Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kranten niet onder de indruk van PSV: ‘Onsamenhangend slow motion-voetbal’

Laatste update:

PSV is, ook in de Europa League, duidelijk nog zoekende. Dat is het oordeel van de kranten na het 1-1 gelijkspel in eigen huis tegen FK Bodø Glimt. De ploeg van Ruud van Nistelrooij kwam vlak voor rust op achterstand door een treffer van Albert Gronbaek, waarna aanvoerder Cody Gakpo de stand na rust gelijktrok. In de slotfase slaagde PSV er uiteindelijk niet om de wedstrijd alsnog te winnen.

“PSV stelt ook op een lager podium teleur”, kopt Jeroen Kapteijns van De Telegraaf. De journalist stelt dat PSV slordig was en geen vat wist te krijgen op Bodø Glimt. Ook denkt Kapteijns dat de Brabantse club blij moet zijn dat er in de Europa League wordt gespeeld. “De Eindhovenaren hadden zichzelf dit seizoen tussen de elite van de Champions League terug willen zien, maar op basis van het vertoonde spel tegen de Noren is het misschien maar beter dat het bij Europa League is gebleven.”

Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad schrijft dat PSV zich weer in de nesten heeft gewerkt donderdagavond. Ook spreekt hij van ‘slow motion-voetbal’. Toch zag hij dat de Eindhovenaren het zichzelf makkelijker hadden kunnen maken door eerder te scoren, bijvoorbeeld via een kans voor Anwar El Ghazi. “Niet dat PSV met die remise dan een voldoende haalde, want de ploeg van Ruud van Nistelrooij had gewoon van de nummer twee van Noorwegen moeten winnen om in de eigen Europa League-poule wat comfort te voelen. Dat gebeurde niet, omdat de ploeg te vaak vertwijfeld en zonder vertrouwen op het veld stond.”

Elfrink denkt ook dat de nederlaag van afgelopen zaterdag tegen FC Twente (2-1) nog een rol speelde in het hoofd van de PSV’ers. “De wanvertoning tegen FC Twente van afgelopen weekend had duidelijk nog diepe sporen nagelaten, want PSV kwam er in het eerste uur van de wedstrijd veel te weinig aan te pas.” Het spel van spits Yorbe Vertessen kon de journalist niet overtuigen. “De door PSV zelf opgeleide Belg moest zorgen voor veel beweging voorin en met zijn snelheid diepte in het spel van PSV houden, maar dat kwam er in de eerste fase van de wedstrijd totaal niet uit.”

De Volkskrant spreekt van een onsamenhangend PSV. Journalist Guus Peters ziet dat trainer Van Nistelrooij duidelijk nog zoekende is. “Een duidelijke lijn is nog onvoldoende te ontdekken in het spel van de Eindhovenaren. PSV oogde tegen de Noorse kampioen vaak ideeëloos, hopend op een ingeving van bijvoorbeeld Cody Gakpo of Xavi Simons. Veel vaker liep het spel van PSV spaak. Te statisch, te weinig creativiteit, waardoor de Noorse ploeg uit het stadje Bodø, dat ligt boven de poolcirkel, eenvoudig overeind bleef.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De fans ook niet. Maar dit gaat het hele seizoen zo zijn, vrees ik.

9 september 2022 om 09:14

Want? Onderbouwing?

9 september 2022 om 09:18

Dit is meer hoop van een Ajacied dan een mening denk ik.

9 september 2022 om 09:23

Onzin, iedereen ziet dat het echt code rood is bij PSV. Ik ben normaal erg matig in mijn kritiek en probeer altijd wel te kijken naar progressie o.i.d. dat geboekt wordt. Maar dat is gewoon niet aanwezig, al jaren niet Heoveel verder zijn we nu exact gekomen sinds Mark van Bommel, Schmidt en nu Ruud van Nistelrooij?

9 september 2022 om 09:25

Selectie te dun, onervaren trainer waar nog geen tactiek in te ontdekken is. En ik zeg dit als fan van psv, met enige irritatie in het beleid wat momenteel gevoerd wordt.

9 september 2022 om 09:32

Het is een kopie van wat je mede-supporters hier constant verkondigen.

9 september 2022 om 09:36

Het beleid is momenteel een groter probleem dan het spel. Dit is weer het zoveelste "proces" dat gestart wordt. Eerst met van Bommel, toen Schmidt en nu moeten we weer opnieuw beginnen, met een trainer die zelf aangaf er nog niet klaar voor te zijn. En ondertussen wordt de selectie elk jaar slechter. Grote praatjes, dat wel. Gerbrands zei dat PSV naar de top 32 van Europa toe wil, John roept dat hij over Ajax heen wil. Maar ondertussen gaat alles achteruit bij PSV. Ruud vindt nu zelfs dat we geen kampioen hoeven te worden. Ben als supporter helemaal klaar met het beleid en het bestuur dat het allemaal wel prima lijkt te vinden wat er gebeurd.

9 september 2022 om 09:53

Nou, alle wedstrijden tot nu bieden niet bepaald veel hoop voor de toekomst toch? Als je deze week weer alle Nederlandse clubs ziet acteren op Europees niveau dan is het toch een wonder dat Ajax niet in Januari al kampioen is? AZ presteert nog goed maar Feyenoord wordt genadeloos afgestraft door Lazio, verdorie de nummer 5 of 6 van Italie. PSV won met geluk van Monaco, eruit tegen Rangers en dan gelijk thuis tegen een Noorse club. Echt schandalig slecht en een wereld van verschil met hoe Ajax zich al jarenlang manifesteert in Europa.

9 september 2022 om 10:04

JMaassen.

Ik vraag mij oprecht af wat wij als eredivisie met een tweede Champions League ticket moeten en een extra voorronde voor datzelfde toernooi. Voor het geld is het leuk maar psv, noch Feyenoord, noch Az heeft in dat toernooi iets te zoeken. Zelf deelde ik de jubelstemming van vorig jaar dan ook niet. De polonaise werd voornamelijk gelopen door mensen die niet inzagen dat als als je een niveau onder de ondergrens start er daar vroeg of laat wel eens een potje gewonnen zou worden. Nu iedereen weer gewoon op acceptabel Europees niveau speelt zie je al snel dat dat een stap te hoog is.

9 september 2022 om 10:11

Omdat er veel in een paar jaar kan veranderen, Ajax is daar bij uitstek het perfecte voorbeeld van. Goed beleid inclusief een pak geld kan veel veranderen. Natuurlijk is voornamelijk PSV daar ver vandaan wat betreft beleid, maar we moeten niet overdrijven door te denken dat clubs als PSV en Feyenoord daar niet kunnen komen. Had je dat 5 jaar geleden gevraagd over Ajax, dan had je waarschijnlijk hetzelfde gezegd. We moeten op lange termijn denken en niet kortzichtig.

9 september 2022 om 10:20

@elninoo, als PSV of Feyenoord meer geld hebben kunnen ze natuurlijk ook betere spelers kopen en daardoor beter worden. Dat proces heeft Ajax ook doorlopen.

9 september 2022 om 11:33

Verliezen van Lazio is geen schande, heb de wedstrijd niet gezien maar je moet wel realistisch blijven, ook al is het "de nummer 5 van Italië"

9 september 2022 om 12:21

De problemen van PSV bevinden zich vooral op de kantoren van de club. Aan het beleid van de club, als je dat al zo mag noemen, valt werkelijk geen touw vast te knopen. Kijk alleen maar naar de aanstelling van de trainers, eerst wordt rookie Van Bommel voor de groep gezet, vervolgens wordt die bij het eerste zuchtje tegenwind op straat gezet en ervaren coach Schmidt aangesteld om vervolgens als die de eer aan zichzelf houdt in de persoon van Van Nistelrooij opnieuw een rookie te benoemen. Wat een chaos. De aanstelling van Schmidt was ronduit lachwekkend, niet omdat het geen toptrainer zou zijn, maar omdat het een coach is met een visie en je zo'n coach als je hem aanstelt, van een selectie moet voorzien waarmee hij uitvoering kan geven aan die visie. Voor het vollgassfã¼sball van Schmidt zijn topfitte dynamische spelers nodig en wat doet TD John de Jong: Die zadelt herr Schmidt op met uitgebluste brekebenen als Gã¶tze, Prã¶pper en Van Ginkel die amper in staat zijn om de 90 minuten vol te maken. Laat staan meerdere wedstrijden in een week te spelen. Volstrekt logisch dat Herr Schmmidt vervolgens besloot om de eer aan zichzelf te houden toen hij in de gaten kreeg dat er bij PSV geen eer viel te behalen. Het aankoopbeleid van PSV is sowieso onnavolgbaar. De club heeft jonge, zeer talentvolle jonge aanvallers met de nodige groeipotentie die voldoende doelpunten scoren. Het probleem bij PSV ligt al jaren in de achterste lijn en wart doen Brands en De Jong: aanvallers en middenvelders halen. Onbegrijpelijk beleid als je het al zo mag noemen.

Wat PSV m.i. moet doen, is een werkgroep samenstellen van oud-spelers en -trainers met bewezen analytisch vermogen o.l.v. van iemand als Guus Hiddink. En die de club door laten lichten. En vervolgens een organisatiedeskundige inhuren die op basis van hun bevindingen een beleidsplan schrijft. PSV moet net als vroeger terug grijpen naar een eigen huisstijl en op basis daarvan de juiste spelers en trainers vast leggen. Die huisstijl moet verplicht geã¯mplementeerd worden in alle jeugdelftallen zodat de talenten als ze in aanmerking komen voor een plaats in de A selectie precies weten wat er van ze wordt verwacht en moeiteloos in kunnen stromen. Het huidige beleid van PSV is kijken wat Ajax doet en daar op inspelen. Heeft geen enkele zin, PSV moet stoppen met Ajax als concurrent te zien, dat stadium is al lang gepasseerd. Het verschil in financiã«le mogelijkheden is daarvoor al veel te groot en lijkt alleen maar groter te worden. Net zoals het Ajax niet helpt om zich blind te staren op de grote kapitaalkrachtige Europese topclubs die al lang en veel te ver uit het zicht zijn verdwenen. PSV moet naar Ajax kijken als voorbeeld, als stip aan de horizon waar de club met eigen beleid ook naar toe wil. Net als Arnesen bij Feyenoord heeft gedaan en waarmee hij Feyenoord weer in het juiste spoor heeft gebracht.

Herr Schmidt had groot gelijk door steeds op het enorme verschil tussen de financiã«le mogelijkheden te wijzen zoals Van Bronckhorst een aantal dagen geleden ook heeft gedaan. Dat getuigt van realisme, dat het benoemen van de feiten in de voetbalwereld niet wordt geapprecieerd en wordt afgedaan als het zoeken naar excuses, doet daar niets aan af. Om een probleem op te kunnen lossen, moet je de oorzaak wegnemen en om dat te kunnen, moet je die oorzaak eerst diagnosticeren. Anders gaat dat niet lukken en blijft de club achter de feiten aan lopen. Het probleem van PSV ligt duidelijk aan het onsamenhangende beleid dat vooral lijkt te worden ingegeven door de waan van de dag en waarin geen lijn valt te ontdekken. Dat je dat terug ziet in het spel van PSV is dan ook gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg. PSV heeft volgens mij best kundige bestuurders anders stamp je niet in een relatief korte tijd een goed lopende opleiding uit de grond. Het is echter volstrekt duidelijk dat niet overal achter de knoppen de juiste mensen zitten. John de Jong is volstrekt ongeschikt voor zijn vak. Zijn uitspraak dat PSV er wel eventjes op en erover zou gaan bij Ajax is volstrekt onrealistisch. Ik zie het eerder gebeuren dat Feyenoord er op termijn op en over gaat bij PSV.

9 september 2022 om 13:03

Dat proces wat Ajax heeft doorlopen bevatte het serieus nemen van de el, spelers en club daar laten wennen aan 2 wedstrijden per week en het moeten winnen van die potjes om dan in pot 3 aan de cl te gaan deelnemen. Het proces dat psv voor ogen heeft is geld pakken in cl. Dat ze in pot 4 zitten en daarmee hun coëfficiënt verwaarlozen boeit ze niet. Dat proces werkt al enkele jaren niet. Elk jaar kijk ik weer hooovol uit naar het moment dat psv aan toont de el serieus te nemen. Dit seizoen ben ik al heel vroeg teleur gesteld.

9 september 2022 om 19:30

Groot lap tekst, maar ik kan mij er zeker in vinden. Achteraf blij dat Schmidt de eer aan zichzelf heeft gehouden en het tot nu toe gewoon voortreffelijk doet bij Benfica waar meer mogelijkheden liggen. Misschien een idee om Rutten en RvN stuivertje te laten wisselen. Het is overduidelijk dat Ruud het fingerspitzengefühl mist.

9 september 2022 om 09:14

Wat voor stempel van Nistelrooij op zijn teams gaat drukken is me nog volledig onbekend. Daarom had ik verwacht wat meer de hand van asisstent Fred Rutten terug te zien. Druk naar voren en afjagen (en dan vanaf februari met een lege tank alles uit handen geven). Dat zie ik echter ook nog niet terug. Ben erg benieuwd waar dit toe gaat leiden.

9 september 2022 om 09:18

Helemaal mee eens. Geen idee wat Fred Rutten nu betekent. Verder wel erg veel middelmaat in de selectie.

9 september 2022 om 09:24

Rutten en druk naar voren en afjagen? Dan hebben we toch een totaal ander beeld bij Rutten en zijn spelopvatting. van Nistelrooij vond ik bij Jong PSV bekend staan om zijn toch wel verzorgd voetbal. Daar zie ik niets van terug. Is natuurlijk ook lastig met een gemankeerde selectie. Ik denk dat het niet uitmaakt wie je voor die groep zit, zolang de selectie gewoonweg niet voldoende kwaliteit heeft faalt hier elke trainer. Gisteren moest ik lezen dat Rangers geen CL niveau was, nou ik zal jullie verklappen wat ik gisteren van PSV heb gezien was geeneens EL niveau. Je mag toch op zijn minst verwachten dat als je 1-1 staat in eigen huis tegen een tegenstander die weliswaar stug is, maar niet overloopt van kwaliteit dat je extra gas geeft en niet dat je voorste linie tegen de middenlijn aankruipt om te wachten op een fout van de tegenstander. Reactief voetbal vanuit de angst om een tegengoal te krijgen. Die angst is alleen groter geworden vrees ik na de laatste minuten, waarin PSV wel druk probeerde te zetten, en Bodo gewoon de 1-2 had moeten maken. Ware het niet dat die gemankeerde spits per ongeluk tegen Benitez opschoot.

9 september 2022 om 09:36

Ik heb blijkbaar heel ander beeld van rutten...

9 september 2022 om 11:50

Druk zetten naar voren en afjagen...is dat de hand van Rutten?Huh....Over welke Rutten heeft hij het?

9 september 2022 om 15:34

Kijk de Europese campagne van Feyenoord maar na in diens periode. Of zijn periodes bij Twente en Vitesse. Mensen vergeten nogal snel. Dat de uitvoering te wensen over liet (of hij was niet capabel genoeg om de boodschap juist over te brengen, al beweren betrokkenen juist het tegendeel) zegt niets over de intentie.

9 september 2022 om 19:32

Denk dat RvN best een eigenwijze trainer is. Over voetballers hoor je vaak dat dat een goede eigenschap is, maar voor trainers gelden andere wetten.

Het valt ook niet mee om als team na zo’n teleurstelling als tegen Rangers weer op te krabbelen. Daarbij ook veel pech met blessures. Het seizoen is pas net begonnen. 1 keer winnen van Feyenoord thuis en uit bij Bodo en de wereld ziet er weer anders uit.

9 september 2022 om 09:15

Bodo uit duurt nog wel even, laatste wedstrijd van de groepsfase

9 september 2022 om 09:20

Weet ik, maar kan een cruciale worden. Gelukkig nog genoeg tijd om weer in vorm te geraken.

9 september 2022 om 11:48

Klopt, Arsenal volgende week verwacht ik helemaal niets van maar het tweeluik tegen Zürich daarna moeten gewoon 6 punten worden

9 september 2022 om 09:22

Als je op dit moment je geld moet inzetten, dan zet je toch eerder op Feyenoord?

9 september 2022 om 09:34

@messibazoer,

Waarom dan zij worden gister toch ook gewoon van de mat getikt? Ook is het verre van overtuigend bij Feyenoord in de competitie en ook zij hebben alleen maar tegen matige clubs gespeeld op Heerenveen na.

9 september 2022 om 09:39

Feyenoord speelde wel tegen een veel betere tegenstander. Maar dat was ook niet best inderdaad.

9 september 2022 om 09:49

@memphis, Naja Lazio uit met 4-2 verliezen is toch geen schande? Wijze waarop wel inderdaad. Maar bij Feyenoord zit er wel een idee achter, iets wat bij PSV volledig ontbreekt. Seizoen is nog jong, maar op dit moment heb ik iets meer vertrouwen in de Rotterdammers. Of te wel, in Slot.

9 september 2022 om 10:07

@Memphis, ik vond Feyenoord in de eerste helft ook slecht maar ze speelden wel tegen een veel betere club dan PSV. Dat is dus heel anders.

9 september 2022 om 10:58

@messibazoer,

Lazio is natuurlijk zeker geen matige tegenstander maar dat is ook niet de enige wedstrijd die ik noem. Tegen Heerenveen speelt Feyenoord dan wat ongelukkig gelijk maar tegen RKC en Go Ahead vond ik het bijvoorbeeld verre van overtuigend. PSV is ook net begonnen met een nieuwe trainer en heeft ook wat tijd nodig verwacht ik, ook nog 2 belangrijke spelers geblesseerd. Slot vind ik een goede trainer maar aan de andere kant heeft Feyenoord denk ik toch wat minder individuele kwaliteit in met name de voorhoede.

9 september 2022 om 11:39

@Memphis, durf jij nou gewoon Bodo Glimt en Lazio naast elkaar te zetten, met alle respect Lazio is gewoon een respectabele europese subtopper Bodo Glimt is gewoon een worstel ploeg die PSV had moeten oprollen

9 september 2022 om 11:53

@bigwilles020,

Nee jij kan gewoon niet lezen! Lazio is overduidelijk beter dan Bodo Glimt. Ben het overigens volledig met je eens PSV had ze gewoon op moeten rollen. Tot dusver vind ik Feyenoord niet veel beter dit seizoen dan PSV en dat is niet op basis van gister.

9 september 2022 om 09:26

Mister positivo hier hoor. Op basis van wat zou PSV kunnen winnen van Feyenoord en Bodo op het moment dan?

9 september 2022 om 09:30

Kunnen het bijltje er anders ook bij neerleggen..spelers die terugkeren uit de ziekenboeg e (dan met name Luuk en Mauro op korte termijn). Voetbal draait ook om details. Als je verdediging instabiel is of dissonanten heeft dan heeft dat invloed op het hele team.

9 september 2022 om 09:29

"het valt ook niet mee om als team na zo’n teleurstelling als tegen Rangers weer op te krabbelen" je maakt een geintje toch? Zeg me dat je niet serieus bent. Net na zo'n teleurstelling en de zeperd tegen Twente (wat ook Feyenoord of Ajax kan gebeuren) verwacht je een reactie vanuit de selectie door er op zijn minst vol op te klappen. Niets van dat, met uitzondering van Simons. Wat heb ik een medelijden met dat mannetje, op die leeftijd sleurend en trekkend, zeurend en zuigend, verdedigen en aanvallen, maar wel als enige. Kijkt ie naar voren ziet hij Vertessen schutteren, kijk hij naar achteren kijkt hij in het gezicht van Veerman die erbij liep alsof hij 2,5 uur in een all-you-can eaut wokrestaurant had gezeten.

9 september 2022 om 09:33

Strijd komt van 2 kanten, daar win je niet zomaar mee. Vertessen was inderdaad een dissonant gisteravond. Grossiert in het missen van kansen.

9 september 2022 om 09:48

"strijd komt van 2 kanten"
Ik wil niet eigenwijs doen, maar dat klopt niet.

"daar win je niet zomaar mee"

Dat klopt dan weer wel, maar ik ben ervan overtuigd dat als PSV 1-1 gelijk had gespeeld maar 90 minuten had gejaagd dat het publiek niet had gefloten, maar had geapplaudisseerd. En de kans op een overwinning wordt dan wel wat groter.

9 september 2022 om 09:37

Nou de Rangers dat is alweer even geleden... Of bedoel je de eclatante zege die Ajax wél boekte?

Er zit gewoon weinig voetbal in dit Psv. En op tactisch vondsten kun je Van Nistelrooij tot op heden niet betrappen, is ook niet erg, daar hij pas net trainer is.

Het probleem is de samenstelling van de selectie. Psv is vergeten de selectie écht te versterken!

9 september 2022 om 09:51

Exact dit, het lijkt wel of ze spelers hebben vervangen, maar zwakke plekken niet hebben versterkt. De keeper is daarin een uitzondering. Alhoewel ik geen fan ben van Benitez is het wel een stap vooruit ten opzichte van Drommel.

9 september 2022 om 19:34

Of je verliest beide wedstrijden en je bent nog verder weg van huis. Het is geen abc-tje dat PSV die 2 wedstrijd wint. De kans dat ze punten laten liggen, acht ik onder de huidige omstandigheden groter dan dat ze beide wedstrijden winnen.

Toch blijkt dan nu dat Schmidt het wel aardig heeft gedaan afgelopen seizoen. PSV heeft geen kampioenswaardige selectie en eigenlijk al jaren niet, zeker als je ziet hoe goed Ajax het momenteel doet. Ik vrees dat het een lang seizoen wordt.

9 september 2022 om 09:25

Misschien wel. Maar we moeten Schmidt ook niet gaan verheerlijken nu. Die haalde Gakpo er ook gewoon uit terwijl ze achter stonden thuis tegen Feyenoord. Gewoon een vreemde en rare snuiter. Wel een (tot nu toe) betere, meer ervaren trainer dan RVN. Die moet je ook de tijd geven hè. Titel is gewoon nog te pakken, en EL overwinteren ook. Niks aan de hand, loopt alleen nog niet helemaal.

9 september 2022 om 09:33

Uiteraard vooraf nog niemand afschrijven, maar ik heb weer het gevoel dat het niet goed gaat. Ieder jaar hetzelfde patroon. Afgelopen weekend tegen Twente gebeurd er letterlijk hetzelfde als vorig jaar, de meeste spelers waren daar gewoon bij dus ik snap niet hoe zoiets mogelijk is. Er zou dan toch iemand voor de wedstrijd moeten zeggen, vorig jaar gebeurde dit en dat we moeten er vanaf het begin vol op klappen. Tegen Rangers hetzelfde angsthazen voetbal wat we al jaren in topwedstrijden spelen, vorig jaar tegen Sociedad, onder van Bommel met drie verdedigend ingestelde middenvelders tegen Ajax. De patronen zijn gewoon hetzelfde, met uiteraard al jaren de verdediging als zwakste linie.

9 september 2022 om 09:48

Idd, dat is ook het patroon wat ik zie bij psv. Nu begrijp ik dat psv van oudsher sws een club die denkt vanuit de organisatie. Laten we eerlijk wezen. Zo heeft psv haar beste periode gekend. Laatste jaren wordt er toch meer accent gelegd in het versterken van de aanval, dat zie je in hun aankoopbeleid. En toch, wanneer er gespeeld moet worden waar de druk op zit, gaan ze zich weer aanpassen op de tegenstander en proberen vanuit de organisatie te spelen. Terwijl zij daar niet de spelers voor hebben verdedigend gezien.

9 september 2022 om 10:02

@messibazoer, Het gaat niet alleen zozeer om de resultaat om ook gewoon om het vertoonde spel. Bij Psv zit er gewoon geen idee en visie achter met als gevolg dat spelers onder hun kwaliteit gaan presteren. RvN moet inderdaad tijd gegund worden, maar het ziet er momenteel niet goed uit. Ze gaan zo een zwaar seizoen tegenmoet.

9 september 2022 om 19:38

Sorry? Met de selecties en alle omstandigheden daar omheen qua blessures, corona etc heeft Schmidt het gewoon goed gedaan hoor. Zowel v Bommel als RvN deden en doen het niet beter. Dat Schmidt het nu goed doet bij Benfica vind ik geen toeval.

9 september 2022 om 12:30

Toen deze selectie afgelopen zomer werd samengesteld, was de algemene stemming toch behoorlijk Hallelujah. Nog voor er een bal geraakt was, was Van Nistelrooij een gouden zet en was PSV er helemaal klaar voor. Nu is het ineens weer het tegenovergestelde.



En tegen Ajax wel goed spelen in de JC wedstrijd. Lijkt alsof elk eredivisie club altijd de motivatie heeft tegen Ajax en dat dit hun wedstrijd van het seizoen is. Best triest eigenlijk.

9 september 2022 om 09:17

11 wedstrijden gespeeld dit seizoen van de 45+, maar jij hebt de beste wedstrijd al gezien. Dank voor de tip! Eredivisie live kan worden uitgezet.

9 september 2022 om 09:32

Bestaat dat nog Eredivisie live? Ik kijk meestal Espn. Maar PSV speelt nog minimaal twee keer tegen Ajax, dus je hebt als PSV supporter nog twee kansen op een top pot van PSV.

9 september 2022 om 09:18

Man man man man

9 september 2022 om 09:22

Best triest dat na alle aandacht dat Ajax krijgt, blijkbaar voor sommige Ajacieden het nog niet goed genoeg is, en vanuit onzekerheid dan maar over Ajax gaan beginnen onder artikelen die 0,0 met Ajax te maken hebben. Straalt best wel wat onzekerheid uit.

9 september 2022 om 09:32

Ik voel me niet aangesproken, bij mij zou je eerder op de rem moeten trappen wtb zelfverzekerdheid over Ajax haha ben ontzettend overtuigd dat Ajax zelfs nog beter kan spelen als wat ze ze afgelopen woensdag hebben laten zien. En ik zal daarvoor ook wel gestraft worden nee geen onzekerheid hier.
Ik reageer als ajacied omdat ik me echt kapot erger aan de mentaliteit van psv de afgelopen seizoenen. Er komen telkens alleen maar excuses voor de wanprestaties ipv kritische noten. Je zou zeggen dat dat me, juist als ajacied, tevreden zou stellen omdat wij dan nog verder uitlopen maar t stoort me oprecht. De enige die met de juiste instelling het veld in gaat is Simons. Je zou die instelling alleen al van alle spelers mogen verwachten toch? En het begint natuurlijk al bij de angsthazentaktiek van Ruud (en Fred)

9 september 2022 om 10:05

@ Ducktaildo

Het omgekeerde was het geval toen PSV de voetbal hoofdstad van Nederland was, dus dat hoort er gewoon bij.

9 september 2022 om 09:47

Wat een trieste reactie.
Inhoudelijk, was Psv tegen Ajax echt wel zo goed?

Hoeveel credit heeft J de Jong eigenlijk....

9 september 2022 om 11:48

2 keepers fouten en de eeerste officiële wedstrijd van Ajax terwijl psv al cl voorrondes in de benen had, als dat je eikpunt is

9 september 2022 om 11:55

Dat is echt al jaren niet meer het geval. Alles onder de top 4 heeft het tegen Ajax bij voorbaat al opgegeven. Dat zie je aan de strijdlust t.o.v. tegen PSV waarvan ze (zoals twente) bloed ruiken en terecht denken dat er iets te halen valt. Door behaalde kracht van Ajax krijgen zij bijna geen weerstand, makke lammetjes. Waar PSV met minder kwaliteit ook nog eens meer moet werken tegen vernijnigere tegenstand.

9 september 2022 om 14:15

Als je heel realistisch bent viel dat echt wel mee. Ajax was de 1e helft betere partij. Psv liet ajax ook graag aan de bal en was gewoon dodelijk in de counters en afronding. Plus het feit dat jay gorter 2doelpunten gewoon weggaf. Zo speciaal was die overwinningen niet hoor. Vind wel jammer want dacht echt dat psv er dit jaar dichter bij zat dan vorig jaar, maar het lijkt toch weer erg uit elkaar te vallen

9 september 2022 om 15:10

Vergeet niet dat PSV verder was in de voorbereiding en dat Ajax nog zoekende was op dat moment. Blind stond links centraal in der verdediging en Ajax werd keer op keer op snelheid geklopt. Inmiddels is het elftal berter ingespeeld en is Bassey een hele goeie toevoeging en staat het verdedigend ook veel beter.

Die verdediging kan gewoon echt niet en dat gaat ze uiteindelijk de das om doen denk ik. Te veel net niet spelers lopen daar rond.

9 september 2022 om 10:31

Zoals elk jaar het geval is, maar niemand die dat binnen de club lijkt te zien….. onkunde!

9 september 2022 om 11:23

Nou Koeral, Ajax heeft Daley Blind achterin lopen. Dat kan toch ook niet? En Wijndal laat zich nog uitkappen door mn moeder. Het gaat vooral om het collectief omschakelen dan alleen de poppetjes. Ik vind Obispo wel een goede verdediger trouwens.

9 september 2022 om 14:02

Ja, Daley is bij Ajax (in huidige vorm) misschien de minste, maar die is alsnog een heel pak beter dan Max. Het gaat met name om het centrum van PSV, ze hebben nog geen enkele pot dit seizoen de nul gehouden terwijl ze ook al tegen o.a. Emmen, Volendam, Excelsior en GAE hebben gespeeld. De verdediging is gewoon vreselijk onbetrouwbaar.

We gaan weer een kansloos seizoen tegemoet. Dramatisch veldspel onder deze trainer. Gakpo wat een arrogantie dit seizoen en Veerman wel erg vaak onzichtbaar en ook een arrogante houding.

9 september 2022 om 10:34

Absurd dat dit nu al op de trainer gegooid wordt…. Dit veldspel is te danken aan een hele zwakke laatste linie. Je kunt met deze verdediging helemaal niet vroeg druk zetten, want elk balverlies loopt die linie meteen omver…. Opbouw van achteruit gaat met deze verdediging ook niet en de keeper kan er ook niet op vertrouwen. Je verdediging is het fundament van je team en die is bij ons ver onder de maat….
Ik snap niet dat onze John de Jong dat niet lijkt te zien en er in investeren wil!

Het begon allemaal zo mooi ruim 2 seizoenen geleden met Schmidt die dacht hier het fullgasfussbal te introduceren en het klonk allemaal te mooi om waar te zijn. Na z’n eerste half jaar had ik nog steeds het idee dat het tijd nodig heeft om dat erin te krijgen en bepaalde ideeën erin te slijpen maar nu vandaag de dag en een andere trainer verder moet ik concluderen dat dit zooitje verwende miljonairs het blijkbaar niet kunnen opbrengen om met passie en vooral strijd ( kijk naar FC Twente en Ajax ) om het publiek van de stoelen te krijgen en voor resultaat met mooi dominant voetbal te spelen. Het tempo is iets waar ik me de laatste jaren ( ook voor Schmidt ) al regelmatig aan stoorde. In dat opzicht kijk ik met grote jaloezie naar Ajax hoe snel hun veldspel is en veel bewegende mensen. Daar kunnen ze bij ons nog veel van leren. En als dat de komende weken niet snel veranderd heb ik er een hard hoofd in dat dit seizoen succesvol wordt.

9 september 2022 om 09:28

Heb t niet gezien maar hoe speelde El Ghazi? Vind zelf dat ie onterecht heel goed/groot werd gemaakt hier. Maar ben toch oprecht benieuwd hoe die t doet.

9 september 2022 om 09:36

Hele sterke en realistische reactie, spijtig dat jullie zo gestart zijn maat. Je moet gaan solliciteren bij psv, ze kunnen je instelling daar goed gebruiken.

9 september 2022 om 19:44

Ik denk dat als PSV Arne Slot weet te strikken, de helft van het probleem is opgelost. Als je ziet wat die voor veldspel er bij Feyenoord in korte tijd in heeft geslepen. Als PSV supporter zou je haast jaloers worden.

En het mooie is. Aad de Mos beweerde een paar weken geleden dat Obismo meter is dan matthijs de Ligt. 1 wedstrijd goed spelen en men slaat door. Psv is geen wonderploeg. Die gaan niet meedoen om het kampioenschap

9 september 2022 om 09:22

Ajax heffing geen fatsoenlijke wedstrijd gehad. Bassey speelt 1 wedstrijd goed en hij wordt op handen gedragen. Opportunisme viert weer hoogtij.

9 september 2022 om 09:44

Geen fatsoenlijke wedstrijd. Woensdag niet gekeken tegen de EL finalist van vorig jaar en het cluppie wat PSV heeft uitgeschakeld? Was een aardige pot waar Ajax niet gewoon won, maar dat cluppie finaal scheel tikte. En Bassey laat het ook in de ED zien. Was alleen fijn dat hij het ook liet zien tegen dat cluppie waar jullie sterspeler geen pepernoot raakte.

9 september 2022 om 09:39

Dat beweerde hij 5 jaar geleden.

9 september 2022 om 09:43

Benzema, laatst beweerde hij het opnieuw..

9 september 2022 om 09:51

Ah die had ik even gemist. Obispo heeft wel degelijk veel stappen gemaakt maar zit natuurlijk nog niet in de buurt van het niveau van de Ligt.

9 september 2022 om 10:00

En een paar weken terug nogmaals, kwam hier op voetbalzone ook nog voorbij. Volgens mij na de uitwedstrijd tegen Rangers. Het is ongelofelijk maar waar.

9 september 2022 om 11:50

Aad is een clown eerste klas

Je ziet nu hoe afhankelijk dit PSV is van een Luuk de Jong, maar ik vind het wel te negatief hier allemaal!
Ja ik ben van mening dat PSV nu even wat minder speelt, maar als Luuk en Madueke straks weer terug zijn gaat PSV echt nog wel vlammen hoor. PSV heeft een prima selectie voor ED begrippen en gaan gewoon meedoen voor de titel, Europees gezien zou je kunnen zeggen dat de selectie niet op en top is.
Als ik dan toch een positieve noot mag plaatsen; Xavi Simons wat een speler is dat zeg, ben als Ajacied jaloers dat hij in het shirt van PSV speelt!

9 september 2022 om 10:12

@ bonk

Ook al komen die twee terug heeft PSV nog steeds een verdediging van lik me vestje, en als de ploeg op dat moment ook nog weinig tot geen vertrouwen heeft zie ik die twee niet echt de boel zou beinvloed dat het compleet kantelt. Tenzij zij minder aanvallend willen gaan spelen, want voor verzorgd (postioneel) aanvallend voetbal vind ik de huidige PSV selectie niet goed genoeg voor. Dan zitten ze nog opgescheept met TD die jaren geleden al als niet goed genoeg was bevonden, maar tijdelijk zou aanblijven totdat men een vervanger had. Waarbij de Jonge zelfs zijn contract kon verlengen, naar mijn mening heeft Gerbrands er een behoorlijk puinhoop van gemaakt.

9 september 2022 om 10:20

Maar wie zou jij dan graag op de plek van John de Jong willen zien zitten?
Volgens mijn wordt hij nu toch aardig ondersteund door Marcel Brands?
Neemt niet weg dat de Jong het niet al te best heeft gedaan de afgelopen jaren, maar dat vind ik stiekem als Ajacied helemaal niet zo erg :-P.

9 september 2022 om 12:19

@ bonk

Ik zal je eerlijk bekennen dat ik ook geen naam voor de hand heb liggen, maar het is gewoon een rare situatie dat hij er nog zit. Hij zijn contract heeft mogen verlengen en voor Nederlandse begrippen goed heeft mogen investeren. Eerlijk gezegd denk ik dat PSV helemaal niet (hard genoeg) uitgekeken heeft naar een vervanger. Nu denk ik wel dat het een goede zet is geweest om Brands terug naar Eindhoven te halen, maar als "algemeen Directeur" neem ik aan dat hij helemaal niet de tijd heeft om de Jong actief te ondersteunen. Men gebruikt veel "buzzwords" als het om de doelstellingen gaat; maar ik hoor ze nooit praten hoe ze daar concreet willen komen.

9 september 2022 om 19:25

PSV is voornamelijk omhoog geschreven door de media met als leidraad de JCS. De feiten laten zien dat PSV helemaal niet zo goed is dan dat sommige voorspelde, leuk voor de eredivisie maar Europees niet eens modaal. Blessures mogen geen enkele excuus zijn als je mee wil doen in Europa. Als je afhankelijk bent van 1 a 2 spelers dan heb ja daar niks te zoeken.

9 september 2022 om 10:15

Het is niet zo vreemd dat men negatief is. Het is niet alsof dit de eerste keer is dat dit probleem zich voort doet onder de huidige leiding. Van Nistelrooij kan je weinig aanrekenen (paar kleine dingetjes) als beginnende trainer. Maar JdJ slaagt er toch telkens in een ongebalanceerde selectie neer te plempen om vervolgens doodleuk te roepen dat we over Ajax heen gaan.

Je hebt gewoon hooguit 8 basiswaardige spelers in je selectie die ook nog eens niet willen vechten voor elke meter als het niet loopt.

9 september 2022 om 10:24

@Woenselaar, is er dan niemand binnen PSV die tegen De Jong zegt dat de verdediging dringend een betere speler nodig heeft? Die erop aandringt om te investeren in een goede verdediging?

9 september 2022 om 10:25

Nouja met het aantrekken van Benitez (wat toch een geweldige keeper is ondanks zijn foutjes) ,xavi Simons en Luuk de Jong, en het behouden van Sangeré en Gakpo moet PSV toch met gemak mee kunnen doen voor de titel? En dit zijn voor Europese begrippen ook gewoon prima spelers, en dan laat ik Veerman nog even buiten beschouwing.
Al met al volgens mijn een prima basis, dus ja ik vind het allemaal wel wat negatief.
Het seizoen is net begonnen en nog heel lang, dit is de waan van de dag (maja that's football).

9 september 2022 om 10:26

Over je laatste alinea: ik had zaterdag en gisteren het gevoel dat dát het belangrijkste was dat ontbrak: de wil om met elkaar voor elke centimeter te vechten. Je hebt geen 11 fantastische spelers nodig. Je hebt een uitgebalanceerd elftal nodig dat keihard strijdt met elkaar.

9 september 2022 om 10:46

@kyle, Nouja ik vrees dus dat dat het geval is. Zo'n RVC moet toch ook zitten te kijken en denken wat is dit nou weer.. De beste stuurlui staan aan wal zeggen ze altijd, maar dit is echt al jaren een overduidelijk probleem. John de Jong als protegé van Brands (die er om bekend stond nooit in de verdediging te investeren) is geen hoopgevende gedachte.

@bonk, leuk dat er een aantal versterkingen staan, maar je hebt welgeteld 8 basiswaardige spelers in je selectie zitten. Dan heb je het budget toch niet goed benut? De opmerking over waan van de dag klopt simpelweg niet. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat je onder vrijwel elk PSV transfergerelateerd topic de schreeuw om (verdedigende) versterkingen kunt zien staan.

Volgende week kunnen ze hun favoriete spel spelen tegen Arsenal en dan moet je niet raar opkijken als ze daar gaan winnen. Man United heeft op eenzelfde manier Arsenal de eerste nederlaag van het seizoen toegedeeld. Toch lijkt het me in de toekomst wel handig dat ze in Eindhoven ook eens gaan werken aan het zelf creëren van kansen op basis van combinatie voetbal en in plaats van altijd maar in de omschakeling te spelen. Tegen G.A. Eagles uit bijv. spelen ze ook op de counter, daar kijkt geen PSV supporter van op maar is wel een beetje armoedig natuurlijk.

9 september 2022 om 10:15

Zo heeft PSV met dit spel Ajax ook al een paar mee in de de luren weten te leggen (bekerfinale, JC schaal). Geef Ajax maar de bal en wij counteren er op los, maar ik begrijp dat je tegen teams als G.A. Eagles wel meer het initiatief mag pakken inderdaad.

9 september 2022 om 11:54

Thuis tegen Rangers onderuit gaan, thuis tegen Bodo gelijk en dan uit in London van Arsenal winnen? Ik wil het graag geloven hoor maar die kans acht ik toch echt heel klein.

Overigens verloor Arsenal, naar mijn mening, doordat zij hun kansen niet afmaakten. PSV gaat tegen een club als Arsenal minder kansen krijgen dan de vorige wedstrijden en zij blinken al niet uit in het afmaken van kansen.

De tranen schoten in mijn ogen van het belabberde niveau. Tranen van het lachen bedoel ik dan.

Als we het over de prestatie van PSV hebben zouden we het hier niet over Ajax moeten hebben. En dus lees ik vooral het commentaar van Psv1913. Die concludeert dan toch weer door een vergelijking met Ajax te trekken. En hij heeft gewoon gelijk. Het fullgassvoetbal waarmee PSV onder Schmidt dacht te gaan spelen is nooit bij PSV tot wasdom gekomen. En als je het Ajax van de laatste jaren bekijkt is het daar dus wel in grote fases van het seizoen gespeeld. Onder Ten Hag, maar in ieder geval ook onder Schreuders tegen Rangers. Kennelijk lukt het van Nistelrooy/rutten nog niet PSV op dezelfde wijze aan de praat te krijgen. Te weinig in elkaar overlopende linies, geen verrassing in de opbouw, het is allemaal te voorspelbaar en in te laag tempo. Als Nederlander vind ik dat alleen maar jammer. Mooi voor Ajax dat het er zo oogstrelend uit zag dinsdagavond in Amsterdam, maar ik had graag, na de eerdere deceptie van PSV tegen Rangers een ondubbelzinnige reactie van PSV tegen die Noren gezien. In plaats daarvan moest Benitez een wondersave verrichten om de 1-1 vast te houden. Dat PSV zo slecht is begonnen, zowel Europees, weer geen CL voetbal, als in de eigen competitie is geen voordeel voor het Nederlandse voetbal in het algemeen. Jammer.

elk jaar in de voorbereiding denk ik : zo psv heeft n aardig team en goed ingekocht, winnen vervolgens de cruijffschaal overtuigend maar gaandeweg zie je de tekortkomingen ontstaan en zakt het als een kaartenhuis in elkaar, waarom is psv bijvoorbeeld zooo afhankelijk van luuk en zelfs geen goede stand inn, dat getuigt van wanbeleid .

De doelstellingen dat PSV zichzelf oplegde zijn blijkbaar hoger dan de selectie aankan en dat leid tot teleurstellingen.

Dit PSV moet veel beter kunnen. Je hebt spelers in je team zoals Gakpo, Sangare, Xavi Simons, en een Veerman (waar mensen veel van verwachten). Dat zijn gewoon hele goede voetballers. Bovendien heb je een ervaren doelman Benitez.
Veel clubs kunnen van zulke spelers alleen maar dromen.

Met de juiste instelling, hard werken moet je gewoon van clubs als de Rangers en Bode Glimt winnen.

Maar blijkbaar is het team nog niet op elkaar ingespeeld, of ze denken er te makkelijk over. Ik heb geen idee! Maar het is gewoon schandalig om in korte tijd 2 keer te verliezen. (rangers, Twente), en van een club als Bode Glimt Bijna te verliezen.

Er zit veel meer in, maar europees gezien is het bij PSV elk jaar dramatisch!!

Slow motion voetbal... Dat is precies wat ik dacht toen ik gisteren aan het kijken was. Alles vanuit stilstand, weinig positiewisselingen en heel doorzichtig wat er ging gebeuren. Misschien zijn we wel te verwend geworden met Ajax als uitgangspunt.

Het was bitterslecht. De verdediging is al jaren slecht. Dan komt John de Jong met twee huurlingen van 20 jaar. Hoever en Branthwaith. Hoever is een parodie op een verdediger. En Brantwaith is ook niet veel soeps. Er gaat in het technisch gedeelte van de club heel veel mis. Te beginnen met de scouting. John de Jong komt al vijf jaar met incomplete selecties aanzetten. En wat is de rol van Rutten? Was hij niet een coach en klankbord voor Ruud? Waarom leren ze dan niet van eerdere wedstrijden? De gaten tussen de linies zijn enorm. Met een paar simpele patronen voetbalde Bodo eenvoudig door het middenveld heen. En dan de fysieke toestand van het team. Na 60 minuten leek iedereen erdoorheen te zitten. Na de gelijkmaker geen enkel schot op goal meer gezien.
Te veel problemen om in een paar weken op te lossen.

Ik heb al vele jaren niet zo'n zwak P.s.v. gezien.... waar zijn de leiders gebleven, die het elftal op sleeptouw nemen? Het is toch te gek voor woorden dat de 19-jarige Xavi Simons degene is die als enige nog de indruk wekt te willen voetballen. Waar is Gakpo, waar is Sangaré, waar is Veerman? Deze 3 moeten hun ervaring en leiderschap laten blijken en het elftal de weg wijzen. Waar is de grote aankoop die meneer de Jong in de laatste week nog ging presenteren? Hoe is het mogelijk dat we iedere wedstrijd onnodige tegendoelpunten om de oren krijgen? Waar is de ervaring en aansturing van Fred Rutten? Ik ben blij dat we geen CL spelen, dit zou 6 dikke nederlagen betekenen. Met vrees kijk ik uit naar de wedstrijden tegen Arsenal en Feyenoord, wat zomaar ook 2 dikke nederlagen op kan leveren...
Come on P.s.v.! Eendracht maakt macht!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren