Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Driessen ziet uitblinker bij PSV: ‘In Oranje is hij een verbeterde uitgave’

Laatste update:

Valentijn Driessen is zeer gecharmeerd van de kwaliteiten van Jerdy Schouten, zo maakt hij woensdagavond duidelijk in zijn column voor De Telegraaf. De middenvelder van PSV maakte veel indruk tijdens het gewonnen Champions League-duel met RC Lens (1-0) en Driessen vindt dat hij een ‘overduidelijk verbeterde uitgave van Marten de Roon’ is.

“Schouten is een middenvelder die nagenoeg altijd de juiste keus maakt op het juiste moment. Een bijzondere kwaliteit”, concludeert Driessen na afloop van het Champions League-duel. “Terug uit Bologna sinds de zomer weet Schouten wekelijks de aandacht op zich te vestigen bij het in de Eredivisie foutloze PSV.”

“Bij afwezigheid van Frenkie de Jong volgende week in de EK-kwalificatie-interlands tegen Ierland en Gibraltar verdient Schouten een kans. Hij is overduidelijk een verbeterde uitgave van Marten de Roon.”

“Beiden zijn bewakers van de defensieve organisatie van hun elftallen”, besluit Driessen. “Schouten heeft op De Roon voor dat hij ijzersterk aan de bal is en bijna altijd de oplossing naar voren vindt. Hij hoeft niet zijn eigen balverlies te corrigeren, zoals De Roon vaak overkomt.”

Jerdy Schouten
Schouten zelf laat voor de camera van Ziggo Sport weten erg tevreden te zijn over zijn eigen optreden en dat van zijn ploeg. “Uiteindelijk heb ik heel erg genoten van deze avond, natuurlijk vooral omdat we met de drie punten van het veld zijn gestapt.”

“Het was heel fijn om voor dit thuispubliek te winnen. Het was wel een chaotische slotfase, maar we hebben de zege over de streep getrokken. Het was een lastige wedstrijd. Zij spelen echt vechtvoetbal en het is niet specifiek onze kwaliteit om daar tegen te spelen, al hebben we het goed gedaan.”

“Ik ben natuurlijk ook naar PSV gekomen om op dit podium te kunnen spelen. Ik ben heel blij met hoe het tot nu toe uitpakt. Of ik met spanning uitkijk naar vrijdag? Ja natuurlijk, het is voor mij echt hartstikke spannend”, aldus Schouten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Gebeurt zo goed als nooit, maar eindelijk zegt Driessen iets wat klopt. Marten de Roon zal zijn plek kwijt raken aan Schouten, mits hij zo door blijft gaan.

9 november 2023 om 01:12

Niet alleen dat, maar ook eens een positieve benadering ipv alles af te kraken en negatief te belichten. Schouten viel me ook ontzettend op, speelde moeiteloos en kwam gemakkelijk mee op dit niveau.

9 november 2023 om 06:30

The jump precies want Ik irriteer me dagelijks dood aan die vent, en ik moet eerlijk zeggen was nooit echt kapot van Schouten. Maar gisteren zag ik een hele goede middenvelder.

9 november 2023 om 01:29

Op de een of andere manier wordt de Roon altijd de hand boven het hoofd gehouden, hoe slecht die man ook speelt.

9 november 2023 om 02:43

Ongehoord idd. Het is een intelligente jongen die precies weet hoe hij relevant moet blijven op de juiste momenten. Tijdens die Oranje week tussen de wedstrijden door tactisch slimme opmerkingen maken. Het zegt genoeg dat Van Basten het vaak voor hem blijft opnemen omdat hij onder hem speelde bij Heerenveen. Dit terwijl Van Basten niets heeft met middelmaat is er toch een juiste snaar geraakt.

9 november 2023 om 10:24

De Roon is gewoon een goede voetballer die in een verdedigend systeem enorm veel vuil werk op kan knappen. Echter ligt er in interland voetbal gewoon veel meer ruimte aangezien landenteams geen tijd hebben om complexe pressie systemen op te zetten, met selecties die ook nog eens iedere interland periode anders zijn.

Wanneer er ruimte ligt is de Roon gewoon niet de beste voetballer. Dat is geen schande, aangezien hij andere kwaliteiten heeft. Maar het feit dat mensen niet kunnen zien dat hij kwaliteiten heeft vind ik altijd frapant. Hij is al jaren een gewaardeerde kracht bij een team dat eigenlijk elk jaar CL voetbal speelt

9 november 2023 om 10:44

Ik vind dat bij NL dus altijd wel meevallen, hoeveel hij opruimt.. miss zeggen de statistieken wat anders, maar een Schouten valt mij veel meer op, die zit er altijd tussen. Maar misschien is dat zo omdat ik PSV toch wat intensiever volg en sowieso Atalanta nooit zie spelen en hij daar vergelijkbaar speelt.

9 november 2023 om 11:04

Daarom zeg ik ook dat een de Roon in Interland voetbal gewoon minder effectief is, omdat er dan veel meer ruimtes liggen. De Roon is iemand die ontzettend sterk is in het verdedigen in de kleine ruimte.

Schouten speelt veel leuker, en kan zo mee met het Nederlands elftal, dat staat vast

Schouten doet het tot nog toe erg goed ja

Dat ziet iedereen, Valentijn. Nu Koeman nog.

Zijn aankoop is werkelijk een schot in de roos, zoals wel meer dit seizoen. Wil hem zeker eens in oranje zien.

Ik wil Jordy wel naast Frenky zien en daarnaast nog Reijnders, top middenveld

9 november 2023 om 08:32

En toch blijf ik het bijzonder vinden hoe men verschillend naar Wieffer en Schouten kijkt. Dan lees ik eergisteren dat Wieffer veel balverlies heeft en is er een deel heel kritisch over zijn spel, maar dan kijk ik naar de statistieken van gisteren en eergisteren en dan heeft Schouten een minder goed passingspercentage (74%Schouten vs 88% Wieffer, waar Wieffer 1/3 meer balcontacten heeft) en meer balverlies voor Schouten (13 om 15).Ik vond Schouten goed spelen gisteren, maar bijzonder dat er zo'n verschil in beoordeling is door anderen.
Wel had Schouten 2 keypasses, maar die waren met het open huis van Lence prima te geven. Normaal gezien heeft We Wieffer die ook meer.

9 november 2023 om 08:48

Ik zal het maar alvast zeggen, ik ben natuurlijk subjectief in deze kwestie. Ik vind alleen dat je Schouten en Wieffer echt niet moet vergelijken, dan is de vergelijking Zerrouki/schouten een stuk logischer. Wieffer is veel aanvallender dan Schouten en heeft veel meer loopvermogen naar mijn mening. Schouten is echt de speler die voor ons de ballen achterin tegenhoudt en ze vervolgens afspeelt naar meestal Veerman die vervolgens het spel verlengd naar 1 van onze twee buitenspelers of 10. Dus de vergelijking gaat niet op als je naar statistieken gaat kijken.

Als je dan toch de kwaliteiten met elkaar wil vergelijken dan vind ik Schouten vele malen intelligenter dan Wieffer. Hij staat altijd op de juiste plek, is heel slim in wanneer hij moet instappen en wanneer niet, en heeft daarna altijd al gezien waar de ruimte ligt waardoor hij in 2 keer de bal aanraken een goede pass geeft naar de andere kant van het veld. Wieffer zoals ik al eerder zei start vaak loopacties als hij de bal verovert en doet mee in aanvallend opzicht (in zijn huidige rol bij Feyenoord dan).

9 november 2023 om 10:47

Wieffer was vorig jaar ook wel echt fantastisch en nu zie je gewoon vaker foutjes en dat valt op doordat hij dat vorig jaar minder vaak had. Eens trouwens met psvertotdedood, ik vind Wieffer in het Nederlands elftal eerder te vergelijken met Reijnders qua hoe dynamisch hij speelt. Maar dat ligt ook aan de instructies.. ik denk namelijk wel dat hij net zoals Schouten zou kunnen spelen. Al komt het bij Schouten zo natuurlijk over, wat wel grappig is gezien zijn transformatie van luie 10 naar nu dus scherpe 6 met een vooruitziende blik à la Guardado.

9 november 2023 om 11:28

@psvertotdedood,
Waar blijkt het verschil in intelligentie dan uit? Wieffer heeft ook keypasses, meer balveroveringen, meer goals, meer clearences, meer succesvolle dribbels.
Als hij zoveel intelligenter is, dan zou dat zich toch ook uitdrukken in de statistieken?
Het enige dat Schouten beter heeft over het algemeen is het passingspercentage, maar hij heeft ook een kwart minder touches per wedstrijd.

@psvgillingham, Begrijp me niet verkeerd, ik vind Schouten ook een goede speler. Maar het verschil in benadering op dit moment vind ik echt vreemd.

Kennelijk moet je het als PSV er in de CL doen, want al sinds zijn allereerste balcontact bij PSV zag je dat Schouten in Oranje hoort. Zijn kwaliteiten zijn zo overduidelijk.

Hoeveel wedstrijden zijn we nu verder? Genoeg kansen voor onze journalisten en analytici om hem eens te zien. Dat zij, op een enkeling na, geen Bologna kijken is hen wel te vergeven. Werd tijd dat ze hem eens in Oranje begonnen te praten. Dat wordt net zo'n verademing als Hartman en Reijnders.

Blij dat er nu meer mensen om zijn. Koeman hopelijk ook.

9 november 2023 om 03:17

Ach, had Schouten bij Ajax gespeeld had hij waarschijnlijk al 20 interlands gehad haha.

Maar een middenveld met Schouten - Reijnders en de Jong is in principe niet slecht. Genoeg dynamiek en voetbal, maar ook verdedigend goed genoeg.

Zou wellicht een Xavi Simons dan als 9/10 positioneren met 2 flankspelers er naast.

9 november 2023 om 09:58

Mikeyduff achja scheelt dat de bondscoach de spelers kiest en niet de clubs dusja

9 november 2023 om 10:48

Xavi op links, Gakpo spits en dan Malen rechtsbuiten? En ze dan lekker dynamisch van positie laten wisselen.

9 november 2023 om 11:34

Ik zou sowieso zonder 10 spelen, omdat op Wout na al onze spitsen al zwerven, en Wout vind ik nu ook weer niet een echte Target Man waar de 10 wat aan heeft.

9 november 2023 om 07:36

Het gekke is dat Schouten wel eens mee heeft gedaan in Oranje en het toen helemaal niet zo slecht deed. Dat snelle kappen en draaien had ie toen ook in zich. Ik kende hem niet maar vond het een opvallend leuke speler. Waarom hij vervolgens nooit meer de kans kreeg mag Joost weten.

9 november 2023 om 10:36

Grappig, ik herinner me juist dat ie toen heel slecht speelde en dat sindsdien iedereen die wedstrijd aangrijpt om te concluderen dat hij niks in Oranje te zoeken heeft haha. Paar dagen terug nog een opmerking daarover gelezen hier op VZ.

9 november 2023 om 11:33

Klopt, was met een beetje debuutzenuwen, maar zeker niet verkeerd. Van Gaal had toen als enige kritiekpunt dat hij geen linkerbeen had. Maar ik denk eerder dat het hem niet uitkwam, zo'n nieuwe speler inpassen vlak voor het WK . Van Gaal wilde het liefst Clasie. Maar goed, dat is allemaal alweer een tijdje geleden. Koeman had hem er meteen bij moeten roepen in de nieuwe cyclus.

9 november 2023 om 12:18

Van Gaal wilde Clasie? Maar hij heeft m nooit opgeroepen, Zijn laatste interland is van zeven jaar geleden.

10 november 2023 om 13:04

Heb het even terug gezocht, maar Schouten was gewoon een van de beteren in de 2-1 winst op Wales (volgens statistieken). Assist op z'n naam, best aanwezig qua aantal passes en 3 van z'n 3 duels gewonnen. Als antwoord op je laatste zin zou ik zou daarom zeggen dat mensen maar wat lullen.

10 november 2023 om 17:43

@ Hangover96 , heeft ome Louis in één van de vele interviews gezegd. En later ook door Clasie beaamt. Clasie heeft half bedankt, want hij sukkelde met blessures. Is een beetje hetzelfde als Luuk de Jong. Van Gaal wilde ook heel graag Martins Indi meenemen. Zo heeft hij wel een paar redelijk onverklaarbare oogappeltjes.

10 november 2023 om 02:59

Tegen Vitesse was volgens mij een van z'n eerste wedstrijden, was hij echt heel slecht. Dus om nu te zeggen dat het vanaf zijn eerste balcontact al te zien is, is nu ook niet geheel waar. Maar hij doet het nu zo'n handvol wedstrijden gewoon goed bij PSV, dat is zeker waar! Laat hem eerst maar een maandje, misschien twee, continue presteren en dan mag hij van mij best een kans krijgen in Ons Oranje!

10 november 2023 om 17:42

Oh ja. Hij heeft een (1) slechte wedstrijd gespeeld. Dat was inderdaad tegen Vitesse. Goed gezien. Nu moet Schouten inderdaad twee jaar lang, en liefst 60 plus wedstrijden het niveau halen wat hij in alle andere wedstrijden voor PSV heeft gehaald. Dan gaan we er nog eens over nadenken. Heel logisch.

Schouten is goed, doordat hij vrijwel niets fout doet. Dat soort spelers zijn in eerste instantie onopvallend, maar zodra ze zijn opgevallen en hun krediet hebben verdiend, ziet iedereen het. Wat een geweldige speler is dit tot nu toe gebleken, met vanavond als absolute kroon op zijn werk. Het voorbereidend werk van hem voor de 1-0 bewijst dit eens te meer.

Schouten is ook een goede middenvelder.

Met Reijnders, Schouten, Frenkie de Jong, Gravenberch, Koopmeiners (mits hij in Oranje eens wat gaat laten zien) heb je voldoende opties.

Dan heb je ook nog een Veerman en Q.timber die op die plek kunnen. Ziet er rooskleuriger uit dan de meesten waarschijnlijk dachten van te voren...

9 november 2023 om 08:56

En Wieffer doet niet meer mee?

9 november 2023 om 09:04

Excuses. Was hem even vergeten, maar die doet ook mee ja.
Noem ook al Q Timber, dus je hoeft niet direct zo op je teentjes getrapt te zijn hoor

9 november 2023 om 09:20

Nee, lees hier op voetbalzone veel onterechte negativiteit rond Wieffer, vandaar

9 november 2023 om 11:07

Wieffer is goed maar Schouten handelt imo sneller en is lichtvoetiger. Ik denk dat Schouten de beste optie naast Frenkie is (enorm veel voetbal heb je dan) en Reijnders als diepste middenvelder.

Simons zou ik hangend vanaf rechts laten spelen, dat doet hij bij Leipzig uitstekend. Op links kun je dan kiezen voor Noa Lang, Gakpo of Bergwijn. Persoonlijk zou ik Lang links zetten en Gakpo in de spits.

Veerman, Wieffer, Koopmeiners, Gravenberch: genoeg opties op de bank. In potentie kan dit een hele sterke linie worden voor Oranje evenals de defensie. De aanval is wat karig.

kies maar
Frimpong
van Dijk
Aké
Hartman
Schouten
Frenkie
Simons
Reijnders
Lang
Gakpo

Ik heb echt genoten van Schouten. Wat speelde hij weergaloos gisteren, niet normaal. Ik herinner twee acties waar hij zich met een hakje uit de druk van twee man speelde. Bij die acties zag je echt zijn klasse.

Een middenveld met Schouten, Frenkie en Reijnders is toch gewoon een heel goed middenveld? Vullen elkaar perfect aan.

9 november 2023 om 10:50

Je mist dan misschien de kwaliteiten om met een lange bal iemand weg te steken of het spel open te breken zoals Vd Boomen en Veerman goed kunnen. Al heeft Schouten dat misschien wel in zich.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren