Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jorge Jesus ontslagen bij Benfica; Nélson Veríssimo neemt roer over

Laatste update:

Benfica heeft Jorge Jesus ontslagen, zo bevestigt de grootmacht uit Portugal in een officieel statement. De trainer stond dinsdag al niet meer op het trainingsveld, waardoor zijn vertrek ophanden was. Nélson Veríssimo, die momenteel leiding geeft aan het tweede elftal van Benfica, is tot het eind van het jaar aangesteld als nieuwe oefenmeester bij de komende Champions League-opponent van Ajax.

Jesus keerde in de zomer van 2020 terug naar Benfica, waar hij eerder zes jaar met succes had gewerkt en onder meer drie landstitels vierde. Zijn tweede termijn verliep echter minder succesvol. Benfica slaagde er vorig seizoen niet in om de groepsfase van de Champions League te bereiken en eindigde in de competitie met een achterstand van negen punten op kampioen Sporting Portugal. Dit seizoen haalde Benfica weliswaar Champions League en daar werd ten koste van Barcelona overwinterd, maar in de competitie bedraagt de achterstand op koplopers FC Porto en Sporting Portugal reeds vier punten.

Benfica ging een week geleden met 3-0 onderuit op bezoek bij FC Porto in de achtste finale van de Taça de Portugal en die pijnlijke nederlaag is Jesus uiteindelijk fataal geworden. Eigenlijk had de selectie van Benfica dinsdagochtend om 11.00 uur moeten trainen, maar die sessie werd uitgesteld. De spelers die zich al op trainingscomplex Seixal hadden gemeld, zijn inmiddels weer huiswaarts gekeerd. Onder hen was ook Pizzi, die door Jesus uit de selectie was gezet na een aanvaring naar aanleiding van het verlies tegen FC Porto. Met dat besluit zou Jesus een deel van de spelers tegen zich in het harnas hebben gejaagd.

Overigens genoot Jesus ook weinig steun meer onder de fans van Benfica. Er werd zelfs een website in het leven geroepen om hem richting Flamengo 'te klikken'. Jesus werd in verband gebracht met een terugkeer naar de Braziliaanse grootmacht, waar hij eerder tussen 2019 en 2020 aan het roer stond en die na het ontslag van trainer Renato Portaluppi op zoek is naar een nieuwe trainer.

Opvolger Veríssimo is trainer van Benfica B, dat de koploper is op het tweede niveau van Portugal en dinsdagavond in het nabij Porto gelegen Santa Maria da Feira tegen Feirense speelt. Het is de bedoeling dat hij het eerste elftal van Benfica onder zijn hoede neemt tot het eind van het seizoen. Zijn debuutwedstrijd is een zware: Benfica bereidt zich voor op de uitwedstrijd tegen FC Porto van donderdagavond. Bij een overwinning bouwt Porto de voorsprong op Benfica uit tot zeven punten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh wow, Lucky Ajax treft Benfica weer op het juiste moment!

28 december 2021 om 11:27

Zal je net zien , dat wanneer de wedstrijd is alles Weer rustig Maar op dit moment is het een dikke prima voor Ajax natuurlijk

28 december 2021 om 11:31

@chrisi Op dit moment heeft Ajax er helemaal niks aan. Over 2 maanden kunnen beide teams er totaal anders uit zien.

28 december 2021 om 11:44

@hendrik123 dat is net wat ik zeg , tegen de tijd dat de wedstrijd is kan alles weer rustig zijn.

We zullen zien hoe het er over 2 maand uit ziet

28 december 2021 om 11:32

Weet niet of dit nou zo lucky is, onder JJ is het niet om aan te gluren de volgende kan het alleen maar beter gaan doen. Ben benieuwd met wie Rui Costa op de proppen komt als hij inderdaad wordt ontslagen.

28 december 2021 om 17:07

Nou, het kan altijd nog slechter dan dat het nu gaat, maar je weet nu inderdaad niet meer waar je aan toe bent. Maar de wedstrijd is pas in februari. Genoeg tijd om te scouten.

28 december 2021 om 11:55

Lucky indeed. Dit wordt 3-0.

28 december 2021 om 13:09

Ik zou juist zeggen dat dit veel te vroeg is. Er worden nu spelers uit de selectie gezet. Deze spelers zijn dadelijk allemaal weer terug.

28 december 2021 om 13:51

Integendeel. Dit is het ergste wat Ajax kan overkomen. Ten hag cs. hebben de speelwijze volledig bestudeerd, de spelers weten wat de sterke en zwakke punten zijn en nu krijg je met een onbekend systeem te maken.
Ajax heeft dit dacht ik vorig jaar ook gehad. Het werd geen winst meer maar gelijk dacht ik.
Waardeloos
Hopelijk mag de trainer blijven

Ligt het aan mij of is het letterlijk bij elke tegenstander van Ajax in de CL complete chaos met trainers, blessures en/of corona? 😂 Prima verder natuurlijk, alleen maar goed. Benfica is alsnog een taaie tegenstander denk ik.

28 december 2021 om 11:28

Dit is toch helemaal niet gunstig. Onder deze trainer waren ze juist aan het kloten. Grote kans dat ze met een nieuwe trainer weer alles op de rit krijgen. Duurt ook nog heel lang voordat we tegen ze spelen. Nee dit is zeker geen goed nieuws.

28 december 2021 om 11:32

Volgens mij gebeurt het zelden dat een club het na een trainerswissel halverwege het seizoen direct opeens heel goed gaat doen. Buiten dat valt het volgens mij wel mee hoe erg ze nou echt aan het kloten zijn. Ze hebben pas 3 wedstrijden punten verspeeld in de competitie, Porto en Sporting zijn gewoon extreem goed bezig met maar 2x gelijk en alles gewonnen. Daarnaast in de CL netjes de poule doorgekomen. Alleen die 3-0 van laatst tegen Porto in de beker was een harde domper.

28 december 2021 om 11:36

"porto en Sporting zijn gewoon extreem goed bezig" - Sporting was toevallig een tegenstander in de CL die Ajax totaal kapot heeft gemaakt. Sporting is nog nooit zo de vernieling ingespeeld, daarmee hebben we dus direct een antwoord op jouw vraag: het ligt aan jou. Ajax heeft helemaal geen geluk met lotingen en tegenstanders, Ajax dwingt het zelf af.

28 december 2021 om 11:39



Waarom zo aangevallen joh? Ik heb het over Sporting in de compeitite, daarin hebben ze 2x gelijkgespeeld en de rest gewonnen. Daarmee reageer ik op de achterstand van 4 punten die benoemd wordt, maar die in realiteit dus wel meevalt. Verder stel ik nergens dat Ajax 'geluk' heeft, dat lees jij er in. Laat staan dat ik stel dat Ajax 'geluk' met de loting' heeft. Ik benoem nergens de loting als je goed leest. Ik benoem dat de tegenstanders vaak personele problemen hebben, zoiets kun je niet afdwingen dus snap die opmerking ook niet helemaal van je. Ik constateer dat slechts en volgens mij kun je dat niet ontkennen. Daarnaast: daar is ook helemaal niks mis mee, alleen maar goed voor onze Europese punten. En buiten dat benoem ik heel vaak op VZ dat Ajax Europees fantastisch presteert en dat op eigen kracht doet. Misschien eerst gewoon een reactie goed lezen voordat je zo aangevallen voelt en zelf aannames doet over wat ik wel of niet zeg?

28 december 2021 om 11:40

Hier op VZ zijn wel een paar volgers van Benfica en de algemene opinie is toch wel dat ze niet zo blij (meer) waren met de trainer volgens mij. Achterstand in de competitie is nog wel te overzien inderdaad, maar ook een pak slaag gehad van Porto in de beker pas geleden meen ik en met name het spelbeeld is veel over te doen. Zelf volg ik het helemaal niet (buiten de uitslagen dan) dus ik heb geen idee of ze daadwerkelijk slecht spelen maar als ze de trainer willen ontslaan zal het toch niet helemaal lekker lopen denk ik haha!

28 december 2021 om 11:47

Laten we het houden op "verkeerd gelezen" want het antwoord slaat echt helemaal op niets wat jij hebt geschreven 😜

Maar eigenlijk wou ik reageren op het zelden goed doen na een trainerswissel midden in de competitie. Vaak heb je wel dat het een wedstrijd of 5 stukken beter gaat en daarna pas weer instort. Dus dat zou nog eens spannend kunnen worden.
Verder snap ik de paniek bij Benfica niet zo. Toegegeven, ik volg ze totaal niet maar de cijfers zijn vooralsnog gewoon goed en het doelsaldo is ook mooi.

28 december 2021 om 11:49

Oh het zal ongetwijfeld intern rommelen en dat de supporters niet bij zijn speelde ook al langer inderdaad. Maar ik doelde meer op de resultaten, die zijn relatief prima. De concurrentie is gewoon veel beter denk ik en laat niks liggen. Daarbij is een trainerswissel zelden een garantie dat het beter gaat, halverwege het seizoen. Dat was meer mijn punt haha.

28 december 2021 om 11:52

Het is niet zozeer aangevallen bedoeld, het valt me op dat hier op VZ door wat supporters van andere clubs Benfica behoorlijk wordt gedowngrade. Lijkt me niet nodig gezien Benfica gewoon onze koploper in de Eredivisie uit de CL heeft weten te houden. En verder is Ajax toch via de loting aan Benfica gekoppeld? Of geloof jij er in dat wanneer een tegenstander tegen Ajax moet, die club ineens uit elkaar valt? Die sarcastische reactie van Inkemontana hieronder geeft eigenlijk goed weer van wat er altijd hier op VZ gebeurt wanneer de nieuwe tegenstander in Europa bekend geworden is; de "zwakke" punten, de moeilijke omstandigheden of de personele problemen van die club worden overmatig uitgelicht zodat Ajax zich straks kapot moet schamen als ze Benfica niet met gemak uitschakelen in de CL.

28 december 2021 om 11:57

Mijn laatste zin was letterlijk: 'benfica is alsnog een taaie tegenstander'....... Dus hoezo downgraden? Ook deze reactie van je is weer extreem geïrriteerd en je leest echt wat je zelf wilt lezen in mijn reactie. Ik constateer gewoon dat de tegenstanders van Ajax in de CL dit seizoen extreem veel personele problemen lijken te hebben. Dat doet toch niks af aan de prestatie van Ajax om 18 uit 6 te halen? Dat was PSV niet gelukt hoor, als je dat wil horen... Het is opvallend, meer niet. Dus nogmaals, even rustig ademen, niet lezen wat je wil lezen en geen aannames doen.

28 december 2021 om 12:00

Nou, dat wilde ik niet horen want ik vond dat PSV die uitschakeling helemaal niet verdiende. En dat is precies het verraderlijke van de tegenstander Benfica in een knock-outsysteem; ze verdienen het vaak niet, maar ze schakelen je wel vaak uit haha. Verder reageer ik vooral op je reactie van Ajax hun tegenstanders vaak problemen hebben, nogmaals, dat zie ik heel veel supporters van andere clubs hier doen. Dat is nogal suggestief, maar ik begrijp hieruit dat je het niet zo bedoeld hebt.

28 december 2021 om 12:06

@myvision, je voelt je zeker wel aangevallen want dit is al het zoveelste artikel waarin je erover begint. Ik ben ook voor Ajax (heb ik je al eerder verteld) maar je kan toch niet ontkennen dat we hier en daar het nodige geluk hebben gehad met het moment treffen. Maar daar heeft een ieder geluk / pech mee. United is nu ook niet in beste doen, PSG ook niet, Juventus niet, Barca niet, Benfica niet.

Tip, laat het lekker rusten en geniet van Ajax. Maak je niet zo druk over wat anderen vinden.

28 december 2021 om 12:11

Punt is een beetje dat ik het vrij zinloos vindt om de zwaktes van de tegenstander maar continu te benoemen. Totaal onnodig, doe ik ook niet als een PSV niet van Real Sociedad kan winnen.

28 december 2021 om 12:48

Tuchel bij Chelsea nadat Lampard ontslagen was en Zidane bij Real nadat Benitez ontslagen was wonnen beide de CL als ik het goed heb.

28 december 2021 om 13:33

Vergeet niet dat Benfica bijna de gehele wedstrijd met 10 man speelde en " ze verdienen het vaak niet''. Waar is dat op gebaseerd. De laatste 2 Europese finales tegen Sevilla en Chelsea vond ik persoonlijk dat Benfica de hoofdprijs verdiende.

28 december 2021 om 13:41

Ach ja zo gaat het toch altijd. Van tevoren wordt er geroepen dat de groep niet makkelijk is en na 6 overwinningen had ajax geen sterke tegenstanders volgens sommigen. Krijgen ze iets mee is het meteen lucky en verliezen ze door een dwaling dan ligt het aan Ajax zelf en zijn ze niet goed genoeg. Het is toch nooit goed.

28 december 2021 om 13:57

@benficacv78: Ik had het dit keer over de onderlinge wedstrijden tegen Nederlandse clubs zoals PSV dit jaar. Benfica is een beetje zoals Cruijff ooit over de Italianen zei: "je kan niet van ze winnen, maar je kan wel van ze verliezen."

28 december 2021 om 14:34

Dat Ajax geen hele moeilijke groep had dat weet iedereen wel. Echter moet je het uiteindelijk ook nog waarmaken en dat heeft Ajax dan ook gewoon gedaan wat in mijn ogen gewoon een topprestatie is, en er zijn ook weinig mensen wie dit ontkennen, behalve die typische Ajax hatertjes dan wie je altijd wel hebt maar beter kunt negeren, deze hebben we bij PSV ook gewoon helaas..

Het blijft een topprestatie want de CL is gewoon het hoogste podium, daar kom je echt geen misselijke teams tegen. Ook als jullie van Benfica winnen is het gewoon een topprestatie, en een geweldige Nederlandse wraak ook nog haha.

Dat Jorge Jesus ontslagen is moet nog blijken of dit een voordeel of nadeel is, als ik zag hoe Benfica tegen PSV speelde dan denk ik zelf dat het misschien wel een kleine voordeel is want gadverdamme dat had werkelijk niks met voetbal te maken in mijn ogen.

28 december 2021 om 11:31

Volgende ronde wordt Psg. Waarbij Mbappe niet meer mee doet omdat de geruchten rondom een vertrek naar Real te hardnekkig zijn. Neymar weer z'n jaarlijkse blessure voor z'n zus haar verjaardag heeft. Ramos weer eens een tactische gele kaart heeft gepakt in de komende Cl ronde waardoor hij er 1 wedstrijd niet bij is. En Messi nog steeds aan het bijkomen is van zijn dansjes en sapjes van afgelopen kerst.

28 december 2021 om 11:33

Haha En tot overmaat van ramp heeft de rest van de selectie corona en moet PSG met de u19 opdraven.

28 december 2021 om 15:11

Waarbij de beste spelers uit de u19 niet eens mee mogen doen vanwege disciplinaire straffen. Fingers crossed!

28 december 2021 om 11:33

Het ligt aan jou.

28 december 2021 om 11:34

Waarom dan?

28 december 2021 om 11:46

Omdat Ajax een vrij reguliere tegenstanders in CL-poule had, niet de moeilijksten maar zeker niet de makkelijksten en ook met Benfica een vrij reguliere 8e finalist gaat treffen. Gezien Ajax zelf 1e in poule zijn geworden, is Benfica een ok tegenstander maar had het ook Salzburg of Villareal kunnen treffen daar waar ook Atletico slechts 5e in Spanje staat. Dus als we die hadden geloot, hadden we dat ook wel te horen gekregen. Er zijn zoveel clubs met problemen, Ajax zelf heeft ze ook. Het is maar hoe je er mee omgaat.

28 december 2021 om 11:49

Net als in je reactie hierboven begin je over van alles wat ik niet benoemd hebt, noch bedoelde. Dus ook deze reactie snap ik niet. Je lijkt erg aangevallen te voelen om iets wat ik niet gezegd heb haha.

28 december 2021 om 11:54

Je kan steeds zeggen dat ik niet goed lees maar je zegt toch zelf: "; (..) Letterlijk bij elke tegenstander van Ajax in de CL (..) " - Dan is het vrij logisch dat ik over letterlijk iedere tegenstander van de CL dit jaar begin, of niet? Je downgrade Benfica vrij bewust, maar daar mag ik niets over zeggen ofzo? haha.

28 december 2021 om 11:59

Ja, dat is toch gewoon een feitelijke constatering, dat dat bij elke tegenstander zo is? Dat doet voor mij niks af aan de prestatie van Ajax hoor? Het is gewoon opvallend dat het in deze hoge mate gebeurt, meer niet. Ik zeg dat je niet goed leest omdat jij impliceert dat ik stel dat Ajax geluk met lotingen heeft of dat de tegenstanders niet zo goed zijn. Dat zeg ik nergens en lees je er zelf in. Dat is toch niet mijn probleem?

28 december 2021 om 12:09

Het gaat mij er om dat als Ajax iemand anders had geloot, er wel weer iets anders wordt gevonden om te benoemen. PSG is in Europa niet in beste doen, los zand. Ateltico staat 5e in Spanje, Salzburg is een EL-ploeg, Chelsea absoluut niet van het niveau van vorig jaar toen ze de CL wonnen (dit was destijds met Real Madrid zo, toen Ajax ze na 3 achtereenvolgende CL-cupwinsten uitschakelede), Villareal staat 9e!! in Spanje. Eigenlijk had Ajax alleen Inter moeten loten om echt een heel klein beetje pech toegeschreven te krijgen, maar ook dan was er vast iets gebeurd dat in het voordeel van Ajax had gespeeld. Kijk, die wedstrijd is pas over 2 maanden. Dan is dit gebeuren met Jesus allang weer geschiedenis.

28 december 2021 om 12:15

Goed, we vallen in herhaling, maar ook deze reactie van jou is geschreven met het idee dat mijn reactie voortkwam uit een soort 'ajax heeft weer eens geluk'-idee. Dat was dus niet zo. Ik constateer slechts dat het bij tegenstanders van Ajax in dit CL-seizoen wel erg vaak gebeurt. En dat dat dus niks af doet aan de prestaties van Ajax want je speelt altijd tegen 11 andere spelers. Dus de loting heb ik het helemaal niet over want Ajax had beter kunnen loten da dit, ook slechter natuurlijk. Daar gaat het mij helemaal niet om. Ik constateer iets en schrijf dat op. Niks meer niks minder haha. Geen verwijt, geen downgraden, geen negatieve opmerking etc. Maar volgens mij wordt dit een cirkeldiscussie.

28 december 2021 om 13:35

@myvision, misschien moet je eens naar de selecties en opstellingen kijken van de tegenstanders en misschien ben je dan zo eerlijk om te zeggen dat Ajax de meeste wedstrijden niet tegen het sterk mogelijke elftal gespeeld heeft. Is het zo moeilijk om te accepteren dat Ajax ook gewoon geluk heeft gehad met alle blessure gevallen bij tegenstanders ?? Dit is wel Callimero Gedrag van de bovenste plank !!

28 december 2021 om 14:00

Ik moet helemaal niets, ik kijk zoals een Ajacied dat doet naar mijn eigen team. Als Ajax iemand helemaal kapot speelt, ligt het aan Ajax. Als we tegen Heracles niet kunnen winnen, ligt het ook aan Ajax. Dat wijzen naar de zwaktes van de tegenstander is veel te makkelijk. Want wie er niet is, kan je ook niet verslaan. Het is aan de tegenstander om dat goed op te vangen. Want het is ook niet lucky voor die teams dat onze belangrijkste doelman van afgelopen 10 jaar geschorst was, of dat we ieder jaar onze beste spelers moeten verkopen. De kunst is om dit op te vangen, binnen je eigen filosofie. En dat heeft met kwaliteit te maken, niet met geluk.

28 december 2021 om 19:05

@myvision, er zit wel een groot verschil tussen spelers verkopen en weer nieuwe spelers halen (en dus je elftal op orde hebben) en een groot gedeelte van je elftal missen door blessures, schorsingen of corona. Als jij eerlijk bent zul te dat ook moeten bekennen. Maar zoals je zelf al zei je moet helemaal niets. Vooral niet is dit niet in het voordeel van Ajax is. Door zulk soort gedrag maak je over het algemeen geen vrienden.

28 december 2021 om 12:01

@fossen: Wat ik daaraan wel vaak zwak vind, is dat we alleen naar de tegenstander kijken. Als er iets bij ons is, wordt dat nooit meegenomen. Zeker in deze onzekere tijden, gebeurt er veel met praktisch elke selectie. Dat kan zijn wegvallen door een corona-besmetting of door over- en onderbelasting andere blessures. Als je kijkt dat Mazraoui al even geblesseerd is geweest dit jaar, Kudus die amper heeft gespeeld en dat Onana niet heeft gespeeld door z'n doping, heeft op Ajax zelf natuurlijk ook effect. Ook in de Eredivisie hebben we veel te veel onnodige verliespunten opgelopen. Mijn punt is: Elke club heeft te maken met selecties die niet altijd volledig zijn en daarmee moet je het doen. Het wordt nu wel elke keer enorm uitvergroot als het om tegenstanders van Ajax gaat. En ja, tegen Besiktas was het echt extreem (1e wedstrijd), dus die begrijp ik ook wel weer.

28 december 2021 om 12:08

@4ever4ajax,

Zeker, maar zoals ik hierboven ook aangeef: mijn intentie was geenszins om de prestaties naar beneden te praten hoor. Wat je omschrijft is ook exact wat er bij PSV gebeurde begin dit seizoen: Galatasaray was een campingelftal, Midtjylland amateurs en Benfica moest PSV maar even van winnen. Het valt dit seizoen alleen op dat het bij Ajax-tegenstanders wel extreem is, lijkt het. Maar zoals je zegt, bij Ajax zit ook niet alles mee.

28 december 2021 om 12:21

@fossen: Ik bedoelde ook niet dat ik vond dat jij prestaties naar beneden praatte hoor, het ging me om de algemene tendens dat het net lijkt alsof mensen vinden dat Ajax maar altijd tegen lammen en blinden moet voetballen (nu overdrijf ik natuurlijk ook heel erg). We zijn in het algemeen goed in Nederland (dus ook PSV en andere Nederlandse clubs) om prestaties af te zwakken met een of ander argument. Er zijn zelfs analisten die zeggen dat Ajax in een Europa League poule zat (o.a. Sjoerd Mossou) deze groepsfase van de CL. Uiteindelijk heeft geen enkele club (althans, dat hoop ik dan maar) grip op de loting en elke club die in de koker zat heeft het op prestaties verdiend om in de CL uit te komen. Dat PSG, Bayern en City er niet bij zaten voor ons was fijn, maar dat maakt het voor mij niet een Europe League poule. We zouden wat trotser mogen zijn op de prestaties van alle Nederlandse clubs in Europa zonder per se af te moeten zwakken.

28 december 2021 om 12:32



Ja volledig eens verder hoor. Je hebt natuurlijk in Nederland een aantal media die soms van gekkigheid niet weten wat ze moeten opschrijven. Sjoerd Mossou vind ik dan nog wel meevallen, omdat hij vaak mooie achtergrondverhalen schrijft maar een Maarten Wijffels, daar zakt je mond van open soms. Zijn Twitter-account lijkt wel een parodie joh. Maar goed, nogmaals: mijn reactie was inderdaad niet bedoeld om ook maar iets te downgraden, het viel me gewoon op. Als je een poule met BVB, Sporting en Besiktas een EL poule noemt dan heb je er überhaupt weinig van begrepen denk ik.

28 december 2021 om 12:59

Klopt, maar ga ook eens kijken hoe het loopt bij alle andere teams in de Champions League. Bij de meeste zijn er zorgen/is er kritiek. Niet alleen bij de tegenstanders van Ajax. Dat het zo rustig is bij Ajax is eerder bijzonder dan normaal. En ook bij ons kan dat snel veranderen.

28 december 2021 om 13:11

Ajax heeft inderdaad dit seizoen heel erg veel geluk gehad met vooral blessure gevallen bij tegenstanders. Niet alleen in de CL maar ook nog tegen PSV en Feyenoord. Waarbij ze in de wedstrijd tegen Feyenoord zelf ook wel blessures hadden.

Ajax speelt sterk in de champions league dit jaar, met wat slechte uitschieters in de eredivisie, maar dit is toch wel appart, het rommelt vaak bij de tegenstanders, mag ook wel eens een keertje meezitten!

28 december 2021 om 11:30

Ze spelen pas over bijna 2 maanden tegen Benfica. Dit zegt helemaal niks en kan alleen maar goed uitpakken voor Benfica.

Echt Ajax heeft altijd geluk Europees ze betalen de tegenstander gewoon dat spelers geblesseerd thuis blijven of dat er chaos ontstaat intern bij de tegenstanders. Ik ga nog geen aangifte ervan doen maar ik heb wel een vermoeden van matchfixing.

Dit hoeft niet perse goed nieuws te zijn voor Ajax. Er komt meestal een gedreven trainer die alles maar ook alles op zet om resultaten te gaan behalen

jammer dat ze bij benfica niet nog een 2 maanden aankijken

nou nou wat doet ie het slecht zeg, 4 punten achter op de koplopers en overwinteren in de CL als ze donderdag winnen is het verschil nog 1 punt. wat een paniek daar zeg, maar op zich is dit voor benfica een zegen, kunnen ze het allemaal weer rustig op de rit krijgen voordat de CL weer van start gaat.

28 december 2021 om 11:40

Dat dacht ik dus ook, maar heb net even wat meer artikelen gelezen, schijnt vooral te gaan om de onrust in de spelergroep in combinatie met de populariteit van Jesus onder de supporters die niet goed is. Kortom interne druk niet zozeer op resultaten maar om onrust binnen de club.

Als de spelergroep tegen je gaat keren en de fans ook is het snel klaar. Dan zorgt een afgang vs Porto in de beker voor het laatste zetje.

28 december 2021 om 11:47

Niemand wou Jorge Jesus terug bij Benfica, Rui Vitoria werd kampioen met ons en moest zomaar weg voor Jorge die ons had verlaten voor Sporting CP, de aartsrivaal. Jorge Jesus is een oude zak a la Mourinho die super voorspelbaar is en mede door hem winnen we vaak de grote wedstrijden niet. Ben blij dat hij vertrekt

28 december 2021 om 12:22

Ik ben ook benfica fan maar je mist echter Bruno Lage zijn succesvolle periode nog 😉

Kwalificeren voor de CL (voorronden) en daarna ook nog overwinteren CL in groep met (weliswaar matig) Barcelona en 4 punten achter in de competitie is toch nog geen ramp??

Beker was inderdaad erg ongelukkig, maar zal voornamelijk de relatie met de spelersgroep zijn. Toch wel een icoon bij Benfica (als trainer), dus sta wel een beetje te kijken van dit bericht.

Hmm ik weet het niet zeker maar volgens is Benfica de tegenstander van Ajax of niet?

Even serieus voetbalzone je hoeft dat er echt niet elke keer bij te zetten hoor! Dat het eventjes kort in het artikel wordt benoemd noujah oké,maar het staat nu letterlijk in elke titel als het over Benfica gaat!



Benieuwd of het iets gaat veranderen bij Benfica, gelijk ook lekker beginnen dan tegen porto.

Rui Vitoria moest nooit ontslagen worden, Jorge Jesus wat een viezerd. Verliet Benfica voor Sporting om dan na 2 kampioenschappen van ons terug te komen, zulke slangen moet je niet eens willen hebben maar goed hopen dat we een voetballende coach kunnen krijgen die dynamisch durft te spelen ipv houterig en saai.

Altijd zielig, die reacties van niet-Ajax supporters die Ajax Lucky noemen en de prestaties van Ajax in de CL downgraden, terwijl hun cluppie nog geen wedstrijd in de CL heeft gespeeld, laat staan gewonnen. Zeg eens eerlijk, welke club heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat Nederland Europees weer meetelt? Dat was zeker ook allemaal geluk?

28 december 2021 om 12:41

@HCH1 maak je niet druk, je hoort zo vaak Lucky ajax maar net wat je zegt, we hebben niet voor niets veel punten waardoor er meer clubs Europees mogen ballen en dat grotendeels door Lucky ajax

28 december 2021 om 13:14

Ajax heeft het dit jaar goed gedaan, maar je kunt toch niet ontkennen dat ze veel geluk hebben gehad met alle blessure gevallen bij de concurrenten.

28 december 2021 om 16:35

Als we zo gaan redeneren, het is altijd Lucky Ajax pfff.
Ik weet nog dat er een club was destijds die schorsingen weg poetsen dmv hun jurist en een club die altijd in de laatste minuut scoorde.
Is dat dan geen lucky

28 december 2021 om 19:09

Iedereen heeft wel eens geluk, maar ik heb zelden gezien dat een team eigenlijk elke wedstrijd (in de CL) tegen een team speelt dat geteisterd wordt door blessures. En de wedstrijd die niet goed loopt hebben ze het geluk van een falende VAR. Het zijn cadeaus die Ajax met beide handen aangepakt heeft, maar het zat ze niet tegen. Dit is wel iets anders dan de voorbeelden waar jij mee komt. Alleen heb ik het gevoel dat menig Ajax supporter niet toe durft te geven dat het een keer mee zat. Het is helemaal geen schande om dit toe te geven hoor.

28 december 2021 om 19:54

Nou nou wat zit het mee, tegen Chelsea 4-4 met 2 rode kaarten zijn wij ook te kakken gezet.
Wauh wat een Lucky Ajax weer

Zo slecht gaat het niet eens bij Benfica op papier. Landstitel kan nog gewonnen worden, in de CL is het naar verwachting gegaan. Bekernederlaag was pijnlijk. Maar als het op de achtergrond zó rommelt, tsja. Een nieuwe trainer kan het bijna alleen beter doen. Er staat een heel degelijke ploeg en de ingrediënten zijn er. Ik verwacht wel dat het tegen Ajax einde verhaal in de CL is.

Vergelijk het met Slot bij Feyenoord- staat ook vier punten achter, door in Europa, pijnlijke bekernederlaag. Maar niet op de schopstoel omdat de sfeer zo goed is. Nu had Feyenoord in de Eredivisie ook wel een stuk lagere verwachtingen...

Rot voor Benfica maar vindt ik persoonlijk ook rot voor ajax want met een nieuwe trainer aan het roer gaat iedereen zich bewijzen en dat dan vlak voor dat ze tegen ajax spelen
We zullen het zien

28 december 2021 om 15:47

Kan idd 2 kanten op vallen. Die dekselse Portugezen zijn vaak in dit soort situaties op z'n gevaarlijkst is me wel s opgevallen. Ik geloof niet dat Ajax hier direct voordeel van heeft idd.



Het zal blijken of dit een voordeel is, persoonlijk denk ik van niet. Nieuw elan kan zo ontstaan, en daarnaast neem ik aan dat spelers van Benfica niet gemotiveerd hoeven te worden om op zijn minst hun huid zo duur mogelijk te verkopen in de Champions League. Portugezen ploegen zijn doorgaans ook prima in staat om het spelletje te spelen (vaak nog beter) waarmee een paar clubs in de Eredivisie Ajax mee in toom wisten te houden. En wellicht is het "favoriet zijn" ook onbewust een probleem bij onze spelersgroep, toeval of niet; in de wedstrijden waarbij Ajax torenhoog favoriet was ging het telkens fout. Normaal ben ik niet zo van de bijgelovigheid, maar Ajax vs ploegen met onze nog steeds geliefde Vertonghen in de ploeg heeft al twee keer desastreus voor ons uitgepakt.

Dus zo'n makkie zal het waarschijnlijk niet worden. En of er nou wel of geen personele problemen zijn bij de tegenstander, daar hebben we geen invloed op. En ja soms kan dit voordelig zijn, maar elke club supporter heeft wedstrijden mee gemaakt waarbij het geen voordeel was. Het liefst zie ik Ajax natuurlijk met mooi en dominant voetbal doorgaan, maar als wij de finale halen met lelijk voetbal vind ik het ook prima. Lelijk winnen moet je als ploeg ook gewoon beheersen.

28 december 2021 om 13:38

Gezien alle onrust die er nu is, en het feit dat er spelers uit de selectie gezet zijn zou dit normaal gesproken eerder nadelig dan voordelig zijn.

28 december 2021 om 18:23

Lelijk winnen is 'fijner dan ,,mooi" verliezen
Trouwens, mooi verliezen bestaat volgens mij niet.
Geef mij maar ,,lelijk winnen"
Om mijn part een eigen goal van de tegenstander in de laatste seconde van de extra tijd.

Kop van het artikel is veranderd. Hij is nu dus daadwerkelijk ontslagen.
Dat is niet gunstig voor Ajax. We wisten hoe Benfica speelde, onbder andere door de wedstrijden tegen Psv en Barca. Je kan je team nu niet voorbereiden waar hun zwakke punten liggen.
Verdomde jammer

28 december 2021 om 18:15

Exact. Benfica is nu een minder goed in te schatten tegenstander.

Daar tegenover staat wel dat mocht de nieuwe trainer geen klik met de spelersgroep hebben of wat dan ook, en de onrust binnen de club blijft hangen tot en met het tweeluik, dat zoiets wel voordelig uit kan pakken.

Benfica, vier punten achterstand momenteel op de koploper.
Alsof dit niet in te halen valt, wat een paniekzaaiers.
Een club als Benfica kan , ondanks een mooie historie, zich niet elk seizoen meten met Europese grootmachten.
Ondanks deze crisis daar, hoop ik voor Ajax dat ze het redden tegen deze toch nog steeds geslepen ploeg.

28 december 2021 om 18:59

Het gaat ook niet om de prestaties. Het gaat om de mensen binnen de club die niet door één deur kunnen.

Eindelijk. Werd tijd dat iemand eens ingeeep. En nu wordt de coach van het 2e elftal de trainer. Nu gaan ze jeugd doorschuiven en een kans geven. Lekker weer normaal 4-3-3 voetballen en al die ouwe lullen eruit. Seferovic vertongen lazaro Taarabtb meite radonjic lozen tijdens de winter en gewoon weer met eigen jongens gaan spelen. Het is een schande dat je 4x in 5 jaar de youth league finale speelt en dat je een trainer hebt die jeugd structureel links laat liggen. Het wordt weer leuk eindelijk. Umaro embalo, goncalo Ramos, Pauli Bernardo, Aruajo, morato en de kleine tovenaar Tiago fantastisch. Ferro, gedson, florentino, jota weer terug en een plek geven.

Weet niet wat hier lucky aan is ... ? Een nieuwe trainer kan de boel weer op scherp zetten bij Benfica .. kan 2 kanten op...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren