Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Felbegeerde Belg opnieuw uitgeroepen tot Talent van het Jaar

Laatste update:

Youri Tielemans is voor het tweede seizoen op rij uitgeroepen tot Talent van het Jaar in de Belgische competitie. De achttienjarige middenvelder sleepte die individuele onderscheiding vorig seizoen al in de wacht en is door zijn collega’s in de Jupiler Pro League weer verkozen in die categorie. In totaal werden er 360 stemmen uitgebracht door de profs van de zestien clubs die actief zijn op het hoogste niveau in België.

/

Tielemans komt al sinds zijn zesde jaar uit voor Anderlecht en debuteerde in juli 2013 in het eerste elftal. Inmiddels staat hij al op 66 optredens in de competitie en is hij zevenvoudig international van Jong België. Meerdere grote clubs buiten de landsgrenzen hebben belangstelling voor hem, waaronder Borussia Dortmund, Bayern München en Atlético Madrid. Tielemans heeft echter nog een contract tot medio 2020 in Brussel.

Twee weken geleden tekende hij bij. “Ik voel me hier steeds beter. Ik heb intussen mijn vaste stek op het middenveld heroverd en daar ben ik zeer blij mee”, zei de middenvelder toen. Nu heeft hij dus voor de tweede keer op rij de prijs voor Talent van het Jaar gewonnen. Alle spelers die op 1 juli 2015 nog geen twintig jaar zijn, maakten kans op de prijs. Mocht Tielemans gewoon bij Anderlecht blijven, dan zou hij de award dus volgend jaar weer kunnen winnen.

Blijft Youri Tielemans bij Anderlecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een basisplaats als 18 jarige bij de topclub van belgie. Dat hebben we in Nederland op dit moment niet. Sinkgraven komt hier misschien nog enigszins in de buurt, maar dat kan ik geen basis noemen

21 mei 2015 om 13:20

Debuteerde ook al op zijn 16e ofzo. Sinkgraven zat toch nog lekker in de jeugd van Heerenveen te ballen.

21 mei 2015 om 13:22

Vilhena kon dat zijn, maar is inmiddels terug gezakt maar de bank maar toch nog erg jong! Klaassen was er ook vroeg bij!

21 mei 2015 om 13:23

Debuteren op je 16e zegt niet alles. Dat deed Aisatti bijvoorbeeld ook bij PSV.

21 mei 2015 om 13:27

Zegt wel dat je op je 16e al een bepaald niveau had. Een niveau dat de meeste niet hebben.

21 mei 2015 om 13:41

En Seedorf.

21 mei 2015 om 19:05

En messi

21 mei 2015 om 13:21

Bazoer staat bij Ajax in de basis met 18 jaar

21 mei 2015 om 13:40

Tielemans had al een basisplaats op zijn 16de.

21 mei 2015 om 14:00

Ja in drie wedstrijden. Hij had nog geen vaste basisplaats. Zeefuik en Aissati hebben bij PSV op hun 16e ook eens een basisplaats gehad. Bakkali geloof ik ook, of hij moet al 17 zijn geweest.

21 mei 2015 om 14:15

@brainfart

3 wedstrijden? Waar heb jij leren tellen?

Tielemans heeft 35 wedstrijden op zijn 16e gespeeld. 22 als basisspeler 13 als invaller. inclusief de wedstrijden in de Champions League en de Beker van belgië Alles samen dus 2350 minuten.

21 mei 2015 om 14:26

@fl0r1d43

Bazoer speelde op zijn 16de nog in de jeugd bij PSV als Centrale verdediger. Toen speelde Tielemans al in de Champions league.

21 mei 2015 om 14:51

Er waren maar 2 spelers die dit ook hadden in Nederland zover ik weet, die ook nog wat wisten te bereiken.
1 was Seedorf bij Ajax en zoals we allemaal weten is dat kwa prijzen de meest succesvolle Nederlandse speler ooit geworden.
2 was Wijnaldum bij Feyenoord, was geloof ik zelfs een paar dagen jonger dan Seedorf. En heeft toch ook nog best kans op een mooie toekomst.

Het gebeurd dus wel, maar zal zeker niet vaak voorkomen inderdaad. Vilenha was 17 toen der tijd, en valt helaas helemaal stil in zijn ontwikkeling.

21 mei 2015 om 15:28

Jaïro Riedewald speelde op zijn 17e ook al regelmatig bij Ajax.

21 mei 2015 om 15:55

Je wilt je gelijk halen hoe grappig.
Wat boeit het als iemand op zijn 16de basisspeler is?
Die jonge heeft nog een hele hele lange weg te gaan.

21 mei 2015 om 16:15

Dit is nogal een rare discussie moet ik eerlijk zeggen. De stelling is dat in Nederland geen spelers van 18 jaar in de basis staan bij topclubs. Al speelde die Tielemans op zijn 7e al in de basis bij Anderlecht dan klopt het gewoon dat Bazoer dus wel op zijn 18e in de basis staat. Ik zeg toch niet dat het dan een groter talent is o.i.d. Als je een pissing contest wil gaan houden dan had je dat even aan moeten geven.

21 mei 2015 om 18:16

Op de kleuterschool, maar ik geloof dat dit niet helemaal goed is gegaan.

21 mei 2015 om 13:22

Bazoer? Had toch ook een basisplaats de tweede helft van het seizoen.

21 mei 2015 om 13:26

youri tielemans is een zeer groot talent, kijken of hij het echt gaat maken, maar in Nederland heb je wel degelijk spelers van 18, 19 die basis staan bij een 'topclub' in NL, voorbeelden: Dabney dos santos(az) Bazoer(ajax) Traore(vitesse) Kevin diks(vitesse) etc.

ben benieuwd waar hij volgend seizoen speelt, hoop dat hij niet voor het geld gaat en nog 1 of 2 jaartjes bij anderlecht blijft.

21 mei 2015 om 13:38

Tielemans is beter dan al die talenten die jij noemt. Anderlecht heeft nog een goed talent Praet. Die 2 gaan het echt maken in de top!

21 mei 2015 om 13:43

en dendoncker? ook een hele goeie ook nog jong. en dan nog faes, bossin, iseka, ademoglu, noem ze maar op anderlecht heeft top jeugd voor de komende jaren.

21 mei 2015 om 13:59

Praet is goed hoor maar zeer twijfelachtig of hij het gaat halen. Tielemans rijdt wel de hoofdweg richting de top, komt daar vast en zeker.

21 mei 2015 om 14:36

Praet is hetzelfde als Meyer, 2 heerlijke aanvallende talenten. Ja ik zie Tielemans ook beter worden dan Praet, maar Praet is ook zeker een talent die je in de gaten moet houden.

21 mei 2015 om 14:36

Klopt, België heeft heel veel talenten, helemaal op het middenveld en de aanval. Zeker jaloers op de Belgen.

21 mei 2015 om 15:04

Bazoer was ik inderdaad vergeten, vitesse is geen top

21 mei 2015 om 16:59

Storm. Alleen weet ik niet hoe oud hij is.

21 mei 2015 om 17:42

Storm is 19 denk ik, maar geen zo'n echt groot talent. Dan zijn Mathew Ryan en Obbi Oulare de grootste talenten van Club Brugge.

21 mei 2015 om 17:55

Sander, die jongens zijn al 20 en 21. Tielemans laat beter voetbal zien en is een stuk jonger. Uiteraard zijn dat ook 2 talenten, maar een stuk minder bijzonder.

21 mei 2015 om 18:44

Storm lijkt het in stijl en talent op Kevin de Bruyne. Oulare is zeker ook een groot talent. Batshuayi natuurlijk. Vanaken. Belgie heeft jaloersmakende talenten. Ze verdienen een Nederlandse bondscoach. Koemand zou een geweldige stunt stunt zijn.

21 mei 2015 om 18:54

Welnee, ik zie elke match van Brugge en Storm en kan je verzekeren dat Storm meer een type Mertens is, als je hem per se met een Rode Duivel wil vergelijken.
Zonder de goals dan.

22 mei 2015 om 08:57

ik weet dat tielemans beter is als de talent die ik heb genoemd, maar ik reageerde op een post dat iemand zij dat er maar 1 speler is bij een nederlandse topclub die basis staat op zijn 18de. Praet vind ik ook wel goed maar kan de top echt nog niet aan, daarnaast wat voor een speler is Tielemans? hij lijkt mij niet echt een breker of aangever, ik volg de Belgische competitie niet maar ik kon vanuit de championsleague niet echt zien wat voor een speler hij is

21 mei 2015 om 13:39

Bazoer, Diks, Riedewald, Karsdorp?

21 mei 2015 om 14:37

Willems

22 mei 2015 om 17:54

Die is al 19 toch? Misschien zelfs al 20..

21 mei 2015 om 15:51

Wijnaldum 2 jaar geleden...

22 mei 2015 om 17:55

Welke Wijnaldum? Die van PSV is volgens mij al 23 a 24 jaar..

24 mei 2015 om 10:33

De tijd gaat wat sneller dan ik dacht.

Wijnaldum toen hij 16 was. Heeft 30+ wedstrijden gespeeld dat seizoen. Dacht 08/09.

21 mei 2015 om 19:53

Bazoer

Zie bij VI ook verrassend vaak een mooie goal van deze jongen voorbij komen. Zal niet lang meer duren voor hij in een echte topcompetitie zal spelen.

Zie hem graag naar Juve gaan, onder de vleugels van de meester Andrea Pirlo het vak leren.

21 mei 2015 om 13:23

En totdat Pirlo met pensioen gaat lekker gezellig op de bank zitten?

21 mei 2015 om 13:38

Zolang gaat dat niet meer duren denk ik hoor. Hij is nu al 36j oud en je ziet dat het middenveld regelmatig overlopen wordt met hem erbij. hij zal trouwens niet alle wedstrijden meer spelen. ik zou tielemans trouwens ook niet als cvm in het team plaatsen maar als cm dus eerder op de posities van vidal en pogba. hem nu aankopen en laten rijpen en een basisplaats geven als pogba verkocht wordt zou ideaal zijn.

21 mei 2015 om 13:47

Onder wiens vleugel heeft Pirlo het vak geleerd? Niemand! Tielemans is goed op weg en hij moet geleidelijk stappen maken en heel veel spelen om door te ontwikkelen. Ik ken wereldtopper die wereldtop geworden is zonder te spelen.

belgie een poel van talent. toch erg knap hoe er zich zoveel talenten zich manifisteren. misschien moet er daar maar eens wat meer worden gekeken ipv in scandinavie.

21 mei 2015 om 13:25

Er spelen toch vaak genoeg Belgen mij Nederlandse clubs. En in bijvoorbeeld de jeugd bij PSV spelen ook aardig wat Belgen, ook speler die de potentie hebben om het eerste te halen zoals Rigo en Verreth.

21 mei 2015 om 13:25

De echte toppers met toekomst kan nederland niet betalen. Dan spreek ik over spelers van 15 miljoen of meer waard

21 mei 2015 om 15:30

Dan moeten ze dus in de jeugd scouten in België (of welk land dan ook). Dan kosten ze nog bijna niks, als ze eenmaal doorgebroken zijn kosten ze idd miljoenen.

21 mei 2015 om 17:23

inderdaad. waar is de tijd van de belgischre verdedigers van ajax, mertens en simons.

21 mei 2015 om 17:58

Ehm 2 jaar terug speelde Mertens en Alderweireld toch nog Eredivisie? Dus een beetje overdreven om te zeggen: ''waar is die tijd?''

Vraag me trouwens af hoe het met die Mats Rits gaat die Ajax uit Belgie wegplukte een paar jaar geleden....

21 mei 2015 om 18:46

Mertens kwam in Belgie niet eens aan de bak. Net als Chadli. Er loopt tegenwoordig meer talent in België dan Nederland. Nederland heeft er meer , maar Belgie heeft meer specifieke talenten. Pure spitsen bijvoorbeeld.

21 mei 2015 om 18:58

Acmilan73
Mats Rits speelt alweer een jaar of 2 in België, KV Mechelen nam hem over van Ajax.

Beetje raar dat je de trofee drie keer na elkaar zou kunnen winnen. Maar daarom is het nog niet minder verdiend. Zonder enige twijfel de meest beloftevolle speler die op de Belgische velden rondloopt.
Ik denk dat hij er wel goed aan doet om toch nog een jaartje bij Anderlecht te blijven spelen. Want als ik me niet vergis heeft hij toch ook een mindere periode gehad dit jaar. (dit is natuurlijk logisch) Maar pas als hij een heel seizoen op hoog niveau speelt kan je zeggen dat hij de competitie ontgroeid is. Veel zal waarschijnlijk afhangen van het al dan niet behalen van de Cl.
Je moet ook niet te snel willen weggaan. Dan kan het net zo goed dat je eerst een jaartje op de bank zit weg te kwijnen. (zie naar Lukaku's eerste jaar bij Chelsea) Al zou het zomaar kunnen dat hij zich wel in de basis knokt gedurende zijn eerste jaar. (Al zie ik dat bij Bayern München niet direct gebeuren)

21 mei 2015 om 13:46

hij kan beter weggaan rond zijn 20 a 21 jaar dan kan hij zeggen ik ben belgie ontgroeid. of ze moeten de hoofdprijs betalen 25 miljoen.

ik vind 15 te weinig voor hem, want daarna wordt hij verkocht voor 40 a 50 miljoen

21 mei 2015 om 13:51

Hij heeft m 2x gewonnen en er zit wellicht wel een 3e keer in.

Het is helemaal niet raar dat je die trofee 3x kan winnen, want als je gewoon het grootste talent bent dat in de competitie speelt dan is het oneerlijk om een ander te kiezen omdat je m al eerder hebt gewonnen.

Zoals eerder gezegd, ik kan geen groter talent bedenken met dezelfde ervaring bij een topclub op dezelfde leeftijd.

Tielemans, Praet, Dendoncker, Mbemba, N'sakala, Mitrovic wat een talenten. Ik zie ze alle 6 wel naar Engeland, Spanje, Duitsland of naar Frankrijk verhuizen in de zomer. Of dat een goede keuze is dat weet ik niet. Het is natuurlijk wel altijd goed om als een jonge jongen zolang mogelijk bij je club te blijven maar tegenwoordig speelt geld een grote rol. Er wordt niet meer gekeken naar de uitstraling van een club. Het is tegenwoordig snel volwassen worden en geld maken want alles draait om de poen. En daarom staan de Premier League van Rusland en Oekraïne hoger dan de Eredivisie en de Jupiler Pro League in de competitieranking maar qua niveau scheelt dat niet heel veel hoor. Daar in Rusland en Oekraïne is het meer hotseknotse voetbal met mannen die eruit zien als holbewoners. En in de winter ijs en ijs koud. Maar even terug naar waar het omging. Tielemans en ook Praet zijn op dit moment toch wel de grote uitblinkers in België.

21 mei 2015 om 14:04

N'sakala past helemaal niet in dat rijtje. Daar is ook geen interesse voor van andere clubs, hij staat zelfs bij Anderlecht ter discussie. Anderlecht zoekt zelf trouwens ook een nieuwe linksback. Nee, dan kan je beter Najar roepen, die kan zeker een stapje hoger aan. Acheampong heeft ook meer potentieel dan N'sakala.

21 mei 2015 om 14:09

Ok. Ik dacht dat die N'sakala wel aardig kon ballen. Ik hem pas één keer gezien in een wedstrijd toen vond ik hem wel goed. Maar dat was dus een optische illusie. Maar je kan iemand natuurlijk niet beoordelen na één wedstrijd dus doe maar net alsof N'sakala er niet bij staat. Ok!

21 mei 2015 om 14:12

Achaempong is de beste LB van anderlecht, met zijn opkomende rushes.

N'sakala is een aardige speler maar voor in de CL te licht.

21 mei 2015 om 14:15

Afca-babel, Wat? Oekraiene en rusland staan hoger omdat ze poen hebben terwijl het niveau hetzelfde is, omkoping dus? en ze zien eruit als holbewoners? Wat een ongelofelijke onzin roep jij soms zeg. Geen een nederlandse club kan tegen shaktar en zenit winnen en nee dat is niet door het uiterlijk, ze hebben inderdaad meer geld maar daardoor zijn ze wel degelijk beter. Wat het uiterlijk er sowieso mee te maken heeft snap ik niet ook omdat er in oekraine heel veel andere nationaliteiten spelen. De oorlog is pas een jaar dus ook een drogreden en daarbij is het verschrikkelijk wat er gebeurd, jij doet net alsof het de schuld van de oekraiense competitie is dat dit gebeurd. Bah wat een reactie zeg..

21 mei 2015 om 14:16

Oh ik heb waanideeen over het oorlogsverhaal, excuses hiervoor. Maar het slaat alsnog nergens op

22 mei 2015 om 09:57

tubby jongetje natuurlijk staan ze wel hoger omdat ze geld hebben. Ajax, Feyenoord of PSV kan toch een speler binnen halen als Hulk, Arshavin, Tymoschuk, Witsel, Luiz Adriano, Douglas Costa of Fred die kun je alleen maar kopen als er genoeg geld. En dat zijn echte toppers. Dus zo gek is het niet dat ik het zeg... En ja ze zien eruit als holbewoners groot, breed en klappen in duels erop als wilde beesten. En waarom zou er niet gewonnen kunnen worden van Shakhtar of Zenit. Wij wonnen van Barça dus dan is Shakhtar of Zenit ook te verslaan. Maar doorgaans is het wel een lastig klus ja maar dat is omdat ze hele dure spelers hebben. En bij ons in de Eredivisie spelen niet van zulke toppertjes ja Gudelj, Berghuis, Depay, Guardado, Klaassen maar zijn nog geen Hulk, Douglas Costa, Willian of Luiz Adriano.

Davy roef de reserve doelman is ook een hele goeie. Enige nadeel is proto die in zijn weg staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren