Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB wil drie ‘redders van Nederlands voetbal’ op 9 februari presenteren

Laatste update:

Ronald Koeman, Nico-Jan Hoogma en Aloys Wijnker moeten het Nederlandse voetbal de komende vijf jaar internationaal weer op de kaart zetten, zo meldt De Telegraaf. Volgens de vrijdageditie van het dagblad heeft de KNVB de intentie om het drietal volgende week vrijdag, 9 februari, te presenteren. Algemeen directeur Eric Gudde beschouwt het drietal naar verluidt als 'redders van ons voetbal'.

Koeman zet volgende week zijn handtekening onder een contract tot en met het WK van 2022 als bondscoach van het Nederlands elftal. Hij tekent volgende week vrijdag en zijn functioneren zal na het EK van 2020 worden geëvalueerd. Koeman maakte er nooit een geheim van dat hij ambities heeft als bondscoach en bevestigde vorige week al dat hij in gesprek is met de KNVB.

Koeman is voor Gudde altijd eerste keus geweest. De algemeen directeur en de beoogde bondscoach hebben tussen 2011 en 2014 samengewerkt bij Feyenoord. Hoogma, algemeen directeur van Heracles Almelo, gaat bij de voetbalbond aan de slag als directeur topsport en Wijnker, voormalig hoofd jeugdopleiding van AZ en nu nog werkzaam in de Verenigde Staten, gaat als hoofd voetbalontwikkeling fungeren. Het drietal krijgt de totale technische leiding bij de KNVB.

Koeman zit zeer waarschijnlijk in maart al voor de eerste keer op de bank bij het Nederlands elftal. Oranje speelt die maand oefenwedstrijden tegen Engeland (23 maart in Amsterdam) en Portugal (26 maart in het Zwitserse Geneve). Kees van Wonderen en Patrick Lodewijks zijn voorbestemd om onderdeel uit te maken van zijn technische staf; broer Erwin Koeman wil echter weer op zijn eigen benen staan.

Denk jij dat Ronald Koeman de juiste bondscoach voor het Nederlands elftal is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uiteindelijk kun je er neerzetten wie je wil, maar zolang er kwalitatief niet betere spelers beschikbaar komen kun je niet veel verwachten. Ook Koeman zal waarschijnlijk geen wonderen gaan verrichten met Oranje.

2 februari 2018 om 08:15

Wat verwacht je aan wonderen? Kwalitatief is er gerust wel wat te kiezen bij Nederland, bepaalde posities zijn onderbezet maar is het nou echt zo dramatisch? Met name de spitspositie en keeperspositie zijn niet heel dik bezet, maar met de spelers die er nu voorhanden zijn moet Oranje zich wel gewoon voor eindrondes kunnen plaatsen. Ik verwacht niet dat we meteen voor de wereldtitel gaan, maar het kan in ieder geval een stuk beter dan de afgelopen 3,5 jaar.

2 februari 2018 om 08:26

Ik ben het met je eens Baardgrasmus, maar zoveel beter kunnen we ook weer niet. Misschien zijn spelers als Wijnaldum en Strootman goede clubspelers, maar kunnen ze de kar niet in oranje trekken. Het moet ook wel in het DNA van de speler zelf zitten en ik twijfel of we echt veel beter kunnen.

2 februari 2018 om 08:33

Ik ben ook niet erg te spreken geweest over hun optredens in Nederland, maar ik denk dat dat ook heeft gelegen aan de bondscoaches en hun keuzes. Uiteindelijk zijn het wel twee namen die ik weer zou opstellen in Oranje, ik weet niet of het beter wordt met Pröpper, Van Ginkel, Van de Beek of Vilhena. Ik betwijfel het. Al zal dat ook afhangen van hoe zij zich ontwikkelen, of ze een vervolgstap maken etc.

2 februari 2018 om 09:14

Het hangt helemaal af van welk systeem Koeman gaat hanteren. Daarbij zal je zien dat Strootman en Wijnaldum beter zullen gaan functioneren en wel het team bij de hand kunnen gaan nemen.
Van dat 4-3-3 systeem moeten we af. Hebben we de spelers niet voor. 4-4-2 of zelf 3-6-1 moet lukken. Achterin hebben we wel potentiële beesten lopen. Van dijk, de vrij, Bruma, de ligt, Tete

2 februari 2018 om 09:25

Nooit echt fan geweest van Bruma. Geen idee hoe hij het nu doet?

2 februari 2018 om 09:26

Ik weet ook niet of het beter wordt maar ik vind wel dat we in Nederland wel erg snel pessimistisch zijn. Ja er zijn fouten gemaakt in het verleden en we zijn er 2 toernooien op rij niet bij geweest. Toch denk (en hoop) ik dat de talenten die Nederland heeft zich verder blijven ontwikkelen. Dan staat er lang geen gek elftal. Misschien geen wereldelftal maar met Fosu Mensah, Ake, van Dijk, De Ligt, Wijnaldum, Strootman, Blind, F de Jong, D van de Beek, Depay, Kluivert, wellicht Klaassen staat daar echt wel een elftal wat een poulefase kan overleven op een EK of WK. Belangrijk is een structuur dat dit geen incident is maar dat onze toppen misschien iets minder hoog rijken maar het verval daardoor ook minder groot is.

En ik vergeet zeker nog een paar spelers

2 februari 2018 om 09:55

Ja je bent vergeten om nog wat niet-Ajacieden op te noemen

2 februari 2018 om 10:19

Vivalasvegas

Erg snel pessimistisch? Het is al jaren gewoon barslecht. Vooral onder Blind was het zwaar k*t.

2 februari 2018 om 16:57

Zit een verschil in of je pessimistisch bent over het potentieel aan spelers of over hetgene wat er uit is gehaald afgelopen jaren. Ik ben ook erg pessimistisch over dat laatste, maar ik sluit me er bij aan dat we met 2 spelers van Liverpool, 2 van lyon, 1 van lazio, 1 van roma, 1 van spartak moskou, 1 van besiktas, 1 van man utd, nog wat andere spelers uit de Engelse subtop/middenmoot en enkele grote talenten uit de eredivisie best een acceptabel elftal moet kunnen samenstellen wat zich voor een eindtoernooi plaatst.

2 februari 2018 om 08:22

Er zijn landen die minder kwaliteit hebben en wel naar het wk in Rusland gaan.

2 februari 2018 om 08:27

@voetbalfreak, klopt. Zoals het ook elk EK of WK voorkomt dat een groot voetballand zich niet plaatst. België is jarenlang nietszeggend geweest en plots kwamen er allemaal talenten naar boven. Italië is ook niet geplaatst, terwijl zij in deze eeuw nog wereldkampioen zijn geworden. Leicester is ook kampioen geworden van de PL, terwijl er meer clubs zijn met betere kwaliteit. Zegt allemaal niks...

2 februari 2018 om 08:24

@Dejan, je moet niet kortzichtig kijken. Dit gaat om de lange termijn. In vijf jaar tijd kan er veel gebeuren en op de kaart zetten hoeft niet te betekenen dat binnen vijf jaar Nederland het EK en/of WK moet gaan winnen. Nederland moet weer een rol van betekenis spelen.

2 februari 2018 om 11:47

Precies, niemand verwacht (of moet verwachten) dat wij in 2020 of 2022 meteen de titel pakken, maar het gaat erom dat er weer lijn komt in het Nederlandse landenvoetbal. Dat er een helder en duidelijk selectiebeleid komt waarbij de opstelling wordt bepaald naar aanleiding van de kwaliteiten en niet het vasthouden aan 4-3-3 met falende spelers.

Most of all: een fundering voor de toekomst en daarin zijn de directeuren essentieel. Wat is er de afgelopen jaren misgegaan en hoe zorgen we ervoor dat wij weer een rol van betekenis kunnen spelen.

2 februari 2018 om 08:26

Mwah met een wat logischer selectiebeleid ben je al een heel eind. Wat meer ervaren spelers uit de topcompetities selecteren en wat minder onervaren ED spelers en je bent al een heel eind. En een wat realistischere tactiek.

2 februari 2018 om 09:15

Die ervaren spe lets hebben oranjed duidelijk getrokken de afgerlopen jaren....Oh wacht...

Ze zouden er juisdt goed aan doen eens verder te kijken dan aslleen het kleine incrowd groepje met (meestal) een Ajax verleden. België gaf juist jonge talenten de kans en je zie t waar dat toe geleid heeft.

2 februari 2018 om 09:39

@yatsemata: hebben de 'oudere' spelers uit de 'grote' competities er wel eens allemaal in gestaan? Alleen de voorhoede is lastig om samen te stellen, met name de rechtsbuiten. Misschien is het daarom, gezien het spelersmateriaal, beter om uit te wijken naar een verdedigendere opstelling.

In mijn voorbeeld ga ik uit van een team voor 4-3-3. Verder kan je nog denken aan: Hateboer, Depay, Blind, Affelay, Fosu-Mensah, Fer, Bmi, Ake, etc.

Vorm/Cil/Zoe
Janmaat
De Vrij
Van Dijk
Pieters
Strootman
Propper
Wijnaldum
Babel/Lens
Dost
Van La Parra
2 februari 2018 om 10:13

@mexicanoo

Waarom is Depay niet in je basis opstelling? En Tete? ik zie ook liever spelers als Frenkie de Jong, Willems en Kluivert op de bank. Mannen als Pieters, Janmaat, Bmi, Affelay en Fer zijn voor mij momenteel niet van toepassing als je aan team wilt bouwen voor komende 2 a 4 jaar. Dost in de spits ben ik mee eens maar Babel en Lens zou ook niet meer oproepen.

Met de opstelling dat je hier voorschotel gaan we komende 10 wedstrijden verliezen.

2 februari 2018 om 10:26

@caribbean: omdat Depay en Tete niet eens in de basis staan? Je moet ook geen team bouwen, je moet de spelers gebruiken die in hun topjaren zitten. Geen talentjes zoals Frenkie de Jong of Kluivert. Die mag je met de selectie mee laten trainen om te kijken of ze al op hetzelfde niveau zitten als de rest. Zo niet? Exit ermee. Ervaring en geslepenheid is ook nodig.

2 februari 2018 om 11:53

Ik zou Promes ook gebruiken voor Babel of Lens dan, Promes is een prima rechtsbuiten alleen staat hij in NL al een tijdje in de schaduw van Robben,
Met een voorhoede van Depay-Dost-Promes kunnen we best ver komen.

2 februari 2018 om 08:34

Ik verwacht een coach die minimaal met het materiaal die we hebben kan winnen van alle landen buiten de top 8. De afgelopen jaren zijn landen als Tsjechie, Turkije, Ijsland, Zweden en zelfs Bulgarije voor ons te machtig, terwijl dit gewoon de landen zijn waar je 9 vd 10 keer moet winnen. En geloof me die landen hebben echt niet betere spelers dan ons.

2 februari 2018 om 11:41

Dit is exact het probleem waar Nederland/ de media tegen aan hikt. We moeten niet op zoek naar wonderen. Onze eisen zijn zo hoog door het verleden dat het voor iedere trainer haast onhaalbaar is om te tippen aan onze doelen. Bij voorbaat heeft de trainer verloren wanneer diegene het elftal betreed. Juist daarom is het mooi dat een kwalitatief goede trainer zich waagt aan deze stap. We moeten geen wonderen meer eisen, maar juist de jongens een slag om de arm bieden en achter ze gaan staan. Halen we de poulfase niet? Ja kloten, maar als zij hun best hebben gedaan met onze steun hebben we er wel het beste uit gehaald. Dat zal de sfeer en gemoedstoestand ook een keer veranderen. (p.s. we mogen altijd kritisch zijn, maar we moeten ook reã«el blijven)

2 februari 2018 om 12:02

Toch ben ik er van overtuigd dat Koeman het beter gaat doen dan Blind en Hiddink hebben gedaan. Ik kan er nog steeds niet bij dat van Oostveen destijds hen prefereerde i.p.v. Koeman. Koeman is vele malen realistischer in zijn spelopvatting en past zich aan op de tegenstander wanneer deze sterker is, daar waar Blind en Hiddink bleven vasthouden aan 4-3-3 zal Koeman het niet laten om te switchen naar een formatie met 5 verdedigers indien nodig.

2 februari 2018 om 12:41

Wonderen niet, maar met onze selectie horen we natuurlijk wel gewoon op een EK en WK. Dus laten we dat als doel stellen.

2 februari 2018 om 13:00

Daar ben ik het niet mee eens meneer pestimist. Wij hebben spelers als Donny van de Beek, Tete, Depay, Donyell Malen, Kluivert, Frenkie de Jong, De Ligt, De Vrij en Van Dijk. Als die spelers gewoon de stijgende lijn blijven pakken, dan gaat er binnen nu en twee jaar een top elftal staan. Maar dan moeten van het eerdergenoemde minstens 5 spelers doorpakken. Als er maar een of twee doorpakken dan hebben wij een groot probleem. Met alleen een Depay en Tete ga je niet ver komen. Kijk als er 5 doorpakken, dan wordt de kans namelijk zeer groot dat er van de vijf minstens een de wereldtop gaat halen. In de bestcasescenario halen ze allemaal de wereldtop.

2 februari 2018 om 13:25

kom op man. Je doet net of we van het niveau Andorra zijn. Er zijn nog zat goede voetballers waar we een topteam mee kunnen neerzetten. We hebben alleen een realistische coach nodig die speler ook op de juiste manier gebruikt (o.a. Wijnaldum en Strootman). Zie opstelling. Even snel in 4-3-3. Hier kan je echt wel mee aankomen. En dan hebben we nog jonge gasten als een vdbeek, Frenkie, de Ligt, Kluivert, Ramselaar etc die over een paar jaar een vaste plek in de selectie hebben.

Cilessen
Tete
De V
Van Dijk
Willems
Wijnaldum
Blind
Strootman
Promes
Babel
Memphis

Nou.. ik ben benieuwd..
Succes Ronald!

Noem het nou niet de redders, maar het lijkt me in ieder geval wel een goede technische staf als ik het zo zie. Hoogma en Wijnker staan goed bekend, en Lodewijks staat er als keeperstrainer ook goed op. De bondscoach heeft erg veel ervaring en is sowieso de beste kandidaat voor die functie op dit moment. En trouwens ook al drie bondscoaches terug. Ik vermoed wel dat er nog ergens commentaar komt op het hoge Feyenoordgehalte, met Van Wonderen er ook bij. Aan de andere kant Lodewijks heeft denk het langs bij PSV gezeten en Koeman staat eigenlijk boven de drie clubs. Ik heb er vertrouwen in in ieder geval, meer dan met Blind, Hiddink of Advocaat/gullit.

2 februari 2018 om 08:56

Ik verbaas me nogal over Hoogma. Wat maakt hem zo'n goede algemeen directeur? Heracles heeft geen jeugdopleiding en moet het vooral hebben van het scouten van spelers. Maar dat is in een heel andere categorie dan nationaal niveau. Heracles doet het natuurlijk leuk in Nederland, maar is ook een club waar je in redelijke rust kunt werken. Door het kunstgras hebben ze buiten het stadion om geen kosten. De kunstgras leverancier is jarenlang de hoofdsponsor geweest en nog steeds een sponsor. Voor mij is het een club waar je het niet zo heel snel fout kunt doen. Koeman vind ik logisch, zeker omdat hij met huidige spelerspotentieel moet doen. Wijnker vind ik ook nog wel wat voor te zeggen, al had ik daar graag een totale vernieuwer gezien, en misschien liefst ook nog wel een buitenlander met een totaal andere visie. De opleiding van AZ is leuk op nationaal niveau, maar we creëren daarmee nog steeds geen toppers.

2 februari 2018 om 09:00

Hoogma is in ieder geval een voetbaldirecteur die zelf ook een voetbalverleden heeft. Ik zie dat wel zitten. Wie had je liever gezien dan?

2 februari 2018 om 09:11

Ik snap je twijfels over Hoogma, misschien ogen de resultaten niet direct spectaculair. Maar misschien is dat ook niet wat je van een directeur moet verwachten. Wat hij wel heeft gedaan is Heracles een stabiele eredivisieclub maken. Niemand schrijft ze nog op als degradant en dat is veelzeggend. Want ze waren geloof ik 18 jaar uit de eredivisie om er daarna al twaalf seizoenen in te blijven. Dat duidt voor mij op goed beleid. Jij noemt het redelijke rust, maar hoeveel clubs kennen dat? Geen Limburgse ploeg heeft de afgelopen 12 jaar onafgebroken in de eredivisie gespeeld, Ado Den Haag niet, Pec, Willem II, Nac, Sparta. Dat jij Heracles een club noemt waar je het niet snel fout kan doen is volgens mij een heel sterk signaal dat de club heel goed wordt geleid. Het is een constante factor in de eredivisie, en dat blijkt voor veel andere clubs erg moeilijk als je na zo'n periode uit de Jupiler League komt.

2 februari 2018 om 09:53

@atleticofc: Hoogma zorgt voor stabiliteit en rust. Dat zoek je toch bij een organisatie zoals de Knvb? Hij wordt aangesteld als directeur topsport, niet als hoofd voetbalontwikkeling. Als directeur moet je vooral duidelijk zijn en leiding kunnen geven. Bij ons houdt hij al jaren het hoofd koel en weegt hij opties af. Bovendien is hij actief betrokken bij het kopen en verkopen van spelers. De scouts rapporteren (mede) aan hem, omdat wij geen echte technische directeur hebben bij Heracles.

2 februari 2018 om 09:06

Eens met jouw reactie. De druk is al hoog genoeg, ook als je ze niet als 'redders' bestempeld. Verder vind ik het hoge Feyenoord gehalte inderdaad niet bijzonder handig. Verschil met Blind is wel, dat die zo'n sterk Ajax verleden had, dat hij (in mijn ogen) niet meer objectief was in zijn selectiebeleid. Dat verwacht ik niet van deze heren, maar bij twijfelachtige selecties wordt er mogelijk wel snel gewezen naar het Feyenoord gehalte. Je zou er eigenlijk naar moeten streven om altijd een mix in de staf te hebben.

Maar inderdaad wel veel meer vertrouwen in deze staf dan onder de laatste drie bondscoaches.

2 februari 2018 om 09:21

Ja, het komt ook omdat we Koeman nog sterk linken aan Feyenoord, maar is natuurlijk bij de hele top drie speler en trainer geweest. Daar zou ik niet zo snel iets achter zoeken. Van Wonderen heeft inderdaad lang bij Feyenoord gezeten, maar is er wel pas op wat latere leedtijd terecht gekomen. Ik geloof nooit dat er hierdoor meteen meer Feyenoorders worden opgeroepen. Lodewijks is denk ik de beste keeperstrainer van Nederland op dit moment, heeft ook al eerder bij Oranje gezeten.

Nou goed, misschien kan ik makkelijk zeggen dat het geen issue is, maar ik viel zelf wel over die vijf debutanten van Danny Blind toentertijd. Als straks Vente of Malacia ineens wordt opgeroepen kan je waarschijnlijk ook wel reacties verwachten over de 'feyenoordstaf'.

2 februari 2018 om 12:25

Mee eens, maar ik vraag me wel af of Gudde dit in deze context zo heeft gezegd trouwens. De tekst van deze Belgische krant luidt:

"na bijna honderd dagen van analyseren, inventariseren, zoeken, bespreken en onderhandelen beschouwt Eric Gudde als algemeen directeur van de Knvb dit trio als ’redders van ons voetbal’

Is dit nu een quote of een suggestieve steek onder water?

2 februari 2018 om 14:45

De Telegraaf kennende heeft Gudde iets in trend van 'deze drie nieuwe mensen moeten het Nederlands voetbal redden' en heeft de sensatiekrant hun artistieke vrijheid erop los gelaten en de drie nieuwelingen omgedoopt tot "redders" van het Nederlands voetbal.

Op zich geen onlogische beredenering, maar denk dat Gudde dan meer doelt op het feit dat het Nederlands voetbal gered moet worden na twee mislukte kwalificaties en dat deze taak nu op de schouders van Koeman, Wijnker en Hoogma ligt.

Een logische keuze om Koeman aan te stellen als bondscoach lijkt mij. Ik vind het woord " redder " van het nederlands elftal wel ver gaan omdat ook Koeman te maken krijgt met spelers die nu eenmaal kwalitatief te kort komen voor de top.

De "redders van het Nederlandse voetbal"? Kom op zeg, wat een onzin. Het trio zijn geen tovenaars. De clubs en spelers zelf moeten ook eens wakker worden. Er moet eens echt in de spiegel gekeken worden. We staan bekend als aanvallende voetbalnatie, maar al jaren dat we geen goede nummer 9 en 10 hebben. Koeman kan zo een speler niet uit z'n hoge hoed toveren...Verder verwacht ik ook dat de jonge generatie eens gaat beseffen dat geld leuk is, maar wie echt beter wil worden kan beter eerst een ster in de eredivisie worden dan een rijke speler op de bank in het buitenland. Het Nederlandse voetbal ligt op z'n gat door meerdere dingen, niet alleen door slechte bondscoaches.

Er loop genoeg kwaliteit rond er moet gewoon alleen een team van gemaakt worden . De spelers moeten weer gaan beseffen dat het een EER is om in oranje te spelen en gewoon voor volk en vaderland door het vuur willen gaan . Nu zijn het allemaal van die verwende jongetjes die maar bij oranje te komen voor de show . Er zijn zat spelers die bij hun club gewoon top presteren en bij oranje komen ze niet uit de verf . Nu aan Koeman de taak om ze dat weer te laten beseffen . Wand voetballen kennen ze wel .
Ik heb er alle vertrouwen in .

We gaan het zien. Ik hoop dat Koeman een tactiek toepast waarbij juist de kracht van de huidige spelers benut worden ipv dat we per se 4-3-3 moeten spelen en de rollen opvullen met spelers die dat niet kunnen. Laat Dost bijv. de vaste nr 9 zijn de komende 2 jaar, en zorg voor een spelopvatting waarbij hij het beste tot z'n recht komt. Regel een echte nummer 6 ipv Strootman.

Ik ben wel benieuwd hoe het financiële plaatje er uitziet. Koeman had dacht ik 400.00 euro per maand bij Everton en als hij tekent bij de Knvb dan verliest hij dit. ( Tenzij er een deal met Everton is gesloten) het gaat wel om ca. 5 miljoen. Betaald de Knvb dit?

Koeman lijkt mij een goede keuze. Hopelijk is hij realistisch en spelen we de komende jaren, zeker tegen de sterke landen, 5-3-2. Zo maskeren we ons tekort aan aanvallers (Janssen-Memphis voorin), gebruiken we onze lopende middenvelders optimaal met Frenkie als toekomstige spelverdeler en kunnen we ons granieten blok met De Ligt, De Vrij en Van Dijk perfect benutten. Fosu-Mensah en Willems dan op de wingbacks en je hebt een behoorlijk subtop-elftal. Vervolgens is het wachten op betere lichtingen waarvan Schuurs, De Ligt, Frenkie, Kluivert en Van de Beek en later Xavi Simons hopelijk de eerste exponenten zijn.

2 februari 2018 om 09:26

Goh, heel toevallig allemaal ajacieden. Zullen we eerst eens ophouden om ajacieden steeds te selecteren en gewoon naar vorm en talent gaan kijken?

2 februari 2018 om 10:21

Noem jij de grotere talenten eens op dan. Malacia en dan?

2 februari 2018 om 11:01

Geen idee, ik ken alleen de jeugd van mijn eigen club en die zijn er (nog) niet klaar voor. Maar bijvoorbeeld een Kluivert vind ik persoonlijk weinig bijzonders..

2 februari 2018 om 11:59

Denk dat wij talenten, noem ik toevallig 2 oud-Feyenoorders op, aangezien ik hen iets beter volg, Chong en Zirkzee ook in de gaten moeten houden. Presteren beide tot nu toe erg goed bij hun clubs Bayern en Man United.

Zo zullen er ongetwijfeld nog veel meer talenten zijn die niet zo bij ons als supporters op de radar staan omdat zij in het buitenland actief zijn.

2 februari 2018 om 14:08

Als PSV fan zijnde moet ik erkennen dat Ajax simpelweg de grootste talenten momenteel heeft.

2 februari 2018 om 09:47

Wat heeft Wim Jonk bewezen dan?

2 februari 2018 om 09:59

Dat ie goed kan ruziemaken - niet echt geschikt dus

2 februari 2018 om 11:04

Ronald Koeman: Southampton boven kunnen laten presteren, Everton door verkoop Lukaku en het niet terughalen van een echte spits en vele blessuregevallen gesneuveld.

Nico-Jan Hoogma: Heracles staat er financieel goed voor en ze weten altijd leuke speler weer aan grotere clubs door te verkopen.
Bijvoorbeeld Dost, Weghorst en er zullen er nog wel een aantal zijn waar ik nu niet op kan komen.

Aloys Wijnkers: Koeman kent hem nog uit zijn AZ-tijd, en als Stengs, Til en Hamer nog steeds zijn werk zijn kan die dus wel wat.

Zo zie je maar dat de Knvb nog steeds erom wie je kent en niet zo zeer wat je kan.

Enige voordeel van Koeman tov van Blind bv. is dat hij bij alle NL topclubs heeft gespeeld en het niet meteen aan zijn Ajax, Feyenoord of PSV verleden ligt. Blind werd bij voorbaat al op clubvoorkeur afgeschreven.

Verder is voor een bondscoach vooral materiaal belangrijk en het NL elftal heeft weinig exceptionele spelers meer, je moet er dus een goed team van maken en het team moet zijn plek kennen, ze zijn minder dan Ijsland op dit moment.

2 februari 2018 om 11:25

Het enige voordeel? Leg beide carrières eens naast elkaar. Niet alleen als voetballer was Koeman superieur aan Blind, als trainer doet hij hem helemaal verbleken.

Ik vind dat je termen als "redders van de Nederlandse voetbal" niet moet gebruiken zulke taalgebruik legt alleen meer druk op de coach.

Wat nou als Koeman er niks van gaat bakken bij Oranje (hoeft niet eens door hem te komen) dan zit je met de gebakken peren. Ik hou niet zo van hoge verwachtings patronen interlands kun je nooit inschatten.

Ronald Koeman is de enige die dit goed kan invullen. Eric Gudde heeft laten zien wat bij Feyenoord onder zijn leiding gerealiseerd is. Absoluut een topper die alle respect verdient. Met 2 goede mensen in de technische leiding kan er weer gebouwd worden. Nederlands elftal is in potentie goed om weer naar boven te klimmen. Er zijn genoeg talenten die er aan komen .

Ik zie al weken het gezeik om het schijtbakkenvoetbal van psv. Met dat resultaat voetbal staan ze wel bovenaan. Waarom kan het nl elftal niet gewoon volle bak voor resultaat gaan, schijt aan de manier waarop? Als een land als IJsland het goed doet, ligt dat echt niet aan het oogstrelende voetbal, maar aan 11 geweldenaren die werkelijk alles geven in een wedstrijd. Meer strijd, dan mag je nog altijd eens met opgeheven hoofd verliezen..

Ik hoop voor het nederlandse voetbal dat Koemen en co dit weer op de rails krijgen. Nederlands voetbal word steeds dramatischer met al het kunstgras, videoref en een 4e wissel bij verlenging. En dat het nationale team niks presteert is ook geen voordeel.

Ronald Koeman heeft een team nooit naar mijn weten beter gemaakt. Vaak mislukt of nietszeggend opgetreden. Ik denk dat de Knvb een grote fout heeft gemaakt door Peter Bosz niet te hebben aangesteld. Hij had het ingezakte systeem kunnen veranderen. Hij heeft dit ook bewezen bij o.a. Heracles, Vitesse, Ajax, in mindere mate Dortmund,, maar daar heeft hij door te weinig investerings tijd in vele ogen gefaald.

Succes Knvb met Ronald Koeman.... ik heb er een hard hoofd in.

2 februari 2018 om 12:14

Koeman heeft wel voldoende ervaring om het systeem aan te passen mocht dat nodig zijn. Dat heeft hij oa bij Feyenoord en in Engeland laten zien.

Tjonge wat vergaloppeert Gudde zich hier alweer zeg! Dus met Wijnker, Hoogma en Koeman is het lek boven? Ineens hebben we geen blinde focus meer op Hollandse school, worden jeugdopleidingen voorzien van mentaliteits- en fysieke trainingsimpulsen om onze beloften naar het niveau van hun Franse, Duitse en Spaanse leeftijdsgenoten te brengen? Het trio wordt al op een voetstuk gehezen voordat ze uberhaupt zijn aangesteld. Vreemd om Koeman overigens te kwalificeren als zodanig, want enkele jaren geleden was hij niet eens nummer 1 om bondscoach te worden. Sindsdien heeft Koeman voor Southampton en Everton aardig tot matig gepresteerd, dus het is me een raadsel wat de man gedaan heeft om nu 'de redder van het Nederlands voetbal' te zijn. Sowieso: Koeman is tactisch een prima coach, maar een vernieuwer of visionair heeft nog nooit iemand in hem kunnen zien.

De term is in mijn ogen sowieso belachelijk. De redders van het Nederlands voetbal staan vooral op het veld. Niemand heeft Johan Cruijff, Marco van Basten, Dennis Bergkamp of Arjen Robben opgeleid. Dat soort spelers worden geboren, dus maak je geen illusies dat Wijnker, Hoogma en Koeman ervoor zorgen dat over 20 jaar supersterren Oranje vertegenwoordigen.

als de geschiedenis zich herhaalt dan winnen we het EK 2020. We hadden in 1986 echt niet verwacht dat twee jaar later te flikken. We wisten toen nog niet wat een sensatie Marco echt ging worden en ook niet dat andere spelers zich zo zouden bewijzen.
De kwaliteit in Nederland is echt niet slecht te noemen en ik ben er van overtuigd dat we keihard terugkomen. Als de hele wereld ons gaat onderschatten, dan zijn we op ons sterkst. We hebben dat echt al vaker laten zien. Heb vertrouwen voetbalvrienden. We will be back!!!

Hoop dat Koeman wel een tactisch onderlegde assistent meeneemt en dat hij zelf meer als manager gaat werken. En hoop ook zeker niet dat van Gastel zijn assistent gaat worden, want de enige tactiek die hun beheerden is een blok neerzetten met een goede organisatie en dan lange ballen op de spits spelen, zodat iedereen bij kan sluiten. Je ziet ook aan Koeman dat hij zich niet heeft ontwikkeld, want bij The Saints en Everton herhaalde hij zijn kunstje gewoon. Bij Oranje zal er toch echt veel meer worden verwacht. Gewoon echt voetbal en dat ze kunnen combineren en de tegenstander onder druk kunnen zetten. Bij Feyenoord onder Koeman en nu Gio is dat gewoon nog nooit gelukt. Wel een leuke aanval van achter naar voren met wat leuke combinaties, maar nooit echt positiespel, zoals wij speelden in Wk98. dat moet wel het streven zijn en dat hoort ook bij de Nederlandse speelstijl.

2 februari 2018 om 13:57

Om zo een spel te spelen heb je spelers nodig die opportunistisch spelen en 9 van de 10 keer vooruit willen. Donyell Malen, Kluivert, Frenkie de Jong , Van de Beek en Depay hebben dat allemaal. Alleen het probleem ligt hem vooral bij verdedigers die altijd te lang over doen met het inspelen van een middenvelder. Door Frenkie daar neer te zetten los je het gedeeltelijk op, maar je bent ook meteen de meest creatieve speler kwijt op het middenveld. Vooral vleugelverdedigers zijn een drama in Nederland. Waar zijn die mooie snelle backs die als een locomotief de 16 binnenstormen?

2 februari 2018 om 17:05

Tja, een man uitspelen op de vierkante meter, die worden in Nederland niet meer opgeleid. Maar je moet de weinigen die het wel hebben, wel gaan selecteren nu. Al onze buurlanden hebben ze wel, maar wij niet, omdat wij overal trainertjes hebben, die graag spelers taken geven en vanuit een organisatie willen gaan spelen. Dus dan moet je eigenlijk niet bij Koeman zijn, want dat is zijn stijl en als je niet luistert lig je er uit. De grote ego's van (jeugd) trainers hebben het voetbal in Nederland kapot gemaakt. In Nederland zijn we allemaal decadente wijsneuzen en niemand kent nederigheid. Maar je kan wel roepen Frenkie de Jong, maar dat is ook niet de jongen met overwicht, die op die pleintjes de baas is. Die pleintjesbazen, zoals Mbappe, Neymar en Ronaldo, die worden er in Nederland uitgefilterd en die komen nergens meer aan de bak. Heb het al vaker gezegd, middelmatige mensen hebben het makkelijker om iets te bereiken tegenwoordig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren