Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brazilië dankzij fenomenale Neymar simpel langs Japan

Laatste update:

Na de 2-0 zege op aartsrivaal Argentinië, afgelopen zaterdag, heeft Brazilië ook het tweede en laatste oefenduel van de maand oktober winnend afgesloten. In Singapore werd Japan in een zeer vermakelijke wedstrijd met 4-0 verslagen. Dé man bij de Zuid-Amerikaanse grootmacht was Neymar, die alle vier de treffers op zijn naam schreef. De aanvaller scoorde één keer voor rust en vond na de onderbreking nog eens drie keer het net.

/

Na achttien minuten spelen opende Neymar de score door attent te reageren op een steekpass van Diego Tardelli. De speler van Barcelona, die één minuut daarvoor al de paal had geraakt uit een vrije trap, ontsnapte aan de aandacht van zijn bewakers en liep alleen op Eiji Kawashima af. De sluitpost van Standard Luik werd vervolgens omspeeld: 1-0. Japan bood daarna prima weerwerk, maar was niet bij machte om te scoren.

Kort na rust werd dat de Aziatische grootmacht fataal. Ook nu was het Neymar die ontsnapte, dit keer op aangeven van Philippe Coutinho. Oog in oog met Kawashima bleef de spits vervolgens zeer koel. Brazilië bleef daarna de betere ploeg en nam in de slotfase dankzij de ontketende Neymar verder afstand. Invaller Kaká leek een kwartier voor tijd te gaan scoren, maar hij zag zijn inzet op de lat eindigen. Via Coutinho en Kawashima kwam de bal vervolgens bij Neymar terecht, die zijn derde van de middag liet aantekenen. Het betekende voor de nog altijd pas 22-jarige spits alweer zijn veertiende hattrick in zijn carrière.

Daarmee was het echter nog niet gedaan: vier minuten na de 3-0 maakte Neymar zijn superdag compleet. Na andermaal uitstekend voorwerk van Kaká, dit keer in combinatie met Robinho, kon hij eenvoudig binnenkoppen en de eindstand op 4-0 bepalen. Dankzij dat laatste doelpunt staat Neymar nu al op veertig treffers in het shirt van de nationale ploeg. Alleen grootheden als Zico, Romário, Ronaldo en Pelé staan nu nog voor hem op de all-time topscorerslijst.

Neymar behoort tot de beste spitsen ter wereld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Neymar is een groot talent, maar bij de beste spitsen van dit land hoort hij zeker niet. Daar hebben we Lewandoski, Saurez, Rooney, ect voor. En Neymar is ook helemaal geen spits, maar een flankspeler.

Goed om te zien dat Neymar steeds meer de grote man wordt bij Brazilië en zijn verwachtingen waar gaat maken! Ondanks dat hij veel duikelt blijft het een genot om naar deze dribbelaar te kijken, hopelijk kan hij deze lijn doortrekken.

14 oktober 2014 om 14:45

Sorry hoor,

''goed om te zien dat Neymar steeds meer de grote man wordt bij Brazilië'', volgens mij is hij al jaren daar de meest bepalende speler en vedette? Zonder Neymar zou Brazilië van het niveau Noorwegen zijn, als we het over de laatste jaren bekijken.

Veertig doelpunten en hij is pas 22, ongelofelijk.

14 oktober 2014 om 14:55

Niveau Noorwegen... terwijl bijna alle basisspelers bij de topclubs in de wereld spelen.

14 oktober 2014 om 14:59

Heeft Noorwegen dan spelers als Marcelo, Thiago Silva, Oscar en Hulk?

14 oktober 2014 om 15:03

Hulk is zo overschat als maar kan vriend...

14 oktober 2014 om 15:16

Het klopt dat hij net als RVP niks presteert bij zijn nationale team, maar Hulk heeft ook weer niet voor niets een standbeeld

14 oktober 2014 om 18:36

vergeet niet dat tijdens de kwalificaties van het WK Brazilie al geplaatst was (omdat in eigen land was) en dus neit mee hoefde te doen, dus konden ze alleen oefenen tegen landen die niet aangesloten waren bij de fifa. ofterwel FC bal op het dak waar je altijd met 15-0 ofzo wint. daardoor heeft hij zoveel goals al.

14 oktober 2014 om 19:00

Zoek eerst op tegen wie hij heeft gescoord. Zijn niet de kleinste landen waar tegen ze spelen. Tuurlijk zitten er mindere landen tussen, maar die heb je op elk continent.

14 oktober 2014 om 19:41

Colombia, kroatie, mexico, kameroen, portugal, italie, spanje, argentinie, chili, duitsland, equador... en dan zie ik landen als costa rica, vs, schotland, china, japan, australie, zuid korea, panama als landen die er niets van kunnen.. al waren er gewoon 4 van op het wk actief. Als je 22 bent en in 58 wedstrijden 40 goals maakt waarvan meerdere tegen grotere landen en je geeft nog 25 assist. Dan kan je toch niet op in brengen over 'alleen maar tegen kleine landen'.

14 oktober 2014 om 21:53

Ken je feiten Mark.. Met je domme onzin. Hij scoorde tegen de grootste teams ter wereld zo'n beetje.

ON: Echt een fenomeen, pas 22 jaar pas, ongelovelijk.

14 oktober 2014 om 15:47

Rooney kan al jaren niet tippen aan wat Neymar laat zien

14 oktober 2014 om 16:46

Rooney beter? eecht niet hoor,

14 oktober 2014 om 17:41

Neymar is geen spits maar flankspeler? Hij speelt als flankspeler bij Barca, maar dat maakt hem geen flankspeler. Vroeger als een speler snelheid en wat acties had bleef hij spits, zoals ronaldo 9, en werd hij legendatisch. Maar tegenwoordig zetten ze zulke spelers meteen op de flank, waardoor ze niet 100% uit de verf komen, zoals Neymar bij Barca.

14 oktober 2014 om 18:12

*Suarez*

15 oktober 2014 om 01:47

Alleen Suarez is beter, of in ieder geval completer... Zo raar dat zoveel mensen neymar blijven onderschatten. Wat een weergaloze voetballer, zijn type spel maakt voetbal imo leuk.

jo das wel ziek! 40 goals voor nationale elftal op 22 jarige leeftijd.

14 oktober 2014 om 14:57

Enkel Pele had er meer op die leeftijd. Neymar is bij Brazilië zeker top -5 van de wereld, maar bij Barcelona (nog) niet.

14 oktober 2014 om 16:37

@belgunner, bij Brazilië top 5 van de wereld, maar bij Barcelona niet top 5 van de wereld :'? Heh. Neymar hoort wel bij de 10 beste spelers ter wereld vind ik en in potentie kan hij zeker 's werelds beste speler worden, zeker omdat CR7 en Messi al "op leeftijd" zijn.

14 oktober 2014 om 16:47

messi is pas 27 jongen..

14 oktober 2014 om 17:17

Begrijpend lezen jongen..

14 oktober 2014 om 17:35

@rkaka015, vandaar dat ik het ook tussen aanhalingstekens heb gezet. T.o.v. Neymar zijn hun al op leeftijd, en Neymar is van zijn leeftijdscategorie echt de beste.

14 oktober 2014 om 21:22

@jimipsv
Ja, wat is er daar nou vreemd aan? Bij Barca is hij veel minder, zo'n beetje het omgekeerde van een Hazard of Van Persie, die veel minder zijn bij hun land.

Elke dag vraag ik mij af hoe mensen Bale boven Neymar durven te zetten. Deze jongen is al lichtjaren verder dan Bale. Wat een beest. Is hard op weg richting zijn eerste Balon d'or.

14 oktober 2014 om 15:54

nee hoor.. Ik bedoel alleen dat die vaak verongelijkt reageren, het ligt nooit aan hun, ze willen wel respect krijgen en hebben altijd een weerwoord.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dit zie je toch heel vaak.
En v Persie reageert net zo en das toch echt een Nederlander.

ik geef alleen een voorbeeld over veel voorkomend gedrag. Das toch niet racistisch.

14 oktober 2014 om 15:56

en nee, ik heb mezelf geen duimpje omhoog gegeven.

14 oktober 2014 om 14:56

Lichtjaren dan nog wel? Als je je dat elke dag moet afvragen dan ligt het volgens mij eerder aan u zelf dan aan iemand anders.

14 oktober 2014 om 15:36

Neymar ook op de conf cup waar hij Spanje helemaal weg speelde en Tata eerste prijs bij Barca tegen Aletico heeft hij beslist

14 oktober 2014 om 16:51

Bale heeft toch zeker meer bewezen.
Is bij Tottenham jaren de absolute topspeler geweest en één van de beste van de Pl. Bij Real doet hij het ook zeer goed. Neymar heeft bij Brazilie bewezen dat hij zeker goed is, maar bij Barca is het nog niet zoveel. Dit seizoen wel, maar vorig seizoen was het niks speciaals en was Bale zeker beter.

Nee, Bale staat boven Neymar, geen twijfel over mogelijk. Neymar was een grote hype, een youtube voetballertje en daardoor was hij zo bekend, want hij had nog amper iets bewezen. Bij Brazilie maakt hij het nu al een tijd lang waar, maar bij Barca is 't nog niet alles.

Je overdrijft enorm. Neymar ligt nog lichtjaren achter op Ronaldo, Messi en ook zeker op Bale.

14 oktober 2014 om 17:07

Ga nu niet ontkennen dat neymar op dit moment beter is dan bale. Dat ziet toch iedereen.

14 oktober 2014 om 18:09

Op dit moment doet Neymar het idd beter, maar wil niet zeggen dat die al hoger staat. Je moet een langere tijd presteren wil je stijgen in het rijtje van beste spelers. Een maand of iets meer stelt daar weinig in voor.

14 oktober 2014 om 18:10

Dank

Zijn meestal mensen die fan zijn van de een en de ander niet echt moeten, dus die mensen hebben geen goed beeld.

14 oktober 2014 om 21:59

Haha een youtube voetballetje. Kijk even naar zijn statistieken svp. Hij begint nu z'n draai te vinden bij Barcelona, loopt 1 op 1.

Jij overdrijft, dat hij lichtjaren achter ligt. Die jongens hadden op 22 jarige leeftijd nog helemaal niet bereikt wat hij had bereikt, Bale is niet eens noemenswaardig dan. Hij zal misschien nooit zo goed worden als Messi of Ronaldo, maar het niveau wat deze jongen haalt is echt bizar, ik heb dat alleen nog maar door de echte Ronaldo gezien op die leeftijd.

15 oktober 2014 om 10:59

Het was eerst een youtube voetballer. Amper iemand die hem echt aan het werk had gezien, maar ze hoorde van hem, keken filmpjes etc en daardoor werd hij zo snel zo enorm bekend.

Hij ligt idd geen lichtjaren achter, dat klopt, maar hij moet nog even. Dit seizoen is hij idd erg goed bezig en hij is ook pas 22 jaar idd. Ben benieuwd waar zijn plafond ligt, hij komt erg ver denk ik.

Vind 't persoonlijk ook erg jammer dat Lucas Moura zich niet zo laat zien. Was toen een talent van dezelfde klasse bijna en was meer van hem overtuigd omdat hij slimmer speelde en meer een teamspeler was.

Hij presteert ook ongelooflijk, deze man.

Zijn statistieken zijn om van te smullen, in Barcelona scoort hij aan de lopende band, en bij het Braziliaanse elftal is hij echt fenomenaal. Doelpunt na doelpunt, maar ook fantastisch spel. Mooi om te zien dat Messi en Neymar nu zo'n goede klik met elkaar hebben. Als Suarez ook in dit spelletje past, en als het gaat lopen met die drie dan sluit ik meer dan honderd doelpunten niet uit voor Barcelona.

14 oktober 2014 om 14:49

Vraag me alleen af hoe Enrique het gaat oplossen.
Suarez met een vrije rol in het centrum, Neymar links en Messi op rechts?
Of blijft Messi gewoon in het centrum met Neymar links en Suarez rechts?
Wel een voorhoede om van te dromen.

14 oktober 2014 om 15:10

Ik denk dat ze gewoon gaan zwerven voorin met zijn drieën, Suarez wat meer centraal. Als je Suarez op de vleugel zet beperk je hem teveel.

14 oktober 2014 om 15:11

Bij Ajax speelde Suarez hangend op rechts, Messi speelde in 2009 hangend op rechts. Allebei kunnen ze daar spelen en allebei zijn ze daar erg sterk.

14 oktober 2014 om 15:16

In zijn Ajax tijd was hij wel veel te vinden op de flanken. Maar centrum is wel zijn sterkste positie ja. Denk ook dat dat het wordt.

14 oktober 2014 om 15:46

Suarez en Neymar voorin en Messi er kort achter

40 doelpunten op 22 jarige leeftijd in de nationale ploeg is gewoon uitstekend, op hoeveel gaat hij wel niet eindigen? Hij heeft nog minimaal 10 jaar voor zich.

Wat een fenomeen is die jongen toch. Speelt dit seizoen bij Barcelona ook echt met veel meer vrijheid dan vorig seizoen. Als hij alles had gespeeld was hij nu 100% topscorer van La Liga en dit zonder strafschoppen.

14 oktober 2014 om 15:42

Ja als je gewoon de stats erbij haalt dan zie dat Neymar een stuk minder tijd nodig heeft dan Ronaldo om te scoren

14 oktober 2014 om 16:28

U mad bro?

14 oktober 2014 om 16:57

Hij zegt dat Neymar minder tijd nodig heeft om te scoren en dan kom je met een sarcastische opmerking niemand zegt dat Neymar beter is dan Ronaldo wel is Neymar verder dan Ronaldo op zijn leeftijd

14 oktober 2014 om 21:24

Hierro-
Jij bent duidelijk niet helemaal goed bij je hoofd, altijd mensen willen irriteren. Hij zegt helemaal niet dat Ronaldo beter is dan Neymar

Wat is dat toch met die tenue's van tegenwoordig. Speelt Brazilie tegenwoordig alleen nog maar in witte broeken? Waar zijn de klassieke combi's gebleven?

Was tijdens het wk ook al een enorme ergernis met die kermis combinaties.

14 oktober 2014 om 15:17

Kermis combinaties hahahaha

Al 40 doelpunten op 22-jarige leeftijd is erg knap. En dan te bedenken dat onze alltime topscorer op 48 doelpunten staat in een interlandcarrière van +/- 10 jaar. Neymar kan echt doorgroeien tot een wereldtopper als hij zo doorgaat.

14 oktober 2014 om 14:55

Nou is het wel zo dat Brazilië in aanloop nar het wk een soort Harlem globetrotters tour gehad heeft met volop eenvoudige tegenstanders, desondanks presteert hij altijd ongeacht het de druk op het duel of de tegenstanders,heel netjes.

14 oktober 2014 om 15:05

Tegen de sterkere landen vind ik hem anders het anders ook niet slecht doen. Maar zo een tour kan inderdaad wel helpen om je doelpuntentotaal op te krikken.
Maakt nu de verwachtingen toch waar. Bij Brazilië deed hij dat al, bij Barca begint het steeds meer en meer te komen.

14 oktober 2014 om 15:40

Japan is anders wel een stuk sterker dan Ijsland

14 oktober 2014 om 14:55

Wie is topscorer en met hoeveel doelpunten?

14 oktober 2014 om 14:59

Van Persie
48 doelpunten als ik het volgens wikipedia moet geloven

14 oktober 2014 om 17:49

Ik bedoel van Brazilië

14 oktober 2014 om 14:57

Een wereldtopper is hij volgens mij al? Maar hij kan doorpakken en topscorer allertijden worden voor Brazilië, dat is wat je bedoelt neem ik aan?

14 oktober 2014 om 15:02

Tja, hem tot de absolute wereldtop beschouwen daarvoor vond ik hem vorig jaar nog net niet constant genoeg spelen. Bij Brazilië speelde hij heel sterk en zag je dat ze hem misten toen hij wegviel, bij Barca was het nog wennen denk ik. Maar dit seizoen ijzersterk begonnen en in deze vorm mag je hem wel tot de wereldtop beschouwen ja.

Neymar is geweldig in Brazilië, altijd. En nu ook heel goed begonnen bij Barca dit seizoen, trekt hij dit door dan is hij gewoon 1 van de beste van de wereld en daar kan niemand dan omheen.

Ik was altijd nogal kritisch op Neymar omdat ik dacht dat hij het in buitenlandse competities niet zou waarmaken. Maar 40 goals voor Brazilie op 22-jarige leeftijd is gewoon ziek goed, en dan te bedenken dat het niet eens een echte spits is. En ook bij Barca begint hij steeds meer zijn draai te vinden.

14 oktober 2014 om 15:05

Neymar is gwn een klasse speler hij heeft meer zin in het spelletje dan bijv. Gareth bale over 10 jaar heeft hij wel meer dan 77 goals voor Brazilië en is pele verstreken

14 oktober 2014 om 15:17

Dat zou best wel eens kunnen ja, als hij zo doorgaat.

Prachtige speler, word jammer genoeg beperkt in zijn spel bij Barca mede door Messi die em scheef zal aan kijken als hij niet alle credits krijgt. Zonde Neymar verdient namelijk net zo status bij een topclub.

14 oktober 2014 om 15:21

Onzin.

mede door Messi scoort Neymar dit seizoen zoveel. Bijna alle assists van Messi zijn op Neymar. Vorig seizoen hebben ze helaas niet veel met elkaar kunnen voetballen, omdat de ene de andere afloste met een blessure.

14 oktober 2014 om 16:27

Precies Messi moet betrokken worden bij zijn actie's, maar de solo's wat Neymar inzich heeft zie je nooit, veelste angstig. Geldt overigens ook bij Real met Ronaldo.

14 oktober 2014 om 20:57

Brazil is anders dan Barca hé. bij Barca krijg je de ruimte niet eens om een solo te maken. De linies liggen bij Barca heel dicht op elkaar, en tegen een geparkeerde bus kun je moeilijk een solo maken.

Plus het feit dat Brazil op de counter speelt, en Neymar dus meer ruimte heeft voor de solo.

Moet toegeven dat ik dacht dat het een overhyped talentje was maar hij doet het de laatste tijd bij Barcelona ook al geweldig.. Ben benieuwd hoe goed hij gaat worden uiteindelijk. 40 goals op 22 jarige leeftijd is ziek.

14 oktober 2014 om 16:14

Als Neymar ziek is, zullen het er niet veel meer worden dan 40 helaas!

14 oktober 2014 om 17:38

Is neymar ziek??

15 oktober 2014 om 01:38

Wat een humor! Niet.

Dit seizoen goed bezig ,zowel bij barca alsbij brazilie. Werkt hard is ongelooflijk creatief en ook nog eens doelgericht. neymar doet me echt denken aan messi. Mensen die zeggen dat hij beperkt word bij barca hebben dit seizoen geen wetstrijd gezien want ook bij barca is hij dit seizoen geweldig bezig, op dit moment is hij zelf de topscoorder van barca. Dit komt met name omdat hij een klik met messi heeft gekregen. Vorig seizoen had messi geen enkel assist op neymar en dit seizoen heeft hij er al een paar.voor mij is deze man beter dan bale of lewandowki omdat hij simpelweg beter kan voetballen en niet een speler is die alleen maar goals maakt. neymar en suarez worden denk in de speler die wat dieper staan met messi kort erachter, ze zullen waarschijnlijk veel wisselen van positie maar ik denk dat het een succes word.

All-time topscorers Brazilië:

Pele 77
Ronaldo 62
Romario 55
Zico 48
Neymar 40 (22 jaar !!!!)
Bebeto 39

Bijzondere statistieken

14 oktober 2014 om 16:52

Voor de liefhebbers, zonder friendlies :

Pele 43
Ronaldo 41
Romario 38
Zico 23
Bebeto 23
Neymar 17

14 oktober 2014 om 17:01

Ook niet onaardig

Fantastisch aantal doelpunten. Verrassend trouwens dat Robinho en Kaka daar nog mogen meedoen, is het niet tijd om aan een heel nieuw elftal te bouwen? Die Dunga gaat er weer niks van bakken.

14 oktober 2014 om 15:46

Nog 22 doelpunten en hij heeft hem met Brazilië evenaard. Neymar bij Brazilië is echt een fenomeen. Als je op zo'n jonge leeftijd het Braziliaanse elftal op sleeptouw neemt, ben je wel heel bijzonder. Mensen hebben ook een bepaalde afkeer tegen deze jongen door zijn gedrag. Maar wat hij bij brazilie laat zien is echt ongekend. Tegen alle ploegen, groot of klein, hij maakt er zijn wedstrijd van.

14 oktober 2014 om 16:34

Ook heel knap natuurlijk. Maar Neymar is nog maar 22 en heeft nog heel veel jaren te gaan om nog beter te worden.

Neymar is altijd onderschat geweest op deze site. Zelfs vorig seizoen heeft hij het niet slecht gedaan en als je naar zn spel keek spatte de potentie ervan af maar mensen snappen niet dat als je vanuit brazilie komt en destijds 21 jaar bent het ff tijd kost om je aan te passen. Vooral als je in een team speelt dat niet lekker loopt en als alles in dat team draait om 1 speler. Gelukkig is messi weer meer als vanouds en speelt hij geweldig met veel assists. Messi moet alleen nog zijn scherpte voor de goal beetje terugvinden

Geen ebolla in japan ?

tering nu al 40goals en dat gewoon bij brazilie.de ene zal zegge bij brazillie ben jij altijd bezig dan de concurrent,maar aan de andere kant concurrentie is moordend. blijf gewoon knap messi en r7 hadden daar veel langer voor nodig en die spelen ook bij een team die7/10wedstrijde beter zijn.

14 oktober 2014 om 16:06

bezig moet beter zijn

Neymar was de grote man vandaag tegen een Japan dat er niets van bakte. Kaka viel goed in, maar Robinho kan het niet meer bijbenen. Honda in tweede helft onzichtbaar. Naast de grote Braziliaanse verdedigers, leek het wel of Japan een dwerg in de spits had staan. Was dat Ryo?

40 doelpunten al.. Echt abnormaal veel.

Jammer dat die bij Barca lang niet zo goed is als bij Brazilie. Misschien toch dat hij bij Brazilie de ster is en bij Barca één van velen. Benieuwd of hij ooit bij de beste ter wereld gaat horen. Potentie heeft die zeker, maar of hij het waar maakt?

14 oktober 2014 om 16:28

Niet misschien, dat is gewoon zo. Bij Barcelona is een andere aanvaller terecht de grote man, hier, bij Brazilië is Neymar dat en dat zie je.

14 oktober 2014 om 16:45

Dat zal 't idd wel zijn.
Zie je bij meer spelers, jammer.

De Van Persie van Brazilië: leuk voor oefenpotjes en wedstrijden tegen b-landen, maar nooit daar op de momenten dat het er echt om gaat.

14 oktober 2014 om 17:08

WK ook niet gezien?

Ik denk toch dat Neymar na dit seizoen belangrijker word bij barca dan Messi. Hij toont zoveel potentie

Neymar word de beste! Geen twijfel mogelijk.

Hoeveel interlands had hij hier voor nodig?

14 oktober 2014 om 17:43

40 goals in 58 interlands voor Brazilie, wauw.

Dan zou Neymar normaal gezien toch in de buurt van Pele moeten kunnen komen. Ook een aardig gemiddelde : per 3 wedstrijden, 2 goals. Daar kun je dus ook al mee thuiskomen.

Benieuwd hoe het gaat werken bij Barcelona ; met Messi en Suarez heeft hij twee collegaspitsen die ook de nodige aandacht opeisen. Normaal gezien moet Neymar daar kunnen van profiteren.

Wel nog afwachten of deze drie vedetten elkaar wel wat zullen gunnen. Al is dat tussen Messi en Neymar alvast geen probleem en bij Liverpool vond ik Suarez ook wel oog hebben voor een ploegmaat.

Op papier oogt het mooi, nu nog zien hoe het in de praktijk gaat werken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren