Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente lijkt steunpilaar plotseling kwijt te raken; recordbedrag lonkt

Laatste update:

Manfred Ugalde gaat FC Twente mogelijk alweer verlaten, zo meldt transferexpert Fabrizio Romano dinsdagmiddag. Twente heeft een bod ontvangen van Spartak Moskou en de onderhandelingen zijn al vergevorderd. Ugalde is zelf al persoonlijk rond met de Russische club.

Volgens Romano bevindt de transfer zich al in de afrondende fase. Ugalde wordt in Moskou ploeggenoot van Quincy Promes, die al sinds februari 2021 onder contract staat in de hoofdstad en ook al tussen 2014 en 2018 uitkwam voor de Russische topclub.

De Telegraaf weet te melden dat Twente een bedrag van tien miljoen euro exclusief bonussen kan ontvangen. Met die bonussen erbij zou het totaalbedrag hoger dan het huidige record van Dusan Tadic, die in 2014 voor 14 miljoen euro vertrok naar Southampton, kunnen uitvallen.

Volgens het gerenommeerde Transfermarkt is Ugalde vijf miljoen euro waard. Hij heeft een contract tot medio 2027.

Ugalde werd afgelopen zomer na een huurperiode van een jaar definitief overgenomen van Manchester City. De club uit Enschede betaalde vier miljoen euro voor zijn diensten.

Ugalde kwam dit seizoen al achttien keer in actie voor de Tukkers. Hij wist zeven keer het net te vinden en was zesmaal aangever bij een treffer van de ploeg van Joseph Oosting.

Het nieuws over de onderhandelingen tussen Twente en Spartak wordt volgens Tubantia-journalist Leon ten Voorde bevestigd door de club. Als Ugalde vertrekt, heeft de club nog altijd Ricky van Wolfswinkel achter de hand om zijn vertrek op te vangen.

Ugalde is ook al international van Costa Rica. Hij maakte in 2020 het debuut voor zijn land en droeg sindsdien vier keer het shirt van Costa Rica. Hij maakte één doelpunt voor het land in Midden-Amerika.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snap ik wel. Sterke competitie, ieder jaar Europees voetbal, oh, wacht...

23 januari 2024 om 17:56

Gewoon een beter salaris. Zo simpel is het. En Tsja, geef hem eens ongelijk.Voor Twente wel een probleem. Die jongen speelde een heel goed seizoen

23 januari 2024 om 18:10

Als je dat salaris ook echt krijgt ja.. zelfde met de transfersom. Begin je toch momenteel niet aan als speler..

23 januari 2024 om 18:49

Die Russen hebben nog steeds geld hoor. Haar eigen spelers zullen ze echt wel betalen.

23 januari 2024 om 22:00

Geef hem eens ongelijk? Sommige mensen hebben ook totaal geen moreel kompas he...

Wat is dit nou weer man laat die winter transferperiode zitten

Mogen er weer zaken worden gedaan met de Russen?

23 januari 2024 om 17:38

Inderdaad, hebben we wat gemist?
Zal een hele aderlating zijn voor Twente.
Voor ons in Alkmaar een opluchting, laatste edities scoorde hij veel tegen ons.

23 januari 2024 om 17:44

Zonder Ugalde zakt Twente ook weg en eindigen ze een stuk onder AZ. Zou dit onbegrijpelijk vinden, tenzij we Pavlidis voor dit geld kopen.

23 januari 2024 om 18:34

Pavlidis wordt hem helaas niet, wat dan wel in de winter periode Thy, Lauritsen?

23 januari 2024 om 18:45

Wellicht een poging wagen voor Rijkhoff, al is dat wel een grote gok.

23 januari 2024 om 18:53

Misschien Weghorst polsen. Die heeft altijd gezegd eens voor Twente te willen spelen

23 januari 2024 om 19:15

Je hebt van wolfswinkel nog, niks geen paniek. Die gaat zijn goaltjes wel meepikken.

23 januari 2024 om 20:38

@steeg8: doe een beetje realistisch. Weghorst speelt volgens mij nagenoeg altijd basis bij een Bundesliga club en heeft er toch nog 5 gemaakt ook daar. Waarom zou die club van de huur afwillen,waarom zou de verhurende club dat willen en waarom zou Weghorst een stap terug willen doen?

23 januari 2024 om 17:39

Het probleem was eerder geld aan Rusland geven dan ontvangen natuurlijk.

23 januari 2024 om 18:14

Nee wat dat betreft is bloedgeld aannemen wel prima.

23 januari 2024 om 18:51

Zo moet je het natuurlijk niet zien. Rijker maken mag niet, armer maken wel.

23 januari 2024 om 18:54

Zeg ik volgens mij nergens.

Nu vraag ik me trouwens af waarom het bloedgeld is?

23 januari 2024 om 17:46

Is altijd per club verschillende geweest dacht ik, al helemaal met geld van hun krijgen. Zou de prijzen wel vast zetten op de Euro en niet de 'rubble'...

23 januari 2024 om 17:54

Sinds de Russische invasie van Oekraïne in 2022 deden PSV, Olympique Lyon, Real Sociedad en tientallen andere bekende clubs voor vele miljoenen euro’s transferdeals met Russische clubs. 28 voetbalclubs in de EU, waaronder PSV en NEC. Bron: Follow the Money.

23 januari 2024 om 18:13

Kunt ook zo redeneren dat PSV en NEC een speler hebben gered om weg te komen uit Rusland. Daar wil je nu echt niet zijn. Tenzij je een straf uit te zitten hebt in NL.

23 januari 2024 om 18:17

Daar was volgens mij ook een bepaalde regeling voor, om spelers versoepeld weg te krijgen uit Rusland, bv Till
Ik hoor maar weinig verhalen van spelers die nu juist naar Rusland toe gaan
Goede spits overigens, die de laagste periode ook meer begon te scoren

23 januari 2024 om 19:53

Toen Ajax interesse had in Spertsyan was de wereld te klein, maar PSV NEC en Twente mogen wel zaken doen met Russische clubs. Heel bijzonder.

23 januari 2024 om 20:30

Er zit een verschil tussen geld krijgen of geld geven aan de Russen.

23 januari 2024 om 18:11

Het is nooit strafbaar geweest met ze te handelen. Wel heel lastig gemaakt en een ethisch vraagstuk.

23 januari 2024 om 18:40

Precies, soort ongeschreven regel

23 januari 2024 om 18:53

De eigenaar van Spartak is Lukoil, en dat bedrijf staat niet op de lijst van gesanctioneerde bedrijven. Ook in Nederland zijn er tankstations van Lukoil die gewoon opereren. Dus dan lijkt het mij geen probleem voor Twente om daar zaken mee te doen.

23 januari 2024 om 19:21

Lijkt me dan wel weer raar dat die transfer van Spertzian (?) Niet door mocht gaan terwijl de eigenaar van die club ook niet op de lijst van gesanctioneerde bedrijven stond.

23 januari 2024 om 19:28

Verschil is wel dat je nu geen geld naar Rusland brengt maar juist weghaalt.

23 januari 2024 om 19:29

Als ik mij niet vergis had Ajax hem mogen halen, alleen heeft het bestuur toen besloten om niet te handelen met Krasnodar.

23 januari 2024 om 20:27

Bij Ajax vonden ze het een moreel probleem, waar natuurlijk ook iets voor te zeggen valt.
er zijn problemen rond betalingen e.d. maar ook daar kun je oplossingen voor bedenken door bijvoorbeeld geld over te maken naar een rekening buiten Rusland (wat PSV deed voor Til). Dan kun je er vervolgens je handen van aftrekken als club en zeggen dat je formeel niets verkeerd hebt gedaan, de eigenaar staat immers niet op de sanctie lijst en je maakt geen geld over naar Rusland.

Als fan had ik Spertzian graag zien komen, maar ik kan me best voorstellen dat je vanuit een moreel oogpunt niet mee wil werken aan zo'n constructie

Rusland is nou niet het eerste land waar ik lekker heen zou willen gaan.

Ben benieuwd wat de hoogte van het bod is zeker aangezien ze hem in de winter laten gaan. Wat mij betreft een rare beslissing zeker nu je vollop strijd voor de cl plekken en daar veel geld mee binnen kan halen.

Alsjeblieft, niet doen.

Dat je voor de centen gaat begrijp ik nog wel maar je hebt toch ook wel een klein beetje fatsoen in je lijer?!

23 januari 2024 om 17:35

In dat gedeelte van de wereld wordt er toch een tikkie anders tegen deze zaak aangekeken.

23 januari 2024 om 18:10

Zo zijn er veel meer landen waar je niet “met goed fatsoen” heen kan om te werken of vakantie te vieren en dat zijn lang niet alleen de zogenaamde schurkenstaten waar de “vrije wereld” ons op wijst..On: Mag toch hopen dat Twente veel meer dan 5 miljoen krijgt want waarom zou je ‘m anders verkopen?

24 januari 2024 om 11:00

15 Miljoen vast + evt. bonussen en/of doorverkoop percentage wordt gezegd door mensen die ik betrouwbaar zou noemen.

Twente moet wel 20% over de meerwaarde aan City afdragen.

23 januari 2024 om 18:32



Joan Gampar. Als geld in het spel komt dan verdwijnt het fatsoen. Dat is toch normaal in de voetballerij? ( ook andere sporten natuurlijk)

Zou echt zonde zijn voor Twente, dit is echt een goede spits die ondanks zijn lengte best goed kan koppen. Ben benieuwd wat Twente ervoor zal beuren.

Waarom zou je daar nou naar toe willen?
Is er echt niemand in zijn omgeving die zegt dat dit gewoon niet slim is.
Daarbij als hij het goed doet bij Twente in het restant van dit seizoen kan hij ook naar leukere clubs in europa.

23 januari 2024 om 17:38

Er is over het algemeen één reden waarom mensen naar Rusland gaan, gokje?

23 januari 2024 om 17:43

Om een gevangenisstraf te ontlopen?

23 januari 2024 om 17:46

Neeee, dat is dan weer zonde om gelijk je riantere salaris te vergokken...

23 januari 2024 om 17:58

Touché

Zo, niet zien aankomen. Zou ook echt dom zijn van Bruggink. Ricky kan niet meer en je hebt geen spits. Dan zak je minimaal naar de vijfde plek.

23 januari 2024 om 17:43

Als er een niet-te-weigeren-bod komt, zou Twente wel gek zijn om het niet te doen. Maar dan heb ik het niet over 5 mln...

23 januari 2024 om 17:47

Dat bod moet dan wel erg hoog zijn, richting de 20 miljoen. Want Europees voetbal missen zo echt een domper zijn.

23 januari 2024 om 18:01

Zal een bod van minstens 25 miljoen zijn mogen we toch aannemen? Anders kan Bruggink vandaag nog inpakken.

23 januari 2024 om 18:09

Verwacht iets van 15 miljoen ofzo. 20 lijkt me net te ruim, maar als je Ugalde zijn prestaties ziet, het moment van verkoop en het bedrag van 4 miljoen aan inkoop zouden ze onder de 18 eigenlijk niet moeten accepterenEdit: vraagje de Twente volgers: zit er een kans in dat Ugalde een clausule heeft?

23 januari 2024 om 18:10

Gerucht gaat over 18mln

23 januari 2024 om 18:24

FR010, gaat inderdaad om 15 miljoen. Alsnog onbegrijpelijk, ook altijd maar afwachten of je het geld krijgt.

23 januari 2024 om 18:24

Je moet niet zo vroeg in de week beginnen met drinken zeg. 25 miljoen voor een spits van FCT die nog geen 10 goals heeft gemaakt en zich Europees totaal nog niet heeft laten gelden. Alles meer als 12-15 miljoen meteen accepteren en dat zou al redelijk veel zijn in mijn ogen.

23 januari 2024 om 19:06

Ik drink niet dat scheelt, tuurlijk is 25 onzin maar je snapt mijn standpunt wel neem ik aan?

23 januari 2024 om 19:22

Sorry maar zelfs zonder enige drank kan ik je standpunt niet begrijpen. 25 miljoen voor Ugalde?! Ik neem aan dat je dat niet serieus meent? Wat heeft Ugalde met Twente gepresteerd of überhaupt zelf gepresteerd om op zo’n bedrag te komen?

23 januari 2024 om 19:26

Zegt DrentheTwente niet letterlijk dat 25 miljoen onzin is of ben ik nou blind? Rare reactie dan weer van je, vind ik.

23 januari 2024 om 17:56

Snap dit ook niet zo goed, tenzij het een megabod is. Zonde ook voor de eredivisie, absolute meerwaarde deze jongen.

Vond het van de zomer trouwens al erg knap dat Twente hem binnen hengelde.

23 januari 2024 om 21:14

Dat hangt wel een beetje van het bedrag af toch?

Het is sportief op de korte termijn natuurlijk niet goed. Maar als je hier een bedrag uit kan halen wat AZ bijvoorbeeld ook voor zijn spelers vangt, 15m-20m of meer, dan heb je wel een bedrag waar je echt mee vooruit kan.

Of je derde of vierde wordt maakt voor Europees voetbal het niet heel veel uit. De kans dat Twente zich door twee kwalificatie rondes heen speelt voor de CL is niet heel groot (en voor AZ en dit Ajax ook niet), zeker niet doordat Twente itt tot de Nederlandse top clubs geen geplaatste status hebben. Als je 4e wordt heb je waarschijnlijk hetzelfde resultaat als wanneer je 3e wordt (de kans is immers heel groot dat AZ, PSV of Feyenoord de beker winnen, in dat geval schuift het groepsfase Europa League ticket door naar die plek (je haalt het zelfde wanneer je de CL niet haalt via de play offs). Het enige verschil is dat je misschien een mooie wedstrijd tegen Benfica of zo mis loopt.

Alleen die 5e plaats wil je liever niet hebben. Dan moet je, er van uit gaande dat een vaan de clubs boven je de beker wint, de voorronde van de Europa league in. Al heb je daan nog wel het vangnet van de (voorrondes) van de conference league (afhankelijk van wanneer je er uit zou vliegen).

Lager dan 5e zie ik niet gebeuren. Dat is toch al een gat van 11 punten en GAE gaan echt niet alles winnen. En dan nog kun je via de playoffs de conference league in.

Bij 10 miljoen zou ik dit een hele domme deal vinden, die krijg je in de zomer ook wel. Bij 20 miljoen of meer zou ik denk ik het mogelijke verlies van die derde plaats (AZ en Ajax zijn ook niet direct in top vorm) voor lief nemen en gaan bouwen aan een team dat de komende jaren echt de top drie uit kan dagen.

Dit zou een flinke aderlating zijn voor Twente. Ben benieuwd welk bedrag ze kunnen opstrijken voor hem. Twente zit al niet in een al te beste fase en ook dit zal ze niet gaan helpen denk ik. Er zal toch uit een ander vaatje getapt moeten worden, wil je derde worden dit seizoen.

Bizar dat je naar Rusland wilt! Met Twente kun je Europees voetbal halen, je in de kijker spelen bij overige Europese landen die niet op de sanctielijst staan en een leuke carrière maken. Ugalde heeft zeker de potentie om een niveautje hoger te kunnen, een stap naar Moskou vind ik onbegrijpelijk in deze tijd, dan moet het salaris wel astronomisch zijn!

Dit moet een heel flink bod zijn, anders zou twente dit nooit doen. Is een absolute aderlating om de plekken voor champions league. Die leveren veel meer geld op

Misschien heb ik iets gemist maar er mag toch geen (financiele) handel met Russische clubs gedreven worden?

23 januari 2024 om 19:18

Dat klopt niet volgens mij. Sommige bedrijven of individuen mag niet mee gehandeld worden. Sommige producten of diensten mogen niet verhandeld worden. Maar er zijn ook vormen van handel die wel mogen, die niet onder de sancties vallen, voor zover ik weet. Dan kan je nog ethische bezwaren hebben, maar juridisch zal het in dit geval wel mogen I guess.

Het is toch te triest voor woorden. Alle krediet die FC Twente de laatste jaren heeft opgebouwd wordt hiermee in het afvoerputje gegooid

23 januari 2024 om 17:46

Wat is Twente nu weer in te verwijten dan?

23 januari 2024 om 17:52

Rusland voert oorlog op Europees grondgebied. Dan is het toch van den zotte om daar zaken mee te doen?

23 januari 2024 om 17:54

Daar kan spartak toch niks aan doen. Jr gaat toch geen speler verkopen aan putin.

23 januari 2024 om 18:21

Dat doe je dus wel….. als je het nieuws enigszins volgt….

23 januari 2024 om 19:15

Deze eigenaar staat niet op de sanctielijst. Dus het mag gewoon.

23 januari 2024 om 19:20

Nou dat valt wel mee. Het is niet super chique. Maar als deze eigenaren, deze club, de sponsoren, de branche etc niet onder de sanctievoorwaarden vallen, is het wel legaal. De vraag is dan of je jezelf regels moet opleggen die niet officieel zijn. Daar valt over te twisten. Ik denk dat het vreemd is om je aan regels te houden die er niet zijn. Ben helemaal anti-Poetin, maar doen alsof alles in Rusland evil is, is ook niet terecht. Ik snap alleen Ugalde niet dat hij nu daarheen wil.

23 januari 2024 om 20:04

Iedereen van Spartak Moskou betaalt natuurlijk gewoon belasting. Die belasting gaat dan weer naar het leger. En zo is Spartak Moskou gewoon onderdeel van de oorlog.

23 januari 2024 om 20:11

True. Maar dat vind ik heel streng. Ik betaal ook belasting in Nederland, dat maakt me niet individueel (of als bedrijf) verantwoordelijk voor alles wat mijn regering doet. Zeker niet wanneer je in een autoritair systeem zit waar je uitspreken of protesteren gevaarlijk is. Verder wel eens met je hoor, dat Twente dit misschien beter niet kan doen.

Is er niet een handelsverbod voor Rusland? Of is deze opgeheven?

Desondanks, de (kleine) kans op een tweede plaats en CL lijkt me meer waard dan je spits nu verkopen. Beetje risico nemen voor 40 miljoen uit de CL lijkt me financieel onderbouwbaar

Transfersom in 1 keer betalen, anders het bod resoluut van de tafel

Lijkt mij een slecht plan, volgens mij wacht Heerenveen nog steeds op het geld van Chidera Ejuke. Een transfer naar Cska Moskou uit 2020.

Toppertje dit, zie hem nog wel leuke stappen zetten in zijn carrière! Had niet misstaan bij de Nederlandse top

Volgens mij hebben ze nog wat knaken over te maken aan Ajax voor Quincy Promes. Mag hopen dat Twente goede advocaten heeft...

Als dit waar is mag ik hopen dat het minimaal 15 miljoen is anders is Arnold bruggink echt oerdom

Minimaal 15 miljoen. Heerenveen verkoopt zijn spelers ook voor 12. Ugalde is te belangrijk voor twente. Daarnaast ben je nog 30% van de transfersom kwijt aan city.

23 januari 2024 om 21:56

Benfica verkoopt spelers voor 70 miljoen. Waarom is dat niet de graadmeter voor de verkoop van een speler van Twente?

En Ugalde is een leuke, talentvolle speler maar nog geen seizoen meer dan 10 goals gemaakt. Ik begrijp heel goed dat Twente (halverwege het seizoen) hoog in de boom gaat zitten maar als er inderdaad 12-15 miljoen geboden wordt dan moet je dat imo gewoon accepteren.

23 januari 2024 om 22:16

Kijk eens naar de statistieken van Ejuke, bijvoorbeeld. Bij Heerenveen dan. Dat is het punt.

24 januari 2024 om 10:29



Dus omdat er een keer een club is geweest die (4 jaar geleden alweer) 12 miljoen heeft betaald voor een speler van een andere club, is dit betrouwbaar vergelijkingsmateriaal en een goede graadmeter? Dit is wel erg makkelijk om op die manier te beweren dat een speler (in dit geval Ugalde) dan ook een bepaalde/dezelfde waarde heeft.

Of is het ook realistisch om te beweren dat Ajax 90 miljoen voor Bergwijn kan krijgen omdat hij in de 2 jaar dat hij bij Ajax speelt dezelfde cijfers kan overleggen als Antony in 2 seizoenen Ajax (evenveel wedstrijden gespeeld, doelpunten gemaakt, assists gegeven,...). Bergwijn heeft zelfs dezelfde statistieken in minder wedstrijden maar heeft (ook omdat hij 2-3 jaar ouder is) veel meer ervaring.

Jammer voor FC Twente maar wel gunstig voor Feyenoord (als hij deze week al vertrekt). Echt een goede speler!

Kan me alleen voorstellen dat je daar naar toe gaat om een celstraf te ontlopen, cashen kun je in zat andere landen ook.

SC Heerenveen zit nog steeds in zijn maag met de nasleep van de transfer van Chidera Ejuke (25), die in 2020 voor twaalf miljoen euro verkocht werd aan CSKA Moskou. De Friezen wachten inmiddels al meer dan een jaar op een fors bedrag uit Rusland. Een oplossing is niet in zicht........met die sancties tav rusland is zo'n transfer toch volstrekt kansloos?

23 januari 2024 om 18:01

Precies ja. Onderhandelen om geld is toch kansloos tegenwoordig. Hoe wil je het geld ontvangen van Russische clubs. Ze zijn zowat overal van verbannen. Ook met banken etc...

Huh waarom wil die naar Rusland dan gaan. Ja je krijgt meer geld maar het is toch ook veel moeilijker om een andere transfer te maken met al die sancties voor Rusland. Of is dat tegenwoordig wat soepeler geworden? Hele rare keuze om in de winter weg te gaan. Lijkt mij beter om dat half jaartje uit te spelen en daarna een stap te maken naar een grote competitie in Europa...

Sommige voetballers doen alles voor het geld. Als hij nou 32 was geweest kan je er wellicht nog begrip voor hebben, dan kan ie nog ff flink cashen voor zijn pensioen. Maar hij is 21, doet het heel goed bij Twente, dan kan hij eventueel nog overstap maken naar traditionele top-3 in NL om vervolgens naar een top competitie te gaan…

Zonde voor Twente zeg, een van de beste spelers. Ook een jammere stap, kan veel beter een echte stap omhoog maken. Als Ajacied vind ik het prima, krijg echt het gevoel dat we die 3de plek nog kunnen pakken.

Welkom Wout Weghorst

23 januari 2024 om 18:28

Dat zou geweldig zijn. Dan gaan we erop vooruit.

23 januari 2024 om 18:45

Hij wil zelf heel graag

23 januari 2024 om 20:38

Zeer onwaarschijnlijk. Die speelt gewoon bij Hoffenheim die hem nog huurt tot de zomer van Burnley.

23 januari 2024 om 22:15

We hoeven niet te doen alsof Hoffenheim zoveel groter is dan Twente. Hoffenheim is ook maar een gehucht met toevallig een club in de Bundesliga. Voor het geld hoeft Wout het ook niet te doen, dat is er genoeg in de familie.

Ajax mocht geen speler overnemen uit de Russische competitie vanwege de sancties maar deze gelden niet voor FC Twente als er geld kan worden verdiend??

En zo zie je maar, Ajax mocht geen zaken doen met een Russische club. Dat kon echt niet.

23 januari 2024 om 18:41

Haha ja mooi hoe dat kan lopen. Maar het zal wel weer uitgelegd worden dat deze transfer de andere kant op is. Ik zou overigens wel huiverig zijn dat je nooit je geld gaat zien.

Nog los van het feit dat het, zoals zovelen hierboven aangeven, maar zeer de vraag is a) of je je geld uit Rusland gaat krijgen en b) of je met dat land überhaupt zaken wil/mag doen, zou ik het - zelfs bij een zeer fors bedrag van rond de 16 zoals rond gaat - niet slim vinden om deze knul in de winter te laten gaan.

Een goede tweede seizoenshelft en dan meldt zich wellicht een club uit de BuLi of PL met een nog grotere zak geld. Belangrijker: je hebt hem hartstikke hard nodig in het gevecht om plek 3/4.

En ja, dat zeg ik als Ajacied.

Ik snap dat dit voor Twente op financieel vlak een fantastische deal zou zijn, maar ethisch gezien moet je dit als club nooit willen.

10 mil... Ik vindt het vrij weinig... Maar goed..
Van Wolfswinkel in de spits...
En een vervanger halen...

Wellicht nog op tijd om een Vertessen te huren?

Een gevoelig verlies middenin het seizoen. Twente wel centen maar sportief kan dit wel eens minder uitpakken. Om in het land van oorlogsmisdadiger Putin te willen werken vind ik wel apart.

Is die jongen nou echt zo dom, heeft hij schijt aan wat er in de wereld gebeurt of…? Allebei onbegrijpelijk.

Vlgs mij mag Twente niet handelen met Rusland ..

In het artikel staat dat Ugalde zelf al rond is met Spartak, dat zegt ook wel iets over hoe graag Ugalde wil blijven bij FC Twente. Hij gaat waarschijnlijk een smak geld verdienen daar en hij kiest duidelijk voor het geld, dat mag maar hij heeft geen twente hart. Streuer is wel slim genoeg dat wij eerst de centjes binnen hebben voor hij naar Rusland vertrekt. Van Wolfswinkel is zeker een goede spits maar ik zou alvast een andere spits halen. Zeefuik van Volendam, Weghorst die nog steeds flirt met Twente, nog meer opties daar heeft Streuer wel naar gekeken. Ik vind dat je politiek en voetbal moet scheiden. We doen zaken met Spartak Moskou en niet met Putin

Zaken met de Russen? Nou, ik wens FC Twente heel erg veel sterkte met de tegenwerking en verdachtmakingen vanuit de Knvb. Lijkt de KNVB een handje van te hebben als het gaat om clubs 'uit de provincie'..

Az en Ajax vinden het niet erg als hij vertrekt. Gelukkig is van Wolfswinkel er nog en die is niet veel minder
Het lijkt er wel op alsof we gewend zijn aan de oorlog met Oekraïne. Best erg

Hoe dom kun je zijn? Die verkoop je in de zomer ook voor een mooi bedrag. Dan kun je het seizoen wel vaarwel zeggen. Dan ga je geheid vijfde eindigen, zeker met de vorm waarin Ugalde inmiddels verkeert. Ik snap ook niet waarom hij naar Rusland wil. Daar komen echt wel leuke clubs voor uit Spanje of Duitsland die ook prima salarissen betalen.

Ik mag hopen dat FC Twente al een vervanger op het oog heeft, want met alleen Van Wolfswinkel ga je het niet redden. Bovendien heb je dan ook niemand als Van Wolfswinkel geblesseerd raakt. Heel vreemd beleid dit. Overigens ook niet top dat FC Twente wenst te onderhandelen met Spartak. Die club heeft het moraal kompas niet bepaald op de goede plaats, gezien het feit dat Promes er onder contract staat en dan heb je nog de oorlog.

Ik zag het ergens in de comments al opduiken maar ik vraag het mij ook af: mogen er zaken worden gedaan met Russen? En is het wel betrouwbaar om dat te doen gezien het feit er altijd in termijnen wordt betaald over meerdere jaren en ik weet dat gaat ook gepaard met bankgaranties maar welke Europese bank faciliteert dat ? Ik denk geen een waardoor je bij een Russische uitkomt en die zijn niet echt betrouwbaar. Buiten dit alles: mooi bedrag maar zet je ambities maar in de koelkast want deze jongen is heel belangrijk…

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren