Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord wil Champions League in: ‘Dan zijn we in één klap gezond’

Laatste update:

Er is Feyenoord veel aan gelegen dit seizoen nog beslag te leggen op plaats twee. De landstitel gaat zo goed als zeker naar Ajax en de tweede plek is de enig overgebleven manier om te proberen de Champions League in te komen. Feyenoord wil meedoen in het miljoenenbal om de clubkas met miljoenen euro’s te spekken. De Rotterdammers hebben het geld keihard nodig.

/

Feyenoord is al enkele jaren bezig met een gezondmakingsproces. Kwalificatie voor de lucratieve Champions League kan men heel goed gebruiken. In het seizoen 2002/03 bereikte de club voor het laatst de groepsfase; daarna moest men het doen met de Europa League of zelfs helemaal geen Europees voetbal. Martin van Geel legt uit dat iedereen behoefte heeft aan de Champions League.

“Stel dat we de Champions League wél een keer halen, dan zouden we in één klap weer financieel gezond zijn. Ik weet dat het heel moeilijk wordt doordat we altijd een zware tegenstander zullen loten, maar daar moet je een keer doorheen”, zegt de technisch directeur in gesprek met Voetbal International. In het eerste seizoen met Ronald Koeman als trainer betrad Feyenoord de derde voorronde van de Champions League, maar ging het mis tegen Dynamo Kiev. Vorig seizoen finishte men als derde en werd ook de Europa League-groepsfase niet bereikt.

Speelt Feyenoord binnen drie jaar weer in de groepsfase van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan zal je een behoorlijk stuk beter moeten gaan voetballen wil je de CL halen. Kampioen wordt je niet en de voorrondes kom je altijd een sterke ploeg tegen, daar is Kuban Krasnodar niks bij vergeleken. Ik zie het in ieder geval niet gebeuren. Wil je als Nederlandse ploeg CL spelen moet je kampioen worden.

2 april 2014 om 13:49

Absoluut eens. Ik denk dat het voor iedere club in NL een heel opgave is om via de voorronde in de CL terecht te komen.

2 april 2014 om 13:59

Niveau van de Eredivisie is bedroevend! Vandaag win je met 4-0 van Heerenveen en volgende week krijg je pakslaag van een Red Bull Salzburg bij wijze van spreken. Nederland stelt niets meer voor in de CL! Clubs kunnen ook niet veel sterker worden om de simpele reden; er is geen geld om topspelers te halen!

2 april 2014 om 14:07

Voor iedere club en al helemaal
Voor Feyenoord. Die zetten ons de laatste jaren al structureel voor joker door de groepsfase van de EL niet eens te halen. Waar halen ze eigenlijk het lef vandaan om over de CL te beginnen?

2 april 2014 om 14:09

Als je drie tegenstanders treft met een hogere begroting en een groter transferbudget kan je zo maar verliezen. Dus hoezo voor joker zetten? Leg me dat eens uit.

2 april 2014 om 14:12

Zullen we AZ dan maar de Champions League insturen vanwege hun geweldige Europese prestaties, maar hun ondermaatse Eredivisie resultaten? Leuk dat je met modder wilt gooien, maar Feyenoord is weer aan het opbouwen. Als er eenmaal geld is voor gerichte versterkingen, is Feyenoord na Ajax de club die in de Champions League thuis hoort. Verder ben je vergeten te melden dat de Europa League amper inkomsten met zich meebrengt, tenzij je de beker wint. Gaat AZ hem winnen? Nee, overduidelijk niet. Heeft AZ dus recht van spreken? Nee, dat dus ook niet.

2 april 2014 om 14:20

@smk: dan wel ja, nu nog niet. Laat ze zich eerst maar een keer kwalificeren voor de Europa League.

En waarom moet je mijn club erbij halen? Wij presteren inderdaad wel in Europa maar hebben niks in de CL te zoeken. En vergeet ook niet dat wij in tegenstelling tot Feyenoord al 2 jaar een driedubbel programma hebben, waar Feyenoord zich in een vroegtijdig stadium bijna alleen maar 1x in de week speelt.

Wat is dat trouwens voor kromme redenering, dat AZ geen recht van spreken zou hebben omdat de EL weinig oplevert? Wat heeft dat in hemelsnaam met de prestaties te maken? Dus omdat het weinig oplevert maakt het niet uit dat AZ wederom de kwartfinale haalt en Feyenoord de groepsfase niet bereikt? Wat een kolder zeg. En PSV hoort trouwens eerder in de CL thuis dan Feyenoord. Laten we dat wel even heel duidelijk hebben. Twente trouwens ook.

2 april 2014 om 14:22

@elastiek: Als je al struikelt over AA Gent en Kuban Krasnodar dan heb je echt totaal geen recht om ook maar enigszins over de CL te praten. Wie was die andere ploeg die ze in de voorronde had uitgeschakeld? Ik herinner me enkel die twee nog maar er is op zijn minst nog een ploeg.

2 april 2014 om 14:24

Off: Vreemde reactie, alsof AZ zo denderend gepresteerd heeft in Europees
opzicht.
Deze jaargang presteert AZ redelijk goed in Europa maar een prijs halen ze niet.
2004 halve finale was wel zo ongeveer het enige hoogtepunt van AZ in Europa.
Om over de CL te beginnen heb je geen lef nodig, alleen maar een tweede plaats in de eindstand.

On: Iedere club wil toch CL spelen, al was het alleen maar om het geld! Kansen heeft geen enkele NL club meer in de CL en al helemaal weinig kans als je een voorronde moet spelen.
Dan is het geld mooi meegenomen en moet je hopen om in de EL te kunnen komen.

2 april 2014 om 14:28

Als je het zo bekijkt heeft geen enkele andere ploeg recht op deelname aan de cl, kunnen we de eredivisie beter opdoeken.

2 april 2014 om 14:34

@brakonjer: 3x de kwart finale en 1x de halve finale voor AZ in de Europa League/uefa Cup de laatste 10 jaar. AZ is bovendien de op 1 na beste Nederlandse ploeg in Europa de laatste 10 jaar. Dus waar heb jij het over? Je hebt totaal geen benul van de feiten dus dan is het ook verstandig om je snavel te houden. Die halve finale was trouwens ook gewoon in 2005. 05-05-05 om precies te zijn. Leuk ezelsbruggetje om het te onthouden voor de volgende keer

2 april 2014 om 14:49

@elastiek

Als je een grotere begroting hebt ben je ook als team beter????wasniet echt onder de indruk van Kuban Krasnodar.dat heeft Feyenoord helemaal aan zich zelf te wijten dat ze er uit zijn geknikkert zoveel kansen gemist in de thuis wedstrijd.

2 april 2014 om 14:51

@azalkmaar2 Misschien moet je gewoon ff normaal reageren? Ik stel gewoon dat AZ Europees gezien ook niet zo gek veel voorstelt. Neemt niet weg dat ze beter presteren dan de meeste andere clubs uit NL maar prijzen winnen doen ze Europees gezien ook niet.
Totaal geen benul lijkt me wat ver gezocht. trouwens.
Groepsfases zijn ook 3x het eindpunt van AZ geweest, om nog maar te zwijgen over seizoen 2005/2006 waar de laatste 32 niet werden gehaald in de El.
Daarbij komt dat de EL niet te vergelijken is met de Cl.

ON topic: Iedere club in NL wil in CL spelen, lijkt me vrij logisch, is gewoon het meeste geld te halen. Ik vind nu niet dat Feyenoord een onrealistisch doel voor ogen heeft. Of ze de voorronde overleven is de volgende vraag uiteraard!!

2 april 2014 om 15:01

@bobby.r, dat is totaal waar buiten Ajax om. Ajax heeft een eigen vermogen wat aan het oplopen is tot 100 miljoen deze jaargang. Ajax haalt 7/8 punten elk seizoen in de CL (buiten de monsterpoule van 2 jaar terug) en finished nooit laatste. En verder, kijk naar het elftal van Ajax nu en zeg eens wie van de basisspelers je ziet vertrekken binnen 2 jaar. Ik zie alleen Moisander en/of Blind vertrekken, de rest vd spelers zijn nauwelijks basisspelers (sigi, Bojan, de Jong). Ajax haalt binnen 2 jaar de 2de ronde CL en als men goed blijft scouten, wordt het het Bayern van NL.

2 april 2014 om 15:10

Ook AZ zou verliezen van Praag, Krasnodar of Kiev. Feyenoord heeft gewoon erg zwaar geloot maar verdiende tegen Kiev en Krasnodar alsnog Door te gaan. We hebben veel pech gehad maar daardoor ook veel ervaring. De volgende knockout ronde zal het ons misschien wel een keer meezitten.

2 april 2014 om 15:12

@azalkmaar2
AZ heeft natuurlijk ook gewoon 0 toegevoegde waarde in europa en de nl competitie eigenlijk ook niet, al zegt dat laatste wellicht meer over de nl competitie.

Wordt tijd dat de grote jongens weer groot worden en de subtoppertjes af en toe weer eens wedstrijdje in europa in de EL mogen spelen.
En AZ is en blijft een subtoppertje die een keer een uitschieter met meneer van Gaal heeft gehad.

2 april 2014 om 15:21

Met alle respect, maar geen 1 ploeg uit de eredivisie hoort in de CL, buiten Ajax. En neen ik ben geen ajaxfan, het is gewoon de harde waarheid

2 april 2014 om 15:21

hoe durven sommige az (de punten binnen haler van nederland) met feyenoord vergelijken afgelopen 10 jaar. als je ziet wie az verslagen heeft afgelopen jaren. auxerre, rangers, villareal, sjaktar donestk, middelsbrough, braga, sevilla, betis, fenerbache, newcastle en zal nog wel aantal ploegen vergeten. toch wel sterkere tegenstanders als praag? krasnodar? gent? of kiev!

@ elastiek... ik hoop dat jij weet van de begroting is van sparta praag?

2 april 2014 om 15:22

AA Gent was in het seizoen dat we tiende werden en met 10-0 van PSV verloren. Ik denk dat elke nr 10 van Nederland van AA Gent verliest. Kuban Krasnodar heeft gewoon een hogere begroting en ongeveer 25 keer meer aan spelers gekocht in een zomer dan Feyenoord in vier jaar. De andere twee waren Dynamo Kiev (voorronde CL) en Sparta Praag (voorronde EL). Weer hetzelfde verhaal. Een hogere begroting en veel meer geld in de selectie gestoken. En historisch gezien altijd hele moeilijke tegenstanders geweest voor Nederlandse clubs.Als je ziet met welke middelen Feyenoord zijn selectie heeft samengesteld en waar het vandaan komt, tegen wie ze speelden en hoeveel (relatief gezien) moeite het die ploegen kostte om Feyenoord uit te schakelen vind ik het schandalig dat jij vindt dat Feyenoord Nederland voor schut zette. Binnen de mogelijkheden en gezien de loting zat er weinig meer in. Een uitzondering. Dynamo Kiev hadden we kunnen winnen. Zowel uit als thuis deed Feyenoord niet voor ze onder en hadden ze ook wat pech. Weet je wel, zonder geluk vaart niemand wel.

2 april 2014 om 15:25

@azalkmaar2: Wat zet jij een serie gefrustreerde reacties neer zeg. Feyenoord haalt 'het lef' om over de CL te praten uit de stand op de ranglijst. Hoewel er natuurlijk nog niets zeker is, is er een goede kans dat Feyenoord voorronde CL gaat spelen. Dat Feyenoord de laatste jaren zwak presteert in Europa heeft daar natuurlijk niets mee te maken en de prestaties van AZ al helemaal niet. Ik vind het leuk dat AZ het aardig doet in Europa momenteel, maar dat is geen enkele reden voor een grote mond . Zeker aangezien plaatsing voor Europees voetbal voor komend jaar nog heel ver weg is. Dus ga maar weer terug in je kratje...

2 april 2014 om 15:29

Azalkmaar2

Jammer dat mensen zo reageren omdat jij toevallig AZ in je naam hebt staan. Je maakt gewoon een goed punt in eerste instantie al. Dat mensen dan gaan roepen dat AZ ook niet tot finales komt enz. heeft er niets mee te maken.

2 april 2014 om 15:39

@azalkmaar2: "wat een kolder zeg"
Waarom moet je Marnix Kolder er nu weer bij halen?

2 april 2014 om 15:47

Ach, hardop dromen mag toch? Alleen moeten ze bij F.noord ervan bewust dat deze bedrog zijn,

2 april 2014 om 15:48

Het kopen is nog niet eens het probleem. Nederland kan ook weer naar de top groeien zonder het geld dat clubs in kapitaalkrachtige landen als Oekraïne, Rusland, Engeland en Spanje hebben. Nederland is en blijft een opleidingsland, dus spelers bieden zich continue aan. Het probleem is juist dat de financiën en sportieve mogelijkheden er in Nederland niet zijn om deze spelers te behouden.

2 april 2014 om 15:54

@ronzon

Hij maakt geen goed punt . Het maakt helemaal niet uit wat er in zijn naam staat.
ALs je als Feyenoord evt 2e wordt dan heb je gewoon recht om over de CL te praten en mag je hopen de groepsfase te bereiken.

Dit staat helemaal los van hoe je in de vorige Europese tournooien heb gespeeld.
Ben je 2e dan ben je in principe de op 1 na beste ploeg dus ben je ook de meeste geschikte club om de CL plaats in te vullen.
Volgens Azalkmaar2 mag je dus alleen maar VCL spelen als je het de laatste 10 jaar goed gedaan hebt in de EL. Dat slaat natuurlijk nergens op

Dat NL ploegen zogoed als kansloos zijn in de voorronde CL is echt niet alleen voor Feyenoord van toepassing. Kan me sowieso niet herinneren dat er een NL club de laatste 10 jaar de voorronde heeft overleeft(d8 1x Psv?)

2 april 2014 om 15:56

@brakonjer: Jij stelde dat AZ een keertje de halve finale in 2004 het enige hoogtepunt van AZ was maar dat klopte dus gewoon niet. AZ heeft in de Europa League en UEFA-Cup gewoon uitstekend gepresteerd de laatste jaren en heel wat punten binnengehaald voor Nederland. Nee ze gaan de EL niet winnen. Dat zie ik geen enkele Nederlandse club de komende jaren doen. Ajax zie ik nog wel ver komen als ze de boel redelijk bij elkaar kunnen houden. Die zijn hard afgestraft tegen Salzburg maar dat zie ik voornamelijk als een leermoment gezien de CL prestaties.

Maar realistisch gezien pakt Nederland de komende jaren geen prijs, moeten we ons allemaal maar terugtrekken dan? Ik stelde gewoon dat ik Feyenoord een beetje misplaatste arrogantie vond tonen. Nu praten ze weer over de CL en vorige week vond Koeman het belachelijk dat Zwolle de EL inging. Dan heb ik zoiets van, kwalificeer je zelf eerst nu maar eens een keertje voor de EL voordat je een grote mond opzet. Als Praag, Krasnodar en Gent 3 jaar achtereen het eindstation is dan is het gewoon lachwekkend. Dan moet je terug je kooi in en gewoon heel bescheiden zijn.

2 april 2014 om 15:58

@copr: Dat hoeft niet perse, maar Feyenoord heeft helemaal niks gepresteerd in Europa dus vind ik niet dat ze hoeven te dromen van de CL. Ik hoop het ook gewoon niet voor Nederland. Als je Waterloo al keer op keer ligt tegen ploegen als Krasnodar, Gent en Praag dan heb ik liever een andere ploeg in die voorrondes. En nee, dat is niet mijn eigen ploeg maar liever PSV of Twente.

2 april 2014 om 16:01

@weef: Dat heeft niks met frustraties te maken. Waarover moet ik gefrustreerd zijn? Ik heb een prachtig seizoen bij mijn eigen club. In tegenstelling tot vele andere clubs zijn wij wel ver gekomen in de bekertoernooien. Een kampioenschap is voor ons toch uitgesloten dus ik heb een prachtig seizoen.

Ik stoor mij alleen aan die grote mond richting Zwolle vorige week en nu weer over de CL. Feyenoord heeft de laatste jaren gewoon schandalig gepresteerd in Europa dus moet lekker zijn mond houden over de CL of over deelname van Zwolle. Laat dan eerst maar eens zien dat je het zelf verdient door ploegen als Praag, Krasnodar en Gent uit te schakelen.

2 april 2014 om 16:05

@ricloo: Een keer een uitschieter met Van Gaal? 1x kampioen, 2 bekerfinales (1x winst), 2x Supercup (1x winst), 3x kwartfinale UEFA-Cup/EL, 1x halve finale UEFA-Cup, 1x kampioenschap verspeeld op de laatste speeldag. Nee dat is een uitschietertje. Vergeleken met die cijfers is Feyenoord de subtopper de laatste 10 jaar en AZ de topclub. Al is dat natuurlijk alleen op basis van die cijfers want mijn club blijft een provincieclub.

2 april 2014 om 16:10

volgens mij heeft een club als kuban dezelfde begroting als feyenoord, zij kunnen spelers halen van 5 miljoen.

2 april 2014 om 16:25

Qua begroting liggen ze ongeveer gelijk ja. Feyenoord had alleen nog een hoop schulden waardoor er amper spelers gekocht konden worden. Kuban had juist in 2 jaar voor 30 miljoen aan spelers gehaald! Toch een heel verschil met Feyenoord die hooguit voor 3 miljoen aan aankopen op het veld had staan.

2 april 2014 om 16:31

Azalkmaar2 heeft eigenlijk groot gelijk alleen brengt hij het op een wat agressieve toon. Feyenoord heeft Nederland structureel voor schut gezet in Europa door niet eens de EL te halen, verzieken de spelers het zelf niet dan doen die geweldige supporters dat wel voor ze.
Feyenoord heeft dan ook niks te zoeken in de CL zoals PEC niks te zoeken heeft in de EL, en de agressieve toon van Azalkmaar2 komt door Koeman die alles maar belachelijk vindt maar zijn ploeg nooit van een Europese overwinning heeft voorzien.
AZ heeft de laatste tien jaar heel veel gebracht voor het Nederlandse voetbal in Europa dus iedereen die hier AZ de grond instampt moet is gaan kijken wat ze hebben betekend in Europa en altijd meedoen.
Maar als Feyenoord tweede wordt gun ik ze heel veel succes en dan zullen we eens zien of we volgend jaar nog meer punten zullen verliezen.

2 april 2014 om 16:32

Die tegenstanders die jij noemt zijn van hetzelfde niveau hoor. Ze horen misschien nog wel bij de betere clubs. Ook zit er een groot verschil tussen poulewedstrijden en voorrondes. De druk ligt toch een stuk hoger in de voorronde, zeker als het alles of niets is.

Nogmaals, niemand zou wel even winnen van Kiev, Krasnodar of Praag. We hadden van Feyenoord misschien wel meer mogen verwachten maar we hebben ook gewoon veel pech gehad tegen Kiev en Krasnodar. Komt nog bij dat die clubs veel meer geld hebben.

2 april 2014 om 16:40

Azalkmaar2. Ik heb nieuws voor je. Feyenoord is al sinds 1974 een subtopper. Met af en toe een uitschieter naar boven. Zo'n beetje het Atletico Madrid van de Eredivisie. Komt door al die jaren een stevig wanbeleid voeren. Onder Gudde is men schoon schip gaan maken en we zijn er bijna. Bijna schuldenvrij en bijna een positief eigen vermogen. Daarna gaat het komen. De definitieve weg naar de top van Nederland. Het zal misschien nog vijf jaar duren maar geloof me, als Gudde de kans krijgt gaan we domineren als PSV tussen 1985 en 2005. Daar ben ik heilig van overtuigd. Als je ziet hoe het nu al gaat met een investering van drie miljoen in de huidige selectie over de afgelopen vier jaar..... Dat is nog altijd minder dan Ajax uitgaf voor Moisander of PSV voor Maher. En het is niet misplaatst arrogant wat er gezegd werd. Het is een wens. Een hoop. Een ambitie. Mag dat ook al niet meer? Nou ik heb de wens en de hoop dat AZ Benfica een veeg geeft. Omdat ik het die club gun. Alleen na vandaag jou wat minder. Maar dat begrijp je denk ik wel.

2 april 2014 om 16:44

@gozert
Dus omdat je de laatste 10 jaren slecht gepresteerd hebt in europa mag je dus niet meer meedoen?
Ondanks dat je de laatste 3 jaar al 2e 3e en evt weer 2e geeindigd bent in de NL competitie?

Feyenoord heeft in de CL netzoveel te zoeken als de overige nederlandse ploegen. Je hebt namelijk ook gewoon wel eens een beetje geluk nodig om verder te komen. Voor het zelfde geld komen ze in een poule terecht met Barcelona en migen ze ook thuis tegen een reeds geplaatst Barcelona ook punten halen

2 april 2014 om 17:23

Pfff, AZ is ook een keer door en gelijk een grote mond! Het zegt al genoeg dat een club als Feyenoord Nederland voor joker zet veel hoger als die grap die zich d'r club AZ noemt!
Feyenoord kan over de CL praten omdat zr 2e staan! Iets waar ik AZ niet tussen zie staan. Zelfs niet eens internationals kunnen afleveren en toch zo stoer durven praten met je AZ, haha! Waar haal jij het leg vandaan om over Feyenoord te praten die 100 keer meer de club is dan AZ ooit kan worden.

2 april 2014 om 17:49

@san90: Ach ja, dat is de tol van op 3 fronten moeten meedoen een heel jaar. Iets wat ze bij Feyenoord sinds 2002 niet meer hebben gehad. Dan laat je met een iets minder brede selectie veel punten liggen in Nijmegen, Almelo en Deventer. Als Feyenoord volgend jaar tot maart in alle competities actief is en nog steeds tweede staat mag je praten oke?

Dat Feyenoord een grotere club is staat ook niet ter discussie. Ik gaf al aan dat mijn club slechts een provincie club is. Wat het verschil in prestaties misschien nog wel genanter maakt.

Btw: Wanneer hebben ze voor het laatst echt tot het einde toe meegedaan om de titel? De laatste jaren is Ajax telkens lachend kampioen geworden uiteindelijk.

2 april 2014 om 17:51

@pedro1908: Kiev ja, Praag, Krasnodar en Gent moet je gewoon oprollen.

2 april 2014 om 17:55

@elastiek: Ik hoop ook dat Feyenoord er snel weer bovenop is en zich echt serieus kan mengen in de titelstrijd, want dat is uiteindelijk jaren niet gebeurd. En hopen en wensen mag uiteindelijk altijd, ik had alleen iets meer bescheidenheid van Feyenoord verwacht. Ook met het oog op die opmerkingen richting PEC Zwolle.

2 april 2014 om 18:14

Er staat toch stel dat. Niemand gaat ergens van uit. Niks arrogantie. Ik snap echt jouw opmerking niet. En als je niet snapt dat het niet om de club Zwolle gaat maar om het relatief makkelijke pad.... tsja. Je kan overal wel over vallen. Ik wens je toch maar succes tegen Benfica. Want helaas moeten we het van mijn club (nog) niet hebben.

3 april 2014 om 13:20

Ik vond Sparta Praag toen anders sterker dan Kiev.

4 april 2014 om 21:34

Ja maar vergeet niet dat we in Nederland bezig zijn met een inhaalslag. Ajax zorgt voor een hoger niveau in Nederland door viermaal kampioen te worden, en verzorgd voetbal te spelen. Zij hebben de trend gezet door jonge spelers op te leiden en vooral de voorkeur te geven aan Nederlanders. Mochten de spelers van Feyenoord zoals Boetius, Martins Indi en Janmaat bij hun club blijven, dan zorgen zij weer voor meer structuur binnen de club. Zij kunnen hun ervaring dat ze bij Oranje hebben opgedaan weer overbrengen op jonge spelers. Een ding wat voetballers bij Nederlandse clubs moeten doen is focussen op de ontwikkeling van spelers. Dus zet je ontwikkeling voorop in plaats van geld. Ajax heeft al enkele spelers een contractverlenging aangeboden en sommige hebben deze zelfs ondertekend. Een goed teken voor Ajax en de eredivisie, maar zeker ook voor Oranje. Kortom wij zijn in Nederland goed bezig. Az is al ver gekomen in de Europa League. Ook zij moeten geen spelers naar het buitenland laten vertrekken. Ajax deed het erg goed in de Champions League en nu moeten zij de groepsfase oveleven. Die ervaring nemen ze ook mee naar de Eredivisie en zo profiteren alle Nederlandse clubs ook weer van. Ik zie het gewoon als een proces dat hopelijk volgend jaar zijn vruchten gaat afwerpen. Als ze snel vertrekken, krijg je mislukte carrières en dat moeten we niet meer hebben. Spelers zoals Bakkal, die heeft meer ervaring opgedaan, maar is minder ontwikkeld dan bijvoorbeeld een Clasie. Wat was er met de generatie van 2006 gebeurd? Maduro? Zuiverloon? Tiendali, Luirink, Aissati, De Zeeuw, Hofs, Castelen, De Ridder en alle andere spelers.

2 april 2014 om 13:50

Of in de EL een goede clubcoëfficient verdienen.

2 april 2014 om 13:53

hoe gaat dat dan te werk?

2 april 2014 om 13:57

EL halen, veel winnen en ver komen. Elke overwinning/gelijkspel levert punten op een plaatst je hoger op de Europese ranglijst.

2 april 2014 om 14:01

Goeie clubcoeff verdienen. Gaat om prestaties. Hoe beter jij in 5 jaar presteert des te makkelijker ga je loten. Dus Feyenoord word nu berekend van 2009 tot 2014. Dus die komen onderaan terecht aangezien ze toen niks presteerde.

2 april 2014 om 14:03

Edit: Ik zie dat het al beantwoord is maar toch...

Als je clubcoefficiënt googlet vind je de ranglijst van de Europese clubs. Deze is gebaseerd op de punten die clubs de afgelopen 5 jaar in de EL of CL verdiend hebben.

De 10 clubs in de 3e voorronde van de CL en de playoffs worden in 2 groepen verdeeld. De 5 clubs met de meeste punten spelen tegen de 5 met de minste punten. Je kunt dus in de toekomst een makkelijkere tegenstander loten door vanaf nu te werken aan een betere clubcoefficiënt.

De potindeling in de poulefase van de Europese toernooien werkt op dezelfde manier.

2 april 2014 om 14:16

Correct, Glory, met als toevoeging dat de voorrondes opgedeeld zijn in een kampioenendeel en een niet kampioenendeel. De kampioen uit landen als Schotland, Oosteenrijk e.d., Celtic, Red Bull Salzburg, Basel en dat soort clubs komt de Nederlandse nummer twee niet tegen. De Nederlandse afgevaardigde komt in ronde 3 de nummer 3 van Frankrijk en de nummers twee van Rusland, Oekraïne, Turkije, Griekenland e.d. tegen. Voor Twente en PSV is dat waarschijnlijk geen probleem, omdat die clubs door hun goede klassering op de Uefa ranglijst in ronde 3 geplaatst zullen zijn en de sterkere tegenstanders zullen ontlopen, maar Feyenoord heeft die luxe niet. Het wordt voor Feyenoord dus al een probleem voorronde 3 door te komen. Voorronde 4, wanneer de clubs uit Spanje, Duitsland, Engeland, Portugal en Italie instromen zal helemaal een onbegaanbare horde zijn. Van Geel kan dromen wat hij wil, de CL haalt Feyenoord pas wanneer het kampioen wordt.

Die coefficient opwerken wordt al een probleem op zich, want dan moet Feyenoord minstens 3 jaar op rij overwinteren in Europa en veel punten pakken.

2 april 2014 om 14:55

In de EL zijn echter amper punten te pakken voor Nederland. Het aantal punten dat word gehaald, word volgens mij namelijk gedeeld door het aantal ploegen waarmee je deelneemt. Nederland speelde dit jaar met 5 ploegen, waardoor alle punten die AZ nu haalt, door 5 worden gedeeld. De beste manier om meer punten.te halen, is dus de playoffs af te schaffen, en op basis van de ranglijst de tickets te verdelen. Zo hebben we in ieder geval de beste ploegen in Nederland, en niet, met alle reslect, utrecht en zwolle

2 april 2014 om 15:51

Daarom moet je de landencoëfficient vergeten en alleen aan de clubcoëfficient denken. Dat is het enige waar de Nederlandse clubs zich druk om moeten maken, en niet de CL miljoenen.

2 april 2014 om 16:22

@glory, de landencoefficient is zeer belangrijk voor het aantal tickets voor de CL en EL en wanneer clubs instromen in die toernooien. Nu mag de landskampioen nog direct instromen, maar als Nederland zakt naar plaats 13 of lager, dan moet de kampioen voorrondes gaan spelen en verliezen we een EL ticket. Over de laatste 2 seizoenen, incl dit seizoen, staat Nederland 15e. We gaan dus hard op weg naar positie 13.

3 april 2014 om 12:26

Er is sowieso maar 1 manier om winst te behalen op de landenranglijst (van 1xcl 1xclplayoffs naar 2xcl 1xclplayoffs). Dat is als je clubs beter presteren in Europa. Dit kun je bereiken met makkelijkere lotingen. Je krijgt een makkelijkere loting als je een hogere clubcoefficient hebt (=beschermde statussen en CL pot 2 bij pouleindeling). Dit leidt tot meer punten voor de Eredivisie en dan pas kun je Portugal en Rusland voorbij.

Zonder betere clubcoefficienten is het te moeilijk om je landencoefficient te verbeteren. Maar als de clubs hun eigen coëfficiënt verbeteren verbeterd de landencoëfficiënt automatisch, dus naar de eerste moet je kijken.

2 april 2014 om 13:53

Kuban Krasnodar was een pittige tegenstander hoor. Die schuwen de topclubs van Rusland niet. Ajax zou daar ook niet zomaar van winnen over twee wedstrijden. Verder heb je wel gelijk, in de eerste voorronde troffen we destijds al Dynamo Kiev, wat al best zwaar is. Mochten we die ronde doorkomen tref je al gauw een club van het kaliber Bayer Leverkusen, Benfica, etc. Dat is gewoon te zwaar voor Feyenoord op dit moment. De kans dat we zo'n groepsfase halen met een tweede plek is dus erg klein.

2 april 2014 om 14:20

Oh ik wil de kwaliteit van Krasnodar ook niet ontkennen hoor, maar zoals je zelf al zegt: als je de eerste ronde doorkomt tref je lui van een behoorlijk kaliber die een stuk beter zijn dan Krasnodar. Te zwaar voor Feyenoord, maar voor de meesten wel denk ik. Misschien Ajax of PSV op een goede dag.

2 april 2014 om 14:54

Mwah, PSV ook niet. Ajax misschien wel nog op een goede dag. Maar ook niet als ze wederom hun beste spelers zouden verkopen en er mindere voor terughalen.

2 april 2014 om 15:46

Kuban Krasnodar is echt geen topper hoor in Rusland. Begroting( 34 miljoen) vergelijkbaar met Feyenoord, Sparta Praag (begroting 11 miljoen) had Feyenoord makkelijk moeten hebben natuurlijk. Dinamo Kiev is voor de Nederlands clubs te hoog gegrepen geen schande dat ze daar van verloren.

3 april 2014 om 13:25

Sparta Praag vond ik sterker dan Dinamo Kiev. Ze kwamen toen ook ver in de EL. Je moet niet alleen maar naar een begroting kijken.

2 april 2014 om 14:05

Wel tegen Milan, Celtic en Barcelona om maar een paar tegenstanders te noemen.

2 april 2014 om 14:17

Nee, maar zij worden kampioen. Leer de tekst lezen.

2 april 2014 om 14:18

@feyenoord2014

Moet dit echt weer verworden tot een Feyenoord-Ajaxdiscussie? Op het moment dat iemand (ongeacht clubvoorkeur) zegt: Feyenoord heeft niets te zoeken in CL. Zegt die persoon dan tevens dat Ajax er wél iets te zoeken heeft? Nee dus. Laten we de discussie inhoudelijk voeren en niet direct loze kreten als deze uitslaan.

2 april 2014 om 14:19

Voor de 682e keer, het was geen B-elftal van Barcelona dat gewoon het best bschikbare elftal toendertijd op de been zette (ja, Messi, Alba, Alves en Valdes waren geblesseerd maar we gaan toch nu ook niet bij elke nederlaag van Barcelona zeggen dat het een B-ploeg is omdat toevallig Pinto ipv Valdes speelt). Neymar, Fabragras, Iniesta, Xavi, Pique, Pedro, Puyol, Mascherano, Song.

En wat is je punt dat je met Celtic wil maken precies?

2 april 2014 om 15:00

Ik vind het al knap dat jullie dit kunnen lezen. Spelling niveau groep 3. Ajax speelt tegen sterke ploegen altijd beter.

2 april 2014 om 15:32

@feyenoord2014: Je hebt toch geen 3 redenen nodig ? De belangrijkste reden noem je zelf, ze worden kampioen dus hebben ze wat in de Cl te zoeken. Het is namelijk CL, kampioenenbal. Verder heeft Ajax de laatste jaren Europees sowieso beter gepresteerd als Feyenoord niet ? Het gaat in dit topic over wie het eventuele 2e ticket zou kunnen/moeten pakken, ik denk geen een van de resterende Eredivisieclubd en ook Ajax niet als zij voor de 2e plek zouden moeten strijden. De eerste voorronde is nog redelijk te doen met een beetje mazzel, de tweede voorronde tref je allemaal grotere clubs met betere teams. Zolang het financiele verschil zo groot blijft, zullen we Europees nooit meer aan kunnen sluiten en hooguit incidenteel een (klein) succesje kunnen boeken.

2 april 2014 om 15:33

Ze verdienen het van de Nederlandse clubs inderdaad doordat ze gewoon de beste zijn, en dat bedoel ik niet provocerend ofzo, maar binnen Nederland is er maar 1 club die aanspraak maakt op dit toernooi, en met (bijna) 4 kampioenschappen lijkt dat me geen punt van discussie meer. Ik wil hem graag aangaan hoor, er is geen enkel argument te bedenken waarom een andere Nederlandse club het meer verdient dan Ajax.

De vraag is eerder of Nederland in zijn geheel wel iets in de Champions League te zoeken heeft. En dat is niet zo. Niet omdat het niveau in NL te laag zou. Maar omdat de Champions League niks meer is dan een toernooi waarbij de rijkste club de meeste kans heeft om te winnen. Als er dan ook nog eens per land verschillende regels zijn over waar het geld vandaan mag komen e.d., dan wordt het helemaal oneerlijk. Ik denk dat Ajax, Feyenoord of PSV met een paar honderd miljoen euro ook best de finale kan bereiken.

De enige reden waarom ik het leuk vind om de CL te kijken, is omdat ik elke keer weer hoop dat het rijkere team op de flikker krijgt van een team als bijvoorbeeld Ajax.

2 april 2014 om 15:45

feyenoord2014 hahahaha wat een verschrikking ben jij zeg, hahaha lach me de pleuriss! Wat een afgunst naar ajax hahaha.

je kan wel 3 goede redenen bedenken maar je noemt er geen 1. Omdat Ajax het goed doet, denk je dat Feyenoord het ook wel ff doet.

Lees anders de reacties van Azalkmaar2 even, die verwoord het heerlijk.

2 april 2014 om 17:01

Feyenoord2014, als je zulke zinnen bouwt is het lastig voor mensen op je te reageren. Discussiëren met een kleuter is dusdanig moeilijk dat ik je zinnen niet begrijp. Jij vraagt om meerdere redenen, echter is het feit dat ze kampioen zijn al genoeg reden dat ze wel iets in de CL te zoeken hebben. En dat is juist het belangrijkste.

2 april 2014 om 15:00

En hebben ze volgend jaar wel een spits? Wat als Pelle weggaat dan? Nederlandse ploegen zijn gewoon niet goed genoeg om de voorronde CL volledig af te ronden. In de volgende ronde tref je namelijk altijd een beter elftal. Als je niet begrijpt wat ik zeg kun je dat gewoon vragen hoor.

2 april 2014 om 15:11

Datzelfde riepen wij na de 0-0 tegen AC Milan. Vanuit het Nederlands perspectief heb je overigens helemaal gelijk, jullie kregen betere kansen en hadden het betere veldspel dus verdiende te winnen. Maar er zijn meerdere manieren die resultaten afdwingen, zo ook de tegenstander het spel laten maken en zelf gokken op de counter.

Nederlandse ploegen zijn Europees vaak niet sluw genoeg en gaan ten onder tegen clubs waar ze zeker van kunnen winnen. Kijk naar Salzburg, dat gewoon de achilleshiel van Ajax onder vuur nam waardoor we getuige waren van een slachtpartij. Kijk naar Celtic en AC Milan dat in eigen huis Ajax te sluw afwaren. Kijk naar Vitesse, Feyenoord en PSV die ook onnodig Europa uitvliegen.

Ik verwacht dat (ongeacht welke club de 2de plek pakt) onze nummer 2 dit jaar wederom zal sneuvelen in de voorronde van de CL. Niet alleen omdat de kans groot is dat er tegen een kwalitatief sterker team gespeeld moet worden, maar ook omdat de clubs ervaring missen op Europees gebied wat juist het verschil kan maken.

2 april 2014 om 16:00

Niet alleen dit jaar hoor.
Volgens mij is het de laatste 10 jaar alleen PSV 1keertje gelukt.

2 april 2014 om 16:06

Spelers als Schaken, Vormer, Goossens moet je met alle respect afscheid van nemen. Feyenoord wilt hoger op en dat doe je niet met deze jongens. Van Laparra, Ziyech zijn 2 spelers die wat toe kunnen voegen.

Edit: Havenaar dat moet je niet willen. Lol

2 april 2014 om 16:44

Inderdaad, Feyenoord heeft in de Europa league nog niet eens kunnen winnen de afgelopen jaren, dus dan heb ik liever een andere ploeg in de cl!

Feyenoord kan geen eens door de voorronde Europa League komen, laat staan dat ze door de voorronde van de Champions League komen. Geen schijn van kans dus, aangezien ze tegen hoger aangeschreven teams moeten in de Champions League voorronde.

1e en 2e plek zijn al vergeven aan Ajax en Twente. Als je het speelschema van Twente ziet en die van de andere ploegen die strijden om plek 2 kun je maar 1 conclusie trekken, Twente mag het volgend jaar in de voorronde van de Champions League proberen.

2 april 2014 om 13:45

In de Eredivisie is alles mogelijk ongeacht tegen wie je nog komt te spelen. Ik durf niet te zeggen wie 2e gaat worden, het kunnen alle 4 de clubs nog worden.

2 april 2014 om 13:46

Er is maar 1 conclusie te trekken en toch trek je de verkeerde zie ik

2 april 2014 om 13:48

Ik wens jou veel sterkte de komende weken. Ik hoop voor je dat je niet onderuit gaat. De bal is nog altijd rond.
Je moet tegen Ado, volgens mij heb je daar al punten (3!!) tegen verspeeld.
Je moet nog tegen Nec, ook daar heb je al punten verspeeld.
Je moet nog tegen PEC Zwolle, idem dito.

Nogmaals, veel succes gewenst.

2 april 2014 om 13:48

1e plek is inderdaad voor Ajax weggelegd maar 2e plek zie ik Twente niet pakken, die zie ik eerder Feyenoord of Psv pakken.

2 april 2014 om 13:49

Nou nou nou... voor een tukker schreeuw je toch aardig hoog van de toren.
Ik zie ons (twente) ook nog wel puntjes verliezen. Zo makkelijk hebben we het niet tegen de laag geklasseerde clubs. En zo effectief zijn we ook niet..

2 april 2014 om 13:58

Als je de situatie goed en wel beschouwt is er maar 1 juiste conclusie. De nummer 1 plaatst zich rechtstreeks en de nummer 2 mag voorrondes CL gaan spelen.

2 april 2014 om 14:00

zolang twente punten blijft verliezen van kleine clubs maakt het makkelijke programma niks uit
jij doet net of twente fantastisch spel laat zien uhm uhm als je van gae verliest dan is geen 1 wedstrijd makkelijk

2 april 2014 om 14:32

Die degradatiekandidaten gaan knokken voor de punten de laatste weken. Het is algemeen bekend dat de onderste teams in de laatste weken aardig wat punten pakken. Dus ik weet niet wat lastiger is. Ik denk dat Feyenoord plek 2 niet meer af geeft. Winnen ze vanavond dan hebben ze de juiste flow echt te pakken. Twente daarentegen speelt in tegenstelling tot Feyenoord niet eens goed dus ik zie ze zeker nog puntverlies oplopen.

3 april 2014 om 10:21

Het is nu wat makkelijk om je aan bovenstaande te herinneren zeker?

Soms moet je het gewoon mee hebben. Laatste jaren waren we niet wakker en hadden we niet de tegenstander die op papier 'zwakker' is. Cl groepsfase is nog lamg niet haalbaar, El groepsfase welicht.

2 april 2014 om 13:52

In de CL is niemand zwakker dan Feijenoord, daar moet je ook rekening mee houden.

Maar ik zie ze de CL niet halen..., omdat spelers ook wegwillen op den duur en Feijenoord moet ook iets aantrekkelijks hebben om goede spelers te halen. Anders blijf je maar spelers aantrekken als Vormer en Goossens. M.a.w. je moet een betere bank hebben.

2 april 2014 om 20:51

@fairplay

Ik heb het over wakker, niet zwakker

2 april 2014 om 13:59

het probleem van Feyenoord is dat ze al zo lang niet meer actief geweest zijn op een Europees eindtoernooi dat ze gewoon flink weg gezakt zijn op de ranking lijst.
Hierdoor zullen ze altijd ploegen loten die sterker zijn. Dus de CL groepsfase halen zie ik ze ook niet.
Laat ze maar de EL groepsfase halen en hopen dat ze niet in een te zware groep komen waar ze wat punten kunnen pakken.

2 april 2014 om 15:03

In de CL zijn geen zwakke ploegen, en kan iedereen van elkaar winnen. Vorig jaar hadden een prima poule. We missen alleen helaas net dat beetje geluk

2 april 2014 om 17:15

Stel dat je door de poulefase komt, hoeveel geld kan je dan verdienen? Het lijkt me sterk dat je daarna nog weer verder komt.

Onmogelijke missie zeker als je beseft dat een paar sterkhouders van Feyenoord na het WK zullen vertrekken.

2 april 2014 om 13:50

Ik merk dat jij de spelers persoonlijk kent. Vertel en leg even uit wie er nu al zeker weg gaan

2 april 2014 om 14:18

Mag toch wel duidelijk zijn dat Pelle weg gaat? Rond Immers, De Vrij en BMI speelt ook geregeld wat. Dan heb je nog Vilhena en Boetius.
Zijn allemaal niet lang doorlopende contracten.
Je kunt er wel vanuit gaan dat er zeker 2 van deze spelers vertrekken.

2 april 2014 om 14:20

Over 10 jaar is het 24 jaar geleden dat Feyenoord kampioen werd!

Nee, niemand kan vooruit kijken, maar ik denk dat Jerrdrista niets geks zegt.
Pelle gaat toch zeker wel weg. Daarbij zal er ongetwijfeld nog 1 drager vertrekken.

2 april 2014 om 15:40

Allereerst adviseer ik je om te leren schrijven. Gebruik eens leestekens en als je spreekwoorden niet kent, kun je ze beter niet gebruiken.
Een schrijffout kan iedereen overkomen, maar jouw reactie heb ik 3 keer moeten lezen voordat ik het begreep.

Daarbij begrijp ik niet helemaal waarom je Ajax erbij haalt? Dat ik een grapje maak over het laatste kampioenschap van Feyenoord wil niet zeggen dat ik voor Ajax ben. Op het grootste gedeelte van jouw verhaal ga ik dus niet in, want dat is totaal niet relevant.

We zien inderdaad wel hoe het loopt. Deze site is echter bedoeld voor mensen die hun mening geven. Jerrdrista denkt dat het lastig wordt voor Feyenoord omdat er enkele dragende spelers zullen vertrekken. Ik ben het daarmee eens. Jij niet en dat is prima.

We zien het van de zomer wel.

2 april 2014 om 21:43

Ajax is kampioen denk dat psv of twente 2de wordt.

Vanuit financieel oogpunt snap ik t wel, maar vanuit sportief oogpunt hebben we daar gewoon nog niks te zoeken. Ik zal niet zeggen dat we een modderfiguur slaan, maar waarschijnlijk slaan we een modderfiguur.

Zorg nou eerst maar eens dat je 7-8 wedstrijden op rij wint, dan mag je het C-woord in je mond nemen.
Stel we worden tweede dan nog gaan we het gewoon niet halen. Is geen schande, we zijn gewoon nog niet zo ver.

2 april 2014 om 14:41

Inderdaad, mooi gezegd. Ik vind het al een prestatie als we eindelijk Europees voetbal halen, en daarbij doel ik op Europa League. Als we Champions League weten te halen, is dat echt een grote stunt. We moeten zorgen dat we nu ieder jaar in de Europa Leauge meedoen, dan kan je vanzelf naar de CL kijken. 95% van de selectie heeft weinig tot geen Europa League-ervaring.

Ja en haal je het niet, verdien je het dus ook niet. Je moet gewoon goed genoeg zijn en dat zie je terug in de ranglijst. Eerst sportief gezien maar eens op orde hebben, maar ik snap dat het een doelstelling is van Feyenoord en daar zou de club (gezien de geschiedenis) ook naar moeten streven.

2 april 2014 om 13:50

Hoezo? Iedereen gunt Zwolle toch ook Europees voetbal? Waarom Feyenoord dan geen CL?

2 april 2014 om 13:52

Dat is geen kwestie van gunnen. Zwolle heeft de bekerfinale bereikt, kan je van Feyenoord niet zeggen. Als Zwolle op basis van de regels Europees voetbal mag spelen, is dat gewoon dik en dik verdiend.

2 april 2014 om 13:55

En als Feyenoord op basis van een plek twee in de competitie het mag gaan proberen in de voorronde CL is dat niet verdiend? Het is net zo'n kansloze missie als PEC die groepsfase EL gaat proberen te halen eigenlijk.

2 april 2014 om 14:05

@idev
Je hebt het over sportieve prestaties en prestaties terug zien op de ranglijst. Ben benieuwd hoe je Zwolle daarin plaatst. Want sinds wanneer is het behalen van de finale al een dikke prijs waard? Zeker als je die finale behaald met een gelukkige loting, slechts één tegenstander uit de Eredivisie gehad namelijk Nec (degradant).

Dus hoezo dik en dik verdiend? Hoe je het ook wendt of keert je praat je zelf erg tegen zoals Jerome010 ook nog eens onderstreept.

2 april 2014 om 14:05

Dat zeg ik niet. Als Feyenoord op basis van het puntenaantal 2e wordt in de competitie, gaan ze toch gewoon verdiend de voorrondes van CL spelen? Als ze daarin niet sterk genoeg blijken, vliegen ze er gewoon weer uit. Lijkt mij dan ook terecht.

2 april 2014 om 14:06

Nou nee, dat ben ik niet met je eens. Wat ik er bij zeg is dit: " Als Zwolle op basis van de regels Europees voetbal mag spelen".

Als de regels zo zijn dat als ze de finale bereiken, Ajax kampioen wordt en Zwolle daardoor Europees voetbal mag spelen, vind ik dat verdiend, ongeacht waar Zwolle staat in de ranglijst van de binnenlandse competitie.

2 april 2014 om 14:59

Zo zijn de regels ja en Zwolle profiteerd daar dit seizoen optimaal van. Ik misgun het de club verder niet want ik heb niets tegen ze. Het is alleen minder gunstig voor het Nederlands voetbal wanneer een club die naar alle waarschijnlijkheid nooit de groepsfase zal bereiken wel Europees speelt terwijl een andere club die plaats misloopt terwijl die over het algemeen sterker is. Dat is het gevolg van dit systeem. De sterken hebben elkaar voor de finale allemaal al uitgeschakelt omdat ze tegen elkaar hebben geloot. Daarom zou alleen de winnaar Europees moeten spelen, dat zou het beste zijn voor het Nederlandse clubvoetbal.

Hij zegt zelf al, ze krijgt een moeilijke loting. Dus zie het eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.
Het beste voor het nederlandse voetbal zou zijn als ajax en psv 1 en 2 worden(of anders om) omdat hun de laatste vijf jaren de meeste punten hebben gehaald in europa en hun de relatief makkelijke tegenstanders zouden krijgen.

2 april 2014 om 13:48

Az heeft meer binnen gehaald dan die twee samen

2 april 2014 om 13:52

Mokhtar dat slaat nergens op. PSV heeft nog steeds het hoogste coëfficiënt gevolgd door Ajax en AZ.

Best een dubbel gevoel. Ergens hoop je dat Feyenoord of een andere club de CL zal gaan halen. Juist goed voor het Nederlandse voetbal om weer eens twee clubs in de CL te zien spelen. Aan de andere kant is het weer mooi meegenomen voor Ajax als ze de enige club zijn. Betekend dat ze het geld niet hoeven te delen. Wat ook erg lekker is!!

Toch hoop ik niet op Feyenoord, omdat ik denk dat zij het minst ver (tussen Twente, PSV en Feyenoord) zullen komen. Twente en PSV hebben toch meer kwaliteit.

2 april 2014 om 13:55

Twente en PSV meer kwaliteit? Op basis waarvan? PSV heeft hooguit meer potentie. Twente is gewoon een stapje lager. Terwijl ze beide een veel hogere begroting hebben.

2 april 2014 om 14:04

is natuurlijk bullshit wat jij zegt want je weet totaal niet hoe alle elftallen er volgend seizoen uit zullen zien

2 april 2014 om 14:18

De afgelopen jaren had ik ook dat dubbele gevoel. Nu echter het vermogen van Ajax door jaren achter elkaar CL blijft toenemen en er toch nauwelijks iets mee wordt gedaan, heb ik dat steeds minder. Aan de andere kant heeft elk nadeel sowieso zijn voordeel. Een concurrent die Europees speelt, laat meer puntjes liggen in de competitie . Ik ben ervan overtuigd dat als Feyenoord en Vitesse ook Europees hadden gespeeld ze echt niet nog om plek 2 hadden meegedaan.

2 april 2014 om 16:06

Eigenlijk een raar verhaal he.

Aan de ene kant roept iedereen dat voetballers europees moeten spelen om "beter" te worden.

Aan de andere kant verlies je als club meer punten omdat je "europees" speelt.

Dus eigenlijk ga je meer verliezen als je spelers "beter" worden

Groepsfase CL zou echt geweldig zijn zowel sportief als financieel, alleen is dat denk ik (op dit moment) niet realistisch. Eerst maar eens tweede zien te worden en dan maar eens kijken wie je loot. Normaalgesproken loot je tegenstanders die kwalitatief veel beter zijn, met name in de laatste voorronde. Twee jaar geleden tegen Dynamo Kiev was dé kans om op zijn minst Europa League te halen toen we vooral thuis véél beter waren. Hopelijk krijgen we volgend seizoen een nieuwe kans om Europees voetbal te spelen.

Ze hebben het behalen van de voorrondes in eigen hand.

Echter, mocht je eenmaal voorronde CL spelen dan is de kans nog klein. Je treft daarin vaak een tegenstander die (veel) sterker is. Niettemin geef ik Twente de meeste kans om 2de te worden.

2 april 2014 om 13:53

@hen_nie

Precies, op die laaste zin na dan want als je naar de huidige vorm kijkt dan doet Feyenoord het beter, presteert stabieler.

2 april 2014 om 13:59

@ eazy-e

Feyenoord is net zo instabiel als de rest, want ze staan immers allemaal bij elkaar. Als ik naar het speelschema kijk (feyenoord speelt nog uit tegen Heracles, PSV en AZ) dan geef ik Twente de meeste kans. Daarnaast heb ik Twente ook tegen Ajax zien voetballen en ze hadden het betere van het spel tot de 2-0.

2 april 2014 om 14:10

@hen_nie ,twente speelt nu niet echt pannen van het dak ze verliezen punten uit bij kleine ploegen dus hun programma zegt mij niet zoveel

2 april 2014 om 14:13

Had Feyenoord ook tot de1-2. Dus je punt?

2 april 2014 om 14:22

@ scf____

Feyenoord speelt net zo min de pannen van het dak, maar heeft wel een moeilijker programma.

@ Elastiek

Feyenoord speelde tegen Ajax gewoon een hele zwakke wedstrijd waarin ze nauwelijks kansen konden creëren, terwijl Twente met name in de eerste helft en de eerste 10 minuten in de tweede helft in de Arena het betere van het spel had en genoeg kansen kreeg. Ik zeg nergens dat Twente geweldig is, want dat is geen een ploeg in Nederland, maar ik geef ze wel meer kans dan Feyenoord gezien het programma en het spel. Dat is mijn punt.

2 april 2014 om 14:37

ja maar feyenoord heeft laatste wedstrijden wel gewonnen waar twente steeds punten heeft laten liggen dus alsnog zegt dat makkelijke programma van twene mij niks
en wat is makkelijk denk je dat je zomaar ff wint van club die voor degradatie speelt die gooien alles in de strijd dus ik wil het nog wel eens zien

2 april 2014 om 15:00

@hen_nie

Volgens mij kan je de vorm niet uit de ranglijst halen maar uit bijvoorbeeld de laatste vijf wedstrijden en die spreken in het voordeel van Feyenoord. Net zoals Feyenoord de meeste doelpunten heeft gescoord in 2014. Nu weet ik niet het aantal tegendoelpunten, maar die zijn zeker de laaste vijf wedstrijden minimaal.

Maar goed we zullen wel zien, die uitwedstrijden die jij noemt zijn zeker niet makkelijk maar absoluut niet onmogelijk te winnen.

2 april 2014 om 15:55

@ eazy-e en scf____

Hierbij zou ik graag de woorden van Co aanhalen: scorebordjournalistiek. Vorm is bovendien iets wat niet goed te omschrijven is. Wat is in vorm? Als je thuis van GAE wint of als je uit bij Ajax het grootste deel van de wedstrijd beter bent?
Ik zeg niet dat Feyenoord veel minder is dan Twente, maar als ik de stand bekijk en ik bekijk de programma's van beiden dan geef ik Twente meer kans om op het einde 2de te staan dan Feyenoord. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, dat is namelijk geen waarheid, maar ik denk wel dat Twente 2de wordt

2 april 2014 om 16:03

of uit verliest van GAE zoals twente

2 april 2014 om 22:29

@hen_nu paar uurtjes verder en je ziet dat makkelijk programma op dit moment niks zegt ,de kleintjes op papier zijn op dit moment van het seizoen het moeilijkst

Dat zie ik voorlopig dus niet gebeuren. Het niveau in de Eredivisie is namelijk dermate slecht dat we Europees niet meedoen. Willen clubs in Nederland Europees weer een rol van betekenis spelen moeten ze eens goed gaan nadenken over het beleid dat wordt gevoerd en dan met name de ontwikkeling van talenten. Weinig geld is in mijn ogen geen excuus.

2 april 2014 om 14:18

Waarmee wil je dan die toptalenten in Nederland houden? Clubs in Nederland hebben simpelweg niet het geld om qua salarissen te concurreren met Spanje, Engeland, Duitsland, Frankrijk en Italie. Laten we eerlijk zijn, als bijvoorbeeld Clasie de keuze krijgt om bij Stoke voor 1,5 miljoen per jaar onderin de Premier League te spelen of bij Feyenoord voor 5 ton per jaar te blijven, dan kan ik goed begrijpen dat hij voor Stoke kiest. Dan kun je wel beginnen over clubliefde enzo, maar we kunnen toch wel stellen dat dat iets is wat vrijwel compleet verdwenen is bij voetballers tegenwoordig. Dus als je geld en clubliefde niet meerekent is er, zeker bij de topclubs in Nederland, niks waar je een toptalent mee kan binden tot aan zn 27e

Als je CL wilt spelen, dan zou Feyenoord moeten investeren in het elftal. Met dit huidige elftal heb je weinig kans. Indien de voorronde niet gehaald wordt, dan spek je weer de kas van de landskampioen.

2 april 2014 om 14:00

Ik kan mij de investeringen van een aantal jaar geleden nog herinneren met o.a.:
- Hofland
- Makaay
- de Cler
- van Bronckhorst
- Landzaat

Toen zat het meeste kapitaal op de bank.

Dus investeringen mag en kan, mits de financiën het toelaten, maar het is geen garantie voor succes.

2 april 2014 om 15:02

@idev

Jammere was toen alleen dat er geen rekening was gehouden met een coach die bij dat elftal paste qua werkwijze. Zowel Been als Verbeek waren geen geschikte kandidaten. Verder waren natuurlijk niet al die aankopen even slim.

2 april 2014 om 15:33

Ja dat is ook weer zo. Er was geen chemie tussen een aantal spelers en de trainers, zeker onder Verbeek. Feyenoord + Verbeek = geen gelukkig huwelijk.

Nu staat Feyenoord er zeker een stuk beter voor, met een jonge talentvolle groep. Pelle maakt zijn positie wel een stuk onzekerder met zijn vreemde gedrag laatste tijd en Feyenoord presteert ook zonder Pelle goed.

Ik hoop echt zo erg dat de 2e plaats gehaald wordt door Psv, en anders FC Twente, alsjeblieft geen Feyenoord of Vitesse. De enige clubs die ik nog een beetje kans geef om de voorrondes door te komen.

Hebben allebei goede spelers op papier, vooral PSV heeft een team dat een Europese subtopper zou kunnen worden op termijn. Potentiële uitstekende spelers hebben genoeg aan 1 goede wedstrijd.
Daarbij heeft PSV de meeste coefficient punten gehaald, dus de kans op een zeer moeilijke tegenstander is kleiner.

Ik zie wel perspectief met deze opstelling van Psv.
Depay, Bakkali, Locadia, Maher en Wijnaldum zie ik wel met de potentie voor de Europese top.
Voor de Europese subtop potentie zie ik Narsingh, Willems, Zoet en Arias.

Vergeet niet dat degenen die de halve CL finale haalden daarvan alleen Van Bommel slaagde in de Europese top. Maar destijds hadden ze ook wel wat geluk met de loting (lyon en Monaco). Alhoewel dat wel ijzersterke ploegen waren, destijds.

Zoet
Arias
Hendrix
Bruma
Willems
Maher
Wijnaldum
Schaars
Narsingh/Bkl
Locadia/Mtvz
Depay
2 april 2014 om 14:06

PSV loot ook gewoon een club als AC Milan dus ik weet niet wat voor ilusies jij je maakt. Geen enkele Nederlandse club zal die voorronde overleven. Alleen met alle geluk van de wereld. Oftewel, dat is alleen Ajax gegeven :P

2 april 2014 om 21:24

@jerome010

Ik zie een Maher, Wijnaldum, Narsingh, Depay, Zoet of Promes, Guttierez, Eghan, Ebecliolio, veel eerder bestand tegen een club als Milan tonen, dan een Immers, Boetius (die ik met Vilhena als enige goed schat), Vilhena, Indi (pelle en Schaken gaan heel waarschijnlijk weg) of een geen idee wat Vitesse overhoudt volgend jaar.

2 april 2014 om 14:08

Zoals gezegd is je verhaal bullshit. Als Feyenoord boven PSV eindigt zijn ze beter. Het draait niet om potentie. Het draait om het moment zelf. En wat er van de zomer gaat gebeuren weet niemand. Dus echt, je zwetst aan alle kanten.

2 april 2014 om 14:12

ik zou je uit je droom helpen er is geen 1 club die de voorronde door komt zo simpel is het triest maar waar

2 april 2014 om 15:37

@ scf____

Ik weet dat het populair is omdat te roepen maar dat is gewoon onzin. Onder Jol wist Ajax de voorrondes door te komen. Als Twente en PSV een goed evenwicht in hun team hebben zie het ook doen (mits de loting niet te extreem is).

2 april 2014 om 15:50

Goh, en hoe lang geleden is dat inmiddels? Het Nederlandse clubvoetbal is aardig ver weggevallen in de tussentijd en Ajax is daar geen uitzondering op.

2 april 2014 om 15:50

schei uit man ,ajax zit in cl omdat ze 3 jaar achter elkaar kampioen zijn en spelen dan ook terecht in cl
maar zou ajax 2e worden is kans ook heel klein dat ajax het hoofdtoernooi haalt
je geeft nu aan dat ze met jol het keer gehaalt hebben maar kan mij kopenhagen en volgens Zagreb ook nog herinneren of ben jij die al vergeten

2 april 2014 om 15:52

@ afca leeds toen ajax voorrondes speelden in de cl. toendertijd kon ajax alleen tegenstanders loten uit de zwakste pot... en tegenwoordig alleen uit de sterkste pot.(met dank aan feyenoord, utrecht enz enz) remember grazer, bronby, kopenhagen, slavia praag, paok saloniki.
dat is toch wel van heel ander kaliber als tegenwoordig.

2 april 2014 om 15:56

Dat valt wel mee hoelang geleden dat is, Kiev werd uitgeschakeld in 2010. Toen stond Ajax of Nederland er niet beter voor dan nu hoor.

2 april 2014 om 16:38

@ Jerome010

Dat was in 2010 en in mijn ogen valt dat nog onder het recente verleden. Nergens zeg ik dat ons competitie niet in verval is geraakt (overigens was dat verval toen ook al gaande) maar het is gewoon onzin om te stellen dat een Nederlandse club de voorrondes niet zou kunnen overleven.

Heb je daar wat geluk bij nodig, vast wel want zonder gelukg vaart niemand wel maar het is gewoon nog mogelijk. Maar goed blijf jij maar lekker doem denken, waarom spelen jullie eigenlijk nog van plek twee als jij toch van te voren de handdoek in de ring gooit ?

2 april 2014 om 16:44

@ scf____

Ja, zo lust ik er nog wel een paar om lekker selectief te discussieren. Het ging om de vraag/stelling of een Nederlandse club nog de voorronde van de Champions League kan doorkomen. Vevolgens geef ik aan met een recent voorbeeld dat het mogelijk is en dan begin jij opeens te praten over de laatst behaalde kampioenschappen, die hebben toch helemaal niets met deze discussie te maken.

Het is leuk dat jij Zagreb en Kopenhagen erbij haalt maar zo kan je altijd wel "selectief" terug gaan in de tijd zolang het je maar uitkomt. Of jij het nou leuk vind of niet; Feit is dat Ajax die negatieve spiraal heeft doobbroken, waarvan ik denk dat bijvoorbeeld Twente en PSV dit ook zouden kunnen doen.

2 april 2014 om 17:10

@ popopos

Dat Ajax in 2010 alleen de zogenaamde "zwakkere" broeders kon treffen is Ajax haar eigen verdienste geweest door zelf over een bepaalde period bepaalde resulstaten te behalen. PSV heeft dat voordeel ook, iets wat PSV ook zelf heeft afgedwongen.

Dat Feyenoord dat voordeel bijvoorbeeld niet heeft is gewoon hun eigen schuld. Je kan het Ajax en PSV niet kwalijk nemen dat zij toch nog goede/redelijke resulstaten hebben weten neer te zetten waardoor ze die relatieve goede uitgangs positie hebben weten te verwerven. Het heeft dus in die zin niets met geluk te maken dat zij een op papier zwakkere club treffen. Dus het is niet zo dat het niet eerlijk is ofzo richting Feyenoord. Overigens denk ik dat Twente ook in staat zou kunnen zijn om de voorrondes te overleven.

En dat je wat geluk moet hebben in een wedstrijd is toch logisch ? Zonder een beetje geluk vaart niemand wel toch ? Of je nou een kleine of een grote club bent doet er dan toch niet toe ?

Als Ajax in 2010 het lukte denk ik dat zoals ik al zei FC Twente en PSV het ook zouden kunnen. Dus ik ben het er niet mee eens dat een Nederlandse club niet meer de voorrondes kan overleden.

Serieus, ik vind echt dat velen echt extreem overdreven onderdanig gedrag vertonen richting Europa.

2 april 2014 om 17:52

zijn jullie ajacieden toch ook goed in om altijd het verleden erbij te halen

2 april 2014 om 16:09

Volgens mij hebben Park, Farfan en Alex het ook niet slecht gedaan hoor. Jarenlang bij clubs als Schalke, Manu, Chelsea en PSG voetballen lukt lang niet iedereen.

Verder was Cocu uiteraard ook een geslaagde topspeler, maar al weer terug uit het buitenland.

Het was inderdaad een team zonder absolute uitblinkers, maar ook een team zonder echte zwakheden.

Gomes, Lee, Alex, Ooijer, Bouma, Vogel, Cocu, Park, 'van Bommel, Farfan, Vennegoor is gewoon een heel degelijk team.

2 april 2014 om 21:26

Dat hele team is geen absolute wereldtop. Maybe alleen V Bommel en Alex.
Misschien in hun PSV-tijd (dan heb je inderdaad een punt), maar niet daarna.

Ik hoop dat de Nederlandse club die 2e wordt niet de voorrondes overleeft (zal ook wel niet gebeuren hoor), Aangezien Ajax de gehele champions league vergoedingen dan op haar rekening bij mag schrijven.

Daarnaast kun je in de europa league makkelijker punten pakken voor Nederland als in de champions league.

Dat zal niet gaan lukken. De eerste ronde gaat Feyenoord wel doorkomen, maar dan komt arsenal,lyon,as roma,schalke. Dat zijn gewoon ploegen waar geen enkele nederlandse ploeg tegenop gewassen is. Het is wel jammer, want zoals ze zeggen is dat financieel wel heel aantrekkelijk.

2 april 2014 om 16:20

Als je kijkt naar de huidige standen in Europa dan treft Feyenoord in de 2e ronde één van de volgende negen tegenstanders: Lille, Zenit, Galatasaray, Dnipro, Club Brugge, Paok, Apoel, Grasshoppers, of Aalborg.

( feyenoord is waarschijnlijk wel ongeplaatst en loot 1 van de 5 sterkere ploegen, dan is het sowieso hopen dat je Zenit en Galatasaray ontloopt. En ook Dnipro en Lille zijn sterker denk ik)

Maar goed mochten ze die ronde doorkomen, dan worden die 5 winnaars aangevuld met Athletic Bilbao, Arsenal, Leverkusen, Porto en Napoli.

Het moet wel heel gek lopen wil Feyenoord ( of een andere NL ploeg) dit doorkomen.

2 april 2014 om 16:37

Andere clubs hebben natuurlijk wel kans om mindere tegenstanders te loten omdat ze hoger staan in de ranking. Toch zal het voor geen 1 Nederlandse club makkelijk zijn om door te gaan. Al helemaal niet als je steeds 1 van de betere mogelijke tegenstanders loot zoals bij Feyenoord is gebeurd.

Ik snap de verhalen hieronder niet. Degene die tweede wordt gaat voorronde Champions League spelen. Grote kans dat dat Feyenoord is gezien de huidige stand. Stel dat dat zo is dan is Feyenoord toch ook beter dan de andere drie ploegen die om die tweede plaats strijden? Waarvoor speel je anders een competitie? Toch om te kijken hoe de krachtsverhoudingen liggen? Dus wie er ook tweede wordt, die is beter dan die andere drie. En minder dan Ajax. En dat Feyenoord het heel graag wil en die ambitie heeft lijkt me normaal en gezond. Niemand zegt dat het makkelijk gaat zijn. Niemand onderschat het. We willen alleen heel erg graag. Zeker omdat we dan inderdaad gezond zijn en eindelijk de volgende stap kunnen gaan zetten. En dan moet de Eredivisie echt oppassen.

2 april 2014 om 17:11

Amen

2 april 2014 om 21:32

@elastiek

Het potentieel van Feyenoord is simpelweg niet goed genoeg.
Over een seizoen gezien is Feyenoord misschien terecht 2e, maar je wil de sterkste teams op papier volgend jaar in de CL sturen.
Dat zijn Ajax en PSV of FC Twente.

Zelfde geval als bijvoorbeeld destijds met Ado, dat een sterk seizoen draaide en daarna wat sleutelspelers weggingen (bij Feyenoord zijn dat heel waarschijnlijk Schaken en Pelle). En vervolgens verloren van Omonia Nicosia, waar een Nederlandse subtopper destijds normaliter van zou kunnen winnen.

Ik gun ze het van harte ook als is het de grote rivaal. Maakt toch geen reet uit wie we europa insturen aangezien het toch allemaal te licht is. Vroeger speelden we een rol, anno 2014 zijn we figuranten..

Daarbij moet je toch echt versterkingen voor halen en je beste spelers proberen te behouden. Want met deze wisselvallige selectie is groepfase Europa League het hoogst haalbare.
Toch zou het wel weer een keer mooi zijn Ajax en Feyenoord in de Champions League. Qua sfeer en passie de mooiste clubs die Nederland te bieden heeft in de Champions League. Als Vitesse maar geen tweede word want daar spelen helaas enge spelletjes op het moment.

Ik zie het al helemaal voor me, Feyenoord wordt 2e, het WK komt eraan, het Nederlands elftal speelt met spelers met een prijskaartje van 3 keer niks, alle beetje Feyenoorders worden meteen na het WK verkocht en volgens jaar staan er een stel kleuters van Feyenoord in de Champions League.

Dan wordt het Pelle tegen Zlatan en noemt iedereen het Pelle en het beest.

Feyenoord komt nooit door die voorronde heen.
Zijn er ook nog eens 2 die ze moeten uitschakelen toch?
Laat Twente of PSV het maar worden die geef ik wel een kans.

Vanavond kunnen ze wel een stap zetten in Almelo maar of dat lukt?
Ga in ieder geval lekker zappen straks.

Elke Nederlandse club heeft moeite de voorronde van de CL door te komen. Ook Ajax zou er moeite mee hebben. De Nederlandse clubs zijn van een beroerd niveau Europees gezien.
Je moet wat geluk hebben met de loting maar als de landskampioen al 2x dronken gespeeld wordt door Salzburg staat de Nederlandse competitie er niet goed op.

2 april 2014 om 15:29

@ Tornado72

En toch lukte het Ajax onder Jol de voorrondes door te komen, dat het niet makkelijk is spreekt voor zich. Alleen is dat nog geen reden om lekker onderdanig te doen richting de rest van Europa. Als er echt mensen zijn die een Nederlandse club supporten die vinden dat Nederlandse clubs er niks te zoeken hebben laat ze dat dan ook zeggen als hun eigen club het heeft afgedwongen.

Leuk dat iedereen Salzburg erbij haalt maar Ajax slaagde er toch steeds in om derde te worden in de poul, waarbij men net tekort kwam om de poul fase te overleven. Dus zo slecht is het allemaal niet anders zouden we wel puntloos eruit zijn gevlogen, iets wat volgens velen allemaal zou gebeuren.

2 april 2014 om 16:24

Ajax had het geluk Kiev te loten als geplaatste tegenstander. Kiev was een Europese grootmacht, maar had inmiddels alle glans verloren en teerde nog op gewonnen punten uit het roemruchte verleden.

2 april 2014 om 16:56

@ J.staatsen

Goh verassend dat jij het weer alleen op "geluk" gooit, waarom sta ik daar nou totaal niet van op te kijken. Het maakt voor de rest ook geen moer uit of een tegenstander zijn glans heeft verloren, die wedstrijden moeten gewoon gespeeld worden. Feit is gewoon dat Ajax in het recente verleden die negatieve spiraal heeft doorbroken, iets waarvan ik overtuigd ben dat zowel Twente als PSV hier ook toe in staat kunnen zijn. Dus het is gewoon onzin om te stellen dat Nederlandse clubs de voorrondes van de Champions League niet meer kunnen doorkomen.

Van te voren riepen velen (ik durf te wedden dat jij daar een van was) dat Ajax het weer niet zou redden. Want Kiev was sterker dan Ajax en ga zo maar verder. Verassend dat mensen zoals jij altijd het op "geluk" gooien terwijl jullie van te voren altijd roepen dat een tegenstander veel sterker is, ook als die tegenstander niet op volle oorlog sterkte aan de aftrap verschijnt. Wint Ajax komen jullie altijd met die zwakke voorspelbare smoezen aanzetten. Overigens een beetje geluk moet je altijd hebben, want zonder een beetje geluk vaart niemand wel.

2 april 2014 om 15:37

ligt eraan wie de tegenstanders zou kunnen worden, toen ajax in de voorrondes speelden van de cl hadden zij minder kans op eens sterkere tegenstander. laatste jaren spelen sommige ploegen zo zwak in europe feyenoord, utrecht etc.dat de komende tegenstanders bijna niet te doen zijn voor nederlandse ploegen. (de potloting)

Feyenoord is sportief en financial goed bezig
En is nu een stuk sterker dan toen.
Als feyenoord deze groep kan behouden na 1 a 3 spelers na die miss vertrekken
Met wat versterkingen dan kan het nog sterker worden dan nu

Dat het financieel goed zou zijn voor Feyenoord moge duidelijk zijn maar ik zie niet gebeuren, ook al zouden ze een op papier makkelijk tegenstander treffen. Als je er al niet in slaagt om de voorrondes Europa League door te komen dan gan je niet redden in de voorrondes Champions League ongeacht wie de tegenstander is.

Verder word ik er een beetje moe van dat mensen zeggen dat Nederlandse clubs niks te zoeken hebben in de Champions League. Ajax heeft toch steeds bijna de poul fase overleefd, terwijl iedereen steeds maar riep dat Ajax puntloos eruit zou vliegen. Twente kwam ook niet slecht voor de dag toen zij Champions League speelde, dus er is weldegelijk nog het een en ander mogelijk. Dat we de finale niet halen moge duidelijk zijn maar de poul fase doorkomen moet kunnen. Dat is voor Nederlandse clubs op het moment al een hele goede prestatie, bij topsport wil je altijd het hoogst haalbare bereiken.

Als dat in dit geval is de poul fase van de Champions League overleven is vind ik dat prima. Het is in ieder geval beter dan helemaal niet mee doen.er zijn wel meer ploegen die structuureel niks in de Champions League te zoeken maar daar alleen actief zijn omdat ze een "sugar daddy" hebben. Geld maakt een hoop goed maar het hebben van een dikke portomonee betekend niet dat de clubs die niet zo "lucky" zijn er niks te zoeken hebben.

Stel dat Feyenoord inderdaad tweede wordt dit seizoen, dan zijn ze gewoon drie jaar op rij boven Twente geëindigd en in drie jaar tijd twee keer boven Psv. Dan kan je toch moeilijk zeggen dat Feyenoord minder is dan Twente, over PSV zou je dan nog kunnen discussiëren. Snap daarom niet hoe mensen er op komen dat PSV en met name Twente meer recht hebben op CL. Als Feyenoord vanavond wint staan ze gewoon vier punten boven Vitesse en PSV met even veel wedstrijden. Als Twente ook wint blijft het gat met Twente 2 punten, anders 4 of zelfs 5.

2 april 2014 om 16:52

En in dat jaar dat we onder PSV eindigden hadden we evenveel punten, alleen een minder doelsaldo. En dan noemen ze (nou ja een iemand) Feyenoord arrogant dat het boven de ploegen wil eindigen wat we al twee jaar doen. Dat heet je positie willen verdedigen.

2 april 2014 om 16:59

@ Scotsman

Dat is inderdaad ook een discussie van lik me vestje, als je de tweede plaats weet veilig te stellen verdient een club ook gewoon het Europese ticket wat daarbij hoort. Of dat in sommige gevallen goed is voor het Nederlandse voetbal is een ander verhaal, maar dit staat compleet los van de vraag of het wel of niet verdiend is.

CL ?! Hoe lang is het al niet geleden dat Feyenoord zich heeft geplaatst voor het hoofdtoernooi van de EL ? Hoe komen ze nu ineens bij CL?

3 april 2014 om 09:46

Waarschijnlijk omdat ze in de voorronde komen te spelen als ze op de plaats eindigen waar ze nu staan. Verder staat in de tekst hoe lang geleden het is.

We weten allemaal waar Feyenoord vandaan komt, dus provoceren is overbodig.

Ik zie het niet gebeuren maar wat zou het heerlijk zijn om eindelijk weer eens CL groepsfase te spelen. Tegenstanders van het kaliber Barca, Dortmund, Liverpool. En dan s'avonds in de bomvolle Kuip met die lampen op het veld. Heerlijk!

Zo staat Feyenoord er nu voor tegenover vele andere Ned. clubs

133fc Dinamo Bucureştifc Dinamo Bucureşti ROU 5.216 1.633 2.366 2.860 1.375 13.451
134feyenoordfeyenoord NED 1.883 3.733 2.720 2.342 2.683 13.362
135esbjerg fbesbjerg fB DEN 0.880 1.340 0.620 0.660 9.760 13.260
136fc Nordsjællandfc Nordsjælland DEN 0.880 2.340 2.120 5.660 2.260 13.260

116sc Heerenveensc Heerenveen NED 7.883 2.233 2.720 2.342 1.183 16.362

43fc Twentefc Twente NED 9.883 17.233 17.720 4.842 1.183 50.862

PSV Eindhovenpsv Eindhoven NED 13.883 20.233 18.720 5.842 6.183 64.862
29sevilla Fcsevilla FC ESP 22.585 12.642 5.671 3.542 18.714 63.156
30afc Ajaxafc Ajax NED 10.883 15.233 14.720 9.842 11.183 61.862
31ssc Napolissc Napoli ITA 3.085 9.314 21.271 8.883 18.633 61.187
32liverpool Fcliverpool FC ENG 24.585 15.671 3.050 12.285 3.214 58.806

2 april 2014 om 16:48

Waarom staat de onderste rij op de kop?

2 april 2014 om 17:12

was aas maar een beetje knippen en plakken om aan te geven dat Feyenoord er niet zo goed op staat zelf ado staat erboven

Half gezond zal die bedoelen.
Waarom doet iedereen alsof die 40 miljoen aan schuld zijn afgehandeld ? Dat is slechts op papier om een faillissement te voorkomen voor de vrienden. Want die zijn anders hun centen kwijt. Die hebben dat echt niet voor hun lol of Feyenoord gedaan.
3 Jaar groeps fase CL halen zal veel eerder in de buurt komen als een jaar.

2 april 2014 om 16:55

Je draait het verhaal nogal om. Feyenoord doet niet "net alsof" de schulden afgehandeld zijn om in de ogen van de vrienden een faillissement te voorkomen, de vrienden hebben Zelf de schulden afgelost door voor inmiddels 35 miljoen aan aandelen te kopen. Die schulden zijn er dus gewoon niet meer.

Echter Feyenoord heeft zelf al aangegeven de aandelen weer in handen te willen krijgen op de lange termijn, dus ze zullen de aandelen weer op gaan kopen. Maar dat is an sich niet noodzakelijkerwijs een verplichting, de vrienden kunnen er namelijk ook voor kiezen om hun aandelen aan een andere partij te verkopen, naar mijn weten zijn ze daar vrij in.

Vergeet ook niet dat de vrienden zelf ook aardig wat macht hebben bij Feyenoord, ze hebben immers twee plaatsen in de Raad van Commissarissen. Feyenoord kan niet ongestoord handelingen uitvoeren die de vrienden niet willen.

3 april 2014 om 03:45

De Vrienden hebben geen cent aan schuld afgelost.
Feyenoord heeft schulden bij hun schuldeisers. Feyenoord kon de rente over deze schuld niet meer betalen, laat staan aflossen. Een onmiddellijk faillissement dreigt waarbij de schuldeisers hun geld kwijt zijn. Dat willen de schuldeisers natuurlijk niet. Die willen hun geld terug.
De schulden worden omgezet in een aandelen pakket voor de schuld eisers die zich vrienden gaan noemen. Voor 40 miljoen schuld is de helft van de club bij de schuldeisers gekomen. Uiteraard zitten ze in de RVC en hebben gratis skyboxen en stoelen tot hun beschikking incl eten en drinken. ( belevings recht )
Er is niet veel verandert. Een andere naam voor schuld en schuldeisers. Als de vrienden hun aandelen aan Feyenoord terug verkopen ( een verplichte optie voor Feyenoord), is de boel als nog failliet (en dat willen de schuldeisers juist niet , die willen centen zien). Andere kopers zullen niet zoveel voor BVO Feyenoord bieden.

3 april 2014 om 09:09

Waarop baseer je dat de vrienden voor het kopen van de aandelen de schuldeisers waren? Dit is namelijk de eerste keer ooit dat ik iemand dat hoor zeggen en ik volg Feyenoord toch behoorlijk intensief, ook op zakelijk vlak. Dat Feyenoord een probleem heeft als er afgesproken is dat ze hoe dan ook de aandelenpakketten terug moeten kopen op korte termijn is dat inderdaad problematisch.

2 april 2014 om 16:56

Hoezo? Die schulden zijn omgezet in aandelen en inderdaad is er een afspraak dat deze op termijn teruggekocht moeten worden. Als Feyenoord dat kan en het tempo is zo dat het Feyenoord operationeel niet in de weg zit. Dus we hebben geen schuld. We willen alleen op termijn weer 100% van onszelf woren. Hate to burst your bubble.

3 april 2014 om 04:07

Feyenoord bepaald het terug kopen niet, dat doen de schuldeisers. Nu betekend gelijk een faillissement ( 45 miljoen schuld bij Feyenoord ), over honderd jaar betekend al die tijd gratis skyboxen, gratis eten, gratis drinken voor de schuldeisers (vrienden). tel uit je winst.

Waar het omgaat is steeds dat rooskleurige plaatje wat de Bobo's de fan's voorhouden.
De groepsfase CL halen en even 18 miljoen bijschrijven.
Twente lootte de 2e voorronde Benfica, PSV trok AC Milan.
Feyenoord overleefde de eerste voorronde niet tegen Kiew.

Dan moet je wel betere besluiten maken dan vandaag gedaan is door de verkenners. Zonder nieuw stadion komen we nooit definitief terug aan de top.

Feyenoord terug in de Champions League zou natuurlijk geniaal zijn. Sportief gaan we het zwaar krijgen maar qua aahang en sfeer kunnen wij ons meten met de echte top!
Ook in de Europa League zal het seizoen fantastisch worden. 1 kwalificatie ronde + 3 uitwedstrijden in de poule betekent 4 Europese tripjes dit jaar! Wat zou dat geweldig zijn. Hier wacht ik al heel lang op, al was Praag bijv ook geweldig. Dus maakt niet uit wat het wordt (liefst CL natuurlijk), als we ons maar plaatsen!

Op basis van de UEFA-coëfficiëntie punten verdienen alleen Ajax, Psv, Twente en AZ Europees voetbal. Feyenoord staat nog onder Heerenveen en FC Utrecht. Maar gelukkig net boven ADO en Nac.

M.a.w. Feyenoord stelt Europees gezien helemaal niets voor en zouden al helemaal geen grote mond moeten krijgen over Pec.

2 april 2014 om 17:12

Je verdient Europees voetbal op basis van prestaties in je eigen compeititie. Daarin maak je uit wie er het sterkst is om in Europa te gaan spelen. Feyenoord is afgelopen seizoenen 2e en 3e geworden en ook dit jaar is die kans groot. Dan verdien je het dus gewoon om Europees te spelen.

2 april 2014 om 17:50

Klopt, maar doe er dan wat mee. In plaats van dat zit Feyenoord een beetje klooien met de Nederlandse punten.

Leuk dat jullie de afgelopen seizoenen het zo goed deden in Nederland, maar Europees gezien doen jullie voor niets mee. Heerenveen en Utrecht doen het de laatste vijf jaar beter dan 'topclub' Feyenoord in Europa. Dus, wat stelt Feyenoord eigenlijk nog voor?

Nou weet ik toevallig dat het ook aan Koeman ligt, hij ziet de Nederlandse competitie als een belangrijkere competitie dan de EL of zelfs CL. Dat zei hij zelfs nog toen hij bij AZ rondliep.

3 april 2014 om 13:20

Wat een onzin verkoop jij hier. Koeman vind Europees veel belangrijker, kijk eens naar zijn reacties ofzo. En nogmaals, kijk eens tegen wie Feyenoord heeft moeten spelen en tegen wie de andere clubs spelen. Niemand zou wel even doorgaan tegen deze clubs. Ook Heerenveen, Utrecht en Az niet.

Als we de CL dan ook gelijk winnen zitten we helemaal goed financieel haha.

Feyenoord speekt een ambitie uit en heel Amsterdam en omstreken gaan compleet over de zeik.
Angst?

Als Feyenoord tweede wordt verdient de club de VCL gewoon, maar ik heb toch liever PSV of Twente in de Vcl. Feyenoord zal een leegloop krijgen, waarbij het met de beperkte middelen nog maar afwachten is wie ervoor terugkomt, terwijl PSV en Twente gestaag bouwen aan talentvolle selecties.

2 april 2014 om 17:24

Als er al een leegloop komt is er ook genoeg geld om te investeren.

Ik weet nog wel dat programma '24' op Eurosport, waar de 24 beste clubs van Europa steeds werden gerangschikt. In 2002 stond Feyenoord daar gewoon tussen, sindsdien enorm afgegleden en Europees stellen ze niks meer voor. De enige club die Europees nog wat voorstelt in Nederland is Ajax, en dat is als Feyenoorder een pijnlijke constatering. Maar dat neemt niet weg dat wanneer Feyenoord 2e eindigt ze het niet verdienen omdat ze het laten afweten de laatste jaren.

2 april 2014 om 21:42

Wat Ajax nu presteert, is goed, maar hun positie in de groepsfase is teleurstellend in vergelijking met wat wij gewend waren van onze kampioen ongeveer 10 jaar terug.

Natuurlijk ligt dit aan de Nederlandse clubs zelf. Door niet goed te presteren in de EL, verlies je punten en kom je in pot 3. Dan heb je 2 moeilijke clubs die je loot.

Vroeger was dat er maar 1, maar goed.

Zou ron jans nu ook gaan roepen daar gaat onze goeie naam van nederland als feyenoord de CL ingaat hahahahahaha ja Koeman dat ga je nu krijgen met je uitspraken want als feyenoord in de finale van de beker zat en ze zouden verliezen dan hoor je je niet hey

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren