Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman: ‘Vertonghen bespeelde Mbappé heel goed, hij kan dat ook’

Laatste update:

Het Nederlands elftal trapt de Nations League zondag af met een bezoek aan wereldkampioen Frankrijk en Oranje lijkt in vrijwel dezelfde opstelling als waarin het de afscheidswedstrijd van Wesley Sneijder tegen Peru speelde aan te gaan treden. Bondscoach Ronald Koeman twijfelt nog wel over de posities op het middenveld voor de verdediging, waar Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum begonnen en Frenkie de Jong en Davy Pröpper indruk maakten als invallers.

“Ik heb niet voor niets vier spelers gebruikt voor de twee posities voor de verdediging. We analyseren ieder duel en zullen dan onze keuzes maken”, tekent De Telegraaf op uit de mond van de keuzeheer. Daley Blind kende op zijn beurt een ongelukkige start tegen Peru, maar lijkt dat niet met een reservebeurt te hoeven bekopen. Koeman is ervan overtuigd dat Blind zich staande kan houden tegenover supertalent Kylian Mbappé: “Bij balbezit is Daley een hele slimme speler, maar hij heeft tevens een goed inzicht en weet hoe hij verdedigend moet staan.”

“Jan Vertonghen bespeelde Mbappé heel goed in de halve finale van het WK tussen Frankrijk en België. Blind kan dat net zo goed als we maar compact staan en weinig ruimte weggeven”, vervolgt hij zijn verhaal. Koeman heeft besloten vast te houden aan vier verdedigers, aangezien hij na de oefenduels voor de zomer tot de conclusie kwam dat Oranje met drie of vijf verdedigers niet meer aan voetballen toekwam als er druk werd gezet. Met een viermansverdediging en twee spelers ervoor gepositioneerd komt het Nederlands elftal er beter uit in de opbouw, zo constateerde de bondscoach.

“Dit past ook beter bij het type spelers waarover we beschikken. Vanaf nu hou ik bij het Nederlands elftal vast aan de formatie zoals die nu staat”, vervolgt hij. Van de gewonnen oefenwedstrijd tegen Peru hoopt Koeman dat zijn spelers hebben geleerd zich in de openingsfase niet zo te laten afbluffen: “Van hun agressie in de duels en 150 kleine overtredingen kunnen wij nog wel iets leren. Het mag allemaal wat gemener in de duels. Dan scoort Peru ook niet uit die corner.”

Vind jij dat Daley Blind in de basis moet beginnen tegen Frankrijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mijn vertrouwen in Koeman is nu zeker op. Blind die al wedstrijden lang flink ondermaats speelt tegen niet eens toplanden vergelijken met Vertongen. Roepen dat hij positioneel sterk is terwijl hij zeer gemakkelijk uit wordt gespeeld en er gemakkelijk uit wordt gelopen omdat hij niet op de juiste afstand dekt.

En als hij zich staande houdt dan heeft dat er ook mee te maken dat er 3-4verdedigende middenvelders voor een vierman verdediging staan.

8 september 2018 om 07:29

Idd. Vind Blind heel goed en was ook belangrijk bij Ajax als cv afgelopen weken. Maar Blind op Mbappé een goede keuze vinden zie ik echt niet. Maar we gaan het zien.

8 september 2018 om 08:01

Strategisch is Blind sterk, ook door zijn ervaring. Op snelheid kan niemand Mbappe volgen, wel verdedigen in zone met Van Dijk in de rug. Maar idd we gaan het zien.

8 september 2018 om 07:40

Niet helemaal overdrijven. Tegen Kiev speelde blind uitstekend.
Mbappe wordt idd wel lastiger en tegen Peru was hij idd niet best

8 september 2018 om 07:45

Heb het over de landen maar tegen Kiev was zijn eerste prima pot voor Ajax en sowieso voor het eerst sinds heel lange tijd in clubverband.. dus laten we een conclusie niet baseren op Kiev

8 september 2018 om 08:04

Tegen welke landen was Blind dan nog meer slecht? Hij was met de kwalificatie vaak de enige die een voldoende scoorde. Vind het eerder kansloos om hem af te schrijven op 1 slechte wedstrijd tegen Peru.

8 september 2018 om 08:15

Het gaat dan ook over Daley Blind.. als hij 5 keer goed speelt hoor je meute niet, als hij faalt staan ze graag vooraan om dat te melden.. hij is nu eenmaal de gebeten hond.. zal ook wel niet veranderen.. je kunt Mbappe trouwens alleen als team afstoppen.. alle ruimtes klein houden etc..

8 september 2018 om 08:47

Dat komt omdat hij op een verkeerde positie speelt. Aan de bal is hij goed, maar fysiek wordt hij altijd overdonderd. Zet hem voor de verdediging en het probleem is opgelost. Voetballen kan hij, maar verdedigen niet.

8 september 2018 om 12:00

@feelinggood, het probleem is dat hij nooit. 5 x goed speelt. Blind is gewoon een slechte verdediger, er is een reden waarom hij nu bij Ajax speelt en niet meer bij United of een andere Europese subtopper. Hij mist alles wat een moderne verdediger heeft.

Alleen in Nederland zijn we naïef en denken we dat hij omdat hij een aardige pass heeft dat hij in Oranje kan. Maar als je goed kijkt naar top landen dan heeft geen een land een type Blind in de verdediging staan. Dat zegt toch genoeg?

8 september 2018 om 12:53

@denn01

bij United was hij iig vaak dramatisch als verdediger. ik weet niet of je toen de competitiewedstrijd tegen City hebt gezien en de EL wedstrijden tegen Liverpool bv maar toen was hij hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor die nederlagen van United door extreem slecht te verdedigen. niet zo gek ook als je geen lengte, snelheid en fysieke kracht hebt.

Blind heeft helemaal niks in de as van het veld te zoeken op dat niveau want daar mist hij alle kwaliteiten voor. alleen in de Eredivisie komt hij daarmee weg maar tegen Bayern en Benfica word dit een groot probleem voor Ajax en voor Oranje ook als hij daar weer word opgesteld tegen Frankrijk

8 september 2018 om 12:55

@burdym

welke aardige pass heeft hij dan? hij speelt alles breed of terug over 5 meter. zo kan zowat iedere speler ter wereld wel een passnauwkeurigheid van 94 procent overleggen als je alleen dat soort risicoloze passjes gaat geven die alleen maar het spel vertragen

elke keer als mensen dit dan ontkennen vraag ik om wat voorbeelden van passes in de diepte van Blind en dan komt niemand verder dan die pass tegen Spanje van inmiddels alweer 4 jaar geleden. dat zegt eigenlijk al genoeg over die zogenaamde geweldige passes van Blind

8 september 2018 om 08:13

Het Blind bashen hier neemt ongekende hoogtes aan.
Heeft genoeg wedstrijden bij united gespeeld werd daar gewaardeerd door supporters.
En kijk eens hier hij word verdomme gewoon uitgekotst.
Dan zie ik namen als de vrij langskomen nou dan gaan de tenen je krom in de schoenen staan.
Jahoor de vrij houd mbappe wel bij!
De keuze voor Blind is de juiste omdat die veel inzicht heeft van tevoren wat er al gaat gebeuren en daarop kan anticiperen dat de lijnen naar mbappe zoveel mogelijk afgesneden worden.
Maarja het bashen zal ael doorgaan een schande!

8 september 2018 om 08:49

Zet hem dan op het middenveld als die zo goed vooruit kan spelen. De Vrij is een van de beste CV van de serie A. Die passeer je toch niet voor Blind!! Kom op zeg. Blind kan aan de bal heel goed spelen, maar verdedigen is het gewoon slap. Als je als ploeg kan domineren dan snap ik de keuze voor Blind, maar verwacht je dat Nederland gaat domineren tegen Frankrijk?

8 september 2018 om 08:57

Inderdaad! Geef de vrij nou een kans man man man..

8 september 2018 om 12:46

Laat liever Blind nu weer falen dan in plaats van hem nu De Vrij op te stellen die ook sowieso een moeilijke wedstrijd krijgt tegen Frankrijk. Mocht Frankrijk de tekortkomingen van Blind weer duidelijk maken dan is het hopelijk het einde van Blind bij Oranje. Zelden een speler gezien die na zoveel beslissende fouten in kwalificatiereeksen nog een basisplek heeft.

8 september 2018 om 12:49

@breekijzertje

die eigenschappen wist hij tegen Peru dan goed verborgen te houden dan. Blind liep alleen maar achter de feiten aan en stond de hele tijd uit positie. bovendien werd hij in de persoonlijke duels aan de kant gezet door die Peruvianen als een kind van 6

8 september 2018 om 08:57

Wedstrijden? Hij speelt een helft wat matiger. Dat kan iedereen gebeuren. Denk je dat andere spelers dat niet hebben ofzo?

8 september 2018 om 09:30

Hoezo 1 helft ? Blind is een middelmatige voetballer die kwaliteiten heeft maar ook veel kwaliteiten mist. Hij is een typische Nederlandse allround speler die ideaal is voor een trainer, hij zeurt niet en doet wat een trainer vraagt. Hij kan op meerdere posities spelen maar op elke positie zijn er ook wel betere specialisten.

8 september 2018 om 10:34

Blind kan alles, maar van alles net te weinig. In de Eredivisie is hij een prima speler, maar hem een belangrijke man bij Oranje maken is in mijn ogen belachelijk.

8 september 2018 om 12:33

Onzin. Blind is de ideale controleur van een elftal. Dus de nummer 6 positie. Daar speelde hij z'n beste wedstrijden

8 september 2018 om 12:47

@melvinwsp

bij United werd hij op het middenveld constant volledig overlopen als controleur dus hoe kan je die dan tegen Frankrijk daar gaan neerzetten? hij heeft totaal geen fysieke kracht en die komt dan in duels terecht met Pogba en Kante. dat is vragen om een pak slaag voor Oranje

8 september 2018 om 16:11

Daarom hebben ze bij united natuurlijk ook een aantal jaar gebruik van hem gemaakt, bij united is het normaal dat je jaren opgesteld word als je altijd word overlopen.
man man man... wat een onzin

8 september 2018 om 11:57

Dat snap ik ook niet. Blind heeft de afgelopen interlands al voor meerdere tegngoals gezorgd door verdedigend juist niet goed te staan. Verkeerde kant dekken, bij corners afgetroefd worden, verkeerde inspeelpasses en ga zo maar door. Begint voor mij een beetje in het rijtje Strootman, Wijnaldum, Promes te komen. Prima bij hun club, maar zodra ze bij Oranje komen presteren ze niet.

8 september 2018 om 12:44

@suc6magnet

Blind is ook nooit een dragende speler geweest natuurlijk. die hobbelt een beetje mee met de rest en voegt verder weinig tot niks toe. speelt de rest om hem heen dan niet goed dan zie je meteen alle tekortkomingen van Blind in zo een wedstrijd en dat zijn er nog al wat. geen lengte, geen fysieke kracht en geen snelheid en dat staat dan in het centrum van je verdediging. het gaat echt helemaal nergens meer over bij Oranje

Jeetje, je gooit zo mogelijk de wedstrijd weg. Liever een Ake/Van Aanholt daar, die kunnen nog herstellen met snelheid en fysiek. Mbappe draait je sowieso dol.

8 september 2018 om 08:16

niemand houd mbappe op snelheid bij.
Dan moet je er iemand bijzetten die ervaren is en zich slim opstelt en zorgt dat hij zo min mogelijk aanspeelbaar is iets wat Blind zeker goed kan.
Overigens zal Nederland in de verdediging staan dus ligt er niet extreem veel ruimte voor mbappe om zijn snelheid te benutten

8 september 2018 om 12:43

@breekijzertje

dat zagen we bij die corner van Peru dat Blind positioneel sterk is. man man man, die stond gewoon lucht te dekken daar

8 september 2018 om 08:18

Ake en van Aanholt houden hem ook niet bij, dus daar schiet je niks mee op.. het gaat vooral om hoe je je als team compleet opstelt.. en zelfs dan zijn de Fransen beter..

8 september 2018 om 08:31

Ake en van aanholt houden hem inderdaad niet bij. De enige speler die hem bij kan houden van het nederlands elftal is denk ik fosu mensah maar die is rechtsback. De vorige keer probeerde hij het een paar keer om op snelheid daar langs te gaan maar hij begreep al snel dat ie beter bij Blind kon gaan spelen

8 september 2018 om 09:11

Prima.. echter, het hele team zal dusdanig moeten staan dat er zo zuinig mogelijk sprintsuels op de flank ontstaan.. centrum veel rugdekking geven en het middenveld moet die ruimtes afdekken.. maak er maar een troteloze zaadpot van.. de Fransen houden van reageren, dus ga aub niet lekker op zn Hollands de aanval zoeken, want juist dan is die snelheid van een Mbappe dodelijk

8 september 2018 om 09:57

Kongolo heeft ook de snelheid ervoor en de capaciteiten om een speler uit te schakelen.

8 september 2018 om 08:48

Alsof Ale en van Aanholt zekerheidjes zijn....tjonge jonge de waan van de dag reageert hier weer lekker. Het middenveld baart mij meer zorgen. Daar verloren we het de vorige keer ook.

8 september 2018 om 11:10

Als iemand is die weet hoe je met gebrek aan snelheid toch een enorm goede verdediger kunt zijn dan is het wel Ronald Koeman. Die werd indertijd ook overal afgeschreven wegens te traag maar haalde het wereldelftal. Dus degenen die denken nu tegen Koeman in te kunnen gaan en Blind willen afschrijven ....

8 september 2018 om 12:00

Omdat Koeman dat compenseerde met andere kwaliteiten. Slimheid en goed positioneren. Dat is bij Blind nog ver te zoeken.

8 september 2018 om 12:36

@jannijhof

behalve die wedstrijd dat Koeman op George Weah stond. die liet Ronald alle hoeken van het veld zien en op het WK in 1994 werd hij ook aan alle kanten voorbij gelopen maar werd hij nog enigszins gered door de snelle Van Gobbel naast hem. Koeman was verder een wereldverdediger maar hij had wel vaak moeite met snelle tegenstanders

Toen Koeman begon was ik VOO met vertrouwen, maar dat begin ik steeds meer te verliezen. Zelfs mijn moeder zei vooraf aan de wedstrijd tegen Peru al; waarom blijft hij toch die gekke Strootman, Babel en Vurmer meenemen en kansen geven, we zien toch allemaal dat die gasten er niks van kunnen? Dat hebben we al zo vaak gezien, waarom blijft hij die gasten toch opstellen..
Ik weet het niet moeders echt geen FlAUW idee. We moeten bidden dat Mbappe een slechte dag heeft of er geen zin in heeft.
Jan Vertonghen kon dat ook? Lol die hebben wij niet Koeman, wij moeten het doen met de ake”s en blinds van tegenwoordig..

8 september 2018 om 08:03

Gelijk stoppen dan maar?

8 september 2018 om 08:10

Kun jij me dan uitleggen waarom Koeman toch die strootman vormer en babel kansen blijft geven? We zien toch allemaal dat die gasten er helemaal niks van kunnen? Wat ziet Koeman toch in die gasten wat niemand anders ziet?

8 september 2018 om 08:21

Kun je mij anders wat alternatieven geven? Voor Strootman kan ik ze bedenken, maar wie ga je in de aanval zetten? Welke buitenspelen doet het beter dan Babel? Het is niet alsof er veel betere opties zijn

8 september 2018 om 08:21

Omdat deze jongens bij hun clubs wel presteren en een goed niveau halen. Dan hoop je dat het er bij Oranje ook uit komt, maar dat blijkt helaas toch anders. Hetzelfde geldt voor Wijnaldum.

8 september 2018 om 08:29

Ene Bergwijn een kans geven?
Babel NOOITmeer oproepen.

8 september 2018 om 11:22

Babel, Vormer en Strootman spelen al jaren bij grote clubs, krijgen flink betaald en worden steeds opgesteld. Als jij dan gaat roepen dat ze "er helemaal niks van kunnen" dan weet ik één ding zeker: jij kan er absoluut helemaal niets van, je hebt er geen kijk op. Iedereen heeft z'n kunsten en beperkingen, een coach mort mensen in hun kracht kunnen neerzetten. Afbranden kan elke boerenlul.

8 september 2018 om 11:35

Lul niet zo dom Jan, ze spelen allemaal bij middenmoot en subtop. "Er helemaal niks van kunnen" is idd overdreven, maar ik ben het Jason eens, een grote bak ellende. Dat soort gasten hoort toch niet in Oranje thuis? Al helemaal die Babel met zn paarse kroesjes, wat een idioot.

8 september 2018 om 12:22

Tegen Peru speelde Vormer in een totaal verschillende positie dan dat hij gewend is. Hij is geen rechtervleugel. Als je daar speelt moet je heel snel en een man kunnen omspelen. Hij moet het hebben van zijn passing en werkkracht. Bij Brugge speelt hij dieper op het middenveld. Hij creëert de kansen met zijn goeie passing, zet constant druk, loopt heel veel, neemt alle stilstaande fases... (een beetje zoals De Bruyne in België) we zagen dat hij een goeie lange bal heeft, maar als je hem op de totaal verkeerde positie legt, kan je niet veel van verwachten. Eigenlijk zou Vormer iedere corner moeten nemen, en dan scoort De Ligt/Van Dijk iedere match. "Van de 100 corners zijn alle 100 perfect" ~Jan Mulder
Ook draait Oranje niet zo goed, geen automatismen, terwijl Brugge een machien is.

8 september 2018 om 12:41

@barrycopa

mee eens. had dan op zijn minst je haar Oranje geverfd

8 september 2018 om 08:20

maar wel een van dijk in de rug met blind als voorstopper

8 september 2018 om 09:30

Och och wat zijn we zielig zeg dat we het met Ake en Blind moeten doen... Ben je vergeten dat we met Van Dijk een van de beste Cv's in de PL hebben, met de Ligt een van de grootste verdedigende talenten ter wereld hebben en met Stefan de Vrij een zeer sterke ervaren CV uit Italië hebben?

8 september 2018 om 12:40

@vsd1605

helemaal mee eens maar dan moet Koeman ze wel opstellen. in Engeland is meerdere malen duidelijk geworden dat Blind zwaar tekort komt als centrum verdediger en wat gaat Koeman doen? Blind in het centrum zetten. lekker snugger

Toen Koeman begon was ik VOO met vertrouwen, maar dat begin ik steeds meer te verliezen. Zelfs mijn moeder zei vooraf aan de wedstrijd tegen Peru al; waarom blijft hij toch die gekke Strootman, Babel en Vurmer meenemen en kansen geven, we zien toch allemaal dat die gasten er niks van kunnen? Dat hebben we al zo vaak gezien, waarom blijft hij die gasten toch opstellen..
Ik weet het niet moeders echt geen FlAUW idee. We moeten bidden dat Mbappe een slechte dag heeft of er geen zin in heeft.
Jan Vertonghen kon dat ook? Lol die hebben wij niet Koeman, wij moeten het doen met de ake”s en blinds van tegenwoordig..

8 september 2018 om 08:17

Koeman doet inderdaad een beetje rare dingen zoals bijv bergwijn niet mee nemen begrijp ik helemaal niets van. Babel en vormer horen niet thuis in het NL elftal ik zou gewoon 4-3-3 spelen met cilessen tête de ligt van dijk ake, middenveld blind de jong proper aanval bergwijn depay prinses. Maar misschien verwachten we te veel van Koeman want op een leuk jaar met Feyenoord en Southampton heeft die ook geen ene reet gepresteerd.

8 september 2018 om 09:56

Kampioen Psv, kampioen Ajax. Feyenoord weer een beetje de goede richting in geduwd(miscchien wel de grootste prestatie😉) 1e seizoen bij Everton was idd ook kloten, nee je hebt gelijk, niks gepresteerd.

8 september 2018 om 12:05

Je vergeet nog periode Southampton waar hij met een middelmatig team voor PL begrippen gewoon top 5 haalde.

8 september 2018 om 13:27

Hij had dat jaar gewoon kampioen moeten worden met Feyenoord gezien het spelers materiaal. En de periode bij Ajax en PSV noem ik nou niet echt noemenswaardig, Cocu en De boer hebben ook meerdere kampioenschappen gehaald maar vind jij dat nou top trainers?

Mensen kunnen wel negatief zijn. Ja het is geen oranje zoals we kennen. Maar dat heeft letterlijk tijd nodig. Die tijd komt wel. Maar zoveel mogelijke opties hier en daar hebben we ook niet. Laten we realistisch zijn en niet door de waan van de dag gaan spreken. Blind is een goede verdediger. Je moet zo iemand ook de kans gunnen gezie zijn verleden.

8 september 2018 om 08:14

Dat Blind de nationale piespaal is geworden is lachwekkend, maar ook wij weten bij Ajax dat je Daley liever niet linksachter kan zetten. In Kiev deed Ten Hag dat ook slim toen hij Wober daar liet spelen. Blind junior is gewoon niet snel genoeg en dat kan ons tegen Frankrijk echt de das om doen.

8 september 2018 om 08:22

Dat is ie helemaal niet. Word door veel mensen gewaardeerd. Maar moeten eerlijk zijn dat hij tegen Peru echt zeer ondermaats was. Maar dat geldt voor Strootman al maanden. Die moet nu echt banken.

8 september 2018 om 11:59

Laten we zo zeggen, hier op VZ krijgt Blind echt te vaak belachelijke kritiek. Ik zeg absoluut wel dat hij tegen Peru slecht was. Daarom wil ik hem ook geen linksachter zien spelen. Veel te kwetsbaar omdat hij de snelheid niet heeft.

8 september 2018 om 12:59

@007

waarom is Blind een nationale pispaal geworden als mensen gewoon nuchter en realistisch erkennen dat hij niet kan verdedigen? dat kwam bij United al meerdere malen aan het licht en nu weer bij Oranje. het is ook volkomen logisch als je erover nadenkt. hij heeft geen lengte, geen fysieke kracht en geen snelheid. ook staat hij daarnaast vaak ook nog uit positie dus wat voor eigenschappen van een centrum verdediger of controleur blijven er dan over?

8 september 2018 om 20:33

Als hij niet kan verdedigen dan zou hij ook telkens bij Ajax blunderen. Doet hij dat? Blind is geen wereldverdediger zeker niet wanneer hij linksachter staat, maar om te zeggen dat hij niet kan verdedigen?

8 september 2018 om 09:30

Dus omdat Nederland aan het bouwen is mag je Blind geen slechte verdediger vinden? Als linksback komt hij gewoon snelheid tekort (zeker tegen Mbappe) en als CB vind ik hem net iets te klein en net niet vel genoeg. Als verdedigende middenvelder vind ik hem wel prima maar als verdediger zie ik het niet echt gebeuren. je kunt hem nog 1000 jaar de tijd geven (figuurlijk dan) maar op die posities wordt het gewoon nooit echt een goede speler. En dat kunnen zijn concurrenten wel worden.

Blind is al vaak genoeg kapotgespeeld door spelers als Yedlin, laat staan door een speler die ook nog kan voetballen. Doe het ons AUB niet aan Koeman. Doe mij maar gewoon Ake. Die heeft ook ervaring op het hoogste niveau en is net iets rapper.

“bij balbezit is Daley een hele slimme speler, maar hij heeft tevens een goed inzicht en weet hoe hij verdedigend moet staan.”

Allemaal dingen waar je niks tot weinig aan hebt in het hedendaagse voetbal als je kracht, snelheid en lengte mist als verdediger.

Ik snap het niet, heeft Koeman nou echt niks geleerd in Engeland? Wonderbaarlijk hoe iemand zijn mening en visie kan veranderen.

Let maar op Mbappe en Griezmann gaan Blind morgen alleen maar opzoeken en dan zullen daar goede kansen uit komen voor de Fransen. Mbappe was tegen duitsland de beste man op het veld, die gaan NL morgen helemaal zoek spelen in eigen huis!

Waarom niet Blind op de plek van Strootman zetten en de Vrij naast Van Dijk? Dan hebben we weer een sterk duo achter in en meer voetballend vermogen met Blind op het middenveld. Strootman werkt gewoon niet, dat mag duidelijk zijn.

8 september 2018 om 12:13

@frankgroningen

Blind en Strootman zijn beiden exact dezelfde voetballers dus wat is daar het nut van? beiden vertragen ze het tempo omdat ze zelden tot nooit een bal diep spelen en beiden zijn ze langzaam en hebben ze een zeer lage handelingssnelheid. Blind heeft dan ook nog eens het nadeel dat hij geen fysieke kracht heeft en die komt dan meerdere keren in de wedstrijd te staan tegen Pogba en Kante. die word dan compleet overlopen op het middenveld dus dat gaat niet werken tegen die Fransen

Verthonghen is wel van een ander niveau als Daley Blind. je gaat toch ook niet Propper met Modric vergelijken ofzo

ik snap Koeman niet zo goed. De Vrij, Van Dijk en De Ligt zijn je 3 beste verdedigers dus waarom stel je je die dan niet op? bijna de gehele Europese top speelt met alleen maar rechtsbenige centrum verdedigers maar hier moet er dan perse een linkspoot in het centrum staan die aantoonbaar minder is als zijn concurrentie. dat gaat echt helemaal nergens over

Pff heb er helemaal geen vertrouwen in dat dit goed gaat met Blind als linksback. Kan me nog een interland herinneren naast afgelopen donderdag tegen de USA in 2015 die we verloren toen werd Blind ook aan alle kanten voorbij gelopen toen hij tegen een snelle opponent speelde. Verder zag je ook op het WK dat een Vertonghen als linksback het ook erg moeilijk had tegen de veel snellere Japanners en in de fout ging.

En weet nu al hoe dat gaat Mbappe scoort er twee morgen en dan is het niet Blind z'n schuld, maar enkel de klasse van Mbappe volgens Koeman en co.

Maar ik zou dus kiezen voor Ake zoals hier door de meesten al werd geopperd in een 5-3-2 met de Vrij erbij! Ook heb je de Vrij en Ake gewoon nodig voor standaardsituaties met de gevaarlijke Umtiti, Varane, Giroud en Pogba.

8 september 2018 om 13:02

@pieterpost

Vilhena zou eventueel ook nog kunnen. die deed het prima tegen Portugal als linksback en fysiek is hij ook een stuk sterker als Ake wat wel handig kan zijn tegen die fysiek sterke Fransen

8 september 2018 om 14:06

Vertonghen stond geen lb tegen Japan, maar lcv. Vertonghen had toen veel te corrigeren door de ruimtes die Carrasco als lwb liet.

En wat Koeman hier uit het oog verliest is dat Vertonghen vs Mbappe steun kreeg van Dembele, die specifiek de opdracht had gekregen Mbappe mee op te vangen. Eens Mbappe op snelheid is wordt het wel heel moeilijk voor een eenzame LB, zeker een Blind. Die moet je echt al lamleggen vanaf het middenveld. Als Koeman er vanuit gaat dat Blind dit samen met een CV kan opvangen dan lijkt het me een slachting te worden op de linkerflank van Nederland.

8 september 2018 om 16:19

Klopt stond idd Lcv Vertonghen, maar ook toen had hij moeite met de snelle Japannertjes. Net als Blind dat zou hebben als Lcv of linksback.

Nou lekker dan als dat zo was en Koeman dat als bondscoach heel anders voor zich ziet. Je ziet wel vaker dat er hier op vzone tactisch en technisch gezien veel realistischere dingen worden geroepen dan door trainers en analysten! Beter lezen ze wat scherper mee en zijn ze wat minder eigenwijs!

Vilhena omtoveren tot LB , probleem opgelost.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren