Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kassa Ajax rinkelt: ‘We kiezen liever voor vol stadion’

Laatste update:

Ajax doet voor het eerst in jaren weer eens mee in de kwartfinales van een groot Europees toernooi en dat is niet alleen op sportief gebied een mooie opsteker voor de Amsterdammers. De prestaties van Ajax over de grenzen tot nu toe dit seizoen heeft de club al ruim tien miljoen euro aan inkomsten, bestaande uit recettes, UEFA-premies en (geschat) tv-geld, opgeleverd, zo becijfert De Telegraaf.

De ploeg van Peter Bosz speelt donderdag na een 2-0 thuisoverwinning de return tegen Schalke 04 en kan er opnieuw financieel flink op vooruit gaan als de halve finale wordt bereikt. De UEFA keert voor de halve eindstrijd een premie van 1,6 miljoen euro, terwijl de thuiswedstrijd in dat geval 2,5 miljoen aan entreebewijzen binnenbrengt. Daar komt nog eens zo’n vier ton aan tv-gelden bij: “Ja, het internationale succes is merkbaar aan de merchandise, sponsoring en de waarde van de spelers. Al is het moeilijk te bepalen of dat alleen door de goede Europa League-reeks komt. Het kan ook door de titelrace in de Eredivisie komen”, vertelt financieel directeur Jeroen Slop.

De inkomsten voor Ajax hadden dit Europese seizoen echter nog hoger uit kunnen vallen: “We hebben er circa vier jaar geleden voor gekozen om lagere toegangsprijzen te hanteren bij Europa League-wedstrijden. Wij kiezen liever voor een vol stadion met misschien een iets lagere recette dan een voor driekwart gevulde ArenA en meer inkomsten uit de kaartverkoop.”

Denk jij dat Ajax de halve finale van de Europa League gaat bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beter snelle dubbeltjes dan langzame kwartjes.

19 april 2017 om 11:03

Mooie uitdrukking puskas, die kon ik nog niet.

Inderdaad goed van Ajax om voor een vol stadion te gaan, ipv voor maximale pricing te gaan. Ajax-Schalke was een prachtige wedstrijd in een uitstekende atmosfeer, voor Nederland te hopen dat er straks weer een thuiswedstrijd in de el aankomt!

Ik denk dat de waarde van de spelers flink gaat stijgen als ze nog 3 wedstrijden in de el zo spelen. En hopen op die 4e. Daar kan ajax lekker gebruik van maken door spelers zoals klaassen, veltman en viergever te verkopen. Ik zou als ik ajax was een ervaren rechtsback daar voor weer halen die wel voor de assists van die kan zorgen. Vd wiel, janmaat of die rosales of hoe heet die back van fc twente toen nog maar? Ook hoorde ik dat ze geïnteresseerd zijn in blind dat zou dan de ideale opvolger voor viergever zijn. Hopen dat ze traore nog een jaar kunnen huren. Dan staat er echt een heel sterk team voor in de cl.

19 april 2017 om 07:26

Viergever is wel de stille kracht achterin en pakt ook zijn doelpunten mee.

19 april 2017 om 07:44

Ja klopt ben zeer tevreden over hem maar blind is echt een verbetering

19 april 2017 om 08:03

Nee, blind is zwaar overschat. Lekker viergever laten staan

19 april 2017 om 08:16

@ soccerfever onderbouwing?

19 april 2017 om 09:04

Denk je dat Blind nu al terug komt? Tuurlijk niet dat snap je zelf toch ook wel !!

19 april 2017 om 09:18

@martijnovic: tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed.

Dat zijn al 4 redenen waarom niet. Plus dat hij echt nog niet terug gaat komen.
Nee, Blind moeten ze nu nog echt niet terughalen, die mist echt de dynamiek die dit elftal typeert.

19 april 2017 om 12:13

Haal dan liever Anita voor de VM positie! Zal nooit vergeten dat Ajax sinds dat hij daar ging spelen geen wedstrijd meer verloor. Zat overal bovenop, een goede balafpakker maar tevens goede korte passer en prima techniek. Een perfecte VM ook voor dit Ajax!

Geef mij voor volgend jaar: Traore, Anita, Maxwell en Huntelaar en eventueel bij vertrek Viergever Vermaelen en bij vertrek Veltman Dumpfries ofzo.

Goed nieuws! Niet alleen goed voor Ajax maar ook voor het Nederlandse voetbal. Laat de waarde van de spelers maar stijgen en het niveau omhoog gaan, daar hebben andere clubs uit de Eredivisie ook wat aan.

19 april 2017 om 12:23

Eens Anita was een verademing toen, weet jij of hij basisklant is in Engeland?

19 april 2017 om 07:32

Als tete wilt blijven indien veltman vertrekt heb je al een goede rb in huis en uit eigen opleiding. Zeefuik als backup gebruiken. Traore doet het leuk in de spits nu maar manmanman wat heeft hij het vaak ook niet laten zien. Ajax heeft genoeg spitsen in huis. Gehuurde speler moet imo nooit de eigen spelers in de weg zitten.

19 april 2017 om 07:43

Tete?? Ben je nou serieus? Die man kan echt niet voetballen opbouwen of een assist geven past totaal niet in het systeem. Die gaat sws ook weg. Een nieuwe rechtsback zoals Vd wiel, janmaat of die rosales moet er komen

19 april 2017 om 09:19

Tete past niet bij Ajax, helaas voor hem. Hij moet naar een club in een grote competitie gaan die in het rechter rijtje speelt. West Ham of Leicester oid.

19 april 2017 om 12:25

Martijn alsjeblieft zegt! Tete ja, dan kom je met Rosales en Janmaat?

19 april 2017 om 07:46

Man gewoon iedereen proberen te behouden. Eindelijk weer een uitgebalanceerde selectie met een vaste basis. Ik denk dat dit elftal volgend seizoen gaat domineren indien ze bij mekaar blijven.

19 april 2017 om 07:49

Nee blijven doorselecteren niet dezelfde fouten maken als psv. Vd beek moet gaan spelen. Viergever doet het goed maar dailey blind is beter en een aanvallende rechtsback maakt je team compleet uit dat laatste kun je nog veel winst boeken.

19 april 2017 om 08:17

Helemaal mee eens! Als je wil groeien als club, zul je je best presterende voetballers moeten kunnen behouden. Die spelers moeten gewoon een flink salaris gaan krijgen. Verder zullen de zwakkere / mager bezette plekken in het elftal opgevuld moeten worden (rechtsback, linksback o.a.).

Wanneer je europees meedoet voor de prijzen, zul je een brede selectie moeten hebben. Dit betekent ook dat spelers als v/d Beek, de Ligt, Nouri etc van zelf hun kans gaan krijgen. Ze hebben dit seizoen ook al flink wat wedstrijden mogen meespelen.

19 april 2017 om 10:46

@martijnovic je geeft zelf ook geen onderbouwing waarom Blind beter is dan Viergever. Hoezo is Blind beter dan? op welke punten?

En het argument " hij heeft in PL gespeeld" is geen valide voetbaltechnisch argument wat mij betreft.

19 april 2017 om 11:49

@ ricardo77 Opbouwend is hij beter. Hij is wel langzamer maar zijn timing is beter. En door die snelle sanchez naast hem maakt zijn snelheid niet zoveel uit. Daarnaast heeft hij gewoon veel meer ervaring tegen topspitsen niet onbelangrijk omdat die ajax sws gaat tegenkomen in de champions league

19 april 2017 om 11:52

Ja, alleen realistisch gezien mag je al blij zijn als je van Tete, Klaassen en Veltman er eentje weet te behouden. Dat is opzich geen probleem want de opvolgers zijn wel klaar voor meer speeltijd en een basisplaats (van de Beek (basis) en Zeefuik (back-up Rb)). Wordt wel een probleem als zowel Veltman als Tete vertrekken, wat niet ondenkbaar is, dan moet je zeker de markt op en zou van der Wiel bv. heel welkom zijn.

Ik hoop dat ze nog wat meer ervaring kunnen toevoegen bv. Stekelenburg, Vermaelen, Krohn-Delhi, Huntelaar. Daar zou Ajax flink sterker van worden en een goede buitenspeler erbij, op Vermaelen na zie ik deze spelers wel komen met een flinke tekenbonus. Als Vermaelen niet kan dan zou ik St. Juste aantrekken.

19 april 2017 om 11:57

@martijnovic en wie zegt dat sanchez blijft? Barca gaat deze zomer flink investeren en sanchez staat hoog in het verlanglijstje. We hebben al een zielige verdediging dus we hebben wel wat aan een snelle danchez

19 april 2017 om 13:12

@aguero10messi

Leuk en aardig, maar Sanchez heeft nog een 4 jarig contract en speelt er pas een seizoen. Ja ik weet wat dat waard is als Barcelona komt met een flinke zak geld, maar je zult begrijpen dat die rond de 50 miljoen moet liggen. Voor Sanchez zelf is het beter nog een seizoen te blijven, hij heeft nog wel wat verbeterpunten waar hij heel goed aan kan werken en bij Ajax als vaste basisspeler.

19 april 2017 om 07:53

We hebben daar een nieuwe topverdediger lopen die Oranje heeft gehaald op zijn 17de.

Hij is nu vrijwel evengoed als Viergever.
Dus zijn vervanger staat klaar, ook Riedewald zou daar kunnen spelen.

Ajax gaat Klaassen, Viergever, Tete, Riedewald, Viergever en Ziyech verliezen verwacht ik, al hoop ik dat Veltman vertrekt ipv Tete.
Ook Riedewald zie ik nog veel in.

Mogelijk zal Onana, Sanchez en Dolberg vertrekken waar veel interesse voor is.

19 april 2017 om 08:14

Ja maar je hebt minimaal 3 top verdedigers nodig voor 2 posities. Sanches de ligt en blind zou perfect zijn. Plus daar achter nog een aankomend talent voor als de nood hoog is. Riedewald vertrekt ook denk ik. Ik denk niet dat ajax sanchez en veltman verkoopt 1 van de 2 denk ik zodat diegene die blijft recht centraal in de verdediging kan. Dan moeten de ligt en blind het uitzoeken voor die andere plek. Het voordeel van blind is dat hij ook op linksback en op 6 uit de voeten kan. Klaassen zien we niet meer terug denk ik ook, gelukkig kan donny die plaats zo overnemen. Als ajax klaassen, veltman/Sanchez, viergever, tete en Riedewald verkocht heeft gaan zyech en dolberg nergens heen dat kunnen ze niet maken tov de fans.

19 april 2017 om 09:52

Ziyech heeft nog een 4 jarig contract na het einde van dit seizoen. Zelfde geld voor sanchez en dolberg. Onana zie ik wel bijtekenen om over 1 of 2 jaar een stap hoger op te maken. Proberen klaassen en viergever nog 1 jaar vast te leggen en dan komt het goed

19 april 2017 om 10:50

op basis waarvan zou Ziyech nu al weg gaan? Zo ongelovelijk bepalend als Klaassen of Sanchez is hij helemaal niet.

Begrijp me niet verkeerd, hij is absoluut een versterking voor ajax gebleken, maar zijn scorend vermogen wordt hij ook op afgerekend in grotere competities op zijn positie en dat is nog niet heel indrukwekkend.

Als hij nog een seizoen speelt met minimaal 10 doelpunten is hij echt klaar voor een grotere competitie.

19 april 2017 om 11:55

Riedewald vind ik gewoon te link op Lcv, maakt veel te veel fouten en dat kan niet op die positie. Denk dat hij zich beter op LB of VM kan richten, daar is het minder erg een grote fout te maken en komen zijn voetballende kwaliteiten zeker van pas.

Ajax gaat Viergever en Ziyech niet verliezen, Klaassen, Tete en Veltman liggen het meeste voor de hand. Ik zie Tete liever vertrekken ipv. Veltman.

Als je Vermaelen of St. Juste haalt dan zit je qua breedte en kwaliteit goed op CV: Sanchez, de Ligt, Viergever, St. Juste/vermaelen.

19 april 2017 om 12:28

Ziyech vind ik bijna net zo belangrijk als Klaasen, bovendien de enige creatieve. En met heerlijke (steek) passes.

19 april 2017 om 11:20

Vd Wiel en Blind zou goud zijn. Dan nog een pijlsnelle linksbuiten zodat je met Kluivert, Neres, Younes en de nieuwe de flanken goed bezet hebt.

19 april 2017 om 11:45

Viergever verkopen? Geen sprake van, die zit heel goed op zijn plek en is zeer waardevol voor Ajax, vindt maar eens een 27-28 jarige linkbenige CV voor een acceptabele prijs als vervanger. Viergever kent de club inmiddels en zou ik nooit verkopen, eerder verlengen en behouden.

Veltman moet je proberen te behouden, liefst Klaassen ook, maar realistisch gezien mag Ajax blij zijn als enkel Klaassen en Tete vertrekken. Van de Beek en Zeefuik zijn daarvoor de perfecte vervangers.

Van de Beek, Nouri, de Jong, Eiting, Schone, Ziyech daarmee heb je al meteen een dubbele bezetting. Pasquali en Trogancic heb je daar nog achter, het zou mooi zijn als daar een wat ervaren middenvelder bij komt. Waarbij ik denk aan Vormer (brugge), Nigel de Jong, Sneijder (gala) of Krohn-Delhi (sevilla). Verder zou ik Jensen (twente) kopen voor de toekomst en meteen verhuren aan Twente.

Verder zou ik kijken of je Stekelenburg kan porren voor een terugkeer, zou samen met Onana en een talent een mooi keepersgilde vormen. Voorin Huntelaar erbij als mentor en stand in en voor de vleugels zou je ook nog kunnen kijken naar versterkingen, zit te denken om Cerny te verhuren en daarvoor bv. een Ola John te halen. Menig zou ik er voor de breedte en snelheid bij halen en Dekker doorschuiven. Casseirra net als El Azzoui en Zivkovic verhuren.

Achterin is Warmerdam een ideale LB voor Ajax, doet het goed bij Zwolle en mag de concurrentie met Riedewald en Sinkgraven op die positie aangaan. Voor CV zou ik liefst ook nog een ervaren speler in de categorie Vermaelen zien komen ipv. Westermann, maar als dat niet lukt zou ik St. Juste aantrekken, kan die na een seizoen het stokje van Sanchez overnemen die tegen die tijd onhoudbaar is geworden.

Kortom in: Stekelenburg, St. Juste/vermaelen, Krohn-Delhi/Vormer, Huntelaar, John

Uit: Boer, Westermann, Tete, Klaassen, Cerny (verhuur).

Denk dat je hiermee goede internationale ervaring toevoegd en kwaliteit tegelijkertijd, talent komt vooral uit de opleiding, maar daar moet je ook blijven zoeken en bv. Jensen aantrekken en verhuren. Als de salarissen wilt drukken, want dat is het probleem, zal Ajax moeten werken met een flink tekengeld bedrag wat ook ruim kan voor het sluiten van het boekjaar.

19 april 2017 om 11:52

@lausho Die heb ik al genoemd en stond ook in de wandelgangen. De nieuwe lcv word dailey blind. Dat is echt een vooruitgang tov viergever.

19 april 2017 om 11:57

Nee vind ik niet, Blind zou wel ideaal op VM als concurrent voor Schone zijn. Daarnaast zie ik Blind gewoon niet komen.

De trend die bij Ajax is ingezet om telkens een vol stadion te krijgen is in alles een juiste. Zowel financieel als sportief. Je ziet dat de sfeer in Europese wedstrijden een stuk beter is als in de eredivisie (zijn toch altijd speciale avondjes, zeker zo ver in het toernooi). Daardoor gaan ook de spelers beter presteren.

Daarnaast gaat er volgend jaar gestart worden met een proef om ook in de eredivisie het stadion altijd vol te krijgen. Deze proef houdt in dat mensen op de F-side minimaal 12 van de 17 thuiswedstrijden bij moeten wonen. Doen ze dat niet dan zijn ze hun seizoenkaart voor dat vak het jaar erop kwijt (er is een mega wachtlijst voor de F-side). Deze proef is overigens voorgesteld door Ajax zelf en zal nog goedgekeurd moeten worden door de supportersvereniging.

Ik ben blij met deze trend! Laten we hopen dat die aanwezigheidsplicht straks voor het hele stadion ingevoerd gaat worden zodat ook de sfeer er in de eredivisie op vooruit gaat.
Mooi beleid in Amsterdam!

19 april 2017 om 08:08

Die proef is in samenspraak met de F-Side voorgesteld, waarbij het initiatief zeker niet vanuit Ajax kwam.

Verder meer dan eens met jouw verhaal!

19 april 2017 om 08:08

Doe nou die regel ook voor de zakelijke mensen, die zorgen voor de grote gaten tijdens de minder spectaculaire wedstrijden!! Ik snap dat het
Financieel minder is, maar sportief gezien wel een vooruitgang!

19 april 2017 om 08:08

Wat een onzin je weet toch of je gaat dan kun je de kaart gewoon in de verkoop doen. Doen ze bij Feyenoord ook. En kijk altijd een vol stadion.

19 april 2017 om 08:29

Dus je staat op de fanatieke zijde, maar er is een 'aanwezigheidsverplichting'. Daar moet ik wel erg hard om lachen.

19 april 2017 om 08:32

@FR12Jules

Ik moet er bij jou altijd zo om lachen dat 85% van je reacties bij Ajaxtopics zijn waar je onder water sneertjes probeert de geven. Geloof me er zijn gewoon 15 mensen voor die ene die wel gewoon aanwezig zouden zijn hoor.

19 april 2017 om 08:38

Prima, lach je rot. Ik lach liever als we aan het einde van de rit met de schaal in onze handen staan.

19 april 2017 om 09:37

@FR12Jules, hier heb je wel een punt. Het is natuurlijk best pijnlijk, gênant, of lachwekkend (afhankelijk van welk kamp je zit) dat een maatregel als deze nodig is voor de fanatieke zijde.
Eerlijk gezegd ken ik de precieze beweegredenen niet. Is het daadwerkelijk te doen om mensen van de F-side die niet komen, of wil de een voorbeeld stellen voor de rest van de Arena?
Als ik puur af ga op wat ik zie zit het probleem vooral op de lange zijde, en niet zozeer op de F-side.
Overigens FR12Jules, ben ik benieuwd wat er met Feyenoord gaat gebeuren als het nieuwe stadion er daadwerkelijk komt. Voor groter, moderner etc betaal je hoe dan ook een prijs. Een daarvan is dat de commercie die bij het moderne voetbal daarmee binnentreed. Veel plekken in het stadion voor sponsoren, zakenrelaties, mensen met meer geld dan hart voor de club. Voor Feyenoord nu nog een ver van je bed show, voor Ajax al jaren de realiteit. Om dan een kleine sneer terug te geven: net als met de sportieve prestaties hobbelt Feyenoord een paar decennia achter Ajax aan. Het moderne stadion wordt inmiddels weer meer en meer van de supporters. Jullie zitten nog in de fase dat jullie je 'thuis' kwijt gaan raken, daarna zul je toch echt wat tijd nodig hebben voordat het nu nog te bouwen stadion weer enigszins de ziel van de Kuip terug krijgt.

19 april 2017 om 10:16

@thugvz

Dat geloof ik best, maar ik vind het gewoon ontzettend grappig dat er op een fanatieke zijde een aanwezigheidsverplichting komt. Want om eerlijk te zijn, mijn inziens behoor je niet tot de fanatieke supporters wanneer je vaak niet aanwezig bent.

@djoams

Ik verwacht dat het nieuwe stadion er niet komt. Het ging mij hier trouwens niet zozeer om een sneer te geven aan Ajax zelf. Maar eerder aan de zogenaamde 'fanatieke supporters (of wegblijvers?).

Waarom neem je een SCC op een fanatieke zijde als je vaak niet komt opdagen? Zoals in het bericht staat: Genoeg anderen mensen die wã©l Ajax willen supporten.

19 april 2017 om 12:41

Dat komt voort door de vergrijzing van het vak, men wilt hun kaart niet opgeven ookal is er een wachtlijst van jaren op die kaarten. Zodoende kan er geen nieuwe wind in het vak komen en de oudere leden zullen door zo'n maatregelen langzaamaan verdwijnen naar een ander vak is mijn verwachting.

19 april 2017 om 08:53

Die proef kan je toch veel beter op de lange zijden starten, daar blijven de stoeltjes van SSC houders veel vaker leeg. De stoeltjes naast mij in mijn vak zijn ook vaker leeg dan bezet, ik snap dat echt niet hoor. Als ik zelf een keer niet kan geef ik mijn kaarten aan anderen zodat zei een keer naar een wedstrijd kunnen.

19 april 2017 om 08:56

Zeker mooi. Ik vraag me alleen af wat het resultaat zal zijn van deze proef. F-side zit toch wel vol. Daarom vraag ik me af wat het oplevert. Verder ben ik absoluut voor een aanwezigheidsplicht, want het is te zot voor woorden dat het stadion officieel is uitverkocht, maar je toch tegen een halve lege tribune aan kijkt.

19 april 2017 om 09:09

Vollere stadions leveren altijd een betere sfeer op.

Maar is het niet een soort van kinderachtig om met een aanwezigheidsplicht te gaan werken? En hoe gaan ze dat bij Ajax controleren? Moet de kaarthouder daadwerkelijk in het stadion zitten of mag ook iemand anders op zijn/haar plek zitten omdat de kaarthouder die dag niet kan?

Het klinkt misschien heel hard, maar als je puur naar de centen zou kijken als commercieel persoon over de inkomsten vanuit het kaartverkoop zou het niet zoveel boeien of de supporters wel of niet komen, je hebt hun geld toch al binnen.

Kijk je vanuit het sfeer/commercieel aspect wil je natuurlijk een vol stadion hebben, denk aan andere inkomsten shirt verk. e.d.

Maar is het dan wel verstandig om met een plicht te gaan werken? Mensen moeten toch naar het stadion willen komen en niet zozeer ik "moet" terwijl de desbetreffende niet kan naar het stadion. Dan zitten ze daar met een lang gezicht.

19 april 2017 om 09:16

De aanwezigheids'plicht' die voorgesteld is dat de SCC minstens 12 wedstrijden gebruikt wordt. Daarbij maakt het niet uit wie er zit, zolang hij maar gebruikt wordt. Uitlenen is dus zeker een optie. Volgens mij kan dit ook makkelijk gecontroleerd worden, aangezien je toch moet inchecken met je pas voordat je het stadion binnengaat.

Dit voorstel is vooral gedaan omdat er (helaas) veel mensen van de oude garde (30/40 jaar seizoenskaart) die niet meer altijd komen, wat heel zonde is vanwege de lange wachtlijst van +10 jaar. Daarom heeft het ook geen nut voor de lange zijde, want daar is geen wachtlijst voor SCC en snij je jezelf als club alleen maar in de vingers.

Ik hoop het zo wat duidelijker te hebben gemaakt voor iedereen .

19 april 2017 om 10:05

Ja tuurlijk, laten we dat voor iedereen invoeren. Ik kom uit Maastricht en heb een seizoenskaart, maar 12/17 gaat me echt niet lukken. En ik wil graag naar uitwedstrijden kunnen, dus dan is een seizoenskaart gewoon een must.

Heel mooi voor Ajax, ondanks ze geen champions league speelt veel inkomsten door grote successen in de Europa league. Ook de goedkopere kaarten slaan aan, zo zet je Nederland goed op de kaart met volle stadions in euopa league, dat is in sommige landen lang niet het geval! Nu doorgaan naar de volgende ronde en die halve finale winnen. Finale zal moeilijk zijn om te winnen maar ik hoop het, zou geweldig zijn! En dan volgend seizoen Ajax, Feyenoord en psv groepsfase champions league halen! Vitesse, az, fc Utrecht Europa league!

Je pakt dus dik 14 miljoen met een halve finale en dat kan misschien wel meer dan 20 miljoen worden als je de finale haalt! Dat lijkt mij echt een schitterend resultaat met Ajax.
Moet het wel zo zijn dat je ook 20 miljoen winst draait.

Die 20 miljoen kan je aanwenden als grote bonussen voor de spelers volgend jaar die bijtekenen danwel bij het bereiken van bepaalde resultaten; dan is het een tijdelijk iets en legt het geen structurele druk op de financiele huishouding van Ajax.

Sowieso goed om te zien dat Ajax voor een vol stadion gaat; ik denk dat dat uiteindelijk meer oplevert!

19 april 2017 om 11:14

Gaan natuurlijk ook nog wel wat kosten af, huurkosten stadion en wedstrijdkosten. Ajax heeft ook nog 80 miljoen aan transferinkomsten dit seizoen, dus met de winst zit het wel snor. Verstandig inderdaad om voor het sluiten van het boekjaar desnoods met flink wat tekengeld contracten van Veltman, Viergever en Onana te verlengen. Liefst ook Tete, maar die zie ik gewoon verkocht worden.

Ik zou verder Huntelaar lokken met een flinke tekenbonus, salarishuishouding zo laag mogelijk houden als mogelijk zodat je meer bestedingsruimte houdt, maar dat is er eigenlijk al niet qua salarissen.

19 april 2017 om 11:20

Bijtekenen is natuurlijk lastig die spelers zitten vol ambitie en hebben de hoop het in het buitenland te laten zien. Neem Klaassen nou bijvoorbeeld die heeft het dit seizoen zo goed gedaan voor Ajax en heeft verschillende wedstrijden in zijn eentje beslist daar moet haast wel een buitenlandse club voor komen. Daarnaast heeft Ajax de pech dat het Nederlands elftal zich niet gaat kwalificeren voor het wk want dat willen spelers vaak mee maken en daardoor willen ze nog wel is blijven.

iedereen moet ook beseffen dat de kwaliteit van schalke even sterk is als de kwaliteit van de graafschap. soms moet je geluk hebben hij voetbal en dat heeft Ajax nu..

19 april 2017 om 10:22

Tja, je weet hoe moeilijk wij het tegen de Graafschap kunnen hebben

19 april 2017 om 11:02

hahaha ja dat wel... Ajax maakt kans op beker als ze van de winnaar winnen tussen lyon-besiktas ... United maakt geen kans ...feyenoord heeft thuis 1-0 gewonnen van ze ...En fenerbahce heeft 2-0 gewonnen..Dus winnaar tussen lyon- besiktas staat zeker in finale ...Dus focussen op hun

Ajax moet iedereen houden. Dan het salaris maar omhoog. Je moet nu doorpakken met deze selectie. Alsje dit jaar geen kampioen wordt,dan volgend jaar wel met deze selectie. Ze hebben plezier in het voetbal op het veld.

19 april 2017 om 11:10

nou mannen ...zolang Ajax fans traoure af fluiten en lompe spelers net als veltman en sinkgraven toejuiche Denk ik niet dat Ajax volgend jaar kampieon word...

21 april 2017 om 11:11

Volgens mij juicht niemand Veltman toe. Alleen bosch helaas.

Ik vind het wel goed dat ze dit waarom een seizoenkaart kopen als je er toch bijna nooit zit, dat is pure geld verspilling.
Ik zou graag willen weten welke leventijdscategorie de mensen zitten.
En als club met die mensen in gesprek gaan.
Ajax zijnde krijgt het geld toch wel binnen van die mensen dus goed dat supporters en Ajax gaan optreden.

Als Feyenoorder hoop ik dat Ajax het lukt, niet alleen omdat ik hoop dat Feyenoord Kampioen wordt en Ajax door de vele wedstrijden zal bezwijken competitieverband, maar ook voor het NL voetbal. Ik heb Lyon gezien & United, ook daar kan Ajax een goed resultaat halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren