Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gudelj: ‘Als je binnenkomt als speler van Ajax, dan maakt dat verschil’

Laatste update:

Nemanja Gudelj maakte deze zomer de overstap van AZ naar Ajax, een transfer die meer spelers kozen de laatste jaren. Niet iedereen werd even succesvol in Amsterdam, maar de 23-jarige Gudelj is vastberaden er een goede tijd van te maken. Hij had ook de optie om AZ in te ruilen voor een avontuur in het buitenland, maar zag daar bewust van af. Schalke 04 was voor hem niet de interessante vervolgstap die Ajax wel was.

/

“Jezelf ontwikkelen bij de beste en grootste club van Nederland is goed voor mij. Als je in het buitenland binnenkomt als speler van Ajax, dan maakt dat verschil”, legt Gudelj uit in een interview met Helden, waaraan ook zijn gezinsleden deelnemen. Vader Nebojsa voegt toe dat zijn zoon nog nooit het financiële gedeelte doorslaggevend heeft laten zijn, ook niet toen hij NAC inruilde voor AZ.

Gudelj senior legt uit wat hij zelf nu precies doet voor Ajax. Dat is tot op heden nog wat onduidelijk gebleven. “Ze kunnen me, als ik geen club train, inzetten voor mijn netwerk in voormalig Joegoslavië. Maar mijn ambitie en prioriteit is nog steeds om hoofdtrainer te zijn”, verduidelijkt de voormalig verdediger. Hij zegt dat de ervaring bij NAC hem beter heeft gemaakt. Hoewel hij graag een mooie baan zou aanpakken, kijkt hij nu vooral naar wat zoon Nemanja doet in Amsterdam. Ook de jongere Dragisa speelt bij Ajax, in de jeugd.

Zie jij Nemanja Gudelj dit seizoen gelijk slagen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat denk ik ook. Je hebt dan wat meer krediet dan als je bij Az vandaan komt. Op termijn een goede beslissing.

15 augustus 2015 om 11:37

Dan is het nu toch ook al een goede beslissing?

15 augustus 2015 om 11:46

Naar Ajax gaan om beter binnen te komen bij een grote club is daadwerkelijk een goede keuze als je ook echt naar die grote club gaat.

Dat zal de toekomst uitwijzen. Waarschijnlijk wel.

15 augustus 2015 om 11:48

Ja dat was ook mijn gedachtegang.

e: kijk hoe diep hij er hieronder op in gaat

15 augustus 2015 om 11:57

Nee, de beslissing is een keuze op een moment in tijd, waarin je op basis van de dan beschikbare informatie en eigen opvattingen kiest. Die beslissing kan goed zijn en het kan goed of slecht uitpakken, maar dat verandert niks aan hoe goed een beslissing is. Als jij een huis wil kopen, lees jij je in, ga je vergelijken, kijken wat voor jou tot de mogelijkheden behoort, je voorkeuren op een rij zetten etc. op slot maak je op basis van informatie van de op dat moment beschikbare info een keuze. Dat zal waarschijnlijk de keuze zijn die voor jou het beste is op dat moment, dus een goede keuze. Valt er een brug op je huis, dan blijft het een goede keuze, maar pakte de keuze verkeerd uit. Een keuze kan niet op termijn een goede of slechte keuze worden..........

15 augustus 2015 om 15:49

De toekomst... Zelden in zo een klein stukje tekst zoveel onzin gelezen..

Nee volgend jaar gat hij het maken denk ik

Gelukkig koos hij voor ons. Ik ben echt gecharmeerd van deze speler. Het was vorig seizoen en het jaar daarvoor verschrikkelijk om te zien hoe vaak Ajax een mannetje vrij had op het middenveld die maar niet van afstand durfde te schieten op goal. Wetend dat hij het toch verprutst, maar met Gudelj heb je gewoon een afstandsschot specialist in huis. Vooral in wedstrijden waar je de opening maar niet kunt vinden is een speler als hij handig. En die crossballen over een meter of 35 man man man, eindelijk weer eens iemand op het middenveld die dat gewoon kan.
Zeer blij met deze aankoop!

15 augustus 2015 om 11:41

Ajoh.. Ik kan me nog herinneren dat Enoh ook in zijn eerste wedstrijd voor Ajax tegen Feyenoord hard uithaalde van ver en de lat raakte... Nu is Gudelj natuurlijk een betere speler, maar ik moet het nog afwachten of dit op den duur niet uit zijn spel gehaald wordt.. Als hem ingepepperd wordt dat hij anderen goed moet inspelen, om een vloeiende aanval op te zetten......

15 augustus 2015 om 11:49

Detoekomst

Dat was dan één van Enoh's gelukspegels, net zoals die ene die hij tegen Twente prachtig binnen schoot, want schieten kon hij verder niet.

Lee heeft in deze gewoon gelijk. Ajax heeft de laatste jaren opvallend weinig middenvelders die goed van afstand kunnen schieten en het daarom ook niet doen. Natuurlijk wordt er bij Ajax gehamerd op veel de combinatie aangaan, maar middenvelder die vanaf randje 16 verwoestend uit halen, dat mag best hoor Moet je alleen wel middenvelders hebben die het kunnen en er vertrouwen in hebben, Gudelj is zo'n middenvelder.

15 augustus 2015 om 12:12

Lasse Schone en Theo Jansen hebben/hadden anders ook een goed schot.

15 augustus 2015 om 12:23

Gudelj is anders gewoon een specialist. Heeft ook zat goals van afstand gescoord @ NAC en AZ. Hierdoor weet ik dat hij het kan.

@master1

Schone heeft indd ook een goed schot, maar stond vaker op de flank. Ik heb het meer over momenten dat middenvelders vrij stonden (klaassen, Andersen, Serero,bazoer ga maar door wie er allemaal op het middenveld stond) en men er niks mee deed behalve balletjes passen.

Theo was dan weer voor die 2 seizoenen he.

15 augustus 2015 om 12:27

Master1. Schone speelt vrijwel altijd rechtsbuiten, maar is/was inderdaad 1 van de weinige die goed uithaalt van buiten het strafschopgebied. Theo Janssen stond vaak cvm en kon vanuit die positie niet zoveel in scoringspositie komen helaas.

If you can make it here you can make it Anywhere zij Frank (niet De Boer) ooit over New York en dat kan Frank (niet Sinatra) ook zeggen over Ajax.

Het Ajaxpubliek is kritisch en kan je omhogen tillen maar ook laten vallen, dat in combinatie met de jeugdige leeftijd van de spelers worden alleen de sterkste een succes en als het dan lukt om hier een onbetwiste basisspeler en leider te worden dan zijn er maar weinig die daarna nog in het buitenland floppen.

15 augustus 2015 om 11:31

Mooi verwoordt en denk dat er ook nog wel een kern van waarheid inzit.

Ik denk dat Schalke momenteel hoger aangeschreven staat bij de echte top dan Ajax. Beetje rare redenering van Gudelj.

15 augustus 2015 om 11:35

En daarom is die stap voor hem dus minder interessant denk ik. Van AZ naar Schalke is misschien wel te groot. Van AZ naar Ajax naar een club als Schalke heb je al wat meer bagage.

15 augustus 2015 om 11:35

Denk dat Ajax de betere stap is denk je niet? Hij heeft hier toch vele meer op speel minuten kans. Daarnaast heeft Ajax nog steeds de naam. Helaas voor de supporters die Ajax niks gunnen.

15 augustus 2015 om 11:47

Welke naam hebben we? De afgelopen jaren zijn de spelers die wij verkocht hebben niet bepaald een succesnummer bij hun nieuwe werkgever en die werkgevers zijn vaak niet eens meer de absolute top.. We leveren spelers die, tot nu toe, maximaal in de subtop van grote competities mee kunnen of, zoals Blind en vd Wiel, alleen leuk meedoen...

15 augustus 2015 om 12:18

Suarez??

15 augustus 2015 om 14:22

De naam komt niet van de laastste 10 jaar natuurlijk. Ajax brengt al decennia lang spelers voort. Van wereldtop tot middenmoot. In eigen land en daarbuiten. Die naam. Waar nog steeds trainers etc langs komen om te kijken hoe ajax de jeugdopleiding verzorgd. Het is niet voor niets dat buitenlandse talenten nog steeds naar Ajax willen. Ook naar PsV en Fey. En of ze nou eindigen in de top of niet. Bijna altijd kan je vanuit de Nederlandse top voor de rest van je voetbal leven een mooie bankrekening spekken

15 augustus 2015 om 11:51

Ik denk dat je dan niet helemaal begrijpt wat Gudelj bedoelt. Hij geeft aan dat het bij Schalke al moeilijk wordt een vaste positie te verwerven als je als speler van het, relatief, kleine Az uit Nederland komt. Dan kan je dus beter eerst bij een grote club in de eredivisie vandaan komen om enigszins als naam binnen te komen.

15 augustus 2015 om 13:25

Ze zijn in het buitenland wel dol op spelers van Ajax, hebben vaak een bepaald basisniveau (qua voetbal).

Mooi verhaal, maar gaan we het zien?

als je vroeger ergens binnenstapte als speler van ajax ja.........

nu toch echt niet meer hoor

15 augustus 2015 om 13:00

Gudelj geeft aan dat je als speler van Ajax makkelijker binnenkomt dan als speler van AZ. En dat is gewoon een feit. Het is een grotere club die meer bekeken wordt door het buitenland. Het is natuurlijk niet voor niks dat tal van grote clubs spelers van Ajax volgen, kopen en vervolgens nog steeds succesvol zijn in alle grote competities in Europa. Dat was vroeger zo en dat is vandaag de dag ook nog steeds zo. Al snap ik ook dat dit niet door iedereen even makkelijk te accepteren is..

Wanneer is Schalke geinteresseerd geweest in Gudelj? Voor zover ik weet is Johannes Geis altijd de eerste kandidaat geweest voor het middenveld.

15 augustus 2015 om 12:30

Binnen 2,3 jaar is ie weg

Goed dat hij zich niet laat leiden door het geld, maar door het voetballen, hij slaagt wel bij Ajax, daar vertrouw ik op.

Topspeler. Goede visie en goede mentaliteit. Wel bereid om wat extra's te doen op het veld.
Nu maar hopen dat de trainer hem ook blijft opstellen.

Vroeger ms wel , maar nu niet meer natuurlijk.

Tegenwoordig niet meer hoor! Ajax stelt Europees helemaal niets meer voor.

15 augustus 2015 om 13:26

Ja, je kan beter van AZ binnenkomen bij Barcelona dan als speler van Ajax...

15 augustus 2015 om 13:35

@dd28 Spelers van beide clubs zullen momenteel totaal geen indruk maken op de spelers van Barca.

15 augustus 2015 om 13:45

Ajax heeft nog steeds een grote naam in het buitenland hoor.

Ach, verrassend, je bent voor Feyenoord...

Ga de discussie niet eens aan.

15 augustus 2015 om 13:28

@ Robuspokus

Leuk dat wishfull thinking van jouw, het klopt nog steeds. In Nederland krijgt Ajax meestal van niet Ajacieden niet de waardering, maar in het buitenland word je toch nog steeds serieuzer genomen wanneer je jezelf tot sterktehouder bij Ajax hebt ontwikkeld. Door de jaren heen zijn er genoeg trainers, zaakwaarnemers voorzitters en spelers geweest die dit bevestigd hebben, dat waren bij lange na niet allemaal Nederlanders of mensen die in Nederland actief zijn geweest.

Sterktehouders van Ajax worden nog steeds gewaardeerd omdat men er vanuit kan gaan dat sterktehouders van Ajax een gedegen opleiding of deel opleidingen hebben gehad, onze sterktehouders om kunnen gaan met druk en media aandacht en van een bepaald technisch en tactisch niveau zijn. Daarom word er doorgaans ook altijd meer betaald voor sterktehouders van Ajax dan voor sterktehouders van andere Nederlandse clubs. Sterktehouders van Ajax staan voor een bepaalde kwaliteit en redden het meestal we voor het niveau waarvoor ze gehaald zijn. Of ontwikkelen zich nog goed door, wat dat betreft heeft Ajax nog steeds een goed track record.

Ondanks dat Ajax niet mee kan gaan in de miljoenen strijd van vandaag de dag heeft Ajax nog steeds een goede reputatie wanneer het hun sterktehouders betreft. Er is geen enkele andere club in Nederland die een zelfde soort reputatie heeft. Dan is er nog een meer romantische reden; en dat is dat buitenlandse clubs toch ook altijd hopen dat ze via Ajax een nieuwe Cruijff, van Basten, Bergkamp, Seedorf etc etc hebben binnen gehaald. Net zoals veel clubs graag Brazilianen binnen halen in de hoop dat ze een nieuwe Braziliaanse legende in huis hebben gehaald. Wat dat betreft neem ik de voetbal wereld serieuzer dan reacties zoals die van jouw, die waarschijnlijk alleen maar gebaseerd zijn op anti gevoelens of jaloezie.

Internationaal heeft Ajax ondanks haar prestaties nog steeds een sterke naam, naast mensen van de voetbalwereld, zijn er ook tig onafhankelijk (inter)nationale onderzoeken die dit bevestigen, die nog steeds "second to none" zijn in vergelijking met andere Nederlandse clubs.

Dat blijkt ook uit de internationale groei die Ajax doormaakt. Sinds kort word de Eredivisie bijvoorbeeld weer live uitgezonden in China, waar daarnaast Ajax als enige Nederlandse club een eigen kanaal heeft. Waar alle wedstrijden live te bekijken zijn; en waar 24 uur per per dag/ 7 dagen per week speciale reportages en andere Ajax gerelateerde programma´s worden uit gezonden om de te voldoen aan de vraag van de toch miljoenen Chinese fans.

Naast het eigen tv kaneel is Ajax ook de enige Nederlands club die voet aan de grond heeft weten te krijgen in China en daaraan ook goed verdient. Nu weet ik wel dat Den-Haag in Chinezen handen is, maar het is maar afwachten of ze daar dezelfde soort commerciële vruchten van zullen plukken zoals Ajax dat doet. Ajax is ook de enige Nederlandse clubs waar internationale A-merken belangstelling voor hebben als het op sponsoring of partnerships aankomt, daar zijn genoeg onafhankelijk (inter)nationale onderzoek rapporten over gepubliceerd. Gelukkig voor ons is dit niet alleen theorie omdat het ook in de praktijk te zien is.

Het partnerschap van het Chinese CTS beviel de Chinezen zo goed, omdat Ajax volgens hen zowel nationaal als internationaal deuren voor hen openden die anders gesloten bleven. Daarom besloot CTS onlangs om het contract open te breken en flink op te waarderen, waarbij van der Sar erin geslaagd is om het originele sponsor bedrag van hun te viervoudige.

Tenslotte verdiend Ajax ook goed aan merchandising wat internationaal verkocht word. Ondanks dat er nog genoeg te verbeteren valt, staat Ajax er qua naam/prestige, als club, opleiding/voetbal instituut, sterktehouders of als internationaal A-merk er gewoon goed voor. Daar kan geen enkele andere Nederlandse topclub aan tippen, nu niet, maar ook niet in de toekomst. Ondanks dat Ajax niet meer kan meten met de Europese top; weet ik zeker dat Feyenoord en PSV zouden willen dat ze internationaal dezelfde naam en de daarbij groeiende exposure hadden zoals Ajax dat heeft.

Volgens mij weet deze Gudelj niet hoe groot Schalke is.

Ik kan me die laatste goal tegen Rapid Wien nog steeds dromen echt een nachtmerrie toen Gudelj zijn man liet gaan waardoor de 2-3 op het scorebord stond. Wat als Gudelj niet in de basis stond en wel een redelijke middenvelder stond die op de handrem trok dan hadden we met 2-2 in de verlening gevoetbalt en had niet Gudelj maar een andere talentvolle speler uit eigen Ajax jeugd gescoord.misschien dat Gudelj en co wel zo blij zijn bij Ajax te voetballen omdat ie niet beter kan maar of dit de juiste keuze is geweest voor Ajax valt nog te bezien. Er lopen genoeg middenvelders rond bij Ajax die meer in hun mars hebben dan een Gudelj. Ik had toch liever gezien dat we voor een echte verdediger gingen. En Frank maar roepen dat we geen spelers meer aantrekken dat is toch te triest voor woorden. Verdedigers Frank en Marc verdedigers!!

Ajax roem en naam zijn gebaseerd op verleden tijd. ( zoals nog meer geldt voor Feyenoord)
Nu gewoon een leuke middenmoter die goede jonge voetballende voetballertjes opleid. Punt.
Gudelj is ook zo'n typische leuke voetballende middenmoter, past dus prima bij elkaar.
Al denkt hijzelf Ajax te kunnen ' gebruiken' als springplank.
Ben benieuwd.....

15 augustus 2015 om 16:21

@ Fr1963

Deels klopt dat, maar wat boeit dat ? Clubs zoals Real Madrid en Manchester United hebben ook een hoop te danken aan hun verleden. Net zoals hun verdient Ajax ook hier goed aan, en genieten we internationaal nog steeds veel aanzien. Dat het niet van hetzelfde niveau is zoals bij bovengenoemde topclubs maakt niet uit. De internationale goede naam van Ajax is nog steeds winstgevend voor de club, sterker nog: in plaats van dat het afnemende is, groeit Ajax als enige Nederlandse club internationaal.

Dat is op supporters/fan gebied, maar ook op commercieel gebied, want Ajax weet haar buitenlandse fans over de wereld wel te bereiken en aan hun te verdienen. Dat zijn allang al niet meer alleen mensen die bewust de zeventig of negentig jaren hebben meegemaakt. Ondanks dat het verleden nog steeds een grote rol speelt, kun je de internationale groei van Ajax niet alleen maar meer terug toeschrijven aan de historie.

16 augustus 2015 om 19:14

Denk toch van wel. Europese sucessen zijn de enige manier om nu op dit moment naam en gaan te maken. Feyenoord was de laatste in 2002, Ajax al weer 20 jaar geleden!
Blijft een Europese subtopper, beetje onderin zelfs.....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren