Ajax trekt nieuwe hoofdsponsor aan voor de jeugd en strijkt miljoenenbedrag op
Ajax heeft een nieuwe hoofd- en shirtsponsor voor de jeugd gevonden, zo weet Mike Verweij, Ajax-watcher voor De Telegraaf te melden. De club gaat in zee met uitzendbureau Olympia en heeft een overeenstemming bereikt tot medio 2027.
Ondanks de sportieve malaise is het Ajax toch gelukt om een nieuwe sponsor aan zich te binden. Hoeveel geld er met de deal gemoeid is, wordt niet duidelijk. Verweij schrijft wel dat het gaat om een miljoenenbedrag.
Olympia vervangt de huidige jeugdsponsor: Acronis. Het technologiebedrijf blijft verbonden aan de Amsterdamse club en gaat zich richten op het eerste elftal van Ajax.
Olympia wordt ook de hoofdsponsor van de Future Cup. het jeugdtoernooi, dat tijdens Pasen wordt gespeeld op Sportpark De Toekomst, gaat vanaf nu de Olympia Future Cup heten.
Olympia bestaat al ruim vijftig jaar en heeft 130 vestigingen verdeeld over heel Nederland. Het uitzendbureau biedt dagelijks werk aan ruim 15.000 mensen.
Verweij voegt eraan toe dat deze sponsordeal wel eens het laatste kunstje zou kunnen zijn van Menno Geelen als commercieel directeur bij Ajax.
Alex Kroes werd vorige week donderdag benoemd tot titulair technisch directeur en keert niet terug als algemeen directeur. De naam van Geelen wordt in verband gebracht met de functie. Komende weken wordt daar meer over bekend.
Meer nieuws
Ruilt Geertruida Feyenoord in voor Duitsland? Bedrag van 25 miljoen zingt rond
Franse media noemen niet Zirkzee, maar andere opvallende afwezige bij Oranje
Koeman laat smaakmaker thuis: ‘Hij heeft het in Oranje nog niet laten zien’
Driessen wil één Ajax-speler niet meer zien: ‘Wegwezen met die kerel!’
Sven Mislintat kwam keiharde belofte niet na bij Ajax: ‘Dat is wel schrikken’
Moet Feyenoord Excelsior zondag een handje helpen? ‘Nee, natuurlijk niet’
Meer sportnieuws
Weer klasse werk van Geelen. En dat ondanks de malaise waarin de club zich bevindt. Ik zie hem liever in deze functie dan in de functie van AD, door al het goede werk wat hij levert in de huidige functie.
Dat Geelen geweldig werk levert als commerciële man is duidelijk. Hem benoemen naar algemeen directeur zou dan ook t.a.v. zijn presteren terecht zijn. Ben ook benieuwd of hij in die rol wellicht nog meer positieve impact op Ajax kan leveren!
Zeker. Maar als iemand iets goed kan en daarom iets anders moet gaan doen is niet per se een succes. Maar ben t met je eens hoor.
Snap dat ook niet helemaal. Je hebt dus bij Ajax momenteel 1 iemand rondlopen die dus wel goed is in z’n werk. De rest presteert niet of vecht elkaar de tent uit. En dan wil men die ene persoon die wel gewoon goed werk levert op een andere functie zetten?
Het is ook een revolutionair idee om iemand die goed is in zijn werk te promoveren...
De vraag is in hoeverre je van een echte promotie kan spreken. Een goed commercieel directeur maakt je niet per se een goed algemeen directeur. Wij als buitenstaanders kunnen dat in ieder geval niet beoordelen op basis van een mooie sponsordeal.
Maar ja, hij heeft ook een club die je makkelijk kunt verkopen. Als je ziet dat in het midden van de malaise het stadion (zelfs tegen de kleinere clubs) wekelijks vol zit en je nog steeds veruit de meeste shirts verkoopt van alle Nederlandse clubs. Het merk Ajax is gewoon veel waard.
Positief nieuws in deze zware tijden is extra lekker
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.