Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fans van FC Twente willen vrijdag ‘TwEntrada’ in Amsterdam houden

Laatste update:

FC Twente kan vrijdag de titel in de Keuken Kampioen Divisie veroveren. Concurrent Sparta Rotterdam ging zondagmiddag verrassend in eigen huis met 1-4 tegen TOP Oss onderuit en dus heeft het team van Marino Pusic, met nog vier speeldagen te gaan, tien punten meer dan de club uit Rotterdam-West. FC Twente speelt vrijdag bij Jong Ajax, terwijl de ploeg van Henk Fraser in eigen huis aantreedt tegen Helmond Sport.

Supporters van FC Twente zijn van zins om hun favoriete club vrijdag te steunen. Het uitvak op De Toekomst biedt echter slechts plaats aan 185 supporters en dat is veel te weinig, zo klinkt het. Supportersvereniging Vak-P is derhalve van plan massaal naar Amsterdam af te reizen voor een zogenaamde Homeless Party en een TwEntrada, verwijzend naar de bekende ‘Entrada’ van Ajax bij belangrijke thuisduels.

“We konden al kampioen worden in Amsterdam, maar die kans is nu nog een stuk groter geworden. Er zouden al vele supporters naar Amsterdam toe gaan, maar dat worden er nu dus nog veel meer”, zo laat de supportersvereniging via sociale media weten. “Aangezien Ajax en Gemeente Amsterdam ons geen keus laten, maken wij zelf de keus om massaal naar Amsterdam af te reizen.”

“Want als onze club terug kan keren naar het niveau waar wij horen, dan horen wij daarbij te zijn. En niet in een uitvak met een capaciteit van 185 man op een amateurcomplex. We reizen daarom gezamenlijk met de trein af naar Amsterdam, de locatie maken wij gedurende de reis bekend. Zorg dan dat je vrijdag vanaf 12:00 uur vrij bent. Of ze nou willen of niet, wij zijn er massaal bij vrijdag 19-4. Wij willen met zijn allen terug naar de Eredivisie!”, besluit Vak-P.

De supportersvereniging heeft tot slot een belangrijk reisadvies. “Neem je poncho mee voor de lokale tuinsproeiers in Amsterdam”, verwijzend naar de waterkanonnen die de politie van Amsterdam voorafgaand aan het Champions League-duel tussen Ajax en Juventus (1-1) inzette en waar sindsdien veel over te doen is geweest.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als dat geen vechten wordt weet ik het ook niet meer 🤦‍♂️

15 april 2019 om 08:27

Dat gaat geen vechten worden, hoor. De Twente supporters zullen door de Amsterdamse politie worden gestopt voordat ze de stad in kunnen. Dat weten ze zelf ook wel. Die zijn niet van plan echt te komen. Die lopen gewoon Amsterdam te trollen. Die gaan gewoon lekker hun feestje in Enschede vieren.

15 april 2019 om 09:42

Hengelo denk ik. Enschede komt geen groot scherm.

15 april 2019 om 10:18

Niet op de oude markt wellicht. Alle horeca zaken wel.

Dat wordt een gezellige avond, zo te horen...

Dit is wel vrij kansloos zeg. Qua stadion, begroting en noem het maar op is Twente groter dan al haar concurrenten. Wees blij dat je gewoon weer terug bent in de ED en maak lekker een feestje thuis er van. Dit nu in Amsterdam doen is gewoon overbodig.

En dan verliezen ze de aankomende 4 wedstrijden en wint sparta ze.. drama voor niks geweest

15 april 2019 om 08:19

Zo is het ook nog eens, Sparta gaat niet verliezen en FCT wint deze niet zomaar.

VAK-P lijkt wel bang dat het een keer positief over Twente zal gaan.

15 april 2019 om 10:09

Pff echt he? Heb veel respect voor Vak-P en de sfeeracties van de Ultra's maar dit is gewoon weer klinkklaar 'kijk-ons-eens tegendraads-zijn'-gezever waar ik zeker niet aan mee ga werken. Vier het feestje zelf gewoon ergens in onze regio met eigen volk, veel beter.
Ben wel zeer benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk naar Amsterdam gaan en hoe Amsterdam het gaat managen als het er ook veel zullen zijn.

15 april 2019 om 13:03

Precies.. hier weer tegendraads doen, en straks weer zeuren om de zoveelste buscombi of dat een bus van de weg wordt gehaald ter controle (wat al erg genoeg is dat het nodig is). Leggen ze hun eigen naam, maar ook die van alle voetbalsupporters weer te grabbel.
Tuurlijk kan het een groot voetbalfeest worden, maar wanneer je niet in het stadion kan, dan kun je dat feest ook lekker in ons mooie Twente houden.

Dit is natuurlijk een open uitnodging op ongeregeldheden. Als Ajacied zou ik, mits ze zich netjes gedragen, ze rustig in het centrum van Amsterdam die wedstrijd laten kijken mits het natuurlijk controleerbaar en gezellig blijft. Ik heb dit jaar genoeg fans van bezoekende clubs in de stad gezien in Europees verband, waarom zou dat met Twente niet kunnen?

Maar ja, afgelopen week ook een grote groep gevaarlijke criminelen die opgepakt die met hele andere bedoelingen naar Amsterdam kwamen. Ik ken mijn eigen club goed genoeg om te weten dat ook bij ons figuren rondlopen die zo'n moment kunnen aangrijpen om de aanval in te gaan. Plus dat de autoriteiten zelfs een entrada van Ajax supporters al niet konden accepteren dus laat staan Twente supporters die zoiets organiseren.

Ik snap alle frustratie wel van Twente kant, maar Jong Ajax speelt nou eenmaal zijn wedstrijden op De Toekomst. Het plan ligt er om De Toekomst te verbouwen waarna er een mini stadion zal vereisen met een capaciteit voor 3500 man (zeg maar de omvang van Excelsior) wat nog kan worden uitgebreid naar 6000 man.

15 april 2019 om 02:04

Waarom zou Amsterdam deze figuren maar gewoon moeten laten komen? Denk je echt dat het andersom ook had gekund? Het is nou eenmaal een uitwedstrijd en je speelt terecht in de KKD. Volgend seizoen mogen ze meer man meenemen, maar ze hebben nu niks in Amsterdam te zoeken.

15 april 2019 om 08:32

Ik denk dat de Twente supporters vooral voor hun eigen veiligheid geweerd gaan worden. Denk je dat de Ajax harde kern het gaat accepteren dat Twente een kampioensfeestje in Amsterdam viert? De openbare veiligheid zal dus in het gedrang komen. Daarom zal dit niet geaccepteerd worden.

15 april 2019 om 10:19

Amsterdam is geen exclusieve zone waar je zomaar mensen uit kan weren. Europees gezien zit de stad altijd vol met fans van de tegenpartij, meestal zonder enig probleem. Dat zijn vaak clubs met een achterban die vaak een wat bedenkelijkere reputatie hebben dan FC Twente. Ik zie niet in waarom fans van FC Twente, mits ze zich normaal gedragen niet naar Amsterdam kunnen komen. Dat hebben wij in Madrid ook laten zien, dus theoretisch vind ik een open houding zo eerlijk.

Maar wat ik ook al schreef, dit is natuurlijk vragen om problemen. Als iets gaat organiseren onder de titel ‘’homeless party’’ en ‘allerlei verwijzingen gaat uiten richting het politieoptreden van afgelopen woensdag dan weet je wel hoe laat het is. Er gaat een groep komen die niet uit is om een biertje in de stad te drinken en de wedstrijd te volgen, maar louter om rotzooi te trappen. Dat zullen de autoriteiten niet toestaan. Dus ongetwijfeld zullen er preventieve maatregelen genomen worden vanuit de overheid waarbij de normale fans de dupe zijn. Ik zou dan ook lekker wegblijven als normale Twente fan uit Amsterdam en het feest lekker in je eigen stad vieren.

Ik snap de klachten ook wel van het uitvak, het is gewoon frustrerend dat er zo weinig kaarten beschikbaar zijn. Als Ajax zijnde moet je daar juist begrip voor hebben, hier lopen wij als club ook voortdurend tegenaan met een volle bezetting van het uitvak. Als het spelen in de Arena organisatorisch kan en kostendekkend gemaakt kan worden, is er dan wat op tegen om die pot in de Arena af te werken? Kunnen al die fans van Twente rustig komen zonder enig problemen. Ik begrijp wel dat het inmiddels een prestige strijd is geworden, waarbij men niet meer wilt toegeven omdat het anders op chantage lijkt.

Maar kom op, normalisatie begint bij je eigen club.

15 april 2019 om 11:28

Je kan zien dat beide clubs weinig ervaring met de gewoontes in de eerste divisie hebben. Normaal geven clubs altijd een beetje toe als iemand kampioen kan worden. Dus iets meer plaatsen dan het uitvak. Dus het was al opgelost geweest als ajax had gezegd. Prima Twente 1 lange zijde op de toekomst. En Twente dan keurig dank jewel zou zeggen.

15 april 2019 om 06:30

Als Ajaxied zijnde zou je zo ver mogelijk uit de buurt moeten blijven. Dan gebeurd er ook niets en hebben zij hun feestje. Waarom zou je als supporter van ajax je hiermee bemoeien. Laat dat maar aan de politie over.

15 april 2019 om 06:51

Mogen ze wel hun eigen team aanmoedigen? Of moet Jong Ajax het maar zelf uitzoeken?

15 april 2019 om 07:10

Die 50 supporters zijn uiteraard welkom om te komen aanmoedigen 😉.

Ik had liever gezien dat ze lekker thuisbleven. En beter nog, dat Twente gewoon niet wint in Amsterdam. 3 dagen later kun je thuis kampioen worden in een uitverkochte Veste. Veel mooier!

15 april 2019 om 07:43

Toch jammer dat sparta dat gisteren verpest heeft 😏

15 april 2019 om 09:43

Jong Ajax trekt normaal gesproken alleen normaal volk aan. Uitwedstrijden neemt Jong Ajax gemiddeld een halve supporter mee volgens mij, maar bij deze pot zouden alle halve garen supporters van Ajax 1 zich er ineens ook mee moeten gaan bemoeien Tipptopp?

15 april 2019 om 10:11

Een gedeelte vd harde kern, niet de F-Side, maar het oude 410 (Amsterdam Casuals) zit toch regelmatig bij de thuiswedstrijden van JA hoor...

15 april 2019 om 10:57

@tijdens Ik was bij jong Ajax - Sparta en daar was een redelijk grote groep van Ultras Amsterdam aanwezig. Kijk de beelden maar terug. En Twente roept natuurlijk ook wel iets op.

15 april 2019 om 17:00

die gasten komen naar het centrum. Laatste keer dat ik in de buurt was, was het best een eind lopen van de Toekomst naar het centrum. Aanmoedigen gaat prima zonder in de buurt van die Twente "supporters" te komen.

15 april 2019 om 08:20

@adzevedo

Waarom moeten ze dit in Amsterdam tolereren??? Helemaal niet zelfs. Al weken gezeik. Nu willen ze ook nog een Entrada organiseren als bezoekende club. Doe dat lekker bij je thuisduels. Dit is reinste onzin, zij voelen zich gedwongen om maar te komen, omdat ze perse meer bezoekers bij het duel willen hebben. Het is niet zo alsof ze als bezoekende club helemaal niet mogen komen, het stadion heeft gewoon niet meer capaciteit. Als ze nou jarenlang geweigerd werden, zou ik het begrijpen, maar dit slaat werkelijk waar alles. Mijn sympathie voor de club Twente verdwijnt vrij snel. Vorige week had ik nog zo iets, goed schulden kwijt gescholden, streep eronder het is klaar nu, Twente de kans geven om iets nieuws op te bouwen, alle mensen die de ellende veroorzaakt hebben zijn inmiddels weg.

Het zou supporters van desbetreffende club dan ook wel sieren als ze zelf wat rustiger aan doen. Organiseer lekker iets in Enschede. Kom daar met z'n allen bij elkaar om lekker de wedstrijd te kijken. Organiseer iets leuks op het moment dat de spelers met de bus vertrekken en als ze later op de avond weer Enschede inrijden. De plannen die ze nu willen doorvoeren, vind ik gewoon vrij onrealistisch en getuigd ook van weinig besef. Op deze manier ben je wel heel snel het beetje goodwill kwijt dat er nog is voor FC Twente.

15 april 2019 om 08:48

Ik keur dit idee als fan van FCT niet goed, maar Ajax is in dit geval de enige wie zijn poot stijf houd, Az Utrecht (Stadion) en psv (Stadion Eindhoven) blijken hier wel slim mee om te kunnen gaan en eventuele ongeregeldheden kunnen voorkomen. Dan doel ik meer op het feit dat je in de stadions de veiligheid van beide groepen meer kan garanderen naar mijn mening

15 april 2019 om 09:03

Dus volgend jaar wijkt Twente uit naar het Schalke stadion voor de thuiswedstrijd tegen Ajax? Het uitvak in Enschede in namelijk erg klein voor een club als Ajax.

15 april 2019 om 09:11

Nee, het Uitvak in Enschede wordt op verzoek inderdaad verdubbeld.

15 april 2019 om 09:31

Nee, heb het niet over de capaciteit, alleen over de veiligheid

15 april 2019 om 09:50

ninjakai

Als dit je sympathie sneller doet verdwijnen dan geloof ik ook zeker niet dat je er een streep onder gezet had. Verder kan ik je vertellen dat dit Vak-P is, de harde kern, en niet de gemiddelde Twente supporter.
Ik ga bijv. zeker niet naar Amsterdam, ten eerste omdat ik Amsterdam geen fijne stad vind en ten tweede omdat ik geen zin heb om te matten op de dag dat we kampioen zijn (anders ook niet trouwens).
Ik ben het dus met je eens dat Amsterdam dit niet hoeft te tolereren, maar vind je reactie behoorlijk overtrokken en boven alles: jouw sympathie of die van anderen betalen de rekeningen niet.

15 april 2019 om 10:25

Johannesg. Je mag blij wezen dat je dat vak vol krijgt

15 april 2019 om 10:43

@ninjakai,

Dus als bezoekers jarenlang, met geldende redenen, niet welkom zijn, dan mag je wel gaan demonstreren tijdens de betreffende wedstrijd in de betreffende stad! Maar als je kampioen kan worden (hoe vaak gebeurd dat, ook al is het van de Kkd) dan moeten ze maar een feestje vieren in eigen stad.

Als ajax kampioen kan worden tijdens een uitwedstrijd proberen de supporters toch ook massaal kaarten te kopen, ongeacht welk vak. Dan zeg jij toch ook niet, uitvak kan maar 1000 supporters herbergen, de rest viert maar een feestje in eigen stad. Nee, ik verwacht dat jij ook een kaartje probeert te bemachtigen, al is het tussen het thuispubliek. Waarom, omdat je erbij wilt zijn. Dat geldt nou ook voor de Twente supporters. @adzevedo begrijpt dat wel.

15 april 2019 om 10:54

Ja ben het helemaal met je eens, maar niet echt
Wat denk je als het andersom was geweest dat de Ajax aanhang niet hetzelfde had gedaan?
Maar nu het geen Ajax betreft, is een ieder die de club uit Amsterdam supportert er zwaar op tegen.
AUB zeg, ga je nog niet zolang naar het voetbal vraag ik me dan af.
Ik raad het zelf zeer sterk af, en keur elke rotzooi die supporters veroorzaken zwaar af.
Maar elke club met een grote aanhang zou met zulke acties komen.
En dan direct weer beginnen over goodwill,maar daar liggen ze in Twente weer niet wakker van.
Of Twente nu opnieuw had moeten beginnen of niet, het grootste gros zal de club altijd blijven supporteren.
Liever dat dan dagjesmensen die zich supporter noemen om er bij te horen alleen als er roem is.

15 april 2019 om 13:52

Waarom maken jullie je dan zo druk om die wedstrijd tegen Jong Ajax? Daar zullen jullie nog wel vaker naartoe mogen komende jaren. Tenzij de volgende degradatie kwijtgescholden word..

Wat een idioten. Je kan er op wachten dat die treinen teruggestuurd worden, of dat er flink wat politie op de been is. Het is hun eigen schuld dat ze niet in de eredivisie spelen maar het is knap dat ze binnen een seizoen terugkeren. Dat betekent echter niet dat ze nu maar gewoon in de Arena hoeven te voetballen of dat er duizenden mensen hierheen mogen komen. Vak P, jullie snappen zelf toch ook wel dat jullie actie helemaal geen zin heeft? Des te mooier het is wanneer Ajax gewoon wint, want Twente supporters zijn geen overwinning gewend in Amsterdam..

15 april 2019 om 09:04

Hoewel ik de actie ook niet helemaal begrijp, is het natuurlijk vrij lastig om mensen op basis van hun woonplaats te weigeren. Zonder uiterlijke kenmerken van een supporter ben je gewoon een toerist toch? Ik heb bijvoorbeeld familie in Amsterdam. Op basis waarvan zouden de autoriteiten mij een bezoekje mogen weigeren?

15 april 2019 om 10:43

Moet jij eens opletten. zodra het om voetbalsupporters gaat is alles mogelijk. Ik heb het zelf allemaal meegemaakt en Vak P weet dit heel erg goed. Die zijn niet echt van plan om naar Amsterdam te gaan.

15 april 2019 om 21:26

Moet je eens aan de Willem II supporters vragen die vrij reizen hadden, maar vervolgens zonder goede redenen worden vastgezet en per individu gefotografeerd op het centraal station.

15 april 2019 om 10:47

Overwinningen in Enschede op Ajax zijn we ook niet gewend hoor.
Een dergelijk pak slaag als in Enschede eerder dit seizoen van jullie jonkies heeft het grote Ajax ons nog nooit gegeven, doe mij het grote Ajax dus maar komend seizoen

15 april 2019 om 10:59

Ja foei wat een idioten zeg, ik zou als Ajax de Knvb in schakelen.
Want zoiets mag toch alleen maar door de Ajax aanhang getolereerd worden.
Dus ik snap niet hoe die Tukkers dit in hun hoofd halen.
Maar serieus ik denk dat het niet zon vaart zal lopen, want ze weten wel heel goed dat ze niet de kans krijgen het centrum van Amsterdam in te komen.

15 april 2019 om 13:11

"des te mooier het is wanneer Ajax gewoon wint, want Twente supporters zijn geen overwinning gewend in Amsterdam"

Lol, prima samenhang...
Ik ging gisteren de hond uitlaten omdat er in Afrika een aap was die het koud had..

Ajax lijkt toch mee te willen werken en gaat met de gemeente in gesprek om het duel toch in de arena te spelen.

En waarom zouden wij geen kampioensfeestje mogen houden in onze hoofdstad?

15 april 2019 om 06:53

Omdat dat niet op een normale manier kan. Ik laat ook geen malloten in mijn huis toe op mijn verjaardag.

15 april 2019 om 06:56

Nee, hij bedoeld dat hij zijn verjaardag in jouw huis gaat vieren. Als Ajax kampioen zou worden gaan ze toch ook geen feest in Rotterdsm houden. Belachelijke reactie van Master 1

15 april 2019 om 11:31

Hoezo jouw huis. Amsterdam is de hoofdstad van Nederland en niet alleen van de westerlingen. Als we niet welkom zijn in de Arena staat het de supporters vrij om in Amsterdam, waar de wedstrijd toevallig wordt gespeeld, een feestje te vieren. De meeste tukkers en Twente fans zijn fatsoenlijke en nette mensen. We zijn helemaal niet uit op rellen, maar een kampioensfeestje "dicht" bij onze spelers.

15 april 2019 om 12:08

Is dit de eerste keer dat je van Vak P hoort of doe je expres zo naief? Ik geloof best dat de meeste Tukkers goede en nette mensen zijn, maar dit groepje valt daar niet onder. Je mag gezellig een biertje komen doen op een van onze pleinen, maar laat Vak P met hun hasj, coke en pillen maar lekker achter in het oosten.

15 april 2019 om 06:57

Omdat Enschede de hoofdstad van Twente is.

15 april 2019 om 07:54

Het feit dat je de vraag stelt geeft aardig weer hoe bereid sommige voetbalfans zijn om iets dat krom is recht te lullen.

En dan oppert MLJMLJ hieronder het Olympisch Stadion... dan ben je toch totaal wereldvreemd hoor.

15 april 2019 om 08:35

Omdat de openbare orde/veiligheid dan in gedrang gaat komen.

Natuurlijk zou het fantastisch zijn als we as vrijdag al kampioen kunnen worden in Amstrdam. Hopelijk is het toch nog mogelijk om desnoods de wedstrijd in het Olympisch stadion te laten spelen. Met de winterstop absoluut niet gedacht dat we de mogelijkheid zouden hebben om komend weekend kapioen te gaan worden. Maar als onze FC toch liever as maandag kampioen wil worden thuis gewoon Pusic een fantastisch tactisch plan laten bedenken voor as vrijdag. En dan een opstelling met vd Lely, vd Heyden en Friday in de basis. Speel je egenlijk al met drie man minder en moet het wel heel raar lopen wil je dan gaan winnen tegen jong Ajax.

15 april 2019 om 07:15

Alsof het Olympisc Stadion voldoet. Dat is geschikt voor amateur wedstrijden, niet voor risico wedstrijden. En dat houden we liever heel in Amsterdam.

15 april 2019 om 07:45

Welke club doet dat niet? Of denk je serieusdat de entrada in A'dam is bedacht?

15 april 2019 om 07:58

Hahaha ja, die Entrada is ook zo lekker Amsterdams!! Haha

Ik heb nog nooit zo gehoopt dat mijn club niet wint. Ik wil gewoon thuis, tegen Jong AZ, kampioen worden in een volle Veste! Is toch het mooiste?

15 april 2019 om 07:39

Natuurlijk is dat veel leuker, maar zullen ze dat risico willen lopen door a.s. vrijdag niet te winnen? Jong Ajax heb je natuurlijk niet zomaar van gewonnen (getuige de eerste wedstrijd in Enschede)..

Dit klinkt een beetje als een open uitnodiging voor alle ajax hooligans om lekker te komen rellen. Benieuwd wat de gemeente Amsterdam hiermee gaat doen. Zou me niks verbazen als deze wedstrijd nu helemaal zonder publiek moet worden gespeeld en dat de FC Twente fans ergens in Hilversum of nog eerder niet meer verder mogen reizen. Heb je dan wat?

15 april 2019 om 07:56

Hoezo zouden daar Ajax hooligans op af moeten komen?
Gewoon feestje vieren niks aan de hand

15 april 2019 om 08:39

@yello Omdat er een grote groep Twente hooligans een feestje vieren in hun stad... Als de Ajax hooligans daar niet op reageren, zouden zij geen hooligans zijn.

15 april 2019 om 11:27

Op zich gaan de harde kern van Twente en Ajax nog wel aardig met elkaar. Dat is nog geen garantie op een rustig middagje in A'dam.

Dus als je kampioen wordt mag je niet massaal een feestje vieren na al die ellende? Wat een onzin joh!

Waarom geen schermpje in je eigen stadion. Probleem opgelost.

Gaat natuurlijk helemaal niet gebeuren..
Vroeger waren er okk zulke oproepen, stond je ergens met 35 man of zo, kansloos.
Ben zelf Vak P ‘er maar gelukkig van een andere generatie, wat andere supporters ervan denken vind ik het minst interessant, wat je ziet is dat er intern gedonder van komt, dit soort, “kijk ons eens verontwaardigd zijn” acties passen niet bij eeen vereniging als P.

15 april 2019 om 17:50

Ben jij van de generatie verkoop en handel in bloem? Hoe dan ook, goede response van een P'r, kan niet anders zeggen 👍🏻

16 april 2019 om 09:02

Ook dat gebeurt inderdaad al decennia, niets nieuws onder de zon...
P is al lang P niet meer, het nieuwe grut mist wapenfeiten tov de oudere garde en gaan dus soms op een gekke manier proberen statements te maken etc. Waar P nog goed in is is de tifosi, nopg steeds ongekend in Nederland wat mij betreft, maar dit sort nonsense daar hou ik niet van.

Wat lees ik toch veel dubbele moraal hier. Als Ajax kampioen kan worden in de Kuip maar ze worden daar niet toegelaten dan is de wereld te klein. Maar als Twente kampioen kan worden dan mogen ze niet naar Amsterdam komen.

De beste oplossing is uitwijken naar een ander stadion. Daar is niets raars aan en gebeurd veel vaker. Laat ze nou net in Amsterdam 2 stadions hebben waar dat kan. En geen gezeur dat dit onmogelijk is. Zowel de Arena kan prima en de stadionhuur kan prima uit want het levert meer dan genoeg op. En ook het Olympisch stadion kan prima want daar zijn in het verleden genoeg wedstrijden gespeeld.

15 april 2019 om 08:16

Wie zegt dat Twente fans niet naar Amsterdam mogen komen? Ze hebben gewoon 185 kaarten die beschikbaar zijn...

15 april 2019 om 08:17

Maar wie gaat de huur van het stadion betalen? Ajax is geen eigenaar, dus stadion zal gehuurd moeten worden. En wie neemt de kosten op zich? Gemeente Enschede maar weer dan?

15 april 2019 om 08:26

Wat??? Uitwijken naar een ander stadion omdat??? Uitwijken naar een ander stadion gebeurd als het eigen stadion niet voldoet, dat is duidelijk niet het geval. Uitwijken omdat de bezoekende club vind dat je meer capaciteit moet hebben voor de supporters gebeurd niet. Werkelijk waar van de zotte, de voorstellen waar mensen mee komen. Hoezo competitievervalsing, voor twente maar ff uitwijken en de rest van de clubs moet het er maar mee doen????

15 april 2019 om 08:34

Zoveel onzin.. JC Arena huren kost tonnen. Dat ga je nooit terug verdienen met een paar duizend bezoekers. En dan begin je over het olympisch stadion. Daar is al sinds mensheugenis geen risico wedstrijd meer gespeeld. Ja, risico wedstrijd want als vak-p langs komt met laten we zeggen 1000 man is het een risico wedstrijd. Tel daarbij op dat het olympisch stadion geen camera’s heeft en geen hekken tussen de vakken dan weet jij ook dat het lastig wordt.

15 april 2019 om 08:44

Ajax dat kampioen kan worden in de Kuip en eist om meer toegangsplekken is een veiligheidsrisico en totaal anders dan deze kwestie van Twente nu. Daarnaast zou Ajax ook worden uitgelachen, maar even wat extra Ajax supporters naar de Kuip toestaan? Nee, dan kan je invullen wat de gevolgen zullen zijn....

15 april 2019 om 09:35

@spijkenisser,

Toen Ajax de halve finale in de kuip moest spelen hoorde ik overal het argument dat het schandalig was dat Ajax geen uitsupporters mocht meenemen. Zelfs woorden als competitievervalsing werden gebruikt.

Volgens veel experts en specialisten kunnen er inmiddels weer prima supporters over en weer mee naar wedstrijden tussen Ajax en Feijenoord. Dan kunnen een paar extra tukkers vast ook wel mee naar Amsterdam.

15 april 2019 om 09:40

Dat is toch totaal anders? Tijdens de Klassieker mogen er helemaal geen uitsupporters bij mogen zijn, terwijl je zelf zegt dat experts en specialisten vinden dat het weer prima is dat deze erbij kunnen zijn. Bij de kampioenswedstrijd van Twente mogen er gewoon uitsupporters bij zijn, alleen zijn het er 185. Daar moet de rest van de KKD het ook mee doen als ze op de Toekomst komen spelen. Dus waarom moet dat opeens anders?

15 april 2019 om 13:40

Omdat dit om een kampioenswedstrijd gaat waar erg veel belangstelling voor is. Lijkt me een totaal andere situatie die een uitzondering rechtvaardigt

15 april 2019 om 13:58

Uhm nee. Als andere clubs een kampioenswedstrijd spelen, dan worden er ook niet opeens extra plaatsen vrij gegeven voor die club. Waarom nu wel voor Twente doen? Alleen omdat ze met 185 man in het stadion kunnen in een kampioenswedstrijd? Dat zijn gewoon de omstandigheden in de KKD waar je mee moet leven.

15 april 2019 om 08:59

Als Ajax bij Excelsior kampioen zou kunnen worden, wordt de wedstrijd ook niet verplaatst naar het Kasteel of de Kuip. Dan moet Ajax het ook gewoon doen met de 500 kaartjes die Excelsior ter beschikking stelt. Waarom zou er in het geval van FC Twente wel naar een ander stadion moeten worden uitgeweken. Ze zijn welkom met het maximale aantal uitsupporters dat op de Toekomst passen.

Als Ajax in Enschede kampioen kan worden, dan is het vast ook niet toegestaan om een entrada te houden daar. Dan moeten ze met een verplichte buscombi komen en mogen ze er alleen uit bij het stadion. Laat staan dat er nog extra supporters mogen komen om een entrada te organiseren. Dat zou de gemeente Enschede gewoon verbieden in verband met de openbare veiligheid. Waarom zou FC Twente in Amsterdam dan wel die vrijheid moeten krijgen? De enige met een dubbele moraal ben jij. Nergens in Nederland worden dit soort uitzonderingen gemaakt.

15 april 2019 om 09:32

Zelfs een club als Excelsior stelt meer plaatsen beschikbaar dan de 185 plaatsen van Ajax. Als een amateurclub een grote club loot in de beker gebeurd het ook regelmatig dat de thuiswedstrijd omgeruild wordt met de profclubs. Het is gewoon amateuristisch dat Ajax maar 185 plaatsen beschikbaar stelt. En ik heb ook niet gezegd dat de Twente supporters niet met een buscombi moeten komen? Als er namelijk voor 500 man ruimte wordt gecreëerd wat prima mogelijk is dan kun je het nl. prima met een buscombi regelen en beter in de hand houden.

Juist op deze manier worden onnodig risico's gecreëerd.

En doe niet roomser dan de paus, als Ajax Europees speelt gaan er steevast meer supporters mee of hooligans met eens stadionverbod dan dat er toegangskaarten zijn verkocht. Die gaan dan zgn. een feestje bouwen in de stad. Daarom hebben ze ook zon goede naam in Europa.

Dat noem ik dus wel een dubbele moraal. De enige reden dat veel mensen Twente geen extra toegangskaarten gunnen is vanwege de puinhoop die Twente in het verleden heeft veroorzaakt en komt vanuit de onderbuik. Verder is er geen enkel steekhoudend argument waarom je niet iets extra's zou kunnen organiseren voor een club die kampioen kan worden.

15 april 2019 om 10:03

Wat een onzin. Heb je ooit gezien hoe het stadion op de Toekomst eruit ziet? Daar is niet zomaar de mogelijkheid om meer uitsupporters toe te laten. Zou je ze toelaten op de zijde waar de thuissupporters zitten, dan is er geen scheiding met de uitsupporters wat voor ongeregeldheden kan zorgen.

En er is geen steekhoudend argument waarom je niets extra's mzou kunnen organiseren? Wat denk je van veiligheid, extra kosten voor politie die je in een stad als Amsterdam ergens anders veel beter kan gebruiken etc.? Verder snap ik niet waarom er überhaupt iets extra's geregeld moet worden. Als Ajax, PSV, Feyenoord etc. kampioen worden, wordt er ook niks extra's geregeld. Dus waarom moet dat nu wel?

15 april 2019 om 13:25

Nouja.. gemiddeld komen er zo'n 500 supporters op een wedstrijd van Jong Ajax af. Op een stadion met een capaciteit van 2200 zijn er dan nog zo'n 1700 plekken vrij.
Naar een ander stadion verhuizen is natuurlijk ook een absurd verzoek, en komt niet van de club maar van een SV. Echter is 185 wel heel erg mager bij zoveel vrije plekken. Volendam deed wat vakken meer open voor uitsupporters waar we met 1000 man een mooi voetbalfeest hebben gemaakt.

Zelf blijf ik lekker in Twente. Veel gezelliger

We moeten dit niet doen vind ik. Gewoon die paar uit supporters in het uitvak laten zitten en de rest in Twente blijven.

Mochten we dan kampioen worden vrijdag moeten de spelers zo snel mogelijk richting Twente en onthalen we ze weer op de snelweg. En dan maken we er maandag echt een feestje van in de Veste.

Ja het criminaliseren van voetbalsupporters is zo ver gegaan dat je bijna nergens meer welkom bent. De gemiddelde uit reis is al ver overtrokken. Maar nu heeft 'onze' (niet gekozen) burgemeester het home al twee jaar dicht op valse beginselen. Sommigen wijken nu uit, als ze allene voetbal kijken, geen probleem lijkt me, gedraag je , vier het evt feestje en dan terug naar het oosten.

Verspeel dan nu punten en maak het thuis af. Probleem opgelost lijkt me.

15 april 2019 om 13:26

Zul je zien dat Sparta verliest.. haha

Met dit soort misplaatste arrogantie en opvattingen zou ik als burgemeester van A'dam gelijk uitpubliek verbieden aanwezig te zijn bij de wedstrijd. Hup, gelijk een duidelijk signaal teruggeven.

Dit is pure provocatie en uitlokking, slaat nergens op.

15 april 2019 om 10:43

Misplaatste arrogantie, provocatie en uitlokking nog wel!? En dat allemaal omdat een paar jongens een biertje in A'dam willen drinken...

15 april 2019 om 11:04

Punt is natuurlijk wel dat deze uitlatingen van slechts een deel van de Twente aanhang komt, Vak-P, door dan maar iedereen te straffen lijkt me een compleet overtrokken reactie, op basis van wat uitlatingen. Ik vind het idee van Vak-P dus net zo slecht als de jouwe.

15 april 2019 om 18:03

Volgend jaar gewoon verplichte buscombi 100 kaarten en in Hengelo op trainingscomplex Twente Ajax afwerken

Als Twente slim is stellen ze jong Twente op met wat ander jeugd, het hele eerste vrijaf geven.
Als je deze wedstrijd maar niet wint of gelijk speelt.

Probeer wat spelers uit, probeer er een training van te maken, zo lang mogelijk de bal in de ploeg houden. Who cares hoeveel je verliest. Goede ervaring voor de jeugd.

2de Paasdag kampioen worden in de Veste moet het streven zijn. Het kan gewoon! Laat deze wedstrijd aan je voorbij gaan. Kampioen worden in de Veste is het aller mooiste. Dus de toto op winst jong ajakkes.

15 april 2019 om 11:52

En dan Sparta verliezen van Helmond. Wordt je zonder te spelen kampioen!

185 man naar een kampioenswedstrijd van FC Twente. Ik begrijp dat dit erg schrijnend is voor menig trouw FCT-supporter. Ajax had in deze veel meer mee kunnen denken met de Tukkers. Begrijpelijk dat ze voor een alternatief kiezen, al zal dit hoe dan ook weer voor problemen gaan zorgen..

15 april 2019 om 09:36

Hoezo moet Ajax hierin mee denken met Twente? 185 uitkaarten is gewoon 185 uitkaarten. Daar moet de rest van de KKD het ook mee doen.

Alleen omdat het de kampioenswedstrijd is voor Twente, moet er opeens naar een oplossing gezocht worden. Hou op hoor.

15 april 2019 om 13:31

Oplossing is heel makkelijk: extra vakken open
Er komen een man of 500 op een wedstrijd van Jong Ajax af wat betekent dat er 1700 plekken vrij zijn.

15 april 2019 om 13:37

Dat is niet heel makkelijk, want het stadion op de Toekomst heeft op de lange zijde geen afscheiding om thuis -en uitsupporters aan dezelfde zijde te hebben. Als er problemen op de tribunes komen, wie mag er dan voor opdraaien? Oplossing is gewoon dat Twente met 185 man komt en niet moet janken.

Alle andere KKD clubs hebben ook alleen de beschikking over 185 plaatsen als ze op de Toekomst spelen. Waarom zou er nu een uitzondering moeten worden gemaakt, enkel en alleen omdat het voor Twente de kampioenswedstrijd kan zijn?

15 april 2019 om 14:14

Hoezo janken?
Een verzoek mag toch altijd gedaan worden? Dan ga je met elkaar in gesprek en dan wordt het ja of nee. Als het ja is dan zitten er meer mensen in het stadion. Als het nee is zitten er meer mensen in de stad.

Ik snap niet dat hun denken dat ze recht erop hebben om in de Johan Cruijff arena te mogen spelen als kkd club , jong Ajax speelt als hun wedstrijden op de toekomst dus jullie ook , zou me eerder druk maken om al die miljoenen die nog open staan voordat ze volgend jaar weer punten afgaan trekken

Het is zo gelopen voor Twente niets aan te doen. Als het voor de winterstop was geweest deze wedstrijd had je waarschijnlijk niemand gehoord. Twente moet het gewoon doen met 185 kaarten. En volgend seizoen mogen ze weer in de Arena en krijgen ze meer kaarten. Jammer dat is het voetbal in de Kkd..

Iedereen met de trein? Die krijgt vast te maken met een stroomstoring tussen de weilanden. Beter gaan ze met de auto, en dan met 1000 man een optocht vanaf de parkeerplaats.

Ludiek wel: Twentrada :-D

Benieuwd of de Tukkers net zo’n warm (nat) welkom krijgen als afgelopen woensdag...

Wat iedereen hier vergeet is dat de uitwedstrijden van Twente tegen Jong Psv, jong AZ en jong FC Utrecht allemaal niet op het eigen complex werden gespeeld maar in een echt stadion. Bij jong PSV in het stadion van Helmond Sport. Bij Volendam uit werd zelfs een lange zijde beschikbaar gesteld door de thuisclub. En dan betrof het geen kampioens duel.

15 april 2019 om 10:37

"wat iedereen hier vergeet is dat de uitwedstrijden van Twente tegen Jong Psv, jong AZ en jong FC Utrecht allemaal niet op het eigen complex werden gespeeld maar in een echt stadion."

Dat is vrij logisch te verklaren. PSV mag om veiligheidsredenen simpelweg geen risicowedstrijden spelen op De Herdgang, dus moest er tegen Twente wel uitgeweken worden naar een ander stadion. Ajax hoeft niet uit te wijken, omdat De Toekomst wel geschikt is voor risicowedstrijden.

Ik begrijp dat de opluchting bij Twente groot zal zijn als ze na een jaar weer terug naar de eredivisie promoveren. Maar is het voor een club die 9 jaar geleden nog landskampioen werd en 5 jaar geleden nog Europees speelde niet een beetje ongepast om volle bak feest te gaan vieren als je kampioen wordt van de Kkd?

Zo ja: misschien is het dan inderdaad beter als die wedstrijd toch in de Arena gespeeld wordt. Lekker feestvieren in een stadion met 55.000 plaatsen, dat op het uitvak na helemaal leeg is. Zou ergens wel passend zijn.

15 april 2019 om 11:02

Ik snap je punt, maar vergeet niet dat we als aanhang ook al jaren naar rukvoetbal kijken (nog steeds), bakken met stront van de rest van het land vangen (soms terecht, soms onterecht) en als fan onze club bijna kapot hebben zien na 843 verschillende lijken die uit de kast vielen.

We zijn kortgezegd niet verwend, hiermee wil ik overigens geen medelijden wekken, maar als supporter zijn wij net zo goed slachtoffer van de frauduleuze zaken en met het oog daarop + de algemene grote dorst in deze regio weet ik zeker dat het gevierd gaat worden alsof we de CL gewonnen hebben. Daar gaat iedereen weer wat van vinden en daar ga ik op mijn beurt dan weer niets van vinden.

15 april 2019 om 11:28

O, je hebt groot gelijk, hoor. De supporters kunnen hier niets aan doen en ik misgun niemand een feestje. Ik denk alleen dat ik zelf niet heel blij zou kunnen zijn met deze titel. Je was nog maar zo kort geleden een (nationele) topclub en nu moet je gaan vieren dat je de nummer 19 van Nederland bent...

15 april 2019 om 12:13

Klopt ook cabinessence, dat heb ik zelf ook. Heb er moeite mee om heel blij te zijn met dit a.s. kampioenschap, zeker omdat volgend jaar weer billenknijpen wordt en we er misschien wel direct weer uitvliegen als ik het spel van dit jaar zie. Maar proberen moeten we het toch en de selectie zal er volgend jaar weer anders uitzien. Hopelijk kunnen we volgend jaar overleven en vervolgens bouwen aan een vast selectie en meer stabiliteit in de toekomst. Ik hoop het.

Met het oog op bovenstaande beroep ik me persoonlijk dus op grote dorst waarom ik het persoonlijk vieren ga.

15 april 2019 om 12:55

Wanneer je zo snel terugkeert kun je daar alleen maar respect voor opbrengen, ik ben dolblij met deze titel. Of we nou 5 jaar geleden nog meededen in de cl of kampioen waren. Hoe kun je nou niet blij zijn als Twente supporter zijnde. Nog een jaar kkd zou de doodsteek zijn.

15 april 2019 om 13:07

fct1981

Ik ben er persoonlijk blij mee en zeg nergens dat ik niet blij ben indien we kampioen worden, maar heel blij? Nee, dat lukt me niet. Daarvoor vond ik het dit jaar te armoedig, zowel ons eigen team als onze tegenstanders. Ik weet dat nog een jaar KKD rampzalig zou zijn voor onze financien, dus in dat opzicht kan ik er blij mee zijn en ben ik dat ook.

Overigens heb ik me ondanks het matige spel wel weer bijzonder vermaakt dit jaar in het stadion, lekker op vrijdagavond en er gebeurt altijd iets tijdens wedstrijden, juist om het bedenkelijke niveau.

15 april 2019 om 11:51

Waarom is dat ongepast? Omdat wij supporters van onze club houden. Juist naar jaren ellende als supporter zijnde, moet je dit juist dubbel zo hard vieren. Wij zijn jarenlang en nog steeds de grootste slachtoffers van wanpraktijken van onze oud voorzitter. Ik kan me voorstellen dat je je als club nederig op moet stellen, maar bij de supporters komt er naar jaren ellende een sprankje hoop aan de horizon. Stel je voor dat het jouw PSV overkomt, zou je dan dezelfde opmerkingen maken? Wat een zuur land zijn we toch geworden met zijn allen, we zijn niet de eerste en ook niet laatste die dit overkomt.

15 april 2019 om 12:54

"waarom is dat ongepast?"

Omdat het een titel is die beneden je stand ligt.

15 april 2019 om 13:13

Momenteel ligt dit niet onder onze stand. We zijn buiten alle financiële ellende terecht gedegradeerd, we spelen op het moment belabberd, dus nee die ligt niet onder onze huidige stand. Van oudsher ben je misschien de vierde van NL, maar voor nu is dit prima en moet dit gevierd worden. De club zelf zal zich wel nederig opstellen.

Dit is natuurlijk allemaal onzin en puur een middel om de boel op scherp te zetten en een andere locatie af te dwingen. Ben zelf Twente supporter maar ga echt niet naar Amsterdam om daar een feestje te bouwen. Dat wij kampioen worden op de Toekomst is niet anders en hoort bij de degradatie die we hebben gehad. Ik en veel anderen gaan lekker de oude Markt op en vieren het daar op een bescheiden manier.

Wat een zuur verhaal naar Ajax en Amsterdam zeg. Wat verwacht je dan? Dat Ajax de hele lange zijde voor Twente fans opengooit en ze alle ruimte geeft voor een feestje? Ik gun het Twente en vind het helemaal prima dat ze een feestje bouwen in Amsterdam, maar die zure reacties naar Ajax toe vind ik toch wel misplaatst.

15 april 2019 om 11:57

Waarom zuur? Stel je als Ajax zijnde wat coulanter op. Heel Nederland moet ook maar begrip hebben voor verplaatsen van competitie wedstrijden vanwege jullie Europees succes. Dan is het opeens voor het gezamenlijke Nederlandse voetbal.

15 april 2019 om 12:05

Appels en peren.

15 april 2019 om 12:11

Heel Nederland moet zich maar naar jullie schikken, maar ow wanneer jullie je een keer moeten schikken. Hoe klein kun je wezen.

15 april 2019 om 12:12

Nogmaals: appels en peren.

Veel mensen vergeten dat FC Twente niet zo maar een club is. Het is de vierde club van Nederland met een achterban die tot de top 3 behoort. Elke 2 weken bijna 30000 supporters in de KKD en verruit de meeste uitsupporters. Lijkt me dat je hier als Knvb en lokale autoriteiten gewoon rekening mee moet houden door een kamopienswedstrijd niet op een veredeld amateurcomplex te spelen. Zo makkelijk om het probleem bij de supporters neer te leggen. Laat de wedstrijd in de Arena spelen en het probleem is opgelost.

15 april 2019 om 11:19

Dat is niet te betalen he?
We spelen in de KKD, dan speel je dus ook tegen spek en bonen ploegen, en die spelen soms op amateur complexen maar de Toekomst voldoet aan alle (veiligheids) eisen dus er is geen enkele reden om uit te wijken

15 april 2019 om 11:44

De ArenA is voor ploegen in de Eredivisie. Helaas als je in de KKD speelt moet je naar De Toekomst. Vind het raar dat je stelt dat Twente veel fans heeft dus moet het maar in de Arena. Nee het is op de toekomst en je hebt je maar te houden aan de capaciteit van de Toekomst. Dat is het leven van een ploeg in de KKD. Wedstrijd spelen en zo snel mogelijk naar de Grolsche Veste om je kampioensfeest te vieren met ALLE supporters erbij😉

Ik word een beetje moe van Vak P. Puberaal tegen dingen aantrappen, en nu waarschijnlijk proberen af te dwingen om te laten spelen in de Arena (wat eerder is gedaan voor de veiligheid). Bedankt Vak P, dat (onze) voetbalsupporters straks weer in een kwaad daglicht staan.

Zelf ga ik vrijdag lekker in het cafe kijken en stiekem hoop ik dat we het kampioenschap uitstellen tot de 2de paasdag. Thuis met 30.000 man de schaal omhoog houden en feest vieren is toch een stuk leuker.

15 april 2019 om 12:09

Ik hoop niet dat ze het uitstellen. Je moet het lot niet tarten. Zeker als Twente zijnde moet je geen enkel risico nemen en vol op vrijdag gaan, waar halen sommige supporters de arrogantie vandaan. Dat feestje komt er wel.

15 april 2019 om 12:24

Dat zeker. uurlijk moet je nu niet bewust punten gaan verspelen en moeten we zo snel mogelijk het kampioenschap binnenhalen, maar voor mij als supporter is het het leukst om gewoon thuis kampioen te worden natuurlijk.

Het tegenstrijdige is dat er zoveel commentaar is over de wedstrijd, maar ondertussen wel kaarten aanbieden voor woekerprijzen op internet door de Ajax aanhang.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren