Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik verkocht ze ‘nee’, want wij vonden Ajax toentertijd arrogant’

Laatste update:

Dennis Bergkamp debuteerde in 1986 voor Ajax en bleef vervolgens zeven jaar actief bij de Amsterdammers, met wie hij onder meer een landskampioenschap en de UEFA Cup won. Het had echter weinig gescheeld of de oud-spits, die nu actief is als assistent-trainer in de Amsterdam ArenA, had het aanbod van de club om aan te sluiten bij de jeugd afgewezen.

“Zo zagen wij Ajax vroeger bij ons thuis. Ik was elf jaar oud en speelde bij Wilskracht toen Ajax mij vroeg een training bij te wonen. Ik verkocht ze ‘nee’, want bij ons thuis vonden we Ajax toentertijd een arrogante club”, blikt hij terug op de website van de club, “Een jaar later klopte Ajax opnieuw bij me aan en ging ik toch akkoord. De eerste training beviel me zo goed, dat ik bleef. Bovendien viel het uiteindelijk wel mee met die arrogantie."

Bergkamp werkt tegenwoordig als rechterhand van Peter Bosz en dat bevalt hem prima. Ambitie om ergens als hoofdtrainer aan de slag te gaan, heeft hij dan ook niet: “Ik vind mijn rol zoals die nu is prettig. Bovendien ben je als hoofdcoach 24/7 bezig met voetbal. Daar zit ik niet op te wachten. Ik wil mijn werk kunnen afsluiten zodra ik in mijn auto stap naar huis.''

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

'Want wij vonden Ajax thuis een arrogante club', wat een wanargument zeg. De supporters oke, daar valt misschien nog wat van te zeggen (al vind ik dat zelf ook allemaal wel meevallen), maar hoe kan een club überhaupt arrogant zijn eigenlijk haha?

25 maart 2017 om 15:47

Door de uitstraling?

25 maart 2017 om 16:25

@sanderkoevoets; behalve de supporters zijn bijv ook de spelers beeldvangers van een club. Bij Ajax werden/worden(?) veel talenten zelf opgeleid met een (gezonde) dosis lef en arrogantie. Schoffies zo je wilt. Geen respect voor gezag. Dat in combinatie met het feit dat ze nogal vaak succesvol zijn zorgt ook voor bravoure. Bravoure en eigenwijsheid lijkt verdacht veel op arrogantie.

25 maart 2017 om 16:50

Het gaat om de manier waarop het altijd gaat rondom Ajax. De situatie met zivkovic en Neres is daar een mooi voorbeeld van: 'ze moeten wennen aan het spel van Ajax'. Wat is er dan zocbijzonder aan het spel van Ajax op dit moment?

25 maart 2017 om 17:12

Zo moet jij een zwaar leven hebben zeg. Ajax mag toch zelf bepalen of ze een speler rijp vinden of niet. Als dat al arrogant is....

25 maart 2017 om 17:11

Het verstand komt met de jaren zeggen we dan maar .

25 maart 2017 om 20:23

Door met stropdassen met nummer 1 er op te gaan lopen bijvoorbeeld

Gelukkig is dat nu veranderd...

25 maart 2017 om 15:53

Niet dan?

25 maart 2017 om 16:01

Schã¶ne: 'we steken voetballend met kop en schouders boven de rest van de competitie uit.'
En dan toch tweede staan. Is dat nou heel bescheiden of heel arrogant?

On-topic: ik hoorde dat Bergkamp vroeger Feyenoordfan was. Weet iemand daar meer van?

25 maart 2017 om 16:04

Geloof in eigen kunnen en de hele top 3 kan nog kampioen worden

25 maart 2017 om 16:08

Maakt de uitspraak van 1 speler een hele club arrogant? Bij die definitie is elke club arrogant omdat er bij elke club wel eentje zit die iets te positief, of echt arrogant is.

25 maart 2017 om 16:13

@ronzie.
Nee, dat is niet de definitie, maar ik stelde een retorische vraag. Excuses dat het niet meteen een uitgebreide verhandeling rondom de grondslagen van de vermeende arrogantie van Ajax werd. Een wat meer onderbouwd stuk kun je in de commentthread hieronder lezen.

25 maart 2017 om 16:23

Smakelijk om lachen*. Hooghouden van weet ik veel hoeveel jaar terug? Het vasthouden aan een systeem omdat de opleiding daarop gebaseerd is en er al genoeg mislukte pogingen waren gedaan in een ander systeem? Nog niet te spreken over dat onzinnige stukje over heel Nederland vs Ajax. Ik heb het al bij heel veel verschillende situaties aangegeven: als je iets maar vaak genoeg roept, ga je vanzelf geloven dat het waar is. 'Lucky Ajax', 'Ajax is arrogant'... ook al krijgen ze een jaar lang niks mee van de scheids, en krijgen ze 1 keer onterecht iets mee, zul je iedereen weer horen over Lucky Ajax (dit seizoen in mindere mate al). Zelfde geldt voor arrogantie. Jorgenson die 50 keer herhaald dat Feyenoord de beste club is enzo. Arrogant? Dit is nu letterlijk 1 voorbeeld van Schone...

25 maart 2017 om 16:37

Arseneal.. Ik heb moeite met het eerste citaat van Jorgensen vinden waar hij claimt dat Feyenoord de beste is. Maar als er 50 zijn zie ik graag de linkjes terug. Dat betekent dat hij elke speelronde twee keer vertelt dat Feyenoord de beste is. Bijzonder dat dat zo moeilijk terug te vinden is dan.
.
Fijn dat je smakelijk hebt gelachen. Fijn dat je werkelijk niks van mijn tekst begrepen hebt en nu een beetje zuur reageert. Je bevestigt zelfs een beetje mijn punt door alleen maar naar de ander te wijzen.
.
Maargoed. Het is een beetje zinloos discussieren zo. Je kruipt nogal in een slachtofferrol en op die manier kun je alle argumenten tegen je wel afwimpelen. Dat is verder ook prima.
.
Als laatste nog maar een geste, zodat je niet denkt dat ik heel mijn leven boos ben op Ajax.
Ik vind Ajax arrogant, maar ik vind de onderdanige houding van andere clubs misschien nog wel erger. In Rotterdam heeft een deel van het Legioen daar ook weleens last van. Dan is het iets te veel opboksen tegen Ajax en iets te weinig van eigen kracht uitgaan.

25 maart 2017 om 16:49

Leuk dat je het zo letterlijk neemt, die uitspraak, maar je weet zelf ook heel goed dat het een overdrijving is.
Maar ik kan me het goed herinneren over hoe Feyenoord de beste supporters van de wereld had en dit dat. Al zal ik toegeven dat het niet het beste voorbeeld is, omdat hij er toen pas net zat.
Al kan ik je ook voorbeelden geven van Elia, die zichzelf de beste op die positie vond en Toornstra die ervan overtuigd was dat jullie de EL konden winnen.

Afijn, het enige waar je nu mee reageert is hoe ik het niet begrijp, zonder uitleg te geven wat dan niet, dat ik in de slachtofferrol kruip, dat ik je punt bewijs (weer zonder uitleg) en dat het zinloos discussieren is. En daar heb je helemaal gelijk in. Hoe wil dan ook discussieren als je geen 1 uitspraak weet te onderbouwen.

25 maart 2017 om 16:57

@arseneal
Elia is nou echt een uitzonderlijk geval. Die uitspraken nemen we zelf ook niet serieus. Je hoort juist vaak van supporters dat hij moet stoppen met dat soort uitspraken.
Toornstra zei: als Feyenoord de groep overleeft (met United en Fener) kan het de EL winnen. Daarmee zegt hij niks arrogants toch? Op papier waren Fener en United allebei zeer sterke kandidaten in de EL. En daarom zei ik dat je niks van mijn punt begreep. Zeggen dat je goed bent is helemaal niet erg. Dat is zelfs gezond. het gaat om het moment en de manier waarop je het zegt.
Die uitspraak van Jorgensen zou een overdrijving zijn als hij tenminste een paar keer heeft gezegd dat Feyenoord de beste is. Maar dat heeft hij ook niet gedaan. het is nu dus gewoon een leugen.
Maar dit is wat ik eigenlijk al wilde voorkomen: Het gaat niet om wie het vaakst iets heeft geroepen. Het gaat om de manier waarop een club met zijn rol in de competitie omgaat. Ajax heeft er een handje van om te dwepen met haar historie, de grootse prestaties en de uitvinding van totaalvoetbal. En dan niet op een hele chique manier. Dan kun je dat wel ontkennen, maar het komt overduidelijk zo over op een groot deel van de bevolking.

25 maart 2017 om 17:04

@feye88

Wat wil je nou precies zeggen?zeg nou eens wat je echt denkt in plaats van heel veel tekst en geen enkele inhoud.

Wat is er arrogant aan Ajax? Volgens mij niet zoveel hoor. Ik vind dat Ajax niet arrogant is. Ajax hoort elk jaar kampioen te worden. Dat ook vanwege het feit de grootste begroting en daarbij ook de behorende spelers die er vaak spelen.

Dat er spelers in interviews zo en dan gekke dingen zeggen hoort er bij. Die worden in een wereld geleefd door allemaal konte likkers. Dacht je nou echt dat bijvoorbeeld Karsdorp mee kan met het niveau van Barcelona? Dat is toch ook iets wat we met ze allen uit vreugde zeggen. Het zelfde met Elia die zei toch ook wel eens gekke dingen.

Als Ajax thuis speelt tegen Schalke zeg ik, die zouden we thuis wel moeten pakken gezien onze kwaliteiten. Dat mensen dat als arrogant bestempelen snappen de term niet. Je kan het ook zien als een soort realistische positieve kijk.

25 maart 2017 om 17:07

Als je het er niet op aan wilde laten komen had je nooit het voorbeeld van Schone moeten noemen.

En dat van Jorgensen is helemaal geen leugen. Ik kan me die 1e weken herinneren dat hij haast meerdere keren per week op VZ verscheen met uitspraken over hoe geweldig Feyenoord wel niet was. Echt tot op een punt dat het misselijkmakend was.

Dat van Toornstra vind ik persoonlijk een arrogante uitspraak. Hij zei het nog geen 2 weken nadat ze gelijk hadden gespeeld tegen Zorya(!). Als je dan zover vooruit gaat kijken en zegt dat je de EL kan winnen, is dat niet alleen dom, maar ook flinke zelfoverschatting. Ironisch genoeg (gezien jouw kritiek), gaf hij als drijfveer de historie van Feyenoord, dat het ze al eerder is gelukt.
Dat is relatief gezien alsof Vitesse na een paar wedstrijden tegen Ajax of Feyenoord moet wint en ze zeggen dat ze wel eens kampioen zouden kunnen worden.

En bovendien: concrete voorbeelden noem je nog altijd niet over Ajax met hun historie en weet ik het. Ik zie het vrij weinig voorbij komen. Voor mijn gevoel gebeurt het ook bij Feyenoord echt niet veel minder dan bij Ajax. Het is voornamelijk dat Ajax gewoon heel veel oud-Ajax spelers in dienst heeft en het dan misschien. wat vaker terugkomt in een interview.

25 maart 2017 om 17:19

Jongens. Ik vind het helemaal mooi. Als je nou verwacht dat ik 100 uitspraken ga aanhalen van Ajacieden kun je nog lang wachten. Als je niet wilt accepteren dat je club arrogantie uitstraalt, is dat ook prima. Maar een van de motto's van je club is 'wij zijn Ajax, wij zijn de beste'.
Als je me die quotes van Jorgensen wilt laten zien zou dat je argument wat sterker maken. Want quotes van spelers zijn volgens jou de maatstaf om te bepalen of een club arrogant is.
Dat ik die quote van Schã¶ne gebruik was omdat ik dmv een retorische vraag een punt wilde maken. Niet omdat ik geloof dat quotes van spelers de maatstaf zijn.
Het is ook wel weer typisch om te zien hoe je me nu benadert alsof ik alleen maar anti-Ajax aan t oreren ben, terwijl ik het misschien nog wel erger vind als andere clubs zich onderdanig opstellen.
Maar je zou best een keer in de spiegel kunnen kijken en je afvragen waarom anderen Ajax als arrogant zien. Als je antwoord dan 'jaloezie' is, weet je meteen dat je arrogant bent.
Fijn weekend verder.

25 maart 2017 om 17:27

@feye88

Je vind het helemaal niet mooi. Waarom zeg je niet gewoon is wat je denkt? Je ratelt allemaal tekst maar uit eindelijk zeg je niks.

Ajax heeft het motto van Wij zijn Ajax en Wij zijn de beste. Gebasseerd op geschiedenis en titels en een soort motto spraak naar je zelf. Dat je altijd voor het beste moet gaan en niet voor de 84e plaats.

Een echte Feyenoord supporter heeft niks met Ajax en andersom ook niet. Dat wilt niet zeggen dat we niet met elkaar op een respectvolle manier kunnen discussieren. Maar wij zullen het nooit met elkaar eens zijn. Wij Ajax supporters vinden de overtreding van Vilhena niet kunnen en jullie Feyenoord supporters weten dat ook wel maar praten het toch deels recht. Dat gebeurd ook andersom bij Ajax supporters aan hun kant. Maar een Feyenoord supporters kan nooit objectief reageren op Ajax en andersom ook niet. Maar waarom zou je dat willen als supporter zijnde van beide clubs. Daarvoor zijn we niet voor niks rivalen.

25 maart 2017 om 17:42

Ik heb juist wel wat met Ajax. Ik vind de filosofie van spelen heel mooi. Ik vind bluf en bravoure (zoiets noemen Ajacieden het toch?) ook helemaal niet erg. Maar ontkennen dat het arrogant is vind ik dan weer een beetje zinloos.
Dat is hetzelfde als ontkennen dat er tussen de Feyenoorders een hoop hooligans zitten die doorgesnoven op vakkie S staan. Of ontkennen dat Feyenoorders tegen Ajax opkijken omdat we de zwakkere helft van twee aartsvijanden zijn.
Ajax heeft een bepaalde mate van arrogantie. Het hoort bij de clubcultuur. Ik vind het daarom ook behoorlijk irritant om hier Ajacieden dat te zien ontkennen.
Een speler als Klaassen heeft daar geen moeite mee. Het geeft hem een machtig gevoel (gaf hij zelf aan). En de andere clubs kijken allemaal tegen Ajax op. Als ik voor Ajax was, had ik me vast ook arrogant uitgelaten.

25 maart 2017 om 17:53

Sorry maar er is geen touw aan vast te knopen wat je allemaal zegt. Het is allemaal half werk wat je zegt.

Als retorische vraag om een punt te maken? Welk punt dan? Dat Ajax arrogant is? Dat zou betekenen dat jijzelf spelers als maatstaf gebruikt.

En nee, ik benader je helemaal niet als anti-Ajax persoon. Ik benader je als Feyenoord die ongefundeerde kritiek uit op Ajax, terwijl aan de meeste dingen die jij zegt Feyenoord zich ook schuldig aan heeft gemaakt.

En waarom eens in de spiegel kijken als tientallen anderen die spiegel al dagelijks voor mij houden? Ik word er vaak genoeg aan herinnert dat Ajax arrogant zou zijn, dat ik geen zin heb om een keer gelijk te geven aan degenen die het dat niet verdienen.

Waarom zou ik jou trouwens ook die quotes van Jorgensen geven als dat geen punt bewijst (immers: jij bent van mening dat uitspraken van spelers geen maatstaf is) en ik al heb aangegeven dat het niet het beste voorbeeld was?

'feyenoord is wat mij betreft het eindstation"
"dat dit een van de fanatiekste en extreemste supportersscharen ter wereld is"
Zijn er overigens al 2 na een halve minuut zoeken.

25 maart 2017 om 18:06

@arsen(e)al

Het is in mijn ogen niet half werk. Een feit is dat Fey88, jij en Jasonrhijn er nooit uit zullen komen. Jullie missen alle drie wat de ander probeert te zeggen.

Mijn advies? Agree to disagree

25 maart 2017 om 18:09

Die quotes hebben echt totaal geen raakvlak met arrogantie. maar wel knap dat je twee quotes van Jorgensen hebt gevonden. Jammer dat ze niks met het onderwerp te maken hebben.
.
En ja. het punt dat ik maakte is dat ik Ajax arrogant vind. Sterker nog. Als ik Ajacied was, was ik trots op die arrogantie. Hoort bij de club. Maar goed.. kennelijk zie jij dat niet zo. Ook prima.

25 maart 2017 om 18:10

Daar ga ik me bij aansluiten Badhabbit.

25 maart 2017 om 18:37

Badhabbit, Ik mis helemaal niet wat hij zegt, ik ben het er gewoon niet mee eens en kan er ook vrij weinig mee.

Feye88, ik quote jou: Dat ik die quote van Schã£â¶ne gebruik was omdat ik dmv een retorische vraag een punt wilde maken. Niet omdat ik geloof dat quotes van spelers de maatstaf zijn
Ik quote jou weer: En ja. het punt dat ik maakte is dat ik Ajax arrogant vind

Wat is het nou? Zijn de spelers nou wel of geen maatstaf? Want als je vind dat Ajax arrogant is door zo'n uitspraak, vind je ze dus wel een maatstaf.

En een quote op 25 jarige leeftijd als: 'feyenoord is mijn eindstation', is niet arrogant? Of je hebt werkelijk 0,0 ambitie, of Feyenoord moet dan wel zo'n goede club zijn dat een stap hogerop niet hoeft.
En een quote waarin hij zegt dat de supporters (1 van) de beste zijn van de wereld... hoe vind je het beste spel van de ED dan wel arrogant?

25 maart 2017 om 18:40

"dennis Bergkamp heeft tegenwoordig als assistent-trainer een behoorlijk aandeel in de successen van Ajax en ook als speler kon de 'Non-Flying Dutchman' puike prestaties achter zijn naam schrijven in Amsterdam. Maar voordat Bergkamp bij Ajax kwam te spelen, was hij fanatiek supporter van Feyenoord samen met zijn vader. Bergkamp vond Ajax maar een 'arrogante en hooghartige' club."

Bron: http://voetbalflitsen.nl/wtf/gyxpe1/top-10-spelers...

25 maart 2017 om 19:22

@arseneal:
Quote Jorgensen dan wel volledig ipv 1 zin, hier is echt niets arrogants aan:
Feyenoord is wat mij betreft het eindstation. Veel Denen reageerden ook leuk. Eindelijk eens een speler die niet zijn loopbaan verknalt. Het is niet mijn bedoeling om na twee jaar te vertrekken. Ik heb geen Premier League nodig. Zo ben ik niet. Man, moet je naar dit stadion kijken, dat zit altijd vol. En ik kom hier dus niet om daarna nog een stap te maken. Wie weet mag ik over vijf jaar wel bijtekenen. Ik ben een gelukkig mens."

25 maart 2017 om 19:26

Ijsmuts, ik zie niet in hoe dat extra stukje de context verandert.

25 maart 2017 om 19:38

Jij haalde het aan om de arrogantie van Jorgensen aan te duiden.
Lijkt me dat deze woorden juist alles behalve arrogant, eerder nederig.

25 maart 2017 om 20:19

Hij zegt maw: ik speel al bij zo'n geweldige club dat ik geen stap meer hogerop hoef.
Nederig noem ik anders.

Maar ik zei al eerder dat de uitspraken van Jorgensen niet echt een goed voorbeeld was, omdat hij er ook pas net een week oid was.

25 maart 2017 om 20:50

Hij gebruikt andere woorden dan diegene die jij m in de mond legt: de premier league (hogerop) is niets voor mij.

25 maart 2017 om 20:58

Hahahaha ik leg hem woorden in de mond? Hij zegt: ik heb geen PL nodig. Oftewel: ik heb een stap hogerop niet nodig om aan mijn behoeften te doen. Maar dat is puur omdat hij er pas net was. Ik zie hem binnen 1 of 2 jaar echt nog wel een stap hogerop doen.

25 maart 2017 om 21:36

Nogmaals, wat is daar arrogant aan? Dat hij Feyenoord een geweldige club vindt?

25 maart 2017 om 22:06

Begrijp het probleem al uberhaupt niet. Dat een supporter van een andere club Ajax arrogant vindt...... Het interessert me werkelijk helemaal niets of anderen Ajax arrogant vinden.

26 maart 2017 om 09:49

En dat is nou precies de reden dat iedereen een hekel heeft aan Ajax.

26 maart 2017 om 11:25

@arsen(e)al

"en een quote op 25 jarige leeftijd als: 'feyenoord is mijn eindstation', is niet arrogant? ...."

Je mist dus wel alles, precies zoals ik zei. Laat ik het omdraaien voor je. Stel dat de Ligt (of Shone, of wie dan ook) zou zeggen dat hij Ajax niet hoeft te verlaten, omdat het hem erg goed bevalt. Dan zal je niemand hier horen zeggen dat dat arrogant is.

Het hele riedeltje van Ajax is een arrogante club heb ik nooit zo begrepen. Eigenwijze club zou ik nog wel kunnen plaatsen met al dat gebazel over aanvallend voetbal, bepaalde formaties die heilig zijn en frivool spel.

Ajax is een van de grootste clubs in Nederland, als je op titels zou afgaan zelfs de meest succesvolle. Logischerwijs wil Ajax dus elk jaar om de titel strijden, dat willen ze bij PSV en Feyenoord ook neem ik aan. Het is een beetje raar als je als een club van dat kaliber zou zeggen .. nou jongens, wie weet plek twee of drie, we willen wel bescheiden blijven he.

Ik denk dat het arrogante vooral uit de lucht is gegrepen door mensen die Ajax niet zo mogen. Je ziet dat wel vaker bij bepaalde grote clubs. Bayern, Manchester United, Real Madrid. Ze hebben veel fans maar ook veel haters.

25 maart 2017 om 16:05

Arrogantie is niet alleen het hebben van ambitie. Het gaat meer om de manier waarop. Dat hooghouden van Witschge destijds, dat was typerend. Het type zelfvertrouwen dat over de rug van anderen gaat en zelfvoldaanheid die daar bij komt kijken.
Ook de houding dat het systeem van Ajax het heilige systeem is. Dat het voetbal op zijn puurst is, als het de 4-3-3 van Ajax is. Daar zit het 'm een beetje in.
Nou vind ik Ajax wel een mooie club, maar er straalt best een hoop arrogantie vanaf. Dat is voor Ajacieden zelf volgens mij vaak niet te zien. Maar als een heel groot deel land tegen je vertelt dat je arrogant bent, en je ontkent het in alle toonaarden, dan kun je je ook een keer afvragen aan wie het ligt. Spoiler: zowel aan Ajax als aan 'de tegenstanders'

25 maart 2017 om 16:30

@ Feye88, Ajax heeft de meeste prijzen gewonnen, een paar keer het beste voetbal van Europa gespeeld en de grootste Nederlandse voetballers voortgebracht. We zijn hier trots op, maar door dit vaak te benoemen snap ik dat het arrogant overkomt en mogen ze ons ook terecht arrogant noemen. Maar door te stellen dat je het mooiste stadion hebt (subjectief) en de beste supporters van Nederland hebt (subjectief) ben je naar mijn mening ook behoorlijk arrogant. Denk dat wen top 3 supporter sowieso een stuk arroganter is dan van andere clubs.

25 maart 2017 om 16:49

Tja, het zijn inderdaad subjectieve maatstaven, die deels wel weer concreet te maken zijn. Feyenoorders hebben namelijk vaak veel langer een seizoenskaart (merkentrouw) dan supporters van andere clubs. Ik meen me te herinneren dat een gemiddelde seizoenskaart van een Feyenoordsupporter 18 jaar in zijn bezit is, tegenover 11 jaar van de nr. 2 (ajax dacht ik). (tip: zoek op google naar trouwheidsindex)
Daarnaast wordt de gedachte dat de Kuip het mooiste stadion is, door een groot deel van de bevolking gedragen. Dit is natuurlijk subjectief. Maar zoals ik al aangaf. het gaat om de manier van het uitdragen. Dat is moeilijk meetbaar en hangt ook heel erg samen met hoe anderen reageren.

25 maart 2017 om 17:09

@feye88

Dingen die Ajax uitdraagt heb jij niks mee daarom ben jij geen Ajax supporter. De dingen die je hier allemaal verteld, je bent gewoon op zoek naar een bevestiging. Die zal je niet krijgen van Ajacieden en alleen van Feyenoord supporters of andere. Ik zelf vind Ajax niet arrogant nogmaals.

25 maart 2017 om 17:23

In het bezit zijn van een seizoenskaart kan een onderdeel zijn van 'beste' supporter. Maar er kunnen maar +/-50.000 in het stadion. Zijn die andere miljoenen supporters van Feyenoord dan 'minder' in jouw ogen?

25 maart 2017 om 17:25

Dat is een drogredenering Finalvoetbal. Het heet een vals dilemma. Zoek het maar op.

25 maart 2017 om 17:32

@feye88

Wat kan mij het schelen wat voor statistieken er zijn van seizoenskaarthouders. Ik heb nu ongeveer 8 jaar een seizoenskaart. Maar wellicht dat ik er volgend jaar mee stop. Ik heb steeds minder tijd en er zijn andere dingen waar ik liever tijd aan besteed. Volgens mij ben je dan geen mindere trouwe supporter of hoe je het wilt noemen. Ik vind voetbal zeer mooi en heb er genoeg passie mee. Maar werk en prive zijn me net wat belangrijker aangezien dat me uiteindelijke leven bepaald.

25 maart 2017 om 18:29

@ JasonRhijN, precies dat. Fey88, beseft denk niet dat je een hele trouwe EN goede supporter kan zijn zonder seizoenskaart. Sommige mensen moeten misschien structureel werken op zondag, hebben een handicap of misschien wel druk gezinsleven die met hun kinderen op zondag weg moeten. Wellicht door een gebrek aan levenservaring trekt die dan te snel conclusies.

25 maart 2017 om 22:12

Feye88, dat wat Wtische deed was nou precies zo'n voorbeeld waarom ik Ajax fantastisch vind! Dat jij dat arrogant of vervelend vind doet niets af aan het feit dat juist dat de dingen zijn die indruk maken.
Het onder druk spelen met een tegenstander, uitdagen, door de stokken spelen, laten voelen dat je op alle vlakken de betere bent, overheersen, dat is ook voetbal.
En ondanks dat je dit zal ontkennen, heeft het 4-3-3 zoals Ajax dat speelt het Nederlands voetbal op de wereldkaart gezet. Juist door de zelfverzekerde manier van voetballen.

25 maart 2017 om 16:19

Komt denk ik meer door de grote hoeveelheid gloryhunters uit plaatsen als schubbekutteveen. Die roepen tegen iedereen hoe goed Ajax wel niet is terwijl ze de club in hun regio afkraken. Als je denkt dat dat arrogante uit de lucht is gegrepen moet je de uitspraken van oud-ajacieden (zoals Sjaak Swart) maar even terugkijken. Hoort gewoon bij de typische Amsterdamse bluf en is onderdeel van de clubcultuur. Niets mis mee hoor, maar kijk dan niet raar op wanneer de rest van Nederland je uitlacht als je het vervolgens niet waar maakt.

25 maart 2017 om 16:26

Laatst nog Schone die riep dat Ajax veruit het beste voetbal speelt. Maar als je het seizoen zo gaat analyseren dan is dat gewoon niet zo. Afgelopen zondag was het weer een blamage tegen Excelsior bijvoorbeeld.

25 maart 2017 om 17:07

En nu? Is Schone nu een minder mens? Een mindere voetballer? Kuyt zei vorig jaar in de ronde 10 ongeveer dat Feyenoord kampioen wordt. Uit eindelijk niet geworden? Vind ik ook heel arrogant.

25 maart 2017 om 18:32

Nee, geen idee? "Wij zijn Ajax wij zijn de beste", nu wel?

Het is niet zo moeilijk. Cijfers spreken voor zich. Ajax is de grootste club van Nederland. Heeft Niets met arrogantie te maken. Puur de feiten.

25 maart 2017 om 16:58

Dat zijn de feiten. En er is niemand die het ontkent. Het vele malen opscheppen is dan weer wel een beetje arrogant. Vind je niet?

25 maart 2017 om 17:05

Noem is een voorbeeld met opscheppen? Kom eens met feiten voordat je iets neerlegt als "arrogantie".

Je doet net of elke Ajacied dagelijks zegt, wij zijn de betere meerdere titels enzo. Elke Ajacied weet ook wel dat dit Ajax nooit het 95 zal bereiken. Daarvoor leven we in een andere tijd. Maar ik snap niet zo goed wat jij telkens hier wilt zeggen.

25 maart 2017 om 17:22

Ajax is een mooie club met een lange geschiedenis en veel prijzen. Vooral de periode 71 72 73 als ik het goed heb dat is gewoon ongelovelijj wat er toen gepresteerd werd. En ook de talenten die ze nu weer hebben met de ligt en Kluivert. Maar dit is iets wat Ajax altijd flikte decennia lang. Maar moschien zit i mk er naast maar soms zie ik op voetbalzone de real Madrid fans VS Barcelona fans plus een leuk deel Ajax fans hier een goed voorbeeld geven van arrogantie en soms best wel storend als je de reacties leest. Maar ja wat wil je ook op een site waar het merendeel daar fan van is zie je het vaker voor komen. Een beetje arogantie is gezond lijkt me zo als Cambuur leeuwarden de trots van het noorden 😋

25 maart 2017 om 17:23

Wat is jullie clubmotto? hint: het begint met 'wij zijn Ajax'

25 maart 2017 om 17:30

@feye88

Zou je arrogant kunnen vinden. Maar je kan het ook anders zien dat Ajax altijd het beste wilt hebben en geen genoege neemt met een 15e plaats. Je kan het ook eens andersom bekijken in plaats van de kant wat negatief is.

25 maart 2017 om 17:45

Maar dat is niet wat die uitspraak inhoudt. Ajax is een club van bravoure en daar past wat arrogantie bij. Waarom zou je dat willen ontkennen? Het zit in de cultuur van de club verweven en het heeft bepaald geen windeieren gelegd. Wees er trots op ipv dat schijnheilige ontkennen.

25 maart 2017 om 18:09

Maar wie moeten we anders zeggen dat we zijn???

25 maart 2017 om 18:11

Dat is precies wat ik bedoel. kom er lekker voor uit dat je jezelf de beste vindt. Dat hoort erbij. En het hoort erbij dat ik mij daar als Feyenoorder aan erger.

25 maart 2017 om 19:36

@feye88

Je snapt mij punt nog steeds niet he. De meeste Ajacieden zijn helemaal niet arrogant. Wij worden altijd geconfronteerd met de term waar het nergens op slaat. Wij weten allemaal dat we kansloos zijn in de Champions League en in de Europa League mits we in de Europa League een goede loting hebben.

De hele term arrogantie slaat nergens op. Als wij zeggen we gaan de Knvb beker van Zwolle winnen en toevallig gaan we keihard op onze bek. Betekent niet dat we arrogant zijn. Het is toch ook vrij normaal om te zeggen dat een Ajax van Zwolle moet winnen. Als jij al je geld op Ajax moet zetten of Zwolle dan zet je dat toch gewoon op Ajax. Die zijn dan op dat moment favoriet dat het zo niet uitkomt ja, dat gebeurd wel is in de voetballerij.

11 jaar toen hij naar Ajax ging. Zou dat nu nog kunnen? Volgens mij worden ze nu al heel jong gescout.

25 maart 2017 om 17:45

Toornstra, Vardy... Zo zijn er nog wel een paar die later gescout zijn. Bij Feyenoord heeft gisteren een jongen een contract getekend die vorig jaar nog bij de amateurtak van Feyenoord zat.

Wij Amsterdammers stralen altijd zelfverzekerheid uit. Je zal moeilijk een Amsterdammer tegen komen die je geen grote mond geeft als er een reden voor is. Andere zien het als arrogantie. Iedereen mag en kan ze mening geven erover. En met alle successen wat er in de loop der jaren is behaald door Ajax, is die zelfverzekerheid niet omlaag gegaan. Altijd beter dan het op het veld gaan met de staart tussen de benen.

25 maart 2017 om 21:24

Totale onzin dit natuurlijk. Zijn zat Amsterdammers die niet zelfverzekerd overkomen of een grote bek hebben.

Door bv met stropdassen te lopen met nummer 1 erop, terwijl je in die tijd al paar jaar zowel in de competitie als in Europa niks hebt gepresteerd.

25 maart 2017 om 19:13

Iets met oude koeien.

Ajax is de meeste succesvolle club in Nederland. We eisen ook als fan het hoogsthaalbare. Als dat arrogantie is so be it. Alle clubs die zoveel titels en prijzen pakken zijn "arrogant". Het is ook in Amsterdam erg moeilijk te slagen. Om ver te schoppen moet je meer van jezelf afbijten dan ergens anders. Ja, dan word je dus ook "arrogant". Tegenwoordig zijn ze in Eindhoven net zo "arrogant" als in Amsterdam. Dat Ajax vorig jaar in de laatste wedstrijd in hun broek deden betekent niet dat o.a Willems en Luuk de Jong niet arrogant deden. Die zelfde oorlogsvoering die ze de laatste weken ook voeren kan je ook arrogantie noemen. Maar goed, PSV is zo een "warme" club en Feyenoord heeft de "beste" fans. Iedereen geloofd in z'n eigen gelijk.

25 maart 2017 om 19:38

Tegenwoordig als je zelfverzerkerd bent in het leven ben je al arrogant. Als jij zegt, ik ga voor die baan want ik heb de capaciteiten en kwaliteiten om de functie te bevullen. Dan vinden ze dat soms ongepast.

Ach alltijd weer dezelfde terugkerende discussie en de Ajacieden zie zogenaamd niet begrijpen dat anderen dat vinden. Kijk eens naar het leedvermaak vorig jaar na De Graafschap.
Dat komt ergens vandaan, maar niemand die zich daar in herkent.

Well... so be it.

25 maart 2017 om 19:12

Ik begrijp wel dat hun dat vinden hoor. Maar dat heeft meer met jaloezie te maken dan dat ajacieden arrogant zijn.

25 maart 2017 om 19:13

Natuurlijk heeft het meer met Jaloezie of prijzen te maken, want dan ligt het buiten jezelf.

Verwachte reactie.

25 maart 2017 om 19:12

Ik begrijp wel dat hun dat vinden hoor. Maar dat heeft meer met jaloezie te maken dan dat ajacieden arrogant zijn.

Was al vaker bekend dat ze ouders het niet zagen zitten om naar ajax te gaan.

Ok Ajax heeft een arrogante uitstraling (so what?) ik vind het wel wat hebben. Feijenoord heeft een enorm Calimero complex (en ik werk met Rotterdammers). Elk ding waarbij Ajax enig voordeel zou kunnen hebben wordt zo uitgelegd, De Knvb is Ajax getint, als Ajax eerst wordt uitgezonden op TV is Hilversum Ajaxminded en zo kun je wel doorgaan, Feijenoord supporters kijken altijd eerst wat Ajax doet en hebben dan al een goeie dag (zelfs al hebben ze zelf ook slecht gepresteerd terwijl je als fan eerst naar jezelf moet kijken en niet andersom), Een mooi voorbeeld was het dat een aantal jaar geleden Feijenoordsupporters hoopten dat hun eigen club zou verliezen omdat ze anders Ajax zouden kunnen helpen. Dan ben je dus meer met Ajax bezig in plaats van met je eigen club. Oproep daarom om respect voor elkaar te hebben.

Ze denken en roepen vaak in 020 dat ze de beste zijn en het mooiste voetbal spelen enz enz
De arrogantie druipt ervan af
Is niet voor niks dat bijna 70% van de voetbalsupporters een hekel aan die club hebben

Zoals Bergkamp al aangeeft is het vooral beeldvorming en grotendeels onterecht. In Rotterdam en Eindhoven zijn ze ook arrogant, hebben alleen minder om mee te pochen.

Ik ben het volledig met hem eens van het stuk wat ik gelezen heb. Toch heb ik nooit die eerste training gehad dus blijf ik nog steeds bij zijn eerste mening

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren