Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente vraagt minimaal tien miljoen euro en rekent op transfer

Laatste update:

FC Twente heeft een prijskaartje van tien tot vijftien miljoen euro om de nek van Hakim Ziyech gehangen, zo heeft commercieel directeur Jan van Halst maandagavond in gesprek met BNR Nieuwsradio laten weten. De middenvelder, die al tijden in verband wordt gebracht met een vertrek, ligt nog tot medio 2018 vast.

/

Van Halst zegt er ‘concrete aanwijzingen’ voor te hebben dat Ziyech deze zomer vertrekt, maar het is financieel niet noodzakelijk dat de vijfvoudig international van Marokko in de huidige transferperiode van de hand wordt gedaan. “We zijn dusdanig gezond dat hij eventueel zou kunnen blijven”, aldus Van Halst.

“Maar als je kijkt naar zijn persoonlijke situatie én naar de situatie van de club, dan is een volgende stap het beste. Voldoende interesse is er wel, maar nu moet het financiële plaatje nog kloppen. Het kan in één keer heel snel gebeuren, maar zulke transfers vinden vaak in de laatste week van de transferperiode plaats.”

Denk jij dat Hakim Ziyech minimaal tien miljoen euro oplevert?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan is een binnenlandse transfer in ieder geval uitgesloten. Dat gaan PSV en Ajax niet betalen.

25 juli 2016 om 22:28

Dat is duidelijk. Hopelijk verstomt het ook dat gezeur, dat Ajax Ziyech 'gewoon' moet ophalen door enkele individuen hier op VZ. Ajax gaat dat niet betalen, dus Overmars valt bij voorbaat al niets te verwijten.

25 juli 2016 om 22:33

Of Ajax doet er een of 2 spelers voor terug. Dan kan je de prijs natuurlijk drukken en waarom zou Ajax niet 10 miljoen betalen, voor 1 van de beste spelers in de eredivisie, die voor Ajax ideaal is op de 10?

25 juli 2016 om 22:34

Is overigens ook een lachwekkend gerucht; een typische nummer tien als Ziyech, die bij een provincieclub als Twente een volledig vrije rol kreeg, past niet in het 'heilige systeem' van Bosch bij Ajax. Dan moet hij ineens de defensie van de tegenstander gaan afjagen en krijgt verre van de vrijheid die hij bij Twente krijgt. Het middenveld bij Ajax is met Klaassen, Gudelj en Bazoer al heel behoorlijk en als je per se iemand in een vrije rol wil laten spelen kan je dat net zo makkelijk met de creatievelingen die ze al in de selectie hebben. Ajax heeft geen creatieveling nodig, ze hebben specialisten nodig.

25 juli 2016 om 22:43

Dan ben ik benieuwd wie jij bij Ajax een creatieveling? Het middenveld die jij opnoemt is in ieder geval niet creatief. Ziyech is natuurlijk een grote aanwinst voor Ajax.

25 juli 2016 om 22:50

Ziyech kan prima bij Ajax. Sterker kog zou voor iedereen een goeie stap zijn. Klaassen voor ruim het dubbele naar Napoli en iedereen wordt er beter van.

25 juli 2016 om 23:00

Ajacieden zijn doorgeslagen nadat de club eindelijk miljoenen spendeert op de transfermarkt. Nu ook nog tien á vijftien miljoen neertellen voor Ziyech?! Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten; waar zou hij dan moeten gaan spelen? En bedenk dan wel wie er dan op de bank komt te zitten en wie helemaal buiten het team valt. Tenzij Ajax nog iemand gaat verkopen zie ik niet meteen een plaats voor Ziyech bij Ajax.

25 juli 2016 om 23:15

Ach we hebben na vanmiddag ook door wie de selectie samenstelt dus hoe dat ook Ziyech komt niet. Ik durf wel te zeggen dat er niemand meer komt. Hoop voor Ziyech dat er een mooie club komt in Engeland, Spanje of Duitsland en niet dat hij uiteindelijk in Turkije of Rusland oid beland.

25 juli 2016 om 23:45

Dat moet een grap zijn. Dat middenveld komt echt te kort. Klaassen en Gudelj komen beiden te kort en Bazoer begint op een hype te lijken.

26 juli 2016 om 02:27

Ajax moet Ziyech ook gewoon halen. Deze man is een fenomeen in de eredivisie, brengt super veel creativiteit in het spel. Kan assist geven, kan scoren, heeft geweldig schot.

Als Ajax hem kan aantrekken voor 10 miljoen, direct doen! 1 goed seizoen en deze man levert in het shirt van Ajax/psv makkelijk 25+ miljoen op..

26 juli 2016 om 02:38

Ajax mag dromen dat ze hem binnen halen hij gaat liever naar psv waar die garantie heeft dat ze in de champions league spelen

26 juli 2016 om 06:35

Ja hij kan beter naar psv, de deal met van ginkel laat ook op zich wachten

26 juli 2016 om 07:14

Een creatieveling heeft Ajax wel, maar zyech is, zeker in nederland, gewoon een klasse apart. Die jongen kan fantastisch voetballen en die verkoop je gewoon met winst over 2 jaar. Ik begrijp daarom ook gewoon niet dat hij niet gehaald wordt door psv of ajax. Ze kunnen het makkelijk betalen, de jongen is de beste speler van Nederland en zal elke ploeg beter maken. Dat afjagen kunnen vrijwel alle spelers wel, maar je kan hem daarinprima "ontzien", omdat hij te goed is om los te laten voor de tegenstander. Ik begrijp je punt, maar voor Nederlandse begrippen een topspeler.

26 juli 2016 om 08:58

Klaassen is behoorlijk creatief alleen mist handelingssnelheid en flair, maar je kunt niet zeggen dat hij niet creatief is.

26 juli 2016 om 08:59

@Koekkoek

26 juli 2016 om 10:28

Ik heb liever 1 speler als Klaassen dan 3 als Zyech. Klaassen is een professional, een echte teamspeler, die zich volledig ondergeschikt maakt aan zijn team. Zyech was bij Twente het mannetje waar alles om draaide en die het zich kon permitteren om voortdurend zijn mannetje te laten lopen. Bij Ajax of PSV zou hij 1 van de 23 zijn en zich dergelijke privileges niet kunnen veroorloven. Bij een club van hoger niveau dan Twente is het onvermijdelijk dat hij een keer op de bank terecht komt omdat iedere speler nu eenmaal wel eens een dip in zijn loopbaan heeft.

En het is volgens mij niet moeilijk om te voorspellen wat dat met hem zal doen en hoe hij daarop zal reageren. Ajax heeft dat al eens meegemaakt met El Hamdaoui en het feit dat de club nooit enige interesse voor Zyech heeft laten blijken, toont aan dat de bestuurders in ieder geval lering trekken uit het verleden en dergelijke risico's niet meer nemen. En dat vind ik een geruststellende gedachte.

Bovendien heeft Ajax al voldoende talentvolle middenvelders, wier ontwikkeling alleen maar zou worden afgeremd door de komst van Zyech. Het is te hopen dat Zyech snel naar het buitenland wordt getransfereerd zodat er eindelijk een einde komt aan deze zinloze discussie. Het is tenslotte al maanden duidelijk dat Zyech niet echt warme gevoelens heeft met Ajax en dat andersom exact hetzelfde geldt. Waarom deze discussie nog steeds gevoerd wordt, is mij dan ook een compleet raadsel. Zyech komt niet naar Ajax, zelfs niet als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. En hoewel ik Zyech een geweldige speler vind om naar te kijken, ben ik daar vanwege de argumenten die ik eerder genoemd heb, persoonlijk niet echt rouwig om.

25 juli 2016 om 23:11

PSV kan dat makkelijk betalen. Zou eerder Ziyech halen dan Bruma voor zoveel geld.

25 juli 2016 om 23:19

Bruma zou eerst 7,5 miljoen zijn, als hij 10 kost gaat ook hij niet komen. PSV kan dat misschien wel betalen, dat zie ik ze echter gewoon niet doen. Ik denk dat 8 miljoen echt het maximum bedrag is wat PSV aan 1 speler wil uitgeven.

26 juli 2016 om 01:23

Galatasaray heeft zelf 10 miljoen euro betaald voor Bruma destijds. Lijkt me sterk dat we hem dan voor 7 miljoen laten gaan. Vooral nu hij een ijzersterke voorbereiding heeft gehad kan PSV dat bedrag helemaal vergeten.

26 juli 2016 om 08:20

De redenen die Galataseray heeft om 10 miljoen te vragen interesseren me niet zoveel. Net als bij Ziyech zal PSV afhaken/er niet aan beginnen op het moment dat de vraagprijs op 10 miljoen ligt. Dat gaan ze niet aan 1 speler uitgeven, dus zullen ze doorschakelen naar andere opties, zoals Edinson Flores of Zivkovic die al tijden lang rondzingen op internet.

26 juli 2016 om 00:21

Gok dat PSV misschien hoopt dat hij in de laatste week nog steeds bij twente zit en hem met 6.5 miljoen weg kunnen plukken

Dusdanig gezond dat ze bijv. 7 miljoen kunnen weigeren? Lijkt me toch heel erg stug.

25 juli 2016 om 22:26

Dat lijkt me niet, maar volgens mij is het heel simpel; voor een speler als Ziyech zijn er waarschijnlijk meerdere clubs geïnteresseerd en zijn er waarschijnlijk clubs die meer kunnen/willen betalen. Als je meer kan krijgen, waarom zou je dan minder accepteren?

Aan de andere kant, volgens mij zit Twente op dit moment in een positie waarin ze drie ton niet kunnen weigeren. Maar Ziyech moet een flinke deuk slaan in de enorme schuld, dus begrijp deze vraagprijs wel.

25 juli 2016 om 22:27

Denk dat de situatie bij Twente momenteel door de leningen vrij stabiel is! Het klinkt natuurlijk stom, maar door nieuwe leningen voor langere tijden, waardoor ze de oude schulden konden wegpoetsen hebben ze meer adem gekregen.

25 juli 2016 om 22:30

Ze hadden toch nog miljoenen schulden? Hoe kun je dan denken dat je miljoenen kan missen..

25 juli 2016 om 22:36

Herfinanciering. Oude schulden weer weg gaan. Nieuwe schulden maakt, zeg maar waar de oude periode van schuld binnen 2 jaar moest stoppen loopt de nieuwe schuld misschien nu wel 5 jaar, dus heb je voor langere periode en misschien minder rente, de tijd dingen af te betalen. Daarbij geholpen door de gemeente met garant staan, dat banken overnieuw naar de leningen wouden kijken. Daardoor ligt er minder druk op de korte termijn.

25 juli 2016 om 22:41

Met het crediteurenaccoord zijn er ook miljoenen kwijtgescholden.

25 juli 2016 om 23:42

Ja, als je 80 miljoen schuld hebt, dan scheelt een paar miljoen niet zo heel veel. Daarbij moet Twente echt heel veel afgeven aan Heerenveen bij een transfer.

26 juli 2016 om 00:14

Scheelt enorm! Daarbij is er niet zo'n hoge schuld dan wat er beweerd word. Stadionschuld is weg en is overgenomen door de gemeente, waar Twente netjes huur aan afdraagt. Hou het rond de 40 miljoen en dan zit je redelijk tot dicht in de buurt. Er is al bezuinigd op alle vlakken, scheelt allemaal!

26 juli 2016 om 00:20

40 miljoen, abnormaal veel. Dan spoor je echt niet als je het zo uit de hand liet lopen.

26 juli 2016 om 00:32

is nog abnormaal hoog, helemaal mee eens! maar is wel op te lossen. het is, - 2x jaar begroting! als je normaal bekijkt heb je 4,5 jaar inkomen hypotheek, wat word berekend op 20 jaar, twente zal dit moeten doen in pak hem beet 3 a 4 jaar! maar niks is onmogelijk. schat salaris van hem op 7,5 ton tot een miljoen, dan win je bij verkoop nu 7 a 8 miljoen bij verkoop van 10 miljoen. 2x jaar salaris (contract 2018), afdragen aan heerenveen en marge speling! niet alles is te zeggen natuurlijk, wat de salariskosten en etc.. zijn.

volgend jaar nog even onze geweldenaar marsman voor 10 miljoen eruit, en je bent een heel eind op weg

25 juli 2016 om 22:33

Misschien dat ze zo een bod niet weigeren op de laatste dag van de transferperiode, maar logisch dat ze dat nu nog niet doen. Waarom genoegen nemen met 7 als je denkt dat je 15 kan krijgen voor Ziyech.

25 juli 2016 om 22:48

ze hebben dusdanige afspraken gemaakt dat de noodzaak eraf is, gewenst is het wel maar ze hoeven niet meer per se te verkopen. hij kan blijven,

26 juli 2016 om 01:00

En ze hebben de gemeente en een investeerder het eerste recht op het geld van Ziyech gegeven. Maar het is absoluut niet noodzakelijk. Van Halst probeert hiermee gewoonweg de prijs op te drijven, maar daar prikt iedereen toch doorheen?

26 juli 2016 om 08:15

Ze zijn alleen gezond als ze een speler moeten verkopen. Wanneer ze bijna degraderen dan gaan ze failliet. Het ligt er aan wie het vraagt. Bij Twente zijn ze gewend om hun antwoord op de partijen aan te passen.

Voor 10 mil zou ik hem als Ajax of PSV zijnde halen. Voor beide is het een verbetering van de creativiteit. Bij PSV kan Maher dan exit en bij Ajax bijvoorbeeld Schone.

25 juli 2016 om 22:29

Schone speelde de afgelopen jaren voornamelijk als rechtsbuiten. Dat is niet de positie waarop Ziyech wenst te spelen. Ik zie Ziyech niet naar Ajax komen, maar zelfs als hij wel komt lijkt mij dat geen gevolgen hebben voor Schone. Eerder voor spelers als Klaassen, Sinkgraven, Nouri en Van de Beek.

25 juli 2016 om 22:29

Probleem is niet dat er plek in de selectie moet zijn, maar hij gaat Klaassen niet van de 10 positie spelen. En als Klaassen evt iets meer naar achter zou gaan moet je Bazoer er naast zetten.of Gudelj.

25 juli 2016 om 22:31

10 miljoen voor een speler van wie je nog moet afwachten of hij gaat functioneren bij een Nederlandse topclub? Lijkt me een groot risico.

25 juli 2016 om 22:35

Heb je de afgelopen 2 seizoenen naar de eredivisie gekeken?
Of ben je aan het trollen?

25 juli 2016 om 22:39

Dat geneuzel over die topclubs altijd, hij speelt toch tegen exact dezelfde Eredivisie tegenstanders met nog betere spelers om zich heen? Lijkt mij een no-brainer en Ziyech zie ik wel een dergelijke move maken (verstandig voor carriere)

25 juli 2016 om 22:43

Ik zou het gokje wel durven wagen. Natuurlijk is het afwachten of Ziyech een topclub aankan omdat hij hier ook verdedigende taken zal krijgen maar qua druk denk ik dat het niet zo veel met hem doet. Hij zal veel toevoegen want hij heeft toch de beste aanvallende kwaliteiten van alle middenvelders in de eredivisie, is het meest technisch, heeft inzicht, heeft een goede pass en zijn vrije trappen zijn ook nog is erg goed. De vraag is alleen kan hij ook gewoon als een normale middenvelder spelen zonder dat iedereen voor hem het vuile werk opknapt. Daarnaast wordt het steeds moeilijker om goede talenten binnen te halen voor PSV en Ajax omdat elke speler uit het buitenland die nog niets bewezen heeft al een vermogen moet kosten als je 5 miljoen voor zo'n onbekende Colombiaan durft te betalen of 7 miljoen voor Pereiro dan moet je ook de ballen hebben om 10 miljoen voor Ziyech neer te leggen omdat je bij deze spelers toch wel meer zekerheid hebt.

25 juli 2016 om 22:49

@ loyalist

Ja hoor, ik heb uiteraard de Eredivisie gevolgd de afgelopen twee jaar. En nee, ik ben nietwaar het trollen. Jij toch ook neem ik aan?

Dan weet je ook dat Twente niet meer dan een middenmoter was en het hele elftal om Ziyech was afgestemd. Daarom kon hij onder andere deels excelleren.bij Ajax en PSV zal hij één van de spelers zijn tussen andere kwaliteitsspelers en zal hij zich aan het elftal moeten aanpassen, i.p.v. andersom. Hij zal niet de eerste (creatieve) speler zijn, die daar moeite mee heeft.

Zie bijvoorbeeld Suljemani of Maher.
.

25 juli 2016 om 22:53

@raulduke:

Het is geen geneuzel. Als een speler van een subtopper/middenmoter naar een Nederlandse topclub gaat, dan verandert er gewoon een hoop. Je bent ineens niet meer de grote jongen waar iedereen de bal aan geeft en je krijgt te maken met veel meer druk.

Ik denk dat bij Twente iedereen in de polonaise loopt als je komend seizoen het linkerrijtje haalt, terwijl je bij PSV gewoon gefaald hebt als je geen kampioen wordt. Daar komt bij dat Twente afgelopen seizoen 35 officiële wedstrijden heeft gespeeld en PSV 47. Dat zijn dus twaalf extra weken waarin je niet alleen in het weekend maar ook doordeweeks moet presteren.

25 juli 2016 om 22:54

Die laatste 2 werden op de vleugels geplant, terwijl Ziyech op de 10 speelt, meest cruciale rol in de aanval van Ajax. Hij heeft een goeie passe en kan iemand zo vrij voor het doel zetten. Zie je met Klaassen niet snel gebeuren.

25 juli 2016 om 22:56

@raulduke

Noem het gezeuzel. Je weet toch ook dat de druk bij een topclub totaal anders is dan bij een middenmoter of subtop? Hij zou niet de eerste voetballer, waarbij er onverwachte krachten zijn talenten belemmeren in zo'n situatie. Jij kunt het een A, B, C-tie vinden dat hij tussen betere voetballers slaagt, maar hij zal niet de eerste zijn die mislukt onder grotere druk.

25 juli 2016 om 22:57

@buitenspelval..

Eén van de spelers...? Dat duurt 20 minuten op zijn eerste training en de hele ploeg zal inzien dat hij er meteen met kop en schouders bovenuit steekt.
Wat een lariekoek lees ik hier soms zeg, onvoorstelbaar.

25 juli 2016 om 23:05

@kalou2005:

Als Ziyech naar PSV zou komen, dan staat hij tussen Guardado en Propper. Daar doet hij misschien niet voor onder, maar om te zeggen dat hij er dan met kop en schouders bovenuit steekt, is erg overdreven.

25 juli 2016 om 23:06

@buitenspelval, denk wel dat hij met druk kan omgaan. Met Twente vanaf het begin tegen degradatie plekken geknokt, Twente is gewoon een hele grote club, voor Nederlandse begrippen, je praat alsof het FC Oss is! Een pokke seizoen gehad, door al het gedoe rond Twente. Akkevietje rond de winterstop met uitspraken, aanvoerdersband kwijt. Deels Vak P over zich heen gehad, doordat interview. Nee hij kan denk ik niet tegen de druk. Denk niet dat die bij een Ajax snel zulke druk zal voelen, als het laatste seizoen bij Twente

25 juli 2016 om 23:10

@kalou2005

Dat zal wel meevallen. Ziyech is een goede voetballer met veel specifieke kwaliteiten, maar daar zijn er bij PSV en Ajax wel meer van te vinden. Ziyech viel op bij Twente, omdat hij met alle respect de vlag op de modderschuit was, maar bij de twee topclubs zal hij slechts één van de kwaliteitsspelers zijn inderdaad.

Dat jij daar een andere me mening op nahoudt: ook prima. Dat jij mijn mening niet waardeert: dat kan. Maar dat maakt het nog geen lariekoek. Ieder zijn mening. Dat jij hem een bewezen wereldspeler ziet, prima. Ik ben iet minder onder de indruk van Ziyech en vindt hem een gewoon een getalenteerde momentenvoetballer.

25 juli 2016 om 23:30

@fcbananasplit

Nee hoor, ik heb alle respect voor het voetbalinstituut FC Twente en ken de grote historie van de club. Ik heb zelf een aantal jaren in Enschede gewoond en ook de impact op de regio van dichtbij meegemaakt. Mij hoeft je daar niks over uit te legen. Ik heb in die jaren zelfs een zwak voor de club gekregen. Dat jij het gevoel hebt, dat ik ze op één lijn zou zetten met TOP Oss is jouw gevoel.

Helaas is Twente door de financiële en bestuurlijke problemen afgelopen seizoen afgedaald naar een bedenkelijke chaos en heeft de club door de malaise flinke stappen terug moeten doen, waardoor het o.a. versneld jeugdspelers moest doorschuiven en enkele toppers moest verkopen. Dat alles zorgde ervoor, dat de kwaliteit op het veld beduidend minder was dan de jaren daarvoor.

Ziyech kon daardoor als één weinigen asnwezige toppers uitgroeien tot de dragende speler, om wie alles draaide. Dat deed hij met verve. Maar tegen degradatie vechten is wat anders dan bij een topclub exeleren en opvallen. Dat tweede moet eerst nog bewijzen. Dat is een ander verhaal.

Daarnaast heeft hij volgens mij een redelijk groot ego, iets wat hem ook dwars zou kunnen liggen tussen andere gelijkwaardige voetballers. Wat als hij er naast komt te staan? Hij heeft bij Heerenveen en Oranje getoond daar maar moeilijk mee te kunnen dealen. De kans is altijd reëel, dat hij geen basisplaats weet af te dwingen. Dan heb je een potentiële splijtzwam in je selectie, die je liever niet ziet. Met die druk moet hij ook kunnen omgaan.

25 juli 2016 om 23:34

Die gaat wel functioneren. Ik hoop op een stap a la Wijnaldum. Het goed doen in de onderste regionen/middenmoot van PL of Bundesliga om nadien een stap hoger te doen naar de top. Zyjech heeft het in zich. Hij is er ook naar gaan leven en voetballend kan hij het wel aan. Hij is zelfs bij een kwakkelend Twente de beste speler van de competitie. Waarom zou hij het dan mogelijk niet redden bij Ajax of Psv?!

25 juli 2016 om 23:53

@lanjouwer

Waarom hij het niet zou redden bij Ajax of Psv? Die vraag vroeg men zich destijds ook af met spelers als Machlas of Suljemani. voordat ze naar Ajax vertrokken of Maher naar Psv.

26 juli 2016 om 00:21

De vraag is vooral of een Klaassen of een Gudelj hetzelfde kunnen als wat hij bij Twente heeft gedaan? Ik denk het niet. Ziyech droeg Twente op zijn rug want wat waren het een stel koekenbakkers.

26 juli 2016 om 00:40

Waarom is dat in hemelsnaam de vraag of Klaassen of Gudelj kunnen wat hij bij bij Twente liet zien? Afgezien van het feit dat het hele andere types voetballers zijn en ze wellicht bij dit Twente dragend hadden kunnen zijn met hun kwaliteiten, zie de relevantie van die vraag in deze discussie niet zo. De vraag is of Ziyech het zal kunnen slagen bij Ajax of PSV en ook kan uitblinken bij een topclub.

26 juli 2016 om 09:34

buitenspelval
Ik denk echt dat 10 miljoen het risico wel waard is. Het verschil tussen Ziyech en spelers als Maher en Sulejmani is toch wel karakter.

Als het bij Ziyech een wedstrijd niet loopt, dan zie je hem gefrustreerd tegenstanders afjagen en juist zijn fysieke duels winnen. Die jongen is fysiek een stuk sterker dan velen hier denken, hij is niet gespierd maar wel pezig.
Hij weet een rukwedstrijd met inzet te compenseren en juist wanneer hij duidelijk gefrustreerd is zul je zien dat hij alsnog van grote waarde is met een doelpunt of assist. Dit is afgelopen seizoen zo vaak het geval geweest. Maher en Sulejmani daarentegen vind ik een beetje slappe jongens die de kop snel laten hangen. Sinkgraven ook. Hij speelt dus eigenlijk nooit een hele wedstrijd slecht, want hij weet het te compenseren met verbetenheid. Dat is karakter die niet veel hedendaagse profvoetballers hebben. Daarbij heeft die vent zo'n goede vrije trap en voorzet dat hij altijd doelpunten op zal leveren, ongeacht hoe hij speelt. Ook een extraatje die niet velen hebben.

Maar goed, je hebt wel gelijk dat ook Ziyech geen gegarandeerd succes gaat worden bij Ajax. De druk is daar natuurlijk een stuk hoger, het is afwachten wat Bosz met hem wil en of Ziyech zelf uberhaupt wil. Maar als ik de knaken had, die Ajax duidelijk heeft, dan had ik het wel geweten en de gok gewaagd.

25 juli 2016 om 22:35

Die gaat zeker weten niet naar Psv. 7 Miljoen is tegenwoordig wel de max voor Psv. Bovendien, als PSV (buiten Van Ginkel) nog een middenvelder haalt, dan denk ik dat het eerder een speler voor de breedte zal zijn dan een basiskracht.

25 juli 2016 om 22:52

Helemaal mee eens voor €10 miljoen moet Ajax hem ook halen. Eventueel een Duarte/Serero erbij bieden en dan op een €8 miljoen uitkomen. Dan heb je de absolute nummer 10 en kan je daarachter rouleren met Klaassen, Gudelj en Bazoer en heb je de perfecte nummer 10 voor het spel wat Bosz zou willen spelen.

Verbaas me er nog steeds over dat deze man nog niet verkocht is. 10-15 miljoen is geen gigantisch hoog bedrag (voor buitenlandse clubs), hij wil zelf wel weg, Twente wil verkopen...

25 juli 2016 om 22:31

Ja, maar Twente wil minimaal 10 miljoen en Ziyech is ook behoorlijk kieskeurig (hij wil volgens mij een sportieve en financiële vooruitgang, op 10 kunnen spelen en haast een garantie op een basisplaats).

25 juli 2016 om 22:34

Ik snap ook niet dat hij nog niet weg is. Zie hem wel naar Koeman bij Everton gaan, die haalde destijds ook Tadic. Prijs is voor de engelse een schijntje.

25 juli 2016 om 22:42

Zal me nog geeneens verbazen als de heer Kluivert hem ophaalt naar PSG en dan verhuurd aan een Milan of Schalke. Goedkope speler, die zelfs voor een PSG in de toekomst nuttig kan zijn. Desnoods enkel voor de breedte

Met die prijs zal die vrij snel vertrekken denk ik, dat zijn prijzen die de clubs in de Championship kunnen betalen.

25 juli 2016 om 22:35

Ziyech sneeuw onder in de competities van Engeland. Technisch zeer begaafd natuurlijk, maar arbeid voor het team leveren kan hij niet. Wordt compleet overlopen daar.

25 juli 2016 om 22:38

Dat is natuurlijk waarom zoveel spelers die naar het buitenland vertrekken mislukken

25 juli 2016 om 22:49

Kan hij niet? Hij doet het wel. Echter, wel op zijn manier. Meeverdedigen doet hij zo nu en dan. De defensie van de tegenstander op / afjagen doet hij veelal. Dat waar meerdere creatieve spelers het bij laten.

25 juli 2016 om 22:41

Die prijs hangt al ruim een jaar om zijn nek en tot dusver heeft geen enkele club het aangedurfd om zo'n bedrag te betalen.

25 juli 2016 om 22:47

Hij gaat echt nog wel weg, de transferperiode duurt nog ruim een maand.

25 juli 2016 om 22:51

wel een paar, maar daar wou die zelf niet heen en ene kant ook wel begrijpelijk. Onderin in Duitsland voetballen, terwijl hij ook gelinkt werd aan subtoppers. Denk zelf dat Schalke of iets nog langs zal komen.

Er zal ongetwijfeld interesse zijn, maar men lijkt toch te twijfelen aan Ziyech. Anders was hij allang opgehaald voor plusmin 10 miljoen. Ik hoop dat hij gauw verkocht wordt, zodat Klich en eventueel Tighadouni en Uvini (terug)komen. Kwalitatief moet er gewoon nog wat gebeuren, dus meerdere spelers aantrekken. Plus dat zijn gedrag, maniertjes, en 'arrogantie' het teamproces verstoord. Hoe belangrijk hij ook voor ons is.

25 juli 2016 om 22:43

Ruiz en Corona vertrokken ook pas laat. In de laatste week vinden de meeste transfers plaats. Twente laat hem terecht niet voor een vriendenprijs gaan.

25 juli 2016 om 22:53

Absoluut. Ben het daar ook mee eens. Alleen gaan bepaalde spelers als Klich niet nog weken wachten nu de voorbereiding op het nieuwe seizoen al in volle gang zijn. Echter is de realitiet dat een transfer van Ziyech inderdaad nog lang kan gaan duren. Maar dat er wat bij moet komen lijkt mij noodzakelijk. Om met deze groep, zoals-ie nu is, de competitie te starten lijkt mij niet verstandig. Vooral op het middenveld, aanval (buitenspeler) en verdediging (linksback) moet versterkt worden.

25 juli 2016 om 22:44

Wellicht dat die 'maniertjes' juist de reden zijn dat clubs het niet in hem zien zitten. Als hij zich zo al bij Twente gedraagt, kan ik me heel goed voorstellen dan meneer Ziyech zich ook zo opstelt tijdens onderhandelingen met andere clubs en dat die clubs dat dan niet zien zitten. En volgens mij is het eisenpakket van hem ook flink.

25 juli 2016 om 22:55

ben er ook bang voor, hij is bij ons ook de grote man en bij een andere club zal hij al snel een van de velen zijn en daar is zijn ego te klein voor. klich zou idd komen, zou echt kut zijn als die nu niet komt, tigha en uvini zou ook prachtig zijn maar ben er bang voor.

25 juli 2016 om 23:00

uvini staat nu in de belangstelling van een of andere zandbakclub

25 juli 2016 om 23:09

ik zag het op twentefans, het probleem is dat twente geen som kan betalen en omdat hij nog maar een jaar onder contract staat wil napoli geld zien. Ik vind dat uvini had moeten wachten als hij echt van twente hield, tis gewoon een geldwolf mocht dit doorgaan

Echt iets voor Leicester vooral nu omdat Mahrez weggaat.
10 miljoen is niks voor die Engelse clubs en Ziyech zal dat bedrag zeker waard zijn.

25 juli 2016 om 23:08

Precies, lijkt mij ook.

Ziyech is de beste speler van de Eredivisie samen met Pröpper, als Depay and Wijnaldum dan al voor giga bedragen weggaan dan ook Ziyech

25 juli 2016 om 23:10

ik heb leicester al erg lang in mijn achterhoofd, toendertijd had leicester al interesse dus ik zie het ook wel gebeuren

hahaha, het bekende verkoop praatje van kijk ons een stoer zijn.. als ik een geïnteresseerde club zou zijn zou ik hem gewoon lekker bij Twente laten blijven en dan eens in de winterstop kijken of ze nog steeds vasthouden aan dat bedrag, want dat is natuurlijk alleen maar bluf.. zo zie je Utrecht ook al tijden praten over Haller en de Ruiter.. en ook die club draait nog steeds een zwaar verlies per seizoen.. dus lekker laten blijven.. ze geven heus wel een keer toe.. de aanhouder wint in deze.. let maar op

26 juli 2016 om 00:46

Jep en die betaald 10+miljoen. Van mij pad verkopen ze hem voor 8 met een doorverkoop van 30%. Daar heeft twente waarschijnlijk het meeste aan.

26 juli 2016 om 02:56

Maar Ziyech heeft nog een contract tot 2018. Hij zit nog zekers 2 jaar bij de club. Dan hebben ze geen haast met het verkopen en is de prijs automatisch een miljoen of 2-3 meer.

26 juli 2016 om 12:48

Ja weet ik wel maar je hebt ook nog met een Zyech zelf te maken, tiss alleen maar te prijzen dat hij nog geen heibel maakt in de media dat hij weg wil, dus respect voor zijn opstelling indeze.. maar als het te lang gaat duren zal ook dat gebeuren denk ik

Vind Ziyech geen speler voor de Premier League, te fysiek lijkt me dat voor hem. Beter gaat ie naar Spanje of Portugal. Een Sevilla/Valencia of Benfica. Zit ie ook lekker dicht bij Marokko, ideaal toch. En de NL clubs gaan geen 10 miljoen betalen, dat bedrag is te hoog in contrast met de jaarlijkse begroting en het eventuele risico dat hij het niet red, al zie ik dat niet snel gebeuren. Gun hem wel een mooie overstap, prachtige voetballer en een ijzeren wil. Kan me herrinneren hoe hij het Heerenveen publiek lam legde toen ze hem uitjoelden. Geniaal.

In de winterstop koste hij toch iets van 4,6 miljoen? Om alle schulde weg te werken. Snap echt niet waarom clubs zoals Feyenoord en Ajax niet hem toen kochtte voor minimaal 1 1/2 jaar contract.

26 juli 2016 om 01:43

Ik hoop dat hij een stap maakt naar een subtopper in Spanje. Een Villareal, Sevilla of Valencia om van daaruit de stap te maken naar de echte top. Haalde al een hoog niveau bij een zwak fc Twente. Laat staan met betere voetballers om zich heen.

Ik zie ziyech graag bij psv spelen omdat ik vind dat hij de stap kan maken om champions league te gaan spelen

Twente moet natuurlijk ook niet te lang wachten. Als Ziyech pas in de laatste dagen van de transferperiode weggaat zal het moeilijk worden in die paar dagen nog een vervanger te vinden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren