Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

BILD wil Ajax 'wegvegen': 'Vermeer is een dwerg, daar liggen kansen'

Laatste update:

Borussia Dortmund wil de groepsfase van de Champions League overleven en zal dan in ieder geval thuis moeten winnen van Ajax. BILD heeft geen twijfel dat dit gaat lukken: volgens de Duitse sensatiekrant zal Borussia de Amsterdammers 'wegvegen': "Met trainer Frank de Boer, assistent Dennis Bergkamp en directeur Marc Overmars kijken de beste voetballers gelukkig toe."

/

BILD voorspelt dat Ajax het vooral achterin lastig zal gaan krijgen. "Door de voortdurende positiewisselingen is Ajax weliswaar gevaarlijk, maar het elftal heeft grote defensieve zwaktes", analyseert de krant. "Vooral de centrumverdedigers Toby Alderweireld en Niklas Moisander hebben bij snel spel en counters grote problemen. Ideaal voor Götze, Reus, ‘Kuba’ & co."

De alinea over Kenneth Vermeer is zelfs onderstreept. "Nog een zwakke plek bij Ajax: keeper Vermeer is met 1,82 meter een keeperdwerg. Goed voor de kopsterkte van Lewandowski, Hummels en Subotic", schrijft BILD. Borussia-coach Jürgen Klopp was voorzichtiger: "Ajax heeft waanzinnig veel talent en is onder Frank teruggekeerd naar het echte Ajax-systeem. De spelers zijn technisch en tactisch extreem goed opgeleid. Zo kennen we het Nederlandse voetbal."

Ajax pakt minstens een punt in Dortmund

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De aanvallers van BVB zijn echt pijlsnel... beetje te vergelijken met de aanval van heereveen van vorig jaar. Alleen is kuba nog sneller dan narsingh, reus nog beweeglijker dan assaidi, en lewandowski nog een betere afmaken dan dost.

Bovendien staat daarachter nog een middenveld van absolute wereldklasse. Hummels is een geweldige CV. Nee, ajax zal niet veel kansen krijgen. Maar de kansen liggen op de flanken naar mijn idee, bij de backs van Bvb.

18 september 2012 om 07:58

Dortmund die vorig seizoen kansloos ten onder ging tegen Marseille en Olyampiakos. Is nu opeens van wereldklasse?. Ze hebben geweldige spelers maar weinig ervaring. Ajax heeft meer CL wedstrijden in de benen en verwacht een gelijkspel.

18 september 2012 om 08:01

De club ajax misschien maar vind jij dat er zoveel ervaring is?

18 september 2012 om 08:05

Vergeet niet de meeste spelers van BVB nog een EK hebben gespeeld.. Ze hebben nu wel veel meer ervaring dan vorig seizoen.. Denk ook dat BVB dit simpel zal gaan winnen..

18 september 2012 om 08:05

Van de spelers die nu op het veld staan bij Ajax staat er echt niet bijster veel ervaring hoor...

18 september 2012 om 09:09

Niet zoveel ervaring bij de spelers nee. Maar snap ook wel dat Bilt zo'n kop plaatst deden ze dat bij de televaag ook maar eens maar nee, die schijven alleen maar de club de put in in plaats van andersom!

18 september 2012 om 09:30

Als je de wedstrijden zag tegen Arsenal, Olympiakos en Marseille, dan zag je dat Dortmund gewoon ervaring en geluk miste. Ze werden niet weggeblazen... Het wareb nog gewoon jonkies.. Ze gaven2-0 voorsprong weg etc.

18 september 2012 om 11:22

jongens, de clubs zijn qua Cl ervaring en historie bijna aan elkaar gewaagd. zowel Bvb als Ajax hebben vroeger mooie resultaten behaald in europees voetbal. de een net wat efficienter als de ander.

beide hebben ze ongv 2 seizoenen CL ervaring achter de rug met de huidige groep. dus het komt gewoon aan op individuele acties en helden en formatie en zelfs dan kunnen beide ploegen een slechte dag hebben.

bvb draait nog niet 100 procent. en ook Ajax nog niet. dus we zullen het zien vandaag. maar ik denk dat beide clubs gigantisch veel respect voor elkaar hebben en de duitse aanhang kennende dat het lekker gezellig gaat worden met een Biertje en een Worstje!

18 september 2012 om 12:43

@ jeronsaik
''jongens, de clubs zijn qua Cl ervaring en historie bijna aan elkaar gewaagd. zowel Bvb als Ajax hebben vroeger mooie resultaten behaald in europees voetbal. de een net wat efficienter als de ander.''

Ben jij nou serieus? Hoe kom jij erbij dat beide clubs qua (cl, europees) historie aan elkaar gelijk zijn? Ajax die 4x cl/europa cup 1 heeft gewonnen en daarnaast nog de eufa cup en wat Dortmund heeft volgens mij maar 1x de cl gewonnen. Dortmund is nu een klasse beter dan Ajax, maar kom nou niet met zulke onzin hier lullen. Want Ajax hoort qua historie nog steeds in het rijtje Madrid, Liverpool, Ac Milan, Munchen etc etc

18 september 2012 om 12:21

De kansen van ajax liggen op de flanken? Sorry maar dan moet ik je nu bij deze teleurstellen.
Piszczek is namelijk een van de beste backs uit de Bundesliga en sowieso wel de snelste. Daar zal Babel helaas geen kans tegen hebben. Dus die flank kun je al vergeten.

Ik denk dat Dortmund wint met 2-0 van ajax. Het zal geen grote uitslag worden, want daar is ajax dan nog wel te goed voor. Maar ajax zal deze wedstrijd nooit kunnen winnen helaas.

18 september 2012 om 14:46

boerrigter staat op de linkerflank, moet nog zien wie wie eruitloopt dan

Haha dat blad Bild is nog gekker dan de telegraaf , vorig jaar ook met Robben.

Ajax maakt gewoon een kans om te winnen volgens mij , alleen als Dortmund een offday heeft.
Verrasingen bestaan hebben we zondag gezien tijden Utrecht - PSV en zaterdag Sevilla-real Madrid

18 september 2012 om 08:41

Ze zijn inderdaad gek, want ja, een keeper van 1.82 is ongeacht zijn reflexen e.d. sowieso slecht. Kijk maar naar Cassillas, 1.82, is ook een pannekoek.

18 september 2012 om 09:34

Wil je Casillas en Vermeer aub nooit meer in een post noemen. Vermeer is voor de top (en dan heb ik het over het niveau dat Ajax wil nastreven) gewoon een matige keeper, zeker als hij onder druk komt te staan is hij ontzettend onzeker.

18 september 2012 om 09:46

Daar heb je wel gelijk in, maar als je goed had gelezen had je begrepen dat ik bedoel dat je een keeper niet op zijn lengte mag beoordelen en op basis daar van concludeert dat ie te passeren is ofzo, zoals Bild doet.

18 september 2012 om 09:51

@azalkmaar2; Eens, maar zijn vergelijking klopt wel degelijk Een 'keeperdwerg' hoeft niet slecht te zijn is alles wat hij zegt.. Daar is geen woord aan gelogen.

18 september 2012 om 09:59

Klopt, maar dan nog zit je met een enorm verschil in kwaliteiten. Casillas duikt namelijk zelden tot nooit onder een hoge bal daar en is niet onzeker in zijn goal. Ik bedoel, Beerens heeft ook het postuur van Messi maar daar houdt ook meteen elke vergelijking op. Hetzelfde geldt voor Vermeer en Casillas.

18 september 2012 om 10:10

Hij heeft het toch niet over de kwaliteitsvergelijking.
Hij wil er maar mee aangeven dat 1 van de beste keepers ter wereld ook 'maar' 1.82 is. Ik snap wat je bedoelt, maar het is om maar aan te geven. Verder hecht ik niet zoveel waarde aan de kleuterkrant Bild, die zien het Nederlands elftal liever met 0 punten naar huis gaan dan dat ze zelf Europees Kampioen worden.

Hoop op een stuntje van Ajax, denk alleen dat Dortmund kwalitatief beter is en ja, dat thuisvoordeel is zeker lekker meegenomen, vooral in Dortmund...

18 september 2012 om 10:16

Azalkmaar2....niemand heeft het over de kwaliteiten van die 2 keepers!!! Het ging puur om de lengte!!!

18 september 2012 om 10:30

@ AZ Alkmaar Wil je Cassillas aub nooit meer verkeerd spellen?

OT: Vermeer heeft goede reflexen, maar het blijft een redelijke keeper. Niets meer en niets minder. Als Ajax een goede dag heeft, is een gelijkspelletje best wel mogelijk. Ik heb die Hummels een paar keer zien spelen de laatste weken, die maakte ook wel eens een vette blunder... kansen komen er wel dus!

18 september 2012 om 10:58

@azalkmaar

Pfffff leeeeeer nu eens lezen zegt. Hij doet toch nergens een kwaliteitsvergelijking hij heeft het over de lengte. Bild stelt dat je met 1,82 geen goede keeper kunt zijn en Fan geeft met een voorbeeld aan dat dit onzin is.

18 september 2012 om 09:12

Ok, denk ook wel dat je gelijk gaat krijgen. Ajax zal alle geluk van de wereld moeten hebben en dat zal niet lukken. Misschien wel meer dan 4 goals tegen. Ja, laatst nog beelden gezien vna de periode van 15 jaar terug. Toen Ajax nog de vloer aanveegde met clubs als Borrusia.

18 september 2012 om 12:27

''... van 15 jaar terug. Toen Ajax nog de vloer aanveegde met clubs als Borrusia.''
Opmerkelijk dat je dat zegt, aangezien Borussia precies 15 jaar terug de CL won. ''de vloer aanvegen'' lijkt me dan op z'n minst te sterk uitgedrukt.

ON: Natuurlijk is Ajax niet kansloos, denk zelfs dat het 1-1 wordt wat natuurlijk een prima resultaat zou zijn. Hoop alleen dat ze ze zich niet ingraven maar hun eigen filosofie trouw blijven, maar met De Boer als trainer zit dat wel goed. Denk dat de kansen voor Ajax op de flanken liggen.

18 september 2012 om 19:40

@ ccr1968 ken je feiten, het jaar dat ajax met dortmund de vloer aanveegde won juventus de titel, speelden toen tegen ajax. dortmund won het jaar erna pas de champions league

18 september 2012 om 20:11

Juventus won de titel in 1996, Dortmund in 1997 door Juventus met 3-1 te verslaan... verschil tussen 1997 en 2012 is 15.

Onderschatting van de grote clubs kan nog wel eens in het voordeel van Ajax uitvallen. Ik denk dat City en Real ook denken dat de punten tegen Ajax al een zekerheidje zijn.
Hoop dat Ajax kan stunten. Zou een mooie headline in de Bild van morgen zijn

18 september 2012 om 09:36

Real heeft vorig jaar op 30% van zijn kunnen Ajax compleet kansloos gelaten. Die liggen echt niet wakker van Ajax zonder Vertonghen.

18 september 2012 om 09:47

Als de scheids zn bril op had gezet stond ajax met 2-0 voor tegen madrid. Of ze zouden winnen weet ik niet, maar compleet kansloos is misschien wat overdreven.

18 september 2012 om 09:57

Qua spelbeeld was je compleet kansloos. Als die gasten hadden aangezet ging je er met minimaal 6-0. Waren ze trouwens ook al niet geplaatst in die wedstrijd waar jij het over had?

18 september 2012 om 10:05

Weet ik eigenlijk niet. Weet niet of het de eerste of tweede wedstrijd was, maakt ook niet uit, allebei verloren, ik ga hier niet roepen dat ajax madrid gaat oprollen haha (hoop t wel).

18 september 2012 om 11:00

@ Az

Hahahahahaha op 30procent van zijn kunnen. Volgens mij speelde Real met hun basiselftal daar waar Ajax 6 basisspelers geblesseerd mistte. Ajax had een aantal enorme kansen maar mistte die. Maar jij en objectief over iets wat Ajacied is dat zijn we inderdaad niet gewend van jou.

Als Ajax even aangezet had dan hadden we met 9-3 gewonnen. Net zo'n onzin als jou conclusie. Altijd met die onzin van op 30procent spelen haha laat me niet lachen man.

18 september 2012 om 11:44

real speelde op 30% van hun tempo .. ga nou niet achterlijk praten denk je dat de
de spelers zich druk maken om ajax ? of krachten sparen voor de competitie .. laat me niet lachen ! toen ajax in madrid speelde zagen ze sterretjes !

18 september 2012 om 14:47

Die 2de wedstrijd in Amsterdam speelde Real Madrid met zijn 2de elftal. O.a. Lassana Diarra, Callejon en Higauin mochten opdraven. Goede spelers maar absoluut geen basisspelers vorig jaar. En zou waren er nog een paar van dat soort jongen die meededen.

18 september 2012 om 18:06

Neehoor, dat doet geen pijn. Eerlijk gezegd ben ik blij dat wij uit Europa liggen. Onze selectie is niet sterk genoeg om op 2 of 3 fronten mee te doen en bovendien spreken de tegenstanders in de Europa League mij totaal niet aan. Na 5 jaar het Oostblok heb ik dat wel eens gezien als ik eerlijk ben. Je hebt namelijk gelijk als je zegt dat Ajax tegen fantastische ploegen speelt, dat is ook heel mooi. Alleen heeft Ajax de pech dat het 3 fantastische ploegen heeft geloot. Het mooie was geweest bijvoorbeeld om Man City, Real Madrid en Nordsaelland (hoop dat ik het goed schrijf) had geloot. Dan had je 4 fantastische wedstrijden gehad (wel verloren waarschijnlijk) maar wel bijna zeker de 3de plek.

We moeten als Nederlandse clubs reeel zijn en stellen dat de EL het podium is waarop wij iets kunnen bereiken. Twente, PSV en Ajax zijn dit seizoen clubs die ver kunnen komen in de EL, succes in die competitie hoop ik heel erg op. Voor de clubs, en voor het Nederlandse voetbal. Alleen heeft Ajax weinig kans op plek 3, zo realistisch moet je gewoon zijn. Het heeft dus helemaal niks te maken met afreageren of jaloezie. Alhoewel, ik zou het ook fantastisch vinden als AZ Manchester City en Real Madrid loot, maar het is niet dat ik het Ajax misgun.

En trouwens, wij zijn niet ondersteboven gespeeld door Anzhi. Het grootste gedeelte in beide wedstrijden konden we prima meekomen, we werden thuis alleen weggecounterd. Dat is jammer maar helaas.

18 september 2012 om 12:02

Alleen is het de Duitse media die Ajax onderschat en niet Bvb.

Quote
coach Jürgen Klopp was voorzichtiger: "ajax heeft waanzinnig veel talent en is onder Frank teruggekeerd naar het echte Ajax-systeem. De spelers zijn technisch en tactisch extreem goed opgeleid. Zo kennen we het Nederlandse voetbal."
Unquote

Reken maar niet op onderschatting van de Duitser, na vorig jaar hebben de clubs wel in de gaten om Ajax niet te onderschatten en zullen ze Ajax gewoon heel goed analyseren.........

18 september 2012 om 13:20

wat is er vorig jaar gebeurd?

18 september 2012 om 14:53

Zoals de ajax suporters zelf zeggen hebben ze erg goed gespeeld en bijna manc verslagen, clubs hebben ajax zien spelen en zoals (ik dacht die duitsers) al zeiden, clubs weten nu dat ajax altijd zijn eigen spel wil maken....

Vorig jaar had ajax nog dat verassings element ik denk dat ze dat dit jaar niet meer hebben.

18 september 2012 om 17:04

Volgens mij versloegen ze bijna Man U, niet Man C. Bovendien was de Europa League geen prioriteit voor Man Utd, ook omdat ze de eerste wedstrijd al hadden gewonnen.

Ajax speelt leuk, maar ik denk dat ze voor deze poul gewoon de kwaliteit te kort komen.

Haha Dortmund... Nationaal gezien doen ze goed mee, Internationaal gezien valt het allemaal reuze mee. Je zal in ieder geval kansen krijgen, dit wordt een ideale wedstrijd voor Eriksen gezien het spel wat Dortmund speelt. Het kan alle kanten op, maar een gelijkspel zal wel goed zijn natuurlijk.

En gelukkig dat onze dwergkeeper Vermeer hoger komt dan de keeper van Dortmund, dat lijkt mij altijd nog het belangrijkste ...

18 september 2012 om 08:07

Weidenfeller? Een van de meest constante keepers die net als Valdes en Abbiatti erg onderschat wordt. .geen spectaculaire keepers, maar ze staan er wel als je ze nodig hebt..

18 september 2012 om 08:12

Valdes wordt juist overschat, dus dat jij Weidenfeller een geweldige keeper vind, dat mag. Maar ik denk dat een gemiddelde prof in de Champions League niet echt vreest voor de keeperskwaliteiten van Weidenfeller. Heb hem zelfs hele matige wedstrijden zien keepen. In dat kader zet ik hem gewoon in het rijtje van Vermeer, wat de kritiek van Bild alleen maar lachwekkender word.

18 september 2012 om 09:35

Valdes onderschat? het moet niet gekker worden

18 september 2012 om 11:42

Wat lul jij een onzin vent
Weidenfeller is werkelijk een drama
Hij heeft geluk dat de verdediging zo sterk is anders ging Weidenfeller zo hard op zn bek in de CL

Laat ze zichzelf lekker alvast rijk voelen. Des te harder komt een overwinning van Ajax aan. Niet dat ik daar zo zeker van ben maar waarom zouden we kansloos zijn?

18 september 2012 om 09:37

Omdat je op elke positie een mindere speler hebt?

18 september 2012 om 10:05

Ik moest hier even over nadenken en volgens mij klopt dit gewoon, al speelt ajax niet echt met een spelmaker als Gundogan waardoor die positie lastig te vergelijken in

18 september 2012 om 10:10

Je bent nooit kansloos, ook al ben je kwalitatief een stuk minder dan je tegenstander. Er zijn zoveel wedstrijden die dat hebben bewezen.
Ik ga er niet vanuit dat we vanavond punten pakken, maar kansloos? Nee, dat niet.

18 september 2012 om 10:38

@azalkmaar2

Ga jij je ff lekker op je eigen club focussen met al die negativiteit. Puntenaantal van 200 heb je zeker verdiend met al dat gejank over Ajax of wat ?

18 september 2012 om 11:03

@ Az

Het blijft lastig voor je of niet dat Ajax europees speelt en jou clubje niet want je reageert om de 10 seconden in een topic dat over Ajax gaat.

Volgens mij hadden we dat 2 jaar geleden tegen Milan ook en thuis speelden we gelijk tegen Milan en uit wonnen we daar waar we thuis ook hadden moeten winnen en Milan de eerste 30 minuten overlopen werd.

Volgens mij had Lyon vorig jaar ook volgens de kenners op elke positie een betere speler en waren we daar ook 2maal de bovenliggende partij maar vergaten we te winnen met als resultaat 2 gelijke spelen.

18 september 2012 om 11:22

Helemaal mee eens! Ze zullen niet wakker liggen van een Babel in de spits daar hij keihard gefaald heeft in de bundesliga. Gotze is beter dan eriksen, Subotic en Hummels beter dan het centrum van Ajax. Alleen over de twee backs weet ik niet zoveel. Kan iemand vertellen wie dat zijn?

18 september 2012 om 11:32

Jongens ik ben ook Ajacied hoor, maar hij heeft wel een punt. Op welke positie hebben wij een betere speler dan? Alleen Eriksen - Gundogan is discutabel maar verder hebben ze op elke positie idd een betere speler.

18 september 2012 om 12:25

Schmelzer en Pisczek. De eerste is niet geweldig, maar Pisczek is gewoon een goede back. En aangezien geen enkele club in Europa ruim in de backs zit zijn deze backs ook internationaal begeerd.

18 september 2012 om 12:53

Het is dus net als Van Gaal al zei in de laatste wedstrijd tegen Dortmund; Ik liever de beste elf, dan de elf beste!!

18 september 2012 om 14:34

@ Azalkmaar2
En dat zegt alles....
Zeker Fc Utrecht - Psv niet gezien.
Psv heeft op bouma na ook op elke positie betere spelers dan utrecht..

18 september 2012 om 14:45

@lucasafca: Waarom? Ik mag toch gewoon realistisch stellen dat Ajax normaal gesproken kansloos is tegen deze 3 ploegen? Dat heeft niks met negativiteit te maken maar alles met objectiviteit. Of moeten we met zijn allen gaan doen alsof Ajax op internationaal niveau nog wat voorstelt? En dat is niet alleen Ajax, maar alle Nederlandse clubs. Wij zijn van Europa League niveau, alleen heeft Ajax de brute pech dat ze in de zwaarst denkbare poule zijn ingeloot.

18 september 2012 om 17:13

Schmelzer en Piszczek volgens mij.

18 september 2012 om 17:14

@lucasafca.....

Hij heeft toch gewoon gelijk....... neem nu Babel.....die komt bij Hoffenheim op amateurbasis nog niet eens aan de bak......... Die wil je als ajax zijnde toch niet contracteren...... jullie zijn toch de beste?
Dan wil je je toch niet meten met amateurs????

Ik verwacht en hoop op een hele dikke vette overwinning van Dortmund, en dat die arrogantjes uit onze hoofdstad die zich de besten noemen, keihard op hun bek gaan

18 september 2012 om 17:19

@ajacied777

Leer nu eens te leven in het heden...... en teer toch niet altijd op..... 3 jaar geleden, 40 jaar geleden, 15 jaar geleden...... we leven in het heden...
En zet jezelf niet zo tekijk en neem het nu eens aan dat ajax op dit moment zich niet kan meten aan de (sub)top in europa!!

Vanavond op je blote knietjes en met je handjes gevouwen voor de buis en hopen op een stuntje!!!

Haha dat is die mooie roddelkrant weer. Ajax is niet kansloos vind ik. Als iedereen gewoon 100% geeft hebben ze best kans op minimaal een punt.

Bild is echt zo'n hinderlijk blad hé?! altijd stoken, en altijd denken dat ze de beste zijn door de tegenstander te kleineren. Jammer, toen met het nationale team tegen Italië deden ze precies hetzelfde en toen waren ze stil toen zij werden weggeveegd.

Ik hoop natuurlijk op de drie punten vanavond, maar denk eerder aan een gelijkspelletje.

18 september 2012 om 09:04

Ik denk eerder aan een 'nulletje' voor Ajax vanavond!

18 september 2012 om 14:26

Ah joh, wij doen tenminste mee in de Cl...wat speelt die club uit Nederland met die suikeroom? wij hebben de CL tenminste bereikt met bloed, zweet en tranen niet met geld van een of andere suikeroom.

19 september 2012 om 10:06

Wat heeft dat er mee te maken bijgoochem? Ik heb al jaren een scc van Bvb, dit staat volledig los van het ander.
Hoe voel je je nu, na een leuke pot voetbal en 0 punten?

18 september 2012 om 11:12

"en altijd denken dat ze de beste zijn"

Waar ken ik dan ook alweer van?

18 september 2012 om 14:24

Voor zover is er niet een andere club die 31 landstitels heeft in Nederland? zo ja, dan zou ik dat graag van je willen horen. En verder praat Frank zich altijd de underdog positie in, het is voor van sommige fans.

Ajax is natuurlijk niet kansloos, neemt niet weg dat het wel een taaie kluif krijgt maar we zullen zien, de bal is rond.. Ik heb er zin in in elk geval eindelijk begint de champions league!

De Bild kan de pot op met hun provocerende stukjes. Gelukkig doen ze dit elke dag, ook met de Duitse spelers. Het is gewoon een krant voor pubers. Dortmund is vanavond favoriet, maar gelukkig heeft de Duitse trainer al meer respect aan Ajax gegeven dan deze flutkrant.

Lewandowski is niet pijl snel maar Reus en Blaszcekowski wel

ON: Ajax gaat denk ik wel verliezen met 3-1

18 september 2012 om 08:38

Dijks en van Rhijn zijn ook erg snel... en de voorhoede van ajax ook met boerrighter, babel en sana.. en daarachter de diepgaande eriksen.. zit meer snelheid in dan bij dortmund..

18 september 2012 om 09:25

Kuba, Goetze of Reus zijn sneller dan Dijks of Rhijn... En daarbij komt ook nog de rechtsback Piszczek en hij is de snelste speler van Bundesliga. Concentratie is een must vandaag voor de verdediging van Ajax. (piszczek is al sneller dan Babel bijv.) Maarja ju zult het zien vanavond, want jij hebt volgens mij nog nooit Dortmund zien voetballen.

18 september 2012 om 10:32

Ik heb Dortmund laatst gezien (een samenvatting dan) en daar viel me op hoe onthutsend zwak die Hummels aan het verdedigen was. En dat terwijl iedereen er zo'n hoge pet van op heeft. Nou ik vind hem nog niet zo heel bijzonder hoor.

18 september 2012 om 10:52

Dan moet je is een keer een hele wedstrijd kijken! Of gewoon de pokal finale wedstrijd tegen Bayernkijken , staat op youtube.

18 september 2012 om 12:32

Goetze?

Hummels is een van de beste cv's die er rondlopen. Ik schat alleen Thiago Silva en Sergio Ramos (net) iets hoger in.
Als Bvb het op de heupen krijgt is het zo 3-0 a 4-0. Maar door wederzijds respect denk ik niet dat het meer dan 2-0 voor bvb gaat worden. Of Ajax moet gaan stunten.

18 september 2012 om 12:38

En zeker Schmelzer niet vergeten, oogt niet zo snel maar vraag het maar aan meneer Robben de afgelopen 2 seizoenen.

18 september 2012 om 12:43

pfff als je duits les hebt gehad dan weet je waarom ik goetze schrijf... De knopjes van mijn mini laptop doen het niet meer dus daarom..

18 september 2012 om 17:29

Zet Pique ook maar ff in dat rijtje. Ik vind Hummels ook wereldklasse maar niet echt heel wendbaar in de korte ruimte. Hij kan uitstekend in man uitschakelen. Maar het is iemand die je wel dol kan draaien.

18 september 2012 om 17:58

Dat is maar de vraag, heb jij dijks wel eens zien rennen? Die jongen is echt uber snel en nog sterk ook.. Mijn stelling is dat ajax in de voorhoede meer snelheid heeft.. ajax heeft 3 snelle spelers.. dortmund 2.. kuba en reus.. lewandowski is niet snel.. Eriksen kun je tegen Gotze wegstrepen.. eriksen is ook snel namelijk..

@deulofeu

Inderdaad en daar moet ajax gebruik van maken, sowieso zit er al veel beweging in het elftal.. en babel is behoorlijk snel..

Wat een vreselijk blad is dat Bild, echt prutsers eerste klasse. Ik hoop dat Ajax BVB nu gewoon laat zien waarom ze in pot 3 zitten en BVB in pot 4, eens kijken wat Bild dan zegt

Op balbezit spelen en de bal niet op gevaarlijke plekken verliezen.. kortom veel de zijkanten opzoeken.. daar staan ook de relatief zwakke backs.. ajax heeft ook een snelle voorhoede tegen twee vrij logge verdedigers.. ik zou dijks op linksback zetten, die is ook snel..

Cassilias is ook maar 1,83 en dat is de beste keeper ter wereld

18 september 2012 om 12:36

Je moet ook niet naar Bild luisteren. Zelden zo een nare krant gezien. Wat denken ze wel niet. Als een Duits team / Duitsland wint is het geweldig en worden tegenstanders helemaal afgebrand, en als ze verliezen is niks goed en is het de schuld van een derde partij.

Zijn gewoon dikke Duitsers met een worst in hun handen die geen objectieve analyse kunnen verzinnen en gewoon domweg iets gaan typen. Ik bedoel maar... Keeperdwerg? Kom op man. Vermeer heeft in zijn eentje meer gepresteerd dan al die Duitsers op die redactie bij elkaar!

"met trainer Frank de Boer, assistent Dennis Bergkamp en directeur Marc Overmars kijken de beste voetballers gelukkig toe."

Ze hebben hier anders wel gelijk..

18 september 2012 om 09:12

Ja dat zal ik ook zeker niet ontkennen je zou toch raar kijke als ze vanavond inene he veld opstappen en Jonk erbij en dan BVB een geweldig pak slaag geven.

18 september 2012 om 09:56

Hehe ja zouden ze waarschijnlijk nog wel kunnen.
In de zin blijkt alleen nog een grote mate van respect, gelukkig kijken de beste voetballers toe. Ik bespeur daar toch enige angst in, als ze echt denken dat Dortmund Ajax opveegt, zouden ze deze wel anders geformuleerd hebben!

Nu weet ik niet of het wel goed vertaald is en in welke context de zin staat, maar maakt voor mijn beeldvorming niet uit

ik ben dan Psv'er maar heb bloedje hekel aan zulke uitspraken ook als ze tegen Ajax zijn, gatver! Ajax moet de bal lang in de ploeg houden, dan liggen er kansen! en staat er morgen iets anders in dat verschrikkelijke blad!

Als Ajax met Dijks gaat spelen, gaan ze het niet redden. Die was tegen Valpoort (wedstrijd Heerenveen) ontzettend matig, veel balverlies, slap ingrijpen.

18 september 2012 om 09:02

Ik hoop heel hard dat Ajax met Dijks gaat spelen. Dat is een van de beste vleugelverdedigers van Nederland en ook nog eens een speler uit de jeugdopleiding die snapt hoe Ajax wil voetballen. Liever zag ik natuurlijk ook dat Boilesen daar zou staan maar dat kan helaas niet.

Wanneer Ajax gewoon een goede wedstrijd aflevert met 90 minuten concentratie en strijd kan het van iedereen winnen en dan mag Götze nog zo'n goede dag hebben, als de rest niet wil wint BVB niet.

Btw, ik lees allemaal mensen schreeuwen dat Ajax wordt weggeblazen maar BVB is geen Barcelona en de Bundesliga is geen Primera division. Zo verschrikkelijk goed zijn ze nou ook weer niet.

18 september 2012 om 10:21

Dus jij wil Blind linksback zien? Dan kan je net zo goed thuisblijven dan heeft het al helemaal geen zin.

18 september 2012 om 17:31

Blind speelde wel prima tegen Rkc. Maar dat is RKC een totaal andere tegenstander. Blind komt gewoon simpel weg snelheid en wendbaarheid tekort voor dit niveau. Boilesen heeft dat wel. jammer dat die jongen zoveel geblesseerd is anders was hij nu al een stuk verder in zijn ontwikkeling.

18 september 2012 om 18:54

Betwijfel het of Boilesen ooit op niveau komt. Echt jammer. Nu is het met Blind dramatisch en met Dijks haal je ook onzekerheid binnen.
Blijft moeilijk die positie.

18 september 2012 om 12:37

Je weet wie er komt te staan als Dijks niet speelt he... Laat die jongen maar spelen tot ie er bij neervalt!

18 september 2012 om 15:52

Ik zie ook liever Blind dan Dijks hoor. Blind heeft enige CL ervaring, Dijks 0. Dijks heeft een imposant fysiek maar verder legt -ie het nog op elk front af tegenover Blind. Blind heeft z'n ups en downs, maar zit nu absoluut in een goede flow, speelt heel sterk de laatste wedstrijden. Dijks moet nog groeien voor de toekomst, voor vanavond sowieso Blind opstellen.

18 september 2012 om 20:52

Vind Dijks juist wel een goede back. Ik vind het meer indruk maken dan Blind of Boilesen (In het geval van Blind ook niet zo moeilijk). Ik denk dat Ajax nog wel eens veel plezier aan die jongen kan gaan beleven.

Ooh wat heb ik zo een hekel aan Bild ze doen nog net of het oorlog is. nou volgens mij zijn ze 1995 vergeten!dortmund moet oppassen als ze Ajax onderschatten kunnen ze een zware avond hebben

18 september 2012 om 09:02

1995, wat een vergelijk. Hoe kan je die teams nou met elkaar vergelijken man?

Dortmund moet gewoon hun eigen spel spelen en dan wordt Ajax weggeblazen.

18 september 2012 om 13:24

wie zegt dat ik wil vergelijken. het gaat erom dat zij in 1995 niks te vertellen hadden beter lezen en niet gelijk er een draai aangeven

19 september 2012 om 10:07

Wat wil je dan zeggen met je 1995?

Misschien moet de Boer deze krant in de kleedkamer hangen. Dan gaan ze met de messen tussen de tanden het veld op. Maar ik denk ook dat het niks gaat word met Ajax in de ch. Alle tegenstanders zijn gewoon een paar klasse beter. Zo simpel is het. Real is buiten categorie, en city is ook gewoon veel sterker en dortmund is gewoon ook een klasse beter. Ik denk dat Ajax niet verder komt dan 1x een gelijk spel thuis. Verder alleen maar nederlagen. Maar het had ook niet uitgemaakt of Twente of PSV of Feyenoord in deze groep had gestaan. Wij als eredivisie zijn kansloos tegen zulke ploegen. En dan gaan mensen roepen ja maar we hebben van Manchester gewonnen. Ja die speelde toen ook maar op 60 %. Die hadden toen er echt geen zin. De eerste helft konden ze het nog opbrengen. En de 2e helft hebben ze het toen echt laten lopen met een c team.

18 september 2012 om 09:58

Ja dat kan wel zo zijn, maar Ajax speelde toen ook met de A1 en united werd nog bijna uitgeschakeld ook. Neemt niet weg dat je voor de rest gelijk hebt. Ajax heeft niets te zoeken in deze poule of in de CL in het algemeen.

18 september 2012 om 10:22

Ja altijd als Ajax een goed resultaat haalt tegen een topclub dan heeft die tegenstander er nooit zinin gehad! Vergeten zeker dat Ajax toen ook met een half jeugdelftal op dat veld rondliep!!!!

18 september 2012 om 10:45

Zulke resultaten tegen aansprekende teams zijn leuk voor onze competitie. En het is knap dat Ajax dat heeft gedaan. Maar je maakt mij niet wijs als een Europees top team met hun beste spelers speelt en er 100% voor gaat. Dat Ajax Twente PSV of Feyenoord dan kans heeft tegen zulke teams.

18 september 2012 om 10:28

@ raza

Ach houd toch op, ik kan me nog goed herrineren dat velen hier schreeuwde dat het zogenaamde b team van United ons ook wel even flink zou inmaken. We gaan het wel zien wat het vanavond word maar je bijvoorbaat al neerleggen bij een nederlaag is gewoon je reinste idioterie en topsport mentaliteit onwaardig.

18 september 2012 om 12:16

Heb je die wedstrijd überhaupt gekeken? Manchester miste 2 basisklanten, ajax 5? Dus dan acht ik United toch wel iets hoger in dan Ajax, en wij waren toen puur beter. Hahaha geen zin hebben? Ajax had daar 4-1 moeten winnen, maar het zat tegen. Met 3-1 was Manchester United uitgeschakeld, men had dus wel degelijk zin.

Zo'n bericht lijkt me alleen maar meer motivatie voor de Ajacieden om 200% te geven vanavond! En op de een of andere manier heb ik echt geloof in een verrassing. Daarnaast mag er wel iets meer respect getoond worden voor Ajax, ik lees in de Nederlandse kranten ook niet dat Dortmund 2 houten klaassen van 2.30 in de verdediging heeft staan. Prima voor onze technisch begaafde spelers om met snel combinatiespel zoek te spelen.

Bild is zo ongeveer de Story of Privé van de Duitse kranten, alles behalve serieus te nemen en ze plaatsen de meest ridicule dingen om de krantjes te verkopen.

Dortmund gaat ff lekker een avondje achter de bal aanrennen. Ik gok op 0-2.

Ik heb totaal geen idee hoe dortmund er nu voor staat, het enige weet ik wel dat het altijd lastig is om tegen duitse clubs te spelen. En het nivo is hoger. Maar ik sluit zeker niet uit dat Ajax geen kans zou hebben, misschien zit een gelijkspel er wel in.

Ik verwacht dat Dortmund wel gaat winnen van Ajax maar anderzijds heeft Ajax regelmatig wel weten te kunnen verrassen dus ook dat is niet uitgesloten. Die Duitsers moeten niet doen alsof zij Ajax wel even helemaal met de grond gelijk maken.

Ik dacht dat Vermeer ook altijd een dwerg was, maar 1,82 kun je nou niet bepaald een dwerg noemen.
Nou snap ik ook waarom Lamprou wel is weggestuurd om zijn lengte en Vermeer niet.

18 september 2012 om 10:02

Voor een keeper is het redelijk klein. Bij Ajax hanteert men nu ook de gedachte dat een keeper minimaal 1.90 moet zijn.

Kenneth Vermeer is gewoon een matige keeper. Borussia Dortmund moet deze pot nu al in de pocket hebben. Alleen je moet Ajax niet onderschatten. Ze zijn te pakken alleen moet Bender, Lewandowski en Reus in bloedvorm zijn.

Moeilijk voor een Feyenoorder, Moffen of 020.......dan toch maar die moffen.
Waar maken jullie je eigenlijk zo druk om, jullie zijn toch 020 en de beste.
5-0, hou ik het maar op.

18 september 2012 om 10:55

Triest!

On: Wordt heel lastig allemaal maar hoop op een stuntje natuurlijk (gelijkspel). Maar moet Ajax wel een topdag hebben. We zullen het zien!

18 september 2012 om 12:42

Sjonge jonge jonge. Hoe kinderachtig kun je zijn. Wij roepen toch ook niet komende zaterdag of zondag: ''nou, hopelijk wint PSV weer met 10-0 zodat we weer allemaal huilende feyenoorders kunnen zien!''

On: Uit bij BVB is altijd lastig. Ik heb Sport1 en kijk vaak wedstrijden van Bvb. Nou, als ze het op hun heupen krijgen mag Ajax hun borst nat maken!

Serieus, gisteren zei ik het ook al. Degene die Duitse teksten vertaald is echt een pannenkoek. Er staat Götze en Reus moeten Ajax wegvegen. Deze quote is vanuit het oogpunt van Borussia en Klopp, die denkt dat hij met Götze en Reus een klinkende overwinning binnen gaat halen.

Hou toch eens op Bild als een of ander debielenblad neer te zetten.

Des te mooier als Ajax wel weet te stunten vanavond
Maar ik ben benieuwd Dortmund is inderdaad nog een paar klasses beter maar je begint met 0-0 en wanneer Ajax snel combinatiespel kan spelen en er vol voor gaat wil ik het nog wel eens zien.

Volstrekt kansloze missie. Schade beperkt houden veel mensen achter de bal en op de counter spelen met Sana, lukoki en babel of boerrigter. Niet zo stom zijn om "het eigen spel" te willen spelen dan wordt het een slachting,

18 september 2012 om 10:34

Altijd uitgaan van je eigen filosofie. Dat is hetgeen waarmee Ajax vanavond het schip mee zal ingaan. Dat is namelijk te naïef van onze Frankie.

18 september 2012 om 10:53

met die instelling heeft het niet eens nut om mee te doen...wat een flauwekul

18 september 2012 om 11:20

Je traint jaren op deze tactiek, leidt spelers op voor deze tactiek en als je dan eindelijk de kans hebt om het tentoon te stellen op het hoogste niveau, kies je plots voor angsthazenvoetbal. Sorry hoor maar dat kun je aan geen enkele betrokkene verkopen. Liever met een eigen filosofie strijdend ten onder dan jezelf zo profileren. Ik zou mij als Nederlander kapot schamen, ongeacht cclubvoorkeuren.

18 september 2012 om 12:09

Gesproken als een ware angsthaas. Ik kan je club voorkeur wel raden.

On:

Ajax is duidelijk de underdog vanavond. Hopen dat het zo een avond word waarop de underdog kan stunten. Als Ajax top speelt en BVB matig kan er een resultaat worden gehaald. Als Ajax matig speelt en BVB top kan je zomaar een pak rammel krijgen.

No matter what, uitgaan van eigen kracht. Je speelt in de eredivisie altijd op balbezit en vooruit, dan moet je dit in de CL ook doen. Dit is het systeem dat de spelers gewend zijn, en waar wij als Ajacieden trots op zijn. Succes vanavond jongens, en geniet er van!

18 september 2012 om 13:03

Oh ben wel benieuwd wat jouw glazen bol zegt dan.....voor welke club ben ik?

Uitgaan van je eigen kracht kan dus ook zijn realiseren dat de krachtsverhouding niet in balans zijn. Je eigen kracht kan dus ook zijn je wat terug laten zakken en gebruik maken van de kracht, In dit geval is de kracht van Ajax zeer snelle mensen vooring. Zelfs in de eredivisie lukt het Ajax maar sporadisch dominant voetbal op de mat te leggen, laat staan 90 minuten.

Het zou naief zijn om de accenten niet anders te leggen en je een beetje aan te passen een het mondiale voetbal. Er telt namelijk maar 1 ding en dat is de 3 punten pakken daar. Mooi romantisch beeld hoor met oogstrelend voetbal afgeslacht worden, maar dat kost de club wel heel veel centjes die ze niet kunnen missen.

Heb je ze de afgelopen wedstrijden zien spelen tegen Heerenveen en Rkc, zie geen aanleiding te denken dat ze de duitsers wel even de wil op leggen.

18 september 2012 om 13:05

oh vertel eens voor welke club ik ben dan?

Is gewoon realistisch. Uitgaan van je krachten.....en je krachten kunnen dus zijn wat terug zakken en de kwaliteiten van de snelle mensen gebruiken.

Zelfs in nederland lukt het ajax nauwelijks om het eigen spel te spelen. RKC en Heerenveen gezien?

Dan maar een angsthaas, maar wel met 3 punten en een paar ton meer op de bank. Lijkt mij waardevoller de centen mee te nemen die broodnodig zijn.

ik hoop het niet, maar bhen vreselijk bang dat ajax in dortmund een pak rammel krijgt. zeker met de steun van de gele muur, kan het aardig spoken in dortmund.

conclusie na het lezen van dit nieuwsbericht

Bild is een soort telegraaf en de aandacht niet waard
Ajax heeft niets te verliezen vnvnd...kom maar op Dortmund
Azalkmaar moet even terug naar school want hij is niet zo heel slim

Misschien tegen beter weten in maar, ik hoop dat Ajax gewoon gaat stunten vanavond. De sfeer in dat stadion zal ze misschien wel helpen. Hopelijk zien we die Eriksen nu eens schitteren op het hoogste niveau...it's about time.

Wordt n beetje moe van al die nep supporters. Ajax maakt altijd n kans. Want dat is ajax. Bal is rond. 95 kon niemand overmars, Fdb. Rdb. Kluivert. Litmanen. Dus zeg zeker dat ajax kan winnen. 1-2 wordt het vanavond.

Ajax gaat er gewoon op en erover.ik verwacht wel een zege, geen grote maar winnen gaan ze zeker 1-2

Weet nog in 95 dat ze tegen milaan moesten. Toen stond er ook voor 200mil gulden op het veld bij milan. En bij ajax was het hele team eigenjeugd. Dus jawel hoor kom maar op

Ik (als PSV supporter) heb zo'n raar voorgevoel dat ajax hier gaat stunten en wint.

volgens mij kan de helft van de mensen niet lezen ze hebben het over de lengte van vermeer dus als er een corner komt en een subotic gaat springen met nog een bijv. aldeweireld ertussen komt vermeer er niet bij met zijn 1,82 en ook iker krijgt vaak goals tegen door dit soort situaties maar voor de rest is iker van wereldniveau en vermeer niet

on: ik verwacht een gelijkspel maar het kan alle kanten opgaan

Is Bild ooit te betrappen geweest op een goede analyse? 1: Als Ajax onder druk komt te staan, blinkt Vermeer juist uit, komt zijn enige goede punt (de reactie) goed van pas. 2: Alderweireld en Moisander zijn prima centrum verdedigers die ook Dortmund zeker niet zouden misstaan. Zou vanavond best eens spannend kunnen worden. Denk dat Ajax met Boerrichter, Sana en Babel erg gevaarlijk in de counter word.

Vermeer keept goed, iedereen maakt z'n fouten. En heeft Vermeer vorig jaar in de Champions League blunders gemaakt? Ajax, heeft een goede verdediging, Ajax is een van de weinige teams die de talenten op laat komen in Nederland. Welke club geeft ze een kans in de Champions League? Niemand. Ajax liet vorig jaar Klaassen spelen, hoe oud was die? 19 of 20?. We gaan het allemaal vanavond zien, maar nogmaals, het zal niet aan Vermeer liggen.

Mensen die praten dat ploegen altijd maar op 30% van hun kunnen spelen tegen Ajax vind ik echt deze site niet waardig. Wat een onzin! br Ajax moet stinkend hun best doen om een punt uit de uitwedstrijd te halen maar we moeten nou niet gaan doen alsof Ajax zo kansloos is.

Trouwens Ajax is volgens mij de enige in de CL dus de haters moeten vooral niet praten.

Wat een provocerende rot krant is de Bild ook. Zoals hier staat dat Moisander en Alderweireld er geen reet van bakken met de counters maar de laatste wedstrijden dat Ajax counters tegen kreeg poetste Moisander alles weg. Vermeer is trouwens de laatste tijd goed bezig geen onzekerheden, dat van Heerenveen kan je zijn fout niet noemen dat lag bij V Rhijn. Ik hoop als Ajax fan dat we keihard gaan verrassen vanavond voor het nederlands voetbal en dat we de duitsers met 0-2 afmaken in hun huis. Daarmee zou je de hele media in Duitsland even flink op hun bek laten gaan.

18 september 2012 om 11:35

Ben het helemaal eens met je

Het zal allemaal wel.
Dortmund is favoriet,prima.
Kan ajax alleen maar verrassen.

Dat Vermeer drama is ja dat is wel algemeen bekend
Maar Bild moet nou niet doen alsof Weidenfeller beter is

Haha ze denken serieus dat ze veel beter zijn dan ons, dortmund heeft al jaren net zoals ajax niks meer in europa betekend. Ik hoop dat ze ons inderdaad gaan onderschatten.

Ajax speelt als extra'tje in de champions leauge. Daar waar de rest van de clubs alleen tegen Pec, NEC en NAC moeten spelen. Dit is een mooie ervaring voor Ajax en zijn spelers. Elke Ajacied kan trots zijn op zijn club. De meest succesvolle club uit de Nederlandse historie! Waar je ook komt in de wereld, iedereen kent Ajax. Ze noemen nooit Feijenoord, PSV en al helemaal geen Twente en AZ. Die jaloezie zal altijd blijven. Maar wij zijn Ajax en wij zijn de beste! Ongeacht het resultaat van vanavond, ik blijf trots evenals de rest van de Ajacieden!!

Niet beter gewend dan dat de Bild altijd denigrerend is. Nooit een greintje respect voor wie dan ook. Ik denk ook serieus dat zij hem nog nooit hebben zien keepen. 5 woordjes intikken op Google, de puntjes op de i zetten en klaar is kees.

Ik ben benieuwd wat ze uit de hoge hoed toveren wanneer Ajax zal winnen. En ik weet niet waarom maar toch heb ik het gevoel dat dit wel is een hele mooie wedstrijd zal worden (in het voordeel van Ajax). Ik heb er in ieder geval zin in! Over het algemeen presteert Ajax in Europa toch een stuk beter dan men verwacht.

het is toch niet te geloven hoe anti nederland Bild altijd is, Ik ben absoluut geen ajax fan. maar nu hoop ik alleen maar dat ajax (hoe lastig dat ook zal zijn) dortmund goed aanpakt.

18 september 2012 om 12:39

Bij Bild lopen in de redactie een aantal zeer foute fosielen met een zeer antiek houten been en dito overjarige snor, maar met die rek en strek oefeningen doet hun arm het nog als van een jonge god ..
. gewoon negeren die handel en dus totaal niet serieus te nemen

18 september 2012 om 12:47

bild moet je soms net zo serieus nemen als powned.....

Die Duitsers beginnen echt steeds meer praatjes te krijgen nadat ze ons hadden verslagen op het EK. Dortmund zal zich nog moeten bewijzen op Europees niveau.

Zelfs de Duitse media zegt dat Vermeer een drama keeper is. Echt onbegrijpelijk dat Cilessen geen kans krijgt. Tijdens de beker wedstrijden die hij mag keepen straalt daar gewoon meer rust van uit.

Ik heb goede hoop op Babel. Dit is echt een wedstrijd voor hem om te laten zien wat hij waard is.

De Bild kan je moeilijk serieus nemen, die doen niets liever dan mensen kleineren.

Dortmund lijkt de grote vorm nog niet te pakken te hebben, Ajax moet zonder zorgen voetballen en misschien kunnen ze wel een punt of meer halen uit Duitsland.

Ehmm, voor iedereen die zegt dat Ajax kansloos is, wonnen wij vorig jaar niet op Old Trafford, tegen alle verwachtingen in?

18 september 2012 om 13:12

werden ze ook niet gewoon uitgeschakeld?.......wat zegt dat nou? ik verwacht niet dat dortmund met het 2e elftal zal spelen zoals united vorig jaar.

18 september 2012 om 13:14

Dat het raar kan lopen..? Je moet er niet van uitgaan dat borussia wint, je weet nooit hoe ze reageren op het spel van Ajax, bedoel er verder niks mee hoor

18 september 2012 om 14:47

Ik vond het persoonlijk niet raar dat Ajax won van het C elftal van united wat ook nog eens ongeinspireerd rondliep. Dortmond zal op en top gemotiveerd zijn, die snappen ook wel dat 2 keer Ajax verslaan iig de 3e plek is. Het spel van Ajax vind ik ook zoiets....welk spel? ik kan de laatste weken maar weinig lijn en positiespel ontdekken. Het is rommelig en onnauwkeurig. Maar goed we zien het vanavond.

18 september 2012 om 13:14

united heeft jullie laten winnen want ze gingen voor de competitie...

18 september 2012 om 13:16

Haha bullshit

18 september 2012 om 14:00

je zult vanavond zelf zien gozer... wat het inhoud om op volle kracht te spelen...

Liever dat de Bild het zegt dan een krant die hun stukken ook daadwerkelijk van inhoud voorziet. Desalniettemin geef ik Ajax niet bijzonder veel kans, zeker niet in Dortmund. Schade beperkt houden en hopen dat dat in de Arena recht kan zetten, zodat het onderling resultaat in Amsterdams voordeel uitslaat. Dan heb je nog een klein kansje op de 3de plek.

Dramakrant. Als Ajax van Dortmund wint dan zullen we zien wie er als laatste lacht. De gemiddelde basisscholier kan namelijkmeen objectiever stukje schrijven dan dit zogenaamde krantje.

En al die regels ook om het Ajaxfans zo moeilijk mogelijk te maken. Winnen in Dortmund is de ultieme wraak.

Vermeer is niet groot nee,maar ik denk dan altijd terug aan Jorge campos met ze 1m75 en die was echt geweldig in de goal.
Niet dat vermeer al zo goed is maar lengte zegt dus ook niet alles in het doel.

18 september 2012 om 14:42

Of Casillas, is ook 1.82.

Ze zeggen veel domme dingen, maar met Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Marc Overmars op hun best in de basis dan ga je makkelijk over Dortmund heen

18 september 2012 om 13:29

Je zegt dat nu wel maar Frank, Dennis en Marc zien er nog steeds topfit uit. Volgens mij als zij mee doen zouden ze niet misstaan bij dit Ajax. Zou wat zijn.

Ik vind deze berichtgeving wel vermakelijk. Het zou leuk zijn als een blad als de Nieuwe Revu een dergelijk artikel vanuit een Ajax-perspectief zou plaatsen. Ik zou het wel kunnen waarderen. Het heeft toch een bepaalde positieve insteek naar de 'eigen' ploeg toe.

Verder verwacht ik niet dat Ajax 'weggeveegd' zal worden. Dortmund beschikt over uitstekende spelers, maar de Amsterdammers zijn uitsluitend tegen de absolute top kansloos. Daar schaal ik de Duitsers echter niet in.

Vermeer heeft mss af en toe zn momentjes, ma hij heeft ook zeker laten zien dat hij goed kan keepen!

Het stukje over Alderweireld en Moisander vind ik ook onzin, alsof dat duo zo langzaam is, ik vind alderweireld en moisander allesbehalve langzaam, eerder nog vrij rap voor een centraal verdedigingsduo, door de lucht verwacht ik meer problemen. Lijkt me handig om dijks (die groot, sterk en snel is) op kuba te zetten ipv blind die langzamer en kleiner is.

Ik ben benieuwd wat ze morgen in de Bild zetten als Ajax vanavond wint!

Bild is gewoon een Duitse krant die er alleen maar van houdt om de boel op te stoken.
Vermeer voor een dwerg uitmaken en zeggen dat Ajax weggeveegd zal gaan worden wordt alleen maar gezegd om onze ploeg bang te maken. Het zou zo mooi zijn dat ajax de 3 punten terugneemt naar Nederland. enkel al om Bild een lesje te leren met de loze woordjes!

In principe hebben ze gelijk, maar ze overdrijven behoorlijk. Vermeer compenseert zijn lengte met ongelooflijk veel sprongkracht en een geweldige reflex, daarbij komt ook dat hij armen heeft die bijna net zo lang zijn als z'n eigen lichaam.

Moisander en Alderweireld zijn misschien niet de beste centrale verdedigers, maar niet zo slecht als Bild doet voorkomen. Alderweireld heeft vorig jaar ook bewezen een prima stopper te zijn in de CL.

Ik zie wel kansen voor Ajax. Maar dan moet Ajax de bal goed in de ploeg houden en zo min mogelijk balverlies leiden. Het centrale duo van Dortmund is niet het snelste duo, maar fysiek wel ongelooflijk sterk. De backs zijn aanvallend goed, maar vind ik persoonlijk verdedigend iets minder.

Op het middenveld heeft Dortmund veel jong talent en technisch begaafde spelers, dat moet Ajax ook aanpakken. Voorin hebben ze een potentiële topspits, Lewandowski, met hem en Götze, gaat Ajax nog de meeste moeite krijgen.

18 september 2012 om 18:07

Juist... goed geanalyseerd.. alderweirld en moisander gewoon internationals.. alderweirld gaat al zn 3de CL seizoen in.. fysiek een sterke speler.. Moisander is twee benig en is niet te bang om een kaart of een slimme overtreding te maken.. verder gewoon een complete verdediger die altijd op de goede plek staat..

Ach ja hopen dat de spelers van Dortmund dit artikel lezen en denken op halve kracht te kunne winnen.

Wie is er ook 1.82?, Casillas, en die is de beste keeper ter wereld, dus 1 tip voor Bild: Ga niet zeggen dat kleine keepers slecht zijn, want dat is een ongelooflijk dom en zielig argument.

Ze mogen zeggen wat ze willen, maar Dortmund is de zwakste tegenstander voor Ajax, als ze daar al geen punten tegen pakken

Met een beetje meer zelfreflectie kun je toch concluderen dat Vermeer te kort komt voor de top.
Hij is een geweldige lijnkeeper, maar daar is alles mee gezegd.
Hij is kwetsbaar bij hoge ballen, en komt vaak onzeker over. Daarbij ontbreekt het hem ook aan een zeker spel-iq; bepaalde spelsituaties beoordeelt hij verkeerd of schat ze verkeerd in. Zo is het niet slim om met een nipte voorsprong in de laatste 5 min van de westrijd een bal heel snel uit te willen nemen. Dat soort stommiteiten heeft hij een handje van.

Dortmund in Europa of bundesliga is een wereld van verschil. Het is natuurlijk niet voor niets dat ze 2 jaar achter elkaar kampioen worden in de bundesliga en nog maar in groep 4 zitten bij de loting.
Als Ajax punten wil pakken in deze groep zal het tegen Dortmund moeten, want de Real en City zijn op Europees niveau toch een maatje groter.
Het zal zeker niet makkelijk worden vanavond, maar een puntje pakken en thuis winnen van Dortmund moet toch kunnen, anders heb je niet ook veel te zoeken in de Cl.
Misschien zit er dan nog een stuntje in tegen Real of City, en dan kan het nog mooi worden.

Weet er iemand waar Real - Man city op tv te zien is?

Tja, een beetje populair opgeschreven maar Bild heeft denk ik wel goed door wat Ajax' zwakke plekken zijn. Het is alleen wel heel erg afwachten hoe Dortmund gaat presteren, en of ze met de favorietenrol om kunnen gaan.

Wat een waardeloze en respectloze krant is dat ook. Valt me op dat ze vaker zeer denigrerend over tegenstanders van Duitse clubs of het Duitse team zijn.

Walgelijk.

Ik denk echt dat dortmund erover heen gaat walsen vanavond, ijzersterke verdediging, daar komt niemand langs.

En nog das "vollgassfussbal", ik denk een 3-1 voor de borussen

18 september 2012 om 18:55

Daar komt niemand langs en dan zeg je ineens 3-1.....wat klopt hier niet...

Onderschat Ajax niet hoor!
Herrineren jullie de overwinning op Man Utd nog? iedereen dacht dat word een nulletje of 3,4 voor Man Utd, en Ajax won!

Heerlijk dat Vermeer die penalty stopt, zo pak je ze terug!

Ja hoor, de rioolkrant laat zich weer eens horen!

Wat een onzin, dat de lengte van Vermeer het zwakke punt zou zijn, topkeepers als Casillas en Valdes zijn ook niet groot. Verder is het natuurlijk weer typerend voor bild dat de Duitse club 'het wel eventjes doet'.

Niet dat ik beter had verwacht van Bild, maarja.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren