Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gözübüyük: 'Rood en strafschop, maar gelijkmaker terecht goedgekeurd'

Laatste update:

Serdar Gözübüyük was na de topper tussen FC Twente en Feyenoord de gebeten hond. De Tukkers leken voor het eerst dit seizoen een thuisnederlaag te gaan lijden, maar diep in blessuretijd schoot Cuco Martina toch nog de 2-2 tegen de touwen. Volgens Ronald Koeman en co had dit doelpunt niet goedgekeurd mogen worden, omdat Luc Castaignos buitenspel stond.

/

Volgens Gözübüyük maakte Twente echter een geldig doelpunt. De scheidsrechter legt voor de camera van de NOS uit dat de regels voor dit seizoen verscherpt zijn en dat Castaignos niet in het gezichtsveld van Mulder stond. Omdat de spits van Twente ook geen beweging maakte naar de bal, was er volgens Gözübüyük geen sprake van buitenspel. "Alle clubs en alle spelers hebben aan het begin van dit seizoen uitleg gekregen over de verscherpte regels", zegt de leidsman. "Dit is scherp gezien door mijn assistent." De grensrechter nam de beslissing om de goal goed te keuren.

Gözübüyük meent bij de gelijkmaker van Twente dus geen fout te hebben gemaakt, maar geeft wel toe dat hij Feyenoord al in de derde minuut een strafschop had moeten geven. Nick Marsman ging in de fout en haalde Lex Immers neer, maar Gözübüyük had geen goed zicht op de situatie en liet doorspelen. Na het zien van de beelden geeft hij toe dat hij een penalty had moeten geven en dat Marsman een rode kaart had moeten krijgen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En wat hebben we daar nu aan, juist, niks.
!@#$ Zooi
Al hebben ze het ook deels aan zichzelf te danken, 4 fouten in 2 wedstrijden gewoon teveel.

Edit: Wel respect dat hij in elk geval voor de camera durft te reageren. Ik kon het bij mijn bovenstaande stukje nog ff niet hebben.

23 februari 2014 om 20:43

En laatst nog die handsbal van NEC waar geen penalty voor werd gegeven en dan wordt er alsnog geroepen dat Feyenoord de scheidsrechter vaak mee heeft. Vier punten in de laatste twee duels verloren door arbitrage is triest en plaatsing voor Europees voetbal komt zo in gevaar.

23 februari 2014 om 20:49

Is toch logisch dat dat vaak geroepen wordt? De laatste weken heeft Feyenoord inderdaad pech, maar daarvoor hebben ze toch een periode van anderhalf jaar gehad waarin ze in de Kuip toch ongelofelijk vaak de scheidsrechter mee hebben gehad.

23 februari 2014 om 20:53

Feyenoord heeft de scheids ook vaak mee. Neemt niet weg dat die keeper rood had moeten krijgen en Feyenoord een pingel. Maar desondanks, als je dan 0-2 voorkomt mag je 't niet weggeven. En die laatste heeft de scheids gelijk en is geen buitenspel.

Koeman praat wel over de scheidsrechter maar roept niks over het zelf weggeven van de wedstrijd. Zwakke reactie.

23 februari 2014 om 20:55

Feyenoord had Europees voetbal in het seizoen 2011/2012 en 2012/2013 dankzij de scheidsrechters. Hoevaak jullie toen in de Kuip zijn bevoordeeld is niet meer te tellen.

23 februari 2014 om 20:55

De volgende keer als Feyenoord een keer een beslissing mee krijgt worden deze vier beslissingen meteen vergeten. Thuis weleens wat mee gekregen, maar uit net zo goed veel tegen gekregen. Vier penalty´s in drie weken tijd vind ik nog wat, denk dat we nu zeker onder het gemiddelde zitten dit seizoen.

23 februari 2014 om 20:58

En zo is het..! Ben benieuwd of Nijhuis de klassieker in de Kuip weer mag fluiten..😖
Als Feyenoord nou gewoon doorgevoetbald had het laatste kwartier had ik ze gelijk gegeven maar ze hebben alleen maar geprobeerd de wedstrijd dood te maken... Dan krijg je het deksel op de neus. En terecht...

23 februari 2014 om 20:59

Kijk voor de gein het laatste half uur van Mathijsen nog eens terug. Hij heeft Castaignos de gehele tijd vast en bij ieder voorzet duikt hij bovenop hem. Niet dat ik het direct strafschopwaardig vind, mar ik heb ze voor minder op de strip gelegd zien worden. Hij kan het fysiek gewoon niet meer aan en heeft veel van dit soort trucjes nodig.

23 februari 2014 om 21:00

Feyenoord is duidelijk bestolen en vorige week ook al.
Dit heeft Ajax vorig jaar ook meegemaakt en ik weet hoe klote dat voelt. Gelukkig voor mij had het voor Ajax uiteindelijk geen gevolgen meer achteraf vanwege de titel

23 februari 2014 om 21:08

Elke week zijn er wel arbitrale fouten om je aan dood te ergerren. Maar goed hier heeft uiteindelijk iedereen wel even veel laat van. Alleen bij kampioenskandidaten en degradatiekandidaten worden deze wat uitvergroot en lijkt het alsof hun extra genaaid worden. Maar de enige redelijk goede scheidsrechter is Kuipers. Hij zou gewoon de wedstrijden moeten fluiten waar in het weekend het meeste op het spel staat.

23 februari 2014 om 21:43

Iedereen maakt het mee in een seizoen.

23 februari 2014 om 22:00

Hansje, bestolen? Feyenoord ontkomt onterecht aan een overwinning? Ga toch weg. Twente was beter, Feyenoord defensief door de voorsprong, maar zeker niet dominant t.o.v. Twente. Qua voetbal vond ik Twente completer .

23 februari 2014 om 22:47

Ik was bij Ajax dus heb slechts het. Laatste half uur gezien. Beter of niet....maakt niet uit. Feyenoord is vanmiddag genaaid....punt. Marsmannetje moet er na vier minuten af. Rood...penalty 0-1...wedstrijd gelopen

23 februari 2014 om 23:09

2011/2012? Het NRC had een staatje gemaakt van arbitrare dwalingen in de Eredivisie dat seizoen en wat bleek... Feyenoord was kampioen geworden als dit in punten was omgerekend. Vorig seizoen zat het de Rotterdammers idd een keer mee.

23 februari 2014 om 23:22

Jij hebt zeker een andere wedstrijd gekeken, of totaal geen idee wat tactisch voetbal is! Twente was beter Whaha jullie ontkomen aan 2penaltys (waarvan 1discutabel is) 1 rood voor de keeper dus hele wedstrijd man minder. En dan ook nog eens zon doelpunt op het laatst, castaignos blokte het zicht van Mulder deed een hele kleine schijnbeweging naar de bal voor hij hem liet lopen! Dus ja, dat Twente het laatste kwartier denoverhand was is de domme schuld van Feyenoord zelf om ipv te voetballen de tijd zien uit te spelen! Maar Feyenoord was zeker wel de betere vandaag en had verdiend om te winnen hier!!!

23 februari 2014 om 23:40

Nijhuis kan niet, hij floot NAC-Feyenoord van 2 weken geleden. Er zitten altijd een paar weken tussen. Er zijn dus 2 keuzes over: Blom of Kuipers. Ik vermoed Kuipers

24 februari 2014 om 01:10

Wisconsin waar heb jij het over? Het NRC had iinderdaad berekend dat Feyenoord dat jaar een paar punten meer had moeten hebben, maar Ajax had er zelfs nog meer moeten hebben! Geen lariekoek verkopen alsjeblieft. Over het onderwerp zelf Tja, Feyenoord heeft nu twee weken pech maar in de kuip erg vaak discutabele momenten mee. Maar dan wordt er gezegd "dat is de kracht van de kuip" nou nu zit het tegen pech jammer volgende keer weer beter niet zo zeuren.

24 februari 2014 om 10:56

Twente heeft geen knikker geraakt in de eerste helft. Alleen die kans na 4 minuten die hij niet eens fatsoenlijk weet te raken het ging tot aan de 70 minuut alleen op individuele acties

Na een paar minuten al komen jullie zwaar in de problemen en vlak ma de 0-1 was het dieptepunt

Daarnaast was de 2-2 gewoon een bal die 2 keer goed viel eerst komt die bij immers die hem verkeerd raakt en daarna nog een afvallende bal die erin wordt geschoten

24 februari 2014 om 10:57

2011/12 was jullie jaar dat jullie de scheids mee hadden was toen nog bij studio voetbal dat psv 4 punten teveel had gekregen door de scheids en feyenoord 1

23 februari 2014 om 20:54

Moet toch vaak terug denken aan al die puntend ie concurrenten zijn ontnomen waar je wekelijks hier hoort dat dat bij het voetbal hoort en dat je nooit over een scheidsrechter maf zeuren. Ik vind nest dat je mag zeuren als een scheidsrechter een fout maakt, maar toch, ik geloof niet date r een club structureel bevoordeeld wordt. Nu lijkt het dat Twente bijzonder veel mee krijgt. Verleden jaar was dat opvallend vaak Feyenoord. Hoort er blijkbaar bij. Heel sneu hoe Koeman reageert, heeft totaal geen overzicht meer in van het verleden. Denk dat hij volgende week weer zegt dat het erbij hoort als Ajax iets in de Kuip wordt ontnomen.

24 februari 2014 om 07:40

Feyenoord - Vitesse vergeten waar Vitesse benadeeld werd . Jankers daar in Rotterdam. Een 0-2 voorsprong mag je niet meer weggeven. Maar koeman probeerde een slot op de deur te gooien ipv vooruit te verdedigen. Totale controle voor de wissel, geen controle na de wissel.

Ik dacht dat Gözübüyük op weg was om één van de (misschien wel de beste) scheidsrechters in de eredivisie te worden maar hij heeft het laatste jaar (inclusief vorig seizoen) wel enkele flaters/domme beslissingen genomen. Jammer eerlijk gezegd.

23 februari 2014 om 21:11

Het commentaar erbij maakt het eigenlijk ook alleen maar erger. Hoe kan die grensrechter van de zijkant in godsnaam zien dat Castaignos niet in de lijn van de keeper staat? Niet dus. Hij vlagt niet omdat hij niet gezien had dat het buitenspel was. Slechte beslissing. Net zoals bij de penalty voor Immers en het geel geven voor een hele duidelijke elleboog. Laffe, halfbakken beslissing was dat. Wederom een waardeloos optreden van wat eerst een veelbelovende arbiter leek.
Spijtig voor Feyenoord dat vandaag heel duidelijk benadeeld is. Geluk voor Twente dat zo nog de leiding houdt om de 2e plek.

23 februari 2014 om 21:29

Het was ook geen buitenspel

23 februari 2014 om 22:01

Het was volgensmij net op het randje, maar je kan zolang hierover discussieren uiteindelijk geeft de scheids aan dat hij het volgens de regels heeft beredeneerd & ik kan hem bij de 2-2 groot gelijk geven dat Castaignos niet recht in zijn zicht zat maar schuin & dan moet je realitisch zijn en gewoon accepteren dat het een doelpunt is.

23 februari 2014 om 22:56

Het was gewoon buitenspel hij maakt een Beweging naar de bal en kwam terug vanuit buitenspel !! Met het schot stond hij in de weg en buitenspel. Maar Mulder was als nog kansloos . Goed geplaatst . Alleen niet verdient voor Twente . Laatste kwartier gingen ze pas voetballen dom van scf!!

Tja, ik blijf erbij dat je scheidsrechters niet automatisch op de schuld kunt geven, ik kan me best voorstellen dat je lang niet altijd alles kunt zien. Richt je frustratie liever op de fossielen bij uefa en fifa die geen videobeelden willen invoeren.

23 februari 2014 om 20:51

Ja dat is wel zo maar de grens durft niks te zeggen en dat kost ons 3 punten...

24 februari 2014 om 12:13

Correctie: 2 punten...

aan de andere kant.. als dit hinderlijk buitenspel was, stond Immers dat bij de 1-0 ook.... Is het alsnog een gelijk spel...

24 februari 2014 om 14:27

.... 2 punten

ik heb het net even opgezocht en hij stond geen buitenspel... Maar waarom klaag jij nog over een beslissing van de scheids??? hij stond duidelijk aan de kant van Twente...

23 februari 2014 om 20:57

Topreactie. Scheidsrechters kunnen lang niet alles zien en daarom is er een videoref nodig. Liever vandaag dan morgen.

Guzubuyuk heeft het duidelijk niet goed gezien, het is net een mens. Het is top dat hij er niet omheen draait en zijn fout toegeeft, dat toont dat hij een echte kerel is. Ik vond hem verder goed fluiten. Zo werd Castaignos door Mathijsen vastgehouden en naar links geduwd bij de 2-2, dus al zou hij een beetje in de weg hebben gestaan, dan is het eigen schuld

Overigens kan Koeman daar wat van leren, dat hand in eigen borst steken, want hij maakte een taktische fout door Feyenoord te dicht bij de goal te laten verdedigen , onder andere door de wissel Boetius - Nelom. Maar bij Koeman is het altijd de schuld van een ander.

23 februari 2014 om 21:04

Maar zowel Uefa als Fifa kan er niets aan doen dat de grensrechter opzichtig staat te slapen in de blessuretijd, dus is de kritiek wel degelijk terecht. Dat ze niet altijd goed zicht hebben begrijp ik volkomen, maar dit was gewoon overduidelijk. Daarnaast stond hij bovenop de situatie met Bengtsson, die zijn arm zeker niet strak langs zijn lichaam had. Zo'n situatie deed Feyenoord vorige week nog de das om in Breda. Consequent fluiten heet zoiets toch?

24 februari 2014 om 00:08

@smk88, zelfs in de herhaling is het niet te zien dat Castaignos daadwerkelijk buitenspel staat, want de camera staat niet op één lijn met Castaignos, dus ik vind het nogal verwonderlijk dat jij zo zeker van je zaak bent.

Overigens kan een videoref dat feilloos zien, dus je trekt een onjuiste conclusie.

24 februari 2014 om 14:28

Hou op man Koeman zeikt nooit over de scheids jou reactie is belachelijk net als Guzubuyuk.... dit is de eerste keer in 3 jaar tijd dat Koeman de scheids de schuld.......

24 februari 2014 om 21:11

Je weet dat FOX beschikt over beelden die zij stil kunnen zetten op het moment van schieten? Daar was duidelijk te zien dat Castaignos tussen die twee in stond met op z'n minst een been. Hier was gewoon geen videoref nodig.

Het meest schandelijke vindt ik nog dat de Knvb het goed probeert te praten, waarbij zij hun eigen regel proberen te omzeilen. Ze brengen het namelijk als 'het niet wegnemen van het zicht' maar dat is maar een deel van de regel. De volledige regel zegt namelijk dat 'het hinderen van tegenstanders in buitenspelpositie' ook hoort bij het deelnemen aan het spel. Als Mulder hem die duw niet geeft, hindert hij Mulder dus. Echter was die duw niet de oplossing en had Mulder gewoon tegen hem aan moeten duiken. Dan had hij een statement kunnen maken en nu niet.

Maar ik snap dat je als Ajacied hier de waarheid niet wilt inzien, want de meeste Ajacieden zijn hier niet bepaald objectief als het om een discutabel moment - wat dit eigenlijk niet eens was - gaat.

24 februari 2014 om 09:46

Mee eens man! De scheidsrechter benadeelde Feyenoord echt, maar doet dat niet expres. Sommige dingen ziet hij totaal verkeerd, en dat kan gebeuren. Daarvoor moeten er hulpmiddelen ingezet worden, want nu zijn scheidsrechters altijd de gebeten hond, terwijl ze ongetwijfeld hun best doen. Heel veel pech voor Feyenoord gisteren.

Deze man is alleen maar bezig met zijn eigen show, het was niet alleen de twijfelachtige beslissing over twee penalties en de goal maar ook geen rood voor de aanslag op Boetius en waarom 5 minuten doorspelen voor niks? Laat deze clown maar lekker de amateurs fluiten.

23 februari 2014 om 20:44

5 min. doorspelen omdat alleen die Clasie al 5 min. ging liggen.

23 februari 2014 om 21:25

Kongolo had 'kramp', Clasies blessure kostte 2 tot 3 min, Mulder rekte tijd bij het leven, 6 wissels.. Volgens mij was 5 min extra zeker niets te veel.

Vind het overigens lachwekkend dat men zo enorm over de arbitrage valt. Ik heb Twente ook regelmatig benadeeld zien worden, alleen wordt de schuld dan niet alleen bij externe partijen gelegd. Zwaktebod naar mijn mening van Koeman en co.

23 februari 2014 om 21:48

Toen Twente van 2008-2012 ieder jaar in De Kuip werd bestolen, hoorde je de Twentefans echt wel over de scheidsrechters. Kan me de woede van de Feyenoorders nu ook wel voorstellen. Maar ja, het kan ze natuurlijk ook niet altijd meezitten wat dat betreft.

Opvallend trouwens dat Feyenoord er nooit in slaagt een hele wedstrijd goed te voetballen. Ze hielden Twente lang in bedwang, maar moesten het laatste half uur toch steeds meer ruimte en kansen weggeven. Kwestie van conditie?

23 februari 2014 om 20:45

5 minuten blessuretijd door tijdrekken van Feyenoord

23 februari 2014 om 20:53

De 5 minuten en de goal heeft hij goed beoordeeld.. Feyenoord had wel een penalty moeten hebben en rood voor marsman. Hij zegt gewoon hoe het is.

Stuur die Gozobuyuk maar terug, niet de eerste keer dat hij er niks van bakte, vandaag al helemaal niet.
De frustraties van Pelle waren gewoon terecht.

23 februari 2014 om 20:45

Terug naar waar?
Jammer dat ie t niet kon zien, maar dat kan gebeuren, ik denk dat de fifa en de uefa eindelijk s video beelden moeten in voeren.

23 februari 2014 om 21:51

Terug naar enschede denk ik. Anders weet ik het ook niet

23 februari 2014 om 22:16

Terug naar de 4e klasse bedoelt hij..

23 februari 2014 om 20:54

Als je zo reageert snap je er ook niet veel van, en Pelle heeft nog geen spijt ook! Goed voorbeeld!

23 februari 2014 om 21:30

Die reactie van Pelle is gewoon diep en diep triest. Slecht voorbeeld voor de jeugd. Geef die vent maar 5 wedstrijden schorsing. Dat leert hem wel af om de 'charmante vriendelijke Italiaan" te zijn. Schande op de voetbalvelden. Beheers je eens pizza koeken bakker.

Als de regels dan strikter zouden zijn geworden, dan kloppen de regels niet mijn inziens. De keeper wordt hier gewoon gehinderd door de speler, ook al deze niet direct in het gezichtsveld van Mulder.

23 februari 2014 om 20:44

precies want mulder kon niet eens die hoek in duiken omdat luc daar stond

23 februari 2014 om 20:53

Luc stond een meter voor hem en ook nog eens schuin voor hem . hoe kan mulder dan niet de hoek in duiken. Man sommigen verzinnen ook alles om de boel maar dragelijker te maken. Feyenoord had een penalty moeten hebben ja maar dit doelpunt is gewoon terecht goedgekeurd!

23 februari 2014 om 20:56

nou mulder was meer met luc bezig hij duw hem weg terwijl er geschoten word.
dan moet je ook nog eens duiken kan jij 2 dingen te gelijk..?

23 februari 2014 om 20:57

Je snapt het niet zo, Luc doet een stap opzij en staat dan nog steeds in de baan van het schot en in de hoek die Mulder wilt induiken. Mulder heeft er zichtbaar hinder van en dan is het hinderlijk buitenspel ´´dude´´.

23 februari 2014 om 21:00

@ajaxdude

Volgens de regels wellicht goedgekeurd, maar ik heb de beelden net gezien... en voor een keeper is dit echt wel hinderlijk hoor. Die bal schiet voor Castaignos langs de hoek in, en ik weet zeker dat dit voor Mulder hinderlijk is. Maar goed, als de regels zo eenmaal zijn, dan kan Feyenoord hier niet over klagen.

Daarnaast vind ik als Ajax-fan dat Feyenoord zeker reden heeft tot klagen, want in de derde minuut had die keeper gewoon rood moeten hebben. Ter verdediging voor de scheidsrechter; het was vanuit zijn hoek vrijwel onmogelijk om te zien dat Marsman het been vastpakt.
Maar de scheids geeft het zelf toe... het was een penalty en een rode kaart.

Maar om nu met zijn alle de scheidsrechter af te vallen vind ik onzin. Het is een mens, en mensen maken fouten. Ik ben er 100% van overtuigd dat hij zo rechtvaardig mogelijk probeert te fluiten, en soms heb je het enorm tegen, maar een andere keer heb je de scheids onverdiend mee. Alleen dat laatste wordt meestal niet onthouden door de supporters

23 februari 2014 om 21:15

Niemand gezien dat ze op één lijn staan en er dus helemaal geen sprake is van buitenspel? Lijkt me net iets belangrijker dan wel of niet hinderlijk.

23 februari 2014 om 21:36

dan ben jij de enigste die het heeft gezien dat luc niet buitenspel stond want ze liepen allemaal voor hem toen er geschoten werd

23 februari 2014 om 20:54

Als je dan echt aan de regels houd, dan kun je zien, dat Immers bij het doelpunt van Pelle ook buitenspel stond, voor Marsman en dat je dat doelpunt ook had kunnen afkeuren, daar heb ik nog geen Feyenoorder over gehoord, dus die fout van dat laatste doelpunt kun je tegenover elkaar wegstrepen.

23 februari 2014 om 23:20

Dat slaat nergens op

24 februari 2014 om 00:09

en daarnaast maakte immers als eerste de overtreding op marsman.. en daarna werd immers pas geraakt door marsman.. Dus daar had net zo goed een vrije trap voor Twente kunnen worden gegeven als een penalty voor feyenoord

24 februari 2014 om 09:59

Nog geen moment naar gekeken, maar je hebt inderdaad gelijk! Immers en volgens mij ook Boetius staan buitenspel op het moment dat Pelle schiet...

Niet hinderlijk verder, dus in dat opzicht een terecht doelpunt (dom verdedigd door Pelle zoveel ruimte te geven op die plek), maar misschien kan iemand die de 2-2 wel buitenspel vond even uitleggen wat het verschil is (nog even buiten beschouwing latend of Castaignos zich wel of niet in buitenspelpositie bevond)

24 februari 2014 om 14:26

Wat slaat nergens op? Dat die buitenspel stond? Kijk de beelden maar na. Hij stond nog hinderlijke buitenspel dan Castagnios. Ik zeg niet, dat Immers daar niet had gestaan Marsman hem had gehad. Maar het is wel hetzelfde.

24 februari 2014 om 21:15

Als je goed kijkt zie je ook dat Immers naar de linkerkant loopt en Pelle hem naar de rechterkant schiet. Hierdoor neemt Immers geen deel aan het spel, aangezien hij heel die situatie probeert te vermijden.

Kan je je de goal van Tomasson nog herinneren tegen Dortmund? Pi-Air stond meters buitenspel, onttrok zich volledig aan het spel ondanks dat de bal richting hem ging en Tomasson kon door. Nu gaat de bal niet eens Immers' kant op, dus hoe bedoel je dat je die tegen elkaar kan wegstrepen?

@moustro,

Het verschil is, zoals hierboven al een beetje duidelijk wordt, dat Castaignos zich bezig hield met Mulder. In eerste instantie stond hij vlak naast hem, maar door die duw was het verschil 1-1,5 meter. Echter was de fout van Mulder dat hij niet tegen hem aan dook, want dan had hij bewijs gehad van hinderlijk buitenspel.

24 februari 2014 om 21:34

Er staat nergens in de regels dat Castagnios daar niet mag staan. Tevens probeert hij aan de kant te gaan. Op het moment van het schot stond hij hoogstwaarschijnlijk geen buiten spel. Dat doelpunt kan ik me niet herinneren en wat ik bedoel is het gewoon een feit, dat het bij het eerste doelpunt ook gebeurde. Hij hinderde gewoon het beeld van Marsman.

Tja, eens met de titel. Maar die regeling moet gewoon aangepast worden. Wanneer je in de eerste 10 minuten meteen een penalty en rood tegen krijgt kun je je wedstrijd vaarwel zeggen, dat ga je vaak onmogelijk weer goed maken.

23 februari 2014 om 21:01

Denk vooral dat het tijdstip van het voorval meespeelde, wanneer het in de 80e minuut gebeurde gaf hij hem misschien wel.

Hoe dan ook hebben we (twente) geluk gehad met die beslissing.

23 februari 2014 om 21:14

Dat is zeker waar. Je laatste zin doet mij echter vermoeden dat je me gelijk gaat geven bij het volgende punt: De tijd zou niet mogen uitmaken, want dat zou betekenen dat als ik iemand in het begin van de wedstrijd neer hoek of trap dat ik geen rood zou krijgen, maar later in de wedstrijd wel (extreem voorbeeld).

23 februari 2014 om 21:19

Klopt, denk dat hij deels twijfelde en hem daardoor (nog) niet durfde te geven.
Een scheidsrechter weet dat wanneer je fout zit de wedstrijd al meteen kapot hebt gefloten indien je het verkeerd hebt gezien.

Begin van het seizoen toch vaak pech met de scheidsrechter, maar na vorige week (omhelzing van Martina t.o.v. Havenaar) vandaag ook geluk.

23 februari 2014 om 21:02

Hoe kan je het eens zijn met de titel. Even totaal objectief bekeken - ik heb een enorme hekel aan wijzen naar de scheids - maar Mulder wordt toch gehinderd door Castaignos? Hij neemt weliswaar niet zijn gezichtsveld weg, maar staat wel in de baan waar Mulder hoort te duiken. Ik ben daarom ook zeer boos op Mulder dat hij de situatie niet al eerder voorkwam, maar vooral omdat hij niet dook. Dat had aangetoond dat Castaignos wel degelijk hinderlijk buitenspel stond en had deze zeer matige scheids ook nooit met zo'n zwakke smoes kunnen komen. De regels zegt-ie dan.. Het is te triest voor woorden.

23 februari 2014 om 21:23

Ik heb het doelpunt even terug gekeken, hoewel Mulder Castagnios een duw gaf stond hij niet echt in de baan van het duiken. Hoewel het natuurlijk discutabel is, had Mulder meer op de bal moeten letten dan op Castagnios. Wanneer hij dat had gedaan had castagnios misschien wel in de baan gestaan en kon Guzubuyuk er wel iets aan doen.

24 februari 2014 om 21:18

Dat is dus het probleem. Castaignos zorgt ervoor dat Mulder hem die duw geeft, waardoor hij Mulder dus hindert. Had hij daar niet gestaan en was hij gewoon doorgelopen, was er niets aan de hand geweest. Echter, zoals ik al aangaf, dook Mulder niet en dat was zijn fout. Nu heeft hij niets om z'n statement hard te maken, terwijl als hij tegen hem aan had gedoken aan had kunnen tonen dat Castaignos hem hinderde.

24 februari 2014 om 10:05

Penalty EN rood is inderdaad teveel straf, tenzij het een buitensporige overtreding is denk ik...

Wat mij betreft schaffen ze die penalties helemaal af, dan heb je de discussie over wel/niet ook niet meer... De tegenstanders zullen hierop stellen dat dit een vrijbrief voor overtredingen in de 16 meter zal zijn... Klopt misschien ook wel.. Maar het zet ook halt op aanvallers die de overtreding opzoeken en/of schwalbes maken....

Alternatief is om aanstellerig gedrag achteraf nog te bestraffen met een schorsing van een paar wedstrijden....

24 februari 2014 om 12:01

De Fifa wil geloof ik ook al naar de regels kijken, waardoor een overtreding van de keeper in zo'n geval geen rood maar zal zijn, maar hooguit geel.

De vraag is echter of de Fifa dat ook zal doorzetten, maar ik vind het in ieder geval een goed idee.

Iedereen zegt dat het een onterecht doelpunt was. Zelfs spelers en coach van twente. Maar Gözübüyük durft niet toe te geven dat die 2 grote fouten heeft gemaakt in deze wedstrijd.

23 februari 2014 om 20:57

Vink wilde vandaag ook Ortiz geen rood geven omdat hij blijkbaar de wedstrijd daarmee kapot zou maken. Hard straffen dat soort scheidsrechters.

23 februari 2014 om 21:18

En Janmaat kreeg geen geel. Had duidelijk wel gemoeten. Had hem een schorsing tegen Ajax gekost volgens mij.

23 februari 2014 om 21:27

En die gozer van Ajax(ben zijn naam even kwijt) die Ortiz in de eerste helft doormidden wilde halen, had daar ook geen rood kartonnetje voor getrokken kunnen worden?

23 februari 2014 om 21:34

Volgens mij niet. Pelle, Immers en Vilhena stonden op scherp.

23 februari 2014 om 21:48

@decorner

De Sa heet hij, en dat was echt geen rode kaart. Hij houdt op het laatst zijn been een beetje in en zo komt hij niet gestrekt in. Dat was geen rode kaart.

Niet? Nou klaar dan. Maar dan moet er in de toekomst ook nooit meer zo'n twijfelachtig doelpunt worden afgekeurd. Dan ben je inconsequent aan het fluiten en trek je twee lijnen. Ik zelf vind dit echt hinderlijk buitenspel. Castaignos springt op en de bal wordt gewoon naar hem toegespeeld, ook al staat hij in de lijn van de bal richting het doel.

Daarnaast werd een goal paar maanden geleden tijdens Newcastle-Manchester City om dezelfde belachelijke reden afgekeurd. Waarom daar dan wel? Knvb kan gewoon geen goede maatstaven en spelregels opleggen. Eigenaardig zootje is het. Punt uit.
Kuipers floot gisteren ook met de rem erop terwijl hij Europees als een van de besten fluit.

23 februari 2014 om 20:45

Inderdaad, die had een overduidelijke strafschop moeten toekennen aan NEC toen Bruma een judoworp uitoefende. Het lijkt erop alsof ze hier de laatste tijd minder snel fluiten voor een strafschop.

23 februari 2014 om 21:00

Als de scheidsrechters elke wedstrijden perfect zouden fluiten dan was Feyenoord in de afgelopen 3 seizoenen elke keer 8ste geëindigd!

23 februari 2014 om 23:00

Dat was dus echt geen strafschop he. Koolwijk had wel zijn tweede geel moeten hebben. Niet de eerste keer dat er geen rode kaart voor de tegenstander van PSV wordt gegeven terwijl dat wel moet, ach de 2-0 zege is er niet beter of minder om.

Dus als een speler die buitenspel staat de keeper hindert om te duiken/bewegen dan is dat gewoon toelaatbaar?
Ik zou dan constant gewoon een mannetje bij de keeper laten staan gewoon om hem 90min lang te hinderen.
Buitenspel sta je dan toch niet.

23 februari 2014 om 20:47

Mulder werd niet gehinderd, maar stond gewoon stijf aan de grond

23 februari 2014 om 20:49

Hij werd wel degelijk gehinderd, maar dit kwam niet tot uiting omdat hij niet dook. Dat was dan ook fout nummer drie van Mulder in een minuut tijd.

23 februari 2014 om 20:52

Haha niet gehinderd idioot castaignos staat voor hem en springt naar de bal ga toch weg man

23 februari 2014 om 21:03

Idd, hij had eigenlijk tegen Castaignos aan moeten duiken om zichtbaar te maken dat hij in de weg stond.

23 februari 2014 om 21:27

Waarom zou Mulder diagonaal naar voren willen duiken? Hij stond immers schuin achter Castaignos. Er wordt niets gehinderd!

23 februari 2014 om 20:57

Ten eerste was het doelpunt van Pelle gewoon buitenspel van Immers en stond die in het zichtbeeld van Marsman, hoor ik niemand over. Ten 2e Had Castagnios geen bal contact en stond hij voor Mulder, en niet in het zichtbeeld, dus is het ook nooit buitenspel, maar laten we beide gevallen tegen elkaar wegstrepen en dan zijn beide doelpunten terecht.

23 februari 2014 om 21:15

Het blokkeren van het gezichtsveld geldt nog steeds als hinderlijk buitenspel.

23 februari 2014 om 21:29

ja precies en dat gebeurde bij Marsman ook. Immers stond bij dat schot voor Marsman buiten spel. Had dus minder zicht. Dus feitelijk hadden beide doelpunten dan niet mogen tellen.

24 februari 2014 om 10:09

Dat zeg je goed!

Maar geef nu eens aan op welke manier Castaignos het gezichtsveld van Mulder blokkeerde? Mulder heeft 95% van de baan van de bal gewoon kunnen zien...

Kijk ook even naar de goal van Pelle.....

Respect voor Gözübüyük! Toch één van de beste scheids van NL zo niet de beste!

23 februari 2014 om 20:45

Dat is ie niet meer. Ingehaald door nota bene Pieter Vink.

23 februari 2014 om 20:46

Kuipers is natuurlijk de beste.

23 februari 2014 om 20:47

Respect dwing je af, volgende keer als die Feyenoord fluit moeten alle spelers een respect bandje meenemen en naar hem toe gooien. Die man fluit voor zichzelf, wilt zichzelf te belangrijk maken en dwingt totaal geen respect af.

23 februari 2014 om 20:47

Respect voor wat als ik het vragen mag? Het ontkennen van een enorme fout? Castaignos staat inderdaad niet in de lijn van de bal, maar wel in de lijn van Mulder waar hij heen moest duiken. Hiermee hindert hij dus Mulder en is het hinderlijk buitenspel, simpel. Zeker gezien de bal maar vlak langs Castaignos gaat.

23 februari 2014 om 20:56

Volgens mij duikt mulder dan toch echt naar links (op zij) en niet naar schuinvoor

23 februari 2014 om 21:21

Je weet dat je als keeper 999/1000 keer in moet snijden naar de bal en je dus wel degelijk 'schuin' duikt of is dit je niet bekend? Als je schuin naar achter of naar links/rechts duikt, is het simpelweg technisch niet helemaal goed.

24 februari 2014 om 01:27

SMK Tja dan is het áltijd de keeper hinderen. Dan moet je afspreken dat je niet meer in de vijf meter mag komen. Castagnios staat een meter schuin voor hem. Hoe is dat iemand hinderen? Dit was gewoon slecht van Mulder. Echt waar ik snap je frustratie echt, de twee penalty momenten en ook nog een elleboog (waar meer aandacht aan mag worden besteed vind ik) en dan in de 95 minuut verliezen is verschrikkelijk zuur. Maar die goal was reglementair.

24 februari 2014 om 21:25

Surreal,

Je hebt niet al m'n reacties gelezen, je goed recht natuurlijk, maar dan snap je hoe ik het als totaalplaatje bedoel. Ik vind het namelijk ook de fout van Mulder, maar alsnog is het hinderlijk buitenspel. Castaignos hield zich namelijk bezig met de baan van Mulder blokkeren, waarop Mulder hem die duw geeft. Hierdoor komt Castaignos die meter van hem los, waardoor het ineens geen hinderlijk buitenspel meer lijkt te zijn. Ondanks dat had Mulder gewoon moeten duiken, want dan had hij bewijs van hinderlijk buitenspel. Verder had Mulder in twee situaties daarvoor de bal al simpel op kunnen pakken en dat is ook iets waar ik enorm boos over ben. Het is een fout van de scheids / grens, maar Mulder maakt deze fout mogelijk.

23 februari 2014 om 21:10

Het is natuurlijk zwak gefloten, totaal niet Eredivisie waardig. Alleen hoezo hoor ik niets over die handsbal? Of over het feit dat er voor een elleboog geen rood maar geel wordt gegeven? Leuk en aardig dat hij toegeeft dat het een penalty was, maar daar heb je niets aan. Kun je voor mijn part beter niets zeggen..

Op naar volgende week in een kolkende Kuip! Wie weet hebben we dan wel "weer" de scheidsrechter mee zoals "altijd" in de Kuip.

Laatst was er toch een wedstrijd dat de goal wel werd afgekeurd. Kom er zo even niet meer op. Was misschien in Engeland..

23 februari 2014 om 21:15

Ja inderdaad. En in Italië werd ook een goal afgekeurd. En in Duitsland en in Frankrijk..... Mijn god

23 februari 2014 om 21:54

Yep, tijdens de wedstrijd tussen Newcastle United en Manchester City werd het doelpunt van Tioté afgekeurd. Bedoel je die?

"hij stond niet in het beeldveld van de keeper naar de bal".

Als dat zo was, dan is het een geldige goal. Geen twijfel....

Maar de grensrechter is wel degene met slechtste positie op het veld om dat te beoordelen.

23 februari 2014 om 20:48

Mulder drukte hem aan de kant omdat hij niet normaal kon duiken, ik vond het daardoor wel hinderlijk.

23 februari 2014 om 20:59

Heb het even aangepast, het was beetje vervelend opgeschreven. Dit is wat de scheidsrechter zegt, niet mijn mening.

ALS hij niet in het gezichtsveld stond, dan was het geen buitenspel.

En het gezichtsveld geld is de bal op moment van schieten. Wat er tijdens de vlucht van de bal gebeurd is volgens mij niet van toepassing.

Dus ALS hij de bal kon zien, dan is het goed. Als hij het niet kon zien, dan niet.

23 februari 2014 om 21:17

Belachelijke reactie inderdaad. Als er 1 iemand wel geen zicht heeft of Castaignos in de lijn van de keeper staat was het de grensrechter wel.

23 februari 2014 om 20:48

Je ziet duidelijk dat Mulder afgeleid is door Castaignos die daar in de baan van het schot staat, hij ondervind daar hinder van en dat is het hinderlijk buitenspel, klassiek voorbeeld.

23 februari 2014 om 20:54

Heb mijn stuk even aangepast... Zodat het wat makkelijker lezen is.
Het is geen mening van mij of het wel of niet zo was.. het is iets dat de scheidsrechter zegt.

Een 5e en 6e grensrechters instellen in de Eredivisie zou een goede optie zijn. Vandaag hebben we toch echt wel gezien dat misschien wel het belangrijkste wedstrijd van dit seizoen totaal verpest is voor een club die jarenlang een ambitie had om zich te plaatsen voor de Champions League, dankzij een onterecht gegeven doelpunt met frustraties tot dien. Ik leef mee met de Feyenoord supporters, ook al ben ik een Ajacied.

24 februari 2014 om 10:12

Bedoel je zo een die in Europese wedstrijden op de achterlijn staat?

Wanneer heb je zo'n gast voor het laatst een beslissing zien nemen dan?

Hij kon het niet goed zien. En de grensrechter toevallig ook niet. Misschien kan je beter stoppen met fluiten als je dit niet hebt waar genomen. En daarnaast staat Castaignos niet in de weg voor Mulder? Vandaar dat Mulder hem aan de kant moet duwen voor de situatie. Hou toch op man. Proberen zichzelf eruit te lullen terwijl dat onmogelijk is.

Mulder moet gewoon duiken, je kan wel gaan zeuren op de arbitrage, maar het ligt aan Feyenoord (vooral aan Mathijsen en Mulder) zelf.

23 februari 2014 om 20:52

erwin mulder moet gewoon zijn mensen goed neerzetten dan had martina ook niet vogeltjevrij gestaan op de rand van de zestien..

Koeman moet niet zeuren hoe vaak is Feyenoord in de kuip al niet bevoordeeld
Hij krijgt het net als pelle een beetje hoog in bol
Beiden schorsen zou ik zeggen
Alleen is dat weer in het voordeel van ajax

Meneer Gözübüyük wilt u misschien stoppen met fluiten?

hij is ook maar een mens precies wat pellè ook al zei..

Terecht wat die hier zei, pingel moest gegeven en rood, maar 2-2 was totaal geen buitenspel. En dat Koeman bijna met krokodillen traantjes zegt dat hij ongelooflijk vind dat de scheidsrechters de 2-2 niet zag als buitenspel, maar volgens mijn zag meneertje het zelf ook niet want hij deed helemaal niks toen die viel.

Je wordt toch even vaak benadeeld als bevoordeeld... ten minste dat lees ik als andere coaches/spelers iets zeggen over de arbitrage.

Feyenoord heeft vaak genoeg de scheids mee gehad en nu een keer tegen en bij het penalmoment stond de scheids op het middenveld dus was moeilijk te beoordelen, beetje sneu deze reacties van pelle en koeman

Het eigen straatje weer schoonvegen. Michel Jansen en zelfs Castaignos geven aan dat het buitenspel was en dat Castaignos zelf hinderlijk voor Mulder stond. Dat moet je niet eigenwijs gaan doen met je hij staat niet in de weg, want Castaignos moet nog wegspringen voor de bal. Mulder kan daar toch nooit op reageren. Maar ja uiteraard liet de nos deze reacties van Jansen en Castaignos weer niet zien, want stel je voor dat blijkt dat het geen buitenspel was. Dan zou je de reactie van Pelle nog voor een paar procent kunnen goedpraten. Dat moet natuurlijk niet gebeuren he, hij moet geschorst worden.

23 februari 2014 om 21:13

De NOS laat het wel zien. Daar zijn gewoon opnamen van op het jorunaal en de site.

Het feit dat jij je neergelegd hebt bij het tactisch onvermogen van Koeman die Feyenoord constant punten kost (de échte reden van al het puntverlies), grijp je aan om consequent in complottheoriën te denken. Dat getuigd niet echt van volwassenheid.

Maar, geen zorgen. Volgende week zal Feyenoord de gebruikelijke goedmakertjes in de Kuip krijgen. En dat komt goed uit, want het is toch dé wedstrijd van het jaar toch?

23 februari 2014 om 21:43

Ja op de site wel, maar wie kijkt daar nou naar. Het zou wel zo netjes zijn geweest als ze het gewoon in de uitzending zelf hadden laten zien. Normaal gesproken wordt er altijd van beide coaches een reactie geshowed met hun mening over de wedstrijd. Jansen was erg positief over Feyenoord en vertelde louter dingen dat Feyenoord hier verdiende te winnen. Dan lijkt het me wel zo netjes om dat gewoon in de meest bekeken uitzending te laten zien i.p.v het af te doen alsof alleen Feyenoord vond dat ze hier benadeeld werden.

Ben het hier wel mee eens, toen tiote paar weken terug geweldig raak schoot werd het afgekeurd en schreeuwde iedereen moord en brand, nu is het duidelijk te zien dat er op goal word geschoten en geen pass op castaignos, castaignos staat een meter voor de doellijn buiten bereik van Mulder, hij raakt de bal niet en Mulder was sowieso kansloos geweest op het schot, maar vanwege het tijdstip en de eerdere foute beslissing, moet deze goal dan maar afgekeurd worden

Na het zien van de beelden zeggen dat Mulder niet wordt gehinderd, wat een simpele ziel die Gözübüyük.

23 februari 2014 om 21:05

Lol inderdaad, maar zijn allemaal schapen die dat nu zeggen. Het is overduidelijk.

Die scheids zit er goed naast, maar dat is dan vooral omdat hij er achteraf nog rood pingel van wil maken. Die Immers komt gewoon zeer lomp in op de keeper en raakt hem, waarna hij vervolgens de bal kwijtraakt daardoor. Geel voor Immers vrije trap voor de keeper dus, en zeker geen penalty. Die handsbal was onbewust en is ook zeker geen penalty. Wat een gezeur weer van supporters van een club die alleen dankzij de vele blunders van scheidsrechters in het vorige seizoen nog zo hoog konden eindigen.

De 2-2 was wel discutabel, maar Gozbuyuk zou gelijk kunnen hebben.

23 februari 2014 om 21:53

Haha jij maakt er helemaal een mooi verhaal van! Ik kan je niet serieus nemen, maar je reactie werkte wel op mijn lachspieren op deze treurige zondag. Bedankt daarvoor!

23 februari 2014 om 23:24

Dat viel mij ook al op, immers beukt gewoon in op Marsman en daardoor raakt hij uit balans.

Ja als je als scheids niet zwaait naar het feyenoord publiek dan kun je er niets van. Feyenoord de ploeg die in de eigen kuip sltijd de hand boven het hoofd wordt gehouden. Slechte verliezers. Elk duel waar ze punten laten liggen, moet je weer dat gejank van koeman over de arbitrage aanhoren. Het begint een beetje zielig te worden. Mooi dat die vervelende vuurwerkgeluiden en het tijdrekken van mulder afgestraft worden. Feyenoord staat met 2/0 voor dan moet je bij je team zijn koeman en je eigen wissels. Droeftoeter.

Guzubuyuk floot de hele wedstrijd niet scherp veel fouten ook ten nadele van FC Twente. De penalty had toegekend moeten worden en het doelpunt was gewoon geldig maar als FC Twente vanaf de 70 minuut al gewoon een kans had afgerond was het misschien helemaal niet zover gekomen. Buiten dat een slechte wedstrijd van FC Twente. Tot slot... de 5 minuten extra tijd was een lachertje in verhouding tot alle kramp en tijdrek gevalletjes van Feyenoord. Alleen de wissel van Boëtius wissel duurde al 3 minuten...

Guzubuyuk floot de hele wedstrijd niet scherp veel fouten ook ten nadele van FC Twente. De penalty had toegekend moeten worden en het doelpunt was gewoon geldig maar als FC Twente vanaf de 70 minuut al gewoon een kans had afgerond was het misschien helemaal niet zover gekomen. Buiten dat een slechte wedstrijd van FC Twente. Tot slot... de 5 minuten extra tijd was een lachertje in verhouding tot alle kramp en tijdrek gevalletjes van Feyenoord. Alleen de wissel van Boëtius wissel duurde al 3 minuten...

En bjelland die na zn elleboog rood had moeten hebben! Ik wil het verlies van 2 punten niet om de scheids schuiven, maar als de regels correct worden nageleefd moet twente met 2x rood en een pingel tegen worden bestraft.

Misschien dat we met camerabeelden moeten werken en dat coaches 1x per wedstrijd een herhaling mogen terugzien. Zo zullen de arbiters en assistenten scherper zijn en worden clubs niet zoveel benadeeld

23 februari 2014 om 21:24

Jullie kunnen beter niet met cameras werken
Kuipvrees levert jullie jaarlijks 15 punten op

23 februari 2014 om 23:21

Hahahaha, nee Matthijsen die castaignos naar de grond werkt met een elleboog in de nek, die had zeker geen rood moeten hebben?

Die handsbal vond ik geen penalty aangezien die gast niet naar de bal toe gaat en die buitenspelgoal vind ik discutabel. Castaignos staat niet in het blikveld van Mulder. Ja wellicht is hij wat afgeleid door zijn aanwezigheid maar hinderlijk vind ik wel een erg groot woord. Mulder had hier gewoon moeten duiken, dan had hij wellicht nog recht van spreken gehad. Het argument dat Mulder hem een duw(tje) geeft kan ik me in vinden maar dat gebeurd bij iedere corner en wordt blijkbaar ook niet als hinderlijk gedrag ervaren.

Die pingel die je niet krijgt is natuurlijk gewoon belachelijk.

Haha deze man eh, je ziet op het filmpje dat Mulder m wegduwt, en op t moment dat Castaignos er dan al naast staat zetten ze hem stil, maar hij blokkeerde het zicht wel degelijk.

Ja Feyenoordfans, je kan lopen zeuren op de arbitrage maar jullie vergeten boos te zijn op jullie eigen spelers. In Nederland zijn we nu eenmaal slecht in het consolideren van een overwinning in de laatste minuten.
Net zoals tegen ajax houden jullie het lang vol, maar niet lang genoeg.

Waarschijnlijk hebben jullie de scheids aankomende weekend wel mee zoals altijd tegen Ajax.
Dan lopen wij weer te zeuren.

23 februari 2014 om 21:11

Wat Red Bull inderdaad een helft vol kan houden en zo op minimaal 2 doelpunten verschil kan komen, kunnen wij maar max 30 minuten waardoor het altijd spannend wordt. Dan komen wij altijd in de problemen en met Koeman weten wij ondertussen al dat dat er elke wedstrijd in zit. Maar buiten dat zou het dit keer een keertje niet zo spannend moeten zijn en hadden wij gewoon al na 3 minuten in een zetel moeten zitten.

23 februari 2014 om 21:16

Mee eens, maar als dat zo is, moet je een keer ophouden met dat 'die andere club geholpen wordt', 'iederen een hekel aan Feyenoord heeft', 'knjb' enz (zie je eerdere posts van vandaag).

Feyenoord is zwaar benadeeld, maar leg het bij de grensrechter en zoek geen ongefundeerde complottheoriën. Daar doe je Feyenoord, je mede-Feyenoorders en andere clubs tekort.

23 februari 2014 om 21:46

Dat over de media mag je een complottheorie noemen, maar als je gewoon een beetje naar de interviews kijkt en de berichten over de clubs dan zie je gewoon duidelijke verschillen tussen Ajax en de andere 3 (twente Psv en Feyenoord). Ik heb geen zin om er nog verder op in te gaan aangezien je vast al wat gelezen had. Dat zou de Eredivisie algeheel gewoon wat leuker maken met 4 a 5 kanshebbers op de titel ipv 1.

23 februari 2014 om 22:48

Je hebt geen zin om er op in te gaan, omdat het misschien moeilijk is hard te maken.

Ajax is nu eenmaal de club met de meeste aandacht, zowel positief als negatief. Dit heeft te maken met de uitstraling, historie, omvang enz. In andere landen is dat hetzelfde met andere clubs.

Ik kan daar ook verder weinig aan doen. Ik vind het alleen jammer dat nu net gedaan wordt alsof Ajax consequent en structureel bevoordeeld wordt. Zelfs aan de hand van 2-2 gelijkspel in Enschede waar Ajax niks mee te maken heeft, en niks aan kan doen, wordt met een beschuldigende vinger naar de vermeende pro-Ajax koers van de Knvb.

HEt is gewoon heel vermoeiend om dit steeds te lezen als één van de concurrenten punten verliest. Ajax verspeeld ook punten. Tijdens de 1-1 tegen Zwolle won Feyenoord met 5-0 van Nec. Hoorde je toen vanuit Ajax-kamp verwijten naar de Knvb die Feyenoord hiermee geholpen heeft? Nu had Ajax daar ook niks meer verdiend, maar er zijn ook andere voorbeelden. Toen Ajax verloor van Vitesse, womn Feyenoord enz. enz.

Laten we gewoon stoppen met de buitenspelregel als er toch niet meer voor wordt gefloten?

Mag hopen dat Pelle geschorst wordt voor minimaal 4 wedstrijden, anders is de KNVB helemaal ongeloofwaardig. Doelende op Pieters die een ruit door sloeg en 3 wedstrijden kreeg...

23 februari 2014 om 21:49

Pieters kreeg een rode kaart...

Penalty had gekunt
Tegen Matthijsen had ook een penalty gegeven kunnen worden
Die was de laatste 20 minuten aan het worstelen

Doelpunt was geldig, Castaignos staat niet in de weg, Mulder reageert gewoon niet tja
Kansen missen van Twente, domme wissels van Koeman
Mulder deed tweede helft niks anders dan tijdrekken, had ook nog wel een tweede geel mogen krijgen.
Clasie deed of hij geblesseerd was en liet zich wisselen om tijd te rekken, toen ging het mis.
Eigen schuld dus.

Wat een dwaze mensen zitten hier op vz....omdat feyenoord in het verleden vaak de scheids mee.gehad zouden hebben in de kuip moeten we nu niet zeuren???? Deze vent zou zwaar geschorst moeten worden....

Op het moment van schieten stond Castaignos op gelijke lijn, hij stond er niet eens achter. Maar buiten dat stond hij naast het schot en dan is het gewoon een goal. En in de eerste helft mag je gewoon de keeper eerst torpederen voordat je de bal pakt en dan valt de keeper en pakt hij jou dan is het een penalty. Omgekeerde wereld. Er had gefloten moeten worden toen Immers zo onbenullig inkwam, dus geen penalty en rood.

Uiteindelijk mag Feyenoord de handen dichtknijpen want 7 pogingen op doel waarvan 4 grote kansen en maar 2 doelpunten tegen 2 mogelijkheden en 2 goals spreken, ondanks de slechte eerste 65 minuten van Twente toch in het voordeel van Twente. En dat is volledig te wijten aan Feyenoord zelf want na de 0-1 en 0-2 had Feyenoord met iets meer druk naar voren moeten spelen in plaats van achterover leunen en dan was Twente nooit meer terug gekomen want Twente zat tot de 65 ste minuut echt niet in de wedstrijd en de 1-2 was prachtig maar kwam volledig uit de lucht vallen. In de laatste 25 minuten heeft Twente dus nog 3 doelpogingen en 2 grote kansen met 1 goal afgedwongen. Drie keer zoveel dus als Feyenoord in 65 minuten.

Eigen schuld, dikke bult. En nu maar duimen voor Ajax volgende week, want kampioen wordt Twente toch niet dus laat Ajax ons dan maar een handje helpen voor plek 2.

Hij had prima zicht op de overtreding maar wilde niet in het begin rood geven. Een miezerige slechte arbiter die ook verzuimde rood te geven voor een elleboog die hij wel zag, maar met geel af deed. Het was duidelijk dat deze man het thuis publiek te vriend wilde houden. Even terugzetten naar de jupiler league tot hij weer neutraal kan fluiten.

Onzinnige discussie over die 2-2. Matthijsen heft buitenspel op. Scheelt nog geen meter, maar het was genoeg. Niettemin zuur voor Feyenoord, dat meer verdiende.

Waarom worden twente en heerenveen altijd en schaamteloos bevoordeelt en feyenoord, ado en roda altijd genaaid, ziet er zo langzamerhand heel raar uitmaar niemand doet iets tegen de zeister maffia met capo van praag aan het roer

23 februari 2014 om 22:13

Feyenoord genaait, ahahhahaha! Vandaag misschien, maar in de eigen kuip hebben ze nooit wat te klagen hoor. Hoop dat PSV Feyenoord in haalt, gun dat publiek niks met hun vuurwerkgeluidjes, sukkeltjes.

24 februari 2014 om 00:16

Sinds wanneer wordt feyenoord genaaid.. dat is juist de ploeg die het vaakst de scheids mee heeft in de competitie.. Over Roda en Ado ben ik het met je eens.
De 2-2 was gewoon een geldig doelpunt, was geen hinderend buitenspel. Als je dat wel vind dan had de goal van pelle ook afgekeurd moeten worden..
In de derde minuut gaat immers door op de keeper en maakt als eerste de overtreding, daarna maakt marsman de overtreding. Hier had het beide kanten op kunnen gaan.

Kan mulder dan duiken dude slechste keeper momenteel utrecht en groningen hebben momenteel betere keepers.
En koeman moet eens een keer uit de slachtofferrol komen en hand in eigen boezem steken.

Nee Gozubuyuk... Zelfs als er een fout door de scheids wordt gemaakt en hij krijgt het te zien op beelden blijft hij het keihard ontkennen.. Dit mag gewoon...Ik wist niet dat het volgens de KNVB richtlijnen wordt ondersteund om te liegen terwijl de waarheid in je gezicht geslagen wordt.. Nieuw motto: ontkennen tot je dood neervalt...Nee nee serdartje recht is recht en krom is krom.. Hij maakt inderdaad geen beweging naar de bal maar Luc staat in de baan van het schot en doet dus mee aan het spel en daarom dus gewoon ouderwets buitenspel...Of staat dat juist weer niet in de door jou genoemde aangescherpte regels?.. Of stond dat in een memo die alleen jij had ontvangen.. Het gezicht van de KNVB blijft verder afbrokkelen helaas....

23 februari 2014 om 22:15

En dan ook die rode kaart niet geven in t begin.. Dan ga je als scheids naar "alibi fluiten".... Zo van:" hhmmmmmm kan hier geen penalty geven, omdat ik daar net een doodschop heb gemist, weet je wat? Ik mats ze zo wel bij een buitenspel situatie".. En zo fluiten de scheidsrechters de wedstrijd uit, de hele tijd hun eigen fouten compenserend.. Lachwekkend eigenlijk..

Waarom worden die regels toch altijd veranderd? Krijgen we volgen jaar ook opeens groene kaarten? Of teams van negen man? Hou het gewoon zoals het altijd was en verbeter dat met bijvoorbeeld doellijn technologie!

Wel respect dat hij zijn zegje heb gedaan.

Dat deze man het FIFA-logo op de borst mag dragen is echt te lachwekkend voor woorden. Hopelijk gaat hij snel beter fluiten, want dit kom echt niet!!

Castaignos maakt weldegelijk een beweging. Duidelijk ook dat Mulder hierop anticipeert. Vooral de grensrechter had dit moeten zien. Maar goed, die zag de eerste helft ook geen strafschoppen daar...

23 februari 2014 om 23:20

Alleen dat van Marsman was duidelijk een penaltie. Als je dat handsmoment bedoelt, dan mag je die beelden nog eens goed bekijken, want er is overduidelijk te zien dat de speler de handen naast zijn lichaam doet en dat de bal tegen zijn arm aankomt. Geen hands, maar natuurlijk wel een bal tegen de arm.

En in het geval van Castaignos. Hij maakt geen beweging op het moment dat er geschoten wordt, daarnaast staat hij op dat moment ook niet in het gezichtsveld, dus letterlijk volgens de regels is het gewoon niks. Ondanks die regels, vind ik het persoonlijk ook gewoon buitenspel.

Ik kan begrijpen dat Feyenoord over de rooie is. Ze worden duidelijk benadeeld door scheidsrechtelijke beslissingen, en vorige week ook al. Ik denk dat ze het ook over zichzelf afroepen. Defensieve wissels, allemaal achteruit lopen. Dan kan hij vallen. Maar je moet ook naar jezelf kijken. Immers geeft bijvoorbeeld zeer knullig die corner weg door een gebrek aan techniek. Heeft hij iets meer handelijngssbelheid, dan heeft hij alle tijd om die bal weg te rossen.

Wat een 1000% pingel. Ongelofelijk dat die bal niet op de stip ging maar cerdar is met de billen bloot gegaan en dat vind ik groots. Feyenoord heeft naar mijn idee wel gekregen qua punten wat ze verdienden want Twente heeft de meeste kansen gekregen. Neemt niet weg dat ze die pingel hadden moeten krijgen natuurlijk. Had feyenoord die 2-2 niet om de oren had gekregen had je niemand gehoord. Heel zuur maar ze hadden die 2-0 nooit meer weg mogen geven. Dus ze moeten ook in de spiegel kijken.

Dat je na het zien van de beelden niet toegeeft dat de gelijkmaker afgekeurd had moeten worden dan behoor je de komende tijd ook geen eredivisie wedstrijden meer te fluiten

Ohoho Feyenoord is benadeeld.......!! Het hele land is in rep en roep, Van Gelder moest vanavond ook weer eens een duid in het zakje doen en ca. 30 minuten aan dit onderwerp besteden, Wat wordt het weer in de media uitvergroot, waarom............omdat het Feyenoord is! Is Roda JC ook niet vaak benadeeld door arbitrale dwalingen? En zijn met name de "kleine" clubs in de praktijk niet vaker de pineut tov de top 3?

Ik verbaas mij aan die selectieve verontwaardiging, ook hier weer! Dat moet echt eens afgelopen zijn als het Ajax, Feyenoord of PSV betreft Gaan we ook een openbaar debat houden als NEC of Go Ahead benadeeld worden door de heren in het zwart?

24 februari 2014 om 01:14

In deze moet ik je helemaal gelijk geven. Niets aan toe te voegen, voel hetzelfde. Grote clubs krijgen (veel) sneller (iets) mee. Maar nu speelden ze tegen elkaar. En ik moet zeggen dat dit toch ook wel heeel duidelijk was, al maakt het mij niets uit snap ik de frustratie

Ja dat is grappig .
Bij de 0-1 rent Immers ook op het doel af in buitenspelpositie .
Daar hoor je Koeman dan weer niet over.

Ja hallo, bij zowel de 0-1 als de 0-2 stond er ook een feyenoorder buitenspel en twente moest de 2e helft ook een strafschop (en bijbehorend rood) krijgen. Beetje suggestief van de westerse media om alleen de feyenoord momenten aan de arbiter voor te leggen na de wedstrijd.

24 februari 2014 om 00:55

Ja wat denk je
Bij een doelpunt voor een club uit de randstad is het niet hinderlijk maar andersom wel
Ook hoor je idd niemand over dat Twente ook wel een penalty had mogen hebben
of Mulder een tweede geel na 50 minuten tijdrekken

Nee nu zullen ze wel weer iets met calimero gaan roepen
want och och Feyenoord is toch wel zo benadeeld

Feyenoord is gewoon bestolen, 2 zuivere pingels niet gekregen, had het met rust al 0-3 gestaan (waarschijnlijk) en was t gespeeld. Maakt mij in deze verder helemaal niets uit maar t is gewoon zo.

Zojuist veel reacties op het.bericht gelezen en de ene zegt wel hinderlijk buitenspel, de ander vind het een zuiver doelpunt? En de reacties hieronder zijn niet van alleen maar van feyenoorders en twente supporters. Maar het feit is dat er (na het tig kijken van videobeelden) nog altijd geen zekerheid is wat nu de juiste beslissing is. De scheidrechters moeten dit in een fractie van een seconde beslissen. Lijkt me beetje onredelijk om hem vanwege dat moment af te branden.. want nog altijd blijft de vraag, word mulder nou echt gehinderd? Lastig.. ik denk van niet

Penalty is overigens overduidelijk en discusseert niemand ook over!

Ja wat moet je hier nou van zeggen?
4 pt verloren in 2 weken door de scheidsrechter. Het is wel duidelijk dat ze Twente ten koste van alles in de race willen houden. Ik gun als Feyenoord supporter Ajax het kampioenschap omdat zij het verdienen, zij winnen op eigen kracht en niet met behulp vd scheids.

24 februari 2014 om 13:12

Door de scheidsrechter?

Als Feijenoord niet zo achterlijk aan het tijdrekken was gegaan, dan was er geen 5 minuten bij geteld -- geen doelpunt

Als Castaignos hier hinderlijk buitenspel stond, stond Immers dat bij de 0-1 ook..

Wie gaat Mathijssen uitleggen dat het niet de bedoeling is dat je een aanvaller aan z'n arm EN z'n neknaar de grond drukt, zeker niet in de 16-meter -- had ook een strafschop voor Twente mogen zijn

Ik snap de teleurstelling wel, maar het zou jou en alle anderen met een Feijenoord hart sieren om eens wat zelfreflectie toe te passen...

Tja, de goal van Pelle was ook hinderlijk buitenspel van Immers, hoor ik niemand over. Voorafgaand aan de overtreding van Marsman begaat Immers een overtreding door Marsman aan de schouder vast te houden. Het wordt nu allemaal van de kant van Feyenoord bekeken, maar ook Twente werd een aantal keren benadeeld door de scheids.

De beuk van Bjelland aan Pelle laten ze wel zien, maar de beuken van Pelle aan Bjelland en Gutierrez niet. En de buitenspel situatie bij de 1-0 van Feyenoord hoor je ook niemand over.

Feyenoord heeft de scheids vaak genoeg mee in de eigen Kuip, dus het gezeur snap ik niet zo.

Soms zit het mee...soms zit het tegen...feyenoord had een penalty moeten krijgen en de keeper rood...
Uit zit het ze de laatste wedstrijden niet mee....bij Nac klopte het ook niet...

Echter thuis zit het ze vaak mee. Volgende week moet Ajax tegen ze uit...en meestal zit het daar tegen voor ons...

Ajax heeft ook een heel lange tijd veel de scheids tegen gehad...zo werkt dat helaas vaak...
Feyenoord had het zelf moeten afmaken gisteren...

Overigens wil ik het buitenspel doelpunt nog wel eens terug zien...want dat kon zo maar eens niet buitenspel zijn..vreemd dat daar geen lijn getrokken werd...

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren