Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dumfries over Martin Ödegaard: ‘Die begrijpt er niet zoveel van denk ik’

Laatste update:

PSV speelde zondagmiddag gelijk tegen Vitesse en zag Ajax de eerste plek in de Eredivisie overnemen. Denzel Dumfries van PSV verscheen na afloop bij verslaggever Justus Dingemasne voor de camera van Voetbalzone en was onder meer kritisch op scheidsrechter Serdar Gözübüyük en de mening van Martin Ödegaard. Desalniettemin sprak hij na het puntverlies zijn vertrouwen uit in de titel met de woorden 'wij gaan dit niet meer weggeven'.

Bekijk de video hieronder of abonneer en kijk op ons nieuwe YouTube-kanaal!

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Justus Dingemanse is fulltime presentator en programmamaker bij Voetbalzone en levert onder meer bijdrages in de vorm van exclusieve interviews, reportages, documentaires en programma's.
Wie had de winst verdiend in Arnhem?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou dumfries nog steeds vinden dat Ajax niet eerste staat?

7 april 2019 om 20:10

Deze opmerking is vandaag inmiddels wel wat uitgemolken.

7 april 2019 om 20:25

Had hem nog niet gezien, maar had inderdaad al wel in mijn hoofd dat dit inkoppertje al wel vaker vermeld zou zijn

7 april 2019 om 20:41

Hoezo wij geven dit niet meer weg? Je hebt t niet meer in eigen hand toch? 9 goals is behoorlijk veel om te overbruggen in 5 duels. Dat betekent eigenlijk 2 goals meer per duel....

7 april 2019 om 20:54

Als je iets niet meer weggeeft blijf je staan waar je staat. Die 2e plek geven ze idd niet meer uit handen.

7 april 2019 om 20:12

Het is toch gewoon zo dat je woensdag nog niet echt kon spreken van een nieuwe koploper als nog niet alle wedstrijden zijn afgewerkt in een speelronde. Snap niet dat mensen daar zo door geraakt zijn blijkbaar.

7 april 2019 om 20:22

Geraakt zijn is een groot woord echter de ranglijst gaat over behaalde punten, niet over opgelopen verliespunten. Dus al heb je een wedstrijd meer gespeeld, als je boven aan staat, sta je boven aan.

Wat Dumfries betreft, er komt niet veel zinnigs uit de mond van die man. Bij PSV gaat het gewoon erg slecht sinds de winterstop. Hebben ook al niet overwinterd in de beker noch in de CL maar hebben wel praatjes voor tien. Nu weer, we gaan dit niet meer weggeven. Heeft hij nou echt niet door dat Ajax nu alles in eigen hand heeft? Als Ajax alles wint en genoeg scoort, kan PSV het niet meer halen. Zo eenvoudig is het.

7 april 2019 om 20:31

@marocberkane, toen Ajax nog wedstrijden in moest halen, had De Jong het er ook over dat PSV acht punten voor stondn terwijl niet alles was gespeeld. Ergo, hij ging ook uit van de toentertijd geldende status quo.

7 april 2019 om 20:43

Dumfries zit inderdaad nog iets te veel in zijn emotie zo vlak na de wedstrijd en zou dan eigenlijk geen interview moeten geven, komen niet de meest verstandige teksten uit.

Desalniettemin begrijp ik echt niet dat iedereen hier zo valt over die eerdere uitspraak van hem. Een tussenstand kan echt pas na afloop van een speelronde worden opgemaakt en dat hij dat even benoemde is niks geks aan. Omdat dat hier zo vaak wordt opgerakeld vandaag kreeg ik inderdaad een beetje het idee dat er een gevoelige snaar was geraakt.

Vergelijkingen met uitspraken van Schone hieronder zijn ook niet echt van toepassing. Wat Schone deed was een beetje denigrerend naar de tegenstander toe.

8 april 2019 om 07:49

Dat Ajax supporters hierover lopen te zeiken. Kijk even naar de praatjes van Shone afgelopen jaren... En dat is dan een volwassen persoon die het roept

8 april 2019 om 08:48

Ik heb me als Ajacied kapot geergerd aan Schone zijn uitspraken. En Dumfries is net zo zeer volwassen. Draait nu al een paar seizoenen mee en zou beter moeten weten. Dat die Ihattaren niet al te nuchter de pers te woord kan staan snap ik nog. Dumfries kan een mooi voorbeeld nemen aan Rosario die gewoon zegt waar het op staat.

8 april 2019 om 10:57

Haha, DNeres, volgens mij wil iedere Ajax supporter Schone persoonlijk de mond snoeren, mocht ie weer voor de camera komen met die ongein. Hij zet de concurrentie alleen maar meer op scherp.

8 april 2019 om 11:48

Eens met Marocberkane. Ik had niet meegekregen dat Dumfries na de winst van Ajax vond dat ze nog niet echt bovenaan stonden, maar daar heeft ie gewoon gelijk in wat mij betreft. Niet teveel gaan zeuren om kleine dingen.

Ajax staat nu gelukkig echt bovenaan. Daar gaat het om, niet om over-geanalyseerde uitspraken van Dumfries.

7 april 2019 om 20:23

Ik begrijp dat hij na de wedstrijden vol emoties zit maar hij is profvoetballer en moet toch fatsoenlijk met de pers kunnen praten. Ook als ie verloren heeft.

Dit interview lijkt toch nergens op. Zal nog wat worden als ie bij een internationale topclub komt te voetballen. Gaat ie dan er dan ook zo onzeker en onfatsoenlijk bijstaan?

7 april 2019 om 20:51

Het is gewoon niet zo een hele slimme jongen. Wanneer hij vol emotie voor de microfoon staat lijkt het wel een klein kind. Misschien goed dat PSV deze jongen tegen zichzelf in bescherming gaat nemen

7 april 2019 om 22:14

Ach dat valt allemaal wel mee, niet op alle slakken zout gooien

7 april 2019 om 20:55

We gaan dit niet weggeven zegt hij.. dus hij leeft nog steeds in dezelfde droom.

8 april 2019 om 07:51

Shone is erger, maar daar hebben de Ajax supporters dan niet over...

8 april 2019 om 08:27

Hoezo, wat heeft Schone gezegd dan. Juist helemaal niets. Niet voor de wedstrijd tegen PSV, niet na de wedstrijd tegen PSV en ook niet na de wedstrijd tegen Willem 2. Het gebrul en geneuzel komt toch echt uit Eindhoven. Een trainer die vind dat zijn ploeg na de winterstop betere presteerde dan voor de winterstop en dan naar het verschil in punten tussen PSV en Ajax gaat wijzen. Een spits die schijt heeft aan speelrondes en de voorsprong in punten een echte voorsprong is, ondanks dat Ajax nog een wedstrijd moest inhalen, want ja Ajax moest maar eerst een die punten zien te halen. Vervolgens is het andersom en dan is het opeens geen echte voorsprong en telt die niet. En dan niet te vergeten de onvergetelijke tekst van dezelfde aanvoerder na verlies tegen tien man, niets aan de hand, wij staan gewoon nog steeds voor met 2 punten en gaan dit niet meer weggeven. Terwijl uit Amsterdam niets anders dan zelfreflectie en respect voor de tegenstander te horen is. Toch is Ajax de zogenaamde arrogante club.....

7 april 2019 om 21:01

Ik heb de 100 volgemaakt net als Ziyech.

8 april 2019 om 10:22

Inderdaad volgens dhr. Dumfries tellen de 10 eigen doelpunten die Ajax heeft behaald niet mee bij het doelsaldo, dus staat psv bovenaan 😀.
PSV kan beter enkele andere spelers (bijvoorbeeld Schwaab) de pers te woord laten staan. PSV krijgt een steeds negatievere beeldvorming in de pers met dit soort uitspraken van spelers die fysiek wel maar mentaal niet volwassen zijn.

Ik ben wel een beetje klaar met die Dumfries, die jongen is zo verschrikkelijk arrogant.
Vandaag ook weer matig en voor mijn gevoel weinig zelfreflectie.

7 april 2019 om 20:14

Ik denk niet dat dit arrogantie is. Ik denk oprecht dat hij niet zo heel slim is.

7 april 2019 om 20:22

Een correcte constatering inderdaad, hij weet niet beter. Dat is overigens ook zijn kwaliteit. Niet nadenken, maar doen.

7 april 2019 om 20:54

Precies! Groot talent enorme inhoud alleen gebrek aan intelligentie. Zie je ook terug in zijn spel. Mist echt spelinzicht. Dit kan die overigens nog prima leren. Al straalt die dat niet uit.

8 april 2019 om 13:15

Intelligentie is meer een uitzondering dan een zekerheid in de voetballerij en bovendien is het wel erg makkelijk om die jongen 'niet heel slim' te noemen. In dit interview is hij duidelijk nog kwaad over de wedstrijd en dan zeg je wel eens gekke dingen. Nu zeg ik niet gelijk dat het slim overkomt, maar ik kan de frustratie van hem wel begrijpen, ook al had Vitesse gisteren toch overduidelijk de winst verdiend.

8 april 2019 om 16:55

Doet me denken in zijn spel, zijn fysiek en intelligentie aan Jaap Stam. Daar kwam het voetbalinzicht nog wel later maar die intelligentie heeft hij niet. Had een speciale trainerscursus nodig (zelfs de verkorte cursus was te moeilijk met alle andere oud internationals) kreeg toen een 1 op 1 cursus waarbij ze van de Knvb het aantal keuzes bij de meerkeuze vragen beperkt hebben tot 1 vakje.

7 april 2019 om 21:40

Iemand binnen PSV moet hem gewoon uit de buurt houden van de camera. Deze vent zet de hele club weer voor schut met zijn uitspraken.

7 april 2019 om 22:08

Wat stelde hij zich ook weer aan, zo'n beer van een vent en dan als een klein kind liggen rollen op het veld. Gelukkig schoot Pereiro die vrije trap naast.

Wat een onsympathieke gozer is dit toch. Je ziet hem alleen maar brullen, zeiken, wegwerpgebaren maken, duwen, boos zijn, lelijk doen, dingen claimen. Nu ook richting Odegaard. Geen enkele positiviteit zoals bijvoorbeeld wel bij zn collega Angelino. Vind ik echt gewoon jammer.

7 april 2019 om 20:34

Eens dat deze jongen wel wat meer zelfreflectie mag hebben, alleen jammer dat velen niet inzien dat er in elk team wel zo'n figuur rond loopt. Makkelijk om dan altijd één kop van jut uit te zoeken waar de pijlen oo geschoten kan worden .

7 april 2019 om 20:56

Ach hebben we van de week niet dagenlang gezeik op veltman gehad dan? Zo gaat het altijd toch, steek je je kop een keer boven het maaiveld uit, dan ben je ook de eerste die er met de seis van langs krijgt als het misgaat.

7 april 2019 om 20:41

@Streepan: deze jongen maakt een mooie ontwikkeling door als voetballer (laatste maanden wel iets stagnerende), maar zijn gedrag wordt in mijn ogen inderdaad steeds erger. Hij lijkt van Lozano te willen winnen als schwalbekoning van PSV en laat zich de laatste weken ook alles behalve gelukkig uit. PSV zou hier intern mee aan het werk moeten, voetballend zie ik hem er wel komen.

8 april 2019 om 07:04

Behalve dat, je ziet hem ook steeds wegkijken van de interviewer en de camera. Hij weet volgens mij verdomde goed dat hij uit zijn nek lult, maar zijn egootje kan het niet aan de waarheid te horen. Net blijft een triest figuur, zowel binnen als buiten het veld.

Denzel wordt een beetje de Schone van PSV met zn uitspraken. Pak nou gewoon je verlies en geef gewoon toe dat jullie het zelf verprutst hebben. Ajax is gewoon veel sterker en de favoriet op dit moment. Ze kunnen nog wel kampioen worden maar na het zoveelste puntverlies na de winterstop mag die toch wel een toontje lager zingen..

7 april 2019 om 20:19

Ik begrijp zijn zin ook niet die die vaker herhaalt: "Dit gaan we niet meer weggeven". Je hebt het niet meer in eigen hand Denzel. Doelsaldo slechter en als PSV een wedstrijd met 10-0 wint, kan Ajax hem met 11-0 winnen bij wijze van spreken. Dus hoezo je gaat het niet meer weggeven. Dat heb je al gedaan. Komt niet altijd even slim over. Met alle respect verder voor de voetballer.

7 april 2019 om 20:22

Nja het zal aan het einde van het seizoen blijken of hij de Schone zal worden of de nieuwe Willems

Weet nog dat we paar jaar met zijn allen Willems zwaar uitlachten omdat hij zei dat PSV voor 99% kampioen zou worden terwijl Ajax nog alleen van de Graafschap moest winnen/

7 april 2019 om 20:28

Haha... klopt. Dat weet ik ook nog. Maar laten we eerlijk zijn. Beide uitspraken zijn niet al te snugger. Natuurlijk kun je geluk hebben maar doe toch gewoon normaal. Dit hele intrview is toch een aanfluiting. Kijk hoe die erbij staat en wat voor rare antwoorden hij allemaal geeft.

7 april 2019 om 20:41

Hij zit natuurlijk ook nog vol in de emotie van de wedstrijd. Ik zou ook niet te genieten zijn en op het veld beleef je het gewoon anders. Als ze dit over 2 dagen vragen komt er vast een genuanceerder antwoord uit.

7 april 2019 om 21:00

Het punt is met Dumfries dat ie ook neit genuanceerd uit z'n woorden kan komen in een interview dat niet direct rondom een wedstrijd plaatsvindt. Dit is echt niet de eerste ondoordachte uitspraak van Dumfries. Maar goed in mijn ogen ligt de fout totaal bij de staf van PSV, die moeten doorhebben dat je deze jongen niet aan het woord moet laten. Kan je beter grijze muis Hendrix er neerzetten. Dumfries had z'n emoties in de wedstrijd al amper onder controle, dan geef je die toch ff wat tijd om bij zinnen te komen en stuur je gewoon een ander naar de camera?

7 april 2019 om 21:11

Dumfries heeft het onsympathieke spel van Veltman en de praatjes van Schone. Die wordt nog wel geliefd als hij zo door gaat...

7 april 2019 om 21:13

Nou ja met het verschil dat Schone verder een hele sympathieke jongen is zowel binnen als buiten het veld.

7 april 2019 om 22:11

Maar daarom vind ik het gewoon eigenlijk wat geforceerd bij Schone, het past gewoon niet bij hem vind ik. Vind zulke dingen meer bij Van de Beek, Kluivert of Lang passen.

8 april 2019 om 11:56

Volgens mij probeerde Schone gewoon het spelletje te spelen. Als je 1% kans hebt dat je je tegenstander daarmee beinvloedt, dan kan je dat doen. Echt leuk is het niet, maar volgens mij misdroeg hij zich ook echt niet. Net als die uitspraak ooit van Mertens. Niet handig, en je krijgt hem als een boemerang terug, maar het maakt je geen slecht mens ofzo.

Je moet zo een speler tegen zich zelf in bescherming nemen, we gaan dit niet meer uit handen geven terwijl je dat juist vanmiddag gedaan hebt.

Vind Dumfries een geweldige strijder, heeft een geweldige mentaliteit en het pleit voor hem dat hij niet tegen zijn verlies kan.

Echte prof die ik graag bij Ajax gezien had.

7 april 2019 om 20:29

Hij is beter als Veltman maar Ik heb toch liever Mazraoui hoor.

7 april 2019 om 20:50

Ik ben geen Veltman fan maar vind hem na zijn blessure prima spelen. Die had ik al min of meer afgeschreven, maar hulde hoe hij is teruggekomen. En lijkt tegenwoordig juist veel stabieler dan Mazraoui. Voor Mazraoui geldt hetzelfde als voor Dumfries: seizoen heeft de energie gesloopt. Niet erg, zijn twee jonge, veelbelovende talenten.

7 april 2019 om 21:19

Mazraoui is echt de grote dissonant bij Ajax. Ik heb liever Veltman dan Mazraoui en al helemaal liever Dumfries dan die twee.

8 april 2019 om 08:36

Ik heb liever Veltman. Dumfries zou net zo'n grote dissonant zijn. We hebben inmiddels kunnen zien dat hij met ruimte in zijn rug tegen behendige spelers gewoon verzuipt en alles gaat in tempo 100 bij Dumfries. Je zou die jongen dus compleet anders moeten leren voetballen. Kan, maar slaat nergens op. Bij PSV een zeer gewaardeerde kracht die zich sterk ontwikkeld. Zowel voor Dumfries als voor Ajax beter dat die daar zit. Angelino daarentegen.........

8 april 2019 om 13:19

Mazraoui leunt een beetje op dit seizoen, maar hij is verdedigend behoorlijk zwak voor een back. Dumfries is wellicht aan de bal iets minder, maar voor een back is dat minder schadelijk zolang je maar degelijk verdedigt.

Dumfries moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen door Psv. Deze jongen doet rare uitspraken, zeker als hij nog in de emotie van de wedstrijd zit.
Hij zet zichzelf en zijn club voor gek.

Wel goed dat hij snapt dat ze de tweede plek inderdaad niet meer weg gaan geven.

7 april 2019 om 20:32

Nee gat met Feyenoord en AZ is inderdaad te groot. Ik ken wel het resterende programma van hen niet 😉

7 april 2019 om 21:24

Volgens mij is voor zowel Ajax als PSV de tweede plaats al veilig

8 april 2019 om 00:04

Dat lijkt me vrij logisch als ze evenveel punten hebben behaald .

7 april 2019 om 20:49

Hahaha ja wat een dombo die Dumfries. Niet meer uit handen geven, dat hebben ze nou net gedaan vandaag hahahaha

7 april 2019 om 21:04

De titel gaan ze niet meer weggeven, want dat hebben ze zojuist al gedaan.

Zijn interview na de wedstrijd was al te simpel voor woorden, perfecte speler om nog een interview te laten doen. Je gaat niks weggeven? Je hebt het al weggeven Dummy. Logica is niet zijn sterkste punt. "wat wij moeten doen, gaan we goed doen."

Wel prachtig hoe hij na een paar seconden zegt: "nee, die snapt er niet zoveel van."

7 april 2019 om 20:49

Hij bedoelt de 2e plaats...hahaha

7 april 2019 om 21:05

Zei ie dat echt, wat wij moeten doen gaan we goed doen? Dat is er wel eentje uit de categorie we moeten vanaf nu alles op alles zetten om alles te winnen. Nog steeds geen mediatrainer die ingrijpt blijkbaar, toch sneu voor zo'n jongen.

7 april 2019 om 21:28

Of juist teveel. Het enige wat hij doet is cliché erin gooien en ze niet eens correct afmaken. Plaatsvervangende schaamte bijna.

7 april 2019 om 21:38

In de zin van dat iemand hem voor de camera wegtrekt bedoel ik dan ook meer

7 april 2019 om 22:01

Haha, ze besloten dat Dummy prima een tweede interview kon doen

Als je het maar vaak genoeg blijft herhalen Denzel, dan ga je het zelf geloven...

Verder moet PSv niet zeuren. Ze waren de mindere en mochten van geluk spreken dat Vitesse geen penalty kreeg.
En verder een opvallend feit over 2 lichtgewichten; Serero bij Vitesse en Lozano bij Psv. Als de één viel, dan was het doorspelen en als de ander viel dan werd er gefloten. Dan nog klagen over de arbitrage...

Nee, PSv zakt in. Hopelijk blijft Ajax dit gespaard in de competitie. De breedte van de bank bij Ajax kan straks enorm beslissend worden.

7 april 2019 om 20:41

De vraag is alleen hoe breed is onze bank? We hebben een paar keer meegemaakt dat wanneer we 1 speler misten (De Ligt bij Psv, Nico tegen Feyenoord, Onana Heerenveen) dat het finaal de mist in ging. Ik moet het nog maar zien.

Ik hoop wel dat jij gelijk krijgt.

Is die gast nou echt zo dom? Guzubuyuk was slecht inderdaad, maar juist PSV mag daar totaal niet over klagen met twee goedkope pingels en andersom twee onterecht ingetrokken pingels. Verder heegt Dumfries alle geluk van de wereld dat hij na de 3-2 niet zijn tweede geel kreeg voor het aanraken van Guzubuyuk.

7 april 2019 om 20:31

De eerste penalty was inderdaad discutabel, maar die tweede was een overduidelijke penalty.

7 april 2019 om 20:34

Dus was de eerste discutabel en mag je niet klagen over de arbitrage

Hij is boos, echt heel erg boos. gefrustreerd zelfs, maar ik vind niet dat hij hier arrogant over komt.

7 april 2019 om 20:26

Hij komt eerder nogal dom over. PSV heeft net de boel uit handen gegeven waardoor Ajax alles weer in eigen hand heeft. Vijf wedstrijden winnen en genoeg scoren en Ajax is kampioen, er is niets dat PSV daar nog aan kan doen.

Kennelijk beseft Dumfries nog niet dat PSV nu tweede staat en ze tien goals meer moeten maken dan Ajax de komende wedstrijden als allebei alles winnen.

7 april 2019 om 20:29

Bovendien vind ik zijn opmerking over Odegaard niet echt sympathiek. Hij had ook kunnen zeggen "we denken er anders over".

7 april 2019 om 20:28

Hij heeft het over "niet meer weggeven" , terwijl hij tweede staat. Vind je dat niet op zijn minst opmerkelijk klinken?

@leeuw Ik gaf je en duimpje na het lezen van je eerste zin, echter de rest vind ik eigenlijk kolder.
Nee, deze man is niet goed genoeg en is zeer waarschijnlijk ook gewoon te dom voor Ajax.

7 april 2019 om 20:36

Wat heeft intelligentie er nu mee te maken? Gullit was ook niet de meest intelligente mens maar had hem maar al te graag bij Ajax gezien

7 april 2019 om 20:59

Is dit een serieuze vraag, natuurlijk is het belangrijk dat als je iemand op de loonlijst zet voor groot geld dat die vent niet dom is..
Ook op het veld is het niet overtuigend, dat erg nog veel lukt is best bijzonder.
Opbouwend is het enkel drafen en op hoge snelheid maar je betrapt hem niet op intelligente oplossingen..

7 april 2019 om 21:13

Ajax is een voetbalclub, geen universiteit. Er zijn genoeg domme goede voetballers.

Jullie gaan dit inderdaad niet weggeven Dumfries. Die tweede plek wordt het!

Wat een kwal van een vent is dit dan. Kan iemand hem zeggen dat hij het al heeft weggegeven? Hij wil nog met droge ogen beweren dat hij de scheidsrechter tegen had en dan valt hij Ødegaard aan omdat die vond dat Vitesse had moeten winnen. Met zijn "die begrijpt er niet zoveel van".

Interview-verbod. Please!! Maakt het alleen maar erger.

7 april 2019 om 20:39

Bij Dumfries merk je dat als emotie de overhand speelt dat hij zich laat verleiden tot dit soort uitspraken. Hij moet toch beter weten.

Waarom kijkt die gozer je niet aan als je met hem praat. Rare gast.

Met drie tegendoelpunten kun je ook naar je eigen defensie wijzen. Of ben ik nu gek? Je speelt gelijk met 3-3. Niet met 1-1. Dan viel er nog wat te zeuren en zeiken. Je kan ook zeggen dat je het als verdediging slecht hebt gedaan vandaag zonder Odegaard erbij te halen.

Ik ben blij dat PSV punten heeft laten liggen maar ik vind Dumfries wel een mooie gast. Hij is oprecht boos en laat dat zien. Natuurlijk hoopt hij dat PSV dit rechtzet en ik vind het logisch dat hij det op zo’n manier uitspreekt.

Niet slim van Dumfries, maar wat een verschrikkelijk goedkope journalistiek zeg. Jullie leggen hem zonder enige context een quote voor van Odegaard met als enige doel er een leuke clickbaittitel uit te halen. Op de redactie zullen jullie wel smullen van alle anti-Dumfries reacties.

7 april 2019 om 20:38

Is weer een beetje makkelijk om alles op de journalistiek af te schuiven. Ik word zelf ook gek van al die uitspraken van Schone en Onana (we gaan Psv wel effe pakken), maar dan moet ik ook niet op de interviewer af geven, gewoon domme uitspraken.

Zoals je zelf zegt, geen slimme uitspraak van Dumfries, die moet toch wel beter weten?!

7 april 2019 om 20:39

Wat is dat nu voor belachlijke redenatie. De interviewer legt hem toch de antwoorden niet voor of wel soms. Die komen toch echt uit zijn eigen mond.
Heb je enig idee hoe het er aan toe gaat in Engeland, Spanje of Italie als je daar verliest. Ik zie ze daar niet zulke idiote interviews afgeven hoor en de vragen zijn een stuk ongenuanceerder

7 april 2019 om 20:51

Lekker relevant wat ze in Engeland, Spanje of Italië doen. In dit interview is het gewoon volstrekt onnodig om de uitspraak van Odegaard er überhaupt bij te halen, dat wordt puur gedaan om te stoken en om een leuke clickbait te genereren. Leg mij eens uit waarom de verslaggever niet gewoon de volgende vraag stelt: 'vind jij dat jullie hadden moeten winnen?'. Maar nee hoor, in plaats daarvan moet natuurlijk de volgende vraag worden gesteld: 'ik had net Odegaard voor de camera, die zei dat Vitesse had moeten winnen, ben je het daarmee eens?' Ik vind het nogmaals erg onnodig.

7 april 2019 om 21:25

Dat is het hele idee achter sites zoals Voetbalzone. Beetje raar dat je daar nu pas achter komt.

7 april 2019 om 21:31

Helaas wel ja, clicks boven journalistieke verantwoordelijkheid

8 april 2019 om 02:53

Welke context had jij hier precies bij willen geven dan? Ödegaard vond op basis van de wedstrijd dat ze meer verdiend hadden, dat behoeft toch geen verdere uitleg? Beide partijen aan het woord laten en de mogelijkheid geven tot reactie is een journalistiek grondbeginsel en daarmee juíst verantwoordelijk. Overigens duidt de term 'clickbait' op een misleidende titel, in dit geval dekt de titel toch behoorlijk de lading volgens mij.

Wij zijn doorgaans niet vies van een beetje sensatie of het scoren van clicks, maar in dit specifieke geval stellen wij een hele normale vraag en vind ik juist jouw verwijt van 'stoken' onnodig en de suggestie dat wij zouden smullen van anti-Dumfries reacties vrij abject.

8 april 2019 om 09:28

Als jij wil weten of Dumfries van mening is dat Vitesse verdiende te winnen, dan kun je hem dat ook direct vragen. Het is van geen enkele toegevoegde waarde om daarbij een verwijzing te maken naar de uitspraak van Ødegaard. De uitspraak van Ødegaard is in dit verband niet relevant en wordt er alleen bijgehaald om twee partijen tegen elkaar op te zetten, en om er mogelijk een leuke clickbait uit te halen. Je kunt op voorhand natuurlijk al aanvoelen dat een Vitesse-speler en een PSV-speler een andere visie op de wedstrijd hebben. Door Dumfries de uitspraak van Ødegaard expliciet voor te leggen, dwing je Dumfries min of meer om de uitspraak van Ødegaard onderuit te halen. Het uitlokken van dergelijke zaken druist wel degelijk in tegen je journalistieke verantwoordelijkheden.

8 april 2019 om 10:40

Dat kan, maar persoonlijk lijkt mij het voor de aantrekkelijkheid van de journalistiek bijzonder onwenselijk als we ons massaal gaan inzetten om alle prikkelende vragen te vermijden. Het verschil in visie is juist relevant na zo'n tumultueuze wedstrijd en we willen natuurlijk graag de emotie laten zien die een goed beeld geeft van wat zich daar afspeelt. Als iemand confronteren met een afwijkende mening nu al 'mensen tegen elkaar opzetten' is, kunnen we meteen alle talkshows ook wel opdoeken. Want die gasten worden dan volgens jouw redenatie ook alleen maar uitgenodigd om in discussie te gaan en kijkcijfers te trekken.

Mocht je prijs stellen op een medium dat roomser is dan de paus, dan ben je bij VZ vermoedelijk aan het verkeerde adres, zoals Apple24 al aangaf.

8 april 2019 om 11:06

Roomser dan de paus is het andere uiterste, maar hier wordt er in mijn ogen een grens overschreden. Je moet voor de grap de reacties in dit topic eens doorlezen, het meeste is gewoon pure haat aan het adres van Dumfries. Met de onnodige vraagstelling i.c.m. de onnodige clickbaittitel vind ik jullie medeverantwoordelijk voor de negatieve beeldvorming die nu ontstaat rondom Dumfries zijn persoon. Ik hoop wel dat je je realiseert dat het op deze manier werkt. De redactie kan op voorhand toch ook wel inschatten wat de reacties gaan zijn als je een item als dit op deze manier plaatst? Dat vind ik jammer.

Ik denk dat Dumfries een andere wedstrijd heeft gespeeld vandaag?
Of hebben we zijn tweeling broer aan het werk gezien vandaag???
Anders weet ik het ook niet meer hoor.

Voetballers hebben al niet een best imago als het aankomt op intelligentie maar deze domoor geeft daar weer een nieuwe dimensie aan.
Los daarvan, wat een matige voetballer, hoe heeft dat ooit in Oranje kunnen spelen!!!

Ik denk inderdaad Denzel, dat jullie die 2e plaats niet meer gaan weggeven hoor, daar heb je gelijk in.

Wat komt die vent toch onsympathiek over zeg, bah

Als PSV zijnde moet je deze jongen nu toch echt tegen zichzelf in bescherming gaan nemen. Wat een verschrikking voor de camera. Hij snapt er zelf werkelijk waar helemaal niets van, wat een onzin kraamt deze vent toch iedere keer weer uit. Denk dat zelfs PSV supporters zelf zich hier enorm aan irriteren. Realiteitszin wel heel ver te zoeken. Mooi dat hij in elk geval geen kampioen wordt. Je moet er toch niet aan denken hoe hij dan allemaal wel weer zal gaan raaskallen. Echt een ontzettend irritiante vent.

7 april 2019 om 21:40

Precies. Maar ja, met een trainer die zich ook als een idioot gedraagt langs de lijn wordt dat in bescherming een lastig verhaal vrees ik. Bovendien met dat halve, ook nog eens in ploegendiensten werkende hersencelletje van hem, vrees ik dat je kunt proberen uit te leggen wat je wilt, hij gaat het nooit van zn levensdagen begrijpen.

Zeggen ze dat Amsterdammers arrogant zijn.. wat een slechte verliezer dit zeg..

En dan over Ödegaard zeggen dat hij er niet zoveel van begrijpt

Heerlijk

Weet u wat dit is? Dit een totáál gebrek aan intelligentie. Ik heb écht werkelijk nog nóóit iemand zó dom horen zwetsen als deze nono. Die heeft de lagere school niet afgemaakt zeker?? PSV staat in punten gelijk met Ajax en Ajax heeft 10 doelpunten meer gemaakt en staat dus fictief een punt voor, maar dit soort kinderlijke informatie is voor meneer Dumpfries kennelijk te moeilijk om te begrijpen. Wát een ei zeg!

Joker030,

Laten we even objectief blijven. Bij de eerste pen verliest Lozano de controle over de bal en speelt die helemaal naar links. Pasveer duikt naar de bal en heeft totaal niet de intentie om Lozano te raken.
Lozano raakt juist Pasveer bij de benen aan en gaat duiken.in mijn ogen geen pen en de var had minstens ernaar moeten laten kijken.
Bij de 2e pen maakt v/d Werf inderdaad een overtreding maar zoals je duidelijk in de herhaling kon zien gaf v/d Werf Lozano al zeker een meter voor het strafschop gebied een duw waardoor hij uit balans was en uiteindelijk zich binnen de lijn liet vallen. Daar had de var ook moeten ingrijpen en de scheids ernaar moeten laten kijken en dan had hij niets anders dan een vrije trap moeten geven.

bizar dat die met droge ogen durft te beweren dat ze de scheids niet mee hadden. Terwijl beide penaltymomenten behoorlijk twijfelachtig waren.. Zuiver doelpunt Vitesse niet werd toegekend, en Vitesse een penalty onthouden werd na die karatetrap (veel te hoog geheven been) van Perierro

8 april 2019 om 00:33

PSV mag (understatement) niet klagen over de scheids vandaag.. Sowieso niet!

Man man wat een drukte om dit interview, die Dumfries is bloedfanatiek en nog vol adrenaline van de wedstrijd, zijn spel is niet altijd gepolijst en zijn uitspraken ook niet. Het is misschien allemaal niet even handig of slim maar wel oprecht. Dezelfde mensen die nu janken om Dumfries liepen ook te janken als Kuyt een interview gaf omdat hij dan weer de ideale schoonzoon was, zo heeft iedereen wel iemand die je liever wel of niet tijdens een interview hoort.

Ik hoop dat ze die Dumfries na dit seizoen kunnen verkopen en een speler a la Angelino kunnen halen voor de rechtsback. Wat irriteer ik mij mateloos aan het gedrag van Dumfries.

8 april 2019 om 00:32

Echt? Ik vind het een heerlijke voetballer en hoop dat hij volgend jaar ook nog bij PSV speelt. Totaal andere types. Dus ook meer diversiteit in je elftal!

Die Dumfries begint wel praatjes te krijgen zeg , tegen Ajax zag hij alle hoeken van het veld door Neres die hem helemaal doldraaide en de uitspraken wij worden wel kampioen nauw na deze week verspeelde PSV 5 punten en dat hoorde er 6 te zijn want PSV mazzelde door een buitenspelsituatie waar een strafschop bij werd gegeven en ze gaan nog meer punten verspelen want de arrogantie word afgestraft op alle fronten nu want zo goed speelt PSV de laatste tijd niet meer !

Denk eerder dat Domfries er vrij weinig van snapt...

8 april 2019 om 08:40

Die gast mist, ook kwa spel, echt dat beetje verstand. Zovaak domme lompe overtredingen die er niet uit zullen gaan, want je kunt hem niet in een keer slimmer maken.

8 april 2019 om 09:28

Wel een briljante Schwalbe in huis!!

8 april 2019 om 14:53

Ja maar dat is een onderdeel van de PSV academy

Lozano heeft de master degree, maar ik heb ook Gakpo een ideale Lozano actie zien maken, dus ze zijn er vroeg bij

Zo gaat ie: Naast een tegenstander gaan lopen en dan je been er zo voor zetten dat hij er wel tegenaan moet lopen

Dan een flinke schreeuw en een paar keer door rollen totdat je op je rug met de benen omhoog luid krijsend naar je beide benen grijpt

Succes verzekerd

Ach ik vind het wel wat hebben. Nog niet volledig geindoctrineerd door mediatraining en daarnaast met het zweet van de strijd nog op zijn kop. Voer voor de tegenpartij en voor alle azijnzeikers: dit geven we niet meer weg is natuurlijk een andere manier van zeggen we gaan er nog vol voor. Vitesse had een topdag (mijn complimenten) en wat een heerlijke voetballer is die Odegaard!

Als staf/perschef grijp dan ook gewoon in en stuur niet iemand na afloop de mixed-zone in die vol zit met frustratie van de wedstrijd. Dat levert hem in de publieke opinie alleen maar hoon op.

Ik denk oprecht dat Dumfries het gewoon bedoeld dat ze er nog vertrouwen in hebben dat het goed komt en dat ze vertrouwen hebben in de eigen kwaliteit voor komende wedstrijden. Wat hij zegt over dat Vitesse de winst verdiende snap ik nog wel, PSV heeft ook grote kansen gehad om vaker te scoren.

Maar het komt er natuurlijk dramatisch uit. Mijn vermoeden is dat hij verbaal gewoon niet zo sterk is.

Mijn hemel, wat een teksten in dit interview... Ik geloof dat je Denzel na puntveies niet meer achter de camera moet laten staan, wat een woordkots

Wat een stelletje huilenbalken dat psv ,zoveel duikelaars en zeurpieten.
Lozano spant de kroon ipv een kaart krijgt deze duikelaar 2 penaltys, vitesse kreeg niets en nog is psv ontevreden.

8 april 2019 om 09:28

Dumfries had ook nog eens de Schwalbe van de dag op zijn naam staan.

Je kunt niks weggeven als je niks zelf in handen hebt...

Als er 1 is die er weinig van begrijpt is het Dumfries wel. Ook zo'n geweldig droeftoeter. Waarom aanmerkingen op de scheidsrechter de enige ploeg die recht van spreken heeft over het benadelen door de scheidsrechter is Vitesse. Vitesse is een penalty onthouden, waar PSV er twee kreeg. Doelpunt van Vitesse onthouden terwijl de speler op 1 lijn stond met de verdediger van PSV.

Hij was natuurlijk teleurgesteld. Dat kan de enige reden zijn voor zo'n domme opmerking. Of hij is inderdaad dom. Kan natuurlijk ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren