitduel met FC Utrecht een opvallende wijziging doorgevoerd in zijn basiself. Steven Berghuis werd gepasseerd, waardoor Jens Toornstra, Robin van Persie en Nicolai Jörgensen een basisplaats hadden in De Galgenwaard. Eric Botteghin keerde tevens terug in de basiself, waardoor Jan-Arie van der Heijden op de reservebank moest beginnen. Utrecht-trainer Dick Advocaat moest één wijziging in zijn basiself doorvoeren ten opzichte van het met 0-4 gewonnen uitduel met NAC Breda van twee weken geleden. Simon Gustafson was ziek en werd vervangen door Urby Emanuelson.

De eerste grote kans in de Domstad was voor de bezoekers. Sam Larsson verscheen vrij in het strafschopgebied, maar zag zijn inzet gekeerd worden door Utrecht-doelman David Jensen. De rebound kwam voor de voeten van Tonny Vilhena, al bleef zijn inzet zonder gevaar. Kort daarna verscheen Van Persie na een slim passje van Jörgensen in het strafschopgebied. De routinier leek Letschert uit de kappen, maar gleed tijdens die beweging weg. Na een kwartier spelen stichtte Utrecht het eerste gevaar, nadat er een soort scrimmage ontstond in het strafschopgebied. Letschert kwam echter niet tot een schot, waardoor Jörgensen de bal kon opruimen.

Na ruim een half uur spelen kwam FC Utrecht op voorsprong. Emanuelson mocht aanleggen vanuit een vrije trap vanaf de rand van het strafschopgebied, nadat Vilhena Jean-Christophe Bahebeck ten val had gebracht. De middenvelder plaatste de bal via de paal achter Feyenoord-doelman Kenneth Vermeer. Vilhena liet in de eerste helft op aangeven van Jörgensen nog een behoorlijke kans op de gelijkmaker onbenut. In de eerste fase na rust vielen er over en weer wat speldenprikjes te noteren, onder meer via Gyrano Kerk, Toornstra, Sean Klaiber en Bahebeck.

Dat Utrecht na een uur spelen de marge kon verdubbelen, was te danken aan Vermeer. De doelman van Feyenoord leverde de bal in bij Bahebeck, die vervolgens het overzicht behield en Sander van de Streek in stelling bracht: 2-0. Van Bronckhorst greep direct door Berghuis in het veld te brengen voor Botteghin, waarna de bezoekers snel de aansluitingstreffer op het scorebord wisten te brengen. De defensie van Utrecht kreeg de bal niet weg, waardoor Sam Larsson de bal voor de voeten kreeg en raak schoot. Na de 2-1 ging Feyenoord nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker, waar invaller Berghuis met een schot al dichtbij was.

Een kwartier voor tijd kwam Feyenoord op gelijke hoogte. Jensen keerde een schot van Vilhena, maar legde de bal panklaar voor Van Persie. De routinier maakte geen fout en kopte van dichtbij de gelijkmaker tegen de touwen. In de slotfase golfde het spel op en neer, met mogelijkheden aan beide kanten. Door de winnende treffer van Letschert in de vierde minuut van de blessuretijd kreeg het vermakelijke duel alsnog een winnaar. Nadat een schot van Riechedly Bazoer op de paal ging, was de verdediger het meest alert om de bal tegen de touwen te koppen. Door de nederlaag zakt Feyenoord naar plaats vier, waar de achterstand op AZ nu drie punten bedraagt.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We hebben het tegenwoordig altijd over respect tegenover de scheids en zijn beslissingen. Maar wat de beste man tijdens deze wedstrijd liet zien, was triest, egoistisch en van een laag vakbekwaamd niveau. Deze man laat gewoon zien dat hij zelf de wedstrijd wilt bepalen ipv dat hij de wedstrijd leidt en objectief de wedstrijd fluit. Wanvertoning. Van mij apart mag deze man een harde draai aan zijn oor krijgen want dit is echt betreurend. Utrecht wederom zwaar benadeeld door een persoon in een autorair pakje. Ondanks dat was eerste helft een drama helft De tweede helft heb ik leuk voetbal gezien. Al om al, ben wel tevreden met de drie punten!!

31 maart 2019 om 16:29

Ik heb het niet heel goed meegekregen, maar had er niet gefloten moeten worden voor en overtreding op Emanuelson bij de 2e van Feyenoord?

31 maart 2019 om 16:40

Klopt. De scheids was in mijn ogen erg nadelig voor beiden partijen!

31 maart 2019 om 16:42

Als je nadelig bent ben je altijd voordelig voor een andere partij, hij kan wel fouten maken die de ene keer voor utrecht uitpakken en de andere keer voor feyenoord

31 maart 2019 om 16:32

Wees blij dat hij na de vier minuten zonder reden nog een minuut liet doorspelen waar die goal uit kwam. Onbegrijpelijk.

31 maart 2019 om 16:34

Is het niet zo dat ze tijdens een aanval altijd door laten spelen tot die aanval afgeslagen is?

31 maart 2019 om 16:35

Er was één verschrikkelijke reden voor. Sven van Blunder. Ongelofelijk dat hij nog steeds op een basisplaats kan rekenen. Pure onkunde weer hoe hij het duel aanging waaruit de laatste vrije trap ontstond.

31 maart 2019 om 16:35

Nee tijd is tijd.

31 maart 2019 om 16:36

Precies. Wat een belachelijke en nutteloze beuk was dat.

31 maart 2019 om 16:38

Nee hoor , de scheids bepaalt wanneer het tijd is. De extra tijd bedraagt minimale tijd en geen maximale tijd.

31 maart 2019 om 16:43

Geef t maar weer op de scheids. Het zou je sieren de hand eens in eigen boezem te steken.

31 maart 2019 om 16:43

Nee, Ajax stormde in de tijd met Blind als coach met 3 man alleen op de keeper af toen de scheids ineens de wedstrijd stopte.

31 maart 2019 om 16:44

Het is aan de scheidsrechter of hij nog extra wilt laten doorspelen. De aangegeven minuten is de minimaal toegevoegde tijd.

31 maart 2019 om 16:47

Je weet niet wat de exacte blessuretijd is heh. 4 minuten is minimaal 4 minuten blessuretijd. Kan dus ook 4 en halve minuut zijn. Ik heb niet gezien, dus kan over deze specifieke situatie niet zeggen, maar tijd is tijd is niet altijd waar.

31 maart 2019 om 16:47

Als je verder leest PATS zie je dat ik nergens de schuld bij de scheids leg.

31 maart 2019 om 16:53

Die 4 minuten is een minimum, geen maximum

31 maart 2019 om 17:06

Er was geen enkele reden om langer door te laten spelen. Werd ook niet gewisseld in de blessuretijd.

31 maart 2019 om 17:16

Dan nog is het een minimum. Ah joh, wees blij dat die goal van van Persie werd toegekend en utrecht geen penalty kreeg en geniet van je zondagmiddag.

31 maart 2019 om 17:36

Irrelevant argument Isco. Ik reageer enkel op de eerste reactie die over de scheidsrechter gaat.

31 maart 2019 om 19:53

De niet gegeven strafschop en de overtreding die vooraf aan de goal van van Persie ging zijn net zo goed relevant in een reactie over de scheids toch, of neemt iemand anders die beslissingen?

31 maart 2019 om 16:32

Dat is altijd zo met Serdar. Die floot altijd de weg van de minste weerstand. Ofwel altijd meefluiten met de topploegen en als er geen topploegen bij de betreffende wedstrijd betrokken zijn fluit hij mee met de thuisspelende ploeg. Totaal geen persoonlijkheid al vind hij zichzelf wel een charismatische man heb ik het idee.

31 maart 2019 om 16:37

Zal nooit het moment vergeten met dat respectbandje van hem... Echt een clown ja. Al hoewel het wel meevalt met die topploegen meefluiten, hij fluit gewoon zodat hij (zoals hier) de aandacht kan pakken.

31 maart 2019 om 16:33

Helemaal eens. Aan beide kanten veel rare keuzes die met VAR bekeken moeten worden. Overtreding van Vilhena voor het doelpunt van Feyenoord, overtreding op Berghuis. Als de VAR ervoor kiest geen penalty of wel/niet een overtreding is prima.
Gozobuyuk KIJKT niet eens. En ik denk ook dat dat veel te maken heeft met de arrogantie van de beste heer.

Misschien dat de gifBEKER van Feyenoord dit seizoen nu eindelijk leeg is.

31 maart 2019 om 16:36

wat maakt het uit, seizoen is toch verloren.

31 maart 2019 om 16:38

Nee hoor, er zijn nog enkele wedstrijden te gaan. En als je dan ook nog een Sven hebt rondlopen...

1 april 2019 om 08:59

Ik denk niet dat Fey de 3e plek van AZ gaat overnemen. AZ zit in een te goede flow om dit nog weg te geven.

Zo zuur.. vermeer echt ongelooflijk slecht samen met de scheids.

31 maart 2019 om 17:36

Ja Vermeer in Utrecht is geen succes. Ik als ajacied weet er alles van.

31 maart 2019 om 17:46

Wat was Vermeer waar-de-loos vandaag! Iets liever deze reactie

Met zo’n keeper kan je ook niet winnen. Gaat 3x in de fout.

31 maart 2019 om 16:34

Mag hij ook eens een slechte dag hebben. Vermeer heeft ons vaak gered dit seizoen

31 maart 2019 om 16:37

Vaak gered? Deze man is door heel VZ geroemd als beste keus voor het goal van Feyenoord, heeft alweer 3/4 goals op z’n conto in korte tijd en brenft onzekerheid. Geef mij dan maar Bijlow, maakt ook fouten maar heeft gewoon potentie

31 maart 2019 om 16:40

Bijlow maakt aan de lopende band fouten en is Feyenoord onwaardig. Vermeer is gewoon een prima keeper en vandaag is het slecht, maar in andere wedstrijden ligt het zeker niet aan hem. Het is niet voor niets dat hij weer in beeld kwam bij Oranje.

31 maart 2019 om 17:49

Vandaag zéér slecht, 3 doelpunten tegen door zichzelf. Kan je niet accepteren van een keeper van zijn kaliber.

1 april 2019 om 01:39

Gerben helemaal mee eens, de kwaliteiten van Kenneth worden al bedekt door de mantel der liefde.

31 maart 2019 om 16:36

Maar een Bijlow is zwakker en zal er volgend jaar weer instaan helaas.

31 maart 2019 om 16:39

bij de 3e goal staat Jrogensen ook aarig te pitten.

Beetje als Nederland Duitsland,maar dan met hele slechte teams. Kan Feyenoord zich niet terugtrekken uit het seizoen ofzo?

31 maart 2019 om 16:33

En ze wilden nog meedoen aan de titelrace haha lachwekkend toch.

31 maart 2019 om 16:40

Nou weet ik 1 ding en dat is dat je met mentaliteit en tactiek erg ver kan komen. Feyenoord verspeelt veel punten omdat het tactisch afgetroeft wordt en niet de ballen heeft om te zeggen tot hier en noet verder. Alleen tegen Ajax en PSV dan. Je ziet in het kampioensjaar wat een verschil het maakt.

31 maart 2019 om 16:40

Heb er persoonlijk weinig om kunnen lachen

31 maart 2019 om 17:51

FrDirk

Ene Dirk zorgde voor het mentale vlak in het kampioensjaar.

Gefeliciteerd Utrecht, verdiende overwinning ook al is het in de laatste minuut.

31 maart 2019 om 17:53

Beserko

Als je zo de goals weggeeft dan verdien je ook niks imo. Dat Berghuis nog voor het nodige vuur zorgde is een gegeven maar ben zeer teleurgesteld in Feyenoord en met name Gio.

31 maart 2019 om 18:55

Waarheid als een koe Beserko.

Dacht dat Feyenoord dan iig makkelijk 3e zou worden voor het seizoen maar zelfs dat word nu moeilijk. Speelt de nummer 4 play offs of direct de voorronde in?

31 maart 2019 om 16:31

Als Ajax de beker wint dan gaat de Europese ticket vgm door naar de competitie. Als willem 2 wint dat speelt de nummer 4 play-offs.

1 april 2019 om 09:24

Ik volg het niet zo. Waarom in Almelo (heracles?)? Gr.

Oke ik zou als ik feyenoordsupporter was helemaal gek worden.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zo een lompe gast als van beek het feyenoord tenue draagt? Echt ongelofelijk, die 3-2 is gewoon zijn schuld.

Daarnaast, ziet gio echt niet in dat je berghuis en kokcu gewoon in de basis moet zetten? Je mistte aan alle kanten creativiteit vandaag

31 maart 2019 om 16:34

Dat komt door Van Geel. Die verlengde met hem en gaf bovendien 30 miljoen uit aan miskopen waardoor Feyenoord nu een selectie heeft zonder kwaliteit, kapitaal en talent.

31 maart 2019 om 17:12

Weer van Geel erbij trekken? Volgens mij stond hij niet op veld vandaag. En die miskopen waar jij op doelt vond ik vandaag niet door t ijs zakken. Maw, aan Haps en Larsson lag het niet.

31 maart 2019 om 17:02

Ach volgend seizoen hebben we Stam in de verdediging. Of word het de nieuwe trainer van Feyenoord

Knappe overwinning van Utrecht. Berghuis werd bij Feyenoord duidelijk gemis,t toen hij erin kwam, ging het meteen een stuk beter.

er moet veel gaan gebeuren bij Feyenoord...heel veel. alleen is er helaas geen geld dus ik voorspel zware tijden voor Feyenoord. Stam en de nieuwe TD zullen het niet makkelijk krijgen

Kokcu, Haps, Vilhena en Berghuis kan je houden, de rest van de selectie moet echt vervangen worden want die zijn echt Feyenoord onwaardig

31 maart 2019 om 16:32

Mentaliteit, tactisch inzicht en de juiste spelers opstellen zou al helpen.

31 maart 2019 om 16:38

@frdirk

een heel klein beetje misschien maar dit elftal is gewoon niet goed genoeg.

de verdedigers zijn te traag om met ruimte in hun rug te spelen dus pressie spelen zit er al niet in. er is geen enkele creativiteit op het middenveld aanwezig waardoor je nooit een aanvaller in stelling kan brengen en op de vleugels is er geen enkele speler die snelheid en diepgang heeft, waardoor je eigenlijk nooit in staat bent een verdediging uit elkaar te spelen

31 maart 2019 om 16:41

Ik hou het op Haps, Botthegin, Berghuis en kokcu. Met Vilenha kun je nooit goed voetbal spelen, want hij ziet het niet en vertraagd daardoor enorm.

31 maart 2019 om 16:45

@moridin

Vilhena is matig dit seizoen maar toen El Ahmadi nog naast hem stond speelde Vilhena vaak geweldige wedstrijden. probleem is dat je nu Clasie naast hem hebt staan die nooit de gaten dicht loopt en gewoon zwaar tekort komt voor Feyenoord

31 maart 2019 om 16:47

Mee eens.. En dan hebben we het nog niet over zijn geweldige trap techniek waar iedere kans om zeep wordt geholpen..... Ik irriteer mij iedere week weer aan die kerel. Tegen Ajax en PSV is hij vaak wel geweldig als aanjager, maar in andere wedstrijden zie ik liever Ayoub of Kokcu

31 maart 2019 om 16:50

@gerben1978

ik vind Vilhena niet best spelen maar Ayoub vind ik helemaal 3 keer niks. Kokcu ben ik met je eens, dat is wel een speler met veel talent en creativiteit

31 maart 2019 om 16:57

@japie Ik zie dat andersom. Clasie kan de bal vaak niet kwijt, omdat Vilenha steeds naar hem toe trekt. Ook de vleugels komen naar de bal. Dus ik geloof wel in de kwaliteiten van Clasie, maar dit hele middenveld is niet complementair aan elkaar. Hierdoor komt Clasie zelden in zijn kracht, pasing.

31 maart 2019 om 16:57

Er zit gewoon te weinig verrassing in en mis een bepaalde frisheid in het elftal. Van Bommel durft Hendrix, Pereiro te vervangen voor bijv een Sadilek, maar bij Feyenoord zie ik dat te weinig. Kokcu viel een paar keer geweldig in. Geef zo'n jongen dan een paar wedstrijden vertrouwen om het te laten zien. Het is allemaal zo voorspelbaar

31 maart 2019 om 17:14

@morodin

dat is misschien wel zo maar het is ook niet voor niks dat Clasie bij zo een Club Brugge niet aan spelen toe kwam. deze speler komt imo gewoon tekort voor Feyenoord. hij heeft een paar goede wedstrijden gespeeld maar over heel het seizoen genomen heeft hij geen beste indruk achter gelaten, maar goed, dat geld idd ook voor Vilhena

31 maart 2019 om 17:16

@gerben1978

dat geld bij Feyenoord voor alles eigenlijk. het beleid is ook supervoorspelbaar net zoals de aankopen dat al jaren zijn . ik denk dat als je de afgelopen jaren een paar willekeurige supporters het technische beleid had laten doen dat je hetzelfde effect had gehad als nu

31 maart 2019 om 16:42

Probleem is dat je die miskopen niet kwijt zult raken.

31 maart 2019 om 16:55

@El Fenomeno

die ga je inderdaad aan de straatstenen niet kwijt raken. hoe is het mogelijk dat je 30 miljoen in spelers investeert en dan zo een armoedige selectie neerzet?

31 maart 2019 om 17:07

TD zonder netwerk, die niet kan scouten en ook geen kwaliteit kan inschatten.

31 maart 2019 om 17:12

en zonder zelfreflectie. bij de Tafel Van Kees was hij namelijk zelf van mening dat hij uitstekend had ingekocht

31 maart 2019 om 16:44

Vilhena mag ook wel vertrekken hoor. Beperkte voetballer die me al tijden op mijn zenuwen werkt.

Het vertrek van v. Geel is een stap in de goede richting maar er moet zoals je al zeg, zo ontzettend veel veranderen wilt Feyenoord constant concurreren met de top 2. Ik vraag me af of de beleidsbepalers binnen Feyenoord dat ook zien. Ik heb weinig hoop.

31 maart 2019 om 16:48

@mufr10

ik heb totaal geen vertrouwen in de voetbalkennis van die De Jong na de interviews die ik met hem heb gezien. ik hoop niet dat hij degene is die de nieuwe TD moet vinden maar dat een capabel iemand binnen de organisatie daar verantwoordelijk voor is

Vilhena speelt idd echt slecht dit seizoen maar in het kampioensjaar was hij samen met El Ahmadi de absolute sterkhouder van Feyenoord. ik snap daarom niet hoe hij opeens zo ver is weg gezakt

31 maart 2019 om 16:38

ach joh, seizoen is al verloren, 3e of 6e maakt allemaal niks uit. beter gaan ze organisatorisch orde op zaken stellen, ze hebben nog 2 maanden max daarvoor schat ik in

31 maart 2019 om 17:07

Ik vind wel of geen europees voetbal halen nog wel vrij belangrijk. Het is wel triest dat je als feyenoord supporter misschien moet gaan hopen op een beker winst van ajax omdat je anders play offs moet gaan spelen.

31 maart 2019 om 17:01

Wat ik niet snap is waarom ze niet alvast bouwen aan een gedeeltelijk fundament voor volgend seizoen. Een jongen als Kokcu kan juist nu vlieguren maken, want die zie ik volgend seizoen wel basisspeler worden. In plaats daarvan houd Van Bronckhorst vast aan iets dat het hele seizoen al allesbehalve soepel loopt, zelfs nu het seizoen spreekwoordelijk toch al gespeeld is.

Feyenoord toch... het is mij al tijden duidelijk dat ze helaas een subtopclub zijn geworden, helaas. Ajax en PSV zijn zoveel beter en verder..

waarom werd die goal van van persie niet door de VAR alsnog afgekeurd? voorafgaand aan die aanval was toch gewoon een overtreding op emanuelson? die feyenoorder (vilhena?) stapt over de bal op zijn voet

31 maart 2019 om 16:32

Hoogst opmerkelijk dat de VAR niet even een seintje doet aan de leidsman. Ik was ervan overtuigd dat hij afgekeurd zou worden, fijn dat ik niet de enige ben die dit had gezien, begon al aan mijzelf te twijfelen.. Haha

31 maart 2019 om 16:41

Er was overleg met de Var; dat gaf de scheids ook aan, maar die vonden het blijkbaar niets,

31 maart 2019 om 16:53

Tsja dat is toch onbegrijpelijk? Hij gaat op zijn voet staan... al is het per ongeluk; gewoon een overtreding

Alle Vermeer fans zien ook weer de reden waarom het niet de 2e keeper van Nederland is. Vond het wel aandoenlijk dat er mensen waren die dat beweerde na 3 aardige wedstrijden, terwijl die bij zowel Ajax als bij Feyenoord uit de basis is gekeept. Gewoon een modale keeper en dat liet die vandaag weer zien.

31 maart 2019 om 16:36

Nog altijd beter dan Bijlow

31 maart 2019 om 17:03

Vermeer is normaal gesproken een degelijke doelman. Niet geweldig, maar ook zeker niet de tweede doelman van Nederland. Maar goed, ik schat hem wel hoger in dan Bijlow. Dat vind ik echt helemaal geen groot keeperstalent.

Verloren seizoen voor Feyenoord dit.
Lekker met kokcu starten vanaf nu

Zou Van Bronckhorst al met zijn hoofd bij zijn nieuwe club zitten? Er zit totaal geen lijn in het spel van Feyenoord.

31 maart 2019 om 16:33

Komt binnenkort een plekje vrij bij Atlanta naar het schijnt.

31 maart 2019 om 16:33

Dat zit hij dan al 2 seizoenen zeker?

31 maart 2019 om 16:44

Dat zit er vier jaar niet. Deze wedstrijd was qua teamspel nog best behoorlijk.

Waardeloos interview van van Persie, volgens wie Feyenoord wel goed gevoetbald heeft. Het was een slechte pot, zowel van Utrecht als van Feyenoord. Utrecht speelde de eerste helft veel te laf, Feyenoord was daar al te pakken geweest. Uiteindelijk verdiende Utrecht de overwinning wel meer dan Feyenoord vond ik, maar 2-2 was misschien wel de juiste uitslag geweest.

31 maart 2019 om 16:37

Ik vond als Ajacied toch dat Feyenoord de winst verdiende. Zeker op basis van de 1e helft waarin Utrecht 1 schot op goal had.

Wat een verschrikkelijk Feyenoord heb ik weer gezien. Waar is de pit en agressie? En dan hoor je Van Persie na afloop weer zeggen dat ze wel goed gevoetbald hebben.. Hopelijk haalt de nieuwe TD flink de bezem door deze selectie. Wat een verschrikkelijk seizoen.

31 maart 2019 om 16:42

@superb

dat word een moeilijk verhaal om de bezem door de selectie te halen. er is geen geld en de selectie vertegenwoordigd ook geen kapitaal. deze spelers ga je aan de straatstenen niet kwijt raken

31 maart 2019 om 17:05

Daarom des te vreemder om niet gewoon met Kokcu te beginnen. Dat is namelijk een jongen die in de toekomst wel kapitaal kan vertegenwoordigen en dit middenveld is gewoon heel erg statisch.

31 maart 2019 om 17:17

@sirius

dat is ook vreemd idd. ik heb Gio lang de hand boven het hoofd gehouden maar nu begin ik hem ook wel een beetje zat te worden

Gio moet er echt uit en het middenveld moet veranderd worden. Hopen dat een gekke club 12 miljoen bied op vilhena. Meteen doen. Waarom een van onze beste speler er naast zetten. Gio is echt drama. Snap nier dat hij ons kampioen heeft gemaakt

Een heel indrukwekkend begin van de middag in Utrecht. De club, supportersvereniging(en) en overige betrokkenen hebben nu laten zien hoe het ook kan en verdienen daarvoor een groot compliment!

Vervolgens helaas een heel tam begin van de wedstrijd waarbij zowel Utrecht als Feyenoord totaal geen indruk wist te maken. Beide ploegen waren tamelijk zwak in balbezit en hanteerden een veel te laag tempo om de ander te verrassen. Enige hoogtepunt was de vrije trap van Emanuelson maar voor de rest was de eerste helft het aangluren niet waard. Gelukkig maakt Utrecht na rust heel snel de 2-0 na een kapitale fout van Vermeer. Dan hoop je vervolgens eigenlijk nog dat Feyenoord aan gaat zetten om er een echte wedstrijd van te maken en wordt het zomaar 2-1. Later zelfs 2-2 door bizar slecht verdedigen van Utrecht die achterin met een man of drie staan te slapen en van Persie vrij binnen kan koppen. Uiteindelijk blijkt de tweede helft gelukkig veel vermakelijker dan de eerste maar echt goed was het overall gezien ook nu weer niet. Utrecht staat nota bene thuis liefst een uur lang met 2-0 voor tegen Feyenoord en gooit dat binnen no time gewoon weg? Dat ze vervolgens in de blessuretijd alsnog de winst pakken is ook meer toe te schrijven aan geluk dan wijsheid en kwaliteit maar wel zo lekker.

Die laatste goal is gewoon pech. Dat kan gebeuren. Hoe de eerste twee goals worden weggeven is natuurlijk wel kwalijk. Maar ze doen het allemaal zelf. Voortdurend zijn er mensen domme dingen aan het doen. Ook die overtreding van Van Beek voorafgaand aan de 3-2. Totaal nutteloos om daar zo'n lompe beuk te geven. De bal was al weg.

Az zal nu wel 3e worden en Feyenoord Europees mislopen. Maar misschien is dat wel terecht, de prijs die je betaald als je als club structureel weigert in te grijpen bij wanprestaties.

31 maart 2019 om 16:37

Gewoon volgend jaar opbouwen zonder europees voetbal. Kan je ook met een smallere selectie aan de slag. Zou niet eens erg zijn, al past het niet bij Feyenoord om niet op dat toneel actief te zijn.

31 maart 2019 om 16:40

Zo makkelijk werkt dat niet. Feyenoord kan niet zonder de inkomsten van Europees voetbal. Dit seizoen had Feyenoord ook al geen Europees voetbal, als je volgend seizoen weer geen Europees voetbal speelt dan heeft dat dramatische consequenties voor een club als Feyenoord.

31 maart 2019 om 16:48

ben t wel eens met dirk, uefa cup moet je in huidige staat niet willen, te weinig opbrengsten voor wat je ervoor terugkrijgt in de huidige situatie bij feyenoord. beter eerst club doorlichten in alle rust

31 maart 2019 om 21:15

Dat zou financieel echt een harde klap zijn, 2e jaar op rij geen Europees voetbal.

Het is een regelrechte schande dat je maar 3 uitduels hebt gewonnen. Nu al 7 uitduels op rij niet tot winst komt en dat je nu gewoon 4de (!) Staat. Het is ongelofelijk en eigenlijk gewoon schandalig. dat je AZ zo dichtbij hebt laten komen en dat ze nu zelfs laat passeren. En dat is vanuit mijn perspectief niet om AZ af te branden maar gewoon dat je zo'n voorsprong imo nooooit uit handen mag geven. En dan te bedenken dat er mensen waren die gio wilden verlengen. Hoeveel keer moet aangetoond worden dat Gio als trainer een aantal serieuze mankementen heeft? Die man kan functioneren in een technische staf die kritisch is op elkaar en tactisch goed is. Hij maneged de boel en het is goed. Maar zoals het nu gaat kan echt niet. Ben verschrikkelijk blij met een frisse wind.

31 maart 2019 om 16:42

4e is niet slecht, gewoon realistisch.

31 maart 2019 om 18:38

4de is totaal niet realistisch en al helemaal niet als je de situatie van een paar weken terug zag. Dat het zover is gekomen is diep en dieptriest en had ruim over de streep moeten worden getrokken.

31 maart 2019 om 18:38

Feyenoord is ook gewoon de nummer 4 van Nederland. AZ is in 2019 dermate goed dat ookpsv, Ajax een straatlengte zijn ingekopen.het is gewoon geluk dat AZ elk jaar word leeggekocht en moeite hebben in de eerste 4 maanden. Geen enkelespeler van Feyenoord zou bij AZ in het veld staan. En zoals ik laatst las: AZ heeft 120miljoen op het veld,feyenoord 40 miljoen.

31 maart 2019 om 18:43

Dat mag je niet menen toch dat geen enkele speler in het veld zou staan bij AZ? Haps is nota bene als sterkhouder verkocht, van Persie is 4 klassen beter dan Till zelfs op de 10 positie en ook Berghuis en Jorgenson zou ik totaal niet willen ruilen. Dat het team nu minder loopten uit balans is wil niet zeggen dat het individueel minder is. En de enige reden dat AZ met goede prestaties Feyenoord voorbij is, is omdat ze het nu weer onwaarschiknlijk weggeven. Die voorsprong moet je over destreep trekken. Doet mij denken aan het seizoen van Rutten. Nog 5 potjes voor 2 punten ofzo en het dan niet halen. Het was goed dat AZ die laatste 5 wedstrijden won, maar dat was veel meer geluk dan wijsheid toendertijd want dat gebeird wellicht 1 op de 20 keer dat het zo weggeven werd.

Voor de interlandbreak, na de beschamende nederlaag tegen Willem2, beloofde van Bronckhorst keiharde maatregelen... Ik vraag me zeer af welke maatregelen en consequenties hij op doelde... Er was niets van terug te zien.

In ieder geval moet van Bronckhorst per direct weggestuurd worden, die krijgt dit zooitje niet meer op de rails. Met van Bronckhorst grijp je naast Europees voetbal en dat moet je als voor club zien te voorkomen.
Laat van Gastel het seizoen maar afmaken, eventueel samen met Kuyt, misschien dat het een bepaald schrikeffect teweeg kan brengen, je heb immers niets te verliezen.

Dat van Bronckhorst en van Geel straks weg zijn is een zege, evenals de terugkeer van Brard als hoofd jeugdopleiding. Maar wil Feyenoord echt de weg omhoog in slaan moet er een flinke schoonmaak volgen, deze club is door en door verrot.

31 maart 2019 om 16:39

Feyenoord mag dan ook beter voor de dag komen in Europese wedstrijden, anders liever een andere club in Europa.

31 maart 2019 om 16:42

Dat sowieso maar met Stam en een nieuwe TD heb ik daar nog wel enigszins vertrouwen in. Van Bronckhorst is gewoon een zwaar dramatische trainer, dat was in de Europese wedstrijden goed zichtbaar. Een lachwekkende en beschamende vertoning. Blij dat Feyenoord daar straks vanaf is.

31 maart 2019 om 16:43

Hoe slecht Feyenoord ook was tegen Trencin, aan een Utrecht, Heracles of Vitesse heb je helemaal niets in Europa.

31 maart 2019 om 16:48

Dat is helaas ook weer waar.

31 maart 2019 om 16:55

Feyenoord verpest het Europees al jaren. Dan gun ik het liever een andere ploeg die het ook niet red.

31 maart 2019 om 17:08

Feyenoord won niet zo lang geleden thuis van United. Utrecht, Vitesse of een Heracles halen nooit de groepsfase.

31 maart 2019 om 17:20

@El Fenomeno

en ook van Manchester City geloof ik

31 maart 2019 om 21:19

Nee, bijna een gelijkspel maar City (uit) scoorde een paar minuten voor tijd alsnog. Bedoel jij Napoli misschien?

1 april 2019 om 01:51

Raubath, lekkere ben je! De man die de titel heeft binnen gehaald, niet eens die laatste wedstrijdjes af laten maken.........

1 april 2019 om 08:42

In de titel zie ik totaal de hand niet van Van Bronckhorst. Meer de hand van Kuyt, een ongelooflijke portie geluk en Ajax die het liet afweten door de EL finale. Als Ajax niet zo goed presteerde in de EL waren zij zo goed als zeker kampioen geworden.

Sowieso moet er Europees voetbal behaald worden en dat zie ik niet gebeuren onder van Bronckhorst.

Niet echt helemaal on-topic, maar waarom wordt bij veel clubs als ze tegen Feyenoord scoren de goaltune van Feyenoord 'gezongen' door de eigen supporters? Ik vind het altijd een beetje sneu. Hebben die clubs een gebrek aan eigen identiteit?

de beste scheidsrechters van nederland zitten bij veronica inside aan tafel. verguisd in zeist, maar gewoon goed gefloten wederom door gozubuyuk

31 maart 2019 om 16:58

Vilhena zonder geel na tackle van achter bij doelpoging bahebeck? Eerste en 2e helft langer doorspelen dam extra tijd? Vilhena gaat op voet Emanuelson staan waar goal v persie uitkomt, het liep totaal uit de hand, maar geen kaarten, overtreding op kramer was gewoon een penalty, etc. Oja maar wel ingooi andere kant op geven bij paar m smokkelen: meningen verschillen blijkbaar want ik vond het zogezegd dramatisch gefloten

Als je ziet dat feyenoord tegen de top 2, 7 punten haalt uit 4 wedstrijden, dan denk je dat ze toch best wat kunnen.. Maar als je dan ziet hoe ze spelen tegen nr 4 tot 18... Ongelofelijk!

31 maart 2019 om 17:22

@supportert

tegen Ajax en PSV kunnen ze als de underdog spelen en de tegenstander het spel laten maken. het probleem ontstaat als Feyenoord zelf het spel moet maken. daar missen ze creativiteit voor op het middenveld, de snelheid in de achterhoede en de diepgang en snelheid op de vleugels. met deze selectie ga je niemand kapot spelen omdat er gewoon veel teveel mist

31 maart 2019 om 17:42

Echt he.. Ik word er gewoon triest van.. Zou echt niet weten wat ik van volgend seizoen moet verwachten...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren