Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De KNVB had Ajax en PSV op zeker vrij moeten loten voor de tweede ronde’

Laatste update:

Ralf Seuntjens stelt vraagtekens bij de gang van zaken rondom de loting voor de tweede ronde in de TOTO KNVB Beker. De aanvaller van De Graafschap vindt dat de voetbalbond alle clubs die Europees actief zijn, dus naast AZ en Feyenoord ook Ajax en PSV, een beschermde status had moeten geven, zeker gezien het zeer drukke speelschema. Seuntjens snapt daarnaast niet dat er verschillende kleinere clubs zijn vrijgesteld van deelname aan de tweede ronde.

"Wat de KNVB had kunnen doen, en ik denk dat alle clubs wel solidair waren geweest, dat ze Ajax en PSV, zeg maar de clubs die Europees spelen, uit de KNVB Beker houden", stelt Seuntjens zondagochtend in de online talkshow van Voetbal International. "Dat die clubs gewoon een bye kregen, zeg maar. Ik denk ook dat het voor het Nederlandse voetbal beter was geweest. Want ze schuiven wel wedstrijden van Ajax iets naar voren voordat ze in de Champions League spelen. En andere competitiewedstrijden worden dan weer iets verlaat."

"Nu had je gewoon een dienst kunnen bewijzen, ook voor het voetbal in Nederland", vervolgt Seuntjens zijn analyse over het bekertoernooi van dit seizoen. "Het puntensysteem, de rust ook voor de spelers van Ajax, dat zijn allemaal internationals. Daar had je wel wat verstandiger mee kunnen omgaan, zeg maar. Ik weet niet eens of dat op tafel heeft gelegen bij de KNVB, maar dat had wel verstandig geweest in mijn ogen."

Loting KNVB Beker levert kraker tussen Ajax en FC Utrecht op

Fraaie affiches in de tweede ronde van de TOTO KNVB Beker.Lees artikel

"Nu hebben we clubs als FC Volendam, NEC en MVV Maastricht die een vrije speeldag krijgen in de KNVB Beker. Hier had je Ajax en PSV op zeker vrij moeten loten. De Europese ploegen had je zeker vrij moeten geven, gezien het schema en waar we als Nederland naar toe willen met het zoveel mogelijk vergaren van punten", zo besluit Seuntjens. Ajax treft FC Utrecht in de tweede ronde, terwijl PSV te maken krijgt met De Graafschap, de werkgever van de boomlange spits. Zowel AZ als Feyenoord is vrijgeloot.

In Goedemorgen Eredivisie van FOX Sports komt de bekerloting zondagochtend ook ter sprake. "“Ja, daar zit wat in”, antwoordt Ronald de Boer op de suggestie om de in Europa spelende ploegen vrij te loten. “De topclubs krijgen er steeds meer problemen mee, we beginnen nu pas aan een hele dikke periode. Ik begrijp die andere clubs wel. Maar als je nu goed kijkt naar alle topclubs, zijn alle spelers in één ruk doorgegaan. Op een gegeven moment raak je mentaal een beetje op, ze vallen als bosjes om.”

Andries Jonker, trainer van Telstar, heeft ‘gemengde gevoelens’ hierover. “Wij hadden het geluk om uit tegen Heracles te loten. Keurig verloren, beetje corona, wat blessures en Heracles is beter dan Telstar. Onze buren FC Volendam hebben niks gespeeld en zitten bij de laatste zestien. Dan heb je toch zoiets van: wacht eens even, wat gebeurt hier? Het is in het belang van het Nederlands voetbal dat we Europees goed presteren, dus in dat opzicht had je kunnen zeggen dat de in Europa spelende ploegen nog even niet meedoen. Niks aan de hand.”

De KNVB had Ajax en PSV inderdaad moeten vrijstellen voor de tweede ronde

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, daar zit zeker wat in. Maar nu is het zo gegaan. De regel is dat iedereen mee loot, dat kun je niet halverwege het seizoen gaan veranderen. Misschien volgende keer maar overwegen.

22 november 2020 om 13:03

Je zegt iedereen, dus ook de amateurs. Ze hadden na mijn mening de amateurs er beter ook bij in kunnen gooien. En dan als je een amateur team loot dan heb je geluk en ben je door. Nu is het weer een halve keuze die ze doen.

22 november 2020 om 13:04

Moet zeggen dat ik wel blij ben dat we tegen de graafschap moeten. Als PSV’er in de Achterhoek is dat voor mij wel mooi. Jammer dat het zonder publiek is.

Er is echt wel een groot verschil tussen clubs een optimale voorbereiding geven op Europese wedstrijden en hun gewoon ronduit bevoordelen. Waarom zou een club die Europees speelt meer kans moeten maken op een bekeroverwinning?

22 november 2020 om 10:39

Dat gebeurt in de eerste ronde van de beker ook. Als je dan toch 9 clubs niet hoeft te laten spelen dan is het vrijstellen van de Europees spelende clubs geen gek idee. Persoonlijk vind ik het prima zo. Gewoon lekker spelen, selectie van Ajax is breed genoeg, een paar talenten erbij en hopelijk win je.

22 november 2020 om 10:41

Gewoon loten en uitgaan van het feit dat iedere club gelijk is.

22 november 2020 om 10:39

En het glas is bij jou zeker ook altijd halfleeg, ipv halfvol?

22 november 2020 om 10:40

Waarom moeten de topclubs altijd bevoordeeld worden?

22 november 2020 om 10:56

Als ik puur je vraag moet beantwoorden, dan zou ik zeggen dat je topclubs best wel mag helpen, omdat zij in Europa het geld verdienen voor Nederland? Uiteindelijk helpt dat de andere clubs ook.

22 november 2020 om 10:58

Vanwege hetgeen hierboven vermeld staat in het artikel zelf. Willen zoveel mogelijk punten Europees halen, topclubs hebben veelal internationals, spelen veel te veel wedstrijden achter elkaar. Toch logisch? 1 plus 1 is wat mij betreft ook 2. Ajax en psv bijvoorbeeld omwisselen voor Volendam en MVV had natuurlijk veel logischer geweest, spelers Volendam en mvv spelen natuurlijk veel minder wedstrijden(weinig tot geen internationals en ook geen Europees voetbal).

22 november 2020 om 10:59

Het helpt vooral die topclubs. En dan kun je er mooie verhalen bij verzinnen, maar dit soort ongein is gewoon een zoveelste middelvinger naar de kleinere clubs.

22 november 2020 om 11:00

Ik vind het toch opvallend dat topclubs gewoon meer kans moeten maken volgens sommigen op eindwinst omdat ze Europees spelen? Wat hen trouwens heel veel geld oplevert.

22 november 2020 om 11:03

Nee, je kunt wel politiek correct zijn, maar dit is geen middelvinger naar de kleinere clubs. In het artikel is dit notabene door een speler van een kleinere club uitgelegd.

22 november 2020 om 11:09

Het is toch een zoveelste keer een gebaar dat duidelijk maakt dat kleinere clubs niet gelijk zijn en het maar moeten uitzoeken? En wat maakt het nu weer uit dat een speler van een kleinere club dat idee steunt?

22 november 2020 om 11:20

Het helpt zeker vooral de topclubs, maar ook wel degelijk de kleinere clubs. Ajax komt ver in Europa en bouwt kapitaal op, hierdoor kunnen zij betere spelers kopen en behouden. Ik weet bijna zeker dat een spelers als danillo bij Ajax in de basis had gestaan, mocht Ajax Europees niks voor elkaar hebben gespeeld. Nou speelt zo'n spelers als danillo bij FC Twente, dat is toch beter voor Twente en uiteindelijk de gehele competitie? Nu heb ik 1 voorbeeld, maar zo zijn er nog meer. Maar ben het met je eens dat het vooral de topclubs helpt.

22 november 2020 om 11:46

@Lierse Dat is echt maar hoe je het bekijkt. Ik denk niet dat Ajax en PSV echt in het voordeel zijn de komende maanden. Alleen deze maand spelen zijn ca. 13 wedstrijden in 30 dagen. Zowel Europees als nationale wedstrijden. Komt bij dat men in januari ook nog eens minimaal zes cruciale toppers onderling moeten spelen. Tussendoor moet ze ook nog adem halen. Dus bevoordeeld nee dat wil de KNVB natuurlijk niet. Zeker in deze tijd worden juist van clubs als PSV, AZ, Feyenoord en PSV heel gevraagd. Spelers vallen weg als bosjes, vanwege overbelasting. Juist in de beker had je als voetbalbond zijnde kunnen meedenken. Ook voor de kleine clubs juist de mogelijkheid om eens verder te komen in de knock-out fase.

22 november 2020 om 11:58

Europees levert hen veel geld op, dat kun je dus moeilijk als nadeel zien. Dat ze zoveel onderlinge wedstrijden spelen komt ook omdat ze in het begin bevoordeeld zijn geweest omdat ze hoopten dat die wedstrijden dan voor publiek gespeeld konden worden. Ik zie dus weinig redenen om hen gewoon een “free pass” te geven.

22 november 2020 om 12:50

De clubs die Europees spelen leggen ook geld in het potje wat weer word verdeelt over de andere clubs.beetje solidariteit naar de topclubs mag ook wel.en uiteindelijk komen de topclubs toch wel door de tweede ronde.

22 november 2020 om 13:48

Maar het gaat hier niet over Europese prestaties. Het gaat er over dat ze gewoon een ronde niet moeten meespelen, waardoor ze meer kans maken op eindwinst.

22 november 2020 om 11:15

Dat zouden ze niet moeten.. Gekeken vanuit het perspectief ‘goed voor het NL voetbal’ is sowieso een achterhaalde. Het is enkel goed voor 2,3 clubs in het Nederlandse voetbal. Voor clubs als De
graafschap e.d. is de beker veel belangrijker dan andere belangen. Snap ik prima. Als PSV’er zijnde zeg ik lekker spelers rouleren, grotere kans op verrassingen. Zou leuk zijn als er weer eens een echte cupfighter die beker won

22 november 2020 om 15:26

Je kan het ook omdraaien. De ploegen die in deze fase tegen de Europese ploegen spelen zijn, in theorie, altijd minder (anders hadden ze zelf wel Europees gespeeld) en maken op papier dus een relatief grote kans om uitgeschakeld te worden. Hadden ze tegen andere ploegen gespeeld was er een grotere kans om door te gaan. Dan hadden ze dus meer inkomsten gehad en vervolgens waren ze nog een stapje dichter bij de finale (lees: grotere kans op overwinning dan een ronde eerder sneuvelen)Ik weet dat we het echte leven niet mogen linken aan de voetbalspelletjes, maar ik ben altijd blij als ik op FM tegen de relatief kleinere ploegjes loot in de FA Cup (toendertijd nog met Bury in de League 1) omdat ik dan verder kon komen. Ik kan me voorstellen dat ewn vergelijkbaar sentiment geldt in het echt. Liever in de halve finale er uit tegen een Europees team, dan in de eerste ronde, toch?

Ik ben het hier zo volledig mee eens. Nu raak je en de topclubs die Europees spelen en je raakt de clubs die doordeweeks geen wedstrijden spelen niet. Daarnaast had het ook nog voor extra inkomsten gezorgd. Ik durf zelfs te stellen van wanbeleid weer van de knvb!

22 november 2020 om 10:37

Het is vervelend maar thuis tegen Utrecht gewoon met al je wissels en JA spelers spelen, dit seizoen de beker maar laten voor wat het is en als je wel doorgaat met een B-elftal is het ook prima

22 november 2020 om 10:39

Inderdaad zo iets doen. En vasthouden aan het feit dat na deze wedstrijd er nog 2 op het programma staan voor het even winterstop is. Dan even bijkomen voor je in januari echt vol gas moet.

22 november 2020 om 10:58

Precies lekker laten gaan die beker. Gewoon b en c keus opstellen en zien waar het schip strand. Dit seizoen zit veelste vol om je druk te maken om de KNVB beker.

22 november 2020 om 10:44

Je zou ook kunnen zeggen: De topclubs die Europees spelen worden uit de beker gezet, dan krijgen ze nog meer rust en voor de kleinere clubs interessant omdat die meer kans maken.

Natuurlijk een absurd idee, maar ik vind ze zomaar heel erg bevoordelen ook onterecht.

Az en Psv sowieso, beide clubs hebben al de meeste wedstrijden in de benen. Zeker met de drukke periode die nu ingaat hadden de Europese actieve clubs vrij af moeten krijgen. Nu hebben in dit geval Psv en Ajax de pech, maar dat hadden ze wel beter kunnen doen.

22 november 2020 om 10:39

Waarom verdienen die clubs sowieso een grotere kans op bekerwinst?

22 november 2020 om 10:57

Omdat dat zeker dit jaar meer geld oplevert voor de rest van de clubs. Aangezien ze een pot maken die verdeeld wordt over de overige clubs.

22 november 2020 om 11:02

En doorgaan in de beker zelf levert niks op voor de andere clubs? Het is gewoon weeral topclubs bevoordelen en dat verpakt in “het is beter voor het Nederlands voetbal”. Het is ook beter voor het Nederlands voetbal ervoor te zorgen dat de jeugd van de kleinere clubs niet meer leeggeroofd wordt door de topclubs, maar om de een of andere reden wordt daar niks aan gedaan.

22 november 2020 om 11:12

Nee, dat levert niet op wat je Europees krijgt. Het is voor 1 jaar, volgend seizoen is het hopelijk weer alles normaal. Niks mis mij toch, als de 4 clubs pas volgend jaar instromen. Omdat ze het rooster nu even zo moeten doen, vanwege de amateur club die niet mee mogen doen.

22 november 2020 om 11:16

Je zou eens moeten weten hoeveel reglementen er begonnen als “tijdelijke maatregelen wegens uitzonderlijke omstandigheden”. En het gaat niet over de duur van de daad, maar het precedent dat ermee gecreëerd wordt.

22 november 2020 om 11:57

Daar heb je ook wel een punt, maar denk dat deze niet blijvend is. Probleem is dat er 16 moeten overblijven volgens de Knvb. Dus ja, dan zou het mooi zijn als de 4 clubs vrij af hadden gekregen althans zo denk ik er over.

22 november 2020 om 12:05

Maar dan maak je natuurlijk al heel snel de stap naar het argument dat de bekerwinnaar Europees gaat spelen, dus dat het sowieso goed zou zijn voor het hele Nederlandse voetbal als een kleine club niet de beker wint. Dus alle clubs uit het linkerrijtje stromen pas laat in bij het bekertoernooi. Dat is immers goed voor de hele competitie.

Voorafgaand aan een halve finale CL met Ajax staat RKC- Ajax op het programma. Daar maken we een schriftelijke 0-3 van, want dat is immers voor de hele competitie beter.

22 november 2020 om 12:18

Ik denk dat je moeilijk kan stellen dat de grotere clubs worden bevoordeeld. Alleen al van september tot en met januari spelen zij de meeste wedstrijden. Daarbij hebben deze clubs tot de kleine clubs te maken met interland wedstrijden. Nations League en de zogenaamde nuttige oefeninterland. Heb ik de Europese wedstrijden en de Nationale clubs wedstrijden niet eens meegeteld. Waar vroeger de KNVB de 'Europese' clubs altijd vrijstelde van een bekerronde. Hadden zij zeker in deze tijd solidair mee kunnen denken.

22 november 2020 om 10:41

Ik was er al vanuit gegaan dat de clubs die actief zijn in Europa vrijgeloot zouden worden. Maar logisch denken is blijkbaar te veel gevraagd bij de Knvb. Ach, we wisten al dat daar niet de mensen zitten met bovenmatige denkcapaciteit;-)).

22 november 2020 om 11:07

Klopt, zeker een gemist kans.

22 november 2020 om 12:07

Je kunt niet beslissen wie vrijgeloot worden. Dan is het immers geen loting meer

Maar Ralf zegt dit pas nadat zijn de graafschap PSV heeft geloot. Ik weet niet of hij diezelfde mening was toebedeeld als de graafschap was vrijgeloot en Feyenoord en AZ hadden moeten spelen. Ik ben het ermee eens dat het absurd is hoeveel wedstrijden Ajax en PSV moeten spelen, maar ik vind het terecht dat alle clubs in de koker zijn gegaan.

22 november 2020 om 10:43

Zo is het ook, maar buiten dat feit heeft hij helemaal gelijk in zijn verhaal.
Vooral....Waarom ook clubs vrijwaren die geen vrijstelling nodig hebben?

22 november 2020 om 10:45

Dat is namelijk het principe van lotingen, iedereen is gelijk en het lot bepaalt.

22 november 2020 om 11:00

Je moet toch van 23 teams terug naar een toernooiaantal van 16, 8, 4, 2 of 1. Dan is het logisch dat er dus clubs een rondje bijgeloof worden. De definitie van loten is dat het lot bepaald en je niet iemand voortrekt.

Terecht dus dat kleine clubs net zoveel kans hierop hebben als topclubs.

De charme van het bekertoernooi is juist de mogelijkheid van verassingen. Het bevoordelen van de grotere, Europees spelende, clubs (later instromen, eerste loting niet tegen elkaar laten spelen), doet daar m.i. al afbreuk aan. Het moet geen tennissen worden, waarbij je iedereen “plaatst” en de kans op een stunt gedecimeerd wordt.

22 november 2020 om 10:41

De mogelijkheid van verassingen? Er zijn zeer zeker altijd wel verassingen maar als je naar de laatste 4 kijkt de afgelopen jaren zitten daar gewoon weinig verassingrn bij.

22 november 2020 om 11:16

Winnaars niet, verloop van het toernooi wel

Er klopt zo ook helemaal geen zak van.
Is weer blind paniekvoetbal vanuit de Knvb en dan komen er weer ideeen uitrollen die werkelijk waar niemand snapt.
Competitievervalsing (bekertechnisch) gezien word hier alleen maar gevoed oo deze manier door de heren.

Ja aan de ene kant zit er wat in . Aan de andere kant kan het regelmatig spelen van wedstrijden je een bepaald ritme geven en een flow. En voor spelers die niet altijd in de basis staan , of net terug komen van een blessure, is zo'n wedstrijd het moment om te laten zien hoe ver je staat.

Onzin. Deze speelronde stond al maanden in de agenda en hoort gewoon bij het programma. Ik zie niet in waarom er clubs bewust zouden moeten worden bevoordeeld door het schrappen van de amateurploegen. Ja, er zijn nu clubs die het beter hebben getroffen, maar dat is inherent aan loting. Het is toch te gek voor woorden dat er nu geklaagd wordt over een bekerronde die al jaren gespeeld wordt.

22 november 2020 om 11:09

Het gaat erom dat dit seizoen absurd veel wedstrijden worden gespeeld omdat het seizoen korter is. Daarnaast hebben de spelers in de zomer ook geen vrij vanwege het EK dat eraan komt. De internationals komen bijna altijd van clubs die ook Europees spelen. Ik begrijp dat het voor jou niets uitmaakt nu Feyenoord vrij is, maar elke wedstrijd kan er een te veel zijn voor de spelers.

22 november 2020 om 11:18

Dat de internationals voor grote clubs uitkomen is wel echt een afgrijselijk slecht argument om grote clubs maar een vrijgeleide te geven in de beker. Die clubs hebben namelijk ook de breedste selecties en kunnen het veel makkelijker opvangen dan kleinere clubs.

22 november 2020 om 11:49

Niet in deze tijd: je ziet het aantal blessures, corona, de internationals krijgen geen rust in de zomer en bovendien halen de grote clubs de punten voor Nederland. Ook jij hebt makkelijk praten en zal dolgelukkig zijn dat Feyenoord niet hoeft te spelen met alle afwezigen. Het gaat erom dat de spelers van de kleine clubs veel en veel minder wedstrijden spelen. Van mij mag Ajax met een C-elftal spelen. Hoop dat ze dat zullen doen, maar dan krijg je daarna weer dat gejammer over competitievervalsing.

22 november 2020 om 12:09

Je gooit het direct op Feyenoord omdat je weet dat Orgullo en ik daar fan van zijn, maar als ik voor mezelf spreek kan je van me aannemen dat dat daar helemaal niets mee te maken. Feyenoord heeft inderdaad geluk, dat ontken ik ook niet, maar als Feyenoord wel had moeten spelen had ik daar evengoed alle begrip voor gehad. Ik zie simpelweg niet in wat het probleem is met het spelen van wedstrijden die al maanden in de agenda staan. Sterker nog, de beker heeft al jaren deze opzet. Bovendien is er volgens alle afgesproken protocollen voldoende rust tussen de wedstrijden. Het grappige is dat dit pas een issue is geworden nadat de amateurs uit het toernooi zijn geschrapt; als de amateurs er nog in zouden hebben gezeten zou je niemand hebben gehoord.

22 november 2020 om 12:16

Allereerst mijn excuses voor de blijkbaar verkeerde veronderstelling van mijn kant dat jij er anders over na zou hebben gedacht als het om Feyenoord zou gaan.

Ik vind zelf dat de beker dit seizoen niet door had moeten gaan. Er worden gewoon veel wedstrijden gespeeld en spelers hebben daar last van. Ze krijgen steeds sneller blessures, nog los van de corona. Ik vind ook dat oefenduels mogen worden afgelast. Dus nee, amateurs of niet, ik denk er hetzelfde over. En ik pleit niet alleen voor Ajax, maar voor alle clubs die Europa spelen en ook internationals afstaan. Kijk naar Bijlow: die was met de opwarming bezig en jullie zijn hem kwijt tot de winterstop. Spelers zijn geen robots. De winterstop is korter en er is amper zomervakantie.

Dat klinkt goed van Ralf Seuntjes. Als Milik of Brenner niet haalbaar is lijkt me dit een prima pinchhitter

Niet mee eens, Europees voetbal brengt grote clubs heel veel voordelen, laat dit dan maar een klein nadeel zijn. De grotere clubs kunnen desnoods een elftal neerzetten met reservespelers en spelers die niet ingeschreven zijn voor Europees voetbal of die een schorsing hebben in Europa en daarom niet kunnen spelen. Gaat hier over de tweede ronde, niet over de halve finale.

22 november 2020 om 11:28

@RamonDiaz

In het geval van Ajax gaat het wel om een tweede ronde tegen FC Utrecht, niet de makkelijkste tegenstander voor Ajax over het algemeen. Volgens mij komt het opstellen van wisselspelers en Jong Ajax spelers de kwaliteit en hoe serieus de beker genomen worden niet ten goede. Ik ben overigens wel voor het opstellen van deze spelers, redelijke kans dat Ajax dan verliest, maar so be it dan maar.

De beker is toch een serieuze competitie, dan kun je toch geen ploegen gaan bevoordelen? We geven die clubs toch ook geen overwinning in de eredivisie zonder te spelen, zodat ze in Europa beter voor de dag komen?

Had het geen idee geweest om de top7 van afgelopen seizoen de eerste ronde vrij af te geven waardoor clubs nog beloond worden op hun prestaties (van vorig seizoen) nu krijg een Ado bijv vrij af die naar mijn idee al genoeg bevoordeeld is.

22 november 2020 om 11:13

Worden die clubs niet al beloond met Europese tickets en hogere tv-gelden?

22 november 2020 om 11:23

De meeste wel de mijne niet 😋 wij hadden 1 wedstrijd te kort die niet meer meetelde waardoor we buiten de boot vielen (eigen schuld van Utrecht als je verliest van Vvv en Rkc) Maar de bekerfinale was een ander verhaal het moest voor 5 aug. (Dacht ik uit me hoofd) bekend zijn wie er europees gingen spelen voor de knvb was niks mogelijk en wouden nergens aan mee werken om een bekerfinale te spelen maar Utrecht mocht 1 aug wel tegen AZ voetballen om Fox Sports weer inkomsten te geven met hun vriendschapellijk toernooi. Uit eindelijk is de prijs voor de beker naar Feyenoord gegaan want wij zijn 1 van de weinige landen waar geen bekerfinale mogelijk was (volgens de knvb) en laten we nu bij het nieuwe bekertoernooi kijken: Feyenoord vrij Ado vrij en Utrecht uit naar Ajax je zal bijna gaan denken dat toeval bestaat 😂

Tja, deze wedstrijden waren normaal gesproken gewoon gespeeld en dan had je niemand gehoord over het feit dat Europees spelende clubs in actie kwamen. Door omstandigheden moet de loting een beetje aangepast worden en kreeg iedereen kans op een vrijstelling. Je speelt een wedstrijd waar je eigenlijk al rekening mee hield, dus klagen als je geen vrijstelling hebt vind ik onzin.

Het feit dat Telstar van Heracles verliest en Volendam in de volgende ronde zit omdat ze zijn vrijgeloot, voegt natuurlijk helemaal niks toe aan deze discussie.😂

Oneens, ik als ajacied vind ook gewoon dat deze loting iedereen gelijk moét staan.
Ajax wil zo graag een topclub blijven/zijn, laat het dan ook blijken en ga geen smoesjes zoeken om onder 'saaie' wedstrijden onder uit te komen.
Utrecht zal revanche willen en ik vind dat alleen maar mooi i.p.v. een wedstrijd te kijken die makkelijk 6-0 gewonnen wordt.

Het is 1 en een al amateurisme wat het voetbal aanstuurt. Echt welke mafkezen dit steeds maar blijven bedenken. Hoe kan het dat zulke mensen met een mooi salaris dit werk maar mogen blijven uitvoeren. Sodemieter toch eens gauw op. Of iedereen de eerste ronde gewoon balle en geen uitzonderingen of wellicht toch de clubs die Europees spelen vrij geven.

Nogal een simpele redenering. De clubs die Europees spelen hebben daardoor ook beduidend meer inkomsten en die spelers verdienen waarschijnlijk ook (aanzienlijk) meer salaris. Met dit soort capriolen is het geen "rekening houden met..." meer, maar zoals Lierse1997 al aangeeft "het bevoordelen van clubs".als er clubs zijn die bredere selecties kunnen samenstellen, zijn het die clubs die actief zijn in Europa.

Belachelijk dat je een voorkeurspositie wilt, omdat je Europees speelt.Dat doet afbreuk aan de uitstraling van de beker en hebben topclubs er profijt van.Kom dan lekker met een B team.Ongelooflijk, zie je in geen enkel ander land.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren