Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eto'o legt afwijzen van Ajax uit: 'Ik wilde per se in de top actief blijven'

Laatste update:
/

Het leek er heel even op dat Samuel Eto'o zijn rijke loopbaan zou gaan voortzetten in de Eredivisie, maar een overgang naar Ajax kwam niet van de grond. Woensdag werd de 33-jarige spits gepresenteerd bij Everton, waar hij een contract voor twee seizoenen ondertekende. Daarbij verklaarde hij op een zo hoog mogelijk niveau actief te willen blijven.

De 33-jarige goalgetter koos zodoende voor een langer verblijf in de Premier League, terwijl hij ook aanbiedingen had om elders aan de slag te gaan. "In de afgelopen tien dagen heb ik aardig wat gereisd en met een aantal clubs gesproken", zei Eto'o bij zijn presentatie. "Ik wilde per se in de top actief blijven en Everton geeft mij die kans. Mentaal en fysiek heb ik me nog nooit beter gevoeld."

Doel van de Kameroener is om met Everton een ticket voor de Champions League te bemachtigen. De club uit Liverpool liep vorig seizoen net een klassering bij de beste vier mis en speelt om die reden dit seizoen in de Europa League. Voor Eto'o is Everton na Real Madrid, Leganés, Espanyol, Real Mallorca, Barcelona, Internazionale, Anzhi Makhachkala en Chelsea de negende club in zijn loopbaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan kan je dat van te voren toch ook wel beredeneren, vind het maar een slap excuus.

27 augustus 2014 om 13:29

hij had het eerder aan kunnen geven, dat is slap. Maar hij heeft wel gelijk, qua geld en competitie is everton beter als ajax.

27 augustus 2014 om 14:11

qua geld kan ik je gelijk geven, maar everton is ook maar een sup in engeland echt geen topclub. Dus vindt het onzin dat die beter zijn dan ajax.

eto' o had gewoon direct nee moeten zeggen, want je weet toch wel of je zoals hij zegt in de top wilt blijven (geld is de echte reden naar mijn mening) of niet.
Dus een excuus van niks.

27 augustus 2014 om 14:22

Op dit moment schat ik Everton echt wel hoger in dan Ajax, zeg ik als Ajax fan. Everton gaat gewoon weer, net als afgelopen seizoen, meedoen om plek 4

27 augustus 2014 om 14:24

@jolano

Ajax beter dan Everton kan het nog gekker?

27 augustus 2014 om 14:30

@nerazzurri9: Ik denk dat Ajax wel van Everton kan winnen, sowieso doet Ajax het vaak goed tegen Engelse clubs. Niks geks aan vind ik.

27 augustus 2014 om 14:48

@pf10 haha goeie grap

27 augustus 2014 om 15:12

meedoen om plek 4 nee laat me niet lachen :chelsea,arsenal,liverpool,man. city,tottenham,man.utd, en dan heb ik er nu al de eerste 6 opgenoemd dus daar komt nog een x aantal clubs bij die om de 7e tot de 10 e plaats gaan spelen evrton heeft alleen maar geld om zo speler te betalen ja jammer dan voor ajax maar ajax is echt wel een betere club dan everton

27 augustus 2014 om 15:13

Angelo Ajax won van de kampioen van Engeland, dus wat is daar gek aan? Ajax is sportief beter dan everton ook omdat Ajax wel CL speelt.

27 augustus 2014 om 15:26

Qua geld en competitie zeg je!!

Als ik de media geloof dan was het geld niet meer een drijfveer, beste man heeft geld genoeg opgebouwd voor 5 generaties later. Wat betreft de competitie, die is inderdaad minder dan engeland, maar dan is het wel tegenstrijdig dat die wel besloot om naar Anzhi te gaan.

Achteraf blij dat deze man niet is gekomen. Waarschijnlijk weer een sterspeler die slecht zou gaan presteren, maar wel zou blijven spelen vanwege zijn status. en loopt op die manier ook nog de ontwikkeling van anderen in de weg.

27 augustus 2014 om 15:26

Qua geld en competitie zeg je!!

Als ik de media geloof dan was het geld niet meer een drijfveer, beste man heeft geld genoeg opgebouwd voor 5 generaties later. Wat betreft de competitie, die is inderdaad minder dan engeland, maar dan is het wel tegenstrijdig dat die wel besloot om naar Anzhi te gaan.

Achteraf blij dat deze man niet is gekomen. Waarschijnlijk weer een sterspeler die slecht zou gaan presteren, maar wel zou blijven spelen vanwege zijn status. en loopt op die manier ook nog de ontwikkeling van anderen in de weg.

27 augustus 2014 om 16:06

Ajax heeft in de afgelopen jaren nog gewonnen van City en van United, in jaren dat die clubs hoger eindigden dan Everton. Dus het is helemaal niet raar om Ajax hoger in te schatten dan Everton. Mensen denken al gauw dat iedereen in de premier league automatisch beter is dan onze eredivisietoppers, maar dat is onzin.

Als competitie is de PL natuurlijk wel sterker, dus ik begrijp de keuze wel. Jammer, ik had hem graag in Amsterdam gezien.

27 augustus 2014 om 16:19

Iedereen kan van iedereen winnen Ajax won ook van Barcelona zijn ze dan beter? Kunnen ze de kampioenschap winnen in Spanje of in de finale komen van CL? Nee he

27 augustus 2014 om 16:31

wat Twente6 probeert te zeggen is dat everton in de pl speelt en van ajax naar subtop pl is toch een stap omhoog vindt je zelf van niet dan?

27 augustus 2014 om 17:35

@angelootje2000: goed onderbouwd! Speciaal voor jou de resultaten van Ajax van de laatste 3 jaar tegen de Engelse clubs in officieel verband: Ajax-Man.united (0-2, 2-1), Ajax-Man.city (3-1, 2-2). Kun je uitleggen wat je grappig vind?

27 augustus 2014 om 18:10

Bij Ajax had hij net zoveel kunnen verdienen als bij Everton. Daarnaast had hij in de CL kunnen spelen en had hij gespeeld voor het kampioenschap.

Alleen de competitie is een verschil.

27 augustus 2014 om 18:48

Of hij wachtte eerst welke clubs hem echt wilden hebben, als niemand hem meer wilde hebben zou hij altijd nog naar ajax hebben gekund.
Het was inderdaad netter geweest as hij het eerder had gezegd.

Dat ajax beter is dan Everton ben ik niet met je eens. Everton was afgelopen 2 jaar 1 van de best voetballende ploegen in Engeland en de subtop in Engeland is beter dan de top 3 in Nederland.

27 augustus 2014 om 18:50

Incidenteel kan je best van ze winnen maar over een heel jaar zijn de Engelse ploegen toch echt sterker.
ajax verliest ook van Zwolle en Feyenoord van Utrecht maar dat betekent niet dat Zwolle en Utrecht beter zijn dan ajax en Feyenoord.

27 augustus 2014 om 19:02

nerazzurru9, ik zeg nergens dat ajax beter is dan everton, maar dat ze de sup zijn in engeland, dus ajax kan beter zijn, of niet soms

27 augustus 2014 om 20:50

PEC won 2x van Ajax, Ajax won van Barca, Barca van Real en Real van Bayern. Ik maar denken dat Real, Barca en Bayern de beste teams van de wereld zijn, maar dat is Pec. Domme ik

28 augustus 2014 om 17:22

dankje, ik bedoel idd dat de competitie beter is.

27 augustus 2014 om 15:27

En gelijk heeft hij! Natuurlijk wil hij in de top blijven voetballen. De Premier League dus en niet Ajax.

27 augustus 2014 om 18:01

Idd! Nu hebben we geen tijd meer, een matige selectie met vooral een matige aanval (waar blijven de nieuwe aanwinsten???) met deze selectie echt geen overwintering in de CL. Heel slecht gehandeld dit van Marc en co

Nou Ajax speelt in de top van Nederland en in de Champions League! Niet hoog genoeg?

27 augustus 2014 om 13:21

Niet qua tegenstand in de Eredivisie nee. Ik denk dat hij Ajax wel goed genoeg vond maar de tegenstand niet.

27 augustus 2014 om 13:40

Alsof Eto'o nog zo een grote waarde is in de PL. Ik vond hem het afgelopen seizoen maar armoedig hoor.

27 augustus 2014 om 13:49

Ja hij heeft afgelopen seizoen ook zoveel gespeeld natuurlijk. Wekelijks 90 minuten! Not.. die man heeft het prima gedaan in de weinig speeltijd die hij kreeg.

27 augustus 2014 om 14:09

Prima gedaan hahaha, waar haal je ie onzin vandaan? De man speelde gewoon bijna elke wedstrijd dramatisch.

27 augustus 2014 om 14:56

Maar je was wel blij toen er drie prikte tegen de Reds...

27 augustus 2014 om 16:18

Heeft ie zeker nog nooit van pec gehoord die geven genoeg tegenstand

30 augustus 2014 om 15:24

Hij kiest gewoon voor t geld. of de Russische competitie zo goed was...

27 augustus 2014 om 13:21

Je bedoelt EL, Ajax overleeft never nooit de groepfase.

27 augustus 2014 om 13:27

Groepsfase CL is toch ook gewoon CL?

On: de premier league is natuurlijk veel sterker als de eredivisie, in dat opzicht een logische keus

27 augustus 2014 om 13:39

@ Maxwellgabri: Bijna is niet helemaal. Dat leer je waarschijnlijk al in je eerste levensjaren :P Ik denk eerlijk gezegd dat dit gewoon prietpraat is van Eto'o. Als er eentje ongegeneerd casht in zijn carrière, dan is hij het wel. Ik geef hem geen ongelijk, maar ik zie dan liever dat iemand gewoon zegt dat hij wacht op de beste financiële deal. We kunnen immers ook niet zeggen dat Anzhi in de top actief was, dus dat 'in de Europese top blijven' wat hij zegt klopt niet.

Kortom; Ajax moet blij zijn dat hij niet voor hen gekozen heeft, want die jongen heeft niet de juiste drijfveer.

27 augustus 2014 om 13:51

Waarom niet? Een speler als Eto'o zou misschien het verschil kunnen maken.
Afgelopen seizoen had Ajax het kunnen redden in een poule met Barcelona, Celtic en AC Milan. Thuis in de laatste minuut een overwinning tegen Milan weggegeven, uit in Milaan heel de wedstrijd beter en tegen Celtic had Ajax zeker 4 punten moeten halen.

Ze doen het niet en wat dat betreft heb je gelijk maar het is niet onmogelijk. Beetje geluk met de loting en in vorm zijn op het juiste moment en het is 100% mogelijk.

27 augustus 2014 om 14:09

Het zou makkelijk kunnen als ze een beetje gunstige loting hebben en als ze in vorm zijn

27 augustus 2014 om 13:22

Hij bedoelt natuurlijk top Europa en niet Nederland

27 augustus 2014 om 14:13

Ja Everton is top van Europa inderdaad hahah

28 augustus 2014 om 07:42

Everton niet maar de Premier League wel.
Hij wil bij de top in beeld blijven en ik denk dat de top idd eerder naar een wedstrijd in de PL kijkt als naar onze eredivisie...

27 augustus 2014 om 13:22

Het is nou ook weer niet zo dat Ajax structureel bij de beste 16 van Europa zit. Ik kan met voorstellen dat je als voormalig internationaal topvoetballer niet zit te wachten op de Eredivisie met wedstrijden als Dordrecht uit. De PL zal toch wel een grotere aantrekkingskracht zijn geweest.

27 augustus 2014 om 13:50

Dat denk ik ook, maar hij had dat gewoon van te voren moeten aangeven. Als je achteraf met een verhaal als dit komt, waar ik overigens volledig achter sta, had hij van te voren ook nee tegen Ajax kunnen zeggen.

27 augustus 2014 om 14:01

tja, dat hoort ook weer bij het spel he. Hij kan meteen nee zeggen tegen Ajax maar wanneer het ook afketst met Liverpool of Everton dan heeft hij niks meer en heeft Ajax wellicht al een ander gekocht.
Alle opties openhouden, dat is zijn goed recht. Net zoals het van Ajax hun goed recht is om een deadline in te stellen.

27 augustus 2014 om 13:22

Hij bedoeld een topcompetitie! Snap wel dat hij niet in Eredivisie actief wil zijn

27 augustus 2014 om 13:22

Ja en Europees gezien is Ajax niet de top. Met top bedoeld hij de competitie en dat hij niet zit te wachten op al die kleine clubjes hier in Nederland

27 augustus 2014 om 13:24

maar bij everton speelt hij in de beste (nationale) competitie ter wereld, terwijl hij bij ajax in een slechte mickey mouse competitie had moeten spelen.

27 augustus 2014 om 14:51

Bij een subtopper van de competitie nr 2 van de wereld of bij een topclub in competitie nr 8 van de wereld, die wel CL in de beste internationale competitie speelt én zeker mét Eto'o en spelers met veel potentie wel bij de beste 16 van Europa zou kunnen terecht komen.

27 augustus 2014 om 13:24

Hij vind de top van Nederland en figureren in de CL duidelijk niet goed genoeg nee. Vind het niet heel onlogisch.

De keuze tussen Everton of Ajax lijkt me heel erg makkelijk.

27 augustus 2014 om 13:35

Met hetzelfde salaris schat ik de aantrekkingskracht van ajax normaal gesproken hoger in. Ik denk ook niet dat er maar 1 speler van ajax of psv zou nadenken over een overstap naar de subtob van welke competitie dan ook als daar geen salarisverhoging aan vast zou zitten. Maar dat is mijn mening, jullie zouden er anders over kunnen denken.

27 augustus 2014 om 13:25

Natuurlijk niet hoog genoeg. In de Champions League ben je niet meer dan groepsvulling en doe je voor (goedbetaalde) spek en bonen mee. Nu speelt Everton volgens mij geen CL. Kan je nagaan hoeveel status Ajax in Europa nog heeft.

27 augustus 2014 om 13:31

Het gaat ook niet om de status van Ajax maar om de status van de eredivisie. Als hij in de top wil blijven kijkend naar de club, had Ajax een streepje voor gehad want dat speelt CL in tegenstelling tot EL met Everton...met de top bedoelt hij dus de reguliere competitie

27 augustus 2014 om 14:52

Zullen we Milan en Barca of City en Lyon eens vragen of Ajax "groepsvulling" is? Want waarom lopen ze dan niet met gemak over die groepsvulling heen?

27 augustus 2014 om 13:25

lijkt me niet nee. dat niveau is hij een jaar of 15 ontgroeit

27 augustus 2014 om 13:33

Flut competitie wat geen eene reet voorstelt. Premier League is voor elke speler geweldig. En die 6 wedstrijden in de CL stellen ook niks voor. Het begint pas te tellen vanaf de kwart finales.

27 augustus 2014 om 13:59

en jij denkt dat ajax de volgende ronde niet zou halen met een eto o erbij ?

27 augustus 2014 om 14:07

Met een redelijke goede tegenstander uit pot 2 erbij nee, dan gaan ze niet door.

27 augustus 2014 om 13:40

Nee, competitie is key.

27 augustus 2014 om 15:36

Kijk bij Ajax speel je tegen Go Ahead Eagels , Rbc, ADO Den Haag, Exelcior etc.
Leuk natuurlijk maar in Engeland speel je tegen Manchester U, Chelsea, Tottenham, Liverpool, New Castel U , Swansea, Manchester City ect etc. Allemaal stuk voor stuk betere teams. Misschien snap je de keuze als je er zo tegen aan kijkt?

27 augustus 2014 om 13:50

FC Basel ook.
Dat je dat maar effe weet.

27 augustus 2014 om 14:04

In de top van Nederland maar in de bodem van de CL want de voorrondes en dan is het klaar.

Everton is toch meer club als Ajax en in een veel mooiere competitie.

27 augustus 2014 om 14:55

Voorrondes? Je weet dat voorrondes voor de groepsfase plaatsvinden? Everton is meer club als Ajax? Waarop baseer je dat? Ajax heeft voor het voetbal veeeeeel meer gebracht dan Everton namelijk.

27 augustus 2014 om 15:25

Prestaties uit het verleden heb je weinig aan!

27 augustus 2014 om 15:29

@ Ajax4xcl
Nee niet hoog genoeg inderdaad. De Premier Leagues is van een hoger niveau dan de eredivisie.

Begrijpelijk, denk alleen niet dat die eerste spits wordt.

Everton is niet echt de top of wel? Europa League en rond de 6e/7e/5e plek eindigen..

27 augustus 2014 om 13:24

subtop Engeland veegt de vloer aan met de topclubs uit Nederland, tel daar bij op dat deze teams ook nog eens 5x zoveel salaris kunnen bieden dan de 'top' uit Nederland - dan is het makkelijk kiezen, lijkt me.

Het komt niet vaak meer voor dat een speler uit NL Direct de stap naar de Engelse top maakt. De absolute toppers van Ajax gaan vaak naar Tottenham (dat een concurrent is van Everton).

Helemaal niet raar dus dat hij naar Everton gaat. We moeten onze Nederlandse bril eens afzetten

Bovendien wordt het artikel ook weer uit zijn verband gerukt, zie bijv.

"It is fair to say I am coming to end of my career rather than the start of it. So I was looking for a location where I would fit in and my contribution would be valued.

Wat zijn keuze dus veel duidelijker maakt, zijn familie woont in Engeland - hij is daar bekend, dat is fijner dan naar een nieuw land verhuizen op die leeftijd. Bovendien verdient hij natuurlijk een Veel rianter salaris dan dat hij bij Ajax zou verdienen. (110 k p/w geloof ik)

slechts als afsluiter (aller Aller laatste zin, de rest van het artikel gaat hier helemaal niet over) zegt hij

"I want to stay at the top and Everton permits me to do that.

27 augustus 2014 om 13:26

Waar maak ik een vergelijking met Everton en de Nederlandse top? Ik geef alleen aan dat ik Everton niet echt 'de top' vind zoals meneer Eto'o beweert.

27 augustus 2014 om 13:29

Denk dat Ajax Everton gewoon 2 x zou verslaan hoor. Helemaal geen top.

27 augustus 2014 om 13:30

als je de BPL de top vind - en dan nog met een subtopper meekan op die leeftijd - dan is dit toch wel de 'top' voor zo'n man.

27 augustus 2014 om 13:34

Everton heeft spelers waar Ajax niet eens mag denken die onder contract te hebben. Zoals Lukaku, Baines, Barkley. Maar tactisch zitten de Nlse ploegen vaak veel beter in mekaar dan de Engelse. Ik denk dat als Ajax een tweeluik met Everton zou spelen, het zeer gewaagd zou zijn aan elkaar want Ajax heeft ook talenten waar Everton geen kans bij maakt om te contracteren.

27 augustus 2014 om 13:34

Denk het niet. Everton heeft op bijna elke positie een betere speler lopen. Keeper heeft Ajax alleen een betere speler. Verdediging is bij Everton veel beter met Baines, Jagielka, Distin o.a. en spelers als Barkley, Barry, Pienaar, Naismith, Lukaku mag Ajax van dromen.

27 augustus 2014 om 13:37

Je kan wel betere spelers hebben maar tactisch is Ajax weer veel verder verwacht ik en dat kan elkaar al compenseren he.

En zo veel beter zijn die spelers niet, het is niet alsof Ajax daar super bang van wordt.

27 augustus 2014 om 13:44

Het is geen Moyes meer wat daar rondloopt he, en ik weet niet of je Everton onlangs hebt zien voetballen maar met Martinez steekt het daar ook taktisch enorm goed in elkaar. Ga voor de gein maar eens de 2-2 tegen Arsenal bekijken.

27 augustus 2014 om 13:48

Ik heb die wedstrijd live gezien ja afgelopen weekend. Arsenal is niet in vorm lijkt het of zoekende. Ik volg de PL gewoon wekelijks en ik weet dat Martinez (fan van verzorgd voetbal) daar de coach is.

En ik vind Ajax nog steeds de betere tactisch gezien, alleen mist Ajax nog de juiste spelers/snelheid op 1 of 2 posities(sowieso linkshalf positie moet beter bij Ajax).

27 augustus 2014 om 13:50

Toch denk je dat Ajax met gebrek aan kwaliteit het Everton moeilijk kan gaan maken omdat zij ' taktisch ' beter in elkaar steken?

Fijne dag Yesai, ik hoop dat het je duidelijk is waarom Eto'o voor Everton kiest en niet voor Ajax

27 augustus 2014 om 13:59

"denk dat Ajax Everton gewoon 2 x zou verslaan hoor."

Keep on dreaming kerel. Ze zullen niet afgeslacht worden, maar van de 10x legt Ajax het gewoon 9x af hoor in een tweeluik.

27 augustus 2014 om 14:05

Gebrek aan kwaliteit? Ajax kan Everton gewoon verslaan hoor, gebrek aan kwaliteit of niet. Ik denk dat het technische een tactische gedeelte gewoon van een nog hoger niveau is bij Ajax. De Ajax opleiding heeft een zeer hoog technisch en tactisch niveau. Alle spelers krijgen dat al jaren mee en spelen al jaren met zo een systeem. Het is niet voor niks dat Engelse ploegen vaak moeite hebben met de Nlse top (ajax voornamelijk).

Everton haalt goede spelers van buitenaf en hebben nu een coach die goed verzorgd voetbal wilt spelen maar zoals ik al zei bij Ajax is dat vanaf jongs/puber af aan er met de paplepel ingegoten en daarom zijn ze tactisch gewoon verder.

27 augustus 2014 om 14:19

Jongens, waar komt die wijsheid vandaan dat Ajax het tegen een club als Everton zou afleggen. Verheerlijk het buitenland a.u.b. niet zo. Als je naar de feiten kijkt zie je dat Ajax en Nl'se clubs in het algemeen het altijd goed doen tegen Engelse clubs. In het recente verleden kwam United en City niet of nauwelijk voorbij Ajax, iets verder terug had Arsenal het altijd lastig tegen Ajax en Psv. Dat is de top van Engeland, waarom zou een subtopper dan ineens zo makkelijk voorbij Ajax komen. Kom op even. Van de 10 keer, wint Everton 9 keer, zulke uitspraken zijn echt van de gekke hoor.

27 augustus 2014 om 14:22

Overigens ook leuk om al die namen te noemen. Maar technisch en tactisch is een Nl'se club inderdaad nog meestal superieur aan haar Engelse tegenstander. De namen van Ajax zijn daarbij misschien nog niet zo 'groot' volgens sommigen, maar groeien meestal wel voorbij de namen die er nu bij Everton staan. Zie Vertonghen, Suarez, Eriksen. Die kwaliteit zit er nu ook al in, alleen beginnen de meeste mensen hier zulke spelers pas op te hemelen als ze in het buitenland spelen.

27 augustus 2014 om 14:34

Amen Inkeajacied, je slaat de spijker op ze kop. Buitenland wordt altijd zo gedaan alsof dat superspelers zijn waar je niks kan tegen beginnen.

27 augustus 2014 om 14:56

Ik vind het helemaal niet van de gekke, je overschat je club of het Nederlands clubvoetbal in deze. Ik zeg nergens dat ze kansloos zijn, maar structureel gezien leg je het gewoon af tegen dat soort subtoppers. Misschien chargeer ik met 9 van de 10 maar Ajax zal het altijd afleggen op termijn. De incidenten die jij noemt zeggen mij veel minder dan de resultaten van het clubvoetbal in Nederland Europees gezien. Maar goed als jij het van de gekke vindt om een complete analyse te maken op het Nederlands clubvoetbal en liever op incidenteel niveau blijft beoordelen, prima. Maar dan heb je er wat mij betreft geen goede kijk op.

27 augustus 2014 om 14:56

Sterker nog, met een Eto'o heb je met alle respect een speler op retour (die ook bij Ajax zeer welkom zou zijn hoor). Eigenlijk loop je met oudere "grote namen" achter de feiten aan daar waar Ajax altijd de namen van de toekomst aan het maken is en dus feitelijk voorop loopt.

Iedere keer wordt over een Ajaxster gedaan alsof het niets voorstelt. Dat was met Eriksen, dat was met Vertonghen, dat was met Suarez en is nu weer met Blind. Maar iedere keer staat het buitenland te kijken en te genieten van de kwaliteit als ze deze spelers zien spelen. En iedere keer bewijzen ze zich als ze naar de topcompetitie gaan.

Dat afslachten is nergens op gebaseerd. Dat Ajax al-tijd kwaliteit heeft en aflevert, is gewoon bewezen.

27 augustus 2014 om 15:00

In je tweede post geef je zelf aan dat spelers in Nederland nog groeien (en ja wellicht hoger niveau dan Everton). Zodra ze gegroeid zijn, zijn ze dus rijp voor clubs als Everton en daarboven. Het lot van de Nedelandse clubs is dat een volgroeide topper nooit in Nederland blijft. Dus met deze post toon je toch alleen maar je eigen ongelijk of begrijp ik het nou verkeerd? Welke voetballers nu (dus op dit moment) bij Ajax zijn er beter dan Tadic, Pelle of andere jongens die naar mindere clubs als Everton zijn gegaan?

27 augustus 2014 om 15:12

@juicher: Deze spelers waren bij de superieure tactische Nederlandse clubs top. Hoe vaak gaan die geweldige Engelse clubs waardeloos met deze spelers om omdat ze tactisch vrij matig zijn onderlegd. Southampton zou nu weleens veel beter dan Everton kunnen zijn aangezien Koeman daar nu zit en de juiste tactiek beheerst bij spelers als Pelle en Tadic.

Verder: In potentie zijn vrijwel alle Ajax basisspelers beter en waardevoller dan een Pelle. Blind gaat, als hij zou gaan, met een korter contract voor 3x het bedrag van Pelle. Ajax heeft afgelopen jaar vrij gemakkelijk Pelle en Tadic uitgeschakeld, maar omdat ze naar een club in de PL zijn gegaan, zijn ze nu beter? Wat een onzin.

27 augustus 2014 om 17:20

Juicher. Incidenten? Als er structureel goed gepresteerd wordt tegen Engelse clubs, dan kan je niet meer spreken van incidenten Juicher Je begrijpt het inderdaad verkeerd. Ik zeg heel duidelijk dat de spelers die eerst bij Ajax spelen, pas worden opgehemeld op het moment dat ze in het buitenland spelen. De spelers hebben de kwaliteit al, maar zolang ze in Nederland spelen hebben ze het volgens sommigen 'nog niet bewezen in een grote competitie'. Het grappige is dat die spelers in hun eerste jaar meestal gelijk boven de rest van hun team uitsteken in de 'grote competitie'. Dat was zo met Suarez, dat was zo met Vertonghen en dat was zo met Eriksen, het zal nu ook wel weer met de Jong gebeuren. En ga me nou niet vertellen dat ze in 1 zomer bij een nieuwe club zoveel beter zijn geworden. Die jongens hebben de kwaliteiten bij Ajax al, maar worden door sommige nog niet voor vol aangezien zolang ze in Nederland spelen. Het ophemelen begint altijd pas als ze in het buitenland presteren.

27 augustus 2014 om 20:51

Je roept wel structureel Inke, maar je komt vervolgens niet met feiten. Daarmee overtuig je mij niet dus houd ik het bij incidenten als je het niet erg vindt.

Verder zeg je dat ik het niet begrijp, maar je begrijpt mijn posts ook duidelijk niet. Je hebt het nu over 1 speler per jaar die vertrekt en aanhaakt op topniveau. De spelers die je noemt zijn inderdaad een van de uitblinkers in het team (al vind ik Vertonghen (nog) niet in dat rijtje horen). Maar dan heb je het over 1 Ajax speler gemiddeld per seizoen en volgens mij bestaat een team uit 11 spelers. Het niveau van Everton is over de breedte gezien gewoon veel sterker. Je hebt het over kwaliteit (als in techniek en tactiek), dat bezitten de meeste inderdaad wel in de top van de Eredivisie. Het gaat in het topvoetbal echter vooral om volwassenheid en mentaliteit en daarop heeft Everton echt mijlen voorsprong op Ajax. Dat zien we toch ieder jaar weer in Europa? Allemaal net niet als het er op aankomt?

Was vanaf dag 1 een joke......snap de leiding van Ajax niet dat ze dit naar buiten hebben gebracht..
Heeft meer negatieve uitwerking gehad dan positieve.

27 augustus 2014 om 13:25

Zaakwaarnemer heeft dit verteld en vervolgens heeft Overmars een gesprek bevestigd

Logisch, betere team, betere competitie en beter salaris.

9 clubs in zijn loopbaan, misschien maar beter ook dat ajaxhem niet heeft gehaald.

27 augustus 2014 om 13:30

Dus dan wil je ook geen ibra meer?

Dan had je dat ook meteen kunnen zeggen.

Hoger dan Champions League is er niet voor clubs. Ajax voetbalt netjes op dinsdag of woensdag, Samuel. Veel plezier in de Europa League

27 augustus 2014 om 13:27

Nu kan je dat wel zo leuk zeggen, maar ik denk dat iedereen zich afvraagt of Ajax überhaupt de groepsfase gaat doorkomen. Ik gun het het Nederlands voetbal, maar of het een realistische doelstelling is..ik betwijfel het.

Daarbij zie ik Everton toch met de overwinning naar huis gaan, indien beide teams elkaar zouden treffen in de EL. Everton was vorig jaar verbluffend sterk, en heeft zich prima versterkt.

27 augustus 2014 om 15:30

@ El Pirata

Voorgaande twee seizoenen kwam Ajax in onmogelijk geachte pouls terecht, waarbij Ajax vooral volgens de niet Ajacieden wel puntloos vierde zou worden. Elke keer werd Ajax keurig derde en miste ze twee keer op een haar na de tweede ronde. Respectievelijk kwam Ajax 1 x een punt tekort en 1 keer een doelpunt tekort. Hoezo is het dus een onrealistische doelstelling om de tweede ronde te halen ? Leg mij dat eens uit ?

Wat betreft de uitleg van Eto kan ik me wel in vinden, alleen dat wist iedereen toch allang dat Ajax zijn laatste optie was. Zelfs de meeste van onze talenten/sterktehouders verkiezen het spelen voor een middenmotor of laagvlieger in een top competitie voor onze topclubs ook al spelen ze Champions League.

27 augustus 2014 om 13:27

Die paar wedstrijden meehobbelen in de CL en vervolgens weggeveegd worden in de EL compenseren simpelweg niet voldoende voor de troosteloze wedstrijden in de Eredivisie.

Dan pakt een speler als hij logischerwijs toch echt liever de wekelijkse uitdaging, sfeer, beleving en het hogere salaris in de PL.

27 augustus 2014 om 14:59

Ah, je noemt het meehobbelen als Ajax City in eigen huis te kijk zet of als Ajax het oh zo grote Barcelona de afkomst van het huidige Barcelonaspel toont. Tsja, demoniseren is tot kunst verheven hier.

27 augustus 2014 om 15:11

Ik noem het meehobbelen als je ondanks 3 bonuspunten tegen het geplaatste Barcelona alsnog 3de wordt in een poule achter de toenmalige nummer 11 van de Serie A, terwijl je ook verliest van de kampioen van Schotland. Een competitie die hier als minderwaardig beschouwd wordt.

De overwinning tegen City was hartstikke knap hoor, net als tegen het reeds geplaatste Barcelona. Je schiet er echter al jaren weinig op met die jaarlijkse uitschieter, terwijl je wel vervolgens gigantisch te kijk wordt gezet in de EL.

Dus ja...europees vind ik het niet meer dan meehobbelen. Zeker uit het perspectief van een speler als Eto'o.

27 augustus 2014 om 15:21

Als Eto'o die wedstrijden gezien zou hebben, dan ziet hij de potentie. Dan hoeft hij het helemaal niet knap te vinden want Ajax speelt daar op het gewenste niveau en is het absoluut geen knappe prestatie omdat ze ineens Ajaxvoetbal spelen.

Milan had zich gewoon geplaatst voor de CL, dus dan heb ik geen boodschap aan de mindere fase. Ajax had ook een mindere fase tegen Redbull, maar wordt terecht afgezeken als ze zo in hun hemd worden gezet.

Meehobbelen is ieder jaar glansloos 4e worden. Ajax wordt ieder jaar op een vrij waardeloze manier uitgeschakeld, waar zo nu en dan zelfs een gefixte wedstrijd voor nodig is. Juist één speler van het caliber Eto'o met aangevuld zeer potentiële spelers, zou daar eens verandering in kunnen brengen. Jammer dat hij dat zelf niet zag.

27 augustus 2014 om 15:54

Ach ja, dan heb jij een andere definitie van meehobbelen. Ieder jaar glansloos 4de worden noem ik gewoon niets te zoeken hebben, dan wel vernederd worden. Feit blijft dat je 3 punten hebt laten liggen tegen een ploeg uit pot 4, terwijl je 3 bonuspunten pakt tegen een geplaatste ploeg uit pot 1. Dit jaar had je gewoon een zwaar gunstige loting maar haal je het weer niet.

Dat 'gefixte' wedstrijd vind ik elke keer weer zo'n slap argument. Als je goed genoeg bent dan kom je niet in een situatie waarin je afhankelijk bent van het doelsaldo van een ander. Na zoveel jaren de poulefase niet overleefd te hebben is het geen kwestie van pech meer.

27 augustus 2014 om 15:55

@ Sammerens

Het is in ieder geval beter dan wat Ajax vooraf elke keer word toegedicht door mensen zoals jij. Want ik weet bijna wel zeker dat jij 1 van de mensen bent die elke seizoen weer hard roepen dat Ajax puntloos vierde zal eindigen in de groep. Als op dit moment het voor Ajax het hoogst haalbare is om een paar keer per seizoen tegen veel sterkere geachte tegenstanders ons goed te laten zien op het Champions League podium heb ik daar vrede mee.

Aangezien we de laatste twee keer respectievelijk het letterlijk een haar scheelde dat we doorging naar de tweede ronde vind het dus een prima ambitie om die tweede ronde te bereiken. Als dat meehobbelen heet "so be it", als Ajacied ben ik er in ieder geval trots op dat mijn club met de "beperkte financiële middelen" nog ambities durft te hebben en die ook probeert na te jagen. Dat "mee hobbelen" levert geld op wat we hartstikke goed kunnen gebruiken en levert ook de nodige positieve exposure op die van grote invloed is op de aantrekkingskracht op (buitenlandse) talenten.

Alleen dat neemt niet weg dat het "mee hobbelen" niet van onschatbare waarde is voor de club. Ik durf zelfs te wedden dat al die andere negatieve Nederlandse club supporters het maar wat mooi hadden gevonden als hun club dat zou flikken.dat Ajax zich vervolgens steeds voor lul zet in de eerste de beste Europa League ronde is niet goed te praten. Daar ben ik het helemaal met jou over eens. Dat Ajax lang niet zijn eerste keus was wisten we allemaal, veel van onze eigen talenten/sterktehouders verkiezen ook een middenmotor of laagvlieger in een top competitie boven de Nederlandse topclubs (ook al spelen die Champions League).

Alleen dat dat wilt niet zeggen dat het in mijn ogen misplaatste en denigrerende bedoelde "mee hobbelen" zinloos is of dat daar neerbuigend over gedaan moet worden (iets wat ik ook zou zeggen wanneer het AZ, Psv, Feyenoord of FC Twente zou betreffen). Des te meer omdat een goed aantal clubs in de Champions League daar alleen maar actief is omdat het in hun landen toegestaan is om een torenhoge schuld te hebben. En omdat sommigen zich als een een "gold digger" (zoals we zo´n persoon ook in de maatschappij zouden benoemen) zich open stelde voor een "sugar daddy".

27 augustus 2014 om 16:16

Wat Afca_leeds zegt. Daarbij: het absolute topniveau gaat om details. Als een "gefixte" wedstrijd met knipoog 7-1 (!!) oplevert zijn dat behoorlijke details om een Ajax uit de CL te trappen.

Ik weet ook wel dat Ajax het laat liggen in de CL met een recordaantal (discutabele) strafschoppen tegen, maar één strafschopje minder en we zitten aan de goede kant van de streep. Die kleine details. Je kan mij niet vertellen dat Ajax continu kwalitatief te zwak is om bij die laatste 16 te komen. Ik zeg niet dat ze bij de beste 8 van die 16 horen, ik zeg wel dat Ajax als ze eens overwinteren een behoorlijke kans heeft dat ze tegen een zwakkere tegenstander komen dan de nr's 1&2 afgelopen jaren in hun poules.

27 augustus 2014 om 16:27

Dan zit jij goed mis. Ik gun het Ajax (of welke NL ploeg dan ook) om elk jaar te overwinteren in de CL. Ik ben echter ook realistisch en dan zie ik gewoon dat het er met het niveau van de laatste jaren gewoon niet in zit, een incidentele overwintering daargelaten.

Ik vind het altijd wel grappig dat een kritische noot zo gevoelig ligt. Ik geef mijn mening zonder afgunst of wat dan ook richting Ajax. Dan moet jij beginnen over ''mensen zoals jij', 'ik weet zeker dat jij er zo 1 bent'. Nimmer heb ik gehoopt of geroepen dat Ajax zonder ook maar 1 punt laatste zal worden in de groep. Zoals gezegd hoop ik dat ook helemaal niet.

'ik durf zelfs te wedden dat al die andere negatieve Nederlandse club supporters het maar wat mooi hadden gevonden als hun club dat zou flikken'.

Waarom haal je dat er in godsnaam bij? Het gaat hier helemaal niet over andere Nederlandse clubs ten opzichte van Ajax.
Het ging hier om de keuze van Eto'o en het feit dat hij Everton boven Ajax verkiest. Vanuit het oogpunt van een Eto'o doet Ajax niet meer dan 'meehobbelen' in de CL. Ze beginnen en eindigen immers de laatste jaren steevast in de poulefase. Dat zijn dingen die zo'n speler waarschijnlijk ziet en vandaar dus mijn comment.

Wellicht handig om de definitie van meehobbelen eens na te gaan, want het is helemaal niet per definitie denigrerend. Wil je zeggen dat Ajax een rol van betekenis speelt in de CL dan? Het feit dat ze al jaren instromen in de poulefase maar ook niet verder komen rechtvaardigt het gebruik van de term meehobbelen wat mij betreft.

Ik had niets liever gezien dan 2 Nederlandse clubs in de CL. Jammer dat je hier direct als 'anti' wordt afgeschilderd zodra je iets zegt dat niet ten faveure van Ajax is.

27 augustus 2014 om 13:54

Maar zondag of zaterdag staat ie op Old Trafford, Emirates Stadium, Etihad Stadium, Stamford Bridge of Anfield te spelen ipv 1x een uitwedstrijd in een halfleeg Bernabeu.

Ik verwacht niet dat dit een sneer naar Ajax is, meer een veer in de kont van Everton!

27 augustus 2014 om 16:02

@ elroyv

Het is ook geen sneer, ik bedoel veel talenten/sterktehouders in Nederland denken er helaas ook zo over. Vooraf is Champions League altijd het belangrijkste, alleen wanneer er dan een middenmotor of een laagvlieger zich meldt uit een top competitie compenseert het actief zijn in een top competitie het gemis aan Champions League voetbal.

Het is gewoon een rare keus meneer Eto'o. Een club die volgens mij 4-3-3 speelt en voor 35 miljoen Lukaku hebben gekocht. Veel plezier op het reservebankje daaro tegen waarschijnlijk een riant salaris.
Het is te begrijpen dat hij niet voor Nederland heeft gekozen, maar Everton 'de top' als 2e spits? Was dan naar Inter oid gegaan waar je 1e spits was geworden

De champions league is het allerhoogste podium. Hij moet bedoelen dat hij nog eenmaal zijn zakken wilde vullen

27 augustus 2014 om 15:39

In theorie is de CL het hoogste podium, maar die groepsfase beslaat maar 6 wedstrijden waarvan er waarschijnlijk twee tegen een zwakke tegenstander zijn. Dan speel je dus in een seizoen 4 topwedstrijden, terwijl je er in Engeland minstens 8 speelt.

Pfff, Everton. Het ging hem niet om het geld maar CL voetbal. Dat is dus ook een fabeltje gebleken.

Ajax word niet eens specifiek benoemd in het artikel.

Vind ik een prima reden maar hij had best wel even kunnen melden bij Ajax dat hij liever naar een grotere competitie wilde. Volgens mij had Eto'o ook bij de laatste deadline niks meer van zich laten horen, dat is gewoon niet netjes.

Ik kan zijn keus helemaal begrijpen. Wat ik minder goed begrijp is dat hij Ajax dan 2 weken heeft laten wachten.

27 augustus 2014 om 13:54

Juist, beetje slap om daar dan zolang mee te wachten en het zo te laten slabakken dat Ajax zich genoodzaakt voelt de deal helemaal af te blazen. Als je voor jezelf duidelijk hebt waarvoor je nog wilt voetballen kun je simpel binnen een week duidelijk hebben met welke club je gaat praten en de afvaller laten weten hoe het ervoor staat.

Het is al die tijd een mooie PR stunt geweest. De enorme buzz die zijn management gecreëerd heeft over de rug van Ajax heeft zijn vruchten afgeworpen. Ik heb het idee dat Ajax en PSV (want ook daar is hij 'aangeboden' nooit een serieuze optie zijn geweest. Nu kan hij lekker actief blijven in de premier league, ook al is het een 'mindere' aansprekende club, hij zal er vast een leuker salaris verdienen dan dat hij hier in de eredivisie had gekregen.

Logische beslissing. De PL is de leukere en betere competitie, meer aanzien, stadions zijn groter en mooier, er is veel meer geld. Ik denk niet dat Ajax 2de gaat worden in de CL dus speel je 6 wedstrijden tegen een paar topploegen en dan moet je weer aan de bak tegen Dordrecht en Go Ahead. Dat is niet voldoende om Eto'o te halen.

Ik kan me ook moeilijk inbeelden dat Eto'o zich zou kunnen opladen voor sommige wedstrijden tegen heel kleine teams. Stel dat VVV Venlo nog in de eredivisie speelde. Zie je hem al van dat trapje komen? Dan denkt hij ook wel in zichzelf 'wat heb ik in godsnaam gedaan'.

Het gros van de clubs in eredivisie kan je vanuit globaal perspectief als armoedige provincieclubjes betitelen. Buiten de top 6-7 is het totaal niet boeiend wat hier gebeurd. Helaas maar waar. Dat is de enige reden dat hij niet komt. In de PL zijn vrijwel alle ploegen interessant.

Ik denk ook dat alles onder de 10 beste ploegen in NL zelfs moeilijk in de middenmoot van de Championship zullen meedraaien.

27 augustus 2014 om 15:03

Met de budgetten van Engeland als gevolg buitenproportionele geldschieters en TV-gelden draait de Go Ahead Eagles moeiteloos in de top 6 van Engeland mee. Beleidvoering, talentontwikkeling en spelopvatting..daar kunnen Engelse clubs nog veel van de Nederlandse leren.

Liverpool was top geweest, maar die aanbieding had VZ al aangegeven lager te zijn als die van Ajax.
Met Everton speel je zeker niet mee in de top, want zij dwingen in de topcompetitie geen CL af.
Maar met het terugtrekken van het aanbod door Ajax, heeft hij zich vast gerealiseerd dat ook hij wat meer tempo moest maken in zijn keuze.

27 augustus 2014 om 14:07

Niet alles geloven wat er op VZ en door VI gezegd en geschreven wordt. Eto'o zal echt meer verdienen bij noem welke club dan ook in de PL dan bij onze Nederlandse clubs. Het is meer iets van de kranten moeten vol, er moeten programma's gekeken worden en volgepraat. Noem het maar TV-prive-geruchten. Jan-en alleman heeft een aanbieding gehad om eens met Eto'o te praten, het is de omgekeerde wereld geweest voetballer zoekt club, who wants to marry this millinaire.

Hij heeft Ajax in principe gewoon gebruikt, als er niks zou komen had hij altijd Ajax nog, niet erg netjes, wel begrijpelijk. Vind het wel vreemd dat Ajax hier in trapt, de Arena en de Kuip zijn nog enigszins vergelijkbaar met de Premier League, maar wat als hij plotseling op bezoek moet bij Excelsior of Dordrecht, die hebben stadions waar 3 á 4 duizend man in past en vaak niet eens uitverkocht is. Clubs als Twente en Vitesse stellen in Nederland aardig wat voor, maar ik verwacht niet dat hij daar ooit van gehoord heeft. Hij komt echt niet naar Nederland voor 6 Champions League duels en een stuk of wat Europa League duels.

Meneer Eto o heeft ajax alleen maar gebruikt om andere clubs met meer besteedbaar geld wakker te maken dat hij nog steeds in de markt is om te voetballen.
Ajax heeft de intresse misschien wel gebruikt om naar eventuele nieuwe uit china afkomstige geintreseerde bedrijven te laten zien dat zij met zo'n speler onderhandelen en daarmee een intresante partner kunnen zijn.

Hoop gewoon dat het mes aan twee kanten snijd eto zijn club en ajax zijn sponsor.

En dan ga je naar Everton? Je speelt tegen de top, maar zelf niet hoor vriend.

jasper9 et o geeft zelf aan dat hij in de champions leaque wilt voetballen, met everton ga je dat nooit halen die spelen voor plek 5 tot 8.
een ajax met et o in de CL zou best wel een ronde verder kunnen komen en zijn salaris word gelijk
dubbel uitbetaald.

Als Eto ' naar Amsterdam wil is ie er zo, verder heeft hij gewoon niks te zoeken daar.
Vanaf het begin af aan stond al vast dat dit allemaal flauwekul is geweest, publiciteitsstuntjes van een speler, een manager, een krant, maar het is gewoon nooit serieus geweest.
Goede les voor meneer Overmars, die staat gewoon voor paal in dit verhaal. Als je het zelfs helemaal zuiver bekijkt zijn een x-aantal mensen met hart voor de club zwaar teleurgesteld en voor de gek gehouden. ALs Ajax zo groot is, moet het niet meegaan in dit soort flauwekul.

Zeg nou maar gwn dat je de salaris van ajax niet aanttekkelijk vond

Smoesjes. En uiteindelijk heeft Ajax hem afgewezen volgens mij.

Everton = Top????? Whahahahahaha. Wat een ouwehoer.
Een paar wedstrijden tegen de grote 4 en voor de rest een beetje ballen in de El... Top hoor!!!
Maar een goede zaak dat hij niet naar Amsterdam komt, was op voorhand een buitenbeentje die wellicht weinig van de Boer aanneemt. Succes bij de Toffees, we gaan het zien met hem.

Bij Ajax speel je met CL erbij waarschijnlijk 10 leuke wedstrijden in het seizoen.

Bij Everton speel je met gemak die 10 leuke wedstrijden in een competitie met o.a. Man Utd, Liverpool, Arsenal, Man City en Chelsea. Daarbij is de rest van de competitie ook veel sterker dan de Eredivisie. Ik vind het een hele logische keuze van Eto'o. Voor Ajax zou hij, mits gemotiveerd, een geweldige versterking zijn geweest maar het was al onrealistisch een aantal weken terug en dat is ook gebleken.

In de top van wat blijf je bij Everton dan?

Je speelt tegen de top van Engeland... In Europa speel je europa league of helemaal niet...

Simpele rekensom; Everton speelt topwedstrijden tegen City, Man utd, Arsenal, Chelsea en Liverpool zijn 10 wedstrijden

Bij Ajax minimaal 6 wedstrijden CL tegen psv en de klassieker is ook 10 met optie op meer in de CL en je speelt in de echte top!

Vreemde reden!

Dat Ajax zijn laatste keus was al meteen duidelijk, al ben ik toch blij dat Overmars er alles aan gedaan heeft hem op andere gedachtes te brengen. Onze eigen talenten/sterktehouders denken er ook zo over, vaak hoor je ze ook zeggen dat Europees voetbal (dan met name Champions League) belangrijk is. Alleen wanneer er dan een middenmotor of een laagvlieger uit een top competitie zich meld compenseert het actief zijn in een top competitie het gemis van Champions League (europees) voetbal.

De markt sluit alweer over twee dagen en nog steeds hebben we nog geen internationaal ervaren spits en een waardige opvolger voor Poulsen. Hopelijk worden we nog verblijd met twee aankopen, al denk ik dat het meer van belang is dat we snel een waardige of betere opvolger van Poulsen vinden. Qua fysieke power en echte gelouterde internationale ervaring is het zoals vanouds weer niet veel soep op het middenveld.

Ja zien jullie ajax wel.winnen van Everton met lukaku en eto'0 ? 2 tegen 11 wint ajax nog niet ga toch weg man, ajax heeft echt een schijtteam tegenwoordig

27 augustus 2014 om 16:57

Ajax wint ook van Barcelona, City en United met een stuk minder uitgerangeerde spelers. Daarbij heeft Ajax een paar WK-gangers die basisspeler waren en verder kwamen dan wisselspeler Lukaku.

27 augustus 2014 om 17:42

Je praat over 1 jaar gelden, en barca speelde niet eens serieus? en city speelt expres slecht in de cl en man united ook

27 augustus 2014 om 17:43

*geleden

27 augustus 2014 om 22:57

Dat was de laatste keer dat Ajax tegen die clubs speelden? Het team is vrijwel niet veranderd, alleen een jaar verder!

"city speelt expres slecht in de cl en man united ook" dat kan ik absoluut niet serieus nemen.

Eto'o geeft hier aan hoe er in de voetbalwereld tegen Ajax aangekeken wordt. Het is gewoon net onder de Europese subtop, daarom snap ik Overmars ook met aankopen als v.d. Hoorn, van 'n dubbeltje kun je nu eenmaal geen kwartje maken.

Maar ajax speelt in de champio s leage en everton niey

Everton is veel beter dan Ajax? Newcastle united is wel even goed als ajax dan wel. maar dat ajax 6-1 verliest van salzburg zegt genoeg over de kwaliteiten, en De Nederlandse competitie kan je vergelijken met de Deense competitie of schotse. ( de nummer 10 van Engeland kan je vergelijken met Ajax

Maar hij wou toch nog ook afsluiten bij real Mallorca want daar begon het? En tja, beetje begrijpelijk maar dat had die ook na 5 dagen kunnen zeggen en bij ons had die wel CL gespeeld maar de BPL is natuurlijk leuker en spannender

Boeiend! WAAR blijft de versterking? Echt wat een slechte selectie zo, weer een seizoen met matige spitsen pffff

Ik vind dat Ajax best netjes is geweest door zo lang te wachten. Het is toch graag of niet, ik had na een paar gesprekken de deur al dicht gedaan. Toen was al duidelijk dat Eto'o met de aanbiedinkjes in de hand Europa aan het afshoppen was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren