Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘LaLiga houdt voet bij stuk: Barça kijkt weer naar Frenkie de Jong’

Laatste update:

Barcelona kan zijn aanwinsten nog altijd niet inschrijven voor LaLiga. Volgens de Spaanse sportkrant Mundo Deportivo vindt het bestuur van de Spaanse voetbalcompetitie dat de Catalanen nog niet aan alle financiële regels voldoen. LaLiga zou Barcelona daarom hebben meegedeeld dat de club eerst nog één of meerdere spelers moet verkopen.

Barcelona versterkte zich deze zomer met Raphinha (58 miljoen euro), Jules Koundé (vijftig miljoen euro), Robert Lewandowski (45 miljoen euro) en de transfervrije Franck Kessié en Andreas Christensen, die overkwamen van respectievelijk AC Milan en Chelsea. Daarnaast verlengden Sergi Roberto en Ousmane Dembélé onlangs hun contract, waardoor ook zij als nieuwe spelers worden gezien. Om al deze spelers mee te laten doen in de Spaanse competitie, moeten ze worden ingeschreven. Maar om ervoor te zorgen dat die inschrijvingen voltooid worden, moet Barça volgens LaLiga eerst de financiële huishouding op orde hebben.

Barcelona heeft deze zomer al een deel van de aandelen in Barça Studios verkocht en verschillende spelers om een salarisverlaging gevraagd. Zo gaf voorzitter Joan Laporta in een interview met The New York Times deze week nog toe dat hij graag zou zien dat Frenkie de Jong salaris inlevert. Daarnaast zouden volgens Spaanse media ook Sergio Busquets en Gerard Piqué zijn gevraagd afstand te doen van een deel van hun salaris.

Behalve hopen op salarisverlaging zou het voor Barcelona ook een uitkomst zijn als het spelers kan verkopen. Daarbij wordt de naam van De Jong al weken genoemd, maar ook Martin Braithwaite en Samuel Umtiti zouden mogen vertrekken. Daarnaast noemt Mundo Deportivo de naam van Memphis Depay, die volgens Fabrizio Romano afgelopen week zijn advocaten heeft ingeschakeld om te onderhandelen over de voorwaarden van een eventueel vertrek bij de Spaanse club. Ondertussen wordt het voor Barcelona een race tegen de klok om iedereen beschikbaar te hebben voor de eerste competitiewedstrijd tegen Rayo Vallecano, want die is al op 13 augustus.

Moeten De Jong en Depay vertrekken bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom kopen ze dan nieuwe spelers,snap er echt niks meer van...

6 augustus 2022 om 16:03

Ze gingen er blind vanuit voldoende spelers weggekeken te hebben of een salarisverlaging aangepraat.

6 augustus 2022 om 19:06

Dit is spelen met vuur wat Laporta hier gedaan heeft. Straks heeft Barca 100 miljoen aan spelers uitgegeven die niet opgesteld kunnen worden. Is dat geen kapitaalsvernietiging dan? Ik snap de insteek van salarisverlaging wel. Je smeert het salaris uit over een langere periode dan je contract duur. Dat kan misschien belasting technisch ook nog wel eens gunstiger zijn (weet ik niet precies). Die oudere spelers zullen daar geen probleem mee hebben. Die zijn binnen 1-2 jaar gestopt maar krijgen hun salaris over 4 jaar uitbetaald. Er is natuurlijk wel een risico: wat als Barcelona echt failliet gaat? Dan kun je fluiten naar je centen!

6 augustus 2022 om 16:07

Om op korte termijn ook succes te hebben. In mijn ogen zjnn niet alle aankopen logisch.
Bijv Torres, Raphina en Christenssen (transfervrij) echt nodig? De liefdeverklaringen aan Silva echt nodig


Maar om succes te hebben, doen bijna alle clubs aan verse krachten aantrekken en spelers wrgdoen die niet presteren

6 augustus 2022 om 16:11

Enige verschil is dat bijna alle clubs eerst zorgen dat ze ook daadwerkelijk spelers kunnen aantrekken en inschrijven. Nu verwacht ik wel dat deze soap goedkomt en de spelers gewoon ingeschreven kunnen worden, maar dit getuigt simpelweg van een naïef en kortzichtig beleid.

6 augustus 2022 om 16:15

Brigabier

Ben benieuwd hoe het afloopt, hoe dan ook zullen aantal nare smaak aan over houden.

Of FdJ maakt toch stap, naar bijv Chelsea. Hii gaat dan redelijk gefrustreerd, want wilde liever blijven.

Of hij blijft en accepteert salarisverlaging. Zal ook steken, ook al doen mensen alsof FdJ niets om geld geeft en blij is met zak knikkers.

Hij blijft en accepteert niets. Dan zal hij er alleen voorstaan. Club keert zich tegen hem en denk dat er dan echt persterijen komen. Laporta gaat fans ophitsen tegen hem.

6 augustus 2022 om 16:48

En dat laatste zou echt laag zijn. Dan zou Barcelona per direct de zieligste club op aarde zijn. De Jong heeft de club al geholpen met 16 miljoen aan uitgestelde betalingen en op het moment dat ze aan het uitbetalen daarvan moeten beginnen, gaan ze weer moeilijk doen en is het eigenlijk de schuld van De Jong dat ie zo duur is.

6 augustus 2022 om 17:38

Barca wordt niet de zieligste club op aarde, dat zijn ze al.

Hoe kan je nou met miljoenen smijten terwijl je spelers geeneens kan inschrijven. En vergeet niet dat dit niet het eerste jaar is dat dit gebeurt.

Treurige club.

7 augustus 2022 om 00:45

Ik zelf vind de club die ik volg in de Engelse PL Manu al erg afgegleden en triest beleid voeten. Maar Barca kan er ook wat van. Ik volg Manu nog steeds en kijk met lichte jaloersheid jaar Klop en Liverpool. Dit zullen de Bacra supporters wel hebben naar Real Madrid op moment.

6 augustus 2022 om 16:23

Omdat het geen financiële kwestie is in deze. Het geld voor aankopen het salaris is er gewoon. Alleen men heeft te dealen met de regels van LaLiga, die zijn opgesteld tijdens corona voor clubs die spelers vroegen akkoord te gaan met minder salaris. Die mogen nieuwe spelers alleen nog maar inschrijven als ze aan die voorwaarden voldoen.

6 augustus 2022 om 17:39

Die zijn niet opgesteld tijdens corona maar al jaren daarvoor actief...

6 augustus 2022 om 18:01

Volgens mij wel aangescherpt tijdens corona, toch? Of herinner ik me dat fout? Om te voorkomen dat clubs financiële risico's gingen nemen in een tijd die al risicovol genoeg was.

6 augustus 2022 om 20:26

Mogelijk hoor, niet zeker van. Wel was het altijd een plafond obv omzet berekend.

6 augustus 2022 om 16:33

Moeten ze dan met dezelfde rommel van de afgelopen 5 jaren verder? Er zijn keuzes gemaakt en nu is t resultaat afwachten

6 augustus 2022 om 18:04

Ze hebben één van de beste jeugdopleidingen ter wereld. Laatste keer dat ze daar moesten kijken kwamen Pedri en Fati boven drijven. En je zou ook kunnen accepteren dat je even niet mee gaat doen om de prijzen, maar je focust op je club gezond krijgen. Al deze shit is zo onverantwoord. Hoe kan Laporta verklaren het beste met Barça voor te hebben, en vervolgens deals sluiten waardoor Barça nog lang na zijn termijn inkomen moet afstaan? Dan heb je het totaal niet goed met de club voor, dan wil je je eigen ego strelen door in jouw periode een prijs te pakken, en daarna mag de club verzuipen. Spanje boeit mij totaal niet, maar ik hoop dat andere teams er met de prijzen vandoor gaan, want het laatste wat Barcelona nodig heeft is dat deze clown z'n beleid kan verantwoorden doordat er een prijs mee gewonnen is.De enige deal waar ik de logica nog in zie is die met Spotify. Daar heeft Barça niet over jaren nog last van.

6 augustus 2022 om 18:21

Sinds wanneer komt Pedri uit de jeugdopleiding van Barca?

6 augustus 2022 om 18:32

Toen ze hem kochten hebben ze hem eerst in het tweede gedumpt, toch? Dat bedoel ik, daar lopen best aardige spelers rond. En daar kijken is lang niet altijd funest voor je team. Kijk naar de groep die bij Chelsea doorbrak toen zij hun transferban hadden. Punt is, je hoeft je club niet financieel de afgrond in te helpen. Zeker niet als je La Masia bezit. Araujo, Gavi, Nico. Daar loopt duidelijk genoeg dat het eerste aan kan. Dan hoef je je ziel niet te verkopen om je eigen koopwoede te bevredigen.

De Jong moet gewoon lekker blijven als hij dat wil, en geen cent inleveren. Laat die gasten die volgens sommige hier goed of beter beleid voeren dan de vorige president eerst maar eens gaan nadenken waar ze allemaal mee bezig zijn.

6 augustus 2022 om 16:10

Dan weet je dan keert iedereen tegen hem. Zijn nieuwe medespelers die niet ingeschreven kunnen worden, de andere spelers, die graag nieuwe spelers bij willen om weer eens succes te hebben.

De hele club, mensen hebben hard gewerkt aan rechten verkopen, spelers aan te trekken.

De fans, die zien speler met hoogste salaris op de bank en voegt niet toe wat verwacht wordt.


Zou een hel worden voor hem.

6 augustus 2022 om 16:15

Denk je echt dat Lew minder dan 14 mio gaat verdienen terwijl hij 26 mio verdiende bij Bayern.
Verder verdiend oa Busquets stukken meer.

6 augustus 2022 om 16:15

Precies, daarom is het ook indirecte chantage wat Laporte steeds zegt. Het is nog steeds zijn goed recht om Frenkie op de bank te plaatsen, maar hij weet dondersgoed wat hij doet door Frenkie als eventuele reddende engel te bombarderen. Frenkie kan gevoelsmatig niet weigeren nu het in principe voornamelijk van hem afhangt.

6 augustus 2022 om 16:22

Speedy

Lewa pakt ook ongeveer evenveel als Fdj of iets meer. Fdj's salaris gaat nog verder stijgen.

Is ook erg veel, is tov Bayern wel wat gezakt, maar qua prestaties kan je natuurlijk niet vergelijken he.

FdJ zit op salaris van Benzema. Niemand zal klagen over laatste. Man presteert jaarlijks, meervoudig CL winnaar en kans aanwezig dit seizoen Ballon D'Or. Grote aanvoerder en neemt Real op sleeptouw.

Wat heeft FdJ laten zien, dat hij dit waard is? Kom niet met dat cl seizoen met Ajax

6 augustus 2022 om 16:26

Frenkie de Jong heeft nog salaris te goed van de afgelopen 2 jaar he. Denk je dat hij daar nog 1 cent van ziet als hij nu zou vertrekken? Dan zegt die Laporta dank je wel voor je flexibiliteit en dat geld dat je nog te goed had, dat heb ik al over een andere balk geflikkerd. Houdoe en bedankt!

De Jong moet zich niet laten chanteren door een slechte voorzitter.

6 augustus 2022 om 16:26

Frenkie heeft alleen zo'n hoog salaris omdat ie in de laatste 2 seizoenen flink gekort is. Barca heeft om dat te bewerkstelligen een nieuw contract aan m gegeven, waardoor hij na die 2 jaar ineens veel meer ging verdienen, omdat hij de eerste 2 jaar amper salaris kreeg.

6 augustus 2022 om 16:28

FdJ heeft in drie seizoenen 140 wedstrijden gespeeld voor Barca. Drie trainers stellen hem elke keer op.
Met hem won Barca de beker en werd derde en tweede in LaLiga.
Kortom, zo slecht was het niet.
Eerst kom je met Modric. Als die onzin weerlegt wordt kom je met een andere speler aanzetten.
Couthino verdiende overigens neer bij Barca afgelopen seizoenen. Frenkie deed het stukken beter. Suarez kreeg bij Atletico nog meer betaald van Barca dan Frenkie bij Barca kreeg.

6 augustus 2022 om 16:28

Waarom zou iedereen zich dan tegen de Jong keren? Op wat mensen in het bestuur en een paar domme supporters na lijkt me dat niet logisch. Als Barca die spelers niet kan inschrijven ligt dat aan Barca zelf en niet aan de Jong.

6 augustus 2022 om 16:34

Zonder hem wonnen ze La Liga en halve finale CL. Voor de rest mag hij in de verste verte niet eens in 1 adem genoemd worden met bovengenoemde Madrid legendes. PS: Maguire heeft 143 wedstrijden voor United...

6 augustus 2022 om 16:34

Welke onzin heb je weerlegd Speedy? ik heb je de link gedeeld..

Preststies wat je nu noemt, zijn niet bijzonder dat je de op een of 2 na best betaalde speler bent in de competitie.

Modric heeft inmiddels miljard wedstrijden, kom jij met 140...

6 augustus 2022 om 16:39

Nou MrKrillin. Dan doet Barcelona het toch anders. Betalen ze hem direct de 16 miljoen uit die hij in de afgelopen 2 jaar is misgelopen en gaan ze terug naar de 14 miljoen per jaar die in zijn originele contract stond, voor deze vanwege corona werd aangepast. Dan staat ie dus op papier voor minder dan Modric (overigens een speler die geen waarde vertegenwoordigt en veel te veel krijgt voor een speler van zijn leeftijd).

6 augustus 2022 om 16:48

Snap je werkelijk niet dat als een speler in drie jaar 140 wedstrijden speelt, hij kennelijk toch iets goed doet. Anders zat ie wel op de bank.
Hie kom je er in hemelsnaam bij dat Frenkie de op 2 na best betaalde speler is?
Hij krijgt 70 mio voor vijf jaar spelen, dat was zijn orginele contract. Is bij lange na niet de best betaalde speler.

6 augustus 2022 om 16:50

Dan had Barca hem dat salaris niet moeten geven, pech gehad.

6 augustus 2022 om 17:17

Dit is het moment waarop Frenkie al die tijd in stilte wacht. Nu komen de hypocriete spelletjes van Laporta aan het licht. Frenkie heeft nu een hele sterke onderhandelingspositie omtrent zijn achterstallig salaris. Aftikken en dan gaat hij naar United.

6 augustus 2022 om 17:23

MancunianB, Frenkie wilt niet naar Man United lijkt mij al heel lang duidelijk. Als je nog steeds op Frenkie de Jong wacht zul je uiteindelijk zeer teleurgesteld raken. Kans is groter dat hij naar Chelsea gaat.

6 augustus 2022 om 19:24

@Benzema Want als voetbalfans één ding zijn, dan is het wel redelijk...

6 augustus 2022 om 19:28

Misschien werd Frenkie wel opgesteld bij gebrek aan beter? Zou goed was de selectie van Barca niet. En winnen en verliezen , dus ook prijzen winnen , dat doe je met een team. Het is nu niet zo dat Barca de beker won of derde en tweede werd door hem. Als dat het geval was dan had je een goede reden @speedy

6 augustus 2022 om 20:06

Het maakt helemaal niet uit of Frenkie wel/niet zijn salaris waard is. Het gaat er om dat men een contract heeft getekend, hij hen financieel geholpen heeft en dat ze nu hem zwaar onder druk zetten. Schandalig!!! En niets anders dan schandalig!!!

7 augustus 2022 om 00:53

Een hell of niet goku en Krillin vochten in dragonball z ook altijd tegen de kwaadaardige vijand of je nu gepest word of getreiterd word dat is geen reden om niet voor je zelf op te komen.

Tjah,Geen idee. Frenkie verdiend imo veel te veel voor wat hij brengt, natuurlijk is het Barca die hem dat contract heeft aangeboden maar die Barca is nu niet hetzelfde. Het huidige bestuur had dit nooit gedaan, Frenkie is de #1 verdiener in de groep. Bartomeu heeft gewoon achterlijke cijfers uitgedeeld, neem het Laporta dus ook niet helemaal kwalijk in deze. Hoop wel dat Frenkie gewoon een salarisverlaging accepteerd en blijft!Overigens, Dit zal allemaal goed komen uiteindelijk. In het ergste geval is Barca verplicht om nog een deal te sluiten om de resterende spelers in te kunnen schrijven. Dit betwkent dat de spelers hoe dan ook ingeschreven zullen worden dit seizoen. Sorry voor de smullers, maar Barca gaat met het huidige elftal gewoon de La Liga in

6 augustus 2022 om 16:08

Wat zou jij dan een goed salaris vinden voor Frenkie? Hoeveel miljoen euro bruto zou er passen bij een middenvelder van zijn kaliber?

6 augustus 2022 om 16:11

speedy

"goed salaris vinden, van zijn kaliber"

Nou een Modric is echt paar klassen beter. Meervoudig CL winnaar en ook met Kroatie erg goede resultaten.

Die verdient minder dan FdJ. Dus als je vergelijkt, verdient FdJ belachelijk veel.

6 augustus 2022 om 16:17

Modric verdiend niet minder. Die zit iets boven de 15 mio.

6 augustus 2022 om 16:26

Speedy

zoek op site capology.com/club/real-madrid/salaries/

Benzema zit op 24 mil
Modric 19 mil

Kijk Barca daar staat FdJ op 29mil

6 augustus 2022 om 16:29

MrKrillin gaat er heel mooi aan voorbij dat Frenkie in de afgelopen 2 seizoenen ongeveer 6 miljoen per jaar kreeg, waar 14 in zijn originele contract stond. Om dat salaris uiteindelijk te krijgen is er een nieuw contract opgesteld waarbij hij dus vanaf nu ineens voor 18 miljoen per jaar in de boeken staat en dat 4 jaar lang. Dan heeft ie die 16 miljoen die hij de afgelopen 2 jaar is misgelopen uiteindelijk weer terug.

6 augustus 2022 om 16:31

Hou toch op zeg met dat verstoppertje spelen. Je weet drommels goed dat Frenkie zes miljoen uitgesteld salaris ontvangt omdat hij in Corana tijd akkoord ging om zijn salaris uit te stellen om Barca te helpen.
Zijn normale salaris is gewoon veel lager.

6 augustus 2022 om 16:33

MrKrillin. Dan mag je ook zijn originele contract ernaast leggen en zijn huidige contract en bekijken waar die 29 miljoen op is gebaseerd. Frenkie had in eerste instantie een 6-jarig contract voor 14 miljoen per jaar. Dat heeft ie in zijn eerste seizoen gekregen. Vervolgens was er corona, toen heeft ie een nieuw contract getekend, weer voor 6 jaar. Het eerste jaar ging hij 3 miljoen verdienen, het tweede jaar 9 en de laatste 4 jaar die nu in gaan, gaat hij er 18 krijgen. Middel je dat, dan is het gewoon 14 miljoen per jaar, maar hij staat dus voor 18 in de boeken. Die andere 11 komen van premies, waaronder een dikke loyaliteitspremies van 7 miljoen. De andere 4 zijn bonussen en worden uitgekeerd afhankelijk van de prestaties.

6 augustus 2022 om 19:31

FdJ heeft een contract voor 5 jaar en 70 miljoen getekend. 14m per jaar dus.

6 augustus 2022 om 16:09

Of hij het verdient of niet, dat is subjectief. Of hij er recht op heeft, dat zeker!

En hoe bedoel je dat dit Barca niet hetzelfde is als het oude Barca? Volgens mij is er aan de rechtspersoonlijkheid niets veranderd. Of zou jij het wel okay vinden als jouw werkgever jouw salaris verlaagd met een procentje of 30, alleen omdat er nu een nieuwe manager boven je is geplakt? Want ja, niet hetzelfde he.

Overigens heeft Laporta in eerdere stadia al onderhandeld met Frenkie. Zie ook eerdere salarisverlagingen en -herstructureringen. Dus jouw verhaal dat Laporta hier niet debet aan is gaat totaal niet op.

6 augustus 2022 om 16:14

@GillesDB9 blijkbaar ben jij de man van de feiten?

Ik heb het pver het feit dat spelers ongezonde contracten hebben gekregen. Barca is jarenlang de club geweest met de hoogste salarishuis.
Onder Laporta is onwijs veranderd en is Barca in dat oogzicht weer een gezonde club. Dat jij dat niet met je anti barca ogen kan zien is jouw probleem.

Overigens is dat nog meer bewijs waarom het geld dat De Jong verdiend zo scheef is. Na al die verlagingen is deze man nog steeds de topverdiener in t elftal. Dat is toch onzin?

6 augustus 2022 om 16:20

Waarom je jouw reactie met een sneer op de man begint bevreemd me, maar okay.

Als je goed gelezen had, dan had je namelijk gezien dat ik in de eerste zin al aangeef dat het subjectief is of het salaris van Frenkie deze omvang heeft.

Maar of het staat buiten kijf dat de markt op het moment van overdracht het waard vond, zie ook het bod van PSG. Met als gevolg dat hij een overeenkomst aan is gegaan met FC Barcelona. Niet met Bartomeu en niet met Laporta.

6 augustus 2022 om 16:29

Je kan het zo mooi laten klinken als je wil gast.
Feit is dat De Jong teveel verdient en dat Barca hier niet mee verder kan. Dus worden er gekeken naar oplossingen.

6 augustus 2022 om 16:34

Mwn moet nog beginnen met het kijken naar een oplossing. Vooralsnog verlangt Barca 85 mio euro voor de Jong en hebben ze hem nog geen enkele compensatie voor het uitgestelde salaris geboden.

6 augustus 2022 om 16:35

Je kunt ook in proberen te gaan op mijn argumenten, maar dat gaat hem blijkbaar ook niet worden...'gast'.

Overigens is het geen feit dat Frenkie de Jong teveel verdient, zijn honorarium is namelijk gewoon overeengekomen. En als klap op de vuurpijl, deze overeenkomst is nogmaals uitonderhandeld door Barcelona in '20/'21. Dus er is niet eenmaal maar tweemaal blijk gegeven van de bedoeling van Barcelona.

Duidelijker wordt het niet.

6 augustus 2022 om 16:35

Hij verdient niet te veel, hij verdient zelfs te weinig. Die man heeft 12 miljoen aan loon gehad de afgelopen 2 seizoenen, terwijl hij voor 14 miljoen per jaar op de loonlijst stond. Die misgelopen 16 miljoen wordt de komende jaren netjes aan hem betaald en daardoor staat ie nu voor 18 miljoen exclusief bonussen in de boeken.

6 augustus 2022 om 16:38

Begreep geen *** van wat je zei in je laatste alinea vandaar dat ik er maar niet op in ging. Maar ik moet weer aan t werk. Laters

6 augustus 2022 om 16:50

Je snapt niet dat FdJ geen overeenkomst is aangegaan met de natuurlijke personen Laporta of Bartomeu, maar met de rechtspersoon FC Barcelona? Nou, dan is discussiëren met je inderdaad doelloos.

Succes op je werk.

6 augustus 2022 om 20:31

Durf te wedden dat Zilverenstok op de accounting bij Barcelona werkt. 😅

7 augustus 2022 om 12:15

@Gilles, volledig met je eens.Ik denk dat @zilverenstok geen idee heeft wat het verschil is tussen een mening en een feit. Uiteraard is het subjectief of FdJ "teveel" verdient. Uiteindelijk telt het contract, wat daarin staat is Barcalona hem verschuldigd, of hij het nou "waard" is, of niet.@Deem, ik denk het niet, aangezien hij het verschil niet weet tussen een mening en een feit. Daarnaast kan hij ook geen discussie voeren, omdat hij geen idee heeft wat de meeste woorden betekenen.

7 augustus 2022 om 12:46

Nee zilverenstok. Feit is dat Barcelona te veel uitgeeft aan salarissen, desondanks gewoon nieuwe spelers haalt en die vervolgens terecht niet kan inschrijven.

6 augustus 2022 om 16:10

"Het huidige bestuur had dit nooit gedaan." Omdat het geld er misschien niet is nee, maar als je ziet hoeveel gezeik ze hebben met financien en dat ze alsnog zoveel kopen vraag ik mij dat sterk af. Zeker aangezien ze dus niemand kunnen inschrijven. Lekker makkelijk om in een half jaar tijd 300 miljoen uit te geven en dan vervolgens geen 10 miljoen aan Frenkie willen/kunnen betalen. Zo werkt het niet natuurlijk. Dit bestuur heeft de prioriteiten ook niet op orde en smijt ook maar met geld.

6 augustus 2022 om 16:11

Raphinha en Kessie verdienen 240 en 250k per week. Ook dit bestuur is een stel debielen op een hoopje hoor. Bizarre salarissen voor een club die niet eens spelers kan inschrijven. En maar bedelen bij de eigen spelers. Sneu hoor.

6 augustus 2022 om 16:15

Dat zijn bruto bedragen, Kessie en Raphinha verdienen beide 6,5 miljoen euro netto samen met Koundé wat mij gewoon marktconform lijkt. Frenkie verdient drie keer zoveel maar je krijgt er niets voor terug qua prestaties dan.

6 augustus 2022 om 16:16

Bruto + dat is 50% minder dat het weeksalaris van De Jong. Wat is daar zo debiel aan?

6 augustus 2022 om 16:17

Zeker marktconform, bij elke andere club op aarde wellicht. Hoe kan je iets aan de ene kant marktconform noemen en ' logisch' noemen als je diezelfde spelers voor dat salaris niet eens kan inschrijven? Regel eerst je puin binnen de club voordat je nieuwe spelers aantrekt wellicht, zou een hoop schelen. Echter is het bij Barcelona lekker spelers aantrekken en dan pas bedenken; oh dit kan niet.

6 augustus 2022 om 16:19

Het bizarre is dat ze spelers aantrekken die ze willen betalen van salaris van andere spelers. Als je dat niet gestoord vind, dan weet ik het ook niet meer. En dan ook nog salarissen uitdelen aan spelers die je momenteel niet eens kan inschrijven.

6 augustus 2022 om 16:23

Nee Ajax. Het bizarre ben jij. Als Barca in hun achterhoofd weet dat dat probleem op te lossen is met nog een eventuele deal, dan kunnen zij daar toch op bouwen? Er liggen letterlijk opties op tafel waar alleen een handtekening onder gezet moet worden voor een geldinjectie. Je doet alsof Barca deze spelers met alleen goede hoop heeft gekocht. Dit zal uiteindelijk gewoon goed komen en dit punt waar jullie allemaal steeds op terugkomen zal geen punt meer zijn.

Vraag me af wat het volgende is

6 augustus 2022 om 16:25

Je zou het Barcelona kwalijk kunnen nemen als de aankopen niet ingeschreven zijn op vrijdag een dag voor de openingswedstrijd.

Wat voor mij echt bizar is dat een speler als Frenkie de Jong op 650K zit en dus meer verdient Lewandowski + Raphinha bij elkaar. Als Barcelona wil dat hij inlevert lijkt mij dat heel normaal omdat Frenkie geen Messi is. Jij vind dat blijkbaar raar maar ik vind het normaal. Je doet als of het iets nieuws is dat een club van een speler afwilt omdat hij teveel verdient.

Of wellicht komt het omdat het gaat om de geliefde Frenkie de Jong uit Arkel met zijn blonde haar en blauwe oogjes.

6 augustus 2022 om 16:26

Oehh een deal die op tafel ligt en alleen een handtekening nodig heeft? Voor heel veel geld? Dan is het nog vele malen treuriger dat ze elke keer bedeleen bij eigen spelers. Lekker tekenen die deal en Frenkie z'n geld lekker uitbetalen. La Liga begint volgende week, snel tekenen en inschrijven maar.

6 augustus 2022 om 16:29

Busquets en Pique moesten bv ook inleveren. Maakt mij niet uit welke speler het is, ik vind het echt beneden peil dat je je spelers laat inleveren om dan andere spelers met hun salaris in te schrijven. Maargoed, hier gaan we duidelijk niet uitkomen.

6 augustus 2022 om 16:34

Nee, omdat die deal uiteindelijk zal tegenwerken in de loop van het contract. Even serieus gast...Het zou gezonder zijn voor de club als De Jong gewoon een salarisverlaging accepteerd.

6 augustus 2022 om 16:39

Natuurlijk is het gezond voor een club als spelers afzien van salaris.
Maar geen weldenkend mens zou tientallen miljoenen euros weggeven aan een club die er zelf een puinhoop van gemaakt heeft.

6 augustus 2022 om 16:52

Het lijkt jou normaal dat hij iets inlevert terwijl Barca met wederzijds goedvinden een contract heeft opgesteld dat door beide partijen getekend is? Zo werkt het niet he.

Dat zagen we natuurlijk allang aan komen, maar kopen kopen kopen en niet eens de spelers kunnen inschrijven. Wat een grap.

Lekker blijven, salaris wat je toekomt pakken en zeker niet inleveren en volgende week lekker naar de club alsof er niets aan de hand is

Ik snap hier ook echt niks meer van. Dacht gelezen te hebben dat de voorzitter van de competitie zei dat Barcelona goed op weg was om zijn aankopen in te schrijven, maar blijkbaar is dat dus niet het geval.

Probeer je voor te stellen dat Barca met alle financiële risico's aan het einde van het seizoen geen enkele prijs aan overhoudt. Hoop meer dan ooit dat Real ze verslaat gezien hoe ze omgaan met de eigen spelers.

Is er geen vakbond die opkomt voor de spelers daar en dat zooitje kan aanklagen?

Volgens FR zijn ze ook nog bezog met de komst van Marcos Alonso. Ik snap dan helemaal niet hoe ze van plan zijn hem ook nog in te schrijven..

6 augustus 2022 om 16:13

Jij denkt dat ze geen plan hebben om al deze spelers in te schrijven en als niemand wilt vertrekken er geen plan B is om uiteindelijk iedereen ingeschreven te krijgen?

6 augustus 2022 om 16:44

Tijd voor dat plan B, lijkt me. En dat plan kan niet zijn dat je een speler gaat wegpesten, die je in de afgelopen 2 jaar 16 miljoen door de neus hebt geboord en nu gaat janken nu je dat terug moet betalen aan deze speler. Wees blij dat De Jong je dat geld op dat moment gunde en akkoord ging met latere betaling.

6 augustus 2022 om 16:44

Denken sommige Vz leden hier dan nog na? Lol. 🤦

Alleen maar zeiken zonder enig kennis van zaken te hebben joh. Een beetje driessen en derksen types zegmaar.

6 augustus 2022 om 18:03

Niets dat ik heb gezien van dit bestuur tot nu toe doet me denken dat ze een backup plan hebben neen. Lijkt me sterk dat jij meer gezien hebt dan ik en daar toch vertrouwen in houdt. Ik denk dat dat eerder uit wishfull thinking voort komt.

En dan nog steeds van die pro Barca mannekes die dan zeggen :" alles is op orde, jullie kennen de details helemaal niet blablabla"..

Hoezo steeds frenkie? Ze kunnen toch ook aan de nieuwe aankopen vragen of ze anders gratis willen spelen voorlopig. Alle voorzitters en al de andere medewerkers even vragen of die ook voorlopig kosteloos kunnen blijven.

De Jong moet gewoon lekker doen waar hij zin in heeft en zijn gevoel volgen.
Ik wens hem veel sterke ongeacht de keuze die hij zal maken.

Ze moeten helemaal niks Barcelona en beide spelers moeten de afspraken nakomen
Zo zit dat. Misschien kan de ECB bijspringen net als bij Italië.

Stug terugkijken @frenkie. Laat ze ergens anders hun problemen maar oplossen, ze hebben ze tenslotte zelf veroorzaakt door het aantrekken van zoveel nieuwe spelers, terwijl er geen ruimte was om ze in te schrijven.

Haha dat zou wat zijn zeg als ze deze spelers dadelijk echt niet in kunnen schrijven. Dat wordt een duur grapje.

Clubs die de Jong willen moet nu ook gewoon laag inzetten. Als ze toch zo graag van hem af willen ga je daar geen 80 miljoen voor betalen.

6 augustus 2022 om 16:46

Het probleem zal zijn dat de Jong ook zijn 16 miljoen aan achterstallig salaris zal willen hebben uit die transfersom. Dan houdt Barca weinig zelf over. Dom beleid daar.

Elke dag weer een of ander kul berich van Mundo Deportivo of elk ander willekeurig Spaans roddelblad en iedereen hier trapt er maar in. Ik mis die tijden op VZ dat dit soort berichten standaard als flauwekul afgedaan werden omdat ze uit de Spaanse media kwamen. Die Spaanse media die nog geiler wordt van onzinnige clickbaittitels dan VZ zelf hedendaags… Uiteindelijk zal er niks aan de hand zijn, speelt Frenkie nog steeds voor Barcelona en zullen alle spelers gewoon keurig ingeschreven worden.

Wel erg bijzonder dat La Liga dit live in het seizoen kan beoordelen. Dat zou betekenen dat alle cijfers live in beeld zijn bij La Liga. Dat ze van elke club inkomsten en uitgaven in beeld houden. Dat alle deals die je maakt, van sponsoring tot verkoop, inzichtelijk zijn en live beoordeeld wordt bij inschrijving.

Hoe ongelofelijk laag kun je zijn om spelers die je zelf een contract hebt voorgeschoteld waarmee je als club akkoord mee bent gegaan, pusht, pest en dwingt akkoord te gaan met een lager salaris. Terwijl je dan wel voor gigantisch veel geld andere spelers haalt. Waar haal je het lef vandaan zeg, wat een waardeloze, arrogante en vreselijke club is dat. Totaal geen normen en waarden. Ik hoop dat geen speler meer wat inlevert. Mocht een club geen speler meer halen en alles doen om uit de schulden te komen, dan kan ik er nog inkomen dat sommige spelers wat willen inleveren, maar dit is gewoon lachwekkend.

Gewoon lekker hoop dat Barca het niet gaat lukken .!! Stoer doen met de grote jongens te strooien met miljoenen maar eigenlijk kunnen ze het niet eens👏🏼Daag straffen die handel

Pfoe plaats jezelf eens in die knul zijn schoenen zeg. Je werkgever, teammaats en miljoenen fans kijken naar jou om geld in te leveren. Je weet dat je perfect in je recht staat maar je weet ook dat miljoenen fans vd club en duizenden inwoners vd stad die je als thuis bent beginnen zien je uitkotsen als je nee zegt. 25 is ie, zeg maar eens neen.

Zitten Dembele en Roberto nou in dezelfde situatie als Messi vorig seizoen? Nieuw contract getekend na verlopen oud contract en niet ingeschreven kunnen worden?? Je zou denken een ezel stoot zich niet 2x aan...maar blijkbaar heel hardleers. Heel teleurstellend

6 augustus 2022 om 19:13

Dembele kunnen ze niet aan doen. Die heeft zelf dat voorstel zo lang laten liggen omdat ie dacht elders meer te krijgen. Roberto is wel opmerkelijk inderdaad.

Alleen Marcos Alonso, Inigo Martinez en Bernardo Silva nog en een alternatief voor Azpilicueta die toch bij Chelsea blijft. Is er nog wat over van het salaris van Pique dat hij kan inleveren of uitsmeren tot 2068?

Maar ze hebben toch niet oprecht spelers gekocht zonder de garantie dat ze ze kunnen inschrijven. Lijkt me nogal risicovol beleid....

6 augustus 2022 om 19:30

Hoezo niet? Hebben ze de afgelopen 2 windows ook gewoon gedaan.

6 augustus 2022 om 19:53

Naja, nieuwe voorzitter, die is heel verstandig enzo. Ik blijf me soms gewoon verbazen over het amateurisme en onverantwoorde risico bij sommige clubs.

6 augustus 2022 om 20:24

Die zat er de afgelopen 2 windows ook al. Is toen telkens goed gekomen op het laatste nippertje wegens zijn genialiteit overigens.

Als Frenkie aan het sportieve denkt, dan kan hij beter vertrekken, en ergens anders iets minder verdienen en spelen.
Als hij alleen maar aan geld denkt, dan kan hij natuurlijk blijven.
Maar veel spelen gaat hij niet doen.
Keus is aan de speler, vertrekken en spelen, of blijven en niet spelen.
Zo is het toch bij elke club, als de trainer niet op je rekent, dan moet je als speler keuzes maken.

6 augustus 2022 om 22:09

Als je nog tientallen miljoenen euros te goed hebt en een zeer hoog salris verdiend, dan lijkt het me logisch dat je aan het geld denkt. Dit jaar krijgt FdJ 18 mio aan salaris en aan het einde van het jaar miljoenen aan bonus.
Het is bij geen enkele andere club zo dat zoveel salaris uitgesteld is. Dat is hier nou net het probleem.
Pas wanneer Barca het uitgestelde salaris per omgaande uitbetaald, zou Frenkie aan een vertrek kunnen denken. Nu zou het hem tientallen miljoenen euros kosten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren