Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Handsgoal' Suárez galmt na: 'Een replay lijkt mij wel het minste'

Laatste update:
/

Mansfield Town voelt zich bestolen. De vijfdeklasser vocht voor wat het waard was in de FA Cup-ontmoeting met Liverpool, maar ging in eigen huis toch met 1-2 onderuit. Een van de twee treffers van de bezoekers had echter nooit mogen tellen, vindt Carolyn Radford, die als algemeen directeur verbonden is aan de club uit de Conference National. Luis Suárez kreeg de bal namelijk overduidelijk tegen zijn hand bij de 0-2. “Of het nu met opzet was of niet, dit moet worden uitgezocht.”

Radford baalt een dag na de gebeurtenissen nog altijd stevig. “Het voelt alsof we bestolen zijn. Het is erg jammer dat de officials dit soort dingen niet zien. Een replay lijkt mij wel het minste”, stelt zij. Coach Brendan Rodgers van the Reds voelt daar, logischerwijs, echter niks voor. “Ja, de bal raakt zijn hand, maar wat moet Luis dan doen? Ik vind het geen discussie waard en vraag me af of er zoveel ophef zou zijn geweest als het om iemand anders ging.”

“De bal sprong op, raakte zijn hand en vervolgens is het aan de scheidsrechters om een beslissing te nemen”, zei de coach na afloop. “Ik vroeg meteen aan de vierde official of het hands was. Volgens hem was dat zo, maar ze besloten dat het niet met opzet gebeurde. Het is niet de fout van Luis. Gelukkig heeft hij een dikke huid en beginnen de mensen nu ook in te zien hoe goed hij eigenlijk is. Hij is een briljant talent. Laten we er maar gewoon van genieten dat hij hier speelt.”

Het veelbesproken moment:

Wat vind jij?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is volgens mij al meerdere keren vrij duidelijk gemaakt dat aan de uitslag niks gedaan wordt als de scheidsrechter een fout heeft gemaakt. Vind het dus ook nogal storend dat die vrouw nou weer dit oprakelt, want het heeft geen enkele zin. Ga lekker door met voetballen en geniet ervan dat je Liverpool mocht ontvangen. Maar mevrouw snapt blijkbaar nog niet hoe de voetbalwereld in elkaar zit.

7 januari 2013 om 11:04

De algemene directeur van Mansfield is een vrouw, staat ook in de tekst

7 januari 2013 om 11:09

Oh, had dat even over het hoofd gezien.

7 januari 2013 om 11:13

Haha had ik ook over het hoofd gezien, dan is het altijd alsnog directrice toch?

7 januari 2013 om 12:19

Wat doet een vrouw dan ook in Mansfield?

7 januari 2013 om 12:54

Als je de wedstrijd had gezien was die niet over het hoofd gezien, ze was lekker zeg. Dacht eerst dat ze de vrouw was van de voorzitter, mega goldigger dus, maar dat zat dus niet zo.

7 januari 2013 om 16:36

Een vrouwelijke directeur een directrice noemen staat gelijk aan ontslag vragen. Er wordt tegenwoordig geen onderscheid meer gemaakt in de functienamen.

7 januari 2013 om 11:12

Ja, achteraf kan je natuurlijk zeggen dat ze daardoor de wedstrijd hebben verloren en noem het maar op, maar de vraag is of het anders niet 10 minuten laten 0-2 was geworden. Dat weet ik nog zo niet hoe het dan gelopen zou zijn.

Daarnaast hebben ze ook daar maar te accepteren dat arbitrage fouten maakt en dat het dit keer in hun nadeel uit is gevallen. Maar dan heb je helemaal geen recht om het aan te vechten.

7 januari 2013 om 12:49

Welke fout maakte de scheidsrechter dan? De vierde official vertelde Rodgers gelijk dat Suarez hands maakte, maar dat dit niet bewust was waardoor er door gespeeld mocht worden. Nou weet ik niet hoe dat daar in de regels staat maar ik dacht altijd dat hands = vrijetrap, bewust hands = geel. Dit was in mijn ogen ook geen bewuste hands maar meer een reflex van Suarez die, gezien zijn houding direct erna, er zelf ook vanuit leek te gaan dat de goal afgekeurd werd.

Het is een rare beslissing van de scheidsrechter maar ik neem aan dat deze binnen de regels viel uit te leggen.

7 januari 2013 om 12:57

Hij beweegt gewoon met de hand naar de bal, bewust hands, dus goal afkeuren en geel aan Suarez.

7 januari 2013 om 13:36

Ik zeg in mijn ogen was het een reflex, nu kun je natuurlijk discussieren in hoeverre een reflex bewust is of niet, maar ik vond hier geen sprake van een bewuste hands bal. Vrijetrap leek mij het minste maar nog maals misschien valt dit wel perfect binnen de regels aangezien de scheidrechters de handsbal wel gezien hadden.

7 januari 2013 om 15:24

de bal gaat minimaal een meter naar rechts van hem ? hij haalt uit naar rechts en slaat de bal binnen, opzettelijk en bewust wat in de beelden ook duidelijk te zien is? waar haal jij in godsnaam je onzin vandaan van niet opzettelijk? kijk eens wat voor een moeite hij moet doen om bij de bal te komen ?

7 januari 2013 om 15:49

Het gebeurt allemaal in een fractie van een seconde waardoor ik denk dat het een reflex is. Ik ontken niet dat hij met zijn hand naar de bal gaat? Dat heb ik ook nergens gezegd. Ik zeg alleen dat ik het als reflex wel snap en dan vind ik geel misschien overbodig, vind wel dat de goal afgekeurd zou moeten worden maar nogmaals misschien zijn de regels anders waardoor bij onbewust hands doorgespeeld mag worden.

Zoals jij het uitlegt smasht hij de bal binnen en dat is ook niet het geval. In een replay lijkt het alsof hij alle tijd heeft maar hij weet toch ook niet binnen 1 seconde waar de keeper de bal heen tikt. Ik blijf erbij dat het hier meer om een reflex gaat dan om een 'bewust' handsbal.

7 januari 2013 om 17:09

Gevalletje Henry, geweldig!

Deze was inderdaad wel vrij duidelijk...
Maar als de arbitrage het niet kon waarnemen lijkt een replay mij wat overdreven...

7 januari 2013 om 11:26

Het feit is gewoon dat suarez een smerige speler is, slaat de bal express naar beneden met zijn pols, scoort, en kust dan nog eens zijn pols om te provoceren, een stuk crapuul noem ik dat

7 januari 2013 om 11:29

Maradonna deed het op een WK en wordt nog steeds gezien als de grootste aller tijden.
Daarnaast viert hij al zijn doelpunten op die manier dus dat was geen provoceren.

Zijn spel verdiend zeker niet altijd de schoonheidsprijs maar het blijft wel een geweldige voetballer met geniale momenten

7 januari 2013 om 11:33

kijk je nooit naar liverpool ofzow... suarez juicht altijd zo als hij heeft gescoord.

7 januari 2013 om 11:34

beste Sergi Roberto,

Ik begrijp uit je reactie dat het niet zo hebt op Luis Suarez.. Dat kan, maar in dit geval zie ik niets dat hij expres doet eerlijk gezegd.. Hij rent gewoon en de bal komt tegen zijn hand aan, en haalt hier voordeel uit.. Uiteraard moet je de goal afgekeurd worden, maar ik zie nergens dat hij het expres doet..

En over het kussen van pols? Dat doet hij vrijwel altijd als hij scoort, dus je kunt het provoceren noemen, maar het gewoon zijn maniertje, zoals Sneijder altijd zijn handpalm kust als hij scoort...

7 januari 2013 om 11:39

Sorry maar jij weet er blijkbaar niks maar dan ook echt niks van af Sergi. Suarez viert altijd zo zijn goals door zijn pols te 'kussen'. Er zit bij jou blijkbaar nog onderliggende emotie van toen Suarez in Nederland voetbalde waardoor je niet eerlijk kan oordelen over de kwestie. Ik zie überhaupt het probleem niet zo in want was het over elke andere voetballer gegaan was er niet zo'n probleem van gemaakt, maar nu gaat het over Luis en wordt er opeens zoveel aandacht aan besteed.

7 januari 2013 om 11:46

hij klapt ook nog een keer naar de scheids, het is gewoon de grootste onsportieve voetballer op deze aardbol..

7 januari 2013 om 12:36

@panerai
nee dat is toivonen

ont: suarez kan hier niet veel aan doen iedere voetballer had deze goal dan ook gewoon gemaakt, op de vraag had hij afgekeurd moeten worden, ja want hij haalt voordeel uit een handsbal en het is ook niet alsof hij zijn armen strak langs zijn lichaam houd.

7 januari 2013 om 14:28

@ al die gefrustreerde jongens boven mij,

ik kijk idd nooit naar liverpool, hun spel is het kijken niet waard.

en nee het zit me niet diep van toen hij in nederland speelde, want ik kijk ook niet naar de nederlandse competitie aangezien die het kijken ook niet waard is.

Verder heb ik niet gelezen want ik heb nog meer dingen te doen dan 10 keer hetzelfde lezen.

7 januari 2013 om 16:00

@panerai: Hij klopt gewoon naar het uitvak van Liverpool, maar zie er vooral in wat past binnen jouw straatje...

7 januari 2013 om 16:12

Op wat baseer je dan je reactie mag ik vragen aangezien je hem nooit aan het werk ziet/zag?

7 januari 2013 om 17:11

ik ben absoluut geen fan van Suarez, maar dit is een geval waar hij niks aan kan doen. De beslissing ligt bij de scheids in dit geval. Om hem dan zoals jij doet te gaan "haten" slaat nergens op.

Die pingel bij Chelsea, dat was pas schandalig. Gewoon bewust op een arm schiten en dan appeleren voor een pingel. Die scheids mag wel even 3 weekjes de conferance league fluiten, of nog lager.

7 januari 2013 om 18:27

Op dit mooie filmpje hierboven.
triestig spel noem ik dat, en hier kon hij wel vanalles aan doen, om te beginnen niet met zijn arm naar de bal gaan, en al zeker geen neerwaartste beweging maken om die bal lekker bij zijn voet te krijgen.

7 januari 2013 om 19:49

nee inderdaad als jij scoort als je de bal daarvoor met je hand hebt aan geraakt ga ja namelijk ook zeggen dat de goal afgekeurd moet worden... logisch!

7 januari 2013 om 19:56

@sergio roberto: dus op basis van 1 filmpje zeg jij "het feit is gewoon dat suarez een smerige speler is, slaat de bal express naar beneden met zijn pols, scoort, en kust dan nog eens zijn pols om te provoceren, een stuk crapuul noem ik dat". Nogal een zwakke fundering noem ik dat.

Het kan ook gezien worden als een beweging van de arm naar het lichaam. Ik geef toe hij heeft zijn fouten maar de laatste tijd is hij zeker gebeterd.

inderdaad een normale reactie van suarez.. wat wel niet normaal is dat de refs het niet gezien hebben...

maarja.. dit is voetbal zeker..

Haha, geniaal doelpunt.
Al blijft de handsbal op de WK nog mooier natuurlijker.

7 januari 2013 om 11:11

Als ik de straf mocht uitdelen was het 100 wedstrijden geen interlands meer voor Uruguay. Dat jij die handsbal mooi vindt, verbaast me. Als het gedaan werd door een Zweeds manneke waren de reacties van o.a. Ajacieden ongetwijfeld anders.

7 januari 2013 om 11:14

Ach niet zo piepen azijnpisser.

7 januari 2013 om 11:16

Inderdaad echt een te lage actie ze hadden per direct eruit moeten worden gegooid. Als nl dat zou doen zou ik me kapot schamen maar goed dit is weer typisch iets dat laat zien hoe deze suarez is.

7 januari 2013 om 11:31

als je bedoelt dat dit laat zien dat suarez een winnaar is die alles doet om te winnen heb je gelijk. Denk dat hij het niet eens bewust deed trouwens maar dat het een reflex was. Als je kijk naar hoe hij de bal er in trapt dan lijkt het ook alsof hij er zelf van baalt dat de goal niet door gaat.

7 januari 2013 om 11:31

@kidred

En waarom dan? Hij maakte opzettelijk hands, hij kreeg rood en de tegenstander kreeg een penalty. Helemaal conform de regels dus waarom zou een land dan jarenlang uitgesloten moet worden van internationaal voetbal?

7 januari 2013 om 13:02

@speedyafc

Waarom? Omdat het het laagste van het laagste is. Zo'n wereldwijd toernooi staat voor samenwerking en de eer van je land verdedigen, dat soort praat. Nou dat doe je dus niet zo.

En helemaal conform de regels? Nee, opzettelijk hands maken is niet conform de regels.

7 januari 2013 om 13:35

Altijd de ajacieden die het opnemen voor dit figuur als guidetti zo'n actie zou maken zou ik het ook belachelijk vinden en mag zweden van mij eruit. Te triest hoe jullie dit nare mannetje altijd maar verdedigen...

7 januari 2013 om 14:02

Hands maken is gewoon onderdeel van het voetbal. Conform de regels werd hij gewoon bestraft met een rode kaart en een penalty tegen. Daarmee is het een legitieme wedstrijd en is Uraquay een ronde verder gekomen.

En wat je bedoelt met samenwerking, eer etcetera, geen idee . Een ploeg als Brazilie werd gewoon wereldkampioen, ondanks de buitenspel goals tegen Nederland. Zelfde geldt voor Argentinie met Maradonna, gewoon wereldkampioen, ondanks een doelpunt met de hand tegen Engeland. Maradonna wordt zelfs gezien als één van de grootste voetballers ooit. Ook Italy, ging door na een schwalbe te hebben gemaakt in de wedstrijd tegen Australie in de laatste minuut. Werd gewoon wereldkampioen.

Een grote Nederlandse trainer zei ooit, voetbal is oorlog en daar heeft hij helemaal gelijk in. Uiteindelijk tellen alleen de winnaars, de rest wordt vergeten. Zo is het altijd geweest en zo zal het ook in de toekomst zijn.

7 januari 2013 om 15:27

@ Fron010 Tuuuuuurlijk en wat dacht je van Pellé's handbal tegen Nac?
Ik mag aannemen dat je die uitgebreid stond te vieren.
Maar natuurlijk omdat Suarez bij Ajax heeft gespeeld gaan we lekker bashen , want zo is het toch? Scoren met een handsbal is schandalig en helemaal als het een ex j**d is ( ik denk maar ff in het rotterdams) maar als Pelle het doet is het oke?
Iets met hypocriet enzo...

7 januari 2013 om 15:33

Toen was ik op vakantie dus geen id hoe die had gescoord, die handsbal van hem pas geleden vind ik ook niet boeiend gaat mij om die van uruguay maar dat weet je niet want je kan blijkbaar niet zo goed lezen nergens heb ik het over zijn liverpool goal...

8 januari 2013 om 17:48

Daarom zei ik dat ik het anders gedaan zou hebben. Stel je voor dat Spanje dit deed in de wk finale, en het in de finale bij Spanje - Italië ook zou gebeuren. Hier moten veel hogere straffen voor komen.

7 januari 2013 om 12:11

die op het WK was gewoon geniaal, iets dat je nooit zal vergeten. deze was niet eens expres zijn arm hangt daar en de bal gaat daar tegenaan en hij scoort. natuurlijk had deze afgekeurd moeten worden maar om Suarez nou de schuld te geven dat die scheids een fout maakt is toch gewoon schandalig?

7 januari 2013 om 13:03

Geniaal? Walgelijk bedoel je zeker?

Zijn er nou serieus mensen die vinden dat deze goal goedgekeurd had gemogen?

7 januari 2013 om 11:09

Niemand, echter zijn een hoop mensen van mening dat niet Suarez de 'cheater' is in dit geval, en het niet zijn fout is, maar dat de scheids- en grensrechter gewoon beter op had moeten letten..

7 januari 2013 om 11:19

Maar dat is de stelling niet!
Er staat 'de goal van Luis Suárez is terecht goedgekeurd' nu 31% van de 198 stemmen (61 stemmen) die vinden dat het terecht was dat deze goal werd goedgekeurd...
Of deze mensen zitten te trollen of ze hebben totaal geen verstand van voetbal.

7 januari 2013 om 11:35

@kamikaze82

Het gaat om de interpretatie van de scheidsrechter. Die beslist of er strake is van hands of niet. In dit geval heeft de scheidsrechter besloten door te spelen en Suarez rond het fraai af. Dan is het gewoon een geldig doelpunt.

7 januari 2013 om 11:49

@ Speedyafc
Ik heb het over de Poll van Voetbalzone!
Dat heeft niets met de interpretatie van de scheids te maken. Gewoon simpel wel terecht of niet terecht.
En zoals je kunt zien was het hands en had het doelpunt niet gegekeurd mogen worden, daarom sta ik er van verstelt dat er zoveel mensen het doelpunt terecht vinden.

7 januari 2013 om 11:52

Mensen vinden het doelpunt terecht omdat de scheidsrechter het niet als hands heeft geinterpreteerd. Wanneer een scheidsrechter oordeelt dat een speler er niets aan kon doen, zijn arm/hand in een natuurlijke positie en de bal ongelukkig opstuit, dan is het een geldig doelpunt. Vandaar veel mensen deze goal als een terecht doelpunt zien.

7 januari 2013 om 15:05

@speedy
ik dacht altijd dat als je hands maakt en er niks aan kan doen, maar er voordeel uit haalt dat er dan alsnog gefloten dient te worden

kijk als dit op het middenveld gebeurt was dan had niemand er ook maar een moment over gesproken.

7 januari 2013 om 15:15

@juweel

Nee de regels zijn als volgt (citaat Knvb spelregels 2011):

Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd sprake is van een overtreding;

Op basis van deze afwegingen beslist de scheidsrechter of er sprake is van hands of niet. In dit geval heeft de scheidsrechter geoordeeld dat Suarez op basis van deze afwegingen geen hands gemaakt heeft.

Mansfield had een replay verdiend.
Dit mag natuurlijk geen goal zijn meneer de scheidsrechter!
Maar achteraf kan je dit nooit meer terug draaien, geluk voor suarez en liverpool!

Ik zij ook hands, maar hij dacht zelf ook al dat ie afgekeurd zou worden. Dag zag je aan hou die de bal alsnog binnen trapt!
Daarbij juicht ie niet echt, eigenlijk kust ie alleen z'n hand omdat daar z'n dochters op staan. Dat doet hij bij elke goal.
Een grote faal van de arbitrage was het, en geen smerig iets van Suarez.

7 januari 2013 om 11:01

Natuurlijk, het ligt nooit aan suarez. Je ziet in de laatste herhaling toch duidelijk de hand naar de bal gaan?

7 januari 2013 om 11:38

@tom10

Het is de scheidsrechter die bepaald of het een handsbal is of niet. Elke wedstrijd zie je tientallen momenten waarop je het wel of niet eens kan zijn met het oordeel van de scheidsrechter, maar om dan naar de speler te gaan wijzen. Elke speler maakt overtredingen waarvan er regelmatig enkele niet geheel op waarde worden geschat door de arbitrage. Dat is nou eenmaal voetbal, gebeurt ook elke week bij jou club.

7 januari 2013 om 11:40

Je wilt dat graag zien.. Dat is iets anders.. De herhaling is vertraagd, waardoor het niet duidelijk is..

Er liggen sowieso wel dingen aan Suarez.. Zoals bijvoorbeeld bijten in de nek van Bakkal.. Maar dit toch niet? kom op zech.. Pelle scoorde laatst ook dankzij zijn ongelukkige handsbal.. Hij weet zelf ook wel dat het hands was en je ziet aan zijn reactie ook gewoon dat hij verwacht dat de goal wordt afgekeurd..

Kijk een keertje objectief en vergeet eventjes dat de jongens die jij constant afkraakt bij Ajax vandaan komen..

7 januari 2013 om 16:05

Nou ik ben ajacied , al mijn hele leven, aar suarez stoort mij ernorm met zijn irritante gedrag ? Mansfield had zelfs 96 plaatsen vrij gehouden om de slachtoffers van de ramp op anfield te eren , zeer respectvol en sportief en dan vind ik het extra zuur dat ze dan op deze zeer onsportieve Suarez manier bedankt worden? Suarez deed dit gewoon met opzet , en ja zoals wel meerdere spelers doen , maar Luis doet dit soort dingen wel heel erg vaak?

7 januari 2013 om 11:04

Ik denk dat ik ook niet zou juichen als ik als Liverpool-speler tegen Mansfield scoor.

7 januari 2013 om 11:08

Dat vieze applausje op 0:27, wat een walgelijk ventje is het toch. Wel grappig hoe mensen hem steeds maar weer proberen te verdedigen.

7 januari 2013 om 11:42

Hij bedankt zijn supporters omdat ze juichen voor zijn doelpunt. Is toch heel netjes van hem? Begrijp werkelijk niet wat jij daar vreemd aan vind?

En waarom zou je het niet voor Suarez opnemen? Hij scoort toch een mooie goal, heeft geluk dat de scheidsrechter niet af fluit maar zo gaat het in het voetbal. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een speler die scoorde naar de scheidsrechter liep om te zeggen dat de goal niet telt, dat hij hands maakte of wellicht iets te hard de verdediger duwde?

7 januari 2013 om 12:03

Toevallig was het dit seizoen Klose van Lazio Roma die een hands-goal maakte en dit aan gaf bij de scheids, die alsnog de goal niet goedkeurde. Ik vind dit wel iets hebben. Overigens merk ik dat bij de amateur-wedstrijden op mijn niveau (heel laag) dat dit ook word aangegeven door de desbetreffende speler of aanvoerder van het team. Ik snap sowieso niet als je zo wilt winnen, maar oke. Ik ben een fan van Suarez, en als het de winnende goal is tegen Manchester United, kan ik nog wel begrip tonen dat je dit niet zegt. Maar tegen Mansfield, kom op. Je staat 1-0 voor, dat wil je die mensen toch niet aan doen? Anders hadden ze alsnog wel gewonnen denk ik (blijft koffiedik kijken natuurlijk), maar de 1-2 maken is makkelijker dan de 1-1 natuurlijk (concentratie enz.).

7 januari 2013 om 14:28

Je hebt gelijk, het is inderdaad dit jaar een keertje gebeurt. Was overigens meteen wereld nieuws. Echter, Lazio verloor vervolgens wel met 3-0. Dat kunnen wel de punten aan het eind van het jaar zijn die het verschil maken tussen kampioen of niet. Ben benieuwd of Klose er dan nog steeds zo over denkt...

Overigens werd door Suarez niet met de hand gescoord, bij het aannemen stuit de bal tegen de onderkant van zijn hand. Vervolgens schiet hij hem fraai binnen.

De scheidsrechter zegt overigens de handsbal wel waargenomen te hebben maar hem niet als opzettelijk of onnatuurlijk beoordeeld te hebben (volgens de coach van Liverpool dan).

Welke speler zou gelijk toegeven dat het hands was? Die zijn op 1 hand te tellen. Luis valt dus niks te verwijten.

7 januari 2013 om 11:06

Klose

ot: erg triest dat de scheids dit niet ziet,maar er is op 1 speler na niemand die zal zeggen keur mar af het was hands.

7 januari 2013 om 11:11

U noemt 1 speler, dat is toch op 1 hand te tellen? I.i.g, ik heb 5 vingers dus dat lukt wel.

7 januari 2013 om 12:33

Niet veel dat is waar. Maar als hij het gedaan had hij zijn imago wel serieus verbeterd denk ik.

het is wel gewoon hands, had moeten worden afgekeurd. Ik denk niet dat suarez het expres heeft gedaan. Het ligt aan de officials en zeker niet aan suarez. Die heeft nu een stempel en krijgt van iedereen uit engeland kritiek, wat zwaar onterecht is.

7 januari 2013 om 11:35

@hissy, Ik snap niet hoe jij erbij komt dat hij het niet expres zou doen? Je ziet duidelijk in de laatste herhaling de hand naar de bal gaan en niet de bal naar de hand. Het ligt niet aan de officials, maar de onsportieve Suarez. Niet dat er veel spelers het zouden toegeven dat ze de hand gebruiken bij het maken van een doelpunt, maar er zijn wel veel spelers die de hand Expres niet gebruiken bij het scoren. De officials is niet veel te verwijten, het gaat snel en ze moeten in één seconde beslissen. De stempel waar je het over hebt, had Suarez toch al. Die heeft hij meer dan terecht verdiend, na al zijn fopduiken, het bijten van Bakkal, stomme overtredingen en het aannaaien van kaarten aan andere spelers, past deze perfect in het rijtje.

Er werd ook nog een bal van de lijn gehaald met de hand, dus kan mij goed voorstellen dat Mansfield zich bestolen voelt. Als underdog en veel kleinere club is het sowieso lastig om te winnen maar als je dan 2 van z'n belangrijke momenten hebt..

"ik vroeg meteen aan de vierde official of het hands was. Volgens hem was dat zo, maar ze besloten dat het niet met opzet gebeurde."

Dit snap ik niet, als ze het zien en zelfs al zou het niet met opzet gebeuren, dan hoort toch alsnog het goal afgekeurd te worden?

7 januari 2013 om 11:04

Denk het niet, want als de tegenstander tegen je hand schiet in je eigen 16, en je houdt de bal niet met opzet tegen met je hand, dat is het toch ook geen penalty?
Zelfde geval als deze goal dus, al is het moeilijjk te zien of hij het expres doet of niet.

7 januari 2013 om 11:07

dan heb je de wedstrijd van Chelsea gemist?? Lamps schiet bewust op de hand en krijgt een penalty mee.

7 januari 2013 om 11:13

@silverfront
Nee, maar de goal zou wel afgekeurd moeten worden als je hem bij wijze van spreke met je hand in het goal slaat. Een handsbal is over het algemeen gewoon een vrije trap, alleen wat jij noemt is een uitzondering omdat een penalty wel heel zwaar bestraft zou zijn voor een onbedoelde handsbal.

7 januari 2013 om 11:45

Hij heeft er zoveel voordeel van. De hand gaat duidelijk naar de bal, interesseert me niet wat de regels zijn, de gedachte achter de regel vertelt dat dit terug gefloten moet worden.

7 januari 2013 om 11:18

wie dan

Het ziet er meer uit als een reflex bij suarez. Dit zie je vaak bij spelers ook als ze bijvoorbeeld op de doel lijn staan. Ik denk dus dat hij er weinig aan kan doen, want het ging allemaal heel erg snel. Helaas beslist deze fout van de scheidsrechter de wedstrijd, maar om het dan maar over te spelen is natuurlijk belachelijk. Anders gaan we straks ook wedstrijden met buitenspel doelpunten overspelen...

7 januari 2013 om 11:15

Ja inderdaad, dan wil ik die bekerwedstrijd van 2002 toen Wamberto 2 meter buitenspel stond ook over gespeeld zien worden!

Foutje van de scheids, ik vind dit gewoon een bewuste handsbal. En als hij hem niet tegenhoudt met zijn hand, dan gaat de bal terug richting 11 meter en had suarez niet kunnen scoren.

Ze moeten de regels mbt handsballen eens aanpassen. Elke bal die tegen een arm of hand komt in de 16 moet gewoon hands zijn. Anders is het voor scheidsrechters bijna niet te beoordelen. Gewoon net als de bal tegen de voet bij hockey.
Je hebt eigenlijk gewoon altijd voordeel bij een handsbal, ook al kun je er misschien niets aan doen. Dus gewoon altijd een vrije bal, of een penalty bij handsballen. Daar is iedereen zo aan gewend en dan heb je ook geen discussies meer.

Vz, volgens mij is het carolyn radford en niet radfield

Suarez is geen Klose, helaas.

Maar jammer voor Mansfield, maar hier kan niks aan gedaan worden.

Haha, dat hoofd van Suarez ook nadat hij heeft gescoord! Ik dacht eerst dat het misschien onbewust was, maar aan zijn nauwelijks onderdrukte grijns is weer duidelijk te zien dat het een typisch Suarezje was.

Even die hele discussie terzijde: Ik snap die calimero reactie van Rodgers niet. Hij doet net alsof men persoonlijk op Suarez zit te vitten en dat als bijvoorbeeld Gerrard het had gedaan niemand wat zou hebben gezegd.

Gast. Ten eerste is de handsbal overduidelijk, niet te missen. Ten tweede maakt hij het er zelf naar. Incidenten zijn schering en inslag bij Suarez. Geen wonder dat men altijd wat te zeggen heeft over Suarez.

Van meest gehate speler in dit land tot meest gehate speler in Engeland. En hier deed men nog wel eens alsof de media hem altijd moest hebben.

Één van de meest onsportieve voetballers die ik heb mogen aanschouwen en dat zegt toch wel heel wat.

7 januari 2013 om 11:50

Tuurlijk, jij ziet wekelijks alleen maar nette voetballers, die in deze situatie naar de scheidsrechter lopen om te melden dat het hands was en het doelpunt afgekeurd moet worden.

Ik kom al jaren in de Arena en heb nog nooit meegemaakt dat een tegenstander de scheidsrechter in zijn nadeel corrigeerde. Zelfs niet als Ajax een geldig doelpunt scoort waarbij de grensrechter over de Twente speler heen zijn vlag op steekt. Geen speler die dan zegt, grens ik stond voor je neus, doelpunt telde gewoon hoor.

Suarez is bij de clubs waar hij speelt altijd een van de meest geliefde spelers omdat hij er alles aan doet om te winnen. Dat tegenstanders daarbij een hekel aan hem krijgen, so be it. Als hij in Rotterdam had gespeeld, dacht je er wel anders over. Spelers als John de Wolf zijn toch niet voor niets zeer geliefd in Rotterdam?


als bijvoorbeeld messi of van persie dit hadden gedaan, had je er niemand over gehoord. Maar omdat het suarez is, staat iedereen te springen om weer iets over 'm te zeggen.

7 januari 2013 om 11:52

Heeft wellicht met zijn verleden te maken.

De reacties hier zijn echt lachwekkend. Suarez is net als de meeste andere voetballers en doet alles om te winnen. Puur omdat er hier mensen zijn met gefrustreerde gevoelens van toen Luis nog in de Eredivisie speelde wordt er constant gezeken op hem. Begrijp nou gewoon dat deze man een topvoetballer is. En voor mensen als Degoey, Suarez is echt niet de meest gehate speler in Engeland. Je probeert het allemaal veel groter te maken dan het is. Hij wordt dan ook bij Match of the Day bijna wekelijks aangehaald als topvoetballer en hoe hij ook altijd het team op sleeptouw neemt.

7 januari 2013 om 11:48

Er zijn niet zoveel voetballers die hun tegenstander bijten, racistisch bejegenen, zo frequent vallen en weet ik veel wat voor andere schandalen. De laatste maanden is Suarez vooral aan het voetballen, dat zeker, maar dat verandert niet zoveel aan zijn reputatie. Hij heeft dit seizoen ook al aardig wat hele smerige overtredingen gemaakt, daar is hij telkens mee weggekomen.

Liverpool had hier geluk want niet alleen moest deze goal afgekeurd worden, ook verdiende Mansfield een penalty.

7 januari 2013 om 11:51

Dat hij een goede voetballer is daar twijfelt ook niemand aan, dat het een onsportieve kwal is echter ook niet. Mensen die hun kop in het zand steken zetten dat weg als winnaarsmenaliteit.

Voor de bekende Suarez verdedigers weer een mooie tijd om excuses te vinden voor zijn opzettelijke handbal. Voor de mensen die van voetbal houden en niet van vallende, bijtende racisten een bewijs dat Suarez een cheater is.

7 januari 2013 om 12:11

Ik ben geen Suarez verdediger, ik keur het bijtincident en het vallen niet goed. De afgelopen tijd valt hij niet meer zo makkelijk, het enige noemenswaardige incident was tegen Chelsea. Die was ook gewoon belachelijk.

Ik vind het alleen wel weer typisch dat iedereen zijn negatieve woordje alweer klaar heeft staan als de naam Suarez maar valt. En racisme is nooit bewezen, dat was vooral geroep van Evra en Fergie. En hoe heeft Fergie daarover kunnen oordelen, stond hij in het veld dan? En stel dat het woord 'negro' is gevallen, als je dan wat verder kijkt dan je neus lang is, dan zal je zien dat in de cultuur waar Suarez vandaan komt, dat een heel normaal woord is.

We doen met z'n allen net alsof Suarez de duivel van het voetbal is, en daar ben ik een beetje klaar mee.

7 januari 2013 om 12:28

Je zegt: "ik ben geen Suarez verdediger" en wat doe je..... juist, Suarez verdedigen.

Ik ga de discussie over negro en wel of niet bewezen niet met jou overdoen. Feit is dat de Schwalbekoning, die bijt en racistisch is, een spelvervuiler is.
Echte voetballiefhebbers zouden er van walgen. Ja op veel punten is Suarez dus de duivel van het voetbal, terwijl als hij zich alleen met echt voetbal bezig zou houden hij een goede speler kan zijn.
Dat is mijn mening en of je daar nu mee klaar bent of niet, maakt mij niet zo veel uit.

7 januari 2013 om 18:59

Ik verdedig hem niet. Ik zeg toch dat ik het bijtincident en het makkelijke vallen wat hij deed niet goedkeur?

Wat wou jij discusiëren over het zogenaamde racisme dan? Jij weet net zo min als iedereen (inclusief mij) wat er gebeurt en gezegd is. Dat weten alleen Suarez en Evra.

Als voetballiefhebber geniet ik van het goede voetbal van spelers als Suarez, Messi, Ronaldo etc. Negatieve acties zoals het bijtincident, maar ook het incident waar Messi snoeihard een bal het Madrid publiek in schiet keur ik af.

7 januari 2013 om 14:34

@lucunculus

Dus volgens jou is elke speler die een voordeeltje heeft wanneer de scheidsrechter iets over het hoofd ziet een cheater? Spelers als Pelle (handsbal), de spelers van Twente (iedereen zag dat Vertonghen niet buitenspel stond bij de blackout van de grens, maar niemand zei iets), PSV (bakkal stond toch echt op de voet van Suarez, maar geen Psv-er meldde het aan de scheidsrechter) allemaal cheaters?

Of is het zo dat wanneer Suarez na een onbewuste handsbal verder speelt hij een cheater is en ik het bij de rest anders moet zien?

7 januari 2013 om 19:09

Zie je mij schrijven over elke speler ? Nee.
Het gaat hier om Suarez, de speler die in Nederland al omstreden was door zijn rare gedrag en in Engeland door abnormaal gedrag. Over een speler die bij elk incident allerlei halfzachte types om zich heen krijgt die zijn incidenten goed spreken. Ongeacht de idioterie van het op de voet staan van Bakkal, is bijten van je tegenstander niet normaal. Jol noemde het een lovebite... (?)
In normale omgangsvormen is het gebruik van het woord " Negro" naar donkere mensen niet normaal. Suarez heeft zelf gezegd het woord negro te hebben gebruikt, maar in zijn land is dat normaal, zegt hij.... hij weet dat het in Engeland niet normaal is.
Het verkrijgen van penalties door vals spel vind ik niet normaal, het maken van hands en dan scoren vind ik niet normaal. Ook niet als het Pelle is.
Degene die altijd de flauwe halfzachte excuses voor hem verzinnen zijn diegene die dit soort wangedrag goed blijven praten en geen stelling durven nemen tegen dit soort idioterie.
1 handsbal zoals bij Pelle had gestraft kunnen/moeten worden, maar dan hebben we het over een eenmalig incident ( tot nu toe). Bij Suarez hebben we het over stelselmatig probleemgedrag. Als je dat niet inziet, snap je het niet. Jij maakt namelijk ook al weer uit dat Suarez onbewust hands maakt.
Suarez is en blijft een cheater in mijn ogen...

7 januari 2013 om 22:20

Mijn problemen met deze reactie:
1. Reageer jij wel altijd 100% goed in gespannen, split-second situaties? Het is een cultuur waarin hij is opgegroeid, inclusief het woord 'negro.' Zoiets zit ingebakken en dat haal je er niet uit. In zo'n gespannen split-second situatie wordt er door niemand nagedacht over 'waar kom ik vandaan, wat zijn mijn gebruiken, kunnen ze schadelijk zijn in deze andere cultuur.' Hij speelt bij Liverpool notabene samen met een heel aantal getinte spelers, en spelers uit verschillende culturen.
2. Het verkrijgen van penalties via vals spel? Als we dat even op Liverpool focussen, Liverpool heeft dit seizoen pas 1 penalty gehad.
3. Stelselmatig gedragsprobleem? Je volgt dus Liverpool en de BPL dus totaal niet, je gaat alleen maar uit van de negatieve berichten in de media.

Die handsbalregel moet trouwens echt worden veranderd. Op dit moment is het volgens mij zo dat de hand naar de bal toe moet gaan om het hands te laten zijn wat dus inhoud dat je kan scoren met je hand mits je je hand maar niet beweegt nadat er geschoten is. Ook het criterium of of iemand al dan niet bewust hands maakt is niet afdoende. Er moet in het reglement toch ook gewoon een bepaling komen over de mate van voordeel die een handsbal oplevert ongeacht hoe die tot stand komt. Als de 4de official deze handsbal werkelijk zag maar het als niet bewust beoordeelde zou dat echt absurd zijn.

Ik geloof niet dat dit hands met opzet is. Je ziet dat hij zijn arm naar achter zwaait na de handsbal, en hij schopt de bal bijna achteloos het doel in. Daarna viert hij het doelpunt ook nauwelijks, ik denk dat hij zelf dacht dat het doelpunt afgekeurd zou worden. Mansfield heeft hier gewoon enorm veel pech dat de arbitrage dit niet ziet.

Tuurlijk is suarez geen lievertje, maar ik denk niet dat deze met opzet was. Het gaat zo snel dat het meer een reflex is dan dat hij denkt: die zal ik eens met mijn hand naar het goal toe slaan om te scoren.

Uiteindelijk zit hier de scheids fout naar mijn mening.

Suarez is voor mij wel een van de betere voetballers in de nederlandse competitie van de laatste jaren geweest en heb zeker van hem genoten. Ook verbijsterd toegekeken af en toe, maar vooral genoten.

Wat een gezeik om niks. Pelle kreeg ook de bal tegen zn hand aan bij een van de laatste wedstrijden voor het seizoen (nac, Ado?, ik weet het niet precies) en schoot hem daarna erin. En zo zijn er nog wel honderd voorbeelden te noemen.

Het is lullig voor die club, maar het gebeurt regelmatig en ik kan me voorstellen dat dit niet te zien was. Omdat het Suarez was, heeft iedereen natuurlijk weer een reden om oude koeien uit de sloot te halen maar foute beslissingen van de arbiters die een hele grote invloed hebben op wedstrijden, gebeuren iedere week.

Dat krijg je als je zoveel camera's langs de velden zet, maar de arbiters er geen gebruik van laat maken.

Ach ja, zolang suarez vals speelt is wordt dat toch verhuld onder de sluier van "alles om te winnen".

Het is en blijft een kwal, die Suarez. Een racistische, valsspelende, provocerende egoïst. Die replay mag er van mij part komen, ik vrees alleen het ergste voor de slachtoffers.

7 januari 2013 om 19:59

"het is en blijft een kwal. Een racistische, valsspelende, provocerende egoïst. " : voor mij geef je een accurate beschrijving voor veel voetballers. Een replay heeft geen nut, want Liverpool wint deze match altijd.

Wat bedoel je trouwens over die slachtoffers?

Goh toen Messi een paar jaar geleden opzettelijk uit een voorzet een bal in het doel sloeg en daarmee een gelijkspel eruit sleepte tegen Barcelona was er veel minder ophef. Natuurlijk is het hands maar de reactie van enkele mensen hier is zo overdreven enkel omdat het om Luis Suarez gaat.

7 januari 2013 om 12:21

Jonge je hebt het echt over een voorval van jaren geleden. Iets wat gebeurde in een nietszeggende wedstrijd. Maar ook dit werd over de hele wereld uitgemeten in de media. Je vergelijking met messi slaat als een tang op een varken.

Suarez is gewoon een valsspeler.

7 januari 2013 om 12:31

Nee jij bent duidelijk een echte Barcelona fan gezien het feit dat jij de derby tegen Espanyol een nietszeggende wedstrijd noemt.

Het enige wat ik duidelijk wilde maken met dit voorbeeld is dat er zo verschillend gereageerd wordt op vergelijkbare incidenten. Iemand die scoort na het maken van hands is iets wat elk weekend wel voorkomt maar enkel omdat het hier om Luis Suarez gaat wordt er zo'n ophef over gemaakt.

7 januari 2013 om 12:38

Ze moeten die nieuwssites toch wel met iets vullen? De derby met Espanyol is wat betreft emotionele lading inderdaad wel zwaar. Maar nietszeggend wat betreft een titel strijd. Dit gaat om een valse handsgoal in een bekerwedstrijd tegen een toch al nietige tegenstander, in een voor hun, wedstrijd van het jaar.

Het voorval van Messi krijgt ook nog duizende hits als je het gaat googlen. Het imago van Luis werkt ook gewoon niet mee in deze.

Ow en Ik prefereer inderdaad Barca, maar fan? Nee, ben wel fan van Fc Utrecht. Iniesta is gewoon mijn favo speler.

Als je niet ziet dat ie overduidelijk bewust met die hand een beweging maakt om die bal in de rush mee te frommelen, dan weet ik het ook niet meer. Totale opzet. En omdat het incident 3578 is, heeft zich wederom laten kennen als cheating nitwit. Goeie speler, zeker geen weteldtopper trouwens, maar een verderfelijke winnaarsmentaliteit die alle perken te buiten gaat met liegen en bedriegen. En dat leert ie nooit meer af. Walgelijke speler.

Mag dan wel duidelijk hands zijn, maar echt opzettelijk ziet het ook niet uit.
Bal komt op hem af terwijl hij op snelheid is. Discutabel moment vind ik. Niet of het wel of geen hands is maar of het met opzet is dat is mij niet geheel duidelijk.

Al is Suarez daar wel goed in, maar hij schiet hem er dit keer tenminste nog in niet zoals een paar wedstrijden terug...

Blijft wel een topspeler trouwens .

Suarez had een grote jongen geweest als hij de treffer ongedaan had gemaakt, maar ja dat kun je natuurlijk niet echt verwachten.

Suarez kan hier niet veel aan doen hoor. Hij dacht zelf dat ie was afgekeurd.

Ik weet niet wat zijn reputatie hiermee te maken heeft. Die Engelse zijn gewoon hypocrieten. Was het niet Terry die de bal tijdens het EK achter de doellijn schoot? Waarom gaf hij niet aan dat het een goal was en waarom hoorde je daar niemand over.

Mensen moeten gewoon op het oordeel van de scheidsrechter afgaan. Het doelpunt is goedgekeurd, dus Liverpool heeft gewonnen. Dit soort zaken maken het voetbal juist zo leuk. Ik weet ook zeker dat, als Nederland door een handbal of schwalbe, wereldkampioen zou worden iedereen die dit gedrag afkeurt gewoon meegaat in de polonaise.

7 januari 2013 om 13:52

Juist!

Het lijkt haast dat een ieder weg is van een gestandaardiseerde Barca-show dat altijd volgens het boekje verloopt met een vijf verschil overwinning. Het voetbal bestaat ook uit slimme, sluwe en 'vieze' acties in het voordeel van je team.

Ooit hebben de Duitsers de schwalbe uitgevonden om het in hun voordeel te zetten. Misschien is dit een extreem voorbeeld, maar zo gaat het wel in de voetballerij.

Ongelooflijk dat ze nog steeds terwijl er zulke belangen spelen niet met videobeelden werken een professionele sport met amateur niveau arbitrage niet normaal!!

7 januari 2013 om 13:09

Dit maakt het voetbal nou zo leuk. Nu heb je een discussie, met beelden valt er niks meer te bepraten. En daarbij, scheidsrechters zijn ook maar mensen. En als Mansfield had willen winnen hadden ze vaker moeten scoren.

7 januari 2013 om 14:17

@raymond
Ben benieuwd als je een topsporter bent en je traint je drie slagen in de rondte, laat ook alles voor je sport en heb je in de wedstrijd 2 x 45 min helemaal leeg gespeeld en een scheidsrechter maakt zo'n enorme blunder of je het dan ook leuk vindt.
Natuurlijk met een drankje en een happie naar de clowns van v.i. kijken en dat die wat te bepraten hebben isleuk.

8 januari 2013 om 07:46

@haagsepsv, op dat moment is het even balen, maar daarna gaat het leven gewoon weer door. Voetballers maken ook fouten. Hoeveel 100% kansen worden er wel niet om zeep geholpen? Dit is gewoon de charme van het voetbal. Eerst naar jezelf kijken en niet de schuld bij een ander neerleggen.

Wat ik niet snap is dat die suarez hatertjes, alleen bij suarez negatief uithalen naar hem, ja ik ben een suarez fan, maar ben niet altijd eens met zijn gedrag, maar hou van hoe hij er altijd staat en voor zijn team werkt. Deze hands, had zeker afgekeurd moeten worden, maar is niet gedaan.
Het was niks expres aan, maar dat zien de negatievelingen niet. Als de trainer van de tegenpartij zelf al zegt dat het niet expres aan was en dat suarez niet vals speelde, waar maken wij ons dan ergens druk om. Dat de scheids zich er druk om maken, dat zij de goal goedgekeurd hebben.
Ze zullen als niet expres gezien hebben en de goal dus goed gekreurd.
En als je goed kijkt, kaatst de bal terug van de keeper en ja misschien had suarez zijn hand weg moeten doen, maar welke speler, wie dan ook heeft die reactie.

Suarez kan hier ook vrij weinig aandoen, scheidsrechter en grensrechters hadden het moeten zien. Heel erg lullig for Mansfield Town maar wel hele sportieve reacties van die trainer, Cox.

Ondanks dat ik het zon beetje de meest verschrikkelijke speler vind die er is met zijn gedrag. Had ik het gevoel dat die er niet zo heel veel aan kon doen deze keer. Maar oke om die wedstrijd nou minimaal te willen gaan overspelen dat slaat gewoon nergens op. Dan gaan we zon beetje elke wedstrijd dan overnieuw gaan spelen. Al was het een fout van de scheidsrechter wat ik nog vind van niet maar oke dan slaat het nog nergens op die maken ook fouten.

Afschuwelijk dat ze dat nodig hebben om van een vijfde(!!) klasser te winnen. Zielig.

7 januari 2013 om 16:28

Ze stonden op dat moment wel 0-1 voor. Dus zeggen dat ze dat nodig hadden om te winnen is een beetje zwak.

Waar is de handsbal te zien? Ik zie nergens een handsbal. Wanneer Suarez ter sprake is, mag alles!

Hij stopt een honderd procent doelpunt met zijn hand, scoort met de hand, bijt tegenstanders, maakt fenomenale schwalbes en provoceert!

Je kan hem openlijk haten, maar ik heb hem lief. Dankzij Suarez gebeurt er nog iets in de grauwerige Liverpool.

Ga zo door Suarez!

7 januari 2013 om 14:04

zeg mannetje, die handsbal op de wk is bestraft geworden met rood en penalty, dus niet jammeren, waarom moet men altijd alles onder de loep nemen wat suarez doet, kijk ook eens naar andere spelers, die nog meer vreselijke doen en niet bestraft worden, bv zlatan ibra.

Wat snel gereageerd, op je commetaar, excuses, maar ik word er zo moe van dat men zo reageerd

7 januari 2013 om 14:27

Maat, mijn reactie was niet sarcastisch bedoeld, ik nam Suares juist in bescherming en vind hem een kleurrijk persoon in de voetballerij. Hetzelfde geldt voor Ibrahimovic.

Zulke spelers overtreden regels zonder bestraft te worden, maar zijn zo bepalend voor hun clubs en ze hebben evenveel fans als haters. Dan pas heb je een bepaald persoonlijkheid.

Niet als je geliefd ben bij 99 procent van de wereldbevolking omdat je de ideale schoonzoon uithangt.

7 januari 2013 om 15:06

Daarom heb ik direct daarna mijn excuses aangeboden, want ik las het wat te snel.

Ach, het is niet de eerste speler die met zijn hand scoort. Maradonna en van Nistelrooy hebben het ook ooit gedaan. De scheidsrechter had het moeten zien, niet gebeurd. Heel jammer voor Mansfield maar het is niet anders.

Je kunt het zo zien, het was echt duidelijk hands ja, maar hij ging niet expres met zijn hand naar de bal. Gewoon geluk hebben.

Ach, er worden zo vaak dit soort doelpunten gemaakt, maar omdat het nu Suárez betreft verdient men een replay. Laat toch gaan joh, het is de FA Cup maar, in Ierland hebben ze veel meer reden tot klagen.

Suarez is gewoon een viespeuk. Hij keurt zijn smerige streken altijd goed, zoals meerdere keren opzettelijk hands of die 88 schwalbes die hij in de Eredivisie heeft gemaakt.

ik vind het grappig dat iedereen hier zo een uitgesproken mening heeft en een ding zegt en dan het zelfde doet. Ik zal nu niks verstoppen, Luis Suarez is waarschijnlijk mijn favorite voetballer. Dat komt vanwege z'n geweldige spel toen hij in Amsterdam speelde en nu hij ook fuore maakt bij Liverpool. Dat Suarez een schwalbe koning word genoemd begrijp ik, hij gaat te vaak naar de grond, noem hem vampier en ik ga je ook niet tegenpraten. Dat er dan hier iemand is die zegt dat hij niet de 'negro' kwestie gaat beantwoorden, maar hem dan toch een racist noemen is een beetje zielig en meten met twee maten.
Verder zijn Paul Cox de coach van Mansfield Town zelf dat als het aan de andere kant was gebeurd dat ze dan de goal ook hadden genomen en der niemand iets over zou zeggen. Nu dat Luis Suarez de meest gehate speler ter wereld iets doet maakt iedereen een grote kwestie van. Toen Maradona en Messi met de hand scoorde was het wereldklasse, elke idioot kan duidelijk zien dat het een reflex is van Luis die de bal raakt en dus geen opzet.
Het is heel makkelijk om te meten met twee maten, maar het is gewoon een ongelukkige goal en dit soort dingen gebeuren, willen jullie anders dat hij z'n arm afhakt.
Over z'n gebaar na het goal is het gewoon onzin, iemand die meer dan twee wedstrijden van Liverpool bekijkt weet dat hij altijd z'n voorarm kust waneer hij scoort.
Het fijt is gewoon dat velen van jullie haters zijn, mensen haten uit angst omdat ze zich overpowered voelen door tegenstand. Luis Suarez is echt een geweldige voetballer met een paar klote streken met zich mee, verder is het geen schurk en had iedereen die bal der in geschoten. Ja geen Miro Klose, maar that's ook it.

7 januari 2013 om 20:26

@binny.

Ik ben degene die die discussie niet overdoet over Negro. Het bewijs staat beschreven o.a. op http://www.nu.nl/sport/2705113/suarez-noemde-evra-... maar ook andere sites. Suarez heeft hetzelf ook erkent door o.a. zijn excuus aan te bieden: http://www.emirates247.com/premier-league/suarez-a... Excuus kwam na oplegging van zijn straf 7 of 8 wedstrijden en dat hij in beroep ging.
Dus de discussie hoeft niet overnieuw. En ja het was racistisch.... en nee dat is geen meten met twee maten. Suarez wist of had redelijkerwijs kunnen weten dat negro in Engeland een slechte connotatie geeft. Hij is clever zat om dat te begrijpen.
En als jij met je tulpenbollenpsychologie aankomt met je " haters uit angst enz enz." is dat klinklare onzin.

De verdedigers van het wangedrag van Suarez houden dit soort types in stand. Maar owee wat kunnen die snel wijzen naar anderen als die ook eens eenmalig iets hebben gedaan...

7 januari 2013 om 23:37

Dat heeft hij gewoon toegegeven omdat toen het beste was, maar hij heeft nooit iets toe gegeven. Heb jij nooit je excuses aangeboden zonder dat je het meende ofzo gewoon omdat dat het juiste was om te doen. Doe eens een beetje normaal, je kan zelf en je mening heel goed mooipraten, maar het is geen tulpenbollenpsychologie of wat dan ook, er zijn genoeg mensen die hem haten hier in NL vanwege de pure angst dat hij zou scoren. Dat had ik vroeger ook met Lebron James in de Nba.
En het is wel meten met twee maten gozer, dat je jezelf nog zo serieus neemt is te gek voor worden, ik kan je ook 15 artikelen laten zien waar in er staat dat Evra het heeft opgeblazen en Suarez het helemaal niet heeft gezegd.
Je brengt het gewoon weer op zonder dat het nodig was en je veroordeelt hem er mee, jij zij ik ga der niet weer een gesprek van maken, maar je neemt je eigen opinie als de ware.
Verder ben en blijf jij volgens mij Feyenoord supporter, dus ben je snel genoeg bevoordeeld net zo als ik sneller een Ajacied zou verdedigen, maar ik kan dat tenminste terug geven.

1. Er zijn maar weinig voetballers die het zouden toegeven dat ze een foute goal hebben gemaakt. Ik verdedig het niet maar ik snap het wel.

2. Als het Messi of een andere topspeler zou zijn, zou er veel minder ophef zijn geweest. Dat ligt nu eenmaal aan zijn houding op het veld, zijn kwaliteiten buiten kijf gelaten.

3. Een replay lost niks op, Liverpool zou nog altijd de beter blijken.

een hand op deze positie is altijd hands als de bal er tegen aankomt. Hoevaak komt het niet voor dat een speler een hand uitsteekt en de bal er tegen aan komt dat de bal op de stip gaat. Hier is de arm niet langs het lichaam en dus gewoon hands, bewust of niet. De goal had niet goed gekeurd mogen worden

Belachelijke reactie van Suarez. Zoiets moet je gewoon durven toegeven... Fantastische Liverpoolvedette, mijn oor!

7 januari 2013 om 18:05

Waarom zou je dit moeten toegeven? Omdat Klose dat 1 keer heeft gedaan?
Moeten we nu elke handsbal gaan toegeven en elke overtreding?
Je ziet gewoon aan alles dat hij zeker niet trots is op dit doelpunt.
En nee, ik verdedig hem nu niet omdat het een Ajacied is, maar ik kijk gewoon naar de situatie.

Is ie net z'n imago wat aan het opknappen, flikt ie dit nu weer. Na het doelpunt nog eens z'n pols kussen ook...

7 januari 2013 om 17:52

Zijn pols kussen doet die na elk van zijn doelpunten, zie de reacties hierboven.

7 januari 2013 om 19:12

Leuk, ik leer wat bij :D

Kon ie niks aan doen, weet ie ook wel. Goal had moeten worden afgekeurd, daar kunnen we het met zn lle eens zijn.
Ik vind het erg simpel om dit op Suarez te gooien.

Gezien hoe Luis Suarez de bal de goal inschoot had hij al zoiets van he, balen... Maar de goal leek toen dus te tellen.... Ik snap de reactie van de Suarez haters wel... Ik bedoel HE Scores When HE Wantes!

echt een Walgelijke Voetballer vind ik hem zeg!
een replay zou het minste zijn wat de FA moet doen...
moeten strengere regels komen, en dat die speler dan geschorst word voor heel het toernooi..
of het doelpunt alsnog afkeuren en die andere team door te laten gaan...
je bent ook best wel zielig als je dat doet tegen een team op het 5(!) niveau van engeland...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren