Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

ESPN-analisten missen speler bij Oranje: ‘Schande dat hij niet is opgeroepen?’

Laatste update:

Leo Driessen en Kees Kwakman verbazen zich over het ontbreken van Jerdy Schouten in de selectie van het Nederlands elftal. Ronald Koeman besloot de middenvelder van PSV niet op te roepen voor de EK-kwalificatieduels met Frankrijk en Griekenland. Ook na de late afmelding van Teun Koopmeiners zag de bondscoach geen reden om Schouten als vervanger op te roepen.

Schouten maakt momenteel veel indruk bij PSV. Koeman besloot hem ondanks de blessures van Frenkie de Jong en Koopmeiners dus niet op te roepen. De keuzeheer gaf de voorkeur aan Marten de Roon (Atalanta), Tijjani Reijnders (AC Milan), Joey Veerman (PSV) en Mats Wieffer (Feyenoord).

“Het is onbegrijpelijk dat Jerdy Schouten niet geselecteerd is”, zegt Driessen in het televisieprogramma Voetbalpraat van ESPN. "Dat is wel gek ja, hij had ook bij de selectie moeten zitten”, knikt Kees Kwakman instemmend.

“Is het een grote schande dat hij niet is opgeroepen?”, vraagt presentator Jan Joost van Gangelen vervolgens aan de analisten. “Nee, dat is geen grote schande, maar ik ben er verbaasd over”, geeft Driessen aan. “Er zijn zoveel afvallers. Dan valt Koopmeiners ook nog eens af, maar daar roept Koeman dan geen vervanger voor op.”

Vincent Schildkamp, ook aanwezig in het praatprogramma, kan zich daarentegen wel vinden in de keuze van Koeman om voor andere middenvelders te kiezen. “Ik vind die andere middenvelders ook goed”, zegt de voetbalcommentator, waarna hij zich hardop afvraagt wie Koeman dan had moeten slachtofferen voor Schouten. “Ik had Schouten erbij genomen in plaats van De Roon. Of in plaats van Wieffer of Reijnders. Schouten is gewoon een hele goede middenvelder”, reageert Driessen.

Studio Voetbal
Bij Studio Voetbal werd het ontbreken van Schouten in de selectie van Oranje zondagavond ook al besproken. Arno Vermeulen dacht dat de concurrentie op het middenveld de reden is voor het passeren van Schouten. "Dat zal de reden zijn dat hij buiten de boot valt. Ongetwijfeld zal hij er een andere keer wel bij komen. Maar ik vind het een jongen die zo ongelooflijk makkelijk in de Eredivisie is gaan meedraaien en ook Europees... Hij zit er nu niet bij, maar hij wordt binnenkort wel een international. Dat kan niet anders."

Pierre van Hooijdonk was van mening dat Schouten 'iets te veel op Wieffer lijkt'. Vermeulen was het daar alleen niet mee eens. "Ik vind dat wel meevallen. Ik vind Wieffer dan toch meer de loper. Schouten is meer nog de verdedigende middenvelder met zijn passing. Ik vind dat ze toch nog wel complementair aan elkaar zijn. Hij (Schouten, red.) lijkt wat meer op Zerrouki, eigenlijk."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Komt net terug van een blessure, dan is dat risico het helemaal niet waard. Mocht hij zo blijven spelen, en fit blijven, dan zit hij er natuurlijk gewoon bij. Dat kan niet anders.

12 oktober 2023 om 09:18

Waarom natuurlijk? We doen net alsof het Gavi is die niet geselecteerd wordt. Alsjeblieft zeg. We hebben het hier over een middenvelder van PSV, die een paar jaar onderin de middenmoot van de Serie A heeft meegedraaid. Het is een leuke voetballer, maar echt niet zo’n wereldvoetballer dat het ‘schandalig’ is dat hij er niet bij is. Wat een overdreven gedoe.

12 oktober 2023 om 09:21

Ik raad je aan wat wedstrijden van PSV te kijken, dan zie je wat hij allemaal toevoegt in dit team.

12 oktober 2023 om 09:27

PSV voetbalt heel goed, Schouten speelt ook meer dan goed en het zou logisch zijn als hij bij het Nederlands elftal zou zitten. Echter is ook maar de vraag wat ze met PSV bespreken, misschien kan hij door zijn blessure nog niet 100% worden belast.

Al met al is een schande een veel te groot woord, Reijnders/veerman/wieffer zijn op het middenveld niet minder. Dan staat Simons daar nog boven, je blijft dus ook genoeg keuze hebben en hij brengt ook niet meer dan bovengenoemde spelers. Wat weer inhoud dat je eigenlijk ook niks mist.

12 oktober 2023 om 09:38

Ik vind Wieffer me Veerman wel minder. Vooral minder compleet ook. Schouten is een totaal pakket.

12 oktober 2023 om 10:09

Gavi kan er niet zoveel van en was een hype bij Barca. Door hem met hem te vergelijken doe je Schouten tekort.

12 oktober 2023 om 10:37

@voetbaltjer,
Bijzonder dat dat totale pakket dan niet te vinden is in de statistieken. Kijk naar Sofascore.
Schouten speelt gemiddeld 81 minuten, waar Wieffer op een gemiddelde van 88 minuten komt. Schouten komt op 90 accurate passing, waar Wieffer op 85 komt. Echter verstuurt Wieffer ook meer passes, dus dat verschil is te verwaarlozen.
De lange bal van Wieffer komt meer aan (64 om 50).
Wieffer dribbelt vaker en is meer succesvol (1,8 - 82 vs 0,8 -57)
Schouten heeft 0 goals, Wieffer 2, wel heeft Schouten een grote kans gecreeerd, maar geen assist en qua keypasses is Weiffer weer net beter.
Schouten verliest minder de bal ( 7 vs 13,5)
Schouten heeft wat meer intercepties per wedstrijd (1,8 vs 0,9), maar Wieffer heeft meer ball recoveries ( 10,3 vs 8,8)


Al met al zie ik dus niet in waarom Schouten completer is, maar dat kan jij mij vast vertellen? De statistieken ondersteunen dat in ieder geval niet. En Wieffer is ook nog 3 jaar jonger.




ik had Schouten zeker een kans gegeven. Voor Wieffer lijkt Oranje nog een te grote stap. Speelt tot nu toe matig tot slecht in Oranje.

12 oktober 2023 om 09:11

Als je op basis van (ene) laatste wedstrijd bedoelt, dan kan je net zo goed hele elftal thuis laten.

12 oktober 2023 om 09:13

ik heb het over alle wedstrijden. Natuurlijk heeft hij een paar goede momenten gehad, maar ik vind het overall nog tekort komen.

12 oktober 2023 om 09:15

Op wat komt hij tekort?

12 oktober 2023 om 09:23

Was het niet juist Wieffer die redelijk goed was vorig jaar in maart en werd genomineerd om de komende jaren naast Frenkie te staan? Kan snel gaan die beeldvorming

12 oktober 2023 om 09:28

Klopt jorisdijk, maar bij sommige mensen gaat het geheugen niet te ver terug.

12 oktober 2023 om 09:28

Precies. Hij was 1 van de weinige spelers die in die periode nog redelijk speelde.

Hij was wat onwennig in de seizoenstart, maar als je ziet hoe hij zich tegen Atletico staande hield. Kerel hoort nu gewoon bij de selectie.

12 oktober 2023 om 09:30

Stel je voor dat iemand een andere mening heeft....

12 oktober 2023 om 10:04

Wieffer kan er zo weer uit liggen hoor. Als schouten het beter doet en Gravenberch gaat renderen bij liverpool kan hij thuis naar zn haasje gaan kijken

12 oktober 2023 om 11:34

Ja Seppie, je omschrijft interlandvoetbal correct. Als Taylor er veertig inschiet en naar Real Madrid gaat als recordaankoop speelt hij in oranje. Bedankt dat je even verduidelijkt hoe interlandvoetbal werkt, dit is een waardevolle bijdrage.

12 oktober 2023 om 10:33

Wieffer begon aardig anders. Ik vind hem zeker te zwak voor Oranje en zijn laatste interlandperiode was afgrijselijk, maar die ervoor was best aardig.

Er is toch al meermaals aangegeven, incl. Bij espn zelf, dat PSV en KNVB een afspraak hebben omtrent een oude blessure van hem? Als hij fit was voor nóg meer wedstrijden zou hij in zijn huidige vorm overduidelijk in de basis staan.

12 oktober 2023 om 10:28

Idd, er is overleg geweest tussen Koeman en Bosz. Schouten schijnt al een tijdje met pijnstillers te moeten spelen ivm een voetblessure en Koeman heeft logischerwijs fitte spelers nodig.

Komt voor ons ook goed uit natuurlijk, gezien we geen volwaardig vervanger hebben bij PSV. Hopelijk is hij snel weer fit, zodat hij de roep kan bevestigen in het komend blok. Er komt een taai progamma aan, waarin hij zichzelf kan selecteren.

Die jongen is een stuk verder dan al die andere middenvelders vooral verdedigend vind ik hem echt sterk en kan ook nog eens voetballen dus echt wel vreemd dat deze jongen niet is geselecteerd

12 oktober 2023 om 09:19

Verder dan wie? Reijnders is verder, De Roon is verder en speelt op een hoger niveau dan Schouten ooit gespeeld heeft (Bologna vs Atalanta) en Veerman is zijn teamgenoot. Dat is om het even qua niveau, ondanks dat het andere types zijn.

12 oktober 2023 om 09:30

Lachwekkend om De Roon verder te noemen. Ik heb toevallig vorig seizoen Bologna-Atalanta gezien en Schouten was een klasse beter. Koopmeiners deed toen niet mee. De Roon doet helemaal niets. Verdedigd niet goed en aan de bal levert hij hem in. Staat te boeken als balafpakker maar pakt zelden een bal af in Oranje. Komt altijd net te laat en word dan weer afgekraakt om er de volgende interland weer bij te zitten. Deze jongen weet zich verbaal er steeds stiekem weer in te spelen

12 oktober 2023 om 09:35

Dus De Roon is verder omdat Atalanta een paar plaatsen hoger stond dan Bologna toen Schouten daar nog speelde? Zouden we niet ook gewoon kijken naar iemands huidige vorm, rol in het team en de impact op het team? Bij De Roon hou ik altijd mijn hart vast als hij een bal in het middenveld aangespeeld krijgt, bij Schouten heb ik dat nooit.

12 oktober 2023 om 10:13

Volgens mij had schouten de keuze om voor Ac Milan te spelen. Hij koos voor PSV slimme keuze. FF serieus als je De Roon beter vind dan Schouten. Moet je echt stoppen met voetbal kijken man.

Gelijk ook roepen dat het een schande is. Die Schouten heeft net een paar goede wedstrijden voor PSV in zijn benen en komt daarbij terug van een blessure. Lijkt me voor hem ook wel prettig dat hij nu een paar weken rust heeft.

12 oktober 2023 om 09:15

Ze roepen dat niet, zoals in het artikel staat was het een vraag waarop nee geantwoord werd, dus geen schande

Raar om hem met Wieffer en Zerrouki te vergelijken. Schouten is Schouten. Ik vind hem beter dan beiden. Maar ik ben dan ook voorzitter van de Schouten fanclub. Positionerend, qua balbehandeling, en handelingssnelheid is hij superieur. Hele intelligente speler met een uitstekend pass, lang en kort, vaakst met één keer raken.

Ben wel blij dat hij thuis mag blijven. Frankrijk wordt een debacle en Jerdy komt net terug van een blessure. Hij is de enige CVM die we hebben dus heel houden graag.

12 oktober 2023 om 09:21

Superieur.. Nou nou, hij heeft ook wat potjes gespeeld tegen Almere en Volendam… Wat een overdreven gedoe. Deze jongen heeft wat jaartjes meegehobbeld bij Bologna en speelt nu tegen de lamme en de blinde in de eredivisie. Chapeau. Wat kunnen we toch heerlijk overdrijven met zn allen.

12 oktober 2023 om 09:24

Dat was geen meehobbelen hoor. Je hebt hem duidelijk nooit zien spelen. Gelukkig voor jou hoef je maar één wedstrijd van hem te zien om overtuigd te raken van zijn kwaliteit. Dat kan ik je aanraden.

12 oktober 2023 om 09:56

@azalkmaar2 jouw reactie getuigt van weinig verstand van het spelletje. Als je iedere wedstrijd van PSV dit seizoen (terug)kijkt kun je het onmogelijk hebben over 'overdreven gedoe'. Zelfs in de wedstrijden tegen Arsenal en Sevilla was hij de beste of in ieder geval één van de beteren op het veld. Zijn voetbalintelligentie, zijn simpele passing, zijn verdedigende kwaliteiten en zijn gevoel voor ruimte in penibele situaties behoren echt tot de top van de Eredivisie. Niet voor niets dat Milan 20 miljoen voor hem over had afgelopen zomer.

12 oktober 2023 om 10:19



De italiaanse top zat achter hem aan. De Roon zit al jaren daar nooit gehoord dat ze achter hem aanzaten. Dat zegt al genoeg. Kerel doe je research aub.

12 oktober 2023 om 10:46

Hahaha Roffa, wat zeg jij toch allemaal? Ik dicht De Roon ook niet de kwaliteiten van Schouten toe en vind het dus ook niet raar dat er geen topclub achter hem aan zit. Dat Koeman hem blijft selecteren is zijn eigen kwaal.

Schouten daarentegen vind ik veel meer kwaliteit hebben en dus is het niet raar dat de top achter hem aan zat.

12 oktober 2023 om 09:24

Mag ik me aansluiten bij de fanclub? Ik vind Schouten beter dan alle middenvelders die zijn opgeroepen behalve Reijnders (die heb ik niet genoeg zien spelen om te oordelen). Vind hem ook beter en completer dan Joey Veerman.


Voor iedereen die zegt dat PSV een makkelijk programma heeft gehad. Ook tegen Rangers, Arsenal en Sevilla was Schouten absoluut 1 van de betere van het veld. Kijk gerust een hele wedstrijd van hem en je zal ook lid worden van de fanclub.

12 oktober 2023 om 09:27

tegen Arsenal? Toen hij compleet werd overlopen?

12 oktober 2023 om 09:31

Ah! Nog een fijnproever. Altijd welkom. Schouten is zonder twijfel de beste middenvelder sinds Guardado. Die fanclub loopt zo vol haha

12 oktober 2023 om 09:34

@Arsenal890

Heb jij Veerman en Saibari toen achter hun man aan zien sjokken? Schouten werd in de omschakeling aan zijn lot overgelaten toen. Aan de bal was ie echter nog steeds ijzersterk en ook verdedigend.

12 oktober 2023 om 20:32

IJzersterk wil ik niet zeggen; hele nuttige goede voetballer… alleen ik betrap hem ook wel eens op het missen van handelingssnelheid. Aan de bal niet de meest verfijnde. Maar wel een betrouwbare kracht met prima passing.

12 oktober 2023 om 09:27

Het gekke is dat sommigen net doen alsof Schouten pas net op hoog niveau speelt en vorig seizoen nog in de KKD speelde.

12 oktober 2023 om 10:07

Ja, gekkigheid. Alsof het een 18-jarig talentje betreft. Lijkt ook wel een beetje misgunnen, wat ik al helemaal niet snap want naast een mooie voetballer is hij ook absoluut geen eikel in of buiten 't veld.

12 oktober 2023 om 10:49

@mt87, alleen zie ik op die positie nou juist graag eikels Mijn voorkeur voor een middenveld is altijd een Nigel de Jong achtige speler erbij. En nee, dat is de Roon absoluut niet.

Toch als ik de Eredivisie stats per 90 min kijk valt op dat Wieffer alleen op passnauwkeurigheid wat achter ligt op Schouten. Voor de rest zijn bijna alle stats (soms maar licht) in het voordeel van Wieffer. Grootste verschil is de positie op het veld. In de defending 3d liggen de aantallen (posession, passing, defensive actions, etc) hoger bij Schouten en in de attacking 3d een stuk hoger bij Wieffer wat aangeeft dat Wieffer een hoger dan Schouten speelt op het veld. Het is dan ook voor Koeman in welke rol hij de middenvelders wil laten spelen. Vermeulen's opmerking is niet op statistiek gebaseerd iig, het aantal carries, afstand die een speler met de bal aflegt en totale afstand verschillen niet significant om te concluderen dat "wieffer meer een loper is".

12 oktober 2023 om 09:36

Kijk nou even niet alleen naar de statistieken. Kijk even naar wat voor ballen Wieffer geeft vs Schouten. Oordeel dan nog een keer.

12 oktober 2023 om 11:01

Die twee zouden prima samen kunnen spelen. Schouten is meer iemand die de bal komt halen bij de centrale verdedigers en dan mensen aanspelen tussen de linies. Wieffer is iets krachtiger en beter in het opstomen aan de bal. Ik heb Schouten nog nooit zien lopen met de bal en moet het puur van zijn inspeelpasses hebben.

Schouten is niet nodig. Maar als je ziet dat Wieffer er bij zit. Dan 10x liever Schouten.
Vind de keuze voor Wieffer, dan het niet oproepen van Schouten een grotere verbazing.

12 oktober 2023 om 10:55

Ook als je hierboven de statistieken ziet?

Het is niet een schande dat hij er nu niet bij zit want hij komt net terug van een blessure. Wat wel een schande is, is dat hij precies hetzelfde in Nederland laat zien wat hij ook in Italië liet zien. Dat betekent dus dat Koeman en zijn staf gewoon keihard hebben gefaald al die tijd. Blijkbaar valt deze jongen niet goed in het Nederlands elftal kliekje, dan weet je wel hoe het eindigt. Dat kan hij wel aan z'n collega vragen die in de spits loopt in Eindhoven.

12 oktober 2023 om 11:05

Schouten is op basis van statistieken geen enkele keer tot de gemiddelde beoordelingen gekomen van De Roon en Koopmeiners in de jaren dat zij in de serie A speelden.
Dus men overdrijft nu schromelijk wat Schouten daar wel niet liet zien.

Schouten had er best bij gekund, maar niet per sé heel raar dat ie er niet in staat tov wat er wel mee is. Net als de rest geen echte topper, maar wel een leuke speler in de Eredivisie. In de eerste twee CL wedstrijden (muv een sterke 20 minuten tegen Sevilla) vind ik hem niet opvallen. Al is dat tegen Arsenal ook niet echt een doodzonde.

Ik vind het woord schande bij iemand die nog geen minuut in Oranje heeft gespeeld altijd zo makkelijk scoren. Dat kun je altijd roepen. Hij is net terug van een blessure en is wat mij betreft ook zeker materiaal voor Oranje, maar een zekerheidje nog niet zo lijkt me. Het gaat helpen als we achter Oranje/ Koeman gaan staan in de hoop dat we op korte termijn een vechtmachine weten te creëren. Moet zeggen dat ik dat zelf ook weleens lastig vind, maar als natie komen we niet uit dat half/half omtrent ons nationale elftal als we niet wat gepassioneerder achter onze jongens gaan staan. Of het nou een Weghorst is of Sjaak Polak, ze verdedigen onze nationale trots!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren