Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klaassen: 'Hij is nog zo goed, waarom zou hij nu naar Ajax willen?'

Laatste update:
/

Het is de veelgehoorde kritiek op het huidige Ajax: te jong en te onervaren. Om dat te verhelpen zouden de Amsterdammers het voorbeeld van Feyenoord kunnen volgen, dat zich voor komend seizoen alvast versterkte met Dirk Kuyt. Davy Klaassen vraagt zich echter af of dat de oplossing is voor alle problemen. "Met dit soort spelers moet je geluk hebben", zegt hij in ELF Voetbal.

Hij noemt Kuyt een absolute versterking voor Feyenoord, maar weet niet of een soortgelijke speler dat ook voor Ajax zou zijn. De puzzelstukjes moeten op hetzelfde moment in elkaar vallen, stelt hij. Frank Rijkaard is daar een mooi voorbeeld van. "Maar hoe vaak komt een speler van het kaliber Rijkaard voorbij? De speler moet er aan toe zijn, het moment moet goed zijn, zijn salariseisen niet te gek en zijn positie moet beschikbaar zijn."

Dat geldt volgens Klaassen niet voor Maxwell, die al eens werd genoemd, maar onlangs bijtekende bij Paris Saint-Germain. Begrijpelijk, vindt de Oranje-international. "Hij speelt nog steeds bij PSG en is nog zo goed, waarom zou hij nu naar Ajax willen? Het liefst speelt zo'n jongen nog een paar jaar op absoluut topniveau, begrijp je."

Ajax moet in de zomer inzetten op de komst van routiniers

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Idd ervaring is geen garantie voor succes.

30 april 2015 om 15:44

Klopt, maar zonder ervaring kom je er ook niet. In Nederland moet je Eem goede mix hebben

30 april 2015 om 15:44

Een*

30 april 2015 om 15:59

Niet alleen in Nederland is ervaring belangrijk. In elke ploeg is een ervaren kracht zeer belangrijk door zijn ervaring, rust en kalmte.

30 april 2015 om 19:11

Ik pleit ook voor ervaring in elke linie.
Je hebt het gewoon nodig. Niet alleen ervaring maar ook de slimmigheden van de oudere spelers.
Ajax heeft dit jaar niet de juiste mix en ben benieuwd hoe dat volgend jaar gaat.
Daarentegen zijn er nu een hoop jongens die een jaar gespeeld hebben en volgend jaar alleen maar sterker zijn.

30 april 2015 om 15:47

Dat klopt, maar geen ervaring is wel een garantie voor geen succes.

30 april 2015 om 16:11

Onzin. Goed genoeg is oud genoeg. Tuurlijk is het handig als je een ervaren speler hebt, maar het moet niet overdreven worden door ervaring boven kwaliteit te verkiezen. Daarom snap ik ook niet dat mensen nog steeds Heitinga noemen als versterking, of een Van der Vaart. Die jongen zijn te ver afgegleden.

30 april 2015 om 17:36

Ervaring moet ook zeker niet boven kwaliteit gaan, maar "goed genoeg oud genoeg" gaat gewoon niet altijd op. Een ervaring man op de punt naar achter / voor en centraal achterin / in het doel zijn vaak van cruciaal belang. Poulsen werd niet altijd gewaardeerd, maar was als stille kracht enorm belangrijk.

30 april 2015 om 19:51

Dat vind ik zo'n onzin, goed genoeg is oud genoeg. In een individuele wedstrijd kan dat nog wel eens een keer op gaan. Maar je weet met jonge spelers dat ze grillig zijn en nog wel eens door de ondergrens zakken. Dus als je met een selectie vol jonge jongens aan een seizoen begint, weet je dat je pieken en dalen zult hebben. Als je kampioen wil worden moet je echter constant worden, oudere spelers zijn constanter omdat zij situaties al meerdere keren meegemaakt hebben en weten wat ze dan moeten doen. Kortom die hebben een stabieler niveau. En uiteindelijk wordt je kampioen met stabiliteit.

Ik zeg uiteraard niet dat oudere spelers beter zijn. Een oudere speler moet natuurlijk wel een bepaald basis niveau halen, maar als je dat kan, dan heb je meer aan een ervaren speler dan een jonge speler. Heb je de juiste mix dan trekken je talenten zich op aan je ervaren spelers en zullen ze ook nog eens minder vaak door de ondergrens zakken. Kortom, ervaren spelers zijn onmisbaar als je voor de prijzen wil spelen.

30 april 2015 om 16:28

Bedankt voor deze onzinnige reactie, alles is geen garantie voor succes. Maar laat het duidelijk zijn dat ervaring en kwaliteit een erg belangrijke factor is. Iets wat bijvoorbeeld Ajax mistte dit seizoen, overduidelijk. Iets wat PSV wel had met Guardado, Wijnaldum en de Jong.

Niks is een garantie voor succes, maar een paar ervaren jongens kan geen kwaad tussen dit halve jeugdelftal.

Ik las ergens dat Ajax interesse had in Cardozo. Lijkt me een prima aankoop.

30 april 2015 om 15:51

Totaal niet mate.
Cardozo is een spits die voorzetten moet krijgen. Eigenlijk zou ik geen een haalbare spits kunnen opnoemen waarvan je echt denkt: jaaa die gaat echt slagen bij Ajax!!!

30 april 2015 om 16:05

Huntelaar is ook een spits met ervaring die het moet hebben van voorzetten. Je zou het dus ook niet zien zitten om hem terug te laten keren?

Ajax speelt in de competitie 9 van de 10 keer op de helft van de tegenstander. Een spits zal bij Ajax in competitieverband dus nooit veel ruimte gaan krijgen. Waar ze naar mijn mening behoefte aan hebben is een aanspeelpunt, iemand die de bal vast kan houden en makkelijk scoort. Cardozo in al die jaren wel bewezen dat hij dat beheerst lijkt me.

30 april 2015 om 16:14

Cardozo is juist een goed aanspeelpunt met een vernietigende linker. Echt een ideale speler voor dit Ajax.

30 april 2015 om 16:21

Ajax zou er goed aan doen om Podolski te halen.. is overal mislukt behalve bij Koln, 29 jaar en ervaring genoeg. Ook met het salarisplafond is hij haalbaar, geef hem contract voor 2/3 seizoenen en 2 miljoen tekengeld. Dan heeft ie toch 5 of 6 miljoen opgestreken.

30 april 2015 om 16:50

Podolski verdient volgens wiki 7 miljoen pond per jaar. Totaal onhaalbaar en dan nog niet eens alleen om het salaris.

Zou wel echt een goede zijn voor Ajax als Maxwell zou terugkomen. Mocht Paris SG komende zomer ineens een nieuwe linksback halen, dan zie ik het wel gebeuren. Denk alleen niet dat het gaat gebeuren, want Maxwell presteert nog altijd top en vind ik een van de meest betere en constante spelers bij Paris SG. Nadeel is alleen dat als hij over een of twee jaar terug zou willen hij al te oud is. Die man wordt in de zomer alweer 34.

Omdat Ajax ook weer 'zo goed' moet worden

Maar Klaassen heeft gelijk. Je moet een beetje geluk hebben met zulke spelers, dat ze Ajax nog echt zo erg zien zitten om heel veel geld in te leveren, en zelf ook nog op een aardig niveau presteren. Ik had goede hoop dat Huntelaar die persoon misschien was, maar die zit ook weer zo goed bij Schalke dat hij dat ook niet opgeeft.

Weten jullie nog toen Cocu terugkwam? Wat een verademing voor het Nederlands voetbal werd dat. Hij leidde en stuurde het hele team. Hij was het ontbrekende puzzelstuk.

PSV had al (voor toen Eredivisiebegrippen) goede spelers met Gomes, Lee, Park, Vennnegoor of Hesselink, Alex, Afellay...

Daarvan zijn alleen Park en Alex redelijk geslaagd in de absolute top, maar toch bijna de halve finale gehaald. Zien jullie wat ervaring, een reeks overwinningen en daardoor het geloof wel niet kan doen met een team? Wauw!

Zelfs Lucius en Mendez speelden toen ontzettend goed. En Gomes was bij PSV echt wel een absolute topkeeper, helaas daar buiten zeer zelden zijn echte kwaliteiten gezien. Maar Cocu was het sleutel achter het succes. Het zou mooi zijn als Sneijder terug zou keren bij Ajax (hoe onrealistisch ook) samen met Maxwell. Zo een speler en zo een reeks overwinningen kunnen je echt een boost geven.

Ben van mening dat als er een oud Psv'er met de kwaliteiten van Cocu toen terug zou komen nu, dat er hetzelfde kan gebeuren, want PSV heeft geen slechte spelers. En Guardado heeft niet de kwaliteiten en ervaring wat Cocu had, maar is wel een enorme versterking.

30 april 2015 om 16:43

En toen Van Bommel terugkwam was het haast schandalig dat ze met die selectie destijds niet kampioen werden.

Het niveau van de Eredivisie is ook drastisch gezakt en clubs hanteren een salarisplafond van een miljoen. Dat maakt het voor spelers ook niet echt interessant om terug te keren.

30 april 2015 om 21:10

een miljoen nou vergeet het maar bij lange na niet heel misschien dat je met bonussen het net red bij ajax maar bij de rest niet hoor bvb een utrecht heeft een salarisplafond van 250.000 en ado 180.000

Ajax hoeft niet perse een oud-speler terug te halen. Ze kunnen ook verder kijken dan dat. Twee voorbeelden die me zo te binnen schieten:
- Michel Bastos (lijkt me haalbaar, zit nu bij Sao Paulo meen ik)
- Joery Zjirkov (niet zeker van basisplaats bij Dinamo Moskou sinds Buttner daar speelt)

30 april 2015 om 17:34

Bastos lijkt me inderdaad een echte versterking. Hij doet het volgebs mij goed in de Copa Liberatadores

Ik denk dat een goede mix het beste werkt. Maar er zijn ook een aantal Nederlandse spelers met genoeg ervaring waarvan ik denk dat ze haalbaar kunnen zijn voor Ajax. Denk daarbij aan een Heitinga, Maduro, Emanuelson en Van der Vaart. Zijn allemaal spelers die bij hun huidige club geen vaste waarde zijn en al een aardige ervaring hebben

30 april 2015 om 17:43

Haalbaar? Misschien (op vdV na). Maar voegen ze ook nog iets aan kwaliteit toe? Ik vrees van niet.. Ik heb liever iemand die niet Nederlander is en wekelijk wat toevoegt in het veld, dan 1 van de door jouw genoemden..

Het is gewoon ontzettend moeilijk om ervaren spelers te halen die ook nog eens kwalitatief iets toevoegen.
Ajax heeft zichzelf een beperking opgelegd, door het huidige salarisplafond te introduceren.
Dat is op zich ook goed, stel ze halen Nigel de Jong en geven hem ieder jaar 3 miljoen netto, terwijl hij niet datgene brengt, wat van hem wordt verwacht, dan krijg je zeer scheve gezichten binnen de selectie.
Als een speler, en ervaren is, en nog steeds erg goed, gaat zo iemand gewoon niet voor een ''bescheiden'' salaris spelen in Amsterdam.
Wat dat betreft zijn de meeste topvoetballers meer zakenman, dan puur liefhebber en zoiets als clubliefde is zo goed als uitgestorven.

Er wordt nog vaak gerefereerd aan het voorbeeld van Frank Rijkaard, maar we moeten niet vergeten dat toen hij terug keerde, hij in een al ijzersterk elftal terecht kwam, hij was zelf het laatste puzzelstukje, dat nodig was om de top van Europa te bestormen, als het Ajax van toen net zo belabberd was, als het huidige Ajax, zou het nog maar de vraag zijn, of hij dan ook was teruggekeerd.

Ajax kan zijn pijlers beter richten op de categorie 22 tot 25 jaar, spelers als Dudelj en Propper, deze spelers zijn jochie af en spelen op een volwassen manier hun voetbal, ook zullen deze spelers niet met absurde salariseisen komen, daar ze er in financieel opzicht, er al op vooruit gaan.

30 april 2015 om 17:46

Vinden jullie ook niet dat Overmars en Ajax is de portomonee moeten trekken voor ajax. En dan vooral gericht op ervaring. En A.u.b geen spookverhalen over Samuel Eto en dat soort namen die onhaalbaar zijn

Naar mijn inzien heeft ajax echt ervaring nodig en met name op cruiciale en zwakke posities in het team: Centrale verdediger naast Veltman , Linksback i.p.v die hopeloze Deen , Spitspositie om milik en zivko iets bij te leren en eventueel een middenvelder.

Er moeten toch jongens gehaald kunnen worden die ervaring hebben en nog maar tot 2015 of 2016 vast liggen. Kijk naar psv met guardado om maar een voorbeeld te geven

Wat dachten jullie van:
Fabian Schar (CV- FC Basel - 2015 - 22 jaar)
Mbia (CVM - Sevilla - 2015 - 29 jaar )
Kallstrom ( CVM - Spartak - 2015 - 31 jaar)
Lucas Barrios ( SP - Montpeillier - 2015 - 30 jaar)
Marcell Jansen (Linksback - HSV - 2015 - 28 jaar)
Flamini ( CM - Arsenal - 2015 - 30 jaar)

30 april 2015 om 17:50

Westermann (CV - HSV - 2015 - 30 jaar)
Ciani (CV -Lazio - 2015 - 30 jaar)
Krohn Dehli ( CM - Celta - 2015 - 31 jaar)

Denken jullie dat 1 of meerdere van deze spelers een toegevoegde waarde kunnen zijn voor ajax en haalbaar?

30 april 2015 om 18:21

Spelers uit de PL en BL zullen niet snel naar Nederland willen komen als er nog interesse voor hun uit die competities is. Het salaris en de competitie is daar veel aantrekkelijker.

30 april 2015 om 17:51

De verschillen worden gewoon te groot. Rijkaard ging volgens mij van 2 milj gulden bij Milan naar 1 milj gulden naar Ajax. Dat verschil is nog enigzins te accepteren, maar sommige spelers verdienen nu 5 tot 10x zoveel in het buitenland, die gaan niet 80 tot 90% inleveren en daar hebben ze ook gelijk in..

30 april 2015 om 18:32

je hebt nu inderdaad ook nog landen in het midden oosten maar ook India waar spelers nog miljoenen kunnen verdienen. Dus dan wordt het voor Nederlandse ploegen steeds moeilijker om oudere ervaren spelers te halen, die gaan dan liever miljoenen verdienen in India of het midden oosten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren