Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente bevestigt vertrek Ugalde en gaat in op kritiek rondom transfer

Laatste update:

Manfred Ugalde verruilt FC Twente definitief voor Spartak Moskou, zo bevestigt de club uit Enschede via de officiële kanalen. De Tukkers ontvangen naar verluidt liefst 15 miljoen euro (inclusief bonussen) van de Russische topclub. De 21-jarige Ugalde tekent tot medio 2028 in Moskou, waar hij in de voorhoede gaat spelen met Quincy Promes.

"Het is heel gecompliceerd", reageert technisch directeur Arnold Bruggink op de website van Twente op de transfer. "We hadden graag gewild dat Manfred, bijvoorbeeld in de zomer, naar een club uit een interessantere competitie zou gaan. We hebben daar menig gesprek met hem over gevoerd. Hij heeft echter aangegeven dat hij per se naar Spartak wil."

Daarnaast gaat Bruggink in op het feit dat Twente zakendoet met Rusland, iets waar veel ophef over is ontstaan. "Het liefst hadden we helemaal geen speler getransfereerd. Zakendoen met Rusland voelt natuurlijk niet goed, maar zoals gezegd, de speler wilde absoluut zelf weg en dan moet je naar een oplossing zoeken. Daarnaast is het zo dat Spartak Moskou niet op de sanctielijst staat en juristen hebben uitgezocht of we voldoen aan de eisen die de overheid heeft gesteld ten aanzien van zakendoen met Rusland. Er blijkt op dit gebied geen belemmering te zijn."

Eerder melde Fabrizio Romano al dat het bedrag dat Ugalde Twente oplevert in totaal kan oplopen tot 15 miljoen euro.

Ugalde werd afgelopen zomer na een huurperiode van een jaar definitief overgenomen van Manchester City. De club uit Enschede betaalde vier miljoen euro voor zijn diensten.

De kleine spits kwam dit seizoen al achttien keer in actie voor de Tukkers. Ugalde wist zeven keer het net te vinden en was zesmaal aangever bij een treffer van de ploeg van Joseph Oosting.

Ugalde is ook al international van Costa Rica. Hij maakte in 2020 het debuut voor zijn land en droeg sindsdien vier keer het shirt van Costa Rica. Hij maakte één doelpunt voor het land in Midden-Amerika.

Ugalde wordt in Moskou ploeggenoot van Promes, die al sinds februari 2021 onder contract staat in de hoofdstad en ook al tussen 2014 en 2018 uitkwam voor de Russische topclub. De veelbesproken voormalig international van Oranje speelde reeds 235 officiële wedstrijden voor Spartak Moskou, waarin hij goed was voor 114 doelpunten en 59 assists.

Indien Ugalde de verwachtingen waarmaakt in Moskou, gaat hij Dusan Tadic aftroeven als recordverkoop van Twente. De Servische linkspoot vertrok in 2014 voor liefst 14 miljoen euro vanuit Enschede naar Southampton. De transfersom van Ugalde kan door middel van (onbekende) bonussen boven dat bedrag uitkomen.

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou hopen dat ze die 15 miljoen binnen nu en 5 jaar ergens een keer krijgen..

25 januari 2024 om 15:18

Dat zal uiteindelijk wel goedkomen. Misschien na de oorlog.

Zijn toch erg mooie bedragen voor Twente, langzaamaan klimmen ze weer op naar waar ze vandaan komen. Goed voor Ajax dit : )

Weet een Twente supporter hoeveel ze hiervan weer kunnen investeren eventueel?

25 januari 2024 om 15:40

De russen betalen al jaren heel moeilijk uit hoor .

25 januari 2024 om 15:45

Wij staan nog steeds op miljoenen voor ejuke te wachten dus ik hoop voor de Twente supporters dat het geld ook daadwerkelijk binnen komt.

25 januari 2024 om 15:54

@mentalist: er zal zo'n 4 mio versneld worden afgelost op de nog resterende leningen conform gemaakte afspraken. Rest is vrij besteedbaar, maar zal ongetwijfeld niet deze winterwindow volledig uitgegeven gaan worden.

25 januari 2024 om 15:55

Nou meer voor de financieel directeur eigenlijk lijkt mij😁

25 januari 2024 om 17:17

Volgens de telegraaf ging het om 13 mil vast en 2 mil aan bonussen. Dus neem aan dat dat bedrag in 1x overgeboekt wordt, maar met Russen (en een bepaalde Catalaanse club) weet je het nooit zeker natuurlijk.

26 januari 2024 om 08:59

@max als Groninger kan ik je vertellen. Italiaanse ploegen kunnen er ook wat van, we wachten nog steeds op geld van Granqvist.

29 januari 2024 om 19:14

15 Miljoen vast, geen bonussen, die heeft De Telegraaf er zelf bij verzonnen.

25 januari 2024 om 17:59

Heerenveen wacht ook nog op wat centen vanuit rusland. Ben benieuwd hoe dat gaat nu.

26 januari 2024 om 08:58

Inderdaad. Eerst hele bedrag laten overmaken, zet maar in contract. Anders gewoon niet speelgerechtigd.

29 januari 2024 om 19:09

Wat denk jezelf? Dat Twente die Russen op krediet een speler laat kopen?

De hele transfersom wordt in 1 x afgerekend.

30 januari 2024 om 00:48

Riche, hoe kom je daarbij? Kan het nergens vinden.

30 januari 2024 om 08:29

Ondermeer Leon ten Voorde heeft dit bevestigd:

"FC Twente heeft wel geëist dat het geld in één keer komt."

"Het moet in één keer op de bankrekening, en ook op korte termijn. Dat kan twee weken zijn, maar ook drie dagen. Maar FC Twente krijgt wel het geld in één keer, met bankgaranties."

29 januari 2024 om 21:15

Die 15 mil gaan ze zeker wel ontvangen. Ze staan niet op de sanctie lijst maar werken wel indirect met de oorlog. Maar goed we zijn geen politiek en de speler zelf had zijn zinnen gezet op een vertrek, dat is dan heel erg moeilijk om een keuze te maken. Uiteindelijk zal hij zich ook daar moeten laten zien dus al met al is het voor Twente een dikkere portemonnee en de speler heeft zijn zin.

29 januari 2024 om 23:06

Ik zal je ff uit je droom helpen Jonatha.vda,

Fc Twente krijgt het hele bedrag in 1 x uitbetaald, en dat is zwart op wit met bankgarantie, dus dat herenveen dat met cska niet goed geregeld heeft is eigen schuld dikke....

Lekker voetballen in een land waar mensenrechten niet gelden..doei

25 januari 2024 om 14:48

We stemmen hier massaal PVV, wat ook een partijprogramma heeft dat tegen mensenrechten ingaat. We zijn geen Rusland, maar zelf ook echt niet heilig 😉

25 januari 2024 om 16:56

Vind het maar een naar vergelijk welke je maakt. PVV kan alleen maar regeren als ze dat programma laten varen. Als je nu zegt dat Lukoil sponsor is waarop geen sancties staan, en er dus te handelen valt (lees ik ook maar ergens beneden), maak je een veel beter punt dan deze whataboutism.

25 januari 2024 om 17:12

En van dat mooie programma blijft niets van de zaken die tegen mensenrechten ingaan over als hij wil regeren. We hebben een parlementaire democratie en zolang Geert niet in zijn eentje 75 zetels haalt moet ie polderen, want stiekem stemt de grote meerderheid van Nederland niet op hem (al is het huidige aantal ook vrij treurig, maar goed).

25 januari 2024 om 17:20

Maar waar staat de PVV eigenlijk nog voor als ze de onderdelen die tegen de mensenrechten ingaan uit hun programma verwijderen..? Dan blijft er vrij weinig over

25 januari 2024 om 17:27

Klopt, maar Wilders is een populist, het gaat niet om de inhoud, het gaat om de onderbuik. Al weet ook Wilders hoe het werkt, want na al dat brullen dat wachtgeld niet eerlijk is, gaat ie er nu die de zetels binnen heeft toch maar niets aan doen. Net een politicus.

25 januari 2024 om 15:04

Altijd dat gelul over mensenrechten. Stop jij dan ook met het gebruiken van je iPhone uit China? Of het dragen van kleding uit landen als Bangladesh? Als je echt een moraalridder wil zijn dan kan je bijna niks meer in de wereld..

25 januari 2024 om 15:06

Hoe weet je dat? Heb je in Rusland geleefd?

25 januari 2024 om 15:50

Ken jij alleen de plek waar je zelf leeft? Dat kan, maar vind ik zonde

25 januari 2024 om 18:02

Ik wel. Wil je van mij dan aannemen dat de Russische staat een criminele, moordlustige bende is?

25 januari 2024 om 18:56

Iedereen heeft zo zijn eigen stijl daarin 😉

Huh mag je niet kopen maar wel verkopen aan russia?

25 januari 2024 om 14:45

Volgens Levchenko mag er alleen geen zaken gedaan worden met bedrijven die om een sanctielijst van de EU staan. Spartak Moskou staat hier niet op vandaar dat de transfer door kan gaan en spelen er slechts morele redenen een rol.

25 januari 2024 om 14:55

Nou ja de sancties waren op de eerste plaats om ervoor te zorgen dat er geen geld, goederen en diensten richting Rusland gaan die als hulp gebruikt kunnen worden voor de oorlog

Rusland 15 miljoen lichter maken voor een voetballer, tenzij ze hem in aan zetten in het leger dan zie ik niet echt een heel groot probleem hierin. Blijft natuurlijk nog steeds dubieus dat er nog wel zaken gedaan kan worden gezien de sancties en standpunten.

25 januari 2024 om 15:02

Mensen wel apparatuur niet. Bovendien moet de koper niet op de sanctielijst staan

Spelers verkopen aan Russische clubs mag wel, maar spelers kopen was een grote taboe. Kijk naar Spertysan naar Ajax, waar iedereen het mee oneens was vanwege politieke redenen.

Naja mooi bedrag voor Twente!

25 januari 2024 om 14:38

Die speelt nog steeds bij Krasnodar, dus nieuw poginkje wagen?

25 januari 2024 om 14:42

Spartak Moskou is een privaat bedrijf en grootaandeelhouder Lukoil is een van de weinige private oliebedrijven is Rusland. Zij zijn niet gesanctioneerd door de Europese Unie dus zaken doen met Spartak Moskou is gewoon toegestaan. De directeuren van Spartak staan ook niet op de sanctielijst. Het is dus gewoon een legitieme transferdeal en als het moreel niet verantwoord is dan kunnen we ook de vingers wijzen naar dubieuze clubeigenaren uit onder andere het Midden-Oosten.

25 januari 2024 om 15:20

Duidelijke uitleg, bedankt!

25 januari 2024 om 15:42

Eindelijk een degelijke, inhoudelijke uitleg zonder onnodig vingerwijzen. Dankjewel.

25 januari 2024 om 14:43

Nee hoor. Ook Feyenoord mocht gewoon die Szymanski halen, en PSV die Til. Spelers halen uit Rusland lijkt enkel een probleem te zijn wanneer Ajax het wilt doen.

25 januari 2024 om 14:51

Waar de fans van de grootste club het kleinst in kunnen zijn. Je hebt je gram gehaald, van harte 😜

25 januari 2024 om 14:56

Dat mocht toch gewoon maar de rvc van ajax wilde het toch niet? Of heb ik wat gemist. Dan hebben ze het toch aan hunzelf te danken

25 januari 2024 om 17:08

Die eigenaar staat op de sanctielijst, deze niet.

25 januari 2024 om 18:05

De Europese sancties zijn dan ook bedacht om Ajax te sarren. Zelfs voor Martijns doen is dit een zeldzaam domme opmerking. En dan ligt zijn standaard al niet bijster hoog.

25 januari 2024 om 14:46

Het is natuurlijk ook wel een verschil of je geld geeft aan Rusland of juist hun geld ontvangt.

25 januari 2024 om 14:52

@weser,

Maar je maakt een team beter, waardoor ze meer kans op geldinkomsten hebben, indirect geef je ze geld.

Tja dit is natuurlijk snel verdiend voor Twente en blijkbaar een niet te weigeren deal.

Voor de ambitie is het toch wel erg jammer, want Ugalde was wel de gevaarlijkste speler dit seizoen.

25 januari 2024 om 14:37

Ja ik vond Ugalde ook echt een handenbindertje. 15 miljoen is wel een mooi bedrag. Zie echter maar eens een vervanger te halen zo kort voor de deadline. Blijkbaar weegt het financiële aspect toch zwaarder in Enschede.

25 januari 2024 om 14:48

Met dit soort bedragen is het natuurlijk niet gek dat het financiele aspect de doorslag geeft. Van 4 miljoen aankoop naar 15 miljoen verkoop in een half jaar tijd is natuurlijk geweldig.
Daarbij heeft Twente natuurlijk de nodige schulden nog uit staan, maar kijkt ook al vooruit. Vooruit kijken kan alleen als de financiële basis goed is, en daarvoor is dit meer dan welkom natuurlijk.

25 januari 2024 om 15:07

Doen we wat aan de financiën is het weer niet goed?? Idd het financiële aspect weegt zwaarder, dat is nou eenmaal onze erfenis uit het verleden. Nu goede vervanger en Ricky en dan is plek 3 nog steeds niet vergeven

25 januari 2024 om 15:27

Jansen ik ben het helemaal met je eens. Niet te vergeten dat Ugalde zelf weg wil en duidelijk kiest voor Spartak Moskou, waarom vraag het Ugalde maar ik denk money ... of hij wordt het maatje van Promes ook ex FC Twente

Twente 5e dit seizoen, zojuist Voor getekend

25 januari 2024 om 14:41

ach, de kans was wel reeel dat Ajax over Twente heen ging. Nu heeft Twente een mooi excuus. Beter dan 4e of 5e verdien je ook niet wanneer je alleen maar thuis goed kan spelen

25 januari 2024 om 14:44

Scheelt dat Ajax en AZ buitenshuis oogstrelend voetbal spelen...

25 januari 2024 om 14:46

oogstrelend niet, maar ik ik zie ze meer punten pakken dan Twente

25 januari 2024 om 14:53

Dat valt tot nu toe aardig tegen.

25 januari 2024 om 15:02

Ajax en AZ hebben respectievelijk 2 en 1 punt minder in uitwedstrijden gehaald dan Twente. En dan heeft AZ een uitwedstrijd minder gespeeld...

25 januari 2024 om 15:08

maar Ajax is hoogstwaarschijnlijk een sterker in de 2e helft van de competitie, want Steijn is weg, de selectie is langer bij elkaar, de selectie heeft vaker met elkaar gespeeld, Henderson is een versterking.
Dit terwijl Twente en AZ zich niet versterkt hebben. Ik zie Ajax dus in de 2e helft van het seizoen minder punten verliezen dan in de eerste helft en zie geen aanleiding waarom dit bij Twente en AZ ook zal gebeuren. Zeker wanneer een Ugalde vertrekt.
Maar het blijft gissen, ook ik heb hier geen glazen bol

25 januari 2024 om 16:03

En zelf hebben ze beide buitenshuis bij Twente verloren

25 januari 2024 om 14:49

Na de eerste 7 wedstrijden had ugalde 2 assists 0 doelpunten en toen stond twente ook 3e. Het is echt niet dat ze zonder hem gelijk niks meer zijn. Bij az moet ook echt wel wat gebeuren voordat ze significant beter zijn. Bij ajax hetzelfde maar die hebben die stap al proberen te zetten met henderson, maar het is nog allemaal maar te zien hoe dat uitpakt. Zou nog geen van die 3 afschrijven naar een gegarandeerde 5e plek

25 januari 2024 om 15:09

2 assists en 0 doelpunten is weinig voor een spits, maar hij verzette wel veel werk en hield verdedigingen bezig. Dat is ook wat waard

25 januari 2024 om 14:58

Na Feyenoord dit weekend heeft Twente een vrij makkelijk programma. Waar Ajax deze na dit weekend achter de rug heeft.

25 januari 2024 om 15:05

@tetsy dat is knap aangezien nog bijna de helft van de wedstrijden te spelen zijn.

25 januari 2024 om 15:02

Dat denk ik niet Keva007. Het spel van Ajax en AZ is verre van goed. Helemaal nog niet duidelijk wie er derde gaat worden. Als ik Ajax was zou ik wel de transfer van Zeefuik kapen. Ik heb in een ander topic al aangegeven welke potentie er mogelijk in Zeefuik zou kunnen zitten en waarom Ajax hem met zijn lengte en fysiek zeker zou kunnen gebruiken. Ook naast Brobbey.

25 januari 2024 om 15:28

nee hoor Zo goed was Ugalde ook niet in de eerste helft van het seizoen en werden we vaak gered door Ricky... Komt wel goed ik ben positief

Verschrikkelijk jammer, ik keek graag naar deze speler.

En 15 miljoen had ik niet gedaan. Het is veel geld maar Twente houdt hier ongeveer 7 miljoen aan over om weer te kunnen investeren.
De rest gaat naar City, zaakwaarnemer en wat schulden aflossen.
Ik heb ook het idee dat Twente maar gelijk akkoord is gegaan. Net zoals bij Cerny. Ook verkocht voor te weinig.

En als er een mogelijkheid is om voorronde CL te halen dan is dat wel dit jaar. Zonder Ugalde zie ik dat somber in.

Ik hoop dat Twente Zeefuik en van Hooijdonk gaan halen. Laatste misschien huren met optie tot koop. Zeefuik moet ik nog zien of hij het nu kan met zo weinig ervaring daarnaast schijnt hij vaak geblesseerd, ziek en te laat te komen. Maar hij kost weinig dus dat is een buitenkans.
Van Hooijdonk heeft al laten zien dat hij prima uit de voeten kan in de eredivisie dus die staat er al gelijk.

25 januari 2024 om 14:48

Houden netto 11 over

25 januari 2024 om 14:53

Hoe kom je aan 7 miljoen?

Het transferbedrag is 15 miljoen + een percentage op doorverkoop heb ik begrepen, van bonussen schijnt geen sprake te zijn.

City krijgt een percentage van de winst (20% van 11 miljoen hoor ik) dus dan zou FCT met aftrek van alle kosten 12 miljoen overhouden.

25 januari 2024 om 15:12

Dat klopt, maar van de 12 miljoen die je overhoudt moet Twente circa de helft van aflossen volgens mij. Dus je zou ongeveer 6 a 7 miljoen overhouden om te herinvesteren.

25 januari 2024 om 15:13



@riche Volgens mij is het 15 miljoen incl. bonussen wat ik overal lees. Hoe dan ook maken we weer een gigantische slag naar de gemeente zodat we daar zo snel mogelijk vanaf zijn en al het transfergeld weer kunnen herinvesteren.

PS Volgens mij heb ik je lang niet meer gezien op VZ, klopt dat?

25 januari 2024 om 15:48

Ik weet niet precies hoe het met de aflossingsverplichtingen zit. Als ik het jaarverslag lees lijkt dit op een soort van vrijwillige basis te zijn.

Hoe dan ook zal Twente verstandig genoeg zijn om een deel van de opbrengst te gebruiken als aflossing en een deel herinvesteren.

Aflossen van rentedragende schulden zorgt er natuurlijk ook voor dat er weer meer geld richting de voetbalbegroting kan.

25 januari 2024 om 15:50

Ik hoor dat er geen sprake is van bonussen, op zich logisch want het incasseren van bonussen vanuit Rusland zal lastig zijn.

Wel wordt er gesproken over een percentage op doorverkoop.

Dus als mijn informatie klopt ontvangt Twente nu 15 miljoen en in de toekomst hopelijk nog iets extra.

25 januari 2024 om 15:10

Allereerst kan van Hooydonck er werkelijk helemaal niets van en ten tweede zie je het voor je, Sem Steyn en van Hooydonck in 1 selectie. Nee, laat maar.

25 januari 2024 om 15:19

Nou ja, zoonlief scoort ook tegen vader. Dus het kan allemaal wel.
Daarnaast heeft van Hooijdonk in 4000 minuten bij Heerenveen 23 keer gescoord. Dus circa 1 op 2 bij een Heerenveen dat ook niet geweldig liep dacht ik.
Zijn toch prima cijfers?

25 januari 2024 om 15:19

Sem Steijn en Van Hooijdonk kan prima in 1 selectie. Alsof zij de vete van hun papa's gaan uitvechten.

25 januari 2024 om 18:09

Sem Steijn is na dit seizoen ook weg, dus dat vormt geen probleem.

Mooi, wat vond ik deze speler irritant zeg. Lag net zovaak als een Tadic, Antony of Gimenez op de grond, om gek van te worden. Wel bijzonder dat hij naar Rusland vertrekt, dat is toch niet de beste keuze als je nog sportieve ambities hebt. Wel lekker geld verdienen.

In 1 half jaar flinke winst kunnen boeken. Ben benieuwd wie ze gaan aantrekken. Jammer genoeg voor Twente is van Duiven al verhuurd aan Almere dat was een goede optie geweest. Ook zou ik Vertessen niet gek vinden, ik las dat PSV maar rond de 5 miljoen willen hebben zal ook een doorverkooppercentage aanhangen.

25 januari 2024 om 14:39

Alleen is Vertessen niet echt een spits en lijkt 5 mio me teveel voor Twente.

25 januari 2024 om 14:43

Liever een echte buitenspeler halen en Van Wolfswinkel in de spits. Goede buitenspelers is iets wat er mist in Enschede

25 januari 2024 om 14:41

Kan me niet voorstellen dat PSV twente sterker wil maken met de verkoop van Vertessen..

25 januari 2024 om 14:43

Want dat zijn concurrenten? Dat waren ze niet met Ugalde, dat zijn ze zeker niet zonder Ugalde.

Ja, het nieuws kwam als donderslag bij heldere hemel maar als hij wil vertrekken dan wens ik hem het beste. Ik houd van zijn gedrevenheid, strijdlust en onvermoeibaarheid. Had hem graag zien blijven maar helaas.

Uiterst merkwaardig, toen Spartyan Ajax dreigde te komen was er dagelijks heel veel verontwaardiging te bespeuren. Maar nu echt amper, heel vreemd als je het mij vraagt.

25 januari 2024 om 14:45

dat heb je mis. Ook nu is er verontwaardiging geweest, oa van Levchenko. Voetbalzone heeft alleen Ajax niet verwerkt in de titel en dan wordt het een stuk minder gelezen. En nu het definitief is kan de hel nog losbreken.

25 januari 2024 om 14:47

Sergey Galitsky de eigenaar van Krasnodar FC waar Spertsyan speelt is gesanctioneerd dus FC Krasnodar mag geen zaken doen met Europese voetbalclubs. Lijkt mij dus terechte verontwaardiging.

25 januari 2024 om 14:55

Even een blik op de Europese sanctielijst werpen, en je weet genoeg 🙃

25 januari 2024 om 18:12

Geld naar Rusland brengen is heel wat anders dan geld uit Rusland trekken.

Twente had eigenlijk geen keus. Een recordbedrag binnen harken met alle schulden die ze nog hebben, en een speler die alleen nog maar weg wilde. Ugalde snap ik minder, waarom zou je daar in hemelsnaam naartoe willen, behalve voor het geld? Afijn, ik wens hem het beste. Ugalde heeft altijd keihard gestreden voor onze club en ik ga 'm ook wel missen.

25 januari 2024 om 14:42

Goeie deal 11mil winst in half jaar kan slechter

25 januari 2024 om 14:56

Achja, waarom zou je van Costa Rica naar Nederland (of België) willen? Het is toch allemaal maar het buitenland voor die jongen.

25 januari 2024 om 15:29

Ik heb het idee dat het leven in Nederland prettiger is dan in Rusland momenteel. Maar misschien zie ik het verkeerd.

25 januari 2024 om 16:34

Nederland of Belgie is toch wel wat meer een springplank naar een top competitie en je ontwikkelt je er makkelijker als jonge speler. Daarom zijn die competities ook zo in trek (in relatieve zin).

Wat een groot bedrag zeg! Voor een Twente dat financieel stapsgewijs aan het opkrabbelen is, is dit natuurlijk een geweldige boost! Ugalde is een half jaar geleden voor 4 miljoen gekocht..

Sorry maar ik vind 15 miljoen euro inclussief bonussen erg veel geld voor een spits als Ugalde. Heeft nog nooit meer als 10 doelpunten gemaakt, Europees niets gepresteerd en international van Costa Rica stelt nou ook niet zo heel veel voor.

25 januari 2024 om 14:47

meer dan

25 januari 2024 om 15:30

Hoef je geen sorry voor te zeggen. Waarom denk je dat Twente direct akkoord ging zonder tegenbod.

25 januari 2024 om 16:32

Tja, dat bedrag is inderdaad te gek voor woorden. Toch heb ik er een beetje een nasmaak van, met name omdat je hierdoor zeer waarschijnlijk op plaats 5 eindigt, terwijl 3 of 4 goed mogelijk was. Maar goed, alles om die schuldenlast zo snel mogelijk omlaag te brengen en een dergelijk bod krijg je niet meer.

Sportief gezien ontzettend zuur dat hij bij ons vertrekt, maar financieel is het natuurlijk een enorme opsteker.
Dat het nu net naar een Russische club moet ben ik wel weer erg huiverig voor en had ik natuurlijk ook liever niet gezien. Twente heeft naar zeggen wel goed onderzocht in hoeverre dit mogelijk is, en zoals ik heb gelezen zal de betaling in 1x plaatsvinden om zo financieel gedoe te voorkomen. Op hoop van zegen dan maar..

Wel jammer voor de sportieve carriere van Ugalde. Zo'n stap maak je alleen wanneer geld je grote drijfveer is.

Oei oei oei, dat hebben andere clubs niet voor hem over hé.

25 januari 2024 om 15:16

Dat is natuurlijk ook de reden dat Twente meewerkt. Wanneer je zo'n winst kunt maken in 6 maanden tijd dan ben je gek dat je het niet doet. Hopelijk slagen ze er in om snel een vervanger te halen en ook nog een linksbuiten want dat is met afstand de zwakst bezette positie in het elftal.

15 miljoen is als Twente zijnde niet weigeren. Deel ervan na de gemeente, deel schuld. Een er zal wat gebruikt moeten worden voor een spits,

Volgens de redenatie van Levchenko hebben ze nu in Rusland 15 miljoen minder te besteden aan de oorlog tegen de Oekranie ?
Is toch een mooi bedrag voor Twente

Twente lees je mee : meteen douvikas huren met optie tot koop. Speelt weinig bij Celta en die zullen wel meewerken. Jammer dat deze deal niet in de zomer is want Twente draait goed mee boven .., maar goed zo n bod is moeilijk te weigeren

goede keuze van ugalde om ze familie te onderhouden . is nog jong en keert dan weer op ze 25e ongeveer naar europa.

rusland is een mooi land en helemaal niet zo vervelend wonen . Meneer ugalde is een voetballer en laat hem lekker met rust met onze politieke redenen.

Er zijn namelijk nog veel meer landen waarom we dan niet naar toe zouden kunnen waaronder de VS

25 januari 2024 om 14:56

met wat hij bij Twente verdiende kon hij ook wel familie onderhouden

Heerenveen moet nog steeds geld hebben van cska Moskou van verkoop Ejuke. CSKA wil o niet betalen omdat West Ham nog geld moet betalen aan CSKA maar de Londenaren willen dat weer niet… (ondanks dat ze geld zat hebben) Een grote chaos dus. Niet te hopen voor Twente dat ze in zoiets terecht komen maar goed..
Tijd dat uefa en fifa de rotzooi eerst s opruimen voordat dit zo door gaat.

Lekker bedragje hoor voor Twente. Legt Ugalde ook bepaald geen windeieren

Verkopen, verkopen en nog eens verkopen!

15 miljoen euro voor negen doelpuntjes in de Eredivisie? Weg ermee en een hele grote strik erom.
Ugalde is een leuk spitsje, maar ga je hierna nooit meer iets van horen. Kijk naar die Giakoumakis van VVV. Bij notabene Celtic kon-ie al geen potten meer breken. FC Twente kan flink cashen. Echt doen. En ja, de transfer kan een indirecte band zijn met de oorlog tussen Rusland en Oekraïne, maar daar moet je 'maar even doorheen kijken'...

Mijn hemel, 15 miljoen voor een spitsje als Ugalde, haha...

25 januari 2024 om 16:30

Het grote verschil is wel dat Giakoumakis al 26 of 27 jaar was en eigenlijk vooral erg doelgericht was bij VVV. Ugalde is aan de bal en zonder bal wel even wat beter. Bovendien gaf hij ook aardig wat assists en is hij nog maar 21 jaar. Hoe zijn carriere eruit gaat zien weet ik niet, maar de vergelijking met Giakoumakis is een beetje scheef.

Mooi bedrag voor Twente, en dit moet toch ook goed voelen voor Levchenko want nu is er toch 15 miljoen minder om te investeren in de oorlog. Win/win.



Wel een flinke aderlating. Was toch de aanjager van het elftal samen met Sem Steijn. Naja, in ieder geval wat knaken erbij. Dat is ook niet verkeerd. Nu schakelen en iig een extra aanvaller erbij halen. Waar de voorkeur nog steeds ligt bij een fatsoenlijke linksbuiten. Ricky kan prima in de spits nog.

25 januari 2024 om 16:28

FC Twente heeft sowieso een extra spits nodig. Het liefst zie ik een extra buitenspeler en spits. Die hoeven niet per se veel te kosten, maar je moet echt kunnen ingrijpen. Vlap en in mindere mate Rots kunnen gewoon niet.

Hoppa lekker cashen. Heerlijk bedrag. Jantje Streuer kan weer op zoek naar een puike vervanger, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Tja 15 miljoen kan je gewoon niet weigeren ondanks eventuele CL kansen, mag wel hopen dat ze direct alles betalen en het geld hoe dan ook komt. Ga hem wel missen, altijd voorop in de strijd en genoten van zijn energie. Het enige smetje vind ik dat hij gedreigd zou hebben niet meer voor Twente te willen spelen, had ik toch niet achter hem gezocht. Verder jammer voor zijn carrière, had toch ook wel een mooie club in Engeland of Spanje ingezeten met zijn potentie. Rusland biedt niet gelijk perspectief maarja financieel onafhankelijk.

Snap er niks van: je mag toch geen zaken doen met Rusland? Dat geld mag Nederland helemaal niet in.

25 januari 2024 om 15:20

Misschien je even verdiepen in de materie. Spartak is een privéonderneming en staat dis niet op de lijst van geboycotte bedrijven. De KNVB heeft de deal niet geblokkeerd en Twente heeft in korte tijd veel onderzoek gedaan tot aan Amerika aan toe.

Kleine grote man, ik ga je missen. Heb genoten van je inzet en passie. Ik wens je veel succes in Rusland en ik hoop dat het wordt wat je ervan verwacht. Hopelijk zien we je nog een keer terug in een grote Europese competitie.

Rare verkoop Twente wil dus niet strijden voor de derde plek… met van wolfswinkel ga je er toch op achteruit.

25 januari 2024 om 18:22

Van Wolfswinkel heeft er net zoveel gemaakt in veel minder minuten. Dus schrijf hem niet te snel af.

Prachtig resultaat voor Twente. Goed voor de competitie ook, want er is sterke behoefte aan een verstevigde subtop

Dit mag allemaal weer? Dacht dat door sancties dit onmogelijk was. Hoe gaat Twente dit geld ontvangen?



Beste Jan Steuer ga eens kijken bij je Duitse vriendenclub FC Schalke 04 daar loopt een jonge getalenteerde spits van 19 jaar rond, 1,92 lang en die kost niet alles. Nu maakt bij Schalke in de spits Terrode nog de dienst uit die is echt goed en slim maar te oud... Jan succes
De spits heet Keke Topp

Kan goed voor Utrecht zijn.
Gisteren weer een nieuwe back, en bij Twente een sterkhouder weg.
We stomen op naar de top 4!

Chaos is bij ons al geweest, az, Twente etc krijgen het nu pas.

25 januari 2024 om 16:26

Ik neem aan dat je sarcastisch bent. Hoezo geweest? Zuidam zit er nog en het gaat nog steeds ontzettend bagger als je nagaat dat Utrecht een hoger spelersbudget heeft dan FC Twente. Dat scheelt gewoon een paar miljoen. Bij FC Twente is met het jaar meer mogelijk. Ook AZ gaat niet zakken. Utrecht zal de komende zomer orde op zaken moeten stellen, want anders verliezen ze de aansluiting en die ga je dan niet zomaar terugvinden.

Een gigantisch bedrag, maar hier ga je het seizoen wel door vergooien. Qua doelpunten kan Van Wolfswinkel het wel invullen, maar die jongen gaf ook veel assists en was zowel in balbezit als zonder ook erg belangrijk. Dit ga je intern niet compenseren en je haalt ook geen gelijkwaardige spits meer nu. Maar goed, die schuldenlast wordt nu wel weer met miljoenen verminderd. Da's dan wel weer goed.

Wat een fiks bedrag voor die jongen, is die echt zo goed? Is ie er trouwens dit weekend al niet meer bij? Dat komt me niet slecht uit eerlijk gezegd, die was lastig zeg in de wedstrijd in Enschede.

Overigens kan iedereen iets zeggen over Rusland hoor, maar deze eigenaar staat niet op de sanctielijst, dus dan mag je er zaken mee doen.

25 januari 2024 om 17:28

Nja echt zo goed.. hij kwam
De laatste maanden pas op stoom maar verrichte vooral enorm veel werk op het veld. Een bijtertje die ook voor de nodige assists zorgde. Daarnaast, 15 miljoen is nou eenmaal veel geld voor Twente (en veel andere clubs natuurlijk ook). Dus sowieso is dit een no-brainer geweest vanuit Twente. Dikke winst in een half jaar tijd.

Geld uit Rusland ow wat zijn we hypocriet hè in Nederland….

Flink bedrag voor een speler die qua prestatie (lees: aantal doelpunten) redelijk goed vervangbaar is.

Ik vind het wel jammer hoor, is absoluut een goed spitsje met veel potentie. Maar zo goed als hij nu door een enkeling gemaakt wordt was hij nu ook (nog) niet.

Geen zaken mogen doen of ethisch gezien geen zaken doen met Spartak, een heel verschil wat mij betreft!

Kunnen we het aub weer over voetbal hebben, dit is voetbalzone geen wereld politiek zone. Prima transfer voor Twente. Verkopen hem dus voor ik dacht 5x het aankoop bedrag. Dat is goed zaken doen en die jongen kan z'n familie helpen en gaan rappen met Quincy in Moskou.
Diep respect voor het beleid in Enschede, hoop vurig dat wij nog 3de kunnen worden, maar hulde voor hoe de club is terug gekomen na alles wat er is gebeurt.
Nu kijken of Boadu terug komt, heb nooit begrepen waarom die jongen naar Monaco is gegaan terwijl ze Ben Yedder en Embolo toen hadden en alleen maar spitsen haalden in de vorm van Volland en co. Het zal iets met de centen te maken hebben, maar zonde vind ik het wel. Heeft gewoon 2 jaar (ook deels door blessures) geen stap gemaakt in zijn ontwikkeling.

29 januari 2024 om 20:33

Volledig mee eens. Zou mooi zijn als Twente dit geld weer kan investeren in Boadu. Leuke spits die weer zou kunnen opbloeien bij Twente in de Eredivisie. Inderdaad veels te vroeg weggegaan. Maar talent heeft hij zeker wel. Geen idee hoeveel hij zou moeten kosten.

Ik mag hopen dat Twente dat bedrag gewoon in één keer uitbetaald krijgt dan op één of andere manier. Want Heerenveen zit ook al te wachten op het geld wat ze voor Ejuke moeten krijgen. Alleen met Russische clubs geld overmaken is ook erg lastig tegenwoordig. Heb geen idee hoe ze dat willen doen eerlijk gezegd...

29 januari 2024 om 19:37

Wordt vrijwel nooit het volledige bedrag in een keer betaald in de voetbalwereld. Gaat altijd in termijnen.

29 januari 2024 om 19:44

In dit geval wel.

"het is heel gecompliceerd".
Nee hoor: bloedgeld.

Waarom eromheen draaien?
Wij willen gewoon de hoogste bieder en dat ie uit Rusland komt intresseert mij geen kut. Wij hebben een financiele huishouding te runnen en dat is het belangrijkste.
Altijd maar dat politieke correcte gedoe terwijl iedereen weet hoe het zit.

Je moet gewoon Totaal geen zaken doen met Russische clubs. Of ze op een lijst staan of niet. De lijst heeft te maken met geldstromen. Er is ook zoiets als menselijkheid. De inwoners van Oekraïne lijden nu al zo lang en wij kijken en parten over geld. Bah

Lijkt me helemaal grappig als Nederland tijdens de termijn op de sanctielijst van Rusland komt te staan. Arrividecci met je roebels. Een club kan altijd nee zeggen tegen fout geld. Maar deze spits is voor de hoofdprijs verkocht. Mooi het ethische verhaal van bruggink maar dat iets mag maakt het nog niet goed. Maar geld makes the world go round.

29 januari 2024 om 20:08

Waarom is het geld van Spartak dan fout? Hun zitten niet op de sanctielijst. Dit betekent dat zij geen banden hebben met de Kremlin. En dit bekent dat Spartak dus niks met de oorlog te maken heeft. Of denk je dat heel Rusland het wel leuk vind dat er nu oorlog is?

29 januari 2024 om 23:32

“Spartak Moskou is eigendom van twee oligarchen. De Russische Leonid Fedun en Vagit Alekperov zijn naar verluidt bekenden van Russische president Vladimir Poetin.” Ik zou er niet aanwillen als fc Twente zijnde.

30 januari 2024 om 00:35

Ja naar verluidt. Dit terwijl officiële instanties zij niet op de sanctielijst hebben gezet. Dus aan verluidt heb je niet zoveel. Als het bewezen was dat zij directe banden hadden dan stonden ze wel op de lijst.

Dus tot die tijd is het geen probleem om met Spartak een transfer te doen.
Gezien Spartak een voetbalclub is en geen oorlogmachine.

Al met al toch een toptransfer voor Twente. Nu het geld op een slimme manier weer investeren in nieuwe spelers. Hopelijk komt er nog een goede vervanger, zodat we alleen niet afhankelijk zijn van Ricky van Wolfswinkel. Ik denk dat Boadu heel goed kan passen bij Twente en het ook een goede stap voor hem zou zijn om weer in the picture te komen.

Mooie gedaan Fc Twente. Al dat slap geouwel*l over Rusland. In mijn optiek hoeft Twente hier helemaal geen helderheid van zaken te geven. Want in dat geval moeten alle transfers verantwoord gaan worden. Ik vind het heel spijtig voor onze Oekraïnes vrienden maar zo werkt het (blijkbaar) nou eenmaal

Zegt ook wel iets over de speler dat hij perse naar Spartak wilt gaan. Je bent dan gebonden aan enkel een nationale competitie want zolang de oorlog duurt speel je geen Europees voetbal meer. Het leven in Rusland is nou ook wel wat strikter dan in Nederland, je hebt enkel een meer gevulde bankrekening en voor altijd je aanzien verloren.

Ieder zijn keuze, Twente voldoet blijkbaar aan de regels dus wegwezen dan.

Absurd om liever geen zaken met Russische clubs te doen. Voetballers hebben toch geen voorbeeldfunctie? Waarom hoor je niks als er een speler naar Amerika gaat? Dat land voert al sinds de oprichting van de us of a ergens oorlog. En ook zij liegen dat het verrekt om hun oorlogen te "rechtvaardigen".

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren