Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dortmund trekt stekker uit Álvarez-deal vanwege onverwachte ontwikkeling’

Laatste update:

Borussia Dortmund twijfelt of het Edson Álvarez nog wel moet aantrekken. Dat meldt Sport Bild donderdag. In Dortmund groeit het vertrouwen dat Emre Can het middenveld wel kan aanvoeren, wat de komst van de Ajacied alleen tot overbodige luxe zou maken. Bovendien zou BVB, als het tóch besluit iemand aan te trekken, liever voor de goedkopere Felix Nmecha (VfL Wolfsburg) gaan.

Het onderwerp 'nieuwe middenvelder' staat na het vertrek van Jude Bellingham met stip bovenaan de agenda in het Signal Iduna Park. Álvarez geldt als een van de kandidaten, maar door zijn stevige prijskaartje zijn de beleidsbepalers bij Dortmund gaan twijfelen. Ajax verlangt naar verluidt minimaal 40 miljoen euro voor zijn oogappel, een bedrag dat flink op de begroting zou drukken in Noordrijn-Westfalen. Het 'promoveren' van Can wordt als goedkopere optie gezien.

De 29-jarige middenvelder ontpopte zich in de tweede seizoenshelft tot absolute leider op de nummer 6-positie. Daardoor zijn de twijfels over Álvarez gaan groeien. Dortmund weet namelijk niet of het een tweede soortgelijke speler moet halen, al helemaal vanwege Álvarez' kostenpakket. Inclusief salaris zou de Mexicaanse alleskunner de Duitsers zo'n zestig tot zeventig miljoen euro moeten gaan kosten.

Can zou daarentegen zelfs bereid zijn om salaris ín te leveren. Het contract van de Duits international loopt af en hij is bereid een nieuw, op performance gebaseerde verbintenis te tekenen. Het geld dat Dortmund daarmee bespaart wil het aanwenden om Nmecha binnen te halen. Trainer Edin Terzic is zeer gecharmeerd van de Wolfsburg-middenvelder, die zo'n 15 miljoen euro minder dan Álvarez moet kosten. Álvarez is ook nog altijd in beeld bij West Ham United.

Zie jij Edson Álvarez deze zomer nog naar Borussia Dortmund verkassen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die tekent volgende week bij BVB dus 😁

29 juni 2023 om 07:35

Het zou inderdaad wel apart zijn om ineens te stoppen, als zowel speler en club, als de clubs onderling prima tot een akkoord kunnen komen en er serieus op de komst van Alavarez is ingezet.

Aan de andere kant is het wel zo dat het nogal lang lijkt te duren voordat er een klap op wordt gegeven. De onderhandelingen zijn tenslotte al een hele tijd gaande. Waar zit het oponthoud?

29 juni 2023 om 09:05

Transfermarkt is officieel nog niet eens geopend, dus waar praten we over. Denk dat hij gewoon na 1 juli gepresenteerd wordt. Is bovendien beter voor de cijfers van het beursgenoteerde Ajax als het na 1 juli gebeurt.

29 juni 2023 om 10:41

Voor Ajax kan het momenteel gunstiger zijn om de transfers pas na 1 juli af te ronden ivm nieuw boekjaar financieel. Afgelopen jaar financieel natuurlijk prima gedaan en komend jaar loop je al inkomsten mis vanwege het mislopen kampioenschap, geen CL inkomsten. Dit zou dus een van de redenen kunnen zijn dat het zo “lang” duurt

29 juni 2023 om 07:36

Ik ben nooit kapot geweest van Emre Can , maar die is echt nog 3 klasse beter als Alvarez. Dus het lijkt mij heel verstandig als ze die stekker niet alleen eruit trekken , maar ook 3 x doorknippen verbranden en weggooien. Vraag mij echt af welke club zich dan nog gaat melden voor deze beperkte kaarten pakker.

29 juni 2023 om 07:45

Misschien kan ie net als Guti terug naar Mexico. Ben overigens van mening dat Guti niets onder doet voor Alvarez en die levert geen fluit op.

29 juni 2023 om 07:47

Heerlijk moet dat voelen om zo lekker naar beneden te trappen naar alles wat Ajax is, vooral na afgelopen seizoen. Ik denk dat er zat clubs zijn die een (type) Alvarez willen hebben. Echte Ajacieden vinden het niet best als een dienende speler zoals Alvarez is zichzelf ineens ziet als grote man, maar hij heeft natuurlijk ook in de meer succesvolle seizoenen (ook in Europa) zeer puike partijen gespeeld. Ik denk dat er zat clubs zijn die op of rond het niveau van Ajax 2019 tm Ajax 2022 zitten en die speler voor een goed bedrag willen oppikken. Vergeet niet dat Alvarez ook onderdeel was van het team dat een Dortmund historisch heeft vernederd.

29 juni 2023 om 07:53

Dat is niet waar. Spelers als Timber, Brobbey en Kudus vind ik wel talent hebben, maar Alvarez heeft het wat mij betreft gewoon niet. Heeft denk alleen maar een negatieve invloed op het team met zijn onsportieve spel waardoor iedereen naast z’n schoenen gaat lopen. Ben zelf bij ons bijvoorbeeld nooit fan geweest van Ramalho, ook zo’n type.

29 juni 2023 om 07:59

Ik ben verbaasd. Brobbey zit niets in wat hem ooit beter gaat maken dan een prima Eredivisiespits. Alvarez kan nog wel een mooie stap omhoog maken. Zeer bruikbare speler. Al is 40M wel erg veel momenteel

29 juni 2023 om 08:02

Maar pieterpost, Alvarez doet ook niet onder voor Sangaré. Die moet dacht ik 37m opleveren. Dus misschien moet je deze vergelijking maken denk ik

29 juni 2023 om 08:02

Mooie vergelijkingen steeds met Ramalho en Guti Pieterpost (al vind ik Guti beduidend beter dan Ramalho), maar het slaat als een tang op een varken aangezien Alvarez een dienende speler was in een veel beter Ajax van 19 tot en met 22 dan PSV überhaupt de afgelopen seizoenen. Ajax liet wel wat zien in de CL met Alvarez.

29 juni 2023 om 08:03

Als je zegt dat Alvarez even goed is als Gutierrez, dan kijk je toch echt te weinig voetbal. Of je kijkt alleen maar naar je eigen clubje. Daarnaast is Alvarez al vele miljoenen meer waard, puur door het feit dat hij veel CL wedstrijden heeft gespeeld.

29 juni 2023 om 08:17



Pieterpost is alleen bezig met het uitlokken van reacties myvision. Niemand weet of Dormund gaat kopen of zich terugtrek. Pure speculatie van journalisten. Mocht Dormund zich terugrekken dan was ook West Ham geinteresseerd na de verkoop van Rice. Dus de kans blijft groot dat Alvarez vertrekt. Mocht hij blijven dat zal geen Ajacied daar rouwig om zijn.

29 juni 2023 om 08:22

@pieterpost….Ja wij vinden het onsportief spel maar in het buitenland is dat totaal niet het geval. Misschien winnen wij daarom ook nooit iets. Omdat wij altijd maar het braafste jongetje van de klas willen zijn en niet alles doen voor de winst.

29 juni 2023 om 08:22

Zonder enige club voorkeur ivm dit onderwerp kan ik toch wel zeggen dat Alvarez echt wel stukken beter is dan Guti. Hij moet het wel leren om niet zo vaak over de grens gaan maarja dat hoort bij zijn spel.
Ook al had Ajax de finale verloren van PSV, maar je merkt gewoon wel het verschil met hem en zonder hem.

Ik snapte ook de interesse niet echt, als je al nummer 6 hebt en Bellingham is toch een 8/10.

Wellicht heeft het allemaal te maken met West Ham united. Als Rice vertrekt dan komen ze waarschijnlijk bij Alvarez.

29 juni 2023 om 08:34

@soccerfan,
Als jij naar de gele kaarten van Alvarez kijkt heb jij dan ook niet het gevoel dat hij wel vaker hele domme kaarten pakt en dat hij heel onsportief bezig kan zijn. Of zie jij graag wedstrijden zoals de bekerfinale ?

29 juni 2023 om 08:35

@Mr_Knowledge: Eens. Guti is zeker niet beter dan Alvarez. Sangaré vind ik daarentegen weer beter, maar ook moeilijk te vergelijken. Dat is ook meer een 8 dan een 6, wat Alvarez is. Beiden rond die 37 miljoen zou ik trouwens helemaal begrijpen

29 juni 2023 om 08:52

Soccerfan_1. Ik vind dat altijd van die loze kreten. Nederland heeft als land met de clubs een rijk gevulde prijzenkast. Het nationale team presteert ook beter dan mening land op eindrondes. Wel knap als je met allemaal 'losers' speelt...

29 juni 2023 om 08:53

@myvision, wat mij opvalt is dat jij precies het omgekeerde doet. Jij zet spelers van Ajax op een voetstuk, waar zij als collectief natuurlijk gewoon finaal door de mand gezakt zijn dit seizoen. Daar hebben Timber en Alvarez bijvoorbeeld gewoon aan deel genomen. Dat zij in het verleden beter waren doet niet af aan vorig seizoen en zal dus zeker meespelen in het bedrag dat Ajax er voor kan vragen. Verder de vergelijkingen met Ramalho en Guti slaan inderdaad nergens op, andere spelers, andere situaties, andere club.

29 juni 2023 om 09:02

Feit is dat Alvarez veel te veel kaarten pakt en dat ook nog eens in een niet top competitie. Hiermee dupeert hij zichzelf en het elftal. Heeft niets met braafste jongetje van de klas te maken. Het zijn vaak domme en onnodige overtredingen.

29 juni 2023 om 09:08

@baradona.can 3 klasse beter? In zijn Juventus tijd misschien maar tegenwoordig stelt het niet zoveel meer voor. Alvarez heeft een marktwaarde van 35 miljoen dus hij zal vast wel wat meer kunnen dan enkel kaarten pakken denk je niet? Of is je afkeer voor Ajax dusdanig groot dat je dat niet wilt erkennen?

29 juni 2023 om 09:09

STB040, dat Ajax een slecht seizoen draaide klopt. Echter hebben we de beelden nog van Alvarez de seizoenen ervoor in de CL 😉.
Maar even zonder dollen: Alvarez was echt een vd weinige hoogtepunten dit jaar. En of dat iets over Alvarez zegt of over de erbarmelijke staat van Ajax dit seizoen mag iedereen zelf invullen 😉

29 juni 2023 om 09:13

baradona is altijd heerlijk Ajax spelers naar beneden aan het halen.
Emre Can is zeker niet meer beter. Kostte Dortmund hoogstpersoonlijk de titel en een CL-doorgang dit jaar. Is ver over zijn hoogtepunt heen.
Echter heeft ook BVB zijn mannetjes bij Bild, net als Ajax die heeft bij De Telegraaf e.d. Het spel is volledig op de wagen en neem maar aan dat het afgerond wordt als de transfermarkt geopend is. Dat is namelijk ook positief voor d'r cijfers van Ajax, want volgend jaar spelen ze natuurlijk geen CL. En als beursgenoteerde onderneming moet je wel goede cijfers draaien.

29 juni 2023 om 09:47

@fromus,
Maar wat van Alvarez vond je het hoogtepunt dit jaar ? De 10 gele kaarten ? Alvarez haalde als 1 van de weinige zijn niveau waarbij je wel zag dat hij Ajax te veel op sleeptouw wilde nemen en dat hij dat niet kan. Dat hij de beste speler van Ajax was verklaard ook het verlies in alle topwedstrijden, de afgang in de CL en de 3de plek in de competitie (en dat met 13 punten achterstand)

29 juni 2023 om 10:00

@Jannsen

Het zegt meer over het team van afgelopen jaar dan over Alvarez. Alvarez deed gewoon wat hij moest doen, net zoals L. De Jong dat deed in de bekerfinale, of in de competitiewedstrijd tegen Ajax deed. En toch raar dat men hier vind dat Alvarez vaak over het randje ging, maar hoeveel rode kaarten heeft hij gepakt afgelopen seizoen? En dat, terwijl er elke wedstrijd een VAR aanwezig was? Ik vind de meeste reacties omtrent Alvarez behoorlijk overtrokken en doordrengt met clubvoorkeur. En dan bedoel ik jou niet, mocht je dat denken.

29 juni 2023 om 10:03

@formus; Die beelden zijn dus minder relevant geworden na een waardeloos seizoen, dat is precies wat ik bedoel. En zonder dollen heb ik heb in de topwedstrijden vooral heel veel zien zuigen en misdragen en heb ik nou niet heel veel voetbal gezien van hem. Met als hoogtepunt de dramatische penalty in de bekerfinale.

29 juni 2023 om 10:31

@Formus Ik weet niet over welk seizoen jij praat maar Alvarez was echt niet een van de hoogte punten bij ajax. Je ziet bij hem net als dat je bij vd Beek zag dat hij een van de eerste is die afhaakt als het minder gaat. Hij probeert dan nog geforceerd het team op sleeptouw te nemen met domme overtredingen en provocerend gedrag maar dit heeft alleen een averechts effect.

29 juni 2023 om 16:14

Dit is toch niet lekker naar beneden trappen naar Ajax? Ik vind Alvarez gewoon geen bijzondere speler , sterker nog vrij beperkt. Pakt 11 gele kaarten waar het er nog minimaal 5 extra hadden moeten zijn. En dat in de matige Eredivisie, dat jij het ziet als een aanval op het door jou geliefde Ajax kan ik niks aan doen. Feit is overigens wel dat er momenteel niet heel veel wel goed gaat bij Ajax.

29 juni 2023 om 19:38

@myvision ben het met je eens en daarbik ramalho is een pure cv dus ja als hij ook al als cvm word gezien beetje raar

29 juni 2023 om 19:40

@soccerfan precies en wat ik nog onsportiver vind is als je klein tikje krijgt doen of je nooit meer kan lopen dat kaarten aan naaien dat is ook onsportief maar daar hoor je niks over. Kijk liever naar een speler die dan wat sommige noemen onsportief maar wel altijd voor op in de strijd en alles willen winnen als een jankerd die alleen maar op t veld ligt

29 juni 2023 om 07:57

Nee, die gaat naar de PL, dit duurt te lang.

29 juni 2023 om 09:48

Waarschijnlijk voor Ajax beter, maar hij zal dan waarschijnlijk wel bij een team uitkomen dat geen CL voetbal speelt.

29 juni 2023 om 10:24

Dit is het spel wat gespeeld wordt. Ajax wilt het onderste uit de kan en dat is hun goed recht. Dortmund, die allang overeenstemming heeft met kamp Alvarez, heeft geen zin in een biedingsoorlog met West Ham en wilt niet verder gaan dan 40 miljoen. Het is aan Ajax of ze hun hand overspelen. Maar Dortmund trekt zich echt niet terug omdat Can ineens goed speelt op 6. Dat wisten ze al voordat ze probeerde Alvarez aan te trekken,

29 juni 2023 om 08:00

Dat denk ik niet. Plausibel verhaal. Alvarez is dit seizoen ver teruggevallen, pakt teveel kaarten en is het bedrag niet waard.

29 juni 2023 om 09:48

Ik vind niet dat hij ver terug gevallen is. Hij pakt wel te veel kaarten en je kunt je ook afvragen of hij dit geld waard is.

29 juni 2023 om 11:20

Alvarez is helemaal niet terug gevallen. Was zo'n beetje onze beste speler dit seizoen. Wat tegelijk het probleem was bij Ajax, dat een 'dienende' speler zo belangrijk is.

Lijkt mij ook een uitstekende zet. 40 miljoen voor Alvarez zou echt geldverspilling zijn. 1 omdat hij dat niet waard is en 2 omdat hij dat daarna nooit meer gaat opleveren. Bij ajax is hij de vervelende jongen op het veld maar heeft Dortmund zo iemand nodig? Voetballend is hij in alles geen Bellingham.

29 juni 2023 om 08:00

Zeer waarschijnlijk zal Nmecha komen als deels opvolger Bellingham. Emre Can heeft zich het laatste halfjaar prima ontwikkelt en die zal waarschijnlijk verlengen. Had zelf het liefst de Fransman Le Fee gezien, die is nu naar Stade Rennes.

29 juni 2023 om 09:02

@de Baron

Ik vond Can juist heel erg door de mand vallen in jullie kampioens wedstrijd. Alleen maar babbelen, maar verdedigen ho maar. 2 doelpunten vallen omdat hij z'n man kwijt is. Misschien was het de druk van die wedstrijd, een moment opname, maar hij was die wedstrijd de reden dat jullie iig 2 doelpunten tegen krijgen.

Ik ga niet beweren dat Alvarez beter is, maar ik vond het die wedstrijd wel opvallend dat juist hij door de mand viel, op het moment dat hij er moest staan.

29 juni 2023 om 08:47

alvarez en bellingham is ook wel een hele vreemde vergelijking... maar zelf hoop ik eigenlijk dat hij blijft omdat hij de enige fatsoenlijke middenvelder is die we hebben. ik hoop liever op een verkoop van taylor die gaat nooit meer zoveel als deze zomer opleveren of in de buurt van plus die brengt het team echt helemaal niets. Ajax moet juist spelers als timber, kudus, alvarez en tadic behouden en de rest (gedeeltelijk) vervangen/ verkopen. Zou top zijn als we wijndal en bergwijn voor het aankoop bedrag kunnen slijten. of bassey en sanchez. en van dat geld vervangers halen.

29 juni 2023 om 09:05

Inderdaad, Alvarez is totaal niet te vergelijken met Bellingham. Qua voetbal en niveau is Bellingham echt veel beter. Daarom speelt hij volgend seizoen ook bij Real Madrid.

29 juni 2023 om 09:22

mbappe vergelijk je ook niet met haller.

Moeten meer clubs doen: nee zeggen tegen die belachelijke sommen die gevraagd worden. Daardoor gaan de prijzen van zelf omlaag.
Clubs willen spelers wel verkopen en spelers willen weg

Als Alvarez nog een jaartje in de eredivisie blijft moet hij wederom vrezen denk ik. Gele kaarten gaan gemakkelijker gegeven worden. Het leek dit jaar als of hij een volle spaarkaart wilde, kan hij die volgend jaar mooi aanvullen.

Geloof overigens nog steeds dat hij vertrekt. Dit is gewoon het zoveelste transferspelletje.

29 juni 2023 om 08:59

"als Alvarez nog een jaartje in de eredivisie blijft moet hij wederom vrezen denk ik. Gele kaarten gaan gemakkelijker gegeven worden." Fijn dat je je glazen bol van zolder hebt gehaald maar dit is gebaseerd op niks. Ik ontken niet dat hij vaak hard of vies speelt maar er verandert niks aan de regels.

29 juni 2023 om 09:11

Gebaseerd op uitspraken van de knvb. Nieuwe protocol waarin het verhaal uitgelegd wordt. Dus niets glazenbol maar op de regels dat de knvb gaat hanteren.

29 juni 2023 om 09:26

Wel een glazen bol want 5 nieuwe regels die gehanteerd moeten worden gaan eerst worden ge-pilot in de KKD komend seizoen. Daar speelt Ajax niet dus als hij blijft heeft Alvarez daar niets mee te maken. Ik kan de link van de KNVB website niet posten hier, maar als je googlet op spelregelwijzigingen KNVB vind je een mooi Pdfje over 23/24, staat ook niets over sneller gegeven kaarten.

29 juni 2023 om 09:48

De regels worden ook niet aangepast. Dat heet namelijk beleid en is recent besloten.

29 juni 2023 om 10:13

Ah, my bad dan. Excuses. Toch zegt mijn gevoel dat Alvarez zijn honger naar plakjes kaas nog niet gestild is😉.

29 juni 2023 om 11:55

@chazyn. Dank voor de definitie van beleid wijsneus, en fijn voor je dat je blijkbaar bij de vergaderingen van de KNVB bent waar het 'beleid' wordt uitgelegd, want het staat in geen enkel bericht.

29 juni 2023 om 09:54

Die gele kaart tegen Emmen was anders al behoorlijk makkelijk gegeven. Als de KNVB ze nog makkelijker gaat geven dan staan er aan het einde van de wedstrijd 2 keepers op het veld .

Hij speelt vaak op het randje maar als je zoveel geel krijgt en geen rood dan weet je wel waar de grens ligt en dat lijkt me een goede eigenschap. Daarnaast waren er 4 kaarten voor een grote waffel dus die zijn relatief makkelijk te voorkomen. Volgens mij heeft hij dit zelf ook aangegeven en is het daarna niet meer gebeurd.

Dit klinkt als een logische oplossing voor Dortmund. Ik vind 40 miljoen voor Alvaraz sowieso te veel, en kennelijk staat Dortmund niet met de rug tegen de muur. Ik ken Nmecha verder niet, maar Dortmund moet rekening houden met het feit dat Ajax als merknaam de prijs van spelers flink opdrijft.

29 juni 2023 om 07:43

Nee en dat doet men in het buitenland zelf niet. De clubs in Nederland moeten hun spelers volgens jou voor een appel en ei laten gaan maar in Duitsland, Spanje, Engeland, Italië enz kunnen ze wel abnormale hoge bedragen voor een speler.

Ze kunnen beter Youssouf Fofana halen van AS Monaco. Die is jonger en zit meer rek in.

In Duitsland zien ze eindelijk in dat eredivisie spelers veel te duur zijn voor wat ze uiteindelijk aan rendement opleveren, op wat uitzonderingen na dan…

Tja aangezien vrijwel geen dure memorabele ajax speler zijn transferwaarde heeft waargemaakt zou je zeggen dat er een keer een eind aan gaat komen.

29 juni 2023 om 08:25

Volgens mij lopen er toch aardig wat toppers rond met een Ajax-verleden. Die met een achtergrond van jouw club zijn niet zo heel veel aanwezig...

29 juni 2023 om 10:32

Dat ontken ik ook nergens? Beter lezen.

29 juni 2023 om 08:25

Nee inderdaad. Bij Barca zijn ze doodongelukkig met de jong. Bayern snapt nog steeds niet dat ze de Ligt hebben aangetrokken en bij United willen ze zsm af van Martinez. Ja dat gaat een keer ophouden natuurlijk dan hé. En dan zeggen we al helemaal niets over spelers die transfervrij de overstap hebben gemaakt zoals Onana en Mazraoui. Toch gek dat ik zo'n onana opeens in een CL finale zie.

29 juni 2023 om 08:36

Ik denk dat de MU supporters liever Martinez niet hadden gehad als daarbij het geld dat in Anthony en van de Beek in andere spelers was gestoken. 200 miljoen uitgegeven en je haalt 1 speler (die vervangbaar is) die presteert.

29 juni 2023 om 08:47

Vervangbaar, dat zijn bijna alle spelers.. Bij MU was zelfs Ronaldo vervangbaar op het eind en de supporters van PSG hadden achteraf ook niet per se Messi gewild...

Een MU zonder Martinez is afgelopen seizoen een stuk minder gebleken.

29 juni 2023 om 08:59

heeft niks met eredivisie te maken. overal vandaan zijn er spelers die het wel waarmaken en spelers die het niet waarmaken. grealish brengt niet echt wat hij moest, sterling niet, phillips niet. zo zijn er van de lique 1 en bundesliga ook genoeg voorbeelden. hazard bracht niks bij real, mendy niks bij real, kessie niks bij barca. overigens slagen er genoeg eredivisionisten. botman, v d ven, onana, mazraoui, de ligt, de jong, bakker, becker, koopmeijners, neres, gakpo, martinez, veltman, tagliafico, haller allemaal spelers die het gewoon goed doen en dan vergeet ik er nog en aantal.

29 juni 2023 om 09:04

Het klopt idd dat overal speler vandaan komen die niet echt slagen. Het is mooi om te zien dat spelers als van de ven, schuurs of Botman er nu goed opstaan. Het opvallende is daarbij wel dat spelers die voor minder geld weg gaan en eerst een tussenstap maken voor je gevoel het beter doen dan de spelers die direct naar de (sub) top gaan. Deze stap lijkt toch veel te groot te zijn voor de meeste spelers die uit nederland vertrekken.

29 juni 2023 om 09:12

Gek genoeg zie ik hier geen Feyenoorder tussen staan, maar ik zie wel veel Feyenoord supporter beweren dat Ajacieden niets presteren in het buitenland. Of dat Ajacieden niet zoveel waard meer zijn. Blijkbaar werkt het niet zo, 1 minder seizoen maakt niet elke ajacied zóveel minder waard, net zoals 1 goed seizoen van Feyenoord de spelers van Feyenoord niet in een keer het dubbele waard zijn. Waarschijnlijk is de wens vader van de gedachte.

Je zou Trauner kunnen noemen die het goed doet bij Benfica, maar verder?

29 juni 2023 om 09:56

Boëtius, Vilehna Malacia.. Grote talenten bij Feyenoord maar ze doen het nu allemaal niet bepaald geweldig! Amrabat daarentegen doet het wel goed nu, echter nadat het er bij Feyenoord niet uitkwam...

29 juni 2023 om 09:59

Aan de andere kant is de lijst van miskopen van MU zo lang in de afgelopen 10 jaar dat VD Beek en Antony geen uitzonderingen zijn. Er zijn grotere namen binnengekomen die het niet waar hebben kunnen maken.

Daarnaast vind ik de stempel miskoop nog vroeg voor Antony. Hij heeft veel en redelijk goed gespeeld. Alleen is redelijk goed natuurlijk niet de standaard voor een speler van 100 miljoen.

29 juni 2023 om 10:14

Vrijwel alle ja... De Ligt is met verlies verkocht door Juve dus ja die heeft zijn som niet waargemaakt. Ik zeg nergens dat het geen goede spelers zijn. Ik zeg dat vrijwel geen (alleen Frenkie op het nippertje) zijn aanvankelijke hoge transfersom van Ajax heeft waargemaakt. Dat houdt dus ook niet in dat dat betekent dat ze geen mooie carrieren uiteindelijk hebben of niet aan de bak zijn gekomen ofzo. Puur dat ajax te veel rekent en dat clubs zo gek zijn het telkens weer te betalen.

29 juni 2023 om 10:32

De Ligt, onbetwistbare basisspeler Juve, onbetwistbare basisspeler bij Bayern, maar @Kuipman vind dat dat de Ligt zijn transferwaarde niet heeft waargemaakt. Toch fijn, zulke humor op de donderdag ochtend.

29 juni 2023 om 12:12

Vandaar dat ie met verlies binnen 2 jaar verkocht is? En nogmaals leer wat het woordje vrijwel betekent. 95% maakt het niet waar.

29 juni 2023 om 19:37

Ik weet heel goed wat vrijwel betekent. Ik weet ook dat jij daarna een, in mijn ogen, ongefundeerd betoog houd over de Ligt. Misschien had je het zelf niet door, dat kan. Maar ik weerleg gewoon jou betoog.
Ik zal het nog even verder voor je uitleggen, misschien dat je het dan ook snapt. De Ligt ging weg bij Juve, vanwege financiële problemen bij Juve.

Even gegoogeld, de reden van het vertrek bij Juve:

De Italiaanse topclub kampt met financiële problemen, de Nederlander vertegenwoordigde een grote transferwaarde: enigszins vergelijkbaar met de situatie van Frenkie de Jong bij Barcelona.
Ook Chelsea was in de markt voor De Ligt, maar Bayern München lag al enkele dagen op kop om de Oranje-international te strikken. Met de op handen zijnde transfer is in totaal maximaal zo’n 80 miljoen euro gemoeid, 70 miljoen euro plus bonussen. De Ligt had in Turijn nog een contract tot medio 2024. De Italiaanse club nam de verdediger in 2019 voor 85 miljoen euro over van Ajax, de club waar hij werd opgeleid en op zijn zeventiende al doorbrak onder Peter Bosz.
Bron AD 18-07-2022

Ajax en Juventus bereikten na lange onderhandelingen overeenstemming over de transfer van Matthijs de Ligt. Ajax ontvangt een transfersom van 75 miljoen euro voor de zelfopgeleide verdediger. De Ligt had in Amsterdam nog een contract tot de zomer van 2021, maar iedereen wist dat van uitdienen geen sprake zou zijn. Bron: Ajax life 7-7-2019

Ik zie dat er een verschil van 10 miljoen is, de 1 zegt dat de Ligt voor 85 miljoen is overgenomen, de ander zegt voor 75 miljoen. Dus of, de Ligt is met 5 miljoen winst verkocht, of met 5 miljoen verlies. Maar Juve wou niet om het presteren van de Ligt af, die heeft zijn waarde/transferwaarde zeker wel waargemaakt.

Ik vind het wel aandoenlijk dat je de Ligt probeert te downplayen, maar je betoog slaat als een tang op een varken.

Ik denk dat BVB er druk op wil zetten, omdat WHU na de verkoop van Rice zal komen aankloppen. Ook is BVB al rond met Alvarez zelf. Beide clubs hebben een flinke zak geld gekregen, maar de zakken van WHU zijn wat dieper.

Maar een kopje zoals "interne twijfel" is natuurlijk minder heftig dan "trekt de stekker eruit".

Ik schrik van het feit dat Emre Can nog maar 29 jaar is. Ik dacht die gaat al zo lang mee. Die zal wel rond de 34 zijn of iets.

Dus ze willen nog meer druk op Can leggen, die volgens mij best wel bezwijkt in wedstrijden waar het om gaat?

29 juni 2023 om 08:38

Maar is Alvarez de speler die deze druk weg zou moeten halen ?

29 juni 2023 om 08:53

Alvarez is een van de weinige die afgelopen jaar ook in topwedstrijden gewoon zijn niveau haalde, dus ja misschien wel. Die Can vind ik echt zeer matig.

29 juni 2023 om 09:00

Ik vond dat ook Alvarez met zijn gedrag tegen PSV hij meer Ajax uit de wedstrijd haalde dan dat hij Ajax beter maakte en het PSV daarmee moeilijk maakte.

29 juni 2023 om 09:49

Denk dat we wel degelijk een verschil zagen in de duels tussen Ajax en PSV met of zonder Alvarez.
Zijn gedrag had niet gehoeven maar verdedigend was hij wel echt het cement dat de verdediging van Ajax bij elkaar hield.

29 juni 2023 om 10:16

Je verliest in 1 seizoen 4x terecht van PSV. Waarbij Alvarez volgens mij 1 wedstrijd niet mee gedaan heeft. In 2 van de 3 wedstrijden die hij meegedaan heeft waren er meer opstootjes dan goed voetbal waarbij Alvarez vaak (meestal) betrokken was. Je kunt totaal niet zeggen dat het resultaat of het voetbal beter was omdat hij mee deed.

29 juni 2023 om 11:00

Die opstootjes ben ik liever kwijt dan rijk. Als Alvarez weg gaat dan zal dat inderdaad wel schelen.

JC schaal was volgens mij open huis aan beide kanten maar die heb ik even niet meer helder voor de geest.

De 0-3 in Eindhoven zonder Alvarez had ook 1-6 kunnen zijn. In de bekerfinale en de wedstrijd in Amsterdam was het voetbal ook niet goed maar is PSV niet tot veel kansen gekomen. Het kwartje viel toen 2 keer de kant van PSV op.
En ik ben van mening dat Alvarez er een grote rol in heeft gehad dat er een stuk minder werd weggegeven.

Je hebt er onder aan de streep geen bal aan maar 2-1 en 1-1 zijn natuurlijk betere resultaten dan een kansloze 0-3.


29 juni 2023 om 11:45

2-1 is idd beter dan 0-3, maar het was niet zo dat Ajax veel beter ging voetballen met hem erbij.
Ik zie echt wel kwaliteiten bij Alvarez, maar het grootste probleem bij hem vind ik nog wel dat hij niet leert van zijn domme overtredingen en kaarten. Hij blijft dezelfde stomme overtredingen maken. Hij moet leren dat het soms genoeg is als je het gebied afschermt. Hij lijkt elk duel te willen winnen.

29 juni 2023 om 13:37

Dat gebied afschermen probeerde hij de laatste wedstrijd in Enschede, liep niet zo goed af haha.

Ik denk dat hij verdedigend zoveel aan Ajax toe heeft gevoegd dit en vorig jaar mede door die instelling dat je de kaarten voor felheid voor lief moet nemen. De kaarten voor praten ( 4 heb ik gelezen) zijn natuurlijk oerdom. Zolang het geen rood is zie ik het probleem niet zo.
Hij heeft 2 rode kaarten bij Ajax gekregen overigens waarvan 1 geseponeerd.

29 juni 2023 om 14:06

maar hoeveel gele kaarten heeft gepakt met een overtreding die niet nodig was. Ik vind de wedstrijden tegen Benfica een mooi voorbeeld van zijn spel. In de uitwedstrijd breekt Benfica uit en probeert Alvarez met een sliding de uitbraak te voorkomen. In plaats van de sliding had hij mee moeten lopen. Nu was hij te laat en werd er gescoord.
In de thuiswedstrijd wil hij totaal onnodig bij de achterlijn een duel winnen. Hij maakt een lichte overtreding waarna er gescoord werd (na heel slecht (of zeg maar totaal niet) verdedigen van Timber)). Ook dit is een moment waar Alvarez slimmer moet zijn en moet weten dat op dat moment daar de speler aan de bal laten minder gevaarlijk is dan het risico op een vrije trap tegen.

29 juni 2023 om 15:03

Wel grappig dat je die thuis wedstrijd tegen Benfica aanhaalt want dat was voor mij misschien wel dé wedstrijd waarin ik overtuigd ben geraakt van zijn kwaliteiten. Alvarez speelde echt fenomenaal. Hij haalde ontelbare keren de counter eruit en voetbalde enorm gemakkelijk mee.
Je kan zeggen hij moet slimmer zijn en een beetje afstand bewaren maar als de speler dan draait en hem op snelheid klopt dan is het ook niet goed. Grens stond er bovenop dus in mijn ogen had die moeten zien dat het geen overtreding was.

Die sliding in de uitwedstrijd vond ik niet per definitie verkeerd al moet je dan wel de bal of de man hebben. Als hij de man zou hebben was dat een extra gele kaart maar geen domme gele kaart. Hij rende dwars over het veld. Als hij gedraaid had en mee had gerend was hij er denk ik ook uitgelopen. Al had de Benfica speler wellicht dan sneller een keuze moeten maken.

Maar wil ook niet zeggen dat hij 40 miljoen waard is of wereldtop is. Maar voor ploegen als Ajax en Dortmund is hij wel een absolute versterking in mijn ogen.

29 juni 2023 om 15:20

Ik vind zeker dat Alvarez een toegevoegde waarde kan zijn, vooral als hij ook nog eens gaat leren dat hij sommige momenten niet vol hoeft te gaan. Daar zit vooral zijn probleem. Hoeveel gele kaarten of overtredingen tegen krijgt hij niet op momenten dat het niet hoeft ? Er wordt wel eens gezegd dat hij er veel heeft (en dat klopt) maar het merendeel is voor praten, opstootjes of overtredingen op een plek waar het niet nodig is. Daarmee doe je uiteindelijk wel jezelf en je team mee tekort.
Ik heb er geen probleem mee als bij bij Benfica thuis geel gepakt had bij de sliding waar hij te laat is, dit zou een noodzakelijke zijn. Dit soort kaarten krijgt hij juist relatief weinig.

29 juni 2023 om 16:24

Geel voor praten en opstootjes zijn volledig onnodig.
Geel krijgen voor er fel opzitten op plekken waar dat niet nodig is kan ik wel accepteren. Zeker als het blijft bij geel en iemand nauwelijks een rode kaart pakt. Ik denk dat je als tegenstander helemaal gek wordt van zo’n tegenstander. Als he tegen Martinez, Tagliafico of Alvarez moet dan weet je dat je geen seconde rustig een bal kan aannemen en dat leidt bij veel tegenstanders to haastige keuzes en fouten.

Maar denk dat we redelijk op 1 lijn zitten op dat laatste na.
Wat zullen we zeggen? 30 miljoen + 5 miljoen aan makkelijk haalbare bonussen? Voor iedereen een mooie deal.

29 juni 2023 om 09:01

Ook wel apart dat hij dan salaris wil inleveren wat er toe zou leiden dat ze van het overgebleven geld een concurrent voor het halen 🙃

Ajax brengt nieuws naar buiten dat West Ham ook geïnteresseerd is en misschien wel meer wil betalen, Dortmund brengt naar buiten dat ze wellicht Alvarez toch niet hoeven. De standaard onderhandelingstactieken waarbij de media wordt ingezet, lijkt me dat het vrij snel rond komt dan.

Zouden de clubs dan toch inzien dat hij maar een gemiddelde speler is die weinig toevoegt aan een topclub?

Misschien is dit wel een tactiek van Dortmund om zo de prijs te drukken, dat ze hopen dat Ajax zal instemmen met de prijs die Dortmund wilde geven. Het is en blijft een spel een speler aan- en verkopen

Alvarez zal wel balen nu. Kon vorig seizoen naar Chelsea, maar Ajax wilde hem niet laten gaan.
Nu gaat Dortmund blijkbaar niet door en zal het uiteindelijk uitkomen bij een West Ham o.i.d.

Na Timber is Alvarez 1 van de weinige spelers waar Ajax nog flink voor kan cashen. 40 miljoen vind ik echter overdreven voor een relatief beperkte voetballer die zoveel kaarten pakt in de eredivisie. Denk dat Dortmund ook tot deze conclusie is gekomen. Er zijn goedkopere alternatieven.

Nmecha gaat naar Dortmund, Emre Can heeft zelf persoonlijke akkoord bereikt met Galatasaray dus die gaat hoogstwaarschijnlijk naar Istanbul.

Hahaha daar komen ze nu pas achter dat Can dat zou kunnen na een uitstekende tweede seizoenshelft.. Wat een onzin bericht, enkel en alleen om de druk bij Ajax te leggen. En als ze Alvarez niet willen hebben dan lekker niet. Blijft ie bij Ajax dan is dat ook prima. Voetbal draait om sportief succes en geld is niet per de nodig (met andere verkopen in de pijpleiding). Alvarez is gewoon een belangrijke speler voor wie altijd clubs zullen komen. Lekker belangrijk dat supporters van andere clubs hem onderschatten. Hij heeft absoluut z’n waarde gehad en bewezen.

Snap het wel want 40 miljoen is toch wel een stevig bedrag voor een speler zoals Alvarez. Maar ja ben benieuwd of het echt wel waar is want ze zaten echt maanden achter hem aan. We zullen zien op het einde maar zou wel een fikse aderlating zijn voor Ajax want dat bedrag ga je niet zo snel meer voor hem krijgen.

29 juni 2023 om 10:12

Zo'n team als West Ham dat straks 120 miljoen heeft voor Rice, of Chelsea dat al voor hem in de markt was met inkomsten van een Mount, komen straks vast nog wel. Het is een beetje een risico natuurlijk, je kan ook tegen een Neres scenario oplopen waarbij Overmars volledig de mist in ging en Ajax geen 50 maar 15 miljoen aan inkomsten genereerde, maar de transferperiode is nog lang en dat Dortmund en afgelopen zomer Chelsea hem (vreemd genoeg) zo graag wilden, geeft wel aan dat je hem niet in paniek voor 15 miljoen minder hoeft te verkopen. Mislintat heeft straks met de inkomsten van Timber zijn eerste slagkracht binnen om wat meet te gaan halen, die transfers van Kudus en Alvarez kunnen dan wat meer tijd krijgen. Verder kunnen we nog steeds hopen op een vertrek van Bergwijn, Bassey en Sanchez. Die 150 miljoen aan transferinkomsten moet goed te doen zijn. Zonder CL en dus 50 miljoen minder, blijft er nog steeds een goede 50 miljoen om direct in spelers te investeren.

Ik snap de twijfel wel. Alvarez is een leuke voetballer, maar meer ook niet. Maar zijn karakter en sportiviteit daarentegen is natuurlijk een dikke onvoldoende. Zo iemand zou ik als grote club wat BVB is natuurlijk niet willen hebben. Het is namelijk geen uithangbord voor je club.

Als Ajax akkoord was gegaan zouden ze zomaar tientallen miljoenen over de balk hebben gesmeten blijkbaar. Heel apart... ook bij Dortmund zitten er dus prutsers.

Laten we hopen dat het inderdaad niet doorgaat, maar ik vrees dat het een onderhandelingstactiek van Dortmund is.

Er zal vast nog wel een club ergens zo gek zijn om €30M te betalen voor Alvarez. In dat geval krijgt Ajax 2x zoveel betaald als dat het ooit uitgaf.

Dit zag je wat mij betreft wel aankomen. Ajax heeft, bedoeld of onbedoeld, de eigen ramen ingegooi met hoe ze met deze transfer omgegaan zijn.

En Alvarez hoeft om mij niet meer mr nice guy te zijn. Ajax heeft m nu 2x een mooie transfer door de neus geboord.

Als het waar is dat Can een salarisverlaging accepteert terwijl 29 jaar is terwijl BVB hem kennelijk ineens heel belangrijk wil maken dan kan ik slechts één conclusie trekken. Die Emre Can is de grootste oen in de Duitse competitie.

Wel raar dat 40mil zwaar op de begroting drukt terwijl je net 1 speler voor 120mil heb verkocht🤣🤣 zeg gewoon te duur klaar. Inplaats van dat slappe gelul

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren